Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Lul van de Week: Jort K.

Man man man. Dit doe je toch niet? Sjongejonge. Hoe lang nemen we nou al deel aan het vurkeej? Hebben we soms geen voorbeeldfunksie als (maakt haakjes in de lucht met vingers) Bekende Nederlandert. Snap je dan zelf niet dat je volstrekt onverantwoord bezig bent? Wat denk je wat dit kost? Ongelofelijk. En dat presenteert dan een programma over manieren en hoe het heurt... Verder wat Jort zegt.

Reaguursels

Inloggen

Tuurlijk is die Jort een kwal, maar hij heeft wel gelijk. Als iets me agressief maakt zijn het wel de manieren van Amsterdamse fietsers. Totaal respectloos, en vaak de mensen van wie je het meeste fatsoen zou verwachten. Hoogopgeleide mensen van middelbare leeftijd, dikwijls van het vrouwelijke geslacht.

jeanmondo | 16-02-14 | 01:37

Net de Boulevard-herhaling gezien. Hij blijft nog eigenwijs volharden in zijn eigen onkunde ook. Daarom kan ik nogmaals de verleiding niet weerstaan.

Mijn God, wat heb ik toch liever honderdmiljoen keer een stevig "Hey fuck jou, eikel" voorzien van een opgestoken middelvinger, dan dat ik deze klaagzang van dit pretentieuze hautaine bombastische huilerige komediantje (nog verder) kan verdragen.

Het meisje had niet eens sorry gezegd, toch Jort?! Ze had een afspraak en haar fiets had ook schade?! Had zij geen (ernstig) letsel?! Ze zal een flinke schuiver over je motorkap gemaakt moeten hebben, heb je haar even geholpen met opstaan, en gevraagd & gekeken of alles met haar in orde was? Liep ze niet mank?

Heb jíj gezien het feit dat je haar met hoge snelheid je uitrit verlatend (toch voorrang?!) vol in haar flank hebt geschept nog sorry tegen haar gezegd, Jort? Heb je je überhaubt wel om haar bekommerd? Heb je haar nog aangeboden haar dan naar haar afspraak te brengen in die geweldige auto van je? Heb je haar nog aangeboden haar schade aan de fiets ruimhartig te vergoeden? Verder nog geïnformeerd naar eventuele kapotte kleding, mobieltje etc.? Bij het afscheid nog gevraagd of het écht wel met haar ging omdat ze zo geschrokken moest zijn en heb je haar toch nog een keer aangeboden om even langs de huisarts te rijden? Heb je nogmaals ten overvloede je excuses aangeboden omdat het je zo speet? Heb je ruimhartig de schuld van het ongeval op je genomen?! Of heb je al die tijd alleen staan foeteren over wat zij allemaal fout deed, waardoor het haar schuld zelfs was, en dat zij de schade aan je patserbak zou moeten vergoeden en dat je toch minimaal nog excuses van haar verwachtte? Met verder wat gekoketteer met valse ruimhartigheid, om vervolgens in je auto te stappen en weg te rijden, haar aan haar lot overlatend?

De schaamteloosheid om je eigen falen zo te exploiteren in de media, Jort, dan ben je inderdaad een meelijwekkend persoon. En de verzekeraar die dat filmpje sponsort staat ook mooi voor lul. Als jij mensen wil entertainen/opvoeden in hoe het heurt, Jort, zul je toch eerst op zoek moeten gaan naar een nieuw moreel kompas. Deze is stuk. Mark en Jort, de blinde leidt de lamme.

Ven1V1d1V1c1 | 15-02-14 | 06:18

Het is een gebruiksartikel, anders zet je hem in een museum of stal je hem ergens in de provincie. Bij zoveel fuzz om een schadegevalletje en je filmpje daarbij laten sponsoren door een verzekeringsmaatschappij, dan moet je jezelf toch serieus afvragen of je niet boven je stand rijdt. Of je hebt een enorme klont boter op je hoofd.

Ven1V1d1V1c1 | 14-02-14 | 20:11

Mee eens Jort...

Larske86 | 14-02-14 | 19:23

Hij heeft zo gelijk. Die wet dat een automobilist sowieso schuldig is, is per definitie fout. En autorijden in Amsterdam is inderdaad een drama. Met dank aan Pvda/GroenLinks

van heinde en verre | 14-02-14 | 17:44

Voor alle bijdehante figuren die roepen dat ze mevrouw op de fiets daar wel tegen het verkeer in mocht "want ze is een fietser". Nono.
Het begin van Singel (vanaf de zijde dat de mevrouw op de fiets inreed) staat een inrijd-verbodsbord. Zónder onderbord die fietsers of bromfietsers uitzondert van het inrijd verbod. Plus het feit dat Singel ook is overzien van een fietsstrook, mocht mevrouw helemaal niet fietsen aan die kant van de weg.
maps.google.nl/maps?q=kalvertoren&...

julesp | 14-02-14 | 16:42

Alfa Romeo Giulia Super erbij kopen, voor de prijs van een Maserati schade bedrag.

rmstock | 14-02-14 | 16:35

Jort, sinds wanneer heb je voorrang op een uitrit? Tevens zijn fietsers bijna altijd uitgezonderd van een eenrichtingsgebod. Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.

kortebroek | 14-02-14 | 15:48

even voor dit zielige mannetje Jort fietsers hebben voorrang als je uit een parkeergarage komt daarnaast iedereen heeft voorrang in dit geval leer eerst de regels voor je begint te jammeren met die aso bak van je .

rukkieduck | 14-02-14 | 15:04

Helemaal gelijk heeft die! Zet eens paar dagen aan het werk om alle overtredingen die fietsers maken te beboeten , gelijk crisis voorbij!

Peter50395861 | 14-02-14 | 14:35

Het blijft een feit dat fietsers kunnen doen en laten wat ze willen, want ze worden toch beschermt door de wet, en dat moet gewoon dringend op de schop, want
fietsers weten dat ze untouchable zijn, en dat moet
niet langer het geval zijn. Voor kinderen tot 16 jaar wil ik nog een uitzondering maken, maar vanaf 16 jaar
behoor je maar te weten wat je plek is in het verkeer, en dan ook de schade betalen als je fout zit met je kutfiets!

von sokkenstopfen | 14-02-14 | 13:30

Jort,
Als gepassioneerde petrolhead zeg ik: "Je hebt gelijk, die domme koe, op haar verrotte fiets, had daar helemaal niks te zoeken!"
Als advocaat zeg ik: " Jammer Jort, de wet zegt dat op die specifieke plek er een verschil geldt tussen haar en jouw, namelijk dat jij daar, met je Maserati, niet tegen het verkeer in mag rijden en zij, op haar verrotte fiets, wel. Dus zij mocht daar toch wel wezen en jij, als doorgewinterde Amsterdammer, had beter uit je doppen moeten kijken!" Kortom, hou om met klagen, betaald die 3 ruggen maar en move on! Oh, en nog veel plezier met je Maserati!!!

Disney Weisz | 14-02-14 | 13:19

Er klopt werkelijk helemaal geen hout van dit verhaal. Hij wijst naar links maar de schade zit rechts én vooraan bij de grill. Hoe (hard) moet je een fiets dan raken, dubbelvouwen? Daarnaast verliet hij een uitrit en ben je altijd aansprakelijk bij een ongeval. De rest van het verhaal dat niet controleerbaar is zal ook wel niet kloppen. En dan dat verongelijkte toontje want dat kost meneer wel € 2000,- Dat bewoont een grachtenpand-etage om lekker neer te kunnen kijken op het plebs maar verwacht tegelijkertijd zo min mogelijk last van hen te hebben als hij zichzelf verlaagt naar dat niveau door zichzelf ertussen te bewegen. Paupers zijn per definitie altíjd fout om de simpele reden dat ze bestaan. Vrindje van Rutte zeker, je eigen gewenste waarheden creëren.

Zo'n Maserati lijkt heel wat maar de dagwaarde van die auto is slechts nog € 16.000,- Als hij de volgende keer dus weer zonder te kijken als een achtelijke zijn parkeergarage uitscheurt mag hij dus wel oppassen voor bv bakfietsen met kinderen. Dan zou zijn mooie patserbakkie zomaar eens totall-loss kunnen blijken te zijn.

Ven1V1d1V1c1 | 14-02-14 | 13:15

Hij heeft absoluut een punt. Niet dat ik me ooit in 't centrum van onze hoofdstad heb gewaagd met mijn bolide. Maar ook elders ben je gewoon de sjaak, als jij 's nachts een bellende fietser zonder licht aan rijdt.
Enfin, hij kwam wel uit een uitrit. Dus of 'ie voortaan wel ff voorrang wil verlenen aan al het verkeer dat van links en rechts komt...

scratch | 14-02-14 | 12:44

He Jort, in Groningen staan nog wat boederijen te koop voor weinig. Misschien is dat wat voor je. Wijf!

geurvreter | 14-02-14 | 11:34

Fietsers zijn vaak domme verkeersdeelnemers. Zo zie ik hier in utrecht -c fietsers een kruispunt met nul zicht opstuiven omdat ze toch voorrang hebben. Voorrang moet je krijgen en niet nemen. Artikel 185 gaat je niet helpen uit je coma of een dwarslaesie.

De nederlandse staat doet er wijs aan om dit artikel te schrappen, juist uit veiligheid vd fietser.

Bad Ass Justice | 14-02-14 | 11:33

Geen speld tussen te krijgen. Hulde aan Jort bij deze!

Freud7 | 14-02-14 | 11:19

-weggejorist-

4081 | 14-02-14 | 11:05

Je mag dan wel met een idioot autos verkopen maar dat is geen reden om als er een te gaan rijden.
Prima voorbeeld.

4081 | 14-02-14 | 11:05

Dat hele verhaal van hem daar klopt ook geen zak van. De fietser zou aan de verkeerde kant van de weg gereden hebben. Maar hij wijst ten opzichte van de auto duidelijk naar links, dan moet de fietser dus aan de goede kant van de weg gereden hebben. Wel kant het een éénrichtingstraat geweest zijn, dat laat ik in het midden. Op wonderbaarlijke wijze heeft de botsing geleid tot schade aan de rechterkant van de auto. En ook nog eens een schade aan de gril die aan de voorkant zit. Ik vind het een heel vreemd ongeluk.

The Unjorisable | 14-02-14 | 11:01

Die Kelder mag dan een bal zijn, maar ook als een whatsappende fietser door het rode licht en tegen de Toyota Aygo van de kraamhulp aanrijdt is de fietser in juridische zin het slachtoffer. En dan moet je dat volk eens horen schelden als het niet een auto is die hun weg verspert, maar een kinderwagen. Wat denken ze nou? Dat de verzekering ze weer leven inblaast wanneer ze tot pulp vermalen op de weg liggen?

Pierre Tombal | 14-02-14 | 10:49

Ik heb het even opgezocht, die fantastische auto van hem doet op de tweedehandsmarkt nog zo'n 16.000 euro. Als ik mij niet vergis is dat 2000 euro meer dan het instapmodel van een Fiësta. Ben je er nog steeds zo trots op Jort?

The Unjorisable | 14-02-14 | 10:48

uit Jorts uitleg begrijp ik dat de fietser van links kwam, ze reed dus niet tegen de rijrichting in. Ook zegt Jort:
"ik keek keurig naar rechts en naar links"
sorry kelderlul, je moet eerst naar links kijken, dan naar rechts en dan weer naar links.
Bovendien kwam hij uit een garage, dus heeft alles voorrang

Hij zegt ook dat ze in de dode hoek van zijn spiegel zat. daś geen excuus droplul, jij moet je dode hoek kennen.

Uit het feit dat hij schade heeft aan zijn gril, blijkt dat hij de fietster van de zijkant heeft geramd.

Hij is dus schuldig. met of zonder beschermend wetsartikel.

kees1960 | 14-02-14 | 10:47

Jort heeft volkomen gelijk!!

jeukeritis | 14-02-14 | 10:45

verkeersdeelnemers moeten geen rechten krijgen die niet redelijk zijn omdat ze zwakker zijn .Zo krijg je de chaos.maar ja die rijke stinkers en politici komen ook overal bijna mee weg dat dan wel.

pedro300 | 14-02-14 | 10:10

Maserati met bretels.Hij voldoet aan alle eisen om een klap op zijn dak te krijgen.

niks mis mee | 14-02-14 | 10:01

En nou toch maar een cursus Nederlandse taal gaan volgen beste jongen. "Een meisje die". Een snob is de beste kwalificatie voor deze jongen. Een groot reclameblok was deze vertoning. Heel (on)chic om je in zo'n auto zo te profileren. Hij heeft het nog steeds niet helemaal begrepen. En nu de verkeersregels nog eens Jort: als je een garage uitrijdt, dan.... Ja, geldt ook voor jou.

elizabeth88385416217 | 14-02-14 | 09:59

Hij rijd een garage uit de straat op, en gaat vertellen dat er tegen het verkeer een fietser aan komt. Lul de behanger, als je een garage uit rijd heeft alles voorrang incl. skaters en loslopende honden.

XaaD666 | 14-02-14 | 09:45

De "totale lul van de week" neukt Laura Verster en rijdt Maserati. Ik wou dat ik ook een totale lul was.

LastShadowPuppet | 14-02-14 | 09:44

Je kunt lullen wat je wilt, maar die Kelder heeft gelijk.. De reden dat hij door GS als totale lul wordt afgeschilderd kàn niet anders zijn dan dat hij
1. Een 'stijl' mannetje is (en dus geen 'géén stijl' mannetje)
2. Een Maserati rijdt (al is die dan al op leeftijd)..

Wizziwigg | 14-02-14 | 09:39

Herkenbaar maar toch ook in een Italiaan, het gordeltje om.

sockeye | 14-02-14 | 09:37

Dit is toch wel vermakelijk.
Leuk hoe hij alles met zo een zuur gezicht en fronsende wenkbrauwen vertelt, zo neemt iedereen hem instinctief serieus. Terwijl zijn betoog natuurlijk rammelt van alle kanten.

Snelle Jeroen | 14-02-14 | 09:22

Ik mag hem wel, onze Jort. Qua gordel niet zo handig, maar hij heeft wel een bijzonder goed punt m.b.t. asociale fietsers. Ook zijn humor en cynisme kan ik wel op de juiste waarde schatten.

Blote Bertus 2000 | 14-02-14 | 08:59

Ik heb een tip voor die klojo van een Kelder, ga vlak bij de grens wonen, kun je je Maserati eens uitlaten, tanken in Germany, en genieten van de ruimte. Maar nee, deze klojo moet zonodig in 020 gaan wonen. Lekker voor je Kelder, het had 6000 euro moeten zijn. En inderdaad, hoe je het ook wendt of keert, je had in deze situatie sowieso geen voorrang Kelder, proletenvriend!

Dakloze zonder krant | 14-02-14 | 08:50

zo op het eerste gezicht kwam dat kapucijnertje uit een uitrit?? of zag ik het nou verkeerd?

thepinkpainter | 14-02-14 | 08:43

Een supercar zoals een Maserati is als een mooie vrouw heb ik me wel eens laten vertellen. Nu laat deze gebochelde Mr. Beans ook al zijn vriendinnen deur Jan en alleman aanrijden dus what's new?

Ven1V1d1V1c1 | 14-02-14 | 08:40

Jort heeft gewoon gelijk punt uit.

dwar | 14-02-14 | 08:37

Totale lul van de week: die fietsers!

Driewerf hoera voor Jort +100 !!

Of hij nu een Maserati rijdt of een aftandse moffenbak, iedereen moet de verkeersregels kennen en naleven en Jort legt de vinger exact op de zere plek.

De enige echte knert | 14-02-14 | 08:37

... dit gebeurd dagelijks ...
extrasaus | 14-02-14 | 07:33 |

Maar zeker niet in Nijmegen op een van de talloze voortreffelijke scholen gezeten, zoals het Kandinsky, of het Montessori, of de NSG, of het Canisius College of de Radboud Universiteit. Waarschijnlijk wel op de de HAN, waar je inderdaad niks leert. Anders schrijf je niet "dit gebeurD". En ja, ik ben een taalnazi als het gaat om dit soort taalfouten waar je je werkelijk diep voor moet schamen.

Pa Ramaribo | 14-02-14 | 08:35

Van links, rechts, onder, boven met het verkeer mee of ertegenin, je verlaat een parkeergarage = uitrit = *altijd fout* wanneer je een ongeval veroorzaakt pedante oetlul! Wees blij dat er niemand bij gewond is geraakt en kijk de volgende keer beter uit. Hoe hard moet hij die uitrit verlaten hebben met zoveel schade aan zowel het scherm als de grill, tegen een fiets! Als hij mij had aangereden en ik zou dit filmpje te zien krijgen dan zou ik hem alsnog met terugwerkende kracht aanklagen.

Ga dan lekker in Schubbekutterveen wonen als je met je maserati vanuit je huis in 3 minuten op de autoweg wil Azitten. Vreselijk die provinciale import-Amsterdammers, mislukte wannabe-cosmopolieten, omhoog gevallen proleten, wel de lusten maar niet de lasten van een drukke toeristische stad willen. Begrijp ik meteen waarom hij het zo goed met Rutte kan vinden.

Als het geen trieste karikatuur van zichzelf was kon hij zo bij Koefnoen.

Ven1V1d1V1c1 | 14-02-14 | 08:30

Hup, gaat gewoon helemaal goed!

Oh, politie...

geweldig! :)

Diegekmetdiemotor | 14-02-14 | 08:25

Erg grappige, rijdende column van Jort.
En hij heeft gelijk. Niet eens zozeer over fietsers, maar wel over het feit dat, behalve de meeste automobilisten, vrijwel geen enkele verkeersdeelnemer in Nederland zich nog wat van verkeersregels aantrekt. Verkeerspedagogisch gezien is Nederland een derdewereldland geworden.
Zelfs mijn stadse moeder van 86 steekt over als het rood is en is verbaasd als ik dat niet doe.
Voor het overige ben je natuurlijk wel totaal gestoord als je met een auto de binnensteden van A'dam, maar ook bijvoorbeeld Leiden of Utrecht in gaat.

Peyronie | 14-02-14 | 08:16

@Tobi | 13-02-14 | 23:07
Het ging mij niet over hoe hij eruit ziet, maar zijn mentaliteit. Jort is een ouwe lul.

Petrus de Rewa | 14-02-14 | 08:16

Jort heeft helemaal GELIJK. Fietsers zijn de aso's!

Bonnie Swart | 14-02-14 | 08:15

Ik heb ooit van mijn rijinstructeur geleerd: "Fietsers zijn de heilige koeien van Amsterdam."

KoninginWildemina | 14-02-14 | 08:02

@ome Gijs, tenzij hij achteruit naar buiten kwam, maar dat zal wel niet..

Papapanzer | 14-02-14 | 08:02

necrosis | 14-02-14 | 02:11 | + 0 -
Sterker nog. Je loopt het risico een boete te krijgen voor het belemmeren van de verkeersdoorstroming, als je stil blijft staan bij groen (artikel 5; hinder veroorzaken). Kost je 140 euro. Exclusief administratiekosten uiteraard.
Bron: auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/101...
(CTRL+F op "niet doorgaan bij groen licht")

Mean Dean | 14-02-14 | 08:02

Hij kwam uit een uitrit dus kansloos. Daarbij zegt hij dat de fietser van links kwam (typisch) terwijl er overduidelijk aan de rechterkant schade zit. Nog meer kansloos.
Verder heeft hij gelijk wat betreft de doorgeschoten rechtspositie van fietsers in Nederland.

Ome Gijs | 14-02-14 | 08:01

Ik snap Jort wel, maar relatief gezien, is de schade voor hem niet hoog. Als je zo'n auto kan hebben, is 3000 ballen peanuts.
Daarentegen hebben fietsers vaak geen idee hoe slecht ze te zien zijn vanuit een auto. Ook zij moeten verantwoordelijk zijn. Ik heb 20 jaar door A'dam gefietst, het meest gevaarlijk waren taxi's (alle!) en autodeuren die opengaan..

Papapanzer | 14-02-14 | 07:53

Je kan lullen wat je wilt, hij heeft gelijk.
Ik had een fietser op mijn motorkap. Hij kwam van links, katjelam en staat bekend als een notoire drinker... Politie erbij, maar ik kon dokken... Ik vind het te belachelijk voor woorden

Isaiah | 14-02-14 | 07:52

-weggejorist-

simonsniep | 14-02-14 | 07:47

Wat een zielige zeikerd die Jord. Leeft duidelijk totaal buiten de normale realiteitszin, met z'n Maserati'tje. Donder lekker op met je auto in de binnenstad.

pjisonline | 14-02-14 | 07:45

020 says it all.
In 010 kun je nog gewoon rijden, midden in het centrum zelfs goed doorrijden.

hfakker | 14-02-14 | 07:43

Of een maas in de wet aan de Amstel hu...??
Of en wet in de maas aan de grachten enfin net zo verwarrend dus!

postbus51 | 14-02-14 | 07:42

Jort heeft 1000% gelijk.

MisterIk | 14-02-14 | 07:42

Amsterdamse fietsers zijn nu wat Amsterdamse automobilisten zouden willen zijn. Probeer als voetganger maar eens een zebra over te steken, dan hebben die fietsers een partij spatsies.

Jan de Schot | 14-02-14 | 07:39

In Nijmegen op de oranjesingel is er zón punt waar aan de ene kant drie rijen auto's voor het stop licht staan (voor rechtdoor ,links- en rechtsaf) en waar het eenrichtingsverkeer is. Aan de andere kant staan fietsers te wachten ( met telefoon aan de oren), wordt het licht groen dan trekken die drie rijen auto's op en rijdt die fietser tegen het verkeer in tussen die drie rijen auto's. die auto's gaan drie kanten op en die fietser zwalkt ertussendoor verbaasd kijkend wat hij toch in godsnaam verkeerd doet,dit gebeurd dagelijks ,ook in de regen en zonder licht. Hier gaat het een keer gruwelijk mis.

extrasaus | 14-02-14 | 07:33

Noemen ze dit geen Maas in de wet?

postbus51 | 14-02-14 | 07:30

Ik zeg het niet vaak en bijna met tegenzin: hij heeft gelijk. Die kudtfietsers denken dat ze alles kunnen maken, omdat zij toch nooit 'fout' zijn om exact het artikel dat Jort Keldurj aanhaalt. Kudtfietsers die zich niet aan de regels houden -1.

Pikkestrijder | 14-02-14 | 07:28

"Iemand met een normale baan en mensen met een gezin hebben een au-to ... dat is gewoon zo, dan kunnen we er gewoon over stoppen; de middenklasse heeft een auto"

Ja leuk Jort, maar normale mensen met een baan die met de auto naar hun werk willen en mensen met een gezin, realiseren zich dat de grachtengordel wel de laatste plek is waar ze moeten gaan wonen en kopen er dus ook geen huis.. Juist om die hel (de gemiddelde Europese binnenstad) niet dag in dag uit te moeten ondergaan.

Scorsese | 14-02-14 | 06:35

Jort heeft gewoon gelijk.
En ik heb niet eens een auto, zelfs geen rijbewijs voor een auto.
Wanneer ik naar mijn werk ga met de motor en het is nog donker buiten, nou bij elk kruispunt heb ik 6 paar ogen. Het lijkt wel alsof fietsers verplicht gecamoufleerd rond moeten fietsen.
Ik heb ook een fiets, maar daarvan branden gewoon voor- en achterlicht, reflector erop, reflecterende banden.

MyCatIsDoingThis | 14-02-14 | 05:54

Als ik in het donker een fietser zonder licht tegemoet kom in de auto, dan doe ik altijd of ik ze niet zie, vlak voordat ik ze "raak" beginnen ze onzeker te slingeren, de sukkels! Ben alleen bang dat ze er weinig van leren.....

Bazip Zeehok | 14-02-14 | 03:24

Ik zou eigenlijk best wel een Maserati willen hebben, en dan mogen ze er ook over zeiken

(Behind)Doors | 14-02-14 | 03:13

@Hendrikaatje | 14-02-14 | 02:36
Je denkt toch niet dat grachtengordel-bakfietsmoeders met een helm op gaan fietsen.....

necrosis | 14-02-14 | 02:49

@Hendrikaatje | 14-02-14 | 02:36
Jaloers op een Maserati?
*proest*

necrosis | 14-02-14 | 02:43

Ik hoef een plusjes en minnetjes slaat nergens op MAAR..... hij heeft gelijk.

L.M. | 14-02-14 | 02:37

@zeertegendradig | 14-02-14 | 02:31
Zeg je dat omdat je zelf geen auto hebt?

necrosis | 14-02-14 | 02:36

Hij heeft gewoon gelijk, fietsers zijn een regelrechte plaag.
Veel reaguurders zijn ook nogal jaloers op z'n leuke auto, rijden zelf waarschijnlijk een zowat doorgeroeste Mitsubsidie Klisma met net nog APK of gebruiken het onrendabelen vervoer.
Stel voor een de rechtsongelijkheid op te heffen en fietsers een verplichte WA verzekering en helmdraagplicht.

Hendrikaatje | 14-02-14 | 02:36

oké laten we allemaal met de auto naar de stad gaan, dan komt niemand meer waar die moet zijn. Wees blij dat er nog mensen zijn die de regen trotseren op de fiets.

zeertegendradig | 14-02-14 | 02:31

@necrosis | 14-02-14 | 02:22
Werkze!

gedachtespinsel | 14-02-14 | 02:24

@necrosis | 14-02-14 | 02:22
Dat scheelt dan weer wel :D

gedachtespinsel | 14-02-14 | 02:24

@gedachtespinsel | 14-02-14 | 02:17
Ik zoek nog een beetje vermaak voordat ik naar mijn werk ga.
En ik hoef niet bang te zijn voor aanrijdingen met fietsers, momenteel is er bijna niemand op straat.

necrosis | 14-02-14 | 02:22

@necrosis | 14-02-14 | 02:11
En wat doe jij hier nog? Of krijg jij rood licht als je nu bij je partner in bed duikt? :D

gedachtespinsel | 14-02-14 | 02:17

Hij is goed. Tenminste iemand met een gevoel voor verhoudingen.

De Anaalprofeet | 14-02-14 | 02:15

Ik geef Jort gelijk, maar je moet natuurlijk in Amsterdam ook niet met een Maserati gaan rijden, in mijn auto zitten volop butsen, dus het maakt me niet uit wie er tegenaan rijdt, overigens deuk ik ze zelf wel een beetje uit, dat dan weer wel.

poeszje | 14-02-14 | 02:14

@Wedstrijdkrokodil | 14-02-14 | 01:52
Als automobilist dien je te gaan rijden als het licht op groen springt.
Doe je dat niet, dan loop je kans op ruzie met degenen die achter je staan.

necrosis | 14-02-14 | 02:11

Tweedehandsje | 14-02-14 | 01:30
Dan kom je er goed van af. Die fietser had allang je aandacht getrokken en toch zie je kans om bij een aanrijding betrokken te raken. Nadat je al getoeterd hebt, stil gestaan hebt en weer bent gaan rijden. Dan ben je duidelijk ergens op uit en m.i. volledig zelf verantwoordelijk voor het ongeval. Je hebt namelijk de plicht om een ongeval altijd af te wenden, en niet om je gelijk te halen en zeker niet ten opzichte van een meer kwetsbare medeweggebruiker. Of die oordoppen in heeft doet niet ter zake.

Wedstrijdkrokodil | 14-02-14 | 01:52

@ Rien7847 | 14-02-14 | 01:35 |
-
Pattaya, het 'Amsterdam'
van Thailand
;-)

fleischer | 14-02-14 | 01:51

Jezus Amsterdam, een bescheten gesubsidieerd praalgraf.

Rien7847 | 14-02-14 | 01:35

@Tweedehandsje | 14-02-14 | 01:30
Je kunt je in dit land elke dag boos maken om van alles en nog wat. Het heeft gewoon geen zin meer. Slikken of vertrekken zijn de humane opties. De andere laat ik hier vanwege huisregels achterwege.

INH.30CL | 14-02-14 | 01:34

Hereweg, Groningen, richting Haren (van dat feestje). Wachten voor het stoplicht thv Barestraat,
maps.google.com/?ll=53.209089,6.57255...
Licht springt op groen, dus rijden. Zie een fietser al spelend met mobieltje oversteken, komt uit Feithstraat. Dus toch maar weer stoppen, ook nog maar even toeteren, fietser ziet mij duidelijk niet, hoort mij ook niet, want oordoppen. Op het moment dat ik stil sta nog zo'n 10 meter afstand. Fietser kijkt verder niet op of om en rijdt tegen mij aan en is on aangenaam verrast dat er in haar beleving opeens een auto rijdt.
4 maand later is men er uit. Ieder betaald eigen schade. Want: ik had beter moeten kijken of de weg vrij was, of uit moeten wijken. En dat terwijl op schadeformulier stond dat madam een liedje op de mobiel opzocht.
Auto had praktisch geen dagwaarde meer, en zag er verder toch niet uit, dus daar maakte ik mij niet eens zo druk om. Maar heb me zelden zo boos gemaakt.

Tweedehandsje | 14-02-14 | 01:30

Haha, Jort? Altijd +meer! Verder heeft ie gelijk, alweer natuurlijk!

INH.30CL | 14-02-14 | 01:28

De grachten in Amsterdam zijn gemaakt voor vervoer per boot, paard en wagen of de benenwagen.
Niet dat die constatering Jorts probleem oplost, maar het verklaart het wel.

Guy Veropzoudten | 14-02-14 | 01:20

@ Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:37 |
Zoals Vinnie Colaiuta ooit deed;
Hij reed met zijn wagen bepakt met zijn drumkit naar Los Angeles in de hoop werk als drummer te kunnen krijgen. Op dat moment was hij 'dead-broke',...
Nu speelt ie met Jeff Beck en Tal Wilkenfeld,...
Ik denk dat ik mijn contrabas en basgitaar maar es samenraap, en de wijde wereld van 020 in ga trekken.
.
DOUBLEBASS-PECKER GOES AMSTERDAMNED, GHRAAAH!

fleischer | 14-02-14 | 01:19

auto's horen niet in de stad! en jort heeft een fietser over het hoofd gezien. had ook een wandelaar kunnen zijn. hij moet zich schamen.

spek | 14-02-14 | 01:14

Jort, zelf uitkijken. Dikke lul, twintig bier. De Sjaak. Et Ceterae.

Ga leker in Engeland wonen.

DonJohnson | 14-02-14 | 01:13

Hjalmar | 14-02-14 | 00:31
Komt omdat je met je bontkraagje op de weg moet als je op de scooter zit, klootzak.

Daegranos | 14-02-14 | 01:13

Heerlijk, een prijs voor die fietser!
Wanneer weer?

Mega Mindie 2 | 14-02-14 | 01:09

Jort moet trouwens niet zeuren hij toch ook zijn aanlegsteiger kunnen gebruiken om zijn boot ter hand te nemen, waarschijnlijk nog sneller ter plekke dan welk straatvervoermiddel dan ook.

gedachtespinsel | 14-02-14 | 01:04

Wat een baas! Mooie auto. De duurste kleren en altijd een mooi klokje om. Zoals het heurt.

ikweetdatjeditleest | 14-02-14 | 01:03

Jort Kelder is een onuitstaanbare bal, maar inhoudelijk heeft hij 100% gelijk.

paulvink | 14-02-14 | 01:02

Dat artikel 185 heeft mij ook een kleine 1500,00 euries gekost. Terwijl de fietser knoerhard door rood reed. Sterker nog! Zij kreeg een verse fiets en ik kon het uitzoeken. Verzekering zei ook tegen mij dat het totaal geen zin had om er tegen in te gaan.

Kazango | 14-02-14 | 00:57

@Graaf van Egmont | 14-02-14 | 00:45
Jouw ervaring blijkt niet de mijne.

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:47

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:38 |
Een motorbootje op een veel te dure ligplaats.

Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:46

@Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:44
geen fiets en geen auto, dan weet ik niet hoe zit met de wet, soort van aangeschoten wild?

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:45

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:43
Altijd van achteren, altijd van achteren. Dan schrikken ze en gaan ze rare dingen zeggen. En dat noem jij humor dus.

Graaf van Egmont | 14-02-14 | 00:45

@gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:42
In 020 ben ik doorgaans voetganger. Ik kan wel een GO-PRO op m'n hoofd plakken, maar ja....

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:44

@Graaf van Egmont | 14-02-14 | 00:41
Ik heb nooit problemen gehad met Amsterdammers, wel humorvol, maar hangt er wel vanaf hoe je ze benadert denk ik.

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:43

@Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:40
Je weet de wet, bewijslast ligt bij jou als autorijder, 020 heeft veel fietsers, dus weet je waar je aan begint, ik zou zeggen installeer een paar camera's in je auto, dan heb je bewijs.

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:42

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:38
Daar zijn de geleerden nog niet uit. Eer wordt wel veel onderzoek naar gedaan. Het schijnt dat er iets van humor in die gasten schuilt. Ik zelf heb het nooit kunnen ontdekken.

Graaf van Egmont | 14-02-14 | 00:41

@gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:38
Want?

Ik verdien goed in Amsterdam dus fietsers mogen zebrapaden negeren?

Meh.

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:40

@Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:37
Als de centen belangrijker zijn, dan niet zeuren.

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:38

@Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:37
Wat is een Amsterdammer?

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:38

@gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:35
Zeg hé, drie varkens op een cementmolen...
Ik woon helegaar niet in Amsterdam.

Ik woon in een andere kudtstad.
Maar ik werk er wel want 020 heeft de beste centen voor IT-ers.

*it's all 'bout the the money, dum dum dum dum*

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:37

Hjalmar | 14-02-14 | 00:31 |
Ik zie het graag anders: er zijn teveel Amsterdammers.

Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:37

Met je Maserati over de Amsterdamse grachten rijden. Zeau heurt 't niet!

Heiseenberg | 14-02-14 | 00:36

En dat zegt Jort K. Hij wordt door een fietser aangereden omdat ie uit een garage komt rijden. Dan heb je al helemaal nooit voorrang, van welke kant de fietser ook komt.

Graaf van Egmont | 14-02-14 | 00:36

@Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:33
Dan niet in Amsterdam wonen en ergens anders baan zoeken lijkt me....

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:35

Als je in 020 met een trailer een moeilijke manoeuvre uit moet voeren, schieten ze nog in de kleinste dode hoekjes erdoor... Ipv dat ze even voor je willen kijken.... maar goed... je kan het de verstandelijk gehandicapte volk daar ook niet kwalijk nemen.

Frimu2 | 14-02-14 | 00:34

@Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:30
Omdat sommige mensen in hartje Amsterdam werken. Parkeren is los van de kosten gewoon onmogelijk.

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:33

@Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:30
Je zou zomaar geen auto kunnen hebben?

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:31

@Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:29
Maar scheelde klacht en gedoe, overtuigingskracht.

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:31

Ga maar eens door Utrecht rijden op je scootertje. Je kan de fietsers achter je horen denken "klote scooter", "stinkding", "lawaaibak". En ergens vind ik ze ook wel gelijk hebben. Waarom zou je in een grote stad wonen en allemaal een auto willen rijden door die kleine middeleeuwse straatjes. Dat is misschien nog wel asocialer. Er is gewoon te weinig ruimte in Amsterdam.

Hjalmar | 14-02-14 | 00:31

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:20 |
Waarom zou je in vredesnaam op de fiets gaan zitten als je geen drugs of alcohol in je bloed hebt?

Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:30

Helemaal met Jort eens. Het grote verschil in het fysieke risico tov het juridisch risico veroorzaakt deze scheefgroei.
Ik denk dat je als zwakkere deelnemer bewust moet blijven dat je een risico loopt in het verkeer.

Verbelgd | 14-02-14 | 00:30

@gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:24
Een gesprek. Prettig was het niet.

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:29

@Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:22
En? Heeft een blauw oog nu? Of prettig gesprek gehad?

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:24

@gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:20
Als je zo dom bent om uit te stappen en de pliesie te laten komen wel ja.
Laatst nog zo'n minkukel voor de bumper gehad. Was er volledig op uit om "gecompenseerd" te worden.

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:22

de grote Anti | 14-02-14 | 00:14 |
Mijn kleine ford fiestaatje is bijna even snel als ik de specs bekijk. Even afhankelijk van welke uitvoering je hebt.

Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:22

Hulde voor Jort, hij heeft weer gelijk!

BarneyBoner | 14-02-14 | 00:21

@Itzamná | 13-02-14 | 23:59
Dat zal best, maar jij en ik weten dat je een sip individu bent en dan heb je nog mazzel dat ik naar je kijk.

Ongeblustekalk | 14-02-14 | 00:21

In Nederland is het zo als je nieuwe fiets nodig hebt rij je gewoon tegen een auto aan.... Alleen even geen drugs innemen, geen bloed in je alcohol hebben, komt helemaal goed :D

gedachtespinsel | 14-02-14 | 00:20

- mezcal roeleren doet als wij praten -

Itzamná | 14-02-14 | 00:17

@Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:01
Klopt.. Trouwens, ik loog. De audi Q7 weegt 2600 kilo.
Deze zal iets van 1700 zijn. 4 cilinders ook slechts, maar als je hoog in de toeren gaat zitten laat je de meeste jongetjes in hun sportautootjes toch achter je.
Vooral in bochten ligt het ding als een baksteen op de weg dankzij de mcpherson ophanging. Jaja, allemaal niet heel erg deftig. Meer een grote botsauto. Voor fun.

Net als de mtb voor fun.
www.dumpert.nl/mediabase/2064951/5f813...

de grote Anti | 14-02-14 | 00:14

Parsons | 14-02-14 | 00:09 | + 0 -
Jij weet heel goed dat ik de Straat van Gibraltar bedoel, haha!

Later vannacht nog maar eens 'Das Boot' kijken...

Itzamná | 14-02-14 | 00:14

Heb het filmpje niet gezien, maar er zijn er 2 die deze nominatie meer verdienen dan dhr kelder... Plassie en zijn hallucinerende partijleider...

Horze | 14-02-14 | 00:13

@blinde kip | 13-02-14 | 22:26
Toch maar afgekeken. En ja, fietsers zijn tuig. Zelf nog geen een op de motorkap gehad maar familie van me wel. En veel. Veel schade aan de auto en de fietsers zien gewoon niet in dat het hun schuld is. Nooit kijken ze uit. Vogelvrij en het is alleen maar erger geworden sinds de invoering van die fietserbescherming. Dus Jort, ga klagen bij je maatje Mark. Die zit bij een nu nog grote vertegenwoordigde partij.
Er is nog een verkeersdeelnemer die erger is en dat is de voetganger. Genoeg daarvan aangereden omdat ze ineens zonder te kijken een verder lege straat de fietsstrook overstaken wanneer ik eraan kwam. Gelukkig was ik dus altijd op de fiets en niet met de auto anders had het iets meer pijn gedaan bij hen. En ja, ik kijk wel uit en geef genoeg geluidssignalen maar sommige idioten moeten verboden worden deel te nemen aan het verkeer, al is het te voet of op de fiets. De autohaat is te zwaar doorgeslagen in dit land.

blinde kip | 14-02-14 | 00:12

is op sommige plekken best wel diep

guy657 | 14-02-14 | 00:12

Als dagelijks voetganger in 020 kan ik melden dat de fietsers daar inderdaad kloodtzakken zijn. Allemaal.

Oh, en ik zag VanLeeuwen nog lopen vandaag op Amsterdam CS. Hij had een jas aan.

Lijkt me logisch... | 14-02-14 | 00:11

@Itzamná | 14-02-14 | 00:05
Exactemundo, alhoewel het natuurlijk wel weer vrij lastig is om een giraffe te verzuipen in het Markermeer.

Maar dit terzijde.

Parsons | 14-02-14 | 00:09

Wonderlijk eigenlijk dat Pritt dit topic schrijft. Meestal is het Quid die zit te zeiken over mensen die 3 km te hard rijden of met losse handen fietsen.

Enfin, schandalig is het wel dat die Jort zo stout doet. Foei!

Itzamná | 14-02-14 | 00:08

Wat een lul is hij toch.... met die valse nicht Geer: als het maar geld oplevert....

guy657 | 14-02-14 | 00:08

Yup! Helemaal gelijk! Zeer herkenbaar. Eindelijk wat zinnigs uit die vent!

Zuidermeerder | 14-02-14 | 00:07

Jort heeft gelijk, maar het is niet alleen aan Amsterdam gegund dit probleem. Meneer Pritt Stift kan beter terug naar waar hij behoort; stilstaan op het bureau.

LieverJeZus | 14-02-14 | 00:06

Hij heeft gewoon gelijk, kudtfietsers

SicSeb | 14-02-14 | 00:06

Sowieso zou er een scheiding moeten zijn van fiets en staat. Fietsen doe je maar lekker achter de voordeur, in je eigen tijd. De weg is gebouwd voor auto's en, bij hoge uitzondering, vrachtverkeer. Zeker als die bier vervoeren. Komt nog bij dat fietsers bijna altijd alleen bier vervoeren in de vorm van pis. Alleen dat al zou een reden moeten zijn om alle automobilisten te bewapenen met een vuurwapen; dus niet alleen degenen uit Noord-Afrika, zoals nu het geval is.

Parsons | 14-02-14 | 00:05

Parsons | 13-02-14 | 23:42 | + -1 -
Fraai gezegd. Fietsers moeten gewoon een spuitje krijgen tenzij bewezen is dat zij andere verkeersdeelnemers geen overlast bezorgen.

Wordt het nog rustig in 020 (en in't rooie Noorden).

Die 'Giraffe-doctrine' gaat nog eens heel groot worden, denkend aan al die pareltjes hier te lande. Dit terzijde.

Itzamná | 14-02-14 | 00:05

Hij is oud geworden...
Petrus de Rewa | 13-02-14 | 22:26 | + 26 -

Ja duh, het zou wat zijn als hij jonger zou zijn geworden. Voor iemand die aanstaande september 50 wordt ziet Jortje er eerlijk gezegd nog goed uit.
Leuke reclame trouwens, Geenstijl.

koter | 14-02-14 | 00:02

de grote Anti | 13-02-14 | 23:55 |
Een SUV is niet helemaal hetzelfde als een vervoer-op-maat-busje.

Ik was in Haren | 14-02-14 | 00:01

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:48
De helft van jouw plempsels vind ik crap, maar je bent wel oprecht.

Ongeblustekalk | 14-02-14 | 00:01

Arrogantie haat ik. Maar het past bij hem, en op de een of andere manier kan ik het bij hem wel hebben. Het is een aardige baas, in plaats van lul. Geenstijl, bashen is prima, maar hij heeft een punt. Fietsers zijn hufters.

SuperRogier | 14-02-14 | 00:00

Right on dude | 13-02-14 | 23:55 | + 1 -
Kijk, jij hebt het helemaal begrepen. Plus.

Itzamná | 14-02-14 | 00:00

@de grote Anti | 13-02-14 | 23:58
Die uitspraak neem ik aan, ik heb verder niet zoveel met Jort en vind hem wel een grappig heerschap.

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:59

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:39 | + 0 -
"Zoals ik al zij is dat bespottelijk, maar aan krankzinnige regels kan je niet anders dan je aanpassen."

Zij? Nah, weet niet of ik dat goedt kan rekenen. 'Kan je' ook niet, eigenlijk.
Enfin, bijzaken.

Het lijkt mij niet meer dan fatsoen om je niet aan te passen aan krankzinnige regels. In dit voorbeeld is er weinig aan te doen en moet je het er mee doen, maar het liefst zou ik de krankzinnigen die dit verzonnen hebben in het Markermeer verzuipen.

Kijk, dat is andere taal. Je zou bijna zeggen: Verfrissend!

Itzamná | 13-02-14 | 23:59

Jort Kelder doet mij een beetje denken aan meneer Prins die een bekeuring kreeg voor zijn gordel "mevrouw ik ben van adel, er zijn nu eenmaal verschillen en in dit land en mensen zoals ik worden niet staande gehouden". Ik kan de grap van Jort wel waarderen.

tinus stittelaar | 13-02-14 | 23:58

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:54
Financieel ben ik natuurlijk geen partij voor onze jort.
Op alle andere vlakken waarschijnlijk wel.

de grote Anti | 13-02-14 | 23:58

Alsof ik zelf het filmpje heb ingesproken (zonder Maserati dan). Helemaal mee eens Jort. Ik rijd auto en fiets in Amsterdam, en zodra ik het eerste doe ben ik vogelvrij verklaard. Wat een agressieve randdebielen zijn Amsterdamse fietsers. Schreeuwen, schelden, enkele waarheden en soms zelfs gewelddadig. Er moet een nieuwe fietswet komen in de hoofdstad, die ook onschuldige autobestuurders beschermt.

Right on dude | 13-02-14 | 23:55

@Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:52
200 kilo meer.. dan zitten er 6 mooie meiden achterin.
Pff.

de grote Anti | 13-02-14 | 23:55

Maar eh, Jortje, je reed uit een uitrit. Dan heb je zowiezo geen voorrang.

3ertin | 13-02-14 | 23:55

@de grote Anti | 13-02-14 | 23:52
Oh, het kwam wat dominant over, alsof je dan meer status zou hebben dan ons Jortje, en dat is echt heel makkelijk, lekker laten zijn wie hij is en publiek pikt, lekker zo laten.

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:54

Altijd leuk. Zo'n provinciale keutel die, wanneer hij eindelijk in de grote stad woont, in al zijn verwijfdheid gaat klagen over de grote stad.

Ayatollah Oink-Oink | 13-02-14 | 23:53

de grote Anti | 13-02-14 | 23:45 |
En wat weegt de auto als je moeders de vrouw thuis laat? (sorry flauw)

Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:52

Jort. je bent een beetje cheap. heb je dan geen goeie verzekering?

Mr. Squits | 13-02-14 | 23:52

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:50
Nee, veelal staal en aluminium geloof ik.
Misschien moet ik het boekje er even bijpakken.

de grote Anti | 13-02-14 | 23:52

@seven | 13-02-14 | 23:46
Dus het koningshuis heeft ons dit geflikt, godver zeg!

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:50

@de grote Anti | 13-02-14 | 23:45
2600 kilo ego?

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:50

Dat automobilisten als criminelen worden afgeschilderd is de schuld van partijen als D66 en politici als.... nu moet ik oppassen voor Joris

beniknouzoslim | 13-02-14 | 23:49

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:42
Niet, want ik ben al blij, maar zegt in elk geval iets dat het misschien kan zijn dat iemand het soms toch een beetje eens is met mijn plempsels :D

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:48

@goedverstaander | 13-02-14 | 23:36
Jij wel dan?

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:47

Ja, een uitrit, maar het verhaal klopt verder wel. Fietsers vallen qua aansprakelijkheid onder een vorm van klasse-justitie.
Daarbij, sinds Maxima uit een uitrit kwam en daarbij iemand aanreed is de jurispudentie compleet omgegooid.;)

seven | 13-02-14 | 23:46

Hehe, wees gerust jort.. Mij zal je niet in je grill vinden. Ik fiets zo over die maserati van je heen en voordat je doorhebt wat er gebeurd is ben ik al een kilometer verderop. Oh, en mocht je dan verhaal komen halen stap ik mijn suv van 2600 kilo zwaar.

Maar het is wel zo, de gemiddelde (amsterdamse) fietser is een idioot. Des de leuker om ze soms te laten zien hoe het wel moet. Grote ogen overal.

de grote Anti | 13-02-14 | 23:45

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:42
-t

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:45

goedverstaander | 13-02-14 | 23:36 |
Lol, jij krijgt al meer +jes voor het eens zijn met mijn reactie, dan ik voor de reactie zelf.

Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:45

Go, Jort! Auto's horen er nu eenmaal bij, het OV is een ramp, werk is te ver fietsen en autorijden is gewoon leuk.

ratelaar | 13-02-14 | 23:43

Uitrit is nooit voorrang. Geen gordel is illegaal. Als Jojt mij had aangereden (want zo is het, de fietser had Jojt niet aangreden) Dan was er heel wet meer spuit- uitdeuk- en onderdeeltje-vervangwerk nodig geweest.
Vooral ook aan dat smoelwerk van hem.

Pollekeb | 13-02-14 | 23:42

@Itzamná | 13-02-14 | 23:36
Ik hoef zeker niet uit te leggen hoe dat er hier in het Rooie Bolwerk van het Noorden aan toegaat mag ik hopen?

En je weet inmiddels wat ze in Denemarken met giraffen doen, toch?

Die verdienen dat; fietsers ook; en al helemaal fietsers in rode bolwerken.

Parsons | 13-02-14 | 23:42

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:31
Hoe blij wordt je ervan wanneer ik je af en toe plus? ;)

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:42

Jort. Realitycheck: De wereld draait niet om jou. Pedant mannetje.

Klefbek | 13-02-14 | 23:39

@Itzamná | 13-02-14 | 23:25
Zoals ik al zij is dat bespottelijk, maar aan krankzinnige regels kan je niet anders dan je aanpassen.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:39

@ Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:37 |
Dat weten we niet. En misschien willen we dat ook wel niet weten.

goedverstaander | 13-02-14 | 23:39

Geen gordel = geen recht van spreken.

Rest In Privacy | 13-02-14 | 23:38

Ach jee, neoliberaal loopt een deukje op.
En gelijk moet de hele wereld zich aanpassen.
Waar kennen we die toch van?!

Rest In Privacy | 13-02-14 | 23:38

goedverstaander | 13-02-14 | 23:36 |
Georgina en Lauren des te meer.

Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:37

@ gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:31 |
Pats! Heeft u zomaar weer een minnetje te pakken.

On topic: Die Kelder wordt dan misschien een dagje ouder, maar als je jarenlang Georgina Verbaan een beetje vol hebt liggen blaffen en nu Lauren Verster te pas en te onpas uit kan wonen heeft de man nog geen klagen.

goedverstaander | 13-02-14 | 23:36

Parsons | 13-02-14 | 23:31 | + -2 -
Geh, wat zou je ook gaan fietsen als je ook met de auto kunt?

Totale losers, al die kudtfietserTs. In 020 een plaag. Zijn allemaal ook nog eens PvdA-stemmers, dus ik zou menen dat je extra airmiles zou moeten krijgen als je er een zooitje aan puin rij... uhh, nou ja, ik bedoel het natuurlijk genuanceerder.
Ik zeg, het zijn ook mensen! Dus!!

Itzamná | 13-02-14 | 23:36

ben het volledig eens met jort. en met zijn geld kun je eindelijk pas echt fatsoenlijk wonen in amsterdam. en ja, dan is het best een leuke stad.

helaas verdien ik wat minder, ben er al jaren weg.

rvo | 13-02-14 | 23:34

@ Itzamná | 13-02-14 | 23:21 |
Och, dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen.
Ik dacht; misschien weet de alwetende Itzamná wel een antwoord op mijn vraag.
Jou vraag ik ook niks meer, uit de hoogte poepend HAUTAIN uilskuiken!

fleischer | 13-02-14 | 23:34

@Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:25
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:32

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:23
Nou, blijf ik lekker uitgesproken zo nu en dan, zonder intentie iemand te beledigen :D De trollen die lust ik wel, vind ik wel grappig, past wel bij GS. En + en - kudos laat me straal koud, ik zit zwaar in de min zelfs. Maar bij dit topic heb ik weer paar plusjes, voor zover ik nog niet blij was, zou het er bijna van worden.

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:31

Fietsers zijn de giraffen van het verkeer. Weten ze in Denemarken al jaren.

Parsons | 13-02-14 | 23:31

@ Blofeld | 13-02-14 | 23:26 |
Als je even rustig kijkt, zul je zien dat de meerderheid het met hem eens is.

Lewis | 13-02-14 | 23:28

WTF! Aan de reacties te zien wonen de meeste Reaguurders hier buiten Mokum en/of hebben alleen een fiets in hun bezit (en dus geen auto) want Jort slaat hier wel even de spreekwoordelijke spijker op zn kop!

Blofeld | 13-02-14 | 23:26

King of the Oneliner | 13-02-14 | 23:08 |
Eenvoudige arbeider? Bij mij sta je veel hoger in aanzien dan een net-afgestudeerde nietsnut, die alleen maar werk wil aannemen op zijn 'niveau'. Mensen die hun werk, ongeacht wat voor werk, proberen uit te voeren naar eer en geweten zijn voor onze maatschappij een fortuin waard!

Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:25

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:12 | + 0 -
Dat zal, maar ik vind het principe verwerpelijk dat JIJ moet betalen omdat een ander een fout maakt.

En of JIJ dat nu mag betalen of een verzekeraar, dat maakt voor het beginsel niks uit. Heb je geen schuld, dan hoef je ook niet te betalen.
Ik rij in een auto en een fietser kijkt nergens naar, steekt over en heeft schade (ik ook). Mag ik zijn schade betalen. Krankzinnig gewoon.

Itzamná | 13-02-14 | 23:25

Hij heeft volkomen gelijk, maar met zijn geld was ik allang weggeweest uit die verschrikkelijke grafstad.

Slipsnifter | 13-02-14 | 23:24

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:17
Ehm, ik heb niet gezegd dat je een trol bent, daar zijn er al genoeg van hier.
Ik viel je ook niet aan.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:23

Yep, dat is precies zoals ik me de Grote Drama's in het leven van Jort Kelder voorstelde.

Elle92072182 | 13-02-14 | 23:23

Bravo

4081 | 13-02-14 | 23:23

fleischer | 13-02-14 | 23:09 | + 0 -
Zie vorig topic.
Had je zelf ook wel kunnen verzinnen.

Itzamná | 13-02-14 | 23:21

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:14
Uitgesproken mag, trollen is iemand anders afzeiken ter eer en meerdere glorie van het eigen ego. En verder val ik niemand aan, tenzij aangevallen, en verder stel ik alleen vragen. Dat anderen dat soms niet leuk vinden, maar lijkt me hun ervaring.

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:17

@King of the Oneliner | 13-02-14 | 23:08
Als ik ergens een zwak voor heb is het wel mensen als jij.
Wat voor werk heb je nu?

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:17

Het maakt werkelijk helemaal niks uit dat fietsers en voetgangers meer beschermd worden. Hij kwam uit een uitrit en dan moet je iedereen voorrang geven. Ook al rijdt/fietst/loopt iemand in de verkeerd richting.

En dan vertelt ie ook nog dat hij haar niet zag. Simpel, als je weet dat je iemand niet ziet in het verkeer omdat je spiegel of A-stijl in de weg zit, is het hoog tijd om te stoppen met autorijden. Dan ben je gewoon een potentiele moordenaar. Volgende keer ziet hij een peuter niet vanuit zijn Maserati.

Controllos | 13-02-14 | 23:17

Jan Gordelroos | 13-02-14 | 23:14 |
Ook oneens met sarcasme?

Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:16

@ Superkneus / 23:09
Muil houwe, kneus

Tobi | 13-02-14 | 23:15

paranoya | 13-02-14 | 23:13 Maar dan zien ze dat ie een uitrit verlaat en onvoorzichtig aan het verkeer gaat deelnemen.

zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:15

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:07
Ik kijk niet naar die regels, maar omdat je zo uitgesproken bent vroeg ik me dat af.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:14

ONEENS met geenstijl
EENS met JORT!!!!

Jan Gordelroos | 13-02-14 | 23:14

King of the Oneliner | 13-02-14 | 23:08 | + 0 -

Wat een postbode dus al jaren deed. U dacht dat het zwaar werk was? Man, ga zwemmen.

DANNY3960 | 13-02-14 | 23:14

een dashcam, het kost een paar eu, en je ziet er uit als een rusische pauper, maar dan staat je zaak denk ik een stuk sterker...

paranoya | 13-02-14 | 23:13

Superkneus | 13-02-14 | 23:11 Dahaag.

Trol.

zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:12

@Itzamná | 13-02-14 | 23:04
Risico-aansprakelijkheid kan je gewoon afdekken met de verzekeringsmaatschappij en dat is niet duur. Bespottelijk is het wel, maar daar kan je als slimme burger wel omheen.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:12

.. en zijn Gooise "erj" is ook nep.

Worstjes | 13-02-14 | 23:12

Waarom wast Kelder nog steeds die broeken van 'm zo heet
dat hoogwater gedoe is onderhand een beetje uit de tijd

Tobi | 13-02-14 | 23:12

Jort, doe jezelf een plezier. Verhuis naar Rotterdam. Plat gebombardeerd en genoeg ruimte ontstaan voor auto's. Zoals het heurt.

ploert | 13-02-14 | 23:12

-weggejorist-

Superkneus | 13-02-14 | 23:11

Ouwe kop heeft hij gekregen zeg. Herinner me hem nog toen hij als branieschopper in de Woo stond.

Uriël Fack | 13-02-14 | 23:11

Helemaal met mee eens. Sterker nog:
Alle steden fiets en scootervrij!
Daarnaast een verplichte opvoeding voor fietsers.

Marvin_NL | 13-02-14 | 23:10

eerstneukendanpraten | 13-02-14 | 23:06 Vroeger heette hij Matthijs hè?

zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:10

Wil iemand even dat zand uit zn kudt wrijven? Dank u.

ikdenkwat | 13-02-14 | 23:10

@ Itzamná | 13-02-14 | 23:04 |
Je bent dan zo overvol van je eigen gelijk....
MAG ik nog even antwoord op mijn vraag uit 't vorige topic a.u.b.?

fleischer | 13-02-14 | 23:09

Pritt zou hetzelfde [willen] doen als hij met z'n Zweedse tank de hoofdstad binnenrolt
dus niet dat makke 020 Noord he, daar woont immers geen hondt

Tobi | 13-02-14 | 23:09

Ik stap nu vanaf Winterswijk op mijn fiets om mijzelf principieel voor de mazeratti van Jortje te werpen.

Diederik-Maximiliaan | 13-02-14 | 23:09

-weggejorist-

Superkneus | 13-02-14 | 23:09

7.999.999 miljoen automobilisten,geachte droplul.Hij denkt dat die net als zijn maffiamaatje Rutte namens mij spreekt.

Halve Duitser | 13-02-14 | 23:08

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:41
Ik werkte bij TNT Post, pakjesbezorgen.
Ja, ik ben maar een eenvoudige arbeider ;).
Fysiek en geestelijk heel zwaar, vond ik.
Route plannen, efficient doch ongelukvrij rijden, stratenkennis, postcodekennis, verborgen straatjes in de Jordaan, ik ken dus heel Amsterdam uit het hoofd.
Maar het vergt heel veel om vooral rustig te blijven, ook al worden jouw rechten met voeten getreden, en fietsers overal dwars doorheen gaan, maar jijzelf een prent kan krijgen voor een miniscule overtreding als bijvoorbeeld eventjes je auto op een invalideparkeerplaats zetten, terwijl je bezig bent met bezorgen.

King of the Oneliner | 13-02-14 | 23:08

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:49
Nee, maar misschien interpreteer jij de regels wat anders dan de redactie, en ben ik wel blij mee.

gedachtespinsel | 13-02-14 | 23:07

De huisvriend van onze mp...... verkiezingstijd.
Je gaat me toch niet vertellen dat de vvd GS een zak duiten heeft overhandigd in ruil voor dit.

toetanchamon | 13-02-14 | 23:07

@ Petrus de Rewa / 22:26
Dat zeggen op een dag ook over jou
dat is, als je niet in de tussentijd overleden bent he, dan zeggen ze het natuurlijk weer niet

Tobi | 13-02-14 | 23:07

@zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:01
Ik heb ook eens zo'n akkevietje meegemaakt. Fietser knalt recht tegen mij bolide op en vervolgens kan mijn verzekering betalen.
 
Wellicht dat dat de reden is, van mijn ietwat enthousiaste reactie. ;)

saintinel | 13-02-14 | 23:07

Die Lauren Verster is een anti-militaristische hippe, las ik ergens. Echt het soort vrouwen dat bij Jort past.
Of bij Mark.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:07

@fleischer | 13-02-14 | 22:50
Amsterdam (ned)
Het is goed dat je dat er bij zet.

miko | 13-02-14 | 23:07

@ Superkneus 23:03

Je komt me vaag bekend voor btw...

eerstneukendanpraten | 13-02-14 | 23:06

Is deze Maserati zou oud dat ie geen autogordels heeft?

tipo | 13-02-14 | 23:06

Zo zie je maar weer. De 'zwakkere' worden de hand boven het hoofd gehouden. En maken daar arrogant misbruik van. Waar heb ik dat meer gezien?!

Drumvogel | 13-02-14 | 23:05

eerstneukendanpraten | 13-02-14 | 22:56 |
En als blijkt dat je teveel op hebt om nog te kunnen lopen, kun je altijd even met je raampje open door Amsterdam gaan rijden om een beetje nuchter te worden. Frisse lucht en de radio aan is mij altijd verteld.

Ik was in Haren | 13-02-14 | 23:05

Die Jort heeft groot gelijk. De invoering van risico-aansprakelijkheid is in feite te zot voor woorden.
Als je met je auto gewoon ergens op straat rijdt en een halve zool van een fietser rijdt tegen je aan of iemand rent gewoon de straat op zonder uit te kijken - mag jij het feestje betalen als automobilist.
De schuldvraag doet er totaal niet toe. In dit soort gevallen totaal absurd, en 't verklaart ook waarom fietsers doorgaans van die totaal asociale klootzakken zijn, vooral in 020.

Het is dan wel een voordeel als je auto twee ton weegt of zo, dan zijn die fietsers iets terughoudender.
Bespottelijke wetgeving.

Weet je waarvoor je risico-aansprakelijkheid moet invoeren? Voor minderjarige kinderen die anderen, bejaarden bijvoorbeeld, beroven en anderszins overlast veroorzaken. Dan gelijk de ouders laten betalen. Nu maar raden over welke pareltjes het gaat...
Is dat regel in NL, dat de ouders mogen dokken? Welnee.

Flikker toch op.

Itzamná | 13-02-14 | 23:04

Op de fiets is iedereen Fin.

Swabibi Musampa | 13-02-14 | 23:04

Jort,+100

DANNY3960 | 13-02-14 | 23:04

miko | 13-02-14 | 23:03 Roflol.

zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:03

-weggejorist-

Superkneus | 13-02-14 | 23:03

@Eurotokkie | 13-02-14 | 22:47
Inderdaad. Hij had gewoon dat mens naar haar moer moeten sturen en door moeten rijden. Als de wouten dan aan de deur staan zeggen dat je blij bent dat ze de dader te pakken hebben die zijn geparkeerde auto hebben beschadigd.
Laat mutske het maar eens bewijzen dan.

miko | 13-02-14 | 23:03

@ King of the Oneliner | 13-02-14 | 22:38 |
That's the spirit, dude!

fleischer | 13-02-14 | 23:03

saintinel | 13-02-14 | 22:58 * Kuch * Uitrit * kuch *.

zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:01

@kneuterzak | 13-02-14 | 22:52
Of dat na een regenbui de elektronica de geest geeft, een BMW is nog erger, die kan dat al op de parkeerplaats.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 23:01

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-14 | 22:51 | + 0 -
Los van z'n gehannes blijft het natuurlijk een heerlijke knuffelproleet, altijd lachen met die vent. Alles behalve saai.

AdmiraalAckbar | 13-02-14 | 23:00

Een fietsster aanrijden als je uit een uitrit komt en daar dan verontwaardigd over doen.

De sukkel heeft het niet helemaal begrepen.

zeg maar jansen | 13-02-14 | 23:00

Geen gordel om.

3:29 moeten die fietsers in de remmen als hij uit een uitrit komt.

Rattlehead | 13-02-14 | 22:59

Dus je rijd uit een parkeergarage een fietser aan en de fietser is dan in fout volgens jort .Nou jort namens mijn dochter die nu al meer dan 1 maand op ic ligt sorry www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...

lame dick | 13-02-14 | 22:59

De auto, de kleding en het stemmetje doen mij mij afvragen wanneer deze jongen eens uit den kast gaat komen.

zeg maar jansen | 13-02-14 | 22:58

Het blindelings onvoorwaardelijk gelijkstellen van de zwakste, heeeeeel herkenbaar hier in NL.
 
waanzin idd! Jort heeft nu eens gelijk. :)

saintinel | 13-02-14 | 22:58

Wat een jankert!

Glas Koning | 13-02-14 | 22:57

In der Beschränkung zeigt sich der Meister. Het reclamebureau heeft het even niet begrepen. Zo lang de heer Kelder in zijn eentje laten neuzelen wordt puur vervelend.
Salut! Evocatus

Evocatus | 13-02-14 | 22:57

@ brazuco | 13-02-14 | 22:53 |
ÓÓk nog!
Een TOTAAL-LUL dus ;)

fleischer | 13-02-14 | 22:56

@ Ik was in Haren 22:51

Een auto met een te kleine kofferbak, dat is pas een legitieme reden om te gaan drinken!

eerstneukendanpraten | 13-02-14 | 22:56

Heeft z'n gordel niet om.

brazuco | 13-02-14 | 22:53

@Satria | 13-02-14 | 22:49
Maar wel 4 Italiaanse velgen van 20 ruggen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-14 | 22:52

Over de kapot gereden carterpannen met zijn italiaans speeltje heur je hem niet.

kneuterzak | 13-02-14 | 22:52

eerstneukendanpraten | 13-02-14 | 22:44 |
Hoeveel had Jort er al op voor hij aan dit filmpje begon?

Ik was in Haren | 13-02-14 | 22:51

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:48
Voor miko dus.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:50

Amsterdam(ned)
PvdA stad toch?

fleischer | 13-02-14 | 22:50

miko | 13-02-14 | 22:46 | + -1 -

Pak jij dan maar lekker de scootmobiel.

Eurotokkie | 13-02-14 | 22:49

hij komt uit een uitrit..... dus hij heeft sowieso geen poot om op te staan

Satria | 13-02-14 | 22:49

@gedachtespinsel | 13-02-14 | 22:40
Hoi, nog steeds geen ban?

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:49

Interesseert me niet, bisensuelen sporen Überhaup niet.
Wel vriendelijke mensen, dat wel.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:48

Jort... voor eens en altijd... nederlandsche ambtenaren zijn als professionele burgerhaters altijd onschendbaar... ze scheijten op je, snap je dat ?

duitse herder | 13-02-14 | 22:47

Geen gordel fout voorbeeld 3 miljoen boete .

newray | 13-02-14 | 22:47

miko | 13-02-14 | 22:44 | + 0 -
Jort is gewoon een mietje .

Eurotokkie | 13-02-14 | 22:47

@Eurotokkie | 13-02-14 | 22:38
Is dat niet zo dan?

miko | 13-02-14 | 22:46

@Eurotokkie | 13-02-14 | 22:35
Fietsen is voor tokkies.
Boven de dertig fiets je toch niet meer????

miko | 13-02-14 | 22:46

Bekakte bretels in een pederastenkar, maar dat is mijn mening.

Worstjes | 13-02-14 | 22:45

@Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:33
Tegelijk?

miko | 13-02-14 | 22:45

Maar hoeveel kratten bier passen er eigenlijk in de kofferbak van die Maserati?

eerstneukendanpraten | 13-02-14 | 22:44

Zo is het Jort. de volgende keer die ontendable vietser nog even bijwerken. Het lost niets op maar geeft een lekker gevoel.

miko | 13-02-14 | 22:44

-weggejorist-

Superkneus | 13-02-14 | 22:44

Oké deze kneus is de verbinding met de realiteit helemaal kwijt! Met ze maserati uit het jaar kruik!

Glas Koning | 13-02-14 | 22:44

of je doet ff een gordel om.... Jorrrrrt

biland | 13-02-14 | 22:41

@King of the Oneliner | 13-02-14 | 22:38
Jij woont in Amsterdam? Gecondoleerd.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:41

Een Maserati is ook helemaal niet bedoeld voor de binnenstad en al helemaal niet voor Amsterdam. Als Jort dat niet snapt, kan ie beter op een elektroscooter gaan rijden.

FrankVeer | 13-02-14 | 22:40

@Eurotokkie | 13-02-14 | 22:38
DENKT te hebben..... lijkt me

gedachtespinsel | 13-02-14 | 22:40

Ik zit zelf bijna nooit in een auto, maar ik kan zeggen dat ik het he-le-maal met hem eens ben.
Los daarvan, ik mag hem ook wel. 't Zou wel saai worden als we geen mensen hadden die er een beetje uit sprongen.

Lewis | 13-02-14 | 22:39

Helemaal gekeken. Iets met Aevita en 240 reaguursels blijft hangen

Den Meester | 13-02-14 | 22:39

Moet je niet in de stad gaan wonen.
Kutventje.

oplichter | 13-02-14 | 22:38

Hij heeft gelijk, het is inderdaad een gekkenhuis, de omgekeerde wereld.
Ze slaan op je dak, waardoor je bijna een hartverzakking krijgt omdat je denkt dat je iemand aangereden hebt.
In het donker, zonder licht, tegen het verkeer in, al zwabberend en bellend, maar jij als automobils moet constant op de toppen van je oplettendheid zijn.
Heb eenmalig iemand tegen de auto gehad, omdat zij zich op het laatste moment nog door de bocht wou wurmen, terwijl ik al afsloeg (verkeersinzicht, ho maar), en heb het gelijk afgekocht met 100 Euries voor de broek en het verbogen stuur.
Bijstandsmoedertje was helemaal blij.\

King of the Oneliner | 13-02-14 | 22:38

Idontgiveafunk | 13-02-14 | 22:35 | + 0 -

Sommige mensen denken , hoe duurder de wagen hoe meer rechten je hebt in het verkeer .

Eurotokkie | 13-02-14 | 22:38

Klopt, Jort heeft zoals gewoonlijk groot gelijk.
Hoe duurder je auto hoe meer klappen op je dak van de 020 fietsers.
Echter Jort maakt 1 denkfout, hij moet bij de Aevitae verz. gasten weg en een echte Autoverzekering nemen, met een No Blame No Claim clausule, Kelder wel scherp blijven.

Uw Verzekeringsadvis | 13-02-14 | 22:38

Jort heeft duidelijk niet in dienst gezeten, wat een wijf.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:38

Waar ken ik die vent toch van... Leuk typetje, dat natuurlijk wel en kon er persoonlijk wel om lachen.
Ik bedoel, hij heeft in zover gelijk dat fietsers inderdaad zichzelf praktisch voor je auto kunnen gooien en dan nog steeds gelijk krijgen van de staat, maar ja.. een van de vele dingen die mis is met dit land, toch?

Care | 13-02-14 | 22:36

Schade aan je grill??? Hier.... BAM, al je tanden eruit. Dat is pas schade aan je grill. Arrogante hork!

selxi | 13-02-14 | 22:35

Zoals hij het beschrijft doet het me een beetje denken aan een andere groep onschendbare mensen waar Powned een aanvaring mee had.

Idontgiveafunk | 13-02-14 | 22:35

Ik zou zeggen pak eens zelf de fiets Jort.

Eurotokkie | 13-02-14 | 22:35

Is meer een Maserati probleem dan een auto probleem. Ik heb er mijn oude roestige Volvo tank niet heel veel last van. Fietsers passen wel op ;-)

xela | 13-02-14 | 22:34

Heeft Egbert Hennen flashback ("een dubbele doorgetrokken streep betekent dat je er dubbel zo hard overheen mag")

AdmiraalAckbar | 13-02-14 | 22:34

Hij heeft toch gewoon gelijk. Period.

Masturwasbeert | 13-02-14 | 22:34

@HaagscheHarry | 13-02-14 | 22:27
Ja, is wat langer dan de one-liner van Wilders....

gedachtespinsel | 13-02-14 | 22:34

Wat is nou die 3000 euro komop zeg. Hij mag blij zijn dat die fietser geen letsel heeft.

stipjes | 13-02-14 | 22:33

Maar hij neukt wel met Lauren Verster en Mark Rutte, de geilneef.

Ongeblustekalk | 13-02-14 | 22:33

"Billijkheid". Een begrip wat buiten onze juridische kaste geen enkel raakvlak met rechtvaardigheid heeft.

Godsammekraken | 13-02-14 | 22:33

Zeikwijf

Harry Turtle | 13-02-14 | 22:33

Mep maar eens een inbreker, ga je ook de bak in als het geweld niet proportioneel is. Hij heeft wel een puntje, de dame was fout. Dat de bewijslast ligt bij de bestuurder van de auto prima, maar de dame was fout, hoewel.... hij kwam uit een uitrit :D Lekker die wetgeving.....

gedachtespinsel | 13-02-14 | 22:33

Wat Jort zegt. Hulde!!

Amsterdamsko | 13-02-14 | 22:32

Voor het aanrijden van een Maserati is een standrechtelijke executie op zijn plaats. Nog afgezien van de schuldvraag.

kezie | 13-02-14 | 22:32

Het gaat om het principe... -.-"

timhonkbal | 13-02-14 | 22:31

-weggejorist-

HaagscheHarry | 13-02-14 | 22:27

Helemaal met Jort eens.
Kutfietserts altijd -1

JK-Ees | 13-02-14 | 22:26

"Verkeeeerhhh" ... en toen ben ik afgehaakt.

blinde kip | 13-02-14 | 22:26

Hij is oud geworden...

Petrus de Rewa | 13-02-14 | 22:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl