Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hans van Baalen (VVD) is nog steeds een totale lul

heilhans.jpgEuropa zou harder moeten werken voor de burger, zei Hans van Baalen in juli 2010 tegen de Azijnbode. Het Europarlement is 'corvee', zei Hans van Baalen in diezelfde maand tegen Metro. Want in het Europarlement kun je tussen bijna 800 collega's toch geen verschil maken. Dus heeft Schwanz van Faalen er een sport van gemaakt om dan maar zo min mogelijk te doen, daar maximaal inteken-vergoedingen voor te graaien en alle kritiek pedanterig weg te lachen. Kwoot van een boos BNR-meisje: "Van Baalen stemt niet alleen het minst, van alle Nederlandse Europarlementariërs voert hij ook het minst het woord en dient hij het minst aantal voorstellen in. Een hoop minst voor iemand die verkondigt dat Europa eens harder moet gaan werken voor zijn burgers." Jups. Van Baalen vindt zichzelf superbelangrijk en bazelt een boel over hoe hij met 'een been in Brussel en een been in Nederland' staat, maar de vadsige niemandsvertegenwoordiger zit vooral met twee handen in de bodemloze honingpot van het Brusselse bonussysteem. Leuk voor de VVD ook. Daar zijn ze al zo opzichtig in een schizofrene ideeënstrijd verwikkeld voor/tegen/voor/tegen/voor meer Europa, krijgen ze er ook nog eens zo'n arrogante, waardeloze, zelfvoldane zak hooi als lijsttrekker bij. Die door MinPres Mark natuurlijk met lovende woorden geprezen wordt. In 1998 schreef Aart Brouwer van de Groene Amsterdammer dat voormalige semi-nazi en fervent uniformdrager Hans van Baalen een domme lul is. Vijftien jaar later en er is niets veranderd. Oprotten met zulk lamlendig regentenvolk met hun 'eerst cashen, dan misschien de kiezer' mentaliteit. Bah.

Reaguursels

Inloggen

Waar zijn we beter mee af: met een politicus die niets doet of eentje die alsmaar wetten en amendementen indient. Ik weet 't wel.
Kernactiviteit van politici: sociaal klinkende argumenten verzinnen om de lasten te verzwaren.
Hoe minder ze doen, des te beter. Go! Van Baalen!

Inextremis | 15-12-13 | 11:40

Hahaha, Timmerfrans neemt het op voor Van Baalen. De lamme die de blinde leidt. Een stem voor Van Baalen is echter wel een stem voor de zeer onwenselijke Verhofstadt!Voor Zimmerschwanz maakt het niets uit,als hij maar kan blijven zitten.

xavier | 14-12-13 | 18:07

-weggejorist-

Bataaf | 14-12-13 | 16:27

Een loepzuivere non valeur.

Bataaf | 14-12-13 | 16:26

Hij zou zomaar een broer van Tjibbe Joustra kunnen zijn. Ook zo'n volgevreten varkenskop!

eNtRoPy | 14-12-13 | 15:31

VVD en volksverlakkerij, zo synoniem met elkaar dat je er allang niet meer verbaasd over kunt zijn.

dr.dunno® | 14-12-13 | 14:05

maar je moet ook een totale LUL zijn wil je bij de VVD passen of horen ,intelligentie van een walnoot bezitten en veel minkukels als vrienden of vriendinnen hebben .
daarnaast je voordoen als arrogante zwakzinnige is een plus .

rukkieduck | 14-12-13 | 13:11

Een prima omschrijving van van Baalen. Maar zoals ik al eerder heb gezegd: De VVD heft zichzelf op. Nu ook door domheid.

Rest In Privacy | 14-12-13 | 12:16

En volgens mij strafbaar volgens hun eed.

Makemyday! | 14-12-13 | 11:45

De val van Europa is al begonnen! www.liveleak.com/view?i=d8c_1386625691...
Hier zie je niks over op onze corrupte media, die tot voorbij hun ellebogen erin zitten.
Het signaal wat hier van uitgaat is zo enorm sterk dat je er echt niets van hoort. Uiteindelijk pikt het volk het niet langer en zal de politie of leger los moeten gaan op eigen volk. Goed dat Wilders altijd hoofdelijke stemmingen heeft gehouden. Goed voor daderduiding in de toekomst!

Makemyday! | 14-12-13 | 11:42

Die Van Baalen, was dat niet een fanboy van ome Joop G.?

LJBrinkhorst | 14-12-13 | 11:34

Van Baalen is zoals eigenlijk alle VVD-ers gespeend van enige vorm kritiek op de EU. Hij is in die zin een echte EU-er, zoals eigenlijk ook alle D66-ers en PvdA-ers. Alles wat de EU machthebbers uitkotsen is voor hen welgedaan. Voor de vorm, vooral en alleen tijdens verkiezingen, trekken de VVD-ers, D66-ers en PvdA-ers nog weleens een grote broek aan en durven dan quasi, na consultatie met Brussel, de EU soms kritisch te benaderen. Zodra de verkiezingen achter de rug zijn worden alle grote woorden (zoals bv de
€ 1.000,= van Rutte) terstond weer ingetrokken. De minachting die VVD-ers, D66-ers en PvdA-ers hebben voor Nederland en de Nederlandse burger is ronduit stuitend.

Boy Cot | 14-12-13 | 11:03

in de jaren 70 een foute jongen, flirtend met extreem rechts. Mag men dat hem nadragen?
Toen hebben we hem bespot.

onieteau2 | 14-12-13 | 10:55

Enquete Hanz von Baalen, wat zou hij gedaan hebben als hij de Tweede Wereldoorlog had meegemaakt ?
1) 20 Jeauden op zolder nemen
2) Verlinken dat de buurman 20 Jeauden op zolder heeft
3) Verzetsleider worden
4) Kameraad worden bij de NSB
5) zich aanmelden bij de Waffen SS

Rijole | 14-12-13 | 10:28

jip jip jip jip job job job job akela wij doen ons best
voor onze potemonaie.

gerben48 | 14-12-13 | 10:14

Zou Hansje al van zichzelf Balen inmiddels ?

ja,diedus! | 14-12-13 | 08:48

@pitabroodje 05:51
Hans van Baalen is een corporatist. Dus collectivistisch. Dus anti-kapitalistisch. Dus links.

tipo | 14-12-13 | 08:40

bovenwater | 14-12-13 | 06:18 | + 2 -
-------
We hadden sowieso teveel ambtenaren en bestuurders in Nederland.
Maar sinds EU-Brussel erbij is gekomen is het nog veel en veel erger geworden.
We sterven van de ambtenaren, die ons een hele hoop geld en zorgen kosten.

pitabroodje | 14-12-13 | 08:06

Na het landverraad van Balkenende (referendum) en de op dat verraad doorgaande Kunduz kliek, worden we geregeerd door landverraders die Nederland een schatplichtige €U/4e rijks provincie maken...
Zouden de mensen die op de Kunduz partijen gestemd hebben wel begrijpen dat ze zich daarmee medeplichtig maken aan dat vuige landverraad?
Sorry, denk dat ze er gewoon te dom voor zijn...

Hendrikaatje | 14-12-13 | 08:05

Democratie zonder inspraak op basis van bijdrage werkt gewoon niet meer en houdt de sterken in de samenleving gevangen in een mediocratische kooi. De sterken "verlaten" daarom het systeem en de hele boel stort in. Daarom MOET de overheid kleiner. Hier weer goed voorbeeld van het onvoorstelbare gepruts van onze "hobbyisten en andere corrupte ambtenaren": www.at5.nl/artikelen/117661/in-totaal-...
KUTSOCIALISTEN

bovenwater | 14-12-13 | 06:18

Van Rossem is links, dus die zal over de VVD niet veel goeds schrijven.

pitabroodje | 14-12-13 | 05:51

Sins midden 2009 zit Hans in het Europees Parlement.
Hij geniet een goed inkomen als europarlementarier....
maar wij hebben pech, want sinds 2009 is het alleen maar slechter geworden in Europa.

pitabroodje | 14-12-13 | 05:48

Als ik die Aart zo lees dan is Van Baalen omhooggedreven wit schuim.

Spielmacher | 14-12-13 | 04:44

Tja het is voor mij niet vreemd dat Rutte vol lof over Von Baalen is. Benno scheen hem ook te mogen. Trefwoorden: uniformen, volksverlakkerij en verering van je-weet-wel (die ook zo van verering hield).

Shareholder II | 14-12-13 | 03:14

Hofnar.

h.a.k. blok | 14-12-13 | 02:56

Ik was in Haren | 14-12-13 | 02:19 |
Een verdomd goede keus, waarop ik slechts een beetje kon voortborduren. Vergif, dat is waar het om gaat hier, Adam, Eva, de slang.
Als je van Baalen uit het aards paradijs, genaamd Brussel, trapt, dan sterft hij meteen. Niet opgewassen tegen de wildernis.

Schoorsteenveger | 14-12-13 | 02:31

Schoorsteenveger | 14-12-13 | 02:04 |
Het is bij jou ook nooit in 1 keer goed he? :P

Ik was in Haren | 14-12-13 | 02:19

@Schoorsteenveger | 14-12-13 | 02:04
Die lui hebben niets te vertellen, het is een podium meer niet. Walgelijk volk, dat wel.

Ongeblustekalk | 14-12-13 | 02:14

Ik was in Haren | 14-12-13 | 01:48 |
Ik zou eerder zeggen "injecting with a poison", in plaats van "injected with a poison". Het zijn lui die gif verspreiden, slangen die bijten, varanen die met elke beet dodelijke infecties veroorzaken.

Schoorsteenveger | 14-12-13 | 02:04

@Ik was in Haren | 14-12-13 | 01:48
Muziek om te combineren met een bizar dansje.
#done

Ongeblustekalk | 14-12-13 | 02:00

Een obese narcistische patjepeeër uit de kweekvijver van de veuveudee.
Beter niet teveel woorden over vuil maken

daytripper | 14-12-13 | 01:43

bakoenin | 14-12-13 | 00:51 |
Vertel het mij, wat is er gebeurd met het ware communisme? Vertel het mij, wat is er gebeurd met het ware socialisme? Waar zijn al die lui die de wereld zouden gaan veranderen gebleven? Weggekropen? Doodgegaan? Of hebben ze, ieder voor zich, het geloof in de oude waarden opgegeven?

Schoorsteenveger | 14-12-13 | 01:20

Als ik Hans van Baalen zie, dan moet ik onwillekeurig denken aan de evolutietheorie. Sommige soorten overleven, andere sterven uit. De Neanderthalers hebben het niet gehaald, hadden kennelijk niet de genetische bagage om te kunnen overleven, alle mutaties incluis.
Met Van Baalen zie je een soort ontstaan die geheid een doodlopende straat is, een soort die perfect aangepast is op de huidige situatie, zich met het grootste gemak laat vetmesten zonder er iets voor te hoeven doen, maar volstrekt niet in staat zal blijken om zich aan te passen aan welke verandering dan ook. Van Baalen is de aartsrvader van de nieuwe Neanderthalers, het ras dat zich vestigt in de grotten van Brussel en Straatsburg, denkend veilig te zijn, maar gedoemd om uit te sterven.

Schoorsteenveger | 14-12-13 | 01:09

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:58
Ook jij trapt er weer met open ogen in.
Spekman is net zo socialistisch als dat van Baalen liberaal is.
Niet dus, van VVD tot PvdA en doe GL er ook maar bij, het zijn gewoon klonen van elkaar, de verschillen zijn miniem, en allemaal zijn ze zonder uitzondering Eurofiel.
Ja ze voeren om de zoveel tijd leuke toneelstukjes op als zouden er ideologische tegenstellingen zijn, maar dat is slechts om u te laten besluiten om op een van deze klonen te stemmen, zodat de macht gewoon weer netjes verdeeld wordt tussen de clubjes.
En het ene moment heeft de VVD de meeste stemmen, en het volgende moment de PvdA. Hoera, een feestje voor de achterban, de oprechte liberaal of socialist denkt dat er dan wel wat zal veranderen.
Nope.
Helemaal niets, het spelletje om de stoeltjes gaat gewoon door, want deze partijen zijn ook niets.
Er zit buiten wat holle retoriek om totaal geen ideologische of zelfs maar economische achtergrond achter.
Een tragi-komedie met slechte figuranten die elkaar de baantjes toespelen.
En u en zovele kiezers beschouwen het als een boeiend schouwspel.
Gefopt.
En dan mogen die koppen weer komen opdraven bij P&W of DWDD, en hun afgezaagde verhaal vertellen, maar als je heel goed luistert dan hoor je maar 2 dingen:
Ego en macht.
Trap er toch niet meer in, het gaat nergens over, het zijn geen socialisten, of liberalen, en er zijn geen tegenstellingen. Die lui komen bij elkaar op de borrel.
Het enige doel is handhaven van de status quo, en dat gaat het beste als ze jou kunnen manipuleren om maar vooral op een van die clubjes te stemmen.
Stem op mij, ik ben liberaal, stem op mij, ik ben socialist.
Verwaterde oubollige begrippen.
Lachwekkend.

bakoenin | 14-12-13 | 00:51

Jim Lovell | 14-12-13 | 00:24 | + 0 -

Ik ben niet zo van Balen, lul.

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:26

Jackanders | 14-12-13 | 00:22 | + 0 -

Hey lul, ik heb je gemist. Wat denk je van dit weekeinde als toto?

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:25

@Baby Rasta | 14-12-13 | 00:12
Baal je daar van?
Wat is die van Baalen een totaal-lul, vind je niet? Zo'n type dat voordringt bij de KFC.

Jim Lovell | 14-12-13 | 00:24

Er is in het geval van van Baalen wel sprake van een verzachtende omstandigheid natuurlijk.
Hij is zo geboren, als totale lul.

Jackanders | 14-12-13 | 00:22

Ik was in Haren | 14-12-13 | 00:16 | + 0 -
Je hebt geluk dat je mag reaguren vanuit de bajes. Toen ik vast zat mocht ik niks.

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:21

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:11 |
Hier zit het vol met mensen, die er niets aan konden doen:
goo.gl/maps/5eME1

Ik was in Haren | 14-12-13 | 00:16

Jim Lovell | 14-12-13 | 00:11 | + 0 -
Ik ben geen Antillaaan, lul.

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:12

Sorry voor de 3voud. Ik kon er niks aan doen.

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:11

@Baby Rasta | 14-12-13 | 00:07
Heb je vandaag al kip gegeten, lul?

Jim Lovell | 14-12-13 | 00:11

In Europa is er maar 1 partij voor mij, www.artikel50.nl Zit tussen de PVV en de VVD in en Nigel Farage steunt Artikel 50. Dat is voor mij genoeg...

Allemamachie | 14-12-13 | 00:08

-weggejorist-

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:07

-weggejorist-

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:07

Wie is geen totale lul? Van de week nam ik tram 9 en ik stapte uit bij Kneuterdijk. Ik wilde even wat vervuild voer eten bij de Mac tegenover de kamer en ik zag paardenvriend Henk Bleker er uit een steeg kruipen omdat het natuurlijk niet mooi staat dat hij gemengd paardenvlees eet bij de MAC. 2 dagen gelede stond Tredje Tievus achter mij in de rij in de kassa bij mijn lokale Albert. Ik maakte een grap tegen hem in de zin dat ik hoopte dat hij mn bonuskaart niet zou afluisteren. Hij kon er wel om lachen.

Baby Rasta | 14-12-13 | 00:07

Outsider-Inside | 13-12-13 | 21:54
Waar een echte onderzoeksjournalist meteen zou moeten induiken is het volgende:
Wie is verantwoordelijk voor die komma, en waar is het geld terechtgekomen.

de honden blaffen... | 14-12-13 | 00:01

nielsjuuh23 | 13-12-13 | 21:02
Dat Van Baalen een botte luie lul is.
En daar lopen er helaas nog veel meer van rond bij de VVD.

80 | 14-12-13 | 00:00

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:50 |
Naieve idealisten? Als ik Spekman zie, danm zie ik allesbehalve een naïeve idealist. Dan zie ik een drammer, een dictator, een apparatsjik. Socialisten zijn nietsontziende gelijkhebbers, machtswellustelingen,
Begon al met Robespierre.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:58

Avond, zeg ik als zoon van Gideon.

Baby Rasta | 13-12-13 | 23:56

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:44 |
Ik geloof nog altijd dat het bij de PvdA naïeve idealisten zijn, die er tijdens hun politieke carrière achter komen, dat de wereld toch echt anders in elkaar zit, dan dat hen altijd is voorgehouden en dat zij ons vervolgens voorhouden. Zijn ze er eenmaal achter hoe de maatschappij in elkaar steekt, dan gaan ze uiteindelijk zelf ook voor het grote geld. Zie bijvoorbeeld Wouter Bos.

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:50

Het is natuurlijk best wel heel erg 'zwaar' om voor 175k elke dag op te moeten komen dagen om te stemmen of je voor of tegen a) de gloeilamp stemt.
b) kromme komkommer stemt.
c) vul zelf maar in.

ProAsfalt | 13-12-13 | 23:47

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:38 |
Als ik die kop van Samsom zie, dan weet ik dat hij verdomd goed wéét dat hij liegt. Spekman idem dito. Wat die socialisten wél hebben is dat ze vinden dat ze aanspraak mogen maken op de leugen, dat ze inrteger bezig zijn zelfs als ze liegen e bedriegen en stelen en roven. VVD'ers weten gewoon dat ze niet integer zijn.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:44

@Mega Mindie 2 | 13-12-13 | 23:36
Je beschrijving is van toepassing voor elke politicus (pur sang).

Vaffanculo! | 13-12-13 | 23:40

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:34 |
Ik denk dat dat misschien ook wel het verschil tussen de PvdA en de VVD is. De PvdA gelooft in haar eigen leugens, de VVD weet ergens zelf wel dat ze liegt.

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:38

Van Balen is VVD-er.
Dat wil gewoon zeggen deze meneer:
Liegt
Bedriegt
Is een oplichter
Kortom een VVD-er pur sang.

Mega Mindie 2 | 13-12-13 | 23:36

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:18 |
Nee, maar 'instralen' is wat ze allemaal proberen. Heet bij de PvdA bijvoorbeeld 'het eerlijke verhaal vertellen'.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:34

Heerlijk stukkie tekst weer. :)

Vaffanculo! | 13-12-13 | 23:29

@boasatlas | 13-12-13 | 23:09
Zoek anders even de betekenis op van 'pleonasme'. Geloof niet dat je dat bedoelt... Het is nu juist meer dan ooit een contradictio in terminis.

kezie | 13-12-13 | 23:28

Helder Groentje | 13-12-13 | 23:21 |
En als je journalisten er van beschuldigt, dat ze niet diep genoeg gegraven hebben, toon dan ook gelijk aan waarom dat zo is.

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:27

Wat een non issue. Echt te triest dat GS en andere 'journalisten' bezig zijn met lui werk en niet echt diepgravend hier in gaan spitten.
Als deze man echt zoveel meerwaarde heeft als hij zelf beweert, moeten die missie resultaten dus eenvoudig en goed op hem terug te leiden zijn.
Kost wat tijd om uit te zoeken, maar verifieer wat hij zegt en ga niet makkelijk op basis van wat statistieke leugens iemand zwart maken.

Het lijkt wel propaganda die hier bedreven word.

Helder Groentje | 13-12-13 | 23:21

Ommezwaai 23:15

ze ruilen de VVD in voor het nog linksere CDA, tot zover de ommezwaai.

Worstjes | 13-12-13 | 23:20

Hans van Baalen "Ik doe dit voor Nederland".. Ehhh... Yeah right.
Niet aanwezig zijn bij een stemming en toch 50% dagvergoeding ontvangen (?!), naast het exorbitante salaris. Dan ben je dus gewoon een ordinaire graaiende totaal lul. Met je poffertjes porem.

Botte Hork | 13-12-13 | 23:18

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:11 |
Alleen als ik zijn kop zo bekijk, heeft hij niet zoveel met water.

Ik was in Haren | 13-12-13 | 23:18

Bij de eerstvolgende verkiezing wordt (hopelijk) nu eens afgerekend met dit soort figuren en een club als de VVD.
Eigenlijk heeft de VVD bijna altijd mijn sympathie wel gehad, maar sinds Rutte minister-presidentje speelt is er weinig meer over van die club.
Neen, mijn steun zullen ze niet meer krijgen en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van vele Nederlanders ook niet meer.

Ommezwaai | 13-12-13 | 23:15

kezie | 13-12-13 | 23:08 |
Nou je het over Spijkermans hebt, van Baalen is meer de Jomanda van de politiek. Liegt tegen de klippen op en is gespeeld verontwaardigd als hij op die leugens wordt aangesproken.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:11

Integere politicus was ooit contradictio in terminis, maar is inmiddels een pleonasme.

boasatlas | 13-12-13 | 23:09

Hans Baalen is een beetje de Jack Spijkerman van de politiek. Zegt en doet ook altijd net de verkeerde dingen zonder er zelf conclusies aan te verbinden.

kezie | 13-12-13 | 23:08

Itzamná | 13-12-13 | 22:58 |
Dat op afstandelijke verdedigende denigrerende toon de hele tijd 'mevrouw' toevoegen aan elk afwerend antwoord sprak wat mij betreft boekdelen. Hij zat in het nauw. Niemand kan op twee plaatsen tegelijk zijn, dat wordt ook niet van die lul gevraagd. Maar stemrecht hebben, je voor dat stemrecht laten betalen maar geen stem uitbrengen, dat is niet te verdedigen.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 23:05

In de historie over Van Baalen gaat het over of hij in Leiden op straat het Horst Wessellied heeft gezongen.
Voor wie dat lied niet kent: dat was het partijlied van de NSDAP en werd ook gezongen bij de verloving van Juliana en Bernhard.

Guy Veropzoudten | 13-12-13 | 23:05

Zijn ouders kozen de naam hans balen. Wij nederlanders kiezen de naam hans lul dat is balen. Weer zo'n VVD er die liefst rijk wordt met niksdoen van gemeenschapsgeld. De elite club in en uit klokker. Hij verschilt niet veel van al die vvd klanten uit dat kudtkabinet. Corrupt tot op het bot. Nee die VVD . Die helpt wel mee om ons burgers slaaf te maken van die elite EU club malloten. Wordt tijd dat die vvders eens een gigantische schop tussen hun ballen krijgen. Stelletje enge clowns.

tweetybird | 13-12-13 | 23:03

Hoorde Hansie afgelopen week op BNR over z'n afwezigheid. Jawel, hij kon niet tegelijkertijd in Brussel, Straatsburg en Den Haag zijn.

Dat zou mij ook verbaasd hebben. Misschien moet iemand hem eens vertellen dat je ook kunt Skypen. Scheelt een hoop tijd en kan hij gewoon z'n 'werk' doen - als iemand al op het bespottelijke idee zou komen om zijn gegraai 'werk' te noemen.

Wel fijn dat hij VVD-er is. Nooit op die partij gestemd, even ziek als de PvdA en het CDA.
Kortom, opgerot met die obese zelfverrijker.

Itzamná | 13-12-13 | 22:58

Van Baalen ook al net zo'n helder licht als onze Ivo Opstelten.

Miezerig | 13-12-13 | 22:54

Hahaha, een uniform staat een kale brulkikker ook niet. Dat is alleen voor gespierde blondjes.

Jim Lovell | 13-12-13 | 22:52

Hans mag mijn schoenen niet eens poetsen en dat weet die plofkop maar al te goed.

Ongeblustekalk | 13-12-13 | 22:47

Als we dat europarlement nou es privatiseren............

Tom__66 | 13-12-13 | 22:42

Is alleen in beweging te krijgen in de kantine. Hoeveel schranst hij daar per jaar ?

niks mis mee | 13-12-13 | 22:41

Het ergste, volgend jaar gaat hij met voor keurs stemmen weer vier jaar verder met zijn bolle hoofd vullen.
En het VVD, ik heb schijt aan mijn kiezers, verhaal verder uitdragen.
Probeer dat soort van ongevraagd gezwel maar eens uit te filteren.

Carpe@diem | 13-12-13 | 22:40

Hij was ook ooit de grootste tegenstander van Geert W., trouwens, toen de laatste nog in de VVD fractie zat. Die twee konden het niet goed met elkaar vinden. Er zijn een boek vuile spelletjes gespeeld.

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 22:39

Totale minachting voor het belang van degenen die hem dit mandaat hebben toevertrouwd. Oh, wacht...

Ars Vivendi | 13-12-13 | 22:39

Gaat Powned/Pownews (weet ik hoe jullie sujetten door het leven gaan) er een langdurige kwestie van maken of is het morgen over en uit?

Jebediah | 13-12-13 | 22:39

Eerst cashen, dan misschien de kiezer? Een tamelijk beledigend commentaar, alsof de huidige generatie politici zich ook maar iets aantrekt van de belangen van de kiezer.

spanarchist | 13-12-13 | 22:36

@Rommelende Onderbuik | 13-12-13 | 21:05
Göring kon zich in ieder geval nog beroepen op zijn staat van dienst tijdens WOI, binnen de lüftwaffe.

Hans van Baalen komt op mij vooral (in uniform) over als pompeuze operette-officier. Net iets anders.

Ven1V1d1V1c1 | 13-12-13 | 22:30

@Van Duyvenbode | 13-12-13 | 22:04 |

Dat is dus het verschil tussen een Farage en een van Baalen: Van Baalen zwijgt over wat dit werkelijk betekent. De EU heeft een agenda die zelfs TK leden niet mogen kennen. Al die meelopers zwijgen ipv op de barricaden te staan. Farage weet dat de agenda is en is derhalve een roepende in de woestijn: Hem ondersteunen betekent gevaar voor de ranzige collaboratie die uitbetaald wordt in klinkende, gestolen cq opgeëiste euro's.

eastender | 13-12-13 | 22:22

.... Baklap... volgescheten walvisvel.... plofkop... narcist... vette pad.... karhengst.... stakker.... Eén grote wanvertoning.

Kees Knetter | 13-12-13 | 22:19

@Digideaud

Van Baalen mag dan het VVD-standpunt ten aanzien van de EU luid en duidelijk in de Nederlandse media verkondigen maar het levensgrote probleem van de VVD is nu juist dat de VVD stem in het Europees Parlement wordt verkondigd door de uber-federalist Guy Verhofstadt (voor de ideeën van Verhofstadt, en dus indirect ook die van de VVD, zie www.spinelligroup.eu/, ik ben na een kwartier uit ergernis maar gestopt met lezen).

En daarbij ben ik van mening dat de Europese Unie geen echte democratie is, de Europese 'demos' bestaat niet en dus kan er ook geen sprake zijn van een echte democratie. De overgrote meerderheid van de Europeanen kunnen zich niet identificeren met een Europese federale unie. In essentie is deze Europese Unie gewoon bewust gecreëerd door de politiek- en bestuurlijke elite van Europa ten faveure van dezelfde politiek en bestuurlijke elite. De regeringen van de natie staten hebben niet eens het lef om via grootschalige referenda aan de bevolking te vragen hoe het verder moet met het Europese project, simpelweg omdat de uitkomst hen niet aanstaat. De grootste bedreiging voor het voortbestaan van de Europese Unie zijn de Verhofstadt's van deze wereld omdat zij kiezers dwingen om extremer te gaan stemmen dan dat zij eigenlijk willen.

therealbraindump | 13-12-13 | 22:13

Ook al zo'n pauper.

van_de_pot_gerukt | 13-12-13 | 22:12

Billie TurfT.
Ja, die tweede 'T' is bedoeld.

Jackanders | 13-12-13 | 22:12

Blijkbaar is het grote graaien niet enkel een linkse bezigheid.

Loebas | 13-12-13 | 22:10

In de categorie deuren die al open staan open trappen:
"Het is 'echt onzin' dat stemmen in het Europees Parlement het belangrijkste is voor een Europarlementariër. Dat zei minister-president Mark Rutte vandaag"

Nee natuurlijk niet, GELD binnengraaien is waar je voor in EP gaat zitten, riant beloond, netto, en dan nog een pensioen wat 6x over de kop gaat. Oh ja en als je aanwezig bent krijg je een bonus.

Andersom dag | 13-12-13 | 22:05

eastender | 13-12-13 | 21:55

Van Baalen maakt slechts gebruik van de mogelijkheden hem gegeven door een verrot systeem. Alleen de weinige principiële lieden kunnen de vele verleiding weerstaan. Het systeem moet op de schop. Maar dat kan ik hier wel roepen, maar dat maakt natuurlijk niks uit. Het is toch al te laat. We worden allemaal weer arm gemaakt door de EU. Geen ontkomen aan. Zelfs Farage in één van zijn meest recente speeches erkent dit.

Rest In Privacy | 13-12-13 | 22:04

Van Duyvenbode 21:51
Schaf het Europees Parlement dan gewoon af. En de EU. En vervang het in een vrijhandelszone en niets meer dan dat.

Dan is het uitgesloten dat fraudeurs als Hans Van Baalen er op kunnen parasiteren.

tipo | 13-12-13 | 21:57

100% varkensvlees.

blijft leuk | 13-12-13 | 21:56

@Van Duyvenbode | 13-12-13 | 21:44

Onzin. Een rechtgeaard mens spreekt zijn eigen versie van eerlijkheid. De vergoedingen in de EU zijn opzettelijk zo hoog om het idee 'wiens brood men eet, wiens woord men spreekt' te verzekeren. Ze blijven allemaal zitten wegens riant. Anders waren de verhalen legio over hoe we genaaid zijn maar in het openbaar durft zelfs niemand te vertellen dat we niet meer in een democratie leven. Om maar een voorbeeldje te noemen.

eastender | 13-12-13 | 21:55

Hans van Balen valt in het niet bij het wanbeleid van de Amsterdamse PVDA Wethouder Peter Hilhorst die blijkbaar niet eens het verschil weet tussen een "punt" en een "komma" en daarom maar EUR 188 miljoen laat uitkeren in plaats van EUR 1,8 miljoen. Hoe vaak is hier op GS niet gewaarschuwd dat deze ex-Volkskrant columnist helemaal geen verstand van financien heeft? Nou dat blijkt dus wel.

Terwijl half NL zich druk maakt over de tongzoen van Onno Hoes lijkt me deze fuck-up van Hilhorst pas echt een goede reden om per direct af te treden als wethouder. Deze man kan duidelijk niet met (belasting)geld om gaan. Ongeschikt.

www.at5.nl/artikelen/117661/in-totaal-...

Outsider-Inside | 13-12-13 | 21:54

@schoorsteenveger
Ach dat graaien is nog het minste, dat doen ze in alle partijen, overal zitten foute figuren, zeker ook de linkse politici die elkaar de baantjes, subsidies enz toevoegen. Het is veel erger dat de VVD onder aanvoering van Rutte al zijn principes verloochent, de huizenmarkt om zeep heeft geholpen, een D66 beleid 100% uitvoert en zwaar kiezersbedrog heeft gepleegd. Van Baalen was en is een brallende zak lucht.

denoorman | 13-12-13 | 21:54

tipo | 13-12-13 | 21:47

Het kernprobleem is nogmaals dat goedbetaalde figuren ook nog eens de mogelijkheid krijgen dagelijks gratis geld op te halen voor een niet verleende dienst. Schaf dat af en Van Baalen blijft alleen achter de zak ophoudend.

Rest In Privacy | 13-12-13 | 21:51

denoorman | 13-12-13 | 21:41 |
De VVD is helemaal niet diep gezonken, had altijd al dit lage niveau. Het wordt allemaal wat zichtbaarder vandaag de dag omdat de profiteurs wat beter en wat vaker in de gaten worden gehouden.
En wat voor de VVD geldt, geldt ook voor andere partijen. Er was een tijd dat een goed dichtgeplamuurde en opgeschilderde facade voldoende was om de schone schijn op te houden, maar dat is zo gemakkelijk niet meer.
Van Baalen is gewoon tegen de lamp gelopen.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 21:49

@Van Duyvenbode 21:44
De moraal van Van Baalen is wel degelijk het kernprobleem, als hij niet zijn democratische plicht doet, wel het geld opstrijkt om vervolgens bier te zuipen in Den Haag op kosten van de hardwerkende Nederlandse burger.

tipo | 13-12-13 | 21:47

Het ergste is nog dat dit kabinet de D66 agenda volledig uitvoert en D66 stijgt in de peilingen en kabouter Pechtold politicus van het jaar wordt? Met dank aan Rutte en met dank aan de VVD. Hoe dom kan je zijn??

denoorman | 13-12-13 | 21:45

Dergelijke persoonlijke aanvallen vind ik verwerpelijk. Laten ze het systeem van daggeld bij het EP afschaffen. De parlementariërs verdienen al genoeg. Ze hebben een riant salaris.
Maar individuen in de mangel nemen schiet niet op. Het syteem moet op de schop. En dat dreigt uit beeld te raken; alsof de moraal van Hans van Baalen het probleem zou zijn, wat je daar verder ook van vindt. Het probleem is het systeem van daggeld - en niet de dubbele moraal van bepaalde types.

Rest In Privacy | 13-12-13 | 21:44

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:39

En toch kijk je er naar? Ik zou eens hulp zoeken dan.

brutus68 | 13-12-13 | 21:44

Flink valten, niks uitvoeren en maximaal opstrijken. Als het in de EU niks wordt voor hem, kan hij zo bij de PvdA of een andere links lullen rechts vullen kliek van totaaleikels die alleen geinteresseerd zijn in hun inkomen en verder schijten op alles en iedereen.

Pikkestrijder | 13-12-13 | 21:43

@DigiDeaud
Dit is een belangrijk thema. Heb je niks anders te doen??

denoorman | 13-12-13 | 21:43

Succes is verzekerd als politicus in het algemeen en de VVD in het bijzonder als je liegt alsof het gedrukt staat, je maag en je zakken vult tot je er bij neervalt ofwel tot je weekeinde op donderdagmorgen begint, je de kiezer de middelvinger geeft onderwijl je 'm doet geloven dat de vvd het beste met 'm voor heeft. Doel is iedere burger het leven zuur en zijn basale levensnoden zo goed als onmogelijk te maken. Dan ben je levenslang onder de pannen en je met honderd commissariaten het mannetje. Dat wordt een award, uit te reiken door het eigen slag: Rutte, Terpstra, Kroes, Jorritsma. En als het onverhoopt toch te erg wordt sla je, als Hoogervorst, op de vlucht naar Engeland, want echt afrekenen, dat heb je toch liever niet.

eastender | 13-12-13 | 21:42

Van Baalen past perfect bij ex-kampbeul(?)Martin Schultz en de op hol geslagen wereldvreemde eurofiel Verhofstadt. Hoe kan het dat de VVD zo diep is gezonken? Onbegrijpelijk.

denoorman | 13-12-13 | 21:41

@DigiDeaud | 13-12-13 | 21:39
Gelukkig trek jij wel volle zalen.

Dömper | 13-12-13 | 21:41

-weggejorist en opgerot-

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:39

Hans is de belichaming van de Duivel die rondwaart in de EU. Die Duivel fluistert in, spiegelt voor, liegt en bedriegt, buit uit, maakt misbruik, slachtoffert en vernietigt degene die in hem gelooft en zich door hem laat verleiden.

Schoorsteenveger | 13-12-13 | 21:38

@DigiDeaud | 13-12-13 | 21:35

Er schijnen mogelijkheden te zijn om zélf een blog op te starten... scherpe topics te schrijven etc.

In plaats van te zeiken op GS had je die tijd wellicht ook zelf kunnen gebruiken om iets leuks te schrijven...

Maarja. Zeiken op een ander is nog altijd makkelijker dan zelf in actie te komen om te laten zien dat je het evengoed of beter kan.

overVecht | 13-12-13 | 21:38

@DigiDeaud 21:15
De enige kloof die Hans van Baalen tussen politici en het volk gedicht heeft, is die naar zijn eigen portemonnee.

tipo | 13-12-13 | 21:37

@DaughtersofLot | 13-12-13 | 21:32
Reserveofficier.

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 21:37

Een uiterst hardnekkige roddel die binnen de VVD rondwaart over van B. is een verhaal over minderjarige jongens en Roemenië.

Petrus de Rewa | 13-12-13 | 21:36

@brutus68
Ach ja, als Geenstijl weer es een topicje moet maken beginnen ze over Van Baalen. Is ie weer een totale lul enz. Gaap. Tijd dat Geenstijl zich gaat vernieuwen, we hebben het allemaal wel gehoord.

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:35

@roverheid | 13-12-13 | 21:24
Doe daar maar een schepje bovenop. Naast het netto maandsalaris van €6200,- en een maandelijkse kantoorvergoeding van €4300 bedraagt de dagvergoeding €304.

drs.Nee | 13-12-13 | 21:34

Waarom draagt de man soms een uniform? Heb het aan google gevraagd, maar ook die wist het niet.

DaughtersofLot | 13-12-13 | 21:32

.......... en zal dat altijd blijven !

Lief meiske | 13-12-13 | 21:32

Gewetenloze zakkenvuller. Een van de vele.

Lobo | 13-12-13 | 21:32

Ook hier faalt Rutte weer opzichtig. Speknek van onze geliefde partij van de armetierigheid zou wel raad weten met zo'n brallerige windbuil.

denoorman | 13-12-13 | 21:31

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:24

Je bent een beetje Alice in Wonderland?

brutus68 | 13-12-13 | 21:31

Misschien moeten we ala Praag tegen de corruptr heersers ttv de USSR gaan rammelen met sleutelbossen als de eurocraten hun EU paleis in&uit gaan, tot dat, we pikken fraude niet, signaal riep 'El Lider Liberal' tijdens onlusten in Nicaragua op. www.youtube.com/watch?v=zaPEU1vSLFA

seven | 13-12-13 | 21:31

@brutus68 | 13-12-13 | 21:25

Doen we en komt goed.

overVecht | 13-12-13 | 21:30

Als je gek op geld bent en je hebt geen enkele vorm van schuldgevoel of fatsoen dan ga je in de politiek en likt en lobby't jezelf Brussel binnen. Zo, opgelost!

Daarna hoef je alleen nog maar mee te lopen en praten met Barroso en Rompie. Geld maakt niet gelukkig maar wel slecht.

doskabouter | 13-12-13 | 21:26

De pest is dat over 5 maanden de meeste kiezers dit niet meer (willen) weten en gewoon weer VVD stemmen. Of zijn de VVD-kiezers van dit moment hetzelfde laken een pak als hun "volks"vertegenwoordigers.

rien6139 | 13-12-13 | 21:26

overVecht | 13-12-13 | 21:23

Ja, die date met Maxime. Moeten we nog even regelen.

brutus68 | 13-12-13 | 21:25

Hij is een ware belichaming van de gemiddelde corpsbal. Een speknekkige dikkop met dronkemansgezicht die volledig incompetent is en daardoor afhankelijk is van corruptie en nepotisme om een baantje veilig te stellen. Nu wel even doorpakken en zorgen dat hij uit schaamte ontslag neemt. Oh wacht corpsballen ontbreekt het aan zelfreflectie en realiteitszin dus hij blijft gewoon met zijn gigantische reet aan het pluche kleven.

Pantheist | 13-12-13 | 21:25

Idd Hans van Balen is de lul...

HdJ& | 13-12-13 | 21:24

Een volgevreten varken met de ruggengraat van een naaktslak.
Overbodig pluchevulsel, voor de rest heb je er geen flikker aan, achterlijke corpsbal met zijn dikke nek.

Cuyahoga | 13-12-13 | 21:24

Dus als ik het goed begrijp uit dit filmpje: www.dumpert.nl/mediabase/6576438/4949f...
Als je als EU parlementariër er dus niet bent, strijk je nog steeds €150.- op per dag.

Dat heet in de volksmond gewoon diefstal cq. ordinaire graaien.

roverheid | 13-12-13 | 21:24

@brutus68
Parlementariërs moeten niet alleen wetgeving goedkeuren, zij moeten ook aan het publiek uitleggen wat ze doen, en waarom ze voor of tegen iets zijn. Het lukt Van Baalen tenminste om zijn verhaal in de media te vertellen. Kun je het niet mee eens zijn natuurlijk, maar dan is er in ieder geval publiek debat en dat is de kern van de democratie.

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:24

@brutus68 | 13-12-13 | 21:16

Hey! Wanneer is die borrel op de parkeerplaats nadat we Maxime verteld hebben wat we van zijn optredens op GS vinden?

overVecht | 13-12-13 | 21:23

Hoe kun je in godsnaam zonder enige schaamte beweren dat van Baalen bijdraagt aan de behartiging van de belangen van Nederland binnen het EP, of zorgt voor de dichting van de kloof tussen burgers en de EU
-want je ziet hem juist zoveel in beeld, en in overige media. Europeanisme is een geestesziekte.

Desmoulins | 13-12-13 | 21:23

Klopt, Hans is een totale lul, dat zie je toch.

Worstjes | 13-12-13 | 21:21

@DigiDeaud
Alleen doet hij dus helemaal niks. Als zijn collega's nog minder doen, okee, dan heb je een punt.. maar dat spreekt niet bepaald voor de man.

Zware Majesteit | 13-12-13 | 21:20

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:15

Mussert is ook nog zo'n beetje de enige NSB-er die de mensen nog kennen, wat is je punt?

brutus68 | 13-12-13 | 21:19

Dat Rutte hem publiekelijk pijpt, spreekt niet bepaald in zijn voordeel.

Fijnstoffer | 13-12-13 | 21:18

De burger moet steeds harder werken voor Europa, laten we het daar eens over hebben, Spekkie Van Baalen, in plaats van andersom.

brutus68 | 13-12-13 | 21:16

@ Nielsjuuh23

Dat van Baalen een domme lul is.
Moeite met lezen of bent u nog steeds in de ban van deze kliek vol goedlachse volksverlakkers?
Bij voorbaat sterkte.

Desmoulins | 13-12-13 | 21:15

Eikel van het jaar en volledig gesteund door die ramppartij VVD

Kamervraag | 13-12-13 | 21:15

Van Baalen is zo'n beetje de enige EP-er die de mensen in NL kennen. Alleen daarom al doet hij het veel beter dan zijn collega's! Hij dicht een beetje de kloof tussen NL en het EP. En ondertussen zitten die laffe PVV-ers in het EP te turven hoe vaak hij wel of niet en hoe stemt. Maar dit commentaar is natuurlijk paarlen voor de zwijnen.

DigiDeaud | 13-12-13 | 21:15

De mensen die in mei volgend jaar nog voor de EU stemmen, moeten bijkans blind en doof zijn. Begonnen als een fraai initiatief voor het handelsverkeer is het nu een politiek gedrocht waar de arrogantie aan alle kanten vanaf druipt. Hoog tijd om dat af te straffen. Al heb ik niet de illusie dat naar uw en mijn stem geluisterd wordt... dat heeft het referendum over de grondwet pijnlijk duidelijk gemaakt.

kezie | 13-12-13 | 21:12

Hans van Baalen, plucheklever, volksverlakker en (voormalig)NSB-sympathisant, en dit heerschap is dus de lijsttrekker van de VVD tijdens de aankomende Europese (Unie) verkiezingen... Oh ironie.
Het is goed dat men eindelijk(!), buiten de hier welbekende media, eens kritisch kijkt naar deze veredelde landverrader.

Desmoulins | 13-12-13 | 21:12

Het aftellen inzake de politieke carriere van van Baalen is begonnen. Van Baalen gaat de nieuwe Ad Melkert worden.
Gefeliciteerd van Baalen, je hebt het verdiend!

appeltjesgroeneweide | 13-12-13 | 21:12

Zijn achternaam was het eerste wat zijn papa en mama noemde na zijn geboorte...

overVecht | 13-12-13 | 21:11

@Rommelende Onderbuik | 13-12-13 | 21:05
Verberg je schilderijen alvast zou ik zo zeggen.
20 jaar lopen kloten als politicus en dan binnen 2 dagen afgemaakt worden, mooi.

Uw Verzekeringsadvis | 13-12-13 | 21:10

Nog een fabel van Van Baalen: Polen, Roemenen en Bulgaren kunnen alleen bijstandsrechten opbouwen nadat ze hier 10 jaar belasting hebben betaald.

drs.Nee | 13-12-13 | 21:07

Hij vult niet ze zakken, maar sleept hele balen weg.

klote land | 13-12-13 | 21:06

waar is het zwarte blokje op die foto?

yespar | 13-12-13 | 21:06

Dat hij stemmen onbelangrijk vindt onthult een publiek geheim. Dat het EP er alleen vd show zit. Democratisch sausje vd EUssr ala de Doema. Stemmen nutteloos, het heeft toch amper macht.

seven | 13-12-13 | 21:05

Als ik Hans zie, dan krijg ik altijd het wat vreemde idee dat Hans heel graag een moderne EU-versie van Hermann Göring wil zijn.

Rommelende Onderbuik | 13-12-13 | 21:05

Heel veel mensen zijn slachtoffer van de politiek, eigenlijk iedereen, behalve de politici zelf.

Ik was in Haren | 13-12-13 | 21:04

Wat wil je ons nou eigenlijk duidelijk maken Van Rossem?

nielsjuuh23 | 13-12-13 | 21:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland