Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet krijgt klappen in poepsaai pensioendebat

patspetstaktetsaupijndoei.png Mark Rutte 2 zal nog wel eens mijmerend terugdenken aan Mark Rutte 1. De gedoogsteun die de PVV hem toen verleende om 'in het belang van Nederland' te kunnen handelen, wordt hem vandaag keihard geweigerd door de Eerste Kamer. CDA, PVV, SP, 50PLUS, OSF (wie?), maar ook gesprekspartners in de tussenformatie D66, CU en GroenLinks zijn TEGEN de pensioenhervormingen die het kabinet 2,9 miljard bezuinigingen op moeten leveren. SGP en PvdD deden niet mee. Zelfs de VVD in de Eerste Kamer is tegen delen van het voorstel. Alleen de PvdA is vóór. Ghe, opportunisten. Het schijnt zelfs dat de PVV een goed inhoudelijk betoog/rant hield. Rare middag hoor. Maar wel heel, heel pijnlijk voor het kabinet dat de grootste bezuinigingsplannen keihard sneuvelen in de Eerste Kamer. Vanaf 18u45 mogen stassen Weekers en Klijnsma redden wat er toch niet meer te redden valt. Seniorenwatcher Sywert is er bij, of gaap live mee op POEPSAAIPENSIOENDEBAT24. De Kontneukcoalitie is ondertussen ook weer in conclaaf, maar die zitten in de achterkamers van het MinFin en daar is natuurlijk geen livestream van. U hoeft niet alles te weten over de shutdown van uw eigen land. Eeeh: Een ontstellend zwakke Weekers wordt moeiteloos door de Senaat weggetikt. Het klinkt ongeveer zo. Doei: Weekers moet z'n pensioenplannen mee terugnemen naar het kabinet. Herschrijven, opnieuw aan de Tweede Kamer voorleggen, en dan weer naar de Senaat. Onvervalste blamage. Prutserrr.

Reaguursels

Inloggen

@jentje trekhendje | 09-10-13 | 15:52
Ik denk het laatste. Dat geld bestaat namelijk niet, maar is een oordeel over de waarde van beleggingen en participaties. Deze in geld omzetten is zinloos omdat ze dan minder opleveren dan ze nu doen. Bovendien is je mix van puntjes en komma's fout waardoor je resultaat een significant aantal nullen teveel heeft. Het is 134.000 euro per huishouden en gedeeld over vier personen is dat nou niet echt van we kopen en boot en gaan de rest van ons leven ronddobberen in de Middellandse Zee.

Pierre Tombal | 09-10-13 | 16:40

@Zure Sigaar | 09-10-13 | 12:36
Volgens mij zijn vooral jouw argumenten eendimensionaal. Zo kan Antwerpen nooit de bulk van Rotterdam overnemen. En als we het dan toch over havengoederen hebben, dan is het protectionisme waar jij zo voor vreest een reeds genomen struikelblok; Nederland speelt hier als doorvoerland geen feitelijke rol in de handel tussen leverancier en afnemer.
.
Waar jij je op richt zijn arbitraire zaken die je bovendien ook nog eens fout interpreteert. Wilders zet zich namelijk niet af tegen Europa, maar tegen het bestuursrecht dat onder valse pretenties aan een ongekozen en oncontroleerbare groep mensen is afgegeven; mensen die de Nederlandse samenleving veel schade toebrengen omdat ze in het geheel niet bezig zijn met de leefomstandigheden in dit land, maar slechts aandacht hebben voor de hoeveelheid euro's die dit ministaatje voor ze betekent.
.
En onbeschoft? Ach... Onbeschoftheid zit 'm niet alleen in de woorden die je gebruikt, maar vooral in wat je met die woorden probeert te zeggen. Een mening verkondigen vind ik in dit verband een stuk minder erg dan stelselmatig mede-parlementariërs aan de meest tot de verbeelding sprekende misdaad jegens Nederlands ingezetenen koppelen, terwijl van een dergelijke relatie aantoonbaar geen sprake is.

Pierre Tombal | 09-10-13 | 16:17

Allemaal miljardair.

shindai | 09-10-13 | 16:16

Arm Nederland? In de bij elkaar getelde totale Nederlandse Pensioenpot zat April 2013 €1007.191.miljard
Er waren 7,51 miljoen huishoudens in Nederland Als we de pot delen door de huishoudens dan is er €1,341 miljard per gezin beschikbaar!Klopt mijn rekenwerk?
Als we elk gezin 10 miljoen geven zijn we allemaal rijk en is er geen staatsschuld meer.... of kan ik net zo goed rekenen als Mark Rutte?

jentje trekhendje | 09-10-13 | 15:52

Pierre Tom bal | 09-10-13 | 11:24 |
*
Nu ik toch als Pieter Baan materiaal gediagnosticeerd ben kan ik er net zo goed een schepje bovenop gooien.
Het wemelt in deze kolommen van lieden die echt denken, geloven, dat Wilders de Redder des Vaderlands is. Want met een grote bek, groteske beloftes, onbeschoft optreden en misprijzende tweetjes trek je de aandacht. Als je even nadenkt, niet de best ontwikkelde vaardigheid onder PVV aanhangers, zie je al rap dat er behoorlijk wat haken & ogen aan Wilders' statements kleven.

'Grenzen dicht' is zoiets. Nog afgezien van de materiële organisatie die dat kost, geschoold en getraind personeel, protocollen en procedures, grensposten, verkeersmaatregelen, zijn er overstijgende belangen die geschaad worden. Wat te denken van de transportsector, de Rotterdamse haven? Als die te maken krijgen met beperkende maatregelen aan 's lands grenzen is het niet ondenkbaar dat men besluit de haven van Antwerpen als uitvalbasis te gebruiken. Heeft Geert daarover al nagedacht, met zijn grenzen-dicht geblaat en bordjes in de tuin van ambassades? Of gaat Geert het verlies aan werkgelegenheid ook opvangen uit het afschaffen van ontwikkelingshulp?
Zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen en uitleggen maar misschien moet U zelf eens proberen verder te denken dan de eendimensionale 'oplossingen' die Wilders rondstrooit.

Zure Sigaar | 09-10-13 | 12:36

@Zure Sigaar | 09-10-13 | 01:11
Ik snap nooit zo heel goed waarom mensen die anderen als dom bestempelen, zichzelf vervolgens als Pieter Baan materiaal moeten neerzetten. Is dat iets van dat je jezelf niet van jouw 5 minuten wil laten beroven?

Pierre Tombal | 09-10-13 | 11:24

D66: Geef Marokkanen werk, woning en vrouw
Terwijl de burgemeester van Haarlem alle geloof is verloren in de aanpak van een groep onverbeterlijke Marokkaanse raddraaiers, wil D66-raadslid Dillia Leitner de gewelddadige jongeren aan een woning, werk en een vrouw helpen.

volgens een artikel uit de televaag , we liggen tijdens de pause hier krom weten we direct waarom het beest D66(6) het sociaal akkoord onderuit wilt halen , de wachtlijst voor een woning is lang dus wordt marokaan en je hebt het

witchmaster | 09-10-13 | 10:47

Is die rutte/knudde 2 klucht nou nog niet beeindigd?

dani7902 | 09-10-13 | 10:01

Bij de titel zag ik al gelijk weer dat je in de typische linkse godwin kramp schoot.. Man man man...
Pathetische linksers ook!!
dani7902 | 08-10-13 | 20:42 | + 1 -
Luister hier eens naar.
Supermatthijs | 08-10-13 | 20:47 | + -8 -

dani7902 | 09-10-13 | 10:00

Die Weekers maakt blunder na blunder maar hij mag blijven. Wat een stelletje klojo's bij elkaar daar: Rutte met zijn valse grijns, die afvallige Greenpeacer, blunderende Weekers. Een dezer dagen gaat die zelfingenomen Pechtold overstag ten faveure van zichzelf maar ten koste van iedere hardwerkende Nederlander. Respect voor Buma!

Zaniker | 09-10-13 | 09:33

Kan die vierde oldtimer wetswijziging dan ook gelijk van tafel?

Hedieho | 09-10-13 | 08:10

De 1e kamer zou gewoon een onafhankelijke club experts zonder partij binding moeten wezen die, gesteund door een uiterst bekwame groep mensen uit allerlei vakgebieden, de opgelaten proefballonetjes door de 2e kamer moeiteloos kunnen afschieten en afserveren. Het feit dat de 1e kamer nu in weze voor het karretje gespannen wordt van de regerende partijen en via slinkse wijze zo een meerderheid voor een uit te voeren beleid erdoorheen proberen te drukken is al veel te lang aan de gang. Sowieso is de manier waarop een land bestuurd word door politieke partijen een concept wat z'n beste tijd gehad heeft omdat er bij elke partij wel goede en slechte dingen zijn te vinden. Het feit dat agv partij politiek bepaalde voorstellen niet aangenomen kunnen worden die wel een positieve bijdrage aan het besturen van het land kunnen zijn maar uit angst voor zetel verlies niet worden goedgekeurd is natuurlijk jezelf gijzelen en zeker niet in het belang van een land. Een referendum over belangrijke zaken wat elke bewoner van dit land aan gaat zou ook veel meer gebruikt moeten worden als tool door de zittende regering om bepaalde beleids plannen te toesten hoe het volk, wat zij vertegenwoordigen, erover denkt. We worden al veel te lang geregeerd door mensen die geen enkele binding hebben met hun ministerie wat zij vertegenwoordigen en ook niet over de benodigde kennis van zaken beschikken om de juiste beslissingen kunnen nemen. Neem onze MP als voorbeeld, really een geschiedenis leraar? Om over zijn plaatsvervanger maar helemaal niet te spreken. Of onze minster van defensie dan? Dat moet ons regeren? De tijd dat je een handige babbel hebt als kamerlid/minister en door sluwe praatjes en elkaar vliegen afvangt dat het een lieve lust is maar over totaal geen kennis van zaken beschikt (je lult maar de hele dag jezelf een slag in de rondte zodat iedereen denkt, nou, nou, die heeft wat te vertellen, die zal het wel weten)is ten einde gekomen. De internet generatie is opgestaan en beschikt wel degelijk over de nodige informatie, of weet waar die de informatie kan vinden om menig zogenaamd deskundige politici de oren te wassen. De feiten liggen er. Politieke partijen is a thing of the past. Dit land moet door een uiterst deskundige groep mensen worden geleid zonder politieke, religieuze of andere niet ter zake doende mening mee te laten gelden in een besluitvorming.

clockandhammergame | 09-10-13 | 07:59

Als ik in de politiek ga, dan graag een plaatsje in de eerste kamer onder het Kabinet Rutte.

Oerkoendoe | 09-10-13 | 05:51

ome G. de enige oplossing heeft om nog wat van onze falliete bananenrepubliek kan maken
dani7902 | 08-10-13 | 20:42 |
*
Lul niet zo dom, man. Alsof 'Ome G.' (moehaha) per decreet kan uitmaken welke koers dit land kan gaan varen op de golven van populisme. En welke oplossing heeft Ome G. dan wel niet? Een zoutzuuroplossing waarin hij terstond alle problemen als sneeuw voor de zon kan doen verdwijnen?

Want Geert gaat zelf in hoogsteigen persoon guldens slaan, grenzen dichtgooien, tuigdorpen inrichten, doodstraf instellen, alle rechters die hem slechtgezind zijn ontslaan, D66 verbieden, pedos opjagen, Volkert v.d. G. op water en brood zetten, alle bejaarden de kont afvegen, nog meer blauw op straat brengen, de werkloosheid oplossen, de ziektekostenverzekeringen uit eigen zak betalen, alle Marokkanen het land uit, bontkragen verbieden, moskeëen afbreken, Fitna II uitbrengen, alle werkonwilligen de kassen van het Westland in jagen, persoonlijk in alle steden de stadscommando's bemannen, uit de EU stappen, elke dag een schotel hoofddoeken rauw opvreten, de VMBO's voorzien van adequate einddoelen, persoonlijk alle ministeries bemannen en tot slot ook nog eens elke dag Dion Graus over de bol aaien.

En uiteraard hoeft Ome G. daarbij aan niemand verantwoording af te leggen. Sowieso niet aan zijn PVV beweging want die heeft geen controlerend orgaan, geen ledenraad want geen leden. Dus niemand die Geert behulpzaam kan zijn in het duiden van grenzen. En van zijn kiezers hoeft Ome G. het al helemaal niet te hebben want die geloven écht dat Ome G. het allemaal voor hen zal opknappen terwijl ze zelf met een tray-tje Schültenbräu in de zitkuil voor RTL kunnen blijven hangen.

Zure Sigaar | 09-10-13 | 01:11

@MacVulpen | 09-10-13 | 00:09 | + 1 -
youtu.be/jbCqwl2geQg
Dead Kennedies - I fought the law and I won.

Osdorpertje | 09-10-13 | 00:32

participeren!! is afscheid nemen van de verplichte collectieve pensioenfondsen | voor een borrel en een biljartje na mijn 65e? heb ik geen groot inkomen nodig

d' 8hØker | 09-10-13 | 00:16

Moest ineens denken The Clash : I fought the law and the law won.
Zomaar.

MacVulpen | 09-10-13 | 00:09

FuckDeMonarchie | 08-10-13 | 19:26

Sywert moet je inderdaad zover mogelijk van de macht vandaan houden: hij heeft namelijk "zijn democratische actiegroep" G500 gebruikt om zijn dogma's te ventileren. Een betere kruising tussen een koekoek en een zeemeeuw vind je nauwelijks.

Codeschrijvert | 08-10-13 | 23:54

@Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45
Wat precies is de woningmarkt uit het slop trekken? Ik mag hopen dat je bedoelt dat de HRA, NHG en huurtoeslag eraan moeten gaan en niet weer de zoveelste steunmaatregel om maar mensen teveel te laten betalen voor iets wat de vorige generaties met 1 modaalsalaris konden. Tegelijk een verlaging in de loonbelasting invoeren en het opdrijvend effect van schulden maken voor de zelfde stapel stenen zal afnemen.
Een woningmarkt redden is juist door de prijzen te laten zakken. Helaas voor de mensen die te duur gekocht hebben t.o.v hun inkomen maar nu worden toekomstige generaties bespaard van heel veel ellende.

blinde kip | 08-10-13 | 23:45

85% van het volk is tegen... we zien watjes tegen watjes kleppen om een deal te maken. Ik denk dat ik maar gewoon wat duits bier ga kopen om ermee te kunnen dealen.

whatsinaname | 08-10-13 | 23:43

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:26
Accepteer het, Geert vindt de juiste mensen niet voor een grote lijst. Mission impossible, Pim had het probleem ook.

ITEACHYOU | 08-10-13 | 23:39

Ik voel me gewoon geplukt. Slaaf van de rijken die het wel even regelen voor ons. Nog even en we moeten verplicht een helm op als we de trap op- of af willen lopen. Moeten we nog betalen ook voor de regelneven die onder het genot van een borreltje (en duur etentje + hotel van jouw en mijn geld) op dit lumineuze idee komen. geen borrel in de kroeg, alleen cola. geen vlees in restaurants. wel werken maar niet verdienen. stel europa gaat er giga op vooruit... wat brengt mij dat dan???? zeg mij maar voordat ik ervoor ga betalen. Normaliter weet je toch waarvoor je gaat betalen? Je gaat toch niet een winkel in en zegt... ok, hier heb je 80% van mijn inkomen en kijk maar wat je ervoor wilt geven als je in ieder geval zelf maar genoeg hebt genomen. Raar hoor.

whatsinaname | 08-10-13 | 23:39

whatsinaname | 08-10-13

Heb ook genoten van die VARA specials over die arme Grieken.......

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:38

whatsinaname | 08-10-13 | 23:30

Slimme jongens, die Grieken. Eerst het maximale aan geld binnenhalen, 'in da pocket' en dan je werknemers weer eens een paar dagen terug van vakantie halen.

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:36

whatsinaname | 08-10-13 | 23:26

Minder plastisch, snap ik ook niet waarom ik moet 'bloeden' voor al die 'immensely failing too big to fail' idioten. Ook zo iets.

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:31

Griekenland groeit trouwens harder lolzzzz. Wij, het slechtste jongetje van de klas in laagste top 5, nog een keer lolzzzz.

whatsinaname | 08-10-13 | 23:30

@ vanhetvarken

Jah onze beider ogen worden uitgepulkt omdat ze er in Griekenland soep uit willen trekken. Hebben ze nodig zeg maar en wij zijn verplicht solidair gemaakt.

whatsinaname | 08-10-13 | 23:26

ITEACHYOU | 08-10-13 | 23:21

Ach, er zijn nog een paar partijen, die het bewezen niet doen voor de pluche caroussel, laten we die eens een kans geven. Wat zou er mis zijn met een PVV/SGP kabinet ?

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:26

whatsinaname | 08-10-13 | 23:12

Er is geen enkele morele rechtvaardiging voor het afpakken van wat iemand heeft (verdiend) om het aan een ander te geven.

Stel u heeft twee ogen en uw buurman geeneen, is het dan redelijk, dat een van uw ogen wordt geamputeerd en getransplanteerd ? De moraliteit van dat sterke schouders verhaal is uiterst dubieus.

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:22

Welke politieke partij kan het in dit politieke landschap nog goed doen als er geen constructieve houding is jegens het landsbelang en er alleen maar partij politiek wordt bedreven?

ITEACHYOU | 08-10-13 | 23:21

Wat ik mij steeds in gemoede afvraag is, waarom het zo geweldig was om het kunduz akkoord te sluiten mbt 17 miljard lastenverzwaringen, terwijl een kunduz-mini nu door diezelfde partijen wordt afgewezen.

Wat ik mij ook afvraag is de volgende truc/spin, die PVDA en VVD uit moeten gaan halen om electoraal nog enigszins overeind te blijven bij willekeurige verkiezingen.

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:13

Geld weggeven behoort te liggen bij de goedhartigheid van de gever. Dit hoort niet verplicht te zijn. Punt.

whatsinaname | 08-10-13 | 23:12

Het wordt werkelijk tijd dat de bonden in gaan grijpen. Ceo's van Nederland verenig u en schud die politiek nu eens wakker. Denk eens aan het landsbelang. Politiek, hoe kunt u deze arrogantie van de macht maar blijven doorvoeren? Waanzin, waanzin zeg ik u.

ITEACHYOU | 08-10-13 | 23:12

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 22:56

Dat Fouter Bos 100en miljarden fourneerde om de graaiers te blijven laten graaien ziet SM ook altijd graag over het hoofd.

vanhetvarken | 08-10-13 | 23:01

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:42

Grapjas. Mijn vragen waren wat dit kabinet concreet doet om ons peperdure belastingstelsel te hervormen, om de door en door rotte semi-publieke sector er weer bovenop te helpen, om het onderwijs te verbeteren, om kritisch om te gaan met de EU, om de woninkmarkt te verbeteren etcetera. Antwoord Supermatthijs 21:14 uur:

"Het begrotingstekort terug brengen, zodat we geen miljarden meer kwijt zijn aan rente. Voor het eerst doen ze werkelijk iets aan gegraai en laten ze bij banken niet de belastingbetaler maar de aandeelhouder betalen. Met het schuiven van geld proberen ze wel degelijk het onderwijs een impuls te geven. Maar ze beloven geen miljoen extra leraren, agenten en verplegers zoals de populistische partij."

Gefeliciteerd. Je bent geslaagd voor de PvdA-examens 'vragen ontwijken', 'draaien' en 'onzin uitkramen'. Man man man wat een armoede. Als je het niet weet, zeg dan gewoon niks.

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 22:56

Effe de highlights gezien bij Pravda, geluisterd naar de argumenten van de oppositie, maar uh... kan iemand mij nog effe het verschil uitleggen tussen 1e en 2e kamer? Want ik hoor hier precies hetzelfde als in de Tweede Kamer heb ik het idee. Alleen liggen hier de verhoudingen iets anders.
VanBukkem | 08-10-13 | 22:30 | + 0 -

Ja daar leek het inderdaad op. Ja weekers dacht dat die in de tweede kamer was. Maar aan het eind maakte ze hem toch heel duidelijk dat hij in de eerste kamer was. De kamer die gaat over de uitvoerbaarheid van plannen,en de haalbaarheid ervan. Maar dat werd hem passend op het eind uitgelegd en geleerd. Als een klein kind welleswaar dat gecorrigeerd moest worden omdat hij zijn zin niet kreeg,en stond te dreinen als een kleuter,en toch nog zijn zin probeerde door te drukken. Maar daar maakte ze passend een einde aan. Maakte die kut d66,sgp,gl en christen unie ook maar een einde aan dit kudtkabinet met zo'n passend einde. Want dat zijn ook partijen die maar voor eigen gewin gaan ten koste van ons nederlandse burgers. Hhhh alleen die pechtold al,wat een vies miezerige engnek,die man.

tweetybird | 08-10-13 | 22:55

Effe de highlights gezien bij Pravda, geluisterd naar de argumenten van de oppositie, maar uh... kan iemand mij nog effe het verschil uitleggen tussen 1e en 2e kamer? Want ik hoor hier precies hetzelfde als in de Tweede Kamer heb ik het idee. Alleen liggen hier de verhoudingen iets anders.

VanBukkem | 08-10-13 | 22:30

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:30 |
Die Afrikaantjes moeten maar eens leren om hun eigen boontjes te doppen in plaats van ons zuur verdiende centjes kogels te kopen en wat dies meer zij.

ProAsfalt | 08-10-13 | 22:24

IK vind die Sywert toch zo'n treurig ventje. Beetje doen alsof hij verstand van zaken heeft, dat kereltje is even oud als ik! Dan kom je net kijken en enige terughoudendheid is dan wel op z'n plaats. Dat knaapje heeft waarschijnlijk nooit een echte baan gehad. Het is ook verder geen ondernemer met een tof idee ofzo, of desnoods een unieke persoonlijkheid met uniek talent ofzo. Het is gewoon een grijs muisje. Een buikspreekpop van Pechtold en zijn professor politicologie. Met stijgende verbazing kijk ik dan ook elke keer weer naar DWDD als die vent weer is uitgenodigd. Neemt iemand dit ventje nou serieus? Wat een drol

MPdeH9 | 08-10-13 | 22:18

Ach het was een tam debat,maar het was toch het wachten waard. Het einde was een topstuk. Waar weekers effe keihard de oren werden gewassen. Duidelijk is dat het er nooit meer doorheen gaat komen,zonder steun van de oppositie partijen. En hij hoeft niet te komen met wat aanpassingjes ,maar inweze hetzelfde plan. Dat hebben ze hem wel even duidelijk gemaakt. Tsja eigenlijk is dit kabinet niet meer te handhaven. Want het is gewoon een KUDtKABINET.

tweetybird | 08-10-13 | 22:01

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:42

Dus het was jouw eigen opmerking èn het gaat niet over ontwikkelingshulp.

Zucht.

BenBinnen | 08-10-13 | 21:57

Er zijn momenten geweest waarop ik absoluut vraagtekens had bij de functie van de Eerste Kamer. Met maatschappelijk disfunctionele figuren als Thom de Graaf kwamen ze vooral over als een veto-orgaan om plannen van gekozen volksvertegenwoordigers te dwarsbomen, maar ondertussen wisten ze toch minimaal een keer te imponeren door in een gevoelig onderwerp het voorstel terug te sturen omdat er aantoonbaar geen controleerbaar beleid uit kon voortkomen. Vandaag hebben we Weekers die de oldtimer regeling (het enige verstaanbare in de eh eh eh klucht) hopeloos complex wil maken zonder dat duidelijk hoe de handhaving daar mee om moet gaan, of überhaupt wie dat dan zou moeten doen. Weg ermee en weg met die verplichtingen jegens een unie die op een leugen is gebouwd.

Pierre Tombal | 08-10-13 | 21:53

Weekers gaat dus met hangende pootjes terug naar het kabinet. Het kabinet moet nu dus 9 miljard vinden.

Fast Forward | 08-10-13 | 21:52

@ supermongool: we wachten nog steeds op ons rooitje dwaas.

WayneGretzky*99* | 08-10-13 | 21:48

@ kliko: die financiële man presteert meer in een uur dan jij in je hele miserabele reeks mislukkingen wat jou leven behelst. Dus ga gerust verder met waar je mee bezig was... vegeteren en de was doen voor de echte man bij jou thuis.... je vrouw.

WayneGretzky*99* | 08-10-13 | 21:45

BenBinnen | 08-10-13 | 21:39 | + 0 -

Deed ik op 21:14. Wel een beetje op blijven letten hé ?

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:42

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:37

Je begint er zelf over en fakkelt een ander erop af.

Reageer anders een inhoudelijk op Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45

BenBinnen | 08-10-13 | 21:39

BenBinnen | 08-10-13 | 21:35 | + 0 -

Leg eens uit aub. Ik kan het niet volgen. Ik stel enerzijds dat er helemaal niet zoveel geld te halen is en zojuist dat het maar een klein beetje van onze welvaart is. Waar ga ik de fout in of hebben we hier sprake van een misverstand ?

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:37

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:30

Stroman alert!

"Welnee, zoveel geld kun je niet halen op ontwikkelingshulp en cultuur."

Zelf aanhalen en vervolgens onderuithalen.

BenBinnen | 08-10-13 | 21:35

ProAsfalt | 08-10-13 | 21:28 | + 0 -

Geld naar Afrika heeft te maken met internationale afspraken om een heel klein beetje van onze welvaart te delen met anderen. Wat is dat voor kudt principe als je daar als eerste op wil bezuinigen als het even wat minder gaat ? Wat ben je dan voor een miezerig en klein mannetje ?

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:30

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:01 |
Gaat om het principe.
Geld naar Afrika en/of de EUSSR terwijl het hier een teringzooi is.

ProAsfalt | 08-10-13 | 21:28

Ik ben blij dat ik in mijn hele werkende leven maar een paar honderd euro pensioenpremie heb afgedragen. Als het kabinet er door valt dan waren die prima besteed.

Baardhaat | 08-10-13 | 21:23

CornholioNL | 08-10-13 | 21:15 | + 0 -

Homo !

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:15

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 21:10 |

Gewoon antwoord kun je vergeten... als ie het niet kan winnen gaat ie altijd 'Heaumeau' roeptoeteren...

CornholioNL | 08-10-13 | 21:15

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 21:10 | + 0 -

Het begrotingstekort terug brengen, zodat we geen miljarden meer kwijt zijn aan rente. Voor het eerst doen ze werkelijk iets aan gegraai en laten ze bij banken niet de belastingbetaler maar de aandeelhouder betalen. Met het schuiven van geld proberen ze wel degelijk het onderwijs een impuls te geven. Maar ze beloven geen miljoen extra leraren, agenten en verplegers zoals de populistische partij.

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:14

Voor de mensen die het gemist hebben even een samenvatting; bla ùùùh, bla ùmmùh blabla, ùhhmm blablabla.

Inderdaad een ùhmm blablamage @Van Rossem.

Jackanders | 08-10-13 | 21:12

-weggejorist-

Goorbatsjov | 08-10-13 | 21:10

@Supermatthijs | 08-10-13 | 21:03

Kijk, dat bedoel ik dus. Kritiek op dit kabinet en het aanleveren van alternatieven is in de wereld van Supermatthijs dom Telegraafgeblaat van PVV-stemmers. Paniekerig gestuiter en een teken van argumentele armoede. Had ik je al verteld dat ik nimmer de Televaag lees en ook geen PVV stem?

Maar nogmaals, beste Matthijs, wat doet dit kabinet dan volgens jou precies op de door mij aangehaalde punten om ons land er weer economisch bovenop te helpen? Wat doet dit kabinet tegen het gegraai van managers in de semipublieke sector? Wat doet dit kabinet concreet om ons onderwijs te verbeteren?

Geef eens gewoon antwoord.

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 21:10

Het kabinet mag gewoon weer opnieuw beginnen met plannen maken.
Nou Mark en Didi.. maak je borst maar nat want het is weekers en Kleinsma niet gelukt om dit plan door de 1e kamer te krijgen,en dan kunnen jullie er vanuit gaan dat Miezerig mannetje z'n handen niet meer gaat branden aan een ondersteuning van de andere helft van jullie halfslachtige plannen(zoals hij vind) en de onzinnige bezuinigen op zijn geliefde onderwijs.
Ergo; Mark ga vrijdag na de ministerraad naar de koning en bied het ontslag van dit faalkabinet aan.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 21:10

Bij de invoering van het middelloonsysteem in 2004 had ik verwacht dat het malieveld vol zou stromen, maar mensen zijn niet bezig met hun pensioen en interesseert het niets.
Verwacht rendement van het middelloonsysteem is 35-45% en geen 70% en nu dit weer.
U bent goed genaaid.

Ongeblustekalk | 08-10-13 | 21:06

@Watapatja | 08-10-13 | 19:03
Makkelijk zat kinderbijslag.

miko | 08-10-13 | 21:06

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:59 | + 1 -

Dat niets doen is dom Telegraaf geblaat en heeft met de werkelijkheid niets te maken. Ze doen wel degelijk wat maar niet zoals Greet zou willen als een dolle olifant in een porseleinkast. En dat is maar goed ook.

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:03

Bakito | 08-10-13 | 21:00 |

"Grappig verhaal, maar totaal off-topic."

Moet jij zeggen...

CornholioNL | 08-10-13 | 21:03

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45 |
Allez, zo zouden ze het dus moeten aanpakken!

lanexxx | 08-10-13 | 21:03

Dat er ook geen echte mannen in de eerste kamer zitten, wordt duidelijk doordat niemand Weekers nu even een draai om z'n ogen geeft.

toetanchamon | 08-10-13 | 21:02

Sywert, ook al is'ie klein, kijk maar eens hoe slim een zeehondje kan zijn!

zomerregen | 08-10-13 | 21:01

CornholioNL | 08-10-13 | 20:58 | + 0 -

Welnee, zoveel geld kun je niet halen op ontwikkelingshulp en cultuur. Dat snapt zelf iemand die rekenen leerde op de Ibn Ghaldoun school. Domrechtse retoriek zijn geen oplossingen maar de problemen vele malen groter maken.

Supermatthijs | 08-10-13 | 21:01

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45 | + 10 -
Grappig verhaal, maar totaal off-topic.

Terug naar het onderwerp: pensioenen of toch maar niet.

Roept u maar, de lijnen staan wagenwijd open!

Bakito | 08-10-13 | 21:00

Weekers staat nu met zijn armen over elkaar.
Hij is radeloos en reddeloos verloren.
De senatoren willen stoppen....... heerlijk.......

Lief meiske | 08-10-13 | 20:59

@Supermatthijs | 08-10-13 | 20:54

Wat heeft de crisis te maken met het niets doen van het kabinet op de door mij genoemde punten?

Leg een uit.

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:59

@Eduardo- | 08-10-13 | 19:00
Om dan weer een mandaat te geven aan een stel klazen? Nee jij snapt het.
Of denk je echt dat Greetje plucheverwevenblaaskaak het voor je oplost? Met een financiële man die zijn centen verdiend heeft met een kroeg met een malafide boekhouding? Of dion 'De cavia" Graus?

miko | 08-10-13 | 20:59

@ Rémy Martin 20:45

Zou je het aandurven met mij samen naar het café van René te gaan. Uw tegel gaat door voor de broodrooster...

eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 20:58

Deze kamer gaat u niet uw zin geven meneer Weekers.
Opzouten nu!

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:58

Supermatthijs | 08-10-13 | 20:54 |

Lezen blijft moeilijk hè eikel....

Hij komt met knip & klare oplossingen om geld te besparen en jij "leest" uitgeven... kneus.

CornholioNL | 08-10-13 | 20:58

@lekker moeder | 08-10-13 | 18:57
Een beetje kiesbestel doet gewoon twee rondes. Alle partijen die na een ronde geen 25% halen de tweede ronde niet mee laten doen of bij een andere partij voegen.
Want zoveel verschil is er niet tussen groen gek pvda en D66

miko | 08-10-13 | 20:56

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45 |

+ veel!!!

CornholioNL | 08-10-13 | 20:54

Goed zo Bakker stuur die zak hooi nu maar de kamer uit dan kunnen jullie eindelijk gaan eten.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:54

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45 | + 4 -

Al je argumenten gewogen en te licht bevonden. Oftewel, lulkoek. De toestand van ons land heeft alles met een crisis te maken en dat laat de PVV gemakshalve altijd even buiten beschouwing en dat punt maakte ik. Je kunt niet doen alsof die er niet is en volop geld uitgeven wat er niet is.

Supermatthijs | 08-10-13 | 20:54

Als ik weekers was zou ik vanavond nog mijn ontslag indienen bij mark. Wat een sukkel.

reageerbuis | 08-10-13 | 20:52

@Fast Forward | 08-10-13 | 20:49
Uhhm... Uhhmm.. nee natuurlijk!(Weekers modus off.)

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:52

Al voor het zomerreces was het duidelijk dat het hier naar toe zou gaan. Ik zou ook vooral Thom de Graaf (namens D66 in 1e kamer) willen helpen herinneren aan de nacht van Wiegel, waarbij Wiegel eigenhandig het bindende referendum om zeep hielp.

Ven1V1d1V1c1 | 08-10-13 | 20:51

Steentje in de vijver: treedt Weekers en/of Klijnsma af bij een njet van de senaat?

Fast Forward | 08-10-13 | 20:49

@CoffeePatch 20:26: Oftewel, als we de pensioenopbouw op het peil laten waar het al sinds jaar en dag op staat, hoeven we minder lang door te werken. Kortom, her herzien van de pensioenpremie en -leeftijd is inderdaad gewoon een greep in de toekomstige pensioenen om de gaten van vandaag te vullen.

Muxje | 08-10-13 | 20:48

Zo daar zit geen woord Russisch tussen!

toetanchamon | 08-10-13 | 20:48

dani7902 | 08-10-13 | 20:42 | + 1 -

youtu.be/iWMsyaQVa2k

Luister hier eens naar.

Supermatthijs | 08-10-13 | 20:47

Idd ga je niet verschuilen achter Wientjes meneer Weekers!

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:47

@Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45 | + 0 -
Je bent lekker bezig.

Kaas de Vies | 08-10-13 | 20:46

-weggejorist-

Goorbatsjov | 08-10-13 | 20:46

@Supermatthijs | 08-10-13 | 19:42

De PVV zit in de oppositie. volgens mij gaat het hier om het kabinetsbeleid en de partijen in dit kabinet zijn PvdA en VVD.

Dit kabinet blinkt uit in apathie, visieloosheid, totaal gebrek aan daadkracht en onkunde. Voordat het aantrad had het van mij nog het voordeel van de twijfel gekregen; lekker punten uitruilen, geen waterige compromissen sluiten maar nu eindelijk eens zaken aanpakken. Nu, een jaar later is gebleken dat alles bij het oude is gebleven. Oude wijn in nieuwe zakken, slappe hap en zaken die om hervorming en/of harde aanpak schreeuwen blijven onveranderd. Bezuinigen staat voor dit kabinet synoniem voor lastenverzwaren.

Neem bijvoorbeeld de EU: een peperduur, ondoorzichtig, ondemocratisch gedrocht, waar corruptie, vriendjespolitiek, onkunde en fraude aan de orde van de dag zijn. Vraag een Eurofiel in harde cijfers en feiten uit te leggen wat de EU Nederland netto oplevert en je krijgt een onsamenhangend gestamel à la staatssecretaris Weekers. Elke open discussie omtrent de EU wordt bij voorbaat al doodgeslagen en een ieder die de EU kritiseert is een populist.

Dan is er nog ons peper, peperdure belastingstelsel waar je je aan de voordeur helemaal scheel betaalt aan heffingen, premies en overige belastingen, om vervolgens aan de achterdeur weer van alles terug te kunnen vorderen via subsidies, toeslagen etcetera. Compleet van de zotte en een verspilling van miljarden aan ondoorzichtige bureaucratie en ambtenarij. Op de schop ermee, afschaffen al die heffingen/toeslagen en de inkomstenbelasting vooer iedereen omlaag. Het kabinet doet echter NIETS.

Werken. Dit loont in Nederland veel te weinig. Mensen in een uitkering kunnen heel eenvoudig gemotiveerd worden om weer aan het werk te gaan door de belasting op pakweg de 1e €1500 fors te verlagen/af te schaffen. Levert weliswaar minder belastinginkomsten op, maar scheelt kapitalen aan uitkeringen. Voilá. Dan is er nog de woningmarkt: wat doet jouw geweldige kabinet precies om deze weer uit het slop te trekken? Precies, helemaal niets.

Dan is er nog de semipublieke sector waar managende nonvaleurs zich helemaal scheel graaien ten koste van de zorg, het onderwijs, de belastingbetaler. Deze sector is zo door en door rot dat het om hervorming en harde aanpak schreeuwt. Ook hier: geen visie, geen beleid van dit flutkabinet. Men blijft elkaar lekker baantjes toeschuiven, de hand boven het hoofd houden en laat de burger ieder jaar meer betalen voor slechtere zorg, slechter onderwijs etcetera. Tel uit je winst.

Zo maar een paar voorbeelden waarom dit kabinet in mijn ogen geen knip voor de neus waard is en op alle belangrijke punten faalt. Dat heeft niets, maar dan ook niets met de PVV te maken.

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 20:45

maw: als je onder de ton kan inbrengen heeft het geen zin om hier op in te spelen voor pensioenaanvulling.
Onnozel voorstel voor zover ik het begrijp.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:44

@ Desmoulins | 08-10-13 | 20:15 |
Het lijkt me wel een ander verhaal worden als de VVD zelf moeilijk gaat doen.

Lewis | 08-10-13 | 20:42

Suffermatthijs en braakkito: de domme linksdenkers die nog steeds in de "als Wilders aan de macht komt, komt er oorlog" kramp schieten!
Zelfs een blind paard kan zien dat ome G. de enige oplossing heeft om nog wat van onze falliete bananenrepubliek kan maken

dani7902 | 08-10-13 | 20:42

@eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 20:33
Overweeg politiek asiel aan te vragen bij onze oosterbuur. Als 15 miljoen Nederlanders datzelfde zou doen moet dat toch wel een signaal zijn naar Den Haag.

reageerbuis | 08-10-13 | 20:40

Naar welke kapper gaat Jetta ?
Misschien perongeluk naar een Heren kapper?

Lief meiske | 08-10-13 | 20:40

@Bakito | 08-10-13 | 19:51 |
Een slimme PVV'er hoeft gij de les niet te lezen, die leest gij de les.

ProAsfalt | 08-10-13 | 20:34

@vraagstaart | 08-10-13 | 20:15 | + 4 -
Deze vorderingen, gaan deze over indien een euro klapt? Dus dat die uitgesplitst wordt in pesos, frank, lire etc.

Kaas de Vies | 08-10-13 | 20:33

Henk Brouwer van het ABP denkt toch anders over het weer verhogen van de premie in de toekomst mevrouw Kleinsma.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:33

Het goede nieuws is dat niemand zich nog zorgen hoeft te maken over zijn pensioen na 2020. Het slechte nieuws is dat alle pensioenpotten tot die tijd inmiddels compleet zijn leeggeroofd door onze weldoeners uit Brussel in het kader van Europese solidariteit. Wil de laatste Nederlander het licht uit doen, dan zingen we samen nog 1 keer het Wilhelmus...

eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 20:33

Off Topic:

Roelof Bisschop 20:05 Twitter:

Overleg situatie Midden Oosten. Werkelijk ongelofelijk hoe eenzijdig anti-Israël de Adviesraad Internationale Vraagstukken weet te adviseren. Alsof geen Palestijnse terreur bestaat en nooit bestaan heeft! Met zulke adviseurs heb je geen critici meer nodig.

Ik ben zeer benieuwd naar dat advies.

Desmoulins | 08-10-13 | 20:30

vraagstaart | 08-10-13 | 20:27 | + 0 -
Als ik dan toch mag kiezen, liever een Griekse, je snapt wel waarom.

Verder helemaal mee oneensch.

Bakito | 08-10-13 | 20:30

Ben benieuwd waar die haagse criminelen nu het geld gaan halen.
Maar goed het miezerige laffe mannetje heeft vast wel suggesties

Bassie B | 08-10-13 | 20:29

@Bakito | 08-10-13 | 20:19 Het is eigenlijk simpel: stel (fictief natuurlijk), jij doet wat je altijd doet met dat kindhoertje in het Kronenburgpark want jou is door die pooier verteld dat ze het ècht, ècht heel graag met jou doet.

Je belooft haar te betalen voor geleverde diensten en maakt je na de daad zonder te betalen uit de voeten. Haar pooier wil echter geld zien, want ze heeft haar met jou in die bestelwagen zien kruipen. Als hij dat niet krijgt, wordt ze in elkaar geslagen. Iedere week weer.

Dat hoertje is dus eigenlijk de werkende Nederlander. De pooier is de EU, in casu Goldman Sachs. En jij bent een Spaanse aannemer. Of een Griekse.

vraagstaart | 08-10-13 | 20:27

Muxje daar gaat dit debat niet over , hier gaat het om de tekort van 6 miljard op tevangen dus wilt men 3 miljard van het pensioenfonds en daar heeft deze regering totaal niets over te zeggen dit is aan het pensioenfonds.
ze zeggen NU al dat men de premmie vlgend jaar wilt verhogen dus waarom die graai uit de pot>
die 1,75 die men krijgt om uit tegeven kan je dus volgend jaar gebruiken om je verhoogde premie te voldoen .

witchmaster | 08-10-13 | 20:27

@Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:25
maat=maar.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:26

Jet staat je fiets goed op slot!
Het is donker nu in Den Haag,en je weet maat nooit welke gepensioneerde alvast z'n pensioenverlies komt halen in natura.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:25

@VanBukkem | 08-10-13 | 20:19

Daarom speel ik ook FIFA 14 met dit debat op de achtergrond. Het moet dragelijk blijven.

Desmoulins | 08-10-13 | 20:22

Dat ambtenaren stiekem burgers haten wist ik al.
Dat Nederlandse politici dat haten openlijk nu ook doen, dat wist ik nog niet... nu wel.

duitse herder | 08-10-13 | 20:22

@Lewis | 08-10-13 | 20:07

Daarom is het kabinet ook wanhopig op zoek naar een meerderheid voor de verdere kaalslag van zes miljard.
1+1=2

Desmoulins | 08-10-13 | 20:21

@witchmaster 19:57: We kunnen minder pensioen opbouwen omdat we langer doorwerken? Ik dacht dat dat nodig was omdat we langer leven. Die maatregel betreft de AOW, weet ik, maar de pensioenen zullen de hogere levensverwachting toch ook moeten opvangen. Heeft *iemand* in de politiek daar al vragen over gesteld?

Muxje | 08-10-13 | 20:20

vraagstaart | 08-10-13 | 20:15 | + 0 -
Ghe, ik las "schuurpapier" ipv "schuldpapier"...

.... maar ga verder, ik luister...

Bakito | 08-10-13 | 20:19

@Desmoulins | 08-10-13 | 20:09
Je bent het dus met me eens dat er een paar dooien in de zaal zitten.
Maar sorry, dat luisteren naar Weekers lukt hooguit een seconde of tien, en daarna zie ik alleen nog maar z'n mond bewegen.

VanBukkem | 08-10-13 | 20:19

Heeft senator Thom de Graaf deze kans al aangegrepen om de gekozen burgemeester weer op de agenda te zetten?

simpelman | 08-10-13 | 20:16

@Lewis | 08-10-13 | 20:07

Dat wil niet zeggen dat het kabinet valt, helaas.
Pas bij insisteren van de regering en Tweede Kamer van het betreffende wetsvoorstel, komen we in een hachelijke situatie.

Desmoulins | 08-10-13 | 20:15

@Lewis | 08-10-13 | 20:07
Dat laatste, maar men moet dan eerst het huiswerk weer even door de 2e kamer laten goedkeuren tegen het risico dat het daar dan alsnog wordt afgeschoten als een aantal fracties dit aangepaste plan niet pruimen.
Is dat het geval,en heeft de regeringscoalitie de meerderheid dan kunnen ze het vernieuwde plan weer bij de eerste kamer aanbieden. Heeft de coalitie geen meerderheid in de 2e kamer dan gaat het plan gewoon niet door.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 20:15

@Kaas de Vies | 08-10-13 | 19:56 Target2 is een tijdbom, want het laat de met ècht geld betaalde prestaties van NL "betalen" met bijvoorbeeld Grieks of Spaans schuldpapier.

Dwz dat jij bijvoorbeeld 9.000 Nederlandse Euro's betaalt voor spullen en die met een factuur stuurt van 10.000 euro aan een Griek, die vervolgens..... niet betaalt. Maar een schuld bij jou heeft uitstaan.

Van schulden kun jij niet leven, dus ga je uiteindelijk failliet - met een mooie omzet en winst op papier, maar geen betalingen.

Dàt hele circus draait nu op volle toeren en is met instemming van onze politieke lijders in het leven geroepen. As we speak heeft de Nederlandse Bank, als tussenpersoon in dit verhaal, een vordering van 75 miljard euro op klanten van het Nederlands bedrijfsleven. www.querschuesse.de/target2-salden/

raad eens wie voor de kosten gaan opdraaien als er niet betaald wordt?

vraagstaart | 08-10-13 | 20:15

Lewis | 08-10-13 | 20:07 |

Nog niet meteen, plan zal moeten worden aangepast, vervolgens opnieuw door 2e kamer, dan weer naar 1e kamer... maar in theorie kan het wel, dit plan staat voor bijna 50% van de 6 miljard bezuinigingen... zonder dit plan is het gedaan met Kutte II.

CornholioNL | 08-10-13 | 20:11

@Lewis | 08-10-13 | 20:07
Het kabinet valt dan niet, maar rutte en zijn maten staan wel gigantisch voor lul en moeten opnieuw hun huiswerk doen.

reageerbuis | 08-10-13 | 20:11

@Lewis | 08-10-13 | 20:07
Dat is dan een keuze die dat kabinet moet gaan maken...
De eerste kamer kan alleen wetten goed of afkeuren.
Het heeft niet de macht om een kabinet naar huis te sturen.

Ing. eslapen | 08-10-13 | 20:11

@CornholioNL | 08-10-13 | 20:05
Precies, na het kijken van "lie to me" ben ik bijna in staat om zonder geluid naar onze politici te kijken. Lichaamstaal zegt het allemaal. Bij onze politici is het de kunst om ze op waarheid te betrappen.

toetanchamon | 08-10-13 | 20:11

@Lewis | 08-10-13 | 20:07

Opnieuw huiswerk maken en daarna weer naar de Eerste Kamer.

BenBinnen | 08-10-13 | 20:10

@VanBukkem | 08-10-13 | 19:59

Klopt, maar dat maakt het niet minder belangrijk.
Je moet goed luisteren naar Weekers en dat veel, zo niet alles, is gebaseerd op prognoses, verwachtingen. En ieder weldenkend mens weet dat het toekomstmuziek is waar een sceptische houding meer dan gepast is.
Zijn uitspraken betreft de verwachte daling van de premies is ronduit stompzinnig, en dat bewust. Ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor het tarief en premie wanneer een Europees pensioenfonds een realiteit is, over toekomstmuziek gesproken...

Desmoulins | 08-10-13 | 20:09

Sorry, even lesje staatkundig bestel nodig. Als een wetsvoorstel niet door de Eerste Kamer komt, valt een kabinet dan, of moet het dan alleen opnieuw huiswerk gaan maken?

Lewis | 08-10-13 | 20:07

Ashtrey | 08-10-13 | 20:06 |

Soms dan hè... :-)

CornholioNL | 08-10-13 | 20:07

@CoffeePatch | 08-10-13 | 20:04
2/3 van zijn zinnen bestaat uit eh en euh hoog tijd om zijn inkomen er naar aan te passen.

toetanchamon | 08-10-13 | 20:07

De ellende is dat het stemvee, wat de pvda altijd aankruist bij de verkiezingen, vaak seniele aan altzheimer lijdende bejaarden zijn, die van huize uit gehersenspoeld zijn door naoorlogse ouders die netaan de lagere school hebben doorlopen. Die generatie aangevuld met domme allochtonen en figuren als supermathijs zorgt er altijd voor dat die partij nog steeds niet weggevaagd is.

reageerbuis | 08-10-13 | 20:07

@Lief meiske 20:01
Hè nee. Ik moet juist altijd zo hard lachen om @Bakito, die man heeft humor.

Ashtrey | 08-10-13 | 20:06

toetanchamon | 08-10-13 | 20:00 |

Tja, als ik een leugen vertel kom ik ook moeilijk uit mijn woorden...

CornholioNL | 08-10-13 | 20:05

Als je eenmaal gaat letten op hoe vaak Weekers uhm zegt is er geen doorkomen meer aan. Ik denk dat wat Weekers verteld ook wel in 20% van de tijd kan. De winsten zijn te behalen om maar eens te beginnen de ``uhm ``af te schaffen en niet 20 keer het zelfde te vertellen.

Waanzinsdwang | 08-10-13 | 20:05

Vlotte spreker is die eh eh Weekers.

CoffeePatch | 08-10-13 | 20:04

Een goede tip : doe als ik , en lees de bijdragen van Bakito en Superklootzak gewoon niet meer.
Scheelt een hele hoop ergernis.

Lief meiske | 08-10-13 | 20:01

Hahaha wil ie een punt maken, struikelt ie weer over zijn eigen woorden. Als je andere woorden gebruikt blijft het verhaal het zelfde weekers

toetanchamon | 08-10-13 | 20:00

Neg effe gekeken. Godallejezus wat saai! En volgens mij zitten er ook een paar dooien in de zaal. Misschien even een dokter naar laten kijken ofzo?

VanBukkem | 08-10-13 | 19:59

Tot nu toe........ copie + plak televaag

Weekers: meer tijd nodig voor pensioenplan
DEN HAAG -

Staatssecretaris Frans Weekers van Financiën houdt er rekening mee dat het kabinet „misschien meer tijd nodig heeft” om zijn pensioenplan door de Senaat te krijgen. „Als dat vanavond niet lukt, moet dat op een ander moment.”

Weekers zei dat dinsdagavond in de Senaat bij de behandeling van het kabinetsplan voor een lagere pensioenopbouw. De hele oppositie wijst dit af en die heeft in de Eerste Kamer een meerderheid. Waarschijnlijk zal het kabinet met een forse aanpassing van zijn plan moeten komen. Die moet dan eerst weer in de Tweede Kamer worden behandeld.

Het kabinet wil vanaf 2015 de jaarlijkse pensioenopbouw verlagen van 2,25 naar 1,85 procent van het inkomen. Het denkt dat dat kan omdat iedereen voortaan toch langer werkt en dus ook langer kan sparen voor het pensioen. De maatregel moet de schatkist bijna 3 miljard opleveren, de grootste bezuiniging uit het regeerakkoord.

Na de uitspraken van Weekers drongen diverse Senatoren er op aan het debat maar te staken. Het debat werd daarop geschorst. Enkele minuten later ging de staatssecretaris toch weer verder, met de belofte het „beknopt” te houden.

witchmaster | 08-10-13 | 19:57

@vraagstaart | 08-10-13 | 19:24 | + 8 -
Kan je mij uitleggen waarom die Target2 een direct risico is op de begroting van NL, want hier heb ik kennisgebrek.

Ik weet wel dat hier risico is, maar dat het uiteindelijk wel goed komt. Target2 is geen politiek iets, maar een bancair iets en uiteindelijk komt dit altijd goed, ook al duurt dit jaren.

Geen kwijtscheldingen etc.

Kaas de Vies | 08-10-13 | 19:56

mmm water naar zee brengen heeft nooit geen sucses gehad heren , laat staan reageren op (s)linkse figuren die mijn belasting centen over de muur gooien .

witchmaster | 08-10-13 | 19:55

komm op bakker , gaat nou niet mee huilen met de wolven

witchmaster | 08-10-13 | 19:52

Bakito | 08-10-13 | 19:51

Ga je eindelijk eens op zoek naar een uitdaging?

brutus68 | 08-10-13 | 19:52

Bakito | 08-10-13 | 19:51 | + 0 -

Veel succes met zoeken, witchmaster 19:33 gaat het ook niet worden zeker ?

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:52

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:45 | + 0 -
Je verwijt de VVD dat ze op de Groenlinks lijken, met als argument dat de PVV het akkoord niet heeft ondertekend.

Weet je wat, laat maar, ik zoek wel een iets slimmere PVVer om de les te lezen....

Bakito | 08-10-13 | 19:51

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:45 | + 0 -
Je verwijt de VVD dat ze op de Groenlinks lijken, met als argument dat de PVV het akkoord niet heeft ondertekend.

Weet je wat, laat maar, ik zoek wel een iets slimmere PVVer om de les te lezen....

Bakito | 08-10-13 | 19:51

Triest om te zien. Een kabinet en haar Kunduzkornuiten slopen de Nederlandse economie (zie o.a. cijfers CBS, CPB, DNB, IMF, ...) , zadelen de burger op met 400+ Miljard schuld en 200+ Miljard afgegeven risicovolle staatsgaranties en staan op het punt hun grijpgrage klauwen (opnieuw) in de pensioenpot te steken, en dan nog proberen de PVV tot centraal punt van de paneeldiscussie te maken. Dan ben je;
A) totaal inhouds- en hersenloos
B) belanghebbende
C) in opdracht van belanghebbende
D) all of the above..

Parel van het Zuiden | 08-10-13 | 19:48

Een door Links ondergesneeuwde VVD dat was Rita Verdonk, die de meeste voorkeursstemmen had, nooit overkomen!

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:47

@Bakito | 08-10-13 | 19:41
Wat schrijf ik dan?

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:45

Weg met die eerste kamer....

ojédiaré | 08-10-13 | 19:44

Als er hier iemand openlijk wordt afgemaakt , dan is deze staatssecretaris dat wel .
Deze kwakzalver heeft nog steeds niet door dat de pensioenfonds beslist EN NIET DIT RARITEITEN KABINET, met welgemeende excuus naar mijn mede gluurders voor het schreeuwen , maar het moest er ff uit

witchmaster | 08-10-13 | 19:44

@CoffeePatch | 08-10-13 | 19:38
Hoog tijd dat dit kabinet naar huis gaat en uiteraard zonder wachtgeld.

toetanchamon | 08-10-13 | 19:43

misterion | 08-10-13 | 19:37 | + -1 -
Beetje omslachtige manier om te vragen of ik je wil vingeren.

Het antwoord is trouwens JA.

Hoe laat?

Bakito | 08-10-13 | 19:43

Beetje erg flauw van GS om naar dumperts video te verwijzen. U weet best dat de regering gehouden is ook een percentage van deze lieden aan te nemen. Geef wel toe, dat je dan niet meteen zoveeeeel ervan hoeft aan te nemen.

dekruisvaarder | 08-10-13 | 19:42

De grammatica en de interpunctie van Sywert zijn ook redelijk ongekend.

Hommel | 08-10-13 | 19:42

Mark Smith | 08-10-13 | 19:37 | + 0 -

De PVV, ondanks een crisis keihard je kop in je hol steken en doen alsof er nog voor van alles geld is. En Henk en Ingrid zitten dan op de bank te kijken en zeggen tegen elkaar: Ja het slaat wel nergens op wat hij allemaal roept maar hij heeft wel gelijk. Kudt moslims ook altijd.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:42

@CoffeePatch | 08-10-13 | 19:38
Tegen de tijd dat men met pensioen kan gaan, zal dat pensioen als normaal loon belast worden.
Dat is de aard van het bestuursbeestje.

Ing. eslapen | 08-10-13 | 19:41

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:35 | + 2 -
We hadden het toch over de VVD?

Bakito | 08-10-13 | 19:41

Plofkip coalitie!

Toetsiemonster | 08-10-13 | 19:41

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:37

Dus dingen benoemen vindt jij geen functie hebben? Raar idee over een democratie heb jij.

brutus68 | 08-10-13 | 19:40

@Bakito | 08-10-13 | 19:05

Niet iedereen hoeft te betalen voor "gezelschap" sommige mensen hebben gewoon vrienden, maar ja daar weet jij zo weinig vanaf.

misterion | 08-10-13 | 19:37

We worden buitegewoon diep en hard genaaid als ik de staatssecretaris moet geloven, wat een clown, wat een ranzige slijmerige gluiperT is deze man toch.

toetanchamon | 08-10-13 | 19:37

witchmaster | 08-10-13 | 19:33 | + -1 -

Greet loopt al meer dan 20 jaar rond op het binnenhof zonder ook maar een reedt te bereiken. Dat hoef jij mij niet te vertellen. Geen oplossingen alleen maar benoemen. Daar win je geen oorlog mee.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:37

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:34 | + 1 -
De VVD heeft puur kiezersbedrog gepleegd, maar als je dan als alternatief PVV gaat stemmen ben je wel erg hardleers.

Mark Smith | 08-10-13 | 19:37

Hiep hoi! iedereen ondernemer om z'n pensioen aan te vullen.. omdat het zogenaamd haalbaar is!

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 19:35

@Bakito | 08-10-13 | 19:32 |
Wie heeft dat groene t*ring akkoord medegetekend?
De PVV in ieder geval niet.

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:35

Iemand die een krachtig inhoudelijk betoog houdt waar hij volledig achter staat, zegt niet 10x uh(m) in een zin.
Incompetente vent die Weekers.

Russ Meyer | 08-10-13 | 19:35

@ZKH EénOog | 08-10-13 | 19:11 | + 11
Hear hear!

Rest In Privacy | 08-10-13 | 19:34

Mark Smith | 08-10-13 | 19:32 | + 0 -

Eerst uit pure dommigheid op de VVD stemmen omdat ze dachten er beter van te worden en dan nu op Greet. Soms zou je toch bepaalde voorwaarden willen stellen aan stemrecht.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:34

Je beschoud Geert als dom , maar hij komt wel rechtsstreeks van de VVD vandaan heer Supermatthijs!!!!!!
Hij ken de klappen van zweep en weet intern meer van de VVD dan jij ook maar kan vermoeden.
Dit was dan ook de reden dat hij vertrokt ( een van de reden)hij zag TOEN al in dat het structueel fout zat maar werd genegeerd VVD en de werkgevers zijn immers een pot nat ,vooal toen in de jaren 80 miljarden en miljarden werd gerooft van ons geld dit heer Supermatthijs ging rechtsstreeks tendele naar de werkgevers dit geld heer Supermatthijs is nog steeds niet terug betaald.
Dit is zuivere diefstal van julie en mijn spaargeld en IK wil dat terug .
dus HUP GREET en ZET hem op , alles wat je heeft gezegd is tot nu uitgekomen

witchmaster | 08-10-13 | 19:33

Tien seconden gekeken, naar een Weekers die een behendig politicus acteert. Langer kon ik het niet aanzien.

VanBukkem | 08-10-13 | 19:32

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:26

Je strooit wel weer met miljoenen. Maar goed, dat is je PvdA-syndroom. Wat me wel aanspreekt in die PVV-plannen is dat zo'n parasiet als jij eens verplicht aan het werk wordt gezet. Als agent ben je uiteraard ongeschikt, maar in de zorg moet er, mits onder strakke begeleiding, wel iets voor je te vinden zijn.

brutus68 | 08-10-13 | 19:32

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:26 | + -4 -
blijf het verbazingwekkend vinden, al die rechtse reaguurders die op de linkse pvv zeggen te gaan stemmen.

Mark Smith | 08-10-13 | 19:32

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:29 | + 0 -
Wat een onzin.

De VVD breekt de verzorgingsstaat af en brengt het overheidstekort terug. Geheel volgens hun neoliberale standpunten.

Jij bent echt nog te dom om te kakken innit?

Bakito | 08-10-13 | 19:32

Het kabinet moet hoe dan ook blijven zitten tot na 1 januari.
Want dan komen nieuwe PvdA stemmers met tienduizenden
tegelijk ons land binnenzwermen.
Dàt zal me een feest geven.
(voorproefjes hebben we al gehad)
En spekman?
Spekman wast zijn trui alvast een van de komende maanden.

Dostranamus | 08-10-13 | 19:32

Je stemt Rutte maar krijgt Groen Links. Hoe triest kan het zijn.

Als Rutte ballen heeft dan zegt die tegen Didi en de hele Linkse T*ringbende: zoek het uit met zijn allen en ik geef de minister-president uit handen. Het land verder het ravijn in laten donderen daar werk ik niet aan mee.

Maar ja.

ProAsfalt | 08-10-13 | 19:29

Kunnen we Guus Hiddink niet losweken bij Sporting Azmachalantaramanzani?

Volgens mij is hij de perfecte man om ons land weet back in business te loodsen

Bakito | 08-10-13 | 19:28

Maar Mark lacht toch wel ?

duitse herder | 08-10-13 | 19:28

brutus68 | 08-10-13 | 19:23 | + 0 -

Ik wil dan ook geen land in de afgrond storten voor wat goedkope stemmen zoals de PVV wel wil. Denk nou eens na man. Volop geld voor de oudjes, een miljoen verplegers en een miljoen agenten erbij en dat allemaal door te korten op ontwikkelingshulp. Om over de gulden terug maar niet te beginnen.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:26

Zijn er eigenlijk mensen die types als Sywert serieus nemen? Typisch zo'n gastje die zijn hele leven in de bovenklasse heeft doorgebracht en toch het gore lef heeft om te doen alsof hij ook maar enig benul heeft van wat er zich in de echte wereld afspeelt.

FuckDeMonarchie | 08-10-13 | 19:26

@Supermatthijs | 08-10-13 | 19:18 |

"oplossingen" die het land en de burgerij meer schade toebrengen zijn geen oplossingen. Daarnaast toont 30 jaar politieke historie aan dat PvdA, VVD, CDA, D66, GL, en CU niet in staat zijn tot oplossen. Alles wat Nederland in die periode gepresteerd heeft is gepresteerd door de bevolking ONDANKS de politiek...

Parel van het Zuiden | 08-10-13 | 19:25

Heb z.n raar gevoel dat de PVV nog een poot uitsteek om ze voledig op hun smoel te laten vallen.
may dreams come true

witchmaster | 08-10-13 | 19:24

Weekers stottert pruttelt en is kei zenuwachtig en wellicht ook krankzinnig geworden.

Ettur | 08-10-13 | 19:24

Het maakt allemaal geen ene donder meer uit. Het landsbestuur is volkomen stuk in financieel en moreel opzicht.

De bevolking is bestolen voor ruim 200 miljard en dan neem ik de gotspe van Target2 nog niet eens mee en gun ik de gauwdieven in Den Haag en Brussel nog het voordeel van de -onterechte- twijfel ten aanzien van de voorgenomen roof van de 120 miljard pensioengeld.

Dit is een debatje om des keizers baard. De nadagen van de Weimar-republiek kende dezelfde onzin-discussies. Gereutel om het afnemen van een tientje van een oude man terwijl diens bijeen gewerkte geld met duizenden tegelijk wordt gestolen door de roversbende uit Brussel.

Wegwezen of gewapend naar Den Haag en het tuig uit de macht ontzetten. Meer keuze hebben we niet. En aangezien de bevolking al decennia ontwapend is omdat het politieke schorem de bui al lang zag hangen, is er eigenlijk nog maar één keuze over.

vraagstaart | 08-10-13 | 19:24

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:18

Jij draagt (letterlijk) ook niets bij, zegt nooit wat constructiefs, en je bent een vervelende provocateur en nietsnut. Toch ben je geen landverrader.

brutus68 | 08-10-13 | 19:23

Ze gaan weer verder met de poppenkast.
Omdat dit " NETJES " is.......
Wat heeft die Weekers toch een vieze lach.

Lief meiske | 08-10-13 | 19:22

Als het pensioen plan geen doorgang vind kan zelfs kereltje Peggold de boel niet meer redden, dat plan staat voor bijna de helft van de 6 miljard...

*alvast voorzichtig zwaait naar Mark & Didi*

.... payback time bitches!!!

CornholioNL | 08-10-13 | 19:21

Als ik Sywert zie, denk ik dat ik heimwee ga krijgen naar de babyboomer.

Mark Krachtwijk | 08-10-13 | 19:21

Ik hoor het nog gonzen:

"Met de PVV is het land onbestuurbaar!!"

Nu zit alleen de carrouselclub en is de PVV niet bepaald noemenswaardig, blijkt het alsnog onbestuurbaar. Mooi man.

ZKH EénOog | 08-10-13 | 19:21

@Supermatthijs | 08-10-13 | 19:18
In dat geval zijn alle politici sinds de 2e wereldoorlog landverraders...

Ing. eslapen | 08-10-13 | 19:21

oeps zo hier krijgt iemand een flinke draai op de oren

witchmaster | 08-10-13 | 19:19

Weekers: (in paniek naar de telefoon.).hallo Dijselbloem kun je even helpen.. ik ik.. ik.. trek het niet,heb jij Oli nog om raad gevraagd?
Dijselbloem: zoek het uit Frans! ik heb m'n handen vol hier aan die dwarsliggers uit de 2e kamer!

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 19:19

brutus68 | 08-10-13 | 19:14 | + 0 -

Overal tegen zijn en constructief niet bijdragen aan oplossingen terwijl het vorige kabinet toch echt door hun gevallen is maakt ze landverraders. Het partijbelang voor het landsbelang.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:18

als ik kon toveren toveren dan was dit kabinet allang voorbij , de nieuwe hit van herman van veen

witchmaster | 08-10-13 | 19:18

Och over zijn landsverraders van de pvda mag je niets fouts zeggen natuurlijk!

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:01
Jij die de term landverraders durft te gebruiken. Het gore lef.
brutus68 | 08-10-13 | 19:05 | + 5 -

dani7902 | 08-10-13 | 19:17

Dat betoog van de PVV was zooo goed !

Lief meiske | 08-10-13 | 19:16

Test

Lief meiske | 08-10-13 | 19:15

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:07

Over die vlag heb ik ook een mening. Maar dat maakt mensen nog geen landverraders.

brutus68 | 08-10-13 | 19:14

Oh jee, bijna niemand wil meer verder praten... het gaat steeds leuker worden, hoera , het gaat mis !
Driewerf hoera !

Lief meiske | 08-10-13 | 19:14

De eerste kamer "je tijd beter kunnen besteden" Daar sta je dan als kabinet.

toetanchamon | 08-10-13 | 19:14

Wahahaha bath Pvda probeerty de boel nog te redden!!!
Onafhankelijk senator mun jasje!!

Ettur | 08-10-13 | 19:14

Haha! Bakker zet Weekers voor het blok!
Even netjes antwoorden Fransje!.. zijn er nog andere cijfers die de risico's echt laten zien?

Dan maar even schorsen toch Frans????

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 19:12

L. Rakker | 08-10-13 | 19:10 | + 0 -
Ik geef u wel een samenvatting:
" Het is een stom plan, wij zijn tegen. Waarom? Om toch."

Mark Smith | 08-10-13 | 19:12

5 min schorsing dit debat is zinloos , en wil de pers ff oprotten .
heeft geen zin we weten dit al lang

witchmaster | 08-10-13 | 19:12

Whahhaaaaa schorsing Weekers bek vol tanden.

Ettur | 08-10-13 | 19:11

@macmiep.nl | 08-10-13 | 18:55

Hier, heb je het hele lijstje: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/...

"Een vorstenhuis, 75 eerste kamerleden, 150 tweede kamerleden, 566 provinciale statenleden, ca 9000 gemeenteraadsleden, gezamenlijk bijna 10.000 politici. Allemaal met een handjevol medewerkers tot hordes met beleidsambtenaren.

En dat is nog zonder commissarissen van de koning, de gedeputeerden, de paar honderd burgemeesters, deelraden/ongekozen wijkraden en de wethouders die er nog eens apart bovenop komen (en ieder veelal ook nog eens een eigen clubje beleidsambtenaren ter beschikking hebben).

Daarna krijg je ook nog eens de hele meutes met onproductieve windbanen, zoals melkertbaantjes, afzicht en vuiligheid, stadsrovers, bibliotheekmedewerkers, archivarissen en nu binnenkort zelfs weer Asscherbaantjes."

Ruim 98% kan zo de bijstand in. En graag de bijstand ook nog even naar beneden schroeven en alle wachtgelden, toeslagen en overige subsidies ook gelijk afschaffen.

ZKH EénOog | 08-10-13 | 19:11

Het gelijk van Wilders wordt elke dag opnieuw bevestigd.

Boy Cot | 08-10-13 | 19:11

Ik wacht met smart op het nieuws!!
geachte Nederlanders, we krijgen nieuwe verkiezingen!!
Yessssssssssssssss maar draaikont d66 Onze pechvogel zal wel weer draaiend toegeven en het daarom niet zover laat komen, omdat ie dan de schuld krijgt van het vallen vd regering. Dussssss

KannieWaarZijn | 08-10-13 | 19:10

Als water kon branden pppfffff wat een blik .......

witchmaster | 08-10-13 | 19:10

Als je goed tussen de regels doorleest zie je..
.
"Eigen belang en partijbelang gaan voor het landsbelang"

Parel van het Zuiden | 08-10-13 | 19:10

Is het betoog van de PVV ergens terug te zien?

L. Rakker | 08-10-13 | 19:10

2,9 miljard aan "pensioenhervormingen?" Hmm, dan is het voor den lezer wellicht handig om een woordenboek Pluchehaags - Nederlands ter hande te nemen. Een blik hierin leert ons het volgende:

.Hervormingen: lastenverzwaring
.Bezuinigen: lastenverzwaren
.Minder ambtenaren: meer ambtenaren
.Sterkste schouders: lastenverzwaren
.Nieuwe wetgeving: meer betutteling
.Eerlijk delen: lastenverzwaring
.Nivelleren: lastenverzwaring
.Verantwoordelijkheid nemen: verantwoordelijkheid afschuiven
.Eerlijke verhaal: liegen, draaien
.Noodzakelijk: dooddoener, niet uit te leggen aan het volk middels feiten/argumenten
.Maatschappij: Nederlandse bevolking minus politici, bestuurders en managers in overheidsdienst
.Sociaal: lastenverzwaring

Doe er uw voordeel mee.

Rémy Martin ® | 08-10-13 | 19:09

Het wordt een ingewikkelde avond voor Weekers. Pist in broek van lachen wat een onkunde.

Ettur | 08-10-13 | 19:09

brutus68 | 08-10-13 | 19:05 | + 0 -

Ik zal over die vlag verder niet beginnen.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:07

haha, net zei iemand tegen Weekers dat het allemaal geen zin meer heeft om verder te praten , ik weet helaas niet wie dat was.
Misschien iemand anders wel.
Het is zo een genante ^vertoning.
Het kan niet anders , heel gauw moet Ruttekop naar Willempie ....

Lief meiske | 08-10-13 | 19:07

Alles valt en staat met het beest D66(6) , als die hopeloze nep-figuur niet krijgt wat hij wilt ( en dit zit er niet in) zal dit kabinet vallen .
het hangt nu al aan een zijde draad en die knapt .
dit zal betekene dat de VVD en PvdA zal worden weggevaagd .
ze komen nu wel een heeel klein beetje tegemoet , maar dit is NIET genoeg en de pensioen fonsen GAAN niet mee wat je ook wilt zij hebben het laatste woord.
nog altijd is de penioen-pot van ons bij elkaar gezwoegd en gespaard hier heeft de regering helemaal niets mee te maken

witchmaster | 08-10-13 | 19:07

@eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 18:58
Idd Groen gek heeft tenslotte de beste stekkertrekkers in hun gelederen.De dame die ik daar vorig jaar mee bezig zag was ook zo'n rekenwonder ten gunste van het milieu ideaal.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 19:07

Check die weke Weekers eens stuntelen en stotteren in zijn betoog. Ziet er echt niet uit.

Koettoerk | 08-10-13 | 19:07

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:01

Jij die de term landverraders durft te gebruiken. Het gore lef.

brutus68 | 08-10-13 | 19:05

Dat gezeur over die pensioenen...

Ik zou na mijn 65e alleen nog maar blowen en neuken, beetje zoals nu. Kost hoogstens een paar tientjes in de week en kan met een AOW-uitkering makkelijk worden opgehoest.

Enfin, ik snap echt niet waar die opa's en oma's al dat geld aan willen uitgeven, waarschijnlijk dingen die het daglicht niet kunnen verdragen

Bakito | 08-10-13 | 19:05

De inhoudelijk klappen IS ongekend.
Heerlijk die post-Mammoetwet generatie.

Rest In Privacy | 08-10-13 | 19:04

hatari | 08-10-13 | 18:59
Van Rossem is flieft. Vlinders in de buik van Sywert met een bal in zijn bek.

Strohond | 08-10-13 | 19:04

wat betekent in feite P.O.L.I.T.I.E.K ? Hier de oplossing :

1) P ertinente

2) O nwaarheden

3) L eugens

4) I ndoctrinatie

5) T otale

6) I ncompetentie

van

7) E litaire

8) K rankzinnigen

Ettur | 08-10-13 | 19:04

FuckDeMonarchie | 08-10-13 | 19:01 | + 0 -
U heeft volkomen gelijk.

Mark Smith | 08-10-13 | 19:03

Haha, net zei iemand, ik weet niet wie dat was , tegen Weekers dat dit allemaal gin zin meer heeft om verder te praten , het is zo genant .
Misschien weet iemand wie dat was....

Nog even , dan kan niet anders, dat Rutte naar Willempie kan gaan.....

Lief meiske | 08-10-13 | 19:03

Hopelijk lacht de eerste kamer Rutte2 weg

NiceGuysFinishLast | 08-10-13 | 19:03

Kontneukcoalitie moet nu 3 miljard extra vinden. Stekker er maar uit, onbegonnen werk.

Watapatja | 08-10-13 | 19:03

Is inhoudelijke klappen niet meervoud en moet ''is'' daarom niet ''zijn'' zijn in deze zin? Misschien ben ik wel gewoon heel dom hoor.

FuckDeMonarchie | 08-10-13 | 19:01

Straks het hele land op zijn gat. Hebben die landverraders van de PVV toch nog hun zin.

Supermatthijs | 08-10-13 | 19:01

Kewl hoor dat tegenstemmen van ,een volstrekt overbodig, orgaan als de 1e kamer. Het is godgeklaagd dat de 1e kamer een verlengstuk is geworden van de 2e kamer...
*
En maar kewl doen met die 10 minutes of Fame; Dat het land politiek vervolgens muurvast zit maakt geen fuck uit! Het belang van de partij is groter dan dat van het land.... echt Zum Kotzen!!!

Wees_eens_creatief | 08-10-13 | 19:01

Ze blijven zitten. Moet van Brussel. Er komen 300.00 Roemenen en Bulgaren aan en de VVD/PvdA wilt die intocht niet verpesten!

Moonwarrior | 08-10-13 | 19:00

Naar de stembus binnenkort? Ik hoop het.

Eduardo- | 08-10-13 | 19:00

En wat is de relevantie van ventje Sywert in dit verhaal?

hatari | 08-10-13 | 18:59

macmiep.nl | 08-10-13 | 18:55 |

Als de 1e kamer de 2e kamer laat vallen mogen ze van mij nog even blijven zitten...

CornholioNL | 08-10-13 | 18:59

Ah, een van de pipo's aan het woord die al lang onder die kaasstolp uitgetrapt had moeten worden.


@macmiep.nl | 08-10-13 | 18:55
Koning Pils en aanhang.

Jackanders | 08-10-13 | 18:58

@Simon de Danser, alsof Ivo zich voor zo'n volkse competitie leent.

Blafzak | 08-10-13 | 18:58

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 18:55 |

Weet u het nog, de vliegtaks? Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat dit op lange termijn een dikke dertigduizend arbeitsplaatsen kost. En toch wil het kabinet dit weer opvoeren om Groenlinks te paaien. Knettergek! Oh wacht, het feest dat nivelleren heet mag ook een paar duizend arbeitsplaatsen kosten. Dat heeft Samsom namelijk zelf gezegd...

eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 18:58

Sywertje mag ook wel eens inhoudelijke klappen krijgen.

Strohond | 08-10-13 | 18:58

Dat komt er nou van als je de kabinetsformatie zonder de koning/koningin wil doen. Beatrix had nooit de fout gemaakt om een coalitie te maken die geen meerderheid in de Eerste Kamer had. Dat krijg je als je zoiets overlaat een mannetjes die niet verder kijken dan 4 jaar. Dit is al vanaf dag 1 het knulligste kabinet naar de oorlog, inclusief Van Agt II.

lekker moeder | 08-10-13 | 18:57

Het is en blijft een niet bindend advies.

Kinner | 08-10-13 | 18:57

macmiep.nl | 08-10-13 | 18:55 | + 1 -
Provinciale Staten en Waterschappen.

Mark Smith | 08-10-13 | 18:57

De daadkracht onzer regering is vergelijkbaar met die van een blinde, oude, geretardeerde man in een kontschopcompetitie.

Simon de Danser | 08-10-13 | 18:55

En dat is 1!!
Nu de rest van die dwaze plannen nog.

Welles! Nietes! | 08-10-13 | 18:55

Eerste Kamer moet nodig afgeschaft worden. Kost alleen maar tijd, irritatie en geld. Neem de Gedeputeerde Staten gelijk ook effe mee. Bonuskudo's voor wie nog meer geldverslindende overbodige staats-instanties weet te benoemen.

Rest In Privacy | 08-10-13 | 18:55

Pff, wat een krakkemikkige toestand toch, dat Rutte-II.

Blafzak | 08-10-13 | 18:54

Oh wat hoop ik vurig dat dit zooitje klapt....

CornholioNL | 08-10-13 | 18:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl