
Niet goed nieuws. Het ziet ernaar uit dat de missende Malaysian Airlines Boeing 777 MH370, met 239 pax aan boord, gevonden is. Zo'n 2500 kilometer uit de kust bij Perth, Australië. [
KAARTJE] Laatste
Press Release AMSA. De HMAS Success [
wiki] [
FOTOOS] is ter plekke in de Indische Oceaan. Familie van de nabestaanden worden zometeen ingelicht/krijgen mogelijk naar Australië af te reizen, en dat doen ze niet voor niks. Om 1445 uur is er een persco door de minister-president van Maleisie. Livestream bij
RTLNieuws. Later meer...
Update: SkyNews: Malaysia Airlines says "we must now accept all evidence suggests the plane went down in the Southern Indian Ocean" #MH370
Update: Maleisische PM: Data analysed by UK Air Accidents Investigation Branch & satellite firm shows plane flew south into ocean &
flight ended there.
Kortom: We hebben niet veel, maar hij moet daar ergens liggen.
Reaguursels
InloggenNachtvlucht of geen nachtvlucht.. als je in een transatlantische vlucht zit - hoog in de lucht - en als je door het raampje naar buiten kijkt of tuurt zie je slechts wolken of wolkenlagen. Niets dan wolken... visueel kun je je op dat moment door naar buiten te kijken als passagier niet oriënteren.
@Ikbeneenzelfbouwer Tsjonge.. dat terugvliegen naar Kuala Lumpur is het niet. Hij is zelfs mijlennver van af geweken!
@070 Lijkt me ook, zijn zelfgemaakte flight sim zouden ze eens goed moeten doorlichten. Is het toeval dat deze captain een Boeing777 heeft nagemaakt? Ik denk meer in de richting van een (1mans) zelfmoordactie van deze piloot, waarbij hij 238 mensenlevens in zijn actie de dood in heeft meegesleurd. Dat flight sim"project" van hem is niet van de ene dag op de andere opgezet, het is weldoordacht en goed voorbereid geweest. Captain: ligt in scheiding, of is gescheiden (echter vrouw en kinderen wonen nog bij hem in),misschien privé hoop problemen (wat niet wil zeggen dat je maar zelfmoord gaat plegen), psychisch helemaal doorgedraaid... en toen heeft hij besloten om uit het leven te stappen?
Waarom het vliegtuig naar de meest afgelegen plek van de aarde sturen? Als het vliegtuig in nood had verkeerd, had die piloot tenminste ergens in de buurt van de geplande route het vliegtuig kunnen leiden naar de 1e de beste landingsbaan welke voorhanden was. Maar dat het vliegtuig zich in het einde! van de bewoonde wereld bevindt... heel vreemd.
Schiet mij maar lek, hier een link, tijd ernaast geeft aan dat ie geland is in Beijing om 22.22 acht min. eerder dan gepland?
www.flightradar24.com/2014-03-08/21:48...
Het toestel is alleen een paar sec. weg bij Hainan, maar dan zie je hem verder gaan tot aan pingxian.
Hoe kan het eigenlijk dat als je het toestel volgt via flightradar24 via playback,8 mrt, tijd 16.45 utc, mas370, het toestel nog tot in china te volgen is? Heb er weinig verstand van, gokt die radar maar iets?
Feynman | 24-03-14 | 15:18 |
5000km? max. diepte oceaan is iets van 11 km.
Met dank aan Rolls Royce waarschijnlijk.Verder nog één van de militaire grootmachten op de wereld die een handvol nucleaire onderzeeërs over heeft om de pingen van de zwarte dozen op te vangen?Die doen het nog een paar weken namelijk voor de accu leeg is.
Morgen nog nieuwer nieuws. Niets gevonden.
Wat je in ieder geval zeker weet, of het toestel is intussen ergens geland, of het is ergens neergestort.
-
Als het ergens geland is moet iemand weten dat ie bestaat.
-
En zal er niemand aan boord zijn die zijn of haar mobiele telefoon heeft meegenomen? Normaal kunnen ze via het GPS systeem op het mobieltje iemands positie bepalen, dan moet dan nu toch ook lukken?
-
Stuur ze gewoon een of andere update of advertentie via de mail en je weet de positie van de mobieltjes (mogelijk ook het vliegtuig).
clockandhammergame | 24-03-14 | 18:49 | + -1 -
als er brand is geweest dan lijkt me een koolmonoxide vergiftiging eerder waarschijnlijk.
voordat die het luchtruim van maleisië verliet was nog alles in orde - all right, goodnight! misschien heeft die met de vietnamezen flappiebird op de radar gespeeld.
@Slome Duikelaar
Malaysian Airlines zijn vuile leugenaars.
En dan te bedenken dat ik over 3 dagen weer 11 uur in zo'n 777-200 zit. Het is te hopen voor alle passagiers dat ze inderdaad al lang voordat het vliegtuig neerstortte niet meer in leven waren. Moet er toch niet aan denken om machteloos te moeten toekijken hoe misschien de pilo(o)t(en) een kamikaze vlucht aan het maken zijn en dat je het allemaal kan volgen op het flight tracking scherm. Waar je ook kijkt om het vliegtuig heen op dat scherm, geen land meer te bekennen en alles donker buiten.
Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben maar ik neem aan dat er genoeg mensen zijn geweest die geprobeerd hebben om die cockpit in te komen. We moeten afwachten wat ze verder nog kunnen vinden aan voice recorders en black boxen al zal dat erg moeilijk gaan worden op 5km diepte.
Je kunt het inderdaad moeilijk goed nieuws noemen, maar het is toch beter dan de blijvende onzekerheid, want de kans dat er nog overlevenden zouden zijn was toch al praktisch gelijk aan nul, al zullen er ongetwijfeld nog mensen geweest zijn die tegen beter weten op een goede afloop hebben gehoopt.
@Ikbeneenzelfbouwer | 24-03-14 | 16:34
Ik quote U even:
"Vanwege rook maak vliegtuig misschien rare ups en downs als piloten oplossing zoeken."
Dat geeft gelijk aan dat je er de ballen verstand van hebt.
Gekkie.
Ik word hier gewoon emotioneel van. Serieus.
R.i.p. Nu dus officieel.
Ik geloof er geen fuck van...
@Ikbeneenzelfbouwer | 24-03-14 | 16:34 |
U is net zo'n zelfbenoemde expert als Tijluijlenspiegel? Iemand die teveel naar van die series als Aircrash investigation heeft gekeken op Discoverychannel? Of misschien deze link: www.dailymail.co.uk/news/article-25863... ? U herhaald dus gewoon iemand anders hypothese? Maw u bent het eens met de visie van de journalist die het artikel heeft geschreven? Heel goed. Wel voortaan even vertellen dat het niet uw gedachtengang was die u hier loopt te verkondigen anders denken mensen nog dat u slim bent.
Als het echt MH370 is, .... dan slaat het helemaal nergens op, tenzij het een ongeluk is dat echt te bizar voor woorden is.
Is 'm niet. Zoethoudertje van MA om blamage te ontlopen (lukt niet).
Dit is er gebeurd. Vliegtuig had lading lithium ion batterijen voor laptops en smartfones aan boord. Mag niet van de IAAA want de laatste 10 jaar al 140 vliegtuigen in de problemen met die dingen. Ze vliegen namelijk af en toe in de fik. Veel rookontwikkeling, stroomdraden naar communicatie apps en transponders doorgebrand, daarom geen ontvangst op radar. Rookontwikkeling in de cockpit, piloot kan maar één ding doen, 180 graden draaien en terugvliegen naar Kuala Lumpur of ander dichtbij vliegveld. Vanwege rook maak vliegtuig misschien rare ups en downs als piloten oplossing zoeken. Op weg terug raken piloten bedwelmd van de rook. Vliegtuig blijft in rechte lijn naar het zuiden doorvliegen tot de brandstof op is. Misschien ook alle passagiers bedwelmd van de rook. Brandstof op, vliegtuig crasht in zee. Wilt u dit effe noteren, over twee jaar aircrash investigation op NGC, dan witte of ik gelijk had met mijn visie!
Willem VanDer Decken | 24-03-14 | 14:55 | + 8 -
uiteindelijk zou die wel in beijing zijn aangekomen maar het zou wel een lange vlucht worden.
kees1960 | 24-03-14 | 16:07
Persoonlijk denk ik dan ook dat ze die al hebben. Vanochtend vroeg werd al aangegeven dat schepen op weg waren naar concrete mogelijke brokstukken en dat in de loop van de ochtend meer info zou volgen. Die info bleef uit. Ik zou als ik PM van Maleisië was, enkel en alleen een dergelijk statement zou willen afgeven als ik 100% zeker bewijs had, en niet enkel van een satelliet-data-bedrijf uit de UK. Het feit dat ze aangeven dat er morgen meer info komt, geeft volgens mij aan dat ze dus nu reeds bezig zijn met het onderzoeken van gevonden wrakstukken. En dat die wrakstukken al voldoende zekerheid geven, maar dat ze het 'gedoseerd' naar buiten brengen, waarbij Maleisië zelf aan het roer staat van de informatievoorziening. We zullen het morgen horen...
misschien ligt-ie daar, misschien niet, maar het is op zijn zachst gezegd vreemd dat MIA nu al zegt dat het vliegtuig is neergestort 'omdat het gewoon niet anders kan' ze zouden toch minstens kunnen wachten tot ze een van die brokstukken hebben gevonden
Diegene die riepen dat MH370 tijdens de NSS wel weer zou 'opduiken' hebben toch gelijk gekregen.
goedverstaander | 24-03-14 | 15:30
Met mijn verwijzing naar de passagierslijst dacht ik niet zozeer aan de namen, maar aan het gegeven wat die mensen in hun dagelijks leven voor de kost deden. Elke geheime dienst zal de namen van hun nationaliteit wel gechecked hebben. Ik gok dus op een chinese operatie
fred3180 | 24-03-14 | 15:45 | + 0 -
Grootste deel van de vlucht is buiten bereik van GSM masten, die van het toestel zal uitstaan (zie: Ongeblustekalk | 24-03-14 | 15:33 ) en in een kooi van Faraday verwacht ik ook niet fantastische resultaten van een GPS chipje.
Bovendien, je stelling vereist dat iemand toevallig doorheeft dat hij van zijn eigen route is. Dat is `s nachts nogal lastig. Een langzame bocht merk je alleen als tijdelijk verhoogde zwaartekracht.
Toch vraag ik me af, waarom niemand van de passagiers heeft gemerkt, dat het vliegtuig uren en uren precies de tegenovergestelde richting op vloog. Tegenwoordig heeft iedere Iphone een kompas en andere smartphones zullen dat ook wel hebben. Dat moeten mensen gemerkt hebben. Dan probeer je toch te sms'sen of zoiets dat er iets niet klopt. Heel vreemd allemaal.
Feynman | 24-03-14 | 15:30 | + 0 -
Ik moet je de bron schuldig blijven. Ik kan wel zeggen, dat toen ik naar Dubai vloog en ik in een holding zat, het entertainment systeem dit gewoon liet zien op het kaartje.
Ongeblustekalk | 24-03-14 | 15:33 | + 0 -
Daar had ik dan weer niet aan gedacht, maar je hebt een punt.
goedverstaander | 24-03-14 | 15:34
Ja, helaas spelen 'gezichtsverlies' en politieke belangen toch altijd een rol bij dit soort zaken die internationaal in de belangstelling staan. En al helemaal in Azië. Maleisië kreeg al eerder afgelopen weken de volle laag (in mijn optiek overigens onterecht) over dat ze niet adequaat te werk zouden zijn gaan bij de zoektocht. Ik denk dat ze dat beeld trachten recht te zetten. En daarom ook maar de PM zelf inschakelen.
@ Jimmydepimmy | 24-03-14 | 15:32 |
Dat klinkt heel aannemelijk moet ik zeggen. Het wordt helaas dan wel wat een wedloop van wie wat eerst doet. Voor elke scheet wordt dan een persconferentie gehouden. Triest gedoe.
@ElMatadero | 24-03-14 | 15:19
Dat kan door de bemanning worden uitgeschakeld eventueel onder het mom van een storing. De passagiers hadden dan niets door.
goedverstaander | 24-03-14 | 15:09
Ik vermoed dat Maleisië liever zelf als eerste een persconferentie wilde houden, dan dat een ander land als eerste zou berichten over 'gevonden wrakstukken' en bevestiging van een crash.
Feynman | 24-03-14 | 15:18
Denk toch eerder op een diepte van 5Km (5000Km) :)
@ Graaf van Egmont | 24-03-14 | 15:21 |
Strak plan. Mail ze deze link dan ook even door:
www.google.nl/search?hl=nl&gl=nl&...
ElMatadero | 24-03-14 | 15:19 | + 0 -
Interessant. Alleen twee zaken. Ten eerste kan ik geen bron vinden dat het in flight entertainment ook de vluchtstatus geeft. Ten tweede kan ik niet vinden of die vluchtstatus op basis van actuele GPS metingen is, of een animatie op basis van het flight plan.
MASA zelf loop vooral te vertellen welke films draaien www.malaysiaairlines.com/my/en/mh-expe... en andere info www.malaysiaairlines.com/my/en/mh-expe... Seatguru meld in flight status niet als feature. www.seatguru.com/airlines/Malaysia_Air...
Als je een bron hebt bij je tegel graag.
goedverstaander | 24-03-14 | 15:16
Ik proef hier wat sarcasme, maar what the fuck, ik ga de onderzoeksleider bellen.
necrosis | 24-03-14 | 15:18
Of dat de reden van de vader is, dat weet ik uiteraard niet. Maar volgens mij was dit destijds wel de 'consensus' over de mogelijke reden.
Maar het ging me er meer om dat het scheppen van onduidelijkheid al een vorm van 'terrorisme' an sich is. En misschien was dat wel het ultieme doel, ook in dit geval van MH370. Misschien wordt het ooit nog duidelijk. Ik hoop het voor de nabestaanden.
Al met al, een treurige bedoeling. En inderdaad, ik snap 'de mens' ook niet. En de mensheid al helemaal niet. Bah...
Feynman | 24-03-14 | 15:18 | + 0 -
Helaas, op je personal entertainment tv, kun je de vlucht tracken. Dus dan zie je alsnog waar je vliegt, ook al is het donker.
Zoals al gezegd dus, die ligt gewoon in kleine stukjes in het water.... jammer voor alle complotdenkers die hem al boven Den Haag zagen.
Nu hopen dat er duidelijkheid komt ooit over de oorzaak,ongeluk of bewuste actie.
@Jimmydepimmy | 24-03-14 | 15:10
In ieder geval weten we de reden van de vader in jouw comment: IK niet, dan jij (de moeder) ook niet, over de ruggen van twee jonge jongens.
Ik zou me nooit zo verlagen, maar mensen hebben eigenschappen die geen enkele andere diersoort heeft.
De passagiers zullen weinig van het "alternatieve" vluchtpatroon gemerkt hebben. Het was een nachtvlucht. Of je nu over de Zuid Chinese Zee of de Indische ocean vliegt, je merkt er niets van. Tot de brandstof op is. Alleen de twee piloten hoeven in het complot te zitten.
Toestel ligt waarschijnlijk bijna in het midden van Antarctica, Australië, Sri Lanka en Madagaskar. Op een 2D kaart lijkt het nog in de buurt van Australië, op een globe zie je hoe ver het weg is bij iedere kans op overleven of gevonden worden.
De huidige positie is gevonden door satelliet dataverkeer te analyseren. Satelliet beelden lieten al eerder een wit brokstuk zien in die omgeving. Op die positie hebben verkenningsvluchten ook al andere brokstukken met andere kleuren en omvang gezien.
Aangezien er weinig anders man-made in die omgeving rondslingert, verwacht ik dat de definitieve vondst van het toestel is. Op 5000 km diepte de restanten van het toestel of de flightrecorders terugvinden is een hele andere uitdaging.
Er waren 20 man van FreeScale aan boord. Die worden gelinkt aan BlackRock, Carlyle en nog een zooitje van die schaduw firmas. Ik wed dat die met een parachute uit het vliegtuig gesprongen zijn, het vliegtuig hebben geventileerd met low-pressure, defensie technologie hebben gestolen en die technologie nu ergens proberen te verkopen / verkocht hebben.
@ Misschien moeten we eens kijken naar de passagierslijst???
Graaf van Egmont | 24-03-14 | 15:09 |
Wat een enorm goed idee. Heeft u dit doorgegeven aan de onderzoeksleider? Die hebben daar natuurlijk nog niet aan gedacht. Er stonden ook helemaal geen mensen met valse paspoorten of zo op de passagierslijst.
@brutus68 | 24-03-14 | 15:04
'De F-16's zijn bij het onbekende vliegtuig. Betreft een Boeing 777F van LAN Cargo. Heeft geen toestemming om te landen in NL. #NSS2014 word nu begeleid naar Frankfurt'
@Botte Hork.
Ja, dat ding is zwart.
www.stanford.edu/group/edjs/cgi-bin/wo...
Daar kan zelfs Rutte niets aan doen !
@IJzervreter | 24-03-14 | 14:47
Bent u dol op zwarte dozen of zo?!
necrosis | 24-03-14 | 15:04
Als men al sprak over de plek tussen Maleisië en Vietnam als meest geschikte plek om 'van de radar te verdwijnen' (en een draai te maken) en, zoals nu blijkt, dat het vliegtuig uiteindelijk is gevlogen naar het ongeveer meest afgelegen stukje aarde, dan heeft het m/i er alle schijn van dat het doel in ieder geval was: verdwijnen. En of dat nou een snood plan van een enkele piloot was of een terroristische daad, zal moeten blijken. Maar in ieder geval lijkt het erop dat iets of iemand in ieder geval graag 'verdwijnen' en bewust onzekerheid en onduidelijkheid wilde scheppen.
Misschien een rare vergelijking, maar ik krijg hierbij hetzelfde gevoel als bij die verdwijning van die twee jongetjes, vorig jaar. Een vader die zelfmoord pleegt en nog EEN uiterste daad van wraak wil plegen. Niet alleen zichzelf doden, maar ook z'n kinderen en daarbij dan ook meteen de ultieme onzekerheid en verwarring scheppen door ze te verstoppen. Iets dergelijks... Erg triest allemaal.
Ik blijf het allemaal een beetje wazig vinden met zeer summiere informatie. Zo te horen is de persco op zijn minst een dag te vroeg gehouden.
Misschien moeten we eens kijken naar de passagierslijst??? Wie kon er belang bij hebben dat één of meerdere bepaalde personen niet meer naar Bejing terug kwamen?
Drijvende doos met eetstokjes eindelijk gelokaliseerd.
@Kwatz | 24-03-14 | 15:06
Advies: kom hier dan niet.
100pct Testosteron | 24-03-14 | 15:03
Sterkte ermee. Je hebt het kennelijk nog geen plaats kunnen geven. Dat komt echter altijd wel een keer later.
God Allemachtig, als er niets te melden is doe het dan ook niet. Jullie lijken de Televaag wel, die schijnen ook elke dag een stukje huisvuil te moeten melden.
Zelfmoord piloot. Eerst naar 45000 foot stijgen zodat alle passagiers en bemanning zonder apart zuurstof systeem stikken, daarna naar einde van de bewoonde wereld vliegen. Laf en wreed.
@Herr Knäckebröd | 24-03-14 | 14:51
En dan nu de vraag: waarom?
Bepaalde systemen waren uitgeschakeld, en er was sprake van een 'andere' programmering van de te vliegen koers.
Door wie, en waarom?
En wanneer er boze opzet in het spel is, waarom willen die lui dan zoveel mogelijk mensen meesleuren.....
*het niet begrijpt*
Omkoal | 24-03-14 | 14:56 | + 1 -
'Bus-top' is uiteraard NSS-top. *autocorrectie*
@Cappuccino | 24-03-14 | 15:01
Dat was geen 777 die is onderschept, domoor.
Gatverdamme, 12 mei 2010, Afriqiyah Airways-vlucht 771, Libie. Ik kreeg een belletje van de vader van mijn beste jeugdvriend, dat hij aan boord zat van de bewuste vlucht die deze nacht was neergestort. Hij had het niet overleefd, net als zijn vrouw die naast hem zat.
Ik weet nog dat ik de hele dag die erop volgde met een koud geworden kop koffie in mijn hand voor mij uit heb zitten staren, vloeken en janken. Twee geweldige mensen, gewoon weg.
Ik hoop voor de nabestaande van deze vlucht dat ze nu ook duidelijkheid krijgen, hoe vreselijk die duidelijkheid ook moge zijn.
En Tjerk en Suus, goddomme, we missen jullie!
Goh. Toevallig. Vandaag een 777 onderschept door NL'se F16's die toevallig over een verkeerd luchtruim vloog en dezelfde dag wordt de vermiste 777 gevonden. Toevallig hoor.
Bizarre plek. Dan moet het toestel eerst over Thailand gevlogen zijn, om via de Adaman eilanden om Sumatra heen te vliegen. Bijna een uur lang vliegen om bij alle militaire radars uit beeld te raken.
Zodra het toestel definitief uit de kust is, en bij niemand in beeld, in het Zuid Oosten van de Bengaalse Baai, de derde en laatste koerswijziging, nu pal naar het zuiden. Recht over een onderzeese bergrij. Richting Indische Oceaan, richting de Zuidpool.
Dat is de enige richting waar je steeds verder van de bewoonde maatschappij komt. Alleen eindeloos richting het zuiden levert een steeds legere oceaan. West is India, Noord is Bangladesh en terug oost is Birma. De zee wordt tijdens de vlucht alleen maar leger.
Dit geeft mij het idee dat dit een terroristische kaping was. Een poging een vliegtuig te laten verdwijnen in het mist bevaarde stukje planeet. bioval.jrc.ec.europa.eu/products/gam/i...
Samenvatting RTL Nieuws. Chairman Malesian Airlines: Volgens de EEIB: & Immersat bevestigen nu de laatste positie in de buurt midden in de Indische Ocean, zonder de mogelijkheid terug te vliegen naar land. Het leven van de passagiers en bemanning MOET zijn geëindigd.
De Chinese, Franse en Britse satalietbeelden van het brokstuk zullen dus waarschijnlijk van MH370 zijn.
Zojuist geconfimeerd. Eindelijk geestelijke rust voor de families, hoe vreselijk de gebeurtenis ook.
deministerpresident | 24-03-14 | 14:58
Opgepakt door een trekstraal van de aliëns? Trekstraal boven de oceaan defect geraakt?
Zou dan toch een kaping verwachting, inclusief gevecht aan boord, waarna crash volgde.
Wat deed dat ding daar dan weer? Ook al is ie gevonden. Het verhaal is nog niet af. Mooi voer voor complotten.
In ieder geval duidelijkheid voor de families en andere betrokkenen.
Voorlopig is de NOS op Nederland 1 vooral druk met aftrekken op Obama en de rest van de bus-top... Tsjah, prioriteiten stellen he.
bijvangst is dat nu de hele wereld geschokt is over hoeveel troep er in de oceaan drijft.
Wat de neuk deed het toestel daar? Zat het kompas 180 graden gedraaid?
Dat de familie maar duidelijkheid mag krijgen.
Je zal zo lang niet weten waar je man/vrouw/kind is..
Het is in ieder geval goed dat de onzekerheid verdwijnt als dat vliegtuig inderdaad daar is gevonden.
'Duidelijkheid met slecht nieuws' is voor de nabestaanden wellicht een betere combinatie dan 'onduidelijkheid met geen nieuws'. Desalniettemin vreselijk als de hoop vervliegt en je als nabestaande zeker weet dat je vader, broer, vrouw, zus, kind echt nooit meer terugkomt...
@IJzervreter | 24-03-14 | 14:47
'Zwarte doos'. Mag je dat nog wel zeggen tegenwoordig?
Slecht nieuws is beter dan steeds maar geen nieuws. Sterkte voor de nabestaanden.
Maar nu echt !!!1!
Is dat niet toevallig de Great Pacific Garbage Patch ? Feit dat dat vliegtuig in Japan is, is nu ook een beetje lastig uit te leggen natuurlijk
De Chinezen zijn in Beijing naar een hotel geroepen. En als Chinezen iets organiseren, dan is het serieus.
Die pica, is dat een slechte kopie van het gemiddelde blauwe schilderij van Mark Rothko?
Dat is wel héél ver weg van de oorspronkelijke route.
Nu de zwarte doos nog. Dan kunnen we achterhalen wat er gebeurt is.
Kan de afzetting van de A4 dan worden opgeheven?
Toch niet een gezagvoerder die snel wilde landen...
REAGEER OOK