Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wachtgeld Worden met Van Leeuwen

Wachtgeld heet wachtgeld omdat het geld is wat op je staat te wachten zodra je politicus wordt. En het is veel. Heel veel. Ronald Plasterk weigert echter de wachtgeldregeling terug te schroeven. Een politicus is immers liever impopulair bij het volk dan bij zijn collega's. Zo werkt democratie. Terwijl Ronnie P momenteel op Radio 1 uit zijn nek aan het lullen is, komt Van Leeuwen tenminste met harde antwoorden. De regeling is immers een farce. Neem bijvoorbeeld Kathleen Ferrier. Deze sterk sociaal betrokken politica heeft het zo uitgedokterd dat ze op zeer sociale wijze ruim 700.000 euro betrekt uit de wachtgeldpot, ONDANKS DAT ZE ZELF HAAR BAAN OPZEI, terwijl ze woont in Hongkong en dus profiteert van het gunstige belastingklimaat daar. Nou, daar heeft onze huisginger dus wel een mening over. Kijkt u maar mee naar Wakker Worden met Van Leeuwen.

Reaguursels

Inloggen

Wat een stinkende kuthoer.

NACademicus | 28-11-13 | 00:35

Nou Rene .. dit is de eerste keer dat ik het boeiend vond. Nu het antwoord van Plasterk nog. Ben Benieuwd.

SyntaxError | 27-11-13 | 17:12

ferrier's wachtgeld is bovendien een excessieve vertrekregeling, want verkapte vut-regeling , die aan hoger belastingtarief is onderworpen. helaas is dat een werkgeversheffing dus dat is financiën die belasting heft van algemene zaken. wachtgeld vooronderstelt een sollicitatieplicht en de mogelijkheid om een nieuwe betrekking te vinden. deze zwarte vogelverschrikker is helemaal niet van plan om een nieuwe betaalde baan te vinden wat ze gaat proberen chinezen tot gristenen om te bouwen. is dus een zelfde oplichtster als eveline herfkens.

minimá-armezusvan.. | 27-11-13 | 16:56

@Kaas de Vies | 27-11-13 | 13:21
Met opportunisten en mafkezen die er alleen voor de centen zitten trek je juist die mensen aan die gevoelig zijn voor omkoping van lobbyisten.

Stormageddon | 27-11-13 | 15:20

Wachtgeld ? Misschien is dat voor politici inderdaad een oplossing, maar waarom geen WW zoals ieder ander. Maximaal 3 jaar en twee maanden en 70% over het maximum bedrag soc.verzekering wetten. Dat geld toch voor ons ook. Maar waarom zou je je eigen glazen ingooien, tenslotte kun je het zelf (Plasterk) ook nodig hebben.
Geen zakkenvullen maar wel zakken vol lullen

ohcarol | 27-11-13 | 14:46

@Stormageddon | 27-11-13 | 12:55 | + 0 -
Enige reden tot bezoldiging is voorkomen van greep lobby, maar ja die is er nu ook.

Kaas de Vies | 27-11-13 | 13:21

Waarom worden politici überhaupt betaald? Kom niet aan met "het is ingewikkeld". Is het niet. Gewoon beetje inlezen wat de hh ambtenaren hebben voorbereid, mening vormen over voorstellen, beetje lullen met deze en gene over hun belangen, debatje voeren en dan stemmen. Kan iedere boerenlul.

Kom niet aan met "kost veel tijd". Doet het niet. Kamerleden vergaderen maar 4 dagen per week, in een grotere fractie hebben ze vaak maar 1 portefeuille, 1 specialisatie, en het aantal wetten waarover ze per jaar beslissen is marginaal. Zo bezien is de productiviteit van politici ook nog eens bedroevend.
Je kunt er best een baan naast hebben. Zelfs de premier staat een dag in de week voor de klas. Dan kan een backbencher ook wel een baantje erbij hebben tegen de honger.

Kom niet aan met "het is belangrijk". Is het niet. De meeste regels voor een werkbare samenleving is allang vastgelegd in wetgeving (en dat is wat het openbaar bestuur moet doen), het gaat om een beetje aanpassen van de regels, zo belangrijk is het niet. Men doet er belangrijk over omdat de dames en heren politici allemaal een ton per jaar mee krijgen. Betaal ze niets en dan wordt het allemaal opeens een stuk minder belangrijk. De enige reden waarom belangrijk wordt gevonden is omdat de staat zo ontzettend veel poen heeft te besteden. En de reden daarvoor is omdat ze veel te veel belasting heffen en vinden dat ze overal iets over te zeggen moeten hebben. Maar dat is natuurlijk een farce. Halveer de pot geld en beperk de zeggenschap. Het leven gaat er wel om door.

Politiek, besturen van een instituut voor het algemeen belang is hooguit een erebaantje, net als het besturen van sportvereniging of een toneelclub. Dat doe je ook in je vrije tijd. Als het een roeping is en wilt echt iets veranderen, dan hoef je er ook geen geld voor. Het grote nadeel van het betalen van politici is dat je allemaal uitvreters, profiteurs en baantjesjagers, kortom: tuig van de richel aantrekt en dat normale mensen met goede ideeën er niets mee te maken willen hebben. Een mens met een beetje zelfrespect laat zich niet in met dat soort opportunistische zelfgeilers. In een echte democratie bestuurt het volk zichzelf en laat het zo min mogelijk over aan het organiserende instituut.

Uiteindelijk: onbezoldigde politici hoeven ook geen wachtgeld.

Stormageddon | 27-11-13 | 12:55

Pff..

Ik wacht al jaren op een beetje geld.

Quinsy | 27-11-13 | 12:29

Ze moet wel belasting betalen in het land waar de uitkering (wachtgeld) vandaan komt, dus Nederland.

zo_2012 | 27-11-13 | 11:54

Als je ze de kans geeft zullen ze misbruik maken van hun gegeven kansen. Is altijd al zo geweest met politici en zal ook nooit veranderen totdat hen de kansen wordt ontnomen. Maar zoals Quid zo helder zei, een politicus is liever onpopulair bij het volk dan zijn collega's.
Was het maar zo dat het volk dit soort dingen eens zou herinneren als het weer tijd is voor de volgende verkiezing. Met uiteraard als nuancering dat er wat dat betreft niet zo heel veel te kiezen valt. Ze zullen je allemaal bedriegen want zo rollen politici.

WatZalIkErvanZeggen | 27-11-13 | 11:42

@Mark Smith | 27-11-13 | 10:46 | + -1 -
Je vroeg 1 voorbeeld.
Man betaalt het te veel gedeclareerde bedrag terug. Dit is naar alle maatstaven fraude geweest behalve volgens strafrecht. Er is alleen geen aangifte gedaan, voor de rest is dit reden tot ontslag.

Maar er zijn meer voorbeelden, bijvoorbeeld die man in Utrecht. Ook hij gaat het geld terug betalen, ook daar wordt geen aangifte gedaan. Alhoewel OvJ uit eigen beweging onderzoek is gestart. Maar het is wel fraude, of vind je van niet?

In mijn betoog haal ik 3 redenen tot inhouden wachtgeldregeling.

-fraude
-laakbaar gedrag
-strafbaar gedrag

Waarom focus je niet op het 2de? Alleen op het 1e in combinatie met 3rde.

En mij beschuldig je nogal fors dat het totaal nergens op gebaseerd is. Je vraagt 1 voorbeeld, ik geef je er meerdere, 1 accepteer je niet en de andere ga je zitten piepen dat het maar 1 voorbeeld is...... ik voldoe aan al jou vragen en nog vind je dat ik mijn betoog niet heb onderbouwd......................... prima, maar zo kan ik ook nooit bewijzen dat water blauw is, dat ligt niet aan het bewijs maar aan jouw houding.

Kaas de Vies | 27-11-13 | 11:20

Government at it's core is violent theft.

blabam | 27-11-13 | 11:09

Mark Smith | 27-11-13 | 10:46 | + -1 -

Wat ben jij toch een slechte verliezer...

Niet veroordeeld nee, stand beschermt stand. En hooggeplaatste personen komen er in de rechtspraak wel vaker beter van af dan de gewone burger.Zie de pedofiliezaken.

Dat praatje van Plasterk is typisch een geval van praten voor eigen parochie.

Geen zinnig mens vindt die aparte regeling voor politici normaal.
Alleen de politici zelf, maar die zijn ook niet zinnig...

knerf | 27-11-13 | 11:00

Die hele wachtgeldregeling gaat natuurlijk nergens over. Het idee erachter is dat je anders nooit hoog opgeleide mensen voor functies van vier of vijf jaar zou kunnen krijgen, maar de praktijk is dat de "hoog opgeleiden" die tegenwoordig deze functies vervullen simpelweg voor geen enkele andere baan geschikt zijn. Een paar jaartjes politiek en vervolgens teren op wachtgeld is daarmee een carrièredoel geworden. Tegelijkertijd werken op de diverse ministeries vele HBO en WO opgeleiden, die wel wat kunnen, eveneens op tijdelijke contracten en die lui vliegen er met zekerheid uit na maximaal drie jaar en met uitsluitend recht op WW en het daarvoor geldende maximum uitkeringsbedrag. Dus ik zou zeggen, laat die uitkering van mevrouw Ferrier eens ook even snel dalen tot 35.000 euro bruto per jaar en dan na maximaal 28 maanden gewoon de Bijstand in.

Pierre Tombal | 27-11-13 | 10:52

Kaas de Vies | 27-11-13 | 10:22
Ach gut, één niet veroordeeld burgemeestertje van een jaar geleden.

Mark Smith | 27-11-13 | 10:46

Probleem hier is de voorkeursbehandeling voor ambtenaren. Gewoon voor politici dezelfde afscheidsregeling als voor bankemployés en andere overheidsmedewerkers toepassen. Maximaal 1 jaarsalaris en daarna in ww.

Meteen invoeren om elk jaar -3% begrotingstekort te hebben en doelstelling op inkrimpen overheidsuitgaven. Dan hoeft niemand zich meer druk te maken over dit soort minor details, ook dhr Plassterk niet.

bovenwater | 27-11-13 | 10:41

Ja, Plassterk gaat natuurlijk nooit de kip met de gouden eieren slachten voordat hij er zelf flink van heeft kunnen profiteren. Mensen met macht zorgen eerst goed voor zichzelf, dan voor zichzelf en daarna doen ze alsof ze oplossingen zoeken voor problemen van anderen, maar eigenlijk zijn ze hun eigen macht zoveel mogelijk aan het veilig stellen.

Hanz Ziezo | 27-11-13 | 10:27

Hij zegde dat zij opzei, of eh...

Rest In Privacy | 27-11-13 | 10:27

Ja hoor, alle inkomensverzekeringen afschaffen. Ook alle schadeverzekeringen dan maar. Weg met dat gratis geld, weg met al die profiteurs. Allah zorgt wel voor ons.

De Geus | 27-11-13 | 10:17

Kaas de Vies | 27-11-13 | 09:59
Die had ik ook al ingetypt. Maar ik zie nog steeds geen bewijs dat er wachtgeld is verstrekt in geval van frauduleus en strafbaar gedrag.

Mark Smith | 27-11-13 | 10:16

Politici zijn vaak onbetrouwbaar, geven zichzelf ruim geld, terwijl het gewone volk moet bloeden. Lang leve de NL-democraniet.

Iwmac | 27-11-13 | 10:16

Kathleen F, wat een hut is dat. Maar goed, dit hele gedoe laat wel zien dat mensen actief in de politiek in de Efteling wonen. Eigenlijk moeten ze verplicht een maand per jaar werken bij bedrijven in Ned. Samen met de mensen van de werkvloer. sjouwen, vegen, laden en dan lossen, regelen, praatje maken, schoonmaken, koffiedrinken met vieze handen, sjekkie roken, bedden verschonen en wat al niet meer. Gewoon echt werken samen met gewone normale mensen.

Hengst Kuttebekje | 27-11-13 | 10:11

Nee, natuurlijk zullen politici geen wachtgeld inleveren noch de voorwaarden aanscherpen.
Maar zij kunnen wel bijstandsgerechtigden te werk stellen om zelf riant te kunnen blijven graaien.
Ook ex-politici hebben recht op bijstand (als zij aan de (vermogens)eisen voldoen) maar ja, in te werkstelling, daar hebben zij geen zin in.
Salon socialisten. Dat zijn zij. En niet anders.

ProAsfalt | 27-11-13 | 10:11

Aha, het politiek bestel meent dat het electoraat er voor hen is? Dan is het tijd om hen onder de guillotine te leggen.
Wegwezen met dat stel aan het pluche klevende volksverradende uitvreters!

Geitenwollensokjuhz | 27-11-13 | 10:06

Mark Smith | 27-11-13 | 09:50 | + -1 -

Fraude wordt alleen gepleegd door gewone burgers en niet door politici?

Oh wat even, ben jij zo'n lidmaat van de kerk die tegenwoordig Staat heet?

knerf | 27-11-13 | 10:03

Politici worden al betaald door de lobby en de overheid, waarom dan ook nog wachtgeld?

van heinde en verre | 27-11-13 | 09:51

Kaas de Vies | 27-11-13 | 09:41
Dus je kunt ze niet vinden.

Mark Smith | 27-11-13 | 09:50

De regeling die we nu voor wachtgeld hebben is wat mij betreft prima, alleen de duur moet sterk beperkt worden: maximaal een jaar. Dat is misschien vervelend voor mensen die lang in de politiek zitten en daarna moeite hebben ander werk te vinden... maar misschien moeten we dat soort politici wel helemaal niet willen.

Ik zie veel liever politieke amateurs die wel veel verstand van echte zaken hebben, dan plucheklevers die het spel perfect spelen maar vergeten zijn wat een knikker precies is. Een andere wachtgeldregeling kan daarbij helpen, evenals afschaffen van het baantjescarrousel. Ik zie niet in wat een ex-politicus nu tot een goede burgemeester maakt.

Muxje | 27-11-13 | 09:50

Was dit niet die bitch die samen met vriendje Koppejan een beetje principieel liep te doen over samenwerking met de PVV destijds? En als het om d'r eigen portomonee gaat alle principes laten varen? Nederlanderschap afpakken en geld terughalen. Verder mag ze van mij in Hong Kong blijven.

Rest In Privacy | 27-11-13 | 09:43

@justtheblues | 27-11-13 | 09:29 |

( 700000 werkelozen )?? vergeet niet dat 320.000 bijstand trekkers ook werkloze zijn ! Dus zitten wij al ruim boven een Miljoen werkloze .

andjing | 27-11-13 | 09:42

@Mark Smith | 27-11-13 | 09:36 | + -1 -
Doe zelf eens een google query, is dat een optie.

Kaas de Vies | 27-11-13 | 09:41

Zeeer grote flauwekul van Plas...
als ik mijn huur niet meer (kan) betalen dan wordt ik mijn huis uitgedonderd!

meneer Q | 27-11-13 | 09:41

Bakito | 27-11-13 | 09:30 |

Haha, weer fout... nog 1 poging over na gister.

Wilt u een joker in zetten?

CornholioNL | 27-11-13 | 09:39

@Kaas de Vies | 27-11-13 | 09:23 |

Ik heb uw post opnieuw maar iets duidelijker geplaatst !

PvdA'er v.d. Roest wil tóch wachtgeld
nadat bekend werd dat hij 45.000 euro bij de Daklozenkrant had gestolen.

www.nujij.nl/politiek/pvda-er-v-d-roes...

andjing | 27-11-13 | 09:36

Kaas de Vies | 27-11-13 | 09:23
"Wil" is iets anders dan "krijgt". Bovendien is een linkje naar nujij sowieso al dubieus.

Mark Smith | 27-11-13 | 09:36

Mezelf | 27-11-13 | 09:23 | + 0 -

Bood = boos

Bakito | 27-11-13 | 09:26 | + 0

Fijn dat je weer eens over een typfoutje valt maar niet ingaat op argumentatie.

Niet inhoudelijk reageren is wel jouw specialiteit, nietwaar?

knerf | 27-11-13 | 09:30

CornholioNL | 27-11-13 | 09:29 | + 0 -
Jij moet niet zeuren, wan je zit in de baas zijn tijd (IKEA) te reaguren

Bakito | 27-11-13 | 09:30

Gek,
Eerst vorstelijk betaald worden van ONS geld omdat je door ONS wordt gekozen en daarna nog even vorstelijk betaald worden van ONS geld om op je gemak nog even een andere baan te zoeken die jij in tegenstelling tot 700000 werkelozen waar JULLIE verantwoordelijk voor zijn wel krijgt.
Tuig

Rest In Privacy | 27-11-13 | 09:29

Mark Smith | 27-11-13 | 09:16 |

Beetje wachtgeld???

Ik zou willen dat ik zo veel kreeg van het UWV bij ontslag...

CornholioNL | 27-11-13 | 09:29

Kijk Plasterk heeft het begrepen, wel bezuinigen maar niet hervormen.

nan6896 | 27-11-13 | 09:28

Mark Smith vrouwtje bijlhout (toevallig ook surinaamse) leugentje over Bouterse.

dedwarsligger | 27-11-13 | 09:27

knerf | 27-11-13 | 09:23 | + 0 -
Nee hoor, ik ben ook wel eens bood.

Bakito | 27-11-13 | 09:26

Bakito | 27-11-13 | 09:07 | + -4 -

Wachtgeld is geen inkomen maar een geschenk voor niks doen.
En je krijgt het ook nog als je zelf ontslag neemt iets wat de gewone burger niet krijgt als hij hetzelfde doet.
Dat is in strijd met de democratie want iedere burger hoort voor de wet gelijk te zijn.
En dus zijn mensen over bovenstaande bood.
Maar dat gaat jouw beperkte begrip te boven..

knerf | 27-11-13 | 09:23

RegseHoppie | 27-11-13 | 09:18 | + 0 -

Het is opmerkelijk dat een stel gemeente-ambtenaren anoniem op internet gaan lopen klagen over de regelingen van mede-ambtenaren die al dan niet terecht wachtgeld krijgen.

Los dat intern op a.u.b. en ga weer aan het werk, van mijn belastingcenten.

Bakito | 27-11-13 | 09:22

Ik ga nu mijn hond de heer D. Herder inschrijven als kamerlid. Dat beurt meer dan de drie uitkeringen die hij sinds 1979 heeft bij het UWV.
Problemen met zijn rug (1), zijn heup(2) en tanden(3).

duitse herder | 27-11-13 | 09:21

Ik ben toch wel benieuwd waar Nederland(er)hater Bokito vandaan komt en hoe het allemaal in zijn/haar land van herkomst geregeld is met inkomen/wachtgeld en jaloezie van dat volk.

RegseHippie | 27-11-13 | 09:18

Kaas de Vies | 27-11-13 | 08:40
Heb je voorbeelden van wachtgeld dat is uitgekeerd bij strafbaar gedrag of fraude?

Mark Smith | 27-11-13 | 09:17

De schade die ze in actieve dienst aanrichten is vele malen groter dan dat beetje wachtgeld.

Mark Smith | 27-11-13 | 09:16

Socialisme = georganiseerde jaloezie.
Bakito | 27-11-13 | 09:07 | + -4 -
.
Totale onzin.

Hans Hillen | 27-11-13 | 09:15

De meeste politici kunnen makkelijk een andere baan vinden door hun sociale netwerk en hun bekendheid.
Maar ze willen alleen een erg leuk en goedverdienende baantje dat ook nog status heeft.
Vandaar dat ze liever nog een tijdje de kat uit de boom kijken met een riante wachtgeldreegeling.
Dat zou de gewone burger eens moeten proberen als hij WW of bijstand heeft nadat hij ontslagen is en door het UWV achter zijn vodden wordt gezeten.
Zo hoorde ik ooit eeen politica met wachtgeld zeggen dat ze wachtte tot er een leuke baan voorbij kwam.
Dus vanaf nu weet u wat u moet zeggen als u op het matje wordt geroepen door het UWV: ik wacht tot er een leuke baan voorbij komt.

Het argument van het "plakken aan het pluche" is de zoveelste drogreden van de hypocriete wolf in schaapsvacht die Plasterk heet.
Alsof die politici nu al niet aan het pluche blijven plakken.
Rot toch op met je schijnargumentatie, Plasterk!

knerf | 27-11-13 | 09:14

Jah. dat helpt.. een mail sturen of je iemand in haar bek wil schijten...
Ennnn je bent het weer kwijt..

Zijnwederal | 27-11-13 | 09:14

@Veel Vaak | 27-11-13 | 09:03 | + 0 -
Ben je nu nog steeds aan het parasiteren op de prestaties van je voorvaderen?

*plop*

Mooi, ik ook.

Kaas de Vies | 27-11-13 | 09:13

@Veel Vaak 09:03
Niet zo bescheiden hoor. De platvloerse manier waarop jij zaken kan duiden is broodnodig in deze donkere dagen waar angst en haat jegens alles dat niet strookt met het eigen bekrompen wereldbeeld de boventoon lijkt te voeren. Lekker schelden met hoer enzo, uw voorvaderen zouden trots zijn, dat weet ik zeker!

Ashtrey | 27-11-13 | 09:09

Wachtgeld voor politici moet helemaal afgeschaft worden ,

Volgend jaar treed de nieuwe wet van PvdA Jetta Klijnsma inwerking ,De nieuwe wet waar in zij zegt dat iedereen met een uitkering aan het werk moet van af Juli 2014 ,van af deze datum moet iedereen aan het werk zijn ,en of verplicht vrijwilligerswerk doen dus waarom zou dit niet voor politici gelden ???
Politici kunnen ook koffie schenken of bejaarden helpen ! dan kunnen zij gelijk ervaren wat zij veroorzaakt hebben .

andjing | 27-11-13 | 09:08

Typisch Nederlands trekje: je druk maken over andermans inkomen..

Socialisme = georganiseerde jaloezie.

Bakito | 27-11-13 | 09:07

Ik begrijp het niet goed. Ze hebben toch gewoon recht op bijstand als het zover is dat ze geen eten meer kunnen kopen?

Andersom dag | 27-11-13 | 09:07

Lekker boos wakker worden, zo nu eerst een Koffie

Idontgiveafunk | 27-11-13 | 09:05

@Veel Vaak | 27-11-13 | 08:58

Kaas had gewoon pech dat ik wat scherper was.... ;-)

Fatwabuster | 27-11-13 | 09:03

Belachelijk dat wachtgeld en sowieso loon voor politici, een goede politicus is maatschappelijk toch zo succesvol dat hij het kan veroorloven om er een paar jaar uit zijn echte werk te stappen voor een erebaan als politicus om daarna gewoon weer aan de slag te gaan.

rode peper | 27-11-13 | 09:03

Ashtrey | 27-11-13 | 08:52 | + 1 -
Zou best kunnen heb immers voorvader die president van Holland is geweest.
Kan u nie zeggen en ook al geen straat die uw achternaam draagt.
Ik ben niet racistisch genoeg om dit land te redden en aangezien ik geen wachtgeld nodig heb heb ik geen ambitie versneld grijs te worden.

Veel Vaak | 27-11-13 | 09:03

Hij is bang dat ie zelf in die regeling komt te zitten

sodeja | 27-11-13 | 09:02

kaas was wakker en 7 minuten lang druk aan het slaan op zijn toetsenbord. Dat verwacht geen mens ik dacht dat hij zich verslapen had. Aangezien hij ook een soort van wacht geld ontvangt vind ik ook dat hij op tijd moet zijn. Op tijd is wil zeggen first post en geen post later.

Veel Vaak | 27-11-13 | 08:58

Handige term trouwens van onze aalgladde Ronald: "beknibbelen"! Geeft een indruk van misplaatste gierigheid en van: er is al zoveel aan gedaan.

daytripper | 27-11-13 | 08:58

Ineke van Gent was trouwens ook 2 maanden 55 toen ze stopte. Ze heeft inmiddels een nieuwe baan. Loopt dat wachtgeld dan door?

Hans Hillen | 27-11-13 | 08:54

Wij van Wc-eend....
Die Plasterk heeft zich in een paar jaar tijd tot een paling in een emmer met snot ontwikkeld.
Maar wat is het alternatief voor deze schijndemocratie waarin we momenteel leven ?.. de hooivork(1789) ????

daytripper | 27-11-13 | 08:54

Hong Kong is een vrij dure stad, dus dat geld heeft ze hard nodig. Ga maar eens in het Peninsula eten, daar draai je met gemak in je eentje een paar honders Euro erdoor met een maaltijd en een wijntje.

yamahaha | 27-11-13 | 08:54

@ Fatwabuster | 27-11-13 | 08:39 | + 9

Pak jij de hooivork maar, zet ik het schavot al klaar. Opjagen en bestraffen is het enige wat dit decadente bestuurdersvolk eigenlijk nog maar te wachten moet staan.

Snackbar van Allah | 27-11-13 | 08:53

Kathleen is een Surinamer. Daar mag je geen kritiek op hebben. Want dat is racisme.

Hans Hillen | 27-11-13 | 08:53

Ik vind @Veel Vaak een aanwinst onder de reaguurders. Zulke duidelijke taal. @Veel Vaak voor President! Oow en Kaas was al wakker, jammer joh.

Ashtrey | 27-11-13 | 08:52

'Miljoenen fans' hahahaha!

Guusje Nadorst | 27-11-13 | 08:45

Kaas de Vies | 27-11-13 | 08:40 |

Kritiek van gister heeft je toch wat gedaan hè Kaas?

*hoi veel vaak*

Goede inhoudelijke tegel, ik ben voor!

CornholioNL | 27-11-13 | 08:45

kaas wakker maakt. Wat een hoer die ferrier ik snap wel dat ze gevlucht is na de geweldige parodie bij kopspijkers. Ik vind dat je zolang je wachtgeld ontvangt gewoon arbeid mot verrichten voor de staat. Desnoods schoonmaken of koffie serveren voor demente politici.

Veel Vaak | 27-11-13 | 08:44

kaas wakker maakt. Wat een hoer die ferrier ik snap wel dat ze gevlucht is na de geweldige parodie bij kopspijkers. Ik vind dat je zolang je wachtgeld ontvangt gewoon arbeid mot verrichten voor de staat. Desnoods schoonmaken of koffie serveren voor demente politici.

Veel Vaak | 27-11-13 | 08:44

Ben benieuwd of je antwoord krijgt Van Leeuwen ghehehe...

CornholioNL | 27-11-13 | 08:41

@Fatwabuster | 27-11-13 | 08:39 | + 1 -
Daarom kan je beter mijn "aanvalsplan" gebruiken omdat je ze een vraag voorlegt waar ze niet kunnen ontsnappen.

Zo moet je met de meest kinderachtige mensen van Nederland omgaan (lees politici).

Kaas de Vies | 27-11-13 | 08:41

Het is ''opzegde''
.
Maar ik begrijp waarom ome Roon de wachtgeldregeling niet verder wil uitkleden: bij de volgende verkiezingen gaat de Pvda (volgens de peilingen nu) terug naar zo'n 10 zetels dus dik 20 moeten in de wachtgeldregeling en ja, als ome roon nu de regeling uitkleedt dan maakt hij zich niet populair bij zijn PvdA-maatjes.....

DeSjaak1000 | 27-11-13 | 08:40

In essentie is wachtgeld logisch, een fundament van de democratie. Het zorgt er voor dat een politicus zonder na te denken over directe financiële consequenties naar eer en geweten kan stemmen in de politiek.

Maar zoals altijd is het weer opgerekt en wordt het misbruikt, zie voorbeeld Ferrier.

Maar laten we het iets simpeler doen, terwijl iedereen ligt te rollebollen over de hoogte of uberhaupt de legitimiteit van deze regeling moet je focussen op een eventueel te winnen punt.

Geen wachtgeld bij fraude.
Hier kan NIEMAND op tegen zijn
Geen wachtgeld bij laakbaar/strafbaar gedrag
Hier kan NIEMAND op tegen zijn

Hierdoor wordt ten dele al bespaard op uitgave wachtgeld en de kwaliteit van politici verhoogd.

We moeten eens leren het slimmer te spelen.

Ik ben mij bewust dat wachtgeld regeling ondanks bovenstaande punten nog steeds niet in verhouding met WW staan of ondernemersrisico.... maar kies nou eens eerst voor de snel te winnen punten, en dan gaan we later wel voor de langzame daalder.

Kaas de Vies Rotterdamsch gezegde.

Ik heb liever de snelle gulden en de langzame daalder.

Kaas de Vies | 27-11-13 | 08:40

De meeste politici hebben werkelijk geen idee wat er onder het de burger leeft.... wel weten ze zichzelf goed te beschermen tegen werkloosheid en andere voordeeltjes, terwijl lastenverzwaring alleen voor het stemvee geldt...

*hooivork oppoetsen doet*

Fatwabuster | 27-11-13 | 08:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken