Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat hebben wij de zeehonden ooit misdaan (2)

Ha, het zeehonden jachtseizoen staat net als vorig jaar weer voor de deur, een jaarlijks terugkerend evenement in Canada. Omdat Pistolen Paultje dood is, besteden wij er nog maar eens aandacht aan. Ja, dit jaar zijn we eens eerder dan die sokken van Sargasso met posten over de zeehondenjacht'05. Helaas nog geen nieuwe bloederige beelden, dus check dit filmpje (rechtsklikken en saven) om meer over de knuppeldood van zeehonden te weten te komen. Klagen kan bij Canadese ministerie van Buitenlandse Zaken via dit formulier. Laat die diertjes toch gewoon met rust!

Reaguursels

Inloggen

Wie wil er nou gezien worden in een uit meerdere aan elkaar genaaide beesten bestaande lappendeken? Wie wil er nou gezien worden met iemand die er als een neanderthaler bij loopt? Bontjassen, pff! Ik zou niet meer weten welk vooroordeel ik moet plakken op een blonde del die zich als prehistorische holbewoner kleed.
Het zal ongetwijfeld nodig zijn om de populatie zeehonden in toom te houden, omdat we hun leefgebieden nu eenmaal zelf willen bepalen, maar ik twijfel of het doodknuppelen van de bontdragende pups en het verkopen van alleen hun huid de manier is om dat te doen.
Kom nu maar op met het commentaar over leren jassen en tassen, gemaakt van koeien die alleen maar bestaan bij de gratie van de behoefte aan gemalen koe, kaas, lijm, pudding, gezichtscreme en leren bankstellen. Laat mij maar eens zien dat die doodgeknuppelde zeehondenbabies ook zo efficient worden geconsumeerd.

bhs | 13-03-05 | 00:49

Laten we gelijk alle schijt-voor-je-deur kut-honden,ook maar doodknuppelen (kan je ook een leuke jas van maken) En de baas erbij! Vuile k*t aso!!

koekje erbij? | 12-03-05 | 19:51

Ik snap jullie even niet, jullie gunnen die beesten gewoon een zeer pijnlijke dood. Dan ben je toch wel laagbegaafd. Je gaat mij niet vertellen dat die knuppel minder schade aan de vacht aanricht dan een simpel klein kogeltje. Dus oprotten met dat domme debiele ge-ouwehoer over dat dit goed is wat ze doen.

rubi3101 | 12-03-05 | 12:37

@newfie.
Hoop dat je gas lust ! Aap !

khadaffi | 12-03-05 | 00:07

effe wat meer informatie jongens...

There are more seals on the planet than people... the Canadians decided to resume the cull due to their population explosion in recent years. It's not about fur export - it's to repair the ecological balance which has been destroyed seals. Seals are not nice cute cuddly fluffy toys - they kill for fun and often don't even eat their catch. Canadians have the right to a viable fishing industry! Greenpeace agrees and no longer stands behind this sort of misguided unscientific anti-seal culling propoganda from IFAW...

newfie | 11-03-05 | 13:56

Geef mij een knuppel en ik ga zeehonden jagers jagen in Cannada...

gwdtjuh | 11-03-05 | 13:40

@Natte hond
Met dat laatste kan ik het alleen maar eens zijn! Kleffe sponzige broodjes met een stuk leer ertussen en dan voor de vorm een stukje augurk en een pluts saus. Gaatverdamme. Op een of andere manier moet ik bij McDonalds eten altijd aan Spongebob denken...

ZI | 11-03-05 | 12:52

Waarom is het erg? omdat die zeehondenbaby's er lief en aaibaar uitzien.
Spinnen en vliegen worden bij de duizend iedere dag geplet, hoor je nooit iemand over.
Ik ben trouwens wel tegen die jacht omdat het alleen om het bont gaat, ik vind het verspilling.

drankorgel | 11-03-05 | 12:51

@ZI
Een beetje weldenkend mens gaat niet in een vriezer of zandbak wonen.
Maar och,... misschien is het allemaal niet zo simpel, ik bedoel,... een beetje weldenkend mens gaat ook niet onder de zeespiegel leven.

Trouwens, liever een eskimo in de tuin, dan een Amerikaan in de keuken.

Natte Hond | 11-03-05 | 12:39

Ik las een paar weken geleden ergens dat er zelfs reizen worden georganiseerd, waar je als tourist zelf de knuppel in de hand mag nemen. gegarandeerd one kill. Bij een korte uitleg werd vertelt dat het niet moeilijk is omdat de onschuldige zeehondjes juist naar je toe komen van nieuwschierigheid (en dan sla je ze dus dood).. :s

yvo | 11-03-05 | 12:12

@Pannie,

Klopt ik reageerde op ome Bertus die had het over Hilterman nadat hij zich door zijn site geworsteld had vandaar. Zal hier niet verder over Hileterman praten. Laten we het weer over Siebert hebben.

spooky | 11-03-05 | 11:44

Ben hier overigens geen voorstander van uiteraard.
In China worden de katten levend gekookt (zoals bij ons kreeft) en daarna nog levend gevild, In korea worden de honden eerst doodgemarteld voordat ze worden gegeten (goed voor het vlees) tsja wat doe je eraan???
Ik denk als een Indier (Heilige koeien) een kijkje in onze abbatoirs gaat nemen hij helemaal gek wordt...

Pannie | 11-03-05 | 11:42

Spooky ik heb hier op dit topic geen Hilterman post gezien namelijk....

Pannie | 11-03-05 | 11:34

Ik krijg trouwens trek in een lekker lapje vlees.

Eppo | 11-03-05 | 11:34

Ik wordt er een beetje droevig van... :-(

quickshare | 11-03-05 | 11:18

Wat maakt het nou een hol uit wat je doodknuppelt? zo zijn wij mensen nou eenmaal. tenslotte knuppelen wij zelfs elkaar dood (al sinds het begin van de mensheid!) dus hoe kom je erbij dat wij normen en waarden zouden hebben?? Ik heb die niet in ieder geval, lekker stukje zeehondenvlees gaat er net zo goed in als paardenvlees, of rundvlees, of cervelaatwors of een kippetje... damn, nou heb ik honger gekregen! :)

erixzone | 11-03-05 | 11:00

sterf zeehond sterf haha wat een gs post

ro..or | 11-03-05 | 10:44

Babyzeehondjes hebben nu eenmaal per definitie een hoge aaibaarheidsfactor vanwege die grote onschuldige ogen.
Wie gaat er nu zo'n onschuldig beestje doodknuppelen? Pak dan een volwassen walrus, of een beer als je zo graag knuppelt...
Trouwens, die kuttekoppen die de stoep en plantsoenen laten volschijten door hun honden mogen van mij ook een knuppel in d'r nek, stelletje aso's. Bovendien hebben de meesten van die debielen alleen maar een hond om zelf wat te lijken.
Honden horen de ruimte van een paar hectare eigen grond nodig, niet die vierkante meter achtertuin of een woonwijk.

Eppo | 11-03-05 | 10:26

@Ome Bertus,

Het is een dag later maar wilde toch nog effe reageren. Ik heb info over die Hilterman al naar de redactie gestuurd maar nog niks gehoord. Lijkt me ook wel een topic maar ik twijfel ook want het is wel een figuur die dan blijft op GS en bij iedereen op zijn GESHIFTE wijze en haatelijke en psychotische stijl blijft reaguuren. Ik denk dat de redactie dat niet wil, wat ik me voor kan stellen.

spooky | 11-03-05 | 10:25

sargasso is nog steeds dood

Beasjt | 11-03-05 | 09:49

@Natte hond
:) Schitterend, op de Noordpool hoor je niet, want daar heb je niets te zoeken. Schitterend! En in de woestijn heb je ook niks te zoeken. En groepen die het ergens anders verstieren, daar vallen de amerikanen in irak ook wel onder toch? Maar goed :) heb je een voorstel waar eskimo's dan moeten gaan wonen? Want die mensen moeten dan hun hele gedrag aanpassen, ik bedoel. Als ze in mijn tuin een enorme vriezer neerzetten om er een iglo in te bouwen, dan valt dat bij mij onder de boel verstieren...

ZI | 11-03-05 | 09:47

Nu denk je natuurlijk dat een Eskimauh zo'n zeehondje wil doodknuppelen... Niets is minder waar... ik ben op zolder op zoek geweest naar mijn Luger en heb een enkeltje Den Haag in me zak...

Eskimauh | 11-03-05 | 09:02

Recept Suaussat - Groenlandse zeehondsoep

Ingrediënten:
- 1 kilo vers of gezouten zeehonden- of walvisvlees (kun je vervangen door 2 kilo vers of gezouten vogel- schapen- of varkensvlees)
- 3 liter water
- snufje zout en peper
- 3 peentjes
- 2 preitjes of 1 ui
- takje selderij
- 750 gram aardappelen
- 80 gram grutten of 80 gram rijst

Bereidingswijze:
Gebruik 1 kilo zeehondenvlees zonder been of 2 kilo vlees met been. Doe het gewassen zeehondenvlees in het kokende water. Gezouten zeehondenvlees moet eerst ontzouten worden in water. Diepgevroren zeehondenvlees kun je in de pan ontdooien, maar dit vraagt extra kooktijd.

Laat de soep langzaam koken tot het zeehondenvlees zacht is. Haal af en toe het schuim van de soep en voeg wat zout toe. Als het vlees vers is, nogmaals het schuim eraf halen. Doe de rijst en de groenten in zijn geheel het laatste half uur in de soep. De geschilde aardappelen, in stukjes, de laatste 20 minuten, en de prei, in ringen gesneden, de laatste 8-10 minuten in de soep.

Breng de soep op smaak met peper en zout. Haal de groenten uit de soep en snijd deze in stukjes, serveer dit apart op een bord. Haal het vlees uit de soep en leg dit in zijn geheel op een schaal of snijd het in dobbelsteentjes. Zet brood op tafel en mosterd.

Eet smakelijk !

Boomer | 11-03-05 | 08:51

Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Menzonius | 11-03-05 | 02:03

@verwend pokkejong

Volgens mij heeft mijn comment nix te maken met Groen Links,....
Maar meer met zinloosheid,...
Mensen horen niet op de Noordpool (hebben daar nix te zoeken)
Amerikanen horen niet in Irak (hebben daar nix gevonden, van wat ze zochten)
En ook voor alle etnische groeperingen die zich hier niet thuis voelen of de boel verstieren (hebben hier nix te zoeken) zou ik tegen allen willen zeggen:
Ga naar huis!
*plop*

Nog steeds links?

Natte Hond | 11-03-05 | 01:25

Zie nou wel, altijd al gedacht het barst hier van de GroenLinksers.

verwend pokkejong | 11-03-05 | 00:42

@ Black Haze:
Kijk en die mogen ze van mij nu nèt wél weer neerknuppelen,... Die navy seals en met die hele regering erbij. *Hoppa* Iemand een broodje Bush, of 'n lampenkapje van mensenhuid?
Misschien is het een idee voor die zand- happers in Irak. I.p.v. met zo'n bot mes iemand onthoofden. Decapitation, new style,.... eh,... ik bedoel,... old style (eigenlijk)
's kijken hoe de wereld dan zal reageren.
Een vraag mijnerzijds, zou het eenzelfde reactie zijn als wanneer die weerloze beesten neergeknuppeld worden?

Natte Hond | 11-03-05 | 00:39

Als je hier dagelijks opnamen laat zien van onze slachthuizen of (nog beter) een halah-slachthuis, dan wordt bijna iedereen vegetarier :D

Rest In Privacy | 10-03-05 | 23:42

Er is maar één echte seal, en dat is een Navy SEAL!
Kan mij die bontjassen in spé nu verrotten.

Black Haze | 10-03-05 | 23:19

het gaat er niet om dat zeehonden gedood worden, maar met name hoe ze gedood worden

marteltor | 10-03-05 | 23:07

wel dan hebt u het mis.

Edwin* | 10-03-05 | 23:05

@Edwin
Jongen, je bedoelt het ongetwijfeld goed. Maar je komt op mij over als een grasetende ecoterrorist. Een paar regeltjes uit Animal Farm dragen ook niet echt bij aan een verandering van dit beeld.

ZI | 10-03-05 | 22:56

@Pietje ruk:

Euh, opzich heb je wel gelijk hoor, maargoed, hoe kan een zeehondje je ergens dankbaar voor zijn?

KopfSchmerz | 10-03-05 | 22:24

hm, ik zou het zelf nou niet bepaald in mijn hoofd halen om te doen, maar ik heb er verder geen problemen mee dat het gebeurt. Te veel zeehonden is ook niet goed, dat bedreigt de vissoorten. waar bemoeien we ons in hemelsnaam mee? alleen omdat wij het zogenaamd zielig vinden? ga je druk maken over belangrijkere zaken! Die zeehondjes zijn je echt niet dankbaar ofzo!

pietje ruk | 10-03-05 | 22:03

?

Edwin* | 10-03-05 | 22:01

All animals are created equal, but some animals are more equal than others

Edwin* | 10-03-05 | 22:01

No animal shall kill another animal without cause

Edwin* | 10-03-05 | 22:00

Whatever goes upon two legs is an enemy.
Whatever goes upon four legs, or has wings, is a friend.
No animal shall wear clothes.
No animal shall sleep in a bed.
No animal shall drink alcohol.
No animal shall kill another animal.
All animals are created equal.

Edwin* | 10-03-05 | 22:00

Als iemand nu ook eens gekeken had hoe ze die "arme zielige" zeehondjes doodknuppelen.

De meeste zijn bij de eerste slag al direct dood. De paar die een harde schedel hebben worden als het te lang duurt de hals doorgesneden. Ik zie die ene kerel best zorgvuldig mikken om het met 1 slag af te kunnen.

Ofwel, ze zijn op slag dood.
Denk maar niet dat je met een kogel effectiever bent. Ook daarbij zou het regelmatig mis gaan, niemand is echt trefzeker bij een onvoorspelbaar bewegend doel.

TheC | 10-03-05 | 21:59

"you make a lot of rich women happy with the fur you get by brutally killing harmless little seals. good job!" heb ik ze geschreven.

LiamP | 10-03-05 | 21:55

Superjan vrijwilliger voor Geen Stijl crew zeehondjes knuffelen.

superjan | 10-03-05 | 21:51

Naar filmpje, schiet ze dan door de kop. Is het tenminste direct voor het dier voorbij.

GJH | 10-03-05 | 21:34

Als ik een beestje was wou ik dat mijn knuffelbaarheidsfactor ook 100% was.

GJH | 10-03-05 | 21:31

GeenStijl redactie: waar is het formulier waar ik me kan aanmelden voor het jaarlijkse CanadeesjeKnuppelen?

@vinque: zit in de bijlmerbajes (aka penitentiaire inrichting Bijlmer aka penetreerinrichting Pijpme), afdeling zwaar gestoorden. bron: mijn stiefva

oebidoebie el grande | 10-03-05 | 21:29

@spooky,
Ik hoop dat ze hier eens een topic over die Hilterman maken,reden genoeg voor lijkt mij. Gisterenavond heb ik met verbazing en ontzetting die site van dat figuur doorgeworsteld.Heel erg ziek!!

Ome Bertus | 10-03-05 | 21:21

The Canadian seal hunt is a sustainable, economically viable activity based on sound conservation principles. This means an X number of animals can be harvested each year, and, through quota's, the health and abundance of seal herds is insured. While the actual harvest may appear cruel to a geitenwollensokkendrager, it is a clean kill. As you see in the video, the hunters make quick work of it, and repeat the whack to the head with a pole if necessary. After death, seals - like chickens and other animals - often undergo a period of convulsions which have been mistakenly interpreted by some as indicating that the animal is still alive. This hunting method is not only effective, it is also safe. Well, for the hunters at least! Hunting rifles would be very dangerous to use in this case, and damage to the pelt could be extensive.

keyword | 10-03-05 | 21:14

Ik lees zeehond, jachtgebied, conclusie de zeehond heeft die jas ook niet van zichzelf. Achter die liefelijke zwarte kraaloogjes gaat een bloeddorstig monster schuil.

Mazzel | 10-03-05 | 20:43

@Pannie,

Als het om die Hilterman gaat jazeker. Ik ken zijn site al langer. Hij heeft een ban op de pedofilie site. Kan je het voorstellen daar gebanned worden en dan terug komen bij GS en gewoon uitkomen voor het feit dat je pedo bent en tegen mensen zeggen dat hij je in je kont gaat neuken. Nog maar niet te spreken over zijn site. Het kost effe en je moet je door een regenboog aan tekstkleuren en GESHIFTE tekst heenlezen maar elke minuut verwonder ik me dat ik zelden zo'n psychotisch gestoorde man tegengekomen ben.

spooky | 10-03-05 | 20:35

@KopfSchmerz
Ik hou het op niet willen luisteren.

incapable | 10-03-05 | 20:32

KopfSchmerz dat doe je uiteindelijk wel, je eet chocola wat uit slavenhandel afkomstig is, je rijdt auto door welke uitlaatgassen mensen sterven, je koopt electronica waardoor de wereld vergiftigd wordt enz enz enz. Ja als we dan toch links gaan lullen...

Pannie | 10-03-05 | 20:31

@Incapable

Ik geloof dat die dieren alleen worden afgemaakt vanwege het bont, en niet het vlees.
Maar ja, inderdaad, je hebt een punt.
Echter... het gaat hem ook om de manier van doodmaken.
Dit is gewoon gruwelijk, en onnodig.
Een koe in nederland hangen ze ook niet leven aan een haak (zoals hier al eerder in de comments is aangehaald), maar schieten ze een pin door de schedel. In één klap morsdood, zonder een seconde pijn.
Dat is toch heel wat humaner.
Dus terugkoment op jouw reactie, ja, mocht ik ooit afhankelijk zijn van zeehondenvlees, dan zou ik het zeker eten, maar ik zou die dieren nooit zo gruwelijk doodknuppelen, en half levend van voor tot achter openrijten.

Ceristimo | 10-03-05 | 20:30

@Incapable: Wat is dat nou met jou, ben je nou gewoon doof, of wil je niet luisteren?

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:29

@. Ceristimo
Wil dat zeggen dat ik alleen biologisch vlees eet, waarvan ik zeker weet dat het van een dier komt met een prettig leven achter de rug? Ja

klinkt als..... zeehonden in kratjes of in stallen doodmaken is geen optie want dat is niet diervriendelijk.
Maar een zeehondje die altijd lekker fris z`n neusje heeft kunnen ophalen in de poollucht vreet ik ook wel op dan als ik er afhankelijk van zal zijn.

incapable | 10-03-05 | 20:26

Ceristimo de mens is trouwens geen vleeseter dus lul niet...

Pannie | 10-03-05 | 20:26

. vander F nou geen twee weken oud, aangezien jij het hier hebt over 'ze leefden tenminste in vrijheid'

Pannie | 10-03-05 | 20:25

Gaan we stoken Spooky???

Pannie | 10-03-05 | 20:22

KopfSchmerz koeien vermoorden past zeker in je andere straatje dan?

incapable | 10-03-05 | 20:22

Ik kan niet wachten tot dit doodknuppelen van dieren ook op huisdieren gedaan mag worden. Dat je je hondje uitlaat, die wat onschuldig een boompje snuffelt, hij met een knuppel op zijn kop wordt geramt, en terwijl hij jankend op de grond ligt, van kop tot staart levend wordt opengereten.
Ben benieuwd hoeveel van die mongolen hier dan nog zo voor het doodknuppelen van dieren zijn.
Want dit is gewoon ziek. En ja, zoals wij hier in Nederland omgaan met dieren is ook ziek.
Wil dat zeggen dat ik geen vlees eet? Nee, want de mens is en blijft nou eenmaal een vleeseter.
Wil dat zeggen dat ik alleen biologisch vlees eet, waarvan ik zeker weet dat het van een dier komt met een prettig leven achter de rug? Ja.

Ceristimo | 10-03-05 | 20:21

@incapable:

Ok, hier kom ik weer met mijn 'linkse niveau'; poen kun je ook op andere manieren verdienen, bijv. met het vermoorden van mensen, maar dat doe je óók niet.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:20

@ Pannie,
Wat dacht je hoe oud hollandsch slachtvee is als het mes erin gaat?

vander F | 10-03-05 | 20:20

Ach... de meesten hier staan met tranen in hun ogen wanneer er zo'n babyzeehondje voor hun ogen wordt neergeknuppelt, alleen het staat zo stoer op GeenStijl om te zeggen dat het je geen fuck kan interesseren!

The Zalking Wombie | 10-03-05 | 20:19

@Edwin bedankt knul, en houdoe!
Bedankt voor de post!

Pannie | 10-03-05 | 20:18

KopfSchmerz je doet gewoon zielig.
Poen wil iedereen verdienen dus laat dat feit nog maar even achterwege.
meten met 2 maten noem ik dat.

incapable | 10-03-05 | 20:18

@Wombie:

De manier waarop is ook niet zo erg, die beestjes blijven stil liggen, en met een korte klap zijn ze weg. Maar de aantallen zijn te hoog.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:17

vander F maar wel een beetje kort natuurlijk, het blijven natuurlijk zeehondenBABY's

Pannie | 10-03-05 | 20:15

@Incapable:

Daar lig ik ook echt niet wakker van hoor, maar massaal zeehonden uitmoorden, zodat je de vacht voor veel geld kan verkopen, dat vind ik niet kunnen.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:14

Het gaat er niet om dat zeehonden geslacht worden... Het gaat om de manier WAAROP ze geslacht worden. Gewoon te triest voor woorden. En het vlees wordt niet gegeten, alleen voor een beetje bont, wat tegenwoordig heel goed nagemaakt kan worden! Zeehonden slachten is zo 1890!

The Zalking Wombie | 10-03-05 | 20:14

@G-unite,
www.geenstijl.nl/mt/archieven/003673.h... Nieuwe Hilterman 10-03-05 @ 12:08
Een pedo met aids wil je in je kont neuken omdat je hem een GESHIFTE clown genoemd hebt zou maar oppassen voor DNH. Wohahaha altijd lachen met de Hilterman wanneer houd tiktaktiktak nu eens op en begint iemand aan het nawoord op je site.

spooky | 10-03-05 | 20:14

@KopfSchmerz
Wat ga jij dan doen als je met je lul als een eskimo zit te vissen in een of ander fucking koud wak en de hele dag geen tyfus vangt?
Kijk nou..... wat hebben we daar ! een kleine zeehond.

incapable | 10-03-05 | 20:13

Zo, koppijn, jij draagt geen leren schoenen?

vander F | 10-03-05 | 20:12

En uw aller Ego prevaleert wederom boven het hogere belang. Sterkte.

Edwin* | 10-03-05 | 20:11

@incapable: Jup, maar om te eten, niet om te dragen.

Als je een zeehondenbaby mag doden, om zijn vacht te dragen, waarom mag die man die zijn moeder's huid droeg, dan niet per direct de gevangenis of waar hij dan ook vast zit verlaten? Dat is toch hetzelfde? Of toch niet, is het dragen van een babyzeehondenhuid dan toch net zo erg?

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:11

Kip, varken, koe, schaapjes.
Kabeljauw weggevist.
Dagelijks slacht -en martelwerk,
En dan zeuren over een paar zeehonden.
T'is niet fraai, dat knuppelwerk, maar zeuren over Canada is wel ver-van-m'n-bed-show.
Wel eens een rondleiding in een export slagerij gehad?
2000 varkens per dag wegslachten gaat echt niet zachtzinnig lieve mensen.
Om maar niet te spreken over het kippenwerk.
Wel eens bij een varkensfokkerij naar binnen gestapt?
Die zeehonden leven in ieder geval nog vrij en blij voordat de knuppel komt.

vander F | 10-03-05 | 20:07

@KopfSchmerz
Die koe die je vreet word ook vermoord toch?

incapable | 10-03-05 | 20:06

Aan eenieder die voor de jacht is:
Ik gun u dat uw eigen kind levend gevild wordt.

knutsel | 10-03-05 | 20:05

Ja, maar waarom zou het vermoorden van een zeehondenbaby niet erg zijn, maar het vermoorden van een mens wel?

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:05

@ KopfSchmerz
huurmoordenaar en zeehondenjager zijn 2 woorden toch.
Ik stop met zo`n hypocriet.

incapable | 10-03-05 | 20:03

@luukje:

Ik de discussie niet aankunnen, dat voorbeeld had niets te maken met een bedreiging. Als jij het idee achter de opmerking niet snapt, dan is dat jouw probleem, niet het mijne.

Trouwens, degene met het lage niveau ben jij, wie begon er ook alweer over het doodknuppelen van katten?

KopfSchmerz | 10-03-05 | 20:00

@ KopfSchmerz
Betuigt dat jij de discussie al helemaal niet aankan, met je zogenaamde I.R.L bedreiging. Nu wil je natuurlijk van mij ook een kinderlijk en debiel antwoord hebben. Nou komtie dan. Anagezien er geen katten meer in de buurt zijn, mag je gerust langskomen en dan zal ik je een KopfSchmerz geven.

Zo goed, ben je nu blij!! Heb me even verlaagd tot jouw links niveau. Typisch Volkert gedrag vertoon jij

luukje | 10-03-05 | 19:57

@Incapable:

Jawel hoor, doe mij maar een biefstuk, vanavond nog gehad. En ik geloof ook vast dat die mensen er geld aan verdienen, maar een huurmoordenaar verdiend ook zijn geld met het vermoorden van mensen; mag dat wel?

KopfSchmerz | 10-03-05 | 19:57

@Prutswerk
Dus jij beweert dat jouw zielige scheldpostje cynisch, ironisch en sarcastisch was? Oh ja, nu zie ik het ook.... sorry dat ik je aanviel knul!

ZI | 10-03-05 | 19:55

@Cynic:

Ja, lekker stuiteren met Jacque Hendrikus de 405ste

@Luukje:

Leuke redevoering heb jij, ik ga jou straks even opzoeken, met mijn knuppel. Waarom? omdat de buren hun muziek weer eens hard aanstaan, klassiek nogwel.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 19:54

KopfSchmerz wat is je probleem dan nu?
Er zijn bevolkingsgroepen afhankelijk van het doodslaan van die beestjes.
Jij vreet zeker ook geen koe of vark?
Wat maakt mij het nou uit wat ze met die zeehonden doen. en als een klap op hun panharing de snelste en diervriendelijkste manier is dan moet dat maar.

incapable | 10-03-05 | 19:53

dat klopt pisvlek

Prutswerk© | 10-03-05 | 19:52

Nu ik dit filmpje gezien heb:
Basta,de nieuwe bontjas van mijn vrouw gaat niet door met Pasen.
Ik zeg haar dat de huidige nog zeker een jaar mee kan.Punt uit.

bensi | 10-03-05 | 19:52

@ het product van zijn mammie en pappie a.k.a prutswerk. Dan moet je eens proberen om een comment te maken zonder anale scheldwoorden. Lijkt mij dat bij jou het gevoel voor humor ontbreekt. Als je niet eens een comment kan achterlaten zonder het woordje "anushapper" of "kontkorrels". Hiermee laat je blijken, dat je de situatie niet onder controle hebt en je uitvlucht neemt in banale scheldwoorden!!

luukje | 10-03-05 | 19:51

en dat alles omdat de elitaire medemens weer een leuke bontjas wil hebben, te belachelijk voor woorden. Laat de klandizie hun kinderen maar inleveren. Die kunnen dan doodgeknuppelt worden en van hun huiden kunnen we leuke skippballen in elkaar knutselen.

cynic | 10-03-05 | 19:51

Of een tag-team net als Star F. en Sunny S.?

Pannie | 10-03-05 | 19:47

@Edwin, Groot gelijk vent!

@Incapable:

Waar is je weerwoord nou, ik kan je ook wel uit gaan schelden voor rechtse hond, maar daar schiet jij ook niets mee op.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 19:47

Dj vito wil gewoon wat exposure voor z'n websiteje. Geen boekingen meer gehad vanaf januarie, dus gaat ie eventjes de comments volspammen met zijn links populistisch gezeik. En zijn muziek is ook bagger!!!

luukje | 10-03-05 | 19:46

Dj vito leuk plaatje zeg, op je site..
Helemaal zelf opgezet?

Pannie | 10-03-05 | 19:45

ik hoorde iemand spreken over cynisme, sarcasme & ironie...

daar heb je humor voor nodig... anushappers... dat ontbreekt bij jullie net zoveel als interpuctie bij P.Kouwes

Prutswerk© | 10-03-05 | 19:45

KopfSchmerz en Vito dezelfde of linkse holmaatjes?

incapable | 10-03-05 | 19:45

Mijn god.
Wie kan dit aanschouwen en er vervolgens zo bot op reageren. Dit soort praktijken zijn misdadig. Niks links, niks rechts, niks politiek. Het gaat hier om het op wrede wijze doden van weerloze dieren. En met welke reden? Met welk recht? Onze zelfbenoemde menselijke superioriteit? Wel dan stel ik voor dat RTL4 binnenkort op prime time, live een nederlandse peuter laat doodknuppelen om in de tweede aflevering als orgaandonor te dienen.
Wordt wakker.

Edwin* | 10-03-05 | 19:44

@incapable
Nou, dat hoeft niet hoor, aangezien jij vast al moeite heb met 1 keer.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 19:43

@DJ Vito
Moet ik hier nu ook nog 3 keer op in gaan?

incapable | 10-03-05 | 19:38

Seabert ook al ist ie klein, kijk maar een hoe fijn een zeehondje kan zijn.

Frids | 10-03-05 | 19:38

Incapable, jij hebt een weelde aan zelfspot niet, een hekel aan je zelf hebben. Arm kind..

KopfSchmerz | 10-03-05 | 19:37

@incapablablabla
dat vd belasting klopt als een bus... maar je maakt mensen wel nieuwsgierig naar je eigen ontlastingsmanier...:P

DJ ViTo | 10-03-05 | 19:36

@incapablablabla
dat vd belasting klopt als een bus... maar je maakt mensen wel nieuwsgierig naar je eigen ontlastingsmanier...:P

DJ ViTo | 10-03-05 | 19:36

Ik heb maar 1 argument over :
luister hier even naar:
users.cbcfree.net/cb005556/TV%20Tunes%...

bekijk daarna het knuppel-filmpje en je voelt je stukken beter. Beter nog je gaat automatisch op zoek naar je honkbalknuppel en uit frustratie, omdat je geen klein kutzeehondje in de buurt hebt, knuppel je gewoon de kat dood. Heb ik ook net gedaan

luukje | 10-03-05 | 19:36

@incapablablabla
dat vd belasting klopt als een bus... maa je maakt mensen wel nieuwsgierig naar je eigen ontlastingsmanier...:P

DJ ViTo | 10-03-05 | 19:36

JackRandom ook weer zo'n misverstand...

Pannie | 10-03-05 | 19:36

Nouja, moet ik mijn knuppel maar weer uit de kast halen. Moet niet vergeten een schort te kopen dit jaar.. jagers-hersenen krijg je nog niet eens zo makkelijk uit je kleren.

KopfSchmerz | 10-03-05 | 19:34

. zenzi
En terecht.
En laat die Lenie van het Hart nu snel productief worden en in Canada met een zeehonden pakje aan tussen de zeehonden gaan liggen,misschien krijgt ze dan wat haar toekomt.
Maar of het de jagers echt afleid van de jacht?Scheithuis is het!!

bensi | 10-03-05 | 19:34

@DJVito of whatever
Ik heb een hekel aan stront dus ook aan honden en katten.
Volgens mij ben je gewoon een foute van de zeehondenbelasting inners.

incapable | 10-03-05 | 19:34

@incapable.. zal je hondje eens zo behandelen....

ps... je naam zegt genoeg :P

DJ ViTo | 10-03-05 | 19:31

zeehonden zijn een links bolwerk!

klauwhamer | 10-03-05 | 19:30

Betrokkenheid met het welzijn van dieren, da's toch meer iets voor linkse mensen, waarom bericht GS er dan over?

JackRandom | 10-03-05 | 19:30

Die kettingzaag van speurders, wat kost die eigenlijk?

SuperG | 10-03-05 | 19:30

Laat die lui ook een boterham verdienen toch.
Weet je wel hoe kut het is als je met een motorjacht stukken zeehond uit je schroef moet halen.
Jassen en sate van maken !

incapable | 10-03-05 | 19:29

WALGELIJK... Hopelijk vult iedereen zo'n formulier in... zou het minste zijn wat we kunnen doen...

DJ ViTo | 10-03-05 | 19:28

@Ahonen

Uhh? Nee. Maar voor Prutswerk misschien wel een leuke page.

bulk | 10-03-05 | 19:28

@ZI
Dat "kut-geluid" rouleert. Jij hebt gewoon geen jeugd gehad. Je was veel te druk bezig met kruipen vanuit ZEEland.

Tyr | 10-03-05 | 19:26

over zeehonden gesproken... ik ken zo'n beestje, HANNES, en die krijgt nu een standbeeld...
zeehondenPOWER!!

zenzi | 10-03-05 | 19:23

prutswerk
bedoel je hiermee het product van mama en papa?

luukje | 10-03-05 | 19:23

@luukje
Die fucking kut sea-bert. Zee-Bert, ik heb de redenatie achter die naam nooit begrepne. En dan idd dat kut geluid, wat vreselijk. Linkse indoctrinatie! Wat ik je brom...

ZI | 10-03-05 | 19:22

@bulk: Jij hebt zeker deze webzijde bezocht;http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/430/

Ahonen | 10-03-05 | 19:22

Ze kunnen ze niet hard genoeg dood slaan.
Kennen jullie die Groen-links gesubsidieërde tekenfilm nog, van dat autistische eskimo meisje en die blonde jongen (bevordert interraciale saamhorigheid), met dat vuile vieze rottige pooke zeehondje. Dat idiote beest dat dat idiote geluidje maakte!!
users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/te...

luukje | 10-03-05 | 19:20

@Prutswerk©
Als je de inhoud van de woorden ironie, cynisme en sarcasme niet snapt, moet je niet op GeenStijl komen. Ga ergens anders maar huilen.

bulk | 10-03-05 | 19:19

Heb ze nooit gemogen, die Canadezen.

Ahonen | 10-03-05 | 19:19

@Ganglion
Je bent alleen links als je niet KUNT knuppelen..

ZI | 10-03-05 | 19:18

Voor de rest ben ik er natuurlijk gewoon op tegen!
Bij deze boycot ik Canadese producten!!! (???)
Voor mij geen Canadees bier meer!

Pannie | 10-03-05 | 19:17

Ik ben tegen dat knuppelen. Ben ik nu links?

Ganglion | 10-03-05 | 19:17

godver ik ben bezope , ja van de aldi blikken en wat boeid (T) mij dat nou als er een potentiele jas gehaald wordt zit niet hier te mekkeren wanneer je mokkel een gordel aanheeft van bont

web_grazer | 10-03-05 | 19:17

[quote]
... sterf a.u.b snel zodat je de ruimte terug kan geven aan wezens die ver boven jullie staan zoals kakkerlakken en lintwormen..
[/quote]

@Prutswerk©
Ik neem aan dat jij jezelf tot dit selecte gezelschap rekent?
Wat maak jou zo speciaal?

geenstijve | 10-03-05 | 19:15

@Prutswerk
Geef ze van katoen m'n jongen! Die belhamels!

ZI | 10-03-05 | 19:15

Pannie, dimmen....

fuckje | 10-03-05 | 19:14

Kut, links is nog niet op sterven na dood zoals die ene die klap na klap maar niet stil wilde blijven liggen.

Major Failure | 10-03-05 | 19:10

@prutswerk De knuppel is nog te goed voor die kutbeesten!

Pannie | 10-03-05 | 19:08

Fok alle gasten die menen leuk te zijn wat het neerknuppelen van die beesten betreft...

laffe pisnichten zijn jullie... kontkorrels van het meest stinkende soort...

sterf a.u.b snel zodat je de ruimte terug kan geven aan wezens die ver boven jullie staan zoals kakkerlakken en lintwormen..

Prutswerk© | 10-03-05 | 19:05

ik kijk morgen wel ff wil eerst mijn mokkel doorsmeren jaaa in bont tijgerpakje

web_grazer | 10-03-05 | 19:05

Tis daar koud,... en wat schertst mijn verbazing,.. de heren dragen zelf geen bont.
Conclusie: Overbodige actie.

Mag ik een broodje antrax bestellen voor die jongens daar in het noorden?

Natte Hond | 10-03-05 | 19:05

Volgens mij was dat ene zeehondje wat niet direct dood wilde het zeehondje Hannes uit
de Nordhornse kinder-dierentuin die per ongeluk in De Vecht gekomen is,en toen in
handen van Mw.Grijpgraag Lenie van het Hart
terechtgekomen.Jammer voor het beestje.

bensi | 10-03-05 | 19:03

Joris is anders aardig aan het knuppelen op de breezah-zeehondjes hier. De ene ban na de andere. Hulde!

acid drinker | 10-03-05 | 19:02

de leukste zeehond is een dode zeehond.

Achie Van de Egge | 10-03-05 | 18:58

@rubi3101
Ik wil wel eens een harde paal van zo'n hoger wezen in mijn anus voelen

nota | 10-03-05 | 18:56

en die bloody frogs, de fransen vangen alle paling. de vis wordt zo duur betaald. alle fransen ook neerknuppelen.

G-unite | 10-03-05 | 18:55

Ik zou graag Starf*cker met een roze spuitbus de gletsjer op zien rennen.

superjan | 10-03-05 | 18:55

Die zeehonden vreten anders wel mijn haring op... en maar boven water komen met hun lieve zwarte oogjes, het zijn moordlustige kutbeesten.

ZI | 10-03-05 | 18:53

Laf gezeik... Een paar honderdduizend zeehonden, ik bedoel, waar hebben we het over! Laat ze eerst maar eens wat doen aan die meer dan half miljard dieren die hier in Nederland hun hele leven worden mishandeld, ipv over die Canadezen te zeiken :/

Doodknuppelen is barbaars, maar zonder verdoving staarten, ballen en tanden afknippen en snavels afbranden is domweg een kwestie van efficiency? Rot op!

Jace | 10-03-05 | 18:53

En er lopen zeehonden in de woestijn. Niet dus!

watnuweer | 10-03-05 | 18:52

@rubi

lekker opzouten met je infantiele krabbels en natuurlijk een welgemeend ,ongezien de typhus.

Major Failure | 10-03-05 | 18:52

Kunnen die knuppelaars niet in de woestijn gaan knuppelen. In die zandbaklanden in het midden oosten schijnt een heel goed knuppelklimaat te heersen.

Pietje2 | 10-03-05 | 18:50

het is gewoon jagen; vergeet niet dat voor de noordelijkste bewoners van deze aarde het echt van belang is om hun eigen voedsel te vangen. En als ze niet geknuppeld worden dan daagt er wel een ijsbeer op. Lekker doorgaan met die jacht dus.

ikheetechtnietReinde | 10-03-05 | 18:49

Een nekschot voor die dierenbeulen! Zo ga je toch niet met die beesten om? Die beesten moeten gewoon een nekschot, daar voelen ze zeer weinig van en het is zeer effectief.

watnuweer | 10-03-05 | 18:49

Jullie zijn allemaal zielig, stuk voor stuk. Waarschijnlijk gefrustreerd door een slecht seksleven, ik sta boven zielige mensen in de voedselketen. Geeft dit mij het recht jullie half dood te slaan en open te snijden? NEE, al zou ik het wel graag doen. Dit soort waanzin MOET stoppen, geen enkel organismen verdient dit soort mishandeling. Wij mensen zijn gezegend met gezond verstand, dit soort gekken worden dus niet tot mensen gekwalificeerd. Ze hebben waarschijnlijk een chromosoom te veel.

rubi3101 | 10-03-05 | 18:48

Mijn god, even de commentaren vergeleken met vorig jaar, alle greenpeaceleden zijn vertrokken van GS!
Het is natuurlijk een walgelijk verhaal, maar als je je biefstukje haalt bij de kiloknaller, dan zit daar ook een verhaal achter wat je niet wilt weten.

gentle giant | 10-03-05 | 18:45

Iedereen die niet al heel zijn leven veganist is moet zijn mond houden. Stelletje hypocriete paupers.

geenstijve | 10-03-05 | 18:45

ach, d'r zijn er genoeg! misplaatste emoties allemaal; zeehondje is zielig, we eten geen dolfijn want dat zijn van die leuke beestjes; hypocriet gelul! afmaken, verkopen en de mens heeft weer te eten!

Varkentje | 10-03-05 | 18:44

Niet de zeehonden, die lijken knuffelbaar...

Ward | 10-03-05 | 18:43

goh , de chileeen toont emotie, nu nog daadkracht ,hoppa , terugmeppen.

hemaworstje | 10-03-05 | 18:39

Wat heb ik geenstijl ooit misdaan?
Opzouten met dit soort onzin, ik kom net van kantoor.

@De Chileen
Ken je mij nog?
Volkerd.

@BlackBokz
Haha Sukkel.

geenstijve | 10-03-05 | 18:38

. Alslajemedood

Inderaad ja, toestaan met restrictie's: met een katapult op 100m.

vinque | 10-03-05 | 18:37

Stijlloos hypocriet, dat is het. We staan trouwens boven Seabert in de voedselketen, dus haal je met roze pluche bedekte hamer maar weer uit het vet...

nota | 10-03-05 | 18:33

hoerenfilmpje == dat spotje op discovery channel.

Major Failure | 10-03-05 | 18:33

leuker kunnen we het niet maken.... wel makkelijker..

G-unite | 10-03-05 | 18:33

zelfs als je het zielig vindt ! wat verwacht je van de Canadese overheid.. effe snel veel pliesie op iedere ijsberg neerzetten (200 x nederland) en iedereen aanhouden.

Jimstr | 10-03-05 | 18:33

Wauw, wat een vak. Dán heb je nog wat aan je kinderen/kleinkinderen te vertellen!
Ik knuppel zeehonden dood.

En dan noemen ze het zeehonden jacht. Die beesten liggen gewoon daar en gaan geen kant op. Dat noem ik geen jagen.

Alslajemedood | 10-03-05 | 18:31

Over moderne kledij gesproken: Hoe is het eigenlijk met die vent die met het vel van zn ouwe moer rondliep???

vinque | 10-03-05 | 18:30

Je ziet ook nooit eens zo'n lekker lang strak wijf met ebbenhouten dijen in een muskusrattenjas das jammer wamt daar zijn er verdomme plenty van.

vinque | 10-03-05 | 18:28

Zo, van die Snowy zijn we dus binnenkort verlost. Wat een hoerenfilmpje trouwens van dat ifaw.

Major Failure | 10-03-05 | 18:28

ze zijn nog niet te vreten ook...

pendajo | 10-03-05 | 18:25

stelletje zeehondenknuffelaars

snikkol | 10-03-05 | 18:24

Ze eten onze haring op en zorgen met hun warme plas voor het afsmelten van de ijskap,(greenpies), wie was hier nou eerder?

gentle giant | 10-03-05 | 18:22

-edit: jij hebt een ban vanwege aanhoudend breezahtaalgebruik-

BlackBokz | 10-03-05 | 18:20

Van de 19 soorten die er op de hele wereld zijn, leven er twee in de Waddenzee. De Gewone zeehond (Phoca vitulina) en de Grijze zeehond (Halichoerus grypus). De Waddenzee is een bij uitstek een geschikt jachtgebied voor de zeehond. Eb en vloed zorgen er voor dat er voldoende droogvallende zandbanken zijn waar de jagers op kunnen rusten en waar ze hun jongen kunnen zogen (mocht er borstvoeding nodig zijn ). Zijn lichaam is goed aangepast voor menig koteletje voor op de BBQ. De zeehond is een perfect voorbeeld van alles in 1. na de genoten maaltijd kunt u met uw disgenoten (killah mcs hebben een dis verbod) onder de bezielende leiding van Theo & Thea aan de gang met de cursus creatief met huid voor een mooi fris lentejasje.
dit laatste onderdeel is uitermate geschikt voor godsdienstfanaten met een sterke drang tot het regelen van het verkeer. Ze worden echter verzocht dit laatste onderdeel niet in de huiselijke kring uit te proberen op enig huisgenoot.

veel plezier.
aanverwante onderwerpen:
intiem met flipper
paalklimmen met de panda

gesponsord door IFAWWWWWWWWWW

G-unite | 10-03-05 | 18:20

Gadverredamme wat een smerig filmpje.

Opzich zou je kunnen zeggen dat het allemaal onnodig is enzo. Maar ja, sinds niemand mij kan vertellen welke dieren wel (zeehondjes?) en welke dieren niet (strontvliegen?) zielig zijn, heb ik weinig bezwaar...

Forgeron | 10-03-05 | 18:20

-edit: jij krijgt een BreeZaH-ban vanwege onderstaand taalgebruik. da=dat, zeejhond=zeehond, neej=nee-

Al da zoute water ken nooit goedzijn voor zo'n beestje :S

en ik houd er niet van als mijn vlees te zout is, doe mij maar een lekkere hamburger van de macdonalds ;)

owjah,

heeft iemand mijn tweejderhandsjas gezien? zo'n jas die al van een ander is geweest, neej niet van een mensch maar wel van een beest. Zo'n jas die nog van een zeejhond is geweest etc etc

BlackBokz | 10-03-05 | 18:19

je kan het ook zo zien: die zeehondjes zijn gewoon huiddonor...

snooker | 10-03-05 | 18:17

Regenjas van maken!

Lucasdelinkselul | 10-03-05 | 18:16

Bij de weg, ik loop in huis op van die schapevachtpantoffels, blijken zo plastic te zijn als de lippen van Vanessa ( yep, overal ) en dat gaat stinken! mijn huisgenoten hebben al een rechtsbijstandverzekering afgesloten, dus dat liever naakt als namaak, slaat nergens op, hmmm.. in mijn geval, maar ik ben geen zeehondje.

gentle giant | 10-03-05 | 18:15

Wat een gelul is dit zeg! Gewoon doorgaan met de zeehondenjacht is niks mis mee.

Taaie | 10-03-05 | 18:13

@Redactie

Alleen al dat gelul over hoe zielig het is (hier, op tv, etc.) is genoeg om die beesten te laten slachten. De bijl er in!

bulk | 10-03-05 | 18:09

Zeg Chileen,
Ben je veganist geworden of zo? Staat toch geweldig geenstijl met een bontjasje aan in je Hummer!

fweddy | 10-03-05 | 18:08

@hedgehog: de Braatolizer is bedoelt om servers (of sites) te laten crashen door een overvloed aan gelijk ingevulde formulieren heel snel te submitten... ik denk toch niet dat dat hier het gewenste effect is...

MDA | 10-03-05 | 18:08

Op dit moment zijn ze bij mij achter ook aan het jagen. Even nog de laatste reeen afknallen die mijn uitzicht vervuilen.... Trouwens opvallend; de jagers rijden in een jeep met blauw (taxi) kenteken...?

Ruler | 10-03-05 | 18:06

Teringzeehonden!

Pannie | 10-03-05 | 18:05

Pistolen Paultje dood? Ik dacht dat hij alleen was gestopt met roken?

Berrry | 10-03-05 | 18:05

Ik zeg: zeehonden batterijen, kraait geen haan naar.

gentle giant | 10-03-05 | 18:04

Wat is er nou weer mis met een mooie jas?
Ik hoor zelden iemand zeuren over leren schoenen.
Ook tweedehands huidje toch?

vander F | 10-03-05 | 18:02

Kan retecool niet even bijstaan met die braatolizer ofzo.

Hedgehog | 10-03-05 | 18:01

We hebben het hier wel over het toekomstige droomland van al die would be emigranten hier ja!!!

Pannie | 10-03-05 | 18:01

zo even in vullen! en op koopavond even een bontjas voor mijn vriendin kopen.WAT een lekker gevoel om iets goeds te doen voor deze wereld.

alexb | 10-03-05 | 17:59

Tweedehands jas.

Tiepe | 10-03-05 | 17:59

Ik zou er niet echt een fijne hobby aan hebben.

brutus | 10-03-05 | 17:58

Zeehond, het meest veelzijdige stukje vlees... Zeehond!

Jan onder Modaal | 10-03-05 | 17:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken