Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weee gaaaan naaaaar Sochi toe, we gaan naar...

sotchiballen.jpg De kogel is door de kerk. 'We' gaan naar Sochi toe. De MinPres, minister Schippers, Koning Willy & Max zullen gewoon naar Homohatië afreizen om onze jongens en meisjes toe te juichen tijdens de Olympische Winterspelen. SCHANDE! WOEDE! OPHEF! BOZE HOMO'S! GUUS BEZEMS! Maar niemand die aan de sporters denkt. Jarenlang trainen hordes schaatsers, snowboarders, curlingers (?) en overige vrieskousporters om eens in de vier jaar te schitteren op de Winterspelen. En dan zien ze vlak voor het begin van hún feestje hun fifteen minutes of freezing fame ineens gejat worden door allerlei lobbyclubjes, mensenrechtenwegers, betrokken politici en schande schreeuwende journalisten, die de Olympische Spelen als springplank gebruiken om hun eigen strijd voor het voetlicht van het Olympisch vuur te krijgen. Boeeee, rot op, sfeerverneukers. Het is niet dat we vóór de Spelen nog niet wisten dat Poetins Rusland een quasicommunistisch, xenofoob en homohatend dictatorland is. Maar nu is het ineens het belangrijkste moral fag item allertijden ooit om iets van te vinden. Goed dat de Nederlandse regering en ons koninklijke IOC erelid zich geen fuck van dat dogmatische gedoe aantrekken, en gewoon naar Rusland gaan. Veel plezier, juich ze en drink er eentje van ons in het Holland Homo Heineken House. En HUP HOLLANDSE WINTERSPORT-EQUIPE, zet 'm op en geef ze op hun sneeuwballen, of hoe jullie dat ook noemen in de wondere wereld van de Olympische wintersporten. Update: Weet je waar ook veel latente homohaat is? IN NEDERLAND.

Reaguursels

Inloggen

Dat gratis dienstreisje laten ze zich niet door de neus boren.

Bataaf | 11-01-14 | 11:53

Nederland gaat ook naar Mali:
'Weee gaaaan naaaaar Timboektoe, we gaan naar..'

artijn | 11-01-14 | 04:20

Principes zijn wel leuk hoor, maar dan moet het wel even uitkomen om ze uit de kast (sic!) te halen. Nou dus even niet. Eigen plezier is belangrijker.

Iwmac | 10-01-14 | 22:33

Je moet maar zo denken: hoe slechter de anderen het hebben, des te beter wij het hebben. Ownee, dat gaat alleen op bij linkse kronkelgedachtes als het gaat om materiele ongelijkheid.

honderddagen | 10-01-14 | 22:23

Who cares? Het is wintersport!

honderddagen | 10-01-14 | 22:14

Franska Stuy van het vrouwenblad Libelle vertelde gisteren bij K&vdB dat deze vraag niet in Libelle beantwoord mag worden.
Daar kan het kwetsbare zieltje van de lezer niet tegen.
Vraag: Is Maxima Zorreguieta een ordinaire kettingrokende GoldDigger?
Het antwoord is ja!

Ella | 10-01-14 | 21:12

My interpretation is dat geforceerd gevat proberen te zijn dodelijk is waar het geloofwaardigheid betreft.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-01-14 | 20:50

Ach, gaat toch saai worden aangezien Poetin zelf elke gouden medaille gaat winnen. Zou hij eigenlijk weten dat Gordon in de huisband van Mark zong?

Your interpretation | 10-01-14 | 19:46

@DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:39

Dank u, zeer verhelderend.
Absoluut niet mijn vakgebied en dat blijkt nu ook wel.

Desmoulins | 10-01-14 | 19:40

Waarom niet? Twee jaar geleden gingen de oranjes met kopvod en wel naar Bahrein, een land dat homo's en vrouwen vele malen erger onderdrukt dan Rusland!

Aktivist | 10-01-14 | 18:55

Het is om misselijk van te worden al die belangenclubjes die met gestrekte vingertjes willen wijzen van hoe het wel zou moeten, Nederland staat gewoon voor gek met hun eeuwige schoolmeesters mentaliteit en Timmerfrans spant de kroon, en wel in alle talen!

lanexxx | 10-01-14 | 17:33

Mark Rutte komt in Sotchi uit de kast als homoseksueel.

Ella | 10-01-14 | 17:27

@La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:59 |
Dus je enige reden om Rutte, Timmermans en WimLex naar de gristen-pauperstaat Rusland te sturen, is om 'Het Goedvolk' en 'de homobeweging' dwars te zitten omdat deze volgens jou zich niet laten horen als de homohaat van moslims komt?
Volwassen stellingname.

Err | 10-01-14 | 17:18

Terecht de hoogste delegatie van Nederland naar de Spelen om onze sporters toe te juichen en te ondersteunen. Op het niveau Vladimir Putin. Heerlijk. Laat die homo-zooi in Den Haag maar in de stront zakken, letterlijk en figuurlijk, die kunnen van de zomer weer in Amsterdam meedoen met die blote konten parade op bootjes.

behangtafel | 10-01-14 | 17:08

@Err | 10-01-14 | 16:30
Dat is idd het topje van de ijsberg.

En mijn stelling klopt wel. Zodra er sprake is van geweld tegen homo's waar moslims danwel Marokkaans tuigh bij betrokken is, hetgeen in de meeste gevallen zo is, zwijgt het Goed Volk en de homobeweging als het graf.

En jij weet dat.

Want anders had je wel een linkje geplempt van een protestdemonstratie zoals bij het bezoek van Putin aan Nederland.

La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:59

In situaties als deze blijft het spijtig dat at your service dr niet meer is. Had die goddelijke kale graag naast Putin op de tribunes gezien en denk dattie m vol op de bek had gepakt.

Hedge_it | 10-01-14 | 16:45

Goed dat ze gaan !
(Pjoetin gaf ze vrijkaartjes als ze die dissidentski van Greenpeace ook er bij namen)

nemeton | 10-01-14 | 16:36

Ik ga niet kijken,want ik weet allang hoe schaatsen eruit ziet. De uitslagen lees ik wel. Geldt voor de meeste andere sporten ook.
Over de homo's:De Nederlandse homohaat is voornamelijk geïmporteerd. Dat is zo klaar als een klontje.

watergeus | 10-01-14 | 16:36

@La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:24 |
Ja, dat is allemaal gebeurd (en waarschijnlijk slechts het topje van de ijsberg), maar je stelling "Daar hoor je het 'Goed Volk', de homobeweging en hun sympathisanten ook nooit over. " klopt niet.
En je weet dat.

Err | 10-01-14 | 16:30

En weer een verkeerde beslissing van de MP. Je kan veel over de man zeggen maar hierin is hij in ieder geval consequent...

_Fly66_ | 10-01-14 | 16:20

@La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:11 |
Dat is niet waar, en je weet dat.

Err | 10-01-14 | 16:16

Beste reaguurders het is gewoon een stratego spelletje.
Wat de hele Nederlandse pers gemist heeft en wat waarschijnlijk agstvallig geheim is (wordt) gehouden heb je kunnen zien tijdens de vaandel en standaard parade op TV van 200 jaar landmacht. Willem A. is bevorderd tot Maarschalk. En aangezien Poetin het niet verder heeft geschopt dan Kolonel bij de KGB zal onze Alex hem de oren wel eens wassen daar in Sotchi.

Snippeschieter | 10-01-14 | 16:12

"Het is beter om een dialoog aan te gaan"
Iets zegt met dat dat betekent: (Poetin)"Blablablabla en zo wil ik het hebben." (Markie): "Zeker meneer Poetin." (Poetin) En dan ook laldiedadiedadieda. (Mark) "Zoals U wilt meneer Poetin. Anders nog iets van uw dienst?" Etc

lekkurlinx | 10-01-14 | 16:12

Marokkaanse

La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:12

Nog vergeten, hoewel het ongetwijfeld hierboven al een keer is geplempt maar nog een keer kan geen quaadt: in al onze steden met veel islamitische jeugd, m.n. Maokkaanse jeugd, worden homo's uit hun huizen getreiterd en kunnen ze niet meer hand in hand over straat.

Daar hoor je het 'Goed Volk', de homobeweging en hun sympathisanten ook nooit over.

En maar zeiken over Rusland, die idioten.

La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:11

@mister niet scherp | 10-01-14 | 15:20
Dat kleine kutland volgt door wel te gaan het voorbeeld van zijn allerbelangrijkste bondgenoten op economisch en militair gebied niet. Duitsland, Engeland, Frankrijk en de Verenigde Staten (en ook België) "hebben de uitnodiging afgeslagen", zoals de staatsomroep het mooi eufemistisch omschrijft. Zo kun je jezelf natuurlijk wel buitenspel zetten waar het er echt om gaat.

lekkurlinx | 10-01-14 | 16:05

Stiekem hoop ik dat Mark ontvoerd wordt door een of andere militie, ze hem kaal scheren en folteren op financieel niveau. Kan hij eindelijk ook eens mee doen met het nivelleer feest.

[G]eenstijl | 10-01-14 | 16:04

@Err | 10-01-14 | 15:59
Oh ja? Vertel!

La Vie En Rose | 10-01-14 | 16:01

goedverstaander | 10-01-14 | 15:34 | + 0 -

Helemaal met je eens. Maar uit ervaring weet ik dat de gemiddelde Rus het niet zo heeft op homo''s.

mister niet scherp | 10-01-14 | 16:01

@La Vie En Rose | 10-01-14 | 15:54 |
Je hebt een selectief geheugen.

Err | 10-01-14 | 15:59

Laten we vooral gaan, maar kijk je wel een beetje uit Willie.http://edition.cnn.com/2014/01/09/world/europe/russia-security-sochi/index.html?hpt=hp_t3

Vreemd dat je hier weinig over hoor bij de NOS.

hero_of_heaven | 10-01-14 | 15:59

Ik heb meer vertrouwen in de bestuurders van Rusland dan die van de EU Brussel...

duitse herder | 10-01-14 | 15:57

@DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:15
Niks mis met een gezonde dosis cynisme.
Met familie in Zuid Afrika en bezoek aldaar pratend met lokale kleurmensen, raakte ik in 1996 (net na de ommekeer) behoorlijk ingelicht over dit thema.
De zwarte Afrikanen hekelden de Nederlandse boycot, omdat we uit beeld waren, weg waren. Werkeloosheid en isolement waren het gevolgd. Ze loofden de Duitsers en Belgen die bleven en druk uitoefenden. Belgische bouwbedrijven en supermarkten waren uber ok. Volkswagen was welkom. Holland kon het schudden...
Nederland doet over de hele wereld serieus zaken. We zijn/waren tot vorig jaar top 4 voedsel exporteur wereldwijd, da's niet niks.
Bloemen, maar ook bio/tuiniers technologie zijn wereld leidend...
We moeten het niet over= maar zeker ook niet onderschatten.

hfakker | 10-01-14 | 15:56

Wat heb ik toch een pesthekel aan goed volk a la Gustaw Bessems, de homobeweging en hun sympathisanten.

Je hoort dat hypocriete volk nooit als hier leiders van islamitische landen op bezoek komen. Landen waar homo's niet uit de kast durven te komen omdat hen dan gevangenisstraf wacht danwel steniging of ophanging. Iets dat in Rusland geenszins het geval is, lees ook even de link van @Parsons | 10-01-14 | 14:58

Ook hoor je ze nooit als het koningshuis en de MP naar dit soort landen op staatsbezoek gaan.

Laats nog brachten EU-parlementariërs, w.o. Marietje Schaaike van D66 (met hoofddoek) nog een bezoek aan Iran alwaar homo's aan hijskranen worden opgehangen.

Hebben de usual suspects toen geprotesteerd? Nope.

Afijn, voor deze ene keer hulde voor Rutte, Schippers, Lex en Max dat ze zich niets aan die beroepsjankerds met hun selectieve verontwaardiging gelegen laten liggen en gewoon naar Sotsji gaan om onze sporters aan te moedigen.

Zo hoort het.


La Vie En Rose | 10-01-14 | 15:54

@jezouermoevanworden | 10-01-14 | 15:44 |
En waarom zou dat niet allebei kunnen; je eigen omgeving verbeteren en die elders?
Als sportman/vrouw kan ik me nog voorstellen dat je gaat, maar onze regering en koningshuis heeft daar niets te zoeken. Als sport los staat van politiek (wat niet zo is, want deze spelen zijn het persoonlijke prestigeobject van Putin), dan hebben Rutte, Timmermans en Willy daar ook niets te zoeken.
Wat jou overkwam is in Baarn is niet normaal, en heb je dat ook laten blijken aan de 2?

Err | 10-01-14 | 15:53

Trekt Willempie zijn mooie militaire pakkie dan aan ?
Zag hem gisteren behangen met medailles voor alle heldendaden die hij in tig oorlogen verdient heeft.
Het lukte hem bijna om stoer te kijken jammer dat zijn pet te groot was, held.

Uw Verzekeringsadvis | 10-01-14 | 15:45

@Err | 10-01-14 | 15:21 |

Nee, jij lult lekker... Je kunt hier in Nederland dan wel 'het recht aan je kant hebben staan', zoals jij dat noemt, maar dat zegt soms weinig over de gevoelens die in de maatschappij leven. Of hoe je bejegent wordt. Ik vind dat echt niet normaal hoor, twee meisjes die heel dom 'homo' gaan roepen als ik op het station loop. En ja, dat vind ik belangrijker dan homorechten in Rusland. Ik wil hier gewoon en veilig over straat kunnen. De rest is ver-van-mijn-bed-show. Verbeter de wereld? Prima, maar begin bij jezelf en je directe omgeving.
Kom op zeg!

jezouermoevanworden | 10-01-14 | 15:44

Sporten moet sowieso verboden worden. Subsidieslurpers.

Smaalpapil | 10-01-14 | 15:44

@DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:39 |
Onbegrijpelijk dat jij een serieuze discussie aangaat met dit soort figuren...
Beroepsdeformatie, zal ik maar denken ;)

Err | 10-01-14 | 15:43

Waren er alleen maar homo's zou de mensheid binnen zeer afzienbare tijd tot het verleden behoren.

Lijkt me dan geen vraag of homoseksualiteit een afwijking is, doodlopend straatje als het is.

Dit soort dingen door policorgelul ontkennen is in feite een nog grotere afwijking.

Itzamná | 10-01-14 | 15:42

@Cuyahoga | 10-01-14 | 15:15
Nu wil ik er ook een weggraaien.

blinde kip | 10-01-14 | 15:40

Och, de grootste en engste homohater van Rusland is zelf een enorme gay: mwnw.nl/x/1sp

Cappuccino | 10-01-14 | 15:40

@Desmoulins | 10-01-14 | 15:28 Dat is een veelgehoorde manier waarop (met name ouders) de seksuele moraal van kinderen beleven. Probeer ten eerste seksuele lust en seksuele oriëntatie van elkaar te scheiden, dat brengt onnodige verwarring met zich mee. Wat voor uiting kinderen geven aan seksualiteit is niet hetzelfde als het feit dát ze eraan toegeven. Wat dat laatste betreft zijn het net kleine mensjes:) Dat laat echter onverlet dat je je kunt afvragen of jongeren niet te veel/ te vroeg worden gestimuleerd, tot een vorm van seks die weinig meer met intimiteit te maken heeft; de rol van seks.
Ik zal ophouden, anders wordt het te lang en te prekerig, maar dis is toevallig (ongeveer) mijn vakgebied en hoop van harte dat u het ter overweging mee wilt nemen.

DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:39

Poetin is een eindbaas. Loekaschenko ook trouwens
eta pravda, ponjol! gollandski pridoerki

Zatkniss | 10-01-14 | 15:38

-weggejorist-

the real miko | 10-01-14 | 15:38

@goedverstaander | 10-01-14 | 15:34
De orthodoxe kerk beslist mee. Die wordt steeds machtiger daar. Die anti-homowet is puur een politieke tegemoetkoming.

blinde kip | 10-01-14 | 15:38

@mister niet scherp | 10-01-14 | 15:20
Helemaal met je eens hoor. Maar je kunt bijna er vergif op innemen dat Koning Pils dit jaar ergens een toespraak houdt over homorechten. Mooie praatjes die ver van de werkelijkheid afstaan. Maar ja, mensen confronteren met hoe de wereld echt denkt over anderen, dat zie ik hem nog niet doen.

blinde kip | 10-01-14 | 15:36

@Desmoulins | 10-01-14 | 15:32 |
Jankerd

Err | 10-01-14 | 15:36

@ mister niet scherp | 10-01-14 | 15:20 |
In een land als Rusland beslist de bevolking niet of zij klaar zijn voor een dergelijke acceptatie.

Poetin beslist of de bevolking er klaar voor is.

goedverstaander | 10-01-14 | 15:34

@Err | 10-01-14 | 15:27

Lezen kun je ook al niet.
Eigen parochie? En wat is de parochie van Knevel en van den Brink? Met je zogenaamd zeer weldenkende gelul.
Als je tegenwoordig geen militante atheïst bent, die strijdt voor homorechten en tegen racisme, ben je al snel een rechtse ... (vul zelf maar in).

Desmoulins | 10-01-14 | 15:32

@Err | 10-01-14 | 15:27

Ik ben geen gristen, wel een zeer verheven uitspraak trouwens. En waarom is dat aan 'rechts' voorbehouden, of bazel je maar wat.

Desmoulins | 10-01-14 | 15:30

@DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:24

Ik merk alleen op dat veel kinderen wel degelijk een beeld krijgen opgedrongen qua seksualiteit en daar soms ook naar handelen terwijl ze daar vooraf nog helemaal niet mee bezig waren. Ik beweer niet dat dit voor alle kinderen geldt, een neef van mij bijvoorbeeld was er vrij vroeg achter en de signalen logen er niet om, maar daar is hij zelf achter gekomen. Misschien had het wel iets genuanceerder gekund, maar deze uitspraak kun je ook in het verlengde trekken van jochies van net 11 die een gangbang houden in een garagebox. Voorbeeld doet volgen.

Desmoulins | 10-01-14 | 15:28

Desmoulins | 10-01-14 | 15:13
Een topic als dit laat weer eens zien dat Geenstijl vergeven is met gristen-rechtse reaguurders. Zoals jij.

Err | 10-01-14 | 15:27

Tja, de sporters worden er de dupe van als we de boel zouden boycotten. Maar het zou wel een keer mooi zijn om een statement te maken, maar statements en ons koningshuis en politici gaat niet heel goed samen.

Bert van Ernie | 10-01-14 | 15:26

Wat opvalt is de anti Rusland mens. Neem de constante moord en plunder in woestijn religie landen. Het is daar gewoon middeleeuws Hoekse en Kabeljauwse aan het werk. Terwijl de Gay hij mens opgeknoopt werd en word. Door beide partijen. Dat zijn onze vrienden, volgens mensen die C.E.O zijn. Zoals de Shell en anderen. Die een agenda hebben van concurrentie uitschakelen. Bij twijfel volg de strijd van Groen en Gay mensen. Net als in het Lange Messen verleden. Nooit zei iemand van die club Dank U Wel. Aan Rusland. Liefde maakt blind.

biltong | 10-01-14 | 15:24

@Desmoulins | 10-01-14 | 15:13 "terwijl deze kinderen daar nog niet echt weet van kunnen hebben", mag ik vragen waar u die wijsheid vandaan haalt?

DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:24

@Err | 10-01-14 | 15:04

Aldus Knevel en van den Brink.
Ik zag deze week de uitzending betreft christenvervolging en dit duo kan zich beter opheffen. Het zijn een stel laffe, dhimmies die voornamelijk uitblinken door selectief te winkelen betreft misstanden.
Misschien moeten ze eerst maar eens binnen de eigen parochie gaan kijken hoe het met deze rechten gesteld is.

Desmoulins | 10-01-14 | 15:24

@Mark Smith | 10-01-14 | 15:16
Be careful what you wish for.

Kees Maf | 10-01-14 | 15:22

@jezouermoevanworden | 10-01-14 | 15:11 |
Wat een onnozele opmerking. Je hebt hier in Nederland het recht aan je kant staan, en niet te maken met een in de wet verankerde homohaat.
2 scheldende meisjes van 15 vergelijken met dit: www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-deta...
Kom op, zeg!

Err | 10-01-14 | 15:21

Principes zijn er om in te ruilen. Anders wordt dat gas wel heel duur.
blinde kip | 10-01-14 | 14:43 | + 3 -

Welk principe bedoel je dan precies? Die van het cultureel kolonialisme?
.
Ik word er moe van die hoogmoed van een klein westers kutlandje als NL. Wanneer gaan we er nou eens rekening mee houden dat de acceptering bij in eigen land heel lang heeft geduurd en dat om tot die acceptering van mensenrechten een hele ontwikkeling van een paar honderd jaar aan vooraf is gegaan?
.
Dat is een ontwikkeling die in ene heel groot deel van de wereld nog niet heeft plaats gevonden. Maar omdat wij denken dat dit de enige juiste mening is, moet de rest zich daar direct naar schikken. Ongeacht of de samenleving daar er klaar voor is.
.
Begrijp me goed, ik heb liever vandaag dan morgen dat die Russen homo's accepteren maar ik vind ook dat wij niet ons niet zomaar kunnen mengen in binnenlandse aangelegenheden. Als men dat bij ons zou doen, is de wereld te klein.
.
Prima dat we aangeven dat we het een verkeerde ontwikkeling vinden maar hou eens op met die dwingelandij.

mister niet scherp | 10-01-14 | 15:20

Was Poetin maar MP van Nederland. Heerlijke pragmaticus. Leiderschap zoals leiderschap is bedoeld.

Mark Smith | 10-01-14 | 15:16

eerstneukendanpraten | 10-01-14 | 14:47
De supporters gaan ook altijd helemaal uit hun dak:
nocureforthat.files.wordpress.com/2010...
Hé, was er trouwens nog iemand op zoek naar een smart-phone?

Cuyahoga | 10-01-14 | 15:15

@hfakker | 10-01-14 | 15:04 Juist,net zoals in China! Herinnert u zich nog die tijd, dat mensenrechten daar net zo serieus werden genomen als een moddervette diëtiste? Nou, dat is nu allemaal voorbij. Dankzij onze super serieus te nemen politieke delegatie, die een supermacht als Rusland met één dwingende blik op de knieën krijgt. Of ben ik nu wat cynisch?

DaughtersofLot | 10-01-14 | 15:15

@Parsons | 10-01-14 | 14:58

Ik ben het volmondig eens met deze wet.
Tegenwoordig kunnen kinderen van 10 á 11 jaar zogenaamd al homoseksueel zijn, in het verwrongen wereldbeeld van Asha ten Broeke zelfs nog jonger, terwijl deze kinderen daar nog niet echt weet van kunnen hebben en daar ook nog helemaal niet mee bezig zouden moeten zijn. Vanaf je 18 doe je maar wat god verboden heeft, maar tegen die tijd is het geen onoverkomelijke zaak om kinderen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Bovendien zou seksualiteit een individuele zaak moeten zijn en geen levensstijl.

Desmoulins | 10-01-14 | 15:13

Gezeur over stel nichten. Gaan we nu ook voetbal in 2022 boycotten of daar over zeuren, of is dat in Quatar allemaal dik voor mekaar met homo-mensen-en vrouwenrechten?

KarelMarks | 10-01-14 | 15:13

eerstneukendanpraten | 10-01-14 | 14:45 | + -2 -
Ja, en nu nog één over fisten.

Mark Smith | 10-01-14 | 15:12

Wat een hypocriete verontwaardiging allemaal... Laten we eerst de homofobie in eigen land eens aanpakken! Zolang ik buiten 020 nog nageroepen word, is het hier ook niet oké. Laatst nog, op het station van Baarn. Ontzettend stoer hoor, twee irritante meisjes van zo'n 15 jaar die een paar keer 'homo' en 'bent u homo' roepen. En nee, ik heb er geen last van en laat het van me af glijden. Maar fout is het wel

jezouermoevanworden | 10-01-14 | 15:11

Gewoon heengaan, we kunnen de export goed gebruiken.
De dominee uithangen heeft ons al decennialang genoeg geld en werkgelegenheid gekost en niets opgeleverd.

sinar2 | 10-01-14 | 15:11

@Parsons | 10-01-14 | 14:58
Goed stukje hoor, wat tenminste een beetje bij de feiten blijft in plaats van vooral zo overdreven mogelijk de mening van de auteur aan de lezer op te dringen.

Blijft het een feit dat Rusland geen prettige plek is voor homo's, maar dat geldt toch voor 75% van deze wereld.

G Bruikersnaam | 10-01-14 | 15:09

Ik heb daar totaal geen bezwaar tegen, maar laat ze er alsjeblieft blijven.

bakoenin | 10-01-14 | 15:04

@Van Rossum
Een land met wat joelende jongeren, is natuurlijk van andere orde dan een land waar ze de Beul van Moskou ongestraft zijn gang laten gaan:
www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artik...

Err | 10-01-14 | 15:04

Gaan = invloed kunnen uitoefenen, dialoog hebben
Niet gaan = compleet genegeerd worden en geen gesprekspartner zijn
Zie Zuid Afrika destijds met apartheid

hfakker | 10-01-14 | 15:04

Ik kijk vooral uit naar het ice hockey waar Canada hopelijk wint!

lady blabla | 10-01-14 | 15:00

Cuyahoga | 10-01-14 | 14:44 | + 1 -
Alleen de dames kan mij boeien die hanteren de bezems het best.

joyriders | 10-01-14 | 15:00

Die groenepiesers zijn toch vrij, nou dan. Voor wat hoort wat. Hup Poetin.

van_de_pot_gerukt | 10-01-14 | 15:00

Prima besluit!

Latrinalia | 10-01-14 | 14:59

Gratis Vodka en kaviaar laat ik toch niet schieten Van Rossem!

Wim-Lex | 10-01-14 | 14:59

Naar China gingen we ook, want 'dan konden we ook via dialoog mensenrechten aankaarten en verbeteringen vragen'.
Niks van gekomen natuurlijk, en de mensenrechten zijn alleen maar verslechterd in China sinds de spelen.
En wat de economie betreft: de russen zijn afhankelijker van ons dan andersom.

Err | 10-01-14 | 14:58

"allerlei lobbyclubjes, mensenrechtenwegers, betrokken politici en schande schreeuwende journalisten, die de Olympische Spelen als springplank gebruiken om hun eigen strijd voor het voetlicht van het Olympisch vuur te krijgen. Boeeee, rot op, sfeerverneukers"
-
Het zijn maar mensenrechten hoor, ik bedoel, come on. Overal ter wereld worden bevolkingsgroepen systematisch vernederd, mishandeld en gedood. Slakken, zout, ik bedoel maar. Natuurlijk, wij zijn het land van liberale denkers (vroeger althans) en tolerantie (haha) maar wat doet het er toe. Sven heeft een mooi pak aan en wij willen graag vermaakt worden. Hoppa, weg met die zeurpieten en dat gejeremieer over razzia's en zo. Sfeerverneukers! Gewoon elke criticus ridiculiseren en iedereen is weer blij. *sigh*

DaughtersofLot | 10-01-14 | 14:58

Tja als vrijgezel minister president kiezen tussen principes het het knuffelen van shorttrackmeisjes. Ik zou het wel weten en Mark dus blijkbaar ook. Geniaal trouwens dat iemand die geeneens een wijf kan regelen gewoon premier kan worden.

Leuk trouwens dat wij Nederlanders zo boos zijn over homorechten daar. Beetje hypocriet gezien er iedere maand wel een homostel de voorpagina haalt gemolesteerd of hun eigen huis zijn uit gepest. In onze banlieue`s is het niet heel veel beter.

Prins Pils, of nu Koning Kasteelbier, wist als prins al hoe lekker de Hollandse atletes over het strijdtoneel zweven. Waarom principieel alles op FullHD thuis kijken als je er ook gewoon bij kunt zijn. Niet zoetsappig op de tribune, nee gewoon binnen de lijntjes.

Leuk trouwens dat we alles willen exporteren en importeren uit Rusland, maar als atleten na vier jaar bikkelen eens willen laten zien wat ze kunnen, we plotseling iets willen gaan boycotten. Dat hadden we vier jaar eerder kunnen doen. Bijvoorbeeld de arrestatie, veroordeling of detinering van de drie meisjes van de Pussy Riot.

Je kan trouwens de Olympische Spelen veel harder treffen door niet de spelletjes te boycotten, maar de sponsoren. Het is nu zo`n gigantisch commercieel uitgemolken object geworden dat zoiets veel meer pijn doet. Hele steden, stadions en spoorwegen worden aangelegd voor decennia van leegstand.

Kies uw slachtoffer:
Coca Cola
Atos Origin
GE
Kodak
Lenovo
Manulife
Mc Donald's
Omega
Panasonic
Samsung
VISA

Feynman | 10-01-14 | 14:57

@goedverstaander | 10-01-14 | 14:44 | + 6 -
Je vergeet: de rouwrandje van Merkel, de bodemloze put van Papoulias en de asswipe van Cameron

Verwilder(s)t Niet | 10-01-14 | 14:57

Waarom zou ik medelijden moeten hebben met de sporters? Het is immers hun organisatie, de IOC, die Poetin de eer gunt om de winterspelen in Rusland te houden!

SamKoeman | 10-01-14 | 14:56

goedverstaander | 10-01-14 | 14:53 | + 0 -
Kijk, dat zou mooi zijn en de eerste winst voor NL.

Itzamná | 10-01-14 | 14:55

Mooi,we hoeven niet altijd rechter,advocaat en beul te zijn.Daar zijn we een veel te klein voor.Ik voorzie eindeloze lulsessies van de politiek-correcte elite die hun vingertje weer flink laten wapperen.
äà çäðàâñòâóåò Ðîññèÿ

Halve Duitser | 10-01-14 | 14:54

Ik vind het goed. Rusland is een bevriend land en een potentiele bondgenoot.

robert1 | 10-01-14 | 14:54

Nu krijgen we natuurlijk Kamervragen en jankerds die vinden dat sporters zoals Sven Kramer uit protest niet moeten gaan.

joyriders | 10-01-14 | 14:53

@ . . . Je mag blij zijn als je die bikkel de hand mag schudden . . .
Itzamná | 10-01-14 | 14:43 |

Dan vrees ik dat Mark en WimLex met een gipsvlucht terugkomen.

goedverstaander | 10-01-14 | 14:53

Laten we dezelfde fout maken als destijds met Zuid-Afrika. Dat was de hel op aarde en werd een hel op aarde, alleen het regime wisselde van kleur. Hetzelfde gaat op voor Rusland: het regime kan veranderen, alleen andere boeven komen aan de macht.

Petrus de Rewa | 10-01-14 | 14:53

Het zou juist bijzonder hypocriet zijn om vanwege het gebrek homorechten niet naar Sotchi af te reizen.
Ik heb nog niemand gehoord over de toewijzing van het WK voetbal aan Qatar, en net of het daar wel zo geweldig gesteld is met de mensenrechten. Types als van Muiswinkel zie je vaak genoeg met het morele vingertje wijzen, maar toen de Nederlandse cricket delegatie richting het land van Mugabe moest, was deze selectief verontwaardigde jankerd opeens bijzonder stil want dat is zijn lievelingssport.

Desmoulins | 10-01-14 | 14:52

Waarom zou NL niet naar de Winterspelen gaan in Rusland?

Sport verbroedert, dus dat is gewoon heel veel fijn. Plus, je zult zien dat het op termijn ook wel goed komt met de homosensuelen in dat land.

We moeten de toekomst altijd opgewekt tegemoet zien, dat is wat ik altijd zeg. We gaan in de toekomst trouwens meer hebben aan Putin dan aan Brussel, dus wegblijven zou een zeer foute keuze zijn geweest.

Itzamná | 10-01-14 | 14:51

Mooie baan keuningskruiper.

rechtsdwalendeautist | 10-01-14 | 14:50

We doen nog mee, al zou het op Antarctica gespeeld worden. En de eerste hoogwaardigheidsbekleder die ik 'Olumpische spelen' hoor zeggen, kom ik een kopje kleiner maken. Groeten uit Limburg.

horsteknots | 10-01-14 | 14:50

6 jaar geleden zijn we toch ook naar China gegaan, een land dat vele malen erger is qua dictatuur en onderdrukking.

De Zeven Provincien | 10-01-14 | 14:49

@ arikanari | 10-01-14 | 14:46 |
Seks is er slechts enkel en alleen om voor nageslacht te zorgen? Nu weet ik waar ik u moet plaatsen.

goedverstaander | 10-01-14 | 14:49

Begreep uit betrouwbare bron dat Rutte meedoet met Curling en dat Wim-Lex is toegevoegd aan de 3km ploegenachtervolging.

Brulboei_61SB | 10-01-14 | 14:48

@ brutus68 | 10-01-14 | 14:44 |
Rutte en Poetin in dialoog?

Poetin: "Homo's zijn kut! En nu je bek dicht!"
Rutte: "Okidoki"

goedverstaander | 10-01-14 | 14:48

@ Cuyahoga 14:44

Ik durf al nauwelijks meer naar dat geveeg met die bezems kijken vanwege te spannond!


eerstneukendanpraten | 10-01-14 | 14:47

De meeste Russen denken dat Holland de hoofdstad is van Zweden... waar heb je het eigenlijk over...

duitse herder | 10-01-14 | 14:47

goedverstaander | 10-01-14 | 14:44 | + 0 -:

... onder de plak bij Poetin.

Als dat een gouden plak is die vervolgens aan Sven of Ireen uitgereikt wordt is dat niet erg.

Brulboei_61SB | 10-01-14 | 14:46

Het niet anti homo, het is pro-gezin
wil de westerse media blijkbaar niet aan...

arikanari | 10-01-14 | 14:46

Wim-Lex is toch ex-IOC?

pinda | 10-01-14 | 14:46

@Brulboei_61SB | 10-01-14 | 14:43
Dat zeggen de propagandalaafjes. Ondertussen declareert ie dubbele reiskosten.

Godsammekraken | 10-01-14 | 14:45

Misschien is Erwin "Lama" Olaf te porren om daar een mooie fotoreportage te maken voor de Gaykrant.

eerstneukendanpraten | 10-01-14 | 14:45

Curling, ik kan bijna niet wachten.
De spanning, de sensatie, de hartstocht, adembenemend.
*snipperdagen aanvragen doet*

Cuyahoga | 10-01-14 | 14:44

Hierbij is het maar weer eens bevestigd: geen ruggengraat.

nielsjuuh23 | 10-01-14 | 14:44

Denken jullie nou echt dat die Greenpeace activisten anders vrijgelaten zouden worden als "we" niet gingen? Alsof Rusland 'opeens' een hartverwarmende keuze zou maken om deze 'onschuldige' milieu -terroristen- strijders terug te sturen naar hun land, zonder enkele consequentie.

Het is één groot poppenspel achter gesloten deuren geweest.

LangeTijdGeleden | 10-01-14 | 14:44

Ach ja, voor links-goedmens-verschillig Nederland geldt schending van mensenrechten alleen als het niet-islamitische, niet-zwarte regimes regimes zijn die zich er schuldig aan maken. De kans op protest danwel boegeroepen en eenroep om boycot is het grootst wanneer het blanke, westerse landen betreft, bij voorkeur Israël of de VS.

Rémy Martin ® | 10-01-14 | 14:44

Zouden ze ook allemaal in pakken uit China gaan?

Godsammekraken | 10-01-14 | 14:44

Wel grappig dat er niet hard genoeg geschreeuwd kan worden over de homohaat van de Russen, maar dat je over diezelfde haat bij onze 'cultuurverrijkers' de Guus Bezems van deze wereld niet hoort.

Verder terecht dat ze gewoon gaan, ze zijn daar om de atleten te steunen, niet om de moraalridder uit te hangen. Dan zou je naar geen enkel sportevenement meer kunnen als politicus/koning.

G Bruikersnaam | 10-01-14 | 14:44

In de zak bij Obama, onder de duim bij van Rompuy en onder de plak bij Poetin. Dat is Nederland.

goedverstaander | 10-01-14 | 14:44

Dat het daar in Rusland niet helemaal snor zit qua homorechten is evident. Maar ik ben het voor een keer met die lachebek van een Rutte eens: dialoog is beter dan een boycot. Niet dat ik overigens de illusie heb dat een dialoog veel zou uithalen.

brutus68 | 10-01-14 | 14:44

Waarom heb ik nog nooit zo'n verschillig persoon gehoord over het boycotten van culturele uitwisselingen zoals (symfonie)concerten, danstheaters, ballet, exposities etc. wanneer die plaats vinden.

Omdat voetbal toch maat voor paupers is?

Ven1V1d1V1c1 | 10-01-14 | 14:44

Laat me raden: Timmerfrans zit er al?
Godsammekraken | 10-01-14 | 14:42 | + 0 -

Als je de pers goed gevolgd hebt weet je dat Zimmerfranz bij kameraad Castro te Havana een sigaartje opgestoken heeft.

Brulboei_61SB | 10-01-14 | 14:43

Putin is op dit moment een van de beste wereldleiders, face it.

Je mag blij zijn als je die bikkel de hand mag schudden.

Russia forevah!

Itzamná | 10-01-14 | 14:43

Principes zijn er om in te ruilen. Anders wordt dat gas wel heel duur.

blinde kip | 10-01-14 | 14:43

Olympische spelen.. ik vind er geen flikker aan.

snorhaartje | 10-01-14 | 14:43

Is Timmerfransie sowieso wel welkom daar dan?

boeddha_nl | 10-01-14 | 14:43

Die lui gaan gewoon omdat ze ook wel weten dat ze boter op hun hoofd hebben als ze de OS overslaan.

Natuurlijk valt voor een boycot wel wat te zeggen, maar we moeten ook niet de indruk wekken dat we als natie Poetin op andere vlakken zoveel in de weg liggen.

Absoluut niet waar | 10-01-14 | 14:43

Mark en Willy gaan naar Sotsji. De rubber spine twins gaan hielen (en desgevraagd meer) likken van ome Vladimir. Waar een klein land klein in kan zijn.

VOC staat niet voor Vuile Onderkruipers Compagnie, stelletje schijthazen!

goedverstaander | 10-01-14 | 14:42

".. De MinPres, minister Schippers, Koning Willy & Max zullen gewoon naar Homohatië afreizen.."

Laat me raden: Timmerfrans zit er al?

Godsammekraken | 10-01-14 | 14:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken