Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM! Nederland Europees recordhouder flitsboetes

suskeenwiskeenhetgratisgeld.jpgHoera, Nederland is weer eens het beste jongetje van de Europese klas! Met het uitdelen van snelheidsboetes, welteverstaan. Wordt tegenwoordig ook Europees gecoördineerd schijnbaar, maar wees gerust: we lopen weer voorop wat betreft uitsloverij en het aanvoeren van de lijst. "Bij een internationale klopjacht op te hard rijdende automobilisten heeft de politie alleen al in Nederland 120.000 hardrijders betrapt. Alle 28 landen aangesloten bij de EU deden mee aan de operatie, eind augustus. Nederland bekeurde in een week 117.516 automobilisten, iets minder dan de politie in Duitsland (132.289)." 117.516 boetes op 16.8 miljoen inwoners, tegen 132k boetes op 81 miljoen Duitsers. Dat is verhoudingsgewijs een MONSTERZEGE voor het Nederlandse struikroversgilde. Dat zou ze zomaar eens op een hoge Europese onderscheiding voor uitmuntend politiewerk kunnen komen te staan. Met een bonusoorkonde voor degene die het briljante plan bedacht om deze internationale haatactie tegen automobilisten uit te voeren in augustus, een zomermaand in de vakantie. Minder auto's op de weg dan normaal, dus het gaspedaal is dan net even sneller gevonden. Díe reflex moest dringend en vooral Europabreed beteugeld worden. Want niets is natuurlijk lekkerder voor een burger die al een tijdje financieel op zijn tandvlees loopt, dan thuiskomen van een altijd wat duurder dan gepland uitgevallen campingvakantie met drie weken regen plus stierlijk verveelde kinderen en 1 of 2 van die witpaarse design-enveloppen van het CJIB op de deurmat aantreffen omdat je met een levensbedreigende snelheidsoverschrijding van 3 kilometer per uur op een 100-weg een gevaar vormde voor de voetballende kinderen in de Vinexwijk op 500 meter achter de geluidswal van de snelweg waar je reed. Jep, in Brussel weten ze precies wat de burger prettig vindt.

Reaguursels

Inloggen

Als je dan toch naar Duitsland gaat voor de wekelijkse boodschappen en volle tank, laat dan daar de auto even uit, boetes zijn er overigens ook aanzienlijk goedkoper, aan het eind van de rit spaar je dus nóg meer!

Car_55 | 24-09-13 | 15:53

@rechtsdwalendeautist | 24-09-13 | 13:45
Kan die ook flitsen dan?

Kijk er zit natuurlijk een groot verschil tussen boetes en de JSF. Boetes zijn een soort van extra belasting. Dat betaal je dus meer, oftewel bovenop je andere lasten.
De JSF wordt betaald uit de staande (althans voortdurend krimpende) meerjarenbegroting. Er gaat dus geen extra geld naar defensie en u hoeft er dus ook niets meer voor te betalen of af te dragen.

Chiant | 24-09-13 | 15:52

@quichot | 24-09-13 | 14:29 | + 1 -
Onmogelijk, ik zeg nog net:
"Je hebt duidelijk nog geen rijbewijs."

Kaas de Vies | 24-09-13 | 15:51

*) en een mooie foto met m'n kop erop helemaal gratis thuisgestuurd (zonder administratiekosten).

Piet_Snot | 24-09-13 | 15:14

Laatst nog geflitst in Duitsland.
67 binnen de bebouwde kom / 50km-zone.
...
boetebedrag
...
hou u goed vast ...
...
15 euri's ... VIJF-TIEN (!)
...

Piet_Snot | 24-09-13 | 15:10

Het aantal zelfmoorden neemt gestaag toe. Zouden die bespottelijkebonnenuitdelers zich nou nooit schuldig voelen? Boeven vangen is zeker te moeilijk voor ze? Stelletje slappe lullo's.

lekker wijf | 24-09-13 | 14:46

@kaas de vies, als ik je daarmee geruststel: A, B en E. Ik heb voor mijn werk 3 auto's versleten (letterlijk). Daar waren jaren bij van 80K+. Verder heb ik ook nog een motor. Ik geloof dat ik weet waarover ik het heb.

quichot | 24-09-13 | 14:29

-weggejorist-

thom2401 | 24-09-13 | 13:49

Wel klagen over boetes maar die JSF daar hoor ik niemand over.

rechtsdwalendeautist | 24-09-13 | 13:45

Ik kreeg net een bon thuis van de traject controle A2.
Op 4 juli heb ik te hard gereden om 3:42. Ik reed 129 km.
-
Wat ik raar vind: hoe kan de traject controle van de A2 op 4 juli mij volgen als hij pas op 15 juli ingeschakeld is???
-
Of ik ff 260 euro's wil aftikken.

mister niet scherp | 24-09-13 | 13:40

Gelukkig zijn er veel agenten die zich rotschamen door dit soort berichten. Tijd voor een revolutie in politieland. Geef dit mooie land zijn politie terug!

Oerkoendoe | 24-09-13 | 13:19

Nederland bekeurde in een week 117.516 automobilisten, en heeft in dezelde week geen criminelen aangehouden.
Einde bericht.

Oerkoendoe | 24-09-13 | 13:15

@bolkebeer | 24-09-13 | 12:17
U rijdt Citroën, neem ik aan?

Chiant | 24-09-13 | 13:12

-weggejorist-

thom2401 | 24-09-13 | 13:10

Hebben we nog politie in Nederland? Is gewoon onder de naam "Politie" een afdeling incasso voor de overheid geworden.

Oerkoendoe | 24-09-13 | 13:04

Ik doorkruis heel Europa in mijn auto op engels kenteken. Tot Griekenland aan toe. Heel af en toe word ik eens aangehouden en is het direct afrekenen, maar van flitsers geen last omdat de Britten zo slim zijn geweest om zich niet compleet te laten nemen door de EU. Ik kan het echt iedereen aanraden.
Eergisteren nog van Frankfurt naar Londen in 8 uur, inclusief kanaalovertocht. Heerlijk.

Freddie Stobart | 24-09-13 | 13:02

Geïnstitutioneerde criminaliteit. Een ander woord heb ik er niet voor.

VanBukkem | 24-09-13 | 12:57

Waarom participeert Rutte die bekeuringen eigenlijk niet?
Dat we als burger elkaar mogen gaan bekeuren, in het kader van de eigen verantwoordelijkheid van de mondige burger met een overheid die niet álles kan doen?

simpelman | 24-09-13 | 12:51

Neem terug wat onterecht van u is afgenomen, lijkt mij wel redelijk in dit geval, toch?

ojédiaré | 24-09-13 | 12:39

Conclusie, de nederlandse chauffeurs zijn de slechsten van Europa.. zelfs in dit kleine landje presteren ze het om nog steeds te hard te blijven rijden ten koste van hun zuurverdiende euries.. Ga dan ook es normaal rijden en je houdt wat over voor een leuk etentje (of twee, drie)!

Rene7559 | 24-09-13 | 12:32

Kwestie van prioriteiten stellen he. Achter een vangrail staan is simpeler, minder risicovol en lucratiever dan achter gestolen spullen aan gaan.

knurfie | 24-09-13 | 12:32

Dikke Buschauffeur | 24-09-13 | 12:20
Mee eens, maar om de een of andere rare reden staan ze nooit op de Eikenlaan (of vul een andere straatnaam in waar dit voorkomt) te controleren en wel op kaarsrechte snelwegen, waar om diezelfde rare reden het rijden van 108 opeens wel gevaarlijk is......

frenkievee | 24-09-13 | 12:31

maar wij nederlanders zijn net de helden uit asterix en obilix we blijven strijden tegen een vijand die veel beter is toegerust voor zun taak, we weten dat we kapot gecontroleerd worden maar tooh die voet in de digitale stand houden en geen calibratie uitvoeren om snelheid structueel naar beneden bij te stellen, we verdienen eigenlijk precies dit.

Umberto die trotzoni | 24-09-13 | 12:27

Rij vijf jaar boetevrij, politie hoeft geen tijd aan mij te besteden.

Maar als ik dan wat aandacht vraag voor mijn gestolen speedboot van 9 meter is dat teveel gevraagd.

Zelf maar op zoek, 1000 euro voor de gouden tip en wat denk je boot gevonden uiteraard op een jachtwerf met de motor eruitgesloopt en alles.

Politie verzocht te gaan kijken, doen we binnenkort wel even mijnheer we hebben het erg druk??

Ik wacht nu al een week, ik ga zelf maar even kijken morgen, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze er dan zijn..

naadschrobber | 24-09-13 | 12:26

Maar wat zijn we boos als er weer eens hufter in (vaak) zo'n dikke vette lelijke SUV door de bebouwde kom knalt met 80 kmh... met het risico dat er een kind dood wordt gereden.
Wat mij betreft kunnen de boetes niet hoog genoeg zijn.

Dikke Buschauffeur | 24-09-13 | 12:20

@Chiant | 24-09-13 | 11:54 |
Duidelijk. U reed gewoon te hard (8km ná correctie). Regels zijn regels en u heeft het spel verloren. Dus niet miepen en gewoon betalen.

bolkebeer | 24-09-13 | 12:17

Dat wordt de Roodkoperen Fluit Van Verdienste voor motoragent Dreutel.

Nogood Boyo | 24-09-13 | 12:17

-weggejorist-

rijzende_rukstaaf | 24-09-13 | 12:13

Ah! Het wekelijkse item over snelheidsboetes en -beperkingen op de vaderlandsche wegen en het daarmee samenhangende of juist ontbrekende beleid dienaangaande alsmede de voorspelbare rant op de wetshandhavers.
Dat betekent een voorspelbaar stukje met voorspelbare reacties. Iedereen kan weer even het hart luchten en verder gebeurt er niets mee.
Tot volgende week dan maar weer...

Zure Sigaar | 24-09-13 | 12:11

ben nu al drie maanden boetevrij. En het bevalt wel. Reed te vaak te hard en daar ben ik mee gestopt. Stelde mijzelf ook de vraag is de overheid nu zo slecht of ben ik gewoon een hufter die te hard rijdt.

Eingelijk wil ik dat droomkastje in de auto dat je nooit te snel rijdt. Lijkt mij zo mooi dat wij cijb kunnen opheffen en die agenten. gewoon efficient kunnen inzetten voor de samenleving.

dolffie | 24-09-13 | 12:11

de wet gaat nu eenmaal niet op vakantie

peter1953 | 24-09-13 | 12:10

Ik ben zo druk met op borden en verkeerscontroles te letten, dat ik geen tijd meer heb om op het verkeer te letten.

denoorman | 24-09-13 | 12:08

Nederland gefeliciteerd met de onnodige geldklopperij. Al het schaapvolk dat al niet capabel genoeg was om in een auto te rijden gaat NOG LANGZAMER rijden. Wat weer resulteert in meer files en meer aggressievelingen die alleen op de weg denken te zijn en er als gekken links en rechts knallen. Nog even en de nederlandse dashcam filmpjes zijn 'spannender' dan die van de russen..

EngArnt | 24-09-13 | 12:07

Proud to be European!! Bijna 70 jaar na zijn dood van de besnorde heerscher is er toch nog ein reich.
Hiep hiep hoera.

Dr.Bibberz | 24-09-13 | 12:06

Heb ik nu een bekeuringfobie?

ikdenkwat | 24-09-13 | 12:00

Ik dacht altijd dat de belastingdienst verantwoordelijk was voor het vullen van de staatskas en de politie voor het vangen van boeven. Schijnt met name bij de politie het een en ander veranderd te zijn. Als oom agent nu eens ging posten bij het lokale pinautomaat in plaats van in een busje langs de A16, dan worden er eindelijk eens wat van die plofkrakers gepakt. Wat een waanzin dit.

HEvD | 24-09-13 | 11:58

Typisch weer dat de linkse reageerder hier het standpunt heeft van:
Zelf schuld, moet je maar niet te hard rijden.
Erg typisch.

Prokapitaal | 24-09-13 | 11:58

@pomtiedom | 24-09-13 | 11:25
@__dictatuur | 24-09-13 | 11:25
Trololo.
Komt door mij inderdaad. Niet door de makke schaapskudde die zich gelaten in de reedt laat naaien.

@bolkebeer | 24-09-13 | 11:26
Nee, ik protesteer louter met legale middelen en dan ook nog eens louter tegen werkelijke misstanden.

Chiant | 24-09-13 | 11:54

Zou het strafbaar zijn om, bij wijze van kleinburgerlijk protest, vierhonderd meter voor zo'n flitser een bord neerzet. Om te waarschuwen voor naderend fiscaal onheil? Ergens in de berm, uiteraard.

Not Muhammad | 24-09-13 | 11:52

@Papapanzer | 24-09-13 | 11:44 |Het probleem is dat half Nederland en 80% van de media zijn geindoctrineerd met het overheidsvirus van gratis geld. En dat je dus wanneer je daar wat aan wil doen ontzettend veel tegenwerking zal moeten overwinnen. Kijk naar de berichtgeving over de Libertarische Partij: in beginsel een uitstekende partij met een geluid dat veel te weinig gehoord wordt in Nederland, maar in bijvoorbeelde de VS zeer serieus wordt genomen. Inmiddels is de publieke opinie zo bewerkt dat 95% denkt dat het wereldvreemde gekkies zijn.

witwas | 24-09-13 | 11:51

Gewoon uit protest niet meer autorijden als je situatie dat ook maar enigszins toelaat. Fiets, bus, trein en brommert, het is allemaal zo slecht nog niet.

Daalder | 24-09-13 | 11:50

En dat allemaal omdat het klimaat zogenaamd opwarmt.
De EU is in handen van de multinationals, de bevolking/slaven heeft/hebben niets te vertellen.

watergeus | 24-09-13 | 11:49

Op dit moment staan er in totaal 42 flitsers in Nederland:

11 op snelwegen (A)
31 op de 100 km wegen (N)

Dan hebben we het nog niet over de trajectcontroles waar ook een hoop automobilisten er in worden geluisd!

Fatwabuster | 24-09-13 | 11:48

Met vrouw en dochter samen waren we goed voor vijf stuks, samen ruim € 400. Zo snel mogeljk betalen en vergeten. Alleen bij dit bedrag moet ik er twee laten liggen tot mijn volgende salaris. Dat zuigt. Vooral om de locatie stad uit, net voor het bord einde bebouwde kom.

H. Drievuldigheid | 24-09-13 | 11:48

@goedverstaander | 24-09-13 | 11:25 : nee, mijn snelheidsmeter is oke. Achter die bordjes staan de flitsers.

ole guapa | 24-09-13 | 11:45

Zolang er geen partij is waar we bij de toekomstige verkiezingen op kunnen stemmen, is al deze opwinding verloren energie en verandert er niks.
PVV? Tja.. Wilders is wel ok, maar de rest van die onnozelaars.. Hoe begin je een nieuwe partij? Waar vind je bruikbare lieden die hersens hebben, en toch niet bang zijn hun kop boven het maaiveld uit te steken?
Want het verkiezingsprogramma bestaat natuurlijk uit: Loslaten snelheidsbeperkingen snelwegen, hogere straffen, een keihard beleid tegen kut Marokkaantjes en vrienden, uit Europa, geen geldverkwisting aan linksche hobbies etc, men weet het hier wel.. Hoe moeilijk kan dat nou zijn?

Papapanzer | 24-09-13 | 11:44

Volgens Rutte is de auto geen melkkoe. Dit is echt waar alleen voor verkeersveiligheid. Daarom controleert de politie met name op de snelwegen met vaste camera's die altijd werken.

i-Wonder | 24-09-13 | 11:43

@quichot | 24-09-13 | 11:40 | + 0 -
Je hebt duidelijk nog geen rijbewijs.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 11:43

Een collega van me mag weer +/- €300 overmaken.(schikking komt nog) Reed 30 te hard... Ja dan vraag je er ook om!

[[[Mad.doC]]] | 24-09-13 | 11:43

Als ze nou net zo succesvol zouden zijn bij het oplossen van criminaliteit...

Fopspeen | 24-09-13 | 11:42

Vrij kansloos, dat gejank over snelheidsboetes. Er staan borden langs de weg waarop staat hoe hard je mag. Óf houd je daaraan, óf zeik niet over de voorspelbare gevolgen als je daar maling aan hebt.
Ik weet zo gauw geen simpeler methode om die gehate staatskas niet te spekken.

quichot | 24-09-13 | 11:40

henry_louis | 24-09-13 | 11:38
U was me net voor. Helemaal eens.

Mark Smith | 24-09-13 | 11:40

Je verwacht het niet.

lachenjoh | 24-09-13 | 11:39

Conclusie: Nederland heeft de domste automobilisten. De meeste controles worden aangekondigd (en die Europese actie was dat ook). Je moet wel een enorme sukkel zijn als je dan nog een bon krijgt.

henry_louis | 24-09-13 | 11:38

Oh, maar ze verzinnen nog wel meer om de staatskas te spekken. Even de boodschappen voor het huis uitladen en een monteur te woord staan, leverde mij een bekeuring van maar liefst 90,- pleuros op. Zo'n BOA uitleggen dat je rug verrot is en je de auto na het uitladen echt wel verplaatst was volledig tegen dovemansoren. Ook begreep ik van de buren dat ze dit in geen 15 jaar hadden meegemaakt en is de afscheiding van wat nu eigenlijk parkeerplaats of stoep is niet duidelijk. Ook hier dus gewoon een rondje verkapte belasting ophalen en ineens snap ik waarom BOA's nog wel een klappen krijgen...

Claudia M. | 24-09-13 | 11:38

Ja, houd je dan ook gewoon aan de snelheid zou ik zeggen. Dat is toch niet zo moeilijk?
Ik zou willen dat andere belastingvormen net zo eenvoudig te omzeilen waren.

du Roi Soleil | 24-09-13 | 11:37

Kapitein Sjaak Mus | 24-09-13 | 11:34 |
Nee, toen lagen de prioriteiten elders... Het had wel met geld te maken.

Pretzwalkski | 24-09-13 | 11:36

In Nederland zijn er 10 mln mensen met een rijbewijs en zo'n 9 mln. snelheidsboetes per jaar.
In de VS zijn er 200 mln mensen met een rijbewijs en maar 40 mln. snelheidsboetes per jaar.

getergde kaasboer | 24-09-13 | 11:36

Het gaat de staat niet eens om de snelheid, net zo min als accijns om de volksgezondheid gaan. Dit zijn gewoon verkapte belastingen met de agent als verkapte belasting-inspecteur en de advocaat als verkapte belasting-adviseur...

NiceGuysFinishLast | 24-09-13 | 11:36

Yep, hier ook slachtoffer van waanzinbeleid.
8 km te snel op de snelweg.
Of ik even 53 euro wil overmaken.
Echt te absurd.
Elke 500 m wijzigt de snelheid.
Dat terwijl je je volle aandacht moet richten op alle idioten om je heen.
Onze overheid is een laffe linkse criminele organisatie die haar eigen uitgaven spekt middels afpersen van burgers.
Sodemieter op, dit heeft niets met verkeersveiligheid te maken.

Prokapitaal | 24-09-13 | 11:35

@ Pretzwalkski | 24-09-13 | 11:32 |
... Kan je nagaan hoe lang dat te hard rijden al een Nederlandse traditie is!

Kapitein Sjaak Mus | 24-09-13 | 11:34

[Godwin] De politie in NL was in de oorlog ook bijzonder efficiënt. [/Godwin]

Pretzwalkski | 24-09-13 | 11:32

Ik heb ze mooi te pakken, die struikrovers, ik houd mij gewoon aan de snelheid, YOLO

TheStef | 24-09-13 | 11:31

Opvallend is dat veel 80 km wegen waar ik regelmatig rij na opnieuw asfalteren opeens 70 km wegen zijn geworden. En dan moet het je speciaal opvallen door een enkel bord aan het begin, verder is niet te zien dat ze het met 10 km verlaagd hebben. En na een paar dagen staat er gegarandeerd een flitser in de berm, blijkbaar moeten de werkzaamheden snel terugverdiend worden.

sinar2 | 24-09-13 | 11:30

Als we nou allemaal gewoon de toegestane snelheid gaan rijden dan kost het ons geen geld extra meer en heeft de politie weer tijd om echte boeven te vangen! Haha we zullen ze krijgen die verrekte overheid!

zeefert | 24-09-13 | 11:29

Chiant | 24-09-13 | 11:20 |
U bent Volkert van der G?

bolkebeer | 24-09-13 | 11:26

Weer de goeiste, fantastisch ...

gentle giant | 24-09-13 | 11:26

@ Gevolg: ik besteed op de weg meer aandacht aan de hectometerpaaltjes dan aan het verkeer om mij heen.
ole guapa | 24-09-13 | 11:19 |

Uw snelheidsmeter is stuk en telt het aantal seconden tussen de paaltjes?

goedverstaander | 24-09-13 | 11:25

@Chiant | 24-09-13 | 11:20

Inderdaad, het kost nu niet alleen jou wat centjes, maar de rest van Nederland mag er ook aan meebetalen. Bedankt man!

__dictatuur | 24-09-13 | 11:25

Chiant | 24-09-13 | 11:20 | + 3 -
Leuk man, nu hoeven we alleen nog maar de boetes te verhogen om de extra kosten te dekken.
Wanneer leert het volk nu eens dat de overheid onderdeel van het volk is

pomtiedom | 24-09-13 | 11:25

A2, bouwproject. 10 km voor het project moet je eerst 70 en dan 50 op een kaarsrechte snelweg. Geen werkzaamheden in zicht. Een keer raden waar de politie bijna dagelijks in de bosjes staat, met die donkerblauwe VW busjes.

Not Muhammad | 24-09-13 | 11:24

Als je je gewoon aan de snelheid houdt, draag je ook niet bij aan dit record. Ik word een beetje moe van al dat gezeik over boetes. Hou je aan de regels, dan heb je nergens last van.

Turambar | 24-09-13 | 11:24

Ik heb me voorgenomen dit jaar minimaal € 1.000 minder belasting te betalen. Zuinig rijden en geen boetes oplopen hebben hier een aardig aandeel in. Als iedereen dat zou doen kunnen we dat begrotingstekort makkelijk 1 à 2 procent hoger maken en Rutte peentjes laten zweten in Brussel.

witwas | 24-09-13 | 11:24

Ik was ook aan de beurt. Reed wel 8 km/u te snel op een bijna lege snelweg. Maar aan mij zullen ze niet veel verdienen, want het beroepsschrift is de deur al uit en de ontvangstbevestiging van CVOM heb ik ook al binnen. Nu dus nog wachten op:
- Brief van CJIB dat ik beroep heb aangetekend en nog even niet hoef te dokken
- Brief van CVOM waarin staat dat de OvJ heeft besloten dat ik toch moet dokken
- Brief van CJIB dat ik toch moet dokken

Daarna naar de kantonrechter briefje sturen en wachten op:
- Ontvangstbevestiging kantongerecht
- Brief van CJIB dat ik beroep heb aangetekend en nog even niet hoef te dokken
- Brief van kantongerecht dat ik aanvullende stukken kan indienen
- Brief van kantongerecht met de stukken van het OM
- Uitnodiging voor terechtzitting (waar ik niet heen ga)
- Brief met besluit van rechter dat ik toch moet dokken
- Brief van CJIB dat ik toch moet dokken

Ik zal en moet een hoop lol hebben voor die €7,- "administratiekosten". Mij beroven ze niet snel en zonder pijn.

Chiant | 24-09-13 | 11:20

Ik ben er trots op dat ik een Nederlander ben. Waarvan akte.

bolkebeer | 24-09-13 | 11:20

Het is simpelweg verkapte belastingheffing. Dat blijkt uit het flitsen op de snelweg. Op de snelweg gebeuren de minste ongelukken met letsel. Ongelukken met letsel heb je vooral binnen de bebouwde kom en op 80-wegen. Snelheidscontroles moeten zich dus richten op bebouwde kom en 80-wegen. Toch wordt in heel Nederland vooral dagelijks geflitst op allerlei snelwegen.

M_Bulu | 24-09-13 | 11:20

Ik rij dagelijks A12, Maarn > Utrecht, die onlangs verbreed is. Vanwege de verbreding moeten we nu langzamer rijden (* mist hier elke vorm van logica*). Waar het eerder 120 was, is het nu 100. Maar letterlijk iedereen rijdt harder. Is de popo ook opgevallen, dus nu bijna dagelijkse controles. Gevolg: ik besteed op de weg meer aandacht aan de hectometerpaaltjes dan aan het verkeer om mij heen.

ole guapa | 24-09-13 | 11:19

"Want niets is natuurlijk lekkerder voor een burger die al een tijdje financieel op zijn tandvlees loopt, dan thuiskomen van een altijd wat duurder dan gepland uitgevallen campingvakantie met drie weken regen plus stierlijk verveelde kinderen en 1 of 2 van die witpaarse design-enveloppen van het CJIB op de deurmat aantreffen omdat je met een levensbedreigende snelheidsoverschrijding van 3 kilometer per uur op een 100-weg een gevaar vormde voor de voetballende kinderen in de Vinexwijk op 500 meter achter de geluidswal van de snelweg waar je reed."

Heerlijk stukje om te lezen, moest hard lachen.

Maar het is tragisch genoeg wel de waarheid...

LangeTijdGeleden | 24-09-13 | 11:19

@e.claudius | 24-09-13 | 11:14
U draait het om. De overheid beperkt zijn burgers in hun vrijheid om zo hard te rijden als ze willen. Daar moet een reden voor zijn, liefst een betere dan de eeuwige geldhonger van het overheidsapparaat.

Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-13 | 11:18

En daar tegenover staat dat onze politiemacht een van de slechtste van Europa is als het om oplossen van echte criminaliteit gaat.

Moi2 | 24-09-13 | 11:18

Kunnen ze niet een keer zo`n wedstrijd organiseren voor het aanhouden van rondtrekkende criminele bendes? Of voor internationaal opererende loverboy`s? Of voor Nederlandse WO2 oorlogsmisdadigers in Duitsland? Of voor straatroofpubers?

Joden kregen onder Hitler een kenteken op de arm getatoeëerd. Kunnen we nog steeds alleen kentekens vervolgen?

Feynman | 24-09-13 | 11:17

Hoeveel bewijs hebben we nog nodig van het feit dat onze roverheid op de makkelijkste manier en over de rug van hardwerkende burgers hun tekorten aan wensen te vullen? In plaats van hand in eigen boezem te steken en flink te korten of op z'n minst de nullijn te hanteren voor eigen falende medewerkers/ambtenaren?

Gezwel | 24-09-13 | 11:17

Waar een klein land groot in kan zijn.. Dat je intussen niet meer bij de politie hoeft aan te kloppen voor inbraken en geweldsdelicten is bijzaak, prioriteiten moet je stellen. Ook als het verkeer daar eerder minder veilig dan veiliger door wordt.

panadol | 24-09-13 | 11:17

Goh, heeft de CJIB medewerker weer nieuwe meubels nodig ?

snakeplisskin | 24-09-13 | 11:17

En het meest vervelende is nog wel dat de regel 'wel agenten inzetten op het flitsen, maar niet voor het opsporen van criminaliteit' niet op gaat. De gemiddelde flitsagent / struikjesrover heeft na het behalen van de veterstrikdiploma nog maar net met de hakken over de sloot de cursus 'hoe stel ik zo goed mogelijk een flitser op' gehaald. Die flitsagenten zouden het enkel en alleen goed doen bij rellen, dan kunnen ze dienen als menselijk schild. Of ga ik dan iets te ver?

Laat Duitsland Nederland maar annexeren, dan zijn er weer wat meer stukken snelweg waar gewoon normaal 130-140 kan worden gereden zonder telkens op je teller te hoeven kijken en als er dan geflitst wordt, dan is het ook op stukken waar daadwerkelijk gevaar aanwezig zou kunnen zijn.

InVuurEnVlam | 24-09-13 | 11:16

In Frankrijk zelfs maar 14.000 boetes!

ronald2887 | 24-09-13 | 11:16

@Diareeremmer | 24-09-13 | 11:14
Dat zijn ze uiteindelijk allemaal, maakt u zich geen illusies. Stemmen verandert niets. Integendeel, het houdt het in stand.

Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-13 | 11:16

Van tolerantie tot het gaspedaal, Europa neemt uw leven langzaam over.

Eric Blair | 24-09-13 | 11:15

zowel tolerantie alsook snelweg-kudde-gedrag rammen wij u als EU zijnde, graag door den strot. Gewoon omdat we er van houden om dingen door uw strot te rammen.

Rest In Privacy | 24-09-13 | 11:15

En terecht. Gewoon gaspedaal niet te hard intrappen, lijkt me niet zo ingewikkeld, toch?

e.claudius | 24-09-13 | 11:14

En hoeveel echte misdaden werden er door de politie in de diverse landen opgelost in dezelfde periode? Vermoed dat Nederland op dat lijstje ergens onderaan bungelt.

witwas | 24-09-13 | 11:14

De Nederlandse automobilist is een melkkoe. En dat zal altijd zo blijven als het stemvee op struikroverspartijen blijft stemmen.

Diareeremmer | 24-09-13 | 11:14

De Nederlandse automobilist is een melkkoe. En dat zal altijd zo blijven als het stemvee op struikroverspartijen blijft stemmen.

Diareeremmer | 24-09-13 | 11:14

Zet dit nog tegen het aantal ongelukken op de NL snelwegen en de Duitse snelwegen en dan lach je je helemaal kapot.

Idontgiveafunk | 24-09-13 | 11:13

Dat cijfer zou betekenis hebben als hardrijden misdrijf nummer 1 was in dit land. Nu is het slechts een overtreding, en dan weet je gelijk dat de politie haar prioriteiten niet legt bij misdaadbestrijding. Controleren en beboeten van de burger is lucratiever.

rara | 24-09-13 | 11:13

Daar zijn ze dan weer wel goed in. In boeven vangen daarentegen...

Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-13 | 11:13

Ik wacht nog steeds op de politie om een inbraak te onderzoeken maar ik krijg steeds te horen dat ze te weinig mankracht hebben en inbraak een lagere prioriteit heeft.
Nu weet ik waarom.

sinar2 | 24-09-13 | 11:13

Graag wil ik een toast uitbrengen, niet op de uitdeler van de flltsboetes, maar op de ontvanger.

Ik hef mijn glas voor u, ondanks alle lastenverzwaringen, beperkt u de mijne door mee te doen aan deze loterij van de fiscus.

Bedankt.

Kaas de Vies | 24-09-13 | 11:12

@dictatorgio | 24-09-13 | 11:11
Mja, en?

Fart Fader | 24-09-13 | 11:12

♪Het houdt niet op, niet vanzelf…♫

Chiant | 24-09-13 | 11:12

suske en wiske en de poenschepper

dictatorgio | 24-09-13 | 11:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl