Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ING heeft storing, betaalt geld klanten niet terug

faalleeuw.jpgBeste medewerkers van de ING, mogen we jullie wat vragen? Hoe lang zijn jullie al zielloze aasgieren met het ethisch vermogen van een psychopathische lintworm? Al lang, of pas sinds kort? Vinden jullie het ook moeilijk om thuis steeds maar weer uit te leggen dat je één van de bloedhonden van Ralph Hamers bent? Er zijn namelijk een hoop mensen booswoest, ING. En dat is jullie eigen schuld, ING. Want gisteren hadden jullie storing miljoenmiljard bij het online bankieren. Natuurlijk, elke week hebben jullie wel een storing. Dat woord eindigt niet voor niks op 'ING'. Maar deze is wel heel bijzonder. Zo kregen mensen bij mobiel bankieren na het overschrijven een mededeling dat ze het opnieuw moeten proberen, terwijl het geld allang was overgemaakt. Mensen probeerden het dus meerdere malen opnieuw, want dat is wat de hoerige AIDS-app van ING opdroeg. Door de storing leek het niet te lukken, maar intussen bleef er maar geld afgeschreven te worden. Gaat de ING hun eigen stomme fout waar veel veel klanten de dupe van zijn rechtzetten? Nee. ING zegt: 'hahaha, domme klanten, denk je dat wij daar iets aan gaan doen? Natuurlijk niet. We zijn een bank, geen servicegericht dienstverlenend bedrijf. Onze taak is het om zoveel mogelijk mensen financieel uit te zuigen, daarna hun huid te villen en onszelf vervolgens te huldigen in de huiden van alle mensen die aan de geldtering zitten dankzij onze diensten terwijl we dansen rondom een kampvuur en occulte liederen zingen. Oftewel, jullie lossen dit probleem dat wij veroorzaakt hebben zelf maar op.' Dus, beste medewerkers van ING, uw baas geeft geen fuck om de klanten en al helemaal niet om haar eigen loonslaven. Wat de neuque doen jullie nog bij dat bedrijf? Je kunt beter werkloos thuis een ww'tje vangen dan de wrattige pik van ING moeten zuigen. Maar goed, je moet het zelf weten. Zolang je er werkt, ben je een dienaar van Satan, in ieder geval. Met vriendelijke groet, alle ING-klanten.

Reaguursels

Inloggen

CAP Gemini heeft dit systeem ontwikkeld...

sneakybastard | 26-02-14 | 14:48

ING=onaardige bank met veel storingen.
Sinds de bankencrisis heb ik al niet zo'n hoge pet op van de banken en hun graaicultuur.

robert39 | 26-02-14 | 14:26

Iemand ervaring met Knab?

carramba | 26-02-14 | 12:13

Mijn vrouw werkt bij ING. Ze is zo'n uitzendkracht die al dat vaste personeel wat er eerder is uitgeschopt vervangt. Storingen zijn ook op haar afdeling bijna dagelijks aan de orde en dan moeten ze zichzelf maar wat vermaken als er niets anders te doen is. En dat tot een maximum van 3 uur lang, waarna ze naar huis mogen gaan. Zelf ben ik al 2 jaar geleden overgestapt op het Zweedse Handelsbanken en daar ben ik zeer tevreden mee.

Perv | 26-02-14 | 12:09

Goh als je Pieter Hilhorst heet en bij de PVDA en bij de gemeente Amsterdam bankiert, dan is een foutje die wel duidelijk eigen schuld is.
Geen enkel probleem voor de bank om het geld terug te halen wat po teveel is overgemaakt!

LostSandWich | 26-02-14 | 12:00

Beste , sommige klanten hebben tijdens de storing van dinsdag 25 februari meerdere malen geld overgemaakt , omdat zij niet goed konden zien of de overboeking was gelukt. Daardoor leek het vandaag alsof de dubbele overschrijvingen daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Dit is niet het geval. Wat klanten vanaf 10:30 vanmorgen zien bij hun af- en bijschrijvingen geeft de daadwerkelijke situatie weer. We bieden onze excuses aan voor het ongemak. ^Melin

AsEl | 26-02-14 | 11:55

ik heb 1 advies stap over naar de TRIODOS bank. Da's een kleine bank met prima service. Nooit geen geouwehoer mee gehad.

seasicksteve | 26-02-14 | 11:41

Een goed alternatief is de www.asnbank.nl/

van_de_pot_gerukt | 26-02-14 | 11:36

www.ASNBANK.nl is een goed alternatief

van_de_pot_gerukt | 26-02-14 | 11:35

Als al het geld digitaal is, dan heb je er ook geen zak meer over te vertellen want je kunt namelijk niet meer bij je geld. Het zit altijd ergens in de cloud.

sterke koffie | 26-02-14 | 11:23

Kutbank. Net als al die anderen. Ik zit er ook bij. En heb er destijds ook nog maar eens zo'n kutspaarrekeningetje geopend omdat de rente iets hoger bleek dan bij de andere bagger banken. Niet wetende dat ik de dag erop een email zou krijgen dat de rente met 0,3% verlaagd zou worden en ik was weer terug bij af. Ik wacht nog even met inloggen (je weet immers maar nooit, want als er een storing is geweest kun je je maar beter even gedeisd houden) maar over een paar dagen hef ik die hele troep op om mijn welverdiende centjes vervolgens naar een andere kutbank over te hevelen.

JeMotWat | 26-02-14 | 11:11

Banken zijn heilig (vraag maar aan Dijsselbloem en Rutte) en dus arrogant.

Willem van Rood | 26-02-14 | 11:09

ING met hun pauper it-infrastructuur en irritante schijtreclames.

carramba | 26-02-14 | 11:02

@Pimp my Voortuin | 26-02-14 | 10:26
Ik hoop dat je denkt 'n grapje te maken, spijt me om te zeggen mocht dat zo zijn, het is alleen niet grappig.
Mocht je onverhoopt nu geen grapje maken, dan behoud ik mij maar van commentaar.

Boris die Sauertopf | 26-02-14 | 10:57

Achterlijke kutbank is het met 0 service.
Ze kunnen niet eens internet bankieren fatsoenlijk maken zonder een mobiele telefoon.
Ben zooooo blij dat ik daar weg ben.
Nooit maar dan ook nooit keer ik daar terug, met je ING is Oranje slogan.
Flikker toch een eind op.

Maya de Blij | 26-02-14 | 10:46

Pimp my Voortuin | 26-02-14 | 10:26 |

Welkom in de moderne Afrikaanse wereld van het internet!

Ik krijg dit soort phishing e-mails bijna elke dag op één van mijn ouwe e-mailadressen die ik nauwelijks gebruik.

Gewoon negeren. Je kan banken veel verwijten, maar niet dat ze ooit op deze wijze te werk zullen gaan.

Peyronie | 26-02-14 | 10:46

Beste mensen, steun dit sympathieke initiatief dat maar niet van de grond wil komen: www.dfc.coop/

Ze moeten naar de 10k leden, hup hup!

Daalder | 26-02-14 | 10:45

Er is geen enkele bank in Nederland te vinden die nog prima en klantgericht functioneert. Mensen die hierboven dwepen met ABN AMRO weten kennelijk niet dat ook bij deze ABN AMRO kapitale blunders worden gemaakt al vele jaren lang. Mijn moeder heeft er een simpele spaarrekening gehad waar echt alles is misgegaan dat maar mis kon gaan. Ze is toen haar geld gaan brengen naar ING en zij heeft daar nooit problemen gehad.
En ook ING is een kutbank, dat is waar. Hoewel ik er persoonlijk geen echte problemen heb gehad nog.
Er is echt geen goed alternatief.
.
Straks wordt het helemaal lachen met de nieuwe generatie pinpassen waarvoor geen pincode meer nodig zal zijn en die ook niet meer in het pinapparaat gestoken hoeven worden. Ik zie al een volle tram voor me waar meneer de zakkenroller met een modern pinapparaat alle passagiers in bedragen van 25 euro per keer het geld afhandig gaat maken.

flinkescheet | 26-02-14 | 10:45

The_iron_boar | 26-02-14 | 10:08 |
goh, lijkt wel een ambtenaren-organisatie

--sql error-- | 26-02-14 | 10:32

@mezelf: Blijkt toch een Nigeriaan te zijn...

Pimp my Voortuin | 26-02-14 | 10:32

@Pimp my Voortuin. Dat is geen probleem, maar een poging tot phishing. Dat herkent een leek direct door de hoeveelheid spelfouten die het bericht bevat.

The_iron_boar | 26-02-14 | 10:32

Ik had er nog twee rekeningen die ik niet meer gebruikte, meteen maar even opgezegd.

Bankieren met je mobiel is overigens sowieso niet erg verstandig.

Peter_K | 26-02-14 | 10:32

Nog een probleempje (nu bij ICS):

Geachte klant,

Gisteravond is er een grote storing op onze server geweest waardoor sommige gegevens zijn beschadigd. Helaas vallen uw gegevens er ook onder. Wij vragen u om uw gegevens opnieuw naar ons toe te sturen doormiddel van de onderstaande link. Anders zijn wij helaas genoodzaakt uw naam te blokeren bij de bank en onze maatschappij.

Wat is ICS?
ICS staat voor International Card Services. Dit bedrijf geeft creditcards uit aan banken, die deze weer aan hun klanten verlenen. Alle vertrouwelijke gegevens staan op onze servers en gaan hier dan ook respect mee om.

Wat moet ik doen?

1. Klik hier om naar de beveiligde site van ICS te gaan. Hier worden enkele gegevens gevraagd die u dient in te vullen.

2. Controleer of u alle velden juist heeft ingevuld. Dit is noodzakelijk voor ons. Alle gegevens dienen juist te zijn.

3. Ons systeem controleerd direct of alle gegevens overeen komen met de gegevens die wij van uw bank hebben ontvangen. Is dit het geval? Dan komt u gewoon weer op de normale site van ons terecht. Zijn er fouten opgetreden of kloppen er sommige gegevens niet? Dan wordt u automatisch terug gestuurd naar de controle site.

Let op: U heeft maximaal 2 dagen de tijd om uw gegevens door te geven.

International Card Services B.V.

Met vriendelijke groet,

Ruben Sloss
ICS Cards Nederland

Postadres:
Postbus 23225
1100 DS Diemen

Pimp my Voortuin | 26-02-14 | 10:26

Muiters zijn het. Alle banken!

ProAsfalt | 26-02-14 | 10:13

Ik ken tientallen mensen (softwareontwikkelaars en testers) die al minstens 10 jaar door ING te Leeuwarden voor de hoofdprijs ingeleend worden via Sogeti. Die hebben vaak helemaal geen IT-opleiding achter de rug, maar zijn wel pienter. Dan worden ze door Sogeti een paar weken naar Ohio gestuurd om wat te oefenen en worden daar zo bij ING aan het werk gezet. Ze werken daar aan het computersysteem waarop de bank draait. Voor de klant is er totaal geen verbetering te zien. Al je privacygevoelige gegevens liggen via Sogeti op straat en het komt ook wel eens voor dat er zomaar een complete rekening van iemand verdwijnt en niet terug te halen is door toedoen van de figuren van Sogeti, omdat ze toevallig een willekeurige rekening hebben gebruikt om te testen. Amateurisme ten top! De enige reden dat Sogeti nooit een compleet systeem oplevert is dat ze dan weer zoveel werkplaatsen kwijt zijn. En vanuit ING wordt niet eens gevraagd wanneer de mensen nou eens klaar zijn. ING betaalt gewoon.

The_iron_boar | 26-02-14 | 10:08

Als het werkt is de ING de makkelijkste bank.
En het werkt meestal.

van_de_pot_gerukt | 26-02-14 | 10:05

Ik wil de Postbank terug!!!

Polletje Piekhaar | 26-02-14 | 10:04

Lekkere PR dit, je hebt hondsbrutaal en hebt dus ING
dat het hele klantenbestand hun biezen moge pakken om elders hun toevlucht te vinden

Tobi | 26-02-14 | 10:04

-weggejorist-

antje advocaat | 26-02-14 | 10:02

Zit al veertig jaar bij de rabo.... ook niet meer de bank die het vroeger was,maar internetbankkieren gaat heel goed daar,kan de ing nog van leren!

pim achtertuin | 26-02-14 | 10:02

Bij de ING is het met de IT net zo gesteld als bij de overheid. Zolang de medewerkers patience kunnen spelen op hun scherm hebben ze geen IT-probleem.

zeg maar jansen | 26-02-14 | 10:01

ach het geld kwijt klinkt een beetje zwaar gewoon terug halen wat je te veel over gestort heb kost een beetje werk meer niet ps heb geen ing btw gewoon een ouwe sok

straatkat | 26-02-14 | 09:59

@ed48nl | 26-02-14 | 09:30
Dat is niet waar, helemaal niets aan de hand, althans volgens de stagiair (hoop ik dan) van de Rabobank (letterlijke copy/paste);

"kan ik u mededelen dat u niets hoeft te doen zoals u vraagt. Het zijn enkel tips om het zo veilig mogelijk te houden binnen uw internetbankieren omgeving; het betreffen geen randvoorwaarden."

Dus mijn -volgens microsoft legale versie- Windows kan nooit voor problemen zorgen, mocht de rekening ooit geplunderd worden.
Logischerwijs is die ook gewoon leeg hoor.

Boris die Sauertopf | 26-02-14 | 09:57

@BroodenSpelen 09:38: Ook toen al was de Postbank kut. Toen ze samen gingen met de NMB, met afstand de slechtste bank ooit qua dienstverlening, zag ik het al aankomen en was ik weg. Het enige waar ze nu nog enigszins positief mee uitsteken zijn hun hypotheken, en hun tarieven zijn geloof ik nog steeds iets lager. Allemaal de moeite en het risico niet waard.

Altijd leuk trouwens om een expat hier een rekening te zien openen, bij om het even welke bank. Ze zijn altijd stomverbaasd, zowel over het vooruitstrevende elektronische betalingsverkeer als het prehistorische serviceniveau. En over het feit dat je hier moet betalen voor zaken als creditcards.

Muxje | 26-02-14 | 09:54

De arrogantie van de ING is niet alleen maar richting hun klanten. Alle bedrijven en instellingen die ze sponsoren (Oranje, Rijksmuseum, evenementen) beschouwen ze als hun privé-speeltjes. Ik heb met eigen ogen gezien dat ze zich op die plekken gedragen alsof ze God zelf zijn ("jullie bestaan van ons geld"), waarbij ze iedereen op de werkvloer behandelen als lakeien. En dat doen niet alleen de directeuren. Ook de typistes, managementjongens en lokethufters gedragen zich zo. En dat zou zijn klanten een beetje met clementie benaderen als ze iets fout doen? Moehahaha. V

Boer in 020 | 26-02-14 | 09:53

De ING is de levende presentatie van de Big Bank theorie.

In het begin was er niets, toen ging je sparen en daarna was alles weg.

zeg maar jansen | 26-02-14 | 09:52

Volgens mij is het een geval van 'mijn schoenen zitten te krap dus de schoenmaker is een idioot' of 'de schnitzel in deze paupertent is veel te duur' en 'waarom zijn mensen soms zo onbeschoft' .. Nee oke, ik ga het niet opnemen voor een bank, maar jeetje. Wel werkt mijn neef daar.

de grote Anti | 26-02-14 | 09:51

@Harry,

En als je er klant bent is er helemaal niet zoveel voor nodig om de bedrijfskredieten op te zeggen, met name een storing in de internet communicatie is dan al voldoende

TheStef | 26-02-14 | 09:48

Na alle gezeur hier om een roze politieke partij en roze ordediensten is er nu misschien ook vraag naar een roze bank. Kunnen we van de winst dat roze vliegdekschip kopen.

Petrus Poortwachter | 26-02-14 | 09:47

@de grote Anti
Ik stop je niet in een hokje, dat doe je helemaal zelf. Ik wijs je alleen op het feit dat je uit het hokje kunt kruipen waar je betaalt om voortdurend in je reet genaaid te worden. Dat jij daar met een smile in blijft zitten, moet je helemaal zelf weten. Alleen ben je dan te dom om te poepen...

de Meelman | 26-02-14 | 09:43

StorING

WildCat | 26-02-14 | 09:41

Banken is tuig, allemaal.

TheStef | 26-02-14 | 09:40

Ongeveer 4 maanden geleden alle zakelijke en particuliere rekeningen bij de ING opgeheven.

Het geklungel van die bank, met hun maffe TAN-lijsten, hing me zwaar de keel uit.
En dan nu deze boodschap: Wij falen, zoeken jullie het maar uit.

Kan iedereen aanraden daar weg te gaan. ABN is goeie optie, veel professioneler.


Itzamná | 26-02-14 | 09:40

Ik Girotelde al in de tijd van de piep-kraak-piep modems. Kan me geen problemen herinneren. Toen giroblauw oranje werd, heb ik mijn rekeningen opgeheven. Terecht blijkt achteraf.

BroodenSpelen | 26-02-14 | 09:38

@Sunabalk | 26-02-14 | 09:32
De postbank is ooit opgericht als nutsbank, om ook de arbeider van een bankrekening te kunnen voorzien, zodat de inhoud van het loonzakje niet onmiddellijk in de kroeg achterbleef na uitbetaling.

Petrus de Rewa | 26-02-14 | 09:38

Ooit eens de fout gemaakt daar een rekening te openen, heb het 3 maanden volgehouden. Ongelofelijk dat er nog mensen vrijwillig klant zijn daar.

Harry Turtle | 26-02-14 | 09:35

@ZDEV | 26-02-14 | 08:51
10 euro?! ;)

Wonderful-Life | 26-02-14 | 09:32

Tijd om hun bankvergunning in te trekken! Net als electriciteit en water hoort on-line betalen feitelijk tot de nutsvoorzieningen. Klanten (lees consumenten, maar ook ondernemers!) zijn ervan afhankelijk om hun financiele verplichtingen na te kunnen komen. Banken die er zo'n klerezooi van maken als ING moeten daarom van de markt geweerd worden middels het intrekken van hun bevoegdheden.
Resumerend:
Klanten ING: Rekening opheffen en andere bank nemen
Overheid: GRIJP IN en haal deze amateurs van de markt!

Sunabalk | 26-02-14 | 09:32

@Joris Draaksteker
Valuta dagen zijn al een tijdje afgeschaft.
<br /><br />
Personeel is best hulpvaardig bij de ING. Hangt blijkbaar af van wie je treft. Wel een woekerpolis laten aansmeren.

KropjeSla | 26-02-14 | 09:31

@de Meelman | 26-02-14 | 09:26
Mensen in hokjes stoppen is echt een volks-sport hmm.
Mijn bank gaat je geen fuck aan en heeft niets te maken met stemkeuze. Weet je wat, mensen met ikea rommel in hun huis zijn pas echte bloedhonden, want ...(zelf invullen)

de grote Anti | 26-02-14 | 09:31

Als klant van de ING heb je altijd je salaris 3 dagen later dan je collega's

Osdorpertje | 26-02-14 | 09:31

ING wat moet je ermee?

ikdenkwat | 26-02-14 | 09:30

ING heeft al jaren ernstige problemen met zijn software én maakt een miljarden winst, waarvan de bonussen kunnen worden betaald. De software optimaliseren, tegenwoordig de kernbusiness van ING, kost vele honderden miljoenen euro' s en gaat direct ten koste van de winst. Uitstel dus. En klanten krijgen de rekening gepresenteerd bij softwarefouten.

Bache | 26-02-14 | 09:30

Dit is nog maar een staaltje van arrogantie van de banken. De nieuwe regels rond internetbankieren maken dat het onmogelijk is om ooit nog geld terug te krijgen als jouw rekening door criminelen wordt leeggehaald omdat de banken zich helemaal hebben ingedekt. Ze vinden altijd wel een programmatje op jouw computer, waarvan je de laatste update hebt gemist en je bent dus de klos. Ik heb de ABNAMRO bank gevraagd om te voorzien in extra pincodes of wachtwoorden op mijn andere rekeningen, die de crimineel voorgeschoteld krijgt als hij bij internetbankieren in één rekening kan. De bank wilde er niet eens naar luisteren.
Er is maar een oplossing voor het probleem van arrogante banken. De enige plek waar men veilig kan internetbankieren is…….juist, bij de bank zelf. Laten we gewoon elke dag met een 400 man tegelijk naar een filiaal gaan om daar te internetbankieren. Dat kunnen ze met 2 computers per filiaal niet aan. Ze zullen de mensen dan ook vriendelijk verzoeken om buiten te wachten. Dat is een ideaal uithangspunt om buiten de deur nog eens extra mensen op te roepen om hetzelfde te gaan doen.

ed48nl | 26-02-14 | 09:30

@kapotte_stofzuiger | 26-02-14 | 08:57
Ik kreeg die tip een aantal jaren geleden ook. Maar toen was het een bank in IJsland.

reageerbuis | 26-02-14 | 09:29

im as mad as hell and i'm not going to take this anymore

bruce wayne | 26-02-14 | 09:28

als je een app/phone gebruikt voor je bankzaken ben je ook niet echt slim. smartphones zijn nauwelijks beveiligd en iedereen heeft wel een app waarvan onduidelijk is hoe de beveiliging is geregeld, dus dat maakt je phone kwetsbaar.

--sql error-- | 26-02-14 | 09:27

Als je nu nog bij de ING zit en blijft zitten ben je geen haar beter dan mensen die straks weer PVVDACDAD66 stemmen...

de Meelman | 26-02-14 | 09:26

Kaas de Vies | 26-02-14 | 08:54
Linksmens!

Mark Smith | 26-02-14 | 09:25

ING: is dat niet die bank die voor dat het staatssteun kreeg van 10 miljard, nog ff 5 miljard uitkeerde aan de aandeelhouders?

Of is dat niet die bank die geld krijgt van de mogelijke miljardensteun aan de Ukraine?

Dakloze zonder krant | 26-02-14 | 09:21

Als je al bij je internetbankieren kunt, wordt je nog dubbel genaaid ook. Het is te bizar voor woorden hoe een spaghetti systeem dienst kan doen voor financiële transacties. Het mocht vast niets kosten, want anders ging er te weinig geld naar de aandeelhouders enzo. Lutsers eerste klas zijn het, aan de schandpaal ermee. Wat? Van de overheid? Ooooh dat verklaart ales.

* | 26-02-14 | 09:20

@guther,goeie link..
Wel grappig dat de bankiers evt rechtzaken e.d. zelf al meteen vergelijken met 'kristalnacht' meteen die godwin ook eruitgooien.

gimme a beat,rix | 26-02-14 | 09:18

Al 30 jaar bij ABN Amro. Nooit problemen, ook niet met telebankieren etc.
JohnnyBGood | 26-02-14 | 09:12 | + 0 -
Maar wel met een corrupte crimineel aan het roer.
Moet je ook maar net willen.

jemagookniksmeer | 26-02-14 | 09:17

Mooiste is nog steeds de colomnist van GS (Verhaar, Bankier). "Bankiers horen gewoon grof geld te verdienen. Want ze werken zo hard". Gelukkig heeft GS die man direct de laan uitgestuurd en kan hij nu zogenaamd alternatief lullen bij de staatsmedia.

Kamervraag | 26-02-14 | 09:15

Ben al twee jaar geleden overgestapt naar een andere bank. Nu zijn er continu mensen die roepen; "ja maar bij een andere bank is het zeker niet beter!". Geloof me dat is het wel.

Mac The Ripper | 26-02-14 | 09:15

Zodra je ook maar wat voor foutmelding dan ook krijgt op de ING site moet je vooral GEEN transacties doen. Doe-het-niet. Is al jaren het geval. U bent gewaarschuwd.

bello | 26-02-14 | 09:15

Dit is volgens mij zo'n typische storing, dat je hem scriptmatig zou kunnen terugrollen.

Ikweethetooknietmeer | 26-02-14 | 09:13

Al 30 jaar bij ABN Amro. Nooit problemen, ook niet met telebankieren etc.
ING heeft het te druk met 'oranje'.

JohnnyBGood | 26-02-14 | 09:12

Hoe zit het dan met valuteren? Banken houden het geld toch altijd een paar dagen vast om rente van je af te pakken (bovenop de kosten voor wereldpassen, creditcards en andere dingen). Dan heeft de bank het geld dus nu toch nog? Teruggeven waar het dubbele bedragen vlak achter elkaar zijn. Hoe moeilijk kan het zijn?

Joris Draaksteker | 26-02-14 | 09:11

Oh mijn hemel, wat een reacties weer.
1- Zit al jaren bij de ing, nooit problemen gehad.
2- Medewerkers zijn bij mij best behulpzaam
3- Nooit geld kwijtgeraakt
4- Doe dan ook geen bankzaken via je mobiel idioot
5- En als wel, blijf dan niet op het knopje drukken als je een foutmelding krijgt, holbewoner! Wacht een uurtje en kijk wat de stand van zaken is..

de grote Anti | 26-02-14 | 09:09

@salonsocialist | 26-02-14 | 08:48
De bank van het Vaticaan betaalt de rente uit na je dood in het hiernamaals.

Petrus de Rewa | 26-02-14 | 09:09

Voor de TAN-liefhebbers, de mobiele faal-App van ING heeft geen TAN-code nodig, daar mag je zelf eenmalig een altijd geldende code verzinnen (handig als je telefoon en code kwijt bent).

kapotte_stofzuiger | 26-02-14 | 09:08

Niet houdbaar voor een rechter, kwestie van zaakje starten. Maar ja, liep de baas niet in een jurk? Schijnt normaal te zijn in die community: www.examiner.com/article/top-news-plut...

GuntherX | 26-02-14 | 09:07

@Premier Trutte | 26-02-14 | 09:01
Klopt. Mijn onderzoeksbeurs kreeg ik afgelopen jaar in het buitenland deels uitgekeerd in voedselbonnen. Ik wist niet wat ik in mijn handen had.

Petrus de Rewa | 26-02-14 | 09:07

Mag klanten die zelf blindelings maar TAN-codes blijven invullen en overschrijvingsopdrachten blijven geven dan helemaal niets verweten worden?

frickY | 26-02-14 | 09:07

Hoe kut hun it ook. Ik snap ergens wel dat ze nu niet lukraak bedragen kunnen gaan terug storten als ze niet gelogt hebben waar wel en niet de foutmelding getoont is.

paranoya | 26-02-14 | 09:06

In Hongarije is het nog erger. Daar betaal je voor iedere overschrijving, geldopname of een andere handeling een bedrag dat kan oplopen tot een euro of meer. Voor een persoonlijke lening betaal je 27 procent rente. Contant geld is daar weer helemaal terug in het economische verkeer, zelfs huizen worden er weer betaald met koffertjes geld.

Petrus de Rewa | 26-02-14 | 09:05

@ John McClane 09:01


Waaruit concludeer jij in Godsnaam dat ik daarover zeur?

eerstneukendanpraten | 26-02-14 | 09:05

Stap allemaal massaal over naar een andere bank! Wij hebben al jaren de ABN-AMRO (ja ook een bank) maar nooit, ik herhaal nooit, ook maar éen storing gehad.

Multimediaknaller | 26-02-14 | 09:04

@Van Duyvenbode | 26-02-14 | 09:00
En ben je dan katholiek komt ook regelmatig je padrino langs.

kapotte_stofzuiger | 26-02-14 | 09:03

gimme a beat,rix | 26-02-14 | 08:54
Het barst van het zwart geld. Ondanks de effectieve aanpak. Daarnaast is er een ontzettende groei aan alternatieve geldsystemen en ruilhandel/winkels. Vooral in de arme ZuidEuropese landen maar ook nu bij de Noordmannen.

Premier Trutte | 26-02-14 | 09:01

@eerstneukendanpraten | 26-02-14 | 08:54 Daar kies je zelf voor, dus niet zeuren dan...

John McClane | 26-02-14 | 09:01

Ik ben ongeveer een maand klant geweest bij de ING. Toen ben ik gillend teruggerend naar mijn oude bank.

jemagookniksmeer | 26-02-14 | 09:00

kapotte_stofzuiger | 26-02-14 | 08:57

en bij een Italiaanse bank krijg je je eigen consigliere.

Van Duyvenbode | 26-02-14 | 09:00

Goed stuk, Quit. Complimenten.

On: in het noorden van het land heeft het Zweedse Handelsbanken een laar filialen. Lijkt me wel wat als alternatief voor die graaibanken uit NL.

Zo is het maar net! | 26-02-14 | 08:59

ING, iDeal, allemaal oplichters en profiteurs van de oude gilde. Ik kocht laatst via iDeal bij een malafide webshop van een ING rekening. Moet je een mailtje sturen met je aangifte aan [email protected]. hoor je niks meer van... geld terug? Nee meneer u gaf zelf opdracht.

Dat is waarom de nieuwe betaalmethoden snel aan populariteit en marktaandeel zal gaan winnen (paypal e.d.).

Oh ja, dat je moet batelen voor je pasje bij "de bank" is ook belachelijk.

SanderL | 26-02-14 | 08:59

@salonsocialist | 26-02-14 | 08:48 |
In mijn huis kamer staat een goeie bank, gaat al jaren mee en ziet er nog uit als nieuw.

Idontgiveafunk | 26-02-14 | 08:59

@Cuyahoga | 26-02-14 | 08:54
Dat is simpelweg Nederlands serviceniveau. Tip: ga Frans bankieren, kost wat meer, maar dan heeft u uw eigen conseiller.

kapotte_stofzuiger | 26-02-14 | 08:57

Grappig.

Amsterdam maakt fout met toeslagen: alle banken helpen mee om de fout te herstellen.
ING maakt fout met overschrijvingen: klant kan de typhus krijgen.

Wonderlijk...

YMMMV | 26-02-14 | 08:56

ING, de bank die mij ooit bezwoer via hun adviseur dat ik geen woekerpolis zou kopen (letterlijke woorden). Blijkt 2 jaar later het toch te zijn. ING bellen, ze geven toe dat ik fout ben voorgelicht maar ja, daar kon de adviseur (waar ik ruim 2500 euro voor mocht aftikken) ook niets aan doen want die wist het toen ook niet. Excuses gehad? Welnee, want het staat heel juridisch in de kleine lettertjes en aan een voorbeeld en belofte op papier mag je geen rechten ontlenen. Toen maar heel snel besloten om alles daar weg te halen en mijn verlies te nemen. Geen moment spijt van gehad. Zeker niet als ik zie wat een ellende het daar is en hoe zij hun klanten... ehhhh... melkkoeien behandelen. :)

Fopspeen | 26-02-14 | 08:56

Foutje van de bank in uw nadeel. Zoek het uit.

VanBukkem | 26-02-14 | 08:55

En toch vinden we als belastingbetalers de ING erg lief, want onze volksvertegenwoordigers zijn ermee akkoord dat deze bank miljarden euro's staatssteun krijgt. Toch?

kapotte_stofzuiger | 26-02-14 | 08:55

En dan contant geld willen verbieden,ja ja....
Ik ga weer zilveren munten inslaan..
De hebzucht van de mens staat garant voor een nog veel grotere storing.

gimme a beat,rix | 26-02-14 | 08:54

SharpEye | 26-02-14 | 08:53 | + 0 -


En als ze bijna verbruikt zijn krijg je gewoon een nieuwe lijst toegestuurd, echt waar...

eerstneukendanpraten | 26-02-14 | 08:54

Alle banken onder curatele stellen, scheiden in nuts en commerciele bank en weer los laten in de vrije natuur. En indien nodig, na te veel risico of slechte prestaties, bank vergunning af laten lopen, nationaliseren en ontmantelen.

Varianten zijn ook mogelijk, maar gefaal bij banken wordt nooit bestraft door de consument, wezenlijk onderdeel van de vrije markt. Dit is onmogelijk gemaakt, dus geen vrije markt.

Kaas de Vies | 26-02-14 | 08:54

Ben 5 jaar geleden voor mijn werk twee keer in een filiaal van de ING geweest.
De manier waarop je daar als klant behandeld wordt, laat zich nog het best vergelijken met de intake van een gevangene op death row.
Denk ik hè, ik ben nog nooit op death row geweest, maar veel erger kan het niet zijn.

Cuyahoga | 26-02-14 | 08:54

Ik irriteer me mateloos aan de voortgaande zelfingenomenheid van banken ondanks dat wij, het volk, ze van de ondergang gered hebben. ING had allang failliet moeten zijn, maar inplaats daarvan kunnen ze gewoon lekker doorgaan waar ze mee bezig waren. Dankzij ons infuus! Maar denk je dat je er waardering voor terug krijgt als klant of als werknemer? Ho maar. Je wordt in je poeperd gepakt waar je bij staat. En die arrogante zak van een directeur maar bonussen binnenharken. Want stel je voor dat daar op bezuinigd gaat worden!

OpperGek | 26-02-14 | 08:53

Over banken gesproken, ik zag dit weekend een voetbalwedstrijd in belgie, 1 van de ploegen had reclame van beobank. Nog nooit van gehoord, dus ik even internet checken. blijkt het een belgische bank te zijn waar de voor een autolening slechts 1.99% rente betaald. Hoe kan dit? de door de nederlandse belastingbetaler overeind gehouden banken zuigen u en mij nu nuit met rente percentages startend vanaf 5.95 % !!!

bij een nederlandse bank betaald u dus minsten 200% !!! meer rente, over oplichting gesproken

geldgelul | 26-02-14 | 08:53

eerstneukendanpraten | 26-02-14 | 08:51 | + 0 -

Serieus?

SharpEye | 26-02-14 | 08:53

Je moet sowieso geen geld overmaken via je telefoon. Gaat nog heel veel problemen opleveren, zowel technisch als ook praktisch.

Bytemaster | 26-02-14 | 08:52

Petrus de Rewa | 26-02-14 | 08:50 | + 0 -

Bij de Rabo nog wel, gelukkig.

neemjemoederindemali | 26-02-14 | 08:52

Had hetzelfde probleem. En gelukkig heb ik niet geluisterd naar die App. Een systeem dat er zo vaak uit ligt is gewoon niet te vertrouwen.

Professor Superhirn | 26-02-14 | 08:52

Ik ga er ff wat pinnen. Alles.

ZDEV | 26-02-14 | 08:51

SharpEye | 26-02-14 | 08:50 | + 0 -

Jawohl!

eerstneukendanpraten | 26-02-14 | 08:51

Zit er ook,als erfenis van de Postbank. Gewoon rampzalig. Ergens anders naar toe gaan levert niets op. Het is een groot drama bij de banken en alle andere instellingen waar grote geldstromen plaatsvinden.

Dead Silence | 26-02-14 | 08:51

katsjING.
Wie krijgt de rente?

Kaas de Vies | 26-02-14 | 08:51

Weg met internetbankieren en pinnen, cash poen is de toekomst.

neemjemoederindemali | 26-02-14 | 08:51

Dit is nog maar het begin. De verantwoordelijkheid voor falende techniek wordt altijd bij de burger of de klant gelegd. Bestaan die papieren overschrijfbriefjes nog?

Petrus de Rewa | 26-02-14 | 08:50

Krijgen ING klanten nog steeds a-4tjes met tan codes?

SharpEye | 26-02-14 | 08:50

Kut bank, zit er zelf helaas ook bij(nog uit de tijd van de postbank). Maar goed, noem me eens een goede bank? Die bestaan niet.

salonsocialist | 26-02-14 | 08:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken