Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVDA DAALT NAAR 9 ZETELS IN PEILINGS

pvdafractietafel9.jpgBREKEND HISTORISCH NIEUWS. Vorig jaar stortte de PvdA weer historisch inelkaar naar 10 FSC-fatsoensstoelen om de fractietafel. Nu is de brede volkspartij door al het gedoe met PGB etc inmiddels op 9 zetels uitgekomen. Gaat prima zo, Samsom & Spekman. Op naar de 0 zetels. lol9.png

Reaguursels

Inloggen

Wel of geen zetelverlies, het verbaasd mij eerlijk gezegd dat de PVDA in deze tijden nog steeds in Nederland kan bestaan samen met die andere linkse struisvogelpartijen.

lijdensweg | 01-06-15 | 14:12

dubbelq | 31-05-15 | 13:15
ipv op de plannen zou men eens wat meer moeten kijken naar wat er gedaan wordt.

swift1.6 | 01-06-15 | 01:14

Het zijn maar peilingen natuurlijk..... maar dat de PvdA geen bestaansrecht meer heeft is wel duidelijk. Maar dat geldt eigenlijk voor alle "oude" partijen. Stuk voor stuk zijn ze wars van de democratie en zijn uitsluitend bezig hun partij belangen door te drukken. Ze regeren niet voor u en mij maar voor die paar leden die ze nog over hebben. En Brussel natuurlijk.

Thorolf | 01-06-15 | 01:14

@tittn | 31-05-15 | 22:07
Nou, dat is iets om blij mee te zijn.....

Slipsnifter | 31-05-15 | 23:34

En complimenten voor Jesse Klaver lijkt me ook, zetels sinds 2012 meer dan verdrievoudigd nu in de peilingen.

tittn | 31-05-15 | 22:07

VVD+Pvda+D66+CU+SGP+CDA+GL=EU blijft echter op een comfortabele 97 zetels. En als er verkiezingen zijn meer, want dan pakt zo'n voorspeld dramatisch verlies altijd minder zwaar uit. Al verliest de PvdA 19 van de 29 voorspelde zetels echt, het verandert helemaal niets.

Zoetwaterpanharing | 31-05-15 | 22:02

Er springen tranen in m'n ogen van geluk 9 zetels!!! nog eventjes en we zijn van ze af.

equal to condell | 31-05-15 | 21:21

übergaap. Vleechspet eruit en Asscher erin. Helaas.

Apollo | 31-05-15 | 19:19

Virtueel op 29 zetels verlies staan (- 76%) en het nog steeds maar niet begrijpen. Nog steeds niet willen toegeven dat je aan lager wal bent geraakt. Niet willen inzien dat Samsom, Spekman, Dijsselbloem, Asscher en consorten uitgekotst zijn.

Nee, integendeel, en maar blijven door stoethaspelen en de afgezaagde boodschap: de kiezers hebben ons beleid niet begrepen (aan wie zou het anders moeten liggen0, blijven herhalen.
Wat voor een bord heb je dan voor je kop.
PvdA kap er mee, zo snel als je kan.

Banno22 | 31-05-15 | 19:02

Zielig voor de morgenroodsocialisten, die van daarna mogen gewoon verdwijnen.

ritter vn hüpfburg | 31-05-15 | 18:21

Ach alsof het echt ene reet uitmaakt, ik blijf lekker thuis op verkiezingsdag, ze zoeken het maar uit..

Ouwe-RukkerT | 31-05-15 | 17:41

Zou de vraag of mensen minder PvdA willen ook tot voorbedrukte aangifteformulieren leiden?

Takki Yah | 31-05-15 | 17:13

@omanders | 31-05-15 | 16:44
Geen van drieën.

Slipsnifter | 31-05-15 | 16:58

He, 10 zetels voor Jesse Klaver. Ik bedoel, wie lijkt jullie beter: Groen Links, de PvdA of de SP?

omanders | 31-05-15 | 16:44

Met zo'n resultaat bij verkiezingen moet je dus een 4-partijen kabinet maken. Geen enkele 3 parijen combinatie leidt tot een meerderheid. En dan nog een andere versnippering in de eerste kamer, waardoor je ook daar met maar een of twee combinaties van 4 een meerderheid krijgt.

Qippie | 31-05-15 | 16:07

@gentle giant | 31-05-15 | 09:59
Dat is het schrijnende hieraan, dat D66 straks samen met CDA, SP en Groen Links de kans krijgt om het afbraakbeleid voort te zetten.

Suerte Piet | 31-05-15 | 15:58

Ik weet een ding zeker, die oproep in de moskees tijdens de laatste zes weken voor de verkiezingen, dan zie je de PvdA weer als een gigantische raket omhoog gaan naar de 38+ zetels. En de PVV en SP kelderen dan als een baksteen naar beneden. Als die oproep in de moskees wegblijft, dan pas is het gedaan met de PvdA en kunnen ze juichen.
.
Wat heb je trouwens aan zo'n partij die de SP stelselmatig genegeerd heeft in de Tweede Kamer sinds ze erin kwamen in 1994. Op links is het dus ook maar een waardeloos zootje zonder enig moraal, behalve de SP dan, want die zet de PvdA nu teminste lekker te kakken in de Eerste Kamer.

HebpermabanvanPvdA | 31-05-15 | 15:55

Een genot voor het oog!

PryzmXL | 31-05-15 | 15:51

Zoals mijn grootvader altijd zei: de tijd is een goede leermeester

witchmaster | 31-05-15 | 15:39

Ach ja, leuk al die polletjes maar uiteindelijk stemmen alle schaapjes gewoon weer op de gevestigde orde als het zover is.

Balletje Mayo | 31-05-15 | 15:12

Het is wel lachuh met sommige reaguurders hier.
Van die gasten die eten uit de staatsruif en vervolgens diezelfde staatsruif tot op de grond afbranden.
Over intelligentie gesproken, of liever het gebrek daaraan.
Blauwe zander.... tuurlijk joh. De PvdA heeft al in 1975 de SP in het leven geroepen.... schat, je bent te lollig onm te bestaan. ECHT.

mallekater | 31-05-15 | 15:06

Het is wel lachuh met sommige reaguurders hier.
Van die gasten die eten uit de staatsruif en vervolgens diezelfde staatsruif tot op de grond afbranden.
Over intelligentie gesproken, of liever het gebrek daaraan.

mallekater | 31-05-15 | 15:04

Hoogste tijd voor een kiesdrempel! Minimaal 5 zetels, laat de partijen maar fuseren net als de omroepen.

Keerf II | 31-05-15 | 14:56

Godsammekraken | 31-05-15 | 10:11
Ik met u, ik met u. Maar wel zorgelijk dat die zetels bij andere foute partijen terechtkomen. Dat dan weer wel....

BlowingBubbles | 31-05-15 | 14:48

Goed nieuws om die pseudo-sociale partij naar de afgrond te zien bewegen, op naar het einde!!!!

hertog1 | 31-05-15 | 14:46

Pfff groenlinks, SP, D66
We zijn gedoemd!

A la snackbar | 31-05-15 | 14:45

Brekender is het feit dat de VVD nog op 25 zetels staat. Wat een land.

Makro777 | 31-05-15 | 14:37

Nou, Hans, hoe is het op je eigen feestje?
Je houdt in elk geval wel woord, en begint ook nog eens bij jezelf. Respect.
Nivelleren is een feest!

KarelMarks | 31-05-15 | 14:28

"SP en PVV moeten nog meer hun best doen!"
@thesmul | 31-05-15 | 12:33
Links en links (sociaal economisch). Nou, daar zijn we blij mee. NOT!

koeberg | 31-05-15 | 14:19

Alles blijft hetzelfde de PvdA had dit voorzien en de SP in het leven geroepen als opvangnet voor ontevreden kiezers , dus deze... weg met ons politiek... gaat gewoon verder met de SP als het niet erger wordt, ook deze partij koestert de Islam .

blauwe zander | 31-05-15 | 13:47

De SP is wat de PvdA was en zou moeten zijn. Aan het neo-liberalisme light wat de sociaal-democratie in heel Europa ons sinds Blair voorschotelt, heeft niemand meer een boodschap. Bedankt nog hé, Wim Kok !

Bigi Bana Boy | 31-05-15 | 13:37

@ meneer Q,

Als u de huur niet zelf kunt betalen moet ik voor u via de belasting bijpassen. Omdat u me niks kan schelen heb ik daar helemaal geen zin in. Misschien moeten meneer Q en velen met hem maar eens zelf hun broek leren ophouden. Je zou de huur bijvoorbeeld zelf kunnen betalen door een betere baan te zoeken, langer en/of harder te gaan werken, een handeltje erbij beginnen, kortom van alles kun je doen zonder dat de belastingbetaler gelijk hoeft bij te springen.

bdn01 | 31-05-15 | 13:20

Langzamerhand gaan de middenpartijen en links samen een ruime meerderheid krijgen. Dit land is het zat mensen.

mr. coffee | 31-05-15 | 13:19

PvdA staat dan wel laag in de peilingen, de zetels blijven wel bij links (o.a. SP, GroenLinks). Dus zal er niks veranderen. We hebben teveel partijen waardoor er niks mogelijk is. Minder partijen lijkt mij beter. Ik denk dat we naar een systeem moeten waarbij je meer kan kiezen op de plannen die men met elkaar afspreekt dan op een partij op zich. Aangezien er nooit 1 partij de grootste zal zijn en er altijd compromissen gesloten moeten worden, kan je beter gaan kiezen op gezamenlijke plannen. Tevens ben ik voorstander dat een minister ook vakinhoudelijk moet zijn op zijn of haar ministerie. Dus op defensie iemand die daar voor gestudeerd heeft net zoals voor economische zaken etc. Ik krijg ook geen baan als chirurg met mijn economische opleiding.

dubbelq | 31-05-15 | 13:15

-weggejorist-

de rijdende betweter | 31-05-15 | 13:13

Er verandert toch niks in dit land..

Slipsnifter | 31-05-15 | 13:10

Het conglomeraat gefrustreerden, onrendabelen en onbruikbaren (PVV, PvdA, GL, SP, PvdD, ) dat in leven moet worden gehouden met subsidies, toelagen, en zinloze baantjes, scoort samen 75 zetels. Saneren van die bende is dus democratisch onmogelijk geworden. Een werkbare regering samenstellen gaat dus ook niet.

bdn01 | 31-05-15 | 13:09

Tja, de rozen zijn verwelkt, de blaadjes afgevallen, en de doorns zijn nu zichtbaarder dan ooit.

Vigil | 31-05-15 | 13:06

De Maoisten op 23 zetels, griezelig

ArnhemseMeisjes | 31-05-15 | 12:51

Ernstig. Rutte doet uitspraken alsof hij een ongeboren mongool is en dat wordt slechts gestraft met 1 zetel verlies ten opzichte van de vorige peiling. Zo dom is het gemiddelde stemvee dus.

* | 31-05-15 | 12:43

TERECHT!!
vvd-beleid braaf uitvoeren
en de huren onbetaalbaar maken.

meneer Q | 31-05-15 | 12:42

Ik krijg de indruk de huidige regering al sinds lange tijd geen draagvlak meer heeft. De bevolking ziet deze regering duidelijk niet zitten. Ze blijven zitten in het landsbelang zeggen ze zelf!?!. Ha ha ha. Geloven ze het zelf??

denoorman | 31-05-15 | 12:42

kalm allemaal. Net zoals je te vreg kunt pieken, kun je ook te vroeg dallen. PvdA heeft al vaak laag gestaan, om vervolgens bijna de MP te leveren.

swift1.6 | 31-05-15 | 12:38

Mooie berichten! Daar wordt een mens vrolijk van! ;)

Jal070 | 31-05-15 | 12:38

Ik ben blij met de neergang van de PvdA. Hoop op dezelfde neergang voor die lachebek Rutte en maak me toch ernstig zorgen dat D66 überhaupt enige zeggenschap zou kunnen krijgen.
Nog meer EU corruptie als d66 het voor het zeggen krijgt.
SP en PVV moeten nog meer hun best doen!

thesmul | 31-05-15 | 12:33

Peilings ?? Is dat de nieuwe spelling?

Han il Ascoltatore | 31-05-15 | 12:22

Goh, dat iemand straks bjj de PvdA op nummer 10 staat en dat dat dan geldt als "onverkiesbare plek" …

simpelman | 31-05-15 | 12:20

eigenlijk is er maar een redding helaas Johan Rudolph Thorbecke is er niet meer ,blijf over zijn idealen en vooral zijn inzicht MARK RUTTE GA JE SCHAMEN namaak liberaal en voor de PvdA is het gelag nog velen malen harder dit is de uitkomst van een partij die zijn roots heeft verloochend de kiezers bedrogen en opgelicht bestolen en de burger verkracht door vast te houden aan het pluche ik vindt zelfs een zetel nog te veel

witchmaster | 31-05-15 | 12:12

Ik hoop dat die Spekman nog heel lang blijft zitten, OvdA verdwijnt dan geruisloos van het toneel en is dan niet meer dan geschiedenis. Spekman gaat dan zijn memoires schrijven: Hoe help ik een politieke patrij om zeep!

Antigraaier | 31-05-15 | 12:09

@ XaleX_2 | 31-05-15 | 12:02
Representaviteit van een steekproef wordt niet bepaald door omvang maar door selectie

ZonderNaam | 31-05-15 | 12:05

Compleet irrelevant die peilingen.

Kleaver | 31-05-15 | 12:04

Leuk hoor die peilingen, maar de meeste mensen bepalen hun stemkeuze tijdens de twee weken voorafgaand aan de verkiezingen. Als de NPO weer een beetje haar best doet krijgt de PvdA toch weer een flink aantal zetels.
En zelfs al zou dat niet zo zijn, niet zo heel lang geleden was D66 bijna weggevaagd met nog maar 3 zetels in de Kamer en moet je nu eens kijken.

Uiteindelijk verandert er in Nederland toch niets

ZonderNaam | 31-05-15 | 12:03

Als ik de PvdA was zou ik maar heel snel kappen met deze regering en terugkomen met een compleet nieuw gezicht en een nieuwe kijk op een gezonde samenleving. Er valt zoveel te verbeteren in politiek Nederland. Maar dan moet je wel lef hebben en dus ook zeer kritisch zijn op Europa, immigratie en islam.

PowPow | 31-05-15 | 12:02

Laat me raden, dit is de peiling van de Hond met zijn wel 1000 ondervraagden, totaal niet representatief dus.

XaleX_2 | 31-05-15 | 12:02

Fuck de PvdA en fuck Koning Willy!

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 12:02

PvdA----sterk en sociaal-----

nog even en je werken zichzelf uit de peilingen door onder de 5 % te zakken.....(als de plannetjes van de VVD ter beperking van de splinterpartijtjes doorgaan-----

mallekater | 31-05-15 | 11:59

PVDA 9 zetels. Vind ik leuk

luto | 31-05-15 | 11:59

PVDA 9 zetels. Vind ik leuk

luto | 31-05-15 | 11:59

2 partijen stelsel aub.

deEerlijkeLeugenaar | 31-05-15 | 11:59

Mooi.
Plop.

Piet Karbiet | 31-05-15 | 11:59

De SP op 2??
Dus de PvdA-erts beginnen door te krijgen dat ze voor sociaal beleid in elk geval niet bij de PvdA moeten zijn?

mallekater | 31-05-15 | 11:56

Als dit zo doorgaat wordt de PvdA een tweemansfractie en krijgen we een 6-partijen-kabinet. Ik gun de PvdA alle slechts toe, maar na de volgende verkiezingen is het wel een straffe puzzel!

Donkersloot | 31-05-15 | 11:55

Offtopic/ De fijne VK meldde zaterdag trots dat Zwitserland in het 1e (eerste!) kwartaal een beetje verlies had geleden. En nog trotser in nota bene de lead dat 'Geert Wilders' het land als voorbeeld zag. Kortom. Hoe 'fout' de man toch zat. Freakin' objectieve koele kikkers van de economie redactie. Not.

chicago river | 31-05-15 | 11:50

Met zo'n verdeeld politiek spectrum is toch geen functionerende regering te vormen? Tijd voor een twee partijenstelsel voordat Nederland echt naar de klote gaat.

Mouth Of The South | 31-05-15 | 11:49

Ik stel voor dat iedereen die kiest voor een partij die extra asielzoekers wil toelaten, verplicht er een of twee in huis krijgt.

marcoplarco | 31-05-15 | 11:45

Van de d,Hond is bekend dat hij er alleen maar zit als afleidings ,deskundige, in opdracht van de meest betalende. Jarenlang bezig om verwarring en onrust te stoken, terwijl als je verschillende nieuwsmedia volgt, zelf tot een mee realistischer conclusie zal komen. Deze vent is een soort van Quinsy, met een geld generende aandachtsgeilheid, en we blijven er maar intrappen. Van die pvda zetels mag je er gerust nog 4 afhalen, de vent liegt altijd als het om zetelverdeling gaat. Maar we gaan naar een climax, het omslagpunt is bereikt, de koffers staan reeds klaar en het hele zaakje gaat op wachtgeld. Hier is geen eer meer aan te behalen.

Archy Bunker | 31-05-15 | 11:44

Peilingen zijn een soort waan-van-de-dag-fictie die, net als tweets, in deze bizarre tijden de schijn van belangrijkheid hebben gekregen. Dat Rutte II er ondanks alle ellende nog zit, dat is de realiteit.
Voordat het verkiezingsdag 2017 is, gaat er nog veel meer geblunder volgen, met bijbehorende nepkabinetscrises, mediablablabla, mea culpa-theater. En uiteindelijk compromissen die alleen maar stompzinniger worden (BBB, iemand?), bergen geld kosten en in de samenleving langetermijnschade aanrichten.
Laten PVV, SP en de eenmansfractie Omtzigt maar in de peilingen stijgen, dan kunnen we tenminste tot bijltjesdag 2017 de illusie koesteren dat alles beter zal worden.

De Vrijlansier | 31-05-15 | 11:40

Reaguurders die verbaasd dat een peiling verlies van de PVDA een winst betekend voor de SP, GL of D'66 en via versa - omdat getalsmatig het evenwicht in de TK tussen links en rechts altijd rond de 50/50 is - zijn net zo dom als de kiezers die ze verwijten op een van deze partijen te stemmen.

eetvis | 31-05-15 | 11:40

Vrolijk stemmend 'nieuws' jazekerwel.
Wil het dan ook niet debunken, maar:
Zolang daar zijn de
Guy Verhofstadten, J.C. Junckers, M. Schultzen met in hun kielzog alle secretarissen-generaal en directoraten-generaal plus de honderden andere nietszeggende afgevaardigde kleine lieden, rondhangend als eurofiele hangjongeren rond de EC, ja. Gaat er geen steek veranderen. Excuus herendames voor deze valse noot in een opwekkend stukje zondagse muzak.

chicago river | 31-05-15 | 11:38

necrosis | 31-05-15 | 11:26

Precies, en hij betaalt ook nog blind zonder specificatie. Maar dat heeft echt niets te maken met zijn baantje in Brussel, stel je voor zeg...

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 11:33

@necrosis | 31-05-15 | 11:21
"Dus lazer op met je EU"
Niet mijn EU. Ik mot het niet. Ik wil het niet. En ik wil er zo snel mogelijk van af.
Ik betaal me blauw aan belastingen, om het naar de EU te zien verdwijnen. Elke regering bezuinigd in Europa, behalve de EU.
Griekenland krijgt geld van Nederland. Laten ze verdomme failliet gaan, zoals elk normaal land.
Uit de EU. Ze zoeken het maar uit.

Wim Venijn | 31-05-15 | 11:32

Wout Strooizout | 31-05-15 |
ik heb daar een applescript voor die dat automatisch doet.

Risingson | 31-05-15 | 11:30

@eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 11:18
Wij houden niet van Europa, tenslotte houdt Europa ook niet van ons, behalve als we weer een naheffing door de strot gedouwd krijgen.
Mede mogelijk gemaakt door Jeroen Dijsselbloem....

necrosis | 31-05-15 | 11:26

@pennestront | 31-05-15 | 11:19
Een noodzakelijk kwaad. Even door de zure appel bijten. Het zal een lang en moeilijk proces zijn. Maar uiteindelijk veel beter dan al onze belastingcenten naar de EU doorschuiven. En dat zal alleen maar erger worden, als we het nu niet stoppen.

Wim Venijn | 31-05-15 | 11:25

CoffeePatch | 31-05-15 | 10:14
Juist, dat gore trucje halen ze ieder keer weer uit.
Een maand of 3 alleen maar PvdA koppen bij Pauw, DWDD en Buitenhof en het NOS journaal wat halleluja brult en daar gaan we weer.

bakoenin | 31-05-15 | 11:23

@necrosis | 31-05-15 | 10:50
Van Mierlo was een intellectueel van de oude stempel, een beschaafd, diplomatiek, redelijk man. Maar ook de D66'er die zo links was dat hij moeiteloos voor PvdA'er kon doorgaan.

De Vrijlansier | 31-05-15 | 11:23

@Wim Venijn | 31-05-15 | 11:12
Als PVV een meerderheid behaalt, heb je geen coalitie nodig.
En ter informatie: Noorwegen zit niet in de EU, en heeft zijn financiële zaken goed op orde!
Dus lazer op met je EU!
Dankzij die EU is mijn vakantiegeld minder dan afgelopen jaren en ik zit alvast te sparen voor de volgende naheffing van drankorgel Juncker.

necrosis | 31-05-15 | 11:21

Uit de eu stappen betekent een tijdje rotzooi, sure.
Grenzen verpotdichtificeren ook.
Gulden terug invoeren, lukt wel maar ook niet eenvoudig.
Toetreden tot de EVA-landen kost wat tijd, maar we worden met open armen binnengehaald.
Groot proces opzetten voor de leugenachtige inhalige policor graaiers kan vlot wat het Internationaal Strafhof hebben we al. Verbanning naar Lampedusa wmb.
Grootschalige opgezette zuiveringen, om de NL straat weer veilig te maken kost wat moeite maar heeft instant-effect.
Dikke middelvinger trainen, daar kan nu al mee begonnen worden.

pennestront | 31-05-15 | 11:19

Ik begrijp de mensen niet. Hoe kun je nu plotseling gaan stemmen op Groen-links? Het is nu niet dat deze partij plotseling geen utopistische plannen heeft sinds dat dat jonge ventje zich grote leider mag noemen.

Er zijn te veel mensen die stemmen op emotie en gevoel. Ze hebben geen idee wat de gevolgen zijn van bepaalde standpunten die partijen hebben.

Als je bijvoorbeeld de geschiedenis van D66 bekijkt van de afgelopen 12 jaar en daar ziet wat voor verraad men heeft gepleegd aan de eigen ideeën, maar ook aan de Nederlandse belangen door klakkeloos bij het gestippelde streepje te teken bij tal van verdragen en besluiten van de EU, dan kun je toch nooit meer op die partij stemmen?

Het klinkt allemaal zo mooi, redelijk en rooskleurig, maar er zit een meer dan één addertje onder het verleidelijke hoge gras van deze partij. Feitelijk is Nederland al compleet overgedragen aan de wil van de grote landen. Onze soevereiniteit is is zonder oorlog, slag of stoot, compleet overgedragen aan buitenlandse mogendheden en een groot gedeelte van het Nederlandse volk staat er meewarig om te lachen, omdat ze de gedachte hebben dat een gezamelijke Europese solidariteitsgedachte zal leiden tot een betere maatschappij.

Maar niets is minder waar. Verlies van welzijn, welvaart en vrijheiden zullen het gevolg zijn en uiteindelijk zal het leiden tot geweld.

En zo als altijd zullen oorzaak en gevolg weer worden omgedraaid.

Statler en Waldorf | 31-05-15 | 11:18


necrosis | 31-05-15 | 11:04

Volgens Alexander "Mussert" Pechtold houden wij niet genoeg van Europa en daarom moet er een Europese belasting worden ingevoerd. En hij zei het ook nog met droge ogen, die man is bijna nog erger dan de VMBO-snotneus van GroenLinks.

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 11:18

Hoewel dat natuurlijk prima berichtgeving is, baart de rest van het lijstje mij toch zorgen...

Claudia M. | 31-05-15 | 11:16

@koeberg | 31-05-15 | 11:05
Dat waren zonder uitzondering kabinetten waarop ik niet gestemd heb.
En nog even over Rutte II, dat is een kabinet waar zelfs de kiezers van PvdA en VVD het niet eens zijn en nooit zullen worden.
Opbokken met lachebekje Rutte en schuinsmarcheerder Samsom.

necrosis | 31-05-15 | 11:14

@necrosis | 31-05-15 | 11:07
Als iedereen op de PVV stemt, hebben ze een meerderheid.
Kunnen een kabinet vormen. Om vervolgens uit de EU te stappen. Ik vermoed dat het wel nog wat onafgemaakte zaken achterlaat. Rotzooi dus.

Wim Venijn | 31-05-15 | 11:12

Het is afgelopen met het overspelige eerlijke verhaal alleen jammer dat het stemvee nu opschuift naar de hyena's van het eurofiele kamp de islam lovers

Toontje-lager | 31-05-15 | 11:12

Dat wordt nog interessant als er straks een kiesdrempel komt...

SapperDeFlap2166 | 31-05-15 | 11:08

@Wim Venijn | 31-05-15 | 11:03
Welke rotzooi van de PVV?
Voor zover ik weet heeft PVV nog nooit in de regering gezeten.
ze hebben Rutte I gedoogd, niet meer en niet niet minder

necrosis | 31-05-15 | 11:07

'ns Kijken of het met invoering van directe democratie koketterende D66 het goede voorbeeld wil volgen of dat zij het ook als het over de EU gaat beter weten dan de burger: www.mirror.co.uk/news/uk-news/french-n....

Dr. Dr. Bartholdy | 31-05-15 | 11:06

@W_F 11:01
Scherp!

Jos Tiebent | 31-05-15 | 11:05

@necrosis | 31-05-15 | 10:43
Het volk schreeuwt ALTIJD moord en brand. Dat was met Kok, Balkenende en nu met Rutte.
Of kan jij je een kabinet herinneren dat de rit heeft uitgezeten met instemming van het volk?

koeberg | 31-05-15 | 11:05

@Nilfisk | 31-05-15 | 11:01
Ik weet, maar een hoop stemmers weten dat schijnbaar niet!
*anti-Pechtold posters gaat ontwerpen*

necrosis | 31-05-15 | 11:04

Alles draait om de EU.
Alle maatregelen die zijn genomen.
Alle bezuinigingen die zijn doorgevoerd.
Alle verhogingen van de lasten.
Eerst uit de EU. Stem PVV.
Daarna ruimen we de rotzooi van de PVV wel op.
First things first.

Wim Venijn | 31-05-15 | 11:03

Nog:
Minder
Minder
Minder!

pennestront | 31-05-15 | 11:02

@necrosis | 31-05-15 | 10:50
Een smerige enge gluiperd is het.

Nilfisk | 31-05-15 | 11:01

Pritt, je hebt de verkeerde stoelpoot geshopt.

W_F | 31-05-15 | 11:01

Ik opteer voor een sterke man zoals De Gaulle of Churchill. Volgens Paul Rosemöller zouden we in dit verband moeten denken aan Pol Pot of Lenin. Of Mao...

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 10:59

EERST een democratie invoeren lijkt me een goed idee.

spuitje11 | 31-05-15 | 10:56

@CoffeePatch | 31-05-15 | 10:46
Ik had destijds een überlollig filmpje over sap en haar stekker (meerdere zelfs) maar die site bestaat niet meer.
Mijn toenmalige linkjes doen het dus ook niet meer.
Dat stemt me verdrietig....

necrosis | 31-05-15 | 10:55

Het klinkt misschien gek, maar ik heb liever dat die zetels naar de SP gaan als bij de PvdA blijven. Bij de SP, wat je er verder van moge denken, is in ieder geval bewezen geen cultuur van zakkenvullers die lak aan de wereld hebben. Greenpeace Diederik ruilen voor Hamas Harry doet minder pijn als het houden van die gehele zakkenvullende socialistische broederschap.

bergsbeklimmer | 31-05-15 | 10:54

Geweldige foto ! Humor om te lachen op de GeenStijl bij Pritt

quisnix | 31-05-15 | 10:52

De C5, constructieve vijf. Als u uw stem binnen deze politieke partijen laat stemt u inderdaad colonne 5.
.
U mag het fatsoen noemen. De geschiedenis zal anders oordelen.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 10:52

@Nilfisk | 31-05-15 | 10:41
D'66 was een fatsoenlijke partij toen Hans van Mierlo nog de baas was.
Miezerig Mannetje is zeker weten geen waardig opvolger voor HAFMO en de idealen waar hij voor stond.
Miezerig Mannetje moet gewoon ophouden met de uitverkoop van Nederland en een baan gaan zoeken in een outlet!
Daar kan hij naar hartenlust alles in de uitverkoop gooien, van mijn geboorteland moet die engnek afblijven!

necrosis | 31-05-15 | 10:50

Goed! - Morgen doen we Mark Rutte
Wout Strooizout | 31-05-15 | 10:39
Een goed begin van een nieuwe dag, maar zou je toch eerst AllahXander Pechtold met voorrang willen delete? Dankje.

Snowy2000 | 31-05-15 | 10:47

necrosis | 31-05-15 | 10:23
Je weet toch hoe het ging met Wouter Bos en zijn bejubelde opvolger Job Cohen.
Sap trapte met die stekkerdoos in de valkuil van een lid van haar fractie, Dibi deed de rest.

CoffeePatch | 31-05-15 | 10:46

Geen steun meer voor dit kabinet, dus vallen met die hap!

doskabouter | 31-05-15 | 10:45

Overstappen van de coalitiepartner naar de gedoger...
Dat zal inderdaad veel uitmaken.
Stelletje sukkels.

happen naar de baas | 31-05-15 | 10:44

@koeberg | 31-05-15 | 10:33
Een kabinet moet weg omdat het volk moord en brand schreeuwt, helaas stoppen die politici broccoli in hun oren zodat ze het geschreeuw van het het volk niet horen.
Ik kan niet wachten tot heroprichting van het Groene Zoodje...

necrosis | 31-05-15 | 10:43

Ja feest hoor dat al die debielen overlopen naar D66 of GL.

Nilfisk | 31-05-15 | 10:41

Dealtjes is het faciliteren van een kabinet dat niemand wil.
Wim Venijn | 31-05-15 | 10:31

vooral Pechtold houd dit slechtste kabinet ever in het zadel .. opdat we niet vergeten

(c)ZWITSUL | 31-05-15 | 10:40

Hoe elke dag op een positive manier te starten:
1. Maak een nieuw bestand op je computer
2. Noem de file "Diederik Samson"
3. Stuur de file naar de prullenbak
4. Leeg de prullenbak
5. Je computer zal je vragen, wil je "Diederik Samson" definitief verwijderen?
6. Klik stevig op "Ja"
Voel je je beter?
Goed! - Morgen doen we Mark Rutte

Wout Strooizout | 31-05-15 | 10:39

Misschien moet de PvdA met D66 en Groen Links fuseren tot Naief Nederland.

ad melkert | 31-05-15 | 10:39

Maar ondertussen zitten ze nog wel vastgekleefd op het pluche. Wie zal er het hardst lachen?

bosmaloot | 31-05-15 | 10:38

@atheïstisch stemvee | 31-05-15 | 10:21
Als PVV 76 zetels haalt, heb je toch geen formateur nodig?
Hooguit wat mensen die hysterische politici een kalmerend spuitje geven voordat ze in een mooie witte jas met extra lange mouwen gehesen worden.

necrosis | 31-05-15 | 10:38

Zoals al eerder gezegd, oude wijn nieuwe zakken. Men loopt gewoon over naar PvdA 2.0 (=D66) of dat totaal principeloze Groenlinks. Weet niet wat erger is, een komende regering met de nog-verder-de-kop-in-het-zand-stekende lefties. En natuurlijk kan de PvdA hetzelfde kunstje weer flikken zoals bij de laatste verkiezingen, "nieuwe" koers met een andere führer (verheerlijkt door de media) en iedereen trapt er weer in. Om hopeloos en beroerd van te worden.

afikoman | 31-05-15 | 10:38

@gentle giant | 31-05-15 | 09:59
Misschien kan hij Ton Elias overtuigen om over te lopen, die vent heeft genoeg omvang om drie zetels te vullen.
*niet aardig, ik weet, maar daar sta ik niet om bekend*

necrosis | 31-05-15 | 10:34

Eindelijk single digits!

Jerolimo | 31-05-15 | 10:34

Er verandert helemaal niets. We blijven gewoon lekker braaf stemmen zodat we het idee hebben dat we in een democratie leven. Wat op zich al geen Utopia is maar in werkelijkheid ook al lang is vervallen tot een oligarchie.

Orange Willem | 31-05-15 | 10:33

@Toetsiemonster | 31-05-15 | 10:14
Dus een kabinet moet weg wanneer Maurice de Hond dat zegt?
Gelukkig werkt het niet zo.

koeberg | 31-05-15 | 10:33

Waarom is de vormgeving van zulke tabelletjes altijd zo verschrikkelijk lelijk en ouderwets?

Bronzig Hert | 31-05-15 | 10:31

Ik roep de eerste kamer op, om alle wetsvoorstellen te laten stranden. Geen dealtjes dus. Ze hebben geen meerderheid.
Niet in de eerste kamer en niet in de peilingen.
Dealtjes is het faciliteren van een kabinet dat niemand wil.

Wim Venijn | 31-05-15 | 10:31

@CoffeePatch | 31-05-15 | 10:14
Dat dachten ze bij GroenStinkt ook toen Sap werd geïntroduceerd door Femke, die even daarvoor haar kinderen op een een 'witte' school had gestopt terwijl ze 'racisme' liep te roeptoeteren naar ouders die hetzelfde deden.
Hoe zegt men het ook alweer?
Do as we say, don't do as we do....

necrosis | 31-05-15 | 10:30

Waarom stoppen we niet gewoon met die peilingen. Er klopt vaak helemaal niets van, zo ook de laatste verkiezingen. Behalve dat het Maurice & Co aan inkomsten helpt draagt het aan niets bij.

Everest4939 | 31-05-15 | 10:29

Wat moet die tafel op de pica trouwens kosten bij DealDumperT?
*hebbon*

necrosis | 31-05-15 | 10:25

1) Peilingen van Maurice de Hond zeggen helemaal niets.
2) Het Nederlandse volk is, gezien het kiesgedrag volkomen hersenloos.
3) Hoe meer aanhang de PVDA verliest, hoe meer aanhang D66/GL/SP erbij krijgen. Nee, dat schiet op.
4) Mark my words : binnen 10-15 jaar hebben we een nieuwe oorlog in Europa en wellicht WWIII te pakken.

jipje | 31-05-15 | 10:24

De VVD verlies 16 zetels, de PvdA 29.
In procenten: PvdA verlies 76%, VVD 39%.
Conclusie: VVD stemmers zijn nóg veel dommer dan PvdA stemmers.
Insanity is making the same mistake over and over again.

jemagookniksmeer | 31-05-15 | 10:24

@CoffeePatch | 31-05-15 | 10:14
Dan zullen ze eerst Didi eruit moeten gooien met zijn eerlijke verhaal....
Hoe is is het trouwens met zijn persvoorliegstertje die naar Brussel vertrok?
*gnehehe*

necrosis | 31-05-15 | 10:23

Maakt geen ruk uit, bij nieuwe verkiezingen wordt Samsom vervangen en komt er een 'frisse koers' waar alle kiezers intrappen. Vervolgens komen al die kiezers weer terug... Onterecht want er gaat toch geen fuck veranderen. Snap niet dat de VVD nog 25 zetels heeft, het huidig beleid is vrijwel pure VVD beleid...

niemandhier | 31-05-15 | 10:22

Ik wens de toekomstige formateur sterkte!

atheïstisch stemvee | 31-05-15 | 10:21

Verder ben ik er vrij zeker van dat de kans dat dit kabinet voortijdig valt kleiner wordt naarmate de peilingen voor VVD en PvdA slechter worden.

fredflange | 31-05-15 | 10:20

Dat krijg je als je gaat nivelleren op de werkende mens.

Zweberstein2612 | 31-05-15 | 10:19

De kiezer is massaal de weg kwijt. Hier is toch geen land mee te besturen?

PietGeniet | 31-05-15 | 10:19

Linkse mensen hebben altijd weer een nieuw gezicht nodig dat dezelfde oude kool op een frisse manier komt stoven:

- eerlijk delen iedereen rijk
- meer immigranten minder auto's
- meer betaalbare woningen en minder beton
- meer asielzoekers en meer natuur
- meer belasting voor wie de rekening betaalt
- meer uitkering voor wie daar geen zin meer in heeft
- minder fijnstoffen&CO2 en meer meer meer van datgene wat het veroorzaakt

Jan Passant mk2 | 31-05-15 | 10:18

Wat een geweldig nieuws op deze koude zondagmorgen.
Hier krijg ik een warm gevoel bij.
Op naar de -38 zetels.
"Nivelleren is een feest, zoals Hans Spekman zei." Vooral als je nivelleert met de Partij voor de Dieren of de SGP of zo.
Verder nivelleren!!!

Raider Twix | 31-05-15 | 10:17

De landverraders van de PvdA verliezen zetels aan de gekkies van Groen Links, de landverkwanselaars van D66 en de verblinde idealisten van de SP. Van de regen in de drup.

Fijnstoffer | 31-05-15 | 10:16

Wie nu nog stemt op de VVD/PVDA heeft het niet begrepen.
Of ze houden ervan om genaaid te worden.

Wim Venijn | 31-05-15 | 10:15

gaat goed kale.. gewoon doorgaan, het zijn maar peilingen joh en jullie hebben de laatste jaren echt laten zien dat jullie nog iets geven om het Nederlandse volk, de echte Nederlanders zeg maar.

(c)ZWITSUL | 31-05-15 | 10:15

Kap toch eens met aandacht geven aan die peilingen van Maurice. Wanneer was de laatste keer dat die het bij het rechte eind had?

fredflange | 31-05-15 | 10:15

Het kabinet staat nog op 34 stoeltjes dat is 22% van de bevolking. Ze zijn alle steun kwijt dus! Dames en Heren kabinetsleden van Pvda en VVD, het is leuk geweest, bureau morgen opruimen en wegwezen.

Toetsiemonster | 31-05-15 | 10:14

Bij de volgende verkiezingen heeft de PvdA een nieuwe lijsttrekker die door de linkse media als messias wordt bejubeld.

CoffeePatch | 31-05-15 | 10:14

Peilings ? *Taalnazi-mode off*

jipje | 31-05-15 | 10:13

.. en die zetels gaan naar bestuurlijk onvolwassen of ronduit ideologisch geflipte partijtjes als D66/SP/GroeneKhmer. Links gaat kapot. Hoera!

Godsammekraken | 31-05-15 | 10:13

Maak mij meer zorgen om die hyenapartij (D66) die slijmend zijn kans afwacht om het karwei af te maken.

fikkieblijf! | 31-05-15 | 10:13

Single digits voor de Partij van de Afbraak. Ik huil van ontroering.

Godsammekraken | 31-05-15 | 10:11

Is het niet ernstiger dat GL stijgt?

dubbert | 31-05-15 | 10:09

Dat krijg je ervan als je meerdere bewindslieden levert die keihard inhoudelijk op hun bek gaan en daar zelfs weigeren verantwoording over af te leggen. Partij van de Absentie. Ideologisch en pragmatisch is het een lege huls.

Feynman | 31-05-15 | 10:08

Hm, wat nu weggaat bij PvdA komt weer bovendrijven bij D66/Groenlinks/SP.
Dezelfde oude wijn in andere oude zakken. Met hetzelfde effect.

Jan Passant mk2 | 31-05-15 | 10:07

Peilingen = dagkoersen
Kijk maar, GroenLinks +10
Komt omdat die net even in het nieuws is geweest. Is volgende week weer anders.

koeberg | 31-05-15 | 10:04

Zijn die virtuele zetels nog steeds inclusief die twee overlopers die inmiddels hun eigen partij begonnen zijn?
*zwaait naar Didi*

necrosis | 31-05-15 | 10:03

"Eindelijk! Een 5-partijen kabinet. Hoera!"

- Niemand

gerard_cocks | 31-05-15 | 10:02

-weggejorist-

Ja tegen MDMA? Meh. | 31-05-15 | 10:01

Helaas zijn die stoeltjes wel bij Jesse "Snotneus" Klaver en AllahXander Pechtold terecht gekomen...

Squawk7700 | 31-05-15 | 10:00

Nee, daar heb je wat aan. PvdA, VVD, D66, CDA en Groenlinks. De macht verschuift wat, maar alles blijft hetzelfde.

roze_bril | 31-05-15 | 09:59

Die droeftoeter van Pechtold op 18 stoeltjes, dat baart mij dan weer zorgen.

gentle giant | 31-05-15 | 09:59

REAGEER OOK