Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Washington wil stekker uit de NSA trekken

usansa.gifObama beloofde vrijdag wat halfslachtige aanpassingen in het schenden van privacy en grondrechten, en heel mediaal Nederland tuint er op vertrouwde kapotnaïeve wijze in. Toen Ronald Tapsterk op Nu.nl de kop "NSA stopt met afluisteren bondgenoten" las, sloeg hij giechelend een mailtje in zijn concepten op, zodat de NSA kon meelezen dat Ome Roon erg tevreden is met de getapte manier waarop de aalgladde Obama stond te liegen, en dat Mr. President in Nederland zoals altijd de pers op z'n hand heeft. Waarvoor dank. In Duitsland zijn ze niet zo leicht zu überzeugen, getuige dit interview van de ZDF met Der Barry. Ook in de United States of Get Off My Lawn zijn ze sceptisch. NSA-kritische krant New York Times zette alle adviezen die Obama negeerde in een glasheldere infographic. Voor de die-hards: hele adviesrapport waar Obama z'n halfslachtige beloftes op baseerde hierrr (pdf). Maar het wordt nog mooier. In Washington (de staat) zijn ze de NSA beu. Twee State Representatives, David Taylor (R) en Luis Moscoso (D), hebben Bill HB2272 opgesteld, die het de NSA-kantoren in hun staat onmogelijk moet maken om zelfs maar water af te tappen. Het voorstel is bedoeld “to refuse material support, participation, or assistance to any federal agency which claims the power, or with any federal law, rule, regulation, or order which purports to authorize, the collection of electronic data or metadata of any person pursuant to any action not based on a warrant.” Met andere woorden: oprotten met je grondrechtenhaat, geen verdenkingen = geen recht op afluisteren. (Audio.) Gaat het vast niet halen natuurlijk. Maar ze proberen het tenminste. Net als California, Oklahoma, Indiana en Arizona. Nu Utah nog, want daar zit de hyve mind van de NSA. P.S. Avaaz.org probeert asiel te regelen in Brazilië voor Edward Snowden. Want warmer en mensenrechtvriendelijker dan Rusland. Send Snowden Home!

Reaguursels

Inloggen

HAha jullie geloven echt dat Al Qaida bestaat

assdaasd | 20-01-14 | 12:09

Ars Vivendi | 19-01-14 | 14:17
Stap 1 is aanbellen en met geloofwaardig verhaal aankomen. Social engineering is speciale tak van sport.

Slappehap | 20-01-14 | 09:55

De USA is toch dat land die genocide onder de oorspronkelijke bevolking heeft gedaan , en maar loopt te schreeuwen we are the best natuurlijk de best in ja wat eigenlijk het volk is nogal dom .

rukkieduck | 20-01-14 | 01:52

Tuurlijk, de stekker gaat eruit. En over tien jaar. Ooh shit de stekker zat er nog in.

klote land | 20-01-14 | 01:39

Washington ontpopt zich tot een van de leidende vrijdenk-staten. Legalisatie van Cannabis, anti-NSA maatregelen. Schitterende staat om te wonen bovendien. Lage income tax en als je tegen Oregon aanwoont dan steek je even over om goedkoop boodschappen te doen omdat ze in Oregon geen sales tax hebben.

Norman N. Warden | 20-01-14 | 01:30

gimme a beat,rix | 19-01-14 | 22:44
Zo is het, mensen zijn duidelijk niet geïnteresseerd en vinden deze onzin veel belangrijker.

mom van avezaath | 20-01-14 | 01:11

Maar gelukkig plempt iedereen vrijwilig zn hele leven op goldman sachs facebook... losers!

gimme a beat,rix | 19-01-14 | 22:44

@Desmoulins | 19-01-14 | 19:20
''Zij laten tenminste twee kanten van de medaille zien''. Fair and balanced zoals ze het zelf zo mooi zeggen. Kijkcijfers zouden dit bewijzen volgens u. Sinds wanneer zijn kijkcijfers een bewijs voor onpartijdigheid? Fox news is conservatief en zo republikeins als maar zijn kan. Ondertussen blijven zeggen dat de andere media liberaal ingesteld zijn zodat er mensen zijn die denken dat Fox News het echte verhaal verteld.

Dan over het ATF schandaal.
Nobody has publicly acknowledged being the architect of the plan and available documents shed no light on the answer. Justice Department officials have maintained it was a scandal brainstormed at the ATF Phoenix level.

Maar dit is natuurlijk weer een liberal lie omdat het afkomstig is van CBS.com

www.cbsnews.com/news/a-primer-on-the-f...

Dat Obama mijn held is is pertinent onjuist. Getuige mijn eerdere reactie. Dat die gelogen heeft over dat je je dokter mag houden is inderdaad een leugen. In het begin had de website wat opstart problemen is ook juist. Voor een debacle is echter wel wat meer nodig. Of het gaat werken kan ik niet zeggen, maar op voorhand beweren dat Obamacare een debacle is is gewoon belachelijk.Maarja fox news, zo onpartijdig als ze zijn, zullen elke kans aangrijpen om Obama kapot te maken.

Nou ik ga weer terug in mijn bubbel van liberal fucktards, mag jij weer terug in je bubbel van Fox News.

readbetweenthelines | 19-01-14 | 20:54

Een zwarte president is de beste strategische zet ooit. Alle kritiek op Obama wordt als racisme weggezet, dus iedereen is monddood. Een blanke president had de doodstraf gekregen voor het verraad en de misdaden die Obama heeft begaan.

Eagle_Eye | 19-01-14 | 19:48

@rara | 19-01-14 | 16:05

Dat men hier nog steeds niet ziet dat Obama de allerslechtste president is die de VS ooit gehad heeft.
Deze man zaait alleen maar meer onrust en zet groepen mensen tegen elkaar op. Race baiter pur sang.

Desmoulins | 19-01-14 | 19:22

@readbetweenthelines | 19-01-14 | 16:17

Het Witte Huis is betrokken bij deze schandalen ja, omdat zij de uiteindelijke verantwoordelijkheid dragen, lijkt me nogal evident.
Er zijn nooit verantwoordelijken aangewezen voor deze schandalen maar uw kolder betreft politie van Phoenix is volstrekt belachelijk. Dat was namelijk in opdracht van de ATF, en Holder die aangewezen is door Obama heeft het afgedaan als het zoveelste 'incident'.
Obamacare is een debacle ja, een veiligheidsdebacle vanwege het gebrek daaraan op de website en een financieel debacle omdat het onbetaalbaar is en onbetaalbaar zal blijven. De leugens van uw held betreft dat een ieder die tevreden was over zijn huidige pakket dat zelfde pakket mocht houden, zijn ook zeker ook vuige onwaarheden om Obama in een slecht daglicht te stellen...
Blijft u vooral in de onzin geloven betreft Fox nieuws maar zij laten tenminste hoofdzakelijk twee kanten van de medaille zien. De kijkcijfers onder het publiek dat hoofdzakelijk naar nieuwszender kijkt, laten daar geen misverstanden over bestaan.
U leeft in een bubbel, de bubbel van de liberal fucktards. Guantanamo was slechts de zoveelste verkiezingsleugen; niet echt iets om je druk over te maken. NSA daarententegen staat hierboven al beschreven en is slechts een voortzetting van het beleid van het Witte Huis ongeacht daar een democraat of republikein zit.

Desmoulins | 19-01-14 | 19:20

Kortom, de NSA krijgt een andere naam, of een buitenlandse dienst neemt het over.

Slappehap | 19-01-14 | 17:52

afluisteren omdat het kan! Maar wat wat als er eerdaags encryptie apps op elke smart phone draaien?... die luistervinken NSA/NSB lopen weer minimaal 5 jaar achter de feiten aan..... de GSM protocol is zo lek als een mandje... inclusief plaatsbepaling...... tijd voor nieuwe technieken

Denaapklimtgoed | 19-01-14 | 17:07

Die Obama is gewoon een boef zolang hij Snowden niet als held terug laat komen in de USA. En voor de rest : Alle gevoelige communicatie over elk medium versleutelen of verzwijgen en mondeling overbrengen in geluiddichte ondergrondse of betonnen ruimte's (bv. metro's)of onder water. Schriftelijk alleen handmatig met pen of oude typ-machine en lint vernietigen. Duivenpost is ook mogelijk ,mits versleuteld.Voor eenvoudige versleuteling kan Duitse enigma-apparatuur gelden.Voor complexe versleuteling : Codes uit het hoofd geleerd en anderszins vernietigd.De laatste ontwikkeling kan(mag) de vernietiging van de NSA zijn d.m.v. raketten of drones.Daarmee kan meteen getest worden of de NSA nog wat voorstelt.

Dolphi | 19-01-14 | 16:59

“geen recht op afluisteren. (Audio.) Gaat het vast niet halen natuurlijk. Maar ze proberen het tenminste. “ Nouja het rare is dat die wetten er dus al lang zijn. Wat de NSA doet mag wettelijk simpelweg niet voor de Amerikaanse grondwet. Al lijkt de politiek zich steeds minder van hun eigen wet aan te trekken.

“The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized.”

Betreft overigens niet alleen deze grondwetten. Er zijn wel meer grondwetten die ze aan hun laars lappen.

“A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.”

Deze word ook steeds minder gerespecteerd vaak onder veel dom gejuich uit bijvoorbeeld Nederland.

Dat heeft ook te maken met het feit dat rechters tegenwoordig wetten kunnen maken. Kijk bijvoorbeeld deze uitspraak “The court refused to do so, stating that the firearms registration procedures; the prohibition on assault weapons; and the prohibition on large capacity ammunition feeding devices were found to not violate the Second Amendment. ”.
Registratie zou nog kunnen en dat is direct het grootste swaktepunt van die wet. Dat zou natuurlijk ook niet moeten mogen maar “prohibition on assault weapons” is toch echt in strijd met de wet. En zelfs “the prohibition on large capacity ammunition” kun je toch echt niet verbieden als er word gesproken over een “ well regulated Militia”.

In Nederland zien we het zelfde. Wetten kunnen heel eenvoudig door rechters met een bepaalde politieke kleur gewoon herschreven worden. Zo ondemocratisch als de pest en zulke rechters zouden wat mij betreft de bak in worden gesmeten voor het ondermijnen van de democratie. Maar voor als nog word er gedaan alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Wat het natuurlijk ook is.. Als je in een land als Noord Korea zou wonen.

DerUnterMensch | 19-01-14 | 16:50

Obama blijkt uiteindelijk een grotere faalhaas dan Bush. Compleet onbetrouwbare volksverlakker. Dat zullen zelfs Amerikanen niet zomaar vergeten.

Shareholder II | 19-01-14 | 16:37

Brazilië mensenrechtvriendelijker dan Rusland? Alleen voor de homo´s zeker. De rest van de bevolking heeft hier mee te maken: en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Brazil
Dan toch liever Rusland voor mij, zelfs als ik homo was.

vansuyle.com | 19-01-14 | 16:32

@Desmoulins | 19-01-14 | 15:39

Het lijkt net of ik zit te kijken naar een uitzending van Fox news. De schuld leggen bij de liberale media. Obamacare net zolang afzeiken tot je er zelf in gelooft. De aanval op Bengazi was de schuld van Obama. Het Fast and furious waar je het over hebt is niet bedacht noch uitgevoerd door Obama. Dit was een zelfstandig genomen beslissing van de politie van Phoenix.

Als je Obama wilt afzeiken doe dat dan goed klaag over quatanoma bay, privacy, en andere zaken.


readbetweenthelines | 19-01-14 | 16:17

@Desmoulins | 19-01-14 | 15:39
Ignorance is bliss, inderdaad.

Ik heb slechts gezegd dat het hele NSA-gedoe begon onder Bush. Om de hele verantwoordelijkheid nu bij Obama te leggen is een ontkenning van de geschiedenis.

Dat Obama verder ook fouten heeft gemaakt (waaronder het handhaven van de NSA) wil ik best toegeven, wat zie ik over het hoofd?

rara | 19-01-14 | 16:05

@VanBukkem | 19-01-14 | 15:47
Dat weet ik niet, want daar ben ik niet geweest.

Jeff Hawke | 19-01-14 | 15:48

@Jeff Hawke
Had u niet zo uw vraagtekens bij die legerspullen die daar in één van die hokjes in de kelder achter het gaas lagen?

VanBukkem | 19-01-14 | 15:47

@VanBukkem | 19-01-14 | 15:36
Ik werkte toen bij KPN Arbo en ik weet niet beter dan dat het toen een satelliet communicatiestation was, inderdaad voor civiele toepassingen. Zeg maar als als opvolger van Scheveningen Radio en Radio Kootwijk dat het radioverkeer via kortegolfzenders beheerde.
Dat Amerikaanse deel was er toen nog niet (of kende ik niet). Ik heb het nu over media jaren 90.

Jeff Hawke | 19-01-14 | 15:43

@rara | 19-01-14 | 13:50

Onzin, er wordt gesproken over teleurstelling omdat deze idealisten werkelijk dachten dat de Messias gearriveerd was. Werkelijk schande uitspreken over het beleid en de diverse schandalen waar zijn regering bij betrokken is, doet men structureel niet. Ook zal men altijd de schuld leggen bij zijn voorganger terwijl dit aantoonbaar niet waar is. Een kort overzicht van een aantal schandalen waarbij het huidige Obamacare debacle maar buiten beschouwing is gelaten...

1) 'Fast and Furious', waarbij ATF agenten wapens hebben geleverd aan diverse drugkartels om deze te kunnen traceren, maar waar uiteindelijk federale agenten mee zijn vermoord en de signalen verloren gingen.
2) 'IRS schandaal', waarbij louter politieke tegenstanders van Obama blootstelde aan verregaande 'audits'
3)'Benghazi gate' waar direct na deze terroristische aanslag werd gesproken over een zogenaamde spontane demonstratie -waarbij de befaamde YouTube video als aanleiding en oorzaak werd aangewezen, om daar vervolgens niet meer op terug te komen, en waar nog steeds niemand voor vervolgd is ondanks de moord van de VS ambassadeur(!) ter plaatse.
Pierce Morgan, Britse totaalmalloot van CNN, sprak gisteren al over dat deze aanslag misschien wel gedeeltelijk de eigen schuld is geweest van de ambassadeur...(!) Waarbij de schandelijke rollen van Hilldog en Susan Rice binnen dit schandaal zijn weggemoffeld alsof het nooit heeft plaatsgevonden.

Wanneer de media in de VS openlijk en duidelijk de agenda van Obama promoot en geen oog heeft voor schandalen die een impeachement niet zouden misstaan, is het nogal logisch dat onze kritiekloze fanboys nog een graadje erger zullen zijn dan heersende 'liberal media bias' in de VS.

Ignorance is bliss.

Desmoulins | 19-01-14 | 15:39

@Jeff Hawke
Ik kan me de portier eerlijk gezegd niet meer herinneren. Te lang geleden. En misschien ook teveel comagezopen vroeger.
Maar uh... wat hebben ze u destijds verteld wat voor bedrijf het was? Tegen mij werd gewoon gezegd dat het KPN was, civiel dus.

VanBukkem | 19-01-14 | 15:36

@ frank87 | 19-01-14 | 15:30 |
Treffend omschreven. De sleepnetten worden met de dag groter en het overzicht over de vangst almaar waziger.

goedverstaander | 19-01-14 | 15:35

@ vive epicure | 19-01-14 | 15:28 |
Hulde. De politiek is er bij gebaar het gepeupel dom en onwetend te houden. Het internet is de grote spelbreker en moet worden aangepakt.

goedverstaander | 19-01-14 | 15:32

@VanBukkem | 19-01-14 | 15:25
Dat moet haast wel. In mijn geval was het meestal een Fries sprekende dame. ;-)

Jeff Hawke | 19-01-14 | 15:30

@goedverstaander | 19-01-14 | 15:19
Zeker, maar in de plaats van het oprapen van de gevallen steken, zijn ze hard nog meer ruis op de lijn (meer data) gaan genereren.
Dus omdat ze de speld in de ene hooiberg niet konden vinden gaan ze de hooiberg maar vergroten.

frank87 | 19-01-14 | 15:30

In een tijd dat de 'gewone burger' zich kan voorlichten omtrent zo'n beetje alles onder de zon - van de laatste hypes in astrofysica tot en met hoe 't met de huisdames in Orange County vergaat - blijkt er een klupje mensen te zijn die coute que coute de belegen machtsstructuren in stand wil houden. Inderdaad, onze volksvertegenwoordigers. Mensen die onze belangen in de best mogelijke rechtsstaat zouden moeten bevechten, maar die hun volksgegeven macht, aanzien en boterham zien afbrokkelen door een toegenomen informatievergaring dat steeds beter hypocrisie en machtsmisbruik aan het licht brengt. Het is allang niet meer de journalistiek, het zijn u en ik die bijna live een stormram van debat kunnen aanzwengelen indien bullshit geroken wordt.

Ironisch genoeg wordt dus datzelfde interweb nu een schakel en het middel in de controle van ‘volksdienaren’ (geen overheidsdienaren, de overheid dient ons) over ons. Simpelweg een machtsstrijd dus. Vroeger werd er gelogen via de krant en TV, nu via blog of ‘opiniesite’ (hallo Joop!). Nee, ze weten niet meer wat beter voor ons is. De burger zoekt het namelijk zelf wel uit, en het gedeelde bewustzijn is vaker in staat te doorgronden wat goed en fout is dan een roedel ambtenaren die sinds de middelbare school een bestaan hebben opgebouwd uit vergaderen, beraadslagen, nogmaals vergaderen, en nog meer theeleuten – van uw en mijn centen trouwens, over makkelijk leven gesproken... Hoeveel politici zullen bedreven zijn in logisch denken, ‘common sense’ gebruik, en doelgericht handelen? Geen, het kost je namelijk blijkbaar een leven om te leren niets te zeggen met zo veel mogelijk woorden, en als je daar druk mee bent kun je je niet met het echte leven bezig houden. En juist dat echte leven leert je luisteren, relativeren, vooruit denken en kritisch handelen. En pas je portemonnee trekken als er wat in zit. Helaas zijn vele beleidsagenten te dom dit in te zien aangezien ze decennia lang getraind worden vooral korte termijn en in eigen belang te denken. Het zijn net mensen. Maar dan wel mensen die heel weinig kunnen.

Terug naar de NSA. Ik ken persoonlijk niemand die voor zo’n organisatie of iets daaromtrent betreffende Nederland werkt, maar indien het een familielid of kennis zou zijn dan is het toch je taak ze de huid vol te schelden als je ze ziet? Kunnen we dat niet in ere herstellen: shaming? Shaming dat ze niet alleen de toekomst tegenhouden maar ook in uw en hun eigen voet schieten. Het zou de Nobel commissie gesierd hebben Snowden voor te dragen voor de Nobelprijs. Zonder hem misschien een andere klokkenluider, maar zeker niet het debat wat we nu hebben, en waardoor hele horden beleidskneuzen in de kramp schieten.

Het interweb is ‘here to stay’, en zal in de toekomst de geboorteplaats zijn voor een nieuwe constitutie - wel of niet via internet-stemmen. Huichelarij, oorlogje voeren ter benefiet van een klein gezelschap ‘ondernemers’, maar ook controle van de overheid om maar vooral hun spelletjes te kunnen blijven spelen, worden spastische stuiptrekkingen van een uitstervend gedrocht. En er zijn zeker twee manieren om met stuiptrekkingen om te gaan: een snelle en doelgerichte breuk van het centrale zenuwstelsel, of laten uitrazen en ondertussen verder gaan waar je mee bezig was, dan dooft het vanzelf wel. Take your pick.

vive epicure | 19-01-14 | 15:28

@Jeff Hawke 15:19
Misschien was die ogenschijnlijk kinderlijke naïviteit van de portier in Burum wel onderdeel van de dekmantel. Of de man had gewoon een goed gevoel voor mensenkennis.

VanBukkem | 19-01-14 | 15:25

Hopelijk geldt guilty until proven innocent qua online gebeuren niet lang meer in Nederland, dankzij dit gedrocht wat ze hebben gebouwd.

kovariant | 19-01-14 | 15:24

@ frank87 | 19-01-14 | 15:10 |
Snap ik, achteraf kijk je een koe in de kont. Maar als je weet wie je vijand (Al-Qaida) is weet je ook wat voor soort figuren je in de gaten moet houden. De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben toch ook best wat steken laten vallen.

goedverstaander | 19-01-14 | 15:19

@VanBukkem | 19-01-14 | 15:12
No offence, dat snapte ik ook wel. Je hebt inderdaad gelijk, als je aanbelde kwam je zo naar binnen, pas als het daarna fout ging was er paniek. Mijn punt was, als je bij de portier zei: ik ben van de Arbo, ik kom voor een werkplekonderzoek, dat je in 9 van de 10 gevallen zo door kon lopen. Amerikaanse (in Nederland) bedrijven zijn daar veel strenger in.

Jeff Hawke | 19-01-14 | 15:19

@frank87 | 19-01-14 | 15:08
Dat bedoel ik dus. Het is gewoon een cover-up om lucratieve economische spionage mogelijk te maken.

Ars Vivendi | 19-01-14 | 15:16

@goedverstaander 15:08
Weinig te zien daar binnen. Veel apparatuur, maar daar moet je maar net verstand van hebben, en een waardeloze kantine.

VanBukkem | 19-01-14 | 15:15

@Jeff Hawke
Dat van dat 'ik heb een echte baan' was maar een geintje hoor. Ik hoop niet dat ik u beledigd heb.
Maar ik moet wel zeggen dat ik van strenge voorschriften destijds weinig gemerkt heb. Volgens mij was het gewoon een kwestie van aanbellen en ze deden de poort open.

VanBukkem | 19-01-14 | 15:12

@goedverstaander | 19-01-14 | 13:39
Ja achteraf kon iedereen dat terugvinden in de bergen getapte data.
Dat is het ergste: je hebt niks aan data als je niet weet waar je naar moet zoeken.

frank87 | 19-01-14 | 15:10

@Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:34
De NSA claimt een stuk of 50 successen (wereldwijd). Bij nadere inspectie blijken dat "terrorisme gerelateerde acties" te zijn, meestal "om terrorisme te financieren" (dat stempel plakken ze op alle activiteit waar ze niet blij mee zijn: smokkel, downloaden).
Kortom: het effect van al die spionage op het terrorisme is nihil.

Overigens verhindert de FBI wel aanslagen in de US: maar daar blijkt altijd de hele terroristische groep op 1 dader na op de loonlijst van de FBI te staan (uitlokken mag wel in de US).

frank87 | 19-01-14 | 15:08

@ VanBukkem | 19-01-14 | 14:58 |
Dat was (uiteraard) het Nederlandse deel. Ik zou daar -nieuwsgierig als ik ben- graag een binnen willen koekeloeren. Ik had vroeger een vrij hoge screening van het Ministerie van Defensie. Die zal nu wel niet meer geldig zijn en bovendien, ik heb er niets te zoeken.

goedverstaander | 19-01-14 | 15:08

@VanBukkem | 19-01-14 | 14:59
Zwarte auto? Regenjassen?

Ars Vivendi | 19-01-14 | 15:07

@La Bailaora | 19-01-14 | 15:00
Je reactie was gebaseerd op een verkeerde interpretatie op basis van te weinig informatie. Dat ik aangaf dat ook Bush een slechte president was wordt door jou verdraaid tot "dan zal-ie wel een Obama-fan zijn". Verder: ik gaf een enkele quote met bronvermelding, en jij pakt het hele artikel om me daarmee aan te vallen. Dat is een beetje dom.

Dat ik slecht communiceer is een gegeven, deal with it or leave me be.

rara | 19-01-14 | 15:06

@VanBukkem | 19-01-14 | 14:58
In mijn KPN tijd was ik nauw betrokken bij de inrichting van een aantal control rooms van Station 12. Inderdaad als Arbo-adviseur/ergonoom.
Er is toen een hele rel ontstaan omdat een meubelleverancier iets te eigenwijs het terrein opkwam, zonder zich aan de strenge voorschriften te houden. En ook dat was ruim voor 9/11...

Jeff Hawke | 19-01-14 | 15:05

Obama is buitengewoon succesvol. Hij heeft met het misbruiken van de veranderboodschap het ongenoegen van de arme en modale Amerikanen gekanaliseerd terwijl zij zwaar aan het bloeden waren voor het falen van de Amerikaanse (financiële) elite. Daar zijn vrijwel zeker grote onlusten en wellicht zelf een revolutie mee voorkomen. Obama wist zelfs tijdens deze periode het staande beleid gewoon te continueren.
.
De liefde van Nederlands links voor Obama komt volgens mij voort uit een soort jaloezie. Wat hadden zij toch graag zo'n valse profeet gehad om hier hetzelfde te doen. Nu woekert de onvrede voort en links wordt er (terecht) op aangekeken.
.
Change we can believe in? Ja wanneer die met riek, fakkels, pek, en veren wordt bewerkstelligd. Nee wanneer een politicus dat staat te verkondigen...

Parel van het Zuiden | 19-01-14 | 15:03

@rara | 19-01-14 | 14:33
Nou, je probeert de aandacht op Bush te vestigen, dus ja, zo heb ik dat geinterpreteerd. en ten tweede over je reactie over "Er wordt al tijdenlang gesproken over het falen van Obama, ook in linkse kringen." Daarop komt dan de Joop (linkse kring) met daarop nou juist geen aantonen van Obama's falen...

Dus ik denk dat je moet leren te communiceren...

La Bailaora | 19-01-14 | 15:00

Drone's, afluisterpraktijken, bedreigingen, Guantanamo bay.
Obama mag echt alles doen waar hij zin in heeft als het aan de Nederlandse media ligt.
Waar Bush compleet voor verketterd werd, krijgt Obama een nobelprijs voor!
Hoe ontzettend slaafs en hypocriet de VARA!, JOOP, PvdA en Pauw& Witteman wel niet zijn kunnen. Volledig gehersenspoelde PC zombies, zonder enig vermogen tot zelfstandig of rationeel denken.

du Roi Soleil | 19-01-14 | 15:00

(@Ars Vivendi)

VanBukkem | 19-01-14 | 14:59

Ik zal je vertellen: We waren niet aangemeld, dus we moesten eerst even doorgelicht worden door de marechaussee. Dat duurde een klein half uurtje en daarna mochten we verder. Uiteraard alleen onder begeleiding. Maar geen van die soldaatjes kwam op het idee om ook effe te checken of we niet stiekem veertien terroristen of een lading kunstmest met diesel in de laadruimte van ons gehuurde busje vervoerden. Maar goed, het was dan ook voor 11 september 2001. Bovendien waren wij ter goeder trouw.

VanBukkem | 19-01-14 | 14:58

@ Ars Vivendi | 19-01-14 | 14:46 |
Had je je fiets wel op slot gezet? Want dat Oranje-tuig rooft alles bij elkaar.

goedverstaander | 19-01-14 | 14:53

Maar ook uit snowden

plf | 19-01-14 | 14:52

@ VanBukkem | 19-01-14 | 14:22 |
Ik zeg niet dat het prutsers zijn in Burum, maar er gaat tegenwoordig nog maar een fractie van het (interne Europese) dataverkeer door de lucht en dat wordt met de dag minder. Het Amerikaanse deel van Burum is overigens in handen van Inmarsat, een commercieel bedrijf. Die huisvest vervolgens de schotels van het Amerikaanse ministerie van Defensie. Dus het stadium van het in handen geven van data aan niet-staatsbedrijven is hier vermoedelijk al gepasseerd.

Als je een beetje terroristisch bent aangelegd maak je uiteraard geen gebruik meer van telefoon of internet. Dan liggen twee blikjes aan een touwtje, diligence of de vertrouwde postduif meer voor de hand.

goedverstaander | 19-01-14 | 14:48

@VanBukkem | 19-01-14 | 14:29
Ik heb wel eens geprobeerd m'n kop door de spijlen van Paleis Noordeinde te steken, maar verder dan dat ben ik niet gekomen.

Ars Vivendi | 19-01-14 | 14:46

@Jeff Hawke
Nee. Ik heb een echte baan.

VanBukkem | 19-01-14 | 14:42

De klootzakken in Den Haag (sorry, getuigd niet van respect, maar figuren als Plasterk en Rutte zijn zo waardeloos)geven onze soevereiniteit deels weg aan USA en de rest aan Brussel.
En als de klootzakken al naar Brussel ageren, doen ze dat omdat USA het niet wil!
Eigenlijk zijn het moderne landverraders!

Mega Mindie 2 | 19-01-14 | 14:41

@VanBukkem | 19-01-14 | 14:29
Ben je Arbo-adviseur?

Jeff Hawke | 19-01-14 | 14:38

Ik denk dat de NOS zo mild is omdat ze gewoon niks weten van het internet of van privacy, laat staan dat ze het belang van privacy snappen.

SamKoeman | 19-01-14 | 14:37

@La Bailaora | 19-01-14 | 14:29
Als ik je goed begrijp: omdat ik niet negatief was over Obama in mijn eerste reactie moet ik wel een fan van hem zijn.

Sorry, maar zulke redeneringen zijn natuurlijk raar.

rara | 19-01-14 | 14:33

(Hee, de deurbel!)

VanBukkem | 19-01-14 | 14:30

@rara | 19-01-14 | 14:15
Dat is me inderdaad niet opgevallen nee, want je reageert op Remy Martin, dat de patriot act van Bush kwam. So what? We weten dat Bush het niet goed heeft gedaan, nergens zegt Remy Martin dat die het wel goed heeft gedaan. Hier gaat het over Obama.

La Bailaora | 19-01-14 | 14:29

@Ars Vivendi 14:04
Voor mijn werk kom ik werkelijk overal. Geloof het of niet, maar ik ben zelfs in de persoonlijke archiefbunker van een niet nader bij naam te noemen vorstin geweest. Maar misschien zeg ik nu te veel.

VanBukkem | 19-01-14 | 14:29

@goedverstaander
Dus eigenlijk zegt u dat het een stel prutsers zijn, daar in Burum.
Maar welke communicatie ze ook afluisteren, draadloos of ondergronds, ik vermoed dat Al Qaida al lang weer is overgestapt op het oude vertrouwde enveloppe-met-postzegelcommunicatiesysteem. Wie tegenwoordig nog diesel en kunstmest bestelt via internet is echt een sukkel.

VanBukkem | 19-01-14 | 14:22

@VanBukkem | 19-01-14 | 14:04
Ja, wonderbaarlijk inderdaad.
Hoe kom je binnen op zo'n locatie?

Waarschuw even als er straks een grote zwarte auto bij je voorrijdt waar vervolgens 4 regenjassen uitstappen... ;-)

Ars Vivendi | 19-01-14 | 14:17

@La Bailaora | 19-01-14 | 14:04
Dat Joop-linkje was vooral interessant vanwege de quote die ik gaf. De rest van de tekst is uiteraard Joop-propaganda, dat je het serieus neemt verbaast me.

Was het je al opgevallen dat ik niet positief ben over beide presidenten?

rara | 19-01-14 | 14:15

@Ars Vivendi
Niet nog meer hoor. Er is nu al een stukje Burum waar alleen maar Amerikaanse staatsburgers mogen komen.
-
Ik ben daar wel eens binnen geweest trouwens. En gevraagd naar wat ze daar deden, werd er een beetje om de hete brij heen gedraaid. "Wij verzorgen communicatie met andere delen van de wereld", wijzend naar een poster van een bellende arabier met zijn kameel middenin de woestijn. Zogenaamd KPN. Maar ik heb me er altijd over verbaasd waarom er bij de KPN in de kelder legerbrancards en kisten met legerspullen opgeslagen liggen.
(Ik hoop niet dat de AIVD meeleest!)

VanBukkem | 19-01-14 | 14:04

Dezelfde stekker die in Gitmo aangesloten zit...

Moonwarrior | 19-01-14 | 14:04

@rara | 19-01-14 | 13:50
Echt heel zwak commentaar, vooral ook je linkje. Daarin toont men helemaal niet aan dat Obama ook een slechte president is, in tegendeel. Weer heeft rechts het gedaan, aldus het artikel. Ik quote een aantal statements uit het artikel:

"Toch moeten we Obama niet onderschatten. In het politieke systeem van de VS zit ingebouwd dat verandering langzaam gaat, en Obama is bezig om structureel de politiek van de VS te veranderen, niet door het invoeren van nieuwe wetten, maar door het veranderen van de partijpolitieke situatie. "

"Obama speelt hoog spel: als het hem lukt om de Republikeinse coalitie uit elkaar te laten vallen kan hij een generatie of meer aan linkse presidenten en congressen tegemoet zien. "

"Obama probeert het beeld neer te zetten van een Republikeinse partij die bestaat uit extremisten en halve gekken."

Kortom, het artikel zegt helemaal niet dat ie het slecht doet, nee, dat het 'taktiek' is, om aan te tonen hoe duivels rechts wel niet is.

Maar ga vooral het linkje met de video van readbetweenthelines | 19-01-14 | 13:32 bekijken, waarin je kan zien wat een leugenaar Obama is. In het videotje is meneer nog senator, en daar maakt ie gehakt van NSA. Nu Snowden het bloot heeft gelegd, probeert ie Snowden een kopje kleiner te maken, wat hem als er geen Russen waren geweest, ook nog eens gelukt was. Daarvoor liet ie zelfs een vliegtuig van een President dwingen te landen in Oostenrijk.

La Bailaora | 19-01-14 | 14:04

@ VanBukkem | 19-01-14 | 13:47 |
Haha! Dat gaat 'm echt niet worden. In Burum kan alleen draadloos verkeer worden afgeluisterd. Er gaat steeds meer door de grond over steeds grotere afstanden.

goedverstaander | 19-01-14 | 14:01

Wat giechelmeisje zegt. De gegevens komen in handen van een ander. Wie? Nou deze: weaselzippers.us/?s=soros
En waar kennen we die van?
Tip: staat niet om zijn Wiki pagina.

Turdnudger | 19-01-14 | 13:55

@VanBukkem | 19-01-14 | 13:47
Dan geven we nog meer 'grondrechten' op. Letterlijk!

Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:53

@La Bailaora | 19-01-14 | 13:41
Er wordt al tijdenlang gesproken over het falen van Obama, ook in linkse kringen. Van DeJoop.nl: Het is sport geworden om te claimen dat het presidentschap van Obama op een teleurstelling is uitgelopen. (www.joop.nl/opinies/detail/artikel/209... )

rara | 19-01-14 | 13:50

Ik heb gehoord dat alle activiteiten van de NSA in Washington (de staat) verplaatst worden naar Burum.

VanBukkem | 19-01-14 | 13:47

Vooral die zinsnede,"China doet het ook" heeft daar lokaal het laatste restje geloofwaardigheid verdreven.

Het is best dat je geheime dienst buitenlanders bespied (geen stemmers, geen burgers dus geen burgerrechten), maar hij ligt onder vuur voor het massaal tappen van AMERIKANEN.

(Overigens moeten we wel haast burgerrechten in de US gaan claimen: de US-regering heeft het hier ook voor het zeggen, maar dat is weer een ander verhaal.)

frank87 | 19-01-14 | 13:45

@Cloe | 19-01-14 | 13:41
Ach weet je, veiligheid is slechts een kwestie van perceptie toch?
Dat beweren degenen die boven ons gesteld zijn althans.

Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:45

@ dlseth_ | 19-01-14 | 13:43 |
Feynman-tegels komen per stuk, maar ze zijn wel onmetelijk groot.

goedverstaander | 19-01-14 | 13:45

politici zullen de nsa niet willen opheffen omdat we dan gaan denken dat ze net zo nutteloos zijn.

cumshaft | 19-01-14 | 13:44

Waren wij maar half zo gehecht aan onze grondrechten als de gemiddelde Amerikaan, dan waren we al een heel eind.

VanBukkem | 19-01-14 | 13:43

@Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:37
Feynman tegels; die koop je per stuk, niet per vierkante meter.

dlseth_ | 19-01-14 | 13:43

@ Rémy Martin ® | 19-01-14 | 13:20 |
Rutte en zijn trawanten zitten bij Obama in de tas. De publieke omroep dus ook. 1 + 1.

goedverstaander | 19-01-14 | 13:41

@rara | 19-01-14 | 13:23
Het gaat er ook niet om dat Bush zo'n goede president was, maar dat Obama *net* zo slecht is. En dat feit komt nou juist niet door de strot van de goedmens.

Het maakt ook helemaal geen donder uit welke president men kiest. Beide kandidaten worden gescreend en betaald door het groot kapitaal, oa Goldman Sachs, dus die kandidaten zijn allang door de ballotage commissie gehaald.

Heel goed uitgelegd in deze video over de financiele crisis: Obama herkiest de 'wrecking crew' van Bush...:
www.youtube.com/watch?v=sA_MkJB84VA

La Bailaora | 19-01-14 | 13:41

Je kan kritiek op de NSA hebben, maar wat doet de Nederlandse politiek om de problemen in het eigen land is goed aan te pakken. De Nederlander die zich niet veilig voelt in eigen land.

Cloe | 19-01-14 | 13:41

Dit zou de prijs moeten krijgen voor grootste bullshitverhaal van de afgelopen 10 jaar. Maar goed, er zijn serieus nog mensen die dit daadwerkelijke geloven en dan met name de amerikanen zelf.

HetMannetje! | 19-01-14 | 13:39

@ Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:34 |
De Amerikanen hadden de aanslagen van 9/11 kunnen voorkomen als ze meer in hun eigen achtertuin hadden gespioneerd. Dan hadden ze geweten dat de kapers tijdens hun proeflessen bij wijze van spreken vrolijk rondom de Twin Towers en het Pentagon cirkelden.

goedverstaander | 19-01-14 | 13:39

@rara | 19-01-14 | 13:23

Bush was een waardeloze president, dat werd ons ook dagelijks op de televisie, radio en in de kranten verteld. Tevens kon de man helemaal niets goed doen bij het linkerdeel van Nederland. Obama doet het echter niet zo veel beter, alleen lees ik vrijwel nooit een kritisch stuk in onze dagbladen, zie ik hier nooit een item over op het journaal of in de praatprogramma's van de PO en zwijgt ook de radio. Obama is voor het fatsoenlijke deel van Nederland nog steeds een soort van messiasfiguur.

De realiteit is echter dat geen enkele president zo gigantisch inbreuk maakte op de privacy van de Amerikanen en niet-Amerikanen. Er is nog nimmer een klokkenluider-onvriendelijkere regering geweest dan de huidige. Geen president maakte dankbaarder gebruik van drones om internationaal te 'liquideren' wie hij wil, zonder inachtneming van internationaal recht. Obama faalt hopeloos in zijn buitenlandpolitiek, maar speelt ook in eigen land weinig klaar: Obamacare, wapenwetgeving en zelfs een complete lockdown van de overheid kon hij niet voorkomen. Dacht je dat de regering van Bush vol schurken zat, die van Obama stroomt over van de Walstreet-oplichters en ander financieel gespuis dat eigenlijk jarenlang in de bak had moeten zitten vanwege hun kwalijke rol ijn het veroorzaken van de crisis. Maar nee, oom Barrack beloont hen met een baantje.

En waar zijn onze media en onze goedmensen? Die zwijgen, want Barrack is hun zwarte held, hun Martin Luther King, hun Mandela, hun Ghandi. Kritiek uiten is leuk hoor, maar is vooral voorbehouden aan de Republikeinen, Israël en de PVV. En Rusland uiteraard.

Rémy Martin ® | 19-01-14 | 13:39

Ze trekken de stekker er niet uit, bevoegdheden met betrekking tot het opslaan van gegevens worden overgedragen aan andere partijen. Ik zie dus geen verschil met de huidige situatie.

giechelmeisje | 19-01-14 | 13:38

OT/
Ik heb vannacht gedroomd dat het kabinet gestruikeld was over losliggende Feynman tegels.
Werd blij wakker!

Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:37

In feite staat het de USA vrij (economisch) te spioneren in Nederland, onder het mom van terrorismebestrijding.
Hoeveel aanslagen zijn er eigenlijk voorkomen door deze vorm van spionage? Weet iemand dat?

Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:34

Obama's grootste wapenfeit is de afvaardiging van twee lesbische potten naar Winterspelen Sochji, en Samsom, hij huilde weer zachtjes

(Behind)Doors | 19-01-14 | 13:32

Ik kan natuurlijk een heel betoog gaan houden waarom het zo erg is wat de NSA allemaal doet. Maar ik denk dat Obama het veel beter zelf kan verwoorden.
www.youtube.com/watch?v=5ylVOdriEyA

Vooral het feit dat er nog steeds geen rechter aan te pas hoeft te komen om toestemming te krijgen telefoon en e-mail verkeer te onderscheppen is zeer gevaarlijk. Obama where is the change you promised?

readbetweenthelines | 19-01-14 | 13:32

@Rémy Martin ® | 19-01-14 | 13:20

Obama is een negert dus altijd zielig en daardoor bewierrookt door alles en iedereen met linkse denkbeelden.... oh zo doorzichtig om iemand niet op zijn daden te beoordelen maar op zijn huidskleur, dat lijkt me onverholen racisme

Fatwabuster | 19-01-14 | 13:31

dan wordt Nederland weer afluisterland nummer 1.

Worstjes | 19-01-14 | 13:28

Ik vind het zo erg dat ik mijn eigen overheid niet meer vertrouw.
OT/
Vanochtend die leugenachtige kop van Kamp weer bij Buitenhof. Misselijk...

Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:26

Nederland is nog steeds het schoothondje van de USA toch?

Ars Vivendi | 19-01-14 | 13:24

Toen Plasterk aan Obama vroeg: "Wil je stoppen met Nederlanders afluisteren?"
Was het antwoord:
"Jij eerst"

Cuyahoga | 19-01-14 | 13:23

@Rémy Martin ® | 19-01-14 | 13:20
Het werk van de NSA is gebaseerd op de Patriot Act die onder Bush is aangenomen.

rara | 19-01-14 | 13:23

@Vakonov | 19-01-14 | 13:15
De NSA hoeft het werk slechts uit te besteden naar een particulier bedrijf zoals Blackwater. Die truc hebben ze in Irak ook toegepast.

rara | 19-01-14 | 13:21

En denk eraan, links Nederland loopt nog steeds weg met de Zwarte Messias, Obama.

dlseth_ | 19-01-14 | 13:20

Obama, de held van onze goedmensen en MSM, is inmiddels hard op weg de slchtste president ooit te worden. De man faalt op werkelijk elk terrein, maar waar zijn voorganger Bush altijd dankbaar door de gehaktmolen werd gehaald op onze publieke omroep en in onze kranten en tijdschriften, daar zwijgt men over Obama.

Fijn, zulke objectieve media.

Rémy Martin ® | 19-01-14 | 13:20

Wie NSA zegt, moet ook NSB zeggen

RooiePep | 19-01-14 | 13:20

Nederland hoeft helemaal niet te reageren. Met haar voelsprieten overal in het Nederlandse dataverkeer kennen de Yanks het standpunt bij wijze van spreken al voordat de politici het zelf überhaupt weten.

goedverstaander | 19-01-14 | 13:20

Dit gaat nog een paar jaar duren. Steeds meer mensen gaan manieren verzinnen om de alle methodes van de NSA te omzeilen. Politiek kun je het ook niet meer verkopen aan de mensen.

Aandelen tor kopen gaat doen.

Aantastelijk | 19-01-14 | 13:20

Toch knap van die Snowden om een volledige overheidsdienst van de USA in zijn eentje op te blazen....

Die man gun ik wel een verblijf in een warm land!!

Fatwabuster | 19-01-14 | 13:18

Aha, kortom, het wordt wellicht afgeschaft, ik bedoel omgedoopt en daarna glas, plas, was.

Ikweethetooknietmeer | 19-01-14 | 13:18

Als je ergens een stekker uit trekt, is er weer een stopcontact vrij voor een nieuwe stekker, die nog geheimer te werk gaat...

Vakonov | 19-01-14 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken