Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijkt u eens: één kroket, das dan 5 euro...

Pas op van vet krijg je kanker!In de strijd tegen overgewicht gaat minister Hoogervorst onderzoeken of het mogelijk is de vette hap extra te belasten. In het programma Buitenhof zei hij open te staan voor de zogenaamde snacktax. Volgens de Raad voor de Volksgezondheid zou een dergelijke maatregel veel meer effect sorteren dan de postbus 51 campagne tegen overgewicht die de komende week van start gaat. Na de accijnzen op alcohol en sigaretten lijkt nu dus de kroket het nieuwe goudmijntje voor de Nederlandse schatkist te worden. Hoogervorst ziet er wel wat in, hij weet namelijk wat goed is voor het volk. Lijkt goedverdoemme wel een ouderwetse communist. En nee aan uw mening heeft hij geen behoefte, u bent namelijk maar dom gepeupel...

Reaguursels

Inloggen

Maar als je op hun stemde kreeg je een gratis pen :P

timbo | 15-03-05 | 15:32

tsja dat heb je he als je conservatief stemt..... Dan krijg je die bemoeizuchtige gekken op je dak...

Blauw | 15-03-05 | 13:22

pff oprotten met die snacktax. De heren clowns (ook wel genaamd politici) willen zeker wat vaker op vakantie?
Ik bestel mijn snacks voortaan (samen met mijn lege CD/DVD schijfjes) wel op eBay.

timbo | 14-03-05 | 21:07

@cloggie42
volledig met je eens!!!
Laat maar komen die vet-tax. Als de men eens wist wat overgewicht de samenleving kost, dat is echt bizar veel knaken. En al die mensen zijn op het moment dat ze ziek zijn (tgv. gerelateerde ziektes/aandoeningen) ook vaak niet in staat te werken dus kost het de samenleving dubbel zoveel geld. Ze zijn niet productief en ze kosten (heel veel) geld! Misschien is het niet het beste middel maar wel eentje die Jan-modaal misschien aan het denken zet wat overgewicht allemaal tot gevolgen kan hebben.

Bizar te zien wat dat hier op GS zoveel onwetendheid over dit onderwerp is en men direct dit soort maatregelen finaal basht! Ben zeer zeker tegen de manier waarop in dit land momenteel bestuurd wordt en kan me zeer opwinden over het haagse vliegen afvangen, maar over deze maatregel niets dan lof! (als de opbrengsten tenminste naar subsidie op groente en fruit gaan....)

P. Aardereet | 14-03-05 | 20:44

Ze moeten gewoon zon handig lichaamsvet verhoudings metertje bij de snackboer - muur plaatjes. Dan stellen ze gewoon een norm, en kan je vooraf zien of en voor hoeveel je in aanmerking komt voor extra tax. Kan trouwns ook mooi bij de sigaren boer - automaat. ff blazen om de longinhoud te bepalen...

Ja voor u kost deze legging ?120,50

Stalinorgel | 14-03-05 | 17:39

kroketje duurder want daar woor je dick van.
vibratortje goedkoper want daar wordt je nooit dick van.

StyleTTo | 14-03-05 | 17:14

alle mensen met een duits postuur: bedankt !

rmp | 14-03-05 | 15:23

alle mensen met een duits postuur: bedankt !

rmp | 14-03-05 | 15:22

Blij dat ik niet meer in Nederland woon. Trouwens het zou veel handiger zijn om de olie extra te belasten, dan heb je gelijk al het frituur en bak eten te pakken.

espana4ever | 14-03-05 | 15:08

Picture this: Hoogervorst met een voetje vastgespijkert op een plankje, armpjes gekortwiekt, en een grote trechter vastgesnoert op dat vette gezicht van'm.
Voor een euro mag je dan onbeperkt kroketten en frikandellen door die trechter naar binnen persen.
Zijn ontplofte lever verkopen we per opbod op ebay. Ongezien de tief, achterlijke reuzelmongeaul!

Conan de Rabarber | 14-03-05 | 12:09

straks willen ze de snorfiets en snorscooter ook noch gaan verbieden.
wat een stelletje armlastige figuren staan hier aan het bewind.
sjonge jonge noch an toe.

roelofw | 14-03-05 | 11:28

Potverdikkeme, het lijkt wel of ik in telepathische verbinding met Den Haag sta.
Onlangs zei ik tegen mijn snacks-verslindende puber straks zijn die dingen niet meer te betalen horr!!
hoezo dan? welnu, de bevolking wordt te dik en daar moet wat aan gedaan worden dus zal er in de toekomst wel een vet-belasting geheven gaan worden. Moet ik via Geen Stijl vernemen dat hier serieus aan gedacht wordt. Arme pubers van Nederland.

sharia | 14-03-05 | 09:45

Tja... Eerst sigaretten, toen drank en dadelijk Snacks. ALS IK NIET GEZOND WIL LEVEN DOE IK DAT NIET !!!! Denken ze nou echt dat wij zelf niet weten wat goed of slecht voor ons is.

gwdtjuh | 14-03-05 | 09:32

Typical dutch als iets slecht is dan maar extra belasting heffen,maar het probleem ook daadwerkelijk bij de wortels aanpakken nee!Immers met VET-TAX wordt onze schatkist weer aardig bijgevuld!
Nee op de basis school moet er veel meer uren aan sport gedaan worden zie amerika!
Jeugd moet aktief gemaakt worden dus sport en voorlichting over voeding!
Trouwens dit is ook een morele plicht voor de ouders,helaas nemen heel veel ouderpaartjes kinderen terwijl ze zelf niet in staat zijn deze kids op te voeden!
Misschien is het verstandig, invoering van een diploma hoe ik kinderen moet opvoeden?

nummertje | 14-03-05 | 09:31

Logisch dat iedereen overgewicht heeft als een broodje ham/gezond 2 keer duurder is dan een broodje kroket.
Persoonlijk ben ik hier wel een voorstander van.
Maar het geld wat binnenkomt moeten ze besteden in het goedkoper maken van een broodje ham!!

boggel | 14-03-05 | 09:04

zo zie je maar weer dat het kabinet een stelletje sukkels bij elkaar zijn

Hoax.hx | 14-03-05 | 08:50

iemand die zulke uitspraken doet heeft volgens mij te zwaar getafelt?

roelofw | 14-03-05 | 08:07

Ik stel voor dat we de kabinettax gaan invoeren, weer iets wat slecht is voor de burgert en dus heffen we daar maar extra belasting over.

Boomer | 14-03-05 | 07:56

het word toch echt tijd voor geert.
zodat we van dit stelletje kleurloze figuren afkomen wat zich regering noemt.
het ene 8erlijke voorstel na het andere komt eruit .
ze weten echt niet hoe ze aan geld moeten komen en dan doen ze maar domme uitspraken.
dit kabinet mag wat mij betreft liever vandaag noch vallen dan morgen.
(vettax je krijgt toch echt een scheurbuik van het lachen)

roelofw | 14-03-05 | 07:20

Hoe moet je in vredesnaam bepalen welke levensmiddelen 'vet' zijn en welke niet? Is dat dan een extra TAX op producten met verzadigd vet of onverzadigd vet zoals olie? Van de laatste wordt je namelijk niet dik...
Dik wordt wel de staatskas als deze luchtballon wordt omgezet in daden..
What's next? Belasting op uitademen? We stoten natuurlijk een grote hoeveelheid schadelijke stoffen uit als mens, zoals de gassen en de geur waarmee we onze omgeving vervuilen ( ga maar eens s'ochtends in een volle trein staan) ...

Kat | 14-03-05 | 05:53

Zolang het broodje gezond duurder is dan een broodje kroket weet ik wel wat ik neem. Kroket is AL 1 euro op sommige plaatsen en het broodje gezond is soms gewoon 4!! Euro!. Tja, als je ze dan gelijk maakt dan is het nog te duur. Maak het dan zo dat een winkelier beloond wordt wanneer hij de broodjes gezond knetter goedkoop maakt.

Ruffprofessional | 14-03-05 | 00:18

Ik hoorde in een andere discussie dat de croquet niet word getaxt, maar de friqueadel wel. - Misschien krijgt deze wel een lager tarief zoals brood of melk, warme vette happen zijn toch een eerste levens behoefte in Kikkerland?

Jan onder Modaal | 13-03-05 | 23:52

Meest achterlijke idee ooit. Rokers en drinkers betalen al extra, nu ook de eters.

Framoes | 13-03-05 | 23:35

U ziet dit allen verkeerd. Dit is een anti-terreur aktie.
Als u aan een varkentje denkt, denkt u aan ?dik? ?vet? ?modderworstelen? ?vies? naja u kent het wel, de media stond er bol van lately. Dus als we allen wat meer op een scharrel kip of afgetrokken haantje gaan lijken, worden we veel apetijtelelijker en houden we wat beter de geitjes bij.
Hou moed, we zijn goed opweg!

Zij rekende nog even door op de kosten, baten en lasten status van ons kabinet.

MooniKa | 13-03-05 | 23:34

puiepisser 13-03-05 @ 20:02
leer ff simpel te vreten ? hoe doe je dit ? ok je vreet geen kip ! ook geen karbo ? en een bieflapje lust je ook niet ? oke ik ben boos vreet ff eeen stuk kaas ( uit de melkfabriek)

web_grazer | 13-03-05 | 23:13

Wat zal prominent VVD-ster Erica Terpstra hier
nou lijkt mij simpel verbiedt haar om over onze rug en andere comitees op bezoek te komen en laat ze uit tv drenthe wegblijven gadver wat een provo die ergens in drenthe en dan heeft ze ook nog een kutmercedes waar haar vette reet niet inpast achter de tamboer zet rot op met die uitvreter

web_grazer | 13-03-05 | 23:05

Geageer blijkbaar te laat. Doei........ Ga pitten.

puiepisser | 13-03-05 | 22:27

@kucas: je moet zakken verbieden. valt er ook niets te vullen.

puiepisser | 13-03-05 | 22:21

@lucas: Ik ben nog niet zover maar t.z.t. mag je mij daarvoor misbruiken. Doe je zelf niks dan?

puiepisser | 13-03-05 | 22:12

Juischt. En zakken worden verboden. Valt er ook niks te vullen.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 22:08

@lucas: stoelen incluis pluche weg. Iedereen gaat maar staan en dan hou je vanzelf iedereen over die echt hart voor de zaak heeft.

puiepisser | 13-03-05 | 21:55

"Ik ben bijvoorbeeld tegen het consumerende karakter van onze bestaande maatschappij."
Waar kan ik stemmen? :-)

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 21:52

@cloggie: Ik ben het overwegend met je eens en bovendien lul ik niet alleen want ik ben ook bezig met de oprichting van een afdeling van een politieke partij. Ik ben bijvoorbeeld tegen het consumerende karakter van onze bestaande maatschappij. Ik ben mij ook bewust van de misstanden waar het om de oudere mensen gaat en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. wat nu? Niet lullen maar doen ..............

puiepisser | 13-03-05 | 21:44

Vet wordt je vooral van weinig bewegen. Typisch iets voor pluche-zitters als VVDers dus. Zie ook Hans van Baalen, prototype standaard overgweicht. Veel lullen, veel bier zuipen, maar iets doen, ho maar.
Daarbij rijden VVD-ers doorgaans graag auto, want ze willen graag gezien worden in hun verlengstuk, waardoor ze nauwelijks bewegen. Nee, dan Donner, die gaat tenminste op de fiets. (En steekt netjes zijn hand uit.)

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 21:40

@ cloggie42 Yep. Op de agenda zetten: graag, maar doe het dan niet zo dom; hij zet zich (ook bij GS) al met 3-0 achter door de aanpak, terwijl het onderwerp veel beter verdient.

vraagstaart | 13-03-05 | 21:35

@ puiepisser De Oplossing heb ik natuurlijk ook niet, maar opvallend vind ik het volgende. Eeuwenlang is het vetgehalte van voedsel een zorgpunt geweest, maar dan omdat er te weinig was. Het binnen krijgen van een minimum aan vetten om te kunnen overleven en werken was dagelijks een strijd; de voedingsgewoonten van de klassen die dat probleem hadden waren dan ook daarop gericht. Dik zijn was een teken van rijkdom. Inmiddels zijn we in NL nu zo'n 40 jaar in de situatie, dat praktisch iedereen altijd genoeg te eten heeft; het recreatief eten is normaal geworden. Gecombineerd met weinig beweging (in de jaren 60 ging iedereen op die fiets naar het werk, door weer en wind en nu alleen degenen die er vlak bij wonen of de beweging echt willen) onstaat er een omgekeerde situatie: niet te weinig, maar te veel vet. Het zou m.i. de moeite waard zijn om daar in termen van verleiding iets mee te doen: mensen bewust maken maar vooral ook de mogelijkheden scheppen om snel, simpel en gezond te eten. Snel en simpel is nu vooral vet; MacDonalds is als enige (?) bezig met ook gezondere snacks, maar de verslavende werking van koolhydraten en vooral suikers ban je niet 1-2-3 uit. Zo'n snacktax is het zoveelste regeltje, vergelijkbaar met stenengooiers aanpakken door aannemers te beboeten die spullen onvoldoende veilig opbergen. Alsof je een bon krijgt omdat je het de inbreker te gemakkelijk maakt! Begin bij de bron, het "waarom" als je echt iets wil bereiken, lijkt me, en geeft dan mogelijkheden om dat te realiseren. Daar zou "de politiek"zich m.i. mee bezig moeten houden.

vraagstaart | 13-03-05 | 21:30

@puiepisser:
kom eens een dagje in een willekeurig ziekenhuis kijken op de poli cardiologie, diabeteszorg, stoppen met roken; afgezien van een erfelijke component, is er een sterk verband tussen overgewicht en sociale klasse en opvoeding;
ik ben erg verbaasd over de ongelooflijke domheid die hier om geenstijl over dit onderwerp wordt uitgekraamt; hier heb ik toevallig zelf nogal veel mee te maken en het is bedroevend om te merken dat nicks die ik eerder als slim, spits, gevat, humoristisch, etc. bezig zag, nu redelijk massaal Hogervorst dissen en niet in de gaten hebben dat ze gewoon met hun kop in het zand staan, wachtend op "the big one";
get real, het aantal mensen met morbide overgewicht is de afgelopen 5 jaar (!) in Nederland verdubbeld.
nix "amerikaanse toestanden of problemen" de grafieken van het consultatiebureau wat betreft ontwikkeling van kleuters is net zo zorgwekkend; in 15 jaar tijd zie je de gewichtsproblemen in de grafieken nu ontstaan bij kinderen vanaf 6 (!) jaar.
het probleem is dat onze economie voor een groot gedeelte draait om "consumeren".
ik vind dat hogervorst groot gelijk heeft om dit onderwerp op de agenda te zetten;
echter, geen woorden maar daden (nederlandse regering heeft nog nooit echt blijk gegeven iets aan primaire preventie te willen doen, c.q. budgetten daaraan te alloceren).
da´s het enige bezwaar wat ik heb: makkelijk lullen, maar niet poetsen.

cloggie42 | 13-03-05 | 21:21

@vraagstaart: bedankt. Dit bevestigt mijn vermoeden. De vraag is vervolgens wat je daar aan kunt doen. Zorgen dat iedereen de kans wordt geboden op beter onderwijs? Dat hele krokettenverhaal is volgens mij immers niets anders dan de zoveelste publiciteitsstunt van iemand die daar blijkbaar niet verder over na hoefde te denken.

puiepisser | 13-03-05 | 21:12

@vraagstaart: welk onderzoek? van wie? Staven!! Het is boeiend om de relatie te leggen maar ik neem aan dat uit dat onderzoek ook blijkt dat nog andere factoren worden genoemd die daar, qua causaal verband, nog aan voorafgaan. Wanneer je dat nu niet kunt bewijzen verwijs je naar een flut-uitkomst. Kom maar over de brug.

puiepisser | 13-03-05 | 20:41

@vraagstaart
Je wordt vet van niks doen en je wordt vet van het goedkoop eten. Dat verklaart de spekzucht van zowel Hanna Tokkie als van Hans Van Balen.

blawablawa | 13-03-05 | 20:39

Dank voor de verheldering, puiepisser. Misschien heb je hier iets aan www.bsl-labs.com/proddetail.php?i=113

En mocht het je interesse hebben. Je hersens gebruiken niet meer energie bij het oplossen van een probleem dan bij het kijken naar SBS6. Dus spektax is ook niet aftrekbaar voor genuttigde kroketten tijdens zwaar denkwerk, zoals die nodig is voor het oplossen van de ingewikkelde sociale problematiek op dit moment.

blawablawa | 13-03-05 | 20:35

VVD-ers het vaakst vet? He-laas. De "sociale onderklasse", prachtig woord trouwens, verkeert het meest bij de lokale vetsmelterij. Een echt mooie Tokkie stroomlijn vergt regelmatige (3 x daags?) inname van vette bagger; deze week nog werden onderzoeksresultaten gepubliceerd waar een 1 op 1 relatie werd gelegd tussen vetzucht bij vrouwen en opleiding / inkomen; dom = dik was de uitkomst. Sorry Lucas!

vraagstaart | 13-03-05 | 20:28

@blawablawa: Van werken word je mager want dat kost energie. Dat geldt zelfs voor je hersenactiviteit. Dus ................

puiepisser | 13-03-05 | 20:26

VVD-ers die hard werken? Vast wel ja. Huhu. Typisch arbeidersvolk.
*Kijkt naar Hans van Baalen*
Euhm.. Ja.. Een echte slanke sportheld... Heus geen Minerva-lid ofzo...
Zie ook de reactie van Artje.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 20:24

> Volgens mij zijn vooral VVD-ers het
> vaakst vet.
Die werken ook het hardst en krijgen geen baantje toegeschoven, maar moet alles zelf doen. Door al die inspanningen word je vanzelf een ronde ton.

blawablawa | 13-03-05 | 20:18

@Lucas, van die belastingopbrengst krijgt de VVD-aanhang geld erbij met iedere kroket die daar naar binnen wordt gewerkt!! Daarna krijgen we toch iets links en de tijd die daar tussen zit zou ruim voldoende moeten zijn om de zaak dicht te laten slibben.

puiepisser | 13-03-05 | 20:17

Vladimir ben jij zo'n bodybuild homo?

Pannie | 13-03-05 | 20:15

> Geef eens subsidie (ik haat het woord)
> aan de sportschool. In plaats van aan
> het concertgebouw waar ik nooit kom.

Tsja... :-/ Als ik het niet interessant vind, is het dat voor anderen ook niet. Als anderen het niet interessant vinden, zijn ze niet goed bij hun hoofd. Prima samenvatting van het huidige sociale egocentrisme.

blawablawa | 13-03-05 | 20:15

@linksepiemel

Helemaal waar. Daarom is het ook de leukste partij, want veel geld, vreten, zuipen, roken, grote auto's, bontjassen, grote huizen en vooral veel vlieguren. Stem al jaren VVD.

artje | 13-03-05 | 20:14

Volgens mij zijn vooral VVD-ers het vaakst vet.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 20:08

@vladimir
je hebt helemaal gelijk, het zijn juist de suikers die de vetzucht veroorzaken...
shit, nu breng ik die flutambtenaartjes natuurlijk op een nieuw idee: accijns op cola, fristy, chocola, suikerspinnen.... joepie, kassa!!

DikkeLeo | 13-03-05 | 20:06

Belasting heffen op rotzooi? Rotzooi verbieden!! Als je weet dat die stukjes kip van een van de hamburgergigantjes zijn losgeweekt van botjes met nog een beetje vlees eraan (afval dus) dan hoef ik al niet meer. De superwinsten vervliegen via onze westkust over de oceaan. Hoera marktwerking!!

puiepisser | 13-03-05 | 20:02

@Vladimir
om een beetje gezondbezig te zijn kan je ook gratis gaan joggen of fietsen in de buurt van je huisje wel zo goedkoop en gezond

Koning Admiraal | 13-03-05 | 19:58

Nogmaals: het is dus helemaal niett waar dat 'vet' eten dik maakt. Nog dikker maken waarschijnlijk geraffineerde koolhydraten. De wetenschappers en diëtisten zijn er nog lang niet uit. Dus deze maatregel is volkomen voorbarig en wat mij betreft overbodig.

Beter idee van die KUT politici zou zijn:

Het kost mij zo'n 70? om naar de sportschool te gaan (excl. parkeergeld!!).

IPV lekker vet eten te belasten (waar weinig mis mee is mits je ook beweegt en niet té veel suikers eet).

Geef eens subsidie (ik haat het woord) aan de sportschool. In plaats van aan het concertgebouw waar ik nooit kom.

Proost.

Vladimir | 13-03-05 | 19:51

@JeanB25
Ja het was inderdaad de VVD die zo graag gastarbeiders wou, maar het was toch echt Joop den Uyl die besloot dat het zo zielig zou zijn om ze weer terug te sturen na een paar jaar hard werken. Nederland had net als bijvoorbeeld Zwitserland ze gewoon na een paar jaar weer eruit moeten trappen.

Koning Admiraal | 13-03-05 | 19:49

Tokkie 4 life gratis kroketten voor iedereen.

Graftak | 13-03-05 | 19:48

Ik zeg: belasting heffen op eten, dan ook belasting heffen op hypotheken...

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 19:47

@Che, Binnen de huidige wetgeving is er nog genoeg mogelijk. Begin bijvorbeeld een eigen partij.

puiepisser | 13-03-05 | 19:46

Nogmaals, je moet geen belasting heffen op het eten van vet, maar op het te dik worden van mensen. Iemand die bijvoorbeeld 3 keer per week sport zal een stuk minder last hebben van overgewicht. Het slaat nergens op zo iemand meer te laten betalen omdat hij anders te dik zou worden. Andersom geldt ook: iemand die weinig vet eet, maar de hele dag achter de computer en TV zit niks extra te laten betalen. Daarom moet je kijken naar, om het maar even begrijpelijk te houden voor VVD-ers, het netto-resultaat over hoe een product (mens) zich over een jaar ontwikkeld heeft qua voedsel consumptie.

King of controversy | 13-03-05 | 19:43

@koning admiraal
Wil je wel meebetalen aan alle kosten die komen kijken bij "gezond" oud worden? Wil je dat betaalbaar houden, dan moet je de pensioengerechtigde leeftijd vaststellen op 75 jaar. Laat mensen nou maar jong sterven. Welvaartsziekten zijn goedkoper dan ouderdomsziekten.

artje | 13-03-05 | 19:42

Iemand noemt Zweden. Daar zijn alle producten in de supermarkt belast met accijns. Ze betalen daar ook meer belasting dan wij hier. Gek genoeg gaat het daar economisch en sociaal gezien het beste in heel Europa.

"Koning Admiraal, je visie op Den Uyl is erg kort door de bocht. PvdA is altijd een passant geweest in de kabinetten. De invloed van KVP/CDA is vele malen groter geweest op de rotzooi van nu. Overigens was het de liberale VVD die vanuit hun achterban gesmeekt heeft om de Turkse en Marokkaanse "gastarbeiders". Daarna hebben ze er meer dan 30 jaar niets over gezegd.

JeanB25 | 13-03-05 | 19:42

@koning admiraal, je hebt het over de kosten die overgewicht veroorzaken maar heb je wel eens nagedacht over de (sociale, jawel!) factoren die dat overgewicht veroorzaken?

puiepisser | 13-03-05 | 19:40

@jimmy:
Ik stel voor dat je dan ook je hele huis vol hangt met camera's en die 24/7/365 laat monitoren door de overheid. Misschien ruk je wel teveel? Misschien gebruik je thuis stiekum dope? Ook slecht voor de gezondheid! En hoe meer je 'fout' doet, hoe meer bekeuringen je in de bus krijgt. Lang leve Big fucking Brother. George Orwell krijgt nog zijn zin in dit achterlijke apenland.
-
We worden al decennia geregeerd door dwazen die denken te weten wat goed voor ons is. En doe je niet mee? KATSJIENG! Boete!! Dan compenseren we je gedrag alvast bij voorbaat bij de schatkist.
-
En of het nu VVD heet, PvdA, SP, GroenNix, CDA of D6,6. Het maakt allemaal geen HOL uit. Nederland is verworden tot een semi-communistisch land waar de economie inmiddels voor meer dan 55% wordt bepaald door overheidsuitgaven!
-
We moeten verdomme weer eens met de trekker en de hooivork naar Den Haag om dat rapalje eruit te mikken. Daarna stoten we door naar het prinsenspul om meteen een einde te maken aan het koningshuis.
-
Viva la revolucion!!

Rest In Privacy | 13-03-05 | 19:39

Maar waar hebben we het over.

Graftak | 13-03-05 | 19:36

en wat dan met die aandelen febo die zijn ook geen ruk meer waard op deze manier

mir | 13-03-05 | 19:32

@ lucas
Ik zeg ook helemaal niet dat ik een liberaal ben of dat ik dit beleid zo goed vind omdat het zo liberaal is. Het gaat me er alleen om dat ik niet hoef mee te betalen aan de kosten die overgewicht veroorzaken voor de samenleving, maar dat de mensen die zich vol proppen met kroketten en frika(n)dellen dat maar lekker zelf doen.

Koning Admiraal | 13-03-05 | 19:30

Dat de vervuiler moet betalen etc. kon ej wel eens gelijk in hebben. Echter, een echt liberale partij zou er niet eens over denken om burgers nog meer belasting te laten betalen.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 19:24

Konig Admiraal, je hebt duidelijk niet door wat de ware betekenis is van LIBERAAL.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 19:23

@links lulletje
Ik ben geen VVD-er, heb meer met D'66. Ik vind dit kabinet niet een zege maar toch kan ik vaak met het beleid wel leven. De meeste problemen van het huidige kabinet, gekut met Turken en Marokanen en enorme staatsschuld, zijn te danken aan de grootst linkse lul aller tijden, Joop den Uyl. Ik was trouwens ook geen tegenstander van Paars.
Maar wist jij dat diabetes, hart- en vaatziekten, kransslagadreverkalking en andere fijne ziekten. de maatschappij best veel geld kosten? Vast niet anders was je niet zo gaan schreeuwen. Nu vind ik dat mensen die wel goed met hun lichaam omgaan niet hoeven mee te betalen aan de behandelingen die zijn veroorzaakt door het schransen van anderen. Nu kan je iedereen in een hokje gaan stoppen en met camera's gaan volgen maar dat geeft een enorme rompslomp denk je niet? Dus handiger lijkt me een snacktax, oftewel het de vervuiler betaalt principe. Dit principe steun ik niet alleen bij snacks maar ook bij roken en autorjden. Bij autorijden wil ik nog veel verder gaan met een variabele kilometerheffing. Het tarief per kilometer die je rijdt is dan afhankelijk aan zowel tijd (spitsuren extra duur maken) plaats (binnensteden duurder maken) auto (rijden in auto's met hoog verbuik duurder maken). Dan kan ook meteen de BPM afgeschaft worden en zorg er maar voor dat de kilometerheffing zo hoog wordt dat minstens een derde van de file's verdwijnen. Naast dat ben ik voor afschaving van de hypotheekrente iets wat bijvoorbeeld de Pvda niet eens durft te zeggen. En ik zal trouwens ook de vlag uithangen als Turkije lid wordt van de EU. Kortom ik ben een ras VVDér.

Maar we hadden het over een accijnzen op snacks dacht ik en als jij een beter oplossing weet om te voorkomen dat heel Nederland straks de lichaamsbouw heeft van Sugar Lee Hooper moet je dat maar eens gaan vertellen.

Koning Admiraal | 13-03-05 | 19:19

betaal al jaren 5 euri voor me kroket dus geen verschil dan!!!

De Bok | 13-03-05 | 19:14

De VVD liberaal? Me vette reet! Mag ik godverdomme zelf uitmaken hoe ik leef?! Ik vreet, zuip en rook met veel plezier en realiseer me dat ik jong zal sterven. Geen AOW, pensioen en verzorgings- of verpleegtehuis. Deze jongen bespaart de samenleving een vermogen. Kijk, ik hoef geen standbeeld en ook geen lintje van Bea. Maar een beetje respect en zo nu en dan een schouderklopje lijkt me wel op zijn plaats. Zo, nu eerst ff naar de snackbar. Sterruf van de honger.

artje | 13-03-05 | 19:13

Allereerst hulde aan Lucas. Het "probleem" lost zich vanzelf op. Wanneer dit kabinet nog langer door mag gaan krijgen we binnenkort echt een goedkopere ziektekostenverzekering voorgeschoteld. We moeten dan echter wel bereid zijn om te tekenen voor de pil van Drion met als gevolg dat we die als individu moeten slikken wanneer we op jaarbasis een te grote aanslag dreigen te plegen op de gezondheidszorg. Of we gaan gewoon de euthanasiewet nog verder verruimen. Maar waar hebben we het over .............

puiepisser | 13-03-05 | 19:10

McDonalds voelde dit zeker al aankomen, met hun nieuwe assortiment. Ik vind het idee goed. Denk dat een ieder er over eens is dat er hiervoor een oplossing moet komen. Vet 'vet' belasten is een optie, denk dat een stap zoals McDonalds doet ook een grote bijdrage zal geven.

viss0r.de.la-m0r | 13-03-05 | 19:06

Ik kan langzamerhand alleen nog maar redenen verzinnen om te emigreren uit dit land, en steeds minder om er te blijven. Ik ben waarschijnlijk niet de enige hoogopgeleide die er zo over denkt,over 50 jaar is dit land een groot ghetto van kansarmen omdat alleen degenen achterblijven die geen middelen hebben om te verkassen.

nietus | 13-03-05 | 19:06

"waarom krijgt Hoogervorst ongezien geen tyfus?"
Duidelijk een filosofische vraag waar elk mens zich vroeg of laat mee bezig houdt.
Maar: is het zo'n verrassing? Eerdere 'oplossingen' van de VVD waren van hetzelfde laken een pak: kamernood bij studenten--> Studenten die te lang blijven zitten gewoon eruit trappen, ongeacht de krapte op de woningmarkt. Financiering van psychotherapie--> Psychische problemen (zoals persoonlijkheidstoornissen) gewoon bagataliseren en voortaan nog maar een zeer beperkt aantal sessies vergoeden. Kostenpost chemotherapie--> Gewoon chemotherapie weigeren aan kankerpatienten. Had je je maar goed moeten verzekeren (is dat even pech, weer een burger weg...)
Terrorismebestrijding--> Iedereen die verdacht is meteen schuldig laten bevinden.
WAO-problematiek--> Ziekten negeren en artsen opdracht geven iedereen goed te keuren, al zitten ze in een rolstoel. Moderne ziekten als ME, RSI--> Net doen alsof ze niet bestaan.
Studiefinanciering-->Gelijkheid afschaffen zodat er op den duur zo weinig studenten bestaan dat studeren uberhaupt geen kostenpost meer is.
AOW-kosten-->VUT afschaffen. Al heb je veertig jaar met stenen lopen sjouwen, dikke vette pech hebben dan!
Defensie--> Geen geld? Geen nood, gewoon blijven kopen die kruisraketten. Een beetje legerleiding heeft schijt aan bezuinigingen.
Cultuur--> volledig afschaffen. Betuwelijn--> Toch bouwen, ook al is het niet rendabel. (Zie ook: Schiphol, vijfde baan--> geluidsoverlast bestaat gewoon niet.)
Al met al een prachtige opsomming van daadkrachtige en vooral LIBERALE en BURGERGEZINDE (zie ook: grijs kenteken) oplossingen van die fijne VVD. Mooie partij zeg ik, voorwaar een mooie partij.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 19:05

@ Jimmy
ik weet inderdaad zelf wel wat goed voor me is. Ik weeg 60 kg en ben 1,85. Verder heb ik een vrij lage bloeddruk dus af en toe een lekker zout patatje kan voor mij eigenlijk geen kwaad. Waarom zou ik er dan meer voor moeten betalen?

King of controversy | 13-03-05 | 19:03

Ben benieuwd naar die spotjes van Postbus 51. Misschien krijg je er wel honger van.

Ganglion | 13-03-05 | 19:01

Het lijkt mij een goed idee. De prognoses duiden erop dat Europeanen de Amerikanen gaan bijbenen in overgewicht.

Wat is nu erger? heel je leven aangekeken te worden op je te vette lijf of van overheidswege een stimulans om het niet te doen. Ik ben het vaak eens met Geenstijl, maar nu niet. Dit is naar mijn mening ontzettend belangrijk. In Zweden wordt er al op het werk getest op overgewicht en cholesterolgehalte.

Dat het een betuttelende maatregel is, zal ik niet ontkennen. Maar de redenering dat je zelf wel weet wat goed voor je is, lijkt me naief. Wel eens gekeken hoeveel jongeren (en ouderen) rondlummelen in McDonald's & bij de snackbar in hun vrije tijd.

Invoeren deze maatregel, liever nu dan morgen.

jimmy | 13-03-05 | 18:59

No problem. Het met deze tax binnen te halen geld kan dan ten goede komen aan de verlaging van de prijs van groente en fruit.

Zippy | 13-03-05 | 18:59

@ King juist! Het idee, de bedoeling is OK maar de manier waarop het weer moet.... mijn hond is nog democratischer...

vraagstaart | 13-03-05 | 18:50

Ik denk dat het idee erachter op zich wel goed is, namelijk bestrijding van het overgewicht in Nederland. Het middel is echter totaal verkeerd gekozen. Volgens mij zou een beter voorstel zijn om de Waag weer in ere te herstellen en iedereen in Nederland te wegen. Vervolgens maak je daar de extra belasting van afhankelijk.

King of controversy | 13-03-05 | 18:49

Wat een mongeaul!

Ridder Schransgraag | 13-03-05 | 18:31

Snacktax!! Hoogervorst, de Josef Stalin van de gezondheidzorg! Van *mijn* VVD; is die man he-le-maal gestoord geworden? Doet de omgang met JP dit soort dingen met je? Waar is Wiegel als je hem nodig hebt? Sinds wanneer is Nederland zo'n afzichtelijke politiestaat geworden dat werkelijk alles met regelgeving "moet" worden opgelost? Waarom ga ik nu een borrel nemen en emigreren naar een andere planeet? Waarom lees ik een posting van Lucasdeprogressievepenis en ben het daar deels mee eens? Waar zijn de andere 700.000 hypotheekgevers gebleven, Lucas? Waarom loopt mijn SUV 1 op 6? Waarom moet ik meer parkeergeld betalen in Leiden, zien ze me daar liever rijden dan stilstaan? Waarom wil ik altijd een dubbelbelaste goulashkroket als ik marokkaanse kief heb gerookt? Waarom krijgt Hoogervorst ongezien geen tiefus?

vraagstaart | 13-03-05 | 18:31

Kut!!! Ik dacht ff snel te zijn, staat het hier al op de site :(

RedStar | 13-03-05 | 18:29

zijn de tokkies gelijk weer falliet...

jdz | 13-03-05 | 18:28

heb je metabool syndroom? ja, als je drie van de 5 onderstaande criteria scoort:
1) buikomtrek 102 cm (mannen), 88 cm (vrouwen)
2) HDL (goede cholesterol) lager dan 1,03 (mannen), 1,3 mmol/ml (vrouwen)
3) triglyceriden hoger dan 1,6 mmol/ml
4) een bloeddruk hoger dan 130 over 85 mmHg
5) een nuchterglucose hoger dan 6,1

als je niet weet wat het allemaal inhoudt en je zit meer dan 2 uur per dag achter computer te f5-en of tv te kijken en heb je inmiddels de zgn appletjesvorm dus vet om de buik, dan ben je op termijn ook aan de beurt.
waarvoor? diabetes, hart- en vaatziekten, kransslagadreverkalking en andere fijne ziekten.
kost de maatschappij best veel geld, maar dat is niet zo boeiend het is vooral voor je zelf volkomenkut.nl

cloggie42 | 13-03-05 | 18:27

Verheug me al op het moment dat collega's die vet willen eten dat buiten of in een afzonderlijke kantine moeten doen.
-
Dat McDonalds hamburgerdoosje met een foto van het lijk van een 600 ponder die gestikt is in zijn eigen vet.

Frids | 13-03-05 | 18:15

@Koning Spelvout: ah ja, nu de Linkselul gaat zeiken ben je ineens weer he-le-maal PRO-VVD. natuurlijk. Terwijl je al jaren VVD stemt onder het motto: 'ik maak zelf wel uit wat goed voor me is.' Helaas, je gedroomde liberale heersers hebben je genaaid waar je bij stond, en jij laat je maar wat graag een rad voor ogen draaien. 'De vervuiler betaalt.' Laat me niet lachen man. Als links dergelijke opmerkingen maakt over auto-gebruik sta jij als eerste op je achterste benen 'omdat jij zelf wel wilt uitmaken wat je doet.' Als GroenLinks een opmerking maakt over SUV-gebruik is het 'liberaal' voor en 'eigen beslissing' na. Maar keer op keer blijkt dat de Napoleonnetjes als Hoogervorst voor geen ene zak geinteresseerd zijn in JOUW vrijheid. Het is dankzij sukkels als jij, die jaar in jaar uit de VVD-propaganda slikken dat zij de vrije hand hebben. Maar je komt er niet meer onderuit: een anti-rook en anti-vet beleid als het huidge beleid is ABSOLUUT NIET liberaal. Je zult dus moeten toegeven dat je op de verkeerde partij gestemd hebt. Je bent dus een loser. Een sukkel, die geloofde in sprookjes. Een rechtse rakker die dacht dat de rechtse zakkenvullers wel te vertrouwen waren, in tegenstelling tot de linkse. Want ja, links is fout gebleken, dus rechts zal het nu wel goed doen. Niet dus. Het beleid van Balkenende II is nu al net zo smerig, verrot, anti-burger en zakenvullend als alle versies van Paars. Ook jouw partijtje van villabezittende corpsballen in pak (HANS VAN BAALEN!) heeft er helemaal niks van gebakken en heeft haar volledige electoraat verraden. De enige die overblijven zijn de 300.000 huizenbezitters met hypotheek, de rest moet teleurstellend nee schudden en zich schamen.
P.S.
Hans van Baalen, dankzij hem zijn ook wij In Nederland straks medeschuldig aan grove schending van de mensenrechten. Quote: 'ik heb liever Afghanen op Quantanamo bay, dan in het laakkwartier.' Bedankt VVD!
De VVD: niet voor jou? Da's dan PECH HEBBEN!
Liberaliteit anno 2005: wie zijn zakken niet snel vult heeft gewoon PECH GEHAD!

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 18:14

Strak plan fuckje , je lijkt me goed gezelschap .

BL!ZZ | 13-03-05 | 18:14

anyway, we gooien ff wat ballen in t vet en gaan wat schranzen, see you all later!

fuckje | 13-03-05 | 18:05

In de jaren zeventig dachten ze nog, dat ze de maatschappij konden veranderen. Dat was nog tot daaraan toe.
Maar nu denkt het establishment, dat het de mens kan veranderen. Hoogervorst wil een nieuwe mens scheppen. Nou ja, wie zou daarover verbaasd staan? Zijn soort gunt de gewone man sowieso al niet meer dan een portie konijnenvoer.

Han vander Horst | 13-03-05 | 18:03

Hoogervorst is de hoer van de markt.
Du moment dat het hip wordt om groen te eten en iedereen laat de vette bek staan, verandert de snacktax in een snack-subsidie en introduceert men nationwide de groentax.
Kortom het is hypocriet beleid. Zodra politiek weer wat verneukt gaat de belasting gewoon omhoog en meevallers verdwijnen via de achterdeur. Uw schuld; u stemt. Ongezien de tyfus.

Merovech | 13-03-05 | 17:54

Uit veel onderzoeken van de laatste 30 of wat jaren blijkt juist dat vet HELEMAAL niet zo ongezond is en koolhydraten (vooral de geraffineerde) HEEL ERG slecht zijn.

Die amateur politici in NL roepen maar wat!

EN ik onderschijf dit van harte:
In een vrije maatschappij hoor je ZELF te beslissen of je je doodzuipt, doodvreet, doodsport of doodrookt. Daar heeft de overheid geen HOL mee te maken!!!!!

Vladimir | 13-03-05 | 17:53

verplicht gym, yak!!!
"als ik 1x fluit springen jullie allemaal omhoog, als ik 2x fluit springen jullie allemaal LANGZAAM naar beneden". dom vak, gym!

fuckje | 13-03-05 | 17:46

Het enige wat ik nog mis in dit overbemoei-zieke en waar kan ik nu nog een paar grijpstuivers roven behept landje is een duidelijk in woord en beeld weergeven waarschuwing die u inmiddels aantreft op pakjes rookwaar en die u de risico's meedeelt op het invullen van uw jaarlijks aangifte biljet teneinde u uw laatste pecunia te ontfutselen , iets in de trant van , ''het invullen van dit biljet geschiedt geheel op eigen risico'' , ''het werkt verslavend dus begin er niet aan'' zullen we er wel niet op aan treffen , dit te doen is slecht voor uw hart en bloedvaten en kan leiden tot beroertes en andere vreselijk pijnlijke ziektes of zelfs een pijnlijke dood . Ze zitten nergens mee hoor .( leiden mag u in dit verband ook lezen als lijden )
Een regering die bedrijven aanvalt omdat die door gestegen bedrijfskosten hun tarieven moeten aanpassen teneinde te overleven en zelf de tarieven op ( kijken of hier nog wat te halen valt ) , moet ik deze leden nog serieus nemen ?

Kort en bondig , deze bestuurders kunnen niet met geld omgaan en of u nu een kroketje of patatje eet interesseert ze niets alhoewel ? eet veel van dit spul en spek de regeringskas .

Gaat u nog stemmen de volgende keer ?
Wanneer is het zomerreces ? Die heerlijke rust .

BL!ZZ | 13-03-05 | 17:45

En kom nu niet aankakken met voorlichting want 90% van de postbus51 spots (die wij OOK betalen) hebben een effect van NUL komma NAX. De verantwoordelijkheid voor dikke kids ligt bij de ouders en bij niemand anders. Op school kunnen ze nog een extra stimulans geven (wat meer gymen) en that's all.

Rest In Privacy | 13-03-05 | 17:43

@Koning Admiraal
Ik stel voor mensen in kleine hokjes te stoppen en met een camera precies te controleren wat ze doen, hoeveel ze bewegen, wat ze eten en wat mogelijk hun staatsondermijnende denkwijzen zijn. Ouderen, zwakken, homo's en werklozen brengen we onder in instellingen voor het ondergaan van de 'speciale behandeling'. Verder verwachten we natuurlijk dat mensen in hun eigen onderhoud voorzien, want de overheid kan niet overal voor zorgen. Bijvoorbeeld door organen te verkopen aan de betergestelden.

blawablawa | 13-03-05 | 17:42

verplicht Geytemelk drinken????

fuckje | 13-03-05 | 17:42

@Koning Admiraal
Ik stel voor mensen in kleine hokjes te stoppen en met een camera precies te controleren wat ze doen, hoeveel ze bewegen, wat ze eten en wat mogelijk hun staatsondermijnende denkwijzen zijn. Ouderen, zwakken, homo's en werklozen brengen we onder in instellingen voor het ondergaan van de 'speciale behandeling'. Verder verwachten we natuurlijk dat mensen in hun eigen onderhoud voorzien, want de overheid kan niet overal voor zorgen. Bijvoorbeeld door organen te verkopen aan de betergestelden.

blawablawa | 13-03-05 | 17:42

verplicht Geytemelk drinken????

fuckje | 13-03-05 | 17:41

@KoningAdmiraal:
Er zit 50% belasting op je salaris
50% op je auto
Dan hebben we nog accijnzen op brandstof, alcohol, tabak en uiteraard BTW, gemeentebelastingen, assurantietax, you name it.
-
Topsport is ook niet goed voor je lijf. Gaan we straks sponsors van topsporters extra belasten omdat ze iemands lichaam de vernieling in helpen?
-
De overheid moet zich eens niet zoveel bemoeien met het private domein.
-
Het is allemaal volkomen aan het doorslaan. Europa bepaalt nu al hoe groot je deur moet zijn, de lengte van een veer van een wipkip, enz.
-
In een vrije maatschappij hoor je ZELF te beslissen of je je doodzuipt, doodvreet, doodsport of doodrookt. Daar heeft de overheid geen HOL mee te maken.

Rest In Privacy | 13-03-05 | 17:41

@Koning Admiraal;
[zunige huisvrouw mode/
Zonnebloem olie gaat ook prima, het lijkt me sterk dat die heffing gaat gelden voor alle oliën. Wat het voordeel betreft, ik maak van 1 kg riblappen ca 4 megakroketten + 15 bitterballen (product met 75% rundvlees). De tijd die ik er zelf mee bezig ben, dus exclusief het vlees stoven, is plm 30 minuten. Ik heb trouwens geen idee wat die dingen met 15% of minder vlees kosten in de supermarkt of snackbar, maar ik denk dat ik voor een euro of 4 klaar ben aan grondstoffen. En het smaakt nog beter ook.
/zunige huisvrouw mode]

vilmer | 13-03-05 | 17:40

@ jpschadde
Goed idee maar is daar dan geld voor? Weetje wat ik heb een ideetje hoe de overheid geld kan ophalen om mensen weer aan het sporten te krijgen het begint met een S en het eindigt op nacktax!

Koning Admiraal | 13-03-05 | 17:36

@Beasjt
En om te voorkomen dat het land nog zieker wordt moet de overheid een maatregel nemen om het gesnack tegen tegaan, weet jij een beter maatregel?

Koning Admiraal | 13-03-05 | 17:33

Die paardenlul kan ook gewoon het sporten aanmoedigen ofzo.. .. opflikkeren met je snacktax!

jpschadde | 13-03-05 | 17:31

Verbied dan alle snacks en verplicht sojamelk. Ofzoiets. Oh nee, wel Halal Sojamelk natuurlijk. Lang Leve Links.

Graftak | 13-03-05 | 17:29

ziek land

Beasjt | 13-03-05 | 17:29

Thnx for the info...

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 17:26

Zo'n frikandel is btw de enige "snack" die er gerecycled net zo uitziet als voor het consumeren........

fuckje | 13-03-05 | 17:25

Zo'n frikandel is btw de enige "snack" die er gerecycled net zo uitziet als voor het consumeren........

fuckje | 13-03-05 | 17:25

Dan krijgen alle linksdraaiende vega-tentjes natuurlijk subsidie van Links.

Graftak | 13-03-05 | 17:25

@geluidmaker
Waar haal jij het idiote idee vandaan dat Hanna Tokkie zelf wel kan nadenken over de invloed van nog een kroket op haar gezondheid.

Koning Admiraal | 13-03-05 | 17:25

@jemme101, de branche slachtofferen? Ik denk dat dat wel meevalt. Die accijns zal zeer laag liggen, misschien een dubbeltje per patatje. Verder heb ik bij een groothandel voor snackbars en restaurants gewerkt. Een aantal jaren geleden(1998 of '99) was er een zomer die zo nat was dat de aardappeloogst in Nederland voor een deel mislukte. Patat-hofleveranciers McCain en Aviko moesten hun aardappelen uit het buitenland inkopen waardoor de prijs steeg. In de pers is dit sterk gedramatiseerd vanuit diezelfde snackbarbranche. Men moest er rekening mee gaan houden dat het patatje "tijdelijk" met gem. f 0,50-0,75 duurder zou gaan worden. En aldus geschiedde. Nu viel die stijging relatief genomen nog wel mee, als de patatboer dezelfde omzet wou behouden als eerst dan had hij met een prijsverhoging van ca. 15-25 cent per patatje kunnen volstaan.
De "crisis" heeft ook niet lang geduurd, al na een paar weken begon de prijs al licht te dalen en binnen een paar maanden was de patat zelfs goedkoper dan vòòr de mislukte aardappeloogst. Hebben de snackbars hun "tijdelijke" prijzen weer verlaagd naar de originele prijs? U mag 1 maal raden!

JeanB25 | 13-03-05 | 17:24

@Noisemaker
Nee, dat kunnen ze niet. Iedereen moet vernederd worden door Zalm cum suis. Ook de vetten.

blawablawa | 13-03-05 | 17:24

Die Henk Vonhoff en Opstelten lijken me ook echte Febo-gangers.....

fuckje | 13-03-05 | 17:23

Maar waar hebben we het over.

Graftak | 13-03-05 | 17:23

We hadden het over snacks, niet over frika(n)dellen...

fuckje | 13-03-05 | 17:21

Mensen kunnen zelf wel bepalen denk of ze een kroket willen. Ze behandelen ons als kleine kindjes.

Noisemaker | 13-03-05 | 17:21

Erica for president! Subsidie op vette snacks!

Graftak | 13-03-05 | 17:20

Wat zal prominent VVD-ster Erica Terpstra hier eigelijk van vinden?

Koning Admiraal | 13-03-05 | 17:19

Een frika(n)del kun je niet namaken, daar het bestaat uit slachtafval.

Graftak | 13-03-05 | 17:18

shit waar mot ik dan mijn afgekeurde vlees is wegstoppen ?

web_grazer | 13-03-05 | 17:17

@Vilmer
wat denk je zelf? Dat de overheid echt zo stom is om geen SnackTax te heven op frituurvet, naast dat is het hele voordeel van de snack verdwenen als je de hele middag in keuken staat voor een kroket

Koning Admiraal | 13-03-05 | 17:16

Hee Lucas nu niet gelijk je Ferrari verkopen he, de regel is er nog niet door ik denk dat je nog minstens 5 jaar vet kan eten tegen het normale belastingtarief.

www.speurders.nl/autos/ferrari/4729921...

folio | 13-03-05 | 17:15

> De VVD laat zich lekker voor dat karretje spannen

De VVD?! :) Jij hebt het nog niet helemaal begrepen volgens mij.

> Kleine aanvullig Lucas, de VVD is een club voor Wassenaarse
> villa-bezitters, als ook een club voor patsers en proleten
> die dat hopen te worden... :)

Er zijn maar 300.000 stemmers die er op vooruitgaan door VVD te stemmen. Toch stemmen er meer dan een miljoen Nederlanders op de VVD. Allemaal wannabes die denken dat door naar succes te kijken het succes vanzelf wel een keertje terugkijkt. Maar ook zij hebben het niet helemaal goed begrepen.

Eigenlijk ben ik wel voor de spektax. Op de middelbare school vond mijn lerares het altijd nodig om op- en aanmerkingen te hebben op mijn kijk op de maatschappij. En nu is ze er zelf plotseling het slachtoffer van. Ze had natuurlijk nooit gedacht dat de maatschappij haar corpus colossus wellicht ook als probleem zou kunnen gaan zien. Net zoals veel mensen wel dachten hun lot te kunnen ontlopen in WWII. Mensen zien zichzelf nu eenmaal altijd wat positiever dan dat anderen dat doen. Anyway, als die tax doorgaat begrijpt ze met d'r dikke reet misschien beter wat precies de problemen zijn waar ik ook tegen opgelopen ben.

blawablawa | 13-03-05 | 17:15

@ J.R., hij zal een hogere uitkering gaan eisen.

Graftak | 13-03-05 | 17:09

@Fuckje, die mensen van onze regering draaien door, rechts kan niet meer werken, Nederland is een links bolwerk.

Graftak | 13-03-05 | 17:07

Ja, wat vindt Kouwes hier eigenlijk van? Hij is, fysiek gesproken, toch ook geen lichtgewicht, en hij lijkt me het tiep dat per dag wel 1 of 2 kroketjes naar binnen laat glijden.

JackRandom | 13-03-05 | 17:07

@mierenFucker
nee het is dysletisch gebrabbel en daar geldt een uitzondering voor volgens de officiele huisregels van GS
Naast dat heb ik liever Konings taal dan BreZah geblaat

Koning Admiraal | 13-03-05 | 17:06

@Graftak,
we hebben het over de regelzucht en de bemoeienis van "onze" regering, die het leven steeds vervelender probeert te maken......

fuckje | 13-03-05 | 17:06

Maar waar hebben we het over.

Graftak | 13-03-05 | 17:03

@K.A,
het is: betaalT, niet betaald.....
of is dit Koningstaal?

fuckje | 13-03-05 | 17:02

@fuckje
?

pruuske | 13-03-05 | 17:01

@pruuske,
doei!

fuckje | 13-03-05 | 16:59

@ links lulletje
Ben jij gepest als klein kind of was je moeder chronisch ongesteld?
Dit beleid valt allemaal onder de noemer de vervuiler bepaalt, jij mag wel roken, maar dan moet je extra betalen zodat je zelf mee betaald aan de extra kosten die het roken inhoud voor ons land.
Zelfde voor de FAT TAX en brandstof accijnzen, de vervuiler betaald. Dus wat wil je liever dat de overheid de kosten van Hanna Tokkies overgewicht uit de inkomensbelating haalt of uit de het potje van de FAT TAX

Koning Admiraal | 13-03-05 | 16:58

Waarom de zaak niet omdraaien; die kroket staat voor de vette hap c.q. vetzucht/overgewicht. Dat kost ons alle geld, denk b.v. alleen maar eens al aan ziektekosten. Dus ipv extra kosten om het ongezonde te ontmoedigen kortingen geven aan die mensen die wel gezond leven...... Een vetpercentage is redelijk makkelijk te meten! Zoiets gebeurd al bij wijze van proef onder het personeel van een ziektekostenverekeraar meen ik.

pruuske | 13-03-05 | 16:56

De VVD heeft ook is een debiel voorstel en Lucas gaat gelijk volledig uit zijn plaat!! Ja hoor Lucas de VVd is echt heel slecht voor je gezondheid.

folio | 13-03-05 | 16:53

Zolang die krekels in den haag zomaar instemmen met het feit dat Bot en Brinkhorst naast hun salaris en AOW nog 40 (pl)euri ekstra vakantiegeld krijgen ben ik NIET van plan me ene fuck aan te trekken van dat hele zootje; nogmaals, we kweken onze rookwaar zelf, we stoken onze drank, doen landbouwdiesel in ons otootje, draaien zelf onze kroketten , kortom ZELFZORG! de nieuwe maatschappy!

fuckje | 13-03-05 | 16:52

Ja nog ff kan alleen maar de elite van de bevolking lekker leven zoals ze willen. Roken kost steeds duurder zuipen kost ook een aardge duit. Nou weer extra tax op fast food. zijn genoeg mensen die zich geen (normale) maaltijd kunnen veroorloven. En dus afhankelijk zijn van een snakkie op z'n tijd!!!!! mot je eens kijken bij de groentenboer,slager,visboer en bakker kost klauwen met geld allemaal. Maar ja wat maakt het uit zolang de minister het kan betalen is er niks aan de hand.

Gangster of love | 13-03-05 | 16:51

Kleine aanvullig Lucas, de VVD is een club voor Wassenaarse villa-bezitters, als ook een club voor patsers en proleten die dat hopen te worden... :)

JackRandom | 13-03-05 | 16:50

Laten we dan de 'wonen-in-de-randstad-met-vieze-lucht'-tax niet vergeten!

Graftak | 13-03-05 | 16:50

Luiheid ook belasten! En vet-tax: 100 euro per jaar meer voor elke kilo overgwicht!

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:46

Het allervervelendste vind ik dat je niet mag zeggen dat de VVD vooral een club is voor villa-bezitters in Wassenaar. Dan zeggen ze namelijk: 'Nee, wij staan voor echte vrijheid, voor iedereen, DUS OOK VOOR JOU!'
Wanneer gaan ze dat dan eens in de praktijk bewijzen? Ik heb het wel gehad met die corpsballen aan de macht.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:45

Goeie zaak. extra belasting op de snackbar, de Mac, KFC, de Burger King enz.
Had mij misschien wel wat bespaard op mijn huidige 120kg.

Ik zou dan trouwens ook voorstellen om de bezorg hap te belasten. Bezorgde warme maaltijden zijn ook heel slecht natuurlijk. Mensen worden niet alleen vet maar ook aartslui !!!

hAl | 13-03-05 | 16:43

Ja, waarom belasten we niet gewoon alles? Als je niet kunt aantonen dat je elke dag 200 gram groente eet en 2 stuks fruit krijg je een boete bijvoorbeeld. Extra toeslag op slecht onderhouden gebit. Zero tolerance-beleid voor het geen-handuitsteken op de fiets. Boete voor fietsers zonder helm. Gevangenisstraf voor sporten die 'grote druk leggen op volksgezondheid: wintersport, paardrijden, skeeleren, skydiving.'
Het wordt gewoon eens tijd dat de regering ons leven weer gaat regelen want we maken er een puinhoop van.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:42

@Lucas,
ik denk dat je moslim moet worden, die hebben nog allerlei privileges, en drinken thee met de pvda.....

fuckje | 13-03-05 | 16:41

Waarom belasten we onveilige sex niet? Kinderen zijn namelijk ongezond.

SamF | 13-03-05 | 16:39

Handige actie weer. Dus nu het al zo lekker gaat met de economie gaat een minister een bepaalde branche ff slachtofferen omdat er een stel dikke vieze vetzakken zijn die gen zelfbeheersing hebben.
Mag ik even een teiltje.

Jemme101 | 13-03-05 | 16:37

Ik moet leren typen.
Ik moet leren typen.
Ik moet leren typen.
Ik moet leren typen.
Ik moet leren typen.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:36

Is een regering die regel na regel oplegt, met forse boetes als straf, niet te karakteriseren als dictatuur?
Als ik te hard rijd: boete!
Als ik rook: boete plus vernedering!
Als ik vet eet: boete!
Als ik geen ID-bewijs bij me heb: boete!
Als ik te vaak ziek ben: boete!
Het begint eng te worden zo langzamerhand... En demonsteren zit er ook niete cht in: laatst hebben een paar geweldloze studneten een bestuursgebouw beet. Die werden gearresteerd en voor drie dagen ind e cel gesmeten. Nadat ze eerst uren buiten ind e vrieskou hadden gestaan, waar ze niet naard e WC mochten, niets te drinken kregen en geen medicijnen mochten innemen. Ze kregen alleen een forse boete voor 'huisvredebreuk' en 'niet in bezit zijn van ID-bewijs'.
Is dit China? Iran? Een ander land waar ze zo bang zijn voor studenten? Nee hoor, gewoon in Nederland...

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:35

"En waar moet ik nou op stemmen als ik een overheid wil die zich MINDER met mij bemoeit?" Ik wou dat ik het wist.

Muxje | 13-03-05 | 16:34

Ach, ik heb het altijd al geweten: VVD is zum kotschen.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:30

Tuurlijk fuckje, voetbal valt onder het motto 'geef het volk brood en spelen'. Het brood is wat vaker onbelegd, maar het voetbal, daar komt niemand aan. :)

JackRandom | 13-03-05 | 16:30

fc groningen heeft gewonnen van utrecht, mag dat nog wel?

fuckje | 13-03-05 | 16:26

Oh nee, wacht, de overheid bemoeit zich niet met de hypotheekrenteaftrek! Zie daar, het ware liberlae beleid! Zit die vrijeheid toch nog ergens in.
Jammer alleen dat ik geen hypotheekrente heb om af te trekken.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:22

Toch maar SP stemmen dan, veel bemoeizuchtiger kan het toch niet worden. Ik kan me immers niet voorstellen dat ik van Jan geen kroket mag eten. Van Hogervorst mag ik helemaal niks, en word ik behandeld als een zak stront die niets zelf kan bedenken. Ik mag niet roken, niet eten, als ik ME heb heb ik dat niet, als ik ziek ben stel ik me aan en ik MOET vooral veel meer gaan werken. Ik kan zelf ook wel denken. Ik eet niet zoveel dat ik dik wordt en met roken ben ik zelfstandig gestopt ZONDER dat de overheid dat van mij vroeg.
Wat een sneue lul die Hoogervorst. Dictatortje. KABINET, WISSELEN!!!

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:20

@lucas
Op diegene die zeggen zich juist erg veel met ons te willen bemoeien. Dat is toch de nieuwe trend in politiek Nederland, het tegenovergestelde doen van wat je beloofde? Zijn ze bij de VVD idd erg goed in!

mereggie | 13-03-05 | 16:19

PAS OP:
belasting op internet om illigale inkoop van kroketten tegen te gaan

- - - - >tot hier< - | 13-03-05 | 16:17

Ik ben volkomen in de war. Alle liberale retoriek gaat over 'minder bemoeienis van de overheid' en tot nu toe heeft de VVD zich ontpopt als de bemoeizuchtigste beleidsmakers ooit! Waar slaat dat op? Ik bepaal zelf wel of ik veel vet wil eten! Lazer op met je bemoeizucht!
En waar moet ik nou op stemmen als ik een overheid wil die zich MINDER met mij bemoeit?

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:17

@lucas de vrijheid je overal mee te bemoeien denk ik ;)

mereggie | 13-03-05 | 16:14

@Lucas: nee. Onze zgn. liberalen zijn namelijk volkomen de weg kwijt.

Muxje | 13-03-05 | 16:14

Zijn er ook liberalen in de zaal die mij uit kunnen leggen wat er nou zo liberaal is aan al die verboden?

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:13

@Lucas: volgens mij is al die zogenaamde 'liberalisering' gewoon een collectivistisch complot. Ze privatiseren het één en ander, maar laten geen echte marktwerking toe. Dan krijg je inderdaad het slechtste van 2 werelden: hoge premies, slechte kwaliteit en de zwakkeren zijn de pineut. En dan kan de overheid 5 jaar later zeggen: "zie je wel dat de markt niet werkt... laat het nou maar aan óns over". De VVD laat zich lekker voor dat karretje spannen, maar die lui zijn ook al lang vergeten wat marktwerking, vrijheid en liberalisme is.

Muxje | 13-03-05 | 16:12

Proberen ze nu ook al de snackbars de nek om te draaien, of begrijp ik het dan verkeerd. Krijg je dadelijk geen prijzenoorlog maar een petatje oorlog.
Waar gaat het heen met ons onzinnige Nederlandse bestuur, Pak maar eens eerst problemen aan die echt tellen.
Daar vind ik dit, de petattax er niet bij horen.

Dj. Ango | 13-03-05 | 16:09

Ik word een beetje moe van die onderdrukking vanuit het 'lilberale' deel van het parlement. Ik dacht dat 'liberaal' juist VRIJ betekende maar tot nu toe worden we alleen maar meer beknot.

Lucasdelinkselul | 13-03-05 | 16:06

Daar kan ik me nou zo kwaad om maken!Omdat die vette varkens zichzelf niet in bedwang kunnen houden en zo nodig kilo's kroketten en patat naar binnen moeten metselen, moeten wij meer gaan betalen! Geef die olifanten lekker een NonFat chip in hun hoofd die ze een stoot van 1000 volt geeft als ze weer eens wat vets naar binnen willen schuiven. Ben je gelijk van al het overgewicht af. Maar ja, dat levert natuurlijk geen geld op en daar gaat het dan juist (stiekem alleen) weer om....

mereggie | 13-03-05 | 16:04

Miljoenen onverzekerden in Amerika en ze overbelasten de EHBO omdat ze anders als onverzekerden niet geholpen worden.

90% van de NL-ers is een Sociaal Kapitalist, wij hebben het sociaal kapitalisme uitgevonden (-;

Iedereen wil (veel) geld verdienen en solidariteit met de zwakkere, maar ze bouwen hier alles in rap tempo af, hetgeen wat ze moeten regelen geven ze uit handen en het geen wat ze niet moeten regelen gaan ze regelen met nog meer regeltjes en beleid; baantjes creeren.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:57

@fuckje: "gedegenereerde inteelt-vriendjespolitieke
debieltjes die een nep-studie achter de rug hebben"??? Ben nu wel benieuwd wat voor studie jij doet en hoe jij aan die kennis van al die andere studies komt... Maar erlijk gezegd vind ik dit een beetje lomp in het wilde weg slaan... Je begint een beetje op mozaiek te lijken. Krijg ik m'n kusje nu nog wel?

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 15:47

@Muxje

De privatisering van de energie sector en de NS is één van de domste dingen die ze ooit hebben gedaan, het wordt alleen maar duurder en je krijgt er niet meer voor terug. Met de zorg moet je dit toch niet willen? Krijgen we hier van die Amerikaanse toestanden, maar we gaan wel die kant op, zie je toch ook al met die premies, oudjes en zieken betalen een hogere premie dan jongere mensen, terwijl die oudjes en zieken het al moeilijk hebben, minder geld te besteden hebben door hun WAO-tje, pensioentje.

Nee, als dat vrijgegeven wordt gaan de premies de lucht in en de zwakkere zijn de pineut. Waarom vinden veel Europeanen Amerikanen een dom volk? o.a. doordat zij zo'n kut zorg systeem hebben, onderwijs is daar ook niet veel beter, alleen die het kunnen betalen kunnen naar de studeren, iedereen heeft recht op onderwijs, maar hier in NL willen ze terug naar af en dat is dus het Amerikaanse model.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:47

De minister moest ouderdom gaan verbieden; daar gaan tenslotte de meeste mensen dood aan.

Albert Heijn | 13-03-05 | 15:46

@Orion666,
dat idiotisme is geen privilege voor volksgezondheid hoor; kijk eens naar Justitie, voor Donner zat daar een Korthals, een Korthals Altes, kijk verder is justitionele kringen, wat dacht je van Joan de Wijckersloot? Het is in den haag een verzamelputje van gedegenereerde inteelt-vriendjespolitieke
debieltjes die een nep-studie achter de rug hebben!

fuckje | 13-03-05 | 15:42

@Orion666,
dat idiotisme is geen privilege voor volksgezondheid hoor; kijk eens naar Justitie, voor Donner zat daar een Korthals, een Korthals Altes, kijk verder is justitionele kringen, wat dacht je van Joan de Wijckersloot? Het is in den haag een verzamelputje van gedegenereerde inteelt-vriendjespolitieke
debieltjes die een nep-studie achter de rug hebben!

fuckje | 13-03-05 | 15:42

Je leeft om te genieten en je leeft niet om geleefd te worden door een stel achterbakseirritantebelastinggeldverslindendezelfingenomewelbelastingvoordeeltrekkendefatsoens rakkes in Den Haag...
Ik ben blij als ik op Barbados woon daar hebben we die onzin gewoon niet !!!

Nederland is GEK GEWORDEN
TOTAAL GEK !!!

Sinners | 13-03-05 | 15:41

Ik kan er niet van wakker liggen. Eet niet uit de muur en het consumeren van al die vette snacks resulteert toch maar in mastodonten van wijven en kerels, om over als michelinpopje vermomde, pukkelige pubers nog maar te zwijgen. Weg met de McDonalds en Febo's en niet te vergeten de patattentjes van onze tsjakka dorpsgek. Tegelijkertijd hoop ik wel dat de prijs van de groenten naar beneden gaat, want voor een knikker van een bloemkooltje moest gisteren op de markt toch zowat twee eurootjes neer worden gelegd, evenals voor een onnozel kroppie sla.

Ganglion | 13-03-05 | 15:39

Waarom hebben we altijd een idioot op volksgezondeheid zitten?

Eerst die vieze oude heks (Borst) die over lijken ging. En nu dit exemplaar waar ik verder geen woorden aan vuil wil maken.

Orion666 | 13-03-05 | 15:38

1 kroket of frikandel per week, of 1 keer patat eten in de week kan helemaal geen kwaad. De goeden moeten dus niet onder de kwaden gaan lijden. Er moet dus een registratiesysteem komen voor 'vetvoedselgebruikers' verder genoemd RVG. Dit kan in de vorm van een chip die onder de huid ingebracht wordt.
Natuurlijk moet er ook een grote muur om Nederland gebouwd worden met enkele doorgangen waar intensief gecontroleerd gaat worden op smokkel van vet voedsel.
Ook moeten er kampen gebouwd worden waar zondaars gedwongen afvallen.

superdick | 13-03-05 | 15:36

@ikheetechtnietReinde

Daar heb je dan wel weer gelijk in, misschien komt het omdat ik zelf een enorme interesse heb in de Nederlandse en Europese geschiedenis en dat ik daarom maar voor het gemak ervan uitga dat het simpel is en dat ik hetzelf niet nodig acht dat iemand daar 7 jaar studie aan de universiteit voor nodig heeft.

Het is net zoiets als wanneer iemand jou vraagt of het buiten warm of koud is, dat kun jij alleen voor jezelf bepalen, jij kan het op dat moment warm vinden en die andere koud, daarmee wil ik zeggen dat het voor iedereen weer anders is.

Hoogervorst was misschien wat minder enthousiast, geinteresseerd in geschiedenis of hij had op dat moment wel wat anders aan zijn hoofd. Dus ja beetje domme reactie van mij was het dus wel.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:36

@Muxje: Ik had het ook over een overheid, zoals socialisten die voorstaan: zorgen voor het in stand houden van de samenleving door het verzorgen van elementaire diensten en het beschermen van de zwakkeren tegen de macht van de sterkeren. Niet een overheid die we nu hebben.

Als jij een commerciele verzekeraar voor de rechter wilt dagen... veel succes. De advocaat die jij kan betalen wordt met huid en haar opgevreten door de top-advocaten van die verzekeraar. Je zult verliezen.

En de telecom-sector, tsja, die lijkt op het eerste gezicht aardig. Maar volgens mij betalen we, in vergelijking met het buitenland, nog teveel voor onze mobiele belminuten. Een prijsafspraakje is zo gemaakt, tussen de aanbieders. Da's ook marktwerking.

JackRandom | 13-03-05 | 15:34


Weer zo'n onbelangrijk detail. Iedereen krijgt meer eigen verantwoordelijkheid, maar ondertussen blijft de regering staan kijken of die eigen verantwoordelijkheid ook wel ingevuld wordt met de onbelangrijke details die de regenten in hun hoofd hebben zitten. Dit is het Kabinet van de onbelangrijke details. Kabinet Faalangst en Uitstel. Alle angsten en onbekwaamheid verstoppen door vooral druk bezig te zijn met niks.

blawablawa | 13-03-05 | 15:32

@JackRandom, wat geeft jou het idee dat het welzijn van de mensen wel centraal staat bij de overheid? De overheid past links en rechts onze pensioenen en gezondheidszorg aan... en we hebben geen enkele mogelijkheid om dat aan te vechten. Een commerciële verzekeraar kan je tenminste nog voor de rechter dagen als hij het contract niet nakomt.
.
Ik kan je helaas niet veel voorbeelden geven van de voordelen van een goede privatisering, want die hebben we in Nederland vrijwel niet gehad. In de energiewereld en het OV is er geen echte markt, dit zijn veelal geprivatiseerde overheidsmonopolies zonder echte concurrentie gebleken (met name de NS). In de gezondheidszorg is er wel marktwerking in de verzekeringen, maar de gezondheidszorg zelf is nog steeds zó strak en bureaucratisch geregeld dat Stalin himself er een harde plasser van zou krijgen.
.
Een goed voorbeeld is de privatisering van de telecomsector. Daar hebben we wel marktwerking, en sinds de vrijlating van deze sector hebben we echte concurrentie, superlage prijzen en een enorme toename van het aantal diensten mogen verwelkomen.

Muxje | 13-03-05 | 15:26

probeer eens 1 keer die knop in te fucken fuckje, het duurt even maar dan heb je ook wat.

DaJudge | 13-03-05 | 15:24

Je zou haast denken dat de ministersposten een vergaarbak zijn van achtergebleven doctorandussen die te dom waren om hun studie een beetje op tijd af te ronden.

JackRandom | 13-03-05 | 15:23

of je nu door rechts of door links gebeten word, het doet beide pijn!
ik begin ook steeds meer voor de anarchie te voelen........

fuckje | 13-03-05 | 15:23

of je nu door rechts of door links gebeten word, het doet beide pijn!
ik begin ook steeds meer voor de anarchie te voelen........

fuckje | 13-03-05 | 15:23

neem je moeder in de mali, nog niet op pad voor eerappels? ow als je ook friet uit die dingen wil trekken moet je ongeveer zo binnenkomen; Ik wil nait van dat leutje spul.. anders zit je te kutten met lullige piepertjes

DaJudge | 13-03-05 | 15:22

Ik zeg nee tegen (deze) EU en ja voor Europa, Brussel is net zo ondemocratisch als Den Haag.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:22

In Den Haag blijven ze dezelfde fouten maken. Alles wat ze willen ontmoedigen maken ze duurder, maar hoeveel voorbeelden zijn er wel niet dat dat helemaal niet werkt. Ik noem brandstof, sigaretten, drank etc etc. Als we het willen hebben/kopen doen we dat toch wel. Is gewoon weer zo'n maatregel om extra geld in t laatje te krijgen.

Opperpriester | 13-03-05 | 15:21

Binnenkort komt ook de "Dombotax"; op elke domme opmerking en uitspraak belasting zal worden geheven. Hans zal dan of moeten stoppen met zijn geblaat of in no time platzak zijn.

Dilbart | 13-03-05 | 15:21

@. ROBUSTUS: En waar maak jij uit op dat geschiedenis een makelijke studie is? Dat is dus net zo dom lullen als ik deed.

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 15:21

Ach, die Hoogervorst bewijst maar weer, let op Kapo en real,dat links niet het alleenrecht heeft op dom geblaat.

Sunnygirl | 13-03-05 | 15:19

@fuckje

Hij zal wel over mijn Nederlands gevallen zijn, boeit me niet! Ik spreek en schrijf de laatste 3.5 jaar nog amper Nederlands dus ik begin een beetje Turks te schrijven.

Of misschien is hij zo'n voorstander van de EU, NAVO, VN en ik wat minder dat ie daarom met het ITO aan komt zetten, mij zal het verder een worst zijn.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:19

.. In het kader van Kopspijkers van gisteravond; we hebben ook NIET gezegd dat we GEEN vet- en suikeraccijns willen.

krullenbol | 13-03-05 | 15:16

@Muxje: Flauwekul. Als je zoiets belangrijks als gezondheidszorg en ziektekosten compleet aan de markt overlaat, weet je zeker dat mensen die ziek zijn of een groter dan gemiddeld risico lopen om ziek te worden, buiten de boot vallen. Want die zijn niet winstgevend, en daar draait het in de markt om. Niet om het welzijn van de mensen. Noem mij eens 1 concreet gebleken voordeel van al de privatiseringen die we hebben gehad.

JackRandom | 13-03-05 | 15:16

@ikheetechtnietReinde

Dat slaat als een tang op een varken, waar maak jij uit op dat ik het ITO onderwijs doorlopen heb? Van Hoogervorst is bekend dat hij Geschiedenis gestudeerd heb en er nog eens 7 jaar over heeft moeten doen om het af te ronden, hij is ene publiek figuur die niet doet waar ie voor angesteld is!

Maar laat me raden, je hebt zelf ook een cursusje Geschiedenis gedaan en er ook nog eens 7 jaar over gedaan?

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:13

Vetaccijns, suikeraccijns..

Het gaat lekker hier in NL!

krullenbol | 13-03-05 | 15:12

@JackRandom: van mij mag de overheid de WAO en de gezondheidszorg afstoten. Ze laten het nu helaas niet aan de markt over, en in zoverre heb je gelijk: als je de markt geen kans wil geven, dan kan de overheid maar het beste zelf de touwtjes in handen houden. Onze gezondheidszorg is veel te duur, en met name door alle overheidsbemoeienis. Als je dan één heel heel klein aspectje van het stelsel privatiseert, namelijk de ziektekostenverzekeringen, dan kan je moeilijk van de verzekeraars verwachten dat ze de premies laag kunnen houden als je aan de rest van het bureaucratische bemoeicircus niets doet. Dus alles afstoten en aan de markt geven, of zelf regelen. Nu krijgen we een combinatie van de nadelen.

Muxje | 13-03-05 | 15:11

als ze maar van de McKroket afblijven!

Actual_NERD | 13-03-05 | 15:08

@hoeheterhoepeter

Jah in dat zouden de Scandinavische landen ook graag elders in de EU zien.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:08

@fuckje: Wat doe ik nou denigrerender dan diegene die over die studie beginnen? Ik doe precies het zelfde en maak daarmee duidelijk dat het een belachelijk argument is. Als mensen er over vallen dat ik het zeg moeten ze het zelf ook niet in de mond nemen.
@ROBUSTUS: Geen idee joh!

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 15:07

@fuckje: Wat doe ik nou denigrerender dan diegenen die over die studie beginnen? Ik doe precies het zelfde en maak daarmee duidelijk dat het een belachelijk argument is. Als mensen er over vallen dat ik het zeg moeten ze het zelf ook niet in de mond nemen.
@ROBUSTUS: Geen idee joh!

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 15:07

Ik vreet nooit snacks, het zal mij dus weinig kunnen schelen.

JeanB25 | 13-03-05 | 15:06

@ackZsel: het grappige is dat de amerikaanse overheid destijds bij het opstellen van de voedselpiramide bewust heeft gekozen om *al* het vet in de ban te doen, terwijl men toen ook al wist dat sommige vetten juist helemaal niet zo schadelijk zijn. Dit om het voor het publiek vooral wat eenvoudiger te maken. En het heeft gewerkt: nog steeds denkt het gros van de mensen dat vet = slecht.
.
Overigens is het met Atkins zoals met andere diëten: het werkt als je je er goed aan houdt, en het beste blijft om een diëtiste te vragen wat het beste is voor jou. Ik heb zelf trouwens Atkins wel eens geprobeerd, en het werkt geweldig... bij mij. Anderen zagen nauwelijks resultaat. Het voordeel van Atkins is dat het heel makkelijk is om het vol te houden, zeker nu er ook koolhydraat-arm brood op de markt is.

Muxje | 13-03-05 | 15:05

Idioot plan, maak iets duur en de mensen willen het. In scandinavie is het bier een stuk duuder dan hier. ik heb nog nooit zoveel mensen bier zien drinken op straat.

hoeheterhoepeter | 13-03-05 | 15:04

@ikheetechtnietReinde
heheh, ITO zwakstroom, je hebt helemaal gelijk joh! Bestaat het ITO dan nog?

@JackRandom

Jah het is wat, maar wat kunnen we er tegen doen?

ROBUSTUS | 13-03-05 | 15:03

@ikheetechtnietReinder,
als je met zulke denigrerende opmerkingen begint ga je wel heel erg op mozaiek lijken en zal je me never nooit leren kennen, en naar dat kusje kan je dan helemaal wel fluiten!

fuckje | 13-03-05 | 15:02

Die zuukerbait'n komen mij hier in Grûnn 3 maand per jaar behoorlijk de strot uit. Doe me dan maar een kroket.

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 15:01

-weggejorist-

Pieter Baan | 13-03-05 | 15:00

Ik zeg toch dat ik vanmiddag in Grunn een partij aardappelen ga kopen

neemjemoederindemali | 13-03-05 | 15:00

net zo belachelijk als extra kosten voor contant betalen of geld uit de automaat trekken !!!!!
als iemand zin heeft om zich helemaal vet te vreten moet ie dat zelf weten !!
het word hier in NL echt steeds gekker :/

Actual_NERD | 13-03-05 | 15:00

@neemjemoederindemaling,
wij verkopen ook aardappelen hier in grunn! en zuukerbait'n!

fuckje | 13-03-05 | 14:59

@neemjemoederindemaling,
wij verkopen ook aardappelen hier in grunn! en zuukerbait'n!

fuckje | 13-03-05 | 14:59

@Muxje: Maar daar zit 'm nou juist het probleem! De zaken die de overheid voor ons moet regelen, stoot ze juist af: WAO, gezondheidszorg, het wordt allemaal geprivatiseerd en we mogen het zelf maar uitzoeken. En de zaken die juist niet voor de overheid zijn, daar bemoeit het kabinet zich wel mee, zoals deze maatregel. Ze doen dus alles fout wat ze maar fout kunnen doen.

JackRandom | 13-03-05 | 14:59

'En waarom kunnen wij het niet zoals de Oekrainers, die hun regering ook zat waren, en dagenlang met honderdduizende de straat op gingen, en staakten, net zolang totdat de regering aldaar het opgaf en aftrad?''
@JackRandom

Leuke flashmob! (-;

ROBUSTUS | 13-03-05 | 14:58

Wanneer komt de kleptax? Ik wordt niet goed van politici met dit soort bemoeizucht; laten ze eerst eens proberen dit land op orde te krijgen? Werkelozen,mensen met een arbeidsprobleem, bijstandsmensen eten ongezond omdat gezond eten te duur is en een vette hap beter vult...
Stelletje ramkoerskapiteins in Den Haag..

elfman | 13-03-05 | 14:58

@ROBUSTUS: Goedkoop afvallen op iemand studie is wel heel makkelijk, enheeft er ook helemaal niks mee te maken. Wat weet jij van geschiedenis? Zelf gedaan? Heb meer het idee dat je ito zwakstroom gedaan hebt.

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 14:58

Mocht je naar België uitwijken voor je vette hap, vergeet dan 2 dingen niet:

1) een frikandel heet 'curryworst'

2) Belgische mayo is niet te vreten

broomstick | 13-03-05 | 14:58

@SuperG, als je denkt dat de ziektekosten ook maar iets met marktwerking te maken hebben, dan zit je er naast. Als de overheid de prijzen niet vaststelt, dan is dat niet automatisch marktwerking.

Muxje | 13-03-05 | 14:57

@El Gouda: Err.. d'r zijn echt ZAT vetten die ongelooflijk slecht voor je zijn. Dus dat gaat niet helemaal op. Ten tweede lijkt het me niet zo gezond om zo weinog mogelijk koolhydraten tot je te nemen, aangezien die je primaire bron van energie zijn...

ackZsel | 13-03-05 | 14:57

Dit heefto ok bij roken niet gewerkt, waarom wel bij snacken? <_<

Xfix | 13-03-05 | 14:56

Geschiedenis studeren, das moeilijk, lol! En dan er nog 7 jaar overdoen, wat doet die lul daar? Jongens het zal toch is eve tijd worden om die lui af te zetten, wordt niet goed van JPB, Brinkhorst, Hovervorst en dat wijf van VROM. De enige die mag blijven is Verdonk en de Peijs de tering voor de rest!

En ik denk dat hetw ook maar is tijd wordt om de NAVO en de VN een DIKKE vinger te geven en misschien dan ook maar meteen uit de EU stappen en Belgii inpikken.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 14:55

@SuperG,
bovendien; geschiedenis is al gebeurd, niet meer over praten.

fuckje | 13-03-05 | 14:55

Hoogervorst is top. Ik sla onmiddelijk een megapartij draadjesvlees, ragout, eieren en paneermail in. Vanmiddag ff naar Groningen voor een mega partij aardappelen en we kunnen aan de slag.

Binnenkort bij mij te koop, zwarte pattatten, zwarte kroketten, zwarte frikaDELLEN, zwarte berelullen enz.enz. Mail je bestelling naar: jemoederillegalesnacks@hotmail.com

Deze week extra aanbieding 5 kroketten halen en 4 betalen.

Discrete verzending.

jemoederillegalesnacks heeft ook superaanbiedingen in belastingvrije frituurvetten!!! Deze week 3 kilo beste kwaliteit frituurvet voor slechts ? 15,=

neemjemoederindemali | 13-03-05 | 14:54

@SuperG,
bovendien; geschiedenis is al gebeurd, niet meer over praten.

fuckje | 13-03-05 | 14:54

Ik heb het altijd al gezegd: als de strijd tegen het roken gestreden is, dan is het vette eten aan de beurt. Na het vette eten is de volgende ongezonde activiteit aan de beurt. Of misschien worden we wel verplicht om iedere dag 's ochtends 5 minuten te trainen.
.
Jongens, dat komt er nou van. Als je een overheid kiest die alles voor ons mag regelen, en meent dat ze het recht of zelfs de plicht heeft om ons te bemoederen, dan kan je dus dit soort flauwekul verwachten.

Muxje | 13-03-05 | 14:53

Dat zal met de Nederlandsche mentaliteit nou eenmaal niet gaan JackRandom. Eigenlijk zijn we allemaal losers!! Een staatsgreep is m.i. nog de enige oplossing, maarja dan moet je wel met een dusdanige groep zijn dat dit ook echt lukt.

folio | 13-03-05 | 14:53

Hoogervorst, is dat niet die man dankzij wiens marktwerking uw ziekenfondspremie is geëxplodeerd?
www.planet.nl/planet/show/id=62967/con...

Ik zie trouwens dat die Hoogervorst ook 7 jaar nodig had voor zijn geschiedeniscursus. Lijkt Mark Rutte wel.

SuperG | 13-03-05 | 14:51

@fuckje: Hij is ook al wel redelijk op leeftijd en volgens mij gebonden...

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 14:51

Sinds wanneer is vet eten ongezond? Al dertig jaar wordt er gepropageerd dat er zo min mogelijk vet en veel meer koolhydraten moet worden gegeten, terwijl het aantal hart- en vaatziektes niet noemenswaardig omlaag is gegaan.

Volgens Atkins moet dus vooral vet en juist zo weinig mogelijk koolhydraten worden gegeten. Iedere ochtend dus 5 Hamburgers en de kilo's vliegen eraf. Subsidie dus voor de Freet Eerst Bij Ons :-)

El Gouda | 13-03-05 | 14:51

En waarom kunnen wij het niet zoals de Oekrainers, die hun regering ook zat waren, en dagenlang met honderdduizende de straat op gingen, en staakten, net zolang totdat de regering aldaar het opgaf en aftrad?

JackRandom | 13-03-05 | 14:50

@pikkevet

Laat ze dan flink zijn en die kankerstokkies gewoon verbieden en spacecake legaliseren!

ROBUSTUS | 13-03-05 | 14:49

ik zou van die hogervorst nog geen orgaan willen hebben!

fuckje | 13-03-05 | 14:49

@ackZsel: Bekijk de stof nog maar eens goed, jij mag rustig met je radardetector op pad, als je maar niet bang bent voor een vervelende juridische procedure. Dit werkt voor de overheid prima, dat schrikt behoorlijk af want mensen zien door de boemn het bos niet meer. Maar ik denk niet dat een grote industrie als de snack-wereld zich er ook zo makkelijk bij neer zal leggen.

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 14:48

Over de hoeren betaal je al geruime tijd belasting, ik zeg weet wat je neukt.

DaJudge | 13-03-05 | 14:48

. ROBUSTUS je denkt er serieus over na of iemand zelf mag bepalen wat hij eet? Amazing?
Trouwens de werkgelegenheid is al naar de kloten in Holland, nu nog een stuk of wat snackboeren de nek om draaien, ik zeg je kan niet vergenoeg gaan met het naar de kloten helpen.
Trouwens wanneer hogeruk denkt dat de gemiddelde Nederlander hem als ouder nodig heeft, kan ik nog wel een lijst met potentiële tax producten noemen.

DaJudge | 13-03-05 | 14:47

Wie wil er gvd dit kabinet nou nog? De ene kutmaatregel na de andere, zijn er nou werkelijk nog mensen die voor dit kabinet de handen op elkaar krijgen?

JackRandom | 13-03-05 | 14:47

@Graftak,
je betaalt toch ook BTW, hoge tarief, voor luxe-producten?

fuckje | 13-03-05 | 14:47

@Graftak,
je betaalt toch ook BTW, hoge tarief, voor luxe-producten?

fuckje | 13-03-05 | 14:46

Je hebt er niet om gevraagd maar je krijgt het toch, zal wel met de EU grondwet hezelfde zijn een DIKKE NEE en ze leggen het advies gewoon naast zich neer!

Je vraagt om iets maar je krijgt het lekker niet! We leven in een schijn democratie, democratie is bullshit, je zou zeggen, democratie is de dictator der meerderheid, maar een democratie en een dictator er is geen verschil. Stelletje teringleijers in den haag wanneer komt die Roze revolutie is opgang? Een stijlloze coup? Liever gisteren nog dan vandaag!

ROBUSTUS | 13-03-05 | 14:46

het is van het zotte dat zo een minister met zulke onzinnige dingen aankomt dus oprotten maar met zo,n uilskuiken of zijn ze zo naief in den Haag? dat de mensen dat blijven pikken
jefke

jefke | 13-03-05 | 14:46

Nu is het wel duidelijk, wanneer je tegen de grens van zwakzinnig aanzit of je bent het, kan je plaats nemen in de bankjes van de tweede kamer. Als je iemand bent die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, is er altijd wel e.o.a. volkert die met een oplossing klaarstaat. De losers die het in de zakenwereld niet redden die komen in de tweede kamer terecht. Ik zeg: Kouwes for President!!!

folio | 13-03-05 | 14:45

het is van het zotte dat zo een minister met zulke onzinnige dingen aankomt dus oprotten maar met zo,n uilskuiken of zijn ze zo naief in den Haag? dat de mensen dat blijven pikken
jefke

jefke | 13-03-05 | 14:45

binnen kort ook voor je lucht betalen!!!

de rotte appel | 13-03-05 | 14:45

Maar ACCIJNS i.v.m. met de betaling voor behandelingen en het bestrijden van SOA's en AIDS. (Anal Injected Death Sentence).

Graftak | 13-03-05 | 14:45

@swindle> en hoogervorst ziet er niet zo lekker uit met uitjes en een halve liter curry op zijn bleke buikje.

superjan | 13-03-05 | 14:44

Dat hele zaakje in de haag is 1 grote bitterbal aan het worden!

fuckje | 13-03-05 | 14:44

@ikheetechtnietReinde: "[...] juridisch niet recht te breien."

Hoeft ook niet. Kijk maar op het verbod op radardetectoren. Dat verbod is in strijd met de grondwet die beschrijft dat ik alle signalen die op mij afkomen mach ontvangen.

Tegenwoordig is het dus geoorlooft om je als regereing boven de grondwet te plaatsen... (zucht)

ackZsel | 13-03-05 | 14:43

@Graftak: Ik denk wanneer het 'vette' hoeren worden, eeeh prostituees...

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 14:43

Ik heb er geen probleem mee, zolang ze maar die prijs in een keer heel erg omhoog gooien. Niet zoals bij peuken iedere keer 5 cent, want o wee als echt iedereen zou stoppen, dan zou er veel te veel belasting misgelopen worden. Gewoon net als in Engeland peuken in 1 keer ongenadig duur maken, niet dat laffe gedrag van verslaafden naar een hogere prijs lokken. Staatsdealerij.

pikkevet | 13-03-05 | 14:43

@Graftak,
genotsdozen betalen toch ook belasting?

fuckje | 13-03-05 | 14:41

In analogie met de bolletjesslikkers krijgen we straks zeker de krokettenslikkers?

Pannie | 13-03-05 | 14:41

Ze vangen nog niet genoeg belasting; winst, omzet en loon belasting dus gaan ze nog ff belasting over de accijnzen berekenen net zoals ze dat bij brandstof en bij kankerstokkies doen.

ROBUSTUS | 13-03-05 | 14:41

@Graftak,
genotsdozen betalen toch ook belasting?

fuckje | 13-03-05 | 14:40

Wat is het verschil tussen Hoogervorst en een frikandel???

In een frikandel zitten meer hersens!!

Swindle | 13-03-05 | 14:40

tss, ik dnek dat de mensen gewoon lekker moeten eten wat ze willen, lekker/gezond whatever, als je niet lekker eet wordt je ook ziek, namelijk depressief, kost ook wel wat, dat depressief zijn!

Ik wordt zo langzamerhand erg moedeloos van de politiek, je wilt het niet maar je krijgt het lekker toch en dat noemen ze dan een democratie, het enige vershil met Syrie is dat je hier in je blote kont op het strand kan lopen, in Syrie hebben ze dan ook geen strand wel zand (-;

ROBUSTUS | 13-03-05 | 14:39

klopt fuckje!

DaJudge | 13-03-05 | 14:38

Zo'n maatregel staat toch lijnrecht tegen de 'eigen verantwoordelijkheid' waar Balkenende de mond vol van heeft? Of telt dat nu ineens niet meer, als er nog meer geld van de burger te graaien valt?

JackRandom | 13-03-05 | 14:38

Wij roken onze eigen kweek en drinken onze eigen stook trouwens ook op onze werkplek, er gaat nog steeds niets boven groningen!!

fuckje | 13-03-05 | 14:37

Wanneer komen er accijnzen op dames van plezier?

Graftak | 13-03-05 | 14:37

Wij roken onze eigen kweek en drinken onze eigen stook trouwens ook op onze werkplek, er gaat nog steeds niets boven groningen!!

fuckje | 13-03-05 | 14:37

Hoogervorst heeft een gaatje je in z?n kop, of hij prefereert er 1.
Gaan we hier nu serieus over discussiëren? Dit kan er niet doorkomen wanneer het wel er doorkomt zijn jullie hopeloos veloren.

DaJudge | 13-03-05 | 14:37

@fuckje> tussen twee frikadellen met curry, never ketchup, bloos ik rustig verder. Een zoen terug

superjan | 13-03-05 | 14:36

't Is nog niet normaal meer!
Als het zo doorgaat, dan wordt straks nog bij wet bepaald dat je met je rechterbeen uit bed moet stappen, omdat met je linkerbeen uit je bed stappen slecht is voor je gezondheid.

Als die knulletjes in Den Haag nou eens gaan werken aan BELANGRIJKE zaken!

woeiman | 13-03-05 | 14:36

Mmmmmm, van zo'n topic krijg ik zin in een kwekkeboom... Maar goed, waar ligt de grens met zo'n maatregel? Bij m&m's? Doe zijn ook niet gezond, of gaan we ook op magnums accins heffen? Want volgens mij kan er niet zomaar accijns geheven worden op snacks onder de noemer 'ongezond' en ondertussen op dingen die minstens net zo vet zijn geen accijns heffen, juridisch niet recht te breien.

ikheetechtnietReinde | 13-03-05 | 14:35

Yep, Hoogervorst fijnhakken in een kroket stoppen en niemand heeft meer last van dat kut ventje. Van de Geus ff een loempia maken en Balkenende als slasaus verkopen..

Je wordt er kotziek van.

BenBack | 13-03-05 | 14:34

ik voorzie...... illigale vetstokerijen!

wordt steeds gekker hier!!!!

alexb | 13-03-05 | 14:34

Gaan ze dan in het verlengde hiervan dan ook de ragout, het draadjesvlees, de eieren en het paneermeel belasten? Anders kan je namelijk zelf thuis een kroketje in elkaar draaien - zie mooie kansen voor de huisvlijt. Of wordt dat dan ook meteen verboden?
"Waar werk jij?" "Bij de snackpolitie..."

sinyth | 13-03-05 | 14:31

Dus binnenkort de kroket maar halen op de zwarte markt?
Ik vraag me nu af... Gaat de prijs van gezond voedsel dan naar beneden? Dat zou toch het meest logisch zijn, geloof ik.
Maar dat zal wel weer niet. Ze willen er natuurlijk wel extra aan verdienen "en het kan niet zo zijn, dat" met de extra opbrengsten van de vette hap, het gezonde voedsel goedkoper wordt.
Maar ik denk niet dat ze dit er doorheen weten te persen, dit is toch één van de belachelijkste dingen waar ze ooit mee aan zijn gekomen.

Ceristimo | 13-03-05 | 14:30

@Mellorenz: daar moet al ongenadig veel voor betaald worden, zoveel zelfs dat ze de kosten in stukken hakken, gemeente én waterschappen.

Guido | 13-03-05 | 14:30

Is vet cool?

ritmeester Zoeloe | 13-03-05 | 14:30

de nieuwe koffieshop, macdonalds in de gedoogzone.

Mellorenz | 13-03-05 | 14:27

Wij hebben schijt aan accijnsen!!

fuckje | 13-03-05 | 14:26

Wij hebben schijt aan accijnsen!!

fuckje | 13-03-05 | 14:26

Tja, nu steeds minder mensen roken, de auto vaker laten staan en emigreren hebben ze een nieuwe cashcow nodig om de schatkist te vullen...

..zapper | 13-03-05 | 14:26

wie betaalt het als die vetzuchtigen gaan schijten en de half onverteerde massa het riool in blazen, daar kan ook wel belasting op

Mellorenz | 13-03-05 | 14:25

We growen onze eigen tabak ook al en stoken onze berenburg, jaja er gaat niets boven Groningen!!!

fuckje | 13-03-05 | 14:25

@sunnygirl
mijn welgemeende excuses!

Commentaarder | 13-03-05 | 14:23

een handig motief om de staatskas te spekken ( of vetmesten? ).... de dikke eikels.

Joeper de poeper | 13-03-05 | 14:23

Doe maar Hans, wij maken onze snacks toch al zelf!

fuckje | 13-03-05 | 14:23

jaaaaa
en dan slechte parfum, vanwege de hinder die het voor je mede-mens veroorzaakt

en jassen van Zeeman, want die zien er niet uit en witte sokken van de markt worden 15 euro, zeg nou zelf.

en gekke kapsels moetten ook extra belast. Alleen kort amerikaans voor mannen en permanentjes voor vrouwen vallen nog in t lage tarief

Wat te denken van roomkaas? Brie? Ontbijtspek?

Er ligt een enorm terrein braak waar de overheid ons nog kan vertellen hoe we te leven hebben.

Meer vrijheid, minder regels! Ik hoor het de VVD en D66 nog zeggen.
Van het CDA kan je niet anders verwachten dan dit soort paternalistisch geneuzel.

Commentaarder | 13-03-05 | 14:22

jaaaaa
en dan slechte parfum, vanwege de hinder die het voor je mede-mens veroorzaakt

en jassen van Zeeman, want die zien er niet uit en witte sokken van de markt worden 15 euro, zeg nou zelf.

en gekke kapsels moetten ook extra belast. Alleen kort amerikaans voor mannen en permanentjes voor vrouwen vallen nog in t lage tarief

Wat te denken van roomkaas? Brie? Ontbijtspek?

Er ligt een enorm terrein braak waar de overheid ons nog kan vertellen hoe we te leven hebben.

Meer vrijheid, minder regels! Ik hoor het de VVD en D66 nog zeggen.
Van het CDA kan je niet anders verwachten dan dit soort paternalistisch geneuzel.

Commentaarder | 13-03-05 | 14:22

Mooi! Precies de maatregel waarop Nederland zit te wachten! Lekker doelloze regeltjes opstellen om te laten zien dat ze nog niet gestorven zijn daar in De Haag.

Bizar | 13-03-05 | 14:21

straks korting op de gefrituurde komkommer

Mellorenz | 13-03-05 | 14:21

Binnenkort kroketten en paardenvet smokkelen uit Belgie zeker.

mediapik | 13-03-05 | 14:20

Een kroket is toch helemaal niet slecht voor de gezondheid? Dat zei zo'n gezondheidsmevrouw van de televisie zelf.

De Klanjesmus | 13-03-05 | 14:20


Is die Hoogervorst zelf geen veel te vette frikandel?

Van Buren | 13-03-05 | 14:19

dat wordt dus een zwarte kroket

Mellorenz | 13-03-05 | 14:19

De patatpliesie

Joeper de poeper | 13-03-05 | 14:19

Binnenkort mag je gekochte groenten van de belasting aftrekken.

Taaie | 13-03-05 | 14:19

Pssst, iemand belastingvrije zwarte kroket kopen?

mediapik | 13-03-05 | 14:18

Nederland is ziek heel erg ziek

Mellorenz | 13-03-05 | 14:17

Ik krijg een ongezonde bloeddrukverhoging van Hoogevorst, eerst klein stil mannetje, nu langzamerhand een ouderwetse despoot. Kan iemand daar eens wat aan doen!

mediapik | 13-03-05 | 14:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl