Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gouden Oorringen Zwarte Piet Bijenkorf foetsie

zwartepietbijenkorf.jpgKijk, wie klimt daar kinderen. Het is de beroemde Zwarte Piet van de Bijenkorf. En kijk nog eens goed naar de sympathieke kindervriend die in de touwen hangt. Dit jaar zonder gouden oorringen. Want dat moet van de gemeente. Een pop van een niet bestaand iemand dus. The Horror. Bron van het tragische nieuws is AmsterdamFM. Dus is het waar. Prima. Dan gaan we wel naar de Wibra en de Action enzo.

Reaguursels

Inloggen

watissur | 13-11-13 | 18:42 | + 0 -

Verder wil een jaartje Opsporing Verzocht kijken ook wel eens helpen wil je up to date blijven...

knerf | 13-11-13 | 19:24

watissur | 13-11-13 | 18:42 | + 0 -

Gewoon eens wat zoeken bij het CBS.
En verder lees eens het boekje "Brieven aan mijn dochter" van Jaffe Vink, ex-journalist van Trouw.

en dan dit:

www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

knerf | 13-11-13 | 19:15

Je mag alleen een mening hebben op grond van feiten. Niet op grond van emoties zoals die Quincey.
Feiten zijn b.v. dat het overgrote deel van de slachtoffers van geweldsdelicten zoals straatroof en overvallen blank is en vaak ook nog vrouw, homo, gehandicapt of oud.
De daders zijn bijna uitsluitend allochtonen.
Als dat niet rascitisch is t.a.v het blanke deel van de bevolking....
knerf | 13-11-13 | 18:12 | + 0

Ik zou die feiten dan wel eens willen zien, uit welke dossiers of statistieken haal jij dat dan?

watissur | 13-11-13 | 18:42

harstef | 13-11-13 | 13:39 | + 0 -

Je mag alleen een mening hebben op grond van feiten. Niet op grond van emoties zoals die Quincey.

Feiten zijn b.v. dat het overgrote deel van de slachtoffers van geweldsdelicten zoals straatroof en overvallen blank is en vaak ook nog vrouw, homo, gehandicapt of oud.
De daders zijn bijna uitsluitend allochtonen.
Als dat niet rascitisch is t.a.v het blanke deel van de bevolking....

knerf | 13-11-13 | 18:12

Gargamel2012 | 13-11-13 | 13:33 | + 0 -

Het is wel duidelijk dat je het uitschelden van zwarten voor "aap" blijkbaar erger vind dan het uitschelden van een roodharige voor "vuurtoren".
Ook blanken worden wel eens voor aap uitgescholden ( "baardaap riep Soekarno ooit tegen de fotograaf Ed van der Elsken.
En nee, niet die scheldende mensen op fora zorgen voor een verbod van Zwarte Piet in een ziekenhuis of aanpassingen in zijn uiterlijk.
Pure speculatie van jou, die aanpassingen zijn al veel langer aan de gang en hebben te maken met clientelisme waar met name PVDA en Groen Links zich graag van bedienen
Zo moest al een paar jaar geleden het kruis van de mijter want het zou wel eens islamieten kunnen kwetsen.
De kerstboom moest ook weg uit een hal van een hogeschool.

Nederland is geen racistisch land, zie de uitspraak van Asscher notabene van de PVDA.
Ook de extreme uitingen op fora betekenen niet dat die mensen racistisch zijn. Ze zijn bovenal woedend na jaren met ingehouden woede te hebben aangezien hoe een politieke en culturele elite alochtonen zat te vertroetelen en wegkeken bij excessen.
O wee , de autochtoon die met feiten aankwam. Die werd toch nog weggezet als racist.
En nu slaat het volk terug en inderdaad niet altijd netjes.
Maar ja, als blanke allochtoon altijd het slachtoffer zijn bij geweldsdelicten als straatroof en overvallen gepleegd door een oververtegenwoordigde groep Marokkanen, Antillianen en Surinamers gaat het autochtone deel niet in de kouwe kleren zitten.
Toch bleven de meeste autochtonen nog netjes al die jaren bij zoveel onheil.

Ophouden met die uitgekauwde term "racisme" . We weten het nou wel. Hij wordt altijd gebruikt in samenhang met een blanke als dader en een zwarte als slachtoffer.

knerf | 13-11-13 | 18:06

Ik kreeg gisteren een folder in de bus van Siebel Juweliers. Aanbieding deze week : Slavenarmband. Quinsy !!!! Aan het werk joh.

http://www.siebeljuweliers.nl/zilveren-slavenarmband-double-verguld.html

Lopende-Hollander | 13-11-13 | 14:10

queenfanmichel | 13-11-13 | 09:22 | + 3
--
Dank voor de link. Ik ben het 100% eens met Adjiedj Bakas.

Ik neem overigens aan dat ook hij vind dat hij een mening mag hebben die niet strookt met het overgrote deel van NL, zonder dat te horen moeten krijgen dat hij maar moet 'oprotten'...

harstef | 13-11-13 | 14:00

cobie | 13-11-13 | 08:10 | + 11
--
En daarin verschillen we. Ik vind dat als je al vele generaties lang Nederlander bent, je het recht hebt een mening te hebben over Nederland.

harstef | 13-11-13 | 13:39

knerf | 13-11-13 | 13:21 | + 0 -
Ik heb wel degelijk een antwoord gegeven, maar kennelijk is lezen niet je sterkste punt. Schelden (of dat nu is tegen rooie, lange, zwarte, witte , brildragende mensen) KAN gebruik maken van uiterlijke kenmerken, maar het is niet zo dat het daar toe beperkt blijft. Voorbeeld: ik kan je een teringleijer noemen, en dat heeft weinig met je uiterlijk te maken. Ander voorbeeld: iemand noemt je een smerige pedo. Wederom, niet beperkt tot je uiterlijk. Zo dus ook met racistische scheldwoorden, dat kan betrekking hebben op je uiterlijk, maar dat hoeft niet per se, zoals ik aangaf met het voorbeeld dat je iemand die zwart is vergelijkt met een aap. Jij gelooft liever dat Lucas zich liet leiden door 21 mensen die racisme riepen en weigert er ook maar over na te denken dat de reacties van (onder anderen) deze mensen: nederlandspreekt.tumblr.com/
ook maar enige invloed zou kunnen hebben?

Gargamel2012 | 13-11-13 | 13:33

Dat 'de reacties van Pro-Zwarte Piet fans een invloed heeft gehad"...

Op het afschaffen van Zwarte Piet in dat ziekenhuis in Amsterdam?

Dat geloof je toch zelf niet?

Overigens ontwijk je mijn opmerkingen over het gescheld brildragende, roodharige, dikke of lange mensen..
Wat voor -isme zou dat dan zijn?

knerf | 13-11-13 | 13:21

knerf | 13-11-13 | 13:05 | + 0 -
Ik heb even mijn plemps nagelezen en ik kan geen referentie of implicatie ontdekken dat iedereen mij loopt uit te schelden. Ik heb in mijn hele leven nog nooit iets gemeld bij meldpunt discriminatie, dus ook daar snap ik niet helemaal waar je op doelt. Schelden kan gebruik maken van iemands uiterlijke kenmerken, maar kan wel degelijk racistische vormen aannemen. Als je een zwart persoon uitscheld voor aap, hou je je echt niet alleen bezig met uiterlijke kenmerken, maar dat weet je zelf ook wel. Ik vraag me af waarom je deze discussie wilt vertroebelen met allerlei zaken die er niets mee te maken hebben. Op zowel deze site als op POWnews hebben meerdere mensen gereageerd met statements dat "negers altijd inferieur zullen zijn" of "Blank altijd superieur" en nu ga je ineens doen alsof dat "wel mee valt" en "niets met racisme te maken heeft". Misschien een idee om de definitie van het woord maar weer eens te bestuderen.

Gargamel2012 | 13-11-13 | 13:17

knerf | 13-11-13 | 12:58 | + 0 -
Dat artikel bewijst niet dat ze zich door "de groep van 21" hebben laten ompraten. Het lijkt erop dat de hele discussie ze aan het denken heeft gezet, en dat kan dus betekenen dat ook de reacties van pro-Zwarte Piet fans een invloed heeft gehad op deze beslissing. Ik vind het vreemd dat je zegt dat gebrul en gescheld wel mee valt en dat het maar om een paar mensen gaat. Op social media, nieuws sites en verscheidene fora heb ik de afgelopen weken al gauw enkele duizenden berichten voorbij zien komen, en daar zat toch een hoop venijn in. Wat je van Anouk vindt boeit me niet zoveel, ik ben geen fan van haar muziek, maar wat ze over zich heen kreeg naar aanleiding van haar mening was enigszins overdreven.

Gargamel2012 | 13-11-13 | 13:09

Gargamel2012 | 13-11-13 | 10:37 | + -2 -

Maar staat dan iedereen hier ook jou uit te schelden?
Ik werd vroeger voor lange lul en lange darm uitgescholden.
Maar er was geen meldpunt voor discriminatie van lange mensen. Noch was dat er voor mensen die een bril hadden en voor "schele"of "brillejood" werden uitgescholden.
Ook niet voor roodharigen die "vuurtoren" te horen kregen.
Schelden heeft niks te maken met racisme maar gewoon met het gebruikmaken van uiterlijke kenmerken van iemand.
Niet fraai, beledigend en vaak dom maar het heeft niks te maken met racisme

knerf | 13-11-13 | 13:05

Gargamel2012 | 13-11-13 | 10:27 | + -2 -

Nou blijkbaar heeft die groep toch wel in vloed

www.at5.nl/artikelen/115316/zwarte-pie...

Dus dit is een begin.. Volgend jaar wil men toch weer wat stapjes verder gaan met het uitbannen van Zwarte Piet.
Dat heeft die papwang van der Laan al laten weten in amsterdam

En verder valt het wel mee met het gebrul van de autochtonen en het gescheld. Die paar mensen op de fora, ach

En mag ik die over het paard getilde kut die Anouk heet, nog even zeggen dat ze inderdaad een aandachtshoer is?

knerf | 13-11-13 | 12:58

@Big Bana Boy. Die illusie heb ik niet; ik begrijp die mensen volkomen. De mensen die de hulpconvooien aanvallen begrijp ik echter niet. Maar we wijken af van de discussie; je begon zelf over de Filipijnen.

Maria.1 | 13-11-13 | 12:36

Owneeee, onze koeltoer naar de klote!

kicktherabbit | 13-11-13 | 12:29

Maar mogen de negerts ( de echte) zelf nog wel gouden oorbellen (en tanden/grills) dragen of mag ik dan ook zeggen dat ze het slavernijverleden verheerlijken en dat ze maar afgeschaft moeten worden?!

amin | 13-11-13 | 11:50

boeiend. het zou de eerste keer zijn dat iemand zich interesseert of de zwarte piet wel of geen oorringen draagt.

nielzzzz | 13-11-13 | 10:47

Vanaf januari 2014 ook de Lange Vingers uit de schappen. Te stigmatiserend voor de komende Moelanders-invasie.

misant(i)ropie | 13-11-13 | 10:40

Veel Vaak | 13-11-13 | 10:35 | + 0 -
Wie doet dat dan? Ik niet, dus wat is je punt?

Gargamel2012 | 13-11-13 | 10:37

Gargamel2012 | 13-11-13 | 10:27 | + 0 -
Nee alle autochtone burgers racist noemen dat werkt goed.

Veel Vaak | 13-11-13 | 10:35

Gargamel2012 | 13-11-13 | 09:53
Ik denk dat het de Bijenkorf de bout zal hachelen of er mensen zijn die nu zeggen niet meer naar ze toe te zullen komen. Ten eerste wijst de praktijk uit dat dit soort boycoteffecten vrij kort van aard zijn en dat men na enkele weken gewoon weer terug komt alsof er niets gebeurd is en ten tweede betwijfel ik of er veel Bijenkorfklanten onder het felst protesterende deel van de bevolking zit. Ze moeten het hebben van min of meer vermogend Nederland en van buitenlandse toeristen die wat te verteren hebben. Beide groepen lijken mij niet de mensen die op het Malieveld voor het behoud van Zwarte Piet gaan staan protesteren.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 10:35

Maria.1 | 13-11-13 | 09:18 | + 0 -
Ik weet niet zoveel van de Filipijnen af eerlijk gezegd, anders dan dat ze wel te maken hebben gehad met islamitische rebellen op bepaalde eilanden. Maar goed, ik doelde op het algemene principe dat mensen heel maar dan ook angstaanjagend heel snel hun beschavingsniveau verliezen als het om het naakte overleven gaat. Geef een willekeurige groep mensen een week geen eten en drinken en 99% doet alles om te overleven. De mens verliest in zo'n situatie alle compassie en mededogen. Het is echt een illusie te denken dat het in het Westen anders zou zijn.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 10:29

knerf | 13-11-13 | 10:09 | + 0 -
Met alle respect, knerf, maar ik denk dat jij de denkfout maakt. Je hebt gelijk wat betreft onze bestuurlijke elite; dat zij doof zijn voor wat er onder het volk leeft, maar ik denk niet dat 21 klagers zoveel invloed hebben gehad, ik denk dat dat ernstig wordt overschat, en tegelijkertijd onderschat men de invloed die de intensiteit van de autochtone verontwaardiging heeft op dit hele debat. Kijk, jullie mogen wat mij betreft los gaan en zeggen dat zwarte mensen moeten oprotten of dat het apen zijn of zoals me gisteren verteld werd, dat ik een blanke meester nodig heb, maar daar kan onze bestuurlijke elite dus nooit openlijk achter staan. Zoals Verena Sheppherd en meneer Grot de zaak van de "anti-racisten" meer schade doen dan goed, zo doen de rabiate nationalisten de zaak voor het behoud van Piet geen goed. Je kan proberen het te rechtvaardigen enzo, maar mensen negerhoer noemen of aap, slaaf of whatever omdat ze een mening hebben die je niet bevalt slaat natuurlijk nergens op. De discussie wordt sowieso vertroebels als je deze discussie met het zwarte deel van Nederland gelijk stelt aan alle problematiek met allochtonen in het algemeen. De issue met bijvoorbeeld moslims staat hier compleet los van en is een heel andere discussie.

Gargamel2012 | 13-11-13 | 10:27

argamel2012 | 13-11-13 | 09:53 | + -1 -

Je maakt een denkfout.

De verontwaardiging van autochtone Nederlanders heeft niks te maken met het aannemen van de slachtofferrol.
Het is gewoon een reactie op het aanhoudende gepamper van allochtonen door een politieke elite die aan de toenemende eisen van die allochtonen maar blijft toegeven.
Kruis van mijter van Sinterklaas, Kerstboom weg in een hogeschool en nu weer Zwarte Piet.
In het verleden kregen allochtonen vrouwen al gratis zwemles terwijl autochtonen moesten betalen.

Je snapt er duidelijk geen bal van: die Zwarte Piet discussie is gewoon de druppel die de emmer doet overlopen.
Veel autochtonen zijn het clientelisme van onze bestuurlijke elite zat.

knerf | 13-11-13 | 10:09

Schoorsteenveger | 13-11-13 | 09:52 | + 0 -

Waar dat nivelleren van de geest toe geleid heeft konden we onlangs zien op de televisie.
De VPRO zond een uit vier delen bestaande documentaire uit over Scandinavie en Finland.
Als er ergens tot in het absurde het gelijkheidsbeginsel wordt nagestreefd is het b.v. in landen als Denemarken en Zweden.
Rapportcijfers worden aangeduid met gemiddeld en briljant of iets dergelijks bestaat niet meer.
Bij 10 minuten gesprekken op scholen wordt de vader of moeder ook uitgenodigd maar deze mag niet aan het gesprek deelnemen, alleen luisteren, als gevolg van de absurd omhooggetrokken rechten van het kind.
Alles in die landen wordt bepaald door gelijkheidsstreven en egalisering.
Steekt iemand met zijn kop boven het maaiveld uit dan wordt hij terechtgewezen.
Doorgedraaid feminisme heeft vooral in Zweden toegeslagen waar met zelfs overwoog begrippen als "hij"en "zij" te vervangen.
Ook wilden fanatieke feminsten dat het poppetje op de voetgangerslichten een vrouwtje werd.....

knerf | 13-11-13 | 10:02

doskabouter | 13-11-13 | 09:06 | + 1 -
"In praktijk zal het ze een paar honderd klanten kosten die niet bij een bedrijf willen kopen dat een kinderfeest afbreekt."
Op welke manier is door het ontbreken van de oorringen het kinderfeest afgebroken? Stel je niet zo aan, man, als dit de enige verandering is, dan is Piet nog steeds Zwart, heeft nog steeds een krullebol en mooie rode lippen, dus is er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand. In de praktijk blijkt dat vele autochtone Nederlanders zich net zo graag en net zo makkelijk in een slachtofferrol wentelen als de "buitenlander" die ze daar van beschuldigen... Een kinderfeest afgebroken... Er is niet 1 kind dat zich druk maakt of Piet nou wel of geen oorring(en) in heeft, zolang het snoep en de cadeaus maar komen.

Gargamel2012 | 13-11-13 | 09:53

Het zal er toe leiden dat de autochtonen, de bleekscheten, de racisten met méér trots hun gouden ringen zullen dragen. Zo zet wederzijdse haat zich verder vast. Al die Gutmenschen die denken door te duiden, te wijzen en te verbieden de 'onderbuik' het zwijgen op te leggen hebben niet door hoe nagenoeg alle menselijke interacties gemedieerd worden door emoties, en hoe hier met die emoties wordt gerommeld en gerotzooid. Het sinterklaasfeest zal nooit meer zijn wat het is geweest, en iedereen zal weten goe dat zo is gekomn en die herinnering in zijn geheugen verankeren. En elke keer als we samenkomen en een bepaalde 'tone of voice' zal worden gehoord zal die gerinnering collectief getriggerd worden, naast zoveel andere herinneringen die wellicht óók getreiggerd worden.
En ale er dan iemand opstaat die handig gebruik weet te maken van onze 'state of mind', die effectief weet te triggeren, dan staan diezelfde Gutmenschen weer voorop om te duiden, te wijzen en te veroordelen.
Ze hebben aldus altijd gelijk, gewoon imdat het mensbeeld vals en bedrieglijk is. De Gutmensch bouwt aan de onderbuik, want de Gutmensch leeft van haat en ressentiment. Maar de Gutmensch zal dat nooit toe willen geven. "Nivelleren is een feest", nivelleren is emotie.

Schoorsteenveger | 13-11-13 | 09:52

"Erger dan de fascisten zijn de anti-fascisten"
Winston Churchill zei dat.

Erger dan de racisten zijn de anti-racisten zegt ondergetekende.
Hun obsessie heeft iets van de obsessie die de paranoialijder of iemand met smetvrees heeft.

De mensen die de gehele dag bezig zijn met "racisme" op te sporen hebben eveneens een psychische afwijking.

Maar er zit ook nog een gevaarlijke kant aan hun verbetenheid: ze willen hun vermeende morele gelijk desnoods met geweld binnen halen.
En een ieder dit daar tegen in gaat is een PVV-er of racist want de zondebok moet natuurlijk wel één naam hebben ook als zijn de voorstanders van Zwarte Piet vogels van divers pluimage.
Maar dat interesseert de fascistoide anti-racist niet. Hij streeft zijn maniakale gelijkheidsbeginsel na desnoods met alle middelen.
De anti-racist is een pathologisch figuur met psychopatische trekjes. Wie hem tegenspreekt, moet er van lusten want HIJ heeft gelijk en niet de mening van de ander is fout, maar de ander is als persoon fout.
De anti-racist is de neo-fascist van vandaag en morgen om maar even een Godwinnetje te gebruiken.
In zijn onverdraagzaamheid doet hij namelijk niet onder voor de oude fascist.

knerf | 13-11-13 | 09:44

Fijn, het wordt weer Sinterklaas. Zo gezellig vind ik dat altijd!

Ir Rita Tie | 13-11-13 | 09:40

@william7055 | 13-11-13 | 09:25
Geld sparen op de bank is vernietiging van bezit.
Kids luisteren naar Rutte en kopen er poppenhuizen en autootjes van.

Shareholder II | 13-11-13 | 09:34

By the way zijn er nog mensen die als hun koters een spaarrekeningtje openen bij de bank, zo,n spaarvarkentje cadeau krijgen?

william7055 | 13-11-13 | 09:25

@Big Bana Boy. Nee, ik heb het niet over de mensen die in nood zijn, maar las dat er groeperingen "communisten" hulpconvooien overvallen. De reddingswerkers roepen op om compassie met de slachtoffers te hebben. Wij zijn niet de enige slechteriken....

Maria.1 | 13-11-13 | 09:18

Denkend aan Holland zie ik choco rivieren
lui zeikend door oneindig haatland gaan
rijen onkrenkbaar ijle uitvreters
als pieten pluimen aan der einder staan.
-Hendrik Marsepein

Shareholder II | 13-11-13 | 09:07

Zo dom, het levert ze in het meest gunstige geval 16 klanten extra op (de zeurpieten zelf). In praktijk zal het ze een paar honderd klanten kosten die niet bij een bedrijf willen kopen dat een kinderfeest afbreekt.

doskabouter | 13-11-13 | 09:06

Zwarte Piet is ons ontnomen maar gelukkig hebben we Soewartepiet nog.

Breinbrouwsels | 13-11-13 | 09:02

Het eens zo trotse welvarende Nederland is een heel sneu lafbekjesland geworden.
En het gaat maar door.
Steeds maar weer......

sodeja | 13-11-13 | 09:01

.. de vorige lichting rotmoffen kwam ook al metaal in beslag nemen van de overwonnen Nederlanders.

Jan Passant mk2 | 13-11-13 | 08:55

De Bijenkorf is fout ná de oorlog. Ook dat mag.
En het staat eenieder vrij om die PvdA-shop te mijden als de zware pest.

Ondertussen blijf ik van mening dat de slinkse Bijlmer minderheid, onder aanvoering van de foute PvdA averechtse effecten bereikt. Discriminatie, segregatie, polarisatie, afkeer van luidonker gepigmenteerden. Het neemt grif toe. PvdA Amsterdam jubelt daar om, omdat ze denkt dat dit de nieuwe weg naar meer stemmen is. Doch bij de snor van Wodan, laten wij hopen dat ook dat averechts zal werken.

Shareholder II | 13-11-13 | 08:54

Vroeger kregen blanke kindjes van Zwarte Piet met de roe en moesten ze in de zak :)

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 08:49

@ Bigi Bana Boy 08:43

Precies wat Maslov heeft geponeerd.

eerstneukendanpraten | 13-11-13 | 08:45

Maria.1 | 13-11-13 | 07:53 | + 0 -
Overlevingsdrang. Beschaving is een flinterdun laagje over rauwe overlevingsdrang. Maak jezelf niet wijs dat jij anders in elkaar zit.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 08:43

En wat de kadootjes betreft: the more you know, the less you need...

eerstneukendanpraten | 13-11-13 | 08:42

Jackanders | 13-11-13 | 08:38 | + 0 -
Hopelijk kunnen die goedbetaalde kids in Indonesië en Filippijnen de stijging in kledingproductie aan....

Bakito | 13-11-13 | 08:41

De Pietenpakken zijn niet aan te slepen dit jaar, mooi.

Jackanders | 13-11-13 | 08:38

Ja, wat zeuren we eigenlijk. Zwarte piet is zonder oorbel veel realistischer als slaag.

Heerlijk, straks weer kijken naar de klimmende piet in de etalage, en dan stiekem van binnen genieten over al de superioriteit van ons blanke ras, die die zwartman maar mooi op en neer aan een touwtje laat klimmen. Na 5 minuten kan ik dan echt gesterkt weer als een slaaf an die arbeit voor de baas.

Serieus:
De afgelopen maand heb ik in mijn superieur witblanke omgeving zelfs de meest gutmensch-achtigen zien verschuiven naar een meer realistische mening over onze gekleurde medemens.

Mensen die vroeger geen seconde twijfelden aan de onschuld van al die kindjes met een moeilijke opvoeding, slechte begeleiding, etc. stonden een paar weken terug (niet eens stiekem) te juichen toen een rifaap zichzelf in de sloot gooide om te ontkomen aan een politiehelicopter die hem volgde voor poging tot inbraak (hij was vergeten / had nooit geleerd wat een A en B diploma inhield)

Ik werd er, als overtuigd onderscheidsmaker, bang en vreugdevol tegelijk van.
Bang omdat ik weet hoe sterk deze mensen in hun gutmensch overtuiging hingen, en vreugdevol omdat dit het begin is van het onderkennen van een groot probleem in de maatschappij.

Ik mag hopen dat er snel nog wat gebukt wordt, voordat deze mensen de gutmensch modus weer terugvinden..
Escaleren met die handel! Mooi!

Den Laef | 13-11-13 | 08:32

Goed zo @cobie, zegt 't 'em!! Plusje.

Ashtrey | 13-11-13 | 08:32

@ harstef | 13-11-13 | 03:20 |
Met "ze" bedoel ik de mensen die hier binnen denderen en "ons" cultuurtje willen veranderen.
Dat bedoel ik met "ze".
Wat overigens de meeste hier wél doorhadden.
Ik heb geen woord over slavernij gezegt dus ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt.
Ik heb ook niet gezegd dat "zwarten" hun bek moeten houden.
Je haalt een aantal dingen door elkaar.
Even voor de goede orde... Het interesseert mij geen flikker wat voor kleur iemand heeft.
Zwart , bruin , geel ,rood of blank lekker belangrijk.
Ik doel erop dat de Nederlandse tradities behouden worden. Het sinterklaas feest is voor kinderen bedoeld en volwassenen voelen zich gediscrimineerd.
Wat kan het die kids schelen dat zwarte piet zwart is......
Als ze maar pepernoten en een cadeautje hebben.
Je moet niet proberen mij weg te zetten als racist als je slechts één post hebt gelezen.
*out*

cobie | 13-11-13 | 08:10

Waar hebben we het eigenlijk over? We zijn toch allemaal slaven?

Good Meuning | 13-11-13 | 08:03

Maar goed. Komt er nog verslaglegging over de AFA demonstratie gister door het Haagse Schilderswijk. Waarbij AFA vuurwerk heeft gegooid naar politiepaarden ?

RegseHippie | 13-11-13 | 07:55

Onze cultuur stukje bij beetje afgebroken door een klein groepje multicultievrienden.
Zo kotsmisselijk van oprotten als je het er niet mee eens bent.

pokkeland | 13-11-13 | 07:54

Aan de Bijenkorf moet je geen energie meer besteden. De komende twee jaar sluiten al veel filialen en worden vervangen door een Primark.

Mesmer | 13-11-13 | 07:54

BBB Ondertussen in de Filipijnen....

... worden hulpconvooien aangevallen.

Maria.1 | 13-11-13 | 07:53

Ze hebben de gouden oorringen laten omsmelten tot gouden tanden voor een meer natuurgetrouw voorkomen?

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 07:48

Nederland zal nooit meer hetzelfde zijn, wen er maar aan, was destijds het dreigement van wouter bos. En hij heeft zich eraan gehouden.

RegseHippie | 13-11-13 | 07:42

@ B B B 07:35

Wil je erover praten?

eerstneukendanpraten | 13-11-13 | 07:38

Ik associeer oorringen eerder met PVV stemmers. Ik ken namelijk weinig negers met oorringen.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 07:35

Ondertussen in de Filipijnen ....

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 07:32

Zonder oorringen vind ik ze steeds meer op negerslaven lijken.

Veel Vaak | 13-11-13 | 07:32

Straks maar een mailtje naar de Bijenkorf sturen dat ik mijn sinterkerst inkopen dit jaar ergens anders doe.

Hoor wie klopt daar kinderen, hoor wie klopt daar kinderen, hoor wie loopt er naar de concurent?
Is een klantje zeker, is een klantje zeker en consument is zijn naam.

Alleen gaat deze klant straks niet stilletjes voorbij, deze klant maakt duidelijk dat De Bijenkorf zich voor het karretje van soepsidieroeptoeters laat spannen. Dus breng ik mijn geld ergens anders naar toe. Dit betekent dus dat ze hun omzet van de Bijlmerboys moeten hebben.
Kijken wie het langer vol houdt?

hangtiet met knoop | 13-11-13 | 07:31

1 mevrouw had er moeite mee dat haar kind nooit voor Sint zou kunnen spelen. Dat kan ik ook niet, want vrouw. Waar je je al niet druk om kunt maken.

Maria.1 | 13-11-13 | 07:19

De zwarte beroepswerklozen hebben gewonnen in Nederland... gaat nu steeds verder voorspel ik je... krijgen nu meer vriendpolitieke ondersteuning voor alles en nog wat.

duitse herder | 13-11-13 | 07:07

Ik heb het filmpje van INH.30CL bekeken. Het verbaasd me dat sommigen de relatie slavernij-zwarte piet leggen. Sinterklaas heeft juist slaven vrij gekocht. Er wordt ook gezegd dat we educatie moeten krijgen over de slavernij. Waarom? We weten wat er gebeurd is; het is heel erg, maar moeten we in het verleden blijven hangen en blijven boeten voor de fouten van onze voorouders?!

Maria.1 | 13-11-13 | 06:59

Zonder gouden ringen lijkt Zwarte Piet gewoon op een fin-na-een-zomervakantie. Geef Zwatre Piet net als alle zwartensen een dikke glimmer in de oren.

max_laadvermogen | 13-11-13 | 06:04

@INH.30CL | 13-11-13 | 03:24
Maar de vraag is waarom er in die video geen zwarte mensen aan het woord komen.
Ik zie alleen maar bruine mensen die hun kans aangrijpen om in een slachtoffer rol te kruipen.

Zoek de verschillen, ik zie er nogal wat:
Zwarte Piet: apoftegma.files.wordpress.com/2013/10/...
Een willekeurige doorsnee neger: i1.ytimg.com/vi/ffR221d8bsQ/hqdefault....

En maar de racisme kaart trekken. Steeds maar weer.

Botte Hork | 13-11-13 | 05:08

Ik ga as zaterdag mijn rug tonen aan al die pieten die hun rug tonen aan pieterman. Wie doet er mee?

INH.30CL | 13-11-13 | 04:39

Stormageddon | 13-11-13 | 01:16
Dat is de EUSSR agenda idd...

Canis Spurcus | 13-11-13 | 03:37

eerste de oorbel, dan de veer en dan het haar. plotseling hebben we een "echte" negerT, enzo hoor plotseling zie je wel "wij hadden gelijk".
afpakken oorbel begin van de normalisering

foxmean | 13-11-13 | 03:26

cobie | 12-11-13 | 23:58 | + 8

Ze?
Je bedoelt die luitjes die al ruim 200 jaar -tegen wil en dank- onderdanen zijn van het Koninkrijk der Nederlanden? Hoe hebben 'ze' het lef een mening te hebben over dat koninkrijk waar ze deel uit maken....?

Natuurlijk moeten 'ze' dankbaar zijn dat hun voorouders gedwongen versleept zijn naar (ei)landen die zelfs zeer ondernemende clubs als de WIC en de Shell niet winstgevend kregen - en dat bij geen- of extreem lage- lonen. En natuurlijk spelen we hen de zwarte piet toe voor het feit dat zij niet kunnen wat 'wij' daar ook niet konden: winstgevend bestuur.

Ik ben geheel voor Sinterklaas & Zwarte Piet en snap niet wat er mis is met gouden oorbellen. Neemt niet weg dat ik echt griezel van dit soort rare domme "ze
[zwarten] moeten hun bek houden" opmerkingen. Sterker nog, door dat soort dom gelul begin ik bijna te denken dat de 'anties' misschien wel een punt hebben.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wanneer wordt 'ze' 'we' voor jou? Hoeveel generaties moet je Nederlander zijn voordat 'cobie' vindt dat je mee mag praten? 5? 10? Of is dat gewoon RAL-kleur bepaald?

harstef | 13-11-13 | 03:20

cobie | 12-11-13 | 23:58 | + 8

Ze?
Je bedoelt die luitjes die al ruim 200 jaar -tegen wil en dank- onderdanen zijn van het Koninkrijk der Nederlanden? Hoe hebben 'ze' het lef een mening te hebben over dat koninkrijk waar ze deel uit maken....?

Natuurlijk moeten 'ze' dankbaar zijn dat hun voorouders gedwongen versleept zijn naar (ei)landen die zelfs zeer ondernemende clubs als de WIC en de Shell niet winstgevend kregen - en dat bij geen- of extreem lage- lonen. En natuurlijk spelen we hen de zwarte piet toe voor het feit dat zij niet kunnen wat 'wij' daar ook niet konden: winstgevend bestuur.

Ik ben geheel voor Sinterklaas & Zwarte Piet en snap niet wat er mis is met gouden oorbellen. Neemt niet weg dat ik echt griezel van dit soort rare domme "ze
[zwarten] moeten hun bek houden" opmerkingen. Sterker nog, door dat soort dom gelul begin ik bijna te denken dat de 'anties' misschien wel een punt hebben.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wanneer wordt 'ze' 'we' voor jou? Hoeveel generaties moet je Nederlander zijn voordat 'cobie' vindt dat je mee mag praten? 5? 10? Of is dat gewoon RAL-kleur bepaald?

harstef | 13-11-13 | 03:19

cobie | 12-11-13 | 23:58 | + 8

Ze?
Je bedoelt die luitjes die al ruim 200 jaar -tegen wil en dank- onderdanen zijn van het Koninkrijk der Nederlanden? Hoe hebben 'ze' het lef een mening te hebben over dat koninkrijk waar ze deel uit maken....?

Natuurlijk moeten 'ze' dankbaar zijn dat hun voorouders gedwongen versleept zijn naar (ei)landen die zelfs zeer ondernemende clubs als de WIC en de Shell niet winstgevend kregen - en dat bij geen- of extreem lage- lonen. En natuurlijk spelen we hen de zwarte piet toe voor het feit dat zij niet kunnen wat 'wij' daar ook niet konden: winstgevend bestuur.

Ik ben geheel voor Sinterklaas & Zwarte Piet en snap niet wat er mis is met gouden oorbellen. Neemt niet weg dat ik echt griezel van dit soort rare domme "ze
[zwarten] moeten hun bek houden" opmerkingen. Sterker nog, door dat soort dom gelul begin ik bijna te denken dat de 'anties' misschien wel een punt hebben.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wanneer wordt 'ze' 'we' voor jou? Hoeveel generaties moet je Nederlander zijn voordat 'cobie' vindt dat je mee mag praten? 5? 10? Of is dat gewoon RAL-kleur bepaald?

harstef | 13-11-13 | 03:18

@harstef | 13-11-13 | 02:38
Je maakt een denkfout(je). Weet je Überhaupt wat ware discriminatie inhoudt? Waarschijnlijk niet getuige je loze plempsel. Joris moet toch eens wat kritischer worden alhier.

INH.30CL | 13-11-13 | 02:54

Stuiterbal9616 | 12-11-13 | 23:16 | + 2

Adresgegevens uitwisselen met Meneer Reetkever?

harstef | 13-11-13 | 02:39

Meneer-reetkever | 12-11-13 | 23:14 | + 23

Sorry reetkever, maar d'r is iets grondig mis met je als je je gediscrimineerd voelt omdat Piet geen gouden oorring heeft. Erg vergelijkbaar met de gemiddelde SGPer/Moslimfundi die zich gediscrimineerd voelt omdat 'reetkevers' nu ook mogen trouwen.

harstef | 13-11-13 | 02:38

Het zou wel leuk zijn als de regering, bij wijze van sinterklaassurprise, alle tweehonderdduizend illegalen die in Amsterdam Zuidoost verblijven, zou uitzetten.

Lewis Lewinsky | 13-11-13 | 02:09

@Schietmijmaarlek | 13-11-13 | 01:45
Dank voor deze video link.
Frank Buis heeft met deze video wel echt een historische opname gemaakt.
Deze uitzending werd voor 100% mogelijk gemaakt door Quincy Gario, de neger met bloed aan zijn handen.

Botte Hork | 13-11-13 | 02:05

@Schietmijmaarlek | 13-11-13 | 01:45
Hulde voor je speurwerk. Het ziet ernaaruit dat De Bijenkorf al in 2012 gezwicht is voor de boze mensen die in zwarte piet een *raciale karikatuur* zien.

Lewis Lewinsky | 13-11-13 | 02:03

@Lewis Lewinsky | 13-11-13 | 01:58
Dat zal wel een pestverklaring worden. Zwarte pest werd het wel genoemd ooit?

INH.30CL | 13-11-13 | 02:03

En terwijl het PVV tuttenbellen-theekransje zichzelf verder in de azijn dompelt over een oorbel, gebeurt dit:

www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...

De rijken klagen niet over hoge belastingen, want ze betalen geen belastingen. LOL. Vinden de rijken.

Jan Dribbel | 13-11-13 | 02:02

Ik ben benieuwd naar de persverklaring van de paarsebroeken van De Bijenkorf morgen.

Waarschijnlijk doen ze de gouden oorbellen in de aanbieding. Dan zal het zwart zien van demense.

Lewis Lewinsky | 13-11-13 | 01:58

@Stormageddon | 13-11-13 | 01:16
Jij ziet het, ik ook. Waarom anderen niet? De toekomst van Nederland holt meer achteruit dan we konden en durfden dromen. Nog even en we zijn daar waar we ooit begonnen voor onze vrijheden, is dat wat men wil? Ik mag het toch niet hopen.

INH.30CL | 13-11-13 | 01:43

Terecht, gouden oorringen zijn voor piraten, tokkies, zigeuners en kampers. Daar moeten we deze kindervriend niet mee willen associëren.
Mark Smith | 12-11-13 | 23:12

Jezus man, wat ben jij met een kansloze poging bezig Bakito te evenaren.
Echt knap, om zelfs als troll finaal te mislukken.

Botte Hork | 13-11-13 | 01:21

@Canis Spurcus | 13-11-13 | 00:25
Ik ook niet, maar bereid je alvast maar voor op die shitstorm. 6 december worden de eerste kerstbomen verboden op scholen, pleinen en gemeentehuizen.
Merk mijn woorden, de campagne om Nederland af te schaffen is nog maar net begonnen. De cultuur en nationale identiteit moet worden afgebroken. Dat vindt de VN, de EU en alle belangengroepen van "immigranten" van alle kleuren en afkomsten. Opdat de federale Europese Staat kan wortelen en kan uitbreiden in Zuidelijke, mediterrane richting. De Noord-Afrikaanse landen moeten er uiteindelijk bij. (Vandaar ook al die Arabische Lentes in die regio, voel je wel?)

Uiteraard moeten blanke autochtone Nederlanders de geïmporteerde culturen en feesten, van suiker- tot offerfeest, van Keti Koti tot Kwakoe wel omarmen en meevieren. Ter bevordering van de nationale afbraak. Dat is het programma. Gij zult het accepteren. En accepteer je dat niet, dan ben je een racist, fascist, islamofoob, domrechtse hater die het licht uitdoet en de treinen naar het Oosten laat rijden.

Enfin. Ga rustig slapen, er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn.

Stormageddon | 13-11-13 | 01:16

Ga nu slapen.... niet vergeten om je schoen te zetten bij de schoorsteen, kachel of radiator.
Wie weet liggen er morgen mooie gouden oorringen in van de Bijenkorf?

pitabroodje | 13-11-13 | 01:08

Als alle echte Nederlanders die het hier niet mee eens zijn nu zouden besluiten om per direct de Bijenkorf te boycotten,en daar dus nooit iets te kopen dan komen ze wel op hun besluit terug denk ik.

Hendrikmaurits | 13-11-13 | 01:07

Ben blij dat ik pitabroodje heet.... want pietabroodje is vanaf 1 april 2014 verboden in Nederland

pitabroodje | 13-11-13 | 01:04

Simpele op lossing voor dit probleem is allemaal de Bijenkorf boycotten en een klacht in dienen per Mail of bij de Bijenkorf klantenservice

andjing | 13-11-13 | 01:03

Zwart,zwart,zwart.... ik hou van zwart. Mijn auto is zwart, mijn rekeningen zijn zwart, mijn kleding tijdens bruiloft en begrafenis is zwart. En mijn lieve piet is ook zwart. Zwart is een mooie kleur, wat was het andere waar we het over hadden ook weer?

INH.30CL | 13-11-13 | 00:58

Piet ook al verbannen uit Amsterdams ziekenhuis zie>> www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/... de oudjes verbannen uit het verzorgingstehuis.
Het land geknecht en uitgeknepen door de Eu.
En een grote groepering politici die hier achter staan.
En dan zijn er nog mensen die zich afvragen waarom partijen zoals de PVV zoveel aanhang krijgen.
En dan natuurlijk volgende maand het berichtje dat ook de kerstboom moet verdwijnen uit het Lucas. Het Lucas wenst rekening te houden met de samenstelling van de patientenpopulatie die heel divers (lees: minstens 80% islamitisch)is. Wat een eufemisme!

andjing | 13-11-13 | 00:58

@deoudererijperevrouw
de PvdA en de gemeente Amsterdam hebben hun ''zwarte'' oorlogsverleden goedgemaakt door Job Cohen een tijdje als burgemeester van Amsterdam te benoemen.

pitabroodje | 13-11-13 | 00:52

inbreekpiet ?

Eurotokkie | 13-11-13 | 00:52

Ziek links Nederland..... de minderheid is in de meerderheid.

Tipped Relic | 13-11-13 | 00:51

Nu begrijp ik waarom Eberhard van der L. zijn haren heeft geblondeerd.... net zoals Geert W.
Dit zijn mensen met een vooruit spellende blik.
Trouwens mijn haren zijn ook blond, maar dat heb ik al vanaf mijn geboorte.

pitabroodje | 13-11-13 | 00:45

Lokale opportunistische lafaards en policor jankerds die meelopen met de racisme schreeuwers moeten zich wel bedenken dat een ENORME meerderheid van de 'zwijgende' Nederlandse bevolking zwarte piet niet racistisch vindt. Dat is in een democratie een dingetje om rekening mee te houden.

Canis Spurcus | 13-11-13 | 00:44

Amsterdam een heeft schuldgevoel vanwege de massale wegvoering van de Joden waarbij de Amsterdamers stonden toe te kijken en niks deden en ze denken het zo weer goed te maken.

deoudererijperevrouw | 13-11-13 | 00:44

Er wordt door deze Sint dit jaar aan de Bijenkorf voorbijgegaan....! Schandalig.
Zijn die mensen nou zo dom of ben ik het om met van Gaal te spreken. Als onze Pieten al slaven zouden zijn geweest dan zullen die nimmer een gouden oorring hebben gehad. Enkel vrije zwarten zouden die kunnen hebben gehad.

langsdekant | 13-11-13 | 00:40

Uiteindelijk begin ik het er steeds meer mee eens te zijn. Weg met al dat zwart (getint). Het slaat nergens meer op.

INH.30CL | 13-11-13 | 00:37

Amsterdam moet onder curatele geplaatst worden. Dit kan zo niet langer. Amsterdam is een splijtzwam voor de Nederlandse samenleving en broedplaats van haat jegens de blanke, niet-gelovige hardwerkende, Nederlander.

ad melkert | 13-11-13 | 00:36

@cobie | 13-11-13 | 00:20
Zo is het maar net cobie, 1/2 5 mwoehaha, gaat ff de kroeg in.

Uw Verzekeringsadvis | 13-11-13 | 00:35

Uurtje geleden meldde ik al dat de Bijenkorf ook vorig jaar geen gouden ringen had bij de Pieten en dat de keuze daarvoor nu dus niet automatisch in de polarisatiediscussie getrokken moet worden. Het leverde me direct meer dan 20 minnen op, want hey, ongewenst! Feiten dan maar:
www.youtube.com/watch?v=8qB1121VXwA geen ringen in 2012. En nog een beauty van een fimpje door de jaren heen van Bijenkorfetalages met Pieten: www.youtube.com/watch?v=8qB1121VXwA . Kortom lieve mensjes, laten we elkaar niet wijsmaken dat er een verplichte uitmonstering voor Piet is. Juist de vrijheid om met een paar bescheiden middelen een Piet te worden is de charme van die traditie. De Bijenkorf houdt die eer -zij het minder bescheiden- al generaties hoog.

andalucia | 13-11-13 | 00:34

Maar alle gekheid op een stokje...

Het hek is van de dam. Dit is geen discussie meer maar een machtsstrijd.
Wees policor zoveel je wilt, maar je gaat er spijt van krijgen.

Lijkt me logisch... | 13-11-13 | 00:34

@necrosis

zwarte Golfjes met getinte ramen - die rijden met valse kentekenplaten.... daar kan de Amsterdamse politie weinig tegen doen, volgens de burgemeester.
En aanhouden mag niet want dat zou dan discriminatie zijn.

pitabroodje | 13-11-13 | 00:29

Stormageddon | 13-11-13 | 00:02
Nein! Ik heb geen zin meer.

Canis Spurcus | 13-11-13 | 00:25

@pitabroodje | 13-11-13 | 00:22
Ik zie dagelijks anders heel wat zwarte Golfjes met getinte ramen.

necrosis | 13-11-13 | 00:23

@zeg maar jansen
wat mij is opgevallen..... dat er bijna geen zwarte auto's meer verkocht worden

pitabroodje | 13-11-13 | 00:22

Welterusten cobie.

Maria.1 | 13-11-13 | 00:21

@ Uw Verzekeringsadvis | 13-11-13 | 00:13
Daaraan kan je zien dat ze gewoonweg een statement willen maken.
Even laten zien dat Nederland door de knietjes gaat.
En het lukt ze nog ook. *tandenknarsen doet*

Ik wens een ieder nog een fijne avond, half 5 gaat de wekker weer.

cobie | 13-11-13 | 00:20

@pitabroodje. Met of zonder kruis?

Maria.1 | 13-11-13 | 00:18

Ik en mijn buren storen ons aan die grote mijter van Sinterklaas.... heb hierover een klacht ingediend bij burgemeester Van der Laan.
Hij heeft aan Sint nu het advies gegeven om tijdens de intocht een rode hoed op te zetten.

pitabroodje | 13-11-13 | 00:16

Ehm, die Pieten zijn met hun tijd meegegaan, die oorbel zit door hun eikel, maar omdat te tonen vond zelfs de Bijenkorf te ver gaan.

Parsons | 13-11-13 | 00:15

@Bakito. Oke, die zag ik niet aankomen :)

Maria.1 | 13-11-13 | 00:15

@Feynman | 12-11-13 | 23:17
De Gouden Oorbel werd eeuwen terug door zeelieden gedragen, dat was hun kapitaal, goud en op je lijf , knappe jongen die je kapitaal kon afjatten.
Nog interessanter, als je dan omgekomen was op een VOC/WIC schip en je spoelde als lijk ergens aan was de bedoeling dat de luitjes die je vonden je netjes begroeven en de oorbel als vergoeding konden nemen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-11-13 | 00:13

Maria.1 | 13-11-13 | 00:09 | + -2 -
Sorry, ik bedoel toch echt frites. ...

http://raspatat.nl/

Bakito | 13-11-13 | 00:13

@Bakito. Er is mij uitgelegd, door een moslima, dat wij niet mogen spreken over "ras". Frites? Nee, ik heb meer zin in een pepernootje.

Maria.1 | 13-11-13 | 00:09

pitabroodje | 13-11-13 | 00:05 Morgenochtend staat jouw auto op kratjes en hebben je Ghanese buren mooie nieuwe maar lichtgrijze banden.

zeg maar jansen | 13-11-13 | 00:08

-weggejorist-

Bofkip | 13-11-13 | 00:07

Ik heb mijn autobanden vandaag lichtgrijs geschilderd - zag dat mijn buren uit Ghana naar mijn banden stonden te kijken.

pitabroodje | 13-11-13 | 00:05

Zwarte Piet mag niet; kerstbomen mogen niet, maar als mannen mij geen hand willen geven of niet naast mij willen zitten omdat ik een vrouw ben, dan is dit oke. Waar zijn we mee bezig?!

Maria.1 | 13-11-13 | 00:05

Die ringen zitten nu om zijn piemol.

bas ooms53686289 | 13-11-13 | 00:04

-weggejorist-

Bofkip | 13-11-13 | 00:03

Sorry, ik ben alweer bij de volgende hype.
Kerstbomen = islamofobie! Kerstmis = racisme!

Stormageddon | 13-11-13 | 00:02

Ik vind het stigmatiserend dat een blanke man wordt weggezet als kindervriend, vrijgevig, wijs, alwetend en de grote manager van onderknuppels. Staat ook in schril contrast tot vele voorbeelden van falende blanke mannen. Het is te hopen dat de tere kinderzieltjes niet verdorven raken door deze verwrongen beeldvorming.

Boerenbrandtlul | 13-11-13 | 00:02

Maria.1 | 13-11-13 | 00:00 | + 0 -
Doe dat. En neem meteen friet mee op de terugweg.

Bakito | 13-11-13 | 00:02

dlseth_ | 13-11-13 | 00:00 | + 0 -
Nepnegers. Vergelijkbaar met Elfstedentocht op kunstijs.

Bakito | 13-11-13 | 00:01

Zwarte Piet is liefde.

Zyprexa20mg | 13-11-13 | 00:00

@Bakito. Ras?! Ik overweeg nu aangifte te doen...

Maria.1 | 13-11-13 | 00:00

@Bakito | 12-11-13 | 23:18
Pedofielenknecht?

Associeer jij daar nu negers met pedofilie?

Vuile racist.

dlseth_ | 13-11-13 | 00:00

Liever een ZP zonder oorringen dan geen ZP.
Verder word ik hier heeeeel chagrijnig van.

Lewis | 12-11-13 | 23:59

Ik ga mijn nest in en wens morgenvroeg om half 6 geen subversieve taal te lezen bij het eerste kopje koffie.
Be nice.

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:59

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wíe hier nu eigenlijk wie discrimineert.
Ze hebben wel lef om hier te komen en dan alles willen veranderen of zelfs af te schaffen.
Waarom staat Nederland niet voor wat ze is, dit zijn onze tradities en onze wetten , zint het niet dan kan je toch gewoon terug.
Niemand die je tegenhoudt hoor.
Tenzij je PvdA stemt.

cobie | 12-11-13 | 23:58

Mark Smith | 12-11-13 | 23:54 | + -2 -
Kom,die jongen doet zijn stinkende best om het superieure en beschaafde ras uit te dragen. Plaag 'm niet zo a.u.b.

Bakito | 12-11-13 | 23:58

@Lief meiske. Op veel scholen mogen al geen kerstbomen meer geplaatst worden.

Maria.1 | 12-11-13 | 23:56

@Mark Smith | 12-11-13 | 23:53
Je kan ook je kop in het zand steken, zoals je altijd doet als je iets niet wil zien....
*gnehe*

necrosis | 12-11-13 | 23:55

necrosis | 12-11-13 | 23:09

Dan gaan ze over de kerstboom beginnen.

Ik hoorde op politiek 24 al daarover iets zeggen door D66666, Die hadden het over "geen kerstboom plaatsen op openbare plekken " echt waar.....
dus maak je borst maar nat, we zijn nog niet klaar , die vuile vieze tyfus ....sorry, ik vergeet mijn goede opvoeding.....

Lief meiske | 12-11-13 | 23:54

According2Mark | 12-11-13 | 23:45 | + 1 -
En daarmee is het verschil tussen jou en hem teruggebracht naar 0.

Mark Smith | 12-11-13 | 23:54

@According2Mark | 12-11-13 | 23:45
Jij bent 'stoere piet'?

necrosis | 12-11-13 | 23:53

Zet hem een witte puntmuts op, zie je ook niet of hij wel of geen oorringen draagt.

Mark Smith | 12-11-13 | 23:53

In reclame folders is Soewarte Piet ook ineens verdwenen, rara hoe kan dat ? Stelletje verraders.

Lief meiske | 12-11-13 | 23:51

Mijn gezin(man,vrouw en 4 kinderen) gaat NOOIT meer naar de Bijenkorf en ik zal promoten dat anderen dit ook zullen doen.
Ik ga voortaan naar een winkel waar men niet laf is.

eagleye | 12-11-13 | 23:50

@Maria.1 | 12-11-13 | 23:39
Ja het begin van het einde voor deze kindervrind.

NulKommaNul | 12-11-13 | 23:49

@shenkie7. Je hebt gelijk dat bedreigingen veel te ver gaan, hoewel we ons er wel tegen mogen verzetten dat onze tradities te grabbel gegooid worden. Maar je vergeet erbij te vermelden dat de groep zwarte pietenhaters ook met geweld dreigen: er moet bloed vloeien. Dat gaat m.i. ook heel erg ver!

Maria.1 | 12-11-13 | 23:48

e kan gewoon terug naar Surianme of Aruba/Curacao als je Nederland racistisch vind
shenkie7 | 12-11-13 | 23:44 | 0
Het leuke is ....
Dat ze het sinterklaas feest dáár ook vieren, mét zwartepieten

cobie | 12-11-13 | 23:48

Het wordt tijd dat die policor vervelio's en hun enablers weer terug onder hun steen worden geschopt eh kruipen bedoel ik natuurlijk.

Canis Spurcus | 12-11-13 | 23:47

newray | 12-11-13 | 23:43 Halalpieten niet.

zeg maar jansen | 12-11-13 | 23:47

-weggejorist-

According2Mark | 12-11-13 | 23:45

Ommezwaai | 12-11-13 | 23:41 | + 1 -
Je bent bang hè...?

Bakito | 12-11-13 | 23:45

Pff ik ben 2 groepen mensen zo zat in Nederland.

De donkere mensen die zich serieus bezig houden met de zwarte pieten onzin en zelfs eisen dat het afgeschaft wordt. Dan ga je toch ergens anders wonen als het je niet bevalt hier? Je kan gewoon terug naar Surianme of Aruba/Curacao als je Nederland racistisch vind. Jaren iets tolereren en vervolgens je bek open doen over een onbenullig kinderfeest wat zogenaamd racistisch zou zijn. Prima als je het je niet bevalt, je weet Schiphol te vinden neem ik aan...

En dan heb je nog de groep autochtone nederlanders die 'piettities' tekenen en allemaal racistische termen eruit gooien en Anouk met de dood bedreigen. Dit soort volk is net zo erg. Mensen van enig niveau hebben dit soort populistisch geneuzel niet nodig. Goh de buurvrouw heeft de piettitie ook geliked op facebook, laat ik dat ook maar doen.

Nederland barst van dit soort domme groeperingen in de samenleving.

shenkie7 | 12-11-13 | 23:44

@[email protected] Maar wel aan iedereen snoepjes geven met St. Maarten, anders ben je een racist en wordt zelfs de politie ingeschakeld.

Maria.1 | 12-11-13 | 23:44

Zwarte pieten lokken geweld uit, toch??

newray | 12-11-13 | 23:43

Ik ga geheel mee met Pritt, gewoon alle winkels die meegaan in de onzin om Piet te wijzigen, zowel voor Sint als Kerst, dan komen ze snel terug op hun besluit

Nebuchednezzar | 12-11-13 | 23:42

Nu snap ik het. Dat hele gedoe rond die Gouden Oorringen is een marketingstunt van een oude bekende Nederlandse band, onder leiding van de heer B. Hay, die vonden dat zij aandacht te kort kwamen. Zo een verwijzing naar je bandnaam kun je niet links (haha) laten liggen, hoorden ze van hun paarse broeken. Rond 5 december zal hun nieuwe single worden gepresenteerd genaamd. Black Pete!

Boretti | 12-11-13 | 23:42

@GebuktIsGenomen | 12-11-13 | 23:39
En jij steelt hier alinea's, wat is erger?

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:42

Laat het allemaalmasr gebeuren onze kinderen zullen dit prachtige Sinterklaas feest niet meer aan hun kinderen kunnen geven. Dankuwel voor het laten slopen van ons Nederland en vooral de laffe politieke leiders die een podium geven aan de grootste slopers onze licht getinte zogenaamde medelanders.

HdJ& | 12-11-13 | 23:41

Bakito | 12-11-13 | 23:37
Om de donkere jongens en meisjes en hun ouders uit de buurt te houden.
Wel zo veilig!

Ommezwaai | 12-11-13 | 23:41

@watissur | 12-11-13 | 23:34
Zwarte Piet interesseert mij niets, maar Pechtold achtige mannetjes als jou veracht ik. Jij zou alles weggeven, voor een beetje rust in de tent. Appeaser.

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:40

Bakito | 12-11-13 | 23:37
Boeven vangen.

BedrijfsTijgerT | 12-11-13 | 23:40

@NulKommaNul. Het begin van het einde?

Maria.1 | 12-11-13 | 23:39

Deze "steelpieten" zijn soms net kraaien, als het glimt willen ze het hebben. Deze keer weer oorbellen

GebuktIsGenomen | 12-11-13 | 23:39

Deze "steelpieten" zijn soms net kraaien, als het glimt willen ze het hebben. Deze keer weer oorbellen

GebuktIsGenomen | 12-11-13 | 23:39

Deze "steelpieten" zijn soms net kraaien, als het glimt willen ze het hebben. Deze keer weer oorbellen

GebuktIsGenomen | 12-11-13 | 23:39

Landgenoten,
In dit onmetelijk ernstige ogenblik in de geschiedenis der mensheid is een zwarte, zwijgende nacht gedaald over weer een deel der aarde. Boven het vrije Nederland zijn de lichten gedoofd; de raderen der industrie en de ploegen op de akkers, die slechts voor het geluk van een vredelievend volk werkten, staan ineens stil of worden misbruikt door een doodbrengende veroveraar; de stemmen van vrijheid, naastenliefde, verdraagzaamheid en godsdienst zijn tot zwijgen gebracht. Waar nog twee weken geleden een vrij volk van mannen en vrouwen bestond, die in de zorgvuldig gehandhaafde tradities der christelijke beschaving werden gevoed, waar een volk leefde, dat zelf de historische bron van vele door alle weldenkende mensen vereerde waarden en idealen was, heerst nu verwoesting des doods, slechts onderbroken door het bitter geween van hen, die de dood der hunnen en de brute vernietiging van hun rechten en vrijheden hebben overleefd.

Lijkt me logisch... | 12-11-13 | 23:39

Zo. Het begin is er.

NulKommaNul | 12-11-13 | 23:38

@BedrijfsTijgerT. Klopt! Ons hondje mag ook niet geaaid worden vanwege haram.

Maria.1 | 12-11-13 | 23:37

BedrijfsTijgerT | 12-11-13 | 23:35 | + 0 -
Wat moet jij met een hond op je werk?

Bakito | 12-11-13 | 23:37

Zonder ringen zie je dus niet meer dat het een neger is?

Nou, mij kun je wegdragen hoor.

zeg maar jansen | 12-11-13 | 23:37

Feynman | 12-11-13 | 23:17
Stil alsjeblieft.
Straks moet ik mijn hond inleveren.

En het is geen grap: ik kom wel eens in kantine's waar de donkere jongens en meisjes met een grote angstige blik om mijn hondje heenlopen. Wanneer ze er omheen zijn kijken ze me of ik een racist ben .... uiteraard ingegeven door paps en mams.

BedrijfsTijgerT | 12-11-13 | 23:35

Ik zal wel dom zijn, maar ik snap niet wat het weglaten van die oorbellen nou voor verschil maakt. Is het alleen om een statement te maken?!

Maria.1 | 12-11-13 | 23:34

Ach die paar oorbellen missen die kids niet eens. Kleine prijs als de rest mag blijven zoals het is.

watissur | 12-11-13 | 23:34

De Zwarte Piet-discussie; het resultaat van zwak onderwijs. Niemand weet meer wie de Moren waren, en de verwijzingen naar moslimstrijders die Spanje hadden bezet kwetsen mensen omdat ze moeten denken aan het slavernijverleden van Nederland. Dit land is gek.

stom schaap | 12-11-13 | 23:33

Als zwarte piet wit was geweest voelden ze zich weer de minderheid. Dus er is altijd wat te zeiken.

cobie | 12-11-13 | 23:33

"Dat moet van de gemeente" Hoezo kan de gemeente zoiets afdwingen?

roze_bril | 12-11-13 | 23:32

Bakito | 12-11-13 | 23:25

Er was een tijd waarin je inderdaad gehangen was.

brutus68 | 12-11-13 | 23:30

Een groot deel van allochtonen of ze nu zwart, bruin of moslim zijn, ze lachen zich helemaal scheel. En die zogenoemde "domme bakra's" doen het helemaal zelf.

rien6139 | 12-11-13 | 23:29

Zwarte Piet is nu incognito?

Maria.1 | 12-11-13 | 23:28

Waarom laten we dit gebeuren? Hoezo zijn wij de underdogs? Wie of wat bepalen dit? Kijk de gemeenteambtenaren zijn bang: zie ook heel veel fraude met uitkeringen daar in Den Haag, waar ze niks tegen doen anders weten ze je te vinden. Oke maar nu zijn er 21 gekken die onze cultuur omver gooien en iedereen laat dit gebeuren. Zijn we eigenlijk met elkaar net zo bang als de ambtenaren uit de gemeente Den Haag, die niets durfen te ondernemen tegen allochtoonse tuig die stelen en bedreigen voor het krijgen van uitkeringen etc. waar ze eigenlijk geen recht op hebben. Sneue types zijn wij... bah.

HdJ& | 12-11-13 | 23:28

Bakito | 12-11-13 | 23:18 | + 0 -

Wordt u soms niet ongelovelijk moe van uw eigen peopgeraat in uw tegels?

Wc-kip | 12-11-13 | 23:27

@Mark Smith | 12-11-13 | 23:25
Ironie?

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:26

kapotte_stofzuiger | 12-11-13 | 23:24 | + 0 -
Als ik hier ga lopen verkondigen dat ik zwartwerker ben, hang ik.

Bakito | 12-11-13 | 23:25

@Bakito | 12-11-13 | 23:18
Je gaat me toch niet vertellen dat je je eigen soort ook nog neukt, anders moet ik je ontslaan als baas van de alfa mannetjes.

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:25

Waar komt het idee vandaag dat slaven gouden ringen droegen? Slaven hadden geen bezit, ze waren zelf bezit.
De enige ringen die ze droegen waren de kettingen rond hun enkels.

Eric Blair | 12-11-13 | 23:25

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:21 | + 2 -
Zie je?

Mark Smith | 12-11-13 | 23:25

De burkakorf,zo noemen wij de Bijenkorf.
Daar zie je tegenwoordig bijna geen blanke meer shoppen.

Gmt Master | 12-11-13 | 23:25

@Bakito | 12-11-13 | 23:18
U betaalT helemaal geen belasting.

kapotte_stofzuiger | 12-11-13 | 23:24

@Detlev Tarnowitz | 12-11-13 | 23:19

Nope, dat is een bot.

CornholioNL | 12-11-13 | 23:23

Prima, dan gaan we niet meer naar de Bijenkorf! wij zwichten niet voor terreur, geef Sinterklaas zijn zwarte pieten terug!

Behangdelul | 12-11-13 | 23:22

Eigenlijk vreemd dat iedereen zich zo druk maakt om die rode lippen en gouden oorringen...

Dat gekke hoofddeksel, gay kraag, malle korte broek en carnavals overhemd vind ik veel racistischer...

CornholioNL | 12-11-13 | 23:22

Je bloedeigen bevolking hardhandig dwingen om een oeroude traditie te verminken, hoe noemen we zoiets?

Conan de Rabarber | 12-11-13 | 23:21

@Bakito | 12-11-13 | 23:18
Godverdomme wat grappig!

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:21

Mag zo'n ring nog wel door de neus?

Detlev Tarnowitz | 12-11-13 | 23:19

Als onze jongens uit Mali volgend jaar terugkomen, moeten ze hier maar orde op zaken stellen, wat een bende.

Jim Lovell | 12-11-13 | 23:19

Hoi ik stem PVV, ben een atheïstische vrijdenker, kots op religie en vind andermans culturele uitingen primitief en middeleeuws, maar ik ga helemaal uit mijn plaat als een verzonnen, geschminckte pedofielenknecht geen oorringen mag dragen.

Geloofwaardig hè?

Vriendelijke groet,
Een bezorgde belastingbetalerT

Bakito | 12-11-13 | 23:18

Hoe laag ben je gezonken als je uit politieke correctheid zelfs een kinderfeest kapot maakt?

Boyo | 12-11-13 | 23:18

@Stuiterbal9616 | 12-11-13 | 23:16
En nu hangt je hoofd scheef?

necrosis | 12-11-13 | 23:17

Om de balans weer beetje terug te krijgen zal ik de volgende keer met een brandend kruis en puntmuts de Bijenkorf bezoeken. Man man man.

eelko1976 | 12-11-13 | 23:17

Sinds wanneer zijn gouden oorringen te associëren met slaven?

Echt als er 1 ding is waar ik vertrouwen in heb, is dat de Nederlandse koopmannen die dingen bij iedere slaaf er netjes uitgetrokken hebben. Pecunia non olet. Dat is al de eerste reden dat de associatie tussen gouden oorbel en slavernij verleden geheel onzin is.

De volgende stap is eens op de kade gaan staan in een normaal vissersdorp. Daar zult u iedere, meestal als ondernemer werkende visser het ruime sop kiezen met een gouden oorbel. Is al eeuwen zo. Een gebruik dat religieus is ingegeven. De visser hoopt, dat mocht zijn lijk aanspoelen, met zijn oorbel de begrafenis betaald wordt.

De hele gouden oorbel discussie is dus totalitaire onzin. Alsof we het over zwepen, kettingen, lendendoeken, brandmerken, veilingen of terughalen met honden hebben. Ons slavernijverleden is echt rijk genoeg om zonder dit soort verzinsels een aardige partij zwarte bladzijden te vormen. Het is onnodig dingen erbij te verzinnen.

Iedereen mag een gouden oorbel, ook zwarte piet.

Feynman | 12-11-13 | 23:17

Ik heb wel 2 gouden ringetjes in 1 oor... en nu?

Stuiterbal9616 | 12-11-13 | 23:16

De rode lippen heeft ie nog wel, typisch Nederlands... toch weer "polderen"...

CornholioNL | 12-11-13 | 23:15

De discriminatie naar Nederlanders wordt met de dag erger.In sommige wijken durf je als ras Hollander niet eens meer op de tram te stappen.
Nog even en een blank mens moet door rood rijden omdat als je stopt er zomaar een pistool op je gericht wordt,net als in duister Afrika!
Nederland is over,lang leve de bananenrepubliek!

Meneer-reetkever | 12-11-13 | 23:14

CornholioNL | 12-11-13 | 23:11 | + -1 -
Wat heeft dat met vorig jaar te maken?

Mark Smith | 12-11-13 | 23:14

@andalucia | 12-11-13 | 23:09
Volgens mij hebben Quinsy, die maatschappijleraar, de gemeente Amsterdam en de VN toch duidelijke regels opgesteld....

necrosis | 12-11-13 | 23:14

Nee joh dit is natuurlijk weer een avontuur van de Sint. Het grote boek is ook al eens langdurige tijd kwijt geweest.
Let op mijn woorden, zo rond 4 december komt Meneer Aart vertellen dat alles toch nog goed is gekomen en dat de oorbellen terug zijn gevonden bij een stel stoute mensen.
Eind goed al goed.
Dus gewoon door fietsen mensen niks aan de hand. youtu.be/L1QKwX3Pw7g

hero_of_heaven | 12-11-13 | 23:14

Dit is het werk van Eberhard, de faalhaas!

lanexxx | 12-11-13 | 23:12

Terecht, gouden oorringen zijn voor piraten, tokkies, zigeuners en kampers. Daar moeten we deze kindervriend niet mee willen associëren.

Mark Smith | 12-11-13 | 23:12

@andalucia | 12-11-13 | 23:09

Ahum...

"Het aangesproken personeel bevestigde het ontbreken van de ringen.
Sommige Pieten hebben nu een speelgoedje als oorbel ingehangen gekregen."

CornholioNL | 12-11-13 | 23:11

Piet met dat touw om zijn nek had toepasselijker geweest...

CornholioNL | 12-11-13 | 23:10

Past toch ook totaal niet, een neger met gouden oorringen. Dat is altijd verdacht.

mijntweecent | 12-11-13 | 23:09

Ik zal blij zijn als het 7 december is............

necrosis | 12-11-13 | 23:09

Lul niet Pritt, ook vorig jaar had Piet bij de Bijenkorf geen oorringen. Heeft dus niets met de polarisatiediscussie van het moment te doen. Nergens staat voorgeschreven hoe Piet er precies uit moet zien dacht ik.

andalucia | 12-11-13 | 23:09

Ach, de Bijenkorf, straks een winkel in hetzelfde rijtje als De Gruyter, Edah, Super de Boer.

kapotte_stofzuiger | 12-11-13 | 23:08

welke piet heeft die gejat???

thepinkpainter | 12-11-13 | 23:08

Die gouden oorringen zaten er wel in hoor,maar onze Bijlmerse vrienden hebben die dingen er binnen 1 minuut vanaf geroofd. Alles gratiz mooi!

kutfries | 12-11-13 | 23:08

Is die Piet nou vastgebonden en opgehangen? Quinsyyyyyy!!!!!!

vraagstaart | 12-11-13 | 23:07

Zullen we windmolens en tulpen ook direct afschaffen? Straks discrimineren we iemand...

FCG | 12-11-13 | 23:07

Laten we het erop houden dat hij het goud heeft omgesmolten om geld te verdienen...

ElMatadero | 12-11-13 | 23:06

Het wordt met de dag vermoeiender, die verrijking.
Weltrusten. Ik geloof dat ik het licht zie doven.

ZKH EénOog | 12-11-13 | 23:06

volgend jaar is ie wit!!! Nederland capituleert altijd voor een agressieve minderheid

7e55e | 12-11-13 | 23:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken