Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dogfight. PvdA versus PvdA over de JSF

vliegendefyra.jpg De PVV houdt een verzetsactie(tje) in Den Haag. De SP staat weer ouderwets tegen te stemmen op het Beursplein(tje). En de achterban van de PvdA demonstreert vandaag tijdens de Ledenraad in Zwolle (*) tegen de in het regeerakkoord vastgelegde aanschaf van de JSF. Massaal. Want de sociaalstemmer mot 'm niet, die JSFyra. Een vliegtuig dat niet vliegt, waarvan de techniek over tien jaar achterhaald is, dat door senator John McCain 'a disgrace' en zelfs een 'national scandal' wordt genoemd, en die midden in een economische crisis balans & banen in de gehele Nederlandse krijgsmacht op visieloze wijze naar de klote helpt. Waarom zou je daar miljarden in pompen? 'Mja', dacht Diederik, 'goed punt. Weet je wat, schijt aan het regeerakkoord, we kopen die faaljager lekker niet'. En hij keerde zijn Partij van de Afstel weer maar eens 180 graden op het JSF-dossier. De VVD neemt vandaag openlijk wraak: Halbe de Haai dreigt het sociaal akkoord ook open te breken, waarop Samsom meteen begint te jammeren over gemaakte afspraken. Lekker sfeertje in dit kabinet hoor. Niet lachen. Samen nemen VVD en PvdA de burger namelijk ook te grazen. De zogenaamd 'onafhankelijke' Rekenkamer heeft na druk van Hennis en Dijsselbloem het eigen kritische rapport (over hoe onbetaalbaar, zinloos en onbetrouwbaar de JSF is) aangepast door censuur toe te passen. Want niet heel Nederland hoeft te kunnen lezen wat heel Nederland al lang weet: dat de JSF een vliegende Fyra is, die elke dag duurder wordt maar vermoedelijk nooit zal vliegen. Stuur-knuppel Diederik 'De Rode Baron' Samsom live zien draaien? Tune dan om 14u in op FLOP GUN 24 om te zien hoe hij probeert om flak van zijn leden van de Partij van de Afweerkanonnen te ontwijken. Update: Eerlijk verhaal voor eerlijke keuzes om richting een eerlijke toekomst te koersen en ohja, hup participatiesamenleving. Wilde iemand nog iets vragen over dat vliegtuig? Nee? Mooi. Nemen we geen besluit en laten we het onderwerp weer ff rusten.

Reaguursels

Inloggen

Net alsof je geen nieuwe f16 kan bestellen .....

lidlbier | 22-09-13 | 12:17

Het is gewoon klaar met de politiek. Hoe is het mogelijk dat er een paar honderd man in Den Haag zo de bevolking kan tarten en negeren. Het is dat ze beslissen over jou en mijn toekomst, maar ik zou zo graag willen zappen naar iets anders.

Knoopsgat | 22-09-13 | 03:05

Als je nu echt BALLEN hebt dan spreek je niet met 2 maten. Aan de ene kant alleen maar over Nederland praten als het gaat om werkloosheid, mantelzorg, nivellering van inkomens, en aan de andere kant praten over 1 europa waar alle voorgaande punten totaal niet per lidstaat overeenkomen. Het is dus logisch dat ieder mens met een beetje intelligentie denkt van, Fuck jij eens off met je praatjes, ik heb geen tijd voor jou man, laat me met rust en stop alsjeblieft met werken want je bent je baan niet waard met je tegenstrijdige praatjes. Maar, niemand schijnt dit zo te zien, niemand schijnt het Nederlands Politiek Europa beleid 1:1 naast het Nederlands Politiek Binnenlands beleid te vergelijken, en dat is gezien de enorme aandacht door heel veel toch best intelligente mensen ontzettend vreemd.

Martin_rsd | 22-09-13 | 01:20

@Martin_rsd | 22-09-13 | 01:06
Klopt. Eerst was het de VVD die veel te veel inleverde in het regeringsakkoord met de PVDA. Shit, dat loopt een beetje dood bij alle debiele geestelijk gehandicapte Nederlanders wat nu? Nou Samson, draai lekker wat van links naar rechts over een vliegtuigje, je weet toch,dat scenario hadden we als plan B al jaren lopen. Ja maar als het volk ons nu door heeft wat dan? Nou, dan laten we het kabinet klappen en schrijven we nieuwe verkiezingen uit, weet ik veel en wat kan het me schelen, tegen die tijd zitten we allang ver genoeg tot onze elleboog in de anus van Brussel Sam!! Misschien dat nu meerdere mensen het begrijpen??

Martin_rsd | 22-09-13 | 01:11

@Chiant | 22-09-13 | 01:02
Oh nee absoluut niet, het spijt me dat niemand mijn berichten begrijpt, ik schrijf het waarschijnlijk veel te vaag. UITERAARD, EUROPA. Heel Nederland maakt zich nu druk over van alles waar ze geen fuck inbreng op hebben, een vliegtuigje, pfff, maar het echte toekomst gevaar ligt in Brussel, en daar hoor je nu niet veel meer over, omdat alle simpele zielen bewust afgeleid worden door linksom-rechtsom draaiende politici over binnenlandse besluiten, waarbij ze om de zoveel tijd wisselen van partij.

Martin_rsd | 22-09-13 | 01:06

@Martin_rsd | 22-09-13 | 00:59
De opmaat naar WO-III?
Ik doe slechts een educated guess op basis van recente, trendmatige en actuele geopolitieke ontwikkelingen.

Chiant | 22-09-13 | 01:02

@Chiant | 22-09-13 | 01:00
Een opstand valt niet te verwachten als een vermeend opstandeling de aandacht op iets heel anders heeft dan op het werkelijke gevaar, daarin heeft u gelijk.

Martin_rsd | 22-09-13 | 01:01

@Martin_rsd | 22-09-13 | 00:59
Brood en Spelen?

Martin_rsd | 22-09-13 | 01:00

@Martin_rsd | 22-09-13 | 00:56
Zolang het volck mag stemmen, heeft het volck de illusie invloed te hebben.
Brood ende speelen zijn ook voorzien, dus opstand valt niet te verwachten.

Chiant | 22-09-13 | 01:00

@Martin_rsd | 22-09-13 | 00:56
Van welk groter geheel leiden zij bewust onze aandacht af? Waarom wordt onze aandacht bewust gestuurd naar een groot politiek theater in Micky Mouse land, wat mogen wij niet opmerken, wat is het gevaar waardoor we dom gehouden worden?

Martin_rsd | 22-09-13 | 00:59

@Chiant | 22-09-13 | 00:53
En wij trappen er allemaal in om het te volgen en er ons druk over te maken.... Ik vertrouw zulke spelletjes normaal gesproken niet, heel dit gedoe klopt niet, simpele domme mensjes bezig houden met telkens weer massaal voorgekouwde politiekinformatie.

Martin_rsd | 22-09-13 | 00:56

@Martin_rsd | 22-09-13 | 00:49
Klopt, is beter voor je bloeddruk en je hart, om je niet te laten meeslepen in discussies van een paar marionetten. Iedereen denkt aan zichzelf en wil belangrijk overkomen.

Martin_rsd | 22-09-13 | 00:54

En ja hoor, daar gaan we weer:
www.telegraaf.nl/binnenland/20406168/_...
vorige.nrc.nl/article2485856.ece
www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2010/2/...
De gemeenteraadsverziekingen staan weer voor de deur en dus laat de PvdA zich weer van zijn meest opportunistische kant zien. En het -kuddevolk- stemvee heeft het geheugen van een amoebe, dus zal de machtswellustige salonsocialisten belonen voor het hypocriete en visieloze opportunisme.

Cynisch genoeg is de JSF bedoeld om het landsbelang te beschermen, maar uiteindelijk verworden tot PvdA-vehikel om het te verkwanselen uit partijpolitiek belang.

Chiant | 22-09-13 | 00:53

@Smarties | 22-09-13 | 00:35
Ja, maar je maakt je zoals heel nederland druk om zaken waar je geen fuck over te vertellen hebt, en je besteed er nog tijd aan ook. Besef je zelf hoe politiek ziek we zijn in dit land? Kijk eens naar Belgie, hoe doen ze het daar? Een stuk beter kan ik je vertellen!!! Ik bedoel dit overigens positief, maar denk goed na waar je je druk om maakt en tijd aan besteed, of doe er iets aan in plaats van wijzen en negatieve kritiek, zoals bijna heel Nederland op dit moment.

Martin_rsd | 22-09-13 | 00:49

Onze politiek maakt ons gek en zorgt dat we als burgermannetje overal maar mee bezig zijn zonder dat we ook maar iets te vertellen hebben hier in Nederland. In Belgie hoor je geen mensen klagen, niets over bezuinigingen, terwijl onze zuiderburen ook een waardig EU lid zijn. Onze politiek maakt ons zelfs zo gek dat Belgie nu op de internationale ranglijst van voetbal talloze plaatsen hoger staat dan Nederland. Hoe lossen we heel deze shit op? Simpel. Belgie heeft al heel lang geen gezeik omdat ze tijdens een groot deel van de crisis periode geen regering hadden. Hoe kan dat? dat Belgie geen regering had? Omdat de stemmen evenredig verdeeld waren over alle partijen was geen coalitie te vormen. Dus, KLAPPEN dit kabinet, nieuwe verkiezingen en echt alsjeblieft niet allemaal op 1 partij stemmen, dan gaan we kapot door Brussel. 7 partijen met ieder 14% stemmen waardoor het jaren duurt voordat we een regering hebben, en we overleven deze crisis met gemak. Meer ook omdat we ons niet meer druk gaan maken om regeringsgezeik als er geen regering is!!!

Vertaal dit bericht naar uw eigen mening, en neem actie !! Met een kabinet, welke dan ook, bent u alleen maar elke dag bezig met het lezen / horen / zien van meningen van heel veel vreemde organisaties, we hebben in dit land heel die politiek niet nodig, en zeker niet al dat dagelijkse gezeik in elke krant / TV / Internet / Radio enz. eromheen.

Als we GEEN kabinet zouden hebben, weet u wat er dan gebeurd met Nederland???? HELEMAAL NIETS !!!! Geen EUROFIEL die ons iets aan kan en zou doen, geen oorlog die we bijstaan en geen natie die ons daarvoor op de vingers zou tikken, GEEN REGERING is de BESTE oplossing !!! En dat willen we toch eigenlijk allemaal????

Martin_rsd | 22-09-13 | 00:43

Die JSF kan me helemaal gestolen worden. Die kleine 5 miljard is nog niet eens de uitgave waar wij onder zuchten. Het is de jaarlijkse uitgave van de politici. Die nooit snijden in eigen vlees, en morgen weer een wetje verzinnen, waarvoor er een duur kantoor en 5000 man aan het werk moeten voor jaren, en via dat wetje bedrijven de nek om draaien omdat ze te innovatief zijn en Nederland misschien een koplopersrol geven? Nek omdraaien is beter. Wel met uitzonderlijke salarissen voor deze parasieten, het is tenslotte de creme de la creme die daar werkt. Ondernemers zijn uitschot. Ambtenaren zijn goed. Laten we eerlijk zijn. Zonder ambtenaren zouden wij nazies/ondernemers/op eigen benen staand, zijn. Dat moet je niet willen met zijn allen.
Die JSF gaat heus wel een keer vliegen. Het zijn de onkosten niet voor ons. 90 miljard aan zorg. Fileer dat maar eens, follow the money. Banken met een hoge hypotheek, follow the money. 2 Onderwerpen waar in mijn schatting al 20 miljard overheidsuitgaven per jaar kan worden bespaard. Hoezo bezuinigen, lasten verzwaren? JSF is een hobby vergeleken dit soort bedragen.

Smarties | 22-09-13 | 00:35

Er speelt nog iets met de JSF. In 2010 heeft de Amerikaanse legertop afspraken gemaakt met vertegenwoordigers van de toenmalige PvdA/CDA/CU regering over aanschaf van 37 JSF’s die atoomwapens moeten kunnen afwerpen.

www.ravage-webzine.nl/2013/09/21/pvda-...

ferry68718998 | 21-09-13 | 22:27

Ben wat r-en kwijt. IOS-7 hè.

mothersfinest | 21-09-13 | 18:37

Graaf van Egmont | 21-09-13 | 17:37 |
-
Onze Groningse vriend was er, al had hij 15 jaar terug nog een Arafatshirtje aan.
Nu schijnt hij de Grote Blonde Vriend Van Israël te steunen.
Het was niet al te druk, edoch was het pleintje annex parkje geheel gevuld, en liep het zelfs over.
Lieden van verschillende pluimage.
Arbeiders, wat bejaarden en een aantal ondernemerstypes.
Staal deed weer zijn best om de roze Plopkap onder de neus van zo simpel mogelijke types te duwen.
Vreemd dat ze dan als tegenwicht dat niet doe bij een wat elitairder en geleerde iemand, die er echt ook wel tussen zaten.
Maar dat griezelig proberen PVV-ers af te zeiken als simpel tokkievolk (die bij Geertje toch echt hun uitkering kwijt raken) moet zeker van de Televagijn.
Zag net op het Journaal dat de SP onder "demonstreren tegen de kabinetsplannen" vooral "zeg nee tegen de PVV" verstaat.
Dus vraag me af waar de mongeaulen zitten.

mothersfinest | 21-09-13 | 18:35

De JSF is een mooie bliksemafleider van de andere ellende die over ons heen wordt gestort die op den duur veel en veel erger is.

Moonwarrior | 21-09-13 | 18:23

Ja die parlementaire enquete is wel leuke tv. Dan komt die ene met die baard, van de muppetshow, Plasterk geloof ik ook. Altijd lachen.

mzh | 21-09-13 | 17:58

@Tsjernodebiel | 21-09-13 | 17:15
Je ziet tegenwoordig inderdaad overal van die windmolens staan. Terwijl die meer overlast geven dan kruisraketten.

VanBukkem | 21-09-13 | 17:57

zou het ze lukken om te gaan rekken tot na de gemeenteraad en EU verkiezingen ? geloof er niks van..

(c)ZWITSUL | 21-09-13 | 17:54

EigenVolkEerst | 21-09-13 | 13:51 | -8
Oranje wit blauw zijn de kleuren van de orginele nederlandse vlag,in de tijd is t om onbekende reden rood geworden.
Daar komt het oranje boven ook vandaan.

Bolletje Knok | 21-09-13 | 17:48

minimá-armezusvan.. | 21-09-13 | 17:38
Ja maar die enquetes zijn bedoeld om lessen te trekken voor de toekomst. Iedereen ziet het nu al fout gaan met die JSF, dus waarom trekken ze nu al geen lessen?

Graaf van Egmont | 21-09-13 | 17:40

tsja, 't zaakje stinkt.
gelukkig hebben we de parlmentaire enquete nog.
levert toch altijd weer vermakelijke televee op.

minimá-armezusvan.. | 21-09-13 | 17:38

mothersfinest | 21-09-13 | 17:26 |
Iedereen hier weet dat de Graaf zich thans in Frankrijk bevindt. Maar ik draag de protesten natuurlijk een warm hart toe. Hier ben ik op verlaten zolders naarstig op zoek naar achtergebleven guillotines, maar dat spreekt voor zich.
Hoe was de demo in Den Haag trouwens?

Graaf van Egmont | 21-09-13 | 17:37

Ze durven het kabinet niet te laten klappen omdat ze weten dat ze bij nieuwe verkiezingen zullen worden weggevaagd. Veel te bang om huidige en toekomstige baantjes te verliezen.

MacMiep.nl | 21-09-13 | 17:32

één ding is zeker. Er zijn in de loop der jaren een aantal politici heeeeeel erg rijk geworden van dit faalproject.

Arnold9638 | 21-09-13 | 17:28

Graaf van Egmont | 21-09-13 | 14:12 |
Nou dit waren wel weer de bekende koppen die er ook al bij het JFN en de NVU bij waren.
Maar die lieten het tenminste niet afweten vandaag.
Wie waren er van hier bij?

mothersfinest | 21-09-13 | 17:26

Nederland bukt gewoon voor de VS. Terwijl nog steeds niet duidelijk is wat die dingen nu kosten, laat staan over een periode van 10 jaar. Schandalig.

WillemWordtWakker | 21-09-13 | 17:23

Ik zou nog tegen de 2e kamer willen zeggen: Het gaat slechter dan slecht met Nederland. En het gezegde luidt, als je geschoren wordt moet je stil blijven zitten. MAAR dat is te moeilijke taal voor jullie he. Koop de Titanic maar dat past beter bij jullie

mzh | 21-09-13 | 17:16

@vanBukkem

Dat is geen vliegdekschip, dat is een windmolenpark. Daarmee malen we inkomende kruisraketten uit de lucht.

Tsjernodebiel | 21-09-13 | 17:15

Haha lachuhhh
Het eerste wapenfeit van die Januskop Sonder Fleugels zal zijn dat-ie het kabinet neerhaalt.
Gelukkig hoeft het kreng er niet eens voor te vliegen.

pennestront | 21-09-13 | 17:11

Ik zie de krantenkoppen volgend jaar al weer: "JSF schandaal"

mzh | 21-09-13 | 16:53

Voor de goede orde:
Geen hoofddoek in de zaal
Allemaal blanke mensen
En een één of ander PvdA tuttebol die zichzelf zo graag hoort praten en dus nog het komende uur aan het woord is. Maar geeft niet. Dat stemvee is allang geïndoctrineerd door Superikke Samsom.

Kamervraag | 21-09-13 | 16:45

Als pvv stemmer natuurlijk naar koekamp geweest en gelukkig met mij nog enkele duizenden. De berichtgeving van de staatsmedia over aantallen is zoals verwacht leugenachtig. Prima sfeer. Maar de (digitale) telegraaf schreef een uur geleden nog: "Wilders demonstratie loopt volledig uit de hand". Niks gebeurd, 1 man aangehouden, bij de extreem rechts demonstratie waren wel wat problemen, was verderop in de stad, heeft niks met Pvv te maken. En zo worden we overal mee verneukt. De tyfus voor de linkse media, en Quid natuurlijk.

nightwish | 21-09-13 | 16:44

De halve krijgsmacht word ontslagen en ze kopen dan een freaking faal toestel?

Real Dutch Meat | 21-09-13 | 16:27

@Bakito | 21-09-13 | 16:19
Oh god. Hoelaat ga je werken?

AbleArcher13 | 21-09-13 | 16:24

@Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 16:11
België ligt op de route naar Luxemburg, dus Brussel met de grond gelijk maken is welhaast onvermijdelijk...

VanBukkem | 21-09-13 | 16:21

Was vandaag DH, slechts lauwe reacties op JSF kritiek, redelijk veel response op de PVV standpunten maar pas bij "Rutte Rotop" deed iedereen mee.

BenHetZoZat | 21-09-13 | 16:21

Terwijl de PVV is blijven hangen in pak 'm beet 1933, toont de PvdA vooruitschrijvend uitzicht. Partij van de Anticipatie. +1

Bakito | 21-09-13 | 16:19

-weggejorist-

mzh | 21-09-13 | 16:13

Hahaha Parel die was goed

mzh | 21-09-13 | 16:13

Er hebben dus ongeveer 5000 man gedemonstreerd vandaag. Ik vermoed dat Ikea meer bezoekers heeft gehad.

Biff Eagleburger | 21-09-13 | 16:12

@VanBukkem | 21-09-13 | 16:03 |

Als we dan toch agressor willen spelen zou ik pleiten voor het annexeren van Antwerpen en het met de grond gelijk maken van Brussel...

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 16:11

Ik heb een integrale oplossing voor het garanderen van een adequate krijgsmacht met het juiste materieel.
.
We leggen bij wet vast dat elke militaire inzet besluitende politici (regering en controlerende kamers) de Nederlandse troepen aanvoeren vanaf de frontlijn. Dat lijkt me de beste incentive voor gedegen besluitvorming over omvang en materieel.
.
Want als we nu toch wel één ding geleerd zouden moeten hebben is dat wanneer het op eigen belangen aankomt, politici wel degelijk te activeren zijn.

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 16:07

Ja het budget is te laag voor te grote ambities. Het budget voor heel Nederland is te laag..

mzh | 21-09-13 | 16:06

Waarom is de VVD zo een warm voorstander van de JSF als betere toestellen te koop zijn?

Atheneauje | 21-09-13 | 16:06

@sinar2 | 21-09-13 | 15:52
Laten we Luxemburg annexeren!

VanBukkem | 21-09-13 | 16:03

@mzh | 21-09-13 | 15:52 |

Ik neem even aan dat deze voor mij bedoeld is. Ik denk dat het totale Nederlandse defensie budget te laag is.

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 16:00

@Blonde Arie | 21-09-13 | 15:47 |

Ik vrees dat wanneer die Nederlander gehecht is aan z'n vrijheid en welvaart die wel zal moeten. Voor deze discussie laat ik deze stelling verder even voor wat het is.
.
Ik denk dat veel Nederlanders zich voor elk soort oorlog wel laten gebruiken. We praten hier wel over de bevolking die zich inmiddels 80% van haar inkomsten door de overheid laat afnemen en vervolgens vraagt om meer door opnieuw PvdA, VVD, CDA, D66, CU, GL te stemmen. Autonoom denken lijkt een verloren kunst.
.
Het domme geloei over interventie in Syrië had ik overigens ook kunnen aanvoeren als onderbouwing voor deze stelling.

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:56

Het slimste zijn nog altijd de luxemburgers. Die laten hun verdediging gratis uitvoeren door de omringende landen en houden daardoor veel meer geld over om hun bevolking een goed leven te gunnen.

sinar2 | 21-09-13 | 15:52

Natuurlijk is Defensie belangrijk. Straaljagers ook. Maar deze jsf's zijn zo extreem duur dat er straks geen grondtroepen meer zijn door de ongedekte kosten. De technologie in die dingen gaat zo ver, dat is bijna niet voor te stellen. Kan veel goedkoper en net zo efficient. Voor een soldaat is er tegenwoordig bijna geen geld meer voor een paar nieuwe sokken heb ik begrepen. Dat is toch raar..

mzh | 21-09-13 | 15:52

Parel van het Zuiden | 21-09-13
In geval van oorlog, hoop ik dat u in ieder geval bij de eerste lichting richting front zit. Mag u zelf de prijs betalen voor dit soort stuitende kortzichtigheid.

En u denkt dat de Nederlander zich nog als kanonnenvlees laat gebruiken?

Blonde Arie | 21-09-13 | 15:47

Ook weer lekker over je graf heen regeren en de volgende kabinetten opzadelen met een financiele bleeder van jewelste. Degenen die het besluit tot aankoop hebben genomen zijn dan allang terecht gekomen in een comfortabel baantje in Brussel of een 'denktank' in de USA.

LeBron | 21-09-13 | 15:47

De PvdA sjaaltje mevrouw veegt de vragen op een hoop en doet wat blablabla....: de bek valt je open!

daytripper | 21-09-13 | 15:47

Overigens is het in mijn ogen volstrekt belachelijk dat een klein land als Nederland binnen Europa nog steen EN een luchtmacht, EN een zeemacht, EN een landmacht heeft. Beter zou zijn zich in een van die 3 te specialiseren. Gezien de ligging van ons land, lijkt me de Marine voldoende.

Blonde Arie | 21-09-13 | 15:44

De aalgladde Pvda koningin beleeft haar finest hour op nos.nl/nieuws/live/politiek24/.Right now . De afgevaardigden uit de provincie als makke schapen.

daytripper | 21-09-13 | 15:44

@frank87 | 21-09-13 | 15:19
Twee fregatten zijn geschikt om Tomahawks af te vuren, dus indien nodig zijn ze hier direct mee te bewapenen. Conventioneel of nucleair zijn ze dan in te zetten. De W80 waterstofbom is dan tot op 2500 km inzetbaar.

AbleArcher13 | 21-09-13 | 15:43

Ik ben hier zó klaar mee... Wordt tijd dat er eens gewoon wat normale mensen in de politiek komen die gewoon normaal kunnen denken en ECHT doen wat goed is voor het land.

2Little2Late | 21-09-13 | 15:41

Overigens vind ik zelf dat Nederland vooral moet investeren in de Marine en zodoende een grote vloot met een divers arsenaal aan langeafstandswapens moet onderhouden.
.
"A good Navy is not a provocation to war. It is the surest guaranty of peace."
- President Theodore Roosevelt -
.
Ik denk dat Teddy dat heel goed gezien heeft.

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:39

Het hele maffe aan dit hele debat is eigenlijk dat het hele proces van die aanschaf van die jsf (of niet)en de eerder genoemde financiele puinhoop eigenlijk word veroorzaakt door een niet aflatende stroom aan bezuinigingen.....

starbuck280 | 21-09-13 | 15:31

@frank87 | 21-09-13 | 15:19
Misschien hadden we destijds toch die 48 kruisraketten moeten nemen, toen ze nog in de aanbieding waren. Maar, andere vraag, wat is eigenlijk de reikwijdte van zo'n kruisraket? Ofwel kunnen we met zo'n kruisraket iedere willekeurige plek op aarde die we zouden willen, ik noem bijvoorbeeld een Brussel, raken?

VanBukkem | 21-09-13 | 15:31

@mzh | 21-09-13 | 15:21 |

Defensie is een van de primaire taken van een overheid (zelfs verankerd in de grondwet in tegenstelling tot vele andere overheidshobbies) en laat zich het best uitleggen als een lange termijn verzekering voor onze economische belangen en natuurlijk "kleine" zaken als soevereiniteit en vrijheid.
.
Daarnaast is het voor wellicht nieuws voor u, maar het totale defensiebudget is nog geen 0,8 procent van het BNP. Er zijn veel verstandigere besparingen te bedenken. Het niet aanhouden van afdoende defensiecapaciteit in dit tijdsgewricht is nationale suïcide.
.
In geval van oorlog, hoop ik dat u in ieder geval bij de eerste lichting richting front zit. Mag u zelf de prijs betalen voor dit soort stuitende kortzichtigheid.
.
PS van mij hoeft die 7 miljard trouwens niet persé naar de JSF, maar wel naar sterk luchtwapen.

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:31

Dat ding komt er toch wel; De PVDA laat het kabinet echt niet vallen nu ze er zo slecht voor staan in de peilingen en de kans dat de VVD draait op dit vlak acht ik uitgesloten.

Dit gaat m.i. momenteel meer om gezichts- en zetelverlies, dan om de JSF.

shindai | 21-09-13 | 15:30

T is een soort hobby of speelgoed voor de elite. Erbij willen horen. Grootheidswaanzin.

mzh | 21-09-13 | 15:30

Mensen, die paar straaljagers zijn een grap als iemand straks de garantstelling voor Griekenland gaat opeisen.

Die JSF komt er toch wel, het enige wat ik me echt afvraag is wie um nu eigenlijk zo graag wil hebben...

Flipus | 21-09-13 | 15:26

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:07 |

Wanneer het straaljager-debat is afgerond (If ever) kunnen we verder met de onderzeeboten. Die kosten ook duur kwa geld.

Smaalpapil | 21-09-13 | 15:24

Even serieus, die straaljagers gaan ongeveer 7 miljard kosten. 7 miljard = 7.000 miljoen. 7.000 miljoen gedeeld door zo'n 12 miljoen belastingbetalers = 600 a 700 euro per belastingbetaler.(excl. onderhoudskosten etc.) En dat in tijden dat de meeste mensen al in de schulden zitten. Gevolg: nog extreem veel meer bezuinigingen. Als de jsf doorgaat zal het voor een komend kabinet bijna onmogelijk worden om burgers weer meer te gaan laten consumeren om de economie aan de praat te krijgen.

Vergelijk het met iemand die geen werk heeft maar toch een mega dure nieuwe auto/jsf gaat kopen.

mzh | 21-09-13 | 15:21

@Supermatthijs | 21-09-13 | 15:17 |

Ik weet niet of u in uw opzet slaagt. U komt op mij doorgaans over als een geslaagde karikatuur van de gevestigde politiek. Behoorlijk overbodige inspanning trouwens daar de politici zelf al zelden het nivo van karikatuur ontstijgen...

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:20

Smaalpapil | 21-09-13 | 14:59 |
It’s not called a joy stick for nothing. :)

Blonde Arie | 21-09-13 | 15:19

@VanBukkem | 21-09-13 | 14:53
Ik zou die JSF eerder vervangen door kruisraketten. Dan heb je het vliegdekschip ook niet meer nodig.

frank87 | 21-09-13 | 15:19

Wat is die Pvda toch een zeldzaam grote kutpartij! Het valt met geen pen te beschrijven wat die rode club dit land gebracht heeft: doffe ellende en het gaat maar door. Welhaast iedere (middel)grote stad wordt feitelijk bestuurd door dit sosjalistische gajes.

Ik walg van al die geestelijk beperkte aanhangers in die zaal.
En let op. Nu nog 10+ zeteltjes in de peilingen maar voorafgaand aan de eerstvolgende verkiezingen zullen NPO en MSM álles in het werk stellen om de Pvda weer stevig in het zadel te hijsen. En dat gaat wederom lukken.

Verder niets nieuws.

Ad Fundum | 21-09-13 | 15:19

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:14 | + 0 -

Weet ik Parel, maar het topic gaat over de PVV verzetsdaad, de Pvda en de JSF. Vandaar mijn insteek. Een beetje de Greet gelovigen belachelijk maken, ik doe dat graag.

Supermatthijs | 21-09-13 | 15:17

@Supermatthijs | 21-09-13 | 15:10 |

Ik weet hoe Geert tegen defensie aankijkt en wat mij betreft ziet hij dat verkeerd. Niet dat ik helemaal inzie waarom zijn standpunt nou zo heel relevant is voor het mijne. Ik deel heel veel van Geert's standpunten namelijk niet.

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:14

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:07 | + 0 -

Ja maar volgens Geert liggen onze oudjes in hun poep omdat we het geld hieraan uit geven.

Supermatthijs | 21-09-13 | 15:10

Wat is het toch een heerlijk fenomeen, die aankoop van een gevechtsvliegtuig...
.
Hetzelfde domme, naïeve volk dat de noodzaak van defensie in deze gevaarlijke tijden ontkent, tegelijkertijd schreeuwt om interventies in oplaaiende conflicten, en geen idee heeft van de krijgskunsten, kakelt alsof het een lieve lust is.
.
Want JSF of een ander type gevechtsvliegtuig, het werkelijk schokkende element van dit kabinetsbesluit is dat men denkt dat 37 gevechtsvliegtuigen een adequaat luchtwapen kunnen vormen. Voor een oorlog oefenen of die daadwerkelijk uitvechten betekent verliezen kunnen opvangen en dus voldoende aantallen.
.
Maar goed, de Nederlander weet dingen, omdat ie over het algemeen een diepgaand historisch besef heeft en zich informeert over de ontwikkelingen in de wereld. *Proest*

Parel van het Zuiden | 21-09-13 | 15:07

@ @ Supermatthijs | 21-09-13 | 15:01 | + -2 -

De koekamp was afgeladen met 'Kazen de Vies'. Hartverwarmend !

Guy Fawkes | 21-09-13 | 15:07

@Smaalpapil | 21-09-13 | 14:37 |
Als de PvvdA het niet doet dan moet een PVV'er dat maar doen.

ProAsfalt | 21-09-13 | 15:07

Ik krijg ondertussen stevige diarree aanvallen , als het weer over die paar KUT vliegtuigen gaat ... Durf gxxxxxxxomme een beslissing te nemen . Vraag anders aan Brussel wat hun voorkeur is ... Is misschien goedkoper , als zij op een gegeven moment besluiten dat nl rechtstreeks onder hun bestuurd wordt . En dan weer denken dat JSF toch niet zon goed idee was r

sparrow | 21-09-13 | 15:04

Guy Fawkes | 21-09-13 | 14:56 | + 0 -

Maar de hamvraag is natuurlijk: Heb je Kaas gezien ?

Supermatthijs | 21-09-13 | 15:01

Blonde Arie | 21-09-13 | 14:52 |

Straaljagers zijn duur en hebben sexappeal. Je gaat niet bij het leger om te spelen met speelgoed dat je zelf ook wel kunt betalen.

fredoneverything.net/Air%20Power.shtml...

Smaalpapil | 21-09-13 | 14:59

@Ageless | 21-09-13 | 14:03
Voor 40 dollar is die adviseur wel betaald die je vertelt dat je gewoon een radar moet kopen die NIET van Lockheed is.

frank87 | 21-09-13 | 14:58

Net terug van de Koekamp. Ludieke, ongedwongen bijeenkomst met een heerlijke relaxte sfeer. Toetje was de ME die charges tegen die AFA mongooltjes uitvoerde. Genieten vanaf de eerste rij. Dank U wel politie & ME Den Haag. U gaf ons NL-ers een kers op de taart !

Guy Fawkes | 21-09-13 | 14:56

Het gaat hartstikke goed in dit land. Bij de PVV demonstratie liepen hooguit een paar duizend mensen, bij de SP demonstratie idem dito. Het gros van het volk vindt het allemaal wel best. Tot zover de participatie drift van de Nederlander.

Borrelende Boris | 21-09-13 | 14:54

@frank87 | 21-09-13 | 14:47
Kunnen we dat vliegdekschip dan niet zo construeren dat er een C-130 Hercules op kand landen? Dan hebben we die JSF's ook niet meer nodig...

VanBukkem | 21-09-13 | 14:53

De Joint Strike Fighter is onderhand een Joint Strop Fighter geworden. Bovendien is een bemand vliegtuig al lang niet meer nodig.

Blonde Arie | 21-09-13 | 14:52

En zo is de jsf een compleet fictieve trekpop, speelbal om aan het hele land te laten zien wie van de VVD of den PvdA het hardste de ander zijn anaal moet likken.

En u en ik zijn allen genaaid, de vraag is hoe lang laat u zich nog naaien?

trippert | 21-09-13 | 14:49

@Tsjernodebiel | 21-09-13 | 14:17
Oh... Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, dat we een vliegdekschip gingen bouwen. Want zeg nou zelf, niks maakt meer indruk op een -ons onwelgevallige regering- wrede dictator dan een vliegdekschip aan de horizon.

VanBukkem | 21-09-13 | 14:48

@VanBukkem | 21-09-13 | 13:54
Als het mooi weer is, niet waait, en het vliegdekschip ongeveer even hard vaart als het vliegtuig.
Dat laatste is niet zo snel, want de software is nog niet klaar om sneller te kunnen.

frank87 | 21-09-13 | 14:47

Erger dan Balkenende, die SCHEIT had aan het EU referendum kan het niet.
Die kaffer heeft de trend gezet...
Ohjee ik gebruik het woord kaffer

Torquemada | 21-09-13 | 14:44

Ik bespeur een trend, iedere minister van BuZa van de afgelopen 10 jaar, incluis onze premiers likken openlijk kont bij de VS. Kennen jullie de blik nog van Jan Peter op bezoek in het witte huis bij Bush met Jaap de Hoop Scheffer? Ik schaamde mij kapot, maar het gebeurt nog steeds. Ruggengraatloze volksvertegenwoordigers zijn het, niemand heeft de ballen om te zeggen "better save than sorry". Als er betere en goedkopere alternatieven zijn is het onbehoorlijk bestuur, en dan druk ik mij mild uit, om toch de JSF erdoor te drukken.

botteslopert | 21-09-13 | 14:41

BarneyBoner | 21-09-13 | 14:35 | + 0 -

Als je nou eens niet met je kop in je hol had zitten luisteren had je begrepen dat hij een hele redelijke visie gaf van wat er aan de hand is in dit land.

Supermatthijs | 21-09-13 | 14:40

@EigenVolkEerst | 21-09-13 | 14:31
Zeg dat dan meteen. Kaalkopjes zijn nooit gewenst.

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 14:40

ProAsfalt | 21-09-13 | 14:22 |

Goh. Ben je nu al van plan te gaan inlezen?

Moutarde apres le diner de cons.

Smaalpapil | 21-09-13 | 14:37

Wat een lulverhaal houdt die Asscher weer. Allemaal lulverhalen waar ze zich niet aan houden. Alleen maar leugens. Manmanman hoe kun je nog goed slapen met al dit gelul. Denk je zelf dat er nog iemand is die jou gelooft?

BarneyBoner | 21-09-13 | 14:35

@Graaf van Egmont | 21-09-13 | 14:07
Met de dreiging van Sharon Dijksma in het laadruim van een C-130 Hercules leggen we iedere vijand onze wil op. Dus waar praten we eigenlijk over?

VanBukkem | 21-09-13 | 14:33

Eigen schuld, dikke bult. Mensen die op mannen met kaal haar stemmen verdienen niet beter.

Smaalpapil | 21-09-13 | 14:32

Ik ben tegen de Jihad Shit Fyra, maar ik kan wel begrijpen waarom die zin uit het rapport moest. Ze kunnen nu claims verwachten van de overige aanbieders en verwachten dat ze de hele aanbiedingsprocedure nu opnieuw moeten gaan doen, omdat het tegen de Europese aanbestedingsregels is.
Ik denk dat de rijdende Fyra aan het einde van het liedje niets was vergeleken met dit faalpoject.

Kees8374 | 21-09-13 | 14:32

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 14:06 | + 2
Ik zeg niet dat er iets mis is met de prinsenvlag, ik zeg alleen dat er iets mis is met waarom het gebruikt wordt. De prinsenvlag zie je ook vaak bij NVU demonstraties, ik hoop dat die jongens er nu niet tussen lopen.

EigenVolkEerst | 21-09-13 | 14:31

Luister liever eens naar hem ipv. op dat knopje te drukken omdat je mijn nick ziet.

Supermatthijs | 21-09-13 | 14:30

We worden lekker in slaap gesusst door Asscher.
Ga maar lekker slapen.
En het PvdA volgt graag, alles voor een baantje bij die club.

Kamervraag | 21-09-13 | 14:29

Goed onderwijs ?? waar heeft die Asscher het over?? Hij bedoelt zeker het onderwijs in Belgie

vhKarelkruizenruiker | 21-09-13 | 14:29

Zuurteregelaar | 21-09-13 | 14:22 | + 0 -

Een redelijk verhaal zonder allerlei poeha. Een verademing dus.

Supermatthijs | 21-09-13 | 14:25

Sjonge wat een slappe praat van die Asscher.

Zuurteregelaar | 21-09-13 | 14:22

Wie heeft een concreet overzicht wat diverse jachtvliegentuigen kunnen en wat de overlevingskans is wanneer deze tegen elkaar opnemen?
Vreemd maar anderzijds niet verrassend hoor ik geen enkele politici hierover spreken.
Doen de levens van onze piloten er wel toe?

ProAsfalt | 21-09-13 | 14:22

Op korte termijn zijn er weer nieuwe verkiezingen, dus ...
Kamervraag | 21-09-13 | 14:13
En dan stemmen die lui gewoon weer VVD omdat die weer beloftes maakt en iedereen er weer vrolijk intrapt.

Moonwarrior | 21-09-13 | 14:21

www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/...

De Amerikanen studeren er op om minimaal 350 SAAB Gripens te kopen. Zogenaamd om de T-38’s te vervangen maar deze zin in het artikel verdient de aandacht:
“Beyond that, a source close to USAF leadership notes that “it is not a long step to an affordable air defense fighter to replace (Air National) Guard F-15/F-16 units.”

Officieel kunnen ze het niet zeggen vooral niet omdat het de goedgelovige bondgenoten tegen het hoofd zou stoten maar klaarblijkelijk wil men toch echte betaalbare fighter capaciteit binnen de USAF.
De ANG is bij alle grote oorlogsmissies aanwezig. Dus dit is een belangrijk signaal.

schweinhaxe | 21-09-13 | 14:20

@VanBukkem | 21-09-13 | 13:54 | + -1 -

welk vliegdekschip?

Tsjernodebiel | 21-09-13 | 14:17

Feynman | 21-09-13 | 14:04 |

Fijn om u weer te zien/lezen al hier... u werd gemist.

CornholioNL | 21-09-13 | 14:15

Je zal maar op de VVD hebben gestemd omdat je gemanipuleerd bent door de media. Vooruit, foutje, maar volgende keer je verstand gebruiken en niet klakkeloos de publieke omroep volgen. Op korte termijn zijn er weer nieuwe verkiezingen, dus ...

Kamervraag | 21-09-13 | 14:13

Weg met de JSF!

Tukker69 | 21-09-13 | 14:13

EigenVolkEerst | 21-09-13 | 14:00
Oranje wit blauw verwijst naar de Afrikaanders en de Afrikaanse Boeren. "Oranje, blanje bleu"

Graaf van Egmont | 21-09-13 | 14:12

Johannes Spekman is trots op het kabinet, iets met incapabel..

TimoteoGrimbundecimo | 21-09-13 | 14:12

de vuile werkloze | 21-09-13 | 14:10
Want die Saab is het ENIGE vliegtuig wat ze hebben. *proest*

bottlebaby | 21-09-13 | 14:11

Dogfight?

Dat is niet besteed aan de JSF.

ProAsfalt | 21-09-13 | 14:11

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 14:06 wel eens een bezoekje aan de oude Carlsberg brouwerij in Kopenhagen overwogen?

CynicalBastard | 21-09-13 | 14:11

Is het weer de schuld van de PVV? PVDAFBRAAK?

ron78 | 21-09-13 | 14:11


De rekenkamer schrapt zinnen uit het officiele eindrapport en toch worden de geschrapte zinnen op hun eigen website publiek gemaakt? Dan lijkt het er wel heel sterk op dat de algemene rekenkamer een actieve politieke rol wil spelen in dit dossier.
.
Het college bestaat uit een pvda' ster, een sp' er en een vvd lichtgewicht.
.
Het is een nog niet eerder vertoond geval van activisme van de rekenkamer. In dit geval kan ik het er volmondig mee eens zijn. Uit afkeer van dit rariteitenkabinet en vanwege de belachelijke aankoop van een toestel dat veel te duur is, niets kan en een ongehoorde impact heeft op de defensieorganisatie.
.
De rekenkamer heeft als hoog college van staat de taak om toe te zien op zuiverheid van besteding van middelen en controle of gestelde doelen met die middelen ook haalbaar zijn. Het zou mooi zijn wanneer het college ook eens een aantal andere brisante dossiers zou opduiken. De manier waarop we de euro in zijn gerommeld, de redding van de banken ten koste van de belastingbetaler, het zorgdrama, de open gaten in de belestingheffing en toeslagen.
.
En dan net als in dit dossier ook een paar zinnetjes lekken. Vlak voor een partijcongres, dat precies over het gefileerde onderwerp gaat.
.
De vraag is: is dit een aanslag op het kabinet of een aanslag op DiederIK?

gooi en smijtwerker | 21-09-13 | 14:11

*stoeltje uit klapt en geniet van het politieke landschap*

bottlebaby | 21-09-13 | 14:10

-weggejorist-

de vuile werkloze | 21-09-13 | 14:10

@kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 13:46
De enige goede beslissing die ze nu nog kunnen nemen is uit het kabinet stappen.

Che_cuevara | 21-09-13 | 14:10

Natuurlijk moet de boel belazerd worden,teveel blijft er aan de strijkstok hangen,het Zweedse toestel was voor de zelfde prijs te leveren geweest
en dan +/- 85 toestellen met allerlei extra,s zoals onderdelen, piloot opleidingen, service enz. En dit toestel vliegt al.
Maar nee hoor,het schorem beslist weer anders,wat een zakken wassers!
Die JSF zal vele malen duurder worden als deze afgeleverd wordt,als ie ooit afgeleverd wordt.

baanaru | 21-09-13 | 14:07

Opflikkeren met die hele politieke poppenkast.
Voor een jaar of 10 een zaken kabinet en over 10 jaar slechts enkele partijen toestaan.
Opzouten met dat stel beroeps leugenaars die er alleen maar voor zichzelf bezig zijn en echt niet voor ons burgertjes.

Dat lucht op.

in de hinterklappe | 21-09-13 | 14:07

Verkiezingen,ze komen er weer aan.

ron78 | 21-09-13 | 14:07

VanBukkem | 21-09-13 | 13:54
Ja dat kan de JSF. Althans de uitgeklede versie met zonder software dan. Met de software zal het al onmogelijk zijn het vliegdekschip te vinden. Het is dus beter dat de US Navy gewoon bij zijn Avengers blijft.

Graaf van Egmont | 21-09-13 | 14:07

@EigenVolkEerst | 21-09-13 | 14:00
Ik was laatst in een kerk waar het plafond beschilderd was met kleine swastika's.
Omdat een andere partij misbruik maakt van een kleur of symbool, is de kleur of het symbool in kwestie zelf fout?

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 14:06

De eerste vlucht was 15 December 2006. Ruim zes jaar later 15 februari 2013 heb ik een voortgangsrapportje opgedoken van die gekke Janks zelf. pogoarchives.org/straus/ote-info-memo-... Wij proberen de J Shit Fyra af te kraken, zelf doen ze dat een stuk beter. Ik verwijs u gemakshalve even naar blz 27.

1) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren door gebrek aan volwassenheid.
2) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren doordat de informatie voorziening aan de piloot faalt.
3) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren door
ongeteste en ongekeurde schietstoel
4) Piloot gaat dood en vliegtuig ging verloren door gebrek aan een voorziening als de schietstoel in het water land
5) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren doordat je de enkelwandige brandstoftank niet kunt inspecteren
6) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren doordat niet bekeken is de piloot vanuit zijn stoel wel bij alle knopjes kan en alle schermpjes tijdig kan lezen.
7) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren doordat er nog geen rekening gehouden is met bliksem
8) Piloot gaat dood en vliegtuig gaat verloren doordat het ongebruikelijk is onderdelen te testen voordat ze gemonteerd worden.

Maar helaas, hoe duur dat ding ook gaat worden, we kopen m. Dit is het enige alternatief die kernwapens kan gooien. Dus die discussie hadden we in de achterkamertjes eerst moeten afkaarten. We hebben beloofd paddenstoelen op onze medemens te kunnen gooien, daar willen we dik voor betalen en niet over onderhandelen, laat ik dat even uitleggen.

Gelukkig heeft P&W Frans Timmermans even met twee quotes kunnen confronteren dankzij Wikileaks. In 2007 gooide de politieke amoebe even onze hele onderhandelingspositie in de gierput door te stellen dat een ander toestel onbespreekbaar was en te stellen dat we al voorbij het "point of no return" waren. Niet op een onnozele borrel, maar ten overstaan van de Amerikaanse Ambassadeur.

Ik wens iedereen veel plezier met het theater waar de PvdA haar gemeenteraadsverkiezingen mee gaat oplichten

Feynman | 21-09-13 | 14:04

"The Japan Defense Ministry has reservered a budget of US$40 for the first step in 2013 to support the hightech Japanese industry to develop radar which will be capable of detecting and tracking stealth aircraft."
Gut, een hele 40 dollar? Genoeg voor een vergadering van 8 man bij Starbucks, dan zeker?

Ageless | 21-09-13 | 14:03

Goed bezig PvdA!

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21908720/__Harder_werken_gaat_steeds_minder_lonen__.html

Parsons | 21-09-13 | 14:02

En stel even, we hadden de JSF al. Dan zouden we Assad kunnen dreigen er wel 4 op hem af te sturen, als ie niet oprot. Wetende dat ie er maar 1 hoeft neer te halen om de Nederlandse economie 10 jaar naar de filistijnen te helpen, schijt ie dan waarschijnlijk in z'n broek van het lachen in plaats van van de angst.
We kopen er niet genoeg.

CynicalBastard | 21-09-13 | 14:02

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 13:54 | + 6
Ik ben PVV stemmer. Alleen ik associeer de Oranje-blanje-bleu vlag met de NSB en andere extreemrechtse groepen.

EigenVolkEerst | 21-09-13 | 14:00

-weggejorist-

donjon | 21-09-13 | 13:57

Al 122 topics (www.geenstijl.nl/fastsearch?query=jsf&... ) zijn we aan het zaniken over dat stomme vliegtuig. De enige die er beter van worden zijn de paarse broeken van NewsMedia.

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 13:56

dat argument van 'we hebben er al een miljard inzitten, we kunnen niet meer terug' is natuurlijk te idioot. Weg is weg, gooi niet nog meer in een bodemloze put

kees1960 | 21-09-13 | 13:54

@EigenVolkEerst | 21-09-13 | 13:51
De PVV staat tenminste ergens voor. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar zij zullen niet vandaag zeggen tegen de Islam te zijn, om morgen bouwvergunningen voor moskeeën uit te delen. Daarvoor verdient de PVV waardering.

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 13:54

Kernvraag in deze kwestie is en blijft natuurlijk; kan dat ding nou wel of niet op een vliegdekschip landen?

VanBukkem | 21-09-13 | 13:54

En tegen de tijd dat Lockheed ze bijna af heeft gaan de dan zittende linkse coalitiepartijen (onvermijdelijk immers, in Neederland) ze verplichten om alle Nederlandse F-35's slechts van gerecycled materiaal te produceren, om vervolgens hard te gaan klagen dat het ding zo duur geworden is en zo onbetrouwbaar blijkt ....

CynicalBastard | 21-09-13 | 13:53

Oranje wit blauwe vlaggen bij de PVV demonstratie, dat is dan weer jammer.

EigenVolkEerst | 21-09-13 | 13:51

Afschrijven die rommel en als de buikpijn over is, gewoon iets bestaand kopen van een bondgenoot. De politiek graait over de bodem van de samenleving om vervolgens het geld zo de lucht in te gooien.

Ik was in Haren | 21-09-13 | 13:50

Nederland is ook op het hoogste niveau een rubberentegelmaatschappij geworden: niemand durft risico's te nemen of zijn nek uit te steken, bang om van het pluche afgesneden te worden.

Zeg nee of ja tegen die JSF en ga de economie redden.

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 13:49

Dat deze faaljager maar de ondergang van dit kabinet mag betekenen... is ie toch nog ergens goed voor geweest.

CornholioNL | 21-09-13 | 13:49

Wel relaxed hier vandaag zonder al die babyboomers.

kicktherabbit | 21-09-13 | 13:48

Neem eens een beslissing, al dat vergaderen, polderen, stemmen kost ook heel veul belastinggeld.

kapotte_stofzuiger | 21-09-13 | 13:46

Verkiezingen. Bring it!

Godsammekraken | 21-09-13 | 13:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken