Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Agent die Rishi nekschot gaf voor het hekje

November 2012. Station Holland Spoor in Den Haag, waar alleen de naam van het station er nog aan herinnert in welk land je eigenlijk bent. Een politieman schiet de ongewapende Rishi (17) dood, met een kogel in zijn nek. Even opfrissen: woede werd op de voet gevolgd door de suggestie van een complot, relletjes, vreemde inmenging van onbekenden met de zaak en doodsbedreigingen aan het adres van de agent. Rishi was geen lieverdje, blijkens het immer eufemistische 'bekende van de politie' dat achter zijn naam verscheen. Maar het doodschieten van een ongewapende minderjarige is daarmee niet goed te praten zonder gedegen onderzoek naar het handelen van de agent. Fast forward naar maandagmorgen 9 december. De agent die het fatale nekschot loste, zit (in een hokje) voor het hekje op beschuldiging van doodslag. En de koningin onder de rechtbankjournalisten, Saskia Belleman, doet live verslag. GS is er bij. In de twitterfeed hierboven.
Update: Aanklacht tegen Agent 001 opgeschaald van doodslag naar moord.

Reaguursels

Inloggen

@Haatgenerator ik heb toch de link geplaatst waar ik het vandaan heb? Begrijp die vraag dan ook niet zo goed. Maar ach, met iemand die zich 'Haatgenerator' noemt kan men ook geen normale discussie voeren. ;-)

Mariax | 10-12-13 | 16:16

Mariax | 09-12-13 | 20:53
Na deze argumentatie gelezen te hebben kan ik ook niet anders oordelen: het politie systeem is door en door rot. Geen speld tussen te krijgen.
Waarom heb je gisteren de advocaat van het slachtoffer niet bijgestaan? Dan had de agent nu 100% zeker gehangen.

Haatgenerator | 10-12-13 | 14:21

@Mariax
Heb je de rechtszaak eigenlijk wel gevolgd? Alles wat je ontkent is namelijk uitgebreid behandelt, incl. bewakingsbeelden.
De Engelsman haalde een prank uit??? Die info komt van? Je gelooft een totaal ongeloofwaardig scenario omdat? Leer eens voor jezelf denken ipv het eerste de beste scenario geloven dat jou toevallig goed uit komt.
Verder, als iemand als vuurgevaarlijk bekend staat dan neem je geen risico's, dan schiet je ALTIJD voordat hij de kans krijgt om te schieten. Dat is werkelijk de enige manier om je 25-jarig jubileum te halen als agent in Den Haag.
Nee, ik ben niet voor de doodstraf, maar als mensen hun eigen noodlot zo tarten dan heb ik er geen medeleven mee. Dit was een etter in de samenleving, bracht alleen maar ellende voor iedereen en al veel ellende heeft veroorzaakt. Als je ooit zelf met een wapen rondloopt dan zal ik nooit meer medelijden met je kunnen hebben als je een kogel vangt. Sterker nog, dan ben ik blij want dat betekent dat niemand meer een kogel van jou kan vangen.
Dit is iemand die zo graag gangster wilde worden dat hij een gangsterdood gestorven is. Mijn felicitaties gaan naar hem uit voor zijn achievement.

Haatgenerator | 10-12-13 | 11:43

Wat ontzetted tragisch. ik wil dan ook mijn medeleven betuigen aan de agent in kwestie. Zoveel vuil over je gestort krijgen terwijl je een vuurgevaarlijke lichtgetinte Tokkie uit de roulatie helpt. Dat Rishi ditmaal zijn vuurwapen vergeten was mee te nemen kon hij ook niet weten natuurlijk.
De nabestaanden van Rishi wil ik nog even meegeven dat ze de maatschappij met een ontzettende onaangepaste lul opgezadeld hebben. Het hebben of dreigen met een vuurwapen is NIET ok. en mag wat mij betreft altijd met een kogel gecorrigeerd worden.
Had je Rishi een beetje fatsoen bijgebracht, had ik hier nu niet mijn tijd hoeven verdoen met een reaguursel te typen.
Mocht je je afvragen waarom er geen massale protestmarsen gehouden worden in de rest van Nederland.
Het intereseert de rest van Nederland ook geen ZAK meer.

Veritas Splendor | 10-12-13 | 03:35

Het verzoek van de aanklager tot ontslag van rechtsvervolging van de agent, "komt heel hard aan" bij de familie. Aldus de advocaat van de familie.

Het was beter geweest als het herhaaldelijke criminele gedrag van Rishi bij moederlief en broerlief "heel hard was aangekomen", en ze alles op alles hadden gezet om hun lieve Rishi van het scheve pad te halen.

Maar in plaats daarvan klagen ze een agent aan die gewoon zijn werk deed in een jungle waarin steeds meer opgefokte machootjes de boel willens en wetens verzieken en traineren.

Peter Emile | 10-12-13 | 00:38

Ach, als die Rishi niet tegen een politiekogel was gelopen, was hij vroeger of later wel gesneuveld door een kogel uit een pipa van één van z'n matties. Maar niet voordat hij veelvuldig had gefigureerd in Opsporing Verzocht....

Brou Is Back | 09-12-13 | 22:51

Mal verhaal van het OM over *noodweer*.

Twee van drie agenten schoten niet. Dus die zagen geen reden tot schieten uit noodweer.

Alleen die ene schoot.

Lewis Lewinsky | 09-12-13 | 22:43

Richi was "reaching", zoals dat in de VS heet.
Dus helaas pindakaas en sneu.

hotmint | 09-12-13 | 22:13

Richi was, zoals dat in de VS heet "reaching".
Een mogelijke greep naar een pistool terwijl onder schot.
En dan is het helaas, pindakaas. Hoe sneu ook.

hotmint | 09-12-13 | 21:40

station Holland scoort

Loofhutjes | 09-12-13 | 21:26

@Suz ja, en niet alleen dat... ze hebben soms ook een merkwaardige waarneming.

Een van mijn ervaringen:

Ik had pas mijn rijbewijs. Reed daar plots een motor vanaf de stoep op de weg voor mij. Ik moest afremmen. Stopt ie ook nog eens voor een groen licht, waarmee ik gewoon niet had gerekend. Ik rij heeeeeeeeeel zacht achter tegen de motor aan.
Eigenlijk niks aan de hand.

Ik zit verschrikt stil in mijn auto. Kan nog niet eens denken of opeens rukt iemand mijn deur open. Ik denk "was das dan?".
Die persoon begint mij wild duidelijk te maken dat ik niet door mag rijden ik moet blijven staan. Maar ik sta ook stil... zelfs de motor is uit door het plotselinge stilstaan met weinig rijervaring.
De persoon blijft maar doorgaan en beschuldigd mij ervan dat ik wil doorrijden terwijl een ongeluk is gebeurd.
Ik begrijp er niks van, want ik sta stil... hij zit in mijn portier en die portier is open en de motor is uit.
Als ik zeg "maar ik sta toch stil" wordt hij wild.
Dan rukt hij zijn legitimatie eruit. Hij is een agent in burger.
Ik moet uitstappen.
Ik stap uit.
Dan moet ik weer instappen, want de auto staat in de weg en die moet ik aan de kant zetten.
Begrijp er helemaal niks meer van.
Hij belt versterking...???
Ik doe helemaal niks, ben rustig volg de instructies, maar wordt als een crimineel behandelt.

Ik zeg "is gewoon een ongeluk, kan toch gebeuren... die motor reed plotseling de weg op".
De agent meende dat ik hem express had aangereden (???).
Gewoon je reine wild West shit!

Het liep met een sisser af, omdat ik de motor persoon €250,- in de hand drukte om de zaak te beslechten. Dat was nodig, omdat die agent er een ongelooflijk drama van wilde maken. Een soort Koninginnedag moordaanslag.

Gewoon bizar sommige agenten. Alsof ze een kick zoeken.

Mariax | 09-12-13 | 20:53

Bijna alle dienders liegen en bedriegen in hun proces verbaal om zaken aan te dikken. Dit is mede ingegeven door hun superieuren om hun targets te halen. Dit is ook Nederland

Suz | 09-12-13 | 20:24

@chiel_labiel das dus precies het punt, die agent wist dat allemaal niet, dus had hij gewoon te weinig informatie om ervan uit te gaan dat de melding betrekking had op die persoon die hij daar op dat perron zag. Die Engelsman heeft bij zijn melding zeker niet gemeld hoe die persoon precies heet, dus van een strafblad kon die agent ook niks weten. Die situatie komt er dus op neer dat in feite ieder willekeurig persoon die aan de beschrijving voldeed en zich op dat perron bevond toen had kunnen worden doodgeschoten door die agent. Dat jongens van 17 hier en daar wat verkeerds hebben gedaan is meer regel dan uitzondering. Of je daardoor een strafblad krijgt heeft meer te maken met wie je ouders zijn dan met wat je doet. Ouders van 'hogere' komaf kunnen hun jongens bijna overal uitpraten. Dan heeft oom agent opeens 'begrip' als een nette dame in een jaguar komt voorgereden.

Mariax | 09-12-13 | 19:51

Denk dat het vrijspraak wordt, want de agent is al genoeg bestraft, vooral door het NOS journaal gisterenavond die de agent alvast even als schuldig wegzette met hun smerige riooljournalistiek.

me,myself and IK | 09-12-13 | 19:50

Kut volk. Klaar er mee. .

XaaD666 | 09-12-13 | 19:12

@mariax, maar wist de agent dat ook allemaal? Allemaal leuke aannames van je.
Feit blijft ook dat Rishi daar niets te zoeken had ivm een strafmaatregel.
En het is allemaal heel sneu, echter als de ouders Rishi een goede opvoeding hadden gegeven dan was het vermoedelijk allemaal anders gegaan.

chiel_labiel | 09-12-13 | 19:09

Vraag mij ook af... hoe in hemelsnaam wisten ze dat hij de persoon was op wie de melding betrekking had? Is toch raar. Je krijgt een melding, je rent het perron op... en de eerste de beste die je ziet schiet je dood als hij niet meteen doet wat je zegt? Merkwaardig. De politie moet toch eerst verkennen waar de schutter is? Ze kunnen toch niet zomaar aannemen dat de eerste de beste persoon op het perron de schutter is? Toch zeker niet zonder ook maar een wapen gezoen te hebben?

Mariax | 09-12-13 | 19:09

Noodweer ?????
Iemand die met z.n rugnaar je toe weg rent kom op zeg.... boeffie of niet
Politie komt ook maar overal mee weg
Dit is trouwens echt niet het eerste grote twijfel incident
Nog nooit 1politie agent maar veroordeeld valt mij wel op

buteyko | 09-12-13 | 19:07

Een Triest Drama .
Maar politie gaat ook hun gang maar en er is er nog nooit 1 veroordeeld !!!
Dat valt mij wel op dit is ook niet het eerste grote twijfel incident .
Noodweer als iemand met de rug naar je toe weg rent ????
Zonder een wapen te hebben gezien !
Erg overdreven..
.

buteyko | 09-12-13 | 19:03

Naja... wellicht moeten we maar even hier (www.dichtbij.nl/den-haag/regionaal-nie...) lezen. Dat werpt een heel ander licht op de zaak. Die Rishi had (daar getuigen die camerabeelden van) helemaal niets gedaan en niemand bedreigd. Die Engelsman had kennelijk een vreemde 'grap' uitgehaald en de centrale had ook al de indruk dat het geen serieuze melding was.
Gelukkig zijn er camerabeelden.

Ja, als je dan onschuldig en nietsvermoedend op een perron staat en opeens roept politie dat je je handen in de lucht moet doen, dan schrik je natuurlijk rot en kun je wellicht niet meteen geloven dat het echt politie is... immers, waarom zou de politie jou opeens staande houden, terwijl je niks doet?

Mariax | 09-12-13 | 18:34

Het is triest voor de familie, maar aan deze jongen missen we niks.
Een leven lang ellende bezorgen aan anderen en aan zichzelf, dat is wat er waarschijnlijk was gebeurd als hij het overleefd had.
Nogmaals, ik vind het erg voor zijn moeder, het blijft toch je kind.

Rimpeldoos | 09-12-13 | 18:16

@Mariax,
Als je ergens geen verstand van hebt, dan moet je vooral zo reageren..... Ik begrijp uit jouw bericht dat jij nog nooit van je leven een handvuurwapen hebt afgevuurd.
Als dat wel het geval zou zij, dan had jij geweten hoe moeiljk het is om iemand op de juiste plek te raken op meters afstand. Verder bewoog hij ook nog en had de agent waarschijnlijk al een behoorlijke hoeveelheid adrenaline in zijn lichaam vanwege de aard van de melding (is heel normaal. Al deze factoren bij elkaar is het 'normaal' dat bij een spit second decision de kogel ergens anders terecht komt dan waar je had gehoopt.
Verder is het zo dat die jongen het over zichzelf af riep om neergeschoten te worden. Dat ie daarbij kwam te overlijden, is vervelend, maar nimmer de bedoeling geweest.

TvK | 09-12-13 | 17:46

@SheilaSarvati: is het tot in den treure, iedere keer zodra het een Nederlander van allochtone afkomst betreft, aanhalen van racistische motieven niet de ultieme vorm van racisme?

Kloof2012 | 09-12-13 | 17:40

@très cool,
Wat een ziek en dom mannetje/vrouwtje ben je eigenlijk...
Die agent kreeg een melding dat iemand met een vuurwapen zou rondlopen. Hij ziet hem, waarschuwt en heeft zijn vuurwapen getrokken. Hoe dom ben je dan om als verdachte weg te lopen, laat staan ook nog eens iets uit je zak te pakken? Als ik me in de schoenen van de agent verplaats, dan had ik EXACT hetzelfde gedaan. Je hebt geen tijd om uit te zoeken of hetgeen hij in zijn handen heeft wel of geen vuurwapen is, want indien dit zo is, dan ben je te laat..... Dit is de ENIGE en vooral JUISTE manier om zo te handelen. Vergeet niet, de melding die deze agent had, was dat er iemand met een vuurwapen zou lopen, dus voor hem is dit een waarheid en een grote bedreiging voor zowel hemzelf als voor omstanders.

TvK | 09-12-13 | 17:37

Kobus Kloothamer | 09-12-13 | 16:57

+1000

Flink Ployd | 09-12-13 | 17:37

Naja, wat een ongelooflijke commentaren. Mensen die hier menen dat die jongen het op de een of andere manier verdiend heeft gedood te zijn, zijn kennelijk voor de doodstraf. Dat is namelijk de logische consequentie van die stelling. Maar doodstraf waarvoor? Zelfs in America krijg je geen doodstraf enkel en alleen voor het bedreigen, zelfs niet als je daadwerkelijk een wapen hebt. De agent had hem ergens anders kunnen en moeten schieten (onder de vooronderstelling natuurlijk dat de situatie het schieten rechtvaardigde). Die agenten zijn opgeleid, die oefenen regelmatig met schieten, die kunnen perfect schieten. Iemand in zijn nek treffen is een kunst en dat krijg je niet zomaar eventjes per ongeluk voor mekaar. Als je er per 'ongeluk' naast schiet is de kans dat je dan iemand dodelijk in zijn nek treft behoorlijk klein. Dat feit alleen al rechtvaardigt een uitgebreid en diepgaand onderzoek.

Ik heb persoonlijk nog nooit iets crimineels gedaan, maar ook ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat agenten vaak bijzonder agressief zijn en van allerhande vooroordelen uitgaan... maar vooral al te graag eindelijk maar eens in de praktijk kunnen brengen waarvoor ze geleerd hebben ... in dit geval kennelijk schieten dus.

Mariax | 09-12-13 | 17:34

@Kobus Kloothamer |16:57|
Is je ei gelegd ;)? Goed stukje. Alles is ermee gezegd. Reacties op dit artikel kunnen verder gesloten worden.

Ornoisliefde | 09-12-13 | 17:32

@ Kobus Kloothamer: Goed gezegd. Eens!

plattekat | 09-12-13 | 17:27

@ Kobus Kloothamer: CHAPEAU!

Kim1975 | 09-12-13 | 17:07

Dit is het land waar we goed getrainde mariniers op missie sturen naar een of ander Godvergeten K*Tland om orde op zaken te stellen. Omdat we dat moeten, omdat we daarvoor getekend hebben en omdat we bijdragen aan datgene waar we ons moreel aan verplicht hebben. En als ze dan optreden slepen we ze hier voor de rechter godver**mme! Dit is het land waar politiemensen en hulpverleners zoals ambulancepersoneel en brandweer worden uitgescholden, bespuugd en bedreigd of mishandeld. Dit is het land waar deze mensen het nu langzaam zat zijn. Ook die slepen we gewoon voor de rechter. IK was een van die mensen en ben eruit gestapt! Omdat ik bang ben? No way. Ik ga voor niemand aan de kant maar ik ben het spuug en spuugzat. Nu gaan mijn oude collega's (denk aan Erik O.) en denk aan politiemensen (ook oud collega's) terugslaan. Ze pikken het niet meer en zullen dus sneller gaan grijpen naar middelen om dit af te dwingen. Is dat goed? Nee. Is het begrijpelijk? JA. Men is aan het proberen om het losgeslagen doorgesnoven (zuip)volk te beteugelen! Dat gaat niet meer lukken kan ik je melden. Met half zachte D66 rechters en slap lullende politici die nog nooit met hun poten in de modder hebben gestaan, gaat dit niet goed komen. Er is maar een oplossing en dat is de boel gruwelijk strak zetten! Denk aan Burgemeester Guliani destijds in New York. Die kreeg het voor elkaar om het misdaadcijfer met 40% omlaag te krijgen door kei en keihard op te treden. Zero tolerance. Dat is echt de enige manier om het hier op de rit te krijgen. Tenslotte de zaak Rishi. Rishi was een etterbak en een crimineel. Dat zijn de feiten. Hij is neergeschoten omdat ie niet luisterde en op de agenten bedreigend overkwam. Hij is meermalen gewaarschuwd ook. Dan sta je stil, doe je je handen omhoog en hou je je muil dicht. Schieten op een vluchtende verdachte is niet ok. Maar in deze situatie kan ik er begrip voor opbrengen. Geloof mij, het wordt nog erger. We krijgen hier straks overdadig veel "Balkan" volk binnen! Dat zijn kansen parels die in burgeroorlogen smerigheid hebben uitgehaald dat wil je niet weten. Die komen hierheen, met hun vriendjes. Mariniers die in Bosnië en Servië hebben gezeten kennen ze wel! Veel plezier straks. Met al die lulverhalen hierboven poets ik mijn aars. Ga maar eens een jaar of 8 de straat op en kom dan maar terug. U vind het erg nu? Het wordt nog veel leuker ........

Kobus Kloothamer | 09-12-13 | 16:57

Mededogen hebben met bedreigers (Rishi) en terroristen (Molukkers, Mandela) begint nu wel erg trending te worden.

Frans den Urste | 09-12-13 | 16:54

Holy crap, mijn bullshitdetector slaat knalrood uit bij het horen van die politie-advocaat. Agentje verdient zware straf en degene die hem met een pistool de straat op heeft gestuurd ook. Als hij er zoals gebruikelijk zonder kleerscheuren vanaf komt onderschrijft dat alleen maar dat de politie een doodzieke organisatie is, waarin kansloze faalhazen structureel de hand boven het hoofd wordt gehouden.
En alle domme rukkers die hier roepen 'wat doet ie daar dan ook' zijn net zo zwakzinnig als diegenen die 'toch niks te verbergen hebben'.

très cool | 09-12-13 | 16:47

Moeke op de radio net.... als hij 18 zou worden zou hij me mee uit eten nemen.... nu heeft hij zijn droom niet waar kunnen maken.

Uit eten... voor 2 tientjes bij KFC of een fancy restaurant nadat hij weer iemand beroofd had?

Het is allemaal kut en klote, maar er wordt gedaan of het een executie is door de nabestaanden. Pleur toch op. Die mensen staan ver buiten de realiteit.

OM is ook nog even naast de neefjes...(de doodsbedreigers?) gaan zitten om de eis, niet vervolgen, nog even uit te leggen en te duiden. Hopelijk hebben ze een Jip en Janneke handboek doorgenomen....

zodeknetters | 09-12-13 | 16:39

Is het nondeju nou zo moeilijk?
Wegrennen terwijl de politie zegt blijf staan.
Gewoon blijven staan was er niks gebeurd... maar onschuldige mensen rennen niet weg. Moeders het kriminele bontkraagje de hand boven zijn hoofd houden en onze politie moet het weer ontgelden.

VIKINGRKC | 09-12-13 | 16:26

hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30 |

Het is absoluut triest, maar ik denk dat de agent met de informatie die hij had wel correct heeft gehandeld.

Onthou wel dat de agent ook de verantwoordelijkheid zou dragen als Rishi (die vuurwapengevaarlijk was en op het station mensen liep te bedreigen) zou ontkomen en/of zijn collega's of anderen zou verwonden. Een waarschuwingsschot zou (als de agent zich niet zo bedreigd had gevoeld door een niet luisterende, mogelijk wapen trekkende Rishi) ook niet aan de orde zijn. Wanneer zo'n kogel afketst en een omstander raakt kun je niet aankomen met het verhaal dat je de verdachte nog een kans wilde geven en daardoor iemand anders maar per ongeluk hebt neergeknald.

Bologna | 09-12-13 | 16:22

Zo en nu de beloofde rellen. Komop gangsters of wannabee gangsters ook goed doe wat je ons beloofde. Laat de straten weten dat rishi vermoord is door de Nederlandse agent, staat en burgers.

Veel Vaak | 09-12-13 | 16:12

Justitie vraagt ontslag van rechtsvervolging; Goddank zijn er nog mensen bij justitie met gezond verstand!

Datzegik2235 | 09-12-13 | 16:11

Ben benieuwd wanneer de eerste "Free Rishi" tweets verschijnen

Haatgenerator | 09-12-13 | 16:07

Hoor net dat het OM niet wil vervolgen.

Toine Tussenbeen | 09-12-13 | 15:57

Het is niet de bedoeling dat agenten zichzelf in veiligheid brengen. Ze moeten het gevaar neutraliseren en benaderen. Bij het vermoeden van een vuurwapen en het zien van vluchtgedrag ga jegeen dekking zoeken maar handel je. Stop politie laat je handen zien.

Veel Vaak | 09-12-13 | 15:48

Het ziet er goed uit voor de agent. Laat de rellen beginnen!!!

Haatgenerator | 09-12-13 | 15:44

hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30 | + -4 
Je kan je nick ook wel bij het vuilnis zetten. Of maak er hoer of heaven van.

Veel Vaak | 09-12-13 | 15:42

hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30 | + -4 
Bijzonder dat jij nog leeft dan? Doe daar eens iets aan.

Veel Vaak | 09-12-13 | 15:40

@hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30
Ik verwijs u even naar mijn eerdere tegel over de stalen overkapping. Schuin over iemand heen schieten, op een perron. Wat een GEWELDIG plan.
[x] Ongeschikt

TeeJee | 09-12-13 | 15:37

Op de geluidsopname van de ns camera hoor je rishi dreigen dat hij een wapen heeft. Had hij dat niet gedaan hadden de agenten niet op scherp hoeven staan. Karma Rishi Karma. Stoer doen is leuk maar leuk doen is veel leuker. Hoe koud was het perron toen je de laatste spijt door je hoofd schoot (no pun intended). Moeder en broer hou eens op met janken. Zoveel tranen is hij nooit waard geweest.

Veel Vaak | 09-12-13 | 15:37

hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30
Natuurlijk waren er andere methodes geweest.
- Rishi had kunnen luisteren
- Rishi had kunnen zorgen dat hij nooit als vuurgevaarlijk bekend had gestaan
- Rishi had ook geen crimineel verleden kunnen hebben maar gewoon een leven zoals jij en ik
- Rishi had ook niet iemand kunnen bedreigen
... Nee, veel andere opties zie ik niet.

Haatgenerator | 09-12-13 | 15:36

Snippeschieter | 09-12-13 | 15:24
Maar er was dus wel degelijk een bedreigende situatie voor de agent. Een als zeer gewelddadig persoon, die al eerder gepakt is met een wapen, al vaak in aanraking is gekomen met de politie en zeker niet bang voor hun is, duidelijk onder invloed, en die zojuist iemand heeft bedreigd met een wapen, haalt iets zwarts uit zijn jaszak. Hoe bedreigend had het moeten worden volgens jou? Mag de agent voortaan alleen maar terug schieten?
In zo'n geval denk je alleen maar aan jezelf, anders haal je je 25-jarig jubileum echt niet in Den Haag.

Haatgenerator | 09-12-13 | 15:32

Ongelooflijk dat er zovelen hier reageren alsof het de normaalste zaak van de wereld is om in je nek geraakt te worden door een politie kogel. En dat alleen om een vermoeden. Dat R. wegrende was niet echt slim maar er zijn volgens mij andere manieren om dat op te lossen i.p.v. direct te schieten. Ook dat lulverhaal dat er geen waarschuwingsschot gelost kon worden is klinkklare nonsens. Een optie was geweest om dan een schot te lossen die over de jongen was heengegaan (dus schuin omhoog over de verdachte heen).
Ben zelf ook "slachtoffer" van politie geweld geweest terwijl daar absoluut geen reden voor was (zaak komt over twee weken voor) en ben daardoor ook alle respect en vertrouwen in die cowboys kwijt.
Maar dat die agent er mee wegkomt is voor mij al duidelijk.
Ook deze agent is vrijgesproken www.rijnmond.nl/nieuws/07-04-2013/dode...
En een ieder die hier roept dat het een goede zaak is dat die jongen aan het hemelen is, triest.

hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30

Ongelooflijk dat er zovelen hier reageren alsof het de normaalste zaak van de wereld is om in je nek geraakt te worden door een politie kogel. En dat alleen om een vermoeden. Dat R. wegrende was niet echt slim maar er zijn volgens mij andere manieren om dat op te lossen i.p.v. direct te schieten. Ook dat lulverhaal dat er geen waarschuwingsschot gelost kon worden is klinkklare nonsens. Een optie was geweest om dan een schot te lossen die over de jongen was heengegaan (dus schuin omhoog over de verdachte heen).
Ben zelf ook "slachtoffer" van politie geweld geweest terwijl daar absoluut geen reden voor was (zaak komt over twee weken voor) en ben daardoor ook alle respect en vertrouwen in die cowboys kwijt.
Maar dat die agent er mee wegkomt is voor mij al duidelijk.
Ook deze agent is vrijgesproken www.rijnmond.nl/nieuws/07-04-2013/dode...
En een ieder die hier roept dat het een goede zaak is dat die jongen aan het hemelen is, triest.

hero_of_heaven | 09-12-13 | 15:30

Buiten het feit dat straattuig aangepakt dient te worden en het liefst zo hard mogelijk blijft de geweldsinstructie van de agent een wettelijk voorschrift. En daarin staat dat er alleen gericht en zonder voorafgaande waarschuwing mag worden geschoten bij een onmiddelijke dreiging tegen eigen of andermans leven. Nu moet ik nog zien dat deze agent vrijuit gaat bij het schieten op een van hem wegrennende verdachte die geen bedreiging voor een ander vormde op dat moment en zeker niet voor deze agent, die zich eenvoudig aan het gevaar had kunnen ontrekken. Jammer misschien voor deze agent, maar ook zij hebben regels waaraan zij zich dienen te houden en worden hierop elk jaar getest. Voldoen zij niet aan deze test mogen zij géén gewapende dienst verrichten.

Snippeschieter | 09-12-13 | 15:24

"Ook broer #Rishi kan het niet verwerken."

Ik denk zomaar dat deze parel het afgelopen jaar niet heeft gewerkt. En dat de komende 40 jaar ook niet kan wegens deze zaak. Zeg, Staat de Nederlanden, doet U mij eens een fikse uitkering en schadeloossteling?

Kloof2012 | 09-12-13 | 15:21

Blijf het kansloos vinden en heb er ook geen worden voor! Agent moet vrij, sluit die hele familie op!

paddostoel | 09-12-13 | 15:20

Prima, schaal het maar op naar moord, dan is er sowieso al vrijspraak. (of kan een rechter iemand veroordelen voor een ander delict dan de eis?)

pruisjetschaamluisje | 09-12-13 | 15:18

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 15:05
JUIST! We kennen Rishi nu alleen van zijn laatste 10 levende minuten en daarin heeft hij iemand met de dood bedreigd. Veel mensen durven daarna de straat niet meer op, hebben hulp nodig, en krijgen psychische problemen. Maar Rishi deed het, gewoon VOOR DE LOL! En dan hebben we het dus niet over de gevolgen van alle berovingen, inbraken en andere bedreigingen in zijn leven.
Geen tranen van mij voor deze jongen.

Haatgenerator | 09-12-13 | 15:10

Huilie huilie van de moeder. Allemaal best moeke, maar je had nou niet bepaald een pareltje de grote boze buitenwereld ingestuurd. Wie op de grens loopt en er soms overheen gaat....
Dood is dan beter. Heeft je nog jarenlange ellende van dat jong van je bespaard.

zodeknetters | 09-12-13 | 15:09

Ja hoor, nu de moeder allemaal zielige quotes uitkraamt zit half twitter het te retweeten/quoten. Gadverdamme.

Het had dan meteen bij de opvoeding goed gedaan, dan was dit allemaal nu niet gebeurt!

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 15:07

Moeder Rishi: "ik voel me niet meer compleet nu mijn zoon dood is. Heb elke dag huilbuien. Mijn verdriet is niet te verwoorden."

Voelt u diezelfde pijn ook bij alle mensen die Rishi heeft overvallen, in elkaar geslagen, beroofd, uitgescholden en bedreigt mét wapens? Of bij het gigantische strafblad dat hij had waardoor de kansen op een goede baan voor zo'n persoon vrijwel nihil zijn? Heeft u er spijt van dat u hem niet heeft weten op te voeden op een goede en maatschappelijk verantwoorde manier?

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 15:05

Wat moet je, na half 1 snachts met een aardappelmesje op zak?!
Trouwens, die krengen zijn aardig scherp, kan je makkelijk mee iemand z'n keel doorsnijden.

Maarja, als ik met mijn Zwitsers zakmes (die ik niet gebruik voor het mes, maar voor de andere tools, tijdens werk) na werkuren naar huis loop dan wordt dat meteen gezien als wapenbezit en 'gevaarlijk'.

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 14:46

Vrienden lachen om het feit dat hij een aardappelschilmesje in zijn zak heeft. Zo'n klein mes, echt lachwekkend in die kringen.
Alsof je daar niet iemands keel mee kan doorsnijden. Hij had dus wel degelijk een wapen bij zich.

Haatgenerator | 09-12-13 | 14:39

Overigens goed dat de nabestaanden niet om de doodstraf door marteling gevraagd hebben. Met een o zo willige rechterlijke macht weet je nooit of ze daar ook toe bereid waren.

spanarchist | 09-12-13 | 14:36

Trouwens, fuck de emoties, in een rechtszaak draait het niet om emoties, het draait in een rechtszaak om harde feiten, feiten die van emoties gespeend zijn. Een rechter mag in zijn/haar feitelijke oordeel nooit geleidt zijn door emoties in een zaak waar hij/zij recht over spreekt. Dan had hij/zij maar pastoor moeten worden en geen rechter.

Zo heb ik nooit begrepen en zal ik nooit begrijpen waarom in een rechtszaak 'verzachtende omstandigheden' een leidende factor hebben. Er bestaan geen 'verzachtende omstandigheden' bij feitelijkheden. Iemand die een kutjeugd heeft gehad, heeft geen vrijkaartje in de rechtspraak om later iets te doen waarbij hij/zij hun miserabele jeugd erbij pakken, om daarmee enig begrip en een zachtere strafmaat te beogen.

Het zou de overheid sieren om daarover een decreet aan te nemen om dit soort van 'rechtspraak' uit te bannen in een rechtstaat. Net zoals 'vergaande maatschappelijke onrust' géén leidende factor mag en kan hebben in een rechtszaak.

Men wil rechtspraak hebben, u heeft dit gedaan, daar staat zoveel jaar voor, wij hebben onomstotelijk bewezen dat u dit gedaan heeft, u krijgt zoveel jaar. Basta.

Real_Legend | 09-12-13 | 14:34

Ik zie het als volgt: 17 jaar lang heeft de familie kennelijk verzuimd dit ventje op te voeden en nu hij dood is mag meneer agent daarvoor bloeden. Het zou goed zijn als deze mensen zich eens afvroegen wat voor rol ze zelf eigenlijk hebben gespeeld in deze hele tragedie.
Zoiets | 09-12-13 | 11:09

Wat ik wil zeggen: enige wat ECHT zou helpen is alle psychopaten chemisch castreren en in een gesloten inrichting laten zitten tot ze van ouderdom dood gaan, dan krijgen dit soort kortsluitings-genen geen kans om terug te komen. Maar dat is eugenetica en dus meteen fout enzo, WO2 blabla.

Liever zien mensen zo iemand "vrij rondlopen en genieten van zijn vrijheid" en intussen inbreken, mensen bedreigen en verkrachten en eindigen op 17-jarige leeftijd met een kogel in zijn nek.
Al die slachtoffers zijn nodig om het beeld van "beschaving en menselijkheid" te garanderen in Nederland.

Copycrauw | 09-12-13 | 14:33

Er kan niets meer positiefs teruggedraaid worden. Gedane zaken nemen geen keer.

jasser | 09-12-13 | 14:27

Ik zie het als volgt: 17 jaar lang heeft de familie kennelijk verzuimd dit ventje op te voeden en nu hij dood is mag meneer agent daarvoor bloeden. Het zou goed zijn als deze mensen zich eens afvroegen wat voor rol ze zelf eigenlijk hebben gespeeld in deze hele tragedie.
Zoiets | 09-12-13 | 11:09

Weet ik niet of de ouders/opvoeding zoveel invloed hebben, te vaak lieve mensen gezien met gedrochten van kinderen en andersom kids die het helemaal anders/beter doen dan hun ouders. Slechte kinderen word enerzijds aangewakkerd door bullshit uit USA (stoer/rap/gangstah) maar ik geloof ook dat er bij DNA-overdracht zaken uit voorgaande generaties naar boven komen welke niet bij de ouders voorkomen maar zorgen voor verminderde prefrontale cortex-activiteiten en dus wangedrag zoals deze kerel. Dan kun je opvoeden wat je wilt maar dat is dweilen met de kraan open.

Copycrauw | 09-12-13 | 14:25

Wordt die Engelsman nog gehoord op de zitting?

Dat zou eigenlijk wel moeten, want hij is een belangrijke getuige.

Lewis Lewinsky | 09-12-13 | 14:20

@Kapitein Sjaak Mus | 09-12-13 | 14:08

Is haar man de vader van Rishi dan ?

Koninging Beatricks | 09-12-13 | 14:13

Het is inderdaad erg zielig voor de moeder die niet maar de rechtszaal durft omdat ze bang is dat ze haar emoties niet de baas kan.
Begrijpelijk ook, een moeder die haar kind verliest is iets vreselijks.

Kan haar man niet gaan? Vaders spelen toch weer een andere rol in een hecht gezin en kunnen, als man zijnde, hun emoties beter onder controle houden.

Eeeh....

Kapitein Sjaak Mus | 09-12-13 | 14:08

@Ars Vivendi | 09-12-13 | 10:49
Staatsspoor is het huidige Den Haag Centraal.

Guido | 09-12-13 | 14:06

NOS gisterenavond was weer helemaal in het trieste verhaal van de moeder, geen onafhankelijke verslaggeving maar op het hellende vlak van stelling nemen.

lanexxx | 09-12-13 | 13:57

Gezien de dreigementen aan het adres van de agent zijn de vrienden/familie van Rishi ook geen lieverdjes trouwens. Dat maakt mijn sympathie voor Rishi ook niet groter.

Max Navelstaar | 09-12-13 | 13:56

Volgens Rishi was de wachtruimte alleen voor Nederlanders en dus moest de Engelsman oprotten. Op GS wordt je terecht voor dit soort comments weggejorist, maar het Goede Volk leest hier graag overheen, want het past niet in het beeld dat men zo graag neer wil zetten.

spanarchist | 09-12-13 | 13:47

Het is gewoon tijd om een keer een agent te laten hangen die verdienen dat. Kansloos flitstuig!

Gerrit Funny | 09-12-13 | 13:45

Het is een schande dat die agent zich op deze manier moet verantwoorden. Zeker als je je bedenkt wat een hufter die Rishi was. En dat het OM dan moord eist op aanvraag van de familie, lijkt wel een afhaal chinees. Schande.

Rico den Hollander | 09-12-13 | 13:43

@ me

lol @ minderheidsgevoel

blandurego | 09-12-13 | 13:40

Er is geen vuurwapen aangetroffen toen hij dood was, maar daarvoor had hij die blijkbaar wel gehad:

www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/rec...

Kortom: geen lieverdje, geen gemis.

Max Navelstaar | 09-12-13 | 13:40

Nu al zal de nederlandse politie zich passiever gaan opstellen. En ze hebben gelijk ook nog, eigen leefveiligheid eerst.
Alleen de rechtsstaat is weer een beetje meer naar de filistijnen. Maar dat is een probleem van de serieuze Nederlander geworden.
Hoe cares?

duitse herder | 09-12-13 | 13:27

Moeders zijn de slechts mogelijke karaktergetuigen in een rechtszaak. Moeders zijn de laatsten die geloven dat zij geboorte hebben gegeven aan een stuk maatschappelijk ongedierte. Getuigenissen van moeders moeten derhalve met een korreltje ( wat zeg ik een kilo ) zout genomen worden.

Real_Legend | 09-12-13 | 13:24

En hoorbaar emotioneel vertelt zijn moeder over Rishi. "Hij was heel behulpzaam, heel lachend, heel vrolijk. Hij was pas 17 en hij had nog zoveel plannen en hij wilde zijn achttiende verjaardag vieren met zijn vrienden" ........ doorgaans met een vuurwapen op zak.

Rien7847 | 09-12-13 | 13:20

Laat de rellen maar losbarsten. Tuig wil rellen en chanteren de rechtstaat. Ieder die dreigt oppakken en op zijn hollandsspoors aanpakken. Op het spoor mag ook maar zo lullig voor conducteur.

Veel Vaak | 09-12-13 | 13:14

ik hoop dat iemand ergens zijn dossier kan lichten. dat kan iedereen zien waar dit stuk tuig toe in staat was. lijk in ton met varkensreuzel stoppen en dan dumpen in zee aub.

isa bin maryam | 09-12-13 | 13:06

Mooi om te zien. Op Joop.nl hebben de reaguurders het over een kind. Op geenstijl.nl over een stuk ongedierte.
Kunnen we gewoon concluderen dat dit een jong stukje onkruid was, wat niet geheel verstandig in het leven stond en hierdoor door een ongelukkige samenloop van omstandigheden het leven heeft gelaten?
Prima.
Dan kan de desbetreffende agent, die in mijn ogen goed heeft gehandeld, ook vrijgesproken worden.

Derechtselutser | 09-12-13 | 13:06

Wat bestaan er toch HEUL VEUL simplistische mensen op deze aardkloot, zowel links als rechts. Niet om arrogant te doen hoor, ik ben jaloers op jullie kuddedieren.

Hypocriet kutvolk. ALLEMAAL. Met je minderheidsgevoel.

/zelfcalm

blandurego | 09-12-13 | 13:05

Fijn dat de agent raak heeft geschoten, het kan dus wel. Jammer dat we nu weer met de zoveelste gerechtelijke dwaling zitten opgescheept. De agent verdient een lintje voor het opruimen van een stuk ongedierte. Het is nu elke week raak. Criminelen waarvan overduidelijk is dat ze schuldig zijn, worden vrijgelaten en hebben recht op een schadevergoeding. Iemand die dit land dient, wordt vervolgd. De wereld op zijn kop. Hoe ver kan dit land nog wegzakken? Waar ligt het keerpunt?

Tukker69 | 09-12-13 | 13:00

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 12:50
Helemaal mee eens. Voor moord krijgen ze hem ook nooit veroordeeld. Nu heb ik er niet veel verstand van maar dat betekent volgens mij ook dat ze hem niet alsnog voor doodslag kunnen veroordelen (?).

BerendB | 09-12-13 | 13:00

i-Wonder | 09-12-13 | 12:06 | + 0 -
Inderdaad, door zijn hoofd schieten was beter geweest.

rukvogel | 09-12-13 | 12:59

zozegheBoeiend | 09-12-13 | 12:49
Ooit van ricochet gehoord? Een waarschuwingsschot doe je nooit binnen met mensen om je heen.

Haatgenerator | 09-12-13 | 12:57

@TeeJee | 09-12-13 | 12:52 | + 1 -
Heb jij ook een punt. +1

zozegheBoeiend | 09-12-13 | 12:56

@zozegheBoeiend | 09-12-13 | 12:49
Een kogel in een overdekt station, met stalen dakconstructies?
Geen best plan....

TeeJee | 09-12-13 | 12:52

De agent stond die dag op met het idee "Wie zal ik eens vandaag voor zijn donder knallen?" en kreeg daarna een melding over een 'mogelijk gewapend' persoon die al een historie had aan gewapende overvallen. "Mooi!" Dacht de Agent; "Kan ik mijn trekker overhalen op deze knul! Zal niemand er erg in hebben en kan ik na wat kabaal weer vrij uit!".

(Bovenstaand scenario is fictie die alleen zou kloppen als het écht 'moord' was geweest.)

Denken de familieleden écht dat een getraind en ervaren agent zó heeft gehandeld die avond? En die media aandacht voor die moeder moet ook stoppen. Natuurlijk vinden moeders hun zonen altijd 'lief'.

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 12:50

"Over niet lossen van waarschuwingsschot zei agent eerder: 'niet verplicht en kon daar ook niet, HS is overdekt'"

"niet verplicht" ok, duidelijk

"kon daar ook niet" ?? Stel je voor dat er een gat in het dak komt. Logisch dat je dan maar ineens schiet.

Laat mij niet het meest sterke argument....

zozegheBoeiend | 09-12-13 | 12:49

Rishi wilde heel graag crimineel zijn. en criminelen komen meestal zo aan hun eind. Dan moeten ze achteraf ook niet gaan zeuren, zijn grootste wens is in vervulling gegaan.

Haatgenerator | 09-12-13 | 12:49

Voor al zijn sneue matties die as we speak op de diverse fora dreigen met rellen en wraak bij vrijspraak van de agent: Meneer Rishi vond het heel stoer om 'schijt te hebben' en gangstah te spelen. Nou is dat bij voorbaat al kansloos, maar het brengt ook risico's met zich mee. In troetelland Nederland, dat 'filmsterren' als jullie zoveel mogelijk pampert, vertroetelt en verheerlijkt, zijn de risico's ook weer niet zo groot, maar het kan een keer goed fout gaan. Dat is gebleken. Dus leg je The Godfather cd-box weg, haal die Tupac-CD uit je player, hang je petje aan de kapstok, knoop die bontkraag van je jas, (zo koud is het in Nederland nou ook weer niet), zet die fles whisky op de kast, GROW UP(!)en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven. Jezus...

Ornoisliefde | 09-12-13 | 12:45

Iedere dag gaan mensen dood, soms natuurlijk soms onnatuurlijk. Bepaald gedrag verhoogt het risico dat je vroegtijdig naar de eeuwige jachtvelden gaat. Bijdehand doen tegen mensen die een vuurwapen op je gericht houden behoort daartoe. Op de schaal van onrechtvaardigheid scoort het zesjarige meisje dat vorige week onder een vuilniswagen kwam veel hoger.

Max Navelstaar | 09-12-13 | 12:42

Hey flikker eens op met dat gemin..

Veel Vaak | 09-12-13 | 12:36

Ik heb in mijn jeugd eens en figuur met een jachtgeweer achter me aan gehad. Hij schoot mis, maar geen haar op mijn hoofd die die man de schuld van het incident gaf. Ik zat nl fout.
Maar ja. Ik ben blank en geef mijn fouten toe.

Mantisomantis | 09-12-13 | 12:35

Als je medeplichtig bent aan roofmoord van een winkelier dan krijg je een schadevergoeding. Doe je als je agent je werk en hou je een schietgevaarlijke crimineel aan (al had ie bij nader inzien niets, dat kan je als agent niet weten), dan is het moord.
Natuurlijk wel zo dat de agent niet de juiste schiethouding had aan genomen, maar goed, de beste stuurlui enzo...

Duck Twacy | 09-12-13 | 12:35

Limburg-Zuid | 09-12-13 | 12:24 | + 2 -
Waaruit maakt u op dat eerder een doorgeladen wapen zou hebben gehad? Volgens mij verward u de ervaring van deze agent met een eerdere aanhouding van een ander. Evengoed prima dat er geschoten is hoor don't get me wrong

Veel Vaak | 09-12-13 | 12:34

Ongelofelijk dat deze agent nog moet voorkomen, rishi was gewoon tuig en tuig hoort gestraft te worden

Tijn43 | 09-12-13 | 12:33

De volgende agent bedenkt zich wel even 12 keer voordat hij ingrijpt bij een akkefietje met een verrijkertje.

Slipsnifter | 09-12-13 | 12:32

Ik heb in mijn jeugd eens en figuur met een jachtgeweer achter me aan gehad. Hij schoot mis, maar geen haar op mijn hoofd die die man de schuld van het incident gaf. Ik zat nl fout.
Maar ja. Ik ben blank en geef mijn fouten toe.

Mantisomantis | 09-12-13 | 12:32

Na het zien van deze foto ben ik er klaar mee. Hij rende weg voor politie met getrokken pistolen. Dat doe je niet hij heeft deze domme afweging in een flits gemaakt. Zijn laatste flits momentje.

Veel Vaak | 09-12-13 | 12:32

spanarchist | 09-12-13 | 12:25 | + 3 -

Bizar inderdaad.

Derechtselutser | 09-12-13 | 12:30

Ars Vivendi | 09-12-13 | 10:49

Nee..., dat nou weer niet waar. Beetje jammer.

Harry de Slijter | 09-12-13 | 12:25

Het blijft ronduit walgelijk dat moord toegevoegd wordt op de tenlastelegging "op verzoek van de nabestaanden". Het tekent toch weer het failliet van de rechterlijke macht, niets is te gek om bepaalde bevolkingsgroepen te pleasen.

spanarchist | 09-12-13 | 12:25

Alle zielige mannetjes en vrouwtjes moeten zich eens afvragen wat er was gebeurd wanneer de agent niet had geschoten en onze vriend Rishi met doorgeladen pistool (want die had hij eerder wel op zak) de eerste de beste omstander had gegijzeld, wellicht wel je eigen zoon/dochter die daar toevallig aanwezig was....

Agent heeft gewoon prima gehandeld en voorkomen dat de situatie (op basis van de toen beschikbare informatie) verder zou escaleren.

Limburg-Zuid | 09-12-13 | 12:24

Ondanks alle commotie moeten we niet vergeten dat er ook nog een positief puntje is in dit alles. Risie is er niet meer. Criminelen vs Rechtvaardigheid 0-1

Veel Vaak | 09-12-13 | 12:23

Excuusprocesje om de sharia 3 hoek bewoners in 070 te pleasen.
Dizcriminasie, boze moslims etc.

Uw Verzekeringsadvis | 09-12-13 | 12:21

Is de politieke voorkeur van deze rechter al bekend gemaakt ?

duitse herder | 09-12-13 | 12:19

@Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:48
Je schrijft een onwaarheid.

Want Rishi had géén avondklok. Ik herhaal: geen. Niet dus.

*Het gaat om het gerucht dat Rishi op het moment van het incident niet op straat mocht zijn in verband met een avondklok. Op 24 november waren de jongen geen restricties opgelegd in het kader van een door de rechter opgelegde bijzondere voorwaarde*.

Geen avondklok dus. HoaxerT!
www.om.nl/organisatie/item_144364/item...

Lewis Lewinsky | 09-12-13 | 12:18

De straat is weer een stukje veiliger daar hoor je een lintje voor te krijgen.

Andersom dag | 09-12-13 | 12:17

Als die drie agenten een consistent verhaal hebben, wat enigzins in overeenstemming is met het beschikbare beeldmateriaal, zal het nog een hele klus worden om de agent die geschoten heeft veroordeelt te krijgen. Dit kan dus ook gewoon 'goed' aflopen...

Petrus Poortwachter | 09-12-13 | 12:16

Een land wat de daders tot slachtoffers maakt.
En de slachtoffers tot daders.
Waarin de leugenaars de handen ineen slaan,
om de liefde te bestrijden
Zo'n land waar liefde strafbaar word,
heeft geen recht meer te bestaan of zichzelf een democratie te noemen
en is al helemaal niet meer een rechtstaat.
LIEFDE is namelijk wat ons MENS maakt.

LostSandWich | 09-12-13 | 12:13

En we hebben er weer één. Overal racisme in zien. Wat is dit volk toch ronduit walgelijk.
"Okke Ornstein
‏Als het nou een gekleurde agent was die een blonde jongen had doodgeschoten, zou dan de naam van de agent ook geheim blijven?"

spanarchist | 09-12-13 | 12:10

"Circa drie maanden voor de fatale schietpartij was de agent betrokken bij de fouillering van een verdachte. Terwijl hij de handen van de verdachte op het dak van de auto hield, fouilleerde een andere agent hem.
De verdacht begon zich vervolgens te verzetten en de agent rolde met hem over de grond. Daarbij zou de verdachte vier keer naar zijn broeksband hebben gegrepen. Achteraf bleek hij daar een doorgeladen wapen te hebben gehad.

Dus wel al eerder een doorgeladen wapen op zak hebben gehad en het dan gek vinden dat de politie schiet wanneer je een onverwachte beweging maakt.... zum kotzen

Limburg-Zuid | 09-12-13 | 12:10

Ik ben niet zo pro-kansenjongeren maar om nou iemand die vlucht in zijn rug te schieten gaat ook wel weer wat ver.

i-Wonder | 09-12-13 | 12:06

@ CornholioNL | 09-12-13 | 11:43 |

INderdaad een zeer terecht constatering. De braaf belastingbetalende burger trekt toch constant aan het korste eind.

Limburg-Zuid | 09-12-13 | 12:03

Weglopen voor de politie is op eigen risico. Zoo dom. En dan heb ik het nog niet over al die sukkels die roepen dat 'de maatschappij dit niet pikt'. De maatschappij *wil* dit juist. Opbokken met die aggressieve kutkinderen. Als de ouders iemand de schuld willen geven: kijk naar jezelf, de opvoeding heeft duidelijk gefaald.

1nfidel | 09-12-13 | 12:01

CornholioNL | 09-12-13 | 11:43
De familie van de grensrechter was slechts verdrietig maar dreigde niet met geweld jegens de daders, de rechter en de officier van justitie, toch de meest geëigende manier om je zin door te drijven.

spanarchist | 09-12-13 | 12:00

Sinds wanneer dient het sentiment ten grondslag te liggen aan het rechterlijke oordeel?
Analyseren wat er feitelijk gebeurd is en dan bekijken of de handeling past binnen de kaders van de wet lijkt me nog altijd de meest prettige methode. Ongeacht of het slachtoffer volgens sommigen dit voorval verdiende of niet.

X/antippe | 09-12-13 | 11:58

HollandS Spoor. Niet Holland Spoor. Naar analogie van v/h Staatsspoor (thans Den Haag Centraal). Als gewezen Hagenees kan ik dit niet laten passeren. Was al bekend? Dan volgende keer iets anders.

Jan Zand | 09-12-13 | 11:57

Ongelooflijk hoe dit soort steeds de grenzen opzoekt en vervolgens gaat lopen janken en iedereen de schuld geeft als het fout loopt. Hoe zou het zijn met die chinese vrouw die die tassenrover dood reed mate haar auto? In Parijs zijn honderden auto's in de fik gegaan (want racisme / politiegeweld) toen twee vluchtende straatrovers zich verstopten in een transformatorhuisje en geëlectrocuteerd werden. Zomaar twee gevalletjes die me snel te binnen schieten, er zijn er vast nog veel meer.

BrainShake | 09-12-13 | 11:53

P-eat-her / Terpen-tijn
Ook de politie is geïnfiltreerd door linkse matennaaiers

wakker worden | 09-12-13 | 11:52

Het belangrijkste feit: het was geen lieve jongen. Geen baas die hem mist, geen huis dat hem mist. Alleen zijn aandachtsgeile vrinden missen hem en de familie wat logisch is. De maatschapij (ja ook dat zijn wij) missen hem niet. Het ontbreken van Risie bevalt de maatschapij prima. Pim Fortuin missen we in onze maatschappij, niet een crimineel die sporen van leed achter zich liet. Tot hij de juiste man tegen kwam en dapper als hij was de held wilden uithangen. Gezeur over niet reanimeren vind ik overdreven ga maar op zoek naar een hart bij zo'n figuur. Beter even in zijn ballen knijpen om te vragen of hij zijn rechten heeft begrepen. U heeft het recht om te zwijgen.

Veel Vaak | 09-12-13 | 11:52

Onder druk van de familie van dit kansenpareltje word de agent moord ipv doodslag te laste gelegd...

Vreemd, in de zaak van grensrechter Richard v Nieuwenhuizen kon de familie de tyfus krijgen...

Kut land...

CornholioNL | 09-12-13 | 11:43

@DaughtersofLot | 09-12-13 | 11:38
'OM corrigeert foutieve berichtgeving'.
Artikeltje van P-eather

Ars Vivendi | 09-12-13 | 11:42

@TeeJee | 09-12-13 | 11:32

Doch visueel gezien rende hij weg.

blandurego | 09-12-13 | 11:41

Ars Vivendi 11:37
Nee, dat maakt ze geen reet uit, het was een slechte jongen en de politie deed gewoon zijn werk.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:39

Ik laat het over aan de rechter wat betreft de schuldvraag van de agent. Maar een traan laten voor dat hopeloze geval van een aso... echt niet! De wereld is beter af.

Rene7559 | 09-12-13 | 11:39

@Ars Vivendi | 09-12-13 | 11:37 Waar heb je het over?

DaughtersofLot | 09-12-13 | 11:38

P-eat-her | 09-12-13 | 11:04
Leg eens even uit, P? Geef 's een linkje?
Want als je dit allemaal verzonnen hebt dan is dat wel heel erg kwalijk.

Haatgenerator | 09-12-13 | 11:38

@Ars Vivendi | 09-12-13 | 11:37
i naar boven

Ars Vivendi | 09-12-13 | 11:37

Dat Nelson Mandela is overleden is erg, maar nog niks vergeleken met het overlijden van Rishe. Tenminste dat heb ik uit de media begrepen.

Osdorpertje | 09-12-13 | 11:37

Even los van hoe je over de agent en de doodgeschoten jongen denkt:
Vindt niemand het verontrustend dat de polite en de gemeente Den Haag kennelijk onjuiste informatie naar de pers lekken?

Ars Vivendi | 09-12-13 | 11:37

En de advocaat van "meneer Rishi" wil nu de agent in kwestie aan klagen voor moord! WTF? Het wordt steeds gekker hier.

Kobus Kloothamer | 09-12-13 | 11:35

Waarom heeft de familie van deze neergeschoten crimineel invloed op de strafeis? En waarom krijgen de nabestaanden van de vele slachtoffers van allochtone overvallers, straatrovers en voor-de-politie-vluchtenden dit recht niet?
Dit riekt naar een soort tegen autochtonen gericht rascisme. Bij mij bestaat al heel lang de indruk dat de rechters het vermoorden van autochtonen door roekeloos rijden, tijdens wegvluchten na overvallen, schieten bij overvallen, enzovoort heel mild dan wel niet bestraffen.

Barani517 | 09-12-13 | 11:35

langerijdgeleden 11:30
Lul niet, die agent kende Rishi helemaal niet.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:34

Zoiets | 09-12-13 | 11:09 | + 3 -

Helemaal mee eens. Zag gisteren een stukje waarin die moeder gedurende het hele filmpje met een foto van die gast op schoot zat. Alsof we te doen hebben met een heilige. Zij had dat joch moeten opvoeden. Nu is het te laat en wijst ze een ander aan. Een typische instelling en een schande dat deze agent nu de lul is..

Hoeftniet | 09-12-13 | 11:33

Respect voor de politie zijn ze verloren toen ze zich 25 jaar geleden ongestraft van het Mercatorplein lieten trappen en zich zijn gaan focussen op het rondbreien van de eigen begroting en hun wirwar van vakbonden, want stel je voor dat ze een stap te hard lopen. Zelfs de meest dociele oenen die ik ken hebben tegenwoordig een negatief oordeel over de politie. En zeer terecht, zijn zijn er primair voor verantwoordelijk dat de criminelen inmiddels vrij spel hebben. En het doodschieten van een ongewapende loser maakt het beeld er niet bepaald gunstiger op, integendeel.

très cool | 09-12-13 | 11:33

@blandurego | 09-12-13 | 11:26
Een persoon die als vuurwapengevaarlijk aan je gemeld is, die een "trekkende beweging" maakt weg laten rennen.
Ik kan me voorstellen dat de agent in kwestie dit geen geweldig plan vond.
U praat een beetje gemakkelijke poep.

TeeJee | 09-12-13 | 11:32

@ très cool | 09-12-13 | 11:22 |
Ah. We hebben dus ook al een politieprobleem.
Leg eens uit, wil je?

Kapitein Sjaak Mus | 09-12-13 | 11:32

Feit is dat er leugens verteld zijn over Rishi. Door de politie.
Waarom? Van achteren iemand neerknallen die niet luistert mag toch?

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:31

Had iemand niet eerder een melding gedaan van 'gezien met een wapen'? En gezien het feit dat hij al een keer voor wapenbezit was opgepakt en meerdere inbraken met wapen...

Deze zaak stinkt en niet vanwege de agent, maar vanwege het feit dat alle vrienden/familie proberen zo veel mogelijk geld uit de broekzak van agent/staat te troggelen.

LangeTijdGeleden | 09-12-13 | 11:30

@Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:22
Gaat u nog in op de argumenten, of doet u liever het "Straks is het hier zoals in ..." argument?


Het boeit mij (en wss de meesten) namelijk geen vliegende neuk wat er in de USA gebeurd. Dit is een Nederlandse zaak, met Nederlandse problematiek en een Nederlandse rechter.

TeeJee | 09-12-13 | 11:30

Ik wens de agent in kwestie veel sterkte in deze procedure. Als je voortdurend bezig bent met dit soort uitschot aan te pakken, kan ik me goed voorstellen dat je op een gegeven moment het zekere voor het onzekere neemt. Een rechter die zwicht voor criminaliteit zal deze man veroordelen.

Vindefin | 09-12-13 | 11:28

Die familie en alles wat er "solidair" mee is, zouden zich moeten schamen. Hun oogappeltje is gewoon tijdens zijn "werk" omgekomen. Kwestie van beroepsrisico. Kwestie van tijd.

balustrade | 09-12-13 | 11:27

Volgens mij moet de agent gewoon "met de kennis van nu" aanvoeren. Zo is al heel wat politiek en bestuurlijk uitschot de dans ontsprongen. Ongeacht hoeveel levens ze hebben geruïneerd...

Parel van het Zuiden | 09-12-13 | 11:27

Zielig hoor voor zo'n klein crimineeltje wat studeerde(!) Aan dezelfde 'ik neuk jullie allemaal de moeder' mondriaan als ons allen bekend is... Nee good riddance is dan toch mijn oordeel!

Ommie de HaatMoker | 09-12-13 | 11:26

Uit alle 'negs' maak ik uit, dat diegene voorstander zijn van mensen in de rug (nek) schieten, al dan niet gewapend (in dit geval een blackberry, no pun intended).

blandurego | 09-12-13 | 11:26

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:18
Het is een stuk makkelijker oordelen vanachter je PC dan wanneer je je als agent opeens in zo´n situatie bevindt.
De rechter zal er over oordelen, maar dat deze kansenparel nu niet bepaald een aanwinst voor de maatschappij was kan niet ontkend worden en mag best wel een rol spelen, het gedrag van een wannabe-gangster zal ongetwijfeld mee hebben gewogen bij de reactie van de agent. En het feit dat hij beschermd moet worden zegt veel over het milieu waar Rishi zich in bevond.

spanarchist | 09-12-13 | 11:24

Wanneer die agent echt wordt veroordeeld voor moord dan zal in de toekomst geen enkele agent meer schieten en betekent dat een vrijbrief voor de misdaad.
Het huftertje had gewoon moeten blijven staan met zijn handen omhoog. Voldoe je niet aan een gezagsbevel dan wordt jouw risico groter.

Toine Tussenbeen | 09-12-13 | 11:24

Het is voor de familie natuurlijk ook een stukje inkomensderving.

Slappehap | 09-12-13 | 11:23

Rokus3013 | 09-12-13 | 11:18 | + 0
In de VS schiet men zich helemaal gek, ook in situaties waarin dat absoluut niet nodig is. Echt een heel snel rolmodel voor geweldstoepassing. (Kijk maar eens naar die flutpolotiefilmpjes op TV, mensen die rustig weglopen worden (in de rug) neergeschoten.

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:22

De echte oorzaak van deze bijna tragedie ligt volgens mij bij het gebrek aan gezag waar de overheid en justitie de oorzaak zijn. Boefjes denken zoveel rechten te hebben dat ze dingen doen die ze in de UK of spanje simpelweg niet in hun hoofd zouden halen. Respect voor de politie zou doodnormaal moeten zijn maar we weten dat het in NL niet bestaat.

Veel Vaak | 09-12-13 | 11:22

Jezus, wat een gezagsgetrouwe domme rukkers hier zeg. Politieprobleem in Nederland is VEEL groter en bedreigender voor de samenleving dan al die ontspoorde medelanders.

très cool | 09-12-13 | 11:22

Wat de uitspraak ook wordt, de sympathieke maatjes van Rishi vinden het toch niet genoeg.
Let op de storm van protest straks na de uitspraak. En vooral, let op de toon van dat protest. En tenslotte, let op wie de personen zijn die deze protest uiten.

Haatgenerator | 09-12-13 | 11:22

Iedereen heeft natuurlijk het linkje van P-eather gelezen, maar het maakt niet meer uit, het is en blijft eigen schuld dikke bult.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:21

Als het een jong roomblank meisje (18) was geweest met een strafblad, dan was het 'OMG! Opknopen die gast!'

blandurego | 09-12-13 | 11:20

In de VS wordt een agent veroordeeld als hij niet schiet en hier als hij wel schiet. Hij heeft toch niet voor niets die blaffer bij zich? En anders moeten ze de agenten maar zonder wapen op pad sturen, want voor je het weet hangt je vervolging boven je hoofd, de toorn van het tokkievolk dat vindt dat ze altijd boven de wet staan en is je hele gezin naar de klote. Vrijspraak voor de agent, nu! Had tokkierishi zich maar gewoon aan de opdracht moeten houden dat hij helemaal op dat moment niet buiten mocht zijn. Wellicht dat zijn zielige moeder hem wat beter moeten opvoeden en zijn tokkiemaatjes hem aan zijn afspraak hadden moeten houden. Sukkels. Doe gewoon, krijg je ook geen kogel in je kop.

Rokus3013 | 09-12-13 | 11:18

Als wij met zijn allen afspreken dat er vanuit stilstand geschoten dient te worden (en dat hebben we gedaan), en als dat niet is gebeurt. Wat doet het er dan nog toe of Rishi een betweterige puber of een hardcore crimineel was?

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:18

van nu.nl: "Advocaat Michael Ruperti van de nabestaanden van Rishi had om uitstel van de zaak gevraagd, omdat zij een beklagprocedure waren begonnen om het Openbaar Ministerie te dwingen de agent te vervolgen voor moord. Daarom hadden zij om uitstel van het proces gevraagd.

Bos [Officier van Justitie] vindt uitstel onwenselijk omdat de zaak ''als een zwaard van Damocles'' boven het hoofd van de verdachte hangt. Hij koos er daarom voor te vragen de tenlastelegging te wijzigen."

stridsel | 09-12-13 | 11:17

Als gij niet wilt wat u geschiet, doe dat ook de ander niet!

blandurego | 09-12-13 | 11:16

Ik zie het als volgt: 17 jaar lang heeft de familie kennelijk verzuimd dit ventje op te voeden en nu hij dood is mag meneer agent daarvoor bloeden. Het zou goed zijn als deze mensen zich eens afvroegen wat voor rol ze zelf eigenlijk hebben gespeeld in deze hele tragedie.
Zoiets | 09-12-13 | 11:09 | + 2 -
.
Daar hebben ze geen tijd voor gehad... iedere dag naar de NL integratiecursus.

duitse herder | 09-12-13 | 11:15

Dit proces laat alleen weer zien, hoe laf en angstig, justitie is voor deze groep van Nieuwe" Nederlanders"

Te zwakke aanklacht

Het Openbaar Ministerie verdacht de agent eerder alleen van doodslag op Rishi, maar volgens de familie van het slachtoffer is deze aanklacht veel te zwak. Hun advocaat Michael Ruperti is daarom een speciale procedure begonnen hij het Gerechtshof in Den Haag.

www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/...

Snowy2000 | 09-12-13 | 11:15

Deze sukkel is niet voor niets neergeknald. Schandalig dat een diender hierom voor het gerecht moet verschijnen. Er is een keuze gemaakt gebaseerd op de situatie die zich voordeed, en deze lijpo heeft aan het kortste eind getrokken. Too fucking bad. Moet je maar niet steeds zo stoer doen.

OpperGek | 09-12-13 | 11:15

Gisterenavond op het staatsjournaal kreeg mama uitschot ook weer uitgebreid de tijd om voor de hele natie te lopen janken over deze liefu jonguh.

ole guapa | 09-12-13 | 11:14

Feit blijft n.m.m. dat je gewoonweg niet iemand neerschiet al wegrennende en zeker niet in zijn/haar nek. De beelden spreken voor zich. Je onderbuik heeft terecht gevoelens, maar soms gaat het te ver. Of willen jullie (sommige de meeste) weer terug naar het Wilde Westen?

blandurego | 09-12-13 | 11:13

Hey boef doe eens stil staan als ik bezig ben je te vermoorden. Als stilstaan een serieus criterium wordt kunnen we pistolen wel afschaffen en chocolade als dwangmiddel gebruiken iemand te laten stoppen.

Veel Vaak | 09-12-13 | 11:12

Er zijn dus pertinente leugens verspreid over Rishi om deze zaak goed te praten. Zeer kwalijk.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:11

Feynman | 09-12-13 | 11:04 | + 0
Het staat buiten kijf dat Rishi anders had kunnen, misschien wel moeten handelen.
Alleen, het is een puber, bovendien is het met alle schiettrainingen zo dat bedreigingen worden afgewisseld met plotseling opduikende kinderen.
Sterker nog, ik vind dat de agent best beschermd mag worden tegen rechtsvervolging. (Dus dat de fout niet bestraft hoeft te worden.) Maar wel dat eruit geleerd moet worden en ja, dat de samenleving deze handelingsfout erkend en met genoegdoening compenseert. De agent krijgt een training en een gesprek en kan gewoon in dienst blijven.

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:11

Ik zie het als volgt: 17 jaar lang heeft de familie kennelijk verzuimd dit ventje op te voeden en nu hij dood is mag meneer agent daarvoor bloeden. Het zou goed zijn als deze mensen zich eens afvroegen wat voor rol ze zelf eigenlijk hebben gespeeld in deze hele tragedie.

Zoiets | 09-12-13 | 11:09

-weggejorist-

duitse herder | 09-12-13 | 11:09

Moord in dit geval had geweest. In het been raken en point blank een 2e kogel in zijn kop jagen.
Dit is niet het geval dus blijft het een moment opname waar ik het voordeel van de twijfel niet aan Risie geef. Het feit dat er sprake was van een vuurwapen en zijn reactie rechtvaardigen het handelen van de agent. Vluchten is een recht maar in onzekerheid reageren op melding en overtuigt zijn van de dreiging die gesteund wordt door vluchten ook. Voor alle vrienden van Risie die dit lezen verspil je leven niet zoals Risie dat deed. Persoonlijk vind ik dat er al geen sprake mag zijn van moord omdat hij het leven amper waard was. Zijn waardering voor leven beperkte zich tot zijn eigen belang en respect voor leven of materiële zaken van anderen kende hij niet. Verdiend dood ? Nee. Kans en risico behoorlijk vegroot op confrontatie met politie? Zeker wel. Had meneer nog geleefd als hij niet raar had gereageerd? Ja zeker.

Veel Vaak | 09-12-13 | 11:09

Allemaal uitwassen van de hindoestanering van de samenleving.

wakkere_nederlander | 09-12-13 | 11:09

Laat de rechter uitzoeken wat er precies is gebeurd, en recht spreken. Speculeren en vooruitlopen op de zaak heeft weinig zin. De vraag is; was het verantwoord/volgens de geweldsinstructie toegestaan/noodzakelijk voor de agent om op dat moment op die wijze te schieten? Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat rollen. Er zijn geen winnaars, en die zullen er na deze rechtszaak ook niet komen.

Kloof2012 | 09-12-13 | 11:09

P eather 11:04
Zo dan! En iedereen maar wauwelen dat hij daar niet mocht zijn enz.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:09

@Canis Spurcus | 09-12-13 | 11:02
Het was niet de agent in burger die schoot!
Zie linkje van @blandurego | 09-12-13 | 10:46

necrosis | 09-12-13 | 11:06

Hebben de puriteinen al gewezen op het feit, dat dit land niet Holland maar Nederland heet. Bij deze. Voor de rest, ik ben geneigd de agent gelijk te geven. Melding van een jongen met wapen, jongen gedraagt zich als de standaard kansenparel. Veel armgebaren en intimiderende praatjes. Doet alsof hij een wapen pakt en agent drukt af. Tsja.
Het was zo'n goede jongen, my behind.

DaughtersofLot | 09-12-13 | 11:06

De enige juiste straf lijkt me reïncarnatie van Rishi als agent.

Kapitein Stijlvol | 09-12-13 | 11:05

spanarchist 11:00
Hij ging er vandoor, niet echt bedreigend lijkt mij.In tegenstelling tot een paar seconden eerder, maar toen schoot de agent (nog) niet.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 11:04

Zo zie hoelaat de mediakeuzes blijven dooretteren!

Ondanks snelle correctie door het OM geloven d'r meeste nog in de leugens van de telegraaf:

http://www.leugens.nl/2012/12/27/ook-nekschot-telegraaf-voor-rishi/

En waarom hoor je niets meer over de collega's van deze agent die hem een tikkende tijdbom noemde waar niemand mee wilde samenwerken?

P-eat-her | 09-12-13 | 11:04

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:02 | + 0 -
"Dat moment is al voorbij"

Agenten worden belaagt en daarna gaan we per nanoseconde kijken of de agent anders gehandeld had kunnen hebben.

Wanneer gaan we kijken of de agressieveling anders had kunnen handelen?

Feynman | 09-12-13 | 11:04

Verdenking van moord is aan de tenlastelegging toegevoegd. Als tegemoetkoming voor de nabestaanden. Sinds wanneer is dat een argument om de aanklacht uit te breiden?

Zzzzooooffff | 09-12-13 | 11:03

Met alle negatieve berichtgeving en haat en doodsbedreigingen en scheve gezichten in zijn omgeving is de agent natuurlijk wel al genoeg gestraft. Ik ben benieuwd wat hij met zijn gratis woning en cursussen gaat doen. Oh wacht.. nu haal ik de dader en de handhaver door elkaar.

Shareholder II | 09-12-13 | 11:03

Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:55 | + -1 -
Misschien zou u eens moeten kijken waarop gereageerd wordt. Context enzo.

Iedere politieagent is vuurwapengevaarlijk. Kijk maar op de koppel. Pistool hangt er. Politie zou je als verstandig mens niet agressief moeten benaderen. Als de agent een denkfout maakt is er een agressief iemand minder op deze aardkloot. Sommige asocialen zouden eens moeten leren luisteren en rustig blijven, wordt je ook niet per ongeluk neergeschoten.

We leven nu in een wereld waar we politieagenten maar zonder goede training in de ene na de andere complexe escalatie donderen. Hunnie zijn de professional en moeten als ware psychologen zonder universitaire opleiding maar als ambulante hulpverlener de lont uit het vuur halen. Bij falen de cel. Complete idioterie.

Laten we de mensen die het ons en onze politie belagen eens opsluiten.

Feynman | 09-12-13 | 11:03

Waar maken we ons eigenlijk zo druk over?
Het was immers geen blanke jongen.

Pfff hè hè echt een verademing dat Nederland voortaan een erkend racistisch land is. Vroeger kon je dit soort dingen echt niet zeggen.

/cynisme modus = 0

wakkere_nederlander | 09-12-13 | 11:02

Die agent was in burger toch? En hij schoot een ongewapende minderjarige. Ik zijn nek. Rennend. Zo heeft ie het niet geleerd op de politieschool volgens mij.

Canis Spurcus | 09-12-13 | 11:02

Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:55 | + 0
De nek, hij is in de nek geraakt.
Je had gelijk gehad als de agent had geschoten omdat hij naar zijn broekriem/binnenzak greep. Dat moment was kennelijk alweer voorbij. Dan is schieten om te doden (dat is het op die hoogte) niet nodig.
Luister, het is echt heel vervelend voor die agent, maar het is niet anders.

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 11:02

Een droevige zaak. Een medelander bedreigd op het perron een Engelsman, naar hij zegt met een pistool.
De Engelsman waarschuwt voor de gewapende bedreiger.
De politie schiet de bedreigende pistoolheld neer.
Held blijkt geen pistool te hebben.
Familie schreeuwt moord en OM schreeuwt braaf mee.

Mantisomantis | 09-12-13 | 11:02

Er zijn westerse landen, daar wordt zo'n gewoon met 35 kogels in zijn pokkel tot staan gebracht. En geen haan die daar naar kraait; dan moet je je handen maar omhoog doen als meneer de agent 'freeze!' roept.
Mooi land soms, de VS.

VanBukkem | 09-12-13 | 11:02

Parel van het Zuiden | 09-12-13 | 11:00 Daarmee zit je al op bevordering naar een streepje meer.

zeg maar jansen | 09-12-13 | 11:02

Ik hoop zo dat er meer van dit soort gastjes neergeknald worden, daarnaast hoop ik een volledige vrijspraak van de agent. Zo, dat is gezegd!

paddostoel | 09-12-13 | 11:01

Terpen-tijn | 09-12-13 | 10:53
Het maakt het verhaal dat de agent zich bedreigd voelde en handelde uit noodweer wel een stuk overtuigender.

spanarchist | 09-12-13 | 11:00

De agent is natuurlijk al veroordeeld door de media. Ik meen dat dit gegeven nogal eens tot strafvermindering leidt. Daarnaast heeft de schaamtecultuur binnen politie en justitie niet geholpen. Zit ik al op vrijspraak? Of gelden dat soort argumenten alleen voor boven de wet geplaatsten, eh kansenmensen...

Parel van het Zuiden | 09-12-13 | 11:00

ecologiste | 09-12-13 | 10:55 | + 0 -

Wanneer je alle politie agenten subliem wilt laten schieten moet er zoveel getraind worden dat er nog 10.000 agenten bij moeten om die uren op te vangen.

Smaalpapil | 09-12-13 | 10:59

Beslissingen moet je altijd zien in het licht van het moment waarin ze genomen zijn.

De beslissing te schieten was toen een goede beslissing. Maar als je er over na gaat denken zijn er bezwaren te opperen.

En dat is nou net wat die agent toen niet kon, er over nadenken.

zeg maar jansen | 09-12-13 | 10:59

@Geppie. | 09-12-13 | 10:50
Hij had ook nog poging tot moord/ doodslag aan zijn reedT wegens een steekpartij in zalencentrum Alians.
Ja, het was een brave burger......

necrosis | 09-12-13 | 10:57

Enige fout die de agent heeft gemaakt is dat ie onzorgvuldig heeft gehandeld. Zoals het schieten tijdens rennen, dat is natuurlijk ook gevaarlijk voor omstanders. Verder heeft dat joch het er zelf naar gemaakt.

Datzegiktoch | 09-12-13 | 10:57

Noodweervuur is gewoon een heel primitief woord voor bliksem.

wakkere_nederlander | 09-12-13 | 10:56

-weggejorist-

EngArnt | 09-12-13 | 10:55

Het probleem in NL is dat agenten niet (meer?) kunnen schieten. Waarschijnlijk alleen maar fotos van verkeersovertredingen.
Ik zeg nu even niets over allochtone advocaten.

ecologiste | 09-12-13 | 10:55

We geven de familie een fopspeen. Doodslag is haalbaar maar moord is kansloos. Leg de familie netjes uit wat moord behelst en dat er van moord geen sprake kan zijn.
Het is derhalve ook zeer kwalijk dat ze verwarring zaaien met deze aanklacht.
Laat ze dan kiezen. Of moord of doodslag. Wedden dat ze dan eieren voor hun geld kiezen en niet voor moord opteren. Hiermee voeden we de haat en het wantrouwen want de familie zal nooit accepteren dat het niet meer dan doodslag kan zijn. Duidelijkheid had eerlijker geweest. Deze agent heeft een grove fout gemaakt maar hem als moordenaar wegzetten is echt een bloody shame. Dit is geen geneuzel over definities het is gewoon geen moord klaar. Als dit moord zou zijn is elke dodelijke overval cq beroving dat ook. Laten we niet vergeten wie geeen motief had om te moorden geen tijd had dit te overwegen. Ik zeg niet dat het niet anders had kunnen verlopen maar de intentie om te doden is er nooit geweest. Hoe kan een zichzelf respecterend openbaar ministerie dit toevoegen aan de aanklacht omdat de familie het graag wil. De familie zou ook graag zelf de agent lyncnen misschien moeten ze dat ook maar meenemen in hun overwegingen. Sinds wanneer dicteert familie wat de aanklacht mag zijn?

Veel Vaak | 09-12-13 | 10:55

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:52 | + 0 -

Wat als je iemand herkent die vuurwapen gevaarlijk is en je doodsbang bent dat hij het vuur op je kan openen?
Wat doe je dan als zo'n persoon dan naar z'n zak grijpt of een andere verdacht beweging maakt?

Of je dan als agent, die ook maar gewoon een mens, in zo'n seconde een beslissing moet maken? Of je dan nog nauwkeurig kan mikken?

Te veel vragen, situatie is te complex om je zoiets correct in te beelden.

Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:55

Het feit dat de naam van deze agent niet vrij gegeven wordt, hij vermomd en beschermd moet worden, is toch wel een indicatie met wat soort volk je te maken hebt.
Maar goed, de racisme-roepers hebben een hele goede periode. Zwarte Piet, Mart, nu deze kansenparel weer: het kan niet op.

spanarchist | 09-12-13 | 10:55

En dat allemaal op je nek halen voor 1600,- per maand. De elite lacht zich gek.

Smaalpapil | 09-12-13 | 10:54

Mijn prognose is acht jaar cel, om de zielige minderheden te laten zien dat Geïnstitutionaliseerd Racisme echt niet bestaat in Nederland.

aardappelninja | 09-12-13 | 10:54

die rishi was een crimineel die op dat tijdstip helemaal er niet mocht zijn want meneer zat in een "woongroep"
hij greep naar zijn middel en had een grote mond?
als ik agent was zou ik ook mijn wapen trekken.
de agent is genoeg gestraft.

zundappboer | 09-12-13 | 10:53

Achtergrond van Rishi doet niet terzake, daar wist die agent niks van.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 10:53

Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:48 | + 0
Wat als je je schietgeweer dan op de benen richt?

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:52

Klassiek gevalletje suicide by cop.

Idontgiveafunk | 09-12-13 | 10:52

Even enorm pragmatisch gezien: de samenleving mist weinig aan dat tuig.

Nietvoordekat | 09-12-13 | 10:52

Dus je moet je eerst als agent, zoals in Driebergen-Zeist, laten steken en de rest van je leven vanaf je nek verlamd zijn, voordat je mag schieten. Ik zou toch echt voor de laatste optie kiezen, sorry.

Springbank | 09-12-13 | 10:51

TheseDays00 | 09-12-13 | 10:46 | + 0
Er heeft hier een stukje gestaan over de spiesvalkuilgraver.
Iedereen wist zeker dat de beschuldigde het was.
Bleek onzin. (slot)

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:50

Bij veroordeling: Standaard protocol voor elke crimineel in Nederland: ren ten alle tijden zigazaggend weg want geen agent die het ooit nog in zijn hoofd haalt om te schieten. Met name vanuit Noord-Afrika en de MOE-landen grote aandacht voor deze zaak.

de Voorzittert | 09-12-13 | 10:50

@Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:48 | + 0 -
En als brandweerman?

Kaas de Vies | 09-12-13 | 10:50

Je zou als je een straatverbod had bang worden voor de politie , als je dan wilt wegrennen schieten ze je neer !
Hoop dat dit crimineeltje postuum nog een trap na krijgt .

elevator | 09-12-13 | 10:50

Mannetje had een straatverbod wegens een reeks van inbraken. Ook was het net vrijgelaten uit de gevangenis. Ik vond de berichtgeving van de NOS gisteren sterk eenzijdig. Het was meer een portret van een onschuldig jongetje..

Geppie. | 09-12-13 | 10:50

@Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:43 | + -3 -
Je bent of lui, of je weet dat ik gelijk heb. In ieder geval in beide gevallen ben je kneusachtig.

Kaas de Vies | 09-12-13 | 10:49

Als je net doet alsof je een wapen trekt, terwijl er een gun op je gericht is, zou ik misschien ook schieten, maar hij is daarna neergeschoten toen hij wegrende.. Ben blij dat ik geen rechter ben.

Terpen-tijn | 09-12-13 | 10:49

Heel vroeger heette Hollands Spoor: Staats Spoor. Vroeger toen het nog Hollands was, zeg maar.

Ars Vivendi | 09-12-13 | 10:49

Bullshit, Rishi stond bekend als vuurwapen gevaarlijk en had een historie van geweld (o.a. tegen agenten) Hij was reeds opgenomen in een jeugd TBS en had een avondklok.

Hij had niks te zoeken op Hollands Spoor om 06:30 en bedreigde ook nog eens een Engelsman.

Hij heeft het COMPLEET aan zichzelf te danken.

Zijn dossier kan niet worden vrij gegeven ivm privacy wetten... maar wat ik weet is dit:

Als ik die agent was, had ik ook waarschijnlijk op dezelfde manier moeten handelen.

Moskovitz v.d.Duivel | 09-12-13 | 10:48

Wanneer je deze gebeurtenis beoordeelt met de koele voelsprieten van de emotionele afstand dan zou je kunnen zeggen dat de agent schuldig is aan doodslag door onvoorzichtig handelen.
Probeer je je in te leven in de situatie dan kent dit drama alleen maar verliezers.

Simon de Danser | 09-12-13 | 10:46

@ Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:43 | + -1 -
nietus, wellus.

TheseDays00 | 09-12-13 | 10:46

Een politieagent in hok in het beklaagdenbankje. Da's nog Hollandser dan boerenkool met stamppot!

KoninginWildemina | 09-12-13 | 10:44

Waarom krijgt die moeder van een crimineel zoveel airplay op radio en t.v.? Natuurlijk vindt de moeder hem lief, want dat vinden alle moeders van hun kinderen. Daarom is er geen toegevoegde waarde. Ik hoop trouwens dat die agent wordt vrijgesproken, anders krijgen criminelen nog meer vrijspel door gewoon weg te rennen van de agenten (die durven toch niet meer te schieten).

brabandertje | 09-12-13 | 10:44

Kaas de Vies | 09-12-13 | 10:41 | + 1
Keep dreaming!

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:43

Als ik agent was zou ik bij elke dreiging van geweld hard wegrennen, niet omdat ik bang zou zijn van het tuig voor me (of achter me als ik al weggerend ben) maar van de juridische consequenties achteraf.

Als er echt spraken is van politie geweld dan mogen we dat niet tolereren maar hier heeft (ik krijg het bijna niet uit mijn mond) het slachtoffer het duidelijk aan zich zelf te danken.

Laat het een les zijn voor de rest, gewoon luisteren als je iets gezegd wordt door de politie en zeker niet stoer naar een zogenaamd wapen grijpen.

Sketcher | 09-12-13 | 10:43

Hekje? Rare plek om een onderscheiding in ontvangst te nemen!

Godsammekraken | 09-12-13 | 10:42

De 17-jarige Rishi Chandrikasing die zaterdagochtend vroeg op een perron op station Hollands Spoor in Den Haag door de politie werd doodgeschoten, had helemaal niet op straat mogen zijn.
Op last van de rechter moest de jongen in de weekeinden om 1:30 terug zijn bij de woongroep, waar hij verplicht verbleef.Volgens bronnen hoorde hij dan ook zeker niet op straat te zijn op het tijdstip van de schietpartij.
Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september werd geschorst uit detentie. Hij zat in de cel voor een reeks inbraken. Ook moest hij na zijn vrijlating verplicht verblijven in een opvanghuis in Scheveningen en moest hij zich voor zijn problematisch alcoholgebruik laten behandelen.

necrosis | 09-12-13 | 10:42

@Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:40 | + 0 -
Zoek het maar op, hou een lijstje bij en je zal schrikken hoe consistent de meeste zijn.

Kaas de Vies | 09-12-13 | 10:41

Rishisme!

Ashtrey | 09-12-13 | 10:41

Beste voorheen 'good riddance' reaguurders.
Let u even op dat wat u vandaag schrijft consistent is met wat u eerder schreef?
Dank!

Einde van de Domheid | 09-12-13 | 10:40

@Feynman | 09-12-13 | 10:37 | + 1 -
Ja hoor eens, die man toonde niet genoeg respect en dit moet je gewoon met wijde armgebaren duidelijk maken, zo gaat dat. Jij snapt ook niets.

Kaas de Vies | 09-12-13 | 10:39

De familieleden krijgen gedaan dat in de aanklacht staat dat er sprake van moord is, dus met voorbedachten rade. Dat gaan ze dan dus never nooit winnen.
En je krijgt je kind/broer er ook niet mee terug. Zal wel weer een geldkwestie zijn.

Rico Tampeloerus | 09-12-13 | 10:39

zonde dat de agent hem neerschoot. had ie niet moeten doen. maar ik voel totaal niks voor straattuig dat zich toch al niet aan de regels hield.

giovanni erkelens | 09-12-13 | 10:39

Je agressief opstellen naar iemand met een vuurwapen is levensgevaarlijk.

Feynman | 09-12-13 | 10:37

Naar het schijnt rende Rishi [whatever misbehave] weg en werd hij in de -rug- nek geschoten. Iffy, als je het mij vraagt.

blandurego | 09-12-13 | 10:37

En gaat het OM nog wat doen aan die bedreigingen of wordt alleen de agent vervolgd?
Het is te schandalig voor woorden dat dit moet gebeuren in Nederland.
Een criminele jongere die niet luisterde naar de politie, deed alsof hij een vuurwapen trok en dacht stoer te zijn.
Jammer joh, laat dit een voorbeeld zijn voor alle andere jongeren die denken met een grote bek of het negeren van een politiebevel weg te komen.
Hulde voor de doortastendheid van de agent.

Spokoynoy Nochi | 09-12-13 | 10:37

Mijn medeleven gaat uit naar de familie van de agent.

Cuyahoga | 09-12-13 | 10:36

Levensgevaarlijk die zenuwachtige eenstrepers.

très cool | 09-12-13 | 10:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken