Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - SYRIEGANGERS GALORE!

ebrupica100pix11.jpegTotaal klaar met dat geknuffel van Syriëgangers. Dat ze erheen gaan: tot daar aan toe. Sterker nog: mooi, opgeruimd staat netjes. Liever terroristen over de landsgrenzen dan binnen. Dat ze terugkomen... echt facepalm. Dat ze gepamperd worden? Head desk. Alleen in Nederland. Gasten nemen wapens ter hand. Gasten gooien bommen en granaten. Gasten roepen Allahuakbar. Gasten gaan niet dood. Gasten komen terug. En gasten zijn welkom. Niet alleen de Allahuakbars onder ons maar ook de Tanja Nijmeijers horen hier niet. Wat is er mis mee om te stellen dat als je wapens ter hand neemt om in een vreemd land nog vreemdere mensen dood te schieten zonder dat je bent uitgezonden door Defensie, je je Nederlanderschap kwijtraakt? Hoezo zou je nog terug willen, terug mógen als je niet voor de Nederlandse krijgsmacht in den vreemde soldaatje hebt gespeeld? Prima als juristen stellen dat je niet kunt volgen cq bewijzen of mensen naar Syrië gaan. Gasten vertrekken naar Turkije om daarvandaan op de een of andere manier over de grens met Syrië te trekken. Maar hoe kan het dat we dan wél weten dat Syriëstrijders terug zijn gekomen? Hoe kan het dat we weten dat ‘zo’n honderd strijders uit Nederland in Syrië vechten’? En hoe kan het, godbetert, dat die gasten bij terugkeer in Nederland hulp krijgen als ze getraumatiseerd zijn? Beetje "je broeders en zusters beschermen, islam doen gelden en de islamitische staat met geweld opzetten." Wat, serieus, wát moet een mens nog meer doen om niet alleen dat paspoort maar ook het Nederlanderschap kwijt te raken? Gasten hebben dubbele nationaliteit. Gasten zijn Turk, Marokkaan of iets anders waar een halve maan op het paspoort staat. Neem niet het paspoort maar die nationaliteit in, stel een lijst samen van mensen die nooit en te nimmer een visum voor Nederland mogen krijgen (en ontsla de diplomaat die het wél afgeeft oneervol!) en je hebt dé oplossing om terugkeer van dit tuig te verhinderen. We hebben het hier over de overtreffende trap van voetbalhooligans met stadionverboden, waarom doen onze politici fokking onwaarschijnlijk idioot als het gaat om terroristen, k-pubers die wapens oppakken om mensen dood te maken en islamitische staten te stichten? Totaal klaar met de Ivo Opsteltens, Dick Schoofs en Jozias van Aartsens van deze wereld die beetje ‘onderzoek’ en ‘zorgwekkend’ brommen en verder gaan met de orde van de dag. Na hen de islam zondvloed.

Reaguursels

Inloggen

@bakito
quote: "Er zijn genoeg Nederlanders die een jaar of langer in een Kibboets gaan "werken". Wat zich daar precies afspeelt is helaas nog steeds niet helemaal duidelijk, maar erg fraai zal het allemaal niet zijn."

absoluut, klopt hoor, jouw bewering. In het fabrieksatelier maakten we geweerkolven, in de wasserij hielp ik de met poep en kots bevlekte pyjamaatjes van aanstaande idf-killers wassen, in de keuken bedachten we nieuwe recepten voor bacteriologische oorlogsvoering. De kibboets is een seculiere haatfabriek waar vrijwilligers 's ochtends uit de veren moeten om de radertjes in de Israëlische oorlogsmachine te smeren. Ik was zo'n vrijwillig gedwongen oorlogsmedemisdadiger.

Ozon | 12-11-13 | 13:06

@eelko1976
dat waren de arme labiele bewakers in de concentratiekampen wellicht ook: slachtoffer en beul van een ideologie. Gelukkig waren er 'gevangenen' om dat duidelijk te maken.

Ozon | 12-11-13 | 12:52

Neem aan dat dit is doorgestuurd naar de betreffende ezels die hierover gaan? Mooi. Je moet ze namelijk alles duidelijke maken, zelfs waarheden als koeien.

lekker wijf | 11-11-13 | 15:51

Hoe werd zoiets opgelost ten tijde van de Spaanse burgeroorlog?
"Tijdens de Spaanse Burgeroorlog (1936-1939) maakten Nederlandse strijders deel uit van de Internationale Brigades; ook Nederlandse verpleegsters trokken naar Spanje; na afloop van de Spaanse Burgeroorlog of eerder keerden zij terug naar Nederland; na thuiskomst wachtten hen vele problemen waaronder het verlies van het Nederlanderschap wegens het in vreemde krijgsdienst treden"
www.iisg.nl/archives/en/files/n/ARCH02...
.
Met dit precedent in handen moet het toch niet zo moeilijk zijn voor een kamerlid om een duidelijk standpunt in te nemen over patajihadi's

vansuyle.com | 11-11-13 | 15:36

gelukkig zijn wij ook niet geholpen door mensen die niet onze landgenoten waren in de tweede wereld oorlog, maar dit zijn weer moslims en dat is makkelijk scoren als rechts extremist toch... jullie zijn echt dom

josézueco | 11-11-13 | 15:02

@miko | 11-11-13 | 01:48
Hence m'n toevoeging.

zelf_bedacht | 11-11-13 | 13:12

Turkije zo spoedig mogelijk bij de EU, dat vrij reizen biedt de polderjihadeis de mogelijkheid om ook een weekend-jihaat te boeken bij clubmed, zodat er op doordeweekse dagen gesolliciteerd kan worden.
De gelovigen die op gelovigen schieten hebben een brede steun nodig van de politiek.

hovawart | 11-11-13 | 13:03

Beter 100 terroristen die we kennen en in de gaten kunnen houden dan eentje die we niet kennen...

Plop! | 11-11-13 | 12:31

Het zal mij niet verbazen als zij ook nog worden uitgenodigd op de veteranendag.

Bataaf | 11-11-13 | 11:49

We zijn er nog niet met dat terugkerende gajes. Ze worden door de hier verblijvende moslims niet meer voor vol aangezien. Ze gingen "strijden" voor de in hun ogen "heilige" zaak waar uiteindelijk het ultieme "martelaarschap" voor betaald zou worden.
Nu keren ze terug als de laffaards die het in wezen zijn en zullen om het tegendeel te willen bewijzen hier aanslagen gaan plegen, denk ik.

Boy Cot | 11-11-13 | 10:23

Ze krijgen @#*&#@@ een betere behandeling dan onze eigen veteranen.

Het wordt fucking tijd voor nog een paar kruistochten.

Snippeschieter | 11-11-13 | 10:18

Ebru for president!

Wamoje | 11-11-13 | 10:15

NIet alleen degenen met Nederlands paspoort, alle oorlogsmisdadigers verkrachters met Syrisch paspoort kunnen op dezelfde ontvangst in NL rekenen als ze maar beroep doen hun status als politiek vluchteling.

aissatti | 11-11-13 | 10:09

Politici zijn bezig om Europa onder één gezag te brengen. Lukt het niet via de Euro en de economie dan maar via de islam. Tweesporenbeleid. Hoe het volk geknecht wordt is om het even als ze maar geknecht worden. Daarom wordt de islam Europabreed bevorderd.

lulleficatie | 11-11-13 | 10:08

Gaan ze daarheen om in het paradijs te komen, en worden ze in plaats daarvan weer terug naar koud en regenachtig Nederland geschopt. Vind je het gek dat ze getraumatiseerd zijn? Die lui moeten ondraaglijk en uitzichtloos lijden. Misschien voelen ze zich beter na een injectie van een gram morfine.

Max Navelstaar | 11-11-13 | 10:08

Top stukje Ebru !

Lenco | 11-11-13 | 09:46

Beste Ebru

Je vergeet een van de grootste terroristenknuffelaars en dat is toch Bas Verkerk uit Delft lijkt mij.
Meneer is helemaal te gek in de Buitenhof.
Knuffelt, verheerlijkt e.d. geeft geld opleiding en bescherming.
Laat die gasten toch verrotten en pak ze op.
Gooi ze het land uit met hun zgn IQ niet hoger dan hun schoenmaat,je gaat twijfelen aan het IQ van de Delftse bestuurders.

Alt | 11-11-13 | 09:40

Lieve Ebru,

Iemand die een denkbeeldig vriendje erop na houdt en daar gewelddadig over doet verdwijnt in een TBS-kliniek. Al die geestesgestoorden met hun denkbeeldig vriendje wordt niets in de weg gelegd; daar is alleen maar oeverloos "begrip" voor.

meneer Q | 11-11-13 | 09:37

Hulde ! Niets meer aan toe te voegen !
Ennehh, voor dit standpunt hoef je wat mij betreft geen PVV te stemmen, het zou zo moeten zijn dat alle partien dit standpunt 100% overnemen !

Referendumpje doen ?

Uitkomst ?

Wij weten het wel !

giuseppen | 11-11-13 | 09:16

@Ebru
Ik neem aan dat je je konsekwenties trekt en PVV gaat stemmen.

watergeus | 11-11-13 | 09:12

Totaal klaar met de Ivo Opsteltens, Dick Schoofs en Jozias van Aartsens van deze wereld die beetje ‘onderzoek’ en ‘zorgwekkend’ brommen en verder gaan met de orde van de dag. Na hen de islam zondvloed.
-
Omdat er zich een diepe mentaliteitsverschuiving heeft voorgedaan. De huidie politicus zit er voor zichzelf en en daarna voor zijn partij. Het dienen van Nederland = inwoners, heeft zijn interesse niet meer. En dat is ontaarding. De vermanaging van Nederland middels een top-down proces.

appeltjesgroeneweide | 11-11-13 | 09:03

GebuktIsGenomen | 11-11-13 | 08:39
Lief zijn voor kleine kinderen mag niet.
Daar word je voor veroordeeld en gestraft
Kleine kinderen vermoorden dan weer wel.
Dan word je in de watten gelegd en gepamperd...
Het is tijd voor Geert Wilders!

Hendrikaatje | 11-11-13 | 08:51

Ik denk dat we maar eens wat aardiger moeten worden voor alle hooligans en kopschoppers, de enigen die nog een beetje middeleeuwse weerstand kunnen bieden tegen de oprukkende geloofswaanzinnige bezetter. Wie anders gaat onze vrouwen en uw dochters beschermen?

Meer van Dit | 11-11-13 | 08:49

Nederlandse nationaliteit ontnemen en deze oorlogsmisdadigers naar het bevriende staatshoofd Assad zenden., naar het land waar de oorlogsmisdaden gepleegd zijn en ook de getuigen (die het tenminste overleefd hebben) zijn.
Ze zullen daar best een eerlijke berechting krijgen.

Hendrikaatje | 11-11-13 | 08:45

Vreemd dat de pedo's die naar Thailand gaan hier opgepakt moeten worden terwijl de Syriëgangers hier weer met "open armen" worden ontvangen.

GebuktIsGenomen | 11-11-13 | 08:39

Ik heb het al eerder aan gegeven volgens mij is het nog steeds zo dat als je dienst neemt in het leger van een vreemde mogendheid je automatisch je Nederlanderschap verliest. Zo was het tenminste altijd. Dan is het probleem toch opgelost, niet meer binnen laten, laat ze lekker in Syrië blijven.

dwar | 11-11-13 | 08:35

Nog even nagezocht wat over het intrekken van de Nederlandse Nationaliteit in de wet staat:
Rijkswet op het Nederlanderschap:
Hoofdstuk 5. Verlies van het Nederlanderschap
Artikel 15
1. Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
a. door het vrijwillig verkrijgen van een andere nationaliteit;
b. door het afleggen van een verklaring van afstand;
c. indien hij tevens een vreemde nationaliteit bezit en tijdens zijn meerderjarigheid gedurende een ononderbroken periode van tien jaar in het bezit van beide nationaliteiten zijn hoofdverblijf heeft buiten Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten, en buiten de gebieden waarop het Verdrag betreffende de Europese Unie van toepassing is, anders dan in een dienstverband met Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten dan wel met een internationaal orgaan waarin het Koninkrijk is vertegenwoordigd, of als echtgenoot van of als ongehuwde in een duurzame relatie samenlevend met een persoon in een zodanig dienstverband;
d. door intrekking door Onze Minister van het besluit waarbij het Nederlanderschap is verleend, welke kan plaatsvinden, indien de betrokkene heeft nagelaten na de totstandkoming van zijn naturalisatie al het mogelijke te doen om zijn oorspronkelijke nationaliteit te verliezen;
e. indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is;
f. door intrekking door Onze Minister van het besluit waarbij de verkrijging van het Nederlanderschap is bevestigd, welke kan plaatsvinden, indien de vreemdeling als bedoeld in artikel 6, eerste lid, onder e, heeft nagelaten na de verkrijging van het Nederlanderschap het mogelijke te doen om zijn oorspronkelijke nationaliteit te verliezen.

2.Het eerste lid, aanhef en onder a, is niet van toepassing op de verkrijger
a. die in het land van die andere nationaliteit is geboren en daar ten tijde van de verkrijging zijn hoofdverblijf heeft;
b. die voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd gedurende een onafgebroken periode van tenminste vijf jaren in het land van die andere nationaliteit zijn hoofdverblijf heeft gehad; of
c. die gehuwd is met een persoon die die andere nationaliteit bezit.

3. De periode bedoeld in het eerste lid, onder c, wordt geacht niet te zijn onderbroken indien de betrokkene gedurende een periode korter dan één jaar zijn hoofdverblijf in Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten heeft, dan wel in de gebieden waarop het Verdrag betreffende de Europese Unie van toepassing is.

4. De periode, bedoeld in het eerste lid, onder c, wordt gestuit door de verstrekking van een verklaring omtrent het bezit van het Nederlanderschap dan wel van een reisdocument in de zin van de Paspoortwet . Vanaf de dag der verstrekking begint een nieuwe periode van tien jaren te lopen.

Wanneer gaan Ivo & Fred deze wet nu handhaven???

Brulboei_61SB | 11-11-13 | 08:19

Ik kan het alleen maar roerend eens zijn met dit artikel! Helaas zitten er een stelletje totaal wereldvreemden, compleet los van iedere realiteit in ons Den Haag, de bekende zachte heelmeesters en wat zullen de wonden stinken als het straks mis gaat. Het is ook niet de vraag of het mis gaat, maar eerder wanneer!
Dan zijn onze dromers weer geschokt en ontdaan, wordt er veel ach en wee geroepen en gaat men weer over tot de orde van dag.

Claudia M. | 11-11-13 | 08:18

Ik kan het alleen maar roerend eens zijn met dit artikel! Helaas zitten er een stelletje totaal wereldvreemden, compleet los van iedere realiteit in ons Den Haag, de bekende zachte heelmeesters en wat zullen de wonden stinken als het straks mis gaat. Het is ook niet de vraag of het mis gaat, maar eerder wanneer!
Dan zijn onze dromers weer geschokt en ontdaan, wordt er veel ach en wee geroepen en gaat men weer over tot de orde van dag.

Claudia M. | 11-11-13 | 08:17

Botte Hork | 10-11-13 | 22:47
Hij is een van degenen waar dit stukje over gaat. Had in Syrië geen gratis internet bij de MacMohammed.

Norman N. Warden | 11-11-13 | 08:07

Voor de verandering ben ik het eens helemaal eens met Ebru Umar. Prima column.

Springbank | 11-11-13 | 08:01

-weggejorist-

RegseHippie | 11-11-13 | 07:43

Jihad is de heilige oorlog waar iedere moslim uiteindelijk verplicht wordt om aan mee te doen. Ook jouw aardige buurman, collega en het meisje bij de kassa. Doen ze dit zodadelijk niet, worden zij beschouwd als afvalligen. Zijn zij, net als wij, vijanden van de islam. De Syriegangers van nu, zijn de toekomstige legerleiders, die aldaar thans hun opleiding volgen. Ook een hoop niet-moslims, zullen zich aan hun kant gaan scharen en zich tegen ons keren. Dat zijn onze afvalligen. De bakito's en matthijssen van de Westerse samenleving.

RegseHippie | 11-11-13 | 07:42

Zullen wij ook ten strijde trekken en een Nederlandse Staat stichten?

wakkere_nederlander | 11-11-13 | 07:37

Mogguh @ All,
Ebru u slaat de spijker op de kop. In Nederland hebben al 40 jaar een cultuur ontwikkeld van wegkijken van de realiteit. De vraag is niet of we in dit land aanslagen krijgen maar waar en wanneer? Zolang we niet voldoende politici hebben die bereid zijn op te treden tegen interne radicale broeinesten blijft het probleem groeien. We nemen momenteel deel aan 17 militaire missies over heel de wereld maar pakken het probleem in eigen land niet aan. Niet het structuele geweld tegen de betalende burgers, niet de hautainitieit, niet het wangedrag en niet de propaganda. Nee, wij doen dat af als een incident. De tijdbom blijft dus tikken en punt nul komt naderbij.

Sjeng de helle | 11-11-13 | 07:27

Zo eensch!

rfo00457 | 11-11-13 | 07:13

Zo eensch!

rfo00457 | 11-11-13 | 07:13

@frank87 | 11-11-13 | 00:26
Gelukkig staat mijn laptop in de keuken, als Ivo goed opgelet heeft, kan hij voor zijn vrouw eens iets lekkers koken.

Ongeblustekalk | 11-11-13 | 06:28

Die ratjes worden beter opgevangen dan onze jongens die van uitzending thuiskomen. Met een beetje geluk worden die WEL vervolgd (zie Karremans).

Maar ja, van de geschiedenis wordt weinig geleegd, in de jaren 30 was ook Hitler ook een "bevriend" staatshoofd, zoals ze nu kruipen voor de Islamofascisten.

98 gelood | 11-11-13 | 06:25

@INH.30CL | 11-11-13 | 02:07
Dat de D een T moet zijn (in gebeurd) kan toch geen reden zijn de comments te doen verstommen? Naar vroeger verlangt.

INH.30CL | 11-11-13 | 03:33

Ik snap alle verwondering niet. Het gebeurd in Nederland, Nuff said.

INH.30CL | 11-11-13 | 02:07

@McPhart | 11-11-13 | 01:46
Ach het mag ook uit het defensie budget of sociale zaken.
Maar laat ze lekker rotten in een cel in plaats van ze de gelegenheid geven om nog meer onschuldige te vermoorden en verkrachten.

miko | 11-11-13 | 01:53

@van heinde en verre | 11-11-13 | 01:01
Burgemeester van Vlaanderen?
Gutgut het word steeds erger hier.

miko | 11-11-13 | 01:49

@gedachtespinsel | 11-11-13 | 00:16
Want eigen verantwoordelijkheid dat gaat niet op voor mensen van 18.
Als er al iemand simpel denkt, kijk maar eens in de spiegel.
Ze lopen toch zelf die moskee in.

miko | 11-11-13 | 01:46

@miko | 11-11-13 | 01:37
Helemaal mee eens, op voorwaarde dat de kosten van de levenslange detentie worden gedragen door het ministerie van Ontwikkelingssamenwerking.
Wanneer het ten koste gaat van de algemene middelen is het immers weer een gevalletje "zakat".

McPhart | 11-11-13 | 01:46

@Hendrikmaurits | 11-11-13 | 00:06
Socialisten???
Brrrrr, voor support moet je bij supermathijs zijn.

miko | 11-11-13 | 01:44

@McPhart | 10-11-13 | 23:22
Leuk, ik weet dat het sarcasme is maar waarom gunnen we de bevolking van Syrië deze idioten?
Ik zou zeggen beschuldigen van hoogverraad en samen met Mo B. Voor altijd en eeuwig in een gevangenis zetten.
En wel op onze eigen bodem want het blijven wel Nederlandse jihadisten.
Of willen we die ginger polderjihadist ook 'terug' sturen?

miko | 11-11-13 | 01:37

@omanders | 10-11-13 | 22:51
Dat mens moet echt aan de medicijnen.

@Bakito | 10-11-13 | 23:08
Omdat die ook in de bevrijde landen met open armen werden ontvangen.
Dit in tegenstelling met de Jihadisten die men daar liever kwijt dan rijk is.

miko | 11-11-13 | 01:32

Zo simpel zou het moeten zijn. Maar dan moeten we iets anders bedenken om de burgerlijke vrijheden in te perken.

AlanTuring | 11-11-13 | 01:28

@captainobvious | 10-11-13 | 22:45
Maar als er Greet Wilders onder had gestaan dan had je staan juichen zeker?

miko | 11-11-13 | 01:26

Net gelezen in Trouw: de franse elite verloochent zichzelf, verheerlijkt de massa import van kansarme islamietische immigranten en eist, kort samengevat, dat de kansloze immigranten een paralelle samenleving mogen vormen.
De franse elite wil dat het verboden wordt om te schrijven dat het vroeger beter was, voor de anti-westerse massa import van fundamentalisten, salafisten en jihadisten.

www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...

En Pechthold zal het wel eens zijn met de franse elite.

Jan Dribbel | 11-11-13 | 01:21

Opstelten? De minister van maximaal 2% pakkans?

van heinde en verre | 11-11-13 | 01:03

@supermathijs
Eigenlijk zou de wet voor verraad plegende politici net zo hard moeten gelden als voor polderjihadis nietwaar? Ontneming van Nederlanderschap.

Deus Absurdia | 11-11-13 | 01:03

@zelf_bedacht | 11-11-13 | 00:56
Hier moet ik overigens aan toevoegen dat dit de vermeende woorden van Putin zijn.

zelf_bedacht | 11-11-13 | 01:02

Opstelten bla bla bla

metdedag | 11-11-13 | 01:01

De Belgen (Bart de Wever, burgemeester van Vlaanderen) zijn ze daar toch wat strakker in. Gij naar Syrie? Prima, tot nooit.

van heinde en verre | 11-11-13 | 01:01

@gedachtespinsel | 11-11-13 | 00:40
Dat je dan een probleem hebt, komt omdat die moskeeen er in eerste instantie zijn neergezet. Grote fout geweest. Ik citeer niet graag een Putin, maar vind dat hij hier de spijker op de kop slaat: "In Russia live Russians. Any minority, from anywhere, if it wants to live in Russia, to work and eat in Russia, should speak Russian, and should respect the Russian laws. If they prefer Shari ‘a Law, then we advise them to go to those places where that's the state law. Russia does not need minorities. Minorities need Russia, and we will not grant them special privileges, or try to change our laws to fit their desires, no matter how loud they yell 'discrimination'.

We better learn from the suicides of America, England, Holland and France, if we are to survive as a nation. The Russian customs and traditions are not compatible with the lack of culture or the primitive ways of most minorities. When this honourable legislative body thinks of creating new laws, it should have in mind the national interest first, observing that the minorities are not Russians."
.
Verder begrijp ik niet wat u met uw laatste zin bedoelt. In welk opzicht is die uitspraak een opvatting die niet aan redenering is onderworpen?

zelf_bedacht | 11-11-13 | 00:56

Ebru voor mij kan je zo een zetel krijgen in ons apen-kabinet , wat een ander over je denk zal mij een worst zijn de gemiddelde Nederlander zit met zijn ogen dicht achter de sociale media en is nog te laf om zijn bek open te trekken , Ja als Geert wat zegt dan hoor je de wolven huilen en janken tot het te laat is .
voor mij mag de vlag weer wapperen graag met oranje er in.
Ebru ik hou van je (wel figuurlijk en letterlijk) en je kan niet genoeg stukken schrijven , ik dacht trouwens dat dienst doen in een vreemde mogenheid je nederlanderschap kan kosten

witchmaster | 11-11-13 | 00:49

Nederland die op komt voor haar burgers mwhaaaaaaaaaaa alleen als ze een dubbel paspoort hebben of lid zijn van een fundamentalistische organisatie zoals Greenpeace. Voor de rest kan de gewone man dood vallen.

non_de_pier | 11-11-13 | 00:41

@zelf_bedacht | 11-11-13 | 00:32
dogma's komen van opvoeding en omgevingsfactoren, en ja wij mogen blij zijn dat we in elk geval nog iets mogen zeggen over wat we vinden. Of dan een moskee sluiten meteen een oplossing is weet ik niet, maar ik denk dat je dan ineens wel een 'probleem' hebt. Overigens vind ik een uitspraak "een leven laten leiden door een dogma" ook redelijk domatisch....... maar dat terzijde.

gedachtespinsel | 11-11-13 | 00:40

@Hendrikmaurits | 11-11-13 | 00:06
Wel grappig om te lezen dat programma:
- "We blijven ons hard maken voor een staat die de mensen verzorgd van de wieg tot het graf!"
- "Lastenverlaging voor de laagste inkomens"
- "Hoge inkomens zwaarder belasten tot 60% (super belasting voor de rijken, te denken bij salarissen van 2x de Balkenende norm, dus 320.000 euro en hoger)"
- "Stopzetting van onnodige dierproeven"
- "Meer ecologische land en tuinbouw"
- "Rechten van het dier in de Grondwet"
- "Goedkope kinderopvang voor werkende ouders"

Die langharige tegenstanders van ze zijn het toch met een hoop punten eens... Zou het toch over de haardracht gaan bij die knokpartijen?

frank87 | 11-11-13 | 00:38

@namensmijnhond | 10-11-13 | 23:37
Ha! LOL :)
.
Ik meen het serieus: laat de overheid die religieus gehandicapten alsjeblieft enorm in de watten leggen.
Geen maatregel of hulptraject is mij te gek. Zolang het de stemgerechtigde Nederlander van de gevestigde orde vervreemd is het prima.
.
Bedenk goed: een stem om een Europa-kritische VVD'er is niettemin een stem op Guy Verhofstad.
Ik stem de straks op de treklijsten van de PVV, maar doe dat vanwege gebrek aan Europese integratie: in Brussel schreeuwen ze dat wij een (1) zijn, maar als Nederlander kan ik niet stemmen op Nigel Farage.
.
Weg met een verenigd Europa, weg met de Euro en weg met de islam.
Voor geen van bovenstaande is plaats op dit continent.
Als we dat kunnen bereiken via extremistische moslims is dat de ultieme ironie :)

McPhart | 11-11-13 | 00:35

Relax, moeten eerst een paar doden vallen voordat er iets aan gedaan wordt. Even wachten Ebru. Kwestie van tijd. Lullig voor wie het overkomt. Dat dan weer wel.

denhaagvandaag | 11-11-13 | 00:34

@gedachtespinsel | 11-11-13 | 00:16
Het gaat erom dat deze mensen hier een potentieel gevaar vormen met de ervaring die ze in Syrië opdoen.
Verder ben ik het met u eens dat de maatregelen verder moeten strekken dan dit; het sluiten van alle moskeeën en religieuze scholen zou daarbij een goede eerste stap zijn. Ik vind religie een privéaangelegenheid. Bovendien vind ik mensen die hun leven laten leiden door een dogma nogal achterlijk, to put it mildly.

zelf_bedacht | 11-11-13 | 00:32

@dedeurs Van mijn levensdagen niet. Ik wordt liever lid van de vliegende spagettimonster kerk. Ps. Wat is de status van de lijst necrosis/BH? Al ingeschreven voor de gemeenteraads verkiezingen?

mvddj | 11-11-13 | 00:30

Opstelten is te druk om met het kijken in de slaapkamers van de onschuldige burgers via de webcam.

frank87 | 11-11-13 | 00:26

Waarom ze terug komen?
waarschijnlijk hebben ze een brief gekregen van hun nabije ROC en de belasting dat als ze nog meer uur afwezig zijn hun studiebeurs met extra toelagen en de bijbehorende toeslagen voor hun ouders ingetrokken gaan worden.

Althans, daar ging het toen in dat interview met die moeder toch om? Dat ze bang was het niet meer financieel te redden als ze geen toeslagen en kinderbijslag meer kreeg van die ene vertrokken islamgekkie van 17?

LangeTijdGeleden | 11-11-13 | 00:17

oh, heerlijk aan het eind van het weekend nog even een contextloos stukje van Ebru, ik word daar zo blij van... Geeft weer eens aan hoe 'simpel' de gemiddelde mens denkt. En nee, het is niet handig om als Jihadstrijder naar een conflict te gaan waar je zelf nog geen idee van hebt waarvoor je nou eigenlijk vecht, hoe kan dat ook als nog geen 20 bent. En nee het is niet handig om ze daar naar toe te laten vertrekken, en nee het is niet handig om ze hier te pamperen. Maar kijk nou eerst eens wat de oorzaak is? Doe daar eens wat aan! Symptoom bestrijding werkt nooit, doe eens goede diagnose! Wat dacht je van geroeptoeter in moskeeen, wat dacht je van de scholen waar betreffende 'heren' rondgehuppeld hebben? Dit is gewoon tekort door de bocht!

gedachtespinsel | 11-11-13 | 00:16

Het is de schuld van GeenStijl en haar reaguurders.

Mark Krachtwijk | 11-11-13 | 00:15

@Schietmijmaarlek | 10-11-13 | 23:49
Wij blanke atheïsten hebben het altijd gedaan. Wen d'r maar aan.

zelf_bedacht | 11-11-13 | 00:12

@dedeurs. NOOIT!

Maria.1 | 11-11-13 | 00:09

Bewoners van dit land kunnen nog maar één ding doen. Net als die andere anderhalf miljoen islamiet worden. Hebben degenen die wij een kontje de regering in gaven, hun zin. Dat is toch waar we voor leven? Onze gekozen en ongekozen regenten, onze Volksvaderen, tevreden stellen?

dedeurs | 11-11-13 | 00:09

Ik begrijp nog steeds niet waarom de NVU (www.nvu.info/partijprogramma.html) in de peilingen nog steeds niet de grootste politieke partij is.
Hun partijprogramma stemt behoorlijk overeen met wat vele weldenkende Nederlanders vinden. Als deze partij in een regering komt, en hun principes niet verkwanseld, dan kan er door hun kleine beetje invloed misschien ooit iets veranderen.

Hendrikmaurits | 11-11-13 | 00:06

Samen met de Groenlinksleden en de Internationale Socialisten gaan wij als ze terugkomen hun hartelijk begroeten en verwelkomen om te laten zien dat wij ze wel begrijpen in tegenstelling tot die harteloze schreeuwers van GeenStijl.

Mark Krachtwijk | 11-11-13 | 00:02

@hatari. De enige die het lef heeft om een uitgesproken mening te hebben is onze "grote blonde leider". Een paar jaar geleden had ik een grote afkeer van hem, maar ondertussen is me wel duidelijk geworden dat hij de enige is die voor de Nederlander durft op te komen. En dat dit nodig is moge duidelijk zijn. We worden door haat omgeven. Stank voor dank.

Maria.1 | 11-11-13 | 00:00

@Supermatthijs
Zo'n 150 reacties inmiddels, die, zoals dat heet, de gezonde volksmening vertolken. De onwil van de overheid om echt iets te doen aan die jihadpubers is koren op de molen van de Grote Blonde Leider. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom niemand in Den Haag hier een uitgesproken mening over durft te hebben.

hatari | 10-11-13 | 23:55

Amen Ebru, amen.
Ben het niet altijd met je eensch, of begrijp je gewauwel niet, maar respecteer je ten zeerste.
Vergeet niet schat dat een veel-tal autochtonen hetzelfde heeft gedaan op de Balkan of voor het Legioen of als huurling in de schijtholen op deze wereld.
En we wachten met smart op die jankertjes. ;)

mothersfinest | 10-11-13 | 23:53

De gasten zijn volwaardige Nederlanders die recht hebben op een andere mening dan de gemene racisten en fascisten en andere onderdrukkende witte mannen die de schuld zijn van uitsluiting en discriminatie waardoor deze uitgebuitenen niet anders kunnen dan radicaliseren, wij moeten volledig begrip hebben en nog meer subsidie en protest tegen racisme.

Mark Krachtwijk | 10-11-13 | 23:52

Geen woord Spaans bij, Ebru.
Ik snap ook niet waarom idioten die zijn gaan strijden VOOR de jihad (Lees: Alle westerse ongelovige honden moeten deaud) zo'n buitengewoon vriendelijk onthaal krijgen, als ze hier terug keren.
Ik ben toevallig zo'n ongelovige westerse hond en ik ben hier niet blij mee.
Mijn land is het walhalla voor tuig dat mij haat.
Haatbaarden, criminelen, fraudeurs, zakkenvullers..... welkom in NL.
Opgedrongen door de EU en de regering.
Want die doen er helemaal niets aan. Integendeel.

Schietmijmaarlek | 10-11-13 | 23:49

Hé bah, nu vind ik mezelf het nog helemaal woord voor woord eens ijn met Ebri Ubar... ofzoiets

deuZigeZelluf | 10-11-13 | 23:39

Bakito | 10-11-13 | 23:22
Ja, wanneer geeft Joris jou eens een echte permaban?
Je lijkt Heintje Davids wel!

Ommezwaai | 10-11-13 | 23:38

@McPhart
Heeft u geciteerd uit de nieuwe campagne folder van de PvdA?

namensmijnhond | 10-11-13 | 23:37

Indianaskywalker | 10-11-13 | 23:34 | + 0 -

Tsss, zijn verzorgers zal je bedoelen.

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:36

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:37
SOA opgelopen is het waarschijnlijkst.

PrinsesStoepje | 10-11-13 | 23:35

Is dit geheimtaal van Bakito dat de verpleging hem weer gevonden heeft?

Indianaskywalker | 10-11-13 | 23:34

@Bakito | 10-11-13 | 23:31

Lever je direct je paspoort dan in... in die lege kroeg waar jij heen gaat... morgen kan je het verzoek tot denaturaliisatie gewoon indienen in Den Haag.

Zuip ze en succes!

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:33

@Bakito. Nederlanders zijn altijd zeer tolerant geweest. Het wij/zij denken komt voornamelijk van de moslims af en de zwarte pieten haters. Ik denk dat die buitenaardse wezens zich afvragen waarom de Nederlanders zo over zich heen laten lopen.

Maria.1 | 10-11-13 | 23:33

Inderdaad erg primitief dat wij/zij denken, maar goed zo denken moslims nu eenmaal.
Wij de moslims tegen de enge nare blanke ongelovige hond.

Indianaskywalker | 10-11-13 | 23:32

Inderdaad erg primitief dat wij/zij denken, maar goed zo denken moslims nu eenmaal.
Wij de moslims tegen de enge nare blanke ongelovige hond.

Indianaskywalker | 10-11-13 | 23:32

Bakito | 10-11-13 | 23:29 | + 0 -

Juist, laten we Alf over dit soort zaken beslissen. Die ziet er in ieder geval een stuk minder belachelijk uit dan Greet.

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:32

CornholioNL | 10-11-13 | 23:2
Haha, nee ik ga echt de bloemetjes buiten zetten. Genoeg verdiend dit weekend. :)

*zappp

Bakito | 10-11-13 | 23:31

Laten we alvast beginnen met een collecte voor een munument voor Terugkerende Jihadstrijders.
Ik denk aan iets een glimmend gouden kromzwaard zooooo hoog dat je het vanuit Groningen ziet schitteren in het zonlicht op de Dam.

Causa Sui | 10-11-13 | 23:31

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:25 | + 0 -
Ach, landsgrenzen zijn niet meer van deze tijd.

Hoe moeten buitenaardse wezens wel niet tegen bureacratische poespas als paspoorten aankijken. Moet erg primitief overkomen, dat wij/zij-denken vermoed ik.

Bakito | 10-11-13 | 23:29

@Bakito. PvdA stemmen?! Dan heb je echt een draadje los!

Maria.1 | 10-11-13 | 23:28

Bakito | 10-11-13 | 23:22 |

Lul niet zo stoer, je kruipt gewoon je nest in...

CornholioNL | 10-11-13 | 23:26

Als je zelf werkloos bent dan kunnen ze onder geen beding een omscholingscursus aanbieden, maar voor deze idioten worden bakken met geld vrijgemaakt. Triest. Je moet eerst crimineel / terrorist worden voordat je geholpen word.

Fort Reunion | 10-11-13 | 23:26

@Bakito | 10-11-13 | 23:17
Jij hebt bewijs dat Assad gifgas heeft gebruikt en de rebellen niet?
Put your money where your mouth is!

necrosis | 10-11-13 | 23:25

Bakito | 10-11-13 | 23:22 | + -1 -

Ben je nu echt tegen het in nemen van nationaliteiten ?

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:25

@DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:13
Wat zo gek is, als ik op die link van jou ga STAAN zie je op de voorbeelpagina iets over NL-nationaliteit verliezen in geval van dubbele nationaliteit.

ALs ik op die link KLIK, zie ik daar niets over.

pinda | 10-11-13 | 23:25

Hadden we nog maar grenzen.
En wie perse wil knuffelen met zo'n terrorist mag dan ook zelf de bom happen, sluit ze maar oop bij elkaar,groot hek erom, grachtje met 2 meter diepe kokende teerlaag en alle knuffelaars, coaches, psychiaters, buurtwantsen, imams, multicultiGL-ers, pvdAaierts en Peggold de Correcte plus terroristen daar lekker tesamen in symbiose leven en sterven.

Causa Sui | 10-11-13 | 23:24

Waarom is er geen wet die de overheid VERPLICHT het Nederlanderschap in te trekken van Syriegangers ? Kan de VVD niet eens zo'n wetsvoorstel indienen ipv PVV ?

beniknouzoslim | 10-11-13 | 23:24

@pinda | 10-11-13 | 23:17 Geen idee wat u met dat eerste noch dat laatste bedoeld, maar ik leg slechts uit hoe de wet werkt. Lees die link maar, ik betwist niets.

DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:23

Misschien is het gewoon een denkwijze van de NL politiek..
Laat deze Jihadi's, die Nederland haten tot op het bot (lees hun boek 'De banier) gewoon lekker los lopen waardoor de islamitische jongeren in Nederland (die hun als helden zien) nog meer radicaliseren waarna er echte enge dingen gaan gebeuren(aanslagen e.d.)
En dan kunnen ze pas echt maatregelen nemen tegen de islam.
Hee, het is maar een theorie hoor.

Indianaskywalker | 10-11-13 | 23:23

Zijn er nog vragen?

Anders ga ik de kroeg in, het is per slot van rekening weekend!

*plop *
Bakito | 10-11-13 | 23:22 | + -1 -

Je beantwoord de vragen die er zijn niet eens gekke henkie.

Campinggast | 10-11-13 | 23:23

hatari | 10-11-13 | 23:20
Tja, uw grootvader heette geen Mohammed, Ali, Said of iets dergelijks.
Dit soort lieden leven boven de wet, zo blijkt maar weer.

Ommezwaai | 10-11-13 | 23:23

Er kan wat mij betreft niet genoeg geld worden vrijgemaakt om de terugkerende jihadi's te helpen.
Het enige dat dit land van de ondergang kan redden is een radicale omslag en dat betekent een enrom grote PVV.
Niet ideaal, maar er is geen enkel alternatief.
.
Hoe meer "luier- en pyjamadagen" voor onze ouderen, hoe beter. Wat mij betreft gaan we geen 6 miljard bezuinigen, maar 12 miljard. En al die extra miljarden moeten in de jihadi's worden gestopt. Net zo lang miljarden er in blijven pompen totdat de PVV, al dan niet met de windhanen van de VVD, een tweederde meerderheid hebben in beide kamers.
.
Hoe meer idioten afreizen naar het Midden-Oosten, hoe beter. Sterker: ik stel voor dat we vliegtuigen beschikbaar stellen om die (rel)idioten naar Aleppo te brengen. Laat Martinair dat maar voor haar rekening nemen. Die verhuren immers jaarlijks hun hele vloot aan de Saoudi's om middeleeuwers naar Mekka te vliegen (waarna de kisten worden geparkeerd op Schiphol-Oost, vol worden gepompt met gas om al het ongedierte te doden, en daarna volledig opnieuw gestoffeerd. Kijk het maar na).
.
De crisisheffing van 16% op inkomens boven de 150K wordt verhoogd naar 25% en gaat Jihad-heffing heten.
Of nog beter: Zakath.
De AOW gaat 10% omlaag: ook vanwege Zakath.
Omdat het zo belangrijk is dat deze jongeren niet verloren gaan voor de maatschappij, moet elk bedrijf met meer dan 50 werknemers verplicht 5% van hun personeel uit ex-jihadi's recruteren, op straffe van sluiting van het bedrijf.
.
Om te voorkomen dat deze jongeren losgaan moet hen ook in de Tweede Kamer der Staten Generaal een podium worden geboden. Elke partij, met uitzondering van de PVV en de SGP, moet een gerepatrieerde jihadi op een verkiesbare plaats zetten. De gerechtshoven in Den Haag en Den Bosch worden ontbonden ten gunste van shariarechtbanken. De Joodse inwoners van deze steden zullen gedwongen worden om te verkassen, waarbij wordt aangetekend dat zij geld en goederen dienen achter te laten. Wat in 1948 in de Arabische wereld kon, moet anno nu in Hollandistan immers ook kunnen.
(Kan overigens ook, aangezien PvdA, D666, GL, PvdD, SP en CU zich daar niet tegen zullen verzetten).
.
Verder dient de zondag een normale werkdag te worden, omdat het weekend wordt verlegd naar vrijdag en zaterdag. Tevens dienen alle bestemmingsplannen in Nederland aangepast te worden, zodat in elke stad en elk dorp een salafisctische moskee in het centrum neergezet kan worden. De kosten daarvan worden gedekt door te snijden in de AWBZ.
.
Verder wordt WO-II uit het lespakket geschiedenis gehaald (voor zover dat nog niet het geval was) en wordt dat vervangen door een boekbespreking van "De Protocollen van de Wijzen van Zion".
Tevens wordt dit verplichte kost (voor zover nog niet het geval is) voor het eindexamen Maatschappijleer.
.
Ik meen het, lieve Ebru: de Nederlandse overheid kan zoveel meer doen voor die altuistische jongeren die hun door Mohammed (piss be upon him) opgelegde plicht vervullen in Syrie.
Laat hen alstublieft al het (on)mogelijke doen. Het is het enige dat dit land nog kan redden.

McPhart | 10-11-13 | 23:22

Zijn er nog vragen?

Anders ga ik de kroeg in, het is per slot van rekening weekend!

*plop *

Bakito | 10-11-13 | 23:22

"waarom doen onze politici fokking onwaarschijnlijk idioot als het gaat om terroristen"

Simpel Ebru, linkse stemmen....

CornholioNL | 10-11-13 | 23:21

@Supermatthijs | 22:56
Ik vermoed zomaar dat er van elk van die jongens voldoende informatie is verzameld door diverse inlichtingendiensten. Doen ze ook eens iets goeds. En het feit dat ze in Nederland geboren zijn, betekent dat ze moeten worden berecht als iedere andere Nederlander die zich in vreemde krijgsdienst begeeft, met als consequentie dat ze hun Nederlanderschap kwijt zijn. Ik zie niet in waarom deze kutpubers anders zouden moeten worden behandeld dan mijn grootvader, die in de jaren '30 van de vorige eeuw tegen de Spaanse fascisten vocht en bij terugkeer zijn paspoort mocht inleveren.

hatari | 10-11-13 | 23:20

@Supermatthijs | 10-11-13 | 23:16

Joris bepaald de grens voor GS en jij en ik toch onze eigen grens... dat heeft niks met Joris van doen in mijn ogen... maar goed, we dwalen heel erg af.

Overigens wacht je bed nog steeds... straks sta je tollend van de slaap achter de worstenmachine en verdwijnt er één van je klauwen in... dat moeten we toch niet willen met z'n allen.... ;-)

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:20

En zelfs al maken we een 'gang naar Syrie' strafbaar, dan is het alsnog niet met terugwerkende kracht toepasbaar.
Toch lijkt me toe dat hiermee de race niet gelopen is.
De meeste van die types wonen in huizen van de woningbouwvereniging. In het kader van de openbare orde moet er toch een gedwongen verhuizing naar speciale wijken mogelijk is. Anti-Radicalisering wijken, op fikse afstand van de bewoonde wereld en pal naast een politiepost.
-
Echter, daar is politieke wilskracht en lef voor nodig.
Dus die optie kan van het lijstje.

DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:20

Bakito | 10-11-13 | 23:17
*Proest*
TimmerFrans, de man met de rubberen ruggengraat.
Nu ie in Rusland zit, heeft ie niet zoveel praatjes meer.
Ik zou die gek in dezelfde cel flikkeren als die milieu activisten-vriendjes van je..

Ommezwaai | 10-11-13 | 23:20

Bakito | 10-11-13 | 23:08 |

Wat ben je toch ook een vies, vuil & smerig mannetje... hoe haal je het in je hoofd om zo iets te plempen... compleet niveau loos... zelfs voor jou.

CornholioNL | 10-11-13 | 23:19

Bakito iets meer duiding over een journalistenmoorfenasr kan dat?

Campinggast | 10-11-13 | 23:19

ad melkert | 10-11-13 | 23:17 | + 1 -

Laten we zwarte Piet eens lekker demoniseren. Jij bent de expert toch ?

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:19

Volgens mij is Supermathijs gewoon het alterego van Quincy Qario (of andersom).

ad melkert | 10-11-13 | 23:18

Als die lui zo graag willen vechten, waarom sturen we die niet naar Mali als kanonnenvoer. Denk echter dat het in feite allemaal lafbekjes zijn. Waarom komen ze anders terug.

watazooi | 10-11-13 | 23:18

@DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:13
Dat eerste zei ik, dat laatste wist ik niet.
Dan mag ik dus in ieder buitenlands leger!
Ik zal Pyongyang bellen dat mijn laatste belemmering is weggenomen.

pinda | 10-11-13 | 23:17

Volgens mij is Supermathijs gewoon het altergeo van Quincy Qario (of andersom).

ad melkert | 10-11-13 | 23:17

necrosis | 10-11-13 | 23:09 | + 1 -
Vooralsnog zijn het onschuldige burgers (kinderen) die dmv Russisch gifgas worden afgeslacht. De enige die tot dusverre potenrammer en journalistenmoorfenasr Poetin heeft durven aan te pakken, is minister van buitenlandse zaken Frans Timmermans.

Als je die Syriegangers wilt stoppen moet je juist wel op de PvdA stemmen,. Jouw logica raakt kant nog wal, zoals gewoonlijk

Bakito | 10-11-13 | 23:17

@c.onjo | 10-11-13 | 23:13
Je bent wel erg hard voor @Ballito.

Lewis Lewinsky | 10-11-13 | 23:17

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:13 | + 0 -

Mwoa, het gaat mij niet gauw tever maar er is er maar één die dat uitmaakt en dat is Joris. Een fijne vent of vrouw met veel gevoel voor humor.

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:16

Haha verkeerde topic! Goed bezig zwakzinnige!

c.onjo | 10-11-13 | 23:16

De regering moet haar verantwoordelijkheid nemen en de Syrie gangers hun Nederlandse staatsburgerschap afnemen, zoals wel zou gebeuren als autochtonen in vreemde krijgsdienst gingen. De tijd dat we dachten dat immigranten volledig zouden integreren (vele uitzonderingen daargelaten natuurlijk) zijn we al lang voorbij. Sommigen seculieren en willen zelfs hun eisen aan ons opleggen.

Maria.1 | 10-11-13 | 23:15

+ veel voor C. Onjo. reaguursel van 2013.

Campinggast | 10-11-13 | 23:15

@c.onjo | 10-11-13 | 23:13 U heeft een kant van mevrouw Umar gezien die mij niet gegund is.

DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:14

@c.onjo | 10-11-13 | 23:13
Beetje off-topic, maar verder heb je gelijk.

Botte Hork | 10-11-13 | 23:14

@Supermatthijs | 10-11-13 | 23:12

Er is satire en treiteren of trollen... maar daar in zijn zelfs grenzen, vind je ook niet?

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:13

@Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58
Die lui moeten zich dat maar bedenken voor ze op het vliegtuig stappen. Bovendien: "... en misschien wel niks fout hebben gedaan daar ?" Nee, ze zitten daar natuurlijk de hele dag aan het zwembad van hun all-inclusive hotel. "Heb je een beetje lekker weer gehad? Suiker, melk?"

zelf_bedacht | 10-11-13 | 23:13

@pinda | 10-11-13 | 23:08 Nee dat is het niet, omdat een guerilla groep niet onder die wetgeving valt.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/neder...
Krijgsmacht, en die moet dan ook nog eens tegen Nederland of één van haar bondgenoten vechten.

DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:13

Ik vind het niet echt spectaculair. Het gaat niet door zijn ballen heen maar zijn zak. Wat niet meer is dan een stuk vel. Een beetje gestoorde piercer heeft duizend ringen in zijn zak hangen. Dan heb ik het nog niet eens over de rest van de ringen en ornamenten die her en der in het lichaam geprikt zijn. Niet onder de indruk dus.

c.onjo | 10-11-13 | 23:13

@Supermatthijs | 10-11-13 | 22:56 @Bakito
Wat en Half Wat hebben elkaar gevonden.

Conan de Rabarber | 10-11-13 | 23:12

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:11 | + 0 -

Lol ! Hij weet echt iedereen op de kast te krijgen.

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:12

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:06
Ja, die gasten gaan naar Syrië om verjaardag slingers op te hangen...
Als een linksche rechter moet gaan bepalen of ze fout geweest zijn, lopen ze lachend de rechtbank uit met een zak geld onder hun arm.
Bewijzen te over, dunkt me.
Bovendien iets met vreemde mogendheid.

Ommezwaai | 10-11-13 | 23:11

@Bakito | 10-11-13 | 23:08

Je kan ook te ver gaan aap.... die klootzakken vergelijken met onze bevrijders is goedverdoeme wel echt over de limiet!!
.
Lamlul!!

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:11

irma zonderboezem | 10-11-13 | 23:07 | + 0 -

Dank je schoonheid, dat is in ieder geval iets.

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:10

Hij (Bakito) het verstand van een aap? Mocht ie willen.

niksneem | 10-11-13 | 23:09

@Bakito | 10-11-13 | 23:02
Klets jij ook zo dom als familie of vrienden van je ten prooi vallen aan doorgedraaide islamitische koppensnellers?
Of zal ik dat filmpje nog even posten van die mafkees die Lee Rigby onthoofde in de UK?

necrosis | 10-11-13 | 23:09

Vandaag de dag is het "vrijwillig te dienen in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht", vroeger was het in vreemde staats of krijgsdienst gaan. Nu is al-Queda geen staat maar terroristen organisatie en geallieerde organisaties idem. Een kleine wetswijziging lijkt me hier wel wenselijk.

bijna_raak | 10-11-13 | 23:09

@DaughtersofLot | 10-11-13 | 22:39
Mmmm, dat IS allang een wet.
Dat is mensen in Indonesie overkomen. Poncke Princen. Of mensen die in het Frans Vreemdelingenlegioen gaan.

Verschil is hier dat ze niet voor reguliere legers hebben gevochten maar voor los/vast rebellenclubs. Als ze voor Assad hadden gevochten was het paspoort wel foetsie geweest.

Voor een Nederlander die dit overkomt is het resultaat: statenloos. Best kut.
Voor een dubbelpaspoorter is het resultaat: Marokkaan.

Vechten Turken uit EU daar ook, Ebru? Dat wist ik niet.

pinda | 10-11-13 | 23:08

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 23:06 | + 1 -

Een soort reverse gezinshereniging ? Ik ben voor.

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:08

Niks fout doen is landverraad ?
Supermatthijs | 10-11-13 | 23:06 | + -2 -

Dat is maar in the eye of the beholder.

Campinggast | 10-11-13 | 23:08

irma zonderboezem | 10-11-13 | 23:07 Het is hem anders wel een keer of vijftig toegevoegd hè?

Anders had ie het echt niet geweten.

zeg maar jansen | 10-11-13 | 23:08

De Amerikane en Canadezen die ons in 1944/1945 bevrijdden, werden bij thuiskomst in hun eigen land als helden ontvangen en terecht.

Diep triest dat dat hier kennelijk onmogelijk is door allerlei politieke prestigestrijdjes. Dit land is dood- en doodziek.

Bakito | 10-11-13 | 23:08

@bakito
Hoeveel hersencellen heb je nodig om te zien dat in Syrië geen van de partijen zich aan die conventie houdt.

namensmijnhond | 10-11-13 | 23:07


Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58 |
Je hebt nergens verstand van, maar wel zelfkennis!

irma zonderboezem | 10-11-13 | 23:07

duitse herder | 10-11-13 | 23:04 | + 1 -

Niks fout doen is landverraad ?

Supermatthijs | 10-11-13 | 23:06

@Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58
Papa,mama en de rest van de familie die door jihadpubertje gemist worden er ook heen sturen in het kader van gezinshereniging?

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 23:06

@Jan Dribbel | 10-11-13 | 23:04
Niks ervan. Ze wilden naar Syrië, dan blijven ze daar maar. Nederlanderschap afnemen en droppen boven Aleppo.

Lewis Lewinsky | 10-11-13 | 23:06

Supermatthijs 22:58 noem het maar grote schoonmaak. Dan gooi je ook dingen weg waar je lange tijd niets aan gehad hebt en waarvan je ook niet denkt dat het ooit van nut zal zijn.

Campinggast | 10-11-13 | 23:06

@vraagstaart | 10-11-13 | 22:33 Pardon? Dat zou een aanslag op het hart van de democratische rechtstaat zijn.
Dat keurt u toch niet goed? Of geeft u maatschappijleer?

DaughtersofLot | 10-11-13 | 23:06

Bakito | 10-11-13 | 23:02
Check LiveLeak dan maar eens, betweter...
Staat genoeg op om een tribunaal de komende vijf jaar aan het werk te houden.

Ommezwaai | 10-11-13 | 23:05

Sluit ze op in een speciaal kamp, ergens ver weg, in de N.O. polder, maar wel levenslang.
P.s. nog zo'n knuffelburgemeester: VVDér Verkerk uit Delft. Zegt hetzelfde als VVDér van Aartsen.

Jan Dribbel | 10-11-13 | 23:04

En hoe wil je dat concreet doen met jongens die gewoon hier zijn geboren en misschien wel niks fout hebben gedaan daar ?
Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58 | + -3 -
.
Zoiets heet landverraad...

duitse herder | 10-11-13 | 23:04

@Bakito | 10-11-13 | 23:02

Hahaha.... heerlijk die rabiate onzin van jou... en dan ook nog eens 2 maal posten....

*potje Prozac toewerpt*

Fatwabuster | 10-11-13 | 23:04

Geldt dat ook als we dit in Duitsland flikken dan Bakito? Of het binnenhof?

Campinggast | 10-11-13 | 23:03

-weggejorist-

Bakito | 10-11-13 | 23:02

Zolang de Syriegangers zich aan de Conventie van Geneve houden, hebben de Assad-fans hier geen poot om op te staan. In dit land ben je altijd nog onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Gooi het voor de rechter, als je zo zeker bent van je zaak.

Bakito | 10-11-13 | 23:02

(...)in een Kibboets gaan "werken". Wat zich daar precies afspeelt is helaas nog steeds niet helemaal duidelijk(...) Bakito | 10-11-13 | 22:44 |

Simpel. Eerst, na het ochtendgebed, wordt *&%! gedaan, perkje olijfbomen krijgen een lading &!(@#! met een rookvuurtje, dan pakt men cement en stenen en metselt &*!2#! en dan scheidt men de melk van de &[email protected]!*. Wist je dat niet dan.

íbice ibérico | 10-11-13 | 23:01

Ik vind dit stukje wel degelijk iets toevoegen. Het besef moet onderhand eens doordringen bij politici dat we te maken hebben met getrainde killers die waarschijnlijk ook gedood hebben. Niet in opdracht van de staat. Als ik nu een groepje zou opleiden dat gaat vechten tegen Merkel, krijgen die dan ook dezelfde pampering als de jihadi's? Kans is klein denkt u ook niet. We doen lacherig en geïrriteerd maar het is verdomme wel een ernstige situatie.

Campinggast | 10-11-13 | 23:01

@Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58
De meesten hebben 2 paspoorten, en spreken de taal van hun ouders beter dan Nederlands.
Ik zie het probleem niet....

necrosis | 10-11-13 | 23:00

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:56
Mag ik u er even fijntjes aan herinneren wie de huidige ministers van binnen en buitenlandse zaken zijn, en vooral, van welke partij?
Over judassen gesproken.....

Ommezwaai | 10-11-13 | 23:00

@zelf_bedacht
Ik denk dat uw analyse over het verstandelijk onvermogen van bakito correct is

namensmijnhond | 10-11-13 | 22:59

namensmijnhond | 10-11-13 | 22:56 Het eerste. En de bedoeling is dat iedereen veel en vaak op hem reageert.

Pageviews is het doel. Anders zou ik niet weten hoe iemand nog weer toegelaten wordt na al tien keer er uit gesodemieterd te zijn.

zeg maar jansen | 10-11-13 | 22:59

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:54 | + 0 -

Ja sorry, ik ben natuurlijk wel een trol hé.

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58

@Detlev Tarnowitz | 10-11-13 | 22:52


Dat klopt inderdaad. Toen destijds een terrorismeverdachte op een hoogst knullige wijze ontsnapte dacht ik maar een ding: Zo plant je op overtuigende wijze een mol.


www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

omanders | 10-11-13 | 22:58

hatari | 10-11-13 | 22:56 | + 0 -

En hoe wil je dat concreet doen met jongens die gewoon hier zijn geboren en misschien wel niks fout hebben gedaan daar ?

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:58

Teruggekeerde Syriëgangers in een doos en op de post naar Mekka. En iedereen die daar schande van spreekt er achteraan. Makkelijker is de oplossing niet.

Zelfde voor de overige Nijmeijers, maar dan richting de landen waar ze de schade hebben aangericht.

ZKH EénOog | 10-11-13 | 22:57

Onze politici hebben geen ballen, daarom...

Air van Boven Dorens | 10-11-13 | 22:57

@bakito
Of je bent gewoon een provocateur of je verstandelijke vermogens zijn daadwerkelijk vergelijkbaar met die van een aap.

namensmijnhond | 10-11-13 | 22:56

@Bakito | 10-11-13 | 22:44
Van uw comment lopen mij de rillingen over de rug. Ik heb mijn reactie viermaal herschreven; laat ik het er maar op houden dat u niet goed snik bent.

zelf_bedacht | 10-11-13 | 22:56

@Supermatthijs |22:40
Misschien is knuffelen een groot woord. Maar ik weet wel dat er hele cohorten welzijnswerkers klaarstaan om deze getraumatiseerde kutpubers een zachte landing in de welvaartsstaat Nederland te bezorgen, omdat ze anders wellicht problemen zouden kunnen veroorzaken. Persoonlijk zou ik dan zeggen, zorg dat ze niet meer terugkomen, dat scheelt een boel geld en moeite.

hatari | 10-11-13 | 22:56

Bakito | 10-11-13 | 22:52 | + -2 -

De geblondeerde judas zal wel weer hoog van de toren blazen terwijl hij zelf geen haar beter is.

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:56

@Ebru
Wat ben je mooi als je boos bent......
*zwijmelt van Bambi-ogen*

necrosis | 10-11-13 | 22:55

@Supermatthijs | 10-11-13 | 22:48

Hop... naar bed jij! Belofte maakt schuld (22.40)... ksssst!

Slaap zacht ouwe worstendraaierT

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:54

Tsja, Nederland bestaat nu eenmaal grotendeels uit dit soort politici en mensen zoals Bakito en Superthijsje die niks liever willen dan de totale ondergang van Nederland.

Indianaskywalker | 10-11-13 | 22:54

Het was toch zo dat als je het Franse vreemdelingen legioen in ging je statenloos werd, hé Opastelten wordt eens wakker en ga eens met pensioen, tijd voor je prion pil, maar beuk eerst eens met je kop op het bureau. Laffaard!

eagleye | 10-11-13 | 22:53

Als er straks doden vallen, dan weet men waar men moet zijn: Inge Vianen.

omanders | 10-11-13 | 22:52

Het was toch zo dat als je het Franse vreemdelingen legioen in ging je statenloos werd, hé Opastelten wordt eens wakker en ga eens met pensioen, tijd voor je prion pil, maar beuk eerst eens met je kop op het bureau. Laffaard!

eagleye | 10-11-13 | 22:52

Niet fair Ebru, die politici mogen natuurlijk niet verklappen hoeveel de inlichtingendiensten nu al doen.

Detlev Tarnowitz | 10-11-13 | 22:52

De reden islamitisch terrorisme niet geheel ongewenst is bij de gevestigde politieke orde is omdat zij een veel grotere dreiging zijn voor jou Ebru, Wilders en alle andere kritische lastpakken in dit land. Is politieke winst toch dat Wilders gevangen zit en vele anderen niets durven zeggen. DeEU hoeft straks islamofoben niet meer te vervolgen, ook andere te vrije denkers niet en ook anti EU mensen niet, terroristen zullen hen de keel komen doorsnijden.
Onfris kereltje Pechold en al die andere flapdrollen hebben er politiek belang bij dat jij je niet meer zi fijn voelt met die zelfstandige denkhouding van je. En wat was jij dan ook wel denkende, zomaar afwijken van de enig juiste policor opinie?

ZSU-23-4 | 10-11-13 | 22:52

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:48 | + 0 -
Ja, en buiten die periode is ie paar jaar ambtenaar geweest, maar voornamelijk op het politieke pluche geplakt.

Het echte bedrijfsleven heeft hij nooit van binnen gezien, laat staan de werkvloer. #feit

Bakito | 10-11-13 | 22:52

zo gaat het altijd hier in nederland iedereen wordt geholpen, alleen de eigen bevolking niet. ze kiezen er zelf voor om naar syrië te gaan. Ik heb helaas er niet voor gekozen om door iemand mijn auto in de fik te laten steken. ben achter 1 ding nu echt wel achter. als nederlander mag je het lekker zelf uitzoeken en hoef je zeker geen hulp van wie dan ook te verwachten, als je voor dit soort fratsen niet verzekerd ben.

anita9372 | 10-11-13 | 22:52

www.omroepwest.nl/nieuws/21-10-2013/gr...


Groenlinks Den Haag wil juist noodvisums voor deze jongeren.


"GroenLinks-fractievoorzitter Inge Vianen wil dat Den Haag overlegt met het ministerie van Buitenlandse Zaken over een noodvisum voor deze jongeren.

Vianen is zich ervan bewust dat dit niet bij iedereen een populair idee is. Er gaan in de politiek juist ook stemmen op om de jongeren die naar Syrië zijn gegaan juist hun paspoort te ontnemen, zodat ze niet meer naar huis kunnen.

Het raadslid is het daar pertinent niet mee eens. ‘Sommige mensen zien ze niet als Nederlandse jongeren, maar dat zijn ze wel. Het gaat om Haagse jongeren die hier thuishoren. Als mensen in moeilijkheden zitten, moet je iets voor ze doen.’"

omanders | 10-11-13 | 22:51

Je hebt helemaal gelijk Ebru. Elk weldenkend mens zal het met je eens zijn. Maar voordat we teruggekeerde Syriëstrijders gaan aanpakken zullen we eerst nog onze eigen strijd moeten voeren. Namelijk de strijd tegen de politici, bestuurders, rechters en OM leden die de terugkeer van bloemkooljihadi's faciliteren. Als straks de eerste aanslag door een oud-Syriëstrijder heeft plaatsgevonden worden die mensen wat mij betreft opgepakt en aangeklaagd voor hoogverraad en dood door schuld. En worden de bijbehorende politieke partijen om dezelfde reden ontbonden.

Professor Superhirn | 10-11-13 | 22:51

Als we voorlopig eerst die grens eens dichtgooien zodat er geen dubbelpaspoort aanvragers meer binnen kunnen dan stopt in elk geval de binnenkomst van vuil water dat na paspoortaanvraag weer naar buiten sijpelt om vergiftigd dan weer weder te keren.

Maar zonder dolle.. hier kunnen ze vanaf het binnenhof niks meer tegen beginnen als ze niet kunnen bewijzen dat die gasten van plan waren in Syrië 72 maagden te scoren.

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 22:50

Je moet ook niet verwachten dat Nederlandse politici die voor een leuk baantje gaan, Nederlandse ambtenaren met een IQ van 85 max en Nederlandse hulpverleners met een LOI cursus pleisterplakken verstand hebben van mensen.
Maatschappijhaters worden daar ze vinden dat ze niet begrepen worden door de mensen die dit hardop durven te zeggen.
De rekening van hun falen niet zelf betalen maar doorschuiven naar diezelfde hardop pratende burger... oftewel bek dicht.

duitse herder | 10-11-13 | 22:49

Het kan dan zijn dat dit een open deur is maar we doen het toch gewoon? We vangen toch die koppensnellers en verkrachters op? Moeten we daar dan maar over zwijgen? Moeten we ons maar neerleggen bij de naiviteit van politici die denken dat dit tuig met enig gepamper weer in het gareel komt? Tuig dat de schurft heeft aan Nederland, de schurft heeft aan onze democratische samenleving. Eigenlijk overal de schurft aan heeft zolang ze hun gang maar kunnen gaan en hier hun uitkering op kunnen halen. Deze lieden verdienen het domweg niet om hier to wonen en te leven.

namensmijnhond | 10-11-13 | 22:49

Bakito | 10-11-13 | 22:44 | + -2 -

Sterk punt en weet je wie ook een jaar in een kibboets woonde en daar nou ook niet echt van op is geknapt ?

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:48

Holidayihadisten die terugkomen de toegang tot Nederland weigeren is wat mij betreft niet doortastend genoeg; er zijn hier ook nog een aantal laffe kapiteinen op de wal die wat mij betreft met z'n allen op de pier van Scheveningen gezet mogen worden en dan een shovel erachter...

Simon de Danser | 10-11-13 | 22:47

@Bakito | 10-11-13 | 22:44
Ik merk nu pas hoe erg ik je niet gemist heb afgelopen tijd.

Botte Hork | 10-11-13 | 22:47

@drs.Nee | 10-11-13 | 22:43

Daarbij staat dus on omstoten vast dat:

- driekwart van de moslims potentiële vijanden zijn
- Van Aartsen los staat van elke realiteit

Zo gek is het in Nederland dus al geworden en ik kan jullie vertellen dat het bij de zuiderburen inmiddels niet anders is gesteld.... zowel de mening van de moslims als de reactie van sommige politici.

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:47

@Supermatthijs | 10-11-13 | 22:40
Behalve Jozias. Slaap lekker.

zelf_bedacht | 10-11-13 | 22:46

Heerlijke column weer, Ebru. Door op Jihad te gaan geef je aan niets om westerse normen en waarden te geven en heb je hier dus ook niets te zoeken.
Maar ja, lafbekken moeten de wet op denaturalisatie uitvoeren, en dan weet je het wel. Die mogen dan op de ( Arabische ) thee bij EU-tycoon Martin Schulz...

Graaisnaaiert | 10-11-13 | 22:45

Ebru, voor jou neem ik fokking diep mijn petje af.
Eed kleine knuffel zou ik je zelfs wel willen geven,
maar ja dat is sinds kort ook al niet meer kosjer.

Oxydator | 10-11-13 | 22:45

Weer zo'n ontzettend populair nietszeggend prutsstukje om maar in de smaak te vallen, zo voorspelbaar ondertussen.

captainobvious | 10-11-13 | 22:45

Volgens mij maken alle heren die naar Syrië gaan en daar vechten zich schuldig aan oorlogsmisdaden, dus dat ze naar Nederland komen is terecht. Ze behoren zich namelijk te melden bij het internationale VN-tribunaal in Den Haag, waarna zij veroordeeld worden voor oorlogsmisdaden.

fast eddy | 10-11-13 | 22:45

Ach ja, deze lui, hoe gek ook, pakken wapens op voor iets waar zij in geloven en leren hoe je mensen kan pijnigen en kan doden en hoe je groepsgevoel kweekt. Daar waar de meeste Nederlanders te lui zijn om dienstplicht te vervullen of om zich Nederlander te voelen. Nederlanders geven toch om hun verworven rechten en vrijheden? Nee dus! Want je land dienen zit er niet in.

Jullie zijn straks geen match als de multicultidroom uiteenspat en deze lui het geleerde in de praktijk gaan brengen.

Gelukkig waken Ivo en zijn vriendjes over jullie.

Mokum Kosher | 10-11-13 | 22:45

Er zijn genoeg Nederlanders die een jaar of langer in een Kibboets gaan "werken". Wat zich daar precies afspeelt is helaas nog steeds niet helemaal duidelijk, maar erg fraai zal het allemaal niet zijn.

Dit toestaan en Syriegangers met argusogen bekijken is derhalve met twee maten meten en je reinste discrimatie, hetgeen olie op het vuur van de polarisatie is.

Geef die jongeren gewoon een kans, in ieder geval het voordeel van de twijfel. Met negativiteit is niemand gebaat.

Bakito | 10-11-13 | 22:44

Vroeger was je onherroepelijk je NL nationaliteit kwijt als je bij Vreemdelingen Legioen ging. Dan zullen ze deze klootzakken toch zeker ook wel hun reserve-nationaliteitje kunnen afpakken?

Conan de Rabarber | 10-11-13 | 22:43

Driekwart van de moslims in Nederland vindt die Syriëgangers helden.
Van Aartsen: Haagse jongeren die in Syrië hebben gevochten voor de Jihad, worden als ze in Nederland terugkeren, niet per definitie bestraft. Daarvoor komen ze niet in aanmerking.
bit.ly/1a88tIa

drs.Nee | 10-11-13 | 22:43

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:37 |
Inderdaad. Je zou verwachten dat ze vechten tot de dood of tot de overwinning. Maar dat is dus kennelijk niet het geval.
Waarschijnlijk komen die patatjihadi's volkomen gedesillusioneerd terug. Men moest ze niet, ze konden niks, ze hadden heimwee, ze hebben de frontlinies nooit bereikt, ze werden niet serieus genomen, wie weet.
Dan zijn ze naar mijn idee nog gevaarlijker, want nog gefrustreerder dan ze al waren.

Schoorsteenveger | 10-11-13 | 22:42

@Botte Hork | 10-11-13 | 22:40

Aha... verlof dus, ze hebben een retour ticket en gaan weer terug voor Allah en Vaderland... ;-)

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:42

@Botte Hork | 10-11-13 | 22:37

Ik zeg het tegenwoordig wel eens als ik aan het schijten ben, de peralistiek reageert er wel goed op. Maar eigenlijk ook supertriest.

maggoo | 10-11-13 | 22:42

Ga de Kamer in dan krijg je het antwoord op je vraag vanzelf Ebru. Maar of je er gelukkig mee zal zijn...

Herman957 | 10-11-13 | 22:41

Niemand wil Syrië gangers knuffelen en daarmee is de angel wel uit Ebru's stukje. Welterusten allen.

Supermatthijs | 10-11-13 | 22:40

Wat ik overigens vreemd vind .... waarom komen ze eigenlijk terug? Oorlog afgelopen? Verlof gekregen? Bang geworden?
Fatwabuster | 10-11-13 | 22:37

Neuh, ff bijkomen, verkansie, melden bij UWV voor veiligstelling uitkering, familiebezoekje, ff op visite in de bajes bij hun straatterreur neefjes etc etc.

Botte Hork | 10-11-13 | 22:40

'Open deur..' Inderdaad, maar wel met lef wagenwijd open gezet door deze stoere dame. Ik zeg: ga de politiek in en ik stem op je, Ebru.

Right on dude | 10-11-13 | 22:40

De bestuurders die met dit idiote hulpplan komen, noem ze naïef, progressieven, ontwikkelingswerkers, gutmenschen, nuttige idioten, fellow travellers... zij die gewetenloze geweldplegers en mogelijk oorlogsmisdadigers onderdak geven en hulp verlenen, ik noem het collaborateurs.

Zoetwaterpanharing | 10-11-13 | 22:39

"Wat is er mis mee om te stellen dat als je wapens ter hand neemt om in een vreemd land nog vreemdere mensen dood te schieten zonder dat je bent uitgezonden door Defensie, je je Nederlanderschap kwijtraakt?"
Niets.. Het staat zelfs in de wet.

Deus Absurdia | 10-11-13 | 22:39

Laat maar branden dat Syrië, en hopen dat het net als stront, de vliegen aantrekt die het verdient. Daarop niet vergeten dat stront niet aangeraakt mag worden met blote handen en dat de stront vliegen het huis niet binnen mogen. maar liever weg gezapt worden door vliegen vangers….

Francis Urquhart | 10-11-13 | 22:39

Mooi verwoord, sta er helemaal achter. Wie kiest om te vechten voor een vreemde mogendheid/(burger)legermacht verliest het Nederlanderschap.
Of mág dat niet van de EU?

DaughtersofLot | 10-11-13 | 22:39

Allemaal waar natuurlijk, maar dit is niks nieuws en preken voor eigen parochie. ( Ebru, je mag van ook wel eens over iets anders tikken dan die eeuwige Islam)

irma zonderboezem | 10-11-13 | 22:38

Wat ik overigens vreemd vind .... waarom komen ze eigenlijk terug? Oorlog afgelopen? Verlof gekregen? Bang geworden?

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:37

Ik kan dat ge-Allahuakbar gejank echt niet meer aanhoren. Kappen met die middeleeuwse mantra voor dat ik echt pissed word.

Botte Hork | 10-11-13 | 22:37

"waarom doen onze politici fokking onwaarschijnlijk idioot als het gaat om terroristen, k-pubers"

Omdat het om aanhangers van de islam gaat Ebru.
Omdat daar waar moslims alles bestrijden met geweld en dreiging, denken de EU-politici het nog steeds te kunnen oplossen met woorden.
Tenzij het om Islamitische zaken gaat buiten Europa, dan kunnen ineens complete legers gestuurd worden aan de hand van vriend USA.

Maar de dreiging van de Islam binnen de landsgrenzen van Europa, nee, dat is immers iets wat niet bestaat volgens de EU-regenten.

Hypocrisie ten top, en dat weten de moslims uitstekend uit te buiten.

Het zijn duidelijk slachtoffers, slachtoffers van een haat ideologie die hier labiele figuren tot aanzet.

eelko1976 | 10-11-13 | 22:35

Syriëgangers het Nederlanderschap afnemen en buiten het land houden?

Prima idee.

Lewis Lewinsky | 10-11-13 | 22:34

Gaap. Van een columniste verwacht ik wel een meer originele, wellicht onverwachte insteek. Dit wisten we al.

PrinsesStoepje | 10-11-13 | 22:34

Dat ze niet naar hun denkbeeldige Allah zijn geblazen, maakt dat hun missie daar nog niet af is.
Komop Moslisms, Call Of Duty!

Botte Hork | 10-11-13 | 22:34

Woordkeuze. Opbouw. Thematiek. Allahmachtig. De voorspelbaarheid ten top. Hoezo, preken voor eigen parochie, Ebru. Ben het uiteraard wel met je eens.

íbice ibérico | 10-11-13 | 22:34

-weggejorist-

groenteschoffel | 10-11-13 | 22:34

Komt dat schot! Goal! Oh wacht, het was voor open doel.

Borrelende Boris | 10-11-13 | 22:33

Ik zou er nog vrede mee kunnen hebben als die Syriëgangers het Binnenhof zouden opblazen.

Maar daar zitten hun sponsors dus dat zal niet gebeuren.

vraagstaart | 10-11-13 | 22:33

Lieve schat, je trapt nu een deur in die zo groot is als die van een vliegtuighangar...

eerstneukendanpraten | 10-11-13 | 22:32

Terugkerende terroristen krijgen in Nederland een uitkering, een coach, een psychiater en van de plaatstelijke PVDA een knuffel om mee uit te huilen.
.
Focking schandalig!!

Fatwabuster | 10-11-13 | 22:32

REAGEER OOK