Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Werkloze man weigert uitkering, zoekt baan

manzoektbaanweigertuitkering.jpgZE BESTAAN NOG: Mensen die vrijwillig een paar van die zwaarbelaste sterkste schouders willen zijn. Die op eigen koopkracht door het leven willen gaan. Die hun dagen niet als shagrokende, Schultenbrau lurkende en handophoudende bankaardappel willen slijten. Die geen 'woonbijdrage' op gaan halen met de fiets die ze van hun 'fietsbon' gekocht hebben. Die geen zes kinderen werpen voor hun dertigste en dan gaan klagen dat het leven zo duur is. Benjamin Keizer uit het Groningse Vlagtwedde is zo iemand. Zijn baan als distributiemedewerker houdt op te bestaan in januari 2014 en hij heeft nog niets nieuws. Maar Benjamin is een gezonde Hollandse kerel die het verdomt om uitkeringstrekker te worden, dus heeft hij zichzelf op Marktplaats gezet. Benjamin heeft zijn havo-diploma op zak, is niet werkschuw maar wel creatief en zelfstandig, en is fulltime beschikbaar voor alles behalve horeca. Uitstekend cv op aanvraag. Bescherm een bedreigde bikkelsoort, geef Ben een baan!

Reaguursels

Inloggen

Het klinkt wel stoer maar het weigeren van een uitkering is verboden in Nederland.
Het risico bestaat dat mensen zichzelf - gedurende een lange periode zonder inkomen - in grotere problemen werken die vervolgens door gemeenschappelijke voorzieningen moeten worden afgedekt. Toch maar even dat formuliertje ophalen dus, crimineel.

Alexander-D66 | 17-12-13 | 17:41

Laat hem maar eens gaan werken, kan hij eindelijk z'n schuld afbetalen van m'n kameraad...

St01ne | 17-12-13 | 09:52

Zo Hoort het.

12pints | 16-12-13 | 23:49

HBO denkniveau maar schrijft als een kleuter.
Brouhur | 16-12-13 | 15:47 | + 4 -

HBO is een werk niveau, niet een denkniveau ;-)

mister niet scherp | 16-12-13 | 23:06

@Madame Bonbon | 16-12-13 | 22:14 | + 0 -
"Waarom moet ik er in godsnaam over vallen dat u de d's en t's niet weet te gebruiken?"

Ja waarom doet u dat, ik weet het wel, alleen ik doe het soms niet en maak een fout, vandaar ook een mea culpa. Het wel weten en niet goed doen is de basis van de erkenning van de fout. Snap je dat, zonder besef en kennis wat het goede is, kan je het foute niet inzien.

Ik heb geen fulltime baan, ik ben geen ZZP-er, ik heb geen bijstand. Ik reaguur ongeveer gemiddeld 800 keer per maand, dat is 27 keer per dag, dat is 2,7 keer per topic.

Ik multireaguur omdat ik het leuk vind om te doen.

Ik zal in mijn loze comments er op letten, op mijn zinnige niet.

Mijn doel is niet mijn geloofwaardigheid, maar de reden dat u mij leest is wel nieuwsgierigheid om ergens in te geloven.

Dank voor dit interview.

Kaas de Vies | 16-12-13 | 22:55

Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:33 | + 0 -

Waarom moet ik er in godsnaam over vallen dat u de d's en t's niet weet te gebruiken? En dan de hele tijd uw mening willen ventileren, hoe vaak wel per topic? Heeft u een fulltime baan? Of werkt u als ZZP'er? Of heeft u een uitkering en multireaguurt u om de dag door te komen? Ik raad u aan om in uw loze momenten de grammaticaregels eens door te nemen. Wordt u geloofwaardiger door.

Madame Bonbon | 16-12-13 | 22:14

Toch grappig dat het stukjes schrijver begint over bankhangen. Laat zien dat van Rossum het nieuws totaal niet volgt.

witte strepen | 16-12-13 | 21:31

Kraakpand dus.

kloopindeslootjijook | 16-12-13 | 20:20

Wat een kul. Als je per maand ongeveer 1000 euro nodig hebt om alles van te betalen is na een half jaar 6000 euro op. Heb je geen 6000 euro, dan heb je een probleem na 6 maanden en woon je alsnog bij je ouders of in een daklozencentrum.

Kortom, hij is zo dapper om in te teren (respect) maar het houdt gewoon ergens op omdat in Nederland alles geld kost, tenzij hij in een kraakpant zit of bij pa en ma thuis.

En als iedereen dat gaat doen hebben we gewoon een miljoen daklozen erbij op straat, een verder vastlopende economie en heul veul woninginbraken.

En zoveel daklozenkranten zijn er niet, dussss...

kloopindeslootjijook | 16-12-13 | 20:17

Respect. Die gast komt er wel ;-)

Rest In Privacy | 16-12-13 | 19:52

'becherm de bikkel'? Haha ja, uit medelijden iemand een baan geven.

profiteroles | 16-12-13 | 19:41

Ja, prachtig, klap klap klap

T woord uitkeringstrekker is ook weer s gevallen opdat men zich hier als hardwerkende superieur kan voelen.

maar nee, de goede deugd gaat met of zonder deze geweldige mensen langzaam verloren.

Het zal nog wel even duren eer de knop om gaat, maar juist omdat we op een vrijwel geheel geautomatiseerde wereld afgaan, is het onvoorwaardelijk basisinkomen eigenlijk onvermijdelijk geworden,

De productiviteit is enorm toegenomen in de afgelopen decennia en regeringen en banken etc. KUNNEN op bepaald moment niet meer doen alsof dat GELD allemaal is opgebracht door mankracht, nee het in stand houden van de kunstmatige schaarste zal ze niet lang meer lukken.

Dus pluk de dag, en pluk de vruchten van de erfenis van een eeuw industrialisering. Vraag gratis geld aan voor je basic needs, niemand zal dr onder lijden, zeker de bank niet!

FILMPJE

www.youtube.com/watch?v=fxp3Jsw58to

micd | 16-12-13 | 19:40

Hij lijkt een beetje op koning Willy. Zonder hulp van mama Havo; nog slimmer ook. Ietsje meer pilsen en wat visage en WA heeft een prima stand-in.

Rommelende Onderbuik | 16-12-13 | 19:38

"Veel media berichten over de nivellering van de topinkomens en de gevolgen daarvan voor de ambitie. Maar staan we ook stil bij de nivellering van de lage inkomens en wat dát doet met de ambitie van Nederland?

De opnames van het laatste seizoen van het RTL-televisieprogramma ‘Een Dubbeltje Op Zijn Kant’, waarin ik gezinnen uit de financiële problemen help, zijn net afgelopen. Meestal bezuinigen de gezinnen in financiële problemen al op alle kostenposten. Daar valt weinig eer te behalen. Maar aan de inkomstenkant kan vaak nog wel het een en ander verbeterd worden.

Meestal probeer ik gezinnen tot meer inkomsten te bewegen: ‘Waarom gaan jullie niet allebei werken?’, ‘Waarom ga je geen veertig uur werken?’ Of: ‘Je kunt er best een bijbaan bijnemen.’ Het meestgehoorde antwoord dit laatste seizoen was: ‘Nee, ik kan niet meer werken, want dan verlies ik mijn toeslagen.’ Of deze: ‘Dat heb ik uitgerekend, maar dan hou ik maar € 150 netto per maand over en daar ga ik natuurlijk niet acht uur per week extra voor werken.’

Om helemaal gek van te worden. Hoezo geef je je ambitie geen kans en laat je je tegenhouden door fiscale argumenten? Vorige week kreeg ik een mail van een jongen die eindelijk, na veel moeite, een arbeidscontract had gekregen voor 40 uur per week. Hij verdient het minimumloon en vroeg zich af of hij niet beter aan zijn baas kon vragen om 36 uur te gaan werken in plaats van 40 uur, want hij had uitgezocht dat je bij een werkweek van 36 uur € 9,47 per uur krijgt en bij een werkweek van 40 uur € 8,53 per uur. In beide gevallen krijg je dus € 341 per week, ongeacht of je nu 36 of 40 uur werkt. Dus wat levert vier uur extra werken dan nog op?

Ja, dit is Nederland, het land dat iedere vorm van ambitie door zijn fiscale regime, compleet ontmoedigt. Het land met een belastingvoordeel als je een niet-werkende partner hebt, waar een gewerkt uur in een parttimebaan netto meer oplevert dan een uur in een fulltimebaan, waardoor driekwart van de werkende vrouwen dan ook parttime werkt. Waarom zouden ze fulltime gaan werken als dat netto nauwelijks meer oplevert?

Het land waarin mensen met een minimumuitkering van zoveel regelingen gebruik kunnen maken, dat ze er niet aan moeten denken om te gaan werken…

We zitten in een pittige crisis, maar wel een die oplosbaar is: met ambitie. Ambitie wordt aangejaagd door het streven naar verbetering. Maar die verbetering moet je dan wel gegund worden. Wat hebben we aan een fiscaal regime dat iedere stimulans om jezelf te verbeteren, dempt?

Elimineer alle toeslagen, regelingen, kortingen en foute prikkels binnen het belastingstelsel. Verwerk alle besparingen daarvan in de inkomstenbelasting, zodat ieder gewerkt uur ook navenant oplevert. Hoe moeilijk kan het zijn?

Annemarie van Gaal

King of the Oneliner | 16-12-13 | 19:23

Prachtige actie man. Succes ermee en ik hoop dat je snel iets vindt. Maar waarom geen horeca? Bij het Arsenaal in Nijmegen kun je werken en roken tegelijk!

extrasaus | 16-12-13 | 19:08

Mission accomplished!
Pagina is weg..
@DoctahDie | 16-12-13 | 19:01

Eerst heeft hij wel al netjes "januari" gemaakt van "januarie". Daarna gelijk een baan gekregen dus!
--Of niet blij met alle aandacht op GS.--

Poesje in t midden | 16-12-13 | 19:07

Mission accomplished!
Pagina is weg..

DoctahDie | 16-12-13 | 19:01

pongauer | 16-12-13 | 18:47 | + 0 -
Gelijk heb je. Niks belasting betalen eis gewoon een stukje grond en red je kont.

Veel Vaak | 16-12-13 | 18:55

Kaas zoekt geen baan maar solliciteren doet hij wel.

Veel Vaak | 16-12-13 | 18:53

Ik ben ook werkeloos op dit moment(al maanden). Heb altijd mijn belastingen en premies netjes afgestaan om ons sociale stelsel in stand te houden, en nu ik er zelf aanspraak op wil maken geven ze niet thuis. Er lopen daar gasten rond die het fatsoen niet hebben om schoenen aan te trekken(maar wel een barcelona trainingspak dus aan centen geen gebrek) wanneer ze een "oetkering" komen aanvragen. Die gasten lopen godverdomme lachend weer naar buiten met hun zakken vol! Ik ken mensen van 20-25 die van hun leven nog nooit gewerkt hebben en elke maand gratis geld krijgen, en niet een beetje ook. En die gekken in den haag verwachten zeker van mij dat ik, wanneer ik weer werk heb, hier weer aan mee ga betalen? Pleur op ik ga echt alles op alles zetten om de boel te flessen. Eerlijkheid en fatsoen zijn dood en je bent een domme lul als je er nog voor betaald.

pongauer | 16-12-13 | 18:47

Ik heb ook een (bij)baan nodig. Op mijn laatste sollicitatie kwamen 800 reacties. Dat is niet solliciteren, dat is een loterij.

MacMiep.nl | 16-12-13 | 18:45

Heeft wel het profiel van een emigrant...

duitse herder | 16-12-13 | 18:35

En zo hoort het.

Heb ooit ook recht op een uitkering gehad voor een maandje tussen 2 banen in. Heb ik ook niet gedaan omdat ik het (gelukkig) niet nodig had.

Maar de grootste reden was dat ik zoveel dat het zoveel tijd en energie koste om aan alle formuliertjes te voldoen dat ik liever een maandje verlof opnam zonder inkomsten.

adslben | 16-12-13 | 18:34

stiloloos | 16-12-13 | 17:42 | + 3 
Ik in soortgelijke situatie alleen werd ik na 15 jaar werken en een plotselinge verhuizing dusdanig geschoffeerd door de cwi medewerker dat ik heb bedankt en zelf verder ben gegaan. Klacht werd wel serieus genomen maar uiteraard zonder consequentie.

Veel Vaak | 16-12-13 | 18:25

Fantastisch van Ben hoor, maar als alle tienduizenden werkzoekenden op Marktplaats gaan staan haalt dat ook weinig uit. Misschien helpt het als GeenStijl al die mensen evenveel ruimte geeft als Ben kreeg.

De Geus | 16-12-13 | 18:16

Andere werkloze:
Zoekt uitkering, weigert baan.

Bert van Ernie | 16-12-13 | 18:09

Ondanks zijn jonge leeftijd zijn dit soort gasten een uitstervend ras.
En ach die paar spelfouten... leve de spelling- controle!

manmettas | 16-12-13 | 17:56

De ondernemer die deze vent niet binnen sleurt is een lul.

Rien7847 | 16-12-13 | 17:49

Hulde voor deze gozer, niet zeiken maar aanpakken. Verwachtingspatroon bijstellen, jij komt er wel met deze instelling.

carramba | 16-12-13 | 17:49

Ik heb één keer bij het CWI gezeten omdat ik zonder werk zat. Toen zeiden ze ook: "Wil je een uitkering?". Ik gelijk: "Nee, ik wil een baan". Antwoord:"Ja, maar als je geen WW aanvraagd, kunnen we ook niet helpen aan een baan" Tha fuck, nou vraag maar aan dan die WW en geef maar snel een baan. Overigens week later via andere kanalen alweer werk.

stiloloos | 16-12-13 | 17:42

Leuke grap...

De hersenloze | 16-12-13 | 17:37

@crisiswhatcrisis | 16-12-13 | 16:42 | + 3 -
Zeker.

Kaas de Vies | 16-12-13 | 17:37

Benjamin Keizer is een eind-baas kun je van veel mensen niet zeggen, succes met het vinden.

r.s.jonkman | 16-12-13 | 17:36

Voor hem zijn er 300.000 jongeren die roepen geef mij een uitkering ik hoef geen baan.
Ik vind ook dat jongeren niet teveel hoeven te werken en moeten genieten maar geen gratis geld geven en niet meer leren was bij ons wel werken en niet rondhangen op straat met je pyjama broeken mentaliteit.

Veel Vaak | 16-12-13 | 17:30

Allemaal de schuld van Wilders! Oh wacht even... verkeerde site...
-naar Joop heen holt-

pim achtertuin | 16-12-13 | 17:26

Terpetijnzeikert | 16-12-13 | 15:54 |

Klopt! Was nog niet helemaal wakker. Maar het taal niveau onder HBOers is dramatisch. Ik kan het weten, bijna mijn 2e afgerond en ben niet de sterkste als het op d,t en dt's aankomt. Nog NOOIT op mijn vingers getikt. Zelfs niet bij mijn vorige scriptie. Leuk dat ik het heb gehaald, maar zelfs tijdens mijn LTS periode (heel vroegah)werd er op dat vlak veel strakker naar gekeken....

petros666 | 16-12-13 | 17:25

Als je op zoek bent naar werk mag je alleen niet kieskeurig zijn. Werk is werk.
Orator | 16-12-13 | 16:48 | + -1 -
---
Neemt niet weg dat de werkgever wel (vaak dom) kritisch is.

Als je niet het exacte papiertje hebt dat bij een bepaalde baan 'hoort' krijg je die baan niet. Ongeacht of je dat werk wel prima kan en gemotiveerd bent.

Ik vind het behoorlijk schandelijk dat piloten, cardiologen, architecten ed niet aan de bak komen en van pure ellende maar gratis gaan werken om maar ervaring te behouden. Zodat, mocht die klote crisis eens over zijn, ze tenminste in het werkveld terecht kunnen waar ze jaren voor gestudeerd hebben.

harstef | 16-12-13 | 17:24

Vrij vertaald is het oude koek. Een ontslagen galeislaaf moet voor zichzelf zorgen. Die dingen gebeuren,[den]. Voor geschieddeskundigen het moment van reformatie. Wat lariekoek/religie verandering word genoemd. Een eigen bedrijf starten is helden moed, niet zoeken voor de volgende boot. Dat heet berusting of geloven in.

biltong | 16-12-13 | 17:20

Lekker terug naar een vervolg studie jong. HAVO heb je ook geen KUT aan in dit leven. Gewoon doorleren.

WatZalIkErvanZeggen | 16-12-13 | 17:18

@wakkere_nederlander | 16-12-13 | 17:17
ik ook!
fuck de letter r

wakkere_nederlander | 16-12-13 | 17:17

@ilse | 16-12-13 | 15:27
Hij heeft HBO denkvermogen maar dat gebuikt hij alleen als het echt nodig is.

wakkere_nederlander | 16-12-13 | 17:17

Wat een baas,kan mij buurt nog wat van leren,als ik vroeg weg ga naar mijn werk lijkt de buurt uitgestorven,want ja eerst uitslapen is de eerste regel van een uitkering,volgens hun dan.

ron78 | 16-12-13 | 17:15

Hij voelt zich 'gebruikt'. Ah mensen, ik lig dubbel hier. Maar zijn initiatief juich ik van harte toe. Succes kerel!

milky bar | 16-12-13 | 17:15

Waar zit de like-button op Marktplaats?

De waard zijn gast | 16-12-13 | 17:09

Ik zelf heb mbo niveau 2,heb altijd gewerkt ben nu 28 en moet helaas echt, weer iets gaan doen aan school ofzo red het niet meer.
Maar het onderwijs is niet meer wat het geweest is hier in dit land dat was het al niet toen ik stopte met school.
En ik sta altijd verstelt hoe lui studenten zijn en hoe naïef hoger opgeleiden mensen zijn,o ik heb een diploma nou nu zal alles wel goed komen.
Nee werken met je donder ik kom van een familie trotse boeren ziek zijn doe ik niet aan ja oke 40 graden blijf ik wel thuis.
De mentaliteit is weg bij mensen

bruce wayne | 16-12-13 | 17:05

Laat hem een voorbeeld zijn voor de 'Dauer'-reaguurders die zichzelf aan hun toetsenbord hebben vastgelijmd. Naar buiten gvd en handen uit de mouwen!

milky bar | 16-12-13 | 17:00

@Orator | 16-12-13 | 16:48

Er zijn wel wat vacatures ja, waar ik allemaal op reageer. Alleen zijn er teveel andere die dat ook doen en zo is het dus mogelijk dat een baan niet snel gevonden is.
Ik ben helemaal niet kieskeurig, ik solliciteer mij suf en op alle soorten werk.

weerstand | 16-12-13 | 16:58

kijk dit het dus het hele probleem hier,ik heb mbo niveau 2,en heb adhd dus vond school altijd beetje saai,heb altijd gewerkt maakt niet uit wat hoppa gewoon doen.
En ik sta dan toch altijd verstelt dat een hoop hoog op geleiden mensen echt uit een ei komen,o ik heb een diploma dus ik ben hoger dan dan jij bent ba ba wat een zielig gebeuren altijd.

bruce wayne | 16-12-13 | 16:57

"houdt op te bestaan in januari 2014 "

Gelul dus, laten we even afwachten tot het zover is.

Flipus | 16-12-13 | 16:57

@crisiswhatcrisis | 16-12-13 | 16:42
Dus, wel of geen crisis?

weerstand | 16-12-13 | 16:56

Chapeau. Als meer mensen dit zouden doen, dan scheelt dat enorm. Er zijn overigens nog heel veel vacatures te vinden... hier verbaasde ik mij nog wel over. Als je op zoek bent naar werk mag je alleen niet kieskeurig zijn. Werk is werk.

Orator | 16-12-13 | 16:48

Held. Helaas is het bij velen andersom, die weigeren te werken en zoeken een passende uitkering.

panadol | 16-12-13 | 16:48

Ik heb HBO+ met LBO denkniveau :-/

Shareholder II | 16-12-13 | 16:46

Heeft al een vriendin.

GeefMijMaarKipSate | 16-12-13 | 16:44

@kaas
Ze heeft HBO Rechten gedaan. Ze solliciteert op ELKE vacature, bij advocatenkantoren, bij UWV, bij Douglas, you name it.
Diep triest.

crisiswhatcrisis | 16-12-13 | 16:42

Teken dat je teveel tijd op geenstijl doorbrengt: je denkt dat als je werkeloos raakt de overheid meteen achter je aan komt sprinten met een uitkering, die je dan moet 'weigeren'.
Dat wordt nog een vervelend verhaal als hij straks de huur niet meer kan betalen en dan toch maar naar het uwv stapt.

Ik wens die jongen veek succes in zijn zoektocht, maar hij als hij geen baan heeft gekregen via vacture-sites, waarom zou dat via marktplaats dan wel lukken (okay, heel misschien is er een werkgever die 'orginaliteit wil belonen', maar dan werkt dat dus wel alleen voor deze jongen en niet voor werkeloze#2 die zichzelf markplaats op slingert).

******** | 16-12-13 | 16:38

Liever ėėn hardwerkende havoklant, dan tien afgestudeerde culturele antroposofen, die heel misschien ooit een verkapte, niets toevoegende, ambtenarenbaan gaan krijgen. Om maar wat te noemen.
aardappelninja | 16-12-13 | 15:35 | + 40 -
---
Ja, of van die lui met zo'n fopstudie als cardiologie en dan MET behoud van uitkering gratis aan de slag willen in het ziekenhuis. Of van die duffe piloten die betalen om te mogen werken.

Ja, dan liever 1 ongeschoolde jongere die wel hard wil werken en, zolang hij nog werk & geld heeft, geen uitkering wilt aanvragen. Ik vraag me af hoelang dat duurt.

harstef | 16-12-13 | 16:36

@the Jackdawn | 16-12-13 | 16:16
NIet waar, ga maar met mij mee een rondje langs de kassen, dan zal je zien dat daar voor NL'ers die voor het minimumloon willen werken geen baan te krijgen is. Want die Polen enzovoorts kunnen eronder gaan zitten....

weerstand | 16-12-13 | 16:35

Volgens Quinsie is dit racisme.

funkyd | 16-12-13 | 16:34

wat doet ie in de tussentijd dan, leven van de lucht? op een houtje bijten? vind ik knap hoor.. of woont ie nog thuis en leeft ie op kosten van paps en mams?.. vragen,.. vragen..

Intelroy | 16-12-13 | 16:33

Wat hij niet verteld is of hij ook doorslikt, en wat zijn grenzen zijn.

Onderbuik | 16-12-13 | 16:32

Kom daar maar eens om tegenwoordig tussen alle meuk.
Johnny Hotrod | 16-12-13 | 15:41

Wat weet jij van de advertentie die ik vanmiddag heb geplaatst?

L. Rakker | 16-12-13 | 16:32

' een baan '.. hahaha, nee tegenwoordig begin je eerst een paar jaar als vrijwilliger.
als je dan heel goed je best doet krijg je er bijstand voor.. die met die krukken van de PvdA die heeft dat bedacht.
Dus ga poepluiers in het verzorgings tehuis verwisselen.. leuk, ben je gelijk onder de mensuh en doe je werkervaring op.

(c)ZWITSUL | 16-12-13 | 16:31

@Het_Genie | 16-12-13 | 16:05 | + 1 -
Foutje, kan gebeuren.

Kaas de Vies | 16-12-13 | 16:31

@klaarmee | 16-12-13 | 16:02

Oh jij hebt werk, mooi :-)
Ik kom uit Den Haag en ook opzoek naar werk, de afstand naar A'dam is geen obstakel. Ook ik heb al maanden geen bijstandsuitkering (WW bestaat niet voor ondernemers die maandelijks 20+ immigrantenfamilies aan het onderhouden was) willen ontvangen nadat mijn ex mijn onderneming van mij heeft afgenomen.
Nu zit ik al paar maanden zonder inkomen, en kan nergens terecht bij de instanties die wel altijd bij mij kwamen aankloppen omdat we het zo "eerlijk" moeten verdelen in dit land.
Gelukkig heb ik wat vrienden die mij letterlijk in leven hebben gehouden, anders had ik nu op straat geslapen en moeten stelen om te kunnen eten.
En voor de mensen die zeggen dat je altijd kan werken, dat is gewoon niet waar op dit moment. Al het ongeschoolde werk hadden we Polen voor binnengehaald (die werken onder minimumloon en dat mag ik niet doen), maar zelfs die zijn straks kapot geconcurreerd door de Roemenen en Bulgaren (diegene die niet gaan bedelen en stelen).

En omdat we tegenwoordig zo hard genaaid worden zal ik met mijn toekomstige ondernemingen een constructie opzetten gelijkende een "Double Irish With a Dutch Sandwich".

weerstand | 16-12-13 | 16:30

Hee Benno, waarom ga je niet naar het arbeidsbureau of uitzendbureau en/of reageer je een van de talloze vacatures? Een MBO/HBO-diploma koop je desnoods online als stukje investering.

Shareholder II | 16-12-13 | 16:28

In de jaren '80 werd er door mijn VVD vriendinnen altijd laagdunkend gedaan over een uitkering: "Als je echt wil is er altijd werk" en "die WW is veel te hoog". Dat nivo.
Nu staan ze zelf in de rij bij het UWV. Boven de 45 dus kansloos op de huidige arbeidsmarkt. Met hun studies Frans en Kunstgeschiedenis...

Mammeloe | 16-12-13 | 16:27

De minkukel waart weer rond, komt vast van die trollenbak die weer in jail zit.

Terpen-tijn | 16-12-13 | 16:26

#helpbenaaneenbaan

Richie | 16-12-13 | 16:26

deflatie is natuurlijk devaluatie.

ad melkert | 16-12-13 | 16:25

Sorry; moet zijn Ben...

Air van Boven Dorens | 16-12-13 | 16:23

Even voor diegenen die hun vraagtekens hebben over de spelling. Ik heb 2 zoons die HBO "doen" in dezelfde leeftijd. Ook hun spelling is dramatisch, kennelijk wordt HBO overgewaardeerd. We moeten er maar mee leren leven als maatschappij, het onderwijs wordt nooit meer wat het in het verleden ooit geweest is.
Stekeltje | 16-12-13 | 16:12 | + 0 -

.

voor klachten over de denivelering/dequalificering van het onderwijs kunt U terecht bij het PvdA hoofdkantoor. Ook het HBO-onderwijs moest toegankelijk(er)/laagdrempeliger worden voor onze nieuwe medelanders. Noem het maar de deflatie van het onderwijs.

ad melkert | 16-12-13 | 16:23

HBO-denkvermogen... hoe meet je dat?

tinus stittelaar | 16-12-13 | 16:23

De hamvraag: is Ben bereid te verhuizen voor zijn nieuwe "uitdaging"?
jemagookniksmeer | 16-12-13 | 16:17
-
Is dat een oplossing? Wat kost een verhuizing tegenwoordig en zit een andere gemeente te wachten op een importwerkeloze wanneer Jan na 2 tijdelijke contracten bij Randstad standaard gebonjoured wordt...?

Air van Boven Dorens | 16-12-13 | 16:21

@Echtjoh92 | 16-12-13 | 16:00
Maar Benjamin januarie wil niet in de horeca want dat is hard werken. Hij zoekt iets creatiefs.

the Jackdawn | 16-12-13 | 16:21

Grappig idee van zo'n knul. Ik gun hem van harte een baan. Net als alle werkzoekenden die niet meer inwonen en dus ook niet de luxe om een uitkering te weigeren vanwege huur- of hypotheekverplichting.
Misschien hebben de ouders van Ben nog ruimte voor iemand uit deze groep: www.legerdesheils.nl/nieuws/nieuwe-arm...

metzonderzijwieltjes | 16-12-13 | 16:21

jemagookniksmeer 16:17
Tuurlijk, als schoolverlater heb je een riant loon, daar kan je makkelijk een mooi appartement van huren...

Terpen-tijn | 16-12-13 | 16:21

Wat deze man over het hoofd ziet is dat hij serieus in de problemen komt als het water hem aan de lippen komt te staan en hij echt niet een andere keuze heeft dat tóch die uitkering aan te vragen.

Feitelijk ben je namelijk VERPLICHT jezelf als werkzoekende in te laten schrijven bij het UWV op het moment dat je WEET dat je werkeloos GAAT WORDEN.

Gelijktijdig dien je dan een uitkering aan te vragen en ben je tevens sollicitatieplichtig.

Het UWV zal hem verwijten dat hij zich niet aan dit beginsel gehouden heeft en zal hem tegen die tijd een fikse korting op zijn toch al niet riante uitkering voorleggen.

Waarmee aangetoond dat zelfredzaamheid niet gewaardeerd wordt...

Air van Boven Dorens | 16-12-13 | 16:20

Getuigt jezelf met een in twee minuten getikt stukje op Marktplaats zetten wel van zoveel initiatief? Klinkt mij eerder in de oren als wachten totdat men je werk komt brengen.

En een uitkering weigeren is pas indrukwekkend als je je eigen voer en onderdak moet betalen, niet als je een thuiswonend broekie bent...

SynthetischBismut | 16-12-13 | 16:19

@Het_Genie | 16-12-13 | 16:08 | + -1 -
Let anders zelf even wat beter op, met je gezever over spelling. Dat reaguursel was helemaal niet van mij.

daatzel | 16-12-13 | 16:18

@Ashtrey | 16-12-13 | 16:14 |
T is niks voor niks een genie.

Uw Verzekeringsadvis | 16-12-13 | 16:18

De hamvraag: is Ben bereid te verhuizen voor zijn nieuwe "uitdaging"?

jemagookniksmeer | 16-12-13 | 16:17

@MowFowkin | 16-12-13 | 15:28
Precies, eerst op kosten van de belastingbetaler een Havo opleiding doen waar je niets mee kunt beginnen en nu zeuren. Werk zat in de kassen maar daar zal meneer zich wel te goed voor vinden.

the Jackdawn | 16-12-13 | 16:16

De nieuwe helden, mensen die willen werken.

Uw Verzekeringsadvis | 16-12-13 | 16:14

@Het_Genie 16:05/08
Spellingsnazitischeverdernietstoevoegendenepgenialezeiknicht! Spel ik dat zo goed?

Ashtrey | 16-12-13 | 16:14

Misschien is politicus iets voor deze man, wel een baan en geen werk.

Andersom dag | 16-12-13 | 16:14

@Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:26 |
Jij hebt geen tijd voor een baan.
Je bent te druk met spammen op GS
Kansloos figuur

Wajong | 16-12-13 | 16:12

Even voor diegenen die hun vraagtekens hebben over de spelling. Ik heb 2 zoons die HBO "doen" in dezelfde leeftijd. Ook hun spelling is dramatisch, kennelijk wordt HBO overgewaardeerd. We moeten er maar mee leren leven als maatschappij, het onderwijs wordt nooit meer wat het in het verleden ooit geweest is.

Stekeltje | 16-12-13 | 16:12

De noeste Groningse arbeider van vroeger is door het linkse gepamper, van na de oorlog tot nu, verworden tot een watje die leeft bij de subsidietiet en nog steeds, ook al helpt het geen reet, links tot uiterst links stemt.

Deze jongen is goddank uit het juiste hout gesneden en wil iets met zijn leven.... Succes!!

Fatwabuster | 16-12-13 | 16:12

Ben benieuwd of hij ook nog zo makkelijk denkt als hij zelf de rekeningen moet betalen en zn moeder niet elke avond om 18:00 het eten klaarzet

Steed | 16-12-13 | 16:12

Is waarschijnlijk geen reaguurdert ;-P

ff zonder dolle, leuk werk is natuurlijk ook leuk om te doen!

Rugblaffer from hell | 16-12-13 | 16:11

Ik hoop voor de beste man dat hij niet in het uitzendcircuit terecht komt. Hij verdient beter...

Air van Boven Dorens | 16-12-13 | 16:10

Praters worden nooit doeners, maar doeners kunnen heel goed praters worden. Deze gast is een doener!

Toe Maar dan | 16-12-13 | 16:10

@daatzel | 16-12-13 | 16:05
"Je zegt 2 jaar werkeloos, dus dat betekend dat ze ..."
--
BetekenD? Basisschool niet afgemaakt? BetekenT.

Het_Genie | 16-12-13 | 16:08

@ paranoya 16:02

Wil jij misschien zijn "schlijpmachine" kopen?

eerstneukendanpraten | 16-12-13 | 16:07

Linksom of rechtsom, ik vind deze jongen een held. Al is het alleen al voor het tonen van karakter. Hetgeen ik veelal mis tussen het voedselbank-gejank van heden ten dage...

ozewiesewoze | 16-12-13 | 16:07

Tjiezus, hoeveel werkeloze schoolmeestertjes zitten hier wel niet?

Terpen-tijn | 16-12-13 | 16:07

Dus 20 jaar en alleen havo, ga dan studeren. Neem een bijbaantje dat netto net zoveel oplevert als je distributiebaantje en probeer iets meer zelflerend vermogen op te bouwen door 24 uur na plaatsing een keer je eigen januarie/hoofdletterfouten uit je advertentie te halen. Verkoopt beter me dunkt.

de Voorzittert | 16-12-13 | 16:07

Dit moet een held voorstellen?

Iemand die na de middelbare school qua opleiding al de handdoek in de ring heeft gegooid? Die spreekt over een HBO-mentaliteit, terwijl hij schrijft op het niveau van een twaalfjarige?

Prik mij maar lek.

SynthetischBismut | 16-12-13 | 16:06

Aanbod aanvaart.
Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:33
--
AanvaarT? Met een 't'?
Man, man, man.

Het_Genie | 16-12-13 | 16:05

Ik spreek hem nog wel als hij op zichzelf woont, kijken of hij dan nog steeds een uitkering weigert.

daatzel | 16-12-13 | 16:05

@crisiswhatcrisis | 16-12-13 | 15:28 | + 21 -
Tenzij ze getint/zwart, achterlijk of lichamelijk gehandicapt is krijgt ze dat niet zomaar.

Ook is de woonsituatie van belang. Je zegt 2 jaar werkeloos, dus dat betekend dat ze bij een 'verzorgende' in woont om tenminste nog een beetje geld te hebben. Zolang ze daar in blijft wonen krijgt ze nog geen drol aan uitkering.

Voor de blanke niet-linkse knakker zonder politieke connecties en/of mogelijkheden om 'gaten in de wet' te zoeken is een uitkering krijgen niet zo makkelijk...

LangeTijdGeleden | 16-12-13 | 16:05

Het lijkt sympathiek, maar een uitkering is geen "gunst" voor de "zwakkeren". Het is een product waar je niet om hebt gevraagd en waarvoor je wel gedwongen wordt om voor te betalen. Dat dit inmiddels zo automatisch gaat dat je dit geld niet eens in handen hebt gehad doet hier niet aan af.

Ruimhartig weigeren van een uitkering is hetzelfde als je cipier vriendelijk lachend een maaltijd weigeren met de gedachte: ik ben zelfstandig genoeg om mijn eigen brood te verdienen. Dat ben je inderdaad, als je volledige zeggenschap had over je leven en je inkomen. Maar zolang ik 60-70% van mijn inkomen moet afdragen, neem ik iedere gelegenheid te baat om dit geld terug te nemen.

Ludwig von Mises | 16-12-13 | 16:04

En nog eisen stellen ook :) Geen horeca please :))

Kaan78 | 16-12-13 | 16:03

ow mooi kan hier beginnen, wel lastig forensen groningen - amsterdam

klaarmee | 16-12-13 | 16:02

ilse | 16-12-13 | 15:27 |
Aan het HBO natuurlijk.

polt | 16-12-13 | 16:01

Goedzo gozer! Good for you!

paddostoel | 16-12-13 | 16:00

@Patriek van den Earn
Dat gezegde gaat nog steeds op als je maar zoekt buiten wat je wilt. Ik werk nu voor een fastfood bedrijf, kom iedere maand 200 euro tekort maar het is beter dan niks.

Echtjoh92 | 16-12-13 | 16:00

@wilmeister00
Dus in jouw ogen moet de hele beroepsbevolking uit het oosten van Nederland naar het westen toe om een baan te zoeken?
Klinkt niet echt realistisch.

JantjeContantje | 16-12-13 | 16:00

Voor WW draag je gewoon premie af tijdens je werk. Sukkel.

knutsel | 16-12-13 | 15:59

@Terpetijnzeikert
Ik heb het al verbeterd hoor. Grammatica is trouwens een onderdeel van de Nederlandse taal wiesproater.

wilmeister00 | 16-12-13 | 15:58

terpentijnzeikert 15:54
Jij hebt zeker niet lang nagedacht over je nik?

Terpen-tijn | 16-12-13 | 15:58

Makkelijk zeggen dat je een uitkering weigert wanneer je nog lekker bij je pappie en mammie woont en helemaal geen uitkering kunt krijgen vanwege het gezinsinkomen...

Perv | 16-12-13 | 15:57

@JantjeContantje
Klopt, is niet netjes, maar als je een baan zoekt wel realiteit.

wilmeister00 | 16-12-13 | 15:55

@wilmeister00 | 16-12-13 | 15:54
1 ding heeft hij met jou gemeen, het slechte gebruik van de Nederlandse taal en grammatica.

Terpetijnzeikert | 16-12-13 | 15:55

Respect!

Zaniker | 16-12-13 | 15:54

@petros666 | 16-12-13 | 15:53
Dyslectisch? Er staat januarie.

Terpetijnzeikert | 16-12-13 | 15:54

Feit is wel dat deze jongen dus eigenlijk niks kan. Geen technische opleiding, kan ook niet netjes schrijven, kan alleen hard werken zegtie. Ervaring in de distributie zegt ook niks, dat is het soort werk dat iedereen kan en waarmee je geen waarde toevoegt aan een product. Basishouding is prima, maar de skills moeten verbetert.

wilmeister00 | 16-12-13 | 15:54

De eerste die pijn deed aan mijn ogen was februarie. Maargoed, wens hem veel succes toe!

petros666 | 16-12-13 | 15:53

@wilmeister00
En door zulke vooroordelen blijft dat ook zo, helaas.

JantjeContantje | 16-12-13 | 15:52

HBO denkvermogen en de taalfouten van een leerling van de basisschool. Niet zo gek dat je geen baan krijgt.

Terpetijnzeikert | 16-12-13 | 15:51

Hij is reeds gebruikt en moet opgehaald worden, maar hij is voor alles in behalve horeca. Spelling is wel een minpunt, maar die heb je niet nodig als je een slijptol hanteert. Kortom, er moet werk te vinden zijn voor deze jongen, zelfs in de omgeving van Groningen.

Van Druten | 16-12-13 | 15:51

Btw. als iemand nog werk heeft als (taxi)chauffeur, miniumloon is goed... Geen zwaar werk, ben lichamelijk versleten.

Terpen-tijn | 16-12-13 | 15:50

@misterion | 16-12-13 | 15:33
Ik ben niet zo'n rekenwonder maar zo op mijn Jan Boerenfluitjes staat Jan met de pet bij 30% inkomstenbelasting de eerste 4 maanden van een jaar voor niks te werken. Januari, februari, maart en april dus. Dan betaalt ie over alles wat hij koopt minstens 20% btw, da's de maand mei en juni erbij. Als Jan met de pet ook nog een auto heeft en een sigaretje en een pilsje lust dan kan hij nog een twee maanden extra sloven voor Den Haag, zitten we al in september. Oh ja, Jan Pettemans betaald ook nog iedere maand een paar honderd euro aan een zo goed als niet meer bestaande gezondheidszorg, ook gauw een dik maandsalaris. Jan met de pet slooft dus al van januari tot en met oktober voor Den Haag zonder daar feitelijk iets van terug te zien. Jan met de pet is dan nog niet genoeg afgeperst en uitgemolken want dan komen de gemeenten hun deel aan bloedgeld opeisen. Jan Pet en zijn modale gezin mogen van geluk spreken dat er twaalf maanden in een jaar zitten en dat de grote aankopen gedaan kunnen worden van het vakantiegeld want zoals ik het zie staat Jantje van januari tot november voor de kat z'n kudt te werken
Ik kan het natuurlijk mis hebben, zoals ik al zei, ik ben geen rekenwonder.

Conan de Rabarber | 16-12-13 | 15:49

Klasse, maar eerst maar eens verhuizen naar het westen. In Vlagtwedde blijf je nl werkeloos tot aan je dood.

wilmeister00 | 16-12-13 | 15:49

Het merendeel van de huidige werkelozen willen niets liever als weer aan de slag, maar ja, verkeerd bouwjaar, verkeerd geslacht en niet bekende met versie 4.435.999 van een obscuur software pakket.
.
Zelfs uitzendbureau´s verliezen nu klanten (werkgevers) als nog een keer komen met een gemotiveerde en uiterst geschikte kandidaat die als enige het gebrek heeft dat hij van voor het bouwjaar 1968 is.

Ranja Drinker | 16-12-13 | 15:48

Een billboard hiervan zou het wellicht ook wel goed doen in een kansenwijk.
Kunnen die bezuinigingen van 6 miljard ook gelijk weer van tafel.

Ommezwaai | 16-12-13 | 15:47

HBO denkniveau maar schrijft als een kleuter.

Brouhur | 16-12-13 | 15:47

Leuk iniatief, maar had hij echt geen andere foto?
Nu moet er maar net heel toevallig iemand meelezen die een bedrijf heeft dat spiegels van oude auto's afslijpen doet.

Cuyahoga | 16-12-13 | 15:46

Het is igg geen pietje precies.
Havo stelt niks voor, makkie, weet je wie er ook Havo heeft gedaan? (ik) en die Britt, ze spreekt geen woord Engels. Zegt ze zelf.

Terpen-tijn | 16-12-13 | 15:46

@duitse herder 15:39
Haha. Daar geloof jij in?
Heeft madame Inga de astrologische handopleggende tarotkaartkennende charlatan jou zeker verteld dat je Nederland als de wiedeweerga moest verlaten?
Duidelijk.

Ashtrey | 16-12-13 | 15:44

Jammer dat op dergelijke advertenties alleen escortbureau's reageren.

Petrus de Rewa | 16-12-13 | 15:44

Advertentie in:
Kalenders en Agenda's

Goed zo die is echt opzoek...

ZamZara | 16-12-13 | 15:44

Alsof ze op de HBO op grammatica en spelling letten...

Heerser J | 16-12-13 | 15:43

-weggejorist-

Patriek van den Earn | 16-12-13 | 15:42

@Kaleknicker

hmmm, jij is geen familie.

Kale_Knikker | 16-12-13 | 15:42

Voor wat betreft de spelling. Gezien het gemiddelde niveau op Marktplaats is dit nog een prima advertentie. Het is tenminste duidelijk wat er aangeboden wordt en wat er gevraagd wordt. Kom daar maar eens om tegenwoordig tussen alle meuk.

Johnny Hotrod | 16-12-13 | 15:41

Waarom wel je naam, maar niet je cv?
Wat kan er nou instaan wat een ander (nog) niet mag weten?
School afgerond, bloembollen gepeld en een krantenwijk gehad?

Terpen-tijn | 16-12-13 | 15:40

Moet ongetwijfeld een Ram zijn als sterrenbeeld...

duitse herder | 16-12-13 | 15:39

@miguellos 15:32
Nee jij bent een taalvirtuoos.

Ashtrey | 16-12-13 | 15:38

@Kaleknicker | 16-12-13 | 15:36 | + 0 -
Nee ze houdt nep van me.

Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:37

@Kaas de Vries

Vraag eens aan uw moeder of ze wel echt van u houdt?

Kaleknicker | 16-12-13 | 15:36

Grappig dat dit door een persoon is geschreven met een HBO-denkvermogen, terwijl je uit dat stukje tekst op Marktplaats minimaal 5 fouten kunt halen qua spelling en zinsopbouw..

JantjeContantje | 16-12-13 | 15:36

MowFowkin | 16-12-13 | 15:28
Liever ėėn hardwerkende havoklant, dan tien afgestudeerde culturele antroposofen, die heel misschien ooit een verkapte, niets toevoegende, ambtenarenbaan gaan krijgen. Om maar wat te noemen.

aardappelninja | 16-12-13 | 15:35

We kunnen hier wel een beetje lopen spelnaziën, maar liever dat Grunninger Reaguurdr's wakker worden en hun netwerk aan het werk zetten.

ole guapa | 16-12-13 | 15:34

Wat een held.

Hendrikus Boentjer | 16-12-13 | 15:34

@miguellos | 16-12-13 | 15:32
Dieploma?

Conan de Rabarber | 16-12-13 | 15:33

@Kaleknicker | 16-12-13 | 15:31 | + 0 -
Aanbod aanvaart. Bij deze hebben een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst afgesloten, indien u mij het werken als toiletreiniger bij de NS onmogelijk maakt ga ik direct naar de kantonrechter.

En zo kan ik weer 12 maanden niet werken, zonder uitkering.

Het leven is zo simpel.

Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:33

Ik heb al 3x recht op een volledige WW-uitkering gehad en in plaats daarvan gewerkt. Ik heb buiten huur- en zorgtoeslag nooit enige uitkering ontvangen. Maar, ik rookte (tot 12 jaar geleden) wel shag en ik drink nog steeds Schultenbräu. Dus ik vind dat shagrokers en Schultenbräu-drinkers hier onheus bejegend en gestigmatiseerd worden. Zo.

Chielie | 16-12-13 | 15:33

Kijk dat is prima inzet, alleen word inzet in dit land niet beloond alleen zwaar bestraft met hoge belastingen etc, terwijl een uitkering daarin tegen. waar je geen ene aars hoeft te doen en toch elke maand 1000 op je rekening krijgt gestort. Heel krom

misterion | 16-12-13 | 15:33

't is dat die vacatures bij Eric de vlieger al opgevuld zijn door Tofik Dibi en dat Ferrier mens anders had hij vast bij de Vlieger aan de slag gekund.

Conan de Rabarber | 16-12-13 | 15:33

Zeker goede actie! maaarr:
Een havo dieploma en dit soort schrijffouten en geen hoofdletter gebruik? Ga een leuke studie doen man!

miguellos | 16-12-13 | 15:32

ik ga het woord voor het eerst en het laatst gebruiken maar ik denk dat het hier wel op van toepassing is.

Toppertje!

AbbaCafe | 16-12-13 | 15:32

Goeie actie! Ik hoop dat hij snel een baan heeft!

Blote Bertus 2000 | 16-12-13 | 15:32

Jammer van de Januarie Benjamin, ik gunde het je zo.

Bluebook | 16-12-13 | 15:32

@MowFowkin: ja, und? Misschien zijn er wel redenen voor. Iemand die WIL werken, komt er uiteindelijk. Met of zonder diploma.

Rest In Privacy | 16-12-13 | 15:32

Waarom gaat hij niet gewoon naar het HBO. Het is eeuwig zonde om geen vervolgopleiding te doen als je have/vwo hebt gedaan.

Pantheist | 16-12-13 | 15:32

@Kaas de Vries

Ja hoor: Toiletreiniger bij de NS.

Kaleknicker | 16-12-13 | 15:31

Nomen est omen, keizer!

NACademicus | 16-12-13 | 15:31

Hulde voor die man. Maar van al het belastinggeld wat hij heeft betaald mag hij best iets terugkrijgen tijdens zijn zoektocht. Voor wat hoort wat!

Rudjen | 16-12-13 | 15:30

Alhoewel ik zijn poging waardeer, heb ik een hekel aan mensen die op hun eigen advertenties bieden. Zelfs een HBOer zou moeten begrijpen dat je daar een ander account voor gebruikt.

Johnny Hotrod | 16-12-13 | 15:30

@MowFowkin | 16-12-13 | 15:28
Studeren is enkel voor kinderen met welgestelde ouders, doe eens wakker worden..

Boris die Sauertopf | 16-12-13 | 15:30

conditie : gebruikt :)

Duck Twacy | 16-12-13 | 15:30

@Kaleknicker | 16-12-13 | 15:29 | + 0 -
Heb je een baan voor me?

Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:30

heel leuk allemaal. maar benjamin woont denk ik nog bij zijn pa en ma, dus iets makkelijker lullen dan een 55 jarige bouwvakker met een aangesmeerde woekerhypotheek. maar wel hulde knul.

spijs plettinum | 16-12-13 | 15:30

Wanneer Benjamin daar zonder beschermende bril en mondkap gaat staan slijpen dan vermoed ik dat hij niet het scherpste mes uit de bestekla is.

Simon de Danser | 16-12-13 | 15:29

Zelfs als je weet dat je goedkoper qua kosten/vaste lasten uit bent met een uitkering tegenwoordig. (Nouja, als Man waarschijnlijk nóg nét niet)

Held.

LangeTijdGeleden | 16-12-13 | 15:29

@crisiswhatcrisis | 16-12-13 | 15:28 | + 0 -
2 jaar na haar afstuderen? Wat heeft ze gestudeerd en op wat voor banen solliciteert ze dan?

Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:29

Uitkering? Ik Ben toch niet gek!?

Ashtrey | 16-12-13 | 15:29

Een echte Keizer

Boris die Sauertopf | 16-12-13 | 15:29

Ik verwacht dat deze man binnen 1 week een baan heeft...

@Kaas: Wat lul jij toch altijd achterlijk man. man. man.

Kaleknicker | 16-12-13 | 15:29

Hij krijgt een tientje van me, als hij die auto poetst!

Brinkman | 16-12-13 | 15:28

Havo diploma en dan niet doorstuderen..

MowFowkin | 16-12-13 | 15:28

Je durft niet je CV op marktplaats te zetten, maar wel je 06-nummer :P

Thomas5385 | 16-12-13 | 15:28

Zijn Nederlands is in ieder geval niet van HBO-niveau.

brutus68 | 16-12-13 | 15:28

Alleen maar aanmoedigen dit soort acties!

NogSteedsNiet | 16-12-13 | 15:28

Hulde.
Ik heb een vriendin die na 2 jaar na haar afstuderen zoeken inmiddels *overweegt* om een uitkering aan te vragen. Eveneens: hulde.

crisiswhatcrisis | 16-12-13 | 15:28

mar een woord. hulde voor dit voorbeeld !

giovanni erkelens | 16-12-13 | 15:27

Benjamin zegt HBO-denkvermogen te hebben maar zijn stukje barst van de spelfouten. Ligt dat aan Benjamin of aan het HBO? Desalniettemin beter dan uitkering trekken.

ilse | 16-12-13 | 15:27

Ik weiger ook een uitkering, maar ik zoek geen baan.

Kaas de Vies | 16-12-13 | 15:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken