Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Jury. Parkeren kun je leren

parkeren2534.jpgCasus Rode Peugeot. Vrouw parkeert auto. Lokatie: Avans Hogeschool, Breda. Vlakbij de sgool is een gratis parkeerterreintje, aan de Lovensdijkstraat. Het is er altijd vol. Van de 15.000 studenten (m/v) komen er nog best veel met de voiture. Straat is een nogal enthousiaste benaming voor dit stuk braakliggend gatenkaas modderpoel karrenspoor. Gemarkeerde parkeervakken zijn er ook al niet - iedereen doet maar wat. Eigenaresse van bovenstaand Peusjootje kreeg een fikse prent wegens foutparkeren. Liefst 130 euro (+ 7 euro adminkosten). Aldus tijpte de parkeerstasi van dienst ijverig in zijn bonnenboekje. Feitcode: R395 Voertuig zodanig op de weg laten staan dat gevaar wordt/kan worden veroorzaakt of verkeer wordt/kan worden gehinderd.. Maar is dat eigenlijk wel zo? Ja, oké; dit is niet heel netjes parkeren. Aan de andere kant; autootje steekt slechts 20-30 cm over. Als er werkelijk gevaar is, waarom dan niet weggesleept? En waarom meteen -bam- 130 pleuro? Plaatselijke parkeerboa kan weten dat het studentenbakkies zijn. Honderdertig euri is drie maanden boodschappen (of een week drank). Come on. Mag je überhaupt bekeuren op zo'n beroerd onderhouden weg vol potholes, waarvoor wel wegenbelasting in rekening gebracht wordt? Enfin, GeenStijl Jury. Aan u het oordeel waar we het mee moeten doen. Zit Parkerend PeugeotMeisje fout of de Bredase BonnenBoaStasi? Of is het gewoon ordinaire burgerhaat van de boetegraaiende roverheid? Bewijsstukken na de break. boete534.jpgDe Prent van de Bredase BoeteBoa. parkeren1534.jpgDe Rode Peugeot. Andere angle. situatieschets534.jpgGoogle Streetview Plaats Delict. Bosschages [rode kruizen] zijn verwijderd en inmiddels parkeerplaatsen.

Reaguursels

Inloggen

Ik maak deze locatie dagelijks mee, altijd een teringbende met parkeren.

Bak Ellende | 19-11-13 | 09:41

Mens
Aap
Dolfijn
.
.
.
Slak
kwal
spons
Parkeerwachter

Haatgenerator | 18-11-13 | 10:34

er van uitgaande dat die muts haar rijbewijs heeft gehaald/gekregen mag men er toch vanuit gaan dat ook haar verteld is dat je zo niet dient te parkeren.
we kunnen dan wel die BOA voor alles en nog wat uitmaken maar oordeel zo eens als een of andere hersenloze zijn auto zo geparkeerd heeft dat jij met jou auto niet meer voor of achteruit kan , dan weet men niet hoe snel men moet gaan bellen om de hinderlijke auto te laten slepen met een dikke vette bon er bovenop.
overigens, als die irritante BOA's er niet waren dan werden we gewoon door aspirant agentjes lastig gevallen. kortom, worden we bekeurd zijn het allemaal homofielen en teringlijers maar als ons eigen straatje vol staat met hinderlijke voertuigen of het speeltuintje van de kindjes word onder gekakt door de Deense dog van de buurman weten we niet hoe snel we die teringlijers moeten bellen.
ben blij dat de overtreder betaald ander komen ze weer fijn bij jou in je portomeeniks graaien.
in dit Peugeot verhaal moet die stomme doos niet janken maar gewoon haar verlies nemen en fijn die 137 euries betalen.

falconimpact | 17-11-13 | 16:36

Ik ken die locatie aardig en kan ook niet anders zeggen dat de parkeergelegenheid daar ruk is. Dit is weer heel typerend. Er wordt een school neergezet voor 15.000 leerlingen en honderden medewerkers. Maar fatsoenlijke parkeergelegenheid ho maar. Uiteraard komen de meesten leerlingen met het openbaar vervoer of fiets. Maar als maar 5% van de leerlingen met de auto komt zit je al met honderden auto's die je moet kwijt kunnen. Ipv extra parkeergelegenheid creëren is het inderdaad gemakkelijker om lekker sneaky bonnetjes achter ruitenwissers neer te leggen.

Woelige Wimpie | 17-11-13 | 14:54

Ze staat daar niet goed. Klaar. Non-topic.

henkojenko | 17-11-13 | 14:48

Laatst in Haren ook een onterechte bon gekregen. Parkeren op aden en lossen strook.
Ik laadde en loste dar dus, de BOA heeft vanaf 100 meter ' geconstateerd' en bij langsrijden mijn kenteken genoteerd.
Ik ga niet eens laten voorkomen. Dat kost me een halve dag factureren.
Ik ga voor 5000 euro aan interechte reiskosten declareren. Terugstelen kunnen we allemaal.

Deus Absurdia | 17-11-13 | 14:37

Boris Poepnagel | 16-11-13 | 17:22

Alleen jammer dat het geen kruising is. Als 2 wegen parallel lopen behoren ze tot dezelfde weg. Uitzondering is als er minimaal 12 meter afstand is of water tussen is (die plas telt niet).

Verder is er nog de eigendomsvraag van het stukje modder en dan nog de kwestie dat er bekeurt is voor artikel 5 en niet voor fout parkeren. Dan zal die BOA toch moeten gaan aantonen hoe hij hier gevaar ziet (het is tenslotte geen kruising en die 5 meter regel geldt dus niet)

Wilson Bekwaam | 17-11-13 | 13:59

Conform de regeltjes is het allemaal niet, maar redelijkheid en billijkheid zijn ver te zoeken in deze. Jammer, want het kan zo makkelijk zo anders.

Wouterhetkanstouter | 17-11-13 | 13:31

De dief die deze vrouw probeert te bestelen direct ontslaan en een nachtje in de cel laten nadenken waarom hij bestaat.

cabbit | 17-11-13 | 13:24

Gewoon een Kudt Boa zoals gewoonlijk.

kiki01 | 17-11-13 | 11:38

Je mag toch nooit binnen zoveel meter van een bocht parkeren? artikel 5?

DrSnuggles | 17-11-13 | 10:48

@pitabroodje
"De parkeermeter was buiten werking - dit is een geldig excuus."

Ieder weekdier met een rijbewijs in Nederland weet dat je *niet* mag parkeren op een plaats waar een defecte parkeermeter staat! Ga je er toch staan, dan bekeuring.

Marvin_NL | 17-11-13 | 09:21

Parkeren, alleen in de vakken! Gewoon schuiven, betalen met je mars!

Marvin_NL | 17-11-13 | 09:19

De parkeermeter was buiten werking - dit is een geldig excuus.
De boetes zijn ontzettend duur in Nederland....
in 5 jaar tijd meer dan verdubbeld - onze overheid weet er wel raad mee.

pitabroodje | 17-11-13 | 09:09

@langsdekant | 16-11-13 | 17:58 | + 7 volgens mij ben jij in de war met de stadwacht ;)

dezeookalbezet | 17-11-13 | 07:11

Een heleboel mensen hier lijken het IQ van de gemiddelde BOA te hebben en kunnen blijkbaar niet meer dan één zin per plaatje lezen. Als je namelijk lang genoeg doorgestudeerd had, zou je hebben kunnen lezen dat er gesproken word over 'gevaar en/of hinder'. Sorry Zittende Rechter, maar daar moet je het mee doen.

Martijngamer | 17-11-13 | 03:27

Ik wist niet dat je tegenwoordig mag parkeren in een bocht? Met 2 wielen ver over de stoeprand?
Aftikken en gauw een beetje, mevrouwtje.
Volgende keer uw man maar laten parkeren.

MyCatIsDoingThis | 17-11-13 | 02:43

Eugene Lury | 16-11-13 | 17:05
Leo's hebben we verkocht, met een f-16 gaat die bocht wel lukken, maar met die lompe f-35 die we hebben gekocht wordt het wel moeilijk, al hoewel als we die vliegendefyra eens binnen hebben bestaat die peugot al niet meer.

koekje erbij? | 17-11-13 | 01:39

@tweetybird | 17-11-13 | 00:47
boa - buitengewoon onintelligente ambtenaar.
Daar begint de loonschaal mee. Naarmate je carrière vordert verdwijnt eerst het eerste woord, dan gebeurt er een hele tijd niks, dan zo rond je 63e verdwijnt het tweede woord en met je pensioen het derde.

michello | 17-11-13 | 01:02

Inderdaad boete die uitgeschreven is onterecht. De boete is inderdaad niet uitgeschreven omdat ze te dicht op een hoek geparkeerd staat maar omdat het gevaar zou kunnen opleveren. Iets wat in dit geval niet kan daar het een parkeerterrein betreft, tenminste dat moet het voorstellen, ze hinderd daar niet de ingang, staat ook niet echt in de bocht en het is duidelijk geen weg voor doorgaand verkeer, als enkel een weg om te parkeren. Sterker nog ik denk zo aan de staat te zien van de weg een bouwterein is wat tijdelijk uit nood tot parkeerterrein is vrijgegeven. En ze op die plek geen gevaar vormt voor het vetkeer. In beroep gaan, denk dat ze het wint. Denk niet dat ze het aannemelijk kunnen maken dat ze de ingang blokkeert of op deze manier gevaar voor het overige verkeer vormt. Dan was er ook een reaguurder die zei dat ze op de stoep stond. Welke stoep. En waarvoor hebben de overige automobielen geen bekeuring. Nee overijverige nsb boa die eigenlijk een schop tussen zijn ballen hoort te krijgen. Een echt goeie harde schop. Boa het is een kwaad. Afschaffen die sukkels. Een boa is een sukkel die blij is voor cowboy te mogen spelen voor een hongerloontje, en dat zijn de ergste. Je kunt beter met politie te maken als met die boa griezels. Boa zijn betekent eigenlijk dat je gefaalt hebt in het leven, niks kunt en dan maar het enigste gaan doen uit frustratie , namelijk andere burgertjes pesten. En dan voelen ze zich heel wat. Maar het zijn meestal lamzakken. Enge mensen waar niet mee te praten valt. Ik heb tien keer liever een politieman tegenover mij staan als 1 zo, n kut boa.

tweetybird | 17-11-13 | 00:47

Er is niks kwalijks aan de hand, dit is gewoon weer zo'n typische uiting van bunkerharde burgerhaat door burgerhaters. 'savonds liggen ze glimlachend te rukken of te vingeren bij de gedachte dat ze die dag 2 haatbonnen méér hebben uitgeschreven dan hun oude haatrecord.
oi40.tinypic.com/20ghbtz.jpg

michello | 17-11-13 | 00:44

Misschien is een systeem waarbij per jaar de eerste drie bonnen automatisch een waarschuwing worden iets? Dan pak je de echte wegmisbruikers, en weet je dat ieder die zeikt over een boete al minstens vier keer over de schreef is gegaan.

alcor | 17-11-13 | 00:24

-weggejorist-

Ulle Ruttelflut | 17-11-13 | 00:11

Dit is de DDR 2.0. Honecker en Mielke hadden er wat voor over gehad om de DDR burgers op deze wijze te schikanieren!

Ulle Ruttelflut | 17-11-13 | 00:11

Jullie willen strengere straffen, jullie krijgen strengere straffen. Klaar!

Skunk57 | 16-11-13 | 23:16

Op dat Streetview plaatje kun je nog net het uitgangspoortje zien van een kazerne. Soms staan die auto´s daar zo asociaal geparkeerd dat je bijna niet meer uit dat poortje kan. Gewoon betalen dus.

Plattebats | 16-11-13 | 22:54

Een boete moet tot gedragsverandering leiden, anders heeft het geen zin. Maar in deze situatie is niet duidelijk waar 'dat gevaar wordt/kan worden veroorzaakt of verkeer wordt/kan worden gehinderd.' betrekking op heeft. Die 'ik, ambtenaar' in kwestie moet nu toch maar gaan toelichten hoe de regeltjes hier van toepassing zijn, anders leren we er niets van. Of zijn de regeltjes hier eigenlijk niet van toepassing? Tja...

kloopindeslootjijook | 16-11-13 | 22:30

Frappant hoe op Google Streetview daar dezelfde plassen liggen. Liggen die er altijd?

Ageless | 16-11-13 | 22:23

Sinds wanneer kunnen studenten een auto betalen. of doet pappa mee?

kloopindeslootjijook | 16-11-13 | 22:23

Niemand die hier last van heeft of er bezwaar tegen heeft, alleen volgt de Boa alleen de letter van de wet. Volgens boven al aangegeven reden is deze fout geparkeerd en het enige wat deze boa niet goed heeft gedaan is een 2e feit kunnen vinden/verzinnen om nog een bon te schrijven. Als iedereen zich morgen aan de wet houd, geen drank en alcohol meer nuttigt, dan is de overheid morgen failliet en zitten de boa's overmorgen zonder werk...

verlegenmaarlief | 16-11-13 | 22:16

Wie zit er fout? Iedereen die een scholier een student noemt. Heeft Breda een universiteit? Nee, het gaat om een hogeschool. Universiteit=>student, school=>scholier. We zijn hier het Ibn Ghaldoun niet.

TheEgg | 16-11-13 | 22:02

De parkeerwacht in kwestie is zotezien een vmbo-k figuur zonder diploma die met allerlei subsidies aan het werk wordt gehouden. Hij (m/v) hoefde voor deze baan echter niet in het bezit te zijn van een stel werkende hersens; slechts een gezonde hoeveelheid mensenschuwheid en in staat tot het uitvoeren van dit soort NSB beleid.

Sunabalk | 16-11-13 | 21:47

Parkeerwachter wil promotie maken... afdeling: alleen werken met mooi weer.
Verder... zie hier het restant nederlanders of iets dergelijks die niet zijn geëmigreerd.

duitse herder | 16-11-13 | 21:36

Dit lijkt me een ex-grasveld dat door foutparkeerders volkomen tot blubber is getransformeerd. Hier in de wijk hebben automobilisten ook al een grasveld volkomen aan gort gereden omdat ze door werkzaamheden anders 200 meter moesten omrjden. Ze hebben betonblokken moeten plaatsen om dit tegen te gaan, dus die boete is mijns inziens terecht.

geomario | 16-11-13 | 21:07

Verkeerd artikel toegepast moet R396 of R397 zijn volgens mij.

calculator | 16-11-13 | 21:04

Richt je pijlen op de ware schuldigen: niet die arme parkeerwacht die ook niet beter weet dan dat hij zijn target moet halen, en ook niet die stumperd van een wethouder. Dit is de schuld van Rutte en Samsam. Doordat dit kabinet overheidstaken naar gemeenten afschuift, ZONDER het bijbehorende budget, moeten gemeenten dit budget bij elkaar stelen en hebben ze geen geld meer voor onderhoud van wegen.

Ir Rita Tie | 16-11-13 | 21:04

Parkeer gewoon in de vakken, klaar! Boete meer dan terecht.

Zeepaardje | 16-11-13 | 21:01

Stelletje machtwellustige IQ-loze maloten zijn die parkeerwachters. Als je echt niets meer kan, je vrienden je al vanaf groep 1 pesten, de buren je niet eens gedag zeggen, je vrouw nog liever de hond pijpt dan jouw kleine pikkie.

Dan wordt je parkeerwachter zodat je wraak kunt nemen.

BozeMan | 16-11-13 | 20:43

terecht, ze belemmert het zicht.

PiGGY | 16-11-13 | 20:33

Is er een foto van het slachtoffer? Dan kan ik mijn mening beter bepalen namelijk.

Claude Jacque | 16-11-13 | 20:29

1: Op de stoep
2: In een bocht
Parkeervak is alleen relevant als er een blauw P-bord staat, of een bord met "alleen parkeren in de vakken" met een "artikel der wetboek zoveel en zoveel" voor de ingang van het parkeergebied staat.

Die boete had hoger kunnen

Rittersport | 16-11-13 | 20:22

Sterf boa's sterf.

Rest In Privacy | 16-11-13 | 20:20

-weggejorist-

abu | 16-11-13 | 19:55

Boete is kinderachtig, maar terecht. Het bedrag is echter exorbitant hoog. Staat in geen enkele verhouding tot de gepleegde overtreding. Nederland is verworden tot een schurkenstaat.

uwesbeki | 16-11-13 | 19:54

Euro 137, dat is 302 gulden. Voor foutparkeren!
En dit pikken jullie in Nederland?

Oerkoendoe | 16-11-13 | 19:50

Geen straat, dus feitcode onjuist. Bezwaar maken en niet betalen, desnoods voor laten komen. Winst verzekerd.

Tobus | 16-11-13 | 19:44

De Roverheid moet ook haar D66 rechters kunnen betalen, dus weinig kans dat die boete van tafel gaat.

Portemonnee van de A | 16-11-13 | 19:35

BOA = buitengewoon opsporings ambtenaar.
Die zoeken dus niet naar gewone overtredingen, maar naar buitengewone, waarvoor ze dan ook een buitengewoon hoge bekeuring voor uitschrijven.
Waarvoor je aantoonbaar buitengewoon intelligent moet zijn.

monokul | 16-11-13 | 19:27

Les geleerd.

boasatlas | 16-11-13 | 19:17

Ik parkeer daar ook dikwijls. Je moet echt precies parkeren daar anders krijg je een bon. Auto staat voor meer dan de helft op het "trottoir". De bon is dus niet voor dat de auto 20-30 cm naar voren steekt. Je ziet de trottoirband bij het midden van de auto schuin naar het rechtervoorwiel lopen. Auto staat dus voor meer dan de helft buiten het "parkeervak". De witte auto ervoor staat goed in het "vak". Het vak staat gewoon vol, maar deze auto wilde aan de kop nog gaan staan, en dat is fout. De bon is ook omdat je te dicht bij een uitrit staat, wie weet het nog, parkeren xx meter uit een uitrit toch. De indiener van de bon is een zeurpiet. Ze bekeuren daar streng, heel brabant weet het. Nu weet Van Leeuwen en de rest van Nederland het ook ok.

Brabant hier | 16-11-13 | 19:03

Toen ik daar nog op school zat kwamen ze met 2 politiebusjes aan, om vervolgens heel ijverig de bonnenboekjes tevoorschijn te toveren en te beginnen met schrijven.
En dan vinden ze het gek dat de politie niet gewaardeerd wordt? Kansloos volk.

Tante Rikie | 16-11-13 | 19:03

Boete kan dan wel terecht zijn , de hoogte van de boete is buiten proporties , 130 euro ] +7 ] te gek voor woorden, maar zo [ moeten ] we de staatskas spekken, kunnen ze er weer een gedeelte van aan Griekenland - Cyprus enz. enz . geven .

Nike1111 | 16-11-13 | 19:01

Wegslepen en vernietigen.

DANNY3960 | 16-11-13 | 18:57

Het is niet dat ze breedte te ver naar buiten staat, maar dat ze in de lengte niet in het parkeervak staat. De auto staat met de achterste helft op een gazon/bloemenperk. Dat daar geen gras of planten staan doet niet ter zake.
Ik ben geen fan van parkeerboete uitdelende flutagenten, maar deze dame zit gewoon fout en het zou haar sieren dat gewoon toe te geven.

Captain Pervert | 16-11-13 | 18:41

@mastrubeertje | 16-11-13 | 18:23 |
Onder de modder ligt waarschijnlijk een soort wegdek. Je ziet ook net een stoeprand langs de auto, die ook onder de modder zit Het zal geen gloednieuw asfalt zijn, maar goed.

Toch zou ik er in de winter niet graag parkeren, troep als het is. Stel je voor, dat modderige veld maar dan bevroren en ondergesneeuwd en vol met beginnende bestuurders die links en rechts rondslippen. Dan maar een eindje verderop parkeren om deuken te voorkomen.

Nequebard | 16-11-13 | 18:40

Weet je wat, we richten opnieuw de NSB op waar al die BOA's verplicht lid van worden en stellen als directeur kereltje Peggold aan.
Direct NA het oprichten gaan we ze uiteraard vervolgen zoals in 1945 gebeurde, weet wel wat toepasselijke straffen voor ze!

Mazzeltov | 16-11-13 | 18:39

Iets klopt hier niet. Het achterwiel is van een Lancia met 5 boutgaten. Het voorwiel is een stalen velg met 4 boutgaten. ??????

TweetyV6 | 16-11-13 | 18:39

Eeehhh... ik wil niet lullig doen maarree.... ze staat niet 5 meter buiten een bocht he..?.... Dus die lullos hebben wel een beetje gelijk om haar een prent te geven...

dirkieeee | 16-11-13 | 18:36

Officieel klopt het dat ze fout geparkeerd staat; je mag eigenlijk niet zo dicht bij een bocht parkeren. Maar eerlijk gezegd ben ik in dit soort situaties toch pragmatisch. Ze zit er niemand mee in de weg, en het is er toch al een rotzooitje, dus wat mij betreft mag het.

Net als die kleine kutstraatjes rechts die voorrang hebben maar waar je niet op tijd in kan kijken omdat er overal busjes geparkeerd staan en hagen zijn die het zicht blokkeren. Als ik uit zo'n straatje kom, dan geef ik doorgaand verkeer gewoon voorrang, want die kunnen mij toch niet op tijd zien. Daar kunnen ze een boete voor krijgen, maar de ongeschreven regel is toch dat je redelijk moet zijn voor andere weggebruikers, zelfs als dat op papier tegen de wet is.

Helaas werkt dat voor Nederlandse ambtenaren net iets anders.

Nequebard | 16-11-13 | 18:36

De bon klopt niet. Als er sprake is van hinderlijk of gevaarlijk parkeren dienen ze weg te slepen. Zo niet het gewone tarief hanteren voor parkeerboetes. Zo zijn de regels.

Roelof_ | 16-11-13 | 18:31

Probleem in dit land is dat er een wirwar van regels is die of niet, of moeilijk te handhaven zijn. In dit geval had de parkeerbonnenstasi een regeltje dat wel makkelijk te handhaven is. Tip voor de dame die bekeurd is: de boete betalen zonder de EUR 7,- administratiekosten. Je moet zelf ook administratiekosten maken om een boete te betalen en we zitten hier niet om het dure interieur van het CJIB te betalen.

Brulboei_61SB | 16-11-13 | 18:30

Zie het probleem neit zo, terechte boete. De kudt zet hem in een bocht en op de stoep. Ga 5 min eerder weg en parkeer 5 min verder. 130 eu is dan ook weer zwaar overdreven, maar een terechte boete.

Behangdelul | 16-11-13 | 18:24

Ze hebben het in de boete over een weg, maar volgens mij is dat geen weg maar een terrein/veld?

mastrubeertje | 16-11-13 | 18:23

Boete terecht. Jammer joh

PopperFlopper | 16-11-13 | 18:21

Zie toch heel duidelijk eem bocht zet je hem daar neer vraag je erom, dus gewoon betalen en volgende keer 5min langer zoeken.

Umberto die trotzoni | 16-11-13 | 18:19

Boete terecht. Ik heb vroeger geleerd dat je pas 25 meter vanaf een bocht mag parkeren. Mevrouw mot nie zeureh

nieuwsflits | 16-11-13 | 18:19

Ik zag er met de beste wil vd wereld niet in wat er fout was!
Maar ik ben dan ook niet een hoogopgeleide bonnenschrijver.

irma zonderboezem | 16-11-13 | 18:18

geen gevaar. wel te dicht bij een bocht, maar dat wordt haar niet ten laste gelegd. bezwaar maken en zo nodig procedere, mw. wint.

49 | 16-11-13 | 18:17

Ik vind het al vrij stoer dat een BOA daar durft te lopen. Bij ons zijn ze al in geen velden of wegen te bekennen als er maar een halve drup valt.

Pierre Tombal | 16-11-13 | 18:16

terecht, is gewoon geen parkeerplek.

Ik heb zoiets van... | 16-11-13 | 18:14

@modderator | 16-11-13 | 18:03
Dit zou haar weleens kunnen zijn.
postimg.org/image/pdjrscnat/

Maar het zou haar ook helemaal niet kunnen zijn.
Toch weet je het niet.

de grote Anti | 16-11-13 | 18:12

Sorry, ik bedoelde het evenredigheidsbeginsel. Dus de gemeente heeft hier gehandeld in strijd met de algemene beginselen van behoorlijk bestuur.

Plusser | 16-11-13 | 18:11

Wat belachelijk is, dat is, dat de overheid, miljarden en miljarden bij de automobilist wegbelast en dan niet zorgt, dat die automobilist een beetje fatsoenlijk kan rijden en parkeren.

Het erge is, dat ze best wel weten hoe het moet, kijk maar naar het gemiddelde gemeentehuis, daar is echt voldoende parkeergelegenheid voor de daar werkende ambtenaren (niet voor hun klanten, dat spreekt).

vanhetvarken | 16-11-13 | 18:11

Als er één ding is dat volgens mij gevaar oplevert, of het verkeer hindert, is dat de staat van de weg zelf.
Als je de overtreding afweegt t.o.v. de weg en de situatie, volgt uit het proportionaliteitsbeginsel, dat de boet onredelijk is, zeker gezien het feit de deze opgelegd is door de overheid, die ook verantwoordelijk is voor de staat van de weg.

Plusser | 16-11-13 | 18:06

Één hersencel meer dan een fruitvlieg... en je mag jezelf BOA noemen.

Loebas | 16-11-13 | 18:05

Ik kan er pas een objectief oordeel over geven, als ik foto's van de eigenaresse heb gezien.

modderator | 16-11-13 | 18:03

DaughtersofLot | 16-11-13 | 17:12
Docenten zijn ambtenaren. Dus als een docent een parkeerboete krijgt beboet de ene ambtenaar de andere. Dat is alleen maar fijn voor de burger. Economisch maakt het niet uit. De overheid en burgerij blijven even rijk na de boete. De verkeersveiligheid is wel gebaat. Precies evenveel als wanneer een burger beboet zou zijn. Alleen dan is er kapitaal uit de marktsector onttrokken en bij de overheid bijgeschreven, met als resultaat economische krimp. Wat ambtenaren onderling allemaal uitspoken zal de burger worst zijn. Het enige wat telt is de kwaliteit van de dienstverlening aan de burger en tegen welke prijs.

Wedstrijdkrokodil | 16-11-13 | 18:00

Een BOA is het meest minderwaardige volk dat in Nederland op straat verschijnt. Jarenlang met een uitkering op de bank gezeten en stinkend jaloers geweest op de buurman met z'n derdehands Golfje. Wilders aanhanger met NSB trekken overgehouden van de PvdA.
Voor een iets hogere uitkering worden ze landverrader; de meeste informeren ook de SVB over hun gepensioneerde buurman die een paar dagen zijn tanden poets bij de overbuurvrouw. Het is niet te hopen dat er nog eens een oorlog komt dan worden hun koppen gelijk kaal geschoren.

langsdekant | 16-11-13 | 17:58

Had die kleautzak voor haar auto de auto niet een metertje naar voren kunnen parkeren? Of een Metertje naar achteren?

Zelfs als de persoon vóór die auto dubbel geparkeerd staat, dan is dat nog geen reden om zelf ook scheef te staan om nog een half parkeervak braak te laten liggen.

De BOA had écht wel even verder kunnen kijken dan neus lang is en wat medeleven getoond. Maarja, kijk de huidige BOA's...

LangeTijdGeleden | 16-11-13 | 17:58

-weggejorist-

dwar | 16-11-13 | 17:55

Laatst nog €90,= plus jawel € 7,- admin. kosten toen ik dood ziek naar de huisarts ging. De kl..., ghrghrghr.
Is Breda wel stuk duurder, gemeente heeft meer geld nodig blijkbaar. Ik noem ze parkeerboeven, die griezels die, die bonnen schrijven.
Je komt ze helaas overal tegen.

dwar | 16-11-13 | 17:55

Ach ja. Ik ben een keer bekeurd omdat mijn voorbumper 15 cm op het voetpad had gezet. Hierdoor was het voetpad geslonken tot minder dan 75 cm. Die BAO moet uiteindelijk toch eten. En dan is uiteraard van alles mogelijk... Ik wou dat er minder van deze halfgaren rondlopen. Maar goed, dan is er b.v. minder immigratie nodig. En dan kan nog wel even duren.

Thoth | 16-11-13 | 17:54

Wat is leuker dan een parkeerwachter overrijden? Twee parkeerwachters overrijden!

Polletje Piekhaar | 16-11-13 | 17:54

Waarom dat kenteken blurren?

WelStijl,mongol | 16-11-13 | 17:52

BOA is een cognitieve aandoening, vooral inzetbaar voor jacht op overtredingen van de reli-staat en de jacht op pret, sex, drugs, succes, mooie mensen en geld.

aceofspades | 16-11-13 | 17:50

Waar is Danny Ghosen als je hem nodig hebt?
Ik ga er vanuit dat Pownews de komende weken dagelijks gaat posten bij die parkeerplek.

Eric Blair | 16-11-13 | 17:49

''blablabla niet nodig blablabla'' NEE dit is terecht. Wat als er een vrachtwagen langs moet? Jaaaaaaaaa....... Daar denken mensen weer niet aan. Iedereen voor zich zelf hier in Nederland. Fuck de rest. Toch?

SIRSMOKEALOTT2 | 16-11-13 | 17:49

Is het openbare weg of een veredelde groenstrook.
Kortom, heeft die BOA daar wat te zoeken of niet.

hier openen | 16-11-13 | 17:48

@dezeookalbezet | 16-11-13 | 17:47
Eensch...

Ouwe Zwitsal... | 16-11-13 | 17:48

ze had van mij nog een prent mogen hebben omdat ze in een rode Peugeot rijdt. maar wat betreft deze prent: ja terecht: ze staat in een bocht.

einde discussie. kan een slotje op dit topic.

dezeookalbezet | 16-11-13 | 17:47

Auto staat niet in het parkeer vak en ook nog in een bocht.

terechte bekeuring. Maar 130 is wel heel veel.

De Treinende Rechter | 16-11-13 | 17:46

"Wegsleepwaardig: Nee"... 'k geloof dat ik maar was gaan lopen ofzo

Ouwe Zwitsal... | 16-11-13 | 17:45

Uw overheid wil ál uw geld. Álles. no more, no less. Álles.

Rest In Privacy | 16-11-13 | 17:44

"Regels zijn regels" is toch zo'n gevierd adagium hier op GS? Nou dan. Moet je ook geen "huilie huilie" doen over deze bekeuring. Vrouw staat gewoon verkeerd geparkeerd en dus krijgt ze een boete.(tenminste als je het hier geldend moreel omtrent regels volgt...)

relnicht | 16-11-13 | 17:44

Ik ziet hier op school en het is een complete ramp die wordt veroorzaakt door Avans zelf. Het parkeerbeleid is dat alleen docenten en deeltijd studenten een parkeerkaart krijgen. Ik kan me daar op zich in vinden, ware het niet dat er een groot terrein braak ligt waar iedereen zijn auto kwijt kan maar dat MAG dus niet.

De ambtenaren weten dit heel goed en maken dagelijks een rondje langs Avans om ons eens flink te naaien met een dikke boete.

mr-bones | 16-11-13 | 17:43

130€ voor een week drank is als die auto, een teleurstelling

Febofiel | 16-11-13 | 17:41

Waarom fietst ze niet?

ianneman | 16-11-13 | 17:40

Het meisje is hartstikke fout. Even over de knie, stevige tik op de billen.

Zo nu we dat gehad hebben, kunnen we misschien even los op dat minderwaardige pispaaltje met een bonnenboekje die zo'n pesthekel heeft aan zijn leven dat hij z'n frustratie uit op iedereen die hij kan naaien.

Mister Crabs | 16-11-13 | 17:40

Volgens mij staat ze op een "straat"hoek geparkeerd en mag dat niet, of zoiets staat me tenminste bij.
Zou hem zelf zo nooit parkeren, maar dat is puur omdat je weet dat er ijverschrijvers met een target rondlopen, en dan zet ik hem liever wat verder maar wel gratis en goed neer.

Graaisnaaiert | 16-11-13 | 17:39

@Jackanders | 16-11-13 | 17:21
Boete gaat wat te ver, stenigen daarentegen ….

Eigenaar_IJsland | 16-11-13 | 17:38

Gaat overigens helemaal nergens meer over, mn vrouw onlangs, 15 KM te hard over een lege A2, waar ze dus duidelijk niet wist dat ze geen 120 mocht. 95€.

Deze overheid verandert langzaam maar zeker in een tirannie. Mensen zo vreselijk uitpezen, da's zeker in deze moeilijke tijden vragen om een opstand. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Nederland niet zo ver van Frankrijk af zit. Ik ben deze overheid in ieder geval spuug en spuugbeu. En maar meer tokkies hierheen halen want ze zijn zo zielig... En ik maar dokken...

Nice_Wheels | 16-11-13 | 17:36

De hoogte van de boete: 130 euro, staat in een wanverhouding t.o.v. de waarde van 130 euro in ons economisch model qua kosten en waarden. M.a.w.: de boete is veel te hoog t.o.v. de gemaakte kleine overtreding.

070 | 16-11-13 | 17:30

Ach ik heb nog wel 137 eurio in mijn spaarpot.
Is het een beetje leuke studente? Nee, ze hoeft niet te kunnen koken. Dat kan ik zelf ook wel.

de grote Anti | 16-11-13 | 17:29

Omdat het voertuig "gevaarlijk" danwel "hinderlijk" geparkeerd staat. Maar waarschijnlijk minder gevaarlijk en hinderlijk dan wanneer mevrouw mee rondrijdt.

VanBukkem | 16-11-13 | 17:26

Ik vermoed dat de BOA de wet aan zijn zijde heeft. Daarin staat nl. dat het verboden is om een voertuig aan de wegkant op minder dan 5 meter van een kruising te parkeren.
Alhoewel voor sommigen moeilijk als zodanig herkenbaar, maar in het betreffende geval gaat het om de kruising van een ventweg met een hoofdweg. En dat is en blijft een kruising van wegen.

= case closed =

Boris Poepnagel | 16-11-13 | 17:22

Waar zij staat is geen parkeerplek, omdat het het begin van een bocht is. Ze laten daar niet voor niks eerst wat lege ruimte over totdat de eerste auto daar kan parkeren. Zij pleur hem gewoon op de stoep.
Mevrouw is fout, maaarrr..... 130 euro boete, pffff. Dàt bedrag gaat dus nergens over. Als we het nu over 20 euro hadden dan vond ik het een volkomen terecht bedrag. 130 is niet meer serieus te nemen. Je reinste leegtrekkerij.

Vip3r | 16-11-13 | 17:22

@vraagstaart | 16-11-13 | 17:19
Iedereen een gele ster, net als Gijsbert!
Wat een helden actie :)

SyntaxError | 16-11-13 | 17:22

Peugeotmeisje versus parkeergestapo, goh wat moeilijk.

JackoN | 16-11-13 | 17:22

overigens: omdat het geen "echte" lees bestemde openbare parkeerplaats is wordt deze ook niet onderhouden en zijn er geen parkeervakken en weet je dus ook niet waar de grens van de parkeerplaats is.

collegabreda | 16-11-13 | 17:21

Vrouwen horen sowieso een bekeuring te krijgen als ze achter het stuur zitten, of te dicht bij een auto staan zonder bikini, spons en een sopje.

Jackanders | 16-11-13 | 17:21

Die boa is gewoon een vuile NSBer, om het maar even netjes uit te drukken.

SyntaxError | 16-11-13 | 17:20

Gevaar lijkt me hier nogal een overtrokken begrip. Bovendien is het geen weg dus is het maar zeer de vraag of je überhaupt niet op die hoek mág parkeren, nog los van de blijkbaar twijfelachtige eigendomssituatie daar. Zou als eerste een in het kadaster kijken wie de eigenaar van het stukje modder is. Het is duidelijk geen straat of weg.

Nice_Wheels | 16-11-13 | 17:20

de plaats waar ze parkeert is dus geen openbare weg, maar is grenzend aan, vandaar de bekeuring.

collegabreda | 16-11-13 | 17:20

Ik denk dat het handiger is dat automobilisten wordt verplicht om een gele ster op hun kleding te dragen.

Dan kan een passerende BOA of smeris gewoon direct aanhouden en het geld incasseren zonder dat er eerst een overtreding moet worden verzonnen. Ze moeten tenslotte hun quotum halen en als we ons allemaal (bijna) aan de wet gaan houden wordt het allemaal veel te lastig voor deze intellectueel uitgedaagden.

Ik zag trouwens vanmiddag nog een tractor in een weiland geparkeerd staan zónder parkeerschijf. Daar zal nu ook wel een bon op zitten. Net als op die wrakken die nota bene bovenop elkáár gestapeld staan bij Autosloperij De Beun.

Erheen en schrijven, jongens.

vraagstaart | 16-11-13 | 17:19

wat informatie van binnenuit; Van oorsprong een groenstrook maar langzaam over de jaren veranderd in een parkeerplaats voor avans studenten.

Afgelopen jaar is de gemeente Breda gaan reorganiseren waardoor ambtenaren die verplicht worden een auto te gebruiken geen parkeerkosten meer kunnen declareren. Deze parkeerstrook ligt aan de overkant van de singel op loopafstand van het stadskantoor met als gevolg dat iedere ambtenaar die voor schooltijd begint zijn auto daar parkeert. Vervolgens vinden studenten geen parkeerplek meer en gaan ze de randen van de parkeerplaats opzoeken.

Gemeente wil eigenlijk van deze strook af maar een chronisch tekort aan parkeerplek voor avans-studenten, samen met een privaatrechtelijke afspraak verhindert dat. Gemeente Breda loopt zo duizenden euri aan parkeerrevenue mis. ergo; dan maar een soort russische roulette van deze parkeerplaats maken om het gebruik te ontmoedigen, maar omdat het geen erkende parkeerplaats is kan alleen op de randen beboet worden.

collegabreda | 16-11-13 | 17:17

Terecht.
Als je gratis parkeren ga je maar op de fiets.
Dan heb ik meer kans op een mooi plekje dichtbij.

©lin | 16-11-13 | 17:17

En voor iedereen die zegt door deze auto de bocht niet meer te kunnen nemen: misschien wordt het dan tijd om je rijbewijs of je Elvis Cadillac in te leveren.

paddy | 16-11-13 | 17:17

Nare mensonwaardige figuren die parkeerwachters. Meestal allochtonen die niets kunnen en dan maar hun mislukking botvieren op anderen. Ga toch terug en toon eens waarde te hebben. Bouw je eigen land ´s op en breek dit niet af !

53 n.o. | 16-11-13 | 17:17

Gewoon uitschrijven bij de GBA.
Krijg je alleen geen stembilet meer.
Maar of dat erg is in de EUSR ...

Mammeloe | 16-11-13 | 17:16

Binnen 5 meter van een bocht waardoor het zicht belemmerd wordt, hinder voor uitrijders van de officiële vakken en grootste gedeelte op de stoep geparkeerd (mag nooit op de stoep parkeren). Ja, een bekeuring lijkt me hier op z'n plaats. Alleen de hoogte van het bedrag is natuurlijk absurd alsmede de staat van het wegdek.

Blote Bertus 2000 | 16-11-13 | 17:16

130 euro voor foutparkeren? En dat pikken jullie gewoon?

Klaus Herzog | 16-11-13 | 17:16

@Eugene, zou best kunnen. Dit weggetje ligt naast een militair terrein. ;)

Ik parkeer hier ook wel eens. Ligt op loopafstand van de binnenstad. Iedereen die de plek kent, weet dat deze boete onzin is.

paddy | 16-11-13 | 17:15

Er staan al 7 kruisjes daar in de berm dus het is er al vaker misgegaan. Terechte bekeuring dus

Tsjernodebiel | 16-11-13 | 17:14

Heb setje Peus 14" wieldoppen in de aanbieding voor mevrouw. Fleurt de boel weer wat op. Let & fig.

MarShall | 16-11-13 | 17:13

Ze staat te dicht op een kruispunt, dus omdat het een vrouw is moeten wij opeens maar alles door de vingers zien. De wet is dan opeens ook niet meer van toepassing. Vreemd!

reade romke | 16-11-13 | 17:12

Ja, dit is een bijzonder sneue boete. Je zal maar docent zijn, de hele dag met dat geteisem in de weer moeten zijn en dan, als je ein-de-lijk verlost bent, dit op je ruit aantreffen. Ik zou daar wat prikkelbaar van worden.

DaughtersofLot | 16-11-13 | 17:12

Die muts staat gewoon vol op een hoek. Kom ik daar aanrijden met een fatsoenlijke auto, kan ik de bocht niet nemen.bekeuren, en in beslag nemen, ook rijbewijs.

captainobvious | 16-11-13 | 17:12

@Godsammekraken | 16-11-13 | 17:02
Als de overheid niets meer kan roven als alle burgers zich netjes aan de regels houden, dan is het hoog tijd om de spelregels te veranderen.

necrosis | 16-11-13 | 17:12

Sancties zijn buiten proportioneel. In Berlijn ben je 25 euro kwijt voor dubbel parkeren in Friedrichstrasse.

carramba | 16-11-13 | 17:11

De wet handhaven zulle we! Want dat levert geld op! Keine Fragen, burgers en buitenlui! Na jaren van pappen en nathouden zal Frau Überheid haar tanden laten zien! Wij zijn er immers niet voor u! U bent er voor ons, u bent onze reden voor bestaan, en dat heeft zo zijn prijs. Verder zoekt u het lekker zelf uit. Zet een crowdfundactietje op ofzo. Participeersamenleving maar een eind weg. Lekker pûh!

Chartreuse | 16-11-13 | 17:11

@Tascam | 16-11-13 | 17:04
Alsof die over zo een modder terrein makkelijk kunnen gaan.

miko | 16-11-13 | 17:09

Was het niet zo dat de uitvoering van de wet gebaseerd moet worden op redelijkheid en billijkheid

3Xniks | 16-11-13 | 17:09

Was het niet zo dat de uitvoering van de wet gebaseerd moet worden op redelijkheid en billijkheid

3Xniks | 16-11-13 | 17:09

De BOA doet ook maar gewoon zijn werk. De overheid, daarentegen, mogen ze afschaffen wat mij betreft.

Crak-ho | 16-11-13 | 17:09

Totaal staat op 130 euro, gewoon 130 euro betalen dus!

Brinkman | 16-11-13 | 17:08

Ik dacht in eerste instantie ging om de plas... welke apaat parkeert er nou zo boven een plas?
-
Heb wel altijd geleerd dat je niet 5 meter binnen een "kruispunt" mag parkeren... maar 130 euro's voor dit gaat ook wel weer ERG ver!

Schalehengst | 16-11-13 | 17:07

Ongezien de typhus voor de BOA daar hoef ik dat stuk niet voor te lezen.
iedereen haat parkeerwachters!
Wederom deze link!
www.youtube.com/watch?v=pPIr46MLZag

miko | 16-11-13 | 17:07

Bonnenschrijven om een incompetent financieel beleid van gemeentes te dekken.

carramba | 16-11-13 | 17:06

Eugene Lury | 16-11-13 | 17:05 |
gaan*

Eugene Lury | 16-11-13 | 17:06

Wat voor auto kan er nou niet langs door dat rooie pleurisbakkie? Er gaat verdomme toch geen Leopard 1's door die straat heen?!

Eugene Lury | 16-11-13 | 17:05

Tja meneertje, de brandweer kan er zo niet door he. Als iedereen dat gaat doen. Etcetc. Welkom in NL. Waar het echte uitschot uit angst ontzien wordt.

Tommygunner | 16-11-13 | 17:04

Terecht, je zal er maar met je rolstoel of kinderwagen langs moeten!

Tascam | 16-11-13 | 17:04

Ja. Ze staat in een bocht. Dat is het probleem, niet de bodemgesteldheid.

Wedstrijdkrokodil | 16-11-13 | 17:03

Niet alleen een boete maar ook natte voeten bij het uitstappen...

Wijven en parkeren, tja...

CornholioNL | 16-11-13 | 17:03

In zwijndrecht kreeg van de week iemand een prent omdat hij een parkeerbonnetje doorgaf toen hij/zij zag dat er nog 1 uur parkeertijd op stond.

Andersom dag | 16-11-13 | 17:03

".. Als er werkelijk gevaar is, waarom dan niet weggesleept?.."

Omdat de overheid liever problemen gebruikt als roofexcuus dan er oplossingen voor te bedenken.

Godsammekraken | 16-11-13 | 17:02

De vrouw is fout, ze had een andere auto moeten kopen. Dit is geen gezicht.

rara | 16-11-13 | 17:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken