Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PANIEKPICA. Heel Nederland tankt over de grens

accijnskaart534.jpg Voor de jaarwisseling lag de grens voor tanken & proviand inslaan nog op ongeveer 54 kilometer. Maar kijk nu eens hierboven. Volgens de laatste gecombineerde metingen van Nibud, CBS, CDA, het GeenStijl Rationele Beschouwingen Bureau (GSRBB) en het Platform Landelijke Eenheid Ultiem Reddings Overleg Pomphouders (PLEUROP) blijkt dat Echt. Helemaal. Niemand. met een auto nog tankt of boodschappen doet in Nederland. Er worden zelfs al ferryboottochten naar nabijgelegen brandstofparadijzen aangeboden voor mensen die langs de Noordzeekust wonen. De accijnsverhogingen SLOPEN de nationale economie alsook het MKB in levensmiddelen & brandstofhandel. En dus schrijft het IPO (InterProvinciaal Overleg) vandaag een zeldzame PANIEKBRIEF (pdf) aan de nieuwe StasFin Eric Wiebes. Of de effecten van de misdadig hoge brandstofaccijnzen alsje-alsje-alsjeblieft NU al geëvalueerd kunnen worden in plaats van ergens in het voorjaar. Want de pomphouders in de grensprovincies lopen qua inkomsten op hun laatste benzinedampen richting een onafwendbaar faillissement. En dit kan ook alleen in Nederland: een staatskas die zware verliezen lijdt omdat er te veel belastingen opgelegd worden. Serieus. Kan IEMAND bij de VVD op de rem trappen?

Reaguursels

Inloggen

@ Stormageddon. Spot on dude! Hulde!

WatZalIkErvanZeggen | 14-02-14 | 10:17

Ik woon in Breda waar er bij een centrumbenzine pomp de benzine as we speak 1,72 staat.....10 min rijden en ik sta in Bels te tanken voor 1.43 30 ct op 60 liter is 18 euro op een tank..... wel lekker.

merma84 | 13-02-14 | 15:30

De dichtstbijzijnde buitenlandse pomp is voor mij Elten (D) of Stabroek (B), allebei exact 150 km rijden volgens Google Maps. Maar hier rond Amsterdam (niet binnen de stad) betaal ik op dit moment 1,609 voor Euro95. Niet zo billijk als bij de Pruis of de Vlaam, maar wel minder dan het snelwegtarief. De goedkope jongens zijn stuk voor stuk onbemande pompen. Vooral Esso is goed bezig en bouwt al zijn dure bemande stations om naar onbemande Express-pompen. BP doet dat ook, met BP Express, maar daar zijn er minder van.

Jan Zand | 13-02-14 | 12:27

Ohja kreeg laatst boete. 24 km te hard in Duitsland; 25 euro. Kreeg er ook een uit Nederland. 37 euro voor 4 km te hard...

LG | 13-02-14 | 10:50

Ik woon op 5 km van de Duitse Grens. Wij tanken 1 keer per week en doen 1 keer per week boodschappen in Duitsland. Tanken scheelt ons; 40 x 0.30 = 12. Boodschappen scheelt ons ongeveer 15 euro op een volle kar. We roken beide, dat scheelt ons 5 euro. We hebben wel eens een feestje dus halen we onze alcohol in Duitsland. Fles Bacardi scheelt ons 6 euro. Al met al scheelt het ons; 40/50 euro.

Dan ben je toch gek als je in Nederland gaat winkelen?

LG | 13-02-14 | 10:49

Ik ga dit weekend weer shoppen in Duitsland. Ik zorg ervoor dat mijn achterbak helemaal leeg is bij aankomst, en die gaat afgelaaie vol weer zurück. Met drank en jerrycans vol brandstof. En als ik geflitst wordt, pis ik in mijn broek van het lachen, want dat is één tiende van de prijs van de Nederlandse boetes. Ik kom uit Rotterdam, en ondanks de afstand, loont het!!

Kortenbout | 13-02-14 | 10:25

Duitsland kan wel een beetje VVD gebruiken.
.
Dat bedoelden ze zeker voor de vorige verkiezingen?
.
Laten we al helemaal niet over de Partij van de Armoede beginnen, haar eigen achterban krijgt ze zo lekker werkloos op de bank. Samsom kan zijn partij beter omdopen tot Partij voor de Duitse Arbeid.

Rest In Privacy | 13-02-14 | 10:11

the Jackdawn | 13-02-14 | 08:06 | + -1 -

Correctie: niet pennestront, Rutte. Rutte is de Slopert des Vaderlands..

Niemand anderse

AsEl | 13-02-14 | 09:44

Hahahaha op de rem trappen.. iemand van de vvd? hahahaha

Verder: ik heb een aantal maanden een gok genomen en mijn oude dieseltje eens volgegooid met een mengsel van frituurvet en diesel (meer vet dan diesel) en raad es: tokkelt als een zonnetje... CHEAP!

AsEl | 13-02-14 | 09:42

En niet te vergeten de jeugd van -18 die gaan ook al massaal in de grenstreken naar hun buurland omdat ze daar wel 'n beertje of wijntje mogen drinken. Jou zou echt gaan denken dat Rutte bewust Nederland naar de knoppen probeert te helpen dus zou het een goed plan zijn om hem via het gerecht eens aan de tand te voelen via een Haags Tribunaal want ik vind dit beleid sterk op landverraad lijken.

mente aperta | 13-02-14 | 08:59

je krijgt die Nl-ers ook niet meer terug. Het zijn net schapen. Het duurt lang voordat ze in actie komen maar als er 1 over de dam is...
Nu ontdekken ze dat bijna alle boodschappen in D ook goedkoper zijn. Dus kopen ze levensmiddelen, kleding, drogisterijspulletjes, drank etc. ook over de grens om maar te zwijgen over huizen keukens autos etc.

ecologiste | 13-02-14 | 08:59

@pennestront | 13-02-14 | 07:56
Jij bent het voorbeeld van de anti Nederlander die Nederland wil slopen, ben er maar trots op.

the Jackdawn | 13-02-14 | 08:06

Lang leve LPG.

snokkertje | 13-02-14 | 08:00

We hebben het voor de grap hier thuis eens ff uitgerekend. 73% van onze consumptieve bestedingen wordt gedaan in D en B. Peut, peuken, drank, 1 nieuwe laptop, 1 nieuwe ijskast, alle diepvries- en houdbare boodschappen, verse voor 3 dagen, tuinmeubelen enz. enz.
De volgende Cayenne, of wat anders fouts, komt weer uit D., misschien op D. kenteken, als we van ons NL huis een vakantiewoning maken en ons vestigen in D. Mee bezig. Overweeg een prive-brandstofdepot aan te leggen. We zijn toch wekelijx in D, nemen we wat extra mee.
Jammer voor al die NL ondernemers maar fijn voor ons. Lekker de tyfus rutte met je gejat!

pennestront | 13-02-14 | 07:56

Lang leve mijn oude Volvo op LPG.

snokkertje | 13-02-14 | 07:56

Die handtekening in de PDF geeft wel aan hoe het met ons landje gaat.

WieIsDeChef | 13-02-14 | 07:39

Die handtekening in de PDF geeft wel aan hoe het met ons landje gaat.

WieIsDeChef | 13-02-14 | 07:39

ik doe al jaren mijn boodschappen over de grens. Ik vertik het nog langer om het wanbeleid in nederland te sponsoren namelijk. In de afgelopen 10 jaar heb ik misschien 1 of 2 keer in nl getankt en verder 1 keer per week de boodschappen in Duitsland halen. Goedkoper, betere kwaliteit en je wordt daar tenminste nog fatsoenlijk geholpen. De graaicultuur moet afgelopen zijn.

dezeookalbezet | 13-02-14 | 07:36

Die handtekening in de PDF geeft wel aan hoe het met ons landje gaat.

WieIsDeChef | 13-02-14 | 07:33

En wat klagen we weer lekker met zijn allen. Maar hoe veel wordt er gedaan om Den Haag op andere gedachten te brengen? Hoe veel demonstraties zijn er geweest hierover? Juist... NUL.... Dat is namelijk wat achter je beeldscherm zitten klagen oplevert: niets.

Slik het beleid, of investeer je tijd en moeite in iets wat wel verschil maakt...

Koek Bakker | 13-02-14 | 06:55

Tokkies die genoeg tijd hebben om 2 uur in de auto te zitten om een paar euro uit te besparen.

De Troet | 13-02-14 | 03:09

Daarom staan al die flitspalen en trajectcontroles altijd aan richting de grens. Goedkoop tanken? Boete betalen.

Mebert | 13-02-14 | 00:42

Ik ben de eigenaar van een transportbedrijf uit Tilburg met in totaal 82 vrachtwagens. Sinds januari tanken wij uitsluitend in België, Duitsland en Luxemburg. De procedure om de betaalde BTW op de brandstof terug te vorderen duurt wel enkele maanden, maar dat heb ik er graag voor over. Oneerlijke concurrentie met goedkope Oost-Europeanen en allerlei moeilijke regelgeving voor onze branche heeft mij hier toe besloten, ik schijt peuken van die zogenaamde VVD die "voor" het bedrijfsleven is. Alleen als de accijns zodanig verlaagd wordt dat de diesel goedkoper is dan in de ons omringende landen ga ik weer bedrijfsmatig in Nederland tanken. Zak maar lekker in de stront Rutte, naai je eigen soort maar. We moeten allemaal in het buitenland tanken, en nooit meer hier.Buiten die standaard 70 miljoen Euro die men maandelijks al te kort komen, komt er dus nu extra nog zo'n 65 miljoen bij aan misgelopen accijns en BTW.

plywood | 13-02-14 | 00:00

autorijden is slecht voor het milieu

Mr. Squits | 12-02-14 | 23:54

Het is te gek voor woorden zoals wij hier uitgeknepen worden.
Moet wel zeggen dat zo'n dagje Duitsland ook wel iets heeft, boodschappen, drank,voor iedereen wat meenemen, tanken en dan als afsluiter de uitstekende Duitse horeca.
Met de uitlaat over het asfalt weer naar huis...... prima.
Zoek het maar lekker uit met je belasting op alles wat leuk is in Nederland.

robert39 | 12-02-14 | 23:25

1x in de zoveel tijd vanuit 020 even de auto uitlaten bij de buren.
Drank, boodschappen,vorkje prikken, en natuurlijk nog even aftanken !!! Wat een heerlijke dag weer ...
Binnen 1.5 uur ben je er, en je verdiend er ook nog op :-)

hansvanvoren | 12-02-14 | 23:22

Zoals ik het begreep had de Linksche Kerk het absurde waanidee zichzelf aangepraat dat er een 20 miljard geplempt moest worden in een tig duizend windmolens van ruwweg 120 tot 150 meter hoog www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...
www.google.nl/webhp?nord=1#nord=1&...

Het simpele feit is - Geen soepsidie = geen megalomane windmolens. Aangezien soepsidie simpelweg belastinggeld is moesten de nuttige idioten/ het domme klootjesvolk, u dus, dan maar meer belasting ophoesten om onze gestoorde, los van elke realiteit waanideeën te financieren.

Nu is de stelling tegenswoordigs dat het gemakzuchtige domme klootjesvolk, u dus, nu dan wel over de grens gaat om te tanken, boodschappen te doen, te winkelen en als het even kan bij de plaatselijke makelaar langs te gaan (die al Nederlands spreekt, want Nederlander) om te kijken naar een leuk huisje voor de halve prijs van die in 031. Maar dit is na een paar maand weer gebeurd. Want u dom klootjesvolk is als gezegd gemakzuchtig. Dus komt er dus belasting binnen om onze waanideeën alsnog te financieren in lijn met het kontneukakkoord van alweer even geleden.

Ik weet niet hoe het bij u is, maar als ik naar mijn werk rij en rij dan door de binnensteden bij mij in de buurt is het één en al leegstand, te koop, te huur en sloop wat de klok slaat.
Het lijken spooksteden in wording waar de bevolking wegtrekt en de winkels sluiten.
En gut, hoe zou dit toch komen ??

said_fred | 12-02-14 | 23:19

Als ik aan Duitsland denk,
dan denk ik aan de Moezel,
en al die lekkere wijnen daar,
en de oergezellige wijnfestivals daar.
Jammy, jammy...
.
Dit jaar maar weer vakantie boeken in Duitsland.
Da's goedkoper dan hier in NL blijven.
Tschuss!!

gaffelbaard | 12-02-14 | 23:15

@Lonestarr | 12-02-14 | 19:29

Deden ze in de jaren '30 ook. Rijwielbelasting. In 1940 brak de pleuris uit. Slecht plan dus.

Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 23:08

U stemde weloverwogen en heel strategisch op landverraders partijen; U verdient niet beter.

Hendrikaatje | 12-02-14 | 22:35

Koop ook bijna alles in Duitsland, scheelt me zo'n 3000 euro per jaar. Voorbeeld: fles 0,5 witbier van bekend merk 0,81 i.p.v. 1,89 bij AH.

Kwaliteit is hoger ook nog. Even snel, lekker en voordelig eten natuurlijk.

wilderst | 12-02-14 | 22:32

Nach unsere Deutsche freunde. Altijd een feest. Goedkoop tanken, koffie drinken en een groot stuk gebak bij een paar lekkere duitse wijven en dan last but not least ook nog even klessebessen. Je bent gek als je niet naar duitsland gaat.

tiswat | 12-02-14 | 22:14

@Nietweerhe | 12-02-14 | 18:12

Als je er dan toch bent kun je beter je kofferbak nog even volgooien met drank en vlees. Scheelt ook heel wat euro's.

shindai | 12-02-14 | 22:09

Nederland heeft het allergrootste aandeel sociale huurwoningen van heel Europa. Die zijn hier nodig omdat iedereen zich scheel moet betalen aan andere door de overheid gedicteerde vaste lasten, heffingen en accijnzen. Als die hier lager zouden zijn waren er niet zoveel sociale huurwoningen nodig en was het hele circus van huurtoeslagen, zorgtoeslagen etc. niet nodig. Zo blijven onnodig veel Nederlanders afhankelijk van de overheid en de woningdistributie. Het lijkt hier de fucking USSR wel.

Rest In Privacy | 12-02-14 | 22:08

@Astroturfer | 12-02-14 | 18:08

Een zwembad in de kofferbak bedoel je. Nog 100 liter extra invoeren.

shindai | 12-02-14 | 22:01

Ik zou mijn werkgever met alle liefde wat kosten besparen door in het buitenland te tanken. Voor die euro's kunnen we weer wat mooie dingen ontwikkelen. Helaas werkt het verdomde kaartje alleen binnen de landsgrenzen. Morgen maar weer eens dit balletje opgooien.

Joffri | 12-02-14 | 21:43

Ik denk dat dit onderwerp als een soort litmustest gebruikt kan worden om mensen in twee categoriën onder te verdelen: enerzijds de mensen die hier heel nijdig om worden en zweren bij lastenverlichting en anderzijds heb je het kamp dat zweert bij meer nivellering en lasten en dan zeggen ze ook met een recht gezicht dat dat goed is voor de staatskas en een sterke economie en blah blah blah flutter spuugt bah.

Ik tank bijna altijd in België. Vanuit Eindhoven goed te doen. Het scheelt meestal 20 cent per liter. Ik heb ook wel eens 30 cent per liter goedkoper getankt en dat voelde goed. De Belgen daar die dat zien weten meteen hoe een slimme Nederlander eruit ziet als ze me zien tanken en het toont aan hoe de wereld echt werkt. Kijk, mensen willen wat in het leven en meestal bereik je het meeste door samen met anderen te werken aan bepaalde doelen, waar iedereen die eraan meewerkt beter van wordt en ook je klanten, die eigenlijk ook meewerken door je dienst te kopen of je product. De pomphouder verkoopt graag benzine en broodjes en bloemen en blikjes Red Bull, mensen rijden graag over nette wegen zonder bloembakken midden op de weg (linkse hobby om bloembakken midden op straat te zetten, samen met drempels, verdomme), we willen niet een vijfde afdragen aan rovers, we willen niet belast worden op inkomsten, etcetera. Er is totaal geen overheid nodig, behalve een organisatie die vrijheidsrechten van burgers beschermt zou handig zijn en uiteraard private ondernemingen die brand bestrijden en die je komen opschrapen van het asfalt enzovoort.

Wat voor nut heeft het om diensten en producten te gaan belasten? Als dat toch diensten en producten zijn die vrijwillig tussen mensen tot stand zijn gekomen en niemand schaden in vrijheid of leven of bezit, ik zie het probleem niet.

Je geeft bepaalde lui een goedkeuring om je pink te pakken en voordat je het weet pakken ze je hele arm en daarna grijpen ze je bij de ballen en tappen je telefoon af en willen weten wat je uitspookt in je slaapkamer en ze willen je diensten opdringen. De overheid van nu: Ideeën zo goed, dat ze klaarblijkelijk verplicht moeten zijn.

Schaf die belastingen toch af. We kunnen meteen een heleboel kosten schrappen zoals 'vredes'missies naar Mali en Afghanistan en ontwikkelingshulp en subsidies voor Civics en Priussen en Outlanders. Zul je zien dat de Duitsers en Belgen hier komen shoppen en dan blijven ze met goed weer plakken op het terras en lang leve de lol. Dan trekt de economie aan. Minder parasieten! Dan kunnen we vooruit.

De Witte Wolf | 12-02-14 | 21:21

Wel een mooie score voor het duo Rutte/Samson...
Vanmiddag in Goch (Duitsland) de wegen en parkeerplaatsen gedomineerd door gele en witte (Poolse) kentekenplaten, want die werken dan wel in Nederland, maar doen hun inkopen ook in Duitsland. Winkeliers zijn het wel gewend zo, en spreken zelfs een aardig woordje Nederlands. Het enige "sociale" effect welke de PvdA, met de VVD als haar schoothondje, bereikt hebben is dat de Nederlander sociaal, massaal over de grens gaat kopen. Het is maar wat het je waard is hè Dijsselbloem, zo'n gevulde staatskas.....

Nederlanddraaitdoor | 12-02-14 | 21:21

@Old_Spice | 12-02-14 | 19:04

aanvulling: Dat is wel inclusief wegenbelasting..

Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 21:14

@Old_Spice | 12-02-14 | 19:04

69,9ct de laatste keer

Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 21:13

Vandaag weer heel veel boodschappen gedaan in Duitsland, en nog even de tank volgegooid. Weer een paar honderd Euro in de Duitse economie. Zolang die maffia-club in Den Haag ons zo zwaar blijft bestelen, besteed ik zo min mogelijk in de Nederlandse exonomie (geen spelfout). Bekijk het maar met jullie faalbeleid, Nederlandse regering!

Nederlanddraaitdoor | 12-02-14 | 21:10

Xirdalan | 12-02-14 | 20:40 |
Dat bedoel ik dus ook. Men heeft altijd de bek vol met "de gebruiker/vervuiler betaalt", maar als het op infrastuctuur voor fietsen aankomt is het opeens "algemeen belang". Betaald parkeren voor auto's wordt verkocht als middel tegen overlast, terwijl het gewoon belasting scoren is. Dat kan toch net zo goed met fietsen? Oh, en als men dan toch bezig is: voer meteen apk in, met veel aandacht voor verlichting. En een fietscertificaat, met aandacht voor de punten voorrang, plaats op de weg en "wat te doen bij een rood verkeerslicht". Kunnen de verzekeringspremies meteen een stuk omlaag.

Lonestarr | 12-02-14 | 21:05

Wellicht kan Limburg het best opteren voor onafhankelijkheid en afscheiding van het verpauperde Koninkrijk anno 2014. Was toch al een weeffout sinds 1815. Klein Zwitserland hadden ze al, nog even het gezond verstand van de Zwitsers als voorbeeld erbij en de economie en welvaart schiet omhoog.

Nestorix | 12-02-14 | 21:04

beleid = debiel
bijstand = standby
mastodont = Must do, (but) don't
nivelleren = inleveren
integreren = nit (niet) ergeren
socialisten = de list zin hem in het woord

pvda = portemonnee van de arbeider
vvd = veel & veelste duur
pvv = praat veelste veel
cda = centrale doctrine aanhang
d66 = dik leven voor 66+ers
sgp = sociaal geaccepteerde participatie
cu = See you
pvdd = problematischer voor de dieren
50plus = zie d66, maar dan 16 jaar jonger
groenlinks = roodrechts

En zo zullen er nog wel wat van die krachttermen bedacht zijn die makkelijk te verdraaien zijn naar het originele begrip

Rest In Privacy | 12-02-14 | 20:59

LP jongens! verre van ideaal maar 20x beter als deze marketingtollenaars.

lidlbier | 12-02-14 | 20:58

De VVD is de weg kwijt en van het padje sinds ze zich zichzelf, de partij, de middenstand en Henk en Ingrid uitgeleverd hebben aan de pvda.

frisenfruitig | 12-02-14 | 20:58

@Lord Flashheart | 12-02-14 | 20:00
Klinkt als een redelijk toegankelijke club dan. Bij de PvdA kom je pas aan de beurt met minstens zeven cijfers voor de komma oud geld. En toch weten die boys het elke weer te flikken dat de allerarmsten op ze stemmen, want dan beloven ze weer eens een tientje extra uitkering en halen vervolgens een geeltje via de belastingen terug. Waarvan ze dan de willekeurige coalitiepartner de schuld geven.

Pierre Tombal | 12-02-14 | 20:55

@Lonestarr | 12-02-14 | 19:29 |

Precies! Helemaal gelijk! Waarom worden de linkse hobby's (fietser) altijd fiscaal ontzien in Nederland? Helaas krijt u een flink aantal minnetjes, hoogstwaarschijnlijk van diezelfde ex-VVD-stemmende sukkels die nu jammerend 20-30 km omrijden om in het buitenland te gaan tanken!

Ieder land krijgt de regering... ach laat ook maar!

Xirdalan | 12-02-14 | 20:40

Trouwens, afgezien van de prijs van benzine: hoe kan het dat wanneer ik in België of Duitsland tank, ik maar liefst 10 á 15% meer kilometers uit een volle tank haal, dan wanneer ik hier bij de Tango of Shell Express tank? Het is me al té vaak opgevallen om toeval te zijn...

Le Roi | 12-02-14 | 20:40

In Emmen, vlak naast het Duitse Meppen stemde in 2012 55,23% van de kiezers op de VVD/PVDA. In Meppen bouwen ze winkels, bouwen ze huizen, zoeken ze personeel; werkeloosheid 3%! In Emmen is de werkeloosheid met 1100 personen ruwweg toegenomen. Ben benieuwd wat ze met de volgende gemeenteraad gaan stemmen in Emmen! De middenstand zal vast een standbeeld doen verrijzen voor Didi en Marx voor de bewezen diensten... FF denken waar Emmen zijn boodschappen doet, en zijn benzine haalt? Lidl en Aldi zijn 15% goedkoper in Duitsland volgens onderzoek!

Dakloze zonder krant | 12-02-14 | 20:38

@Lonestarr | 12-02-14 | 19:29 |

En daarna zeker belasting gaan heffen op schoenen om de aanleg van trotoirs te bekostigen?

geomario | 12-02-14 | 20:34

Het blijft aardig om te herhalen:
Dit is een faalkabinet met een faal minpres in de vorm van kneus Rutte. De man die niets kan.

appeltjesgroeneweide | 12-02-14 | 20:34

@von sokkenstopfen | 12-02-14 | 20:22

Klopt, wegenbelasting is nog zo'n graai- en roofhoofdstuk in Nederland. Voor mijn 3 liter diesel betaal ik hier in Duitsland iets van €350 Kraftfahrzeugsteuer belasting per jaar.

Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ook in Duitsland de socialisten en groene (ex-communisten!) iedere keer weer proberen om de belastingen op autorijden te verhogen, bijvoorbeeld d.m.v. tol op snelwegen.

Wat is dat toch met links/socialisten en een gat in hun hand..? Oh ja: "The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money to spend."

Xirdalan | 12-02-14 | 20:33

@Mark Smith | 12-02-14 | 19:43
Tuulk.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 20:33

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 20:28
Uiteraard mannetje of 3.000 ook al weer snel een miljoen 0f 70.

Uw Verzekeringsadvis | 12-02-14 | 20:32

@ZZP-er | 12-02-14 | 19:45
Joh, hij zegt toch van wel, dan is dat zo.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 20:31

@Uw Verzekeringsadvis | 12-02-14 | 20:24
En dat is nog exclusief faillissementen enz, enz...

gedachtespinsel | 12-02-14 | 20:28

@Russells Teapot | 12-02-14 | 18:10 |

Perfecte samenvatting! Spijker... kop! +heelveel-voor-u!

Xirdalan | 12-02-14 | 20:26

@Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 18:07
De rode pomp (Star, aan de kant van Beek) is altijd 1ct goedkoper dan de blauwe aan de kant van Elten. En savonds vaak nog 5ct extra ten opzichte van overdag.

Plus vergeet niet veilig E10 te tanken. In NL is de bezine nml ook al 4% bio-ethanol (E10 = 10%)

Wim-Lex | 12-02-14 | 20:25

Snap er geen hol van, 90 miljoen liter minder in januari, kom je op een miljard liter op jaarbasis, 070 mist dan een dikke miljard belastingcenten aan alleen al brandstof.
IS dit nou zo n moeilijk sommetje kan elke kleuter maken behalve politici.

Uw Verzekeringsadvis | 12-02-14 | 20:24

vlakoverdegrens | 12-02-14 | 20:09
Je word dan ook op het vlak van wegenbelasting nergens harder in je reet genomen dan hier, want ik las net dat in duitsland je voor een diesel van 1300kg 290 euro per jaar betaald, en hier je even 1000 euro meer kwijt bent!

von sokkenstopfen | 12-02-14 | 20:22

@De Treinende Rechter; Wat het prijsvoordeel in Duitsland betreft, scoren de volgende producten hoog op het Nederlandse boodschappenlijstje: drank, vlees, wasmiddel, luiers, cosmetica, verzorgingsproducten en in december vuurwerk. Maar ook specifieke bak- en kookingrediënten zoals pijnboompitten en amandelschaafsel kun je in Duitsland voor minder geld kopen.

Als het gaat om een bredere keuze en bijzondere smaken landen de volgende producten in de Nederlandse winkelwagentjes: chocolade, repen, winegums, bijzondere toetjes (jogurt met smarties!), bijzondere cereals, bijzondere smaakjes van bekende frisdrankmerken en energy drinks, andere variaties van soep uit een pakje of kant en klare pasta maaltijden uit een zakje.

Als het gaat om goede kwaliteit, dan moet ik hier toch zeker het brede assortiment aan betaalbare bioproducten noemen en de vele producten die vrij zijn van kleur-, geur- en conserveringsstoffen, kunstmatige smaakversterkers en zoetstoffen.

En dan zijn er natuurlijk nog de dingen die we in Duitsland gewoon lekkerder vinden of die je in Nederland niet of in mindere kwaliteit kunt krijgen, zoals bijzondere biersoorten, bijzondere soorten sterke drank, braadworstjes in allerlei soorten en maten, alcoholvrij bier (geloof me het Duitse alcoholvrije bier smaakt echt veel lekkerder!), Rote Grütze, broodbakmixen, diepvriestaarten en opbakpretzels voor in de oven.

En GEEN HOGE ACCIJNZEN OP FRISDRANK, WATER ENZ.

Bron: Evelien Nissen

Dakloze zonder krant | 12-02-14 | 20:20

Ik ga emigreren en een benzinepomp beginnen met een supermarkt. Vlak over de grens.

kloopindeslootjijook | 12-02-14 | 20:18

Degene die de belasting op o.a. benzine en het hele autorijden hebben verhoogd hebben zelf een wagen met chauffeur, op kosten van? Juist ja.

G,I. Jane | 12-02-14 | 20:17

als je 50 km van de grens afwoont zoals ik, is het helemaal niet winstgevend. Naast tijd ook qua geld. Het is alleen in combinatie met andere zaken zoals roken (doe ik niet) en drinken (doe ik wel) een plusje te geven. Boodschappen zijn in NL overigens over het algemeen behoorlijk goedkoop.

De Treinende Rechter | 12-02-14 | 20:14

Ik kan goed begrijpen dat gezinnen met minimaal 2 kids het al de moeite waard vinden om in duitsland of belgié te gaan tanken en boodschappen te doen, want als je zo al een dikke 200 in de maand kunt uitsparen, dan is dat we effe 2400 euro's per jaar, en dat lijkt me voor een gezin waarvan de vrouw ook deels werkt, toch een netto maandinkomen, en dat is dus een behoorlijk pak geld imo.

von sokkenstopfen | 12-02-14 | 20:13

Vergeten we niet dat de wegenbelasting hier in Duitsland ook te verwaarlozen is? Opel Corsa benzine. 50 euro per JAAR..
Het enige dat ik in NL koop is brood en satehsaus.

vlakoverdegrens | 12-02-14 | 20:09

ik ben vd week even naar poppel gereden en heb daar m'n bus getankt, een slof shag gekocht en 2 kannen petroleum gehaald die daar gewoon de HELFT kost! Totale besparing, dik 75 euro, en ligt poppel maar een km of 10 van 013, dus hier ga ik voorlopig niet meer tanken.
Val maar dood kutregering! mijn centen verdwijnen voortaan grotendeels in de belgische staaskas, en gewoon voor straf voor uw eeuwige hebberigheid, ha!

von sokkenstopfen | 12-02-14 | 20:07

Marx en Didi hebben zoveel respect voor hun kiezers dat ze 18mld windmolensubsidie weggeven, 5mld verkwisten aan een faaljager, 5 mld bijdragen(en de rest!) aan het ESM fonds, jaarlijks 4,5mld overmaken aan de Brusselse kliek, geld van belastingbetalers overmaken aan banken en hedge-funds... Het kabinet jaagt de mensen zelf de grens over! Voer een eenvoudiger belastingstels in (vlaktax), schaf dienst toeslagen af, doe accijnzen omlaag, er blijft dan meer geld in het land, en de mensen krijgen wat "lucht". Tot dat moment koop ik mijn drank in Duitsland, tank ik als het mogelijk is in Duitsland of Belgie, en doe in DLD eens per maand mijn boodschappen. Fuck Rutte! Fuck the EU!

Dakloze zonder krant | 12-02-14 | 20:05

ok, ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar ik zeg het nog één keer:"Enkel als je minimaal €150.000 verdient moet je op de VVD stemmen. Als je serieus minder vangt en werkelijk denkt dat jouw belangen goed worden behartigd door deze partij dan help je mee aan het uithollen van je eigen positie!"

En nu allemaal stoppen met kijken naar de VVD als verlosser, want die vertegenwoordigen nou juist de lui die binnenlopen door de hoge prijzen/accijnzen!

Stem VVD? NEE!!!

Lord Flashheart | 12-02-14 | 20:00

Ik doe ook liefst alles over de grens, wil tot mijn emigratie zo min mogelijk geld in dit land spenderen.

Slipsnifter | 12-02-14 | 19:58

@De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:26
Gaat niet gebeuren. Nederland is tot in de poriën verziekt door de zieligen industrie van de linkse kerk. Zelfs de VVD is links geworden.

No Mo | 12-02-14 | 19:56

Toch nog ff gelachen met een lagere winst over 2013. Die kudt van 'n rutte moet een flink stuk van de voorlopige vpb aan me terug dokken.
Cough if it up a-hole

Cousin Eddie | 12-02-14 | 19:55

@the Jackdawn | 12-02-14 | 18:04
Nederland voor de Nederlanders behalve als het over geld gaat :D

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:55

@drammerd | 12-02-14 | 18:04
Wil je er ook een Thais salaris bij?

No Mo | 12-02-14 | 19:53

@(c)ZWITSUL | 12-02-14 | 18:40
Uit veiligheidsoverwegingen kun je maar beter niet met je pinpas betalen, zou mij echt helemaal niets verbazen als jij later een naheffing krijgt.
Overigens zet ook even jouw telefoon uit.

Boris die Sauertopf | 12-02-14 | 19:50

Ik ga al jaren voor alle boodschappen, benzine en drank de grens over. Zelfde producten voor een fractie van de prijs. Wanneer ik in Nederland voor een week boodschappen doe ben ik gemiddeld €100-€150 kwijt, terwijl ik in Duitsland voor die zelfde producten €60-€90 kwijt ben. Tel daarnaast de benzine die vaak €0,20 per liter goedkoper is. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je in eigen land koopt.

Slimme zet om in een land met 1000 km aan open grenzen de accijnzer en btw hoger te leggen als de buurlanden.

StaceySonic | 12-02-14 | 19:48

Tja Rutte.. De man die werkend NL hard in de kont neukt. En bedankt hè!

Datzegiktoch | 12-02-14 | 19:47

@necrosis | 12-02-14 | 18:41
Gewoon een klacht over indienen bij de NPsO.

Deed ik ook, maar naar 3 klachten negeren ze mij al :-(, dat is niet liev! Zal wel een pijnlijk puntje geraakt hebben.. iets met de waarheid.

Boris die Sauertopf | 12-02-14 | 19:47

Tja, je hoeft echt geen hoogvlieger te zijn om dit te begrijpen. Net als met de wietpas,dan gaan ze op straat dealen en overlast veroorzaken..... Nu ik dit gestuntel zie van onze hooggeleerden kan ik me voorstellen dat het jatten van examens niet alleen van deze tijd is. Man man man...

ikdenkwat | 12-02-14 | 19:47

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 19:08 | + 1
Joh, hij heeft vast geen auto, dan kun je ook niet over de grens tanken.

ZZP-er | 12-02-14 | 19:45

@WirMachenMusik | 12-02-14 | 19:34
En wat heeft 'nederland' gestemd? Of wie dan ook mijn stem moge vertegenwoordigen in die poppenkast...

koolteer | 12-02-14 | 19:45

Ommezwaai | 12-02-14 | 19:18 | + -1 -
Als dit zo doorgaat kan je hem binnenkort in een container stoppen, verschepen, af laten tanken en weer terug verschepen en dan zal dat nog steeds goedkoper zijn als in NL te gaan tanken ! :)

prof Nice | 12-02-14 | 19:44

Je zult maar *VVD* gestemd hebben, dat moest al kudt voelen, maar nu zul je je wel als Tim Kuik voelen..

Boris die Sauertopf | 12-02-14 | 19:44

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 19:08 | + 1 -
Ja, kan net niet uit. En jerrycans mee is mij te tiokkie.

Mark Smith | 12-02-14 | 19:43

De Libertarische Partij heeft uitgerekend dat benzine niet meer hoeft te kosten dan 50 eurocent.
weg met de verzorgingsstaat, de opvreters en de overbodige bestuurslagen

Freddie Stobart | 12-02-14 | 19:35

Breaking:
Vanwege we hebben de EU nodig om ons staande te houden tegenover o.a. de VS:
"EU-parlement stemt tegen bescherming voor Snowden"
www.spiegel.de/politik/ausland/eu-parl...

WirMachenMusik | 12-02-14 | 19:34

De zegeningen van de EU! Stemp VVD en PvdA!

funkyd | 12-02-14 | 19:34

-weggejorist-

HaagscheHarry | 12-02-14 | 19:32

@JoeDoe | 12-02-14 | 19:29
Hmmmm, binnenkort een John Doe bij een ongelukje?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:31

@Stormageddon | 12-02-14 | 18:24
Dat is wel duidelijk. Komt bij dat er een steeds groter deel van de bevolking van afhankelijk is Of door middel van een uitkering of door werk en het is duidelijk waarom de huidige partijen niks zullen veranderen. Immers de meeste leiders gaan na hun diensttijd in de kamer in de onderaanneming van de staat door middel van commissies,advies bureau's en dergelijke.

miko | 12-02-14 | 19:31

Ook erg informatief: www.brandstofprijzen.info/brandstofpri...
En dan moet u weten dat in Noorwegen de prijzen zeer sterk fluctueren. Iedere Noor tankt op zondagavond of maandagmorgen, omdat de prijs dan ruim 10 cent per liter lager ligt dan de aangegeven gemiddelde prijs.

Chiant | 12-02-14 | 19:31

Willem VanDer Decken | 12-02-14 | 19:28 | + 0 -
Ja, bij mij thuis, Midden-Limburg. Wel graag lege kanisters aanleveren (tip: bij Duitse Aldi of Kaufland halen).

dr. P. von Orno | 12-02-14 | 19:30

necrosis | 12-02-14 | 18:41 |
De macht van de media is allesoverheersend, rood en links sturend, zie elke avond de propaganda platforms van de NPO, zorgelijk vind ik.

lanexxx | 12-02-14 | 19:30

Hjalmar | 12-02-14 | 18:53 |
Waarom is het zo'n raar idee om belasting te heffen op het gebruik van een fiets? Er worden hele straten aangepast voor fietsen, gratis stalplaatsen geregeld en alsnog breek je je nek over die dingen als je een station uitloopt omdat iedereen bij de ingang wil staan. Waarom wel een repressief beleid t.o.v. auto's maar niet voor fietsen? Moet toch niet zo moeilijk zijn om een kenteken, houderschapsbelasting, en betaald parkeren te regelen voor die dingen. Als je met twee wielen op de stoep parkeert ben je een crimineel en wordt je keihard gepakt, maar als je de hele stoep volplempt met fietsen loopt men er schouderophalend omheen. Tijd voor verandering.

Lonestarr | 12-02-14 | 19:29

tank ook altijd in dld. scheelt me wel 5 euro op een tankbeurt.
daarnaast rijd ik daar altijd zonder gordel, kost maar 30 euro!

JoeDoe | 12-02-14 | 19:29

Ik denk dat ik maar naar Dinxperlo ga emigreren. Het is vanuit 020 geen doen om goedkope peut te scoren. Of weet iemand een adresje voor smokkelbenzine?

Willem VanDer Decken | 12-02-14 | 19:28

Je zal maar een winkeltje hebben in het grensgebied dat kost je je nek, door niemand wordt je geholpen.
Als je uit het buitenland hier in nederland komt wordt je aan alle kanten geholpen.

jan8408 | 12-02-14 | 19:26

miko | 12-02-14 | 19:21
Dat vind ik inderdaad wel een sterk argument waar ik het mee eens kan zijn.
Ondanks dat, en ondanks die 8 eurocent de liter verschil, wonen we hier in een fantastisch land, behorend tot de pakweg 15 beste landen om in te wonen. En het kan - en moet - nog veel beter. Niet door de peut 20 cent goedkoper te maken, maar door de overheid te laten ophouden met een enorme herverdeling van geld van actief naar passief (hoi ProAsfalt!), van noord naar zuid en van winstmakend naar verlieslatend. Dan verdwijnen die accijnzen vanzelf wel.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:26

Overigens dikke vette ROFL @ url. vlieg_nooit_met_klm_ze_haten_hun_klanten.html
Het zit je wel hoog hè, Bart?

Stormageddon | 12-02-14 | 19:26

Het valt allemaal nog wel mee.
Die pomphouders moeten niet zo zeuren.
Ik betaal voor E95 midden in de stad 1,62,9 dus dat kunnen meer pomphouders volgens mij.
Voor 13 cent voordeel per liter ga ik niet naar België rijden.
En roken doe ik niet en voor bier wacht ik altijd op de voordeelaanbiedingen bij de supermarkt.
Zodoende heb ik veel tijd over om leukere dingen te doen dan het buitenland te bezoeken.

Dostranamus | 12-02-14 | 19:26

OT

Ex-milieuterrorist is pissed op miezerig mannetje vanwege de motie van wantrouwen tegen
Ome Roon. Nu nog mot met klein rechts over abortus, winkelsluiting e.d. en dit kabinet kan beter inpakken. Kan niet wachten...

eerstneukendanpraten | 12-02-14 | 19:25

@zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:20
Nah.... dan gaan jullie mij missen :D

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:22

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:19
Wat zou u zeggen van een pil van Drion?

Ommezwaai | 12-02-14 | 19:21

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:18

Maar je krijgt er geen foto bij.

Boy Cot | 12-02-14 | 19:21

@De echte Stolwijker | 12-02-14 | 18:18
De echte weg met ons sfeer zit toch wel in Den Haag. Waar men lachend miljoenen verspild en de burger laat betalen.
Als je goed kijkt naar accijnzen en dergelijke kun je niet anders concluderen dat degene die de zaak willen verneuken niet de over de grens tankende burgers zijn maar de stelende, ja stelende!, overheid.

miko | 12-02-14 | 19:21

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:19 Ja, die is voor jou. Maar ik verhoog wel je dagelijkse dosis hè?

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:20

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:16 | + 2 -
En die rijdt in plaats van een Opel een Audi omdat dat in Duitsland hetzelfde kost als een Opel hier.

dr. P. von Orno | 12-02-14 | 19:20

@zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:12
Oh, ik dacht genoeg te hebben aan Ritalin.....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:19

Wij gaan toch zeker 1x in de maand naar Duitsland, lekker naar Kranenburg (Aldi, tip: grand marinier [geel] voor 9 euro) en Kleve (Kaufland, aanrader). Lekkere betaalbare wijnen, beleefd personeel. En tanken E.95, voor 1,50 de ltr). Zeer rendabel en nog leuk ook!

Geil Kippetje | 12-02-14 | 19:18

prof Nice | 12-02-14 | 19:11
Er zijn weken dat ik niet met mijn auto in Florida kom om te tanken...

Ommezwaai | 12-02-14 | 19:18

Boy Cot | 12-02-14 | 19:17 Foutparkeren voor een tientje.

Dat kost het parkeren hier ook.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:18

Ik tank in Duitsland, haal boodschappen in Duitsland en haal m'n bekeuringen in Duitsland. Allemaal veel goedkoper en bij je bekeuring krijg je ook nog een mooie foto.

Boy Cot | 12-02-14 | 19:17

Die éne Duitse auto op de parkeerplaats van der Aldi is van de vakkenvuller.

Dat u het even weet.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:16

Snorry! | 12-02-14 | 19:13
De prijzen zullen wel gigantisch hoog zijn in Sochi..
Als Mark terugkomt zal ie wel zeggen dat we maar gezegend zijn met zijn beleid.

Ommezwaai | 12-02-14 | 19:16

@De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:11
Die afstand kan ik me voorstellen als argument, maar schaamte, dat is toch echt een kul-argument.
En de producten in Duitsland zijn net zo goed als in NL.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 19:14

prof Nice | 12-02-14 | 19:11
Dat is nou wat ik bedoel, die kant moet het op. Het moet vanuit die contreien wel lachwekkend zijn, mensen die zich blij maken omdat ze "slechts" €1,46 voor een litertje betalen en zo het Nederlandse bedrijfsleven mede om zeep helpen.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:14

@Ommezwaai | 12-02-14 | 19:13
Dat siert u.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:14

ik sta 3x per week in belgie in de file tot aan de grens om te tanken en sloffen sigaretten in te slaan voor m'n collega's. Als 't effe kan tank ik meteen een paar jerrycan's vol maar dat mag schijnbaar niet (zo'n aanhanger vol moet je opeens belasting voor betalen of zo). Nou ja, omgekeerd kan het prima al jaren gezien het inruilen van nederlanders voor polen e.d. dus nu ook maar niet zeuren zou ik zeggen. Of men had beter moeten luisteren naar datzelfde volk toen ze zonodig een eu wilden en 54% tegen stemde. U oogst wat u gezaaid heeft.

sufkut | 12-02-14 | 19:14

Celocelava | 12-02-14 | 19:12 Uiteindelijk heeft ze maar één gedachte.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:13

Rutte weet niet eens wat boodschappen doen is. Heeft totaal geen benul van prijzen. Daarmee vat ik meteen het hele probleem samen.

Snorry! | 12-02-14 | 19:13

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:08
U tracht mij woorden in de mond te leggen..
Ik ga niet in op dit soort riooljournalistiek, of het nu een PVDA-er, VVD-er of PVV-er betreft.
Tenzij het bewezen is natuurlijk.

Ommezwaai | 12-02-14 | 19:13

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:09
Vast wel, maar dat erewoord geloof ik.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 19:13

@zeg maar jansen

even geverifieerd... merde je hebt gewoon gelijk. Ik had echt met "n" in mijn spellinggeheugen staan. Gaat niet meer gebeuren, feit blijft staan...

Celocelava | 12-02-14 | 19:12

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:10 Maar ik zou nooit met jou gaan samenwonen.

Jij en ik, dat wordt voor mij een 'seresta-relatie'.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:12

Wederom hulde voor onze falende stemmers! Dat krijg je er nu van door VVD of PVDA te stemmen. Hulde! Gaan jullie de volgende verkiezingen nog een keer stemmen op deze falende partijen? Super!! Niet achteraf gaan huilen, he ;)

Zuidermeerder | 12-02-14 | 19:12

Santtulainen | 12-02-14 | 18:48
De Russen kopen dan weer in belarus waar de peut 70 cent kost en het voer de helft. Eigenlijk is het hele accijns systeem zo 1450

Zatkniss | 12-02-14 | 19:11

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:59
En ik als noorderling ook niet. Het prijsverschil is uiteindelijk twee euro vergeleken met een gemiddelde Nederlandse Shell-Express-pomp, meegerekend omrijden en de extra tijd die het me kost. Om maar te zwijgen van de ergernis en plaatsvervangende schaamte om de Nederlandse vrekken in hun Astra of Octaviae. Met hun pallet anderhalve literkartonnen Aldi wijn achterin, hun Poolse diepvrieskalkoen en hun mierzoete imitatie-früchtensaft.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:11

Niet zeueren. Het kwartje van Kok is er echt wel af. Het is een euro geworden.

Rest In Privacy | 12-02-14 | 19:11

Ik tank al 8 maanden in Florida voor 0,60 p/liter auto's/huizen/uit eten/kleding kosten 1/3 en loop al 7,99 maanden op slippertjes en in korte broek.

Eat that duitse herder !

Was dat hele niveleren helemaal zat de thypus Rutte en andere lutsers uit het kabiNOT !

prof Nice | 12-02-14 | 19:11

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:05 | + 0 -
Maar de gemiddelde belg woont wel in een seemibungalow met tuin voor weinig geld (vaak voor geen geld omdat de familie boer was en het land gratis of omdat ouders ook een koophuis hadden en konden helpen). De gemiddelde Nederlander in Almere, Nieuwegein of Capelle zit met een tophypotheek in de Vinex-ellende in een woonkazerne. Dat er in Belgie zo hier en daar de ruimtelijke ordening wat minder is, soit.

dr. P. von Orno | 12-02-14 | 19:10

@zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:07
Ik heb net een vraagje samenwonen uit staan, je moet even wachten....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:10

sko | 12-02-14 | 19:08 Dat was toen. Nu maakt het ze niks uit, "Koopt Europese waar, dan helpen wij elkaar" is wat er nu van belang is voor de belangenoverhevelaars naar Brussel.

Koop die auto hier! Waar ie 30% duurder is dan elders in Europa.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:10

LOL@Bron: drone-observaties

Chiant | 12-02-14 | 19:09

@Ongeblustekalk | 12-02-14 | 19:08
Waarschijnlijk geen auto.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:09

@Ommezwaai | 12-02-14 | 19:06
Toch grappig, ging het over een PvdA'er of andere partij is het geen achterklap.... Grappig.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:08

the Jackdawn | 12-02-14 | 18:04 | + -87 -
Dat is de wereld op zijn kop. Het is de overheid die ondanks waarschuwingen en voorbeeldberekeningen deze kleine bedrijfjes de strop om de nek heeft gehangen.
Nu stel jij voor dat de automobilist die rekening wederom maar eens even oppakt, uit solidariteit met de pomphouders dit keer.
Het is spijtig, maar ik hoop dat de pomphouders/personeel en mensen die hun kleine pompstation in hun grensplaatsje straks kwijt zijn dit voortaan onthouden bij verkiezingen. Het moet maar eens klaar zijn met dat bunkerhard uitmelken van automobilisten, dat zijn namelijk grotendeels drukke, werkende, mensen die km's maken om centen te verdienen.. niet omdat ze het leuk vinden of om hippies te pesten.

noerg | 12-02-14 | 19:08

@Mark Smith | 12-02-14 | 19:03
Dat dacht ik al, is zeker te ver rijden. ;)

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 19:08

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:07 Weet ik lieverd.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:07

@zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:04
Van jou beschouw ik dat compliment.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:07

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:58
Ach, allemaal geruchten en achterklap nu er verkiezingen in aantocht zijn.
Waarschijnlijk afkomstig van partijen die zwaar gaan verliezen.
Maar goed, geloof er het uwe van.

Ommezwaai | 12-02-14 | 19:06

dr. P. von Orno | 12-02-14 | 18:59
Dat is het land dan ook aan te zien. Als je door België rijdt, heb je het gevoel dat je geld toe krijgt voor je puin.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 19:05

@Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 18:15
Wat betaal je in Elten voor een liter LPG?

Old_Spice | 12-02-14 | 19:04

Celocelava | 12-02-14 | 19:02 Het is gedachtespinsel, zonder tussen 'n' maar wel knettergek.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:04

@Celocelava | 12-02-14 | 19:02
Samenwonen?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 19:03

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:59 | + 0 -
Nee, erewoord.

Mark Smith | 12-02-14 | 19:03

Raar dat ze over de grens rijden. In de grensstreek hanteren Nederlandse pomphouders al Duitse prijzen.

zeg maar jansen | 12-02-14 | 19:03

@gedachtenspinsel?

Is dat een of ander luis in een pels? Na 2 berichten heb ik er alweer genoeg van, zinloos commentaar en werkelijk geen idee waar het werkelijk om gaat. "Negeermode ON". Ciao, leef lekker verder in je kubus.

Celocelava | 12-02-14 | 19:02

Le Roi | 12-02-14 | 18:52 | + 0 -
Je bent er nog een vergeten; vuil storten. Wij storten alles wat groot / zwaar is (grond, bouwpuin etc.) in Belgie. Kost vaak nog niet de helft van in NL.

dr. P. von Orno | 12-02-14 | 18:59

@Mark Smith | 12-02-14 | 18:53
Niet zeuren, als Drent tank jij vast ook over de grens.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:59

Gek genoeg tank ik mijn diesel nog altijd in nederland. Literprijs vandaag 1,376 en wel bij de Esso in Schinveld. Ondanks dat ze daar de prijs erg laag weten te houden merken ze het wel degelijk. Tussen 6u en 9u "normale" drukte, daarna de rest van de dag uitgestorven.
Maar met de prijzen die ze daar hanteren loont het zich niet om voor mijn brandstof om te rijden en in de file te gaan staan. (mijn vrouw tankt benzine in Belgie en mag bij het verlaten van de autoweg meteen aanschuiven in de tankfile). De vraag is hoe lang deze pomphouder het vol gaat houden.

Andersdenkend | 12-02-14 | 18:58

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:51
Begin maar niet over brievenbuspissen, we weten allebei dat het nooit gebeurd is.
In tegenstelling tot echtelijke ontrouw, al dan niet in een fietsenhok....

necrosis | 12-02-14 | 18:55

nog even en je kunt beter whiskey in je tank gooien....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:54

Ik stond een aantal keren in de file bij de pomp in Kinrooi (B), gelukkig een andere gevonden in Bocholt (B) die net zo dichtbij (10 km) en net zo goedkoop is.

dr. P. von Orno | 12-02-14 | 18:54

necrosis | 12-02-14 | 18:49 | + -1 -
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Mark Smith | 12-02-14 | 18:53

Als dit zo door gaat dan gaat Rutte volgend kwartaal de fietsbelasting weer invoeren. Heeft echt bestaan, kan je het voorstellen, een belasting op het rijden van een fiets. De nazi's hebben dat in 1941 afgeschaft. De Pvda zou het daarentegen wel weer ingevoerd willen zien, en de VVD ook wel. Die fietsen toch niet, die zitten in BMW's.

Hjalmar | 12-02-14 | 18:53

Halve liter Paulaner Hefe Weise Dunkel (!) in de aanbieding voor 60 cent. Bier komt zelfs uit Bayern 600 km verderop. Voor een lokaal biertje hier betaal ik 6 euri op een terras. Met de brouwerij 100 meter verderop. Pleurop!

Mammeloe | 12-02-14 | 18:53

Net zoals die Elias met zijn snelheden op de A2. Liegen. Dat is alles wat de VVD kan. Alles voor hun baantjes. Maakt niet, deze enge sekte denkt vanuit hun onaantastbaar gewaande ivoren toren. Er natuurlijk met behulp van de staatsmedia (Tros, Avro, Nos). Om het spannend te houden gooi je af en toe "Die Wilders en Fascisme/Rasisme" over de balk.Uiteraard gekoppeld met een calvinistisch vingertje. Hoe doortrapt allemaal.

Kamervraag | 12-02-14 | 18:52

Alt | 12-02-14 | 18:43
Ja. Precies. Maar dat gaat dan wel wat verder dan het aanpassen aan de Duitse of Belgische benzineprijzen. €1,46 voor een liter, las ik ergens hierboven in een sneu verhaal van iemand die z'n wijn per hectoliter koopt. Over die prijs staken de reaguurders hier nog niet eens zo lang geleden collectief hun toetsenborden in de fik.
Duitse, Deense, Portugese bezineprijzen: ze hebben één ding gemeen: ze zijn tot stand gekomen dankzij een enorm ingrijpen in de markt door de overheid. De overheid moet voor zeker de helft worden ontmanteld. Pas dan ontstaan er èchte benzineprijzen, met alleen een bescheiden btw-bedrag. Het weg-met-ons gezeik over prijsverschillen is klein bier. Er is veel meer nodig.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 18:52

Hier ook een 'grensgeval'. Niet alleen de benzineprijzen schelen enorm net over de grens, zowel België als Duitsland. Ook meubilair, drank, auto's, boodschappen, huizen, stoeptegels, bouwmateriaal, elektronica, en eigenlijk vrijwel alles dat bestaat is in beide landen vaak veel goedkoper. Je schrikt je helemaal een hoedje als je buiten de EU komt, hoe goedkoop alles wel niet kan zijn. Iedere Nederlander die regelmatig in het buitenland komt en/of veel reist weet dat je hier gewoon keihard genaaid wordt.

Le Roi | 12-02-14 | 18:52

@necrosis | 12-02-14 | 18:49
Nee, dat ex volk van PVV is smetvrij :D Wat zit er nog meer in die beerput?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:51

@Santtulainen | 12-02-14 | 18:48
Ja, zo ver waren we hier ook al. Zelf heb je al een oplossing gevonden, rest van 16 miljoen hier wonenden ook maar verhuizen?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:50

@(c)ZWITSUL | 12-02-14 | 18:40
En dat via de EU.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:50

@Mark Smith | 12-02-14 | 18:40
Ja, net als jij. :)

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:50

De accijns is is een middeleeuwse methode van belasting-heffing die een supra-nationaal belang ALTIJD in de weg zal staan,omdat... in de middeleeuwen regionale politiek usance was.Het idiote nu is dus dat de EU (die door dik en dun door het kabinet gesteund wordt) ingestemd heeft met de accijns-maatregelen ter gezondmaking van de economie hier.De praktijk is echter dat de belastingmaatregel (accijns) door de open grenzen absoluut gedwarsboomd worden en negatief uitpakken.Dit kabinet is per definitie echter slaapverwekkend door de tijd te nemen om eventueel bij te sturen.Jan Salie regeert hier al sinds de ondergang van Leeman Brothers en... ze zijn nog niet wakker.Nou ja,als de wereld vergaat ,ga ik naar Holland,want daar gebeurd alles een halve eeuw later (vlgs Heine).

Dolphi | 12-02-14 | 18:49

@Mark Smith | 12-02-14 | 18:44
Zullen we eens een optelsommetje maken van linkse politici die een greep in de kas hebben gedaan?
Of heb je een hekel aan de waarheid?

necrosis | 12-02-14 | 18:49

gedachtespinsel | 12-02-14
liter euro 95 kost 39.99 roebel, dat ligt net onder de euro.
Mijn boodschap is het zelfde als bij jullie. Bij de ooster buren is het goedkoper.

Santtulainen | 12-02-14 | 18:48

@Celocelava | 12-02-14 | 18:44
Lijkt me nogal simpel gevalletje van regeltjes juist toepassen, ik zou zeggen "regel dat", en ik ambtenaar?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:48

Ik woon zo'n 50km v/d grens. Van woonplaats naar woonplaats is dat zo'n 60km. Ga het toch eens doen, al is het maar om te proberen en het geeft mij tevens een rit, een trip naar het buitenland en eens weg van huis (behalve woon- werkverkeer). Als ik dit opsom valt het mij wel op dat ik het nog niet gedaan heb.

WeerEenPilsjeOp | 12-02-14 | 18:48

Is denk ik een bewust gecreëerde situatie.
Kan er vanuit de EU weer geroepen worden dat het beter is vanuit Brussel belasting te heffen.
Mark's Eurofiele maatje Verhofstadt zag dat het goed was.

Russ Meyer | 12-02-14 | 18:46

Had het kabinet dit niet kunnen voorzien? Het is toch logisch als je de prijzen zo hoog laat oplopen. Dat iedereen over de grens gaat in koop en. Het is helemaal zuur voor de benzinepomp houder in de buurt van de grenzen.

afcaforlife | 12-02-14 | 18:46

Als de overheid nou eens terug zou gaan naar hun belastingtechnische kerntaak, dan wordt er belasting geheven om collectieve zaken voor de burgerij te bekostigen. Helaas is het nu zo, dat er door de overheid merendeels belastingen geheven worden om hun eigen hobby's te bekostigen en daarmee indirect stemmen te kopen. En dat kan op lange termijn nooit goed gaan, dat blijkt nu wel.

taxhond | 12-02-14 | 18:45

necrosis | 12-02-14 | 18:41 | + -1 -
Wat een volstrekte onzin. Hou toch eens op met dat nagebazel.
Jouw comment is gewoon een belediging van de grote meerderheid van de kiezers. Om ze weg te zetten als propagandavee omdat ze niet op jouw grote leider hebben gestemd getuigt van een stuitende en misplaatste arrogantie.

Mark Smith | 12-02-14 | 18:44

@gedachtenspinsel

Klinkt zo alhoewel niet direct zo.. ik betaal nog steeds onterecht belasting in NL-geitenland... omdat iemand als onbenul bij de "beter kunnen we het niet maken criminelen" niet het benul heeft om een vinkje achter mijn naam weg te halen. Dat is individueel en doet niet af aan de ONZIN van je reactie... ambtenaar zeker?

Celocelava | 12-02-14 | 18:44

@ZDEV | 12-02-14 | 18:42
Stem adviesje nodig?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:44

Wordt het niet eens tijd dat de DNB ingijpt en een quotum trekt voor de uitgavenwaanzin van de overheid zoals ze ook maar zitten te zeiken over een procentsnorm bij de pensioenfondsen?
Zet de overheid nu ook eens voor het blok met hun waanzin uitgave zoals een Fyra een JSF (hebben we daar al een vies word voor)?

De (R)overhead steelt en geeft uit aan belachelijke dingen zoals tijd en geld voor al jaren uitgeprocedeerden e.ed. en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Alt | 12-02-14 | 18:43

@Santtulainen | 12-02-14 | 18:41
Wat is nu je boodschap?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:43

Mark Smith | 12-02-14 | 18:40 | + 0 -
Wel van het land, niet van de staat

ZDEV | 12-02-14 | 18:42

@necrosis | 12-02-14 | 18:41
Ow, dan deden ze het daarom beter dan Wilders?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:42

Ik ga van heet weekend tanken in Rusland.
Maar ik woon dan ook in Finland en heb schoonouders in Rusland.

Santtulainen | 12-02-14 | 18:41

@gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:35
Vergis je niet, we danken Rutte II aan de NPO...
Je weet wel, unieke talenten als P&W, Matthijs van Nieuwkerk....

necrosis | 12-02-14 | 18:41

VVD 'tanken in het buitenland extra belasten'

(c)ZWITSUL | 12-02-14 | 18:40

Echte patriotten hier in deze draad.

Mark Smith | 12-02-14 | 18:40

Vorige week nog de tank gevuld voor 1,46 de liter in Dl. Gingen er toch 72 in. Boodschappen doen vervolgens bei Kaufland, vervolgens naar Trink/Gut voor de wijn. 24 Flessen meegenomen, voor de 6 andere dozen bellen ze me morgen als ze binnen zijn.
Den Haag, droom maar lekker door. Is kut voor de werkende middenstanders hier, maar ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee. En op geen enkele wijze zal ik de gratis geld-uitdeel-programma's, nu en nooit niet, van Den Haag ondersteunen.

Tikkie Terug | 12-02-14 | 18:39

Ik werk bij een middelgroot transportbedrijf als chauffeur en al mijn andere (200)collega chauffeurs hebben allemaal een briefje in het postvakje gekregen. En daar stond in. Mochten wij in de buurt zijn van de Belgische grens. Kunnen wij tanken in België. Zal Rutte vast niet erg vinden met een tank inhoud van 700 liter per vrachtauto.

simpel_vruchtje | 12-02-14 | 18:38

sodeja | 12-02-14 | 18:32
Knuppels en hooivorken omdat je in de buurlanden nog nèt iets minder genaaid wordt met accijnzen dan hier.
Grapjas.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 18:35

@koolteer | 12-02-14 | 18:32
Even voor jouw simpele geest, moeten toch wel aardig wat Nederlanders zijn die het zien zitten anders hadden we geen Rutte II lijkt me...

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:35

Wat een heerlijk onnozel doorgerekende belastingmaatregel. Is zeker door dezelfde feestafdeling van het CPB gedaan die ook de effecten van de ietsje nivellerende zorgpremie, de baten van de JSF, de prijsstijgingen na invoering euro en de declaraties van de PvdA heeft doorgerekend heeft... Parlementaire enquete naar de rekenmodellen van het CPB en de effecten daarvan de afgelopen 30 jaar lijkt me hoognodig.

de Voorzittert | 12-02-14 | 18:34

-weggejorist-

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:32

@Celocelava | 12-02-14 | 18:29
Makkelijk zo vanaf de zijlijn.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:32

Het is aan de laksheid van de Nederlander te danken dat we nog niet met knuppels en hooivorken richting Den Haag zijn getrokken om dit "beste Kabinet ooit" eens mores te leren.

sodeja | 12-02-14 | 18:32

Ik meen dat Omtzicht hier van de week ook al naar heeft gevraagd en ook nee op zijn bord heeft gekregen. Hij linkt op twitter ook al naar dit artikel.

SmegmaSmeer | 12-02-14 | 18:32

Speciaal voor de simpelen van geest die ten onrechte het idee hebben dat ze door studie/werk/inkomen over intelligentie beschikken:
-de VVD is er ALLEEN voor zelfverrijking. Politiek bestuur is slechts een middel daartoe.
-Die zelfverrijking is slechts voor hen die direct betrokken zijn in de bovenlaag van genoemde partij. VVD stemmers zijn derhalve van geen belang, de rest van het volk zo mogelijk nog minder.
-De toplaag van de VVD bestaat uit corpsballen die geen benul hebben van de rest van de wereld, en is derhalve niet in staat gefundeerd beleid te voeren. Nog buiten het feit dat ze dat niet eens proberen.

koolteer | 12-02-14 | 18:32

OT Joris, is er een reden waarom ik soms wel en soms niet kan reageren? Dit duurt nu al een tijdje....

Einde van de Domheid | 12-02-14 | 18:32

Nederland: Brandstofprijzen hoogste van Europa, BPM (niet in andere landen), wegenbelasting schandalig duur....

Zaniker | 12-02-14 | 18:32

Het is aan de laksheid van de Nederlander te danken dat we nog niet met knuppels en hooivorken richting Den Haag zijn getrokken om dit "beste Kabinet ooit" eens mores te leren.

sodeja | 12-02-14 | 18:31

1) Duitsland heeft een betere manier gevonden om ons in te kwartieren.
2) Europa werkt (dus) niet.
3) Nederlandse politiek snapt Europa niet.

Einde van de Domheid | 12-02-14 | 18:31

18.000000000 euro aan windmolens..
Oh wat gaat dit kabinet volkomen terecht afgestraft worden.
Ik wed dat ze nu al bagger schijten achter hun bureautjes of in hun pluche.
Durf ik zo 18 miljard op te zetten, als ik het zou hebben.

Maya de Blij | 12-02-14 | 18:31

@ProAsfalt | 12-02-14 | 18:15
Ik zou haast zeggen verhuis naar Duitsland, lijkt alles beter, behalve misschien de bijstandsuitkering....

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:31

Rutte lacht. Strafmaatregelen volgen.

Shareholder II | 12-02-14 | 18:30

test

Einde van de Domheid | 12-02-14 | 18:30

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:22 |
Gerekend inclusief de brandstofkosten voor de omweg natuurlijk. En dan heb ik het nog niet over de extra tijd. Alsof het in 0049 zo'n benzineparadijs is. Ook bij het Aral-station in Neuenhaus zijn op de pompen boze stickers geplakt met daarop de boodschap dat de staat mee-tankt.
En Duitse supermarkten? Nein danke. Smerige massageproduceerde, dikmakende Lidl-rommel voor paupers.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 18:29

@necrosis | 12-02-14 | 18:16
Euh als PVV geen regeringspartij is kunnen ze moeilijk het beleid van PVV uitvoeren lijkt me. Gelukkig maar :D

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:29

@De echte Stolwijker | 12-02-14 | 18:18
Hier imand die gegaan is; Niet om economische motieven overigens, Ik ben een stuk duurder uit.. Maar vooral omdat ik de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander wel een beetje zat ben. Al dat geklaag, overal is het beter maar zelf investeren om iets aan je leven te verbeteren zit er niet in. De overheid moet het maar regelen.. En dan vinden ze het gek dat de overheid zoveel geld kost..

Danskeidoterne | 12-02-14 | 18:29

Binnen de EU kan elk land haar eigen belastingregime voeren. Daarom wordt het (gelukkig) ook nooit wat met de euro en heeft die in elk land een andere waarde. Nederland maakt van dit 'voorrecht' dankbaar gebruik door haar bevolking helemaal murw te belasten. Het is namelijk het enige woord dat dit kabinet kent: lastenverzwaring. Rutte c.s. gaan hier onverdroten mee door, tot het laatste bedrijf omvalt. Elke opleving in de economie wordt direct kapot belast. Kortetermijnpolitiek. Visieloos. Hersenloos.

goedverstaander | 12-02-14 | 18:29

Ik ben al lang geleden verhuisd uit NL dus eigenlijk heb ik misschien niet heel veel recht van spreken meer... maar... ik denk dat het nut heeft om mensen te mobiliseren eens een dag of 2 geen auto te rijden, geen inkopen te doen, minimaliseren op energieverbruik enz enz. deze niksnuttende regering kijkt naar "dagcijfers" niet naar de lange termijn terwijl een regering toch minimaal een beleid van 20-30 jaar moet laten zien om enigzins betrouwbaar te zijn naar hun "Eigen" generatie. Als men hiertoe niet in staat is hoe kan men dan in staat zijn om leiding te geven aan de dagelijkse werkzaamheden in een land met 17M inwoners? Schaam uzelf, bezin uzelf en begin met leiding te geven en beleid te maken!!

Celocelava | 12-02-14 | 18:29

Mijn volgende auto wordt een diesel. Rooie diesel. Zoek het uit.

VanBukkem | 12-02-14 | 18:29

Belgen halen hun cola en merkproducten ( afwasmiddel enz ) bij ons over de grens

Vlees, kaas .ed is in België goedkoper, ook van beduidend betere kwaliteit

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:28

Naast oa de lage woninglasten nog een reden om in Groningen of Limburg te gaan wonen. Zeker als je niet van werken houdt kun je daar blijkbaar leven als God in Frankrijk, vergeleken met de Randstad.

Ven1V1d1V1c1 | 12-02-14 | 18:28

Boodschappen zijn in België veel duurder dus, iets klopt er niet aan het verhaal.

Alfa 75 | 12-02-14 | 18:26

Haha,ik rij 2,5 km voor 22 cent minder wel ff de grens van duitsland over.

henk-plofke | 12-02-14 | 18:25

@ProAsfalt | 12-02-14 | 18:19
Precies, niet hier uitgeven is niet schenken aan die corrupte bende in Brussel. Hadden ze de burger maar niet de oorlog moeten verklaren.

blinde kip | 12-02-14 | 18:25

@duitse herder | 12-02-14 | 18:19
Hopelijk leest de Deense NSA niet mee, ik kom in ieder geval je borgsom niet betalen....
*jawel... gnehe*

necrosis | 12-02-14 | 18:24

goh, daar hoef je toch geen groot visionair voor te zijn dit te voorspellen, en mócht de VVD op rem gaat trappen, trap dan vooral ook op die van de vermadelijde windmolens

(Behind)Doors | 12-02-14 | 18:24

@seven | 12-02-14 | 18:16
Omdat dat de Staat geen ene fuck interesseert. De Staat is er slechts voor het in stand houden (en liefst vergroten) van de Staat. De samenleving die dat moet bekostigen is volkomen irrelevant.

Stormageddon | 12-02-14 | 18:24

@Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:20 |
Ik ontken alles. Door te bekennen is nog niemand vrijgesproken aldus beroemde advocaten.

ProAsfalt | 12-02-14 | 18:24

Bij een verbruik van 1 op 76 kan het zo langzamerhand uit voor inwoners van Den Helder om in Berlijn te tanken.

goedverstaander | 12-02-14 | 18:23

Ik hoop dat je beter in je werk bent als in rekenen stolwijker .

De tijd van 2 euro verschil is echt voorbij.

Als je uurtarief netto boven de 50 euro p/u zit , dan hoef je de moeite niet te doen.
Helaas is gepeupel zoals mij , er bij gebaat de bezuinigingen die mogelijk zijn aan te grijpen.

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:22

@blinde kip | 12-02-14 | 18:17
Ik wil eerst die €1000 van Rutte..... dan praten we verder.

necrosis | 12-02-14 | 18:20

@ProAsfalt | 12-02-14 | 18:15
Dus die zwalkende wijnfietser was jij! Uitkijken, ik wil geen kras op mijn Benz.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:20

Weetje, zelfs al heb je (nog) genoeg geld in deze bananen nivelleer republiek Nederland om hier vanalles te kopen en te tanken, dan geeft het toch een fantastisch gevoel door gewoon over de grens te alles te kopen? En je houdt gelijk heel wat euro's over voor je vrienden/kinderen/vrienden/etc die je weer kan spenderen in Nederland mocht het nodig zijn.

Voor alle mensen die zeggen "Jullie zijn anti-nederlanders want jullie kopen spullen over de grens!" heb ik het volgende te zeggen:

*ahum*
- Vrije marktwerking toch?
- Werkende mensen moeten beloond worden met meer geld dan luie uitkeringstrekkers toch? Want waarom houden ze door de huidige prijzen dan gemiddeld minder over dan een bijstandsgezin?
- We leven toch in één Europa? Waarom betalen onze zuider en oosterburen dan al minder voor benzine/diesel? Laat staan (VEEL) minder voor wegenbelasting?
- Waarom moeten werkende mensen die al worden genaaid op hun hypotheek door de overheid én een auto gekocht hebben (toch Rutte?) nogmaals genaaid worden door deze belachelijk hoge prijzen en geen geld meer over houden?

Beantwoord eerst deze vragen voordat je weer over 'anti-Nederlanders' begint. De politiek, die is Anti-Nederlands.

LangeTijdGeleden | 12-02-14 | 18:19

De Deense belastingdienst loopt wekelijks 1,3 miljard euro aan belastingen mis. Inkopen in Duitsland.

duitse herder | 12-02-14 | 18:19

@ZDEV | 12-02-14 | 18:11
Ik wil graag 50 liter, vriend!

necrosis | 12-02-14 | 18:19

@blinde kip | 12-02-14 | 18:17 |
En vervolgens kan mark de geïnde belastingen doorsluizen aan de windmolenmaffia, EUSSR, Afrika en het weer gegroeide ambtenarenapparaat.

ProAsfalt | 12-02-14 | 18:19

the Jackdawn | 12-02-14 | 18:04
Het zit veel dieper dan die twee euro per tankbeurt die je extra kwijt bent in Vlagtwedde ten opzichte van Lingen. Dit is het volk dat door z'n rijstijl een veelvoud extra kwijt is aan brandstof.
Ik rij een paar keer per week vlak langs de grens en ik heb er gewoon geen zin in om me als een pauperige economische vluchteling te melden in Duitsland. Tuurlijk erger ik me aan de benzineprijzen maar dat doen ze in België ook, zeker degenen die vlakbij Luxemburg wonen. Alle overheden zien de auto als melkkoe, de ene overheid wat meer dan de ander. Ik praat het niet goed, maar wil je serieus goedkope peut, dan moet je je in Wit-Rusland melden.
.
Er heerst hier in de panelen een gigantische weg-met-ons sfeer, waar ze zelfs bij maroc.nl nog voor terugdeinzen. En maar jengelen als een kleuter: "In antwerpen tank ik diesel voor € 1,29".
Ga.
Dan.

De echte Stolwijker | 12-02-14 | 18:18

"Kan IEMAND bij de VVD op de rem trappen?"

Gaarne ook bij andere partijen maar dat zal aan dovemansoren gericht zijn.

ProAsfalt | 12-02-14 | 18:17

@the Jackdawn | 12-02-14 | 18:04
Doe je burgerplicht dan. Koop een nieuw huis en auto voor Mark.

blinde kip | 12-02-14 | 18:17

Vorig jaar nog nieuws van het CPB (de naam, centraal planbureau, zegt al genoeg) dat de max opbrengst voor de overheid lag bij belastingtarief van 49%. Laffercurve dus, maar waarom kijkt men nooit welk tarief zorgt voor de maximale welvaart voor de samenleving als geheel ipv puur alleen naar de staat?

seven | 12-02-14 | 18:16

De winkeliers en pomphouders net over de grens worden rijk hebben meer geld te besteden dus betalen ze daar door ook meer belasting. Ergo, de Duitsers en de Belgen zijn zeer froh en content met het Haagse beleid.

meneer der meneren | 12-02-14 | 18:16

@Mazzeltov | 12-02-14 | 18:09
Denk je echt dat dat gaat helpen?
Ik heb al eerder gezegd dat de ambtenaren voornamelijk PvdA zijn en weigeren om PVV beleid uit te gaan voeren.
Overigens is werk weigeren nog steeds een gegronde reden voor ontslag op staande voet....

necrosis | 12-02-14 | 18:16

Vraag trouwens voor de gein eens aan zo'n pomphouder in Nederland waar die zelf tankt..
( heb er toevallig 1 in de kennissen kring )

Antwoordt , ja wat denk je zelf.. over de grens natuurlijk , ben toch niet gek.

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:15

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de andere bedreiging voor de supermarkten, de duizenden zo niet meer die hun privé boodschappen via hun bedrijfspas bij de grossier gaan halen vanwege belastingvoordeel.

kovariant | 12-02-14 | 18:15

@Cuyahoga | 12-02-14 | 18:07
Heb een pasje van de zaak maar rij vanuit midden NL met plezier naar DE. Diesel + 20l jerrycan, wodka en levensmiddelen. Gewoon omdat ik het de NL staat niet gun, ze nivelleren maar iemand anders.

i-Wonder | 12-02-14 | 18:15

Dankzij het beste kabinet heb ik geen auto meer. Ik moet te voet naar mijn dwangarbeid daar ik in de bijstand zit.
Doet mij denken aan de tijd van de industriële revolutie in Twenthe bekend om de rokende textiel fabrieken waar men hand in hand in lange rijen te voet naar toe ging.
Boodschappen op de fiets helemaal naar Gronau om een paar cent uit te sparen op de (pak)wijn. Dat is in Germany veel goedkoper en wijn verlengt je leven ook nog eens met 5 jaren. De VVD balen natuurlijk. 5 jaren langer onnodig trekken van de bijstand zoals dat door veel landgenoten wordt gezien. Maar ja, 700.000 werklozen en 95.000 openstaande vacatures. Gij mag het zeggen.

ProAsfalt | 12-02-14 | 18:15

@Jan Zand | 12-02-14 | 18:11

Die hebben daar geen LPG.

Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 18:15

Laffercurve, prijselasticiteit... Zijn dit nu werkelijk onbekende termen bij de politieke klasse? Ik vrees het ergste.

SamKoeman | 12-02-14 | 18:14

Is die brief daadwerkelijk ondertekend, of is dat de omzetgrafiek van die bedrijven?

alexbl | 12-02-14 | 18:13

Ben benieuwd wie eens even gaat berekenen wat dit de staatskas kost. Kan me niet voorstellen dat dit bedoeling is, hebben we een staatsschuld of zo?

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:13

Reken maar even mee.. 55 liter benzine, ruim 20 cent de liter goedkoper hier net over de grens..
Neem een paar balen shag mee..
( 50 gram ipv 40 gram , en 4 euro goedkoper per pak.. )

Moet er een paar kilometer voor rijden, zal toch gek zijn als je die 40 tot 50 EURO niet in je zak zou houden?

Ik verdien geen 50 euro per uur.. En ben met half uurtje weer thuis...

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:12

Ik heb al een tankwagen geregeld.

Even vullen net over de grens en dan op naar de Nederlandse dorpspleinen om de burgers blij te maken.

ZDEV | 12-02-14 | 18:11

Belasting en accijns verhogen om de staatskas te spekken en de staatsschuld te betalen en er dan achter komen dat de inkomsten teruglopen en de schuld oploopt is hetzelfde als je website met Cloudflare hosten om downtime door DDoS aanvallen te voorkomen en dan merken dat het daardoor juist vaker gebeurt.
Of zeg ik nu iets heel geks, Joris?

Stormageddon | 12-02-14 | 18:11

Mr_Pikibelly
Is die Poolse pomp van Star niet de voordeligste?

Jan Zand | 12-02-14 | 18:11

Die neo -(nep)liberalen bij de VVD hebben geen flauw idee wat een Laffercurve is omdat hun diploma gekocht is door hun ouders.
Er komt dus geen voortijdige evaluatie.

blinde kip | 12-02-14 | 18:10

Maar belastingverhogingen leveren de staat geld op!

Dat hebben we immers geleerd van onze (PvdA-stemmende) leraren en docenten op het middelbaar en hoger onderwijs, en dat zeggen ook alle (PvdA-stemmende) deskundigen die altijd in de praatprogamma's van de NPO worden uitgenodigd door (PvdA-stemmende) programmamakers. En de (PvdA-stemmende) journalisten schrijven onze kwaliteitskranten vol over de heilzame werking van lastenverzwaringen, en weerzin daartegen is gewoon een egoistisch rechts onderbuikgevoel!

Die kunnen het toch niet verkeerd hebben? Nivelleren is toch een feest, volgens de PvdA? Belastingbetalers beschikken toch over onbeperkt gratis geld?

Tja, er was natuurlijk altijd een partij die tegen dit PvdA-ideaal inging, de VVD. Maar waar die partij gebleven is, is mij een raadsel.

Je moet wel zwakzinnig zijn om nog op één van beide partijen te kunnen stemmen.

Russells Teapot | 12-02-14 | 18:10

Al zouden de prijzen gelijk worden, ga ik toch nog in Duitsland tanken. Ze kunnen in Den Haag de typhus krijgen. Ga je moeder maar naaien, maar mij niet!!

zutzooi | 12-02-14 | 18:10

Nu op de rem trappen is een garantie dat het stemvee zo opnieuw de gang naar de stembus maakt om het haagse tuigh te legitimeren. Laat de mensen maar eens geraakt worden waar het pijn doet. Want de mocro, millieu en misdaad-miljarden van de afgelopen twintig jaar hebben hooguit tot wat schouderophalen geleid, of wat vrijblijvend gemompel in de marge.

stoethaspel | 12-02-14 | 18:10

Als je de grens over gaat, meteen even voor jezelf tabak inslaan en voor kennissen.. Scheelt een klap met geld, en het gevoel om Rutte nog eens lekker in de reet te naaien.. Priceless

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:10

Op 19 maart kunnen de kiezers alvast op de VVD (en die van de PVDA, D66, CU en SGP) rem trappen.
Laat ze maar voelen hoe wij over ze denken.

Mazzeltov | 12-02-14 | 18:09

Wij krijgen hier sinds januari van dit jaar ook reclame afkomstig van de Multi net over de grens in de brievenbus. Die zagen dit al weken van tevoren aankomen en lachen zich nu een kriek.

eerstneukendanpraten | 12-02-14 | 18:09

Trending:
* extra grote jerrycans voor eigen gebruik *

Astroturfer | 12-02-14 | 18:08

Woon in Haarlem, moet vaak in Antwerpen zijn (zowel werk als vrienden). Raad eens waar ik tank Rutte? Juistem. Een grote dikke middelvinger naar je met je "wij zijn er voor de werkende Nederlander" bullshit.

En die keer dát ik in NL tank? Och, half tankje, want ik ga een paar dagen er op toch weer naar Antwerpen. Zijn een paar mooie dorpjes rond Antwerpen met heerlijk goedkope benzine prijzen.

LangeTijdGeleden | 12-02-14 | 18:08

Het piept het kraakt, het is de Nederlandse belastinghebzucht. Er is maar 1 antwoord! Belasting nog hoger! Zodat straks de binnenlijn en aanliggende districten in Nederland ook in Duitsland gaan winkelen.

kovariant | 12-02-14 | 18:08

heb niks tegen het MKB , maar vind mijn kosten/baten plaatje belangrijker als dat van een hard werkende middenstander .

Dus als de hard werkende middenstander mij dezelfde dienst / product kan bieden, voor dezelfde prijs..

Kan hij dat niet, jammer joh

Nietweerhe | 12-02-14 | 18:07

Hier vlakbij (Elten) net over de grens dus komen bijna geen Duitsers meer bijde Penny en de Aral. Simpelweg omdat er haast geen parkeerplekken meer zijn omdat er nagenoeg gele kentekens rondhangen en ik heb voor het 1st van mijn leven in een file gestaan om te tanken omdat zonodig elke Hollander daar zonodig moet tanken. LPG 16ct p.ltr goedkoper en benzine een dikke 20ct P.ltr. Beide bedrijven liggen een paar 100mtr van elkaar af. Dus erg makkelijk verdiend. Steek dat maar in je r**t, Rutte....

Mr_Pikibelly | 12-02-14 | 18:07

Nog even en de enige mensen die nog in Nederland tanken zijn mensen met een pasje van de zaak.
Als je het zelf moet betalen is het gewoon niet meer op te brengen.

Cuyahoga | 12-02-14 | 18:07

@Glas Koning | 12-02-14 | 18:03
Ik woon wel aan de grens en koop de meeste spullen, boodschappen en brandstof in Duitsland.
Flikker maar op met je accijnzen.
Je zal maar in de randstad wonen, dan ben je dubbel genaaid.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:06

Iedere keer dat je naar de VVD mailt krijg je enkel een algemeen praatje dat ze er hard aan werken en niet de bottom bitch van de pvda zijn…

De vraag is, wat moet je dan stemmen? Als liberaal ben je in NL gewoon keihard t bokje

cowmonkey | 12-02-14 | 18:05

Jammer dat er zoveel anti Nederlanders zijn die het Nederlandse MKB slopen door over de grens te gaan tanken.
Wel thuis geven wanneer er geprofiteerd wordt maar niet thuis geven als er betaald moet worden.

the Jackdawn | 12-02-14 | 18:04

In antwerpen tank ik diesel voor € 1,29 en in luxemburg voor € 1,19. Waarom hier nog tanken als grensgeval?

Pimp my Voortuin | 12-02-14 | 18:04

een hoop mensen gaan er zelfs WONEN, het is hier maatschappelijk en crimineel ook niet helemaal pluis meer.

thepinkpainter | 12-02-14 | 18:04

Thailand heb er jaloers rondgekeken, qua autokosten dan.

Omgekeerde wereld tov ons, subsidie op autorijden. Toyota Pickuptruck voor minder dan 20000 euro (oh ja met leer). Benzine? 70 a 80 eurocent per liter! Kom op zeg wij betalen meer dan het dubbele!

drammerd | 12-02-14 | 18:04

Tsja, zo werkt de vrije markt toch?

Conan de Rabarber | 12-02-14 | 18:03

Het is dat ik niwet aan de grens woon. Maar als dat zo zou zijn geweest. Dan zou ik alles bij onze buren kopen!

Glas Koning | 12-02-14 | 18:03

Nu nog opnieuw de vliegtaks invoeren en dan op naar de één miljoen werklozen!

eerstneukendanpraten | 12-02-14 | 18:03

Heb altijd VVD gestemd, maar van deze partij verwacht ik niets positiefs meer. Op naar de SGP.

Febofiel | 12-02-14 | 18:02

Heb zo'n idee dat er geconcludeerd gaat worden dat de accijns nog wel wat hoger kan. Zo rollen wij immers in Nederland

vincent uit groninge | 12-02-14 | 18:02

De VVD is een smerige socialistische kudtpartij geworden.

Ongeblustekalk | 12-02-14 | 18:02

Gewoon de grens een stukje deze kant opschuiven. Kunnen ze als Duitse pomp weer verder.

Mesmer | 12-02-14 | 18:02

Lekker, daar EU nu eens wat aan moeten doen.

gedachtespinsel | 12-02-14 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl