Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halal voetenwashok met damesapartheid aan VU

VUgebedsruimte.jpg"Datum: 13 januari 2014 Laatst aangepast: 13 januari 2014 Afzender: Facilitaire Campus Organisatie In het Hoofdgebouw is op 13 januari gestart met het creëren van een nieuwe gebedsruimte. De ruimte komt in de plaats van de gebedsruimten in de kelder. Kamer 1A-19 en 1E-74 worden verbouwd tot één grote gebedsruimte met een scheiding voor mannen en vrouwen. Ook komen er voetenwasruimten voor mannen en vrouwen. Het bouwgebied is met bouwhekken en doeken afgeschermd. De werkzaamheden zijn klaar in april 2014." Godmiljaar, VU. We blijven bezig met jullie. Na prof. Nijkamp en de multicul vrouwendag, nu dit weer. Achter de login van de VU-webzijde staat deze annonce. Facilitair faciliteren voor gescheiden m/v gebedsruimtes. Halalsnackje uit apart aangelegde gescheiden frituurpan na het bidden. VU-Erkende studentenvereniging Islamitische Studenten Amsterdam zal blij zijn met deze ontwikkeling. Want bidden en ritueel wassen, dat is iets wat aan een universiteit madrassa in Nederland anno 2014 moet kunnen. Voetenwasruimtes en m/v apartheid aan onze universiteiten ten behoeve van een geïmporteerde haatreligie. Want nieuwkomers proberen aan te leren dat geloof een privézaak is, hebben we kennelijk opgegeven met ons allen. Dus buigen geblazen, niet alleen in de gebedsruimte, maar de hele VU gaat door de knieën. Een principe-ruimte bouwen, met ruggengraatfaciliteit, is dat een idee?

Reaguursels

Inloggen

Niet om de partypooper uit te hangen, maar de TUE, Delft, Erasmus Rotterdam en de UvA hebben al jaren gebedsruimtes voor die gekken.

Idem met plagiaat: Tilburg, Groningen, Amsterdam, Erasmus (die tussendoor ook even invoerde dat je onvoldoendes mocht compenseren) hebben te maken gehad met mensen die gewoon keihard de boel bedonderen (ja, ik heb het over Stapel, Vonk, de medisch hoogleraar aan de Erasmus) en de VU heeft te maken met notabene een verdenking van zelfplagiaat waar de regels omtrent onduidelijk bleken te zijn.

Maar desondanks krijgt de VU alle shit over zich heen. Misschien ook niet zo handig dat ze hun PR-afdeling gehalveerd hebben.

Even ter verduidelijking: de grotendeels blanke VU (in tegenstelling tot wat iemand eerder beweerde van notabene de grootste allochtonen verzamelplek in de stad, de UvA) is dit islam-gezeik helemaal zat. Dat volk is hier absoluut niet gewenst, en dat laten de studenten ook duidelijk blijken als het erop aankomt om studieteams te vormen: Aziaten, Amerikanen en zelfs Oost-Europeanen (vaak bizar goed in Wiskunde) worden allemaal zonder probleem geaccepteerd en komen gemakkelijk in de groepen, de moslims blijven echt elke keer alleen over en besluiten dan met zelf een groepje te vormen (en dan ineens wel met mannen en vrouwen in 1 team vreemd genoeg).

Ter duiding: bachelor op de UvA, master op de VU

Mister13 | 15-01-14 | 00:03

1 april grap

Dit klopt | 14-01-14 | 21:53

1 april grap

Dit klopt | 14-01-14 | 21:52

Er bestaan al jaren gescheiden islamitische gebedskamertjes op de EUR #voorjekijkendoorlopen

corpspik | 14-01-14 | 14:56

Ik zal dus nooit iemand aannemen wanneer hij/zij islamitisch was. Never.

Thoth | 14-01-14 | 12:39

Wat blijft er nog over van onze cultuur?

Bataaf | 14-01-14 | 11:47

Wij hebben op ons werk gescheiden kleedruimtes voor mannen en vrouwen. Gebouw is 50 jaar oud. Wat hadden ze toen een vooruitziende blik. Stel je voor dat ze dat nu hadden moeten segregeren.

Maar goed, de werkelijke vraag is: wat doet religie op een universiteit?

Barry Hay | 14-01-14 | 09:15

Is die datum wel goed? moet dat niet 714 zijn?

TheStef | 14-01-14 | 08:30

Al die "geslaagden" van de Ibn Ghaldoun moeten toch ergens "studeren".

Elessir | 14-01-14 | 01:37

En zoiets verzin je niet.

Duifje63335936 | 14-01-14 | 01:32

Als tempoteam al een vacature voor AH plaatst waar je geacht wordt goed pools en nederlands te spreken en homecare op de website doodgewoon zet Nederlanders hoeven niet te solliciteren en niemand maakt zich daar druk over. Dan maakt die gebedsruimte ook niets meer uit.
Het is gewoon ons land niet meer.

Duifje63335936 | 14-01-14 | 01:31

@Peter Emile | 14-01-14 | 01:01
Hulde!

wakkere_nederlander | 14-01-14 | 01:29

@ Turambar | 13-01-14 | 21:30 |

Abraham Kuyper zou niet alleen zijn graf omdraaien, maar ook zichzelf in zijn graf!...

Peter Emile | 14-01-14 | 01:18

Waarschijnlijk heb ik hier al eens eerder deze vergelijking geplempt: Vrijheid van godsdienst is als een weiland waarin allerlei boerderijdieren vredig naast elkaar scharrelen en grazen; koeien, varkentjes, kippen, schapen, een geitje. Als je de vrijheid van godsdienst ook gunt aan een doodscultus, een agressieve, gewelddadige en intolerante totalitaire doctrine die zich 'religie' noemt en die 'islam' heet, dan is het alsof je de eigenaar van het hierboven beschreven weiland dwingt om een roedel wolven in zijn wei toe te laten.

De VU heeft jaren geleden het hek van dat weiland al wagenwijd opengezet voor dat roedel wolven.

En daarmee heeft deze ooit zo gezaghebbende en gerespecteerde instelling in feite alles waar ze voor stond verraden, bevuild, onteerd en voor oud vuil in de goot achtergelaten.

De Vrije (!) Universiteit faciliteert een middeleeuwse 'religie' die haaks staat op zo'n beetje alles waar de moderne, vrije en geëmancipeerde westerse samenleving voor staat.
De Vrije (!) Universiteit faciliteert een 'religie' die in elk land waar ze domineert de vrijheid van godsdienst tot een lachertje maakt.
De Vrije (!) Universiteit faciliteert een religie die vrouwen degradeert tot tweederangs mensen waar je doeken overheen moet gooien.
De Vrije (!) Universiteit faciliteert een religie die het inperken van de vrijheid in allerlei opzichten, het verbieden, het 'magnieten' tot cultuur heeft verheven.

Dit onbegrijpelijke beleid degradeert de bestuurders van de VU in mijn ogen tot een kliek ordinaire cultuurbarbaren. Ik wil het woord 'verraders' nog nét niet in mijn mond nemen omdat het zo agitprop-achtig klinkt, maar die omschrijving zit er zeker niet ver vandaan.

Peter Emile | 14-01-14 | 01:01

Mandela is net dood en de apartheid slaat hier keihard toe!
Islamitische Verdwazings Universiteit IslAmsterdam.
En dan nog durven beweren dat Nederland niet geïslamiseerd wordt
Een Kunduz regering die ons land verksjachert aan het 4e rijk en grootschalige islamisatie faciliteert.
Het is de hoogste tijd; stem op Geert!

Hendrikaatje | 14-01-14 | 00:47

Gebedsruimten? Ik dacht dat de VU een uni was, met studieruimten... Is er ook een RK kapel, een synagoge, een boedhistische tempel? Als je dan zo moet bezuinigen, doe dat dan op dit soort overbodige onzin!

Mafkezen. Er komt een dag dat we protestdemonstraties krijgen en ik hoop dat het tij gekeerd wordt voor mensen militant worden.

xspalm | 14-01-14 | 00:24

je wist al die jaren al dat het gebeuren ging... wég zijn alle mooie praatjes over vrouwenrechten, apartheid, atheïsme etc. de principes van links zijn niet meer dan opportunistische plannetjes bedoeld om rood-roze vleeschreten op het vet-betalende pluus te houden.

Rest In Privacy | 13-01-14 | 23:36

Godverdegodverdegodverdegodverde................................................................................
Wanneer worden ze wakker ???

vonStauffenberg | 13-01-14 | 23:28

Dat is een heel goed idee Annabel en dan direct elk Nederlands gebouw etc . maar doen, misschien wordt het dan eindelijk eens wat. Te gek voor woorden al die aanpassingen overal! We zijn al veel te ver meegegaan met dat hele Islam gebeuren, kappen nou!

Arf | 13-01-14 | 23:09

De kluis met examens word er zeker ook neergezet?

Horze | 13-01-14 | 22:43

Binnenkort komt er een koepel op de VU en een rode vlag met sikkel op het dak.

Dead Silence | 13-01-14 | 22:27

Als ieders geloof gerespecteerd moet worden bij de VU, eis ik ook subsidie voor een beeld en een gebedsruimte voor de aanhangers van het grote spaghettimonster dat deze wereld geschapen heeft (Google maar allen) omdat dit ook aangehangen word door studenten bij het VU. Bij gebrek aan ruimte zijn wij tevreden met een groot beeld in de kantine.
Ik snap de waanzin niet van het doorvoeren van deze apartheid. Waar is Quincy als je hem nodig hebt? Vandaag gescheiden klassen voor verschillende seksen, morgen weer gescheiden rassen of gescheiden klassen voor verschillende geloofsovertuigingen. Dit is geen vooruitgang met gelijkheid, maar een achteruitgang waarbij ongelijkheid word gepropageerd. Zeer verwerpelijk. Dit zijn regels waar Atatürk tegen gestreden zou hebben en waarvoor de orthodoxen voor gevlucht zijn naar Nederland, omdat ze niet vooruitgaan en eisten dat hun dochters met hoofddoeken naar school gingen. Zeer verwerpelijk dat we Nederland al downgraden naar het niveau van het Turkije van Erdogan voordat we Turkije bij de EU gaan laten. Ik eis het behoud van de scheiding van kerk en staat en het behoud van de Nederlandse normen en waarden.
VU bestuur, waar is ons beeld van het grote Spaghettimonster?

Kees8374 | 13-01-14 | 21:39

Inclusief gluurcams van Reinoud Oenemans in de washokken en Sosjalist Wouter Bos aan het roer, Brammetje Kuyper draait zich om in zijn graf.

Rijole | 13-01-14 | 21:35

Ooit is het ontstaan van de VU christelijk bevochten. Nu wordt ie uitgeleverd. Abraham Kuijper zou zijn graf omdraaien.

Turambar | 13-01-14 | 21:30

Vrij m'n reet!

NACademicus | 13-01-14 | 21:24

Ik zou zo graag Nederland.. De hele EU willen ontvluchten, maar ik weet niet hoe?

Right on dude | 13-01-14 | 21:18

Alle subsidie en overheidsgelden naar de VU afnemen. Geld ophalen bij de "ik-wil-bidden-met gewassen-lijf"-studenten en dan met hun eigen ov-kaart op en neer laten rijden om zich thuis ritueel te wassen. Godsdienst doe je in je eigen tijd.

Iwmac | 13-01-14 | 21:15

@Hank Nozemans | 13-01-14 | 20:44
Daar kunnen ongelovigen niet zien hoe gelovig + rein ze zijn. Ongelovigen moeten er dagelijks aan herinnerd worden hoe fantastisch het is om moslim te zijn. Vandaar dat massaal bidden op straat. Niet om Allah te eren, maar om kafirs te imponeren. En te recruteren.

dedeurs | 13-01-14 | 21:08

de hartelijke tering voor de vu! 5e colonne.

kaplaarzenverkoper | 13-01-14 | 21:04

Wat een k*tzooi

sohee | 13-01-14 | 21:01

Welke niet linkse student aan het VU (alsof dat mogelijk is) heeft de geuzemoed om een speklap in het vet van de halalfrituur te flikkeren?

Sjaak uit Dordt | 13-01-14 | 20:58

Waarom gaan ze godverdomme niet gewoon lekker thuis bidden. Of zeg ik nu iets raars?

Hank Nozemans | 13-01-14 | 20:44

Is het toevallig dat UVA en PvdA op dezelfde letter eindigen? Nee zeker?

De Koning van EHV | 13-01-14 | 20:26

@Maria.1 | 13-01-14 | 18:17
Je moest eens weten hoeveel van die scheiding door publiek geld tot stand is gekomen. Zonder en er komt maar weinig van de grond.

blinde kip | 13-01-14 | 20:23

Ikzelf ben ook tegen deze ruimten, maar om nou specifiek de VU te gaan bashen is een beetje onzinnig. Vrijwel elke universiteit in Nederland heeft immers zo'n gebedsruimte...

CheeseHead1992 | 13-01-14 | 20:04

En zoals ik al eerder geplaatst heb. Het verstand van een moslim zit in zijn voorhuid. Dus wat wil je ze leren?

robinhoed | 13-01-14 | 19:54

Doodziek word je hiervan. Zo maar even wat cijfers:

In de Antwerpse basisscholen is momenteel 35 procent van de leerlingen van allochtone afkomst. In de kernstad loopt dat percentage op tot bijna 60 procent. En toch maken deze allochtonen amper 10 procent uit van de eerstejaarsstudenten aan de universiteit.

en dan:

Uit het pas afgerond onderzoek aan de Universiteit Antwerpen blijkt dat slechts 15 procent van de Maghrebijns-Turkse eerstejaars slaagt. Bij de andere allochtone groepen (Oost-Europeanen, Aziaten…) schommelt het slaagpercentage rond de 30 procent. Bij de autochtone Vlamingen is dat 45 procent.

Zal niet veel verschillen hier, en geeft duidelijk aan dat het niks is, niks wordt en nooit wat zal worden met die moslims hier.

maggoo | 13-01-14 | 19:53

@zelfvernietiging | 13-01-14 | 19:33
Er zijn vrouwen die zich er los van kunnen maken. Die zijn er dan ook gelijk helemaal klaar mee. www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article...

robinhoed | 13-01-14 | 19:47

@zelfvernietiging | 13-01-14 | 19:33
Volgens gebeurt er nog wel wat meer dan enkel nederlandse vrouwen voor hoer uitmaken. Maar een witte hoer uit een ander europees land volstaat in dat geval soms ook natuurlijk. Zolang het maar wit is.

de grote Anti | 13-01-14 | 19:45

Dat je als man blij wordt van de Islam snap ik nog wel. De hele dag de gefrustreerde baard uithangen, je vrouw onderdrukken, de opvoeding overlaten aan anderen, lekker in het geniep met je baardvrienden sterke drank drinken, Christen- en Joodbashen, lekker los gaan op de ongelovige honden, Nederlandse vrouwen voor hoer uitmaken en lekker centjes opstrijken van de overheid. Prima. Mat moet je als vrouw nou met die intolerante zedenkwetsende religie? Dan ben je echt compleet verknipt en IQ-loos als je je als vrouw inlaat met het wangedrocht dat Islam heet. Of zouden ze zo'n aparte gebedsruimte alleen maar opzoeken om even los te kunnen komen van hun gefrustreerde en immer geïrriteerde baardmans?

zelfvernietiging | 13-01-14 | 19:33

Die mensen zijn ook echt schijnbaar erg vies dat zij zich zovaak moeten wassen dagelijks.
Met anti-bacteriele zeep, van top tot teen en .. oh wacht, ze spoelen gewoon hun handen en voeten met wat water. En dan ben je dus schoon. Ga terug naar de woestijn please?

de grote Anti | 13-01-14 | 19:30

@shindai | 13-01-14 | 19:16
Ze hebben het uitgevonden hoor! hahaha!

Welles! Nietes! | 13-01-14 | 19:30

vu bolwerk doorgeslagen xristengekkies?

william7055 | 13-01-14 | 19:28

Onee.... Marcouch zei dat niet.

Schietmijmaarlek | 13-01-14 | 19:25

Verloren Universiteit.

Mammeloe | 13-01-14 | 19:24

Iemand die zich wetenschapper noement kan per definitie niet een geloof aanhangen zolang er nog geen wetenschappelijk bewijs is voor het bestaan van welke god dan ook.

sinar2 | 13-01-14 | 19:24

@ Unl1m1teD
vergeet dat maar rustig met een volk dat zijn redding verwacht van de blonde twittert koning

Oskaar Blafzuur | 13-01-14 | 19:23


Mijn moeder zei altijd, geef nooit eten en onderdak aan ratten. Want ze planten zich massaal voort en voor je het weet breekt de typhus uit.
Ahmed Marcouch heeft het ook over rattenplagen, en Nederlandse apartheid, Marokkaanse cultuur en zo.
politiek.thepostonline.nl/2014/01/13/a...

Schietmijmaarlek | 13-01-14 | 19:22

Als die soepjurken zo nodig met hun denkbeeldige vriendje willen babbelen, doen ze dat maar lekker in hun zandbak. Kansloos dat een uni zo meegaat met welke religie dan ook...

Pikkestrijder | 13-01-14 | 19:21

gewoon allemaal gaan pissen in de voetenwasbak... in ieder geval tot er een bordje komt "niet urineren in de voetenwasbak"

paranoya | 13-01-14 | 19:19

Komt er ook een halal lift naar het bovenste plat? om Homo's met het hoofd naar beneden af te werpen?

gebrokenvleugel | 13-01-14 | 19:19

@Welles! Nietes! | 13-01-14 | 17:29

Breng ze nou niet op ideeen..

shindai | 13-01-14 | 19:16

-weggejorist en opgerot-

SaLeM71 | 13-01-14 | 19:09

Het grootste gevaar is niet het kwaad, het is het gebrek aan verzet tegen het kwaad.

Boer in 020 | 13-01-14 | 19:09

Er zijn duidelijk niet genoeg moskeeën in Nederland. Kom op kabinet, doe 's een half miljardje uittrekken voor deze schrijnende toestand?

dedeurs | 13-01-14 | 19:08

GVD, je zou zulke figuren niet eens moeten willen hebben op een uni. Laat staan dat je hun verwerpelijke gedragingen gaat faciliteren. Met overheidsgeld.

En straks zeker met een fopdiploma regelrecht naar een baan als ambtenaar. Toekomstige rechters en regelgevers..

sitzkrieg | 13-01-14 | 19:03

Religie en wie dit niet begrijpt horen niet thuis in het onderwijs of wetenschap.

Antitheïst | 13-01-14 | 18:59

@wakkere_nederlander | 13-01-14 | 17:26
Omdat ie weet dat het vliegend spaghetti monster waarschijnlijk toch niet luistert. Staat in z'n evangelie. Een beetje pastafari had trouwens subiet een piratentempeltje geëist in de VU. Met rum en een huispapegaai.

BozeKater | 13-01-14 | 18:57

Vroeger hadden ze een hokje in de kelder dat voornamelijk werd gebruikt door de schoonmaakdienst. Voor de ware gelovigen is er een kerkzaal op de 15de verdieping.

voldemort | 13-01-14 | 18:56

Quote ISA: Geruime tijd geleden is het ISA-bestuur erachter gekomen dat de ‘halal-snacks’ in de kantine van het hoofdgebouw van de VU, niet volgens de Islamitische richtlijnen werden bereid.

Er achter gekomen? Hebben wij nu ook de 'halalpolitie' c.q. 'halalmilitie' aan onze reet voor snacks? Vreet en bid thuis en spring vooral in een kokende frituurpan maar dan wel gescheiden.

Ik zei al eerder 'het gaat niet meer zo goed met mij':-( boos dat ik word over deze walgelijke en toegejuichte islamellende.

Madame Bonbon | 13-01-14 | 18:48

Ik hou het water wel op temperatuur , hihihihihihihi

slotbert | 13-01-14 | 18:47

@Chiant | 13-01-14 | 18:30

De populariteit van Gl is tanende binnen de UvA, en daar veranderen een paar tactisch gepositioneerde vlaggen in het centrum niets aan. Het is een mix van GroenLinks Jongeren, Jonge Democraten, Jonge Socialisten, Internationaal Socialisten en wat JOVD'ers en een paar CDJA'ers. Overigens is dit afhankelijk per faculteit.
Het zijn de partijen die deel uitmaken van de grote baantjescarrousel.
Op de UvA valt veel aan te merken, zeker gezien het heersende conformisme, maar religie speelt er gelukkig geen enkele rol.

Desmoulins | 13-01-14 | 18:42

Vrijheid van godsdienst? Als je het per se wil. Geinstitutionaliseerde apartheid? Not on my fucking watch.

Adversary | 13-01-14 | 18:34

@TheseDays00 | 13-01-14 | 17:31
Dat maakt het nog erger: stuur je als oerhollandse grefo je kind naar de grefo-universiteit, krijg je een moslim terug.
Waarom al die zelfhaat van de christenen? Doen de moslims het zoveel beter?

frank87 | 13-01-14 | 18:31

Zitten er praktiserend moslims op universiteiten??

frickY | 13-01-14 | 18:30

@Desmoulins | 13-01-14 | 18:23
Dat klopt dan ook wel weer qua afspiegeling van de maatschappij, want de UvA is één groot GroenLinks-bolwerk. Volgens het NIMBY-grachtengordelprincipe behoor je dan wel je moreel-superieure gedachtegoed te prediken, maar niet in de praktijk na te volgen.
Ik verdenk ze er zelfs van dat de VU een bewust gecreëerde dependance is van de UvA, zoals een kansenwijk een dependance is van elitaire Rosenmöllerwijken.

Chiant | 13-01-14 | 18:30

Wel even huur vragen voor deze extra ruimte en een aparte nota voor het verbruikte water.

nan6896 | 13-01-14 | 18:25

De VU kent ook wel ontzettend veel moslims en moslima's.
Sommige kennissen kozen louter voor de VU omdat het meer een afspiegeling van de samenleving is dan de nogal blanke UvA. Logisch dat ze daar openlijk segregatie toepassen, want afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Ik vind het persoonlijk een nare plek om de geest te slijpen.

Desmoulins | 13-01-14 | 18:23

@threewing | 13-01-14 | 18:18,

Of een homo-ophang-paal?

basweetutwel | 13-01-14 | 18:22

@Zaagmanss | 13-01-14 | 17:36
Het beoefenen van wetenschap inderdaad niet. Ik ken althans weinig Nobelprijswinnaars uit die hoek. De producten van diezelfde wetenschap zijn er echter heel erg welkom. Denk bijvoorbeeld aan rijauto's, schietgeweren, beltelefoons en opblaasbommen.
* wachten doet op de niet ter zake doende dooddoener over algebra *

Chiant | 13-01-14 | 18:20

Dit zijn natuurlijk geen echte moslims... Of wacht, dit heeft niets met islam te maken!
Oh nee, er is maar 1 islam. Maar er zijn wel gematigde Mohammedanen. Dus dit is een faciliteit gebouwd voor extremisten. Maar die hebben we in NL toch niet?

basweetutwel | 13-01-14 | 18:19

What's next? Een Joden-doodsla-plek?

threewing | 13-01-14 | 18:18

@Blinde kip. Nee, niet prima. We willen hier geen apartheid, dat staat zelfs in de Grondwet en aangezien we scheiding van kerk en staat hebben en de staat boven de kerk staat (nog wel) is dit helemaal niet prima.

Maria.1 | 13-01-14 | 18:17

VU staat voor : Vrouwen Uitdrijven en dus religieuze gekte,zoals bij de Taliban en Al Qaeda .

Dolphi | 13-01-14 | 18:16

Welke onderwijswet wilde het CDA ook alweer niet adschaffen? Te laat....

Werkforens | 13-01-14 | 18:15

@anti-dutch | 13-01-14 | 18:03
Prima, maar dan wel zelf financieren. En laten universiteiten dat nou niet doen.

blinde kip | 13-01-14 | 18:12

@Lady Vagabond | 13-01-14 | 17:30 |
Nee! Jammer vir jou, helaas...
Hierdie ruimte is slegs vir muslims toeganklik.
Jy sal daaraan moet gewoond raak...
Ahasveros | 13-01-14 | 18:02 | + 1 -

In daardie geval sal ek, kon ek weer eens in die buurt van die VU wees, my voete in die sloot moet was.

Wel apart trouwens: niet bij de mannen je voeten mogen wassen, maar onderweg naar de VU wel voor "hoer" en "slet" uitgemaakt mogen worden door de zoontjes... pardon, prinsjes van diezelfde apartheidspapa's.

Lady Vagabond | 13-01-14 | 18:12

We gaan de omgekeerde kant op. Een klooster werd veranderd in 's lands eerste universiteit, en nu veranderen we een universiteit in een klooster.

Lolligheden daargelaten is het niet geoorloofd om een seculiere instantie die voor het hele land beschikbaar dient te zijn zich te laten toespitsen op het tegemoet komen van religieuze grillen. Het is hun recht om te bidden, maar ze mogen prima zelf uitvogelen waar. In één van de vele hutten die ze in Nederland al hebben, bijvoorbeeld. Net zoals wanneer je niet lust wat er in de pot zit, je je eigen bammetjes mee mag nemen.

Religie heeft geen plaats op het hoger onderwijs, en nutteloze geldverspilling ook niet.

Piet van het Padje | 13-01-14 | 18:10

Ik wil graag een bezemkast voor mijzelf en lekkere stagiaires. Moet van mijn geloof.

blinde kip | 13-01-14 | 18:08

De VU is een universiteit met veel allochtonen, erg veel positieve discriminatie ook daar. Als zwarte allochtone lesbische vrouw met een handicap zit je daar gebeiteld.

henkdekanarie | 13-01-14 | 18:08

vu?
Relirukkarts!

Brandend Zand | 13-01-14 | 18:08

In 2013 was Nederland al een moppentrommel, maar 2014 belooft nog leuker te worden, hamdalillah.

Echt, ik kan hier van genieten. Sorry, maar vooral als Israël weer lekker gebasht is. Oh Oh Oh, genieten is het dan.. En dan volgt het medelijden met de Nederlander die hier helemaal niet op zit te wachten en gemuilkorft is door die smerige dhimmies.

Mokum Kosher | 13-01-14 | 18:07

Stelletje voetenfetjisisten. Die islammerts raken echt overal opgewonden van. Is het trouwens toegestaan dat ze colleges krijgen van vrouwelijke docenten? En daarbij zou ik wel eens een grafiekje ofzo willen zien welke studies moslims zoal volgen.

Your interpretation | 13-01-14 | 18:05

@Anti-Dutch. Wat doe je hier? Ga weg kssssjt.

Maria.1 | 13-01-14 | 18:05

Mevrouw Nanninga: u hebt meer fans dan u zelf (wellicht) denkt. We bedanken u vriendelijk dat u ons op de hoogte houdt van de ultieme krankzinnigheid in dit land dat ooit Nederland was, maar nu als nederland ter ziele is gegaan.

BellaBella | 13-01-14 | 18:04

@geomario | 13-01-14 | 17:46 | + 1 -
Dus sowieso fout, geef mij het Franse model maar.

loerelau | 13-01-14 | 18:04

Wilt u de totale islam? Dan krijgt u de totale islam. Zo jammer dit. Stukje bij beetje leveren 'wij' onze waarden, onze cultuur en uiteindelijk onszelf uit.

Ars Vivendi | 13-01-14 | 18:04

@Plukkiehaar. Dezelfde behandeling voor mensen van welk geslacht of geloof dan ook staat ook in onze grondwet. Dubbel foei!!!

Maria.1 | 13-01-14 | 18:04

Fijn hoor, driehonderdvijftig jaar na het begin van de verlichting kunnen we weer opnieuw beginnen. En bedankt!

Kwijldraad | 13-01-14 | 18:04

Het is echt vreemd om in een Universiteit sowieso een gebedsruimte gecreëerd is. Waarom willen deze lui steeds meer en meer... alle religies weg ermee de middeleeuwen zijn voorbij. Dus geen profeet of islam in geen enkele Universiteit. Achter de voordeur kunnen jullie bidden tot jullie sprookjesfiiguren.

HdJ& | 13-01-14 | 18:03

Hoofd tegen voeten van je voorganger en soera's herhaaldelijk opdreunen: soort van zelfplagiaat.

blinde kip | 13-01-14 | 18:03

Vraag en aanbod he. Niets mis mee.

anti-dutch | 13-01-14 | 18:03

Hoort u dat? Asha ten B op haar idealistische stokpaardje, 'aparte ingang voor vrouwen is genderfascisme', in de krant en op TV. Nee, dat hoor je niet. Terwijl je het juist van een 'wetenschapsjournalist' en feministische liefdesbaby van Hedy d'Ancona en Jan Pronk zou verwachten.
Ben benieuwd hoeveel prominenten er opstaan en zich uitspreken tegen die belachelijke gebedsruimte met gescheiden ingang voor mannen en vrouwen. Dat je niet zonder religie kunt is al zielig genoeg, maar nog geen reden voor universiteiten om principes terug te buigen naar het jaar kruik. We moeten eens iets duidelijker zijn tegen gelovigen, religie is een stomzinnige hobby waar het algemeen belang niet mee is gediend of gebaat. Je staat voor schut, niemand neemt je serieus. Het hoogste wat je kunt bereiken is dat mensen je niet tegenspreken uit a) angst (knap hoor) b) een instinctief medelijden voor je klaarblijkelijk onvermogen de wereld om je heen te begrijpen zonder opperwezen. Enfin, dat lijkt me duidelijk genoeg.

DaughtersofLot | 13-01-14 | 18:03

@Lady Vagabond | 13-01-14 | 17:30 |
Nee! Jammer vir jou, helaas...
Hierdie ruimte is slegs vir muslims toeganklik.
Jy sal daaraan moet gewoond raak...

Ahasveros | 13-01-14 | 18:02

Sinds Rotterdam een partij heeft die "Turks belang" heet (ik dacht dat we allemaal Nederlanders waren, maat dat is kennelijk ook maar net zoals het uitkomt), kijk ik nergens meer van op. Een partij genaamd "Autochtonen belang" zal wel weer discriminatie zijn.

Maria.1 | 13-01-14 | 17:59

What's next? Een Vikingschip in de centrale hal voor Thor-aanbidders?

logisch | 13-01-14 | 17:58

En we blijven nog steeds dieper bukken voor het geloof van de pedoprofeet. Als die cultuurverrijkers géén stemrecht hadden zou dit heel anders zijn afgelopen...

eerstneukendanpraten | 13-01-14 | 17:58

Alleen al het feit dat je een andere religie tolereert is redelijk uniek te noemen. Maar dat is niet genoeg, we geven een vinger en ze nemen je hand.
Jammer dat ik ook moet mee betalen aan de multikul. Als het aan mij zou liggen zou Nederland een assimilatie beleid voeren. De eerste vraag die ik zou stellen bij een immigratie verzoek of verblijfsvergunning aanvraag zou zijn: En wat kunt ú dan bijdragen aan Nederland? De tweede vraag zou zijn, u bent toch wel op de hoogtevan het feit dat wanneer u in de komende 10 jaar een misdaad begaat of langer dan 3 maanden enige vorm van uitkering ontvangt van de Nederlandse overheid u weer keihard wordt teruggestuurd naar Armoedië, waar u vandaan komt?

ratelaar | 13-01-14 | 17:57

Kan iemand mij de speklapjes even aanreiken? Ik kan er niet bij.

Ars Vivendi | 13-01-14 | 17:56

Zoals de oude Grieken reeds wisten, wie de goden verderven willen slaan zij met blindheid. Dat onze bestuurderen stekeblind zijn voor de gevaren die ons bedreigen vanuit Europa en de islam is voor mij geen vraag meer maar een voldongen feit. De enige die dit beseft is Geert Wilders, maar ja die deugt voor gen meter. Volgens onze Gutmenschen.

Polletje Piekhaar | 13-01-14 | 17:56

Hangen daar nu ook foto's van die 72 maagden i de kleedkamer?

duitse herder | 13-01-14 | 17:55

Wat een ongelofelijk verkeerd signaal geeft de VU hier af.

Gebedsruimtes,rassenscheiding daar kan je echt mee aankomen in 2014 als universiteit.

Kut religie maakt alles kapot!!

lady blabla | 13-01-14 | 17:55

Ik neem aan dat de verbouwing voor de Atheisten ruimte al begonnen is?

deuZigeZelluf | 13-01-14 | 17:54

Een universiteit wordt geacht bevolkt te zijn met slimme, onderzoekende mensen en niet personen die alles wat op hun pad komt afdoen als de wil van god.
Religie heeft daar niets te zoeken, ongeacht in welke fabeltjeskrant het is opgetekend.

Captain Pervert | 13-01-14 | 17:53

Die gebedsruimte heeft uitzicht op het lapje grond dat al gereserveerd is voor de plek waar ze overspelige vrouwen gaan stenigen en waar de hijskraan voor homo's komt te staan.
Ja, laat die VU maar schuiven.

Conan de Rabarber | 13-01-14 | 17:52

De mohammed bouyerie's,de samir A's en de sharia4 Holland figuren lachen zich ondertussen een breuk om zoveel cadeau voor zo weinig weerstand van die gutmenschkafirs.

Welles! Nietes! | 13-01-14 | 17:51

en dat noemt zich dan de Vrije Universiteit. Kan beter worden omgedoped tot IUA: Islamitische Universiteit Amsterdam. Verder interesseert het me geen ene fuck, stick er allemaal maar in.
Gelukkig heb ik verder niks met deze madrassa. En de maatschappij, ach ja, ik haal wat ik nodig heb, verder kunnen ze in de drek zakken.

Rest In Privacy | 13-01-14 | 17:51

Ik dacht dat een universiteit een plek was om te studeren, niet om te bidden.

brutus68 | 13-01-14 | 17:51

Snap sowieso niet wat moslims op de VU doen. Is een grevo-uni en alleen de islam is toch de ware religie? Maar ja, ze komen ook hier massaal wonen in het land van de ongelovigen. Zou denken bouw zelf een behoorlijk land op en sticht je eigen universiteit.

No Money No Rights | 13-01-14 | 17:51

Probeer je aan de ene kant de mensen iets te leren, tegelijkertijd faciliteer je een ruimt om te bidden. BIDDEN! Het is wetenschappelijk bewezen dat bidden compleet nutteloos is. Als je gaat bedenken hoeveel tijd er al is verspild met bidden word je gek!

Rest In Privacy | 13-01-14 | 17:50

Wij eisen gelijkheid en tolerantie! Behalve voor intolerante religieuzen, die mogen doen wat ze willen, tolerant he.

henkdekanarie | 13-01-14 | 17:50

VU was natuurlijk altijd al religieus/griffermeerd. Hebben daardoor meer affiniteit met religies die al die kristenhonden het liefst zouden afmaken (dat is ook wat er in sommige delen van de wereld gebeurt), dus deze totaal mallotige actie pas daar prima in.

Een beetje kristenhond werpt zich voor de leeuwen. Prima.

Nu nog alle belastinggeld dat aan de VU wordt verspild intrekken - die poepgaten gaan maar naar SA of een ander prachtland voor hun financiering.

Elke student die nu nog naar de VU gaat is niet goed wijs (vroeger ook al niet, maar dit terzijde, oeps, ik heb er zelf ook nog gestudeerd maar heb er gelukkig niets, maar dan ook niets opgestoken - vandaar m'n buitengewoon intelligente comments; ik hou wel van een sick joke op z'n tijd, mij niet euvel duiden a.u.b.).

Wouter Bos bestuursvoorzitter bij het VUmc. PvdA, maar natuurlijk, denkt voor een prikkie een lobotomie te ondergaan. Vrij dom eigenlijk, want dat is in zijn geval totaal overbodig.

Itzamná | 13-01-14 | 17:50

2014 100 jaar na Aletta Jacobs miljoenmiljard in emancipatie gedonderd, en dan dit lezen, ik vraag kamervragen en een direct verbod.
Diederik en Markie spreek je eens uit? waar staan we?

gebrokenvleugel | 13-01-14 | 17:47

@ nielsjuuh23 | 13-01-14 | 17:28 | + 3 -
Ach, en daarom heeft de TU Eindhoven twee gebedsruimtes in het hoofdgebouw: www.cursor.tue.nl/nieuwsartikel/artike...

Weg met die zooi, in alle scholen wat mij betreft, en zeker HBO/WO. Daar hoort gewoon geen geloof van wat voor soort, anders dan bij geschiedenis en culturele studies om dingen te verklaren. Het botst gewoon met wetenschap in alle soorten en maten.

TheseDays00 | 13-01-14 | 17:47

Wat kost dat nou, zo'n gescheiden gebedsruimte en gescheiden ruimtes met sanitaire voorzieningen voor rituele voetenreiniging? Hey Jet, lees je mee? Bij die VU valt blijkbaar nog genoeg te halen.

Ven1V1d1V1c1 | 13-01-14 | 17:46

@Parsons | 13-01-14 | 17:44
Inderdaad weer een puik stuk van Annabel.
Jammer dat we niet mogen plussen op het topic zelf.

wakkere_nederlander | 13-01-14 | 17:46

@loerelau | 13-01-14 | 17:32 |

De VU is een protestantse universiteit, dus gebedsruimtes hebben ze altijd al gehad.

geomario | 13-01-14 | 17:46

Haat faciliteren is volgens mij niet bepaald democratisch.Daarom stem ik op de enige partij die oprecht en terecht strijdt tegen de haat die islam vertegenwoordigd.

Meneer-reetkever | 13-01-14 | 17:45

En schoolkrant redacteur Peter Breedveld zag dat het goed was.

BroodenSpelen | 13-01-14 | 17:45

Geen woord aan toe te voegen, gewoon een dikke +1 voor de @ANanninga.

Parsons | 13-01-14 | 17:44

Tering wat is dit land ziek.

Coyote | 13-01-14 | 17:43

Om moedeloos van te worden..

Ali d | 13-01-14 | 17:43

Dat deze club zich nog durft te afficheren als " Vrije Univversiteit" kan ik alleen nog maar met de Jiddische term Gotspe definiëren .

Polletje Piekhaar | 13-01-14 | 17:42

Weet je wie ook eerst mannen en vrouwen opsplitste in twee groepen alvorens ze zich even mochten wassen?

vindead | 13-01-14 | 17:42

Vrijheid van godsdienst. Staat in onze Grondwet. Doei !!!!!!!

Plukkiehaar | 13-01-14 | 17:42

Kunnen ze als ze willen bidden niet gewoon naar een van de vele moskeeën in Nederland? Godsdienstvrijheid is geen verplichting voor anderen om zich aan jouw aan te passen.

readbetweenthelines | 13-01-14 | 17:41

Als je als VU je subsidie moet weg investeren om weer voor de volgende pot geld in aanmerking te kunnen komen, kun je dat natuurlijk wel beter doen voor een zwakke(kuch!)doelgroep.

Welles! Nietes! | 13-01-14 | 17:37

Islam belijden op een Vrije Universiteit is hetzelfde als wetenschap prediken in een moskee.
Het een heeft niets van doen met het ander.
De wetenschap heeft de afgelopen 150 jaar zo'n enorme vlucht genomen (met alle geneugten dan dien) omdat deze zich VRIJ heeft gevochten van het juk van religie.
Het is *fout* dat een 'universiteit' religieuzen tegemoet komt met dit soort faciliteiten.

Nota bene: Niemand in Nederland wil islam want wij zijn dat station al lang gepasseerd.
Welkom in 2014. Dat is geen begroeting maar een bevel!

wakkere_nederlander | 13-01-14 | 17:36

Wat doen al die moslims op de universiteit? De Islam en wetenschap gaan niet samen.

Zaagmanss | 13-01-14 | 17:36

Je mag van een Allah die niet bestaat niet met vieze voeten komen bidden..... :(

Lief meiske | 13-01-14 | 17:36

Op de Vrije Universiteit zegt u? Daar sta ik absoluut niet van te kijken, die club heeft een zekere naam in het wereldje. Los daarvan, een gebedsruimte in een gebouw waar empirisch denken wordt bijgebracht is stuitend. Hoe moet ik dat voor me zien? "Zo jongens, tot zover de tijd-ruimte paradox, nu lekker bidden."

DaughtersofLot | 13-01-14 | 17:35

-weggejorist-

staphylea pinnata | 13-01-14 | 17:35

Moet niet gekker worden. Zelfs de bij de toiletten daar zijn mannen en vrouwen gescheiden.

TellMeWhy | 13-01-14 | 17:35

Ach, een topic, iedereen kwaad, volgende topic is iedereen het weer vergeten en word er niks aan gedaan, langzaam maar zeker word zo alles omgezet tot de islam.

AmericanDad | 13-01-14 | 17:34

Duurt niet lang meer, die burgeroorlog. Mensen (lees: oorspronkelijke bewoners van dit ooit zo prachtige land) zijn dit soort idioterie meer dan zat. Ik hoop alleen dat we eerder vandaag dan morgen eens met hooivorken naar Den Hagistan gaan om daar eens goed de boel op orde te stellen.

Unl1m1teD | 13-01-14 | 17:34

Als VU-student wist ik al wat me te doen stond in die nieuwe ruimte.

*varkentje wassen gaat*

goedverstaander | 13-01-14 | 17:34

Een universiteit is een plek van wetenschap en onderzoek, niet van religekkies.

kapotte_stofzuiger | 13-01-14 | 17:33

Nog afgezien van deze kniebuiging voor de islam en de belachelijke dure verbouwing op kosten van de belastingbetaler: wie vertrekt er met smerige poten van huis?

goedverstaander | 13-01-14 | 17:32

Snap sowieso niet wat een gebedsruimte (man of vrouw) bij een universiteit doet. Je komt toch om te studeren, bidden doe je maar thuis!

loerelau | 13-01-14 | 17:32

@TheseDays00 | 13-01-14 | 17:31
De vijand van mijn seculiere vijand is mijn vriend. Zo is de argumentatie. Heet ook wel: je ziel aan de duivel verkopen.

Godsammekraken | 13-01-14 | 17:32

En weer bukt men voor de islam... Steeds.Maar.Weer..
"Gebukt is genomen", zo luidt het gezegde.

Ommezwaai | 13-01-14 | 17:32

Is er ook al een gelovigenvrije ruimte daar op de zwarte kousen uni?

hendrikjandetuinman | 13-01-14 | 17:32

Ach de cliënten die de VU bezoeken zijn inmiddels allemaal moslims!

lanexxx | 13-01-14 | 17:31

Ik word steeds meer een fundamentalist. Een seculariteitsfundamentalist, dat is.

Chiant | 13-01-14 | 17:31

Wetenschaplijk onderzoek kunnen we vanaf nu beter vervangen door geestelijke spirualiteit en andere projecties.

ad melkert | 13-01-14 | 17:31

Twee artikelen geleden waren het nog "grefoglibbers". Make up your mind.

TheseDays00 | 13-01-14 | 17:31

Fijn, kan ik bij de VU straks lekker privé m'n voetjes wassen. Altijd handig, als je in de buurt bent. Ben overigens benieuwd of ze mij binnenlaten, als onbedoekte goddeloze.

Lady Vagabond | 13-01-14 | 17:30

Een kenmerk van Moslims is dat ze zelf niets kunnen organiseren: ze krijgen over ruzie over of zijn door en door corrupt. Partijen, omroepen, scholen en universiteiten: allemaal falen ze. Het is alleen door onze politiek correcte bestuurders dat dit soort dingen er komen!

Saucony | 13-01-14 | 17:30

@Godsammekraken | 13-01-14 | 17:26 |
Islamkavel? Islamenclave!

Ahasveros | 13-01-14 | 17:29

Hoe gek moet het nog worden vanaf hier.
Gaat de VU straks ook nog mannelijke docenten inzetten alleen voor mannen,en vrouwelijke voor vrouwen?

Welles! Nietes! | 13-01-14 | 17:29

John Locke draait zich nog maar eens om...

Godsammekraken | 13-01-14 | 17:29

Nu in de weggeefwinkel: Nederlandse normen, waarden en cultuur.

groetjes,

PvdA

Rémy Martin ® | 13-01-14 | 17:28

Bij de TU/e hebben we speciale hurk wc's voor de buitenlandse studenten...

nielsjuuh23 | 13-01-14 | 17:28

Zo'n vrouwen gebedsruimte.. ik zou ze doen.

gimme a beat,rix | 13-01-14 | 17:28

Ruimte voor ruimte. Pand voor pand. Straat voor straat. Stad voor stad.

Godsammekraken | 13-01-14 | 17:27

Gij zult de multicul accepteren. Of gij het nou wil of niet. Waar is het toch ooit misgegaan met ons Nederland...

Vakonov | 13-01-14 | 17:26

Faal VU!
Een echte wetenschapper bidt niet.

wakkere_nederlander | 13-01-14 | 17:26

Gebedsruimte? islamkavel!

Godsammekraken | 13-01-14 | 17:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl