Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Foutparkerende stadswacht Ton wil niet op film

Ja hoor, Marlon uit Maastricht heeft weer beet. Na agent Henk heeft hij nu ook stadswacht Ton bij de lurven. Stadswacht Ton en zijn stadswachtbuddy deden namelijk foutparkeren om op het gemak even een kop koffie te lurken. Haha. Stadswachten die foutparkeren om uitgebreid koffie te slurpen. Typisch. Afijn, MarlonMaastricht filmt de boel en dat wordt niet in dank afgenomen. Stadswacht Ton gaat even helemaal riot cop op Marlon. Nobody fucks with the citywaiter Ton. Geen geintjes. Voor je het weet lig je met je tanden op de straatstenen en de knie van Ton in je nek. O nee. Het takenpakket van Ton bestaat eigenlijk vooral uit het erbij halen van anderen om zijn problemen op te lossen. LEO! Goed, Ton en de andere honderd stadswachten die er bij worden gehaald om Marlon te laten stoppen met filmen, we zeggen het nog één keer: het filmen op de openbare weg is toegestaan. Het filmen van seniele bejaarden in stadswachtuniform die fout parkeren om koffie te kunnen drinken is verplicht. Is dat duidelijk? naamenrugnummers.png Dit is Ton de Stadswacht. tonwilnietdatergefilmdwordt.png LEO! LEO! LEO! walkietalkieton.png 'I have a walkie talkie and I'm not afraid to use it.' stadswachtmilf2.png Hey. Een Maastrichtse stadswachtmilf. stadswachtmilf.png 'Godverdomme, stop nouhou mehet fillumuhhh!' foutparkereninmaastricht.png Marlon heeft gewoon gelijk. Klaar.

Reaguursels

Inloggen

Meneer Ton heeft wel gelijk. Ik weet dat meneer Marlon hier op de binneplaats van het kantoor van de stadswachten is aan het filmen en dat is wel schending van de privacy. En wat velen ook niet weten is dat de stadswacht ook vrijstelling heeft voor te parkeren, zelfs als ze een kop koffie willen drinken. Stel er zou wel iemand aangehouden worden en er is geen parkeerplek, moeten zij dan maar de auto 5 km verderop zetten en ernaar toe lopen? En vind het ook zeer kinderachtig en niet kunne dat zijn volledige naam erbij staat. Stoer hoor Marlon. Weer zo een ventje zonder werk en wat dan maar anderen gaat vervelen en van hun werk afhouden. Zoek een leven!

Suus198921 | 21-03-14 | 22:00

zeer onprofessionele parkridders,agressieve man die snel op non actief gesteld moet worden.

ikbenerookbij | 20-03-14 | 23:46

Flikken Maastricht

J.Klepzeiker | 19-03-14 | 23:25

Als zo'n stadswacht met hormoonspiegeldysfunctie-wegens-uniform geweld gebruikt tegen een burger, mag je dan ook gebruik maken van het recht op zelfverdediging, danwel noodweer en de bril van de stadswacht door zijn oogkas slaan?

Deus Absurdia | 19-03-14 | 23:17

-weggejorist-

slotbert | 19-03-14 | 22:32

Ja lekker als iemand in dienst van de OVERHEID over zijn privacy begint. En dat terwijl hij zijn openbare functie uitoefent.

E. coli | 19-03-14 | 22:28

Ik wil niet rot doen, maar een ieder die me zo bij de polsen pakt die doet de 6 weken daarna niet zoveel meer met zijn eigen polsen. Ik heb er een hekel aan als mensen aan me zitten, ik zit ook niet aan anderen.

No Mames | 19-03-14 | 21:20

Ik denk dat ik maar Outside the Asylum ga wonen.

zelf_bedacht | 19-03-14 | 20:34

En daar betalen we belastingcenten voor ?.. Ik zie een mooie bezuiniging aankomen ...

FapMaster | 19-03-14 | 19:16

VVD: In Maastricht spreken wij Nederlands

Bunkspam | 19-03-14 | 18:48

Het ergste van die lui vind ik nog dat ze hier om hoekjes staan te kijken of iemand geen bal staat te gooien met zijn hond in het park...
Als ik zoiets zou signaleren zou ik het niet meteen online gooien, maar deze manier van bejegening door die GESTAPO BOA's praat het wel goed.

Leyolm | 19-03-14 | 18:25

Stadswachten die zelf hufterig gedrag vertonen en de fatsoenlijke burger oppakken die er wat van zegt. Die stadswachten stemmen PVDA of D66. Wedden ????????

Rest In Privacy | 19-03-14 | 18:23

-weggejorist-

hetzwijns | 19-03-14 | 18:23

Tring,terug naar de jaren dertig.

Rest In Privacy | 19-03-14 | 18:14

Stadswachten zijn echt een trieste bedoeling, alleen bedoeld om geld uit de zakken te kloppen van burgers die wel een echte baan hebben.

Rimpeldoos | 19-03-14 | 17:47

Het is triest aan alle kanten. Incompetente BOA's als een incompetente zichzelf-benoemd journalist (maak een fatsoenlijk filmpje, met normaal lettertypje, met fatsoenlijk knipwerk). Nederland, anno 2014. Je gaat bijna willen dat je vandaag op een Duitser kon stemmen.

Lacan | 19-03-14 | 17:30

Limburg bij Belgie en wel nu!

maruyama | 19-03-14 | 17:24

MILF in uniform. Goed hoor..

Harde Kopkaas | 19-03-14 | 17:01

Meer handhavers! Meer blauw op straat! Dan krijg je dit, dus. Halfgeletterde apen in een slecht zittend uniform. Dank je, VVD!

Chartreuse | 19-03-14 | 16:59

-weggejorist-

Jan5819 | 19-03-14 | 16:55

gemeente maastricht..... eens effe denken? wie was daar ook al weer burgemeester? En nog belangrijker, met wie is de burgemeester getrouwd en wat doet zijn man qua beroep? Over privacy gesproken.

swift1.6 | 19-03-14 | 16:34

zo, de overlast van drugsrunners zal wel snel opgelost zijn door het doortastend optreden van de stadswacht. Of zouden ze drugsrunners, je weet wel, van die gastjes die echt stoute en verboden dingen doen, misschien te eng vinden?

swift1.6 | 19-03-14 | 16:30

@ Petrus `Poortwachter:

Burgerjournalisten? Wat is dat?
Iedereen mag overal fotograferen en filmen op de openbare weg. Alles. Altijd.
Portretrecht komt eventueel pas aan de orde als er materiaal gepubliceerd wordt, en zelfs dan is het nog maar zeer de vraag of het ter zake doend is. Nieuws is nieuws. Vrije nieuwsgaring is een groot goed in ons land en dient ten alle tijden gerespecteerd te worden. Een stadswacht mag jou niet vastpakken, never nooit niet. Ze mogen ook jouw camera niet aanraken.

Zuigen mag ook. Zuigen is niet verboden. Als je daar als stadswacht niet tegen kunt moet je een ander beroep kiezen. Beledigen mag niet. Jij niet en hullie niet. Dus klootzak is een no go, he stelletje foutparkeerders zeggen mag best. Of het al dan niet waar is maakt niet uit.

P. Peeer | 19-03-14 | 16:25

Dit was toch eerder al aan de hand? Iemand in Maastricht zit te slapen. Kunnen ze hun manschappen niet even uitleggen hoe het zit?

Marty K | 19-03-14 | 16:13

@Bass Trouble wat is er mis met treintjes spelen ? >-(

EduardNL | 19-03-14 | 15:08

Scheld ze helemaal verrot, maar ga nooit in discussie met die zwakzinnige verraders, want daar leven die wandelende nageboorteamoebes voor.

Vaffanculo! | 19-03-14 | 15:03

Als stadswacht val je ten prooi aan het Stanford Prison experiment (een testgroep werd in twee gesplitst, ene helft speelde bewaker, andere helft gevangene). de bewakers (stadswachten) gaan zich naar hun "machtspositie" gedragen. Erger nog, wanneer je ervan overtuigt bent dat je legitiem "autoriteit" bezit, leg je de lat hoger voor anderen dan voor jezelf. Je staat juist jezelf meer toe (je wordt vanzelf hypocriet dus), zie ook het foutparkeren van de stadswachten als voorbeeld hiervoor. Het Stanford experiment was destijds zo erg dat ze het na enkele dagen al moesten afbreken. Niet alleen psychopaten klimmen naar boven naar dit soort machtsposities, nog erger, dit soort machtsposities halen letterlijk de psychopaat in jou naar boven.

Tieneus | 19-03-14 | 14:39

Op zich niets mis met het feit dat Marlon deze man filmt.
Inderdaad, als ik mijn auto eens een keer niet regelementair parkeer hoef ik ook niet te rekenen op clementie.
.
Maarrr...
De film begint als die Marlon in het bereik komt van die stadswacht en de stadswacht gaat dan gelijk los.
Dat doet mij vermoeden dat Marlon als eventjes heeft lopen te zuigen en nu het effect van zijn investering even op de gevoelige plaat vastlegt.
Als Marlon 'journalist' wil spelen zou het hem sieren om het delict in beeld te brengen en de desbetreffende stadswacht daar met reeds draaiende camera om opheldering over te vragen.

Johanvb | 19-03-14 | 14:33

Ik heb niet genoeg informatie over de context om te oordelen over wat de BOA's al dan niet fout doen; wel weet ik dat ik een gruwelijke hekel heb aan gastjes als Marlon die denken stoer met hun camera'tje een oorlogsgebied te verslaan, daarin alleen maar iedereen om hun heen irriterende en geen enkel respect hebbende voor portretrecht.

Ga toch stemmen en zoek een echte baan.

Martijngamer | 19-03-14 | 14:17

Haha, die twee armpjes in de zij op cam2 vanaf 2;20. Meer jiskefet wordt het niet. :)

jos verstoppen | 19-03-14 | 14:12

@Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 12:59 |

Ik ben nog geen enkele wet tegen gekomen die wel overzichtelijk is... Misschien is dat ook wel het leuke aan het recht.
Waar ik me vooral aan stoor is dat burgerjournalisten maar denken alles te mogen filmen, fotograferen en daarna publiceren onder het mom van "openbare weg", niet wetende dat er wel degelijk haken en ogen aan kunnen zitten (bijv. dus portretrecht, het sommeren van de politie om een stukje verderop te gaan staan, etc.). Hierdoor wordt in zo'n filmpje regelmatig een verkeerd beeld geschept en dit werkt dan weer door op degenen die het zien, maar subjectieve journalistiek zie je overal natuurlijk.

Neppert | 19-03-14 | 13:44

Volksvermaak

Billy BadAss | 19-03-14 | 13:41

@kovariant | 19-03-14 | 13:27
Ze zouden ook kunnen besluiten dat mijnheer niet capabel is om een overheidsvoertuig op de juiste manier aan het verkeer deel te laten nemen en opa 'ik mag alles' voortaan zijn plicht te voet uit te laten oefenen.
Zou ook meteen een paar maten in bedrijfskleding kunnen schelen.

Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 13:33

Nou mag iedereen vloeken wat hij wil, maar van zo'n BOA vrouwtje verwacht je toch dat ze niet vloekt tijdens haar werk.

domheid regeert | 19-03-14 | 13:33

Reuze benieuwd wat de stadsMILF na werktijd ( of tijdens de pauze) met die wapenstok doet....

loze stijl | 19-03-14 | 13:32

Die wet op portretrecht geldt dus alleen voor burgers in Nederland. Politie mag altijd gefilmd worden, tenzij er een speciale operatie plaatsvindt die criminelen in de hand kan werken. Het valt erg op dat politieagenten vaak moeite hebben met het nemen van verantwoordelijkheid, cq. het opnemen van beelden tijdens hun functieuitvoer, schijnbaar hebben ze heel wat te verbergen, dat is zacht uitgedrukt extreem merkwaardig aangezien ze zelf wel overal camera's plaatsen op publieke plekken en wel alles in de gaten willen houden.
.
De politie kan dit soort wetsovertreders ofwel politieagenten niet zomaar ontslaan natuurlijk; maar een corrigerende tik op de vingers is wel op zijn plaats voor het niet naleven van de wet en liegen.

kovariant | 19-03-14 | 13:27

als zij beleefd vraagt of je wilt stoppen dan stop je gewoon uit beleefdheid.
hij heeft zijn punt gemaakt met de foutparkerende koffieslurpers, nu moet ie stoppen met dat bijdehante gedoe.

Satria | 19-03-14 | 13:19

Deze opa mocht gefilmd worden omdat hij koffie staat te drinken maar niet betaalt voor het parkeren wat ieder ander een bon zou kosten. Portretrecht geldt dan niet. Maar het zal je opa toch maar wezen en je ziet hem zo onvoorstelbaar voor lul staan. Arme kinderen die hierdoor op school gepest gaan worden. De vraag is welke disciplinaire straf deze volstrekt ongeschikte, intimiderende eikel wordt opgelegd. Ik zou zeggen opzouten, zoek maar een andere baan.

Rest In Privacy | 19-03-14 | 13:19

BOA' MILF IN DE OVERGANG.

"Kan u normaal praten?"
paar tellen later
"kut" -weetikveelwatnogmeer- "godverdomme" stoppen met filmen.

R0BB3RT | 19-03-14 | 13:15

Ik had 'm de politie laten halen, dan kan die meteen een bekeuring voor fout parkeren schrijven.

Ridocar | 19-03-14 | 13:09

Dit geeft weer eens aan hoe falend dit hele stadswachtenbeleid is. Mensen die totaal niet capabel zijn en vaak hun boekje te buiten gaan. Het ergste is nog dat hierdoor situaties vaak onnodig escaleren. Het fenomeen stadswachten dient dan ook meteen te verdwijnen. Handhaving is een taak van de politie en niemand anders.

Zelf zou ik ook nooit Meewerken aan een "arrestatie" door een stadswacht. Ik zou mij niet legitimeren en niet laten aanhouden. Ik erken gewoonweg de zogenaamde bevoegdheden die deze malloten hebben niet en zou hen dit ook vriendelijk uitleggen alvorens mijn weg te vervolgen. Haal de echte politie er maar bij, klaar.

krem | 19-03-14 | 13:09

-weggejorist-

simonsniep | 19-03-14 | 13:08

Waar is dit gefilmd? In Zweden?

Morris Stockwood | 19-03-14 | 13:06

-weggejorist-

simonsniep | 19-03-14 | 13:02

-weggejorist-

Doebi Doewah | 19-03-14 | 13:01

Ik had gewoon gewacht tot de pliesies er waren en dan aangifte gedaan van wederrechtelijke vrijheidsberoving, hoppa dan wie zn nep politie-badge kwijt. Weer zo'n nepagent minder op straat.

Baby Rasta | 19-03-14 | 13:01

@Neppert | 19-03-14 | 12:56
Het is ook allemaal niet meer overzichtelijk. Ik moest zelf, uit nieuwsgierigheid, ook gaan zoeken. En als we zo elkaar verder kunnen helpen is dat toch ook mooi?

Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 12:59

wel raar overheid hangt zelf overal cameras op
maar willen zelf niet gefilmd worden
dit is gewoon geprutst van de bovenste plank geef een huismoedertje of werkloze een baan als stadswacht die niet met macht kunnen omgaan

bossnl | 19-03-14 | 12:58

maar m missen we het laatste stuk??? is ie wel gearresteerd?? is er dus Politie gekomen, en heeft deze de klachten van meneer serieus genomen??? of meteen de aangifte van Marlon aangenomen????
.
Dit is tot nu toe een beetje half/half bericht....

bArAbAts | 19-03-14 | 12:58

@Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 12:24 |

Ton wordt hier behoorlijk negatief afgeschilderd (al ligt dit grotendeels aan zijn eigen reactie), dit kan bijv. een redelijk belang opleveren, waardoor hij een beroep kan doen op zijn portretrecht. Dat staat ook op de site die jij noemt.
Daar staat natuurlijk tegenover dat hij als stadswacht een publieke functie heeft, waardoor het portretrecht voor hem minder snel erkend wordt. Mogelijk dus ook dat het gefilmde daarom wél gepubliceerd mag worden. Ook is er de mogelijkheid dat dit alleen mag indien hij onherkenbaar in beeld gebracht wordt (zie de zaak met de flitsende agenten).
Ik vraag me dus eigenlijk af in hoeverre het portretrecht voor Ton geldt, in dit geval. Vandaar dat ik ook sprak over "waarschijnlijk".
Misschien dat ik iets te voorbarig ben geweest in mijn reactie.

Neppert | 19-03-14 | 12:56

Als je werkelijk helemaal niks meer kan weet je het, je wordt BOA. Wat een kneuzen.

fleurtje | 19-03-14 | 12:52

Dit zijn trouwens het type mensen die volgens Opastelten best een wapen zouden kunnen dragen..

**proest**

**eng**

AsEl | 19-03-14 | 12:51

"Wet van de praajvusie", dat is voor deze blauwgeklede oetlul "smurphies law".

Tjemig | 19-03-14 | 12:49

krem | 19-03-14 | 12:43 |
Klopt, maar met meer duiding.
Het stomweg Befhel ist befhel uitvoeren. Zonder de consequenties te overdenken en zonder zelfreflectie te hebben. Het is inderdaad hetzelfde mechanisme.
Misschien is het een gen, en hadden we dit soort malloten, nou ja, vul zelf maar in.

Smarties | 19-03-14 | 12:48

Door dit soort mensen zijn er zoveel joden verdwenen 70 jr geleden...

krem | 19-03-14 | 12:43

Maar heeft iemand al een abonnement genomen om de afloop te kunnen zien?
Ik ben nu toch wel benieuwd.

Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 12:43

-weggejorist-

AsEl | 19-03-14 | 12:43

Wat een giga sukkels, die twee. Volstrekt NIET integer. Een schoolvoorbeeld van een onrechtmatige aanhouding en dus wederrechtelijke vrijheidsberoving door die sukkel van een stadswacht. Ik zou aangifte doen tegen deze mislukte potentaat.
Naar huis sturen en niet meer los laten lopen als stadswacht op straat.

Okkie Trooi | 19-03-14 | 12:41

Ton moet gewoon 90 Euri's aftikken.

Smarties | 19-03-14 | 12:39

@ecologiste | 19-03-14 | 12:32
Hier in mijn dorp zijn ze al verplicht een foto te maken van de overtreding. Ze worden dus door hun superieuren ook al niet vertrouwd. Opheffen die zooi.

Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 12:36

-weggejorist-

AsEl | 19-03-14 | 12:34

Sukkels met godcomplex... machtsgeil en laag iq is garantie voor dergelijke reacties... jammer dat buiten het vastleggen van dergelijke miskleunen er niets gebeurd om dit aan te pakken...

freeborder | 19-03-14 | 12:33

Heel prima met de billen bloot.
Die schaamteloze machtsmisbruikers.
Wie heeft zulk onterecht machtsmisbruik niet meegemaakt. Die vreselijke NSB-ers die je bekeuren voor iets wat helemaal niet klopt of anderszins verdraaid is terwijl ze er toch goed mee wegkomen.
Bravo voor de filmer. Ga hier mee door!! Je verlost ons van onze frustraties ontstaan door de geweldpleging van machtsmisbruikers. Ik noem het groepsaanraanding terwijl Teeven even wegkijkt.

ecologiste | 19-03-14 | 12:32

Tja wanneer het hebben van bevoegdheden en het hebben van enig niveau van intelligentie steeds meer omgekeerd evenredig worden in Nederland, dan krijg je dit soort dingen he?

Doorn2148 | 19-03-14 | 12:21

Muxje | 19-03-14 | 12:05 |

Correct, maar Ton geeft wél (min of meer) aan dat hij niet gefilmd wil worden ("Je hoeft mij niet te filmen, wet op de privacy") en had dus (waarschijnlijk) onherkenbaar in beeld gebracht moeten worden, voordat dit filmpje online gezet werd (de publicatie). Dat is ook niet gebeurd.

Niet dat ik verder goedkeur wat hij allemaal bralt natuurlijk, want dat raakt kant nog wal.

Neppert | 19-03-14 | 12:14

@ glimkuiken | 19-03-14 | 11:49 | + 3 -

Nog iets.

Je schrijft dat je meent dat je compleet overgeleverd bent aan dit soort machtsmisbruikers. Dat er wel eens een knuppel tussen zit die zijn werk niet serieus neemt, wil niet zeggen dat iedereen machtsmisbruikers zijn. Sterker nog: het overgrote deel van handhavers heeft zelf ook een broertje dood aan dit soort gasten.
Dus doe nou niet alsof je in een één of ander totalitair regime leeft of alsof de hele wereld tegen jou is, want zo belangrijk vind de wereld jou niet.

Tyler-Durden | 19-03-14 | 12:13

@Intelroy | 19-03-14 | 11:12
Die wapenstok hebben ze niet zonder bedoeling. Daar moet je ze anaal mee nemen, zonder glijmiddel.

IJzervreter | 19-03-14 | 12:13

Pittig ding die toezicht mevrouw.
Verder.. wat een kneuzen zeg !

Mayer001 | 19-03-14 | 12:10

@Neppert 12:03: Portretrecht is alleen van toepassing op publicatie, niet op het filmen zelf.

Muxje | 19-03-14 | 12:05

@ glimkuiken | 19-03-14 | 11:49 | + 2 -

Even voor mijn duidelijkheid:

Jij zegt er dus VOOR te zijn dat je gefilmd word door wetshandhavers en dat je het dan ook geen probleem vind dat zij die beelden online plaatsen?

Tyler-Durden | 19-03-14 | 12:05

Ik heb er best mee te doen, met die Boa's. Totaal geen sociaal gevoel maar wel de hele dag door het centrum moeten. Ik kom ze dagelijks tegen en meestal kijken ze me vriendlijk/vragend aan en zeggen vaak ook 'Hallo'. Ik schud dan mijn hoofd en loop zonder iets te zeggen door.
Ik kan een vriendlijk woord niet uit m'n bek krijgen.

Petrus Poortwachter | 19-03-14 | 12:03

Er is natuurlijk nog wel zo iets als portretrecht, misschien dat meneer de stadswacht zich daar op had kunnen beroepen met het oog op zijn privacy. Dit is al eerder een succes gebleken toen agenten niet herkenbaar op de foto mochten en ook hun naam niet vermeld mocht worden.

Niet dat je dat snapt, als je je laatste hersencel thuis achterlaat zodra je je uniform aantrekt. Ton is een prutser, maar Marlon is volgens mij ook niet helemaal op de hoogte van de regels.

Neppert | 19-03-14 | 12:03

De staat heeft rare kostgangers.

Willem VanDer Decken | 19-03-14 | 12:02

Wat een ongelooflijke eikels die lui, ik hoop dat powned of gstv eens even langsgaan?

BozeHenk | 19-03-14 | 12:00

Ik zou hem op zijn bek slaan. Boeie

De Anaalprofeet | 19-03-14 | 11:58

@sparrow 11:46: Als je je bedreigd voelt wel, maar als het om stadswacht of popo's gaat dan moet je wel met een verdomd goede reden komen or daar mee weg te komen, aangezien zij het gezag vertegenwoordigen.

Gewoon vragen: "ben ik aangehouden?". Zo ja: "waarom?" en de politie laten komen, eventueel zelf bellen. Zo niet: "wilt u mij dan niet aanraken".

Muxje | 19-03-14 | 11:56

controle van de controleurs is echt noodzakelijk

Islamofiel | 19-03-14 | 11:56

@Tyler-Durden | 19-03-14 | 10:57 | + -9 -

Deden ze dat maar, standaard filmen! Vraag jij je niet af waarom ze dat júist niet doen bij aanhouding, arrestaties en verhoren?? Maar nee, dan kunnen ze je niet meer ongezien intimideren, bedreigen en in elkaar trappen... Jij vindt filmen irritant? Ik vind het irritant om compleet overgeleverd te zijn aan dit soort machtsmisbruikers! Láát ze ons maar filmen in dit soort situaties. Graag. Dan kan iedereen horen en zien wie nou wie mishandelt en intimideert.

glimkuiken | 19-03-14 | 11:49

Als burger mag je een andere persoon ook aanhouden. Zelfs een stadswacht.
Dus die Marlon had gewoon de situatie op camera moeten zetten, verklaren dat de stadswacht en zijn vriendjes zijn aangehouden en de politie moeten bellen. En als de politie opkomt voor de vriendjes van de stadswacht de marechaussee.

Jos Tiebent | 19-03-14 | 11:48

Bloedstollende beelden.

caspert79 | 19-03-14 | 11:47

Volgens mij gaat de wetgeving hier niet om de openbare weg maar om de openbare ruimte.

Laat die mensen eens een mediatraining volgen voordat ze op straat worden losgelaten.

•Dan Druff | 19-03-14 | 11:47

@bello | 19-03-14 | 11:32
Nice indeed!
Beter dan zo'n Limburgse koeiekont....
*gnehe*

necrosis | 19-03-14 | 11:47

ik vraag me serieus af , als je zo vast gepakt word of je jezelf dan los mag slaan ??

Ik heb er een hekel aan als ik op straat door mannen met verwijfde handjes vastgepakt wordt ..

sparrow | 19-03-14 | 11:46

Ok. Ben het eens met het punt dat er gemaakt moet worden. Maar wat je verwacht je ook anders? Maar nu… wat nu als dit soort banen niet alleen worden opgevuld door de wat minder intelligente mensen die dit leuk vinden, zoals nu, maar ook nog bijstand trekkers die sommigen allemaal verplicht aan het werk willen zetten. Dan krijg je dus wellicht de combinatie van laaggeschoold met niet-gemotiveerd en dat ga je een uniform geven die ze superpowers denken te geven. Ik wens jullie veel succes met het in discussie gaan met zo'n gast. Moraal van het verhaal: we doen het allemaal zelf.

kalsarikänni | 19-03-14 | 11:46

boodschappendoende koffiedrinkers; toezicht en handhaving in Maastricht is op dat gebied echt niet veranderd.

starbuck280 | 19-03-14 | 11:42

Iedereen in loondienst heeft een vastgestelde koffie pause, werkgever is verplicht deze mogelijkheid aan te bieden, dus in de kantine van de dienst en niet zoals hier.
Ik mag aannemen dat deze per uur dikbetaalde werknemers, hier buiten de daarvoor geldende koffiepauze nogmaals een pauze nemen, dit lijkt mij een gevalletje van fraude/diefstal werkuren, vraag hierbij is hoeveel en vaak komt dit voor.
In een land met zoveel goedgeschoolde werkloze werknemers direct ontslaan dit soort schandelijkheden en andere aannemen die wel met fatsoen een uniform dragen.

gebrokenvleugel | 19-03-14 | 11:42

@2emeREP 11:11: Dus we moeten kiezen. Of harde laarzen, HALT-straffen voor belletjetrekken, handjes er af bij dieven en pikkies er af bij kindermisbruikers,
handtastelijke BOAs die hun grenzen niet kennen, en nul privacy. Of daderknuffelen, tandeloze agenten die altijd begripvol optreden, flutstraffen (behalve voor te hard rijden uiteraard), 100% privacy en een OM dat daardoor niets meer kan.

Hmm... Dat lijken inderdaad de keuzes in Nederland. Maar me dunkt dat er ook nog wel iets tussenin te verzinnen is.

Muxje | 19-03-14 | 11:42

@Feynman | 19-03-14 | 10:47
Ton zegt het duidelijk: "Ik mag alles".
Ik ben bang dat dat een breed gedragen idee is in de Nederlandse contolestaat.

frank87 | 19-03-14 | 11:39

Marlon, hoe loopt dit af ?

Duifmans | 19-03-14 | 11:37

Deze mongol denkt waarschijnlijk net als agent Henk dat overgewicht hetzelfde is als overwicht.

moltisanti | 19-03-14 | 11:36

Typisch NSB gedrag. Omdat ze Uniformpje hebben denken ze zelf boven de wet te staan. Arrogante gedrag van die Ton dient fors bestraft te worden.

Polska | 19-03-14 | 11:34

Shadow112 | 19-03-14 | 11:24 | + 0 -

Jij hoeft geen examen te doen. Geslaagd!!!!

DANNY3960 | 19-03-14 | 11:34

@ necrosis | 19-03-14 | 11:28

Hahaaa, ja dat topic ken ik nog. Een soort Lara Croft, maar dan in het eggie. Nice!

bello | 19-03-14 | 11:32

@poepkop | 19-03-14 | 11:19
Sinds wanneer ligt Maastricht in Brabant?

necrosis | 19-03-14 | 11:32

"Ach ja, bijstandskneuzen voelen zich onaantastbaar in uniform.
louis6227 | 19-03-14 | 11:15 | + 3 -
.
Een gemiddelde bijstandsgenieter haalt voor dit soort gesubsidieerde bezigheid natuurlijk zijn/haar neus op. ma

Musset | 19-03-14 | 11:29

Je hoort toch wat de BOA zegt? "IK MAG ALLES". Dat betekent dadde mot opdondere met uwen camera. Wat begrijpt de pauperburger daar niet aan?

Nivelleermarionet | 19-03-14 | 11:29

-weggejorist-

simonsniep | 19-03-14 | 11:28

@Tyler-Durden, natuurlijk gewoon ff aaien dan doen ze het de volgende keer niet meer!

Heisessie | 19-03-14 | 11:28

Gewoon je eigen wet verzinnen. Want als je vindt dat het waar is, ís het waar. Zoveel initiatief had Ton eerder in zijn leven moeten tonen. Dan had hij nu geen laagbetaalde kudtbaan voor chronisch werklozen.

John Muts | 19-03-14 | 11:27

Er geldt al een dubbele strafeis voor handtastelijkheden jegens handhavers en hulpverleners. Maar: "with great power comes great responsibility": als een agent of BOA zich onbehoorlijk gedraagt, dan horen er dus ook dubbele straffen te gelden. Helaas krijgen ze meestal niet eens een reprimande, hoogstens wat aanvullende instructies.

Muxje | 19-03-14 | 11:27

stadswacht is nog onder vmbo nivo.
polisiteef is net mbo nivo.
Dat zegt genoeg.

Brandend Zand | 19-03-14 | 11:27

@ OpperGek | 19-03-14 | 11:04 | + 0 -
@ Grote stamper | 19-03-14 | 11:07 | + 1 -

Er is niks mis met een kritische blik. Goed juist. Maar waarom zou je niet volstaan met het maken van een foto van de auto en tijdstip? Of de parkeerwacht eerst zonder camera aanspreken?

Ik vind het ook terecht dat de parkeerwacht aangesproken word op zijn wangedrag, maar er zijn vriendelijkere wegen te bewandelen dan deze.
Documenteer gewoon het vergrijp en laat het daar bij.
Als je zelf in overtreding bent, ben je ook niet tot antwoorden verplicht. Maar nu doet een parkeerwacht het en die moet ineens verantwoording afleggen?
Dat ie zo spastisch reageert is zijn eigen domme fout, maar je kunt ook gewoon iets chiquer te werk gaan.

Ik vind de stijl van Marlon gewoon niet goed. Dta ie inhoudelijk gelijk heeft ontken ik niet, want hij heeft ook gelijk. Maar laat hem een voorbeeld nemen aan Frank Buis.

Tyler-Durden | 19-03-14 | 11:25

@Intelroy | 19-03-14 | 11:12

Ik zag het ook, ze heeft idd een wapenstok hangen. En aan haar algemene houding te zien zou ze' not afraid to use it' zijn. Da' s niet goed, dat soort mensen met handboeien, een portofoon en een wapenstok uitrusten is vragen om problemen.

bello | 19-03-14 | 11:24

Mocht ik ooit gedwongen worden om zo'n baan te moeten aannemen om mijn kinderen te kunnen voeden zal er naast de bon op de voorruit altijd een persoonlijk briefje prijken: Beste Automobilist, Mijn welgemeende excuus voor deze bon. Als ik hem niet uitschrijf wordt ik ontslagen en wordt ik gekort op mijn WWB, en kan ik daardoor mijn kinderen niet meer voeden. Welgemeend, uw lokale Stadswacht.

Shadow112 | 19-03-14 | 11:24

Ze hebben toch niets te verbergen? Oh... nu snappen ze ineens wèl waarom het niet prettig is om 24/7 met je bek op een camera te staan en je BSN maar verplicht te moeten geven aan agressieve mafketels. Maar, hee, niet zeuren over privacy burgertjes; die (privacy)wet geldt alleen voor ons (autoriteit).
En nog ff over agent Henk; hoe prettig is het als zo'n varken dreigt 'ik heb je personalia nog'?! Gaat ie op persoonlijke missie of zo? Uiteraard onbespied en met de wet aan zijn kant. We zijn gewoon vogelvrij....

glimkuiken | 19-03-14 | 11:23

-weggejorist-

simonsniep | 19-03-14 | 11:20

Huh.., Beste VVD, das toch geen Nederlands wat ze daar in Maastricht spreken.

louis6227 | 19-03-14 | 11:20

Maastrichtse stadswachtmilf: 'Kan u normaal praten?'.
Haha wat denkt ze zelf, welke Brabander kan dat nou?

poepkop | 19-03-14 | 11:19

-weggejorist-

Drkildare | 19-03-14 | 11:18

Grinnik... u doet nu luisteren want ik heb een uniform aan...

Ik denk dat ze Ton beter kunnen promoveren tot straatveger in uniform.... sorry ik bedoel natuurlijk afvalcoach.

Sumato | 19-03-14 | 11:17

Goed bezig Limburg.
Weet je wat, richt een partij op die ons Nederlanders wel eens een lesje zal leren!

Einde van de Domheid | 19-03-14 | 11:17

Is toch wel zielig dat je zo'n kut baantje moet accepteren omdat je geen echt werk kunt doen.

Polletje Piekhaar | 19-03-14 | 11:16

Artikel 365 wetboek van strafrecht:
De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Mx2532 | 19-03-14 | 11:16

Ach ja, bijstandskneuzen voelen zich onaantastbaar in uniform.

louis6227 | 19-03-14 | 11:15

Arme Ton snapt er helemaal niks van :(
Nu staat hij ook nog eens met zijn porum op dat gekke interweb.

Woetism | 19-03-14 | 11:15

Dat komt er nu van als werk, werk, werk het credo van de politiek is.
Scharrel wat volgegeten lelijke tokkies uit de sociale werkplaats bijeen, trek ze een uniform aan en de film van Marlon kan beginnen. Ik zie nu al uit naar de volgende aflevering.

Musset | 19-03-14 | 11:14

Ja hallo, als je gratis wil foutparkeren moet je maar op een ambasade gaan werken.

Getson | 19-03-14 | 11:12

heeft dat mokkel ook nog een wapenstok op de heup hangen?? das eng..

Intelroy | 19-03-14 | 11:12

"Ik mag alles" zegt de SSer! Pardon?? Waar staat dat in de wet dan? Geef ze een uniform en ze denken dat ze carte blanche hebben. Psychologisch werkt dat onvermijdelijk zo. nl.m.wikipedia.org/wiki/Stanford-geva... Het concept 'politie' is dus een garantie voor corruptie. Een ziek concept voor/van bange stakkers.

glimkuiken | 19-03-14 | 11:12

Het ergste is dat alle gemeenten dit soort seniele werkzoekenden zo'n BOA pakkie aan gaan trekken en verplichten minstens 10 bonnen per dag uit te schrijven 'met behoud van uitkering'.
Er gaan klappen vallen in 2015.. heel veel klappen.

(c)ZWITSUL | 19-03-14 | 11:11

Maastrichtse Milf is milfig !

Fratello | 19-03-14 | 11:11

@ wannabebieber | 19-03-14 | 11:07 |

Haha ik had echt zo'n Reno 911-achtig tafereel voor ogen toen ik dat las.

OpperGek | 19-03-14 | 11:11

@bello | 19-03-14 | 11:04 | + 2 -
juist op GeenStijl, maar ook het Televaag-publiek, is er continue roep om zero tolerance.
Dan moet je natuurlijk niet gaan janken als Zero ook echt Zero wordt...
-
Met andere woorden: Nederland heeft nu echt waar alle weldenkende linksgekkies al sinds de Fortuin voor waarschuwen: Een stel VMBOers met een autoriteitsprobleem is aangesteld om "ons" in het gareel te houden.
Stem dus links vandaag, piratenpartij, lokaal, sp, whatever... als je van de politie-staat af wilt.

2emeREP | 19-03-14 | 11:11

Waar komen dit soort grijze, gemankeerde seniele Tenalady-dragers eigenlijk vandaan? Wat deden ze hiervoor? Vage, overbodige raamambtenaren die verhergeïntegreerd worden tot stadswachten? Voormalige groenvoorzieningenschoffelaars? Iemand een idee?

FrankVeer | 19-03-14 | 11:11

Dit krijg je dus als je mensen met een laag IQ zonder gedegen training en opleiding de straat op stuurt. Het blijven ongeleide projectielen die met een portofoon als een soort navelstreng aan de politie gebonden zijn als het fout loopt.

Graaf van Egmont | 19-03-14 | 11:10

Oh, en heb ik al gemeld dat BOA' s doorgaans niet de scherpste beitels in de gereedschapskist zijn? Bij deze.

bello | 19-03-14 | 11:09

-weggejorist-

Drkildare | 19-03-14 | 11:09

Hadden ze daar in Maastricht ook niet een burgemeester die een scheve schaats reed?
Staat me iets van bij. Dan verwacht je ook niet veel van de onderknuppels.

Polletje Piekhaar | 19-03-14 | 11:09

De welbekende Behoorlijk Ongeletterde Ambtenaar.

Bugsy Malone | 19-03-14 | 11:08

een kennis van een kennis is stadswacht. Die hebben per dag gewoon een quotum van 20-25 bonnen. Verder wordt er eens per maand ook "de beste" gekozen. Die haalt dan gebak. en dat verzin ik dus niet !

wannabebieber | 19-03-14 | 11:07

Tyler-Durden | 19-03-14 | 10:57 | + -8 
.
Op iedere straathoek hangen camera's. Dat vind ik een stuk irritanter dan iemand met een los mobieltje. Personen als Marlon durven hun nek uit te steken om misstanden aan de kaak te stellen. Dat deze lutser van een BOA zich zo op z'n pik getrapt voelt toont alleen maar meer het gelijk van Marlon aan. Als je burgers die kritisch zijn tegen handhavers vervelend vindt moet je misschien eens overwegen naar Noord Korea te verhuizen!

Rest In Privacy | 19-03-14 | 11:07

BOA's... oftewel mensen die vooraan staan om je verlinken wanneer er de pleuris oorlog uitbreekt.

Oasizs | 19-03-14 | 11:06

Het is een grote groep BOA's die het voor een klein groepje verpesten.

Buurtvader | 19-03-14 | 11:06

BOA's en stadswachten... STERF

(c)ZWITSUL | 19-03-14 | 11:05

Die Ton héél snel palliatief sederen a.u.b.

Willianus Wortelus | 19-03-14 | 11:04

@ Tyler-Durden | 19-03-14 | 10:57 |

Iets met het hebben van een voorbeeldfunctie. Als burger kom je met een dergelijk "vergrijp" niet weg. En daar zit hem de cru. Heel goed dat dit dus aan de kaak wordt gesteld. Die lui zijn er om ons te controleren. Maar wie controleert hen? Of vind jij het een soort van "top-of-the-foodchain" situatie en mag je er daarom niks van zeggen?

OpperGek | 19-03-14 | 11:04

Marlon mag wel gelijk hebben, maar op deze manier los je niks op.

.
Als Marlon zelf verkeerd parkeert komt er ook geen parkeerwacht hem filmen en dat vervolgens op youtube zetten om hem publiekelijk ten schande te plaatsen.
.
---
.
Uh... Marlon heeft geen voorbeeldfunctie?

davimore | 19-03-14 | 11:04

Ik heb het al eens eerder gepost, maar niet zo lang geleden: 2 vrouwlijke BOA's die een meisje van 13-14 een bon uitschreven omdat ze in het (gesloten, want was een zondag) winkelcentrum fietste. Magnie. Is waar, maar dan ga je toch GVD geen bon uitschrijven voor een meisje, die geef je een waarschuwing. Nee hoor, schrijven. Protest van mij en andere voorbijgangers mocht niet baten, die boete was erdoor. TUIG is het, TUIG. *Tfoe*

bello | 19-03-14 | 11:04

Geinig. Sta je dan als stadswacht voor lul. Wie is er verantwoordelijk voor die oudjes als stadswacht? 50+?

Mr_Pikibelly | 19-03-14 | 11:03

Zou het "ik wordt of ik word" zijn, vragen vragen....

Aart Z. | 19-03-14 | 11:03

@lachenjoh | 19-03-14 | 11:01
De gemiddelde stadswacht is te dom om te schijten hoor. Wist je dat niet?

Botte Hork | 19-03-14 | 11:02

Limburgse Unterscharführers.

Rien7847 | 19-03-14 | 11:01

Geeft aan hoe dom deze gasten zijn. "Je bent aangehouden op basis van de wet van privacy". Als je niet eens weet hoe deze wet in elkaar steekt heb je niks als stadswacht te zoeken.

lachenjoh | 19-03-14 | 11:01

Iedere ochtend bekijkt Ton zichzelf met een harde piemol in de spiegel met zijn BOA uniform. De sukkel.

Botte Hork | 19-03-14 | 11:00

Aangehouden wegens de wet van de privacy? Als we zo gaan beginnen weet ik nog wel een lijstje met politici en ambtenaren die ze ook kunnen gaan oppakken. Dan wordt stadsobersturmbahnfuhrer Ton nog heel druk.

OpperGek | 19-03-14 | 10:59

Zei ik toch. Corrupte bananenrepubliek. En 't wordt steeds erger.
Waar halen die idioten alleen het woord 'privacy' al vandaan? Dán heb je een plaat voor je hoofd..
Dorpen, steden, wegen, winkels, kortom alles hangt vol met camera's en wordt je ongevraagd overal gevolgd en gefilmd door hén!
't Wordt tijd dat we een landennaam uitruil gaan doen met 'Mongolië'.

Stenkel | 19-03-14 | 10:59

@duitse herder | 19-03-14 | 10:47
Antwoord D.:
Hoeveel had je het gehad willen hebben.
Wel een beetje dienstbaar blijven he.

IJzervreter | 19-03-14 | 10:58

Waarom zijn er toch altijd personen op zulke functies die reageren vanuit emotie en totaal geen professionaliteit hebben. Gevolg niet functioneren en snappen wat de context van hun functie en taakuitvoering is , "regel is regel en ik ben in uniform dus baas", op de kleuterschool zijn ze tegenwoordig nog sociaal vaardiger en maatschappelijk bewuster..

JAXX | 19-03-14 | 10:58

Marlon mag wel gelijk hebben, maar op deze manier los je niks op.

Als Marlon zelf verkeerd parkeert komt er ook geen parkeerwacht hem filmen en dat vervolgens op youtube zetten om hem publiekelijk ten schande te plaatsen.

Ok, die stadswacht is fout en het is prima om dat te documenteren, maar je kan je ook iets minder irritant opstellen.

Tyler-Durden | 19-03-14 | 10:57

Stadswachten zijn zielige steuntrekkers die met behoud van uitkering op straat ons gaan lastigvallen. Overal uitgekotst door de maatschappij om uiteindelijk hun autistische regelneukerij op ons los te laten.

Rest In Privacy | 19-03-14 | 10:57

@Sponsdude

Hahahaha, best wel grappig.

Willem van Rood | 19-03-14 | 10:57

Dit soort mensen maken alles kapot.

Nacho_Vidal | 19-03-14 | 10:55

geile milf!!

zundappboer | 19-03-14 | 10:54

Botte Hork | 19-03-14 | 10:53
Ik denk eerder Marlon.

Igor Putkin | 19-03-14 | 10:54

100% zeker dat Ton fout zou zijn geweest in de oorlog.

Botte Hork | 19-03-14 | 10:53

[ ] geschikt
[X] ongeschikt

ikdenkwat | 19-03-14 | 10:52

Lui als die Marlon kosten de samenleving meer geld met hun geNSB dan deze stadswachten die willen werken voor hun geld en nu hun taak niet uit kunnen oefenen. Contraproductieve actie van een Lulletje Rozewater dus dit.

Igor Putkin | 19-03-14 | 10:52

Wacht maar tot jullie 65 zijn en nog vijf jaar moeten werken. Dan verkoop je je kind voor zo'n baan.

Armin Langbaard | 19-03-14 | 10:52

Die Stadswachten, zijn dat nog overblijfselen van de de prachtige PVDA banen genoemd naar de heer Melkert?

DerHanzel | 19-03-14 | 10:52

In Rotterdam praten we Nederlands, maar wat voor taal spreken ze in Maastricht? VVD, doe er wat aan.

spanarchist | 19-03-14 | 10:51

De totale incompetie straalt er van af. En dan die Uberbitch die nog gaat schelden ook en handtastelijk is. Waarom gaan BOA' s schelden in dit soort situaties? Omdat ze geen poot hebben om op te staan. En dan volgt paniek ( zie fillumpje ) en daarna gaan ze rare dingen doen. Wie dit soort mensen aanneemt is knettergek.

bello | 19-03-14 | 10:50

Die droeftoeter zegt dat Ton beter een mediatraining kan gaan volgen.

Nee, je moet zelf maar eens te raden gaan waarom je aangezien word voor irritant ventje in plaats van een gerespecteerd journalist.

Bah, intrigantje.

Tyler-Durden | 19-03-14 | 10:50

BOA's, Bijzonder Onwenselijke Ambtenaren.

Botte Hork | 19-03-14 | 10:50

idd, hem vasthouden en dan zeggen dat hij aangehouden is, burgerarrest of zoiets.

jvlaam2 | 19-03-14 | 10:49

Toet-toet!♪♫ Boing-boing!♪♫ Peppie & Kokkie!♪♫

lldbhnger | 19-03-14 | 10:48

@Asmodean | 19-03-14 | 10:47
en nou kappen

ZDEV | 19-03-14 | 10:48

Owwww... Cute! En een leuk pakje heeft hij aan! Nu kan ie agentje spelen. Op donderdag met treintjes spelen en op vrijdag mag hij op zijn fietsje naar het bos. Alles om het uitgebluste huwelijk te vergeten.
Waarom hadden we ooit al weer stadswachten verzonnen? Om te besparen op de toch al belachelijk lage salarissen van échte agenten? Afschaffen.

Bass Trouble | 19-03-14 | 10:47

-weggejorist-

Asmodean | 19-03-14 | 10:47

@rubber | 19-03-14 | 10:43
ik eerst

ZDEV | 19-03-14 | 10:47

-weggejorist-

Asmodean | 19-03-14 | 10:47

Beroepstest sollicitatie nederlandse ambtenaren:
.
Vraag: Hoeveel is 1 plus 1 ?
Maak een keuze:

A. Ongeveer 3
B. Vraag is voor mijn collega
C. Is afhankelijk wie de vraag stelt

duitse herder | 19-03-14 | 10:47

Lol @ aangehouden wegens 'wet op de privacy'.

Asmodean | 19-03-14 | 10:47

-weggejorist-

Asmodean | 19-03-14 | 10:47

Lol @ aangehouden wegens 'wet op de privacy'.

Asmodean | 19-03-14 | 10:47

Top dat hij gewoon aangifte doet. Is gewoon wederrechtelijke vrijheidsberoving. We hebben vrije nieuwsgaring nodig over dit soort onderwerpen om als burger te kunnen stemmen vandaag. Er zijn journalisten in Rusland die beter behandeld worden.

Nu nog de eerste agent of stadswacht die daadwerkelijk mag gaan zitten wegens machtsmisbruik. Deze heren hebben een voorbeeldfunctie behoren de wet beter te kennen dan ons, en behoren harder gestraft te worden dan ons.

Onze vrijheden beginnen, waar de vrijheid van deze stadswacht eindigen.

Feynman | 19-03-14 | 10:47

Wet op de privacy, wat een sukkel zeg en die beste meneer werkt voor de gemeente Maastricht??
Nou gemeente Maastricht, hopelijk hebben de andere ambtenaren meer dan een werkende hersencel anders is wordt het wel een erg trieste vertoning.
Tjongejonge, gelden in Limburg andere regels of zo?

ECS | 19-03-14 | 10:46

Tja, je kunt van stadswachten natuurlijk niet verwachten dat ze de wet kennen...

En ja, ik zou de stadswachtmilf ook doen!

Mahatma | 19-03-14 | 10:46

Dit lijkt me mishandeling. Idioten.

jensrooi | 19-03-14 | 10:46

Kan dit filmpje ondertiteld worden?

Botte Hork | 19-03-14 | 10:45

Een Limbo die zegt "Kun je even gewoon normaal praten?". Hahaha!!

Sponsdude | 19-03-14 | 10:44

LEO staat voor; Lomp En Onhandig...

Bhagwan Sri Rajneesh | 19-03-14 | 10:44

Ik zou op mijn beurt een burgerarrest op die NSB stadswacht plegen wegens handtastelijkheid.
Wel leuk, dan heb je elkaar aangehouden.

Botte Hork | 19-03-14 | 10:44

ik zou d'r doen

rubber | 19-03-14 | 10:43

Taxpoetsysteem uitmelkert baan

Rudjen | 19-03-14 | 10:43

Na Cition zijn ze in Maastricht ook wel de ergste NSB'ers qua parkeerterreur naar de burger toe.

Professor Superhirn | 19-03-14 | 10:39

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen