Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Lullen in Opels hebben asfaltruzie op A65

DashCam. Trieste asfaltfittie is triest. Ook in 2014 doet u gewoon weer hartstikkene debiel in het verkeer. Check dan: Opel vs Opel. Astra en Vectra doen ontzettend STOM in de buurt van Tilburg. (A65 bij knooppunt De Baars.) Notoire linkskleefnek krijgt het aan de stok met notoire bumperkleefnek. Drukken drukken knipperlichtje grootlicht. Poging rechts inhalen mislukt aanvankelijk wegens gas bijgeven linksklever, en dan later snijden en naar linkerbaan voor de bekende rempedaalrancune. Man man man. Zo zielig dit. Flikkeren jullie twee eens heel hard van de weg af. Losers. Met kleine piemels. En Opels.

Reaguursels

Inloggen

Voorste opel hoort gewoon op te schuiven naar de rechterbaan. Ik snap het gedrag van die zilveren Opel tot het moment dat ie ervoor gaat rijden.

Faragefan | 09-01-14 | 10:59

mambo43 | 09-01-14 | 03:27 | + 0 -

Ja, rechts langs, maar dan gaat die ander natuurlijk sneller, wat in dit filmpje 1 keer lukt, de tweede keer niet, ik vond de ruzie wel meevallen trouwens in dit filmpje, ik heb erger meegemaakt.

poeszje | 09-01-14 | 05:18

Het is jammer dat de politie niets doet aan het onnodig links rijden. In Italië of Duitsland had deze oetlul dat niet hoeven te proberen.
En in Napels.............. daar hadden ze hem subiet van de weg geschoven, ga je verhaal maar ergens anders halen, maar je hoort niet op de weg.

De bestuurder in de zilvergrijze auto is nog heel erg netjes, maar zelf was ik er al 3 keer rechts langsgegaan.
En mij klemrijden ? Dat doe je 1 keer en daarna nooit meer ! Geleerd in Napels, maar kan je garanderen dat je in de vangrail ligt.

mambo43 | 09-01-14 | 03:27

Wat een ophef over een dagelijks tafereel op slands herenwegen. Het zijn allebei stakkers maar ik wil wel mijn anderhalve minuut terug

a3aan | 09-01-14 | 01:47

ik snap al die problemen niet zo. Ik rij meestal rechts (en dus pertinente linksrijders en de hele ochtendspits gewoon voorbij). Al dat bumperkleven en zenuwachtig gedoe maar vooral linksrijden is slecht voor m'n gezondheid. Laatst gingen d'r toen ik ging inhalen voor mij idioten van 140 naar 60 en daar zat ik bijna tegenaan.

sufkut | 09-01-14 | 01:42

Meneertje ongeduld en meneertje de uitdagende linksklever. En dan nog Opel rijders ook. Steeds maar weer die duitsers.

Leyolm | 09-01-14 | 00:26

Oh, 36m/s is natuurlijk bijna 130km/u. Excuus.

PisFinger | 08-01-14 | 22:07

Ik had precies hetzelfde gedaan. Achterlijke linksrijder...

DrFurioux | 08-01-14 | 22:06

@ Wedstrijdkrokodil | 08-01-14 | 20:40
Ik kom op 30 strepen in de eerste 10 seconden. Dat zijn 3 strepen per seconde = 3x 12 meter (streep + onderbreking) = 36m/s = 108km/u. Een 120km/u op de (Opel) teller. Als je zo snel begint te stressen, 'ben je gewoon een gek die niet op de weg hoort'. Mag ik daarbij aanvullen 'dat als je niet kunt anticiperen en naar rechts gaat waar het kan en dan vervolgens gevaarlijke remacties uitvoert, je gewoon 'een gek bent die niet op de weg hoort'?

PisFinger | 08-01-14 | 21:56

Het blijft me verbazen hoeveel mensen hier het linksplakken goedkeuren. Ik ben blij in Dld te wonen en te rijden, waar men tenminste normaal rijdt en wel gewoon naar rechts gaat als er een snellere auto aankomt.

PisFinger | 08-01-14 | 21:48

De lengte van de strepen zijn drie meter, de onderbroken stukken negen meter. Met behulp van het klokje in beeld kun je de snelheid dus uitrekenen. Ik maar er ruim 120km/h van aanvankelijk, teruglopend naar 110 tijdens het b-kleven. Als je zo snel begint te stressen, rancuneus wordt en ook gevaarlijk gedrag gaat vertonen ben je gewoon een gek die niet op de weg hoort.

Wedstrijdkrokodil | 08-01-14 | 20:40

@Dafman | 08-01-14 | 17:37
Mensen die niet onnodig links blijven hangen en goed spiegelen hebben zelden last van bumperklevers op een 4 baans weg. Niet zelden is de linksklever 'schuldig' aan bumperkleven.

@Benzodine | 08-01-14 | 19:45
En maar al te vaak meegemaakt dat die langzaamste op de weg 60-70 rijden waar je 80 mag en kan vervolgens met diezelfde snelheid vervolgens de drukke bebouwde kom in rijden, of met een krappe 60 km/h in een 60 km/h zone een 30 km/h zone met verschillende verstopte weggetjes van rechts.

Tweedehandsje | 08-01-14 | 20:35

Tjonge jonge, wat een lul in die auto. Je gaat toch geen 538 luisteren!

Master Penguin | 08-01-14 | 19:52

Dafman | 08-01-14 | 17:37
Als de grote groep linksrijders is gewoon rechts zou gaan rijden wanneer mogelijk dan denk ik dat er bijna geen bumperklevers meer zijn(op een paar idioten na).

Vind het ook vaak zo hypocriet dat degene die wat sportiever rijden altijd de slechte zijn. Als je je aan de snelheid houd mag je de vreemdse dingen doen zoals van rijvak wisselen zonder richting aan te geven en uberhaut te kijken of het kan maar owee als je ff wat sneller rijdt dan ben je direct een moordenaar. Ik blijf erbij mensen die traag rijden zijn het gevaarlijkste op de weg omdat ze meestal eigenlijk gewoon geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en niet weten wat er rondom hun gebeurd en doen hierdoor de meest spontane gevaarlijke manoeuvres.
Verder zijn het beide idioten in het filmpje de eerste voor het onnodig linksplakken en de andere voor het frustratie remmen.

Benzodine | 08-01-14 | 19:45

Hoerige klere linksplakker. Wat bezielt zo'n persoon om zo dwars te zijn en stug links te blijven hangen terwijl er al kilometers lang niks rijdt rechts?
Ik kan me de frustratie helemaal voorstellen van degene die erachter rijdt. Zelf heb ik dit ook nog eens meegemaakt op een 80km/h weg. Een vent die 65km/h reed en het vertikte om naar rechts te gaan. Bumperkleven doe ik niet aan, maar wel seinen en knipperlicht naar links aan. Meneer had niks in de gaten. Toen ben ik er maar rechts voorbij gegaan en geclaxoneert. Meneer keek, maar bleef vervolgens nog steeds links hangen toen ik er voorbij was, zag ik in de achteruitkijkspiegel.
Toen ben ik ook links op de baan gaan hangen en gas los gelaten zonder bijremmen (op dat moment waren er 0 andere auto's in de omgeving, dat had ik al bekeken). Toen we op den duur 30km/h reden snapte meneer het nog steeds niet, maar vervolgens zag ik in de verte auto's opdoemen in de achteruitkijkspiegel dus ben ik maar weer doorgereden.
Mijn punt was niet om frustratie te uiten, maar ik probeerde eerlijkwaar meneer te leren dat hij rechts op de weg hoort. Als je na zoveel signalen het nog niet door hebt, dan loop je volgens mij gewoon de zaak bij willens en wetens te beflikkeren.
.
Wat heel veel mensen over het hoofd zien is dat zo'n linksplakker mensen min of meer dwingt hem rechts in te halen. Vervolgens staat er een dikke bekeuring op rechts inhalen en krijgen deze mensen hun prent binnen. Wat moeten ze anders, met 100km/h achter een linksklever blijven rijden terwijl de snelheid 120 of 130 is en rechts is alles vrij?
.
Ik snap de frustratie volkomen, maar zou ik zulke toeren niet uithalen wanneer er andere mensen op dezelfde weg rijden.

Vip3r | 08-01-14 | 18:54

Opel rijders zijn doorgaans nogal sneue types. Meestal kunnen ze niet rijden, totaal gebrek aan verkeersinzicht.

Moonwarrior | 08-01-14 | 18:47

Als die tyfusmongool in die grijze slopel er bij mij zo dicht achter zou gaan zitten, zou ik ook geen haast hebben om naar rechts te gaan. Maar ik zou ook weer niet zo lang links blijven rijden; ik zou gewoon de beelden van m'n achtenbankcamera (veel nuttiger dan een dashcam) naar de politie brengen. Alle bumperklevers moeten tegen de muur, geen excuus. Zo onveilig rijden is kop er af. Als we dat een paar keer doen en dan is het voor altijd voorbij met dit idiote gedoe. Maar ja, in NL flitsen we alleen maar hè?

Dafman | 08-01-14 | 17:37

@ CornholioNL | 08-01-14 | 16:55 |
Dat internationale gebaar kan je in Dld gewoon 5 punten op je rijbewijs kosten (bij 18 punten gaat die door de schredder).
Als jij gewoon naar rechts gaat (waar je ook VERPLICHT bent om te rijden als daar plaats is), hoeft er niemand te kleven of je rechts in te halen en al helemaal niet 'het te uitpraten' op een parkeerplaats.
Als jij links blijft plakken, ben jij het stuk verkeershinder, niet diegene die achterop komt.

PisFinger | 08-01-14 | 17:26

@wakkere_nederlander | 08-01-14 | 11:03
zoals mij altijd door mijn duitse vrienden is verteld...
als je in duitsland een keer zakt voor je rijexamen mag je het nog een keer proberen, zak je de tweede keer, krijg je nog 1 kans. zak je weer... dan krijg je gele nummerborden!... :)

oh nee he | 08-01-14 | 17:21

Oele Wapper | 08-01-14 | 12:29 |

Haha, de Nederlandse wet, wat een giller...

Als deze meneer zo op mijn bumper zou kleven zou ik via de binnenspiegel even het internationale gebaar van "fuck jou" maken...

Of even op de eerst volgende parkeerplaats het "uitpraten"...ik laat mij echt niet van de weg drukken door zo'n mafketel...

En kom maar op met die minnetjes, ik geef geen fuck, ongezien de tyfus aan al die leasebak rijders met "haast"....

CornholioNL | 08-01-14 | 16:55

-weggejorist-

Opinie-miep | 08-01-14 | 16:35

Uhhh sorry ... Opel ... Wir kleben autos ;)

Opinie-miep | 08-01-14 | 16:35

Haha ... En die (SL)Opel maar gas geven om er rechts voorbij te kunnen .... maar ja da ga nie met een SLopel .... heeft ie niet het vermogen voor ....

FapMaster | 08-01-14 | 16:34

Opel.... Wir kleben anders ;)

Opinie-miep | 08-01-14 | 16:33

De meest slechte aso chauffeurs blijven in mijn optiek Renault Espace rijders.
Als je trouwens zo een slome auto hebt dat je niet eens in staat bent om een veredelde Kadett rechts in te halen mag je links niet eens rijden.
Zelf maak ik geregeld ruimte voor mensen die mij willen inhalen en die gaan je zo langzaam voorbij dat je je zelf klem dreigt te rijden, moet ik helaas toch weer wat gas bij geven.

Stekeltje | 08-01-14 | 16:08

Allebei van de weg afhalen. Kansloos gedrag van beide bestuurders..

Datzegiktoch | 08-01-14 | 15:47

@Old_Spice
U vergeet den Volvo-rijdert. Want wie een beetje kan autorijden, heeft niet zo'n ultraveilige auto nodig.
En ondanks dat die krengen best snel kunnen, rijden ze amper de maximum snelheid. Maar dat ligt ook vaak aan die caravan die erachter hangt.

VanBukkem | 08-01-14 | 15:21

Trieste gasten, Vectra rijder gaf ik eerst gelijk, maar toen hij na rechts inhalen hetzelfde ging doen: allebei rijbewijs invorderen. Moet wel weer lachen op al die zeiksnorren die de Duitse merken afkraken, heerlijk. BMW zuigt, Mercedes voor kampers, Opel voor budgetrijders, Audi patserbak, etc. etc. Wat rijden jullie zelf eigenlijk? Zou me niets verbazen dat de meeste iets van het OV rijden of iets uit de collectie van Batavus of Gazelle. En als jullie wel wat op 4 wielen rijden, dan moet het dus wel een bonkige Amerikaan zijn, een futloze Fransman, een Spanjaard die graag Duitser had willen zijn, een Roemeen met oud Frans bloed of iets van de Aziaten (wat gewoon oerlelijk is).

Galgo77 | 08-01-14 | 15:15

Iedereen weet dat mensen in een Citroen, Peugeot, of Renault, de slechtste chauffeurs op de weg zijn. Ga er maar eens op letten. Zo traag als boter, ritsen kunnen ze niet, houden de boel op, gevaarlijk rijgedrag etc. En waarom? Het interesseert deze mensen gewoon niet. Ze zitten in de auto, en denken alleen op de weg te zijn.

Old_Spice | 08-01-14 | 14:50

als die grijze nou op de rechterbaan was gebleven had ie van mij nog het voordeel van de twijfel gehad, maar vervolgens naar links snijden en "ook maar lekker lang links blijven rijden".
Beide heren 3 maanden het rijbewijs invorderen.
Mensen die last hebben van bumperklevers, gewoon naar rechts gaan heb je er geen last van

rooiebosduivel | 08-01-14 | 14:29

@ Peyronie | 08-01-14 | 13:15
"Kaalgeschoren kleine mannetjes die schuin op hun bestuurdersstoel zitten zijn vaak het gevaarlijkst."
Yup, ook geconstateerd. Maar weet íemand waarom dat soort paupers zo naar het midden leunt? Vinden ze dat stoer of zo? En waarom dan?
Ik zie ze trouwens soms zó laag zitten (of klein zijn, of beide) dat ik twijfel of ze de horizon eigenlijk wel kunnen zien. Lijkt me niet zo veilig.

Dinozaurus | 08-01-14 | 14:22

De bumperklever irriteert hooguit 1 persoon, namelijk die in de donkere Opel. Maar die hindert minimaal 3 personen; de Vectra, het witte busje (moet ook remmen) en de filmende auto.

PisFinger | 08-01-14 | 14:08

Iedereen die in een Duitse auto rijdt is een loser. Om dat duidelijk te maken is dit soort filmpjes niet nodig.
Golfwagenpaupers, Fraudihomo's, Mercedesboeren, BMWailers, Slopelknuppels, allemaal laagintelligent laagopgeleid voetbalminnend gespuis.
Systematisch deze mensen hun rijbewijs voorgoed afnemen en hun hopeloze stukken schroot in het buitenland verkopen, en het wordt heel wat beter op de wegen :).

Dinozaurus | 08-01-14 | 13:56

Jan Gordelroos | 08-01-14 | 11:32 | + -7 -
Niet waar. Je mag je in het verkeer niet zo gedragen dat er gevaar voor anderen of jezelf optreedt of kan optreden. Plotseling remmen om niets hoort er bij. Egaal wat de anderen doen.

Charles de Batz | 08-01-14 | 13:39

1984 blijkt nu te zijn, alleen Big Brother is iedereen met een cameraatje. Politie is op de lange termijn niet meer nodig, iedereen wordt gewoon op het internet geslingerd. Vrijheid verdwenen.

Nu dus ook de wegen al, straks laat ik een scheet in de rij bij de AH en kan ik vervolgens geen baan meer vinden omdat half Nederland zich rot lacht om het filmpje.

Al die mensen ook die als er iets leuks gebeurd meteen hun camera aanzetten, omdat ze dan misschien van totale onbekenden een plusje krijgen op het filmpje. Daar schijt ik van in mijn broek.

knaakie | 08-01-14 | 13:38

-weggejorist-

lijstnegen | 08-01-14 | 13:37

Opgewonden typetjes bij wie je beter uit de buurt kunt blijven. Niks bijzonders. Geen idee waarom je daar filmpjes van zou maken.
Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een auto, dus ook criminelen, agressievelingen, pathologische moordenaars, bejaarden en nerveuze verpleegsters.
Moet je gewoon mee leren leven.
Kaalgeschoren kleine mannetjes die schuin op hun bestuurdersstoel zitten zijn vaak het gevaarlijkst.

Peyronie | 08-01-14 | 13:15

070 | 08-01-14 | 13:00
Ik erger me ook aan die linkplakkers in de file die dan een gat laten ontstaan waar dan alles van rechts ervoorbij komt en dan ervoor kruipt. Ik dan ook iets van, als je dan toch geen haast hebt, rot dan godverdomme op naar rechts!

von sokkenstopfen | 08-01-14 | 13:09

De echte l*l is natuurlijk die linksrijder... gek wordt je van die wereldverbeteraars. Flikker toch op met dat irritante gedoe. Langzame rijders in druk verkeer en files is ook zo erg: 500 meter achter de voorganger langzaam rijdende.. en zo de capaciteit van de weg met een factor 5 verminderen. Hou afstand, maar niet meer dan dat.

070 | 08-01-14 | 13:00

De hufter in de zwarte opel is helemaal fout bezig, want hij haalt in en weigert daarna gewoon aan de kant te gaan voor die grijze opel achter hem,
en de wet zegt dat je ten aller tijden zoveel mogelijk recht moet houden en dat je het overige verkeer niet onnodig mag hinderen, dus 2 overtredingen voor de zwarte opel. Verder dien je een inhaalactie zo te plannen dat het achteropkomende verkeer niet voor jou in de ankers hoeft, dus overtreding nummer 3 voor die zwarte opel.
Daarom moeten de bumperklevers niet aangepakt worden, want het zijn juist die klootzakken als in de zwarte opel die fout bezig zijn met hun misselijke getreiter.

von sokkenstopfen | 08-01-14 | 13:00

Mensen met een Opel hebben over het algemeen een enorme leuter, da's algemeen bekend. Als je zo'n merk rijdt heb je duidelijk totaal geen behoefte om iets te compenseren. Als je een kleine piemel hebt koop je een grote Audi of een X5 ofzo. Dat maakt dit filmpje zo merkwaardig.

Dampert | 08-01-14 | 12:59

Blij dat ik met het OV reis.

Mark Krachtwijk | 08-01-14 | 12:54

Olc32 | 08-01-14 | 11:56 |
Daf?
U heeft jaren onder een Simca, Vauxhall, Datsun of NSU gelegen?

Bhagwan Sri Rajneesh | 08-01-14 | 12:45

Opel is natuurlijk de ultieme tokkie-auto.
(Kom maar op met die minkudo's.)

VanBukkem | 08-01-14 | 12:44

Dit ging fout bij de invoering van 80km zones. Zonder die zones hadden we dit soort rijgedrag nooit gehad.

Don JeMam | 08-01-14 | 12:43

Opels zouden sowieso verboden moeten worden.

bashghost | 08-01-14 | 12:35

dit soort gedrag zie je ook regelmatig in een file (<30km/u). dit zijn de stoere lui met hun " vlotte" rijgedrag en constant geklaag over linksrijders, ze vergeten echter verder te kijken en denken dan 1 meter voor hun eigen auto.

mecheng | 08-01-14 | 12:32

Plus geef meer

Blue Light | 08-01-14 | 12:29

@Inferi0r | 08-01-14 | 11:57
Pardon ?
Ik gedraag mij zoals ik zelf nodig acht...
CornholioNL | 08-01-14 | 12:11 | + 0 -
.
Kijk, dáár ligt de oorzaak van alle problemen.
.
U dient zich te gedragen zoals de Nederlandse wet van uw eist in een dergelijke situatie en niet - ik herhaal níet - zoals u zelf nodig acht, lutser!
.

Oele Wapper | 08-01-14 | 12:29

Twee losers, niks bijzonders.
Kenteken is zichtbaar, lekker bekeuren die handel!

Tonnie_Tokkie | 08-01-14 | 12:23

Fantastisch, ik ga meteen die Samsung led tv halen bij de BCC.

Hank Nozemans | 08-01-14 | 12:23

Niemand handig met filters, inzoomen etc.?
Dan even de kentekens publiceren.
Wellicht leest er iemand mee van het RDW die even de namen bij de rugnummers vermeldt....

Misschien is het vooropgezet door John de Mol en is de filmert ook gewoon betrokken.

Utopia op de A65....

bieder | 08-01-14 | 12:15

@Inferi0r | 08-01-14 | 11:57

Pardon ?

Ik gedraag mij zoals ik zelf nodig acht...

CornholioNL | 08-01-14 | 12:11

Wat een opgefokt volk daar op de weg zeg.
Maar hoe hard rijden ze nou eigenlijk?
Halverwege het filmpje mag je trouwens 120, daarvoor langzamer neem ik aan (?), dus of die snelheidsverhoging bij de rechtsinhaalactie nou (alleen) een treiteractie is, weet ik niet.
Aan het begin van het filmpje is het typsich een gevalletje van: "Als jij de afstand niet aanpast aan de snelheid, dan pas ik de snelheid aan aan de afstand".

manmanman | 08-01-14 | 12:07

Ik heb een grote piemol ... én een Opel !

Kobus Kloothamer | 08-01-14 | 12:06

Als je in dergelijke Opels rijd,zou je je sowieso uit schaamte nooit op de linker baan moeten durven te vertonen.
Maar gelukkig heeft iedereen hier een uber spannende Mondeo,kekke Franse rammelbak,namaak vw uit Spanje of zo'n twintig in het dozijn Jap.

zwellevertje | 08-01-14 | 12:06

Niks aan de hand, hij geeft gewoon richting aan.

stronthoop | 08-01-14 | 12:03

Haha! Heerlijk NL's...

PandaBeep | 08-01-14 | 12:02

@DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:20

je hebt een kleine piemel, dat is je probleem denk ik.

Ballenman | 08-01-14 | 12:01

@Repetitive Beats | 08-01-14 | 11:17
Aanvankelijk zit vooral de blauwe Opel fout. Vooral wel te verstaan, hij rijdt enigszins hard op op zijn voorganger en begint direct te kleven. Aan het einde van het filmpje blijkt echter dat beide totaal debielen zijn doordat meneer grijze Opel gaat brake testen. Daarmee verlaagt hij zich nog dieper dan meneer blauwe Opel.

Inferi0r | 08-01-14 | 12:00

@CornholioNL | 08-01-14 | 11:08
Eikel. Jij bent er dus zo eentje die problemen in het verkeerd veroorzaakt. Iedereen denkt tegenwoordig maar leraar te moeten spelen omdat de ander dit of dat niet goed doet. Nou en! Als je zo verantwoordelijk bent denk je aan alle medeweggebruikers en laat je het gewoon voor wat het is.

Ik roep zeker niet op sneller voor bumperklevers opzij te gaan dan normaal, maar ook zeker niet langzamer. Gedraag JIJ nu maar gewoon zoals je je altijd behoort te gedragen, ongeacht wat de ander uitspookt.

Inferi0r | 08-01-14 | 11:57

sodeja | 08-01-14 | 11:49
Helemaal waar.

XaaD666 | 08-01-14 | 11:56

Opel, Mercedes, Volkswagen, BMW, Audi, Saab, Toyota, Kia, Alfa,Volvo, Daf,Subaru,Ford,Renault,Subaru, Smart, Chevrolet,Mazda,Lancia, Peugeot, enz enz, allemaal droeftoeters. Allemaal een permaban voor autorijden geven.

Olc32 | 08-01-14 | 11:56

In een Opel nog wel. Hoe sneu ben je dan.

bbbachstra | 08-01-14 | 11:54

Hoe zielig kunnen mensen zijn.

misantroop | 08-01-14 | 11:53

Aan de comments te lezen zitten hier een hele hoop van die kloothommels.
Zo`n actie is nooit goed te praten.

sodeja | 08-01-14 | 11:49

"Klever besluit op dat moment om terug te pesten"
moet natuurlijk zijn
"Linksplakker besluit op dat moment om terug te pesten"

raskol | 08-01-14 | 11:47

Het duurt niet lang of de dashcam zit standaard in een nieuwe auto.
Van de ene kant goed maar ook een beetje eng.
Zeker als de dashcam *wettelijk* verplicht wordt en voorzien van GPS want dat is natuurlijk de volgende stap.
Let maar op over 10 jaar...

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 11:47

Kind... waar papa nou? Dood.... er ging een man niet naar links papa boos....

ikdenkwat | 08-01-14 | 11:47

@Jan Gordelroos | 08-01-14 | 11:32

Wat kunnen we uit de beelden opmaken:

- Het is onbekend wat de snelheid is. Wellicht gaat de linksplakker al 130 en wil de klever er met 160 voorbij, maar dat weet je dus niet
- Linksplakker heeft zeeën van ruimte om na inhalen van de bestelbus naar rechts te gaan
- Klever wordt pas ná inhalen van de witte bestelbus irritant (remmen, signalen etc). Op dat moment had linksplakker allang naar rechts gekund
- Klever besluit op dat moment om terug te pesten: gaat van het gas af zodat bestelbus op rechterbaan zelfs harder gaat (en ook die moet op de rem om gevaarlijke situaties te voorkomen)
- Klever probeert er rechts omheen te gaan, en linksplakker geeft dan snel gas om dat te belemmeren. Klever probeert dat trouwens royaal te laat.

Kortom. Klever valt te verwijten dat-ie agressief rijgedrag vertoont met z'n gesignaleer en poging om er rechts langs te gaan. Wat linksplakker doet is echter veel erger: die brengt bewust de verkeersveiligheid in gevaar door op de linkerbaan van het gas te gaan en een inhaalmanoevre te torpederen.

raskol | 08-01-14 | 11:46

Die kerel in de Vectra is hinderlijk, maar die droeftoeter in die Astra is helemaal de weg kwijt. Geef dit soort achterlijke figuren a.j.b. een maatregel educatief gedrag en verkeer, zodat ze een keer leren hoe het heurt op de weg.

Drolbert | 08-01-14 | 11:45

@ necrosis

Oneens! De bumperklever moet altijd afstand houden, zodat er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Je kunt ook onmogelijk aantonen of de voor-rijder nu remt omdat er wellicht een konijntje oversteekt, of een voorwerp op het wegdek ligt (van een aanhanger afgevallen bv). De hele geschiedenis daarvoor nog maar even buiten beschouwing gelaten, of het wel terecht is dat men wraak gaat nemen op een schoft die eerst liep.. kuch.. reed te treiteren.

Jan Gordelroos | 08-01-14 | 11:45

Als ik zoiets zie op landswegen, ga ik altijd naar echts en van het gas af, om zo groot mogelijke afstand te creëren. Als zulke lusters ook naar één foutje maken, zit je er gelijk boven op.

Sjaak uit Dordt | 08-01-14 | 11:44

typisch moffenbak-gedrag.. linkerweghelftsyndroom en altijd te hard!

Rene7559 | 08-01-14 | 11:44

Zulke mensen zijn zo vervreemd van de realiteit dat alleen daarom al hun rijbewijs dient te worden af genomen.
Laat staan nog de imbeciele acties die ze met hun tweeën uithalen en een dikke artikel vijf scoren.
Infantiel gedrag is ongewenst op de snelweg. Ik rij daar ook en wil niet dood door randdebielen!

Meneer-reetkever | 08-01-14 | 11:43

Jan gordelroos - Zwaar meer eens!
Al wil iemand 180 over de linkerbaan.. boeiend is toch diegene ze eigen probleem. Hij of zij weet dat je dat fout bezig bent, en het is niet aan andere weggebruikers om hier het heft in eigen hand te nemen!

ManDeJan | 08-01-14 | 11:43

Wat een stakkers.

brutus68 | 08-01-14 | 11:40

We hebben steeds bredere snelwegen waar dus steeds meer Links Mongolen op de 2e of 3e baan blijven rijden. Ik kleef niet, ik knipper niet, maar schuif er rustig rechts langs. Mag niet, maar ik doe het wel.

henkojenko | 08-01-14 | 11:40

Dashcams zouden verplicht moeten worden in iedere auto, zowel voor als achter. (liefst ook zijkanten, maar ja) Met een soort van blackbox in je koffebak die feilloos registreert wat voor malloten je hebt in het verkeer en dat jij als nette automobilist wel wil getuigen bij totaal-geflipte idioten als deze eikels.

Jan Gordelroos | 08-01-14 | 11:39

Krijg je ervan als het enige wat je bestuurt in je leven je (opel) auto is.

Sumato | 08-01-14 | 11:38

Achter is altijd fout.
Jan Gordelroos | 08-01-14 | 11:32

In dit geval liep er een dashcam mee, die overduidelijk aantoont dat degene die op zijn rem gaat staan, gevaarlijk bezig is (en dus fout).

necrosis | 08-01-14 | 11:36

Wat zou het toch veilig zijn als men kan rijden zónder emoties.

ZoltarTheMagnificent | 08-01-14 | 11:35

Opel. 'Nuff said.

JohnnyBGood | 08-01-14 | 11:35

Leuk hoor al die camera's ter -bevordering van de verkeersveiligheid- aanvulling van de overheidstekorten maar ze registreren alleen snelheid/wegenbelasting/APK/Opsporing etc. (€) en zijn er vorig jaar ondertussen de helft minder bekeuringen aan de weg uitgeschreven. www.nu.nl/binnenland/2887734/veel-mind...

Dit soort taferelen vindt al jaren dagelijks plaats op de weg, alleen die dashcams komen nu steeds vaker voor. De volgende politicus die er weer over begint dat die camera's er voor onze eigen (verkeers)veiligheid zijn, kan persoonlijk een hoop verkeersdoden worden aangerekend, ontstaan uit winstbejag en die met een werkelijk verstandig verkeersveiligheidsbeleid voorkomen hadden kunnen worden.

Prioriteiten? Burgers dienen uitgeknepen te worden tot ze er dood bij neervallen.

Ven1V1d1V1c1 | 08-01-14 | 11:32

Hij had waarschijnlijk nog geen beschadigde achterbumper. Anders druk je de rem iets harder in als wraak. Achter is altijd fout. Dus je bumper kunnen opknappen op kosten van die linksrijder is wel zo handig.

Jan Gordelroos | 08-01-14 | 11:32

Jullie boffen nog, bij jullie is het een enkeling. Hier kleven ze bijna allemaal links. De vrachtwagens zijn helemaal erg. Ik haal hier dan ook altijd rechts in, tsss.
Op de 2 baans weg is het hier helemaal bezopen, rijden ze allemaal spook. Rare jongens die Engelse.

Sketcher | 08-01-14 | 11:31

Ik pleit ervoor om vanaf nu piemollengte te vermelden op het rijbewijs.

necrosis | 08-01-14 | 11:31

als je op de A50 iemand van de snelweg afbeukt, die vervolgens met auto in het weiland beland, auto in brand, bijrijder gebroken sleutelbeen en gescheurde nekwervel.. dan krijg je als straf: 80 uur prikken en 3 maanden rijbewijs kwijt, manmanman... www.bd.nl/regio/regio-oss-en-uden/vegh...

Interpoolbal | 08-01-14 | 11:30

@An die ARBEIT | 08-01-14 | 11:21
Je redeneert als een politicus.....

necrosis | 08-01-14 | 11:26

Och ja, voor dit soort linkerbaandweilers heb ik maar een dikke Panamera gekocht, blaas je er zonder moeite rechts voorbij... (Ik heb inderdaad een klein piemeltje dus dan mag dat ook).

Sjompie | 08-01-14 | 11:26

An die ARBEIT | 08-01-14 | 11:21
Haha, mooie poging.

Mark Smith | 08-01-14 | 11:26

Hekel aan van die eigengerechtige linkerbaankleef types die denken "je mag toch niet harder dan 100, dus waarom zou ik naar rechts gaan, en je kleeft dus nu blijf ik helemaal links plakken" STERF!

eelko1976 | 08-01-14 | 11:25

@prutt_stift | 08-01-14 | 11:12
Rechts inhalen is verboden?

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 11:24

Buiten de verdere overduidelijke voordelen dus direct de maximale snelheid terug naar 100. Omdat dit soort gekken dan minder gevaarlijk worden.

An die ARBEIT | 08-01-14 | 11:21

gewoon naar rechts gaan, was er ook geen probleem geweest

vincenzo0 | 08-01-14 | 11:21

Weer een gevalletje: Jammer Nederland, ik wil wel cool meedoen, maar ik kan niet. Sinds de dashcams voor 20 euro bij de Action liggen duiken de wegpenissen steeds vaker op beeld op, maar het kan toch allemaal niet tippen aan het grote voorbeeld Rusland. Dit filmpje zou daar niet eens de Doempert halen wegens te weinig bliksalto's en kalashnikovs.

Koettoerk | 08-01-14 | 11:20

Die voorste is de grootste lul, en ook nog gas geven als die ander er voorbij wilt.
Ga gewoon even naar die rechter baan droeftoeter

bob de boarder | 08-01-14 | 11:20

@der_Dicke | 08-01-14 | 11:15 Hahaha, ik rij niet als een debiel. Maar wel in een échte auto, da's het verschil.

DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:20

Zal wel getrouwd zijn... gaan mannen raar doen.

duitse herder | 08-01-14 | 11:19

De blauwe Opel zit toch gewoon fout?
De grijze maakt duidelijk dat hij er voorbij wil. Op een asociale opdringerige manier dat wel. Maar geen reden voor de blauwe om opzettelijk links te blijven rijden.
Iemand kan op weg zijn naar een ziekenhuis, sterfgeval of bevalling. Dat is niet aan mij om zo iemand dan opzettelijk te hinderen. Dat is tussen hem en de politie.

Repetitive Beats | 08-01-14 | 11:17

Beide oppakken, auto + rijbewijs in de shredder, chauffeurs levenslange rijontzegging.

Mark Smith | 08-01-14 | 11:17

Wat is dit nou voor pulp? Dashcams zijn leuk voor de crashes! Maar dit? Meester, jantje doet iets wat niet mag. *Kots*

paddotje | 08-01-14 | 11:16

Mijn advies als 2 kleingeschapen bestuurders zo tekeer gaan: vaart minderen en VEEL afstand houden.
Als ze op elkaar klappen, heb je genoeg ruimte om de brokstukken te ontwijken.....

necrosis | 08-01-14 | 11:16

@DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:02 | + -14 -
Mooie laatste woorden! Zullen je nabestaanden troost in vinden als de deurbel gaat.

der_Dicke | 08-01-14 | 11:15

De inhaler moet minder gefrustreerd doen, maar die linksklever is hier m.i. toch echt wel de hoofdschuldige. Wát een intens trieste lul ben je dan, als je op die manier zit te treiteren.

raskol | 08-01-14 | 11:15

@Aantastelijk | 08-01-14 | 11:05
Rustig, rustig Peggolt uw beurt komt wel weer hoor.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 11:15

@crisdegek | 08-01-14 | 11:07 Haha, lijnen, motorvermogen, rijgedrag, verbruik, technische snufjes (die alle andere merken pas 6 jaar later introduceren) etc etc.

DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:13

Even opzij gaan voor anderen zit er niet meer in tegenwoordig.
Je normaal gedragen als je er niet voorbij kunt ook niet.
Wat zit er toch in het water hier?

P.A. van der Werff | 08-01-14 | 11:12

Als ze niet opzij gaan kun je er vrijwel altijd rechts langs. Ik snap dat kleven dan ook niet.

prutt_stift | 08-01-14 | 11:12

"Hebben asfaltruzie op A65" kan gewoon worden weggelaten.
Opel..... Was ooit groot in de jaren '70.

Ommezwaai | 08-01-14 | 11:12

@CornholioNL | 08-01-14 | 11:08
Ik begrijp ook wel hoe beide chaffeurs tot hun keuze van gedrag zijn gekomen.

Neemt niet weg dat het allebei losers zijn en simpelweg allebei de verkeerde keuze maken. En objectief gezien is er maar 1 simpele waarheid: De enige die het op kan lossen zonder conflict is the voorste chaffeur door de frustratieklant er even voorbij te laten. De voorste Opel maakt het probleem alleen maar erger door koppig te blijven.

Les 1 in veilig rijden: Laat de idioten die niet veilig rijden vooral hun gang gaan en ga conflict met hun uit de weg. Er zijn altijd gekken, het is niet jouw plek om hen een lesje te leren.

Devlonir | 08-01-14 | 11:11

Overal Pech En Last.

Figures.

Fart Fader | 08-01-14 | 11:11

Ik heb dat met franse auto`s.

der maupmeister | 08-01-14 | 11:09

@wakkere_nederlander | 08-01-14 | 11:03 Hear Hear, van Aken naar Keulen zou 10 min sneller kunnen als NL een verbod op de linkerbaan kreeg.

DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:09

De grootste lul in dit filmpje is die met z'n dashcam. De afslag nemen en niet even filmen hoe dit afloopt... eikel!

Little Arithmetics | 08-01-14 | 11:09

@Lobo | 08-01-14 | 11:03

Ja en ? Als die zilveren Opel haast heeft hoeft ie nog niet op je bumper te kleven, hij druk de blauwe Opel zo wat van de weg...gewoon op enige afstand blijven en desnoods 1x met groot licht seinen, misschien zit de bestuurder van de blauwe Opel even niet op te letten...
Met het bumperkleven lok je dit soort fitties op de weg uit...ik heb wel begrip voor de bestuurder van de blauwe Opel.

CornholioNL | 08-01-14 | 11:08

Scheelt zoveel frustraties als je gewoon even netjes afstand houdt en wacht tot iemand naar rechts gaat. Eikels die links blijven rijden hou je toch altijd. Zeker op zo'n 2-baansweg.

zonder_moeite | 08-01-14 | 11:08

Dus de PvdA deelt tegenwoordig ook al Opels uit?

Parel van het Zuiden | 08-01-14 | 11:07

DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:02 | + 0 -

Wat is er niet saai aan een Duits merk behalve de Trabant?

crisdegek | 08-01-14 | 11:07

Opel, zegt al genoeg, sneue pauper hokken.

Zure Boer | 08-01-14 | 11:06

Dondert eens op naar rechts pannenkoek! Ik kan hier zelf ook een partijtje slecht tegen, al keur ik het gedrag van de grijze Opel zeker niet goed.

Sly | 08-01-14 | 11:06

Kruipt er wel extreem dicht op hoor..

Als ik de voorste bestuurder was zou ik overigens wel naar rechts gaan, maar wel op m'n gemakje.

stijnnn | 08-01-14 | 11:06

CornholioNL | 08-01-14 | 10:57 | + 4 -

gaytahaa

[G]eenstijl | 08-01-14 | 11:06

Ik vind die verkeersfilmpjes helemaal kut. Geev me politiek verdomme!

Aantastelijk | 08-01-14 | 11:05

arikanari | 08-01-14 | 11:01,

haha gemoedelijker 15 jaar geleden? Ik heb juist het idee dat men wat relaxer doet op de snelweg tegenwoordig. Maar kloothommels hou je altijd.

Joshua42 | 08-01-14 | 11:04

Hoezo alletwee in de fout? Die irritante links rijder moet gewoon oppleuren naar rechts dan was er niks aan de hand geweest.

Maar nee, ik betaal wegenbelasting dus mag ook met fucking 121 op de linkerbaan rijden. Sodemieter op!

Keldon | 08-01-14 | 11:04

-weggejorist-

KwakjevanKok | 08-01-14 | 11:04

Mijn Duitse zwager kliert met altijd met mijn kenteken.
NL: Nür links, hâh häh háh!
Het is ook wel tekenend voor veel Nederlandse automobilisten.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 11:03

@CornholioNL | 08-01-14 | 11:01
Wie weet heeft ie haast ofzo. Vind jij dat genoeg reden om hem even een 'lesje' te leren als voorste auto? En dan zelf lekker links blijven rijden en meeversnellen. Je bent geen haar beter dan.

Lobo | 08-01-14 | 11:03

Gelukkig vergeet de cameraman niet te sturen bij de afslag.

kutsmurf | 08-01-14 | 11:02

Opel, Saab en Volvo-rijders zijn de aller, aller, allerergste soort op de weg. Saaie, fantasieloze mensen die de weg gebruiken zoals ze leven; voorspelbaar langzaam en met aversie jegens iedereen die wél plezier ervaart.
Opel is nog vanwege het budget, maar VOLVO, dan moet je je echt kapot schamen. Weg met de saaiemensenmerken, leven de Duitse merken. (Opel = US en Volvo chinees)

DaughtersofLot | 08-01-14 | 11:02

Tja, meneer in zilveren Opel duikt gelijk in de kofferbak van blauwe Opel, ik zou ook niet meer naar rechts gaan, de tyfus...

CornholioNL | 08-01-14 | 11:01

Triest eigenlijk dat we deze kant op zijn gegaan. Twas >15 jaar geleden een stuk gemoedelijker allemaal.
 
Maar goed, dit gaat gewoon een keer echt hard mis. Vrouw + kind die over de kop slaan ofzo, en dan een of andere half gebakken gangster gaat dan 4 jaar de cel in. :r Je kan er gewoon op wachten

arikanari | 08-01-14 | 11:01

En dan belanden ze allebei in de vangrail en dan drie keer raden wiens premie weer omhoog gaat. Juist. Omdat twee debielen zich niet normaal kunnen gedragen op de weg.

Balzakius | 08-01-14 | 11:00

Die versnelactie van de Astra was toch wel erg goed getimed zo met die opdoemende vrachtwagen. Maar verder zou je wensen dat dit soort figuren hun rijbewijs inleveren in ruil voor een OV-chipkaart.

Professor Superhirn | 08-01-14 | 11:00

Met kleine piemels. En Opels.

Dat noemen ze toch een pleonasme?

Cuyahoga | 08-01-14 | 11:00

De mens is een simpele ziel soms.

Joshua42 | 08-01-14 | 11:00

Zo vreemd deed die Vectra niet. Hij had best wat meer afstand kunnen houden en niet zo moetn duwen. Maar de Astra zit te zuigen en te klieren.

Lobo | 08-01-14 | 10:59

Mooi man die hiaten in de theorie van Darwin.

Rollins | 08-01-14 | 10:59

Wordt niet voor bekeurd, gedrag wordt dus herhaald.

Feynman | 08-01-14 | 10:59

Beiden krijgen ze wat mij betreft een officieel certificaat van triestheid.

Absoluut niet waar | 08-01-14 | 10:59

Tilburg, 'nouf said ...

BurgerSpionageNummer | 08-01-14 | 10:58

GTA met een zachte G...

CornholioNL | 08-01-14 | 10:57

Wat is er mis met Opel?
*proest*

flowert | 08-01-14 | 10:57

Bumperklevers zijn erg.
Vooral als ze voor je zitten.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 10:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland