
Zo'n democratie heeft toch een akelig nadeel, althans voor types als Jan Dirk Snel, babyboomende VARA-ledengeldblogschrijver die ontbijt met een glaasje versgeperst fatsoen en een beschuitje dik besmeerd met Zelfgemaakte Eigen Absolute Waarheid-confiture. Dat nadeel heet: stemrecht voor mensen die het niet met Jan Dirk Snel eens zijn. Zulke mensen met de verkeerde mening krijgen dan namelijk ook een stem in de Tweede Kamer, de PVV bijvoorbeeld, en dat
mag helemaal niet want dan moet Jan Dirk Snel dus dingen horen die hij onfatsoenlijk vindt. Zoals Wilders die een potje gaat lopen kijven tegen Arrogander Peggold, daarmee nul oplossingen levert maar wel alle aandacht naar zich toe trekt. Dat lukt hem, omdat de overige democratisch gekozen politici geen enkel verweer hebben tegen de grieven van de 950.263 kiezers die Wilders vertegenwoordigt. Behalve, zoals Miezerig Mannetje dus deed, demoniseren en op de man spelen van de persoon Wilders (die nog altijd onder zware bewaking leeft gezien het lot van die andere gedemoniseerde stemmenmagneet) en het verdacht maken van zijn beweging. Jan Dirk Snel verfoeit 'de schijn van legitimiteit' die de PVV kreeg na de gedoogconstructie. Hallo? Hoezo 'schijn' van legitimiteit? 950.263 kiezers, lijkt ons een legitiem mandaat hoor. Niet voor JD. In zijn optiek kan het niet zo zijn dat er zo veel mensen rondlopen met een mening die hij niet heeft goedgekeurd, neen, die mensen snappen het gewoon niet en hebben duidelijkheid nodig. Duidelijkheid in de vorm van een cordon sanitaire rond de PVV. Dat doodnegeren van de vertegenwoordiger van 950.263 kiezers mag pas worden opgeheven als Greet en de zijnen hun mening aanpassen aan de fatsoenlijke, enige juiste mening van Jan Dirk Snel. En
griezelig veel zelfbenoemd fatsoenlijke mensen vinden dit een topidee. Zo rolt elitair Nederland: 'miezerig mannetje' zeggen heurt niet, ook zijn er te veel mensen met een mening die beslist niet MAG, dus dan maar de democratie omverwerpen.
Reaguursels
InloggenLekker doorgaan kamer. Vooral goed wegkijken. Europa is een tikkende tijdbom op monotair gebied. Ga maar lekker slapen..... wij regelen het wel in Den haag. Reken maar dat de pleuris uitbreekt als ned moet gaan dokken......!
Garanties voor alle uitstaande leningen in europa.Lang leve de EU. Opzouten uit dat europa en snel!!
Ik ben banger voor dit kabinet, dan 20 wilders zoals sommige hier zeggen bij elkaar. Al die linkse optimisten en eurofielen bij elkaar vormen een grotere bedreiging voor nederland, omdT ze niet on de gaten hebben hoe slecht we er nu al voor staan. Hoogleraar eifinger demkt zelfs, dat nederland minstens nog 5 jaar door moet modderen. Dus ga er maar aan staan subsidieslurper en uitkeringstrekker en andere optimisten.....
Laten we deze discussie afsluiten, dit wordt een eindeloos geleuter. Snel moet gauw wegwezen, die eet uit de staatsruif, dus geen mening! Stoppen en SNEL. Over Wilders zijn we ook wel klaar denk ik. Over pecholt wil totaal NIETS zeggen. Zonde van mijn woorden. Kijk naar Rtl 7 en zie hoe slecht het gaat met Nederland. Dit kabinet stort ons in miljarden schuld en sommige linkschmensen hier roepen alleen maar wat. Over kenia en alle gruwelijkheden van die moslims hoor ik niets. Vandaag weer een aanslag. Hoe lang zal het duren dat wij dit in Nederland krijgen? Luister eens naar de PVV.
Hebben wij als belastingbetaler wel in de gaten., dat we met deze regering waar wilders tegen strijd op dit moment voor 200 miljard GARANT staan in europa? Wij staan daar niet bij stil. Gaat het mis, nou dan kunnen we aan de bak!
Kijk naar Griekenland, waar de PVV nu officieel een "criminele organisatie" is en de leiders worden opgepakt. Binnenkort ook in Nederland?
@Nobite | 28-09-13 | 08:48
Ik zie het probleem niet met nationalisme. Uiteindelijk hult half Nederland zich om de haverklap in het Oranje om aan dergelijke gevoelens uiting te geven. Socialisme lijkt door het grootste deel van de Nederlanders ook niet echt als een probleem beschouwd te worden, want ze stemmen in grote getale op partijen die daarin veel extremere standpunten hanteren dan de PVV.
.
Die padvinders met hun hakenkruisen hebben niets, maar dan ook werkelijk niets, met dergelijke denkbeelden te maken.
Draaikolk | 28-09-13 | 00:45 | + 0 -
Zo aan jou taal gebruik te zien en jou lege plempsels zou ik zeggen, kijk is om je heen, en doe je oren open.
Ja Geert Wilders is en wordt een groot leider daar had je dan wel weer gelijk in, ik heb nog nooit onder een steen gezeten dus hoef ik er ook niet onder vandaan te komen.
En oprotten uit mijn eigen land, doe ik zeker niet, want ik hou van mijn land waar ik als ras echte Nederlandse vrouw geboren ben, en blijf!!!! En geef nooit op ook!! Samen met Geert en 1.000.000 anderen
Dat Geert Wilders niet geassocieerd wil worden met nazi's heeft maar één reden: de Joodse lobby binnen de PVV. Die partij is verder namelijk een prachtig toonbeeld van nationalisme met een socialistisch sausje. Kortom: Wilders is een nationaalsocialist. En dat herkennen die neonazi's maar al te goed.
Jesaja | 28-09-13 | 01:04 |
Journalisten gevaar voor onze rechtstaat?
Enig waar je ze van kan beschuldigen is copy/paste gedrag. En inderdaad luiheid.
Bovendien heeft Nanninga een wanprestatie neergeplemd.
Nog net niet copy/paste.
Het stuk is goed geschreven, zoals gewoonlijk bij geen stijl. Alleen erger, het is volkomen waar. Het enige wat ik op de televisie zijn zijn journalisten/commentatoren/hoogleraren die klakkeloos het beleid van Rutte 2 overnemen. Als het maar ten koste gaat van de middenklasse. Uitspraken als: Nederlanders hebben teveel aflosvrije hypotheken, verzwijgend dat de meeste van deze hypotheken ook een afloscomponent hebben (spaarhypotheek/bankspaarhypotheek/beleggingspolis). de heer Wilders spreekt over lastenverlichting: geen journalist die het met hem eens is. Je ziet de journalisten denken: laat ze maar betalen, mensen in Afrika hebben het veel slechter. We betalen gemiddeld 1,5% teveel aan hypotheekrente aan de bank, met als gevolg dat daardoor meer uit de schatkist verdwijnt dan noodzakelijk (meer hypotheekrenteaftrek), geen journalist die dit eens uitgezocht heeft. Het enige wat ze doen is zeggen: Nederlanders krijgen teveel geld terug van de staat (blijkbaar niet begrijpend dat de staat met ons geld bezig is), blijkbaar vinden de journalisten dat de staat teveel geld uitgeeft aan degenen die zij behoren te dienen. De politie lost weinig op, geen journalist die zich afvraagt hoe het beter kan, ons leger wordt uitgekleed, geen journalist die klaagt, blijkbaar hebben ze allemaal gebroken geweertjes op hun kleren (Hitler/Stalin/Mao en meer van dat soort gasten zijn hier blij mee). De journalisten die we op dit moment hebben zijn een groot gevaar voor onze rechtsstaat, dankzij deze gasten is het toekomstbeeld van 1984 bijna hier. Straks hebben we een heerlijk combinatie van een oorlogsreligie (islam) gecombineerd met socialistisch correct denken, deze satans mix zal een fantastische toekomst opleveren en DE Waarheid zal geweld worden aangedaan. Lang leve het atheïsme, NOT.
KannieWaarZijn | 27-09-13 | 19:22 |
In al je onmetelijke wijsheid, mijnheer Zwitsal,
kruip eens heel snel terug onder je steen.
Mocht je er ooit nog eens onder vandaan komen, ga dan eens iets zinnigs doen met je leven. Pruik zal je daar nooit bij kunnen helpen. Motje helemaal zelluf doen. Rot hè.
Armetierig mannetje
Een cordon sanitaire rond Jan Dirk Snel lijkt me veel efficiënter. Zou een hoop gezeik schelen.
Terwijl de echte antisemieten meelopen bij SP-demonstraties. Waarom trekt Pechtold dan zijn hypocriete smoel niet open? Bij Brendel lezen wij:
'Als activistisch voetvolk bij allerlei SP-manifestaties bleven de links-extremisten van harte welkom. Jaren lang deed de SP mee aan betogingen, waar de vlaggen wapperden van de religieuze extremisten van Hamas en Hezbollah, en waar leuzen als Hamas, Hamas, alle joden aan het gas te horen waren voor wie het wilde horen.'
Hallo, miezerig kereltje: waarom spreek je de SP niet aan op 'fatsoen'?
Pechtold is echt een walgelijk mannetje dat eeuwig met 2 maten meet en met hem de rest van de grachtengordelidioten.
@captainobvious | 27-09-13 | 20:53
Net zoals dat jij je mening mag verkondigen, door iemand die je niet kent als een kwal te benoemen. En door het woord discrimineren aan hem te koppelen, alsof jij zelf de verschillen niet ziet maar waarvan jou is aangepraat dat dit fout is. Maar je slaat volledig de plank mis waar het gaat om dat Wilders zou stigmatiseren: iedere persoon die ik Wilders ooit heb zien aanwijzen plaatste zelf zijn of haar eigen brandmerk. En zoals we reeds wisten discrimineert en benoemt Wilders en dat is heel vervelend voor dergelijke personen wanneer ze zijn pad kruisen.
@OrgulloTulipano | 27-09-13 | 18:45
En ik schreef nog wel speciaal Israël-knuffelaar met het idee dat dit je ogen kon openen. Dat er iets mis is met het Pechtold plaatje komt echter nog niet helemaal aan geloof ik?
Ik vond zijn suggestie om helder de confrontatie aan te gaan wel constructief: "speak now or forever hold your peace".
Wilders is een nare, discriminerende stigmatiserende kwal van een mens, maar hij heeft ten allen tijde het recht om zijn mening te verkondigen.
Een cordon sanitaire zegt iets over de morele super moraliteit en gelijkertijd iets over het onwrikbare enigengelijk van de club.... kijk eens een goed mens zijn.... wie daar op tegen is verdient niets minder dan de dood.
@Roer | 27-09-13 | 20:27
Precies ja, vandaar dat het zo vreemd is dat Wilders zoveel morele verontwaardiging oproept, terwijl haat in de vorm van religie dat niet doet. De "de metafysische wraakbanken" hebben een status aparte, onder links protectoraat.
m vergeten bij symmetrisch..
aceofspades | 27-09-13 | 11:01 |
Gs jij je eerst ook even symetrisch druk maken over geweld door vreemdelingenhaat. Soort maakt niet uit. Vreemdelingenhaat is vreemdelingenhaat.
Nanninga er zijn mensen tegen Wilders. Ze verafschuwen zijn hufterigheid. Dat kan en dat mag. Deze man geeft zijn mening. Dat kan en dat mag. Jij geeft je mening. Prima allemaal. Maar maak er niet zo'n zielige hetze van. Zo dat wou ik even kwijt daar bij die molen.
'U zegt nu nee!
U zegt nu nee!
Maar u stemde VVD!
En nu allemaal!'
Draaikolk | 27-09-13 | 18:02 | + -5 -
Ten eerste heet hij geen pruik maar meneer Geert Wilders voor jou! Dus dat is alvast niet beleefd.
En ja ik heb stemrecht en er krijgt er maar 1 mijn stem, en dat is Geert Wilders.
OrgulloTulipano | 27-09-13 | 18:45 | + 0 -
Joh, totaal niet boeiend wat jij voor conclusies trekt.
Je lijkt wel op iemand die dat ook deed trouwens,
Ehh hoe heet ie ook alweer? Miezerig mannetje!!!
weet je wie ze ook probeerden te isoleren?
@Kanniewaarzijn en @ Pierre Tombal
Bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden.
KannieWaarZijn | 27-09-13 | 18:35
GAAP! Natuurlijk. Opgezette spelletjes tegen JOUW grote leider.
Lees Draaikolk | 27-09-13 | 18:02 |eens.
-
Als jij stemrecht hebt: onmiddellijk intrekken.
Gem trails gelezen of zo?
Pierre Tombal | 27-09-13 | 18:03 | + 1 -
Idd, weet je? dat is wat ook in mij opkwam, dat Pechtold hen dr zelf heeft neergezet, misschien heeft dat wel met een strandwandeling te maken jl.
Je krijgt inderdaad sterk het idee dat meneer Geert Wilders de mond wordt gesnoerd, door hele vuile spelletjes.
Geert zal het wel snappen!!!!
Zucht. Ik ben om, Pechtold is een miezerig mannetje; Wilders heeft gelijk.
@ Bigi Bana Boy
"Laat eerst mmar eens zien dat je enige kennis van onze staatsinrichting hebt."
Laat eerst maar eens zien waar de overheid de morele superioriteit vandaan haalt om criminele daden te plegen enkel omdat zij dat in naam van de overheid doen, terwijl de rest er gewoon voor in de bak beland. Dat is het belangrijkste om te weten, en niet hoe de "inrichting" van een boven de wet staande criminele organisatie in elkaar steekt.
Staatsinrichting... Goed gekozen woord overigens.
***
"en derhalve ook geen totaalmalloten met stemrecht"
Wat mij betreft is iedereen die stemt voor een partij die wil kunnen doen wat een burger zelf niet mag doen een totaal-malloot. En volgens uw logica houdt dat naar alle waarschijnlijkheid in dat u ook geen stemrecht zou moeten hebben. U vindt dat u geen recht hebt om te stelen, voor een ander bepalen wat hij met eigen leven of lichaam doet, of bombarderen? Volgens welke magische spreuk kunt u dan dat recht wel uitdelegeren aan de overheid?
@Pierre Tombal | 27-09-13 | 18:03 | + 0 -: Ja, waar zou toch die overgevoeligheid voor nazi's vandaan komen? Zou het iets te maken hebben met een afkeer voor staatsterreur, oorlog en rassenhaat? Of heb je zelf een beter idee?
Pierre Tombal | 27-09-13 | 18:03 |
Wat zijn voor jou foute betrekkingen? Voor mij is een betrekking met het cluppie van Le Pen behoorlijk fout!
-- Het is juist Wilders die de fatsoenkaart speelt als Pechtold hem vraagt wat die lieden deden op zijn manifestatie. --
.
@OrgulloTulipano | 27-09-13 | 17:28
Weet jij dan wat die lui daar deden? Voor hetzelfde geld heeft Pechtold zelf ze aangezet om daar eventjes de manifestatie van die Israël-knuffelaar te verstoren en/of in kwaad daglicht te stellen.
.
Hoe zeiden we dat op de lagere school ook alweer? Degene die het als eerste ruikt, die heeft z'n poepertje gebruikt. Waar zou nou toch die overgevoeligheid voor nazi's en NSB'ers bij D66 kopmannen vandaan komen? Het is toch niet normaal dat steeds deze club de "scoop" heeft wanneer een andere partij foute betrekkingen blijkt te hebben?
Slappe hap Nanninga. Nu ineens huilie, huilie doen. Acties van die pruik vragen erom. Zoals die ontmoeting met de fascistische beweging van Le Pen. Want dat zijn ze, met knokploegen en al. Ook dat is geen geheim. Dit is het meest verachtelijke cluppie van Europa.
Als je je inlaat met dat soort types is het vragen naar de bekende weg en krijg je daar dus vragen over. Van Pechtold dus in deze. Niet zeiken dus.
-
Nee, schelden is het devies, zonder een normaal antwoord te geven. Die pruik kon dit verwachten, dus niet zeuren.
OrgulloTulipano | 27-09-13 | 17:28 | + -3 -
Waarom zou Wilders een normaal antwoordt moeten geven aan Pechtold op de vraag wat die 2 figuren daar deden? Op zn demonstratiedag?
Dat weet Geert toch ook niet? Heeel smerig dit!!!
Pechtold heeft nog niet genoeg geleerd en begrepen wat dit opruiende tuigwoord kan betekenen.
Ik zou zeggen, die twee figuren konden beter bij pechtold staan, die houden wel van wat sparren.
Helaas had hij die dag geen demonstratie waarom ook, Pechtold loopt wel met alle winden mee. Grote vuile bek, en laag miezerig doordrammertje met nix inhoudelijks.
Vraag me toch af hoe je er van beschuldigt wordt Joods geld aan te nemen,en dan voor nazi uitgemaakt kan worden.Maar ach.... Pechbek zei het de supermathijs van de 2e kamer dus het klopt niet.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-09-13 | 11:36
Ciao Cazzo,
Als Wilders "onder de tram komt", krijgen we misschien hetzelfde scenario als na het overlijden van Pim Fortuyn. Zou kunnen. Maar onsterfelijkheid kun je niet regelen; geen leden met stemrecht toelaten, wel.
Bovendien is dit niet de enige ramp (ook voor zijn tegenstanders, want: wat krijg je dan?) die ons land zou kunnen overkomen (en die Wilders probeert te voorkomen). Als je het zo bekijkt moet je onder de tafel kruipen en er niet meer onder vandaan komen.
En ten derde: het zou ook zomaar zo kunnen zijn, dat Agema in zo'n geval de kar verder gaat trekken en dat dat helemaal prima gaat.
@Wijze Uil | 27-09-13 | 17:24 : dat moet je toch even uitleggen. Wilders zelf werkt samen met Front National en Vlaams Belang. Het is niet Pechtold die hem daarheen heeft gestuurd, Pechtold heeft alleen gevraagd naar de politieke betekenis van die contacten. Dus hoezo ''Pechtold wilde Wilders met foute zaken associëren''? Het is mooi dat je FN en VB foute zaken vindt, maar Wilders is er zelf mee gaan samenwerken. Of is het verboden om de PVV vragen te stellen over haar politieke koers?
Wilders & Pechtold: 2 kleuters die de hele dag soennietje/sjiietje spelen in de skybox.
Wat een quatsch dit stukje. Niemand heeft gevraagd aan Wilders om zijn mening aan te passen. Het is juist Wilders die de fatsoenkaart speelt als Pechtold hem vraagt wat die lieden deden op zijn manifestatie. Dat Wilders zich zo laat kennen en dat dat hier op deze site door menigeen wordt beloond met jubel en pluskudo's geeft aan waar de politieke incorrectheid anno 2013 zit. Niet bij GeenStijl dus.
Wijze Uil | 27-09-13 | 17:19 | + 0 -
Toch nog een wijze uil geworden!
Beter laat dan nooit!
@Smaalpapil | 27-09-13 | 11:11
Om dat voor elkaar te krijgen moet hij wel in de gelegenheid gesteld worden zulks te doen.
Het zou voor dit land een zegen zijn als wilders hier een decennium lang de puinhopen van links zou kunnen opruimen!
@Boerenbrandtlul | 27-09-13 | 11:06
Het was die glibberige Pechtold die weer eventjes fijntjes Wilders met foute zaken wilde associëren. Ongeacht Wilders' reactie - al hád hij er serieus op in gegaan - dan nog zou de smet zijn blijven hangen. En daar was het die gluiperd van een Pechtold gewoon om begonnen. Het was dus een terechte constatering en typering van Wilders richting Glibbertje Pechtold...
@Smaalpapil | 27-09-13 | 11:06
Ik mag toch hopen dat hier cynisme in het spel is...
@Mr_Pikibelly | 27-09-13 | 11:35
Mee eens. Heb gedurende mijn leven ook de zwaai van links naar rechts gemaakt. Verstand komt met de jaren en vervangt dan de jeugdige naïeve idealen door de harde realiteit van het bestaan.
@Stormageddon | 27-09-13 | 16:53 |
Nou, ik vind het eigenlijk wel netjes samengevat zo. +1
@drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:14
Die bezuinigen net zo hard om het aan Jan en Alleman die zijn hand hier komt ophouden weg te geven. Zou PvdU moeten heten: Partij van de Uitkeringen. Een werkende Nederlander heeft niets bij de SP te zoeken.
Roemer is verder wel een sympathieke dikbuik!
wallenberg | 27-09-13 | 16:43
Waarom denk je dat Mein Kampf nog steeds op de censuurlijst staat? Als iedereen dat boek zomaar kon lezen in een taal die ze ook begrijpen, dan zou iedereen ook de overeenkomsten zien met de PvdA visie van een "meer sociale maatschappij". Volkomen uit verband getrokken dan wel, want in de eerste helft van de 20e eeuw was er nauwelijks sprake van een middenklasse en de doelstelling van PvdA lijkt op dit moment die beginsituatie te willen kopiëren. Enge lui, enge politiek, en nota bene een partij met een geschiedenisleraar aan het roer die deze denkbeelden niet eens zo heel slecht kan vinden en er (deels) in mee kan gaan. Wie durft zijn hand nog op te steken en zeggen dat hij op deze mensen heeft gestemd?
@Stormageddon | 27-09-13 | 16:53
Voor wat het waard is, mooi dat je er nog wat worden vuil aan hebt gemaakt.
Zo, weer genoeg geslijmd.
Het blijft merkwaardig dat alle Wildershaters roepen dat het een nazi, racist en fascist is en dat hij monddood moet en dat zijn mening blijkbaar niet valt onder het recht op vrije meningsuiting. Zelfs al was Wilders een nazi, racist en fascist (hetgeen zij nimmer overtuigend hebben aangetoond), mag hij dan daarom niet meedoen? Ook niet met een mandaat van een miljoen kiezers? Wat is je democratische principe dan waard? Maar wellicht ga ik er dan ten onrechte vanuit dat Jan Dirk Snel democratische principes heeft en een voorstander van democratie is.
Het blijft ook merkwaardig dat zij Wilders en supporters verwijten hele bevolkingsgroepen "over 1 kam te scheren" en "weg te zetten en beledigen", terwijl ze vervolgens precies hetzelfde doen met de aanhang van de PVV als er volgens een bepaalde ongure krakerswebsite een paar verdwaalde neo-nazi's op een demonstratie van Wilders rondlopen.
(Een website overigens die tot in detail allerlei ongure extreem-rechtse types stalkt en van alle 40 tot 45 neo-nazi's in dit land precies weet wie ze zijn, waar hun huis woont en waar ze hun ondergoed kopen, maar van die ene knul waarvan ze beweren dat hij de nazi-groet brengt bij een demonstratie en een foto publiceren helemaal niets weten. Geen naam, geen stormfront-nick... heel vreemd)
Enfin, er wordt met geen woord gerept over de maoïsten, communisten en andere socialisten die bij de SP-demo rondlopen, terwijl die een ideologie aanhangen die aantoonbaar minstens net zo gevaarlijk is als het nazisme en fascisme en zeker zo dodelijk. Er wordt ook met geen gerept over de de ideologie waar de PVV zich tegen keert en die blijkbaar wel kritiekloos mogen roepen wat ze willen, zonder een Cordon Sanitaire, zonder dat de Jan Dirk Snellen zich daarover druk maken. Want dat valt dan allemaal wel onder vrijheid van meningsuiting en ook nog eens vrijheid van religie. Dat moet allemaal mogen en is een "waardevolle aanvulling" op het maatschappelijke debat en een "culturele verrijking".
Waarom is volgens die idioten fascisme of nationaal-socialisme dan geen "waardevolle aanvulling" en geen "culturele verrijking"? Same rules do not apply, apparently. Die kronkel noemen we ook wel hypocrisie.
Jan Dirk Snel betoogt overigens vrij weinig in zijn broddelwerkje. Het gaat 'm om de toon en de mores in de kamer. (Ja, die grijsgedraaide plaat.) Nu ja, daar gaat Jan Dirk Snel niet over, dat doen de kamerleden zelf wel en die hebben daar een voorzitter voor gekozen en een presidium voor. De domheid van Pechtold's reactie op Wilders wordt vervolgens aangegrepen om voor een Cordon te pleiten. Want (zo redeneert Snel), een domme reactie geeft aanleiding voor Wilders om aandacht te trekken. Dus niet de domme persoonlijke aanval van dat miezerige mannetje verdient volgens Snel kritiek, maar Wilders' reactie. De omgekeerde wereld.
Wat Pechtold verkeerd deed was de persoonlijke aanval. Pechtold verdient de kritiek, niet Wilders. Als Pechtold wil "winnen" van of gloriëren tegen Wilders moet hij hem puur op inhoud pogen te bestrijden. Dat kan best. Maar dat komt niet bij Snel op. Ook niet dat Geert misschien achteraf wel gelijk had toen hij uit het Catshuis wegliep.
Nou ja... weer veel te veel woorden aan vuil gemaakt.
Hitler was toch links. De PvdA was eerst SDAP, in Duitsland heette het NSDAP. Die N doet het. Dat is een trauma voor de PvdA. Zoveel mogelijk afstand nemen wat maar riekt naar nationaal. Want denk je een ietsiepietsie nationaal, word je uitgemaakt voor nazi.
Meneer Snel is historicus. Tenminste dat staat eronder. Maar hij weet nog niet eens wat democratie is. Zeker even afwezig geweest. Rutte is dat toch ook. Deugt ook niet. Meneer Snel wil dus 1 miljoen mensen buiten spel zetten. Echt een miezerig mannetje. En dan Moelanders importeren om het werk te doen, want de arbeiders zijn apart gezet door Snel. Ik denk, een cordon sanitaire voor Snel en een beetje snel.
Door de shoppingmall terroristen uitgevoerd op mensen die geen islam gebed konden opzeggen:
'Ze verwijderden bij de gijzelaars ballen, ogen, oren, neus. Ze slepen de handen als een potlood en dwongen ze om hun naam te schrijven met het bloed. Ze staken messen in het lichaam van een kind. Vingers knipten ze af en neuzen bewerkten ze met een tang'
'nuff said..
Mouth Of The South | 27-09-13 | 15:23 | + 0 -
Met stroop smeren bedoel?
Zelfs professor Fortuin heeft weleens een hele vieze taart in zn gezicht gekregen, ja! En desondanks, hij is dr niet meer helaas! Pim was ook intelligent klopt!
Hoeveel moet Geert nog overzich heen laten gaan?
Met zeggen: hee gosert bedankt he?
Een vies smerig laag bij de grondse opmerking van pechvogel? Moet je daar nog over debatteren? Nee toch? Krijg je gelijk je antwoordt! Ik zelf had t dan weer op een andere manier gedaan, ik kan je verzekeren, die was inderdaad niet intelligent geweest! Ik ben ook geen politicus. Op dat ogenblik, dus ik vond het nogal meevallen, gevat en Pech begon zelf!!
Pechtold vond de politiek zo vuil, hij is inmiddels goed gewend daar in Den Haag.
Cordon sanitaire? Stom gelul!
Kom maar met feiten tegen Geert.
Kanniewaarzijn: direct op je doel afgaan kan ook met iets meer klasse gaan. Als hij Pegtold gewoon direct antwoord gaf dan was hij direct op zijn doel afgeweest. Pegtold vroeg immers alleen of hij afstand wou nemen. Maar nee, Wilders gaat eerst een omslachtige (en kinderachtige) scheldtirade houden.
Nee, wilders heeft niet het charisma dat Fortuyn had.
Mouth Of The South | 27-09-13 | 14:49 | + 0 -
Wat is er mis met zeer direct zijn en op je doel af? Hij zag de bui natuurlijk al hangen, twordt niks bui!!
Vond jij die smekende bende beter dan? Zielig gewoon!
Ik vond Geert nog veels te mild!
Het zal je maar gezegd worden dat je samen met je aanhang een halve nazi bent, nou nog mooier!!!
Komt ie voor de Nederlanders op, is behoorlijk scherp maar mild, loopt de hele dag door met beveiliging om zich heen in zn eigen land waar hij vrijheid eist maar zelf niet heeft! Geert wil niemand omleggen! Er zijn mensen die Geert om willen leggen, niet alleen met woorden maar ook met daden. Wie is hier dan eigenlijk een nazi?
Ik vind Gordon helemaal niet sanitaire.
Overigens vind ik dat de PVV best wel een aantal goede standpunten heeft. Ik denk dat Wilders veel meer kiezers bereikt als hij er niet elke keer met gestrekt been ingaat. Er is maar een bepaald aantal mensen in Nederland die zijn lompe aanpak aanspreekt, en daarmee bereikt hij meteen het plafond. Als hij iets genuanceerder en subtieler was dan zou hij waarschijnlijk twee keer zoveel stemmen krijgen.
juist borrelde boris
daarom mogen die partijen tegenbegrotingen inleveren
kunnen ze weer stiekem dingen er tussen uit pikken en als nog met ze tweeën vvd en pvda lekker doorgaan
bedankt he zeggen ze dan
maar wilders heeft niet ingeleverd en terecht
ten eerste het werkt niet ze doen toch wat ze willen
ten tweede voorkom diestal van plannen cq kopieren van plannen en zeggen dat het van hun komt
nee rutte en samsam zijn de perfecte pipo`s voor belgie die figureren als tussen persoon en pechthold die moet zogenaamd wilders in hetgereel houden
wens hem veel succes moest hij bij pim ook al doen
kijk er maar goed naar exact het zelfde toneelstuk
nu word er weer achter de schermen onder handelt
mag ik jullie er op wijzen en dat jullie je afvragen waarom wij dat niet mogen zien of terplekke weten
en twee dagen mogen wij wel de hele dag meekijken
maar warempel echt gebeurt gewoon niks
nee mensen denk toch is goed na en dan niet perse gelijk je binden aan een partij zonder die gedachte
Ooit was er een hoofdredacteur van de volkskrant die zich op beide borsten sloeg want zij was in staat een gefundeerde mening over Pim Fortuijn te geven zonder ooit iets van hem gelezen te hebben.
Ook deze dom-linkse sufferd, J.G. Snel, focust zich op het onfatsoenlijke volkse gedrag van onze volksheilige verlosser Geert Wilders terwijl de volksverlakkende onfatsoenlijkheid van de niet PVV afgevaardigden in de 2e Kamer over de plinten klotst.
Pechtold is een misselijk miezerig en glibberig mannetje die, als wethouder van Leiden een burger beroofd en de rechtsgang tegen de moordenaar van Pim Fortuijn heeft gefrustreerd toen hij burgemeester van Wageningen was, met zijn titel "misselijk makend miezerig mannetje" nog veel te hoog op het schild gehesen want zelfs de titel "vuile stinkende rat" beledigd het nog altijd veel betere imago van de schadelijke huisratten populatie.
Jan Dirk is een miezerig ventje, als het links niet lukt door aanslagen (van Gogh, Fortuin) dan worden de tegenstanders voor het gerecht gedaagd, de Godwin wordt uit de kast gehaald enz. Met argumenten kunnen ze niet winnen. Dus nu maar weer een cordon sanitaire.... Zucht..
Snel de aandacht afleiden van wat er in Kenia is gedaan door Moslims uit het Westen.
Che_cuevara | 27-09-13 | 11:40
De grote succesvolle demonstratie van Greet was zijn opwarmertje voor deze beschouwingen. Dan mag iemand anders daar toch een vraag over stellen?
Really? | 27-09-13 | 13:13 | + 1 -
Kun je wel schelden, maar kijk voor de grap maar eens de oude filmpjes van Janmaat terug. Ondertussen hebben alle partijen wel regels in het programma staan over gezinshereniging, immigratie en asielzoekers. In de jaren '70 en '80 was dat onbespreekbaar. Veel partijen zijn ondertussen ook aan de haal gegaan met gedachtegoed van Fortuyn. Zo werkt dat in de politiek.
In andere landen slaan ze elkaar de hersens in tijdens een vurig debat. Politiek correct gezegd: ik kan me niet vinden in deze commotie rond Geert Wilders.
juist het verbieden van de partij zal veel nieuwe kiezers trekken
dus ik zeg als hardwerkende pvv ga allemaal zo lekker door
des te meer staat wilders in de belangstelling tis toch wel merkwaardig dat de partij alleen maar doorgroeit niet dan
verder weet heel denkend nederland dat de pvv bij de volgende verkiezingen de leiding neemt
tevens vind ik het een belediging dat de heer wilders zijn plannen maar gelijk bij de vuilnis ken zetten
stel en dat moet je zeker in het midden houden
stel dat meneer wilders het wel voor elkaar krijgt wat hebben die hersenloze mensen dan wel niet gedaan
al die beledigingen en zwartmakerij nou nou petje af
ook de geuzen vlaggen van Nederland ja die hebben een oranje streep boven
die vlaggen werden voor een deel in de tweede wereld oorlog gestolen voor die tijd door de NSB
maar is van oorsprong Nederlands
de echte NSB vlag is rood met zwart en embleem in het midden van NSB
en warempel wie loopt daar nou mee te zwaaien ja je zegt het goed de anti-fascisten foto`s zijn bekend van het plein in den-haag
nou vind ik het eigenlijk helemaal een schande dat een politicus dat niet weet en dat zijn onze leiders
meneer pechthold
nee ik persoonlijk vind dat geert het seriues moet proberen want nu gaat we helemaal door met afbraak
en tevens houd de pvv ook de belgische pipo`s in de gaten want wat jullie waarschijnlijk niet door hebben is dat als zij hun wetten doorvoeren en die liggen er
heel nederland niks meer te zeggen heeft dan zijn we een staat van europa
ook hier werken we weer zelf aan mee
dus ik zou zeggen snel andere verkiezingen want ze kunnen maar niet beslissen ja rutte wel breek af die zooi
nee nieuwe verkiezingen en
de heer wilders voor PRESIDENT
gegroet allemaal
Van Rossem, zet de naam van Pieter Omzigt met grote letters in je stukje svp en niet alleen achter de link! Hoewel hij niet bij de beste politieke partij zit, is hij altijd heel goed bezig en hij verdient echt alle aandacht en lof!
Maar dat weet je zelf ook wel, jullie halen hem vaak genoeg op een positieve manier aan.
Fascisme is de sfeer die hangt in een ruimte met linkse mensen zei Godfried Bomans decenia geleden al en hij krijgt elke dag meer gelijk.
Helemaal leuk, op het eind: ".... in 2010 de PVV een schijn van legitimiteit hebben gegeven."
Pardon? wat zou er niet legitiem zijn aan de PVV? gewoon gekozen, ach ja, kut hè dat stemrecht?!
de prinsenvlag, das de republiek. als republikein zijnde, kan ik deze vlag alleen maar toejuichen. alhoewel het oranje ervan af mag. dat extreem-rechtse partijen deze vlag gebruiken, is jammer. neemt niet weg dat het de vlag van nederland is.
zo zie je maar weer, d66 is anti nederland, anti republiek maar pro-brussel=bankiers. maw d66 heeft een hekel aan de nederlandse identiteit en bevolking. raar dat mensen d66 stemmen, tenzij je bankier bent of een hekel aan nederland hebt.
Die Jan Dirk is echt krankzinnig. De democratie vermoorden om je politieke tegenstander te verslaan, dat noemen wij ook wel vals spelen. Tevens werkt het averechts. Mensen uitsluiten van het politieke debat zorgt voor verdere radicalisering, en distantiëring tussen politiek en het volk.
"Maar dan zou men ook samen moeten afspreken dat men in de Kamer niet meer op hem reageert, bij geen enkele gelegenheid. Doodzwijgen."
Dit geeft al aan hoe wanhopig Jan Dirk is, de democratie redden door de PVV (en zijn kiezers) dood te zwijgen, hoe tegenstrijdig.
Wilders is een karikatuur van zichzelf geworden. Door dat kinderachtige schoolpleingekibbel jaagt hij iedere zichzelf respecterende kiezer weg. Wat overblijft is inderdaad het gepeupel en het extremistische volk waar hij telkens mee geassocieerd wordt. Het lijkt erop dat die elkaar gewoon verdienen.
@Nanninga,wij weten dat,Kwit niet....
@Mozeskriebels | 27-09-13 | 13:13
Toe maar. Wel 500. In z'n achtertuin? Zeker niet. Wat een nimby.
Sliptong | 27-09-13 | 13:32 | + 2 -
Nee, niet daar natuurlijk!
Daar betaalde hij graag belasting voor, kwam ook met negertjes met hongerbuiken.. alsof die hier komen!
Hier komen juist de parasieten en uitvreters die te lui zijn het eigen land op te bouwen en lekker gebruik maken van onze slappe regels, linkse regels.
Dat er nu nog steeds geen keiharde eisen gesteld worden aan mensen die ons land binnenkomen begrijp ik niets van!
Geen gebruik van ons sociale stelsel de eerste tien jaar, minimaal!
Binnen die tien jaar in aanraking geweest met justitie, doei doei!
En dubbel paspoort, dan de onze afpakken bij zware delicten.
Zo hoort het te zijn, maar zo is het helaas niet.
Mozeskriebels | 27-09-13 | 13:13 | + 5 -
Mooi gezegd. 1 + van mij.
@Pieter Bas | 27-09-13 | 11:24 | + -9 -
""Cordon Sanitaire" Een kamerscherm om de pot waar Wilders op zit?"
----------------------------
Een 'Kamerscherm', bedoel je? Dan ja.
De pot waarop meneer Wilders zijn drollen draait, staat vermoedelijk gewoon in een kleine ruimte met een deur ervoor. Ben je soms een linkse kraker? Die schijten namelijk overal, vooral in andermans huizen, en hebben sowieso geen humor.
er zijn wel meer miezerige mannetjes het eens met engnek Jan Drek
hein de manke haan
@heindemankehaan
Dom extreem rechts. Wilders is allochtoon en voortuin ligt als goede verraderlander in Italie met een tuin op zijn buik.
Zeeland · vlissingen.nl
wat een mafklappert.
@1oog | 27-09-13 | 13:19
Maar dat is dus het punt: ze waren wèl uitgenodigd. Iedereen was namelijk uitgenodigd en zelfs PVVDA'ers die het niet eens waren met hun grote leiders mochten komen. De insinuatie die kereltje Pechtold maakte was echter dat voor de neonazi's een bijzondere uitnodiging was uitgegaan, dit met het oog om weer eens lekker te klagen over de Europese inzet van de PVV welke zich inzet tegen het door Christelijke Asociale We-hebben-lak-aan-democratie Neoliberalen gedomineerde Europarlement. Goedkoop scoren met z'n dure woorden die door minstens de helft van zijn achterban niet begrepen worden - anders zouden ze wel op een ander stemmen.
@Mark Smith | 27-09-13 | 13:17
Dooddoener.
@Mozeskriebels | 27-09-13 | 13:13
Toe maar. Wel 500. In z'n achtertuin? Zeker niet. Wat een nimby.
Jan Dirk Snel is een van de eersten die Nederland ontvlucht naar een heerlijk exotisch oord als de Mohammedaanse horden op de poorten staan te beuken. Of de scooters onder je reedt vandaan trekken om even in de juiste historische context te blijven.
Jan Dirk is een heel eng mannetje. Een soort van nieuwe Stalin.
swassannuf | 27-09-13 | 12:37 |
*
Ik stel vast dat U mijn uitspraken naar eigen inzicht interpreteert. Maar verlicht me: benoem de zin of zinsnede waarin ik blijk geef van mijn afkeer van geblondeerde mensen.
Er is een kamerlid die in een demonstratie meeliep waarin werd opgeroepen tot de vernietiging van Israël. Geen linksmens in dit land maakte zich daar druk om. Het woor 'miezerig' gebruiken tegen iemand die erop uit is vinden ze echter zeer ontfatsoenlijk de zelfbenoemde intellectuelen. Knettergek en knettergek dat volk.
Pierre Tombal | 27-09-13 | 13:09 | + 0 -
Die neonazis zijn dan wel weer discreet tot op het onzichtbare na, zelfs in die mate dat je je gaat afvragen of ze wel bestaan. De linkse fascisten daarentegen, en hun fascistische moslimvriendjes, daar slaan ze je op elke straathoek wél mee om de oren.
@Pierre Tombal | 27-09-13 | 13:09 Wat een gezwets, ik distantieer mij zeker van elke neonazi-idioot waar dan ook. Maar zeer zeker als ik zelf een feestje organiseer waar dit soort malloten onuitgenodigd binnen komen. Sterker nog, ik zou er dan al wat van zeggen tot het punt ze er gewoon uit te gooien.
De verheven Jan Dirk Snel is te dom zich te realiseren dat dit een averechts effect sorteert, Wilders wrijft zich in de handen. Democratie volgens Snel en zijn 'weldenkende' en 'intellectuele' trawanten. Die een ander graag als 'tokkie' wegzet wanneer diens mening niet met de zijne strookt.
Pierre Tombal | 27-09-13 | 13:16
Je snapt het echt niet hè?
"Zo rolt elitair Nederland: 'miezerig mannetje' zeggen heurt niet,...". Wilders wegzetten als "nazi" dan weer wel, terwijl dat label nou net het best past bij enerzijds hun vrienden moslimfascisten, en bij anderzijds henzelf, die maar wat graag bij de moslimfascisten op schoot gaan. Zoveel idiotie, je houdt het niet voor mogelijk.
henry_louis | 27-09-13 | 13:01 |
Ja het CIDI, logisch.
Ook Wilders bijt niet in de hand die hem voedt.
@Mark Smith | 27-09-13 | 13:12
Duh! Mochten daar alleen mensen op uitnodiging komen dan?
@Mark Smith | 27-09-13 | 12:49 | + -3 -
...."Maar heeft Wilders zich nu inmiddels wel gedistantieerd van die Neo Nazi's?"
--------------------------------------------------------------
Lees eens een krant, zou ik zeggen. Niet echt een slimme comment, hè. Het antwoord is dus JA.
Desmoulins | 27-09-13 | 13:04
Imo had Wilders hier de grote winnaar kunnen zijn door Peggeld er in normale woorden op te wijzen wat jij hierboven beschrijft. De vraag sloeg namelijk echt nergens op, maar werd wel op fatsoenlijke wijze gesteld.
Wat je laatste zin betreft, daar is Wilders groot mee geworden en hij drijft nog steeds op dat principe.
Hm, dus het over één kam scheren van allemaal mensen alsof ze een crimineel element in de samenleving vertegenwoordigen, dat mag niet,
maar het over één kam scheren van allemaal mensen die dat criminele element in de samenleving wel willen duiden en aan (laten) pakken, dat mag dan weer wel?
Niets inconsistents is de "fatsoenlijke gutmensch" vreemd, zo blijkt wel weer.
@Borrelende Boris | 27-09-13 | 11:21 | + -15 -
"Uiteindelijk zullen de gevestigde partijen zijn opvattingen in een soort "Wilders light versie" opnemen in de eigen partijstandpunten, waardoor Wilders overbodig wordt en vanzelf van het politiek toneel verdwijnt."
-------------------------------------------
Daar zou ik maar niet op rekenen, gasbuik.
Ik had gisteren nog een discussie met iemand die vond dat de wereld voor iedereen was, maar als ik dan zeg dat ik bij hem wil komen wonen en zijn auto wil gebruiken, feestjes geven in zijn tuin, dan is het opeens anders.
Dat is dan opeens van hem, daar heeft hij voor gewerkt, dat ons land van ons allen is en dat we daar met zijn allen voor hebben gewerkt is anders....
Ik zie geen verschil daarin, ik zie niet in waarom ik voor mensen moet zorgen die hier niet vandaan komen, als ze hier komen en keihard werken, zich assimileren en niet continue van alles lopen te eisen en ons sociale stelsel uithollen, prima.
Voor de rest, bouw je eigen land op en begin een eigen burgeroorlog, hebben wij al honderden jaren geleden gedaan.
Ik wil best vluchtelingen helpen uit Syrië, in de eigen regio, hij wilde wel 500 er hierheen halen, waarom? Voor je eigen gevoel dat je zo geweldig bent?
Je eigen belangen moet je beschermen, en mijn land dat is mijn eigen belang.
Pierre Tombal | 27-09-13 | 13:09
Ik organiseer geen demonstraties, brein.
Jan Dirk Snel wil wat hij niet kan verbieden dan maar doodzwijgen, lees ik op zijn twittert.
En hij krijgt veel steun van weldenkende, intellectuele mensen, laat hij ons weten.
Weldenkende, intellectuele mensen die zijn domme oproep steunen, dat is de definitie van een contradictio in terminis.
De PVV hoort niet thuis in "onze" democratie beweert deze dorpsonderwijzer.
Met zijn stelling zet hij de deur wagenwijd open voor soortgelijke stellingen, waarmee hij het vast niet eens is.
Moslims horen niet thuis in "onze" democratie omdat ze hun geloof stellen boven de wetten van de staat en hun identiteit ontlenen aan hun geloof en niet aan hun staatsburgerschap.
Eurocraten horen niet thuis in "onze" democratie omdat ze onze soevereine macht ongevraagd weggeven aan ondemocratische machten.
De PvdA hoort niet thuis in "onze" democratie omdat die partij uitsluitend een kleine bestuurlijke elite vertegenwoordigt.
D'66 hoort niet thuis in "onze" democratie omdat die partij voornamelijk uit Leidse studenten of ex-studenten bestaat die totaal niet weten wat er in de samenleving speelt.
"Onze" democratie is erbij gebaat dat we iedereen uitsluiten die het niet met ons eens is, wiens taalgebruik ons niet bevalt of die op een andere manier onze dominante positie in gevaar brengt.
Jan Dirk Snel pleit eigenlijk voor een soort Weimarrepubliek waar links en rechts op straat met geweld de strijd met elkaar aangaan omdat het parlement wordt gedomineerd door nietszeggende burgermannetjes en -vrouwtjes die het 't liefst onderling een beetje gezellig en ontspannen houden.
Mijnheer Snel heeft natuurlijk het idiote artikel van liefdevol lid (zegt Hij zelf) Marcel Duyvestijn in Elsevier gelezen. En ja dan kun je niet achterblijven en ga ook over tot idioot gebral over andersdenkenden. Ik begin toch echt te denken dat het zich aangetrokken voelen tot de PvdA een of andere vorm van geestesziekte is. Ze vinden zichzelf verheven boven anderen; vinden dat anderen zich aan hun norm van goed/slecht moeten houden, discrimineren andersdenkenden en proberen ze zelfs te isoleren. Ook roepen linkse lieden regelmatig op om iemand om te leggen en soms doen ze dat ook daadwerkelijk. Ja ze noemen zich liefdevol en dat lijkt dan weer op een godsdienst waarvan de leden zich voordoen als aanhangers van vrede. We leven toch werkelijk in een raar land.
@Mark Smith | 27-09-13 | 12:49
Heb JIJ je al van die neonazi's gedistantieerd? Of kan jij met zekerheid stellen dat er nog nooit een neonazi op minder dan 1km van jou vandaan heeft gestaan?
@ Mark Smith
Dat heeft hij en de partij al lang gedaan. Zelfs op de bewuste dag is er melding van gemaakt bij de dienstdoende agenten die hadden moeten optreden tegen deze strafbare feiten. Pechtold had dit moeten weten voor hij de zoveelste kwaadaardige insinuatie richting Wilders stuurde. Dat hij dit juist ter sprake bracht tijdens dit debat geeft wel aan hoezeer Pechtold begaan is met het lot van Nederland. Dat Wilders zeer geagiteerd reageerde lijkt me menselijk na de zoveelste demonisering. Waarschijnlijk had Wilders dit ietwat tactvoller kunnen oplossen, maar hij weigert nou eenmaal mee te draaien in de Haagse carrousel van geveinsde correctheid en beschaving, en dat siert hem. Wie de vorm boven de inhoud prefereert in dit soort precaire tijden, valt simpelweg niet serieus te nemen.
@Mark Smith: eigenlijk wel, want het CIDI had Wilders eerder deze week precies dezelfde vraag gesteld, en toen heeft hij netjes gezegd dat hij extremisme afwees. Dus het hele gedoe met Pechtold was gewoon een toneelstukje om de media te halen en om Pechtold ervan te kunnen beschuldigen hem neonazi te noemen. En alle PVV-aanhangers zijn vervolgens voorspelbaar en alsof op commando boos, want die doorzien nog niet de meest eenvoudige politieke truc.
@Bigi Bana Boy | 27-09-13 | 11:31
IJzeren gordijn en de Berlijnse muur. Die stonden er niet voor niets.
Diegene die overstak en werd betrap kreeg meteen een kogel in de rug.
Daarom.
@Mark Smith | 27-09-13 | 12:49
Ja, heeft hij gedaan.
De insinuerende opmerkingen, opiniestukken -zelfs heuse boeken, betreft het vermeende verboden gedachtengoed van zowel de PVV als haar stemmers zijn niets nieuws en liggen in het verlengde van de koers die is ingezet sinds de opkomst van Fortuyn. De gevestigde partijen, media en eigenlijk de gehele ambtenarij dulden geen politici die nog werkelijk proberen het belang van Nederland en de westerse cultuur te behartigen; politici die weigeren deel te nemen aan onze huidige schijndemocratie; politici die weigeren onze grondwet te gebruiken zoals het hen uitkomt. Politici zijn passanten, onderdanen van het Nederlandse volk, en het Nederlandse volk zijn geen onderdanen van Brussel of abstracte idealen waar alleen de huidige volksverlakkende elite profijt van heeft. We leven nog steeds in 2001 en dat is een zorgwekkende realiteit.
Er stond een leuke op Twitter...
"Dit kabinet is niets meer dan een verkapte wachtgeldregeling"
Maar heeft Wilders zich nu inmiddels wel gedistantieerd van die Neo Nazi's?
De hele APB is slechts een beschamend slechte klucht geworden om te verhullen dat er straks gewoon een Kunduz 2 -akkoord op tafel ligt. Al dan niet historisch verklaard door Peggolt.
.
Meer overheidsuitgaven
Meer lastenverzwaringen
Meer Europese Unie
Meer nivelleren (al spreek ik liever van doelbewuste sloop van de middenklasse)
Minder rechten en diensten t.o.v. betaalde belasting
.
VVD, PvdA, CDA, CU, GL, D66.. Beleid over u en ten koste van u.
.
*Uitgeparticipeert*
@Einde van de Domheid | 27-09-13 | 10:58 | + -80 -
----------------------------------------------
We blijven voor je hopen [zonder al teveel te hopen] dat je je eigen nick nog eens voor jezelf waarmaakt. Je opmerkingen zijn namelijk chronisch te dom om inhoudelijk op in te gaan.
Wauw. Omverwerpen van de democratie nog wel. Zou JD de historicus weten dat er twee dingen 'must do's' zijn bij een staatsgreep? Eén is het met bezetten van de landelijke media en twee is het doodschieten van alle 'opinieleiders' die het niet met je eens zijn.
Kunnen we hier als reaguurders lullen wat we willen, maar een held is het wel, die Snel. Zomaar het gevaar in het gezicht kijken en spugen.
Maar even serieus, ik wilde Nanninga's eerste zin graag een beetje verherbouwen: types als Jan Dirk Snel [zijn] een akelig nadeel [van] zo'n democratie. Reden daarvoor is dat ze zich niet alleen maar wentelen in hun eigen gelijk, maar dat ook nog aan anderen willen opdringen. Daardoor kunnen ze niet begrijpen dat, wanneer ze hun zin krijgen met hun cordon sanitaire, ze de deur op een kier zetten om zelf ook monddood gemaakt te worden. Alleen maar omdat ze zichzelf zo verliezen in blinde haat.
Dus, beste Jan Dirk: Ik verafschuw wat je zegt, maar...
Relativering omdat het kan: Historici hebben alleen maar benul van wat er *is gebeurd*. Niet van wat er *gebeurt*. Zo serieus hoeven we die Snel dus ook weer niet te nemen, want de effecten van het cordon sanitair rond Vlaams blok/belang (nul komma nul) heeft hij nog niet begrepen.
Die kale heeft de eerste dag zitten slapen kon slechts stamelen ik veranderd niets , de tweede dag tot de orde geroepen door vriend rutte om toch de deur op een kier te laten .
Maar door een kier kan niemand , het beleid wordt gewoon uitgevoerd daar waar Greet de bui al zag hangen .
ik geef 100 miljoen en wij pakken die 6 miljard D66 blij cda blij en groenlinks blij en hebben een kamer meerderheid dat is het probleem in nederland het is hoe de wind waait het zijn zwakke ruggen die de staat moeten dragen .
de burger zal en moet bloeden , het is beleid uit de E.U dat is gisteren meerdere malen gezegd door rutte die de vertragings- techniek hanteerde .
met andere woorden het wordt besloten in een achterkamer iets wat al jaren gebeurt
@ spanarchist | 27-09-13 | 12:28 |
I'll take your word for it.
Zure Sigaar | 27-09-13 | 11:17 | + -15 -
Ik stel vast dat u wat tegen geblondeerde mensen heeft.
En Geert? Geert gaat gewoon door!
Onverstoorbaar met maar 1 doel.
Nederland redden voor jou en mij!
Daar waagt hij zn leven voor.
Zowel socialist als democraat zijn is nu eenmaal onmogelijk. Jezelf voor de gek houden dat je het wel beide bent kan natuurlijk wel. En socialist zijn kan nu eenmaal alleen door jezelf voor de gek te houden.
@ Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:04
Alleen jammer dat er maar zo weinig weldenkende mensen zijn.
goedverstaander | 27-09-13 | 12:21
Hij zei het tijdens een Kamerdebat. Het is blijven hangen vanwege de stuitende arrogantie van deze opmerking.
Op linkse manifestaties komen vaak zeer veel allochtone jodenhaters kijken, wordt ook niks tegen gedaan. Waarom zegt Pechtold daar niks van ?
De beveiligers van Geert mogen wel extra alert zijn.
Kereltje Pechtold heeft de beer losgelaten en de linxe mafkezen loeren nu op een kans om hem "om te leggen" zoals die mafkees uit zeeland het verwoordde.
Het is zoals het altijd is geweest, de grootste gekken lopen buiten de hekken.
@ spanarchist | 27-09-13 | 12:07 |
Neen, dat schreef uzelf in dit topic:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/...
Ik kan het nergens anders vinden. Mocht Dijsselbloem dit ooit gezegd hebben dat is dat van een compleet hersenloze wal-noch-kanterigheid die zijn weerga niet kent.
Als je tegenwoordig opkomt voor democratische idealen en vrijheid van meningsuiting, wordt je weggezet als een extreem rechtse fascist.
Als je daarentegen oproept om de democratische wil van het volk te negeren, en een totalitaire moraal van bovenaf op te leggen die bepaalt wat je wel en niet mag vinden, dan ben je een progressief intellectueel.
Wég met de fascist en racist Jan Dirk Snel!
ondertussen in de PvdA getto www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...
@harry poster | 27-09-13 | 12:12 | Dus even samenvatten.. geen afstand nemen van radicale elementen op je demonstratietje is prima, iemand die vraagt waarom dan niet, is dan walgelijk.
@Mr_Pikibelly | 27-09-13 | 12:09 | Nee want ik ben nog steeds gelukkig getrouwd. Helpt als je tot compromis bereid bent..
Het zijn net finnen die zogenaamde linksche gutmenschen. Ook hier is er niemand uit de eigen gelederen die zijn walging uit over deze uitspraken. Ik ben het ook niet altijd met de PVV eens, maar het is goddoeme wel een democratisch gekozen partij, droefsnoeterige lutser.
Pierre Tombal | 27-09-13 | 12:06 | + 1 -
Een scherpe analyse. Het zou me niks verbazen als het CDA, D66 en GL het al grotendeels eens zijn geworden tijdens informele gesprekken in de achterkamer. Het ging alleen maar om de invulling van de getallen in het grote theater der Nederlandse democratie.
@1oog | 27-09-13 | 11:17
Wel eens een stevig gesprek gehad met je ex? Ook 6 weken lang dat allemaal aan moeten horen? Sterkte!
goedverstaander | 27-09-13 | 12:04
"Links is fatsoen." Recente uitspraak van Jeroen Dijsselbloem. Hij zal vast niet op de PVV gedoeld hebben toen hij dat zei.
@Bigi Bana Boy | 27-09-13 | 11:40
Wilders zag op voorhand feilloos in dat er geen debat mogelijk is en Samsom bevestigde dat ook door tijdens zijn voordracht alle drie de sollicitanten zich (quasi?) woedend van hem af te laten keren. Want zoals Roemer en Thieme ook reeds opmerkten waren de APB niet veel meer dan een sollicitatieronde voor D66, GroenLinks en CDA. Waaruit vooral blijkt dat deze drie partijen het in grote lijnen wel eens zijn met het "beleid" dat VVD en PvdA voorstaan en dat slechts een kleine handreiking voldoende is om deze zogenaamde oppositiepartijen hun deel van de koek te laten opeisen. Alles om "Belgische taferelen" te voorkomen, maar zijn die niet juist beter uit de crisis gekomen dan wij?
Een achte linksmens. Gelukkig steeds meer een roepende in de door hen zo intens bewonderde woestijn.
@Zure Sigaar | 27-09-13 | 11:17
Negatief op de man gespeelde bla bla. Wat een onzin kan er uit een mens komen. Vervelende opmerking he? zo heerlijk op de man gespeeld door me en zo lekker negatief ook. Zaken bij naam noemen en weggezet worden door anders denkenden als Nazi is zo positief, toch?
@ spanarchist | 27-09-13 | 12:00 |
Wie dan nog meer?
Het zou zo simpel kunnen en moeten zijn:
De macht van democratie en koninkrijk zou bij de middenklasse moeten liggen en niet bij een boven-gemiddelde zelfbenoemde idioot ontspoorde elite.
Mijn ervaring is dat de middenklasse ruimschoots het verstand heeft om de juiste logische en voor de hand liggende beslissingen te nemen. Deze mensen hebben doorgaans het beste voor met de medemens. Zowel aan de onderkant, bovenkant en immigranten, en zijn wel in staat daar reële eisen aan te stellen.
We zouden als meerderheid gewoon de macht moeten terug grijpen. Desnoods met pek en veren.
erm.... het geeft verder niet maar erm-- jij was er denk ik niet?
want die vlaggen... die waren er dus wel degelijk.
-
dat ontkennen van de feiten- wat is dat toch met extreem rechts.
sta ergens voor!
of houd je mond er verder over
Over hypocriet gesproken, dat hele gedoe heb ik de afgelopen dagen gevolgd.
Wat twee dagen heeft geduurd kon in feite binnen een half uur zijn afgehandeld. Waar komt het op neer: Hebt u de oppositie nodig om uw plannen te realiseren? antwoord ja, want we krijgen niets voor elkaar omdat we geen meerderheid hebben in de Eerste Kamer. Waartoe bent u bereid om ons tegemoet te komen als oppositie? Nergens toe, want onze coalitiepartner PVDA wilt niet toegeven want die hangen met hun vuist in de kont van Brussel. Uitegepraat dan, bekijk het maar met je onzinsplannen! Oh ja is het volk dat U iets anders voorgeschoteld hebt voor de verkiezingen met uw plannen eens? Nee, maar daar hebben we geen boodschap aan!Wij weten pas wat goed is voor de mensen! Oh ja? Ja want Wilders en zijn PVV zijn NAZI sympathisanten er stonden wel 5 van die figuren bij zijn demonstratie! Oh ja, en heeft u zich al publiekelijk gedistancieerd van de Moslim terreur want u heeft leden in uw fracties die die idialogie aanhangen of goedpraten? Nee, want dat zou absurd zijn, deze mensen zijn democraten! Oh ja, en waarom zijn dan alle PVV stemmers ineens NAZI's? Wat is het verschil? Het verschil zit hem in het feit dat wij het beter weten!
Nou dan bekijk nog maar eens we gaan lunchen. Nog niet eens een half uur.
Dat niemand aan Wilders heeft gevraagd waarom hij als anti-europist zo nodig aansluiting moet zoeken met dubieuze partijen in het buitenland en koketteert met zijn vriendschap met die idioten.
goedverstaander | 27-09-13 | 11:59
Niet alleen Wilders, ze doen er allemaal aan mee.
Wat een kneuzen column van die pannenkoek. Gordon sanitaire in je hol!
@ Kaosu | 27-09-13 | 11:55
Helemaal mee eens. Er zit mijns inziens geen typisch links of rechts meer in de hedendaagse politiek. Ik begrijp daarom ook maar niet waarom Wilders die schijnbare kampen in stand wil houden.
1oog | 27-09-13 | 11:56 | + 0 -
Elke keer als de SPD in de regering stapt met Merkel, zijn ze de grote verliezers bij de volgende verkiezingen. De SPD zal de huid dan ook duur verkopen, schat ik zo in.
waarom de PvdA in veel gemeenten zal verdwijnen :
www.gelderlander.nl/algemeen/binnenlan...
@Borrelende Boris | 27-09-13 | 11:51 | Ze komt 5 zetels te kort. Haar positie is niet zwak.
@Zure Sigaar | 27-09-13 | 11:17
´Geblondeerde Greet´... Ha, ha, goed man! Zelf bedacht?
goedverstaander | 27-09-13 | 11:50 |
rechts is: meer individuele verantwoordelijkheid, kleinere overheid, meer aandacht voor bedrijven, minder collectieve diensten.
Geen idee hoe dat over de partijen is verdeeld tegenwoordig. Volgens mij zijn 'links' en 'rechts' dan ook politiek achterhaalde begrippen uit het industriele tijdperk van begin vorige eeuw.
Maar wat gaan ze dan doen met de overige mensen met allerlei onwelgevallige meningen?
Die kunnen we nog steeds gewoon vrij en zonder duidelijke gevolgen uiten hier op het internet en die worden gelezen ook.
@Che_cuevara | 27-09-13 | 11:47 | Nee Greet reageerde even heel snel richting (en naar aanleiding van klachten) de CIDI. In de kamer of pers of op eigen site of initiatief zei hij er niets over. Hij begon overigns zelf over zijn demonstratietje in zijn eerste bijdrage.
@Mark Smith | 27-09-13 | 11:14
Fatsoelijke vraag? Ervanuit gaande dat dit de éérste keer zou kunnen zijn dan was een verwijzing aan het Nazi adres wel vergaand. Maar als dit fatsoenlijke meneertje van je dit nu structureel doet? Waarvan dus ook sprake is... Dit deze verwijzing was geen incident maar iets structureels, dan mag je wel pissed off zijn en een geesteszieke aanspreken op zijn gedrag!
(c)ZWITSUL | 27-09-13 | 11:51 | + 0 -
Het enige "linkse" aan de PvdA is de naam. Partij voor de Salonsocialisten dekt de lading beter.
2 dagen babbelen wat pakweg al snel 100.000,- heeft gekost en waar hebben we het over? Twee kindertjes die elkaar lekker in de categorie populisme politiek "kijk mij eens" verwijten maken.
"cordon sanitaire"? Ja ik ben voor en met ze alle dus gewoon dit soort zinloze acties doodzwijgen in de media.
huh.. haalt streep door 'probeerde'.. programmeren en reaguren tegelijk maakt je braindead
gisteren probeerde steunde Samsom nog een GroenLinks motie om van zijn rechtse imago af te komen.. maar dat koop je niet meer af met een honderd miljoen.
1oog | 27-09-13 | 11:48 | + 0 -
Dat het in Duitsland beter gaat, heeft niks te maken met de verkorting van de WW duur. Overigens, Merkel zal heel wat compromissen moeten sluiten om een regering te vormen met de SPD. Waarschijnlijk wordt het minimumloon daardoor weer ingevoerd.
Bladiebladiebla, linkse gekken als mark shit en consorten, kom er maar in.
Een partij die voor Nederland en zijn inwoners opkomt, die de islam benoemd voor wat het is, een ideologie van haat en die als doel heeft; werelddominantie!
Wat een vreselijke partij, die onze belangen wil beschermen en onze erfenis wil behouden waarvoor onze voorouders hebben geknokt, vreselijk.
Geef het dan meteen weg en geef dan ook meteen je huis aan een Afrikaan en je auto aan een Roemeen, laat je vrouw neuken door een Rus, want he, is toch van iedereen
Stelletje koekwauzen!
@ Kaosu | 27-09-13 | 11:46 |
Omdat Wilders als polariserend politicus altijd tegenstellingen wil creëren ga ik er vanuit dat aanvallen op de 'linkse kerk' betekenen dat de PVV dus rechts is. Dat zie ik dus fout.
Weer wat geleerd.
De verkiezingen lijken er weer aan te komen en de geschiedenis lijkt zich te herhalen. Miezerig links wordt weer onrustig, want er ligt een grote verkiezings-afgang in het verschiet. Dus wat ziet men dan: demoniseren, een flinke scheut WO-II erbij en ook borrelt als vanzelf de miezerige, gemene aard van Pechtold weer uit zijn keel naar boven. Jan Dirk is niet anders dan een laffe lakei van die domme, linkse demoniserende samenzwering.
@j van l | 27-09-13 | 11:41
Emotie hè.. Hij had al afstand genomen naar het CIDI, dat wist Pechtold ook en Pechtold wist ook dat Wilders hiermeevworxt genaaid. Pechtold maakt daar misbruik van. Van een compleet ander niveau dan de stand-up comedy waar Wilders zelf altijd mee aankomt.
@Borrelende Boris | 27-09-13 | 11:44 | Alexander wil de hervormingen hier sneller doorvoeren die in Duitsland al lang zijn gedaan. Het gaat daar ondertussen iets beter dan hier nietwaar. Gaat hem waarschijnlijk nog lukken ook.
@1oog | 27-09-13 | 11:29
Geert had een paar dagen daarvoor al afstand genomen van die malloten genomen en dat had Pechtold kunnen en moeten weten. Dus zijn vraag was wel degelijk om te demoniseren en niets meer. Gewoon misselijk mannetje die Pechtold.
@ drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:42 |
Bezuinigen is geen typisch rechtse bezigheid.
U bent af.
goedverstaander | 27-09-13 | 11:40 |
de pvv is jaren geleden al gestopt met beweren 'rechts' te zijn. De aanhang loopt nog een beetje achter. Maargoed, die beweren ook dat de vvd en cda 'links' zijn als ze iets doen waar men het niet me eens is, dus nauwelijks serieus te nemen.
@Einde van de Domheid | 27-09-13 | 10:58
Wat is er mis met Satanisme? Het is een erkende religie, en jij belastert ze nu zonder reden. Hypocriet.
1oog | 27-09-13 | 11:42
Gekozen burgemeester, een herijking van het Koningshuis, meer investering in onderzoek en onderwijs. Van zijn stokpaardjes haalt hij in ieder geval niets binnen.
Een cordon sanitaire helpt niet als je dadelijk met je flyer van de pvda voor me staat voor de zogenaamde gemeenteraadsverkiezingen. Als ik die flyer achter in je smoel ram, voor mij is socialisme een parasiterende ziekte, met als symptomen: landverraad, clientisme, nepotisme, een misplaatst superieuriteitsgevoel, gat in de hand, en een totaal gestoord wereldbeeld.
JD Snel zou eens met argumenten moeten komen wat zijn partij dan goed heeft gedaan de afgelopen 40 jaar. Onze maatschappij over de gehele linie loopt terug, dat is al 40 jaar gaande. Financieel, onderwijs, lastenverzwaring etc etc. En nog hebben dit soort klootzakken niet door dat de parasiet zal sterven als de drager sterft. Denk daar maar eens over na... JD Snel, kk lul.
Dan kun je later niet krijsen, Ich habe ess nicht gewusst. Zoals jullie broeders deden in Duitsland, op bijltjesdag.
@1oog | 27-09-13 | 11:35
Hou toch op, Wilders lult met open vizier op een zwaar geëvolueerde boerenlullen manier iedereen onder tafel, dat is alles wat hij doet. Als je niet ziet of weet dat neo-nazi's Wilders bloed wel kunnen drinken en het niet vreemd vindt dat dit soort figuren dan op zo'n openbare bijeenkomst ineens aanwezig zijn. Ja, dat zijn geen oogkleppen meer, dan ben je gewoon stekeblind.
Het was een kleuterig stukje politiek van het niveau Peggie: "Jij bent stom..." Greet: "NEE Jij bent stom.." Peggie "Ik zei eerder dat jij stom bent.." Greet: "Ja maar jij bent altijd 1 keer stommer dan mij..." Peggie "Dat kan niet want jij bent altijd al stom geweest en stommer dan jij zal nooit iemand zijn.."
En dan komt er een derde spreker erbij Slob: "OOOOOOHHHH dat ga ik tegen mamma zeggen en dan krijgen jullie allebei straf!".
En dat is politiek in een periode dat het land in puin ligt. Op deze manier denken de heren verantwoording te nemen voor de puinhopen waar beide heren ook een aandeel in hebben. Beide hebben hun handtekening staan onder de maatregelen die op dit moment het land aan de afgrond brengt. Wilders bij aanvang van zijn sloopconstructie (ja die maatregelen werken nog steeds door) en Peggie met het Kunduzakkoord.
1oog | 27-09-13 | 11:42 | + 0 -
Alexander wil vooral de WW duur verkorten. Ben benieuwd of hij dat nog steeds wil als de wachtgeldregeling voor politici dezelfde duur krijgt als die van een hardwerkende arbeider.
@spanarchist | 27-09-13 | 11:38 | oh Alexander haalt bijzonder veel binnen voor zijn achterban hoor met het realen en dealen in de achterkamertjes.. Kunduz, woonakkoord en in deze ronde onderwijs en sociale zaken.
-weggejorist-
-weggejorist-
@goedverstaander: Bezuinigingen ipv lastenverzwaringen.
@Bruno Alaska | 27-09-13 | 11:30 |
Dan had wilders dat toch kunnen zeggen? Ik snap niet waarom-ie als een wilde om zich heen moest slaan en daarmee een bak munitie gaf aan D66 c.s.
Het wegfilteren van onwelgevallige meningen is zo Noord-Korea/China/Cuba 2013.
Opbokken met die Snel. Wat een anti-democratische mafkees is die pseudo historicus. Wilders vervult zijn belangrijke oppositierol met verve, net als Roemer, net als Van der Staaij. Niet leuk voor de rooie gemeente, dat dan weer wel ;-)
@Boerenbrandtlul | 27-09-13 | 11:06
En wat hebben de opmerkingen van kereltje te maken met de algemene beschouwingen.
Dit was een pure provocatie van kereltje, en het is tekenend voor mevrouw de voorzitter dat zij pechtold niet tot de orde heeft geroepen.
drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:11
LOFL!!!!
Verdiende ik.
geenjagergeenneeger | 27-09-13 | 11:36
Wat je ook van Wilders denkt, de man debatteert niet. Dat is een feit. Wilders poneert oneliners en of boude stellingen maar discussieert niet. Het i altijd éénrichtingverkeer. Geniale strategie want dat is wat demense graag willen. Maar erg democratisch of constructief komt het in ieder geval niet over. Daarom wordt een coalitie met die man nooit en te nimmer iets.
Ik begrijp dat Wilders vindt dat de PVV rechts is en de rest vooral een linkse kliek.
Wie kan mij vertellen wat er typisch rechts is aan het verkiezingsprogramma van de PVV? Ik ben er oprecht nieuwsgierig naar.
een cordon sanitair in de vorm van een brievenbus zou voor sommige pvv'ers geen overbodige luxe zijn.
geenjagergeenneeger | 27-09-13 | 11:36
En wat heeft iemand als Pechtold dan voor geweldigs bereikt in al die jaren dat hij in de Kamer zit? En Halsema, of wie dan ook van GroenLinks?
De grootste mond tijdens debatten, maar met nul effect.
"Wie goed luistert, merkt dat ook veel mensen die wel op Wilders stemmen, zijn gedrag vaak veel te ver vinden gaan. Dergelijke op zich goed willende mensen zou men aldus duidelijkheid moeten verschaffen. Dat is een opdracht voor alle democratische partijen"
Meneer hangt ook niet een beetje de opvoedkundige uit, van boven uit het volk toesprekend alsof je met een stel half mondige kinderen te maken hebt.
Wij kiezers zien zelf ook wel dat geen enkel mens en ook geen enkele partij perfect is.
@Borrelende Boris | 27-09-13 | 11:33 | Die minnetjes zullen wel meevallen want de PVV is ook links. Over de demonstratietje begon Greet overigens zelf in zijn eerste termijn..
Ik vermoed dat Kereltje zich nu echt vergaloppeerd heeft en dat zijn tijd voorbij is. Zal binnenkort wel ergens burgemeestert worden (zei iemand daar Utrecht?).
@Mark Smith | 27-09-13 | 11:17
Ligt er maar net aan welke definitie van Links en Rechts je hanteert.
wat moet je dan, als Weird Schelders weer eens inhoudsloos staat te mekkeren? hoe moet je daar dan wél op ingaan?
Al heeft ie 16 miljoen stemmen, met alleen schelden, stampen en weglopen heeft ie nog niets gepresteerd. verwachting is dan ook dat ie nooit iets zal presteren. Dan toch de 'dialoog' met m aangaan?? Omdat dat wèl politiek correct is?
@ huh, ian? | 27-09-13 | 11:27 |
Is dat zo? Kan een beweging die rond één persoon draait niet worden 'gekaapt'?
Wat nu als die ene persoon wegvalt? (Neptunus verhoede, maar zelfs een ijzeren constitutie als dat van JP Balkenende was niet opgewassen tegen een uit de klauw gelopen voetschimmel) wie gaat dan de koers bepalen? Het Mooie Meisje? De Pinguin? Iemand die op dit moment nog niet bekend is?
@BedrijfsTijgerT | 27-09-13 | 11:03
Daar heb je wel een punt. Het kost gewoon tijd "levenwijsheid"om te bgrijpen hoe de vork in de steel zit en dat de wereld iets minder roze is als aangeleerd tijdens je opvoeding!
@Bruno Alaska | 27-09-13 | 11:32 | Ah gevalletje oogkleppen...
oh leuk hij heeft een weblog jandirksnel.wordpress.com/about/
Ik stem links (ok, dat minnetje zal ik dan wel verdienen). Echter, ik ben het met velen eens dat wat Pechthold heeft gedaan niet door de beugel kan. Zijn enige doel was om Wilders te beschadigen voor eigen electoraal gewin. Het had ook niks met de algemene politieke beschouwingen te maken, wat het nog erger maakt. Nog steeds heb ik de beelden van Fortuyn op het netvlies, terwijl hij roerloos ligt op de parkeerplaats. Ook al was ik het politiek gezien niet met hem eens, toch heb ik gehuild die dag. Hetzelfde gebeurt nu met Wilders. Demoniseren is niet de manier om politiek te bedrijven. Politiek voer je d.m.v. debatten. Wat dat betreft ben ik het met Wilders eens dat Pechtold een uiterst miezerig mannetje is.
@1oog | 27-09-13 | 11:29
Gelul ja, dat uitdelen van Wilders is kinderspel vergeleken bij dat smerige onder de gordel werk van een Pechtold.
De aandacht is er bij Snel c.s. op gericht wat de PVV fout doet. De aandacht moet er m.i. op gericht zijn wat zij fout doen en waardoor zoveel stemmers "hun" partijen de rug toekeren.
ProAsfalt | 27-09-13 | 11:25
In de DDR ? Waar haal je dat vandaan ?
@Mark Smith | 27-09-13 | 11:22 | + 1 -
Klopt.
Nog nooit z.n vertoning meegemaakt zoals gisteren , daar waar wilders met bijna een miljoen stemmers gewoon werd weggezet door de kamer .
Dus kan de stemmers zij die wilders hebben gekozen voor een mandaat in de kamer opzouten .
Ook Rutte 1 was al een aan fluiting , niet wilders maar de VVD moest en zou een regering vormen .
Het was de VVD die in feite de PVV dwong tot deelname , en wilders niet gek en dwong een gedoog constructie af.
Want wilders was niet 100 % eens met het beleid van rutte 1 en zonder gedogen kon hij niet in een regering en niet aan een meerderheid helpen.
dis was heel slinks gespeeld tussen het CDA en de VVD gespeeld .
De kiezers van wilders zijn in feite altijd door en vooral door D66 als een nazi-partij aan gewezen , het leverde hem stemmen op .
Het grote gelijk van de HR Wilders tijdens het debat waar hij note bene door bijna de gehele kamer werd genegeerd is een politieke zonde zo ga je niet met elkaar om .
Nu ook nog eens is aan getoond dat het hele debat 2 dagen lang een toneel stuk is geweest van jewelste komt de cijfers binnen dat we niet boven de 3% norm zitten maar slechts op 2.5 % is hier het gelijk aan getoond van de PVV en ook de sp en de poespoes partij ze hadden kunnen stoppen 2 DAGEN VAN NUTTELOOS debatteren waar de clown van D66 zich belachelijk heeft gemaakt .
waar de hr buma bijna op zijn knieen door de kamer heeft gekropen , terwijl de regering uitvoer waar hij ook zijn handtekening heeft gezet.......
Ik hoop dan Nederland goed nadenkt en de PVV nog een miljoen stemmen erbij ga geven
Als je het van een afstand bekijkt, vraag je je af welke van de heren hiermee het landsbelang dient. Volgens mij noch Wilders, noch Pechtold, noch Snel. Niets anders dan elkaar vliegen afvangen om aan de macht te komen. Vind toch Pechtold de aanstichter. Wilders had het kunnen weerleggen, maar is Wilders. Maar we kunnen het er over eens zijn dat we van de politiek weinig hoeven te verwachten. We moeten het met elkaar doen.
@j van l | 27-09-13 | 11:25 |
Wilders als vriend van Israël en neo-nazi's zijn als water en vuur. Of het waren linkse idioten die de nazi speelden daar, of die neo nazi's zelf maar dan alleen omdat ze wisten dat het Wilders zou schaden.
Dat weet Peggold ook.
@Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:13
Die is wel messcherp. Goed opgemerkt!
@Bruno Alaska | 27-09-13 | 11:25 | Gelul. Wie van uitdelen en provoceren houdt moet ook kunnen incasseren. Greet had Alexander volstrekt voor paal kunnen laten staan door gewoon afstand van die malloten op zijn bijeenkomst te nemen en de bal gewoon terug te kaatsen. We hebben het er nog steeds over 2 dagen na dato dus het trollen van Alexander is gewoon gelukt.
witwas | 27-09-13 | 11:23 | + 0
Vergelijk maar.
pvv.nl/images/stories/verkiezingen2012...
www.sp.nl/2010/programma/
Ach ja, iemand een 'miezerig mannetje' noemen in de 2e kamer is grof schande, maar dat hetzelfde 'miezerige mannetje' alle kiezers van een bepaalde partij, die het wél goed voor heeft voor Nederland ipv Europa, halve nazi's noemt met NSB'ers in het midden, dat als 'feiten' presenteert terwijl het een foto grap op twitter was, is natuurlijk doodnormaal omdat het 'PVV stemmers' zijn.
Nederland 2013 dames en heren...
Dat Geert Wilders en de zijnen hun mening zouden moeten aanpassen aan een 'fatsoenlijke enige juiste mening' is helemaal niet nodig. In slechtere tijden haalt Wilders ca. 15 zetels, in betere tijden kunnen het er misschien 35 worden. Veel groter is de bandbreedte niet. In elk geval stemt de grote meerderheid niet PVV en kunnen de andere partijen al samenwerkend de PVV naar keuze rechts of links laten liggen en af en toe wat onbelangrijke kruimels gunnen zoals 130km/u op de snelweg of een dierenpolitie. En vervolgens overgaan op de grote orde van de dag zoals lastenverzwaringen, JSF, ontwikkelingshulp en meer miljarden voor de Europese droom.
Al dat gezeur steeds maar weer dat je geen lid mag worden van de PVV, en tegelijkertijd het gezeur over foute aanhangers van de PVV. Ik snap dat niet. Of het een of het ander! Wees blij dat op deze manier ook neo-nazi's e.d. geen lid kunnen worden en dus - als je niet iedereen napraat maar zelf even goed kijkt - het gematigd rechtse beleid van de PVV niet democratisch kunnen 'bijsturen'!
Hoezo ben je trouwens goed democratisch bezig als partij als je je gedachtengoed laat kapen - en daar niets tegen kunt doen door omdat je zo hartstikke democratisch bent - door individuele, of zelfs kuddes (zie de gemeenteraad van Rotterdam een tijd geleden bijvoorbeeld) nieuwe leden die jouw partij alleen maar gebruiken om hun eigen issues op de agenda te krijgen?
Als een individu een partij opricht: prima. Als een club mensen een partij opricht en een voorzitter kiest: prachtig. Maar een eenmaal opgerichte partij waar iedereen, zonder ballotage, lid van kan worden en stemrecht in krijgt, waarmee de koers van de partij gewijzigd kan worden, kan heel gevaarlijk zijn. Voorbeelden genoeg. Bij de PVV kan dit dus niet, omdat je er geen lid van kunt worden. Prima toch?
@Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:18
Pechtold pakte expres dat podium om nog even landelijk commotie te veroorzaken en dat nazi stempel erop te zetten. Hele laffe streek, heel gevaarlijk en jawel demoniserend. Wie dit niet begrijpt en nu Wilders aanvalt is net zo miezerig als Pechtold en Volkert van der G.
Als Wilders nou direct had gezegd dat hij het ook niet kan helpen dat dat neo-nazi volk naar z'n demonstratie kwam, dan was het prima geweest. Maar dat durfde hij niet, want een (klein?) deel van z'n electoraat is nu eenmaal extreem rechts.
als het democratisch is om met 1000000 mensen in de kamer te gaan zitten is het overigens ook democratisch om er voor te kiezen neit met die 1miljoen te willen praten.
het is mijn recht om mensen te negeren als ik dat wens
En zo werkt dat in een linkse 'democratie'.
Het is niet voor niets dat in het voormalig USSR en DDR veel doden vielen.
Luister! | 27-09-13 | 11:22
Applaus.
Bigi Bana Boy | 27-09-13 | 11:03
Moeilijk. De stem van iemand die alle partijprogramma´s doorneemt en op basis daarvan een afgewogen oordeel maakt telt even zwaar als iemand die op Bos stemt omdat hij een lekker kontje had of op Die-de-rik omdat hij een gehandicapte dochter heeft.
Maar als iemand eerst een proeve van bekwaamheid af moet leggen weet je dat er gemanipuleerd wordt en zal mensen die tegen ontwikkelingshulp zijn of vinden dat criminelen zwaarder gestraft moeten worden een stem worden onthouden omdat ze volgens de politieke elite ongenuanceerd en daarom ongeschikt zijn om te stemmen.
@Borrelende Boris | 27-09-13 | 11:21
Inderdaad, het is goed dat de SP en de PVV bestaan en zoveel kiezers weten te trekken. Was dit niet het geval dat kropen de middenpartijen allemaal in elkaars kont en was er geen enkel verschil meer tussen de partijen. Dan zou er helemaal niets meer te kiezen zijn geweest.
"Cordon Sanitaire"
Een kamerscherm om de pot waar Wilders op zit?
wat is er mis met de democratie omver willen werpen?
volgens mij is de pvv het daar volstrekt mee eens?
mogen 2de generatie marokkanen stemmen van de pvv? ook al hebben ze een nl-paspoort?
liever niet toch?
nou dan.
-
algemeen kiesrecht, daar was de elite eerst bang voor maar tegenwoordig is het DE manier om alles bij het oude te laten...
-
kiesrecht moet voorbehouden blijven aan die mensen die zich basaal in ons land verdiepten.
klein vragenlijstje 5 vragen(hoe heet onze premier? welke drie machten worden samen wel trias politica genoemd? simpel maar doeltreffende zeef dus om de roeptoeters hun kiesrecht te ontnemen.) die je allemaal goed moet beantwoorden voor je mag stemmen.
=
is de pvv vast ook voor....
steven paul | 27-09-13 | 11:15
Goed onderwijs over de vaderlandse geschiedenis en onze staatsinrichting en een voldoende voor dat vak op je eindexamen. Meer is er voor mij niet nodig voor het verkrijgen van stemrecht. Of anders een speciaal examen zoals je die bij een inburgeringscursus hebt. Ik vind het van groot belang dat burgers van dit land begrijpen hoe dit land in elkaar zit en hoe het bestuurd wordt. Als je daar werkelijk niets van begrijpt zou je ook niet mogen stemmen.
Kijken hoeveel bedrijven er na 01 januari op de fles gaan als de diesel 7 cent duurder wordt.
Gelukkig denkt de oppositie in oplossingen...
Populisme is democratie in optima forma.
De negatieve bijklank is te danken aan elitaire EU-fascisten als Pechtold die met deze term het volk eigenlijk toebijten: 'Houdt je bek, je snapt er niets van.' en vervolgens alle welvaart onder de armen verdelen.
De eigen linker,- en rechterarm welteverstaan.
Landverraders zijn het, niets meer en niets minder.
@Bixier | 27-09-13 | 11:20 | + 0 PVV en SP willen inderdaad proberen de verzorgingsstaat zoveel mogelijk in stand te houden, dat hebben ze gemeen, en dat is in principe een links standpunt. Alleen over hoe ze dat willen bereiken en financieren staan ze lijnrecht tegenover elkaar. De SP wil een toptarief van desnoods 100% en de PVV wil de belastingen juist verlagen en de overheid verkleinen. Dat laatste is in mijn boek wel degelijk rechts.
Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:18
Wat ben je toch een uiterst kinderachtig kereltje.
Pfff... Nou Nanninga, schreeuwen dat ieders mening, en vooral de volstrekt onfatsoenlijke wijze waarop deze wordt geuit, gerespecteerd moet worden maar vervolgens iedereen die niet bij die 950K stemvee hoort in de hoek zetten. Ik heb ooit geroepen om een Nanninga Fanclub, maar ik neem dat maar even terug. Oh, en voor de panelen; niet iedereen die niet op de PVV stemt is links, laat staan een linkse rat, linkse elite etcetera. Er zitten ook hele fatsoenlijke rechts-liberalen tussen en hele fatsoenlijke links georienteerden wiens mening je heus niet hoeft te delen. Staat je vrij namelijk, want best goed geregeld in dit land.
"Wie goed luistert, merkt dat ook veel mensen die wel op Wilders stemmen, zijn gedrag vaak veel te ver vinden gaan. "
En dat is gewoon weer wél waar. Er zijn veel mensen die het spuugzat zijn, de wijze waarop dit land naar de afgrond wordt geduwd. Maar de toon van Wilders, de absurde uitspraken, de ronduit onjuiste beweringen en de bespottelijke moties weerhouden evenzoveel ervan op hem te stemmen. En als ze dat al wel doen, is dat als proteststem bedoeld, niet omdat ze denken dat Wilders het nou allemaal zoveel beter zal regelen.
Dat is ook precies de reden waarom veel mensen er niet voor uit durven komen dát ze PVV stemmen.
Wilders is een populist. Niet meer, niet minder. Populisten verwoorden het onderbuik gevoel van de bevolking. Uiteindelijk zullen de gevestigde partijen zijn opvattingen in een soort "Wilders light versie" opnemen in de eigen partijstandpunten, waardoor Wilders overbodig wordt en vanzelf van het politiek toneel verdwijnt.
Ik moet er niet aan denken dat de PVV straks de grootste wordt. Maar om er nou een cordon sanitair om te leggen is gewoon belachelijk. De enige manier om ze uit de regering te houden is op argumenten proberen te winnen. Blijkbaar is dat op dit moment te moeilijk dus moet je je verlies accepteren. Mijn enige angst is dat iedereen straks weer enorm teleurgesteld gaat worden, nog meer dan nu. Tijd voor échte verandering. Dus niet meer de gevestigde orde kiezen maar ga voor vernieuwing, bijvoorbeeld de piraten, de libertariers, de dierenpoezen of ander klein grut die hele mooie ideeen hebben! Pas dan kunnen we weer vooruit. Investeren in vernieuwing, investeren in duurzaamheid, zorgen dat we niet meer in een politie-afluistersamenleving wonen, meegaan met de ontwikkelingen die je nu van onderaf ziet ontstaan. Maar goed, ik ben slechts een simpel minister-presidentje die alleen maar wil dat de huidige elite opzout!
@Cuyahoga | 27-09-13 | 11:10 | + 5 - De vraag is voor welk/wiens probleem je oplossingen zoekt. Als je probleem is de overheid zo groot mogelijk te maken en zoveel mogelijk baantjes te regelen voor jezelf en je politieke vriendjes dan heeft Wilders inderdaad geen oplossingen.
Borrelende Boris | 27-09-13 | 11:07 | + -1
Klopt dat de PVV een "linkse" partij is, maar weinigen die dat zien. Het partijprogramma van de PVV schurkt aan tegen dat van de SP. Een standpunt over migratie of Europa is niet perse "rechts".
drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:14 | + 0 -
Heb ik, dat is toch de Brabantse tak van die andere partij uit Venlo
De echte Stolwijker | 27-09-13 | 11:13
Dat is mijn mening. De PVV bevalt op een aantal punten, ik noem onder andere het koningshuis en de JSF, helemaal niet en ik beschouw mij zelf notaben als traditioneel conservatief-rechts. Ik zie dat rechtse in de PVV niet zo eerlijk gezegd. Maar in de ogen van de grote aantallen eenvoudigen-van-geest die de PVV aanhang nu eenmaal kent, ben je dan links. Iets anders bestaat er in hun simpele universum niet.
Het verhaal van Nanninga wordt m.i. nog sterker als we ons realiseren dat de PVV niet alleen nu 950.263 kiezers vertegenwoordigt maar inmiddels zo'n 2.000.000 potentiële kiezers in de peilingen scoort. Dat is toch een feitelijkheid waar lullo's als Snel niet omheen kunnen? Of zijn dergelijke lieden zo arrogant te veronderstellen dat 2.000.000 Nederlanders het mis hebben? Slaafse en niet nadenkende populisten soms? Fascist zijn misschien...?
@Mark Smith | 27-09-13 | 11:14 | + -1 -
Vind je dit nu echt? Ik vind zijn vraagstelling weinig verhullend en hij maakte Wilder impliciet voor Racist uit.
Of zal ik elke keer vragen als jij iets hier zegt dat je afstand moet doen van Supermatthijs de ultieme marxist.
Nee, slaat nergens op.
-weggejorist-
De echte Stolwijker | 27-09-13 | 11:13
De PVV is net zo links als de neten. Hoezo rechts gedachtengoed?
De huidige vorm van democratie omverwerpen is zo'n slecht idee nog niet. Het heeft ons de afgelopen paar jaren vrij weinig opgeleverd, naast het keer op keer opnieuw mogen gebruik maken van ons 'stemrecht'. Joepie.
De PVV heeft geheel op eigen kracht zichzelf in een cordon sanitaire gewerkt door de VVD en het CDA te schofferen met het weglopen op vrijwel het laatste moment en na 6 weken onderhandelen van het Catshuis-overleg waardoor wij nu allen met dit rampkabinet zitten opgescheept. Het is voor Greet te hopen dat hij 76 zetels haalt de volgende verkiezingen want coalitiepartners heeft hij na dit duiken in ieder geval niet meer.
In een vrij land mag iedereen roepen wat hij wil. Wilders zet zichzelf en zijn kiezers zelf wel buitenspel, daar is geen cordon voor nodig. Bovendien worden een hoop Tokkie stemmen zo veilig weggeparkeerd, die anders SP of PvdD zouden stemmen en dan wel invloed op de politiek zouden hebben.
Wilders heeft zichzelf effectief uitgerangeerd met zijn immer negatieve en op de man gespeelde confrontatie politiek. Zijn actie met lege enveloppen ging grandioos de mist in en met een ordinaire scheldpartij liet Geblondeerde Geert maar weer eens zien met welk niveau we te maken hebben. Verontrustend is ook dat de presentatie en wijze van communicatie van de Grote Blonde Leider in de beweging die zich PVV noemt als aanvaardbaar wordt geaccepteerd. Het geeft te denken over het niveau van staatslieden die de PVV gaat afscheiden als ze, hoewel zo goed als uitgesloten, ooit deel gaan nemen aan een regering. Ik vermoed echter dat de dagen van Geert geteld zijn. De PVV profileert zich alleen als tegenpartij en geeft geen enkele handreiking om de samenwerking aan te gaan, behalve dan met suspecte groeperingen als het Vlaams Belang en het Franse Front National. De vraag is wat de Nederlandse PVV stemmer daarbij te winnen heeft. Het lijkt Geert steeds meer in de bol te slaan en het zicht op de politieke realiteit is hij meer en meer aan het verliezen. Het zou me niet verbazen als na het vertoon van afgelopen week de hoogtijdagen van de PVV geweest zijn.
Marokkanen zijn crimineler dan autochtonen
Moslims geven meer problemen dan autochtonen
Niet-westerse immigranten leven vaker van bijstand
Er zijn lieden in dit land die de sharia willen invoeren
Homo's worden in elkaar geslagen door naffers
Een boerka is een potentiële bedreiging voor de veiligheid. Etc Etc
Waarom moet er een cordon sanitair worden getrokken om het zeggen van de waarheid?
Goed dat er bij de heer Snel zo veel aandacht is voor het falende overheidsbeleid...700 werklozen per dag erbij....
Lijkt mij iets belangrijker dan dat een miezerig kleingeestig mannetje eindelijk eens op zijn nummer wordt gezet.
Beste Jan Dirk Snel,
Ga eensch heel snel deaud aub...
Mvg, een PVV stemmerT.
@Bigi Bana Boy | 27-09-13 | 11:09
Plusje voor Bigi. Er zit maar 1 nadeel aan dit idee. Wie bepaalt wie er tot de elite behoort? Ik ben bang dat de elite al gauw zal bestaan uit politieke regenten van links signatuur. En dat ook de conservatie Bigi zal worden uitgesloten van stemrecht, omdat zijn denkbeelden blijk geven van onvoldoende relevante kennis.
Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:11
Omdat Pechtold een fatsoenlijke, maar niet terzake doende, vraag stelde, waarop Wilders als een randdebiel reageerde. De reactie is het nieuws, niet de vraag.
@pomtiedom
Heeft u wel eens van de SP gehoord?
@Jokert | 27-09-13 | 10:58 | + -11 -
Dat is helemaal niet hypocriet. Hoe kom je daar nu bij? Het is anders dan hoe andere partijen het doen.
Maar hoe democratisch is het om eerst lid te moeten zijn van de VVD om daar te stemmen voor de partij politiek? Ik dacht dat een speerpunt van de politiek zou zijn dat je anoniem hier een richting aan kan geven. Kan dus niet als je je eerst bij een partij moet aansluiten om daar democratisch te moeten stemmen, zodat jouw partij doet wat je wilt.
Denk er maar even over na.
drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:10 | + -1 -
Iedere partij is voor belastingverlaging. Maar dat betekent nog niet dat het uitgevoerd kan/moet worden. Net als alle andere standpunten van de PVV zijn er goede redenen om het niet te doen.
Snuck | 27-09-13 | 11:10
Niet iedereen die de PVV afwijst is links. Ik zou willen dat Wilders vandaag nog plaatsmaakt voor een serieuze rechtse partij met doordachte ideeën en goede mensen. Maar slim gespeeld van Wilders, het rechtse gedachtengoed kapen en claimen en de rest wegzetten als links.
Tip voor de linkse elite. Dat badinerende toontje doet jullie de das nog eens om. Ook opgevallen dat ome Emile (die 'gezellige' bourgondiër) opeens bij Greet op schoot kroop. Met die motie van wantrouwen. Straks gaat de een de ander nog gedogen. Of wordt het politiek spectrum doorbroken en ontstaat er een (onbedoeld) tweepartijenstelsel. Dan krijg je wat je wenst. Een gematigde Wilders - aan de macht.
Geen van al die appartsjiks heeft ooit van de Britse debat traditie gehoord, we schelden elkaar verrot en na afloop drinken we samen wat. Ik snap dan ook niet dat Rutte tot beste "debater" wordt verkozen door een heus debat instituut. Er wordt hier helemaal niet gedebateerd in de NL politiek, het is allemaal "je bent het met me eens of je bent een nazi" (ook bij Wilders zelf trouwens) daarom neem ik zo weinig mogelijk notie van wat de politiek doet, stelletje kleuters die elkaar "jij bent stom!!" toeblaten.
Hoelang kun je een democratie handhaven als het grootste gedeelte van het electoraat nog verder monddood wordt gemaakt? Links- of rechtsom, dan gaat natuurlijk niet lang goed meer.
@Haatgenerator
U bent een miezerig mannetje. ;)
@Mark Smith | 27-09-13 | 11:09 | + 0 -
Wilders zijn acties kan je lang over discussiëren, maar hij is een politicus.
Wat vind je van de acties van de media en dan met name de NOS, betaalt door belastingbetalers en die zo neutraal mogelijk het nieuws moet brengen.
Wat vind je er dan van dat alleen de reactie van Wilders wordt getoond en niet de aanleiding hiertoe, zodat mensen zelf een mening kunnen vormen of de reactie van Wilders terecht of onterecht, mild of over de top was?
Haatgenerator | 27-09-13 | 11:07
En hoeveel moslims heeft de afleider Wilders na 20 jaar politiek het land uitgekregen? 0,0
Wilders speelt hetzelfde spelletje alleen speelt hij met een andere kleur.
Ik ben bang dat als de PVV ooit de grootste partij wordt, de schreeuw om verandering vanuit het volk nogsteeds onder het tapijt geveegd wordt door de linkschmensch.
Democratie omverwerpen, dat verlangt de islam ook al, dus zo zie je maar, hebben de PvdA en de islam elkaar toch nog ergens gevonden.
@niet voor de hond, Wilders is niet overal tegen, dat is een soort stemmingsmakerij om hem neer te zetten als een negatieveling. Ja, hij is tegen de meeste plannen van de andere partijen, maar dat komt omdadt de andere partijen nog nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn.
Wilders is voor het evrtrek uit de unie.
Wilders is voor Belastingverlaging.
Wilders is voor het afschaffen van een groot deee vd PO.
Wilders is voor het strafbaar stellen van illegaliteit.
Wilders is voor het stoppen van subsiedies voor multiculturele instellingen.
Geen tegenbegroting, maar ordinair gescheld en belegen oneliners.
De PVV degenereert steeds meer tot een soort verbale knokploeg. Wilders heeft elk cordon sanitaire over zichzelf afgeroepen.
En wederom wordt van alle kanten de 'geen oplossing-win-kaart' getrokken.
Hiermee wordt Wilders iedere keer geconfronteerd terwijl hij de enige is die met oplossingen komt.
Want welk gedeelte van:
'Geen geld naar Brussel, Griekenland, Afrika, massa-immigratie, onrendabelen en andere bodemloze putten' ze niet begrijpen is mij een raadsel.
drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:00
"Twee woorden; Absolute Meerderheid. "
.
Weet je wie ook... ach, laat maar
Met Jan Drek steven je af op een miezerige democratie
Topidee inderdaad. Ik wil geen zwakzinnige als piloot in mijn vliegtuig en derhalve ook geen totaalmalloten met stemrecht. Elitair ? Inderdaad. Niks mis met elitair zijn. Voor nivelleren gaan jullie maar naar de PvdA, SP of PVV. C'est ça.
Och och, wat heeft Wilders in zijn blinde paniek teweeggebracht. Hij had simpel kunnen zeggen dat hij zich inderdaad distantieert van die engnekken en daarbij Peggeld naar de relevantie van zijn vraag vragen. Maar hij was het even kwijt.
Doe column van Snel is een lachertje. Eigenlijk preekt hij voor eigen parochie, zoals Nanninga dat hier ook altijd doet. Dat er nog mensen zijn die in de huidige tijd dergelijke ideeën hebben is eerder grappig dan zorgwekkend.
@ Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:01 |
* lange neus maakt*
Kaas de Vies | 27-09-13 | 11:04 | + 1
Eens.
Jan Dirk Snel is een miezerig mannetje. Zo, dat heb ik dan maar gezegd.
Deze column aleen heeft Wilders zo weer 50.000 stemmers opgeleverd. Dit zijn de beste vijanden die greet zich maar kan wensen. Niet een ongelooflijke sukkel, die Snel.
Wilders heeft geen cordon sanitaire nodig. Hij geeft zelf al aan dat hij met niemand wil regeren. Tijdens de APB gaf hij al aan dat hij hoopt dat de SP nooit in de regering komt (de enige partij die nog enigszins in de buurt komt van zijn gedachtengoed).
Oude wijn in nieuwe zakken. Goed Volk is gepikeerd, wat volgt? Allerlei plannetjes om de democratie te ondermijnen. Of om te demoniseren. Dit ken ik nog van vroeger. Heeft Paul Groot de verkleedkist nog op zolder staan?
De column lijkt over het taalgebruik te gaan. Dat vond ik ook niet erg smaakvol, laat staan functioneel. Maar de schrijver van de column fietst er tussen de regels ook nog een afkeer voor de opvattingen van Greet. Zo'n cordon sanitair om opvattingen zorgt echt niet voor volwassen politiek waar de inhoud met al zijn facetten centraal moet staan.
Politici moeten wel veel feller optreden tegen nutteloze scheldpartijen die de inhoud overschreeuwen. Wat heeft de tirade van Wilders nu feitelijk opgeleverd? Niets, we zijn geen steek verder uit de modder. Sterker we springen op de plaats. Greet, je bent een zielige peuter die slecht luistert en meteen gaat zaniken. Word eens volwassen, misschien dat je boodschap dan ook beter blijft hangen. Of ben je bang voor een inhoudelijke discussie?
Jan Dirk Snel is een miezerig mannetje.
jan Dirk heeft sowieso gelijk. Stemrecht voor iedereen boven de 18 is absurd.
Alleen mannen die netto-belastingbetaler, boven de 35 zijn en minimaal twee zelf verwekte, erkende kinderen hebben komen m.i. in aanmerking een gedegen afweging te maken in het landsbelang.
Dankzij zo'n cordon zal de PVV bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk nog meer stemmen trekken. *grinnik* héél effectief!
Bixier | 27-09-13 | 11:01 | + 0 -
Zoiets werkt vaak averechts.
De PVV-stemmer wordt gesterkt in haar verdenkingen dat de politiek en de media een spelletje speelt ten koste van haar democratische rechten.
Elk weldenkend mens die wellicht geen PVV-er is zal na deze rare acties toch anders kijken naar de PVV, in positieve zin.
De mensen die deze anti PVV geluiden stimuleren en aanhangen is niets aan verloren, deze mensen zitten zo verbeten in hun mening dat de media en politiek niets wint aan deze mensen want die staan al aan hun kant.
Jan Dirk mag van mij wel Snel onder een bus lopen. Bloedhekel aan dit soort figuren die een patent op fatsoen en moraal denken te hebben. Opgerot met die vent.
drs.Aeneid | 27-09-13 | 11:00
Een cordon sanitair is per definitie niet democratisch. Maar je kunt als politieke tegenstanders van Wilders wel vaststellen dat je geen enkel aanknopingspunt kunt vinden voor samenwerking. Wilders is namelijk overal tegen.
bij sommigen denk je dat het begin van de domheid is...; hoe vaak moet je je distantieren van iets???
Misschien willen sommigen dat niet horen??
Normaal gesproken wordt je links geboren. Daarna wordt je geindoctrineerd door de linkse school. Dat duurt zo'n beetje tot je 18e, waarna je een jaartje of tien nodig hebt om daarvan te herstellen.
Ik vermoed sterk dat volwassen linksmensen een deel hersencapaciteit missen wat de mogelijkheid heeft om door te ontwikkelen en ze zijn blijven hangen in hun beperkte gedachtegoed.
Kunnen ze niets aan doen. Eigenlijk is het zielig en zouden we ze moeten helpen door ze in een dwangbuis te plaatsen. Opdat ze niet nog meer schade aan de maatschappij aanrichten.
"Wat een zielig, miezerig en hypocriet mannetje bent u toch, mijnheer Pechtold."
Dat is niet schelden, dat is een observatie.
Trieste, domme linksstemmers, PvdA'erts voorop, proberen al sinds voor de kruisrakettenkwestie heel andersdenkend 0031 als fascisten weg te zetten
Dat lukte toen niet en dat zal ook nu niet lukken
Ik ben ook tegen het algemen stemrecht en om goede redenen. Leg namelijk eerst maar eens een proeve van bekwaamheid af voor je stemrecht krijgt. Laat eerst mmar eens zien dat je enige kennis van onze staatsinrichting hebt. Je mag ook geen autorijden zonder rijbewijs.
Ze worden dus echt bang.
Dit soort mensen wil dat het volk kan kiezen tussen tomatensoep en tomatensoep. Doodeng
Heel goed stuk hierover:
www.dagelijksestandaard.nl/2013/09/cid...
Waarom spreken we Pecthold er niet op aan omdat hij niet elke terreur acties van de moslims publieke verwerpt? Of zitten er geen moslims in zijn partij?
Ik stem geen PVV, ook niet na eergisteren, maar een cordon sanitaire zal ongetwijfeld het aantal PVV-stemmen tot boven een miljoen laten stijgen.
Beter een Cordon sanitaire, dan een Gordon sanitair
De asymmetrische morele verontwaardiging is altijd stuitend. Peter Sloterdijk heeft al eens opgemerkt, dat we steevast in morele paniek raken bij alles wat naar rechts riekt, en dat als fascistisch brandmerken. Het fascisme heeft een generatie bestaan, en was inderdaad een ramp. Het communisme daarentegen heeft 3 generaties bestaan, gedragen en bewonderd door intellectueel links, en heeft naar schatting zo'n 100 miljoen slachtoffers achtergelaten. Dezelfde onbalans vinden we terug bij de (terechte) morele verontwaardiging over Rusland met de nieuwe anti homo wet. Over Saoedi Arabie, waar je hoofd ervoor wordt afgehakt, hoor je nooit iemand, terwijl daar toch elk jaar 5000 medelanders naar toegaan om in dit morele ijkpunt hun bedevaart te vieren...
En bedankt, Nanninga!
* na een leesfout de hele dag nadrukkelijk niet aan het sanitair van Gordon probeert te denken *
Twee woorden; Absolute Meerderheid.
Jan Dirk Snel historicus toch? www.youtube.com/watch?v=Lod_P4iQ2po
Hoe legitiem ben je als je jezelf democratisch noemt maar vervolgens geen leden toestaat bij je eigen partij?
Die 950.263 stemmers zien geen alternatief anders dan de PVV en dat is beschamend, er zouden meer verschillende partijen moeten zijn maar Wilders daarentegen komt met onuitvoerbare plannen waardoor de PVV-kiezers nog verder het vertrouwen in de politiek verliezen.
Iets waar hij zelf fel tegen is, hypocriet say what?
Stom, vergeten. Cor Bos is een PvdA lid uiteraard.
Als Wilders wil dat Moslims publiek afstand nemen van terroristen en satanisch sadistische moordenaars, is het dan teveel gevraagd om zelf even afstand te nemen van mensen die zich laten fotograferen met een oud waffen-ss-er? Moet je dan schelden Geert?
Stuitend hoe fucking elitair die linkse ratten zich kunnen opstellen.
Cordon bleu. Lekker.
De terugkeer van het negeerakkoord, dat we ook al kenden na het verraad van Kunduz.
En dat allemaal om de uitlevering aan Brussel te faciliteren.
Geen nood, Cor Bos, oud brandweer commandant van Veere, thans iets bij de veiligheidsregio Zeeland, heeft al bevolen om die vermalijde Greet Om te leggen.
"Als we nou heel gard doen alsof Wilders niet bestaat, dan verdwijnt-ie misschien".
Magisch denken is een charmante eigenschap bij kinderen, maar bij politici is het gewoon stompzinnig.
REAGEER OOK