Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Professor Arnold Heertje verwoest de PvdA

Altijd dat vingertje"De Partij van de Arbeid is ongewild aan de verkeerde kant van de geschiedenis terechtgekomen door het samengaan van een intellectueel tekort [...] met de intimiderende en arrogante houding van met de Partij van de Arbeid verbonden bestuurders en ambtenaren, jegens de werkvloer van de samenleving." Goedendag. Dat is even binnenkomen. Arnold Heertje haalt even destructief uit naar de PvdA op de opiniepagina van de Volkskrant. De emeritus hoogleraar noemt de Partij van de Allesmoetkapot 'dom en arrogant'. Dat is de meest gevaarlijke combinatie die er bestaat. Of de meest hilarische, als we naar het Joop.nl van Francune van Jole kijken. Lees even keiharde waarheden over hoe Wim Kok en Groot-Narcist Felix Rottenberg de PvdA en de Nederlandse samenleving midden jaren '90 een loer hebben gedraaid, hoe de PvdA-regenten het contact met de gewone mensen zijn verloren, hoe jeugdzorg kinderen als winstgevende producten is gaan zien en hoe de PvdA meer bezig is met de eigen baantjescarroussel, het elkaar toespelen van enorme potten subsidie en het negeren van de wens van de normale Nederlander. Zeg maar, alles wat u de afgelopen elf jaar op GeenStijl heeft kunnen lezen. Partij van de Armoe op intellectueel gebied. Partij van de Allesgraaiers op subsidiegebied. Partij van de Arrogantie op beleidsgebied. Partij van de doe maar even opdoeken voor een beter Nederland.

Reaguursels

Inloggen

Arnold Heertje raakte vroeger de Kern van de Economie en nu de verrotte kern van de PvdA.
Ook al ben ik het niet geheel eens met zijn oordeel over de PVV, ik vergeef hem dat graag.
Zo heel links is Heertje trouwens niet: het is het integere type sociaal-democraat die eerder al eens uitweek naar DS70.
Overigens is de SP wel degelijk enigszins constructiever dan de PVV.
De partij heeft in ieder geval in veel gemeenten een tamelijk goed trackrecord wat besturen betreft. Kunnen we voorlopig van de PVV nog niet echt zeggen.

Peyronie | 27-03-14 | 11:15

Dat Heertje de aanhang van de SP als constructief en die van de PVV als destructief aanmerkt, is het beste bewijs dat het goed is dat hij met Emeritaat is gegaan.
.
Door de SP-aanwas als constructief te benaderen is een sluitend bewijs dat hij de weg volledig kwijt is.
Natuurlijk heeft hij nooit de weg kunnen volgen, omdat een linkse econoom de facto zijn vak niet verstaat, maar hier gaat hij toch volledig van het padje.
Inmiddels is hij verworden tot net zo'n schertsfiguur als zijn (quasi grappige) zoon.

McPhart | 26-03-14 | 22:39

Deze rode mafkees heeft voor een deel gelijk maar laat verderop zijn ware gezicht zien.... de kiezer die vlucht naar de Pvv is destructief, de kiezer die vlucht naar de SP of D66 is constructief....
Als je zelf zo vooringenomen bent de PvdA arrogant noemen is precies waarom deze kwast ex-PvdA-er is...
De splinter bij een ander zien zitten en de balk bij zichzelf niet.... zucht... zo typisch policor

agitsnob | 26-03-14 | 20:53

Ironisch dat juist de Partij van de Arbeid gezorgd heeft voor een ongekende werkloosheid

the muppet show | 26-03-14 | 20:48

As we speak. Job Cohen weer een nieuw baantje als professor op Thorbecke leerstoel via zijn PvdA maatje Henri Lenferink die u raadt het al toevallig ook voorzitter is van het Thorbecke fonds.
Enzoverderenzovoort

ecologiste | 26-03-14 | 18:59

steven paul | 26-03-14 | 11:39

Het was begin jaren zestig ,mijn vader was fabrieksarbeider en kreeg zijn ontslag ,omdat de eerste Joegoslaven het land betraden, verwelkomt door de PvdA.
Mijn vader heeft toen gezegd "zoon van me, stem nooit op de PvdA". En daar heb ik me aan gehouden.

Hank 69 | 26-03-14 | 16:43

Dit was al bekend vanaf het moment dat de uitgerangeerde ministers en staatssecretariae van het kabinet Den Uyl een baantje bij in openbaar bestuur moesten hebben. Mensen die, op Jan Schaefer na, nog nooit een dag in hun leven hadden gewerkt, vanuit de universitaire bankjes meteen via de partij in het bestuur terecht kwamen.

Stormageddon | 26-03-14 | 16:41

Ik heb nog nooit meegemaakt dat Heertje ergens ongelijk in heeft gehad, en dat is knap, want hij heeft zich werkelijk overal mee bemoeid.

campion | 26-03-14 | 16:19

Hear hear Heertje!

M-Bozz | 26-03-14 | 15:56

En nu hebben ze in Samson die kiezers won met het "eerlijke verhaal". Iemand die steeds van zichzelf beweert het eerlijk verhaal te vertellen is per definitie niet te vertrouwen. Hij heeft zijn vrouw bedrogen en zijn kinderen misbruikt om zieltjes te winnen. Voor zover de PvdA en het eerlijke verhaal.

denoorman | 26-03-14 | 15:23

steven paul | 26-03-14 | 14:06 |
Maar zoals gezegd, voor mij is het geen moeilijke keuze.
De keuze uit mogelijk falen met PVV of 100% zeker falen (letterlijk decennia lang ieder jaar wéér bewezen!) met andere partijen.

Moi | 26-03-14 | 15:13

Ik zeg, duw die partij nu maar helemaal over het randje. NL zal er zóveel beter van worden.

milky bar | 26-03-14 | 15:05

Zò.
Daar kunnen Spektrui en die Greenpeaceterrorist het wel mee doen dacht ik zo.
Vraag blijft natuurlijk wat zoontje Raoul hier van vind.
Want die hangt met heel zijn aanhang aan de subsidiepotten.
Maar daar zal hij het bij "dit was het nieuws" wel niet over hebben.
Want Wilders bashen is vèèl makkelijker.
Zoals het een echte PvdAer betaamt.

Dostranamus | 26-03-14 | 14:58

1e reactie op stuk in Volkskrant was wel sterk: "Geen woord over multiculturaliteit."

IndoFortuyn | 26-03-14 | 14:57

Als er een arrogant stuk vreten is, is het Arnold Heertje wel.

LJBrinkhorst | 26-03-14 | 14:36

Elk toezichthouder, bank, verzekeraar, onderwijsinstelling, woningbouwvereniging en wat niet meer is vergeven van regenten die het warme pluche hebben verruild voor een warme bestuurszetel.

Ze spelen ondertussen hetzelfde spel met hun vriendjes die achtergebleven zijn op het pluche. Het doel is nooit een betere maatschappij, maar het doel is eigen gewin, hetzij in geld, hetzij in aanzien.

De reeds zittende bestuurders zorgen ervoor dat vrijkomende plekjes gevuld worden door andere regenten.

Deze hele regentenklasse is de doodssteek voor alles, want ze hebben invloed op elk terrein. Vroeger had je de feodalen waar de horigen hun belastingcentjes mochten afgeven en verder niet zeuren.

Tegenwoordig hebben we regenten die het gepeupel alleen maar beschouwen in termen van winstgevendheid. Het maakt niet uit of jij het goed of slecht hebt, als het maar geld oplevert. Al deze regenten hebben natuurlijk recht op een zeer lucratief inkomen!

De overheid is het probleem ... niet de oplossing.

LieberLiber | 26-03-14 | 14:33

Hoe heette die Amsterdamse Partij van de Aanpak stoephoerenloper ook al weer?

Jan5819 | 26-03-14 | 14:16

Dan heb ik nog een vraag: willen we meer of minder zout in de wonden van de pvda? Wat een analyse. 11 jaar Geenstijl in een bemmend opiniestuk. Een topic die zijn weerga niet kent. Nu maar hopen dat de pvda op de ingeslagen weg door blijft gaan. Op naar de 0 zetels!!

Sliptong | 26-03-14 | 14:11

@Moi | 26-03-14 | 13:56
Een keuze tussen twee ongewenste zaken is juist de moeilijkste keuze die er is.

steven paul | 26-03-14 | 14:06

-weggejorist-

Vistaai | 26-03-14 | 14:00

Nou mag Heertje na 25 jaar afbraak door zijn partij dan wel wakker geworden zijn, om dan nu nog in termen van destructief en constructief te praten over rivaliserende partijen gaat natuurlijk nergens over. Sowieso zie ik niks constructiefs in D66, al is het alleen maar omdat die partij in diezelfde 25 jaar net zo hard aan de fundamenten van deze maatschappij heeft zitten knabbelen. Destructief mag in dit verband dan ook mogelijk negatief klinken - en ongetwijfeld door Heertje ook zo bedoeld - maar op rotte palen kan je geen huis bouwen.

Pierre Tombal | 26-03-14 | 13:57

Wat een land!!

hunny | 26-03-14 | 13:56

steven paul | 26-03-14 | 12:33 |
Ik geef toe dat SP en PVV op dit moment niet echt beschikken over top politici maar het grote probleem is dat de andere partijen die ook niet hebben. (hoe graag ze zichzelf ook de rol van een toppoliticus aanmeten)
-
Je moet dus kiezen uit de beste die we nu hebben.
Op dit moment is de verzuiling in Nederland hèt probleem waar dit land mee kampt.
Die verzuiling wordt veroorzaakt door het stemvee import van met name de PvdA. IEDERE multiculti veroorzaakt direct verzuiling van de maatschappij.
-
Nu moet je kiezen tussen politici die deze verzuiling herkennen en weten welke gevaren ze vertegenwoordigen en wat de oorzaak is.
Òf:
Politici die liever Nederlanders landelijk verketteren in de hoop dat ze vermoord worden om hun, statistische bewezen extreem criminele en voor Nederland zeer schadelijke, import stemvee een hand boven het hoofd te houden. (als de dood een paar stemmen te verliezen.)
-
Voor mij is die keuze niet moeilijk.

Moi | 26-03-14 | 13:56

Hoooh effe kalm.!!
Het mag van mij maar maar vergeet niet dat nu de PvdA de katvanger aan het worden is (heb je met arrogante narcisten en toneelspelers (Samsom, Droefje Asscher,c.s.)van VVD, D66!!, CDA, CU en SGP.

De eurofiele neoliberale rammelbak zit natuurlijk niet alleen in de PvdA.

We hebben meer achterbakse eurofiele neoliberale partijen die de Gutmensch uithangen in bedrog en misleiding.

Het gaat allemaal om de verkiezingscampagne voor het EP.
Wilders is/was daarbij de grootste concurrent en wat gebeurt er met concurrenten van de neoliberale verkiezingsmarkt? Die moet je zien te elimineren.. en de hetze die gaande is, is gewoon onderdeel van dat gebeuren.Karaktermoord.. en zelfverheerlijking..

We willen van deze eu en zetbazen af.. niet dan armoe..
En wat doen we? We bejubelen de eurofiele zetbaas bij uitstek.. D66 als federalistische partij!, we kiezen voor CU en SGP, CDA.. allemaal tegen inspraak, tegen democratie en tegen referenda..
Tel uit je winst.... en hoe stom kun je zijn..
Ook deze partijen zijn herhaling van zetten..

Trap er niet WEER in.
Dit alles is manipulatie van de meest intolerante manipulerende en machtsgeile partijen!

We hebben het bij de laatste kabinetsverkiezingen meegemaakt..

Trap je er WEER in..?
Ophef, poeha en hysterie als afleiding en misleiding in de eurofiele neolibrale marktgerichte tactiek en strategie?..

Kies je voor economie,banken en beurs ?
Of
kies je voor deze maatschappij en de mensen die er in wonen..?
Want dat is de keuze.

Met economie, banken en beurs -partijen zoals D66, VVD, PvdA,CDA, CU en SGP- krijgt ook deze EU nog meer ruimte in expansiedrift en megalomanie.. de lastenverzwaringen en "hervormingen"(jatwerk) nemen toe.. de 11 miljard voor de Oekraïne moet ook nog even op tafel omdat de neolibralen dat willen.. maar natuurlijk niet zelf willen betalen..

Wil je het anders, dan kom je toch weer uit bij de PVV..(ondanks de overlastgevende Marokkanen..)
Maar dat helpt natuurlijk ook niet binnen een mand..
De PVV moet een Farage gelijkende figuur zien te vinden.

De tegenstand, ook in NL zal enorm zijn..

4609 | 26-03-14 | 13:54

Het ontwrichten van de PvdA gaat door. Weten ze ook eens hoe dat voelt. Ze hebben jarenlang de Nederlandse samenleving ontwricht door o.a. massa immigratie te bevorderen van mensen die geen bijdrage leveren aan een Nederlandse maatschappij.
Aan Wilders om dit sociale imperialisme aan de kaak stellen (letterlijk) en te stoppen.

Goedzo | 26-03-14 | 13:52

Nieuws-Lezer | 26-03-14 | 13:11
Sterker nog, Joop plaatst zelf zogenaamde comments, om de discussie te sturen, er zitten gewoon politici op die site die manipuleren onder een fake naam. Ze passen commentaren aan van anderen. En ze modereren heel subtiel zaken weg. Walgelijke site. En alweer van uw belasting centen.

bakoenin | 26-03-14 | 13:52

Ikbeneenzelfbouwer | 26-03-14 | 12:03: Nog een reden om die hele NPO drastisch te korten. Propaganda via radio en film is zo 1932.

pietvanvliet | 26-03-14 | 13:49

Heertje telt z'n bonen. Iedereen weet dit al minstens 15 jaar.

Itzamná | 26-03-14 | 12:38 | + 0 -

Was dat maar waar dat iedereen dit wist, daarom goed dat prof Heertje spreekt, hij was erbij heeft alles gezien door zijn leeftijd.
Geschiedenis is al helemaal afgetakeld op scholen maar politiek leert men helemaal niets van en voor z'n dertigste is men vnl bezig met wijven telefoontjes en bier.
Dankzij Heertje krijgen we inzage, maar er zijn er meer oa Marcel van Dam die links en rechts de PVDA om de oren slaat en nu zelf uit protest SP stemt.

gebrokenvleugel | 26-03-14 | 13:39

Thoth | 26-03-14 | 12:54

Ik ben het volledig met u eens.
Nog even iets over de aantallen: honderdduizenden zoveel waren er nog niet toen Drees waarschuwde.
Lees en huiver wat een ellende er toen voorkomen had kunnen worden.
"De werving van gastarbeiders werd beëindigd in 1973 onder bewind van het kabinet den Uyl (PvdA), op dat moment waren er ongeveer 22.000 Marokkanen in Nederland. Ondanks dat er niet meer geworven werd en het de bedoeling was dat de gastarbeiders terugkeerden naar het land van herkomst, nam het aantal migranten alleen maar toe. In 1980 telde Nederland 72.000 Marokkanen, in 1990 168.000 en in 2008 335.127. Van gastarbeiders was toen al lang geen sprake meer." nl.wikipedia.org/wiki/Gastarbeider
De gevestigde politiek met de PvdA voorop moet zich de ogen uit de kop schamen. We zijn reeds voor honderden miljarden euros bestolen en naar de toekomst toe zal dat helaas steeds meer worden. Het kan niet anders of dit loopt op een volledige ineenstorting van ons sociale stelsel uit. Maar sinistere figuren als Kok, Samsom, Bakellende, Spektrui noem maar op zal het worst zijn want zij hebben vette inkomsten en een enorm riant pensioen veili gesteld waardoor ze ongemerkt het land kunnen verlaten de vijfde kolonne achterlatend en zelf veilig teruggetrokken in weelde en pais leven. Kijk nou zo'n Rupsjenooitgenoeg Adje Melkert (what's in the name) die een mooi leventje had in het buitenland. Schijnt trouwens weer terug in NL te zijn. Wie weet gaat hij Van der G. wel goeiendag zeggen.

ecologiste | 26-03-14 | 13:25

Joop.nl is wat je noemt echt een gevaarlijke website die mensen hersenspoeld maar ook reacties censureert (En dat doen ze ECHT! Hoe kom ik daarachter? Simpel, als je dat echt wilt weten, zou je aantal accounts moeten aanmaken, eentje fan van PVV en ander fan van PVDA en etc, etc, dan zie je het verschil al gauw welk reactie ze wel of niet toelaten), ook zit Joop.nl vol met babyboomers uit jaren '60 en '70 die nog gehersenspoeld is met tolerantie-doctrine uit dat tijd wat tot op de dag van vandaag NIET en NOOIT zal werken.

Nieuws-Lezer | 26-03-14 | 13:11

Zo is het maar net. Deze verkiezingen zijn slechts het begin! De pvda moet net zo'n paria worden als de centrum democraten van Janmaat. Waar je je kapot voor schaamde om te zeggen dat je er op gestemd had, laat staan lid van was. We moeten niet rusten voor die criminele antisociale kerkrattenbende bestaat uit 2 leden. Didi en spektrui.

Willem VanDer Decken | 26-03-14 | 13:07

Plukken Van de Arbeiders.

Rest In Privacy | 26-03-14 | 13:04

Kan de PvdA niet beter een Volkstribunaal oprichten? Met Kok, Bos, Spekman, Samsom, etc., als gedaagden... zodat (oud)PvdA-leden de arena kunnen vullen met gal!

Hyppo Kriet | 26-03-14 | 13:01

@duitse herder | 26-03-14 | 12:16 |
.+800
Hmm klinkt aantrekkelijk... Weet jij dan misschien nog een andere baan voor mij daar in Vikingië? Ben nog niet zo heel lang terug in NL maar ben het nu al weer spuugzat hier!

Rudjen | 26-03-14 | 12:59

Ha, zo kennen we je weer Quid. Puik stuk!

Ogenschijnlijk superieure politici en partijen 'exposen' en de grond in schrijven gaat Geenstijl een stuk beter af dan overduidelijk falende politici en partijen aan de hand meenemen in de hoop dat het nog wat wordt.

Doorn2148 | 26-03-14 | 12:54

Waarom Wilders zoveel stemmen trekt? Lijkt me geen moeilijke vraag. De decennia-lange en nog steeds voortdurende immigratie van allerhande kanslozen trekt nog steeds een zware wissel op onze samenleving. De populatie van omze (jeugd)gevangenissen bestaat voor 80% uit allochtonen, terwijl zij slechts voor 10% van de bevolking uitmaken. Er worden nog steeds honderden miljoenen geinvesteerd om toch deze groep in de de nederlandse samenleving te integreren, maar dit faalt hopeloos. Inburgeringscursussen, opleidingen, subsidies, buurtvaders, etc, etc, het uiteindelijke resultaat is nog steeds beroerd. Elke immigrant kost de nederlandse belastingbetaler gemiddeld minimaal 200.000 Euro. Het hele immigratie-drama heeft Nederland al vele miljarden gekost. Dat er er echter nog steeds stug wordt doorgegaan met dit experiment, is uitsluitend te wijten aan de gevestigde partijen. Immigratie is inmiddels tot een industrie verworden. Zeer veel mensen, van COA, tot advocaten en buurtwerkers verdienen hun brood in deze tak van industrie die tot op heden per saldo alleen verlies heeft opgeleverd. Elk nuchter, wijs mens zou zeggen, stop toch eens met deze onzin, maar zijn roepende in een woestijn of worden voor racist, fascist of nog erger uitgemaakt. Al met al een gewoon treurige geschiedenis. En denk nu niet dat dit allemaal uit lucht komt vallen. De oude Dr. Willem Drees, die na-oorlogs nederland uit het slop trok, waarschuwde al dat het verstrekken van Nederlandse paspoorten aan de 100.000 duizenden gastarbeiders een zware wissel zou trekken op de nederlandse samenleving en deze ernstig zou ontwrichtten. Maar het toenmalige christen-liberale kabinet Lubbers wilde er niets van weten. De PvdA ook niet. En hòe heeft deze verstandige PvdA'er (ex) en groot staatsman z'n droevige gelijk gekregen. Kijk naar de huidige stand van zaken en huiver.

Thoth | 26-03-14 | 12:54

Er is geen partij destructiever gebleken voor onze democratie als... d66!

Bert Koning | 26-03-14 | 12:48

de PvdA is net als AIDS. Dat roei je nooit (meer) uit. Vergeet niet: er zijn onderhand veel te veel lui afhankelijk van de Partij van de Afhankelijken.

stadsknurft | 26-03-14 | 12:43

de PvdA is net als AIDS. Dat roei je nooit (meer) uit. Vergeet niet: er zijn onderhand veel te veel lui afhankelijk van de Partij van de Afhankelijken.

stadsknurft | 26-03-14 | 12:42

“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'”
-Isaac Asimov

BASinnic | 26-03-14 | 12:41

er gaat helemaal niets veranderen omdat het regime = VVD+PvdA+D66+CDA+GL+CU+SGP.

Deze "labels" van het regime die pretenderen verschillende partijen te zijn dienen ook als elkaar achtervang en dat zie je nu duidelijk gebeuren: wat er bij de PvdA af gaat komt er bij D66 bij zodat het regime niet in gevaar komt.

wlodek | 26-03-14 | 12:29 | + 1 -

Wlodek spijker op z'n kop een reaguursel voor iedereen, om over na te denken en in te lijsten.

gebrokenvleugel | 26-03-14 | 12:40

Het is een beetje PVV-esque om alleen maar met een analyse te komen. (En deze is veel te lang om lezenswaardig te zijn.)
Zeggen dat iets niet deugt is niet zo moeilijk.
Oplossingen bedenken en daarvoor een draagvlak vinden.

Einde van de Domheid | 26-03-14 | 12:38

Heertje telt z'n bonen. Iedereen weet dit al minstens 15 jaar.
Doet me denken aan Paul Scheffer die er al in 2007 achterkwam dat de multiculsamenleving mislukt was, iets wat iedereen ook al minstens 10 jaar wist.

Grote lichten, daar bij de PvdA.

Zijn er nog mensen die op die 'partij'stemmen, tss.

Itzamná | 26-03-14 | 12:38

Ik vermoed dat Heertje een tijdje geen Pauw&Witteman gekeken heeft. Want hij denkt helemaal voor zichzelf, en dat is niet de bedoeling!

LibertasSimplex | 26-03-14 | 12:37

Iedereen die bewust terug kan denken hoe het leven was ten tijde van de val van het ijzeren gordijn, weet dat toen ons hoogtepunt was voor ALLE Nederlanders, daarna is men van bovenaf gaan klauwen met instemming en medewerking PVDA en VVD.
Gevolg miljoen werklozen, en zieken die gebukt onder schulden naar de voedselbank moeten die we voordien nooit hadden, pensioenen worden geript gezondheid en ouderenzorg wordt afgebroken en oudjes verkommeren in de meest schandalige omstandigheden.
Leuk om te lezen dat ik het als van nature PVDA stemmer, al snel door had toen het eerste kabinet Kok kwam, na het eerste mij walgend afgewend en verder SP stemmer geworden.
Zit nu eigenlijk te dubben volgende keer maar PVV te gaan stemmen, linksom of rechtsom deze doortrapte partijen blijven de onderste meerderheid beroven.

gebrokenvleugel | 26-03-14 | 12:35

@ Capt. Iglo | 26-03-14 | 12:28 |
Exact waar. Een politicus die het in zijn domme hoofd haalt om iets te steunen dat schadelijk is voor een bank, pensioenfonds, grote ambtelijke organisaties, grote bedrijven, multinationals, enzovoorts graaft zijn eigen graf voor de periode na de politiek. De gevestigde partijen hebben bij de grote werkgevers al mannetjes zitten die de stoel in de RvB of RvC hebben afgestoft. Zo rolt de Nederlandse banencarrousel. Onafhankelijkheid en democratie, my arse. Alles is vooraf uitgestippeld.

goedverstaander | 26-03-14 | 12:35

KoninginWildemina | 26-03-14 | 12:28 |
Het willen verwijderen van de criminele import die hier sowieso alleen maar heen kwam om op onze welvaart te parasiteren wordt door hem kennelijk als destructief gezien.
Hij noemt het verwijderen van een kwaadaardig kankergezwel waarschijnlijk ook "destructief"

Moi | 26-03-14 | 12:33

Op de middelbare school gebruikten wij de lesboeken van Heertje. Destijds geloofde ik nog dat economie iets wetenschappelijks was.
Zag er ook wel een beetje zo uit met al die grafieken. Bij de uitleg van het fenomeen Ceteris Paribus kreeg ik al wel argwaan.

Goed stukkie verder wel van Heertje.

Ars Vivendi | 26-03-14 | 12:33

Je vraagt je af hoe lang de mensen in de media nog bereid zijn elke dag weer die ongeloofwaardige PVDA-propaganda uit te blijven dragen.

Het wordt voor die media-mensen zo langzamerhand een situatie waarin je nog propaganda maakt voor de Duisters terwijl het al maart 1945 is.

Als de PVDA ergens aan ten onder zal gaan dan is het wel dat de heulende media voor hun eigen hachje gaan kiezen (want willen populair blijven, kijcijfers etc.) en de PVDA massaal gaan dumpen. Dan is het echt over, volgens mij zijn we niet eens zo heel ver meer van dit moment vandaan.

Outsider-Inside | 26-03-14 | 12:33

@Moi | 26-03-14 | 12:27
De PVV en SP hebben op dit moment zeker een functie. Ze houden het politieke spectrum breed omdat ze andere partijen dwingen om wel naar de wil van het volk te luisteren.

Welke PVV-ers of SP-ers ziet u zelf graag minister worden? En bij het huidige aantal zetels van de PVV en SP moet je dan dus niet gaan denken aan 3 personen.

steven paul | 26-03-14 | 12:33

wlodek | 26-03-14 | 12:29

Net als alle bladen bij de AH afkomstig zijn van 1-2 grote uitgeverijen. Klopt helemaal.

ecologiste | 26-03-14 | 12:32

Ik ben al blij dat ook andere zelfs de wat slimmere in de pvda gaan inzien dat de pvda een gevaarlijke partij is. En hun drijfveer en enigste echte programma punt nog maar is in het pluche blijven. Dat de partij ook nog eens steeds extremer wordt in hun behoud van stemvee door haat te zaaien en tweedeling. Vooral een man als samson is een gevaar in die partij. Een onbezonnen clown die ook nog eens zijn woede niet de baas is en steeds extremer aan het worden is. Een spekman een man die je werkelijk niet serieus kan nemen. Maar ja het fijne van zo'n man in die partij is dat die partij nog harder naar de afgrond toegaat. Ja uiteindelijk gaan steeds meer nederlanders inzien dat juist de pvda een haatzaaiende partij is geworden voor behoud van stemvee en pluche. Iets wat zeer pijnlijk met de recente gebeurtenissen steeds duidelijker wordt.

tweetybird | 26-03-14 | 12:31

P&W: de gasten van vanvond zijn nog niet bekend.

ecologiste | 26-03-14 | 12:30

er gaat helemaal niets veranderen omdat het regime = VVD+PvdA+D66+CDA+GL+CU+SGP.

Deze "labels" van het regime die pretenderen verschillende partijen te zijn dienen ook als elkaar achtervang en dat zie je nu duidelijk gebeuren: wat er bij de PvdA af gaat komt er bij D66 bij zodat het regime niet in gevaar komt.

Mocht de PvdA gaan verdwijnen dan zullen de kleine nog onbekende ratjes in opkomst die het zinkende PvdA-schip verlaten stilletjes onderdak vinden bij D66 terwijl de grote bekende ratten uit de directe politiek zullen verdwijnen en onderdak gaan vinden in de diverse baantjsecircuits van de staat zodat de PvdA geheel naar D66 zal worden overgezet.

Hetzelfde verhaal met VVD en CDA, VVD verliest, CDA absorbeert dat verlies en groeit vv en het regime blijft gewoon aan de macht.

wlodek | 26-03-14 | 12:29

Heertje noemt één ding niet. Hoe kan je als seculiere partij je in de hoofdstad van ons land laten vertegenwoordigen door iemand die de hele tijd door het bewijs van tweederangsburgerschap draagt.

Henk Zult | 26-03-14 | 12:29

"De geschapen onvrede vertaalt zich destructief in de aanhang van de PVV en constructief in de aanhang van de SP en D66"
______
Ook Heertje kon het weer niet laten. Ook besmet met de massapsychose waarin Nederland momenteel verkeert.

'Wat 'destructief' danwel 'constructief' stemmen is, daar gaat Heertje niet over.
Zulks bestáát niet eens!

De zoveelste anti-democraat die even in het gezicht van miljoenen kiezers fluimt.

KoninginWildemina | 26-03-14 | 12:28

Als je gewoon kijkt naar het aantal nevenfuncties dat door senatoren in de 1e Kamer wordt vervult en de belangen die, die organisaties hebben en vertegenwoordigen, kan je zien dat het onafhankelijke en democratische proces al lang failliet is en dat ligt niet alleen aan de PvdA maar aan alle partijen die langer dan zeg 30 jaar bestaan. Dat wij onszelf aan de wereld verkopen als voorvechters van democratie en mensenrechten is een beschamend stukje toneelspel waar blijkbaar nog heel veel mensen in trappen.

Capt. Iglo | 26-03-14 | 12:28

@ Dutch_Holland | 26-03-14 | 12:22 |
Nee, u bent de lul, want u behoort tot de middenklasse. U bent daarom uitverkoren om alle extravagante hobby's van dit kabinet te betalen en mag ook nog eens de tegenvallers opvangen. Veel van uw lotgenoten hebben dat niet in de gaten en hebben ook op 19 maart tegen zichzelf gestemd.

goedverstaander | 26-03-14 | 12:28

HebpermabanvanPvdA | 26-03-14 | 12:24
Wilders demoniseert zichzelf!!!

ITEACHYOU | 26-03-14 | 12:28

En als klap op de vuurpijl kondigt Diederik Duck Samsom fijntjes aan om bij de eerst komende gelegenheid Wilders even de maat te nemen...
De grenzeloze brutalitei alléén al!
"Door jullie pamperbeleid van de afgelopen decennia hebben jullie juist ruim baan gemaakt voor de niet meer weg te denken PVV,arrogante graaiende prutsers...!"

R.B.Scott | 26-03-14 | 12:27

steven paul | 26-03-14 | 12:09 |
Noem jij een kader dat categorisch wegkijkt van problemen, zelfs problemen onbespreekbaar maakt om ze maar niet op te hoeven lossen of gewoon net doet alsof er geen problemen zijn wèl deskundig?
-
Hoe ondeskundig het PVV kader ook is, ze zien tenminste dat er problemen zijn.
En dat is toch echt de eerste stap in het oplossen van problemen.
Die zogenaamde deskundige kaders hebben nu al (decennia) laten zien dat zelfs die eerste stap niet eens genomen wordt.
-
Geef mij maar dat mogelijk ondeskundige kader i.p.v. een "deskundige" kader dat nu al jaren laat zien het probleem zeker niet kunnen oplossen... (zoals we de afgelopen dagen weer hebben mogen aanzien.'

Moi | 26-03-14 | 12:27

steven paul | 26-03-14 | 12:15 |

LOL

ecologiste | 26-03-14 | 12:25

Hoe de publieke omroepen vorige week een grote show gaven hoe ze in de greep van de PvdA zitten, zelden zo duidelijk hun ware aard gezien. Wat kunnen die mensen Geert Wilders vuil demoniseren, net een jaloers oud wijf.

HebpermabanvanPvdA | 26-03-14 | 12:24

1 woord: Elatik.

Mammeloe | 26-03-14 | 12:23

Als ik in mijn belastinggeschiedenis kijk, dan ben ik, net als de rest van ondernemend Nederland, een slachtoffer van de PvdA.
Heb ik nu recht op schadevergoeding?

Dutch_Holland | 26-03-14 | 12:22

Wim Kokhalzen was wel ultieme voorbeeld wat mij betreft van de PvdA, op de buhne als vakbondsbestuurder om vervolgens commissariaten bij ING, TPG Post, Shell en de KLM te aanvaarden.
Hij moet ook een groot voorbeeld zijn voor de huidige PvdA'ers hoe het moet.

Andersom dag | 26-03-14 | 12:21

bakoenin | 26-03-14 | 12:14 | + 2 -
Helemaal mee eens, ik voel hetszelfde!

HebpermabanvanPvdA | 26-03-14 | 12:21

@duitse herder | 26-03-14 | 12:16
Ik begon nog geen bedrijf in Denemarken al barste de hele wereld uit elkaar. Voor ondernemers zijn er wel betere landen te vinden. De enige voordelen van Denemarken: dicht bij Nederland, homogene bevolking en veel ruimte. En de Denen zelf zijn luie, betweterige socialisten die ook maar al te graag profiteren van de staatsruif. Die ga ik niet vrijwillig sponsoren.

steven paul | 26-03-14 | 12:20

Feit is wel dat de intellectueel uitgedaagde PvdA zeker niet het alleenrecht op domheid bezit. De meeste andere partijen zijn precies zo rijkelijk met domheid gezegend als de Partij van de Autkiering.

Nivelleermarionet | 26-03-14 | 12:20

Al deze dingen werden ruim 10 jaar geleden ook al door de heer Fortuyn verkondigd. En die werd toen weggezet als fascist.
-
Overigens is het baantjes jagen een probleem binnen meerdere partijen. Met als gevolg dat men zich in de politiek inderdaad vaak met de verkeerde dingen bezighoud alsmede hele bergen managers in allerlei sectoren die daarmee het daadwerkelijke werk onmogelijk maken.

a1a2a3 | 26-03-14 | 12:18

Voor mij geen echt nieuws.
Stond 2 jaar terug verbaasd van de lichte opleving na 25 jaar salon socialisme , en men massal ging voor een 12 minuten optreden ging van een acteer talentje.

youngtrillseeker | 26-03-14 | 12:16

steven paul | 26-03-14 | 12:11 |
In Denemarken hebben plm 800 Hollanders een eigen bedrijf gestart... succesvol. Deze ondernemers hebben een zeer goede naam en respect gekregen van de Deen. Keren niet meer terug naar Nederland !

duitse herder | 26-03-14 | 12:16

@ecologiste | 26-03-14 | 12:11
Dan moet je de frequentie van je monitor aanpassen. Ik krijg hier 50 keer per seconde de waarheid.

steven paul | 26-03-14 | 12:15

30 jaar lang heb ik gedroomd over de dag dat eindelijk de laatste PvdAer het licht zou uitdoen.
Zelden heb ik zo een diepe minachting en zelfs haat gevoeld voor een politieke club.
Arrogantie, cliëntelisme, corruptie, fraude, het kopen en manipuleren van de publieke omroepen, hun perverse verhouding met de monarchie, het baantjes jagen.
Zou ik het nog mogen meemaken dat deze schandvlek op de democratie gaat verdwijnen?
Niet dat het heel veel uitmaakt, er blijven genoeg dubieuze clubjes over waar onze "sociaal democraten" onderdak kunnen vinden, maar dan toch.
Die naam, PvdA zien verdwijnen... weggevaagd, eindelijk. 11 zetels bij de laatste NPO! peilingen.

bakoenin | 26-03-14 | 12:14

Als ze zelfs met grootschalige verkiezingsfraude (duizenden stemmen in R'Dam en Den Haag teveel uitgebracht - GS artikel wanneer??) niet meer kunnen winnen, dan is er inderdaad iets goed mis.
De geschiedenis van 4 jaar geleden herhaalt zich, toen de grote steden als het om stemmen (en stemmen tellen) bananenrepublieken bleken, herhaalt zich. Misschien niet verwonderlijk. Immers, hebben we toen ooit nog iets gehoord over de schuldigen van de stemmenfraude? Mantel der liefde, onder het tapijt, door de vingers, cultureel verschijnsel etc.

Gootbalkoning | 26-03-14 | 12:14

Maar wát gaat de PvdA, of belangrijker, hun achterban, hier nu mee doen?
Ik vermoed net zoveel als met alle eerdere waarschuwingen, geen reet.

BekiekUtMoar | 26-03-14 | 12:14

Jammer dat mensen die eindelijk doorhebben wat de PvdA is, ze D66 gaan stemmen. Zucht. Dat maakt al het harde werk van vele mensen om langdurig de feiten te bestuderen en rapporteren tot een piraeus overwinning. Pechtold en D66 is geen haar beter.

Glashard werd gelogen hun eigen "referenda"-wet en de mogelijkheden om als Nederlander en/f Nederlandse politiek nog invloed uit te oefenen op de soevereiniteit en besluitvorming van Nederland. D66 staat net zo hard in uw bek te pissen als de PvdA. Of u nu student, ondernemer, arbeider of steuntrekker bent.

U kunt bij PvdA en D66 sterven als het hun een extra zetel oplevert.

Feynman | 26-03-14 | 12:13

Het is toch al jaren en jaren echt super duidelijk dat Socialisten nooit anders dan alleen maar uiterst "sociaal" voor zichzelf zijn.
Vandaar dat ze ook geen enkel probleem hebben om hun vaderland voor een paar extra zetels aan de islam te verraden.

Moi | 26-03-14 | 12:13

raskol | 26-03-14 | 12:01
Ik neem aan dat Heertje doelt op het feit dat de PVV weinig tot geen oplossingen aanreikt voor de problemen, althans geen werkbaren en vooral haalbare oplossingen, maar wel heel veel roept. En dit dan als destructief aangeeft. En hier moet ik Heertje gelijk in geven.
Op het vlak van bijvoorbeeld gezondheidszorg heeft de PVV prima ideeen, gelijk de SP, maar op het vlak van monetaire eenheid, EU en (staats)recht heb ik nog nooit zoveel abjecte onzin gehoord als uit de mond van Geert Wilders c.s.. En de grap is, Wilders weer het waarschijnlijk zelf ook wel dat het volkomen onhaalbaar is wat hij roept, maar het bekt zo lekker naar de achterban.En die slikt het voor het zoete koek.

Iedere politieke partij heeft haar onhaalbare stokpaardjes maar de PVV grossiert erin en dat maakt haar tot een wel heel erg ongeloofwaardige gesprekspartner bij tijd en wijle. En dat is jammer omdat bij enige nuance en wat meer denkwerk het een serieuze regeringspartij zou kunnen zijn.

100pct Testosteron | 26-03-14 | 12:13

Ik vind dat iedereen die nog op deze partij stemt een NSBer is.

Jozes | 26-03-14 | 12:13

En heel even dacht de PvdA weg te kunnen komen in alle tumult om Wilders. Maar het is net als moslims die mooi weer praten over hun ideologie: je hoeft maar 1 sec te googelen om alle ellende boven water te krijgen. Er is geen sport meer aan.
Zo ook de PvdA. De PvdA staat bekend om corruptie en om hun liefde voor den criminele allochtoon die zo graag zijn gastland bevuilt. En toch zijn er mensen die nog op de PvdA stemmen. Ik noem dat grove onwetendheid. Het willens en wetens wegkijken van de grote problemen in onze samenleving, namelijk de grote 3 i's : islam, immigratie en integratie.
Maar waar ze vooral voor vrezen zijn de EU verkiezingen (sic- want de EU is geen democratisch instituut). En dan moet Wilders gedemoniseerd worden want stel je voor dat de menschen niet geloven in de PvdA regentendroom. Nee, stel je voor dat je een andere mening hebt dan de kliek goedlinkschen.
-
Ik zeg: allemaal stemmen op de PVV en lang leve de politieke ineenstorting van de EU (en van de PvdA) . Economische samenwerking is in principe wel oké.

appeltjesgroeneweide | 26-03-14 | 12:12

@duitse herder | 26-03-14 | 12:09
Even een verbetering: goed opgeleide Nederlanders met lef en doorzettingsvermogen vertrekken niet naar een buitenland waar de regeringen al jarenlang nog socialistischer zijn dan die in Nederland.

steven paul | 26-03-14 | 12:11

Het echte probleem van de pvda is gisteren weer duidelijk geworden. Men geeft aan de echte partij voor de arbeiders wederom te negeren ten gunste van de allochtonen die zich terecht (de geïntegreerden) ook afkeren van de pedalen.

Goedemiddag | 26-03-14 | 12:11

steven paul | 26-03-14 | 12:01

Dat is zo mooi aan Geenstijl. Roeren waar het stinkt of dat nu rechts of links is of je nu wel of geen piemol hebt, of je lightgetint bof blank bent. maakt niet uit. Ik zou bijna zeggen Geenstijl c'est vingt-quatre fois la vérité par seconde.

ecologiste | 26-03-14 | 12:11

Lees geen echt nieuws was twee jaar terug al verbaasd dat na ruim 25 jaar salon socialisme, de mensen alles spontaan vergaten en massaal op een acteer talentje van 12 minuten koos.

youngtrillseeker | 26-03-14 | 12:11

Maar waarom is die Karakus nou plotseling opgestapt?
Daar moet meer aan de hand zijn, waar wordt hij van verdacht?

--sql error-- | 26-03-14 | 12:11

Kan deze man geen partij oprichten? Ben heel benieuwd naar de reactie van Samsom en Spekman hierop. Dikke ROFLOL dit stuk

witwas | 26-03-14 | 12:09

@raskol | 26-03-14 | 12:01
En de SP heeft, net als de PVV trouwens, regeervrees omdat hun kader niet deskundig genoeg is.

steven paul | 26-03-14 | 12:09

Ik roep al enkele jaren:
Hollanders die massaal Nederland verlaten zijn goed opgeleid, hebben lef, doorzettingsvermogen en visie en willen iets bereiken.
Dat leidt tot twee vragen: wat blijft er over en... wat komt er binnen... voilà.

duitse herder | 26-03-14 | 12:09

11 jaar noeste arbeid door GS werpt zn vruchten af.
Jongens, demensen hebben jullie nog steeds nodig. Forza

potverdrie | 26-03-14 | 12:08

Diezelfde Arnold Heertje die begin jaren '90 al voorrekende dat ons systeem van hypotheekrenteaftrek belachelijk oneerlijk is?
Professor Heertje gewoon +1.
Maar zijn zoon is wel een beetje een flapdrol, maar dat terzijde.

VanBukkem | 26-03-14 | 12:08

Bij een constatering dat de SP constructief bezig is en de PVV destructief staat mijn verstand stil.

Wie de SP voordraagt als een redelijk alternatief voor de falende PvdA lijkt op een arts die het AIDS-virus bij een patient injecteert om kanker te genezen. En D66? Door hun niets-ontziend opportunisme even schuldig aan de Puinhopen van Paars als PvdA en VVD.

Gootbalkoning | 26-03-14 | 12:07

@ très cool | 26-03-14 | 11:51
Haarscherpe analyse, chapeau. Al valt 't in de man te prijzen, dat-ie alsnog tot inzicht komt.

De vraag die nu overblijft : gaat de nepotistenkluwen nu ontrafeld worden. Ben er niet van overtuigd, er zijn veel te veel persoonlijke belangetjes en belangen mee gemoeid. En voor revolutie hebben we 't met z'n allen nog veuls te goed.

baba4oog | 26-03-14 | 12:06

PvdA zal ooit, net als zoveel, als idealisten ontstaan zijn. Heden ten dage en al vrij lang is het een trekpleister voor uitgesjeesde uitvreters. Je blaat arme dit arme dat, daarmee zul je altijd achterban krijgen, en vervolgens ben je als een Dagobert Duck alles bij elkaar aan het graaien voor jezelf, je familie en vriendjes.
Het verschil met andere politici of politieke partijen is wat dat betreft niet heel groot maar wat je doet kokhalzen is de pure schijnvertoning van van de PvdA. Je kunt er tientallen noemen maar laat ik er 1 noemen Wouter Booosch met z'n zwarte scholen in 020 en vervolgens je eigen kind niet tussen de allochtonen neerzetten.
WAL-GE-LIJK.

Andersom dag | 26-03-14 | 12:05

Ik vraag me serieus af of de PvdA-ers achter de schermen niet gewoon schijt hebben aan "sociaal" en in de achterkamertjes plannen bedenken om de stemmers te belazeren en zelf gewoon rijk willen worden. Hetzelfde heb ik met leiders van de kerk/ andere religies, geloven die echt in hun god of doen ze alsof omdat als er geen god is ze zelf geen baan/aanzien meer hebben.
Zo roepen ze de mensen op te bidden tot God voor alles wat ze nodig hebben maar weten zelf donders goed dat ze moeten collecteren voor de kerk omdat het geld niet uit de lucht komt vallen (deze hypothese is versterkt door Cartman).

pomtiedom | 26-03-14 | 12:04

Liever deaudT dan (pvda)reaudT.

--neus-- | 26-03-14 | 12:04

Eindelijk een keer een eerlijk verhaal van links

NiceGuysFinishLast | 26-03-14 | 12:04

@Idontgiveafunk | 26-03-14 | 11:50
Ik denk juist niet dat het bedrijfsleven daar belang bij heeft. Alleen multinationals is het om het even, omdat zij voor elk probleem een land kunnen kiezen waar dat probleem niet speelt. Juist het MKB en de kleinere grootbedrijven hebben belang bij deskundig bestuur.

steven paul | 26-03-14 | 12:04

ALs de PvdA zijn macht verliest gaan ze heel raar om zich heen slaan. Dat zag je vorige week heel goed op tv bij de programa's die de linkse kerk prediken, DWDD, NOS, Opsporing Verzocht, Nieuwsuur en P&W, op grote schaal Geert Wilders demoniseren. Het komt weer van links! "De PvdA heeft de goede koers uitgezet, de kiezer heeft het alleen njiet goed begrepen", wat een arrogantie en ondemocratisch.

Ikbeneenzelfbouwer | 26-03-14 | 12:03

Behalve contact met de werkvloer ontbreekt het de PvdA, en de gehele linkse elite, vooral aan Gezond Verstand.

Gezond verstand, de pvda weet niet eens meer wat daarmee bedoeld wordt.

Nee, pvda, gezond verstand is niet hetzelfde als jezelf moreel superieur wanen. Eerder het omgekeerd. Sukkels.

Lewis Lewinsky | 26-03-14 | 12:02

Gelukkig kunnen we straks op Geert Wilders stemmen, want dan mogen we tenminste niks meer!

LibertasSimplex | 26-03-14 | 12:02

Een geweldig stuk van Heertje over de PvdA! Maar als een dergelijke analyse wordt losgelaten op de VVD zou er dan een andere uitkomst zijn? Ik denk het niet en dat geldt voor een aantal partijen meer uitgezonderd de PVV en de SP. Eigenlijk geeft dat stuk van Heertje aan waarom de burgers in dit land de politiek allang de rug toegekeerd heeft. Zakkenvullers, dat zijn het!

Hassan_Jassan | 26-03-14 | 12:01

@ecologiste | 26-03-14 | 11:47
En ironisch genoeg, gezien de plusjes, worden de reaguursels van een ekologiese, ongepiemelde azijnbeaudelezer wel gewaardeerd op een abject guurrechts wepplok.

steven paul | 26-03-14 | 12:01

Arnold Heertje is toch die altijd integere professor,die banken van antisemitisme beschuldigde als hij weer eens geen lening wilde(kon) aflossen.

arlen | 26-03-14 | 12:01

Waarom is Heertje niet op het Marxisme festival? Samen met Tuinbroeke en Fascisco?

subsidistan | 26-03-14 | 12:01

Jammer alleen dat Heertje in z'n laatste alinea nog even in zijn eigen kaarten laat kijken: als de kiezer naar de PVV overstapt is dat 'destructief', maar als het naar SP / D'66 is, dan is het 'constructief'. D'66 is net zo verantwoordelijk voor de Paarse puinhopen als de PvdA volgens mij...

raskol | 26-03-14 | 12:01

Dit stuk van Heertje moet wel gelogen zijn, want het klopt helemaal niet met Samsom's Eerlijke Verhaal!

Het zijn juist de burgers die niet snappen dat het mafiose systeem van protectiegeld betalen en toch keihard genaaid worden sterk is, en sociaal!

LibertasSimplex | 26-03-14 | 12:00

Laten ze die hele club royeren uit de politiek, te beginnen Timmermans, de rest volgt als het goed is vanzelf!

lanexx | 26-03-14 | 12:00

Meneer Rozenwater | 26-03-14 | 11:50 | +
ITEACHYOU | 26-03-14 | 11:57 | +
Je was me voor.

ITEACHYOU | 26-03-14 | 11:59

Inderdaad vernietigend, leest lekker weg.

Harry Turtle | 26-03-14 | 11:58

Waar goedvolk zich massaal uitspreekt moslim te zijn.
Spreek ik uit dat vanaf dit moment de rest Arnold Heertje is!En als de PVVer zich allemaal Geert Wilders noemen is het politieke landschap duidelijk.
Uit dat gegeven kun je de conclusie trekken dat de Heertjes en de Wildersjes het dichts bij elkaar komen qua gedachtegang over hoe wij de maatschappij willen zien.
Trek zelf de eindconclusie maar mensen!

Welles! Nietes! | 26-03-14 | 11:57

Hoe is het mogelijk dat er in een land als NL, waar alles via compromissen wordt bereikt, 1 partij zoveel kan verneuken. Waar waren de andere partijen mee bezig? Lekker makkelijk om alleen je gal te spuwen over de PVDA. De gehele politiek heeft hier schuld aan, vergeet dat niet.

ITEACHYOU | 26-03-14 | 11:57

De PvdA heeft het afgekeken van het CDA (en het CDA van de maffia) en heeft dit in het kwadraat uitgevoerd.
En zo kwam het dat de gewone man in NL helemaal naar de kleaudten is gewerkt en de miljarden zitten nu in de zakken van gladde bestuurders tot diep in alle sectoren van de maatschappij. Bijltjesdag. Alle bestuurders van die partijen NU uit de overheid en semi-overheid smijten zonder enig wachtgeld. Laat ze eerst hun dure kastelen maar opvreten. Je kunt zo een lijst maken van duizenden verkwistende regenten die honderduizenden van u en mij gejat hebben met volsverlakkerijbeleid. Ik denk nog even aan de bouwfraude hoe die 25 miljard teveel betaalde taxpoet in de zakken verdween in hun zuigende netwerk dat inmiddels heel NL diep in zijn tanus heeft te pakken. Overal zit het tuig. Politietop, woningcorporatietop, gemeentetop, provincietop, jeugdzorgtop, gevangeniswezentop, heel justitietop, onderwijstop, volkshuisvestingtop, volksgezondheidstop etc. etc.

ecologiste | 26-03-14 | 11:55

Hulde, er staat steeds meer PvdA bagger in de VK. Hulde!

Hotel New York | 26-03-14 | 11:52

Beetje spuit 11, de beste man is altijd PvdA lid geweest. Best lastig om dan anderen intellectuele armoede te gaan verwijten. Want volstrekt achterlijke ideeën als maakbaarheid, cultuurrelativisme, en nivelleerzucht zijn altijd staand beleid geweest van de ooit door Heertje zo geliefde socialisten. Terwijl een kind ziet dat iedere socialist in de basis van zichzelf vindt dat ie te weinig heeft en meer moet hebben. En dat macht corrumpeert wisten de Romeinen al.

très cool | 26-03-14 | 11:51

En de PvdA maar dreigen dat ze niet meer met de pvv willen samenwerken. Na de volgende verkiezing hoeven ze dat ook niet meer. Als ze denken dat de crisis de enige oorzaak is van het verval (tja groot intellect daar) dan worden ze gedecimeerd.

watazooi | 26-03-14 | 11:51

nog een keer halveren... DIT jaar ! als je naar DWDD/P&W/Nieuwsuur/opsporingverzocht/NOS kijkt weet je weer waarom.

(c)ZWITSUL | 26-03-14 | 11:51

Mooi en treffend stukje, maar volgens mij geld dat voor de hele politiek en niet voor de PVDA alleen.

Meneer Rozenwater | 26-03-14 | 11:50

Het bedrijfsleven is er bij gebaat dat er geen intellect meer zit bij besturende partijen, ze steken bij hun een pluim in de reet en ondertussen schrapen ze het belastinggeld naar binnen. En de bestuurders staan er trots als een pauw bij en de belastingbetaler betaalt....

Idontgiveafunk | 26-03-14 | 11:50

Partij van de Achterlijkheid op islamgebied.

Lewis Lewinsky | 26-03-14 | 11:49

Ben het zowaar een keer eens met Arnold Heertje.
Ik dacht vanochtend eerst even dat ik De Telegraaf in de bus had gekregen.

Coffee Party | 26-03-14 | 11:49

Heertje zelf is niet de minste wat arrogantie betreft. Geweldig dat juist hij met zulke kritiek komt. Graag een item vanavond bij P&W hierover.

Boretti | 26-03-14 | 11:49

Het is dan eindelijk zover.
Partij per direct opheffen, en van wat er nog in de partijkas over is voor de giedwillende PvdA leden een taart kopen, voor Didi een toepetje en voor Spekkie een nieuwe trui. Zand erover. Wegwezen, boys!

ljcoster | 26-03-14 | 11:48

Voor mij niets nieuws. Ook de VK zelfde laken een pak. Hoofdredacteur weg met 1 miljoen en dan ook nog arrogante burgemeesterregent worden van Hilversum. Als je als reaguurder maar iets negatiefs schreef over de PvdA dan kreeg je een ban. Is mij gebeurd, ik dacht zo'n 10 jaar geleden. Moet je nagaan ik heb die krant decennia gelezen. En dan wordt je zo afgeserveerd.
Heel goed van Prof. Heertje dat hij die toch enig aanzien geniet dit nu kan opschrijven. PvdA, j'irai cracher sur vos tombes.

ecologiste | 26-03-14 | 11:47

De waarheid wordt gepubliceerd en daarna gebeurt er gewoon helemaal NIKS!
Wegkijken en doorgaan met wat ze al deden.

BekiekUtMoar | 26-03-14 | 11:46

Goed stukje, had hij voor de verkiezingen moeten schrijven....

Bolesmales | 26-03-14 | 11:46

"De geschapen onvrede vertaalt zich destructief in de aanhang van de PVV".

Natuurlijk. Het moest nog even gezegd.
Ik ben van de afbraak en demolitie.

BedrijfsTijgerT | 26-03-14 | 11:45

Grootste kwestie van de teloorgang van de PvdA, is het onvermogen tot introspectie en zelfkritiek.
Dat hebben ze dan wel weer mooi mee met een deel van hun (weglopende) achterban.
Dat dan weer wel.

Rico Tampeloerus | 26-03-14 | 11:45

@ Igor Putkin | 26-03-14 | 11:41 |
Die conclusie trekt Heertje ook min of meer.

goedverstaander | 26-03-14 | 11:43

Daar heb ik geen professor voor nodig. Dat weet ik al 30 jaar, toen al begon het grote uitvreten van Nederland.

Cocorico | 26-03-14 | 11:43

Voor een partijlid is dat inderdaad vrij forse kritiek.

Jerolimo | 26-03-14 | 11:43

Ja de PVDA is nu aan het einde van z'n latijn. Dat heeft Heertje goed gezien. Het is net de SED (communistische partij) bij het einde van de DDR in 1989. Klampen zich desperaat aan de macht vast, maar er is nu geen houden meer aan.

En als de PVDA in gevaar komt dan worden de PVDA-ers nog valser, intoleranter en achterbakser dan ze normaal al zijn. Alle middelen zijn nu geoorloofd.

We zijn nu getuige van de meest roerige politieke periode sinds 2002 in NL. Ik hou mijn hart vast hoe dit af gaat lopen, ik vrees niet goed.

Outsider-Inside | 26-03-14 | 11:43

Maar ja, wat schiet Koninkrijk der Nederlanden op als je dan besluit om op D'66 te stemmen zoals vorige week is geschied?

Niets me dunkt.

ProAsfalt | 26-03-14 | 11:42

Voor deze conclusies hoef je geen Arnold Heertje te zijn. Dat er nu een PVV is heeft de PvdA volledig aan zichzelf te danken. Dát was de plaats van de pvda en had dat nog steeds moeten zijn.

Igor Putkin | 26-03-14 | 11:41

Voor deze conclusies hoef je geen Arnold Heertje te zijn. Dat er nu een PVV is heeft de PvdA volledig aan zichzelf te danken. Dát was de plaats van de pvda en had dat nog steeds moeten zijn.

Igor Putkin | 26-03-14 | 11:41

De PvdA is een zombie, een ondode in staat van ontkenning, gevoed door vers bloed, gemaakt van de pecunia van loonslaven.

Petrus de Rewa | 26-03-14 | 11:41

Partij van de Afgrond. Het laatste richeltje houdt het nog tegen.

Boerenhoofd | 26-03-14 | 11:41

Heertje is altijd al een luis in de pels van de PvdA geweest. Zo waarschuwde hij bij onder andere de Betuwelijn en de Noord-Zuid-lijn dat de ambtenaren uitgekleed zouden worden door de private partijen. En inderdaad, daar is heul veul van uw belastinggeld meer in gaan zitten. En de PvdA zag dat het goed was.

goedverstaander | 26-03-14 | 11:40

PvdA heeft al jaren niets meer met Arbeid te maken

Idontgiveafunk | 26-03-14 | 11:40

De partij was vroeger voor de arbeiders. Na de jaren zeventig voor de arbeiders en de hippies. Na de jaren 90 voor de schoolmeesters en de allochtonen. En nu hebben zelfs de schoolmeesters zich afgewend van de PvdA en blijven de allochtonen en de gebruikelijke baantjesjagers over.

steven paul | 26-03-14 | 11:39

Opdoeken? Vervolgen, zoals je met iedere club landverraders zou doen die 100+ miljard euro schade hebben veroorzaakt!

Professor Superhirn | 26-03-14 | 11:39

Eat that PvdA, nu hoor je het van iemand uit je eigen gelederen. Arrogantie en geen binding met de mensen op de werkvloer. Stelletje banencarousselerende losers!

goedverstaander | 26-03-14 | 11:38

Het klopt wat hij schrijft, maar of het nou vanuit de eigen parochie of van buiten komt, het blijft voor de pvda aan dovemansoren gericht.

CynicalBastard | 26-03-14 | 11:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken