
Altijd weer een fijne stoplap voor een doods politiek momentje: burgers oproepen om
zelf in te grijpen tegen propjesopstraatgooiers, omaberovers en uitgaansgeweldplegers. Nu is het VVD-chef 020 Robert Flos die dit appel doet aan De Omstander. Want wegkijken is bijna nog erger alsdan iemand neerdjoeken, u weet toch. Het verdere verloop van zo'n invuloefening is voorspelbaar: mensen gaan boos twitteren en commenten dat ze toch meteen een mes tussen de ribben mogen verwachten als ze ingrijpen. En dat de politie nooit de daders, maar juist de mensen die zich verweren arresteert. En dan loopt het proefballonnetje fffllbbrfll leeg als een lekgeprikt roofslachtoffer en niemand begint er meer over omdat het verkiezingstijd is. Wat deze oproep tot pro-actief ingrijpen tegen tuigh net even wat saillanter maakt dan zijn miljoenmiljard compleet tevergeefse voorgangers, is het feit dat de VVD Amsterdam zelf een passieve omstander is als het gaat om Dingen Die Echt Niet Kunnen. Want inzake de
bizarre oproep van VVD-ex raadslid Claassen om Wilders' beveiliging op te heffen, die hij niet op persoonlijke titel maar expliciet als oud-VVD-politicus deed, is het doodstil bij de VVD. Eén stom witterijst-grapje en de hele wereld en zijn oude moeder is wekenlang piswoest aan het excuus-eisen en werkgeverbellen, maar je als partij distantiëren van dergelijk levensgevaarlijk geraaskal is te veel gevraagd? Zelf een seniel geworden partijlid niet durven aanspreken en dan wel eisen dat '
Amsterdammers zelf een actievere bijdrage leveren aan de veiligheid in de stad.' Ja dikke doei. Ga zelf kogels happen met je dixielandhoofd.
Reaguursels
InloggenDe VVD is totaal haar ideologische veren kwijt, men heeft al dubbel en dwars de kernwaarden van de partij geschonden. Iedere rechtgeaarde VVDer is allang naar de PVV of D66 verhuisd. Hoe gek het ook klinkt, dat zou wel eens een vooruitstrevende coalitie kunnen zijn.
VVD slogan 2014 " het houd vanzelf op, want wij zijn een flop"
@vvdamsterdam twittert over van alles maar niet over hun eigen schrijftafelmoordenaar.
Maar ze hebben die krant wel ingezien.
Bewijsstuk A: *Vandaag in Het Parool. Over aangenomen voorstel van @danielvanderree om de #Nuonweg op #IJburg open te houden*.
21 december 13.
twitter.com/VVDAmsterdam/status/41445...
@Mike Echo | 24-12-13 | 10:11
Precies, Echo. Precies.
Marianne Zwagerman heeft zojuist de oproep tot het vermoorden van Wilders in het Parool genoemd op radio 1. Hulde, Marianne!
Uiteraard had de rest van het *mediaforum*, de laffe nepsjoernalist Max van Weezel en NCRV-mens Jochem van den Berg, hierop geen enkel commentaar.
De oproep tot moord vanuit het Verzetsmuseum en een voormalige verzetskrant wordt door de MSM totaal genegeerd. Wie zei daar: wie zwijgt stemt toe?
@Twaswat | 24-12-13 | 10:20
Zo is dat!
@Ars Vivendi
Chapeau! Bedankt voor het goede voorbeeld, hopelijk wordt het goed gevolgd. Geweldloos maar zeer effectief, gewoon omdat we samen staan.
Claassen roept verkapt op om Wilders maar te vermoorden. De politiek correcte weekdieren in Den Haag houden nu ineens stijf hun mond dicht en laten in mijn ogen hiermee blijken dat ze er mee eens zijn.
Laten we even duidelijk stellen dat dit weer een typisch Randstadprobleem is. Buiten de Randstad lossen we rotgedrag gewoon op met een muilpeer. Werkt al eeuwen prima.!
Pieter_Haan | 23-12-13 | 23:23 | + 1 -
@Pieter_Haan laat opa Opstelten en de politie in Groningen die onzin maar niet horen. Hij deporteert zo het halve agentjes bestand naar de Randstad.
Net bekomen van graai-VVD juffrouw Marietje Jo in het Wassenaarse en de volgende VVD malloot dient zich aan. Wie weet levert het qua pluche in de nabije toekomst wat op als je wat kakelt in de media. Roept u maar!! Wie biedt er meer ?
Zou het niet een goed idee zijn voor de VVD naast de "integriteitsscreening" en intelligentie-test in te bouwen ?
Zolang er nog geen officiële uitspraak is van de politiek waarin officiëel wordt medegedeeld dat burgers zelf mogen ingrijpen en desnoods geweld mogen gebruiken (bontkraagjes op een scooter die een handtas hebben gejat met je auto van de weg rijden valt in de categorie geweld), kijk ik voorlopig nadrukkelijk de andere kant op en mag politie en regering het lekker zelf oplossen.
Zo, net terug ff wezen stappen in 020, 13 Marokkanen omgelegd, moest van meneer Flos, krijg ik nou een medaille.
Terugtrekkende overheid heet dat? Behalve als we wel of niet iets moeten doen met tuig dat straatvredebreuk doet? Bijvoorbeeld?
In de loop van vele jaren constateer ik dat steeds meer zeer goed bewapende randfiguren rondlopen.
Dat maakt dat ik wel zal uitkijken op straat om mij ergens in te mengen. Deze meneer Flos moet zelf maar eens een tijdje de straat om 02:00 en dan daadwerkelijk ingrijpen als er iets mis gaat. Kan hij leuk in het ziekenhuis zijn ideetjes overdenken als het eens mooi mis gaat.
Nog even afgezien van de wettelijke mogelijkheden die je als burger hebt, zoals een aantal anderen commentatoren hierboven reeds opmerkten.
Salut! Evocatus
Ja vast de vvd weer met hun goede ideeen.
Wat kan er gebeuren.
Jij grijpt in en wordt zelf de touwtyphus geslagen.En belandt in het ziekenhuis Jij grijpt in en slaat de dader de touwtyphus. Omdat jij de dader de touwtyphus geslagen hebt wordt jij de dader en in het slechste geval ga je vast en kun je de dader een schade vergoedig betalen voor zijn neus die in zijn reedt zit en hij nu de hele dag stront ruikt.
Wat schiet je er dus mee op. Weinig tot niks, met rechters die eerder een dader betuttelen als het slachtoffer. Verder kan er ook nog door de rechter gezegd worden bij ingrijpen dat je niet voor eigen rechter mag spelen. Nee die vvd hebben altijd van die perfecte oplossingen. Zeg maar de teeven oplossing van zoveel mogelijk gevangenissen sluiten en daders belonen met een enkelband waarmee ze thuis bij het voetbal voor de tv hun straf mogen uitzitten. Nee die vvd kan beter niet nadenken want dan gaan ze belachelijke dingen roepen.
Wat zitten jullie deze man belachelijk te maken. Hij heeft 100 procent gelijk. Handjes uit de mouwen bij misstanden en maatschappelijke terreur. Om te beginnen met het hardhandig wegjorissen van alle VVD en PvdA faalhazen uit elke bestuursfunctie. Over misstanden gesproken. Om vervolgens onmiddellijk door te gaan met het wegzuiveren van die verschrikkelijke D666 rechters. Een goed functionerend land begint nl met intellectuele bestuurders die de juiste beslissingen nemen en een goed werkend Justitieel systeem waar rotzooi blijvend van de straat geveegd wordt. Maar helaas. Zolang 2/3 van dit retard-land verantwoordelijk is voor een PvdA en VVD coalitie valt er helaas niet tegen zoveel onwetendheid op te boksen.
Peilingen geven nou aan dat deze domoren hun les geleerd hebben, maar schijnt bedriegt. Geef de NOS en P&W een maandje aan verkiezings propaganda om alles weer recht te lullen wat schots en scheef is, en twijfelend 'intellectueel NL' is weer om als een blad aan de boom. Zie je bij elke verkiezingen.
Niet dat de PVV het antwoord heeft. Daar heeft Geert ook te veel Grausen voor om zich heen verzameld op landelijk en gemeentelijk niveau. Oftewel, u zult uw Disney/Hollywood wereldbeeld moeten loslaten wat happy ends aangaat. De good guys gaan dit keer niet winnen, deze film loopt niet goed af. Simpele optelsom. Je kan hoogstens kiezen voor de minst slechte film. Gewoonweg omdat de good guys of things met te weinig zijn versus een leger aan stuitend pseudo-intellect die de koers van dit land of continent bepaald.
Om de burger bevoegdheid te geven zélf 'in te grijpen bij geweld of overlast' is in de eerste plaats een Grondwetswetswijziging nodig.
Dit gaat een lokale partijafdeling te boven.
-
Kortom:
Het gaat hier om goedkope verkiezingsretoriek...
Ik was van het weekend op de kerstmarkt in Dusseldorf, daar worden ook mensen - waarmee je als toerist aanvankelijk geen reet te maken hebt - op hun bek geslagen. Wat doe je dan als toerist en omstander? Erbij blijven opdat iig de vrouwen veilig weg kunnen. De Duitse omstander en toeschouwer die ik hoorde, mompelde slechts "scheisse." Het is overal hetzelfde. Ik ben altijd voor meer blauw op straat. Liever belastinggeld naar recherche en agenten dan naar goedkope camera's en flutprojecten. Dat is niet links of rechts maar fatsoenlijk gebruik van belastingcenten. de participatiesamenleving is ideologisch geneuzel.
Het zou de VVD heel goed uitkomen als Greet er niet meer is. Vandaar ook: Stem PVV. Ook bij de EU verkiezingen.
Laten we even duidelijk stellen dat dit weer een typisch Randstadprobleem is. Buiten de Randstad lossen we rotgedrag gewoon op met een muilpeer. Werkt al eeuwen prima.!
Als ik ergens grof geweld zie duw ik wel een VVD-er naar voren. Te beginnen met Rutte en zijn EU-fanclub.
De politiek wil dat de burger ingrijpt...
-
Dat moeten we toch niet willen met zijn allen?
Daarom hebben wij een wet die aangeeft dat slechts de overheid het monopoly op geweld heeft.
-
Het enige wat een burger wettelijk mag doen, is staande houden en vasthouden tot de politie is gearriveerd.
Wat daar tussenin allemaal gebeurt, is een maas in de wet gevuld met waarheid, leugen en tegenstrijdigheid.
VVD: lost het lekker allemaal maar zelf op gepeupel, wij zijn graaien, konkelen, draaien en weg als we er zouden moeten zijn.
*Schokkend dat doodsbedreiging Wilders via Parool wordt afgekondigd zonder dat VVD ingrijpt*.
twitter.com/RobertFlos/status/2063590...
De VVD verteld ons zelf druk te maken over klein geweld op straat terwijl hun eigen elitaire vrindjes onze zakken leeg rooft op grote schaal.
Het oude 'verdeel en heersch' werkt nog steeds als vanouds.
'Dixielandhoofd' ... ge-fokking-weldig!
@Lewis Lewinsky | 23-12-13 | 20:28
Ach ja, gelijk hebben is reeds lang geen pre meer in dit land.
De kans is groot dat je al gelijk hebbend een kogel door je kop gejaagd krijgt in dit 'tolerante' landje.
Straattuig weet toch dan omstanders niet ingrijpen en kunnen rustig hun gang gaan, ze kunnen iemand half dood trappen en zelfs nog een keer terugkomen om het karwei af te maken.
De politie doet huilie huilie over geweld tegen: de politie. Wie moet ze in godsnaam dan helpen? Superman?
Heb je die kinderen met te ruime petten ooit goed aanschouwd? Of de obesitase pre pensioeners met eindloonregeling? Kansloos.
@Jackanders | 23-12-13 | 20:23
Je hebt gelijk.
Zolang het gewelds monopolie bij de overheid ligt, agenten wapenstokken, peperspray, vuurwapens en tasers hebben, en ik maar moet hopen dat die messenzwaaier mij niet neer steekt als ik m´ onder burger arrest moet plaatsen, paas ik de pijp aan maarten..
Eerst als overheid op ieder gebied jarenlang een faalbeleid voeren en dan nu de burger vragen voor een aktieverd bijdrage , ga door met dit kut beleid en de bijdrage van de getergde burger kon wel eens aktiever
Worden dan jullie zouden willen .
watazooi | 23-12-13 | 20:02 | + 2 -
Ze zijn dan wel vrijgesproken deze wegkijkers , maar moeten verder door het leven als laffe honden dit is al een straf genoeg.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat geert meer op zijn woorden zou letten als hij geen team van zware jongens om zich heen had. Hij kan vrijelijk beledigen en kwetsen wat hij wil.
Zelf ingrijpen? Je eigen lijf, leden en vruchten van je arbeid verdedigen?
In dit land?!
LOL.
Laatst heb ik nog tijdens een burgerarrest een graaibankier tegen de grond gewerkt en 112 gebeld voor diefstal van mijn spaargeld.
Ik hoop volgende week op proefverlof te mogen.
That's no knife boy, this is a knife!
*samoeraizwaard tevoorschijn trekt*
@ Osaris | 23-12-13 | 20:19
"VVD" en "opheldering" in één zin.
ROFL
@Lewis Lewinsky | 23-12-13 | 20:20
Sla je die volgevreten Brusselse lof-trompetten nu zomaar over?
Foei!
Osaris | 23-12-13 | 20:19 | + 0 -
Inbreker in een tapijtje rollen en dan in het kanaal dumpen.
@Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 20:16
Naar verbouwingen van musea, nieuwe paleizen van justitie, nieuwe bestratingen in de buurt waar de regenten wonen, naar nieuwe trein- en metrolijnen, en naar duizenden fopbaantjes voor de vriendjes van regenten, magistraten en ander tuig. Oja, en naar zinloze commissies onder leiding van Job Cohen en zijn veertig rovers.
Waar gaat al het geld heen?
Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 20:16 | + 2 -
We zijn op weg naar een participatiesamenleving.
Dat moet natuurlijk wel gemanaged en gecoördineerd worden hè.
-weggejorist-
Is het weer doodstil bij de VVD?
Als ik zou willen ingrijpen zou dat bij de VVD zijn, ik zou ze het liefst allemaal eruit trappen en frisse nieuwe rechts en recht door zee jongeren aannemen, helaas.....
Ik grijp altijd in , zo ben ik opgevoed.
Geef een groep van die gasten eens 100 stokslagen door een Singaporees (zijn getraint, iedere klap doet pijn) en er zal weinig tuig overblijven.
Pedosexuelen, bejaardenberovers en verkrachters gebruiken we voor medische proeven. Scheelt weer een paar apen die er niet voor hebben gekozen.
Zal men toch een keer extra nadenken.
Maar goed.. inmiddels opereert de gevestigde politiek dus alsvolgt. Er wordt geen cent op overheidsuitgaven bespaard (zie cijfers rijksbegroting), terwijl kerntaken ofwel volledig verslonsd worden (o.a. defensie) danwel bij de burger worden neergelegd (zorg, ordehandhaving). Ondertussen betalen we steeds meer voor die overheid die dus de kerntaken van een overheid NIET uitvoert. Waar gaat al het geld heen?
@(c)ZWITSUL | 23-12-13 | 20:10
De VVD dan graag vastgebonden aan de PVDA en dan beide uit de samenleving verwijderen.
de VVD moet uit deze samenleving getrapt worden.. laten we allen daarin participeren.
BenBinnen | 23-12-13 | 20:01 | + 0 -
Ik ga met de wagen van Karsten T. Vroemmm
Sorry maar het is mij veel te druk op straat, hoe zou dat komen denk je, Mark?
In Amsterdam, waar ik woon, is de plaatselijke VVD een volstrekt communistische bende. Linkser dan Marx, Engels en Lenin bij elkaar.
Pro-islam ook. In 2007 hebben ze nog een borrel zonder alcohol gehouden om de moslims niet voor het hoofd te stoten.
Dankzij Robert Flos hebben ze wel een goed gebit.
Het ideale VVD plaatje.. de weerbare participatiesamenleving.
Henkie met zijn pitbulls vomt de buurtwacht en de plaatselijke sportschooljongens krijgen een cursus 'burgerarrestatie en hoeveel geweld mag je gebruiken'
In vogelaarwijken zijn de shariaboys de baas.
Ingrijpen betekent dat je wat moet doen. Wat dan? Straks raakt de dader gewond en kan ik brommen. Dank je de koekoek.
Of moet ik ophouden met ingrijpen als de dader boos doet?
Als je ingrijpt zijn er geen limieten, dan is het hij of ik.
Laten we ingrijpen: Alle politici en soepsiedie bobo's gaan verspreid van elkaar een maand of 6 op Kanaleneiland wonen in Utrecht en laten hun dochters na 20u een avondwandelingetje maken. Dagelijks! En dan zelf verhaal gaan halen!
In Brazilië doen ze het echt anders hoor...
www.liveleak.com/view?i=877_1381654222...
Vreselijk,Voorname,Dikdoenerij
Vieze,Vunzige,Druiloren
Het zijn net mijn vrienden van vroeger, ze stonden altijd achter mij (maar dan wel letterlijk)
Waarom zijn de wegkijkers bij de Eindhovense kopschoppers dan vrijgesproken, als wegkijken erger is dan kopschoppen.
De vraag is alleen: krijg je een lintje voor je heldendaad, of toch maar een dag of negenhonderd gratis verblijf in het zeepjes raap-hotel.
@joyriders | 23-12-13 | 19:41
Ik hoop voor je dat het geen zwarte Cinquecento is.
Professor Superhirn | 23-12-13 | 19:51
VVD: Hopen dat iemand voor minder ingrijpt. Marktwerking, je weet tog.....
Een keer "foei jongens, en nou ophouden!" roepen kan natuurlijk wel, maar alles wat je meer doet is eigenrichting en dat is in NL uit den boze.
De VVD wordt met de dag clownesker.
gedachtespinsel | 23-12-13 | 19:48 | + 0 -
Ik weet niet over welke oorlog je het hebt, maar ik verdedig huis en haard, vrouw en kind. Eventueel de rest later.
Van het Verzetsmuseum mag schrijftafelmoordenaar Goering Ernst Claassen gewoon in het Comité van Aanbeveling blijven zitten.
www.verzetsmuseum.org/museum/nl/organi...
Ingrijpen op z'n VVD's: beloof de dader 1000 als hij ophoudt. En het dan niet menen natuurlijk.
Lijkt me niet handig om in te grijpen als burger. Voor je het weet sta je net als de gemiddelde agent voor de rechter en hangt je een paar maanden / jaren gevang boven je hoofd en dan is het nog geen eens je baan. Nee net als elk verstandig nadenkende agent zou moeten doen, gewoon niet op reageren, weg kijken en vooral niet mee bemoeien.
Goede zaak
Ingrijpen... Laten we het doen. Laten we iedere keer als burgemeesters burgers aan hun lot overlaten door ze uit te leveren aan straatterroristjes, multikultipareltjes, en ander uitschot, de desbetreffende burgemeester "namen & shamen", "blacklisten", en uit het ambt ontheffen. De lokale politiecommisaris en OvJ idem!
Dus... Ik zie twee bontkraagjes op een scooter voorbij zoefen, één met een handtasje onder zijn arm. Ik rij ze van de weg...... Dan word ik dus niet vervolgd?
@niksneem | 23-12-13 | 19:42
nee, daarmee win je de oorlog!
Het lijkt Amerika wel, zwaar voeden van de angstcultuur en hard piepen dat het over kogels koppen gaat? Toekijk gedrag leidt in elk geval ook niet tot oplossingen.
Ik wil weer een wijkagent die die vlegels een draai om de oren geeft!
.
O, die is bezig met het buurtvoorjouduurzaamheidsstraatproject.... ai jammer.
Inderdaad, een partij die de schandalige doodverwensing van een breed gevierde en gesteunde politicus onbeantwoord laat, de VVD, de partij die in 2013 zich onwaarschijnlijk belachelijk heeft gemaakt.
Uithollen van alles waarvoor wij de regering/politiek/politie inhuren.
Waarom nog belasting betalen.
van iedere honderd euro die u verdient wordt direct/indirect meer dan 80%/90% afgepakt door de overheid.dmv accijnzen,heffingen,belastingen etc etc
zelfs met al dat zg legaal gestolen geld kan men een maatschappij nog niet fatsoenlijk inrichten.
de kwaliteit is erbarmelijk van deze overheden en nu moet men participeren,jezelf op je muil laten slaan,af laten schieten om anderen te helpen en zelf blijven ze langs de zijlijn in een glazen toren brullen wat de burger al niet moet doen.
opzouten al die idioten!!
De Vieze Verrotte Democraten moet hun vieze verrotte muilen houden.
Zo , over naar de orde van de dag.
Mensen weest verstandig en koop een wapen want die zullen jullie node missen over enige tijd.
Ah dus we mogen nu VVD' ers op de bek slaan.
*Wagen uit garage haalt. Op naar het Binnenhof*
Oud gemeenteraadslid voor de VVD, Dick Ernst Claassen, lid van het Comité van Aanbeveling van het Verzetsmuseum, roept in de voormalige verzetskrant Het Parool op tot moord op volksvertegenwoordiger Geert Wilders.
Zeg daar eens wat van, VVD, Verzetsmuseum en Parool, stelletje schrijftafelmoordenaars dat jullie zijn.
*tuig, tuig, mompelen doet*
Ingrijpen en daar vervolgens door een D66-rechter voor gestraft worden, terwijl de dader (sorry rechter, ik bedoel natuurlijk slachtoffer) er met een fopstraf vanaf komt.
Welkom in Nederland anno 2013.
Zat ooit stomverbaasd naar het geraaskal van VVD-er Henk Kamp te luisteren in een P&W uitzending vanuit een kansenparelwijk. De man zat louter wereldvreemde onzin te kakelen over de aanpak van kansenpareljeugd die over de schreef gaat. Niet veel later werd de man Minister van Defensie. Alles kan in dit land. Notoir raaskallen met een bord voor je kop brengt je tot in de ministerraad. Maar goed, neem aan dat na 4 jaar Nivelleermegafeesten met de Partij van de Antichrists het over en uit is met de VVD.
Het eerste wat moet gebeuren is het verwijderen van landverraders uit onze samenleving.
Alle Kunduz landverraders met pek en veren naar hun 4e rijk jagen en hier de soevereiniteit en zelfstandigheid herstellen!
Ingrijpen... Om een mede-burger te helpen, ja. Om het structurele bestuurlijke en uitvoerende falen op het gebied van ordehandhaving te compenseren, nee.
.
Laten we eerst maar eens al die VVD, PvdA, CDA, D66 burgemeesters, bewindspersonen, topambtenaren, politiecommissarissen, en rechters aan op hun schandelijke optreden tot nu toe, aanspreken. Dat zijn de VERANTWOORDELIJKEN met de MIDDELEN.
.
Enneh, je mag het niet zeggen, maar ik hoop dat er eens een partij prominent het slachtoffer wordt van de huidige wetteloosheid. Eens even kijken of dat dan nog allemaal onderbuik is.
Ik vraag me af of de beledigde bevolkingsgroepen bingokaart van Annabel langzamerhand niet vol begint te zitten met aanvinkte namen.
Mejufvrouw Nanninga... graag ook 177 maal vertalen in andere Amsterdamse inwoners talen. Dan weten die ook wat ze moeten doen of niet...
Straks in het stemhokje moeten mensen ingrijpen en uit gewoonte dat bolletje eens niet bij de VVD rood kleuren..
'Amsterdammers zelf een actievere bijdrage leveren' daar gaat het al mis!
Toch helpt het wel, als je dichtbij een treinconducteur gaat staan die belaagd wordt door een Marokkaans incestproduct.
Zelf een keer gedaan.
Het werkt!
Wat is dit voor waanzin? Als we nou eens afspreken om tuig gewoon op te sluiten in plaats van op straat rond te laten rondlopen?
Dick Nanninga had een goed kophoofd.
Wanneer je "echte Amsterdammers" zou gaan bewapenen, heb je maar 25 pistolen nodig.
REAGEER OOK