Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Transavia is een bedrijf zonder hart

Dat is niet echt netjes, Transavia. Als iemand een reis annuleert omdat zijn vrouw is overleden, hoeft verdere klantenbinding uit niet meer te bestaan dan 'gecondoleerd, zeer vervelend om te horen. U krijgt al uw geld terug.' En niet alternatieven aanbieden, zoals hier klaarblijkelijk is gebeurd (tenzij het een laaghartige hoax is om Transavia te besmeuren, maar daar lijkt het niet op). Als iemand zijn vrouw is overleden, is het niet echt gepast om voor te stellen om met iemand anders dezelfde reis te maken. En met 'niet echt gepast' bedoelen we: zijn jullie verdomme helemaal de tiefus van de pot gerukt, stelletje kloteklappers? Met je Lidl-vliegtuigen en je service met de kwaliteit van nep-M&M's. Bah, Transavia. Bah. Mocht u gevoelens hebben omtrent deze berichtgeving, dan kunt u die bij de nazorg achterlaten.

Reaguursels

Inloggen

Mijn stiefvader kwam te overlijden maar bleef reclame ontvangen van een postorderbedrijf. Na telefonisch contact bleef de toch post binnenkomen.
Heel vervelend.
Ik heb toen een adreswijziging naar Timboektoe doorgegeven en sindsdien geen post meer ontvangen.

dat is pech | 06-03-14 | 13:50

@Pa Ramaribo Het weten ook (een kunst)

bravegirl | 05-03-14 | 16:38

@bravegirl | 05-03-14 | 14:08

Er staat nergens in het Spits-artikel dat "deze man alles keurig geregeld had". Er staat alleen dat Transavia excuses aanbiedt en het beleid zal aanscherpen. Lezen is een kunst.

Pa Ramaribo | 05-03-14 | 16:16

-weggejorist-

antje advocaat | 05-03-14 | 12:38

Tsja, de natuurlijke mensch bestaat niet meer. een emotieloos progressief antwoord is dan ook niet meer dan te verwachten...

mooi geluld man | 05-03-14 | 12:18

Da's bijna hetzelfde als Tele2 flikt als iemand overlijdt: probeer je het telefoonabonnement op te zeggen, met medesturing van een kopie overlijdensakte. Krijgt de overledene een brief dat het zo jammer is dat ze weg gaat als klant en of ze niet nog een keer wil overwegen om toch de annulering niet door te zetten......
.
En als je dan belt: ja, we zijn bezig om dat proces aan te passen (wat blijkbaar erg moeilijk is, want drie jaar na dato kwam het in Kanniewaarzijn nog eens voorbij.....).

frenkievee | 05-03-14 | 11:46

Komt een man bij de vliegmaatschappij...

Haatgenerator | 05-03-14 | 11:36

Waarschijnlijk is deze man in een telefonische helpdesk terecht gekomen.
Vraag: U wilt uw vlucht annuleren druk 1
Vraag: U bent ziek druk 2
Vraag: Uw vrouw is overleden druk 3
Vraag: U bent zelf overleden druk 4
KliK: Al onze medewerkers zijn in gesprek U wordt zo spoedig mogelijk geholpen.

Lichtstadfan | 05-03-14 | 11:10

Niet goed luisteren en toch standaard antwoorden... dan krijg je wel eens rare situaties.

Ik zei laatst tegen mijn vriendin "ja, is goed". Terwijl ik op de tablet aan surfen was.

Ik heb toen blijkbaar ingestemd met een verbouwing...

Statler en Waldorf | 05-03-14 | 10:55

Pa Ramaribo | 05-03-14 | 08:26 | + 8 -
De echte Hollander is die lul die bij elke iPad, stofzuiger en reis zich genadeloos laat naaien met peperdure extra "garanties" en "verzekeringen" die als puntje bij paaltje komt zich liever doodvechten dan 1 cent uit te betalen.

John Muts | 05-03-14 | 10:26

elizabeth88385416217 | 05-03-14 | 10:05 | + 0 -
Dit is niet het werk van communicatie-adviseurs maar heeft 100% de handtekening van de afdeling "legal". Rechtenstudentjes met een zesjesmentaliteit die er alleen maar zijn om hun werkgever in te dekken. Ze veroorzaken met liefde miljoenen aan imagoschade om een mogelijke eventuele claim van 100 euro te voorkomen.

John Muts | 05-03-14 | 10:24

Sinds men het beroep "communicatieadviseur" heeft bedacht wordt het er niet beter op in veel Nederlandse bedrijven. Stuitend.

elizabeth88385416217 | 05-03-14 | 10:05

Oh, dus daarom was mijn ex-directeur voor zichzelf begonnen nadat hij bij Transavia had gewerkt........

Fruitvliegje | 05-03-14 | 09:28

Ik sluit nooit een annuleringsverzekering af. Om de reden van dit topic..... Als iemand in mijn naaste omgeving komt te overlijden waardoor ik niet op vakantie kan zal die paar honderd Euro mij een rot zorg zijn. Mijn verdriet is in dat geval met geen miljoen te compenseren.

DerHanzel | 05-03-14 | 09:27

@necrosis | 05-03-14 | 08:37
Het gaat er niet over dat Transavia volgens de regels gelijk heeft. Uiteraard hebben ze dat. Dit gaat over op een goede manier met elkaar omgaan. Daarnaast, als iemands partner net overleden is zeggen dat je iemand anders moet zoeken is niet gepast. Maar, als je als een ambtenaar denkt heb je gelijk.

i-Wonder | 05-03-14 | 09:15

@Pa Ramaribo | 05-03-14 | 08:26
Beter lezen, Pa, het was de echtgenoot niet die dit wereldkundig maakte.

necrosis | 05-03-14 | 08:30

Volgens mij vindt die persoon het erger dat hij zijn geld niet terug krijgt dan dat zijn vrouw is overleden. Anders heb je het er niet over lijkt mij.

KarelMarks | 05-03-14 | 08:29

@Ommezwaai | 05-03-14 | 08:17
Ik ben er vrij zeker van dat er straks iemand van Transavia wakker wordt en iets aan 'damage control' gaat doen.
Hufters of niet, zonder klanten gaan ze failliet.

necrosis | 05-03-14 | 08:28

@Quid
Je bent een akelig mannetje. Een echte Hollander kiest er kennelijk bewust voor om geen annuleringsverzekering af te sluiten. Als 't mis gaat, wil die echte Hollander toch zijn geld terug. Mooi niet, zou ik zeggen. Zou hij zelf ook niet hebben gedaan, als echte Hollandse ondernemer. En dan vervolgens heel stoer gaan twitteren, maar dan wel zijn krenterige stommiteit verdoezelen en Transavia in een kwaad daglicht stellen. En jij doet daar, als een echte slachtofferige en aanklagerige Hollander aan mee. Trieste geestesgesteldheid, Quid. Van jullie beiden.

Pa Ramaribo | 05-03-14 | 08:26

Niet alleen Transavia.
Ik heb moeders wintersport moeten annuleren ivm met moeders overlijden. Een 'gecondoleerdje' kon er niet af. Zelfs geen 'jammer'. Het enige waar ze in geïnteresseerd zijn is het boekingsnummer. Geen greintje gevoel in hun donder klaarblijkelijk.

VanBukkem | 05-03-14 | 08:26

necrosis | 05-03-14 | 08:07
Ik denk het wel.. Zoiets als:"Betaald is betaald, geld kwijt en nu niet meer zeiken." Maar dan iets netter..

Ommezwaai | 05-03-14 | 08:17

Inderdaad een verschrikkelijke club van aasgieren dat Transavia..
Gewoon niet meer met die club vliegen.
Zelfs voor de bagage moet tegenwoordig al extra betaald worden.
Bovendien zijn ze onvriendelijk voor mensen die slecht ter been zijn!

Ik raad Hölzenbein dan ook ten stelligste af om in zo'n wit/groen barrel te stappen,..

Ommezwaai | 05-03-14 | 08:11

Is er al een reactie van Transavia?

necrosis | 05-03-14 | 08:07

Etihad
Etihad,
Houda zuig m'n lat zo nat
TRA LALA...
TRA LALIIIIII

fleischer | 05-03-14 | 08:05

Prima budgetmaatschappij, dochter van KLM. Vlieg regelmatig voor bijna niets naar de Costa del Paup met ze. Heb ook 2 keer door omstandigheden niet mee kunnen vliegen, en was ticketprijs kwijt. Geen probleem gezien de lage prijs, en ik sluit ook geen annuleri gsverzekering af. In mijn geval had mijn reden die toch niet gedekt, in t geval van bovenstaande casus wel.
Als ik trouwens extra beenruimte wil kan ik hiervoor betalen en dat is prima gezien de lage prijs van een ticket. Meestal betaal ik rond de 75 euro voor een enkeltje.

penis-aqua-rosA | 05-03-14 | 07:49

Prima Geenstijl.
We gaan de weg van het hart!
We gaan de hartelozen aan de hartmeetlat leggen!
Geenstijl: Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos hartelijk!
Ik ben voor!

Einde van de Domheid | 05-03-14 | 07:43
-weggejorist-
Lagging | 05-03-14 | 07:41

is = werd
* tong naar joris uitsteken doet ;)*

fleischer | 05-03-14 | 07:35

@hfakker
dat soort feiten staan ergens in de comments, niet in het stukje zelf zoals het zou horen.... iets van stemmingmakerij.
fijn dat de man via gs gebruikt wordt om transavia te bashen terwijl hij zelf niet getweet heeft.

Satria | 05-03-14 | 07:32

@ weggejorist
Je mocht zeker niet onderop waarschijnlijk, nadat ook je Duitse helm niet lekker is verwend...

fleischer | 05-03-14 | 07:15

En dan blijft nog over de vraag: hoe lang geleden is 'vrouw' overleden.
(Aannemend dat het zíjn vrouw betreft)

hfakker | 05-03-14 | 05:34

-weggejorist-

fleischer | 05-03-14 | 04:54

-weggejorist-

INH.30CL | 05-03-14 | 04:19

-weggejorist-

Dreamman | 05-03-14 | 02:48

hiervoor bestaat annuleringsverzekering. sluit je die bewust niet af dan kan je daar achteraf niet om janken, ongeacht de reden. Trouwens die vakantie kan je gestolen worden op zo'n moment zegt een ervaringsdeskundigheid deskundige, wel triest uiteraard sterkte.

Salazar | 05-03-14 | 02:30

@Kameroudste | 05-03-14 | 00:56

Zo'n beetje alles in deze reactie is ongegrond. A) de 'vriend' heeft tegen niemand 'lopen janken'. De situatie is door één direct familielid op social media gezet en is daarna door vele mensen opgepikt. En B) De 'vriend' belde naar Transavia om de mededeling te doen dat zijn reis helaas niet door kon gaan, en netjes te annuleren. Deze zou plaatsvinden nog geen twee weken na het (geheel onverwachts) overlijden. Niet om te janken, niet om er een slaatje uit te slaan, puur om praktische redenen.

Na het proces van het regelen van de uitvaart en nog tijdens het rouwproces volgt nou eenmaal een moeizaam proces van de praktische zaken regelen. Dit was er één van. En ik weet het niet hoor.... maar zo'n opmerking als die van de maatschappij zit je dan écht niet op te wachten volgens mij.

fmv89 | 05-03-14 | 02:01

@AntiSoof | 05-03-14 | 01:44
U ook.... Wat je ook denkt, het zijn altijd verhaaltjes uit het eigen brein :D

gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:48

@AntiSoof | 05-03-14 | 01:39
Dan is het de vraag waardoor ons denken wordt veroorzaakt, is het denken een gevolg van een interactie van elektronen in onze hersenen, zo ja dan kan het niet anders zijn dat overal waar interactie bestaat van elektronen een bouwsteen is van 'denken'. Wat we ervaren is dan niet meer dan een natuurwet. Zou bijna jammer zijn.... Maar dat staat los van het ervaren zelf, we denken dat we denken en ervaren gevoelens, emoties, kennis, enz. Van uit die gedachte denk ik dat als iemand 'geluk' wil halen het ego (die wil niet gekwetst worden en wil status) een duw zouden moeten geven. Alle lijden wordt veroorzaakt door hechting. Mag je dan geen plezier hebben? Natuurlijk wel! Maar leef in het nu, er zijn maar 2 dagen per jaar waarop je niets kunt doen (dalai lama), dat is gisteren en morgen....

gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:47

*Trusten*

AntiSoof | 05-03-14 | 01:44

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:28
"Maar is het denken zelf niet een gevolg van de natuur, een instrument om in het universum, als zoveel andere entiteiten, proberen te overleven. Voor het universum zelf maakt het niets uit!"
Zeer diepzinnige vraag.
Men zou zich ook kunnen afvragen of men oorspronkelijk kan en mag denken. Nieuw en zelfstandig dus. Als God. Die van liefde dat is. Als het even kan.

AntiSoof | 05-03-14 | 01:39

@AntiSoof | 05-03-14 | 01:20
Ik denk dat het hele leven paradoxaal is, je kunt makkelijk zeggen zonder kwaad geen goed, zonder licht geen duisternis, zonder links geen rechts, zonder denken geen bewustzijn. De zoektocht blijft altijd te kijken naar waar alles bij elkaar komt. We leven, zijn, beleven en zijn onderdeel van een universum waarin wij denken dat we kunnen reflecteren. Maar is het denken zelf niet een gevolg van de natuur, een instrument om in het universum, als zoveel andere entiteiten, proberen te overleven. Voor het universum zelf maakt het niets uit! Het universum IS, we zijn er hooguit een onderdeel van, tenzij we ieder voor zich het universum creëren en denken dat er anderen bestaan (film de matrix goed voorbeeld). Uiteindelijk is onze beleving niet veel anders dan het beeld dat we in ons eigen brein er van maken.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:28

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:12
Daarom heet ik nou Anti-Soof. De natuur lijkt in wezen paradoxaal.
Ik bedoel het tegendeel van donker is geen licht.
Dat lijkt wel zo. Maar duisternis is een afwezigheid van licht. Het licht verlicht de duisternis.
Maar ja. In uitleggen ben ik schriftelijk nogal slecht.

AntiSoof | 05-03-14 | 01:20

@miko | 05-03-14 | 01:17
@Doldwaas | 05-03-14 | 01:07
@Cuban8 | 05-03-14 | 00:57
Zonder context dus gewoon een non-topic.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:19

@Doldwaas | 05-03-14 | 01:07
Het zal toch via een mail bericht zijn gegaan? of via de telefoon.
Dat maakt het nog vager.
Misschien was de mevrouw/meneer van transavia wel erg begaan. meneer was zij ticket kwijt om dat hij de voorwaarden niet had gelezen of geen verzekering af zou hebben gesloten. En wilde Transavia wel een alternatief bieden.
De klant wilde misschien alleen het ticket van zij vrouw terugkrijgen en niet van hemzelf. dan had hij een paar honderd euro voor de hoertjes.
Ik weet niet,zou zomaar kunnen.

miko | 05-03-14 | 01:17

@AntiSoof | 05-03-14 | 01:11
Dan zit er in elk geval geen correlatie tussen het aantal min kudos dat ik oplooop en het beminnen ben ik bang voor.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:12

@miko | 05-03-14 | 01:08
Anders falt hij in slaap....

gedachtespinsel | 05-03-14 | 01:11

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:53,
Verdraait, bij intelligente vragen bemint men u. ;)

AntiSoof | 05-03-14 | 01:11

@distel | 05-03-14 | 00:42
Er is een twitter alternecrosis.

miko | 05-03-14 | 01:09

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:38
'Maar soms doe ook nog wel eens lief'
Je gaat necrosis veel werk geven..

miko | 05-03-14 | 01:08

Cuban8 | 05-03-14 | 00:57
Ik kan me zo voorstellen dat die vriend z'n annulering niet via Twitter heeft geprobeerd te regelen. Een beetje een domme opmerking.

Doldwaas | 05-03-14 | 01:07

@necrosis | 05-03-14 | 00:26
Moe van het dansen?

miko | 05-03-14 | 01:06

Laat de bewuste tweet van transavia zien dan. Vooralsnog is dit niet meer dan een bewering van een twitteraar.

Cuban8 | 05-03-14 | 00:57

Als mijn vrouw zou overlijden zou een vliegticket het laatste zijn waar ik me mee bezig zou houden. Maar de "vriend" van deze twitteraar ziet er kennelijk een aanleiding in om eens flink in de vriendenkring te gaan lopen janken dat Transavia zo lelijk tegen hem deed. Vrouw dood? Ja, kut. Maar die ticket jonge! Dá's pas erg!

Flikker toch op. Dat gelooft niemand.

Kameroudste | 05-03-14 | 00:56

@Ongeblustekalk | 05-03-14 | 00:46
Anderen, ook sommige reaguurders zetten me echt wel aan het denken, vaak nog niet eens om de inhoud maar om hoe ze denken. Het enig nadeel is dat als ik dan wat vraag meteen weer een min kudo te pakken heb :D En och, misschien zet ik een ander ook eens aan het denken, leuke wederzijdse uitwisseling van leermomenten.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:53

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:40
In een groep voelt men zich veilig en vertelt het individu alles, juist door het groepsgesprek te sturen.
Hier zie je dat ook, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Leuk he!

Ongeblustekalk | 05-03-14 | 00:46

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:43,
Tsja ...
Dat de merel morgen (on anders volgende maand) maar weer mooi zingt voor ons.

AntiSoof | 05-03-14 | 00:46

@AntiSoof | 05-03-14 | 00:41
Als je wakker wordt is elke dag wel mooi denk ik...

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:43

necrosis | 05-03-14 | 00:34

Dat vraag ik je ff dit toe te lichten. Mijn nick is al een jaar of 7 dezelfde. En wat bedoel je met jatten?

distel | 05-03-14 | 00:42

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:38,
Doen is makkelijk. Zijn is 'anders'. Inderdaad. Je 'ziet' het, denk ik. Mooi hoor. Wat een mooie dag vandaag weer hè? Ik hoop dat we morgen ook weer een fijne dag beleven.

AntiSoof | 05-03-14 | 00:41

@Ongeblustekalk | 05-03-14 | 00:37
Eens, vooral als je eens kijkt naar het proces van zulke gesprekken, de manier hoe iemand onbewust zijn lichaamstaal inzet, woorden gebruikt die gevoelsverantwoording van de ander vraagt enz. enz. Prachtig.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:40

@AntiSoof | 05-03-14 | 00:35
Klinken en zijn, zijn twee verschillende dingen. Maar soms doe ook nog wel eens lief.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:38

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:29
Ach, daar prik je zo doorheen. En een 1 op 1 gesprek is ook te makkelijk, groepsgesprekken zijn leuker en informatiever.

Ongeblustekalk | 05-03-14 | 00:37

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:26,
Ja, of er moet liefde zijn tussen de twee.
Goh, je stemt me ook nog romantisch. Ik zou zeggen, je klinkt lief.

AntiSoof | 05-03-14 | 00:35

@necrosis | 05-03-14 | 00:26
Je doet het beter dan mijn spellingschecker...

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:35

@distel | 05-03-14 | 00:24
Ik moet lijdzaam toezien hoe iemand mijn nick jat en een aanzienlijk deel van mijn comments op geenStijl.

necrosis | 05-03-14 | 00:34

@miko | 05-03-14 | 00:28
Ja, is een spel van onthullen en verhullen, als je dan kunt spelen met je lichaamstaal heb je een voordeel, maar staat los van de emotie die je mogelijk zou kunnen hebben.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:30

@Ongeblustekalk | 05-03-14 | 00:23
Yup, emoties zorgen altijd voor een scheef beeld op een context. Het is niet voor niets dat een emotie ontstaat op moment dat je eigen absolute waarheid tegenkomt, er is dan maar 1 waarheid in de vorm van boosheid, beledigd, verdriet, blijheid, maar de waarheid van de ander wordt niet meer gezien.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:29

Atlantis-95 | 05-03-14 | 00:16

Idem, ben ook benieuwd. Maar het is mijn (wellicht idealistische) hoop dat een individu dit niet kan verzinnen, gecombineerd met eigen ervaringen met grote bedrijven. En dan nog, het zal ongetwijfeld niet letterlijk zo gezegd zijn, het is wel zo overgekomen. Er nog steeds vanuit gaande dat het inderdaad niet verzonnen is.

Mocht dit idd een hoax betreffen trek ik mijn beschuldigende vinger tegen het lompe antwoord van Transavia in... Tot die tijd blijf ik echter bij mijn mening

13_Kamikaze_13 | 05-03-14 | 00:29

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:19
Moet die persoon wel zijn lichaamstaal de vrije loop laten anders heeft het niet zo veel nut wel?
Wel eens naar een pokertoernooi gekeken?

miko | 05-03-14 | 00:28

@fleischer | 05-03-14 | 00:25
Euh, vandaag een wijntje van de lidl, het is niet anders....

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:27

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:21
'ook al weten ik niet....'
*diepe zucht*

necrosis | 05-03-14 | 00:26

@AntiSoof | 05-03-14 | 00:15
Als het overbrengen van wat je denkt lastig is dan moet er een inefficiëntie zitten in de overdracht, doorgaans taal. Hoe vaak hoor je niet "leg dat maar eens uit...", hele boeken schrijven en nog niet begrijpen, dan is de uitwisseling van concepten en gedachten door middel van taal toch knudde. We zouden een soort van nfc chip in ons brein moeten hebben of zo, hup hoofden tegen elkaar en hup hele concepten overgedragen haha

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:26

@ gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:21 |
Terwijl je net weer zo'n kouwe rakker ontkurkt zeker...

fleischer | 05-03-14 | 00:25

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:18

Dat zijn grote woorden voor een onschuldig grapje.

Ik haak even af als je het niet erg vind.

Bruno Alaska | 05-03-14 | 00:24

necrosis | 05-03-14 | 00:06

Dat meen je niet. Niet alles wat op twitter staat is waar? Nu ga je wel ver hoor. Straks ga je me vertellen dat alles wat zeg maar jansen schrijft , ook niet waar is. Het moet niet gekker worden.

distel | 05-03-14 | 00:24

Overigens vind ik dat iemand "Nieko" heet, op die manier gespeld, niet moet zeiken.

Stormageddon | 05-03-14 | 00:24

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:18
Ik heb echter geen taalfout kunnen ontdekken....

necrosis | 05-03-14 | 00:23

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:19
Bij onprofessionele gesprekspartners wel, van belang is juist dat de lichaamstaal niet afleidt van de inhoud van het gesprek.

Ongeblustekalk | 05-03-14 | 00:23

daarvoor*

Fred van Ria | 05-03-14 | 00:22

Is de annuleringsverzekering daardoor niet in het leven geroepen?

Fred van Ria | 05-03-14 | 00:22

@fleischer | 05-03-14 | 00:19
Ik kan niet weten hoe jij groen ervaart, maar ik denk dat we alletwee er wel over eens zullen zijn dat een grolslchflesje groen is, ook al weten ik niet of jouw groen misschien mijn rood zou kunnen zijn.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:21

@AntiSoof | 05-03-14 | 00:17
Bij een gesprek waarbij de gesprekspartner face to face zit reduceert de inhoudelijke boodschap van taal tot onder de 60%, en komt lichaamstaal en intonatie als veel belangrijker naar voren als boodschap.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:19

@ gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:16 |
Is gras groen?

fleischer | 05-03-14 | 00:19

@Bruno Alaska | 05-03-14 | 00:14
Zegt meer over jouw onbegrip dan over taal in het algemeen.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:18

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:12,
Nogal. Nonverbale communicatie schijnt ook wel belangrijk te zijn. En nog meer 'occulte' zaken.

AntiSoof | 05-03-14 | 00:17

@fleischer | 05-03-14 | 00:13
Bestaan er negatieve herinneringen?

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:16

@13_Kamikaze_13 | 04-03-14 | 22:26
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is. Knap als iemand dat objectief in 140 karakters kan plaatsen inclusief eventuele nuances zonder vermelding of er wel/geen annuleringsverzekering is.

Atlantis-95 | 05-03-14 | 00:16

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:06
Mooi gesproken. Ik kan niet anders zeggen. Alhoewel... Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn. Das toch ook zo?
Maar eerlijk, waar haal je het vandaan.

AntiSoof | 05-03-14 | 00:15

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:12

*steekt middelvinger op*

Bruno Alaska | 05-03-14 | 00:14

@Miezerig | 04-03-14 | 23:35
Maakt niet uit in dit geval. Het was de reisgenoot en ik mag aannemen aan dat ook dat een valide reden is voor acute annulering.

Atlantis-95 | 05-03-14 | 00:14

@necrosis | 05-03-14 | 00:11
Hmmmm, ja, dat doe je wel vaker, zucht....

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:13

@ gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:07 |
Je nick zal je dan vast wel bijstaan met positieve herinneringen ;)

fleischer | 05-03-14 | 00:13

@AntiSoof | 05-03-14 | 00:10
Taal is sowieso een erg inefficiënte manier van communiceren.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:12

@gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:06
Zal ik je even helpen herinneren aan de huisregels?
Daar schijn ik nogal goed in te zijn....
*moehahaha*

necrosis | 05-03-14 | 00:11

@ Bruno Alaska | 05-03-14 | 00:06 |
.
In het kader van STERF in het kwadraat;
Verzekeringsmij's hebben hun clausules al aangepast voor de aankomende nucleaire ramp wat Fukushima betreft.
Betekent dus; ZERO kunnen verhalen op nucleaire schade. Alles omvattend.
Weer een bedrijf zonder hart.
Lees je mee, Quid?

fleischer | 05-03-14 | 00:10

@lol,
Een ontwikkelingspuntje van het zelf.
Heerlijke taal hier weer.
N.B. Had ik al eens gemeld dat veel 'wetenschappen' eigenlijk taalgeving betreft?
V.b. De 'wetenschap' ontdekt een elektron en noemt dit vervolgens zo. Ze geven namen al wat al bestaat!
Maar goed.
Ze moeten ook kunnen spelen hè? Met taal d.i. Niet met moraal. Das voor de kerk.
Dus of we ongezond vreten, dat weten ze weer niet.
Transavia is wel redelijk, denk ik. Maar de communicatie? Foutje, denk ik.

AntiSoof | 05-03-14 | 00:10

@fleischer | 05-03-14 | 00:03
Nee, net mijn skispullen opgeruimd. De humor zal wel achtergebleven zijn bij de apres-ski.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:07

En het gewoon volstrekt normaal vinden dat je daar maar gewoon een verzekering voor had af moeten sluiten. Ongeacht of die paar honderd klote euro's je nog iets kunnen schelen is de vanzelfsprekendheid en de betweterigheid waarmee het recht van het bedrijf wordt verdedigd zo'n autistische regelneukmentaliteit.

Sterf.

Bruno Alaska | 05-03-14 | 00:06

@necrosis | 05-03-14 | 00:03
Og ken tog sijn dat niet iedereen deselvde manier tikt. Maar staat los van de boodschap, en meestal zegt de boodschap van iemand meer over de zender dan over degene waar zij/hij over oordeelt.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:06

@Parsons | 04-03-14 | 23:48
Niet alles wat op twitter staat is waar....

necrosis | 05-03-14 | 00:06

Wat ben ik toch vaak blij met GeenStijl. Bijvoorbeeld om dit soort dingen/zaken aan de kaak te stellen.

frisenfruitig | 05-03-14 | 00:05

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:53
Blijft ontwikkelpuntje van het zelf?
Als ik een Euro per spelfout in dit draadje kreeg, hoef ik straks niet meer te werken.
Hebben de meeste 'guurders soms spellcheck van Transavia?
Ik mis @illuvatar met zijn rietje.....

necrosis | 05-03-14 | 00:03

@ gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:57 |
Je hebt zeker net je matje uitgeklopt, want die dreauge stof doet zeker je humor aan...

fleischer | 05-03-14 | 00:03

de euro middenweg | 04-03-14 | 23:59 Naar 'Harry van de sunweb'.

zeg maar jansen | 05-03-14 | 00:01

@Parsons | 04-03-14 | 23:59
Hangt af van de grachtengordel of niet, maar zal net zulke 'sharia' driehoeken hebben als gesuggereerd in Den Haag.

gedachtespinsel | 05-03-14 | 00:01

Ik zou gewoon met mijn buitenvrouw gaan, YOLO

King of the Oneliner | 05-03-14 | 00:00

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:57
Alsof dat wezenlijk anders is dan Amsterdam...

Parsons | 04-03-14 | 23:59

Ik wil wel invallen hoor. Waar gaat de reis heen?

de euro middenweg | 04-03-14 | 23:59

Los van het hele 'had hij maar een annuleringsverzekering moeten afsluiten'-verhaal. DIT ZEG JE TOCH NIET?! Dat je de familie opbelt om te moeten vertellen dat je vrouw is overleden en ze zeggen: 'och joh, jammer zeg. maar je kunt toch wel weer een andere vinden?'

fmv89 | 04-03-14 | 23:58

@fleischer | 04-03-14 | 23:48
Je woont in Mekka?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:57

Neem nog een slokje azijn zuurpruim. Inhoudelijk reageren is ook een opgave die niet iedereen past.

-=Meester=- | 04-03-14 | 23:56

@Parsons | 04-03-14 | 23:50
Owja, is ook zo.

Ongeblustekalk | 04-03-14 | 23:53

@necrosis | 04-03-14 | 23:42
Programmering blijft lastig te zien van jezelf, die van een ander is altijd makkelijk te veroordelen. Blijft ontwikkelpuntje van het zelf, niet die van de ander lijkt me.

gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:53

Ik vind het een wonderlijk verhaal, maar kan er, bij gebrek aan voldoende informatie, niks over zeggen.

Dus zeg ik maar: 'niks'.

Ars Vivendi | 04-03-14 | 23:52

@Sjoerd5000 | 04-03-14 | 23:50
Of jou. Snap je wel?

Parsons | 04-03-14 | 23:51

@zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:43
Waarom zou iemand niet naar Mekka mogen? Jij komt toch ook wel eens buiten je dorp/stad?

gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:51

@Ongeblustekalk | 04-03-14 | 23:49
Ook, maar dat is off-topic.

Parsons | 04-03-14 | 23:50

Ik ben benieuwd of Johnny ook even een update maakt om te melden dat hij met beide poten in deze "laaghartige hoax" is getrapt.
"Het leek er volgens hem niet op".. Schijnbaar voldoende motivatie om jezelf te kakken te zetten.

Sjoerd5000 | 04-03-14 | 23:50

@Parsons | 04-03-14 | 23:48
Dat was toch Facebook?

Ongeblustekalk | 04-03-14 | 23:49

Het staat op twitter, dus het is waar.

Parsons | 04-03-14 | 23:48

@ zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:46 |
Ik woon dan waarschijnlijk ook iets verder van de server weg...

fleischer | 04-03-14 | 23:48

Enne, Kwit....
Bedrijven hebben geen hart, die zijn hard.

fleischer | 04-03-14 | 23:46

fleischer | 04-03-14 | 23:44 Een hele minuut zit er tussen. Een hele fucking minuut.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:46

Annuleringsverzekering! Dat is gewoon een must als je een vakantie/vliegticket boekt. Je kan deze beste man zijn geld wel teruggeven, is misschien een mooi gebaar, maar dan sluit niemand meer een annuleringsverzekering af. "Ach, als er dan toch iets ergs gebeurt, dan kan ik alsnog mijn reis annuleren en geld terugkrijgen. Deden ze in het verleden ook."

Noem mij maar een harteloze eikel, maar ik snap Transavia wel. Hoe vervelend deze situatie ook is.

Supersoaker | 04-03-14 | 23:45

Dat doe je dan goed @ zeg maar jansen.

fleischer | 04-03-14 | 23:44

necrosis | 04-03-14 | 23:42 We wachten of de betrokkene toevallig een moslim was en de vlucht naar Mekka was.

Dan kan gedachtespinsel dat weer vergoelijken.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:43

fleischer | 04-03-14 | 23:42 Sneaky? Ik? Ik type het gewoon hoor.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:42

@gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:39
Gelukkig ben jij er om ons bij te praten over 'programmeren'....

necrosis | 04-03-14 | 23:42

@ zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:31 |
Ik las die reactie van The_Black_Knight | 04-03-14 | 23:27 | als laatste van 't draadje...
Na plaatsing en F5 zag ik dat 'zeg maar "sneaky" jansen' me voor was...
snakes on a plane ;)

fleischer | 04-03-14 | 23:42

Bullshitverhaal. Lees de tweets van Transavia maar. Bewonderenswaardig kalme webcarelieden daar!

Kameroudste | 04-03-14 | 23:41

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:22

Nee dat is flauw. Een ot-bericht is niets bijzonders, bovendien doe ik dat zelden. Wat ik wel merk, is dat je de pubermumor niet berijpt. Ik probeer de humor en de belevingswereld wel te begrijpen. Elke generatie is daar weer anders in. Maar in jouw geval, kom ik even terug op de Koot en De Bie. Ouwe lullen moeten we, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen staan alleen maar in de weg.

distel | 04-03-14 | 23:40

Vervelend incident, verder non-topic...

gedachtespinsel | 04-03-14 | 23:39

Het was zijn vrouw of ongehuwde vriendin.
Voor een annuleringsverzekering telt alleen een wettelijke *partner of eerstegraads familieleden als geldige reden voor annulering.
* Op het moment dat je getrouwd bent, een geregistreerd partnerschap hebt of samenwoont met een samenlevingscontract.

Miezerig | 04-03-14 | 23:35

@one hobo | 04-03-14 | 21:54
Je hebt blijkbaar nog nooit met de KLM gevlogen.

Ongeblustekalk | 04-03-14 | 23:34

@ zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:31 |
Toevallig wel net weer iets te laat;)

fleischer | 04-03-14 | 23:33

Tja als mijn vrouw nu omvalt zou ik eerst aan mijn kinderen denken, dan hoe het verder moet en zou die tickets me werkelijk gestolen kunnen worden. Briefjes schrijven om even geld terug te vangen?
Als je heel weinig geld zou hebben zou dat misschien nog belangrijk zijn maar je kon het al uitgeven aan een vakantie.
Neuh, volgens mij is dit verhaal een hoax en anders sporen ze geen van beide.

miko | 04-03-14 | 23:32

fleischer | 04-03-14 | 23:30 Hé, hoi. Jij ook hier?

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:31

@ The_Black_Knight | 04-03-14 | 23:27 |
OF
Kan die urn van haar dan bij de handbagage?

fleischer | 04-03-14 | 23:30

The_Black_Knight | 04-03-14 | 23:27 En de reactie: "past de urn binnen de maten van ruimbagage dan mag ze gratis mee" ook

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:29

Ik denk dat ze de reactie: "Ja, in een kist moet ze wel bijbetalen", te klantonvriendelijk vonden.

The_Black_Knight | 04-03-14 | 23:27

@Ashtrey | 04-03-14 | 21:57
Ik vond hem wel leuk.
Wat een zuurpruimen weer hier.

miko | 04-03-14 | 23:27

Double Trouble | 04-03-14 | 23:23 Spel mee: Annuleringsverzekering.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:24

Laat ik me maar inhouden.
Ben zelf weduwnaar en heb ook in enkele gevallen met dit soort ongevoelige psychopaten te maken gehad.
Het zegt veel, zo niet alles, over het personeel van Transavia.
Dieptreurig.

Dostranamus | 04-03-14 | 23:24

Waarom moet Transavia boeten als meneer te zuinig is om een fatsoenlijke annuleeringsverzekering te kopen?

Double Trouble | 04-03-14 | 23:23

distel | 04-03-14 | 23:16 Niet irritant? Je bent reuze irritant. En of-topic, dat is irritant.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:22

@ Jansen, daar mogen ze dat ook gewoon zeggen hoor. Gaat op het moment van boeken, dan dien je het complete plaatje direct te zien.

Sjonhead | 04-03-14 | 23:20

Heel erg allemaal, maar om dan meteen naar KLM etc te gaan tweeten gaat wel erg ver.... Aandachtshoer.

KelderRaam | 04-03-14 | 23:18

@Sjonhead | 04-03-14 | 23:04
De kan je betoog beter beginnen met volgens de regels mag het niet. Dus we doen niets.

i-Wonder | 04-03-14 | 23:17

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:58

Ja, ben ik een keer niet irritant, loop jij te zeiken. Ben je aangesproken door het woord kudkind?

distel | 04-03-14 | 23:16

Waar is het stukje hoor en wederhoor waar Geenstijl tot een paar jaar geleden prat op ging... Zou graag een stukje bewijs willen zien...

kw_nl2 | 04-03-14 | 23:15

@De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:48 |
Een team overijverige stewardessen van Transavia zijn gesommeerd dit topic weg te minnen.

carramba | 04-03-14 | 23:08

@zeg maar Jansen, ze dienen de prijs bij aanklikken direct te laten zien. Dus alles is legaal hoor, maak je niet te druk en zoek niet naar dingen die er nu niet toe doen ;)

Sjonhead | 04-03-14 | 23:08

Ik zie trouwens dat Transavia nog boekingskosten optelt bij de prijs van de vlucht.

Ik dacht dat dat niet meer mocht.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:05

Persoon heeft vermoedelijk geen verzekering afgesloten en kan achteraf geen akte tonen... Anders zou Transavia gewoon je geld overmaken.

(spreekt uit ervaring)

Sjonhead | 04-03-14 | 23:04

en dan nog had meneer een annuleerings verzekering. Daar stonden vast weer van die kleine letters in dat hij alsnog niks heeft en als nog dik genaaid wordt. Want zo gaat dat in dit land.

Sterkte voor de beste meneerik

Henk P | 04-03-14 | 23:04

fmv89 | 04-03-14 | 23:01 Daderkennis.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 23:02

Reactie op alle comments hierboven:

* Tussen het overlijden van zijn vrouw en het annuleren van de vlucht zaten precies 9 dagen (waarvan 5 werkdagen).

* De man in kwestie heeft niet zelf 'de media' opgezocht. Een familielid uitte haar ongenoegen op haar profiel waarna het is overgenomen door vele anderen.

* De man in kwestie belde niet perse om maar zijn geld terug te vragen. Hij belde enkel om aan te geven dat hij de reis helaas moest annuleren.

fmv89 | 04-03-14 | 23:01

Miezerig | 04-03-14 | 22:51
Of dat er vraagtekens zijn rondom haar doodsoorzaak.

spanarchist | 04-03-14 | 22:58

distel | 04-03-14 | 22:55 Bij vlagen ja, en bij vlagen ben je reuze irritant.

Toevallig zijn dat dezelfde vlagen.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:58

Ik twitterde vanochtend dat mijn buurman was overreden door een vrachtwagen terwijl hij de band van zijn fiets stond op te pompen. Meteen allemaal geschokte reacties, was lachen jongen!

Armin Langbaard | 04-03-14 | 22:57

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:54 Precies. Niet druk over maken.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:56

Totaal ot

Bij vlagen, reaguur ik al jaren op deze site. Ik volg dus niet alles. Dus is misschien dit filmpje al voorbij gekomen. Mijn dochter van bijna 14 kwam ermee. Kunnen wij er niet voor zorgen, dat dit een hit wordt? gemaakt door een gefrustreerde medewerker van naschoolse opvang of zoiets,geweldig!!!!!

www.youtube.com/watch?v=zok-lMtUr18

distel | 04-03-14 | 22:55

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:50

Mijn waarde ik geef u 100% gelijk. Zinloos is het inderdaad.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:54

Miezerig | 04-03-14 | 22:51 "Ja maar meneer, ze twittert nog.".

-"Niet, dat ben ik zelf op haar gsm".

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:52

Mischien heeft trans een facebook check gedaan en blijkt dat ze nog gewoon springlevend is.

Miezerig | 04-03-14 | 22:51

@Lewis | 04-03-14 | 22:42

Of die vent niet over zijn paar honderd euro?

Behangdelul | 04-03-14 | 22:51

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:48 Je stoort je aan dingen waar je geen invloed op hebt.

Niet slim.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:50

Satria | 04-03-14 | 22:46 Waarna Transavia's directie in snikken uitbarst, de reis alsnog annuleert en een bos bloemen laat bezorgen alsmede een rouwkrans op de begraafplaats.

En op hun knieën vergiffenis vraagt.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:49

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:45

Ik stoor me aan mensen die psychisch niet in orde zijn en een topic afgaan om alles te minnen. Voor plus kudo's hoef ik al per definitie niet hier te komen. Daar is mijn onderbuik te gezond voor.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:48

mooi, ik hoef me nergens meer te verzekeren, even een huil twittertje versturen en gs pikt em wel op.

Satria | 04-03-14 | 22:46

@ spanarchist | 04-03-14 | 22:19
Misschien bijt je je in je verdriet en wanhoop juist in zoiets vast. Ik zou dat (net als jij kennelijk) ook niet doen, maar zoals gezegd, iedereen is anders.

Lewis | 04-03-14 | 22:46

spanarchist | 04-03-14 | 22:35

Hear hear! Niets zo triest als een geëmigreerde frustraat met intense zelfhaat.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:46

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:44 Zeiken over kudo's, dat is zó vreselijk Hyves.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:45

LOL loopt er nu één of andere autist elke reactie te minnen? Medewerkers van Transavia wellicht?

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:44

@Mark Smith | 04-03-14 | 22:06
Ja bij Turkish Airlines-vlucht TK1951 op 25 februari 2009 klapten een aantal te vroeg.

reageerbuis | 04-03-14 | 22:42

@ Behangdelul | 04-03-14 | 22:17 |
Snap ik wel, ben ik ook met je eens, alleen dus niet in dit geval. Zijn vróúw is overleden, dan moet Transavia juist niet moeilijk gaan doen om die drie tientjes.

Lewis | 04-03-14 | 22:42

Ja dus? Had zijn vrouw maar niet dood moeten gaan.

Armin Langbaard | 04-03-14 | 22:38

Behangdelul | 04-03-14 | 22:25

Dat is vreemd ik meende altijd dat in het geval van overlijden wel je het geld terug kan krijgen. www.klm.com/travel/nl_nl/customer_supp...

Moederbedrijf KLM wel in ieder geval. Mijn gokje dat dit slechte service is zoals als eerder gemeld.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:36

duitse herder | 04-03-14 | 22:32
Alsof dat in andere landen anders is. Lul toch niet continue zo dom, eikel.
Niets zo triest als een personage dat na zijn emigratie niets anders doet dan op Nederlandse websites afgeven op zijn vaderland. Blijkbaar was die emigratie dan toch niet zo´n succes maar heeft hij er moeite mee om dat toe te geven.

spanarchist | 04-03-14 | 22:35

Goeie suggestie van Transavia. Een lekker ding opsnorren in de kroeg en de vakantie is al geboekt.

Dat is een open deurtje.

zeg maar jansen | 04-03-14 | 22:35

Heen bellen als een van hun vliegtuigen crasht, "ow, maar jullie hebben nog genoeg piloten, geen reden dat mijn vliegtuig vertraagd is" Ow wacht...

tattooboer | 04-03-14 | 22:34

@ duitse herder | 04-03-14 | 22:32 | + -1 -
Als een ander het had gezegd had ik hem denk ik geplust.

Lewis | 04-03-14 | 22:34

Hoax!

ZZP-er | 04-03-14 | 22:33

Transavia was toch al geporteerd?? Wat maakt dat nu nog uit dan?Vliegverkeer is de nieuwe N S met stadswacht! Papiertje zweet of bloed morsen? 140euro! boete!

Meneer-reetkever | 04-03-14 | 22:32

Nederland...

duitse herder | 04-03-14 | 22:32

-=Meester=- | 04-03-14 | 22:05 | + 10 -
Duidelijk en zooist,nu gaan we dan maar partiiperenmaatschappijtje doen zodat bedrijf en overheidnog winsteriger en klantonvriedelijker kunnen worden.

Iwmac | 04-03-14 | 22:32

Ik dacht dat dit bericht over de Action van de vliegmaatschappijen het meest trieste bericht was dat ik vandaag zou lezen totdat ik net bij Opsporing Verzocht een dubbele moord behandeld zag worden op een stel van 77 en 75 uit Exloo die nog heel kwiek waren. De man moest gedwongen een voice mail bericht opnemen midden in de nacht terwijl de daders waarschijnlijk op dat moment al in de woning waren en het stel omgebracht hebben. Verschrikkelijk...

Gelukkig 2 mannen van 28 en 29 aangehouden.

shenkie7 | 04-03-14 | 22:31

Waarom gaat ie niet gewoon en neemt ie geen fin mee? Scheelt er toch weer één!

pim achtertuin | 04-03-14 | 22:30

De man kan toch communiceren via de socialmedia (feestboek en twitter) met transavia? Tussen 08.00 en 22.00 zitten er mensen die meelezen.

reageerbuis | 04-03-14 | 22:30

Stukje meedenken van Transavia. Man zit in de put, heeft het erg moeilijk, opgesloten in zijn huis, en Transavia begrijpt dat de beste remedie is om het huis uit te gaan, naar het buitenland te vliegen met een vriend of vriendin en de gedachten te verzetten.
Kudo´s voor Transavia in deze, nazorg op hoog niveau.

spanarchist | 04-03-14 | 22:30

De overheid doet het ook hoor... een aangiftebiljet sturen na je overlijden (noemen ze een F-biljet).... en owee als je te laat indient! Boete betalen of anders graven ze je op!

pim achtertuin | 04-03-14 | 22:28

Daarom zijn die tickets zo goedkoop!!!

ITEACHYOU | 04-03-14 | 22:28

Van de week had ik vijf (!) uur vertraging op een vlucht naar Spanje. Ik ga tot het gaatje op ze een financiële poot uit te draaien.

Rest In Privacy | 04-03-14 | 22:26

Dat van die annuleringsverzekering snap ik, tenminste, dat mensen daar iets over zeggen. Neemt natuurlijk niet weg dat de vraag van Transavia, of hij "niet met een ander kan gaan, buitengewoon bot, lomp en qua tact op het niveau Badr Hari tijdens een horeca-bezoekje is...

13_Kamikaze_13 | 04-03-14 | 22:26

♫ Transavia, Transavia, de beste in de lucht. En als ik op vakantie ga dan ga ik met.... Transavia ♫

Zo'n 20 jaar geleden op het bedrijfsfeest van Transavia geweest. Dit lied was door een ingehuurde componist gemaakt en voorgedragen: was het hoogte-punt van de avond....
Leuk detail toen: Sandra Reemer (het mocht wat kosten....)babbelde de avond aan elkaar. Zij had het steeds over de directeur dhr Peter Lego ipv LegRo.

Zelden zo'n sneue avond meegemaakt.

DeSjaak1000 | 04-03-14 | 22:25

@De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:19

Nope! Via je ziektenkostenverzekering misschien wanneer je daar een doorlopende annuleringszekering hebt afgesloten, maar je moet hem echt afsluiten.

Behangdelul | 04-03-14 | 22:25

Botte horken kun je overal vinden, niet exclusief bij Transavia.

caspert79 | 04-03-14 | 22:25

@Koreaanse Slet, echt niet. Vliegtuigmaatschappijen geven niet zo maar geld terug. Niet de Nederlandse en ook niet de buitenlandse. En als je een goedkoop inflexibel ticket hebt gekocht, zit je bij zo ongeveer alle maatschappijen aan die vlucht vast.

fredflange | 04-03-14 | 22:24

Het gaat er niet eens om of het geld al dan niet teruggegeven wordt. Het totale onfatsoen om voor te stellen om dan maar met iemand anders te gaan dat is waar het voor mij om gaat.
Zeg dan gewoon:'zonder annuleringsverzekering kunnen wij uw reservering niet ongedaan maken'. Punt dus.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 22:23

Klinkt als een annuleringsverzekering die niet is afgesloten. Dan is het een ingecalculeerd risico ondanks dat de partner is overleden, anders had hij mijn inziens het geld volledig terug gekregen. En waarom zou ik dan anders zelf nog een verzekering afsluiten?
Ik wacht eerst verhaal van de zijde van Transavia af alvorens een mening te hebben.

Atlantis-95 | 04-03-14 | 22:23

Ik kan me haast niet voorstellen dat Transavia dit zo doet. Het riekt sterk naar een nepaccount van niemand die Transavia even een hak wil zetten. Toch? Tenzij harde feiten...

Reykjavik | 04-03-14 | 22:22

Als ik die tweet lees, vraag ik me af hoe lang tussen het overlijden en de vlucht zit? Iets zegt me dat het hier om een behoorlijke tijd gaat. En in de plaats stelling is één van de weinige flexibele zaken die een goedkoop ticket als dat van Transavia biedt.

fredflange | 04-03-14 | 22:22

Nee, dat is niet erg aardig. Maar het kan nog erger wat gastvrijheid betreft.

OT/
Filmpje voor wie wil 'the perfect house' (2012/2013)
board.dailyflix.net/index.php?/topic/1...
(naar beneden scrollen en maak een van die linkjes werken, klik niet al die grote gekleurde playbuttons en ander troep aan, focus op het kleine witte driehoekje)

Ja, over de film.. Het is low-budget. Men weet er eigenlijk niet wat van te denken. Ik eigenlijk ook niet. Sadistisch, maar het heeft iets. Iets realistisch helaas. Verwacht geen saw spelletjes. Drie scenarios in eenzelfde huis met niet zo'n prettige afloop.

de grote Anti | 04-03-14 | 22:22

Behangdelul | 04-03-14 | 22:09 | + 5 -

Indien een naaste overlijd krijg je gewoon je geld terug. Dat is, meen ik, bij alle dienstverlenende bedrijven zo ook vliegmaatschappijen en hotels e.d.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:19

Lewis | 04-03-14 | 22:14
En dan daar over gaan zeiken? Echt, volgens mij heb je dan zo veel zaken aan je kop dat het annuleren van de vliegreis niet eens in je op komt.
En aan een vliegticket van Transavia zal niemand failliet gaan. Beetje goedkoop (pun intended) om daar dan vervolgens over te lopen zeuren.

spanarchist | 04-03-14 | 22:19

Mooie journalistiek, 1 weinig zeggende tweet.

waddapatja | 04-03-14 | 22:18

Ik vind ook dat Transavia in dit geval wel iets anders zou kunnen reageren. Maar waarom moet Transavia gratis een annuleringsverzekering geven? Er zijn mensen die wel die paar tientjes uitgeven. Waarom zouden ze dat nog doen, als je door flink te tweeten en de social media in te schakelen de publieke opinie op je hand kan krijgen.

fredflange | 04-03-14 | 22:18

Geloof er geen fuck van.

1+1 | 04-03-14 | 22:18

@Lewis, ja dat weet ik. Weet jij ook hoe een NL-consument tegenwoordig is? Tot het bot toe uitzuigen en misbruiken.
Maar waarom zou je dan nog een annuleringsverzekering afsluiten? Er van uitgaande dat ieder bedrijf dan maar een hand over het hart moet halen etc... waarom moet een bedrijf het risico lopen omdat een consument te bedonderd is om 3 tientjes extra te betalen.
Je mag HOPEN dat transavia mee zou werken, met nadruk op hopen. Mensen gaan er tegenwoordig van uit en dat levert wel eens een oeps op.

Behangdelul | 04-03-14 | 22:17

Een bedrijf is zo sterk als de zwakste schakel. Daar is dit een mooi voorbeeld van.

benjemal | 04-03-14 | 22:15

fmv89 | 04-03-14 | 22:11

Ja dan klopt dat verhaal van doe jongen wel die daar op 'stage' ging. Die had het erover dat de helft van het personeel inclusief managers dagelijks zuipt en vaak dronken oogt op de werkvloer. Weinig professionele mensen lijkt me.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:15

@fredflange | 04-03-14 | 22:11
Natuurlijk kan je je formeel opstellen en zeggen dat je maar een annuleringsverzekering, maar Transavia kan ook wat menselijkheid tonen en de reis omboeken. Er zijn momenten dat je de regeltjes een beetje los moet kunnen laten en gewoon menselijk denken.

i-Wonder | 04-03-14 | 22:15

@ spanarchist | 04-03-14 | 22:09 |
Dat weet je niet, iedereen is daar anders is. Het kan ook zijn dat je na twee dagen zó gek wordt dat je dingen omhanden wilt hebben.

Lewis | 04-03-14 | 22:14

Maar voor dit soort gevallen sluit je dus een annuleringsverzekering.... Waarom zou het Transavia's probleem moeten zijn dat jij opeens je reis niet meer wilt, wat de reden ook is? Maar goed, uit coulance geld teruggeven is natuurlijk ook een mogelijkheid...

Plop! | 04-03-14 | 22:14

brutus68 | 04-03-14 | 22:09 |

Ik had juist gehoord dat dit veertigers zijn die in NL niet meer aan de bak komen en in Oost Europa aan de wodka zitten terwijl ze de klanten van Transavia 'helpen'. Maar goed dat heb ik ook maar gehoord van de zoon van een kennis die daar stage liep. Maar als ik de verhalen af geloven verbaast het me niets.

Maar slag om de arm, van horen zeggen.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:13

Behangdelul | 04-03-14 | 22:09
Weet jij wat 'over het hart strijken' is? Zou je in bepaalde extreme gevallen ook eens moeten doen.

Lewis | 04-03-14 | 22:12

If is, zal het via zo'n semi-automatisch annuleringscallcentre ergens in India zijn gelopen

(Behind)Doors | 04-03-14 | 22:12

Even voor de goede orde: dit betreft zeker geen hoax (het bericht gaat over goede vrienden van mij) en ook zeker geen automatisch gegenereerde reactie gezien het gesprek aan de telefoon is gevoerd.

fmv89 | 04-03-14 | 22:11

Voor dit soort zaken bestaan annuleringsverzekeringen.

fredflange | 04-03-14 | 22:11

Overlijdensakte opvragen, of moet je iedereen geloven op de blauwe ogen ?

ITEACHYOU | 04-03-14 | 22:11

Ik vind één tweet geen overtuigend bewijs.
Maar als het écht gebeurd blijkt te zijn, zal mijn broek alsnog afzakken en mijn klomp breken.

Lewis | 04-03-14 | 22:10

Verbaast me niets. Customer Care schijnt uitbesteed te zijn aan een bedrijf in Oost Europa dat er notoir een puinhoop van maakt. Maar ze zijn goedkoop. Dus ja dan krijg je halfdronken losers die dat sport dingen zeggen.

De Koreaanse Slet | 04-03-14 | 22:09

Kransavia

de Voorzittert | 04-03-14 | 22:09

Als mijn vrouw zou overlijden zou het annuleren van mijn vliegreis overigens het allerlaatste zijn waar ik aan zou denken.

spanarchist | 04-03-14 | 22:09

-=Meester=- | 04-03-14 | 22:05

Dit krijg je als 16, 17 jarigen een helpdesk laat bemensen...

brutus68 | 04-03-14 | 22:09

Roep maar even iets geks. Klant heeft geen annuleringsverzekering afgesloten omdat ie 3 tientjes teveel vond. Nu komt er een heel vervelend voorval (overlijden). Klant wil annuleren en zijn geld terug. Transavia stelt voor om met iemand anders te gaan OF een in de plaats stelling, oftewel 27-45 eu betalen voor een naamswijziging op de tickets. Geld terug is echter uitgesloten omdat de klant immers 3 tientjes wilde uitsparen. Dit komt regelmatig voor, zou dat het verhaal kunnen zijn?

Verder is HV vliegen inderdaad kudt... veel te weinig beenruimte!

Behangdelul | 04-03-14 | 22:09

We kunnen u ook een korting aanbieden aangezien uw vrouw nu in het bagageruim mee kan vliegen.

Oeleflaffel | 04-03-14 | 22:08

Dat van dat hart was al af te leiden van de uniformen. Daar laat je mensen toch niet in rondlopen?
.
Nou ja, misschien tijdens carnaval...

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 22:07

Transavia. Daar klappen ze vast nog bij een geslaagde landing.

Mark Smith | 04-03-14 | 22:06

Ja en Twitter is betrouwbaar. Jullie zijn de laatste weken te vaak de fout in gegaan met topics, is dit nu wel verstandig?

AmsterdamsTrots | 04-03-14 | 22:06

Best wel wtf

Bokito ergo sum | 04-03-14 | 22:05

Dit is toch wel een vreselijke ontwikkeling. De efficiëntie is zover doorgeslagen dat er geen ruimte meer is voor dit soort menselijke situaties.

Schandalig van Transavia maar deze tendens doet zich overal voor in de organisaties van deze maatschappij. Winst voor alles.
Dit uit zich ook in de sluiting van nagenoeg alle fysieke service - balie's en de teloorgang van de post terug te zien.

Als je 30 jaar geleden postbode was dan haalde je het niet in je hoofd om iets te laat of niet te bezorgen, je plicht was heilig en je beroep daar was je trots op.

Het misselijke systeem dat onder meer PostNL gebruikt voor het personeelsbeleid is er enkel op gericht flexibel te zijn en niemand een vaste baan te geven.

Resultaat is dat de grootste paupers jou zakelijke correspondentie mogen hanteren, daar word je lekker blij van.

En dan heb ik het nog niet over de NS gehad, daar is toch geen vrije markt mogelijk.
Gewoon weer terug onder de hoede van de staat, ook niet goedkoop maar wel veel beter voor zowel het personeel als voor de klanten.

Maar ik wijk af geloof ik...

-=Meester=- | 04-03-14 | 22:05

-weggejorist-

Rest In Privacy | 04-03-14 | 22:04

Misschien kan de reaguurder Pisvlucht Airlines dit voorval duiden?

carramba | 04-03-14 | 22:04

Ik ga nog liever met de huifkar dan met Transavia.

brutus68 | 04-03-14 | 22:03

Grote Joop | 04-03-14 | 21:52
Grote onzin. In andere landen is het echt niet beter.

spanarchist | 04-03-14 | 22:03

All is fair in War en Crisis...

Sidderpaal | 04-03-14 | 22:03

Kan hij mooi met z'n dinnetje.

Alfa 75 | 04-03-14 | 22:03

Een mensenleven is een consumentenproduct geworden. En zodra de "rendabiliteit" ervan gedaald is moet u zich binnenkort verantwoorden waarom u de samenleving nog langer wil belasten met uw onrendabele aanwezigheid.
U gelooft mij niet, maar als evolutie zo doorgaat moet u binnen 20 jaar extra verzekeringspremie betalen om langer te mogen leven, en niet verplicht een spuitje te krijgen zodat u tot stof weerkeert.
Tot op dat niveau is onze samenleving afgestompt. Waarvan nu reeds bewijs via Transavia.

Nonkel Frituur | 04-03-14 | 22:02

Meedenken met de klant heet dat. Klanten van Transavia kunnen blijkbaar niet zelf denken.

medusa324 | 04-03-14 | 22:00

Ga eens gauw sorry zeggen, jullie flapdrollen van Transavia.

Zo is het maar net! | 04-03-14 | 22:00

sorry. ik geloof het niet.

dezeookalbezet | 04-03-14 | 22:00

Transavia: "Daar word je vrolijk van".

carramba | 04-03-14 | 21:59

Klinkt als broodje aap. Bewijzen graag.

Err | 04-03-14 | 21:59

transavia.com @transavia 3 mrt.

@Redouvnwest dat is vervelend, we zullen er achter aan gaan dat je antwoordt (!) krijgt....

Antwoord van airliner op twitter dus.....

brutus68 | 04-03-14 | 21:59

Tsjah, het blijft eens soort veetransport hoe ze bij Transavia met je omgaan.

ElMatadero | 04-03-14 | 21:59

@Professor Superhirn | 04-03-14 | 21:52
Ironisch: lees dit artikel over Kluun en zijn overleden vrouw en vreemdgaan en er verschijnt een advertentie van... Transavia.com

Professor Superhirn | 04-03-14 | 21:58

Bloedzuigers, in de volksmond ook wel transylvanianen genoemd.

Ashtrey | 04-03-14 | 21:57

Klinkt als automatische reactie ofzo, kwaliteitstopic weer.

Peauper | 04-03-14 | 21:56

Transavia. De airline met de lelijkste stewardessen. Nou ja, op Ryan air na dan.

one hobo | 04-03-14 | 21:54

Shockvertising

dk-- | 04-03-14 | 21:54

Oei.... snel oplossen Transavia.

Dr. Mabuse | 04-03-14 | 21:54

Hoax. Dit kán niet waar zijn...

Nosklabanus | 04-03-14 | 21:53

Meestal sluit ik een reisverzekering af. Maar transavia komt na plaatsing op GS wel terug op dit besluit.

reageerbuis | 04-03-14 | 21:53

Wel een heel doorzichtig smoesje.

prince | 04-03-14 | 21:53

Nederland, het enige land waar klantenservice niet bestaat.

Grote Joop | 04-03-14 | 21:52

@Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 21:51
Winstmaximalisering? Ik denk niet dat dat is wat je hier voor je neus ziet gebeuren.

Godsammekraken | 04-03-14 | 21:52

Heette de passagier soms Kluun? Dan had het wel gekund.

Professor Superhirn | 04-03-14 | 21:52

Ik durf niet eens te typen wat ik hier van vind. Levert absoluut een ban op.

Watapatja | 04-03-14 | 21:52

Ouch...

Toch een hoop mensen in de "dienstverlening" die ergens een verkeerde afslag genomen hebben.

Godsammekraken | 04-03-14 | 21:51

Er bestaat geen grens aan winstmaximalisering.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 21:51

pay peanuts get monkeys. En dat neem je best heel letterlijk.

thapriest | 04-03-14 | 21:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland