
Raad maar. Twaalf kleuters doodrijden terwijl u dronken achter het stuur zat te bellen? Op de VrijMiBo staand buiten drinken met 1 voet buiten de terrasgrens? Een waxinelichthouder naar de Gouden Koets werpen? Op je
tweede derde miljoenste kans TBSproefverlof een meisje in mootjes hakken? Nope. Een agent annex hulpofficier
over zijn sjaal aaien. LOLwut? Was het D66ium van de rechter op ofzo? Had de verdachte dan echt geen moeilijke jeugd gehad? Geen schaamtecultuur? Geen groepsmishandeling waarbij alle daders naar elkaar wijzen waardoor er wel een dooie is maar geen schuldige? Niets van dat al. Onverlaat sloopt agent. Rechter bergt onverlaat langdurig op, zonder knuffelen. Grutjes. Mensen. Het lijkt bijna wel alsof er een soort van 'gerechtigheid' is geschied in Nederland. Zou het? Of heeft het geholpen dat het slachtoffer een agent/hulpofficier is? Dan zou de enige rechtvaardige uitspraak in tijden dus klassenjustitie zijn, een prima vonnis maar toch met een wereldvreemd vlekje dus. Anyway, nu hebben we gezien dat de magistratuur het wel kán, proportioneel straffen. Daaruit mogen wij concluderen dat de strafuitdeelfunctie van de rechters dus niet stuk is, of wegbezuinigd. Als zaken vanaf nu voorkomen en worden afgedaan met een begripvol knuffelstrafje met nooitmeerdoen-aai over de bol, berust dat dus op pure onwil van de rechter. Goed om te weten! Vrouwe Justitia is dan misschien blind, het is geen doetje. Ze heeft dat zwaard niet voor niks in haar knuistjes.
Reaguursels
InloggenGoh, toen een klootzak mijn 17-jarige schoonzusje doodreed met anderhalve fles baccardi achter zijn kiezen en >60% snelheidsoverschrijding kreeg ie 4 jaar. Volgens mij leeft die agent verder gewoon nog, toch?
Dat anderen wegkomen met mildere straffen voor zwaardere misdrijven neemt doet niets af aan het feit dat dit een goede en gepaste straf is. Dit zou regel ipv uitzondering moeten zijn.
@miko | 08-02-14 | 01:37 | + 0 -
Tuurlijk speelt intentie ook mee, maar zoals ik al eerder aan gaf is dat vrijwel niet te bewijzen. In Sittard is een aantal jaren terug een jongen van begin 20 dood geslagen door een vechtsporter. Één ongelukkig geplaatste klap op het borstbeen zorgde al voor het overlijden van het slachtoffer. De dader had van tevoren al aangekondigd dat hij het slachtoffer te grazen zou nemen wanneer hij hem tegen zou komen. In deze zaak is uiteindelijk iets van 2 jaar celstraf gegeven, voor mishandeling met de dood tot gevolg. Waarom hier dan 5 jaar wordt gegeven voor poging tot doodslag blijft voor mij een raadsel.
Ok voor degenen die het niet snappen in de reaguursels hierboven (en dat schijnen er nogal wat te zijn):
Annabel heeft het over 'zn sjaal aaien' om even het verschil duidelijk te maken.
Tussen de 8-voudige inbreker met een strafblad zo lang als alle belastingaangiftes-aan-elkaa-geplakt die de werkende reaguurder in de afgelopen 20 jaar heeft verstuurd.
Die wordt veroordeeld tot 2 jaar waarvan 1 voorwaardelijk, met aftrek van 3 maanden omdat 'ie spijt heeft want schaamtecultuur', aftrek van 2 maanden omdat 'opgegeroeid in krachtwijk dus slecht voorbeeld', aftrek van 2 maanden omdat 'ie een nieuwe kans verdient', aftrek van 1 maand van voorarrest, en na 1/3 eruit komt 'omdat ie zich zo goed gedraagt tussen de rest van z'n criminele matties'....
Affijn dus na 1 maand weer vrolijk *jouw* huisje leeghaalt want dat is nu eenmaal zijn geleerde beroep waarin hij zijn enige werkervaring heeft!
Is die kloothommel die opgepakt wordt voor vernieling en een agent tegen zijn bek mept schuldig? Ja! moet ie de cel in? Ja! heeft ie z'n verdiende loon gekregen? Ja!
Het punt is, voor alle reaguurders die zo lopen te zeiken op dat Annabel deze hufter afschilderd als 'poeslieve jongen' is omdat het gaat om de D66-hufters die bovenstaande doen...
Ja veel reaguurders hebben het gevoel dat ik een open deur in trap, en Annabel heeft deze verduidelijking echt niet nodig.... Maar skimmend over de eerste 50 reaguursels, snappen veel mensen het toch niet....
Vandaar even 10 minuten van mijn leven vergooid heb (die ik nooit meer terug krijg) om dit nog even expliciet te vermelden :)
Conclusie. De staat komt pas in actie als ze zelf geraakt wordt.
De wet is er dan niet meer voor de burger of openbare orde, maar voor de staat. 'Hulpverleners", bijvoorbeeld, hebben sinds kort meer rechten dan gewone burgers. Worden beter beschermd met een straf dat tweemaal zwaarder (Ongrondwettelijk art. 1).
Hoogste tijd om de rechterlijke macht en politietaken te privatiseren.
-weggejorist-
-weggejorist-
@smdyasc | 07-02-14 | 22:09
Ik denk eerder dat andere straffen te licht zijn dan deze te zwaar.
@pistol-pete | 07-02-14 | 22:52
De intentie weegt ook mee.
deze persoon wilde de politie waarschijnlijk uitschakelen.
Verder krijg je het ook eerder naar je hoofd als je bijvoorbeeld op vechtsport zit.
wat mij ook logisch lijkt.
Ik vind dat elke vechtsporter die de eerste klap uitdeelt (let wel afweren mag hij wel) meteen de bak in moet.
@SmegmaSmeer | 08-02-14 | 01:23
Tja het is voor veel mensen toch moeilijk om door iets heen te prikken. Echt, Lucas zijn wet moet op de schop. Maak van die 80 maar 95%.
@miko | 07-02-14 | 22:11
Kijken of je nog zo begripvol bent als je vrouw, dochter of jijzelf ook zo'n tik krijgt op de IC beland en dan in de rechtbank te horen krijgt dat meneer 40 uur moet schoffelen, harder straffen prima maar dan wel op gelijke voet ik vind het te walgelijk voor woorden dat de ambtenarij zichzelf boven het volk acht en dit op deze wijze uitdraagt.
OK niet goed te praten wat deze man deed. Maar wat gebeurt er met de met hulp van Opsporing Verzocht en Tros Opgelicht criminelen? Helemaal niks en ten hoogste een taakstraf zonder betaling aan slachtoffers. Agressie tegen hulpverleners zou dubbel bestraft moeten worden, maar niet in de politiek correcte versie van Theo Maassen.
Itzamná | 08-02-14 | 00:02 |
Ja je moet als bevooroordeeld racisme/media slachtoffer wel van een bepaalde lichtgetinte afkomst zijn, dan werken alle media en rechters in je voordeel, want anders racisme en anders vraag het de advocaat van Badr.
Hoe lang kreeg die 'man' ook alweer die de scheidsrechter had doodgetrapt?
@necrosis | 07-02-14 | 23:03
Wie had het over vechtsport? Bij mij ging het om iemand die een ongeval met dodelijke afloop veroorzaakte en bij zijn vlucht een voor het leven verminkte tweede persoon hulpeloos achter liet. Op basis waarvan verdient zo'n sukkelaar die A) beter behoort te weten en B) zichzelf bewust in de gevarenzone plaatst meer genoegdoening dan de nabestaanden van iemand die in de ogen van de rechter niks voorstelt? Ach Poep, volgens mij heb ik het antwoord al voorgezegd.
PrinsesStoepje | 07-02-14 | 23:40 | + 0 -
Mercatorplein?
In 020 Piazza Mercatore.
Lijkt het nog wat.
Succes met je ritje, eentje lijkt me wat weinig...
@Jan Dribbel. Schandalig ja!
Poging tot doodslag, 5 jaar.
Wat is dat, een poging? Iets dat duidelijk mislukt is. Was het slachtoffer niet een hulpofficier dan zou hij drie weken mogen gaan schoffelen.
Ik ben er niet tegen dat zo iemand 5 jaar krijgt, maar geef dan een Volkert van der Graaf levenslang, Jezus!
Werkelijk, in NL zijn alle verhoudingen totaal zoek.
The million dollar question: hoeveel weken gaat Badr schoffelen? Minder dan twee jaar cel, waarschijnlijk de helft voorwaardelijk.
Ik kots op de rechterlijke macht.
Heb je dat, kereltje Peggold, ouwe euronazi?
De verdachte moet maar snel zorgen dattie 'affluenza' oploopt: medischcontact.artsennet.nl/actueel/ni...
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 23:36
Dank je, je bent te aardig.
Oww ben even naar het Mercatorplein een meisje doodrijden. See you in tien maanden!!
@miko | 07-02-14 | 23:30
oeps, en als ik de statistieken moet geloven dan zou hij concurrent moeten zijn van mij? Ik ga die wedstrijd niet eens aan! Zonder van mijn tijd. Ik roep alleen wat ik denk/vind en als ik iets niet begrijp dan vraag ik het.
@goedverstaander | 07-02-14 | 23:02
jullie zijn schatjes.
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 23:05
Dan ben je vast een gelukkig mens, wees blij, ben ik blij voor je.
@zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:59
Oh de wet moet uitgesplitst worden naar voertuig en of de passagier wel of niet intentie had tot? Man man man..... zucht...
Gelukkig zijn er nog rechters die "een strafvermindering" geven aan criminelen van allochtoonse achtergrond.
Zo kennen we ze weer.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Ander volk eerst is dat niet het motto van D'66?
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:55
Mark smith is hier vooral om minkudo's te verzamelen. een soort van Pius zeg maar.
@de grote Anti | 07-02-14 | 23:13
Dank je Anti, dan ga ik wel Krav Maga beoefenen. :)
zeg maar jansen | 07-02-14 | 23:02 | + 2 -
Ach ach ach. Sneu.
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 23:07
Onbetwist krav maga.. Je leert er alles en nog veel meer als in kickboksen. Maar van langdurig kickboksen zou je harder kunnen worden, terwijl krav maga alles draait om je tegenstander zo snel mogelijk uit te schakelen, desnoods vermoorden. Het is i.e.g geen spelletje wie er het langste uithoudt.
Ommezwaai | 07-02-14 | 23:02 | + 0 -
Het WvS wordt consequent toegepast, dat kan niet anders. Of er bestaan slechts hele slechte advocaten.
We hebben hier maximum straffen (ten hoogste.. jaar, maand of dagen). Ik ben het met je eens als je voor minimumstraffen (ten minste.. etc.) zou pleiten. Eén van de weinige standpunten van Wilders waar ik het hartgrondig mee eens ben.
@Mark Smith | 07-02-14 | 23:01
Vraagje, omdat jij alles schijnt te weten. Wat is effectiever, kickboksen of Krav Maga?
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:56
Ja, ik denk toch aan alles. Always on track, dat ben ik.
@Pierre Tombal | 07-02-14 | 22:44
Dat noemen ze nou 'training' bij vechtsport, het raken van de zwakke plekken van de tegenstander om hem uit te schakelen.
Maar wanneer de tegenstander geen getrainde 'sporter' is, is de kans op dodelijk letsel veel groter dan in de ring bij K-1 of dergelijke shit.
Mark Smith | 07-02-14 | 23:01 Het was een vraag. Geen argument.
Argumenten lees jij toch niet.
@ gedachtespinsel | 07-02-14 | 23:01 |
Alleen als mij/ons dat zo uitkomt, goochem.
Mark Smith | 07-02-14 | 22:51
Even goed lezen...
Het STRAFRECHT moet consequent worden toegepast.
Wat daar voor noodzakelijk is, is vraag 2.
Maar er bestaat een Wetboek van Strafrecht.
Dat een willekeurige rechter of Officier van Justitie dit anders interpreteert is dus een geheel ander verhaal.
Leest u ook even mee, gedachtespinsel?
zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:58 | + 2 -
Sterk argument.
@goedverstaander | 07-02-14 | 22:55
oeps, je valt door de mand, je had moeten zeggen "WIJ" zijn schizofreen!
@ zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:58 |
Mark Smith is een beetje de Heintje Davids van Geenstijl.
gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:58 Het was geen auto drammert.
Mark Smith | 07-02-14 | 22:56 Ging jij niet om 21:15 al weg?
@zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:55
Oh, jij springt uit een auto waarbij de bestuurder niet wil stoppen voor een stopteken als hij 180 km per uur gaat?
Even off topic en een terugkijktip voor morgen:
Bij RTL late night wordt Peter van der Vorst ontzettend gepiepeld over de zogenaamde anti homowet in Rusland door een Russische mevrouw die er wél verstand van heeft.
zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:51 | + 1 -
Dat kan toch niet. Stel, je zit bij een kameraad in de auto en hij rijdt met hoge snelheid een voetganger dood op een zebrapad. Vervolgens zegt hij dat jij hebt gereden en jij beweert het tegenovergestelde.
Zou jij dan de bak in moeten?
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 22:53
Ooit bedacht dat je zelf misschien niet helemaal zou sporen?
@ gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:53 |
Ik ben gelukkig schizofreen. Wij gaan altijd vrijuit.
gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:53 Je gaat voorbij aan wat er aan voorafging. Poging tot overval en vluchtmisdrijf. Dan ben je al samen crimineel.
@Mark Smith | 07-02-14 | 22:51
hear hear, I rest my case! shit, engels, anders dan, jammer dat er geen +100 knop bestaat...
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:42
Meid, dat meen je niet. En, werd je van die stickertjes geil toen je op de plee zat? :)
@zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:51
Ik hoop dat het je een keer mag overkomen om achterop te zitten en de bestuurder beschuldigd jou. Met andere woorden je kunt nooit meer samen met iemand opgaan; auto/fiets/trein/werk/prive, heel goede wetgeving!
@ de grote Anti | 07-02-14 | 22:47 |
Op die voet. Alsof je voor je lol belt zeker.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:41
Nee, ik vind van niet anderen vinden dat wel raar genoeg, maar die sporen niet.
@miko | 07-02-14 | 22:06 | + 0 -
Ik zeg ook niet dat de straf te laag is of wat dan ook, ik vind poging tot doodslag alleen heer erg raar. In normale zaken is dit vrijwel alleen te bewijzen wanneer er vuur of steekwapens in het spel zijn geweest, of wanneer er bijvoorbeeld herhaaldelijk op het hoofd van een persoon is ingeschopt terwijl deze zich niet kon verdedigen. Zelfs de mishandelingszaak van de kopschoppers in Eindhoven was geen poging tot doodslag, maar zware mishandeling. Het is niet de bedoeling dat rechters eigen interpretaties los gaan laten op rechtzaken wanneer dat hun agenda schikt. Een rechter moet altijd neutraal zijn in zijn oordeel en kijken naar eerdere jurisprudenties. Ik denk dat deze niet in lijn ligt met eerdere veroordelingen voor vergelijkbare mishandelingen. Een rechter zelf laten oordelen werkt corruptie in de hand.
gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:50 Het misdrijf is in vereniging gepleegd.
Allebei de bak in dus.
Ommezwaai | 07-02-14 | 22:44 | + -2 -
Strafrecht is dynamisch, met in iedere zaak verschillende omstandigheden, motieven en procedures. Er zijn nog nooit twee identieke strafzaken gevoerd. Hoe zou jij dit alles consequent willen toepassen?
@zeg maar jansen | 07-02-14 | 22:48
Ja, bewijslast ligt bij OM! En toevallig zou jij achterop zitten de bestuurder beschuldigt jou! Wat dan? Alletwee de bak in?! Word eens wakker!
Ommezwaai | 07-02-14 | 22:44 Met z'n tweeën op een scooter iemand doodrijden.
Weet je nog? En als je dan naar elkaar wijst als de bestuurder kun je samen weer naar huis.
@goedverstaander | 07-02-14 | 22:42
Ja dat ken ik.. Toen (rip) er nog iemand die ik persoonlijk kende hogerop zat bij het lokale gezag zou dat zo gehoord worden. Nu willen ze eerst alles van jouw reedt weten. Dan gaan ze pas kijken of er iets aan gedaan wordt.
Smarties | 07-02-14 | 21:56 | + -2 -
Wat ik schrijf is mijn mening. Als dat voor jou niet confronterend of groots en meeslepend genoeg is, so be it. Mensen als u zoeken vaak hun heil in het chargeren om iets te maskeren. Of ze nemen een hond, dat kan ook.
Hoe kan je nou ooit iemand vol op z'n keel meppen? Was de dader een lilliputter of zo? Die agent annex hulpofficier van justitie is gewoon een domme sukkel die z'n gezicht probeerde te beschermen tegen een uithaal en in een poging de klap te ontwijken een veel meer kritische plek open stelde. Bij elk ander dier zou dat natuurlijke selectie heten, maar hier maakt klassejustitie van 240 uur dienstverlening voor iets waar echt een (onschuldige!) dode bij is gevallen vijf jaar celstraf omdat een professionele bemoeial die te dom is om te poepen het eventjes benauwd heeft gehad.
.
Ik moet echt eens gaan beginnen met het bouwen van mijn guillotine...
Deze rechter heeft waarschijnlijk een tijdje niet geneuqt, vermoed ik.
Op zich is er niets mee met hard straffen, maar in Nederland wordt toch wel met 14 maten gemeten.
.
De eerste de beste bontkraag, die iemand die een zebra overstak doodreed, loopt bij gebrek aan bewijs fluitend de rechtszaal uit.
En zo kunnen we nog wel even een stief kwartiertje doorgaan.
Het gaat naar mijn idee niet over de hoogte van een straf maar meer over het consequent toepassen van het strafrecht.. En dat schort er vaak aan.
Dus zo'n agent kun je dan beter tegen z'n hoofd schoppen, daar is namelijk al jurisprudentie over.
Dat wordt schoffelen voorwaardelijk.
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 22:28
overigens had de viva wel leuke teleltjes stickers met erotische afbeeldingen om op toilet of badkamer te hangen :D
@ de grote Anti | 07-02-14 | 22:37 |
Altijd ff melden aan het lokale gezag zou ik zeggen. Kunnen ze een oogje in het zeil houden.
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 22:28
Okay, dan is jouw waarheid de enige juiste?
Slaan doe je in de ring, of tegen agenten. Alle geweld daarbuiten is ongeoorloofd.
@goedverstaander | 07-02-14 | 22:32
Ik zit mij er aardig boos om te maken nu, jah.
Komen uit een totaal andere buurt en weten wat er hier te halen valt. Al eerder meegemaakt. Je leest nooit dat er wat is gebeurt, en ze verdwijnen weer. Maar wat komt er allemaal NIET in de kranten te staan.
Knak..
@ de grote Anti | 07-02-14 | 22:20 |
Die fuckin' loverboys pluizen de buurkrantjes ook al door op zoek naar jonge grietjes die ze uit kunnen buiten. Knieschot x2, allemaal.
@Nacho_Vidal | 07-02-14 | 22:05
Ja redelijk druk. Dat ben ik niet meer gewend. Geen porno kijken niks reaguren.Kinderen geen blauwe plekken. Een beetje een laffe week met dat gewerk.
En jij? Je wortel nog gewassen?
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:19
Copy-pasten en emailen naar de Viva redactie schat. Bullshit is niet aan mij besteed.
Een rechtstreeks bewijsbaar misdrijf is makkelijk te bestraffen ja, een groep die uit zijn pan gaat bij 'kopschoppen' zonder filmpje is stuk lastiger. Als jij nu even er uit pikt wie NIETS gedaan heeft dan worden de rechters ook ontlast.
gedachtespinsel | 07-02-14 | 20:45 | | Reageer+ | -8
@Desmoulins | 07-02-14 | 20:55
Ben ik even blij dat jij niet de rechter bent, noch degene die wetten vaststelt! Zie verhaaltje @smdyasc | 07-02-14 | 20:50, zou zomaar kunnen!
gedachtespinsel | 07-02-14 | 20:57 | | Reageer+ | -6
@Desmoulins | 07-02-14 | 20:55
Ben ik even blij dat jij niet de rechter bent, noch degene die wetten vaststelt! Zie verhaaltje @smdyasc | 07-02-14 | 20:50, zou zomaar kunnen!
gedachtespinsel | 07-02-14 | 20:57 | | Reageer+ | -6
@Desmoulins | 07-02-14 | 21:01
Inhoudelijk, lijkt me nogal simpel, wetsvoorstellen worden ingebracht in de 2e kamer (gekozen door volk), door de 1e kamer bekeken en teruggeven/afgewezen/akkoord bevonden. Dan zal de raad van state er zijn licht over laten schijnen en het ratificeren en de koning bekrachtigd het. Dan bestaat er nog zoiets als handhaving, en beoordeling van de wet. Politie handhaaft, OM beoordeeld, laten we het vooral zou houden lijkt me.
gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:08 | | Reageer+ | -6
Lees je eigen plemsels eens door waarde *spinsel*.
@Smarties | 07-02-14 | 21:56
Leuk, maar weet je ook dat de huidige bewoners niets met de oude romeinen te maken hadden?
Met tranen in de ogen zit ik te lezen dat er inderdaad nog hoop is in het intens verrotte rechtssysteem.
Deze rechter moet direct een standbeeld, erepluim en gratificatie krijgen voor het enigszins een klein beetje terugbrengen van een sprankje hoop dat het rechtssysteem toch nog misschien een heel klein beetje te redden valt.
Voor de rest van het systeem: Direct op de vuilnis, grote berg grond erover en weg laten rotten. Bouwen we ondertussen op stevige fundamenten een RECHTssysteem op dat uitgaat van belang samenleving en slachtoffer.
Iemand een leuk verhaaltje horen?
Weet nog steeds niet of ik eigenlijk hoor te posten daar of hier weer lekker warm achter mijn pc te zitten.
Zo kom je net terug van de winkels (ja dat kan ergens) en er hangen overal vage figuren rond die je nog nooit eerder hebt gezien in die buurt. Zeg maar donkere en lichtgetinte jongemannen. Niet allemaal in een groepje maar overal verspreid. Je denkt 'oke gezellig'.. wat de fuck doen jullie hier? Even verderop hoor je ineens een hoop gegil en gelach. Blijkt er een soort van kinderdisco te zijn geweest.
Overal blonde 12jarige meisjes in leggings en rokjes in groepjes die rondlopen.
Ze zijn wel ERG goed op de hoogte hmm? En staat daar gevangenisstraf op, nee natuurlijk niet. Gewoon achteraf de rommel opruimen en achmed een tik op de vingers geven. Meisje een lollie geven als troost.
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 22:16
Voor zover ik nog niet gelukkig was zou ik het er bijna van worden. Maar ik vraag me wel af, als niemand mijn gedachten kent bestaat er alleen interpretatie van hoe ik denk en wat ik denk, en dat betekent dat dat andersom ook zo is. Dan kan er alleen zoiets bestaan als een overeenkomst van interpretatie over een onderwerp.
@Welles! Nietes! | 07-02-14 | 22:08
Hype? Rechtsgevoel, google daar maar eens op is leerzaam.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 22:08
Dat is onzin, je moet alleen geen klootzakken vertrouwen en een normaal mens kan deze herkennen.
Jij bent bijvoorbeeld een rare snuiter, maar geen klootzak.
Is dat een compliment of niet?
@mo42 | 07-02-14 | 21:27
wat is daar zo raar aan????
@Seventh | 07-02-14 | 21:10
Badr heeft een irritante eikel even gemasseerd. Dat die kwal zo volgevreten en sloom is dat zijn poot er bij de eerste tik afvalt is dan weer jammer.
Deze kerel viel het gezag aan.
Dat is wat mij betreft wel een verschil.
Hoewel we over een tijdje misschien nog veel van dit soort mensen nodig hebben als de staat de laatste controle wil.
@miko | 07-02-14 | 22:03
Het gaat om de proportionaliteit.
@DUTCH DISEASE | 07-02-14 | 21:08
Het waren twee geweldige comments.
Fok of spmammert!
Vrouwe Justitia blijkt dus aan die cougar hype mee te doen door de hulpofficier van Justitie overmatig te beschermen,of ze heeft een warm hart voor schaamtecultuur figuren. Anders snap ik het ook niet meer.. wat zou Hari krijgen volgens haar rechtsgevoel?.. iemand?
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 22:06
met andere woorden, je zou alleen jezelf moeten kunnen vertrouwen... En zelfs dat is niet makkelijk :D
@fleischer | 07-02-14 | 22:06
tampon probleempje?
Baybasin heeft levenslang gekregen na 2 minuten in Nederland te zijn geweest. Dat kan alleen als de pedokoning der Nederlanden met de zaak te maken heeft. Verder kun je beter een moord plegen dan 10 km te hard rijden in dit apenland.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:59
Klopt. Mensenkennis is niet iets dat je een simpele ziel kan leren en die zullen een relatie verkeerd inschatten en vol op hun bek gaan.
Telkens weer.
@pistol-pete | 07-02-14 | 20:57
Waarschijnlijk had de man al een lijstje en iemand bewust zijn hoofd proberen te knakken kan wat mij betreft worden met vijf jaar cel.Prima.
Kudo's voor de rechter.
kudtdraadje...
@Nacho_Vidal | 07-02-14 | 22:05
nee, veel bezigheden in korte tijdsspanne... :D
De alcohol vloeit weer rijkelijk bij sommigen..
Stressvolle week gehad?
@spanarchist | 07-02-14 | 22:02
Ik zou het prettig vinden als je deze persoon niet vergelijkt met mij. 1.. zijn taalgebruik heeft woorden die veroordelen 2.. denk ik dat een ieder als individu aangesproken moet worden want ik denk wat zhij denkt 3.. wat jij daar verder van vindt prima, maar ga niet generaliseren
dank!
@smdyasc | 07-02-14 | 20:46
jij vind iemand keihard op zijn strottenhoofd slaan met als gevolg een opnamen in het ziekenhuis op de ic geen misdrijf?
Smarties | 07-02-14 | 21:56
Je hebt op dezelfde school als gedachtespinsel gezeten? Nederlandse les was optioneel?
@reageerbuis | 07-02-14 | 21:58
straf ja! de lengte van de straf lijkt me te moeten voortkomen uit jurisprudentie, of zie ik dat verkeerd?
@Cuyahoga | 07-02-14 | 21:07 |
Als je dit zo leest (had het elders ook al gezien) is vijf jaar natuurlijk gewoon aan de lage kant, zeker als je bedenkt dat die dwangverpleging nu dus vervalt.
Nee, als je er goed over nadenkt valt het eigenlijk nog vies tegen. Wanneer komt die meneer nu vrij - over 3,5 jaar?
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 21:58
Vrienden zullen doorgaans u bevestigen vanwege de relatie, meer waarheid kun je halen uit wat je vijanden zeggen denk ik....
@Desmoulins | 07-02-14 | 20:55
Leuk, dan maar niet meer naar een voetbal stadion.
Wat een gelul, dus als ik met een paar vrienden op stap ga en daar haakt een onbekende voor mij bij aan en die begaat een misdaad ben ik ook de lul?
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:37
Oh ben jij er zo een. Met deze opmerking heb je gelijk weergegeven hoe selectief de rechtspraak in Nederland is. En jij vindt *dat terecht* #domme troll.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:53
Houden zo, want zeg mij wie Uw vrienden zijn... etc.
Mark Smith | 07-02-14 | 21:15 |
Dat is nu net wat jou ontbeerd. je hebt totaal geen mening. Je bent vlees noch vis. Maar doet met je ontzettende relativerende houding alsof je boven het gepeupel staat. In Italie kennen ze dat niet. Het zijn mensen die met hart en vuur ergens voor gaan met veel gebaren erom heen. Dat jij dat als stompzinnig afdoet, prima. Zij hebben wel als eerst ons met een hogere beschaving laten ontmoeten in Noord-Europa, niet vriendelijk, dat was de tijd. Daarna in de renaissance het nog eens 'magertjes' over deden. Blijf jij maar lekker in je calvinistische wereld hangen. Wat betekend. (Ik doe cool, alles van de ander kant bezien, en begrijpend, want dan ben ik nog wat.). Je blijft vlees noch vis. Een 6-jes cultuur. Ik zeg niet dat ik beter ben, dat zou arrogant zijn, wat jou past. Maar jij hebt niet eens de ambitie. In al je posts heb je nog nooit iets laten tonen van: hier sta ik voor. Ben jij niet E.H. Ballin? De slappe zak, die sharia best kan begrijpen in Nederland als de meerderheid dat wil? Elke keer als jij reaguurt zie ik hem voor ogen.
Geef een keer je mening. Slappe zak. Wat jij denkt. Ipv een correcte mening zoal de 'meerderheid' betaamt. Of hou je bek. Je voegt niets toe.
@Ongeblustekalk | 07-02-14 | 21:51
Als u bakito bedoelt, nee, ik ken hem niet, en voor zover ik weet hij/zij mij ook niet.
@Mark Smith | 07-02-14 | 21:44
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:45
Bedtijd meisjes.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:46
Ben jij soms een zusje van de huisaap die het tijdelijk van hem heeft overgenomen vanwege *kuch* omstandigheden?
@spanarchist | 07-02-14 | 21:48
Houwen is een werkwoord dat impliceert met een scherp voorwerp en object te klieven. Ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen wat klieven betekent.
mo42 | 07-02-14 | 21:27 | + -2 -
nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Meden_en...
Alstu.
gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:46
Consequent blijven. "Houw van jouw" past meer in je straatje.
@spanarchist | 07-02-14 | 21:46
ik hou ook van jou!
gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:35
"ter eer en meerdere glorie". Je beheersing van de Nederlandse taal is nog abonimabeler dan de inhoud van je comments. Trol is nog het vriendelijkste dat men je kan verwijten.
@Mark Smith | 07-02-14 | 21:44
zij be-erven het koninkrijk, maak je niet druk :D
Het mag in de krant (en dat staat het dan ook) dat deze man vijf jaar heeft 'gekregen'. Het is nog niet eens zo'n zware straf voor wat hij heeft gedaan; een agent de IC inslaan is geen kinnesinne en hij had nog veel meer op zijn kerfstok. Nu zijn er mensen die zeggen dat zwaar straffen niet helpt. Dat zal allemaal best. Maar licht straffen helpt ook niet. Er is immers geen land met zoveel draaideurcriminelen als Nederland omdat je hier zo weer buiten staat. Het voordeel van zwaarder straffen en dus langer opsluiten is dat de maatschappij veel langer gevrijwaard blijft van dergelijke etterende zweren.
smdyasc | 07-02-14 | 21:30 | + 0 -
Simpele ziel.
@smdyasc | 07-02-14 | 21:39
Soms? Alles wat de pvda voort heeft gebracht, kan je geen lettertype voor verzinnen.
Desmoulins | 07-02-14 | 21:35 |
volgens mij snap je niet helemaal wat tbs is.
PVV Rechter ?
@eerstneukendanpraten | 07-02-14 | 21:35
Soms kies je bewust voor een kleine letter.
@VanBukkem | 07-02-14 | 21:36
en terecht!
Als je Geert Wilders vermoordt kom je er ook wel vanaf met een jaartje of vijf denk ik...
@ smdyasc 21:30
Het is Führer met hoofdletter F.
@Desmoulins | 07-02-14 | 21:28
u koppelt zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Mijn visie is wat mag verkondigen lijkt me, dat ik vragen mag stellen ook, dat iemand anders op dat moment zich aangevallen voelt is niet mijn probleem lijkt me. Ik veroordeel niemand op zijns zienswijze! NEVER! Maar mag het zo zijn dat als ik het niet begrijp dat ik daar een vraag over mag stellen? Overigens, waarschijnlijk ten derde male; 1.. ik ken de regels van geenstijl wat betreft 'trollen' 2.. is dat ter eer en meerdere glorie zou moeten zijn van mijn ego, dus geef aan waar ik dat doe 3.. zie mijn plempsel over troll, en nee ik vind het het niet erg om 'huistrol' genoemd te worden, u bent niet de eerste, maar onderbouw het dan!
@--sql error-- | 07-02-14 | 21:16
Overgaan tot excessief geweld tegen een agent, lijkt me niet getuigen van een gezonde geest. Iemand doelbewust met veel kracht op zijn strottenhoofd slaan, kan leiden tot de dood, dus doodslag jegens een agent, en dat weegt terecht zwaar. Vijf jaar is wat betreft een lachertje, zeker in Nederland.
Betreft het behandeltraject heeft u een punt. Ik zou het liefst zien dat de gesloten inrichting zonder behandeling, dus louter medicatie en toezicht, weer in ere hersteld zou worden. De samenleving mag best tegen zichzelf in bescherming worden genomen, en notoire veelplegers van zware misdaden horen daar niet in thuis.
Waarom toch altijd het ideaal om de meest gevaarlijke mensen onder ons het voordeel van de twijfel te geven...
@Mark Smith | 07-02-14 | 21:15
Kruip lekker terug in de aars van je grote rode führer Samson.
@ Smarties | 07-02-14 | 21:22
Vergeet niet dat het verhaal twee kanten heeft. De groepen waarvoor dit geldt lopen vele malen meer risico dan de gemiddelde burger en krijgen er ook veel vaker mee te maken. Een politieagent of ambulance-broeder kan niet weglopen, sterker nog, die moet handelen. De maatregel, zo heb ik begrepen, is juist ingesteld om deze beroepsgroepen een betere bescherming te geven. Ik snap uw punt, maar het hierbovenstaande is volgens mij de intentie van die wet.
Nanninga weet 't!
WEG met die ooglappen van Vrouwe Justitia,
haar handen bewapenen met geslepen Ninja-zwaarden en in gradaties rechtvaardig te laten hakken in de toekomst.
Maar dan moet haar ongerichte weegschaal en haar botte aardappelschilmesje éérst worden vervangen. Opdat de recalcitrante bloedzuigers die willens en wetens het kwaad wat zij hebben aangedaan en hun demonische geweten wat ze zogenaamd willen zuiveren middels een 'blinde ezelin' die de hedendaagse juridische dienst uitmaakt ook nog eens voor ernstig dom te willen nemen preventief in mootjes moeten worden gehakt!
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 21:08
U bent echt een troll.
Ik neem bij voorbaat aan dat dit duidelijk is binnen een discussie. Het is overigens wel positief dat u dit proces serieus neemt. Wel jammer dat u dit betreft de EU niet doet. Nood heiligt de middelen zullen we maar zeggen.
Over zijn sjaal aaien Annabel? Dit meen je niet, die vent lag op de IC.
@Mark Smith. "Geen wet van meden en persen"? Hoe lang woon jij al in Nederland?
@ Mark Smith 21:18
Hou je gewoon veilig, biertje?
@pennestront | 07-02-14 | 21:23
je kwam niet door de selectieprocedure?
@Seventh | 07-02-14 | 21:10
Da's een domme marokkaan... oh w8..... (pleonasme)
Gewoon allemaal solliciteren bij de pliesie. Krijgen alle kloodtzackjes minstens 5 jaar. Leve jurisprudentie. Weer veilig op straat.
Goeie secundaire arbeidsvoorwaarden. Gun v/d zaak, gratis wiet enz.
Gewoon doen! Voor onsch vaderland!
We lopen hier achter de feiten aan. Als hulpverleners die worden aangevallen, moeten beschermd worden door een hogere straf, wat we al een aantal jaar weten, dan zeggen we terecht. In het land van justitie betekend dat de straf wordt aangemeten aan de functie van het slachtoffer. Waarom niet een ieder goed beschermen? Dat met die hulpverleners was de wig die justitie geopend heeft om nu naar 'kastes' te veroordelen. Ambtenaar versus belastingbetaler.
Begrijp me goed, hulpverleners altijd +1. Dat kleine kind van 5 ook, wat wordt uit elkaar gerukt door een pervers persoon. altijd +1. Maar daar zijn de straffen beduidend minder, en zeker erger dan die hulpofficier meemaakt. En als zelfs de meeste cynici nu niet inzien dat dit een hellend vlak is. Dan rest alleen een burgeroorlog. Een ieder heeft recht op veiligheid! Goed van Geenstijl te wijzen op de bizar zware veroordeling voor Nederlandse maatstaven. De tweedeling is duidelijk. Over 4 jaar zijn we het gewent zoals we gewent zijn dat pvda-ers stelen uit gemeenschappelijke kas. We pikken het.
@ Cuyahoga | 07-02-14 | 21:18 |
Hou je kinderen en de rest van de familie ook maar binnen. Stuur desnoods je schoonmoeder om boodschappen.
@DUTCH DISEASE | 07-02-14 | 21:08
Geef even een seintje als je met proefverlof mag, dan blijf ik binnen.
CornholioNL | 07-02-14 | 21:17 | + -1 -
Ach gut, de Joop verwijzing. Man man man.
@spanarchist | 07-02-14 | 21:15
heb veroordeelt???? wat bedoel je?
Mark Smith | 07-02-14 | 21:15 |
Prima, doe ze de groeten daar bij de Joop....
@ datzouzomaarkunnen | 07-02-14 | 21:11 |
Inderdaad. Het gaat er ook om dat als je éénmaal veroordeeld gaat worden je het beste zoveel mogelijk andere zaken kunt bekennen. Want die worden dan plots niet opgeteld en je kunt er in de toekomst nooit meer voor veroordeeld worden. Prachtig systeem hier.
Desmoulins | 07-02-14 | 20:46 |
waarom zou je zo iemand een (reteduur) psygisch behandeltraject moeten opleggen? en welke psychische stoornis heeft deze persoon volgens jou dan?
gedachtespinsel
Koning bekrachtigd, OM beoordeeld, heb veroordeelt.
Je bent in ieder geval consequent.
En voor een man die bij een alcoholcontrole opzettelijk op een diender inrijdt (de diender kan door opzij te springen zwaar lichamelijk letsel nauwelijks voorkomen) vraagt het OM slechts 240 uur dienstverlening. En dat lijkt weerr nergens op.
Nanninga is gewoon een simpele ziel met één sterk punt. Ze heeft het vermogen om via de endeldarm de onderbuik van de reaguurder te stimuleren.
Dat dat via als feit gepresenteerde aannames en daaruit voortvloeiende conclusies gaat is voor haar geen probleem, en voor het merendeel van de reaguurders blijkbaar ook niet.
Ik sla in het vervolg gewoon haar artikelen over.
Fijne avond verder.
Iemand de intensive care inslaan lijkt me prima 5-jaar zeker als je de rest erbij optelt. Wat een baggerartikel
Hmm.. Feynman zien we helaas niet meer in de panelen vermoed ik. Jammer, had in deze kwestie graag zijn mening gelezen.
@Botte Hork | 07-02-14 | 21:10
hehehe, eens!
@ Dr. Mabuse 21:03
Wat denk je nou zelf?
goedverstaander | 07-02-14 | 20:50 |
Is al een mooi artikeltje over geweest. Iets met gemiste kans, faal OM en strafjes die niet optelbaar meer zijn vanwege ontbreken van uitspraak.
DUTCH DISEASE | 07-02-14
Het is helemaal niet jammer dat je opgesloten zit, maar zelfs beter. Voor iedereen. Succes met je verdere behandeling en therapie.
@Botte Hork | 07-02-14 | 21:02
Een troll wordt gevoed door sentiment en emotie zodat die anderen denkt af te moeten rekenen op basis van van de eigen emoties en gevoelens. Voor zover ik weet heb nog nooit iemand veroordeelt op basis van sentiment noch op basis van emoties. Dus ga nu niet botte horken, dat doe ik ook niet. Ik stel hooguit vragen.
Eén klap = 5 jaar; dan krijgt Barrie Harrie voor zijn acht geweldsdelicten... euhm......
@DUTCH DISEASE | 07-02-14 | 21:08
Je hoeft niet zo te schreeuwen.
@Desmoulins | 07-02-14 | 21:01
Inhoudelijk, lijkt me nogal simpel, wetsvoorstellen worden ingebracht in de 2e kamer (gekozen door volk), door de 1e kamer bekeken en teruggeven/afgewezen/akkoord bevonden. Dan zal de raad van state er zijn licht over laten schijnen en het ratificeren en de koning bekrachtigd het. Dan bestaat er nog zoiets als handhaving, en beoordeling van de wet. Politie handhaaft, OM beoordeeld, laten we het vooral zou houden lijkt me.
-weggejorist en opgerot-
"Een 41-jarige man uit Ede moet 5 jaar de cel in voor onder meer poging tot doodslag op een agent. Dat is fors meer dan de 2 jaar cel die het Openbaar Ministerie had geëist. De man sloeg vorig jaar juni op het politiebureau in Nijmegen na zijn aanhouding met opzet op het strottenhoofd van de agent, die als hulpofficier aan het werk was. Die raakte daarbij zo gewond dat hij behandeld moest worden op de intensive care.
De Edenaar kreeg de straf ook voor vernieling, belediging van agenten, mishandeling van een medegevangene en diefstallen. De straf is mede onvoorwaardelijk omdat de man weigerde mee te werken aan een behandeling. De officier van justitie had ook tbs met dwangverpleging geëist, maar daar ging de rechter niet in mee.
Uit onderzoek blijkt dat de man een persoonlijkheidsstoornis heeft en een ziekelijke verslaving. Hij is ook al eens eerder veroordeeld voor geweld."
Dat is niet iemand over zijn sjaal aaien, Annabel.
Lijkt me een zeer redelijke straf. Dat 95% van de straffen in Nederland niet redelijk zijn is waar, maar om hier dan commentaar op te maken klopt volgens mij ook niet.
Wellicht toch een klein lichtpuntje, misschien was die rechter het D66 gedrag ook zat.
Te licht gestraft of te zwaar? Wat is de kwestie?
@Desmoulins | 07-02-14 | 21:01
Don't feed the troll!
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 20:57
Dat maakt u dus blij.
Relativeer maar weer een eind weg, maar uw opmerkingen slaan als lul op een drumstel. Inhoudelijk bitte.
@spanarchist | 07-02-14 | 20:55
Je bent ervaringsdeskundig?
Als U iets fout gedaan heeft gaarne naar deze tabel (in ontwikkeling) per direct te betalen, uitblijven o is schuldbekennen waarna er eene cohort vrijheidontnemers op U afgestuurd zal wordejn.
@Desmoulins | 07-02-14 | 20:55
Ben ik even blij dat jij niet de rechter bent, noch degene die wetten vaststelt! Zie verhaaltje @smdyasc | 07-02-14 | 20:50, zou zomaar kunnen!
Ik snap niet dat poging tot doodslag bewezen is geacht. Bij een poging tot doodslag moet de verdachte immers de intentie hebben, of zeer sterk het vermoeden hebben dat zijn handelen tot iemand zijn dood kan leiden. De intentie tot het doden van de agent lijkt mij absoluut niet te bewijzen en een normaal denkend persoon gaat er ook niet zomaar vanuit dat een slag op de keel tot de dood kan leiden. Zware mishandeling lijkt mij hier een geschiktere uitspraak. Maarja, kwestie van klassenjustitie. Gooi een normale burger een baksteen tegen zijn hoofd en je staat de volgende dag met een boete in je hand op straat.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 20:45
Wat is uw punt eigenlijk?
Er zijn talloze zaken waar directe bewijzen zijn, maar omdat de dader(s) spijt betuigen, excuses aandragen, kiest de gerechtelijke macht uiteindelijk voor een lagere straf omdat men niet 'nog meer levens wil verwoesten', of iets in die trant.
Vergelding zou het uitgangspunt moeten zijn en niet resocialisatie.
In het geval van het voorbeeld 'kopschoppers' hoort niemand vrijuit te gaan. Wie op de verkeerde plek, met de verkeerde mensen -op het verkeerde tijdstip, betrokken is bij een misdaad draagt wel degelijk verantwoordelijkheid.
Mark Smith | 07-02-14 | 20:53
Strafrecht is een loterij en heeft weinig met rechtvaardigheid te maken.
"Een harde klap op het strottenhoofd van een hulpofficier van justitie"
Kijk, dan pikt het 'old boy's network' het natuurlijk niet.
@smdyasc | 07-02-14 | 20:50
En dat betekent de wet toepassen lijkt me. Kun je niet bepalen of iemand schuldig is dan kun je hem ook niet veroordelen. Gelukkig maar! Bewijslast ligt bij kopschoppers bij het OM. En maar goed ook! Nog even en jij wordt aangehouden omdat je dronken achter stuur zat en jij moet bewijzen dat je het niet gedaan hebt terwijl je net in de buurt was op een parkeerterrein om je vriend(in) te bevredigen.
Tjonge jonge Nanninga. Nou is er een keer een rechter die streng straft en dat is ook weer verkeerd omdat andere rechters te mild zijn?
Strafrecht is geen wet van meden en persen, voor zover je dat nog niet wist.
Wat een waardeloze invalshoek. Maar goed, het scoort hier en daar doe je het toch voor.
Misschien als mevrouw Nanninga even opgezocht wat de voorwaarden zijn om op de intensive care te liggen, ze de LOLWut achterwege had gelaten. Iemand 'over zijn sjaal aaien' leidt doorgaans niet tot een levensbedreigende situatie.
@ Fokkiefokkie | 07-02-14 | 20:46 |
Ik denk dat Badr er wel doorheen mazzelt. Let maar op.
@gedachtespinsel | 07-02-14 | 20:48
Het volk onbevoordeeld dienen.
Eerste gedachte: de dader zal wel autochtoon zijn. Foei onderbuik, foei.
Even google en je weet dat deze gast beter levenslang had kunnen krijgen.
@Fokkiefokkie | 07-02-14 | 20:46
De enige borst die hij nat maakt is van... oeps... da's niet aardig.
Die boze meneer die wethouder Hillhorst een bitch slap gaf in de tram mag wel uitkijken. Als hij voor deze rechter komt krijg ie ook vijf jaar en misschien nog wel een paar jaar werkkamp in Noordoost-Groningen als bonus. De beste man is bij mijn weten nog voortvluchtig.
@smdyasc | 07-02-14 | 20:46
Wat zou jij doen als vrouw justitia?
D66-rechters zijn de alle grootste racisten en Nederlandhaters.
-weggejorist-
Vrouwe Justitia is blind voor de echte misdaad.
Het was zo'n lieve jongen! Hij is al genoeg gestraft door de media! *Oh wacht het is een autochtoon.
Eventuele toevoeging van TBS had ook niet misstaan. Meneer de hulpofficier lag niet zomaar op de intensive care-afdeling. Wat wel opvallend is dat men geweld tegen de eigen 'klasse' wel juist weet te bestraffen, maar dat de rest van het gepeupel continu worden geconfronteerd met allerlei psychopaten die kans nummero zoveel hebben gekregen van justitie.
"Een agent annex hulpofficier over zijn sjaal aaien."
Only Annabel...
Een rechtstreeks bewijsbaar misdrijf is makkelijk te bestraffen ja, een groep die uit zijn pan gaat bij 'kopschoppen' zonder filmpje is stuk lastiger. Als jij nu even er uit pikt wie NIETS gedaan heeft dan worden de rechters ook ontlast.
-weggejorist-
"over zijn sjaal aaien"? is dat bajestaal voor iemand het ziekenhuis in meppen?
De popo moest naar de intensive care...
5 Jaar? Als Nederlander wel. Je kan niet terugvallen op je schaamtecultuur.
Goed voorbeeld doet goed volgen, zullen we maar hopen. Misschien moeten er een stuk of wat gevangenissen maar weer open. Opgeruimd staat netjes.
Vijf jaar inderdaad, ik las het vandaag ergens op het internet. Ik dacht eerst dat die kerel een driedubbele moord had gepleegd.
REAGEER OOK