Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LinkedIn is voor lutsende losers

linkedinlogo.jpgLinkedIn is Hyves voor mensen die niet van een uitkering leven. Maar in principe net zo triest. LinkedIn is niks meer dan potsierlijk pochen met je CV. Dan ben je dus echt een behoorlijke sneukever. Je eigen CV zulk fantastisch fapmateriaal vinden, dat je hem met de hele wereld wil delen. Met je HBO-opleiding Marketing & Communicatie en je stage bij een bedrijf dat inmiddels al failliet is. Niemand, echt helemaal niemand, geeft een fuck om jouw CV, of wie je allemaal zo gek hebt gekregen om 'recommendations' voor je te schrijven over je tomeloze inzet, je aanstekelijke enthousiasme en je flexibele flexibiliteit. Oh, dus je bent een teamspeler, maar kan ook goed onafhankelijk werken? Dus je bent altijd op zoek naar uitdagingen? Oh wow, waarom ben jij nog geen directeur van Shell, Philips of de Rabobank, zeg? Heilige Maagd Maria in een stripclub met cokeresten rond haar neus, wat zijn mensen die LinkedIn gebruiken toch egomanische zelfbedriegers, zeg. Constant proberen ze hun minuscule netwerk te overtuigen dat zij de meest unieke zandkorrel in de woestijn zijn. Succes met dat. Oh, wacht, nog zoiets. Je moet een lijstje maken met je vaardigheden, zoals veters strikken. En die kun je updaten, zodat je vaardigheden evolueren. WTF. Je bent toch geen Pokémon? Of een World of Warcraft dwerg? Of verwacht je daadwerkelijk dat de headhunters als een soort zombie-invasie aan je deur gaan staan klauwen wanneer je je vaardighedenlijst update met zaken als 'kan blind typen', 'vergeet nooit uit te checken uit de bus' of 'weet eindelijk hoe je tekst in Word italic moet krijgen'? Krijg toch de blinde vinkentering met je hopeloze LinkedIn-profieltje. Alsof ooit iemand daadwerkelijk een baan direct via zijn LinkedIn-netwerk heeft gekregen. Nee, natuurlijk niet. Zo'n LinkedIn-profiel is een zielige poging relevant over te komen, meer niet. Als Johan Vlemminx een social network zou zijn, zou hij LinkedIn zijn. Terecht dat de winst van LinkedIn keldert. Dat geeft ons tenminste de hoop dat steeds meer LinkedInLobotomietjes doorkrijgen dat LinkedIn niks meer is dan zakelijk masturberen op je eigen CV. Een totaal zinloze exercitie. Mensen met een LinkedIn-profiel staan voor lul. Grote tijd.

Reaguursels

Inloggen

Dieptepuntje op Geenstijl.

McNasty Filth | 01-11-13 | 14:41

Linked-in is leuk om te kijken hoe het met ex collega's gaat.
Verder niet.

hotmint | 01-11-13 | 14:38

Alsof je op een openbaar CV onzin gaat plaatsen. Dan ben je niet snugger bezig. welke CV's denk je zijn betrouwbaarder? Monsterboard (waarschijnlijk ook voor loosers), of LinkedIn?
Wederom een tenenkrommende stelling van de Redactie Trol Quid. Je enige bestaansrecht neem ik aan, of je hebt chantabele info over iemand binnen GS. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je hier nog zit. Het komt regelmatig voor dat ik Geenstijl een paar dagen niet meer bezoek omdat jij weer een stuk peop hebt geschreven.

Sessine | 01-11-13 | 14:00

patrick023 | 01-11-13 | 09:44 | + 1 -
zegt veel over je werkgever.

swassannuf | 01-11-13 | 13:50

Btw,als je echt wat kan heb je linkedin niet nodig.

swassannuf | 01-11-13 | 13:17

kleuterleider | 31-10-13 | 14:47 | + 20 -
Check je daar ook je kleuters dan?
Oh wacht,die zitten op hyves.
Oh wacht kan niet meer.
Paniek.

swassannuf | 01-11-13 | 13:15

Leuk voor loonslaven die ontevreden zijn met hun Kudtbaan.
Maar verder voegt het NIETS toe.

Mac The Ripper | 01-11-13 | 12:52

Als je zo mislukt bent als quit ga je overal je frusties op botvieren.

WayneGretzky*99* | 01-11-13 | 10:53

Zodra je ontstlagen bent Quid, zul je de onwijsheid van "Niemand, echt helemaal niemand, geeft een fuck om jouw CV" snel ontdekken.

van heinde en verre | 01-11-13 | 10:36

Echt, de aller, allerergsten zijn de losers die hun profiel in de derde persoon schrijven.
Hoe uitgebreider het LinkedIn profiel hoe onbelangrijker de persoon.

Masturwasbeert | 01-11-13 | 10:31

LinkedIn is een van de eerste dingen die ze checken bij een sollicitatie (en FB, Twitter), mijn werkgever heeft mij zelfs benaderd via deze site, en werk er nu al een paar jaar met veel plezier

patrick023 | 01-11-13 | 09:44

.... dat LinkedIn niks meer is dan zakelijk masturberen op je eigen CV....

Klopt! Spijker, kop, raak!! Maar LEKKER dat het is, jongen. Ik kan het je van harte aanbevelen.

smoelwerk | 01-11-13 | 08:59

Kwit is gefrustreerd. Geeft niets hoor jongen, maar ga eens wat plezier maken. Daar knap je van op.

Salutis Humanae | 01-11-13 | 08:39

Grappig dat de slechtste scribent van GS af staat te geven op Linkedin. Is het weer de bekende afgunst Sjonnie dat het JOU niet lukt om daar een andere baan te vinden?
.
Het niveau van GS blijft maar zakken. Steeds.maar.weer...

Vanilla | 01-11-13 | 07:52

Ik heb een baan gekregen via LinkedIn waardoor ik 1800 netto per maand meer verdien. Het is alleen voor losers als je niets nuttigs op je CV kan vermelden Quid. Daarom kun je er maar beter wegblijven inderdaad ;).

LutseLoser | 01-11-13 | 07:42

"niemand geeft een fuck om jouw CV"

Mijn vriend kreeg toevallig wel een goede baan door LinkedIn, en is daarna nog verschillende keren benaderd voor andere banen. Geloof dat die Johnny dus niet echt weet waar ie het over heeft ;)

mirt | 01-11-13 | 06:55

Die Johnny. LinkedIn heeft mij wel een baan opgeleverd. En een paar leuke aanbiedingen naderhand. Mijn cv is geen fapmateriaal maar het medium is hip bij recruitment figuren.... pak de kans is het credo vandaag de dag. En hoe en via wat is niet boeiend.

Ik zie je connectieverzoek tegemoet ;)

Stokman | 01-11-13 | 02:50

LinkedIn is handig om mensen die je kwijt bent terug te vinden. Gewoon een dummy profiel maken, valse naam opgeven en je kunt er in.

huh, ian? | 01-11-13 | 01:41

Quid, misschien Linkedin profiel aanmaken en uitzien naar een andere baan?

Engelandvaerder | 01-11-13 | 00:55

Geen verstand van Linkedin.
Maar Quid afzeiken is altijd +1

-dvh- | 31-10-13 | 22:41

Kwit, maak maar snel een profieltje aan op linkedin, als ik de reacties zo lees hier zit je aan het einde van je houdbaarheidsdatum.

vansuyle.com | 31-10-13 | 22:03

Tsja, als je zelf een enorme lutser bent en nooit een school hebt afgerond, of ook maar iets hebt gepresteerd, dan zul je je CV niet op Linkedin plaatsen.... dan ga je lullige stukkies schrijven op Geenstijl.....

Big Swinging Dick | 31-10-13 | 21:56

Ik ben voor mijn huidige baan gevraagd via linkedin. En ja, mijn cv is in het Engels want niet iedere recruiter in Nederland spreekt Nederlands. De Nederlandse recruiters wel Engels. De nietszeggende blogs met open deuren hoef je niet te lezen. En als je eens een keer bepaalde vaardigheden nodig hebt is het rete handig.

Blotebelg | 31-10-13 | 21:44

Als je de 'cast' van Geenstijl onderzoekt ( google op Hollandse Hufters) dan zul je zien dat ze op LinkedIn idd niets te zoeken hebben.
Geen opleiding, video game spelende nerds die zondag bij hun koeder in bed kruipen, dropouts en bovenal gewoon irritante mensen. Zelfs niet te vinden in andermans netwerk..
.
Maar goed.. 90% van het publiek hier is hetzelfde volk.. Spruitjeslucht in optima forma.. De windrichting is alleen anders, van rechts.. Toevoegen doet het niets.

Deus Absurdia | 31-10-13 | 21:34

Dankzij Linkedin heb ik een HBO salaris met m'n MBO diploma....lul de behanger...

Verrekte_Mongol | 31-10-13 | 21:03

ben al meerdere keren door HR managers benaderd via LINKEDIN dus. Oh en de oude director die een nieuwe baan heeft bij een interessant bedrijf, die blijft ook in contact via LinkedIn.
Maar Quid weet het natuurlijk allemaal zo veel beter. Wat een kneus..

Ron_Paul | 31-10-13 | 20:54

Missie geslaagd Q

met of zonder | 31-10-13 | 20:37

Christendom heeft in Nederland vaak de nare gewoonte om achterbaks van zich af te trappen. Dat is een van de redenen, dat ik christenen over het algemeen vervelend volk vind. Nou ben je misschien van je geloof gevallen Johnny, maar deze gewoonte heb je nog steeds. Ik had je liever die gewoonte zien kwijt raken, dan je geloof....

rotweer | 31-10-13 | 20:19

Ik gebruik Linkedin vooral om secretaresses te zoeken, die dan helemaal opgemaakt en leuk gekleed een "sollicitatiegesprek" krijgen.
BTW: heb ook een zwart skai bankstel staan in die kamer...

King of the Oneliner | 31-10-13 | 20:13

Ik heb aardig wat opdrachten binnengehaald alleen maar door een Linkedin profieltje online te kwakken. Heb verder helemaal niks met social media, maar Linkedin is voor mij behoorlijk lucratief

ZonderNaam | 31-10-13 | 19:48

Geweldig artikel, echt om te schaterlachen....

Optimus_Prime | 31-10-13 | 19:28

Geweldig stuk Quid. Echt om te schaterlachen....Herkenbaar en inspirerend...

Optimus_Prime | 31-10-13 | 19:26

Gebruik het zooitje ook maar blijf liever lekker normaal doen in mijn profiel. Dan maar een MBO-er met 23 jaar ervaring ipv van de niksnutten die zich voordoen als zijnde projectmanager/change manager en blabla manager..

En dan zijn er nog zielen die dit "endorsen" OMG

AbbaCafe | 31-10-13 | 16:39 |
Als ik jouw soort reacties lees vraag ik me altijd af of jij nu zo dom bent of ik nu zo slim. Domme aannames om je punt iig voor jezelf te bevestigen kunnen we allemaal wel maken, maar ik heb uit eigen ervaring meegemaakt wat de schaduwzijde is van LinkedIn als het als de heilige graal wordt beschouwd. Ik weet dat LinkedIn in potentie heel handig kan zijn, maar ik zie ook wat de nadelen zijn als je niet ongefilterd je ervaring, certificaten en portfolio kunt laten zien. Er zijn steeds meer schimmige tussenpersonen en commerciële belangen die proberen te profiteren van het feit dat LinkedIn nu dé plek is om erbij te horen. Ik weet het omdat ik als ICT'er veel opdrachten heb gedaan voor merkwaardige consultancy- of salesbedrijfjes.
Als je niet ziet wat de schaduwzijden zijn van LinkedIn ben je vrij naïef. Het zal misschien niet voor jouw vaste baantje gelden, maar het zou schelen als mensen wat verder kijken dan hun neus lang is.

jeanmondo | 31-10-13 | 19:04

-weggejorist-

luto333 | 31-10-13 | 18:51

Welke proleten zitten mij te minnen.

luto333 | 31-10-13 | 18:51

LinkedIn is mijn enige sociale profiel en ik zie o.a. wekelijks een lijst met ( ICT ) bedrijven waar ik zou kunnen solliciteren. Heeft ook zinnige discussie fora. Allemaal prettig. Die telegraafdebiel Johnny Quid heeft er inderdaad vrij weinig te zoeken.

@stayawhileandlisten Pretty desperate als je je recruitement gezever hier al gaat posten? Daarbij, wie de skills heeft die jij noemt heeft jou noch linkedin nodig :-)

Shareholder II | 31-10-13 | 18:32

LinkedIn is niet heel kut, maar wel overgewaardeerd op de beurs.

reinaarden | 31-10-13 | 18:23

Toch jammer dat ik dat dan niet kan linken naar mijn linkedIn account.

Domtoren | 31-10-13 | 18:14

Ben het helemaal eens met Kaas de Vies.
Linkedin is een zeer nuttig instrument omdat het naast het netwerken ook posts bevat met de ontwikkelingen op je vakgebied. Ik ben helemaal niet van de social media zoals facebook, twitter etc maar linkedin is voor mij onmisbaar in mijn werk. Johnny Quid heeft misschien nooit een vak geleerd dus voor hem is een linkedin account wellicht geen toegevoegde waarde. OK, hij kan wel goed schrijven ! Eerlijk is eerlijk.

Frank52324271 | 31-10-13 | 17:56

ok ok, dan maar niet searchen via Linked In. Ik ben op zoek naar mensen met de volgende profielen:
1. Senior en een medior .Net Developer, bij voorkeur icm Sharepoint development voor hardcore Microsoft developers club in Amsterdam
2. Lead Java Developer voor eindklant in Amsterdam. zeer uitdagende omgeving, hele IT omgeving mag opnieuw uitgevonden worden
3. Functioneel en Manual Tester voor hardcore testclub, voorkeur ervaring mobile en tablet testing. Verhuizen binnenkort naar Amsterdam.
4. Ervaren Java developers/ architect voor club die niets anders doen dan kwaliteit van software (code-niveau en UX) analyseren, hoog academisch niveau, Amsterdam
5. Business Technical Analyst en een Service Desk Manager. Webdev club waar tweederde van de projecten in LAMP technologie worden gedaan en eenderde in .Net projecten. BTA zit aan klant/ requirements kant en vertaalt dit naar de developers, Service Desk richt zich op bestaande klanten, managen van issues, optimaliseren van SLA's, meer halen uit klantrelaties (lees meer projecten)

Reacties hieronder. Overigens ook wel benieuwd welke netwerk-site er vanuit GS wordt aanbevolen.

stayawhileandlisten | 31-10-13 | 17:50

Ikke lekker zaken doen via LinkedIn...

Toasty | 31-10-13 | 17:46

Ik lees pure afgunst en jaloezie in het stuk van Johnny Quid. Wil niet een recommendation voor je schrijven? Of je talenten erkennen?

me | 31-10-13 | 17:40

Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:47
Precies!
Nee, je moet jezelf Quid noemen en flutstukjes uitbraken op GS, dan sta je pas voor lul!
Plus veel, Kaasje...

Ommezwaai | 31-10-13 | 17:36

Jezus wat een ambtenaren mentaliteit, niet verwacht van iemand die stukjes voor GS schrijft. Wat is er mis mee om je CV te promoten en daarmee een baan te vinden?

Ik ben voor mijn huidige baan benaderd via Linkedin en erg goed gevonden door een headhunter, natuurlijk moest ik wel mee draaien in de normale sollicitatie procedure maar het was wel de eerste stap! En kijk waar ik nu sta, gvd op donderdagmiddag half 6 tijd om een nutteloze reactie op een nutteloos stukje op geenstijl te schrijven. Toch niet slecht voor elkaar zeg ik zo!

Hanz der Schwanz | 31-10-13 | 17:35

Hier ook iemand die al vrij reel rendement uit LinkedIn heeft gehaald. Krijg toch minimaal eens per twee weken (soms best leuke) baanaanbiedingen. Heb ik weliswaar niets aan omdat ik al jaren een eigen bedrijf heb, maar in deze economisch barre tijde zeker niet verkeerd om als troef achter de hand te hebben. Heb ook al diverse leuke klussen indirect via LinkedIn naar binnen weten te slepen, en er een paar leuke, nieuwe zakenpartners aan over gehouden. Ten slotte heb ik er, in de tijd die ik nog vrijgezel was, een heuse date met een behoorlijk leuke dame uit weten te halen die mij nota bene in eerste instantie benaderde. Niks mis met LinkedIn dus. :)

Maar, hoe slecht onderbouwd en verzuurd dit artikel ook is, begrijp ik de achterliggende frustratie wel. LinkedIn is de afgelopen jaren verpauperd. Het stikt er voornamelijk van recruiters / headhunters, "coaches" (brrrr) en opportunisten (veelal afkomstig uit de 'communicatie' hoek) die slapend rijk en immens populair menen te worden door wat artikeltjes van andere websites op hun blogs (of nog erger, "vlogs") te plaatsen en dat vervolgens weer in alle 50 groepen waar ze lid van zijn te verkondigen. Voornamelijk "kijk eens hoe interessant ik ben" schreeuwerts die werkelijk waar niets te bieden hebben dus.

Le Roi | 31-10-13 | 17:15

Dat LinkedIn heeft me anders verdomd lekkere klussen opgeleverd. Daar wil ik wel de sneuneus voor uithangen.

Sytze_Vliegen | 31-10-13 | 17:09

Ik probeer social media te vermijden. Voor mij geen hyves, facebook, google+ of twitter. Dat is een vergaarbak voor narcisten en exhibitionisten maar... linkedin heeft me 105k opgeleverd dus dan maar even een keertje wel....

Han Jammer | 31-10-13 | 17:01

Amen.. !


Daarnaast, Deelder klonk beter :)

atm0s | 31-10-13 | 16:58

Ik kan me voorstellen dat het zo werkt als je GeenStijl op je CV moet zetten...

Puin Zooi | 31-10-13 | 16:58

begrijp ik nu goed dat werk zoeken voor losers is?
Beter mensen die hun CVtje opvijzelen en proberen te werken dan lutsers die achter de compu zure stukjes het raam uit spugen.
Quid your job!

Flummer | 31-10-13 | 16:58

@goldsammy | 31-10-13 | 16:14
Kan zijn dat men er bijvoorbeeld voor heeft gekozen om nu een verlies in een keer te nemen ipv het over meerdere jaren af te schrijven. Zonder dieper de jaarcijfers in te duiken kan je er weinig over zeggen.

supah | 31-10-13 | 16:57

Och och, zwaar ingezet dit stuk, maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er een kern van waarheid in zit.

ikdenkwat | 31-10-13 | 16:56

Matthijs, ga maar gewoon solliciteren. Lijkt me het beste voor iedereen.

The_Master_Bear | 31-10-13 | 16:55

J.Q. I endorsed your skills, will you endorse my skills ?

lingo star | 31-10-13 | 16:49

Mijn huidige baan heb ik aan LinkedIn te danken.
Volgende week twee sollicitaties, ook via LinkedIn.

Ondertussen klus ik freelance nog een beetje flink bij. De meeste klussen krijg ik via LinkedIn omdat dat de plek is waar mijn "netwerk" vraagt of er iemand nog een beetje verstand heeft van een ding waar ze zelf geen verstand van hebben en ze willen er nog voor betalen ook (in tegenstelling tot de bedelaars op Facebook).

Nee, ik heb meer geld verdiend met LinkedIn dan met Geenstijl. Toch ook een beetje sosjale medieja, maar dan voor boze blanke belastingbetalers.

Lijkt me logisch... | 31-10-13 | 16:47

Op mijn werk word je 'gedwongen' zo'n profiel aan te maken. Lijkt dan net alsof iedereen zo actief en betrokken is met het bedrijf. Dat er verder geen reet op staat maakt niet eens uit. Maja liever dit dan een uitkering denk ik dan maar

Halveneger | 31-10-13 | 16:46

-weggejorist-

watissur | 31-10-13 | 16:41

@jeanmondo en alle andere wereldvreemden

worst case scenario's daar gelaten jeanmondo

1. laten we voorop stellen dat of iets digitaal is of niet je sowieso je CV bij elkaar kan liegen.
2. er word helemaal niet gekeken door bedrijven naar je hoeveelheid connecties, ze kijken naar je vaardigheden en vervolgens ga je gewoon in een normale sollicitatie procedure
3. Voor mijn huidige job moest ik werkverklaringen inleveren van mijn laatste 5 werkgevers, bedrijven zijn niet gek als het om een behoorlijke job gaat
4. Als je een cv bij elkaar liegt heb je toch een probleem als je je certificeringen moet overleggen
5. Snap dat voor lopende band medewerkers linkedin niets toevoegt (vermoedelijk ook de reden van de grote afkeer hier op GS )maar in veel vakken kan het erg handig zijn als je opzoek bent naar specifieke vaardigheden

AbbaCafe | 31-10-13 | 16:39

Jezus Quid. Krijg je geen kopij meer of zo ?

de look | 31-10-13 | 16:39

Prof. Dr. Smegmaat | 31-10-13 | 14:49 | + 34

haha, nou, inderdaad. Dank voor dit subtiele lachmoment.

point blank | 31-10-13 | 16:37

ik heb een link-kut-in profiel omdat je anders niet serieus genomen wordt, maar anders word je serieus genomen en dat is ook ruk. Fuck sociale media

De Anaalprofeet | 31-10-13 | 16:36

Sluit mij aan bij ViagraFalls en Paulusssss en de overige reacties in dezelfde trend die ik niet gelezen heb en waar ik het mee eens ben.

tlronin | 31-10-13 | 16:29

Ik heb mijn huidige (droom)baan via LinkedIn gescoord.
.
Ook krijg met grote regelmaat mails en/of telefoontjes van headhunters, dus zou ik zonder baan komen te zitten is het zeker handig om te zorgen dat ik geen aanspraak op sociale middelen hoef te doen. (Zeker omdat ik niet vloeiend ben in de taal hier, wat in Denemarken op 1 of andere manier toch een enorme belemmering schijnt te zijn).
.
Tenslotte heb ik een (freelance) eigen zaak op een redelijk gespecialisseerd vakgebied, en ook daar is LI behoorlijk handig mee.
.
Kortom: Ik zit niet op Facebook, want daar heb ik geen tijd voor, maar LI is voor mij absoluut een handige tool. Oh, en Quid is een zeikstengel die niets kan.

ViagraFalls | 31-10-13 | 16:24

Quid, je moet ook niet op 1 paard wedden, je weet toch?

watergeus | 31-10-13 | 16:24

Aye, iets met een plank en mis slaan (volledig),volgende keer beter Quid

Paulusssss | 31-10-13 | 16:24

leuk voor het archief zo'n artikel.. als LinkedIn ooit over de kop gaat kan JQ dit artikel boven halen en claimen dat hij het aan zag komen.
Dikke BS. niks mis met LinkedIn.

Supreme Fatt Ass | 31-10-13 | 16:22

Snap het probleem niet, Quid.
Een linke din dump je toch gewoon?

Kapitein Sjaak Mus | 31-10-13 | 16:20

Leuke woordspelingen allemaal, maar er zitten veel grote vissen op linkedin, dus ik ben daar ook. Netwerken is handig, net wat Kaas zegt. stukkie van Kwid, dus tja, niet te veel waarde aan hechten.

mental K | 31-10-13 | 16:19

Ik vind het woord 'sneukever' wel erg leuk. Die hou ik erin.

Lina Mosa | 31-10-13 | 16:16

Heb ik toch gisteren net mijn profieltje weggegooid omdat ik er helemaal niks niet mee doe, en scheit ziek wordt van al die stomme mailtjes

Spijkie | 31-10-13 | 16:16

Typisch Nederlands stukje: vooral nergens in (willen) uitblinken. Daar gaat dit land aan kapot! (Spreek uit op dramatische toon van Pim Fortuijn).

MichiDutch | 31-10-13 | 16:15

Als je kosten meer zijn gegroeid dan je omzet stijgt,
heel heel simpel hoor en zegt niets over het bedrijf.
Bijvoorbeeld in de vervoersbranche komt dit nu veel voor, de omzet stijgt maar de kosten stijgen (accijns) meer
@AbbaCafe | 31-10-13 | 15:43 | + 0
.
Kom op, kom op nou...Dus je stijgt in omzet van 251 M naar 393 M, en je winst daalt met 6 M.
Die extra 140 M omzet kost je dus 6 M winst ?
Volgens mijn eeenvoudige boerenverstand doe je toch wat verkeerd.

goldsammy | 31-10-13 | 16:14

Veel tekst over 'sneukevers'.

debosduvel | 31-10-13 | 16:13

LinkedIn is de enige sociale media die echt werkt. Het is verder hoe je er mee om gaat. Yep, en als iets gratis is... ben je zelf het product... Want het is ook een van de beste tools om je leven en contacten te ontleden.

Lafayette | 31-10-13 | 16:12

Euh, geen bedrijf nodigt je uit voor een solli gesprek als je geen Linkedin profiel hebt. Zoals dat nog zo is blijft linkedin een standaard.

Sano | 31-10-13 | 16:10

@Borrelende Boris | 31-10-13 | 15:54 |
Als vandaag de dag overal over wordt geluld bij een sollicitatiegesprek behalve over het vakinhoudelijke dan verbaasd mij de uitkomst niet.

ProAsfalt | 31-10-13 | 16:09

The Green*Machine | 31-10-13 | 15:38 | + -2 -

Hear, hear!

Quid moet maar eens stoppen.

Big Bear Hunk | 31-10-13 | 16:04

Er moet een soort sterretjes systeem komen of zo. Want er is heel wat liegend tuig wat ik vol zou willen afbranden op Linkedin. Financiele managers bijvoorbeeld, die beloven dat binnen een week de rekening betaald wordt maar in werkelijkheid binnen een week een faillissement aanvragen...

Dima Beeline | 31-10-13 | 16:03

Het valt mij op dat de competenties die men vraagt, maar ook meent te hebben echt onmogelijk is, je zou denken dat het geen mensen zijn maar robots. Ik heb genoeg mensen hoog in het bedrijfsleven meegemaakt waar al die competenties maar gebakken lucht was, uiteindelijk had men stuk voor stuk meer minpunten dan pluspunten.
Maar de presentatie hè, de verpakking daar gaat het om!
En ach onze Jonny is vandaag een "beetje" cynisch.

lanexxx | 31-10-13 | 16:02

@ Graaf van Egmont 15:55

Neen, maar het was een belangrijke reden hem niet te promoveren.

eerstneukendanpraten | 31-10-13 | 16:01

Als je goed in je vak bent word je wel via via gevraagd. Als je een baantje zoekt c/p je een format-CV en ga je op Linkedin. Ook handig voor managers om te zien welk personeelslid ze eruit kunnen flikkeren, omdat-ie blijkbaar toch iets anders wil.

Biff Eagleburger | 31-10-13 | 15:59

Nou, ik heb mijn laatste baan rechtstreeks via LinkedIn aangeboden gekregen... (ik ben dan ook heeeel erg goed in veters strikken)

Ultimate Master G | 31-10-13 | 15:57

eerstneukendanpraten | 31-10-13 | 15:51
En was dat een onderdeel van de vacature?

Graaf van Egmont | 31-10-13 | 15:55

Graaf van Egmont | 31-10-13 | 15:43
Dit geldt net zo hard voor advertenties in kranten en online vacaturebanken. Spookvacatures zijn overal, niet alleen op linkedin.

zuurkool | 31-10-13 | 15:54

Zet altijd netjes in mijn sollicitatie brieven dat ik net zo'n incompetente prutser ben als de rest van de sollicitanten. Ben nog nooit voor een gesprek uitgenodigd, terwijl je zou verwachten dat eerlijkheid gewaardeerd wordt door werkgevers.

Borrelende Boris | 31-10-13 | 15:54

LinkedIn zal ineenstorten en ik verwacht een comeback of een terugkeer van de klassieke CV of een andere manier om je echte vaardigheden en ervaring aan te tonen.
Schimmige bedrijfjes kennen inmiddels allerhande trucs om hun netwerk te vergroten en belangrijk te lijken. Er zijn trucs om binnen een dag 500+ connecties binnen te harken. Consultants, accountmanagers en ander salestuig liegen hun 'kennis' aan elkaar om maar professioneel over te komen bij potentiële klanten, etc. etc.
In beginsel vond ik het niet slecht, maar jammer dat men het als de heilige graal is gaan beschouwen. Ik heb noodgedwongen ook aan deze vorm van manipulatie gedaan. Noem me een oplichter, maar dit was de enige manier om aan het werk te komen bij mijn huidige werkgever, die aan LinkedIn op dat moment veel waarde hechtte.

jeanmondo | 31-10-13 | 15:53

Bij het UWV in Groningen is iemand gepasseerd bij een promotie omdat hij niet voldoende social-media-minded wast want hij had geen linkedinprofiel aangemaakt. De beste man loopt nu alleen nog maar als een gefrusteerd konijn daar op kantoor rond. K.N.E.T.T.E.R.G.E.K.!

eerstneukendanpraten | 31-10-13 | 15:51

Netwerken..nee, mij niet gezien, ik leef volkomen geisoleerd van alle netwerken en verdien alsnog meer dan genoeg, en niemand die bij mij komt zeiken of zich anderzins in mn leven naar binnen netwerkt, godzijdank.
Je moet gewoon zorgen dat je exclusief nodig bent, als je netwerkt heb jij anderen nodig, de underdogpositie.
Het kruiwagenrijdertje (de bakfiets van internet), de hielenlikkert, de meelezert en de graanpikkert, het eeuwige achter-tnetvissertje, weg ermee, pompen of verzuipen en niet bij mij in de boot kruipen, want dan ben je levend aas.
Zo, nu weer terug naar the Booty Bay, aan de slag.

Causa Sui | 31-10-13 | 15:49

Quid, quite please! man man man, binnenkort heb jij het ook nodig, wat je collums worden met de dag zuurder zeiknagel!

[G]eenstijl | 31-10-13 | 15:47

@ZDEV | 31-10-13 | 15:09
Zoek maar via LinkedIn op Sacha van Fluimen.
Connect met me! Kusjes Sacha van Fluimen.

ZDEV | 31-10-13 | 15:46

hoc expectabatur | 31-10-13 | 15:45
Que??

Mark Smith | 31-10-13 | 15:46

Bedankt voor de reminder. Is al een paar jaar geleden dat ik op die website een profieltje heb aangemaakt.

calamiteiltje | 31-10-13 | 15:46

Heb er inmiddels een tweetal functies over de tijd weten binnen te halen. Voor mijn huidige functie binnen Europa via mijn netwerk een 9 tal agenturen voor ons aan het werk gekregen zonder 1 € aan advertentiekosten.

Kul stukje dus

hoc expectabatur | 31-10-13 | 15:45

Als je daarentegen op YouPorn gaat staan ben je weldegelijk onderscheidend. Dat zien potentiële werkgevers graag!

LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:45

zo heej weer een minuut van mn leven vergald

kwit -1

waziddegij | 31-10-13 | 15:43

Tja, ik haal meer klanten uit Facebook dan uit LinkedIn, maar het is wel handig om te zien waar je oud-collega's allemaal heen rondwaaieren.

Specy | 31-10-13 | 15:43

Hoeveel heeft LinkedIn nou moeten betalen voor deze ad?

Seraphin | 31-10-13 | 15:43

Het is wel één goot leugenboek, daar heeft Kwit gelijk in. Mensen zeggen personeel te zoeken voor hun bedrijf, maar kunnen helemaal geen personeel gebruiken. Alleen maar op linkedin zetten om de indruk te wekken dat hun bedrijf floreert.

Graaf van Egmont | 31-10-13 | 15:43

@goldsammy |

Als je kosten meer zijn gegroeid dan je omzet stijgt,
heel heel simpel hoor en zegt niets over het bedrijf.
Bijvoorbeeld in de vervoersbranche komt dit nu veel voor, de omzet stijgt maar de kosten stijgen (accijns) meer

AbbaCafe | 31-10-13 | 15:43

Ik snap Linkedin niet zo heel erg. De meeste gasten waarmee ik "bevriend ben" zie ik voor zaken regelmatig in het echte leven. Ik heb hun mail-adres. Contracten, bestellingen e.d. lopen allemaal via mail en telefoon. Nieuwe dingen bekijken doen we op locatie. Onderhand heb ik geloof ik 400 relaties daar. Maar het enige wat ik ermee doe is relaties goed of afkeuren. Communicatie of wat dan ook loopt beslist niet via linkedin en ik mijdt die site dan ook als pest. Voor de rest spammen ze m'n inbox vol dat zo'm beetje elk groot bedrijf in NL mij zoekt. Alsof ik na mijn huidige positie erg goed ben in het marketen van spijkerbroeken....

Echt, wat moet je er mee? Het is alleen handig om te zien als een bedrijf een relatie er uitgejorist heeft en je er per linkedin achterkomt dat je met hem geen zaken meer kan doen. Want in plaats van technisch materieel doet hij nu de website van de dropjesverkoper op de markt.....

Dima Beeline | 31-10-13 | 15:42

@Ars Vivendi. Geen probleem!!

Ies niet graties | 31-10-13 | 15:42

Waarom kunnen we het topic zelf eigenlijk niet plussen of minnen?

Overigens zou ik Quid hier voor plussen.

Joris Draaksteker | 31-10-13 | 15:42

ProAsfalt | 31-10-13 | 15:28
Die gedachte komt uit een hoofdstukje van 'The Drunkard's walk', wat gaat over het effect van kansrekenen op allerlei dagelijkse situaties. Mocht je het interessant vinden.

Wedstrijdkrokodil | 31-10-13 | 15:42

Je hoeft tegenwoordig alleen nog maar de titel te lezen om te weten wie het heeft geschreven...

GJ76 | 31-10-13 | 15:41

Ik deel gedeeltelijk de mening van kwit. Als je toch ziet welke updates je elke week van mensen te zien krijgt, lijkt het wel alsof iedereen simultaan vijf cursussen bij het LOI volgt. Ik heb sinds mijn start bij LinkedIn nog nooit m'n profiel bijgewerkt. Ik heb verder dan ook niets te melden, doe niet aan netwerken, klanten zoeken enz. Ben indertijd begonnen omdat er een aantal oud-schoolgenoten op zaten, die ik zodoende weer eens kon 'spreken'.

FrankVeer | 31-10-13 | 15:41

Hmm jammer een hoop reaguurdertjes die net op kosten van de baas een cursus social media hebben gedaan bij een ongetwijfeld hip Amsterdams bureau.
#ka-ching!

LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:41

Ik heb me nooit ingeschreven voor linkedin waarom zou ik ook, heb geen werk en kan zo wie zo niks. Maar ik krijg wel altijd updates van anderen. Hoe kan dat nou?

Graaf van Egmont | 31-10-13 | 15:40

Mensen verzinnen op LinkedIn opleidingen die ze niet hebben. Het is net internet. Oh wacht ....

doskabouter | 31-10-13 | 15:40

-weggejorist-

bier(d)op | 31-10-13 | 15:39

-weggejorist-

bier(d)op | 31-10-13 | 15:39

@henry_louis | 31-10-13 | 15:36 Dat pleit juist voor de beste man. Van geloof afstappen, altijd +1
Daarbij, hij schrijft voor deze site, wij zijn slechts de reaguurdertjes.

DaughtersofLot | 31-10-13 | 15:39

@Idontgiveafunk | 31-10-13 | 14:47
Maar goed, via zo'n recruiter kun je dus wel aan baan of opdracht komen.

God Zelf | 31-10-13 | 15:39

Opzich niets mis met LinkedIn, moest er één aanmaken voor het bedrijf waar ik nu werk maar doe er zelf niet veel mee, hoor wel veel vrienden die aan werk zijn gekomen via LinkedIn.

Als je via dat profiel je werk hebt gevonden, ben je dan echt zo'n losert?

niemand specifiek | 31-10-13 | 15:39

Krijgt Quid eigenlijk betaald voor zijn plempsels?

Lafayette | 31-10-13 | 15:38

Weet je wie pas sneu is? Johnny Quid met zijn zure gezeur en geklaag, die denkt dat hij zich met zijn popiejopie-schrijfstijl kan meten met de tijd dat Geenstijl nog spitsvondige schrijvers had die scoops afleverden. Onderwerp van niets, dit. Alleen maar klagen om het klagen. Ga lol in het leven krijgen en probeer zelf eens iets te bereiken in plaats van alleen anderen af te fakkelen.

The Green*Machine | 31-10-13 | 15:38

@Kaas de Vries

Ja leuk man. Je krijgt dan echt een hele carrousel met de meest vreemde competenties voor je snufferd. En maar aanvinken die rommel. Hatseflats.

LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:38

@henry_louis | 31-10-13 | 15:36 | + 0 -
Wat is nou precies het probleem dat Quid dit heeft gedaan? Kan je me dit nu eens uitleggen?

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:37

@ AbbaCafe | 31-10-13 | 15:34
Mooi.

Maar heb je ook LinkedIn?

Pa Cartwright | 31-10-13 | 15:37

Als je zoals Quid begonnen bent als schrijver van christelijke stukjes voor Snooze Magazine, een blad voor christelijke jongeren, en nu op GS een grote mond hebt ben je vermoedelijk niet al te dol op carrièreoverzichten.

henry_louis | 31-10-13 | 15:36

@Mark Smith | 31-10-13 | 15:23 |
Als je de meeste reacties mag geloven heel vaak. Maar goed, die hebben dan ook een CV van hier tot Tokyo.

ProAsfalt | 31-10-13 | 15:35

Uit het artikel " De omzet van LinkedIn steeg in de afgelopen drie maanden met 56 procent tot 393 miljoen dollar."
.
Hoe kan je in vredesnaam 56% MEER omzet hebben en 6 miljoen MINDER winst maken...
Goed bedrijf !

goldsammy | 31-10-13 | 15:35

@LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:31 | + 0 -
Hahaha ik endorse mensen meestal voor de meest debiele dingen.

Zoals

"Dutch". Vind ik leuk.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:35

En nog een ding, want het niveau is zoals bekend bedroevend hier maar als je een beetje behoorlijke job heb tegenwoordig (zeg 2x modaal en meer)dan kom je er niet meer mee weg anno 2013 met een 9 tot 5 mentaliteit en zal je moeten trainen (vaak verplicht van je werkgever) en dus bouw je een behoorlijke CV op.
En nee dat houd niet dat het allemaal strebertjes zijn, ik ben het al helemaal niet maar heb met het minimale wat ik moet doen voor mijn vak al een cv van 4 A4 viertjes.

AbbaCafe | 31-10-13 | 15:34

Ik ben het in het geheel met kwit eens.
Dit zal ongetwijfeld wel komen dat ik ook een Kut CV heb. Een Kut CV zet je natuurlijk ook niet op Linkin tussen al die tot de tokyo rijzende CV's.
Linkin is dan ook niet voor Jan met de Pet maar alleen voor de Elite die zich kennelijk al in de elitaire kringen zich bevinden.
In wezen net zo iets als je in de VS aan de Yale heb gestudeerd. Dan bevind je je ook al in de juiste kringen. Dus succes gegarandeerd.

ProAsfalt | 31-10-13 | 15:34

Tering wat een onzin verhaal zeg.

Switchen van baan is nog nooit zo makkelijk geweest met een fatsoenlijk connected linkedin profiel.

Shalalieshalala | 31-10-13 | 15:31

Mark Smith | 31-10-13 | 15:23 | + 0 -

Exact. Ook die endossementen. Alsof Pie uhh pardon Jantje van HR niet weet dat jij je vooral aan mensen die je goed gezind zijn hebt gevraagd om iets positiefs over jou te zeggen. Potentiele opdracht- of werkgevers gebruiken het alleen om te kijken of je daadwerkelijk bestaat, hoe je kop eruit ziet en of je er geen hele vreemde dingen op hebt staan. Eigenlijk moet je gewoon bij jezelf de skill 'zuipen' toevoegen en dan hopen dat je maten of matinnen dat bij je aanvinken. Gewoon omdat het kan.

LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:31

@sinar2 | 31-10-13 | 15:12 | + 0
Ik hoef geen carriere meer. Ben al 48 dus over mijn piek heen rustig aan het afdalen richting pensioen.
.
Denk nog maar een keer, je moet nog wel 25 jaar...

goldsammy | 31-10-13 | 15:31

@Mark Smith | 31-10-13 | 15:26 | + 1 -
Jazekert, alleen ben ik daar iets serieuzer.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:31

@ borrelnoot | 31-10-13 | 15:29
Dan ga je toch weer terug naar de Joop?!

Pa Cartwright | 31-10-13 | 15:30

Och, al die visitekaartjes bijhouden was zo veel gedoe - nu link ik mensen op LinkedIn, wat het een stuk gemakkelijker maakt om de contactgegevens van ex-collega's bij te houden.
Als ik alleen endorsments van m'n profiel weg zou kunnen halen, dan zou ik dat meteen doen - dat is circlejerk in optima forma...

Taaie-Neuskoek | 31-10-13 | 15:30

linkedin is marktplaats voor ZZP-er's en zo, niks mis mee. Je moet alleen je privacy goed bewaken, net als op alle andere social media. CV etaleren is adverteren.

HoerenSloep | 31-10-13 | 15:30

Ik heb er mn baan aan te danken. Een normale baan Quid, niet kansloze stukjes typen op e.o.a. zure website.

borrelnoot | 31-10-13 | 15:29

@Wedstrijdkrokodil | 31-10-13 | 15:16 |
Boeiende redenering.
Wat wel opvalt is dat directeuren die van de ene BV naar de andere BV gaan wel steeds succesvol 2 ton per jaar kunnen claimen. Dus in die zin wijken ze steeds in positieve zin af van het gemiddelde.
Anderzijds klopt uw betoog wel degelijk want het is, mijns inziens, wel opvallend dat die directeuren regelmatig een BV in puin achterlaten. In die zin zijn zij lang niet altijd succesvol en kom je toch op het gemiddelde weer uit.

ProAsfalt | 31-10-13 | 15:28

Zo. Heb ik ook eindelijk een topic waarbij ik "booeeee, Quid is een lul" kan reaguuren.

geenial | 31-10-13 | 15:28

ja ik sta op linkedin, nee ik doe er verder niets mee en ja MR wereldvreemd Quid ik krijg weekelijk berichten van headhunters voor mijn simpele functie als network/security engineer.
Op mijn vak gebied is linkedin erg handig voor het verkrijgen van een job, ook mijn huidige werkgever heeft destijds het contact via linkedin gelegd.

Moge duidelijk zijn mr Quid dat bij gebrek aan kennis je dus vooral jezelf ventileert

AbbaCafe | 31-10-13 | 15:27

Jammer Quid, gemiste kans. Als je nou eens een keer niet uitgaat van het ego van iemand, maar van het gemak dat het instrument je kan bieden, dan ziet de wereld er heel anders uit. het heet Linked-in, en zegt precies wat het doet. Je kunt heel mooi zien wie met wie is, het geeft je dus een prachtig instrument om veel verfijnder zakelijk in te halen op mensen. Maar ja, je moet het wel zien he. Probeer te voorkomen dat je een beroepscommentator wordt die vanuit het l'art pour l'art principe zijn principes en hersens (indien aanwezig) overboord gooit om toch maar die 800 woorden eruit te gooien voor de boterham......

Vaak geniet ik van jullie stukjes, maar ja, er zit wel eens een misser tussen..... :-)

giuseppen | 31-10-13 | 15:27

Jezus, Kwit ben je overuren aan het draaien de laatste paar dagen ? *gaap*

nan6896 | 31-10-13 | 15:26

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:24
Je kunt er dus ook reaguren?

Mark Smith | 31-10-13 | 15:26

@ LJBrinkhorst
Uh, misschien zijn er mensen die met buitenlanders in jawel, het buitenland werken. Griezelig, allochtonen, ik weet het. LinkedIn is hendig. Tuurlijk, iedereen pocht een beetje. Maar hé, met stil zitten en afwachten gebeurt er ook niets. Dat zijn types die gaan zitten kankeren over alles wat ruk is in dit land en daar hebben we er al genoeg van.

Pieleke | 31-10-13 | 15:25

@Mark Smith | 31-10-13 | 15:23 | + 0 -
Ik gebruik vaak de "discussions". Mijn cv staat niet op linkedin.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:24

Na het lezen van de eerste paar zinnen was mij al duidelijk dat dit hoogstwaarschijnlijk weer een frusti-topic van Quid betrof. En wat ziet mijn oog na één scrollbeweging? Dat ik warempel gelijk heb! Zaken waar hij zich aan ergert maar de rest van de wereld geen ene ruk om geeft.

Korporaal Banaal | 31-10-13 | 15:24

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:19
Ik ben het met Quid eens. Linkedin is voor "net niet" mensen.
Zeg eens eerlijk, hoe vaak gebruik je het echt?

Mark Smith | 31-10-13 | 15:23

@Quid

Ik ben het anders nooit met je eens, maar dit keer wel.

@rabarberblabla

Je bent zelf een mongool.

Pa Ramaribo | 31-10-13 | 15:23

@TheseDays00 | 31-10-13 | 15:12 | Kut. Val ik ff door de mand...

JorisWorstNightmare | 31-10-13 | 15:23

Best wel nuttig hoor, dat LinkedIn. Ik heb er al wat werk uit gehaald en het stelt me eenvoudig in staat om mijn relaties te blijven volgen, bijvoorbeeld wanneer ze zelf een nieuwe functie ergens anders aanvaarden. Verder moet je het niet overschatten, het is slechts één van de hulpmiddelen om je netwerk te onderhouden naast alle andere mogelijkheden om dat te doen. Maar Kwitje heeft het weer eens over een onderwerp waar hij geen verstand van heeft en dan slaat hij structureel de plank mis.

Hoppla | 31-10-13 | 15:23

Is natuurlijk ook wel eng, zomaar met je echte naam en je echte baan op de internets. LinkedIn is handig om mensen te vinden, handiger dan feestboek, anyways.

Djong | 31-10-13 | 15:22

Waarom begint geenstijl geen hyves/facebook geval ding.

Lijkt mij wel leuk om de reaguurder te begluren.

lady blabla | 31-10-13 | 15:22

De LinkedIn van Supermatthijs is dan wel weer grappig om te lezen.

brutus68 | 31-10-13 | 15:22

LinkedIn het profiel waar iedere eerste jaar student zich al meteen directeur noemt

uuuu | 31-10-13 | 15:21

Wat een gefrustreerd kut verhaal is dit zeg. Mongool.

Ben beter van je gewend, zou haast zeggen dat je de draak met ons aan het steken bent.

rabarberblabla | 31-10-13 | 15:21

Onzin Quid.. Een goede vriend van mij is via linkedin benaderd en letterlijk bij zijn vorige baas weggekocht! Heeft er een toffe job plus 15% meer loon aan overgehouden..

bedwetertje | 31-10-13 | 15:21

dus jij denkt dat alleen loonslaven er gebruik van maken

glaaf | 31-10-13 | 15:20

Het is Johnny duidelijk niet gelukt om zelf een echte baan te vinden via Linkedin. Maar je hebt toch een leuk baantje bij GS, kerel? Geen reden om zo gefrustreerd te doen. Overigens ken ik wel degelijk meerdere mensen die via Linkedin zijn benaderd door headhunters. Zulks gebeurt. Geeft verder niks hoor Quid.

panadol | 31-10-13 | 15:20

@kleuterleider

Taalnazi's zijn juist diegenen die niet weten dat de CV voor warmte zorgt.

Pa Ramaribo | 31-10-13 | 15:19

@Mark Smith | 31-10-13 | 15:17 | + 0 -
Wil jij in mijn linkedin net werk?

Kaas de Vies | 31-10-13 | 15:19

Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:47
Netwerken is iets anders dan net werken.

Mark Smith | 31-10-13 | 15:17

LinkedIn is een zeer handige online Rolodex, voor mij. Niet meer en niet minder.

Jimmydepimmy | 31-10-13 | 15:17

goed onderbouwd stukje zeg, ik verwijder mijn profiel meteen. *kuch

zuivergeweten | 31-10-13 | 15:16

@LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:02
Echte beta-wetenschappers. Van hen wordt verwacht dat ze elke paar jaar verkassen en dan zit je snel over de grens.
De rest doet interessant.

blinde kip | 31-10-13 | 15:16

Linkedin is erg handig. Niet elke dag, maar af en toe. Ik gebruik het eigenlijk zoals ik FB zou gebruiken als ik daar een account zou hebben: niet voor dagelijkse updates over flauwekul, maar om op een relevante manier vindbaar te zijn, en om anderen te vinden. Het is wat het is: gewoon een soort Gouden Gids voor individuen.

Muxje | 31-10-13 | 15:16

De meeste mensen zijn middelmatig in alle opzichten. Want er is sprake van een normale verdeling. Soms hebben ze een succesje en soms gaan dingen wat minder. Vrijwel altijd zal een succesje gevolgd worden door iets middelmatigs, oftewel hun normale niveau. Na iets slechts volgt ook weer iets middelmatigs. De kans dat successen elkaar opvolgen zonder terugval naar het normale middelmatige niveau is simpelweg klein. Kan een keer gebeuren, maar meestal niet.

Dus een opsomming van successen op een CV is een voorbode van middelmatigheid. De kans dat er wederom sprake zal zijn van succes is uiterst klein. Als je zou onderzoeken of er een verband bestaat tussen successtory's op CV's en de resultaten die behaald worden in een nieuwe baan dan zal er m.i. niets aangetoond kunnen worden. Iemand die z'n profiel bijwerkt doet dat omdat hij/zij de zak heeft gekregen. Niet omdat ze nieuwe successen hebben behaald.

Wedstrijdkrokodil | 31-10-13 | 15:16

@Ies niet graties | 31-10-13 | 15:10
'Kleine flarden relevantie'
Prachtig! Mag ik dat quoten?

Ars Vivendi | 31-10-13 | 15:16

@Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:47
Ome Quid is sjoernalist, dus die heeft helemaal geen netwerk nodig. Mensen die spullen verkopen weten wel beter waar Linkedin voor is

hendrikjandetuinman | 31-10-13 | 15:15

Omdat mijn medestudenten regelmatig een baanaanbod krijgen, heb ik recentelijk ook een profiel aangemaakt. Maarja als je een journalistiek fopleiding heb gedaan, krijg je vast geen aanbiedingen van werkgevers, toch Quid?

RiderRichard | 31-10-13 | 15:15

Als freelancer profiteer ik dus enorm van LinkedIn. Niet alleen is het een wat serieuzere plek om contact te onderhouden met mensen die je ontmoet. Ook het feit dat potentiële klanten even kunnen bekijken wat ik zoal doe en gedaan heb is erg handig. Tuurlijk zit er een narcistische kant aan, maar hey, ik hou van mezelf Quid. Blame me.

Wat is het volgende waar je over kan gaan zitten zeiken?

artbrut | 31-10-13 | 15:14

@Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:47 |
Precies.

malang | 31-10-13 | 15:14

@ JorisWorstNightmare | 31-10-13 | 15:02 | + 1 -
3 stappen naar Maxima dus in plaats van 2. Tellen kun je beter van Linkedin afhalen....

TheseDays00 | 31-10-13 | 15:12

Ik hoef geen carriere meer. Ben al 48 dus over mijn piek heen rustig aan het afdalen richting pensioen.

sinar2 | 31-10-13 | 15:12

Johnny Quid, ook al zitten er kleine flarden relevantie in je rammelende betoog, ik ben het totaal oneens met de strekking van je stukje.

Ies niet graties | 31-10-13 | 15:10

Ik maak voor de gein nep-profielen aan van zogenaamde medewerkers.
Zo merk ik direct als die domme headhunters weer actief zijn om bij mij mensen weg te kapen die ik op mijn kosten heb opgeleid.

Dan bellen ze en vragen ze bijvoorbeeld naar Sacha van Fluimen. En dan krijgen ze mij aan de lijn.

En dan begint het plagen. Heerlijk. Ik maak er tijd voor.

ZDEV | 31-10-13 | 15:09

En toch als jullie ook iemand aan nemen kijken jullie toch even op zn linkedin, facebook, hyves, twitter enz.

hartogjen | 31-10-13 | 15:09

Zo, zo, gaan we er een eigen mening op na houden? Linkedin is niet heel cool, maar veel mensen hebben er baat bij. Maar als je jezelf zo gaaf vind dat je zoiets niet nodig hebt hoef je er natuurlijk niet op. Ik begrijp alleen die behoefte niet om daar zomaar heel denigrerend over te gaan doen. Vermoedelijk een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex, hoe kom je anders aan zo'n imbeciele nickname.

très cool | 31-10-13 | 15:08

Is dit stukje geïnspireerd door het omvallen van Hyves?

Ars Vivendi | 31-10-13 | 15:07

En Quid, hoe kansloos is Twitter dan wel niet/?

Argeloze burger_1 | 31-10-13 | 15:07

Vroeger zette ik m'n CV online op Monsterboard (1 dag). Nu brengt Linkedin mij elke keer zonder veel moeite naar de volgende mooie baan. Solliciteren is voor lutsers. Gevraagd worden, daar gaat het om.

WillemWordtWakker | 31-10-13 | 15:07

Ik ben het een keer volmondig eens met Quid. Een vorm van zelfpijperij, waar zeer incapabele lieden zichzelf verkopen door te verklaren dat ze teamspelers zijn en heul veul verantwoordelijkheid dragen met een fop-hbo studie in het bezit. Een grote overbodige laag van middle management.

Desmoulins | 31-10-13 | 15:07

Als Weessie dit leest kan Quid ook een LinkedIn aanmaken vrees ik.

Argeloze burger_1 | 31-10-13 | 15:06

Superhandig om voor je afspraak met iemand die je nog nooit gesproken hebt even te kijken wat voor achtergrond diegene heeft. En of het een lekker wijf is natuurlijk.

Joffri | 31-10-13 | 15:04

... aldus iemand met een een twirtter accoutnje met 21k tweets.

drs.Aeneid | 31-10-13 | 15:04

Ik heb wel een linkedin-profiel, maar omdat mijn visie over linkedin feitelijk overeenkomt met deze teksten doe ik er al heel lang helemaal niks meer mee, feitelijk heb ik er nog nooit iets me gedaan. Sta ik dan nog steeds voor lul?

De Grote Onbekende | 31-10-13 | 15:03

@drs.Aeneid | 31-10-13 | 14:57
"Eindeloos Doorleuteren" endorsed.

TeeJee | 31-10-13 | 15:03

Dit jaar 5 'recruiters' voor uitzendwerk moeten wegslaan en 2 mensen die een interne (vaste) baan aan hadden geboden.

Het werkt dus wel.

En die pokemon vergelijking met Linkedin vind ik wel briljant.

LangeTijdGeleden | 31-10-13 | 15:03

LinkedAnus is best handig hoor. Om voor jezelf weer es op een rijtje te krijgen wat je allemaal hebt gedaan en waar je competenties liggen. Voor de rest moet je het gewoon met een flinke schep zout nemen want de meeste mensen pimpen hun profiel tot mythische proporties. Ook Nederlanders die hun profiel in het Engels gaan neerzetten. Voor wie doe je dat dan?

LJBrinkhorst | 31-10-13 | 15:02

Hmm ik neem de woorden van Quid toch wel serieus. Als er iemand gespecialiseerd is in 'zielige pogingen relevant overkomen', is hij het wel.

zuurkool | 31-10-13 | 15:02

@miko | 31-10-13 | 14:56 Kroegen bezoek ik niet, evenementen des te meer. Maar daar zie je altijd dezelfde gezichten. Voor de rest met je eens: LinkedIn zit ineens vol met onzinnige uitnodigingen. Maar ik weiger pertinent iedereen die ik niet persoonlijk ken. En aangezien elk persoon in de wereld nooit meer dan 7 stappen verwijderd is van elk ander persoon, zit je er waarschijnlijk niet ver naast met je stappen naar Maxima. Voor mij zijn het er maar 2: Mijn zoon kent Charlie Aptroot, en Charlie kent Maxima. Je bent er zo...

JorisWorstNightmare | 31-10-13 | 15:02

Quid is afgewezen bij een sollicitatie vanwege zijn Linkedin profiel.

Ach, je hoeft jezelf er niet op te zetten.

TheseDays00 | 31-10-13 | 15:01

Het is handig om je zakelijke relaties in een overzicht te hebben en te weten wie waar zit en wie wie kent.

VanDattum | 31-10-13 | 15:01

Ik ben in deze liever pragmatisch: bepaalde mensen die LinkedIn waarvoor/waarmee ik wil werken vinden LinkedIn nou eenmaal wél heel belangrijk/handig. Een goede reden om wél mijn lekkere CV online te zetten!

Maar ik snap je bijdrage als beroeps zeikerd wel hoor, Quid!

M-Bozz | 31-10-13 | 15:00

LinkedIn is gewoon een soort open sollicitatie. En natuurlijk poch je met je CV en maak je het allemaal veel mooier dan het lijkt! Doe je toch ook als je gaat solliciteren. Je wilt toch die mooie baan? En gebaseerd op mijn profiel krijg ik ook wel eens voorgestelde functies in de categorie CEO, dikke onzin natuurlijk maar lekker boeiend. Geeft voor mij aan dat het profiel in ieder geval op orde is. Ik geef geen reet om wat Quid ervan vindt. Die heeft alleen het ROC Almelo op zijn lijst staan. LinkedIn heeft zich voor mij al bewezen, heb nu een mooie baan die ik zonder de LinkedIn connecties niet gehad zou hebben. Dikke doei Quid, hou jij je maar bezig met PVV bashen en plaatjes zoeken voor de Vrijmibo. Veel beter.

Vantage_Point | 31-10-13 | 15:00

Mijn huidige baan heb ik dankzij Linkedin. Iemand zocht op een bepaald ICT dingetje (weinig NL'ers die er mee werken) en kwam bij mijn profiel uit. Kutbetoog dus, Quid.

bijscholing | 31-10-13 | 15:00

@James Lastig | 31-10-13 | 14:53
En dan nog die linkjes naar slecht geschreven stukken gerelateerd aan de slechte arbeidsmarkt. Vol met open deuren en waardeloze conclusies. Oftwel, hoe zet je jezelf als HR-werker voor lul?

blinde kip | 31-10-13 | 14:58

Och, het is veel handiger dan zo'n bak met vergeelde kaartjes. En je kan altijd effe checken of je volgende afspraak echt zo lekker is zoals ze aan de telefoon klonk én of ze zo ervaren is als dat ze aan de telefoon overkwam. Best handig dat LinkedIn hoor.

keikoud | 31-10-13 | 14:58

Mooi stukje Johnny Quid, ik moet ook altijd bij die schijnheilige collega's van mij uitleggen waarom ik geen Linkedin profiel heb.

fjodor | 31-10-13 | 14:58

Mooi man, opinierende journalistiek, of hoe noemen ze dat. In ieder geval een mateloos interessante opinie ook.

zeeman73 | 31-10-13 | 14:58

@miko, Ja klopt, dat en geyle neuqsex. Gisteren een endorsement van je moeder gekregen ;)

drs.Aeneid | 31-10-13 | 14:57

@JorisWorstNightmare | 31-10-13 | 14:50
Op tijd de juiste kroeg of evenement bezoeken levert nog veel meer op.
Linkedin gaat naar de klote met alle onzinnige uitnodigingen.
Ik ben maar een stap verwijderd van Maxima bij wijze van spreken.

miko | 31-10-13 | 14:56

Ik vind linkedin vooral handig om te kijken wie wie 'kent'. In mijn werk is het handig te weten dat klant 1 ook in het netwerk zit van leverancier A of concurrent X.

Verder nog nooit iets aan linkedin gehad door mijn eigen cv.

Elmauro | 31-10-13 | 14:56

@miko | 31-10-13 | 14:52 | + 0 -
Twitter? Ik twitter helemaal niet.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:54

@Pa Cartwright, best wel eigenlijk. Ooit aangemaakt toen ik werkzoekende was. Inmiddels 2 a 3 maal per maand benaderd voor een andere baan. Zonder er wat voor te doen. Best makkelijk.

drs.Aeneid | 31-10-13 | 14:53

Bovendien maakt LinkedIn de kansloze hordes nóg onbereikbaarderderderder dan ze al waren!

wil van reem-talma | 31-10-13 | 14:53

Als je die profielen leest dan vraag je jezelf inderdaad af waarom die mensen nog geen VN secretaris generaal zijn of CEO bij een multinational. Opgeklopte lucht.

Zzzzooooffff | 31-10-13 | 14:53

@ kleuterleider | 31-10-13 | 14:47
Is die deeltijd conciergefunctie bij jullie nog vacant, of kwamen daar óók al 400 brieven op?

Pa Cartwright | 31-10-13 | 14:53

Mmmhhh ik gebruik LinkedIn alleen maar als een soort van relatieplanet. Maar goed, ik gebruik Facialbook ook alleen maar als opslag voor leuke youtube muziekfilmpjes. Die ik later weer terug kan kijken.

roze_bril | 31-10-13 | 14:53

"waarom ben jij nog geen directeur van Shell, Philips of de Rabobank"

Omdat je daarvoor mee moet draaien in het Haagsche baantjescarrousel circus. En er zijn goddank nog mensen die hun eigen geld willen verdienen.


"Alsof ooit iemand daadwerkelijk een baan direct via zijn LinkedIn-netwerk heeft gekregen. Nee, natuurlijk niet."

Ja natuurlijk wel. Een vriendin van me vorig jaar nog.


LinkedIn WAS een prima zakelijk netwerk platform tot een jaar of twee geleden. Sindsdien probeert het je te verleiden al de contacten uit je netwerk te laten 'endorsen' en willen ze weten waar je op reis naartoe gaat enz. Ze willen er een soort zakelijke facebook van maken.

Het is dankzij die onzin dat het zijn doel voorbij aan het schieten is.

James Lastig | 31-10-13 | 14:53

Helemaal mee eens.
Weer zo'n faalsite die het ook niet gaat redden. Maak er gelijk maar een spelletjessite van.

Red Rain | 31-10-13 | 14:53

@Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:47
Daar heb je geen tijd voor met je getwitter en 24/7 reagueren op GS.
krijg je bonus kudo's voor je FIPO??

@drs.Aeneid | 31-10-13 | 14:48
En jouw vaardigheid is flauwe comments?

miko | 31-10-13 | 14:52

Hey, Johnny. Schaam je je dat op jouw CV alleen de lage school vermeld staat? Geeft niks hoor.

Steunpilaar | 31-10-13 | 14:52

Hè Geenstijl. Heeft Quid nou nog steeds dat Melkert-baantje bij jullie?

Lucille Werner | 31-10-13 | 14:51

Voor de dienstdoende taalnazi: "het cv" ipv "de CV"

kleuterleider | 31-10-13 | 14:51

Helemaal mee eens. Gebakken lucht die Linked.
Ook voor lutsende losers: Alle zg (human) beroepen. P&O medewerker, Golden Tulip managers, psychologen, sociologen, iets met rechten, managers, economen en andere vage pseudo wetenschappelijk vaag geneuzel. En dan vergeet ik nog de politici. De regenten van nu zijn helemaal vervreemd van de jeugd. De tweede kamer wordt bezet door 150 leden van de 50+ plus partij. Wij als jeugd hebben de toekomst zeggen ze. Maar ze geven geen ene reet om de jeugd.

luto333 | 31-10-13 | 14:51

Fuck jou Quid, jaloers ofzo dat je nooit benaderd wordt voor die ene leuke baan via je eigen linkedin? Hele volksstammen (incl deze stijve hark) heeft zijn baan te danken aan Linkedin. Top plek op internet dat Linkedin, al was het alleen maar om je eigen (zakelijke) netwerk in een oogopslag te kunnen bekijken en zien waar onderlinge relaties liggen.

priapisme | 31-10-13 | 14:51

Inderdaad en zo denk ik er ook over. Wat een sukkels op LinkedIn.

Waaromnouniet | 31-10-13 | 14:50

Laat me eens raden Quid, je hebt helemaal niets te melden op LinkedIn? Nog geen veterstrikdiploma? Ja, dan moet je wel ranten op al die eikels die wél iets te melden hebben. Mijn netwerk heeft me al diverse malen leuke dingen opgeleverd, meer dan FB ooit zal doen.

JorisWorstNightmare | 31-10-13 | 14:50

LinkedIn is prima om bepaalde groepen mensen te bereiken, ik gebruik het vaak met veel positieve effecten voor wat betreft mijn werk. De enige social media waarop ik actief ben, buiten reageren op onzinnige stukjes op GS. Smiley Smiley

deministerpresident | 31-10-13 | 14:50

@ drs.Aeneid | 31-10-13 | 14:48
Bevalt dat nou een beetje, zo een LinkedLin Profiel?

Pa Cartwright | 31-10-13 | 14:50

Helemaal mee eens, Quid.
Daarom sta ik op LinkedIn onder een valse naam. Knappe headhunter die me weet te vinden!

Prof. Dr. Smegmaat | 31-10-13 | 14:49

Moest dit van ome Sjuul omdat hij ontzettend de mist in is gegaan met Hyves terwijl werkelijk IEDEREEN ten tijde van de deal al wist dat het een zinkend schip was?

zws-vl | 31-10-13 | 14:49

Tja Kwit, stukkiesschrijver bij de Geenstijls is ook geen aan beveling voor je cv. Ik snap wel dat je dat niet op LinkedIn wilt zetten.

Publius | 31-10-13 | 14:49

@Simon de Danser, ben je toevallig boa ?

Idontgiveafunk | 31-10-13 | 14:49

JQ heeft weer wat persoonelijke frustratie te ventileren.

TeeJee | 31-10-13 | 14:48

Netwerken doe ik daags op GeenStijl, gaat als een gek.

Pa Cartwright | 31-10-13 | 14:48

@kleuterleider | 31-10-13 | 14:47 | + 0 -
En heb ik de baan?

Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:48

Wat een negatieveling die Quid. Altijd maar zeiken op het een of het ander, weinig construtiefs, en een algehele zuurtegraad waar Clairy Polak jaloers op is.
-
Laat je niet kisten Quid, het leven is best mooi, en er zijn nu eenmaal dingen die je niet aanstaan. Mijn advies: gewoon niet mee bezig houden. Laat die mensen met hun linkedin profieltje lekker.

drs.Aeneid | 31-10-13 | 14:48

Dat is toch dat medium waar Heleen Mees haar slachtoffers uitkiest?

Klaus Herzog | 31-10-13 | 14:48

'K heb geen LinkedIn maar volgens mijn vrouw ben ik een lul van 1.78m.

Simon de Danser | 31-10-13 | 14:48

Sociale media is voor gekkies!

zeefert | 31-10-13 | 14:47

Ik gebruik het voor de selectie van nieuwe medewerkers, en dat is veel fijner dan 400 brieven van mensen waarvan de CV net niet past.

kleuterleider | 31-10-13 | 14:47

Linkedin is vooral leuk voor recruiters voor de rest is het 1 grote pijp elkaar feest

Idontgiveafunk | 31-10-13 | 14:47

Ik vind linkedin vrij handig om te netwerken, dan sta ik maar voor lul.

Kaas de Vies | 31-10-13 | 14:47

REAGEER OOK