Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laat Japan lekker die dolfijnen slachten

Oh shit, daar krijgt NLinJapan even lelijk onderuit de wokpan. Jawel, Nederland probeert weer eens een foeivingertje te wapperen in het gezicht van een natie die vele malen groter, beter, sterker, rijker, leuker en mooier is dan Nederland zelf. "Kap eens met die dolfijnenslacht in Taji", twittert NLinJapan. "Joh, jullie slachten zelf zeker geen koeien, schapen en kippen", antwoordt Japanees Halsys. En gelijk heeft hij! Alsof er in Nederland geen kistkalveren, kabeljauw en ander voormalig levend voer op het bord ligt. Hypocriet, iemand? Laat die Japoïden lekker die dolfijnen kapot snijden, als ze daar zin in hebben. Nederland is wel de laatste die zich daar tegenaan zou moeten bemoeien. Moet Timmermans zich er ineens weer tegenaan bemoeien, net zoals tegen de homorechten in Rusland en al die onzin die in het buitenland wordt uitgehaald. Fuck dat, Nederland. Hou gewoon je bek. Als Japanners een klein stijfje (met nadruk op klein) krijgen van het levend villen en uitbenen van dolfijnen, inclusief dolfijnenpuppies, moeten ze dat lekker doen. De dierenpropagandisten gaan vol op uw emoties zitten. Moederdolfijn pleegt zelfmoord nadat haar albino babydolfijn van haar is weggenomen. Aw. Moederdolfijn probeert haar dolfijnenkalfje te redden, beiden sterven. Och. Superzielig natuurlijk, maar intussen is het wetenschappelijk aangetoond dat dolfijnen de huftermocro's van de zee zijn. Drugsgebruikers en kopschoppers, zijn het. Zeeklootzakjes. Oceaanhuftertjes. U kunt zelf live meekijken (mits de servers het houden). Het is maar een vis zoogdier, net als schapen, koeien en varkens. Die eten wij nu eenmaal op. Eigen schuld, dikke bult. Hadden ze maar geen dolfijn moeten worden. So long, Japanse dolfijnen, and thanks for all the fish.

Reaguursels

Inloggen

ajoo de dolfijnen in Japan gaan toch al dood aan de radioactieve straling van fukushima.

karelx37 | 24-01-14 | 12:35

Koeie niet slim,ik heb ze wel eens een bommetje zien maken in een zwembad.

He gezellig | 23-01-14 | 16:53

Er zijn veel gebeurtenissen geweest waarbij dolfijnen mensenlevens redden. Bijvoorbeeld schipbreukelingen naar bewoond gebied brengen, surfers die te ver de oceaan in zijn gegaan beschermen tegen haaien en ze veilig naar de kust brengen. Als ik een dolfijn was en mijn familie werd afgeslacht in zo'n baai, dan zou ik geen mensenleven meer redden. Ik zou zwemmers verdrinken en boten laten zinken. Het is te hopen op een nieuwe tsunami voor die Jappen. Ik geef meer om het leven van een dolfijn.

BluRay | 23-01-14 | 14:55

Dolfijnen zijn echt niet te vergelijken met varkens en koeien. Varkens en koeien zijn eraan gewend dat ze opgegeten worden.

Rochel | 23-01-14 | 12:22

Wat ben je toch een domme kortzichtige idioot.

Afs78 | 23-01-14 | 10:42

Deze wereld zou het best af zijn zonder de mens.
Verder commentaar overbodig.

Cloe | 23-01-14 | 10:00

beesten opeten is niet het probleem, het nodeloos pijnlijk slachten van beesten is afkeurenswaardig. een land als australië heeft veel meer recht van spreken omdat het onverdoofd ritueel slachten verboden heeft. nederland is gewoon het zoveelste hypocriete zweefteven landje met een grote halal-export sector die de vierde economie ter wereld een lesje probeert te lezen. als morgen de japanners hun geld uit nederland trekken moet overmorgen dijselbloem de kont van de japanse keizer kussen en wordt van timmerfrans sushi gemaakt. grote arrogante bekken opzetten zoals nederland bereik je helemaal niets mee. behalve dat je weer een paar honderd miljoen richtig de verenigde naties mag sturen om gedoogd te worden.

minimá-armezusvan.. | 23-01-14 | 09:23

Gelukkig heb ik geen japanse auto en wil ik ook geen japanse troep meer hebben. Dat is het enige wat ze snappen die spleetogen, een consumenten boycot!

ecoliner | 23-01-14 | 09:17

Sorry maar als je echt jaagt op iets dan zorg je er ook voor dat het dier waarop je jaagt niet uitsterft zodat je kan blijven jagen.

Zijn die jappen niet echt mee bezig

niemand specifiek | 23-01-14 | 08:54

Wat Bugsy zegt: 'Wij' slachten halal (en kosjer), dat is in de praktijk even erg. Daarnaast is halal/kosjer moreel gezien erger, omdat het goedgepraat wordt met het zoveelste haatboek uit het midden oosten.

Xukje | 23-01-14 | 08:18

Zolang bepaalde religies in NL dieren de nek mag doorsnijden zonder verdoving moet men in NL gewoon de bek houden.

Bugsy Malone | 23-01-14 | 05:28

Wat is er mis met als één van de weinige landen ter wereld dat het wel een beetje begrepen heeft een beetje met het vingertje zwaaien? Wat ik betreurend en beschamend vindt is dat we geen manier hebben om onze klachten kracht bij te staan, aangezien de politiek ons als een tijdje zo ruggegraatloos mogelijk houdt.

Piet van het Padje | 23-01-14 | 02:28

Ho ho ho, wij maken in NL nog geen 1 miljoen dieren per dag dood. Dat valt nog best een beetje mee! /hypocriet mode

Slappehap | 23-01-14 | 01:35

de grote Anti | 22-01-14 | 23:27 | + 0
Ranzig zijn ze! Ghe ghe ghe

ikdenkwat | 23-01-14 | 00:11

@ikdenkwat | 22-01-14 | 23:18
Wat denkt u wat slimmer is.. Zit uw varken schildpadden en allerlei andere vissen te verkrachten? Gewoon, omdat het kan?

Echt ik zou maar uit de buurt blijven van die dolfijnen.

de grote Anti | 22-01-14 | 23:27

Wat is er nou slimmer een varken of een dolfijn? Mijn varken is in ieder geval dommer...... Eeehh sorry schat....

ikdenkwat | 22-01-14 | 23:18

@Comablower | 22-01-14 | 19:44
en dan ook nog eens vergelijken met kistkalveren die al 20 jaar niet meer bestaan...

frank87 | 22-01-14 | 23:15

Wonderlijk: Als je het woord 'dolfijn' door de naam 'Johhny Quid' vervangt wordt dit warverhaal ineens begrijpelijk.

me,myself and IK | 22-01-14 | 22:44

-weggejorist-

Fokkiefokkie | 22-01-14 | 22:17

@lompe | 22-01-14 |

Ah, daar bent u weer... bedoeld u daar ook mee dat ze Indonesie van 'ons' af hebben gepakt na 400 jaar bezetting?

Ja, dat was even lastig. De bezetter bezet. Best voorbips voor de Indonesiers, die hebben pas na 1950 van hun vrijheid kunnen genieten.

Sumato | 22-01-14 | 21:42

heee jammer dan man dat je krepeert in een oorlog of aan kanker, had je maar geen mens moeten worden.

JoeDoe | 22-01-14 | 21:41

en die walvissen mogen ze wat mij betreft ook meteen meenemen. Dat is ronduit een stomme naam voor een zeezoogdier

poldergeiz | 22-01-14 | 21:35

Als ze die dieren net als wij gewoon kweken is het geen probleem. Wild is iets anders.

Leyolm | 22-01-14 | 21:28

Tijd voor een doctor kwit.

niksneem | 22-01-14 | 21:27

@ cneaker | 22-01-14 | 20:47 |
De jacht op haaien is ook al zo wreed. Daarbij snijden die Aziaten enkel de vinnen eraf voor in de soep en vanwege hun kleine piemels, en gooien ze de rest van het levende beest weer terug in de oceaan om hulpeloos naar de bodem te zinken.
En omdat er zoveel Aziaten zijn wordt de haai natuurlijk ook al weer bedreigd. en.wikipedia.org/wiki/Shark_finning

Oeleflaffel | 22-01-14 | 21:09

De meeste gewone Japanners vinden het slachten van dolfijnen net zo normaal alsdat de meeste Nederlanders van Zwarte Piet af willen.

Niet dus.

Ook hier is het maar een select klupje lui dat met goedkeuren van hersen- en ruggengraatloze politici z'n zin kan doordrijven.

vive epicure | 22-01-14 | 21:02

Voor iedereen die nog steeds denkt dat er niets aan de hand is in japan,... moet eens naar deze meest gruwelijke beelden kijken, waar dolfijnen met een speer worden doodgestoken:
youtu.be/hw_JhFNdFGk
Wie het hele verhaal wil weten:
www.youtube.com/watch?v=mc2arU61LSg

DonDonaldDuck | 22-01-14 | 20:59

Japan is over en uit. 1 flinke aardbeving in de Fukushima regio (en de kans daarop in de komende 5 jaar is 97%) en zeg maar dag met je handje tegen Japan en de westkust van America. Demografisch gaat het ook al niet goed daaro en Abenomics maakt de econimie van Japan kapot. Dus dat dolfijnenslachten houdt vanzelf wel een keer op. Niettemin Japan, krijg ongezien en gezien de tyfus.

Zzzzooooffff | 22-01-14 | 20:59

Laat uw vrouw/vriendin in bikini niet alleen met een opgewonden dolfijn (vanaf 00:30):
www.youtube.com...
goedverstaander | 22-01-14 | 20:16 |
Wij zijn één met de natuur. Achter mij in het bos hoor je ook waar nederlanders over dromen...

duitse herder | 22-01-14 | 20:52

Overigens in Europa gebeuren ook dit soort van dingen ook nog steeds. Zoek maar eens in "google images" op "Deense Faeröer eilanden grienden" of kijk op www.seashepherd.nl...
De hersenloze | 22-01-14 | 20:12 | + 0 -
.
''De walvissen worden door de mensen in een feestelijke sfeer gestenigd, gespietst, gestoken, gesneden en geslagen. Deze slachting is voornamelijk zo gruwelijk omdat het wordt beschouwd als een sportevenement van de gemeenschap op het eiland, waarbij jonge kinderen regelmatig meedoen aan het doden van de zichtbaar en hoorbaar doodsbange grienden.''
Scoort wel lekker die tekst. Is er soms doorlopend gratis geld nodig ?

duitse herder | 22-01-14 | 20:50

Ik had er geen problemen mee gehad als het haaien waren, dan kun je echt zeggen 'die japanners zijn échte mannen'
Een beetje in de trend van de oermens, die met gevaar voor eigen leven een op buffel jaagt

Helaas voor de japanners zijn het vriendelijke dolfijnen, het voelt een beetje alsof je bij de locale dierenwinkel konijntjes gaat staan afslachten.
Het iele, timiede postuur past dus ook bij de persoonlijkheid. grappig.

Rest In Privacy | 22-01-14 | 20:47

Het blijft lastig, dolfijnen worden hier eerder als knuffels dan als lunch gezien. Dat is, denk ik, het verschil in een notendop.

Jan Passant mk2 | 22-01-14 | 20:42

Lees anders dit ff:
en.wikipedia.org/wiki/Cetacean_intelli...
"Scientific research in this field has suggested that bottlenose dolphins, alongside elephants and great apes, possess self-awareness."

tittn | 22-01-14 | 20:41

gereformeerde mensen kunnen nu eenmaal geen empathie voor dieren voelen. Dat zit er heel diep ingestampt, hè Quid?

gevulde koek | 22-01-14 | 20:40

* zucht * South Park had deze kwestie toch al lang beslecht met de aflevering waar met speren bewapende Japanners eerst 'Fuckuh you whail, fuckuh you doiphin!' schreeuwden en dit later voor 'Fuckuh you cow, fuckuh you chiecken!' vervingen. 'Now they're normal, just like us!' besloot Randy Marsh de aflevering.

Krieties | 22-01-14 | 20:36

Quid je vergeet dat dolfijnen een van de intelligentste dieren op aarde zijn. Wat hier gebeurt is wel even wat anders dan mieren platstampen.

tittn | 22-01-14 | 20:35

@gedachtespinsel, nee mijn ketting en horloge waren ineens foetsie.. nu snap ik waarom

Horze | 22-01-14 | 20:35

@ Jan Passant mk2 | 22-01-14 | 20:31 |
Dat laatste moment was 11 maart 2011.
Die vooruitgang komt met de jaren, en is nog lange na niet af...

fleischer | 22-01-14 | 20:34

.. de vorige keer gebruikte men twee kernwapens om verbetering af te dwingen. Dat hielp, maar is ook niet helemaal omstreden.
Duss. Schrijf eens een brief.

Jan Passant mk2 | 22-01-14 | 20:34

De hele wereld veroordeelt de dolfijnenslachting in Taiji. Net zoals de hele wereld de walvisjacht veroordeelt.
Overigens is Japan geen leuker land. En op dit moment is het daar net zo erg crisis als in Nederland.

fredflange | 22-01-14 | 20:33

Japanners hebben een cultuur waarin het zwaaien met scherpe voorwerpen verheerlijkt wordt. Nog niet zo lang geleden gebruikten ze die voorwerpen op vrijwel iedereen die geen Japanner was.
Ik zie vooruitgang, maar het is nog niet helemaal "af".

Jan Passant mk2 | 22-01-14 | 20:31

@Horze | 22-01-14 | 20:27
dan had je nu geen soa?

gedachtespinsel | 22-01-14 | 20:30

Is het onderwerp nou anti nederlandse hypocrisie of pro dolfijn martelen? Allebei is kudt.

Your interpretation | 22-01-14 | 20:29

Huh heb ik dan op Curacao een huftermocro geknuffeld dan?? Had ik dat maar eerder geweten...

Horze | 22-01-14 | 20:27

Dit artikel heeft mijn inziens dezelfde strekking als het artikel met de morele vraag waarom infun(di)bilitatie bij moslimmeisjes niet hetzelfde als meisjes die vrijwillig hun geslachtsdeel laten veranderen.
Gevoelsmatig weet je dat dolfijnen niet te vergelijken zijn met koeien. Maar waarom ook al weer. En dan weet je het opeens.

appeltjesgroeneweide | 22-01-14 | 20:27

@ gimme a beat,rix | 22-01-14 | 20:09 |
Laat Fukushima dan nog maar effe flink sudderen dan...

fleischer | 22-01-14 | 20:26

Omdat dolfijnen zo'n leuk glimlachje op hun snoet hebben is het ineens moord als je ze - net als elk ander dier - dood maakt.
Ach en ze kunnen ook zo leuk bubbeltjes blazen in het water, dat is ook niet niks. Eigenlijk zouden ze alleen daarom al stemrecht moeten krijgen. Het zijn gewoon zulke intelligente beesten *zucht*

T2000 | 22-01-14 | 20:26

Wat ben je dan voor land, als je expres alle albinomoeders gaat verzelfmoorden zodat ze niet meer leven.

hfakker | 22-01-14 | 20:24

@ goedverstaander

Dat zoeken we op.

waytoopersonal | 22-01-14 | 20:24

@gimme a beat,rix: dolfijnen zijn leuk en helpen zelfs mensen in nood ? Dat laatste is waarschijnlijk deels een misvatting. Je hoort alleen de verhalen van de mensen die naar de kust zijn gebracht door dolfijnen en niet de verhalen van de mensen die naar open zee zijn gesleept... door diezelfde dolfijnen...

De hersenloze | 22-01-14 | 20:24

-weggejorist-

dark red | 22-01-14 | 20:24

Ja, maar dolfijnen hebben zo'n leuk schattig hoofd. Het lijkt alsof zij de hele tijd lachen. Ook tijdens het verkrachten van hulpeloze schildpadden en andere zee-dieren. Ook vormen zij ware 'gangs'. Als oudere of vrouwtjes dolfijn wil je dus absoluut niet een groep opgeschoten jonge dolfijnen tegenkomen.

In de pan ermee zou ik zeggen, ware het niet dat een dolfijn makkelijk 35 jaar oud kan worden. Ergens is het toch een beetje sadistisch om een dier op te eten dat een heel levenscyclus doorgaat. Toch iets anders dan een koe die gras loopt te knagen en zich bijna nergens van bewust is.

de grote Anti | 22-01-14 | 20:23

@gimme a beat,rix | 22-01-14 | 20:09
Juistem, typhus Jappen, mag lijen dat er nog een paar kerncentrales ontploffen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-01-14 | 20:22

'Mmm dat Japan dolfijnen slacht prima, maar de manier waarop mag iets 'humaner'. Wij slachten onze dieren op de meest 'diervriendelijke manier' een dier mag zo min mogelijk lijden. In de meeste gevallen krijgen ze 1 miljoen volt door hun lijf heen geduwd, ja dan sta je meteen oog in oog met uitsmijter Petrus . Deze dolfijnen worden in de ruggengraat gestoken, en doordat ze daarna worden vast gebonden aan de bootjes, stikken ze, bloeden ze dood, totaal in paniek en veel pijn. Schiet dan een kogel door de kop. Veel te lange lijdensweg. Dus de vergelijking, 'jullie slachten ook' gaat niet helemaal op.

Uni010 | 22-01-14 | 20:22

De neus van een dolfijn vertoont sterke gelijkenis met het wapperende vingertje van de Hollandsche gelijkhebdominees. Ongetwijfeld ligt de gevoelde verwantschap ten grondslag aan deze oprisping van verontwaardiging.
.
Maar "we" zijn goed op weg. De volgende grote mogendheid op de schoffeerlijst [x]

Parel van het Zuiden | 22-01-14 | 20:22

Niet alle dolfijnen worden afgeslacht.
Eigenaren van dolfinaria pikken eerst de mooiste dieren eruit.
Kunnen ze de rest van hun leven slijten in gore en veels te kleine bassins.
Ter vermaak van de medemens.
Niemand die zich iets aantrekt van de hechte familiebanden, die deze intelligente dieren hebben.
De manier waarop de overblijvers afgeslacht worden, is bruut en walgelijk.
Ze sterven een hele langzame dood.
Daar mag de rest van de wereld best tegen protesteren.
En ja.... ik ben ook tegen ritueel slachten.

Schietmijmaarlek | 22-01-14 | 20:20

@ waytoopersonal | 22-01-14 | 20:17 |
Vort! Nu terug naar Indymedia.

goedverstaander | 22-01-14 | 20:19

Inderdaad. Panda's dood, katten dood, paarden dood, varkens dood, konijnen, Nawijn, tijgers, bepaalde aapjes, Donald Duck en niet te vergeten: honden dood, allemaal!

Gewoon omdat het kan en we anders hypocriet zijn. En dat wil niemand. Zo schrijf je een stukje: een tegendraadse opinie en jezelf moreel verheffen.

Sukkel

waytoopersonal | 22-01-14 | 20:17

@ duitse herder | 22-01-14 | 20:07 |
Laat uw vrouw/vriendin in bikini niet alleen met een opgewonden dolfijn (vanaf 00:30):
www.youtube.com/watch?v=j75KdkV7n2o

goedverstaander | 22-01-14 | 20:16

@goedverstaander | 22-01-14 | 20:08
omdat hij dan zo opvalt ten opzichte van die japanner met rode pakje met spinnespinsel

gedachtespinsel | 22-01-14 | 20:12

Overigens in Europa gebeuren ook dit soort van dingen ook nog steeds. Zoek maar eens in "google images" op "Deense Faeröer eilanden grienden" of kijk op www.seashepherd.nl/whales/danish-faero...

De hersenloze | 22-01-14 | 20:12

Wens ze veel geluk toe, die Japanners... Was die grote oceaan niet al enige tijd vrijwel volledig ge-fukushimaad?

Good Meuning | 22-01-14 | 20:11

Jappen moeten kapot,heel simpel.
Dolfijnen zijn leuk,en helpen zelfs mensen in nood..

gimme a beat,rix | 22-01-14 | 20:09

@ gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:58 |
Nee, natuurlijk niet. Timmerfrans kan in zijn eentje de dolfijn redden. Als hij voet aan de grond zet in Tokyo gaat het die snert-Japanners dun door de broek. Ik snap niet dat die man geen blauw pakje aan heeft en een rode cape om.

goedverstaander | 22-01-14 | 20:08

@Barbarous_Relic | 22-01-14 | 20:05
Nou als ik moet kiezen tussen vrij leven en uurtje doodstrijd dan een aantal jaren in een kist en snelle dood, ik denk dat de keuze niet zo moeilijk zou zijn... Maar goed jij mag er anders over denken, ik zou eens proberen een paar dagen tussen 4 planken en 10 cm bewegingsruimte!

gedachtespinsel | 22-01-14 | 20:07

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:53

Jouw gedachtespinsel is lekker
>> hebben tenminste nog een vrij leven gehad. Dat is pas echt dom gelul.

Barbarous_Relic | 22-01-14 | 20:05

Dolfijn, tonijn, konijn whatever, zolang het maar goed smaakt

Conan de Rabarber | 22-01-14 | 20:05

Eigenlijk weet je al van te voren wie deze spreekbeurt in elkaar heeft gefrommeld. Quid zoek een echte baan zodat je kan stoppen met groep 8 plemsels te fabriceren.
Zo nu snel terug naar mn pizza tonna.

hero_of_heaven | 22-01-14 | 20:04

@lompe smurf | 22-01-14 | 19:59 |

Lompe smurf... die naam heb je al sinds je geboorte is het niet?

Als half Aziaat of beter gezegd half Japanner ben ik dan een beetje wreed, of voor de helft?

Ik eet trouwens geen dolfijn, bijna alleen tonijn.
En af en toe een stukje westers humaan gedoodde kip

Sumato | 22-01-14 | 20:04

Sjonge jonge wat een oetlul is de schrijver van dit bericht. Dolfijnen hebben absoluut een hoger IQ dan deze hersenloze. Ik zeg zand erover!

zhenny | 22-01-14 | 20:03

@lompe smurf | 22-01-14 | 19:59
volgens mij zijn het toch echt de westerse landen die de meeste oorlogsslachtoffers hebben veroorzaakt... hoezo wreed?

gedachtespinsel | 22-01-14 | 20:02

Discussie is meer de manier waarop, dolfijnen zijn intelligente dieren i.t.t. onze koeien. Ware het niet dat ritueel slachten nou ook niet echt diervriendelijk is. Mensen zijn gewoon beesten...

eelko1976 | 22-01-14 | 20:02

Dolfijn heeft gewoon de Kjoetie factor, zoals de zeehonden. Heeft de koe, kip en varken niet. Maar het afmaken kan echt wel veel beter en pijnvrij als men wil. Kunt wel klagen over omstandigheden van de bioindustrie hier, het doden voor het slachten is wel splitsecond werk. Het zegt wel veel over een bevolking die hier onverschillig over is. Want het is wel degelijk massaal dierenleed, dat uit laten bloeden.

Koettoerk | 22-01-14 | 20:02

Zijn ze niet om op te eten? Die Japanners?

Good Meuning | 22-01-14 | 20:01

Japanners zijn ook zoogdieren ... mag ik die nu ook op mijn bord leggen?

Melk met klonten | 22-01-14 | 20:00

@toetanchamon | 22-01-14 | 19:55
Hollandse kipjes nooit te versmaden....

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:59

Aziaten staan al de hele geschiedenis bekend om hun wreedheid, het zal wel in de genen zitten.

lompe smurf | 22-01-14 | 19:59

@reageerbuis | 22-01-14 | 19:41
Hij zegt alleen dat een koe, een kabeljauw en haring GEEN intelligente zoogdieren zijn. Niets mis mee met die stelling dus.

eelko1976 | 22-01-14 | 19:58

@goedverstaander | 22-01-14 | 19:53
meer dolfijnvlees export naar Nederland?

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:58

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:55
Sorry, wilde het daar een keer niet over hebben, maar bedankt voor de correctie.

ley007 | 22-01-14 | 19:57

Heb zojuist gezien hoe Japanse kamikaze piloten in WO II zich zelf op Amerikaanse schepen storten. Dus verbaast het mij niet dat ze ook dolfijnen opvreten.

Polletje Piekhaar | 22-01-14 | 19:57

Vroeger waren er hier op geenstijl mensen die de schrijver van zo'n stuk een nekschot toewensten.
Tegenwoordig zijn er dolfijnen van mening dat een staaf door de ruggengraat een beter middel is,
Dan wel nadat, voor zijn ogen, zijn kinderen zijn afgepakt en ontvoerd en zijn echtgenote is vermoord.
En een volk dat de halve aardkloot vergiftigd met radioactiviteit, hier niets aan doet en zijn excuses niet aanbiedt, heeft geen recht van spreken.

snap-u-m-snap-ik-m | 22-01-14 | 19:57

Net als panda's eigenlijk, is ook maar een beer, moet die maar meer soorten bamboe leren eten...

paranoya | 22-01-14 | 19:57

@brutus68 | 22-01-14 | 19:50
wie weet raak je nog verlicht!

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:57

-削除-

Pantheist | 22-01-14 | 19:57

@prodigy: ... Als dolfijnen qua intelligentie erg dicht bij de mens liggen waarom springen ze dan niet gewoon over het net wat ze gevangen houdt ? Het is een vraag die geloof ik een keer gesteld werd op een zender als Discovery (oid) bij een uitzending over tonijnvangst waarin als bijvangst soms ook dolfijnen gevangen worden ....

De hersenloze | 22-01-14 | 19:56

Maar elke 6 weken 30.000 kippen in 1 schuur, met minimaal water en maximaal voeding en medicatie, die volgepropt worden daar hoor je ze niet over in Den Haag.
Die dolfijnen hebben tenminste nog een leven gehad en in vrijheid opgegroeid. Als het gaat om gezonde voeding zonder dat er mee gekloot is, eet ik liever dolfijn dan Hollandse kip.

toetanchamon | 22-01-14 | 19:55

@ley007 | 22-01-14 | 19:49
ah.... vandaar dat halal en koosjer slacht ritueel hier zo onder vuur ligt...

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:55

Enig voordeel is, dat ze nu stralen voordat ze worden geslacht...

fleischer | 22-01-14 | 19:53

Timmerfrans moet naar Japan. Dit verdient een rigoureuze en doortastende aanpak.

goedverstaander | 22-01-14 | 19:53

@Barbarous_Relic | 22-01-14 | 19:46
Hallo, die dolfijnen hebben tenminste nog een vrij leven gehad, die kistkalveren, ophokkippen en ander in de supermarkt te verkrijgen vlees niet! Wat een onzin!

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:53

@ Worstjes | 22-01-14 | 19:47 |
... zegt iemand met een carnivorische nick...

goedverstaander | 22-01-14 | 19:52

@Mark Smith | 22-01-14 | 19:45
is andersom net zo!

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:51

De kritiek gaat niet over DAT het gebeurd, maar HOE!
Dat hele K.. continent heeft kennelijk nog nooit gehoord van "humane" slachting, zeg maar 'slow torture instead of quick and painless'

ley007 | 22-01-14 | 19:50

Ik zou trouwens geen garnaaltje durven vreten die gevangen is in Japanse wateren sinds Fukishima.

brutus68 | 22-01-14 | 19:50

Dolfijnen op een gruwelijke wijze slachten is zielug.

ProAsfalt | 22-01-14 | 19:49

Sinds ze allemaal veelvuldig radioactief schaamhaar op de poez hebben, ben ik afgehaakt bij de wekelijkse Asian gangbang. Het eten van Fuckishima Dolfijn draagt ook niet echt bij.

Koettoerk | 22-01-14 | 19:49

De kritiek gaat niet over DAT het gebeurd, maar HOE!
Dat hele K.. continent heeft kennelijk nog nooit gehoord van "humane" slachting, zeg maar 'slow torture instead of quick and painless'

ley007 | 22-01-14 | 19:49

Het Joop kuddo-team is ook weer binnen.

goedverstaander | 22-01-14 | 19:48

Het is niet fijn om dolfijn te zijn in de buurt van Japan zeg ik dan. Wat niet wegneemt dat die gele klootzakken onnoemlijk wreed kunnen zijn.

brutus68 | 22-01-14 | 19:48

op het land PVV basher, onder water dolfijnbasher.
ware schoonheid is duidelijk niet voor iedereen weggelegd.

Worstjes | 22-01-14 | 19:47

Die schele Jap ziet even het verschil niet tussen dieren die geboren worden in gevangenschap en voor de slacht gecreeerd worden en vrije dolfijnen in de natuur die in een ondiep baaitje bijeen gedreven worden om daarna het water bloedrood te kleuren.
Oftewel dolfijnen slachten is wreed en koeien een kogel geven niet.

Barbarous_Relic | 22-01-14 | 19:46

Dolfijnen liggen qua intelligentie erg dicht bij de mens. Ik eet overigens nagenoeg geen vlees, maar dolfijnen slachten gaat mij helemaal te ver. Ik zou The Cove eens kijken. Als ik het me kon veroorloven knalde ik een paar van die kut dolfijnenjagers in Taji naar het hiernamaals.

prodigy | 22-01-14 | 19:46

Helemaal eens met Quid. We moeten maar eens ophouden met denken dat het andere landen ook maar één ruk interesseert wat wij ergens van vinden.

Mark Smith | 22-01-14 | 19:45

Gewoon alles opvreten wat je vangt. Slakken, walvissen, octopussen, alles.

Dead Silence | 22-01-14 | 19:45

radioactiviteit tast ook hersenen aan....

Oskaar Blafzuur | 22-01-14 | 19:45

Nederland moet inderdaad z'n bek houden. We slachten jaarlijks miljoenen koeien, varkens, kippen en ander vee en we zijn een van de grootste producenten van bont in Europa...

De hersenloze | 22-01-14 | 19:45

Op het Wad zitten zeker 3000 zeehonden te veel. Als we daar nu ook eens actief aan beheer zouden gaan doen in plaats van die zieke exemplaren rond te pompen. Beetje vettig, maar vast goed binnen te houden.

goedverstaander | 22-01-14 | 19:45

Kansloos topic, ik zie toch zeker wel een verschil tussen een gedomesticeerd fokdier en een met uitsterven bedreigd uniek zoogdier. Maar die jappen hebben daar toch maling aan, /next.

Comablower | 22-01-14 | 19:44

Het is dolfijn om een haring of een kabeljauw te zijn.

goedverstaander | 22-01-14 | 19:42

Varkens zijn ook slimme beesten, en als die dolfijnen zo slim waren als iedereen zegt dan zouden ze niet constant in die visnetten verstrikt raken.

BlauwVanBinnen | 22-01-14 | 19:42

@WeerEenPilsjeOp | 22-01-14 | 19:38
Lees je eigen plemsel nog eens! Een haring en kabeljauw zie je ook als een zoogdier?

reageerbuis | 22-01-14 | 19:41

Nee, Quid!

Hitchhikers guide gelezen?

Goed zo knul.

Fart Fader | 22-01-14 | 19:41

Waarom is een dolfijn moreel superieur aan een koe?
Zijn dieren die twitteren beter dan dieren die boe roepen?

Cuyahoga | 22-01-14 | 19:40

Samantha Fox® zegt het dus het moet waar zijn.
Samantha Fox? !

wakkere_nederlander | 22-01-14 | 19:39

Een dolfijn is een intelligent zoogdier. Een koe, haring, kabeljauw niet. Ook de manier van vangst en slacht verschilt nogal.

WeerEenPilsjeOp | 22-01-14 | 19:38

Wat is nu de stelling?

gedachtespinsel | 22-01-14 | 19:38

Koeien zullen ook niet uitsterven, KutJappen!

Charles de Batz | 22-01-14 | 19:37

Koekje van eigen deeg!!

Glas Koning | 22-01-14 | 19:37

'Een natie die vele malen groter, beter, sterker, rijker, leuker en mooier is dan Nederland'
Nee.

eekhoorn14 | 22-01-14 | 19:37

Maar sushi is wel heel lekker

likmegaties | 22-01-14 | 19:36

Ik vond Flipper wel liev in de jaren 60. Maar zoogdier of niet ze stinken naar vis.

reageerbuis | 22-01-14 | 19:36

Ies koeltoer!

nielsjuuh23 | 22-01-14 | 19:35

dieren en milieugekkies. altijd -1

giovanni erkelens | 22-01-14 | 19:35

Fuck you dolphin.

shakermaker | 22-01-14 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken