Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HOW TO: leven van uitkeringen en toeslagen

"Arm bestaat hier in Nederland absoluut niet", aldus een Bijlmeriaanse uitkeringsmevrouw bij De Vijfde Dag die zoveel uitkeringen en toeslagen krijgt dat ze niet eens meer weet hoe ze allemaal heten en waar dat staatsgeld allemaal vandaan komt. Op de vraag of ze zou werken als ze niet ziek was heeft Merediet moeite haar lach in te houden. Haha, nee, natuurlijk niet. En ze heeft groot gelijk. Waarom zou ze? Ze heeft ruimschoots geld om eten te kopen, gewoon bij de Albert Heijn, en kan heerlijk leven van het omgekeerde belastinggeld. Voor context omdat we toch absoluut moeten weten dat er ECHT WEL armoede is in Nederland de hele reportage hierrr. Jammer dat Merediet als praktijkvoorbeeld die hele stelling lachend wegwuift.

Reaguursels

Inloggen

Eerder klagen over onze werkgevers dat de verhouding niet klopt ten opzichte van mensen in de bijstand.

Ra-ra waar zijn al die flappen.

svdb | 13-09-13 | 15:35

Aangezien ik niet zo goed Nederlands spreek typt iemand anders dit voor mij. Jullie hebben echt geen idee... Ik woon al jaren in de Bijlmer en natuurlijk zitten er uitvreters bij! Maar dat zal je onder de blanke bevolking net zo goed hebben.. Deze mevrouw is zeer ernstig ziek, het is misschien niet te zien, maar beter worden zal ze nooit. Ze simuleert de ziekte dus absoluut niet. Ik snap dat mensen graag over dit soort situaties oordelen, alleen nieuws en zeker geenstijl is nooit objectief.... Dus oordeel niet te snel ajb

swasooz | 13-09-13 | 11:46

Ze kan noit meer werken. Ze wort niet meer beter. Kanker en een immuunziekte....

swasooz | 13-09-13 | 11:36

Alleen in mijn buurt weet ik al een stuk of 5 kantoorpanden gevuld met mensen die denken dat een kop koffie drinken met dit soort mensen en eventueel een stukje schrijven gelijk staat aan een reguliere baan!

AI2Tek | 13-09-13 | 09:38

 
De sneue types in het item zijn voornamelijk de mensen met een paar hersencellen minder. De donkere mevrouw ziet er goed doorvoed uit en weet zich goed te uiten. In haar geval zou ik het ook zo doen, een leuke baan krijgt ze toch niet dus dan lekker genieten.
 
Neemt niet weg dat het weer een belachelijke situatie is dat de belastingbetaler hiervoor moet kromliggen.

En die SP-er praat vanaf 36:50 praat weer totale onzin.
 

 

Rebellis | 13-09-13 | 09:14

En waar is de vader van die twee dochters? Precies. Cultuur, hè!

Boer in 020 | 13-09-13 | 08:23

Laat Me het even anders Zeggen ...

I am not a fucking racist I Just Don't Want You Here !!!

FailingHumanity | 13-09-13 | 01:48

Ik heb 2:07 min gekeken .. GVD discriminatie ... echt Fuck... Luister..

IK als Blanke Nederlandse Man met een Betere fucking opleiding 33 Jaar Die Wil Werken..

Heb nu MINDER geld te besteden dan iemand van een buitenlandse afkomst uitkering trekker, Gewoon om dat de regering knuffel knuffel Geef Geld aan fucking iedereen die niet Nederlands of anders gekleurd is...

Dit is fucking waar hoor....

Want anders is het racisme *kuch*

Heeyyy Bastards Trek eens een woordenboek open..

Racisme is ons Recht, Jullie politieke eikels..

Het betekend gewoon dat wij trots zijn op ONS volk...

DANM IT..
Waar is mijn schoen poets...
Bruin of zwart dan krijg ik meer geld van minister mark klaas..

FailingHumanity | 13-09-13 | 01:44

Hier kan ik nou zo ongelooflijk boos van worden. Ik me maar de pleuris werken, geen toeslagen maximale huurverhoging ieder jaar dankzij Blok. Geen hulp bij het aflossen van schulden. Ga zo maar door. Als je werkt laat de overheid je keihard vallen, en ondertussen maar mijn belastinggeld innen om luie werkelozen te financieren.

Kededian | 13-09-13 | 01:14

langdurigheidstoeslag.

een langdurigheidskorting zou beter op z'n plaat zijn

Ir. Wilhelmus | 13-09-13 | 00:04

"een interessant dilemma"

alsof ze het godverdomme voor het eerst ziet

Ir. Wilhelmus | 13-09-13 | 00:03

De SP staat voor Slachtoffer Partij.
Bashen die handel.

Bopje | 12-09-13 | 23:24

Probleem hierbij is als je niet van prive houdt kun je meer dan plenty geld krijgen voor de gekste dingen (je zou er een studuie aan kunnen wijden), en sommige mensen doen dat ook zullen dus nooit meer werken, gewoon omdat het kan. We moeten af van al die potjes hiervoor en darvoor gewoon 1 uitkering en daarmee is de kous af. ook voor werkende gewoon loon gebataald zoveel belasting en wat overblijft is voor jou. aan het eind van jaar ff alles laten vergelijken en daarmee is kous af als die uitzonderingen moeten overboord , maakt leven stuk eenvoudiger.

Umberto die trotzoni | 12-09-13 | 23:22

@wakkere_nederlander | 12-09-13 | 22:25
Is ook zo, in de ogen van de overheid behoren vrouwen net als allochtonen tot de "zwakkeren" van de samenleving.
Hoe vaak lees je niet bij een leuke vacature dat vrouwen en allochtonen de voorkeur krijgen in de sollictitieprocedure?

Slipsnifter | 12-09-13 | 22:43

@HetMannetje! | 12-09-13 | 15:18
Ik heb ook de neiging te denken dat vrouwen het hier in NL beter hebben dan mannen. Zeker als het op recht op bijstand of toezicht van kinderen gaat.

wakkere_nederlander | 12-09-13 | 22:25

Dit roep ik al jaren, guttmenschen zeggen dan boos dat ik onzin loop te verkondigen en dat er wel degelijk een hoop armoede is in nederland en dat ik mag hopen dat nooit mee te maken.
Ik vraag me wel eens af van welke planeet die mensen komen.

Slipsnifter | 12-09-13 | 21:40

@blinde kip | 12-09-13 | 15:14
Hallo! Werken en Surinamers was jarenlang een onvoorstelbare combinatie - en is dat vaak nog steeds. Zie voorbeeld in dit filmpje.

Wijze Uil | 12-09-13 | 20:38

Mensen met uitkeringen het stemrecht ontnemen, de oplossing is zo makkelijk. Je krijgt hem weer terug als je weer gaat werken en iets doet voor de samenleving.

realiteitswaanzin | 12-09-13 | 20:28

Mozeskriebels | 12-09-13 | 19:35 | + 1 -
Je leest teveel Geen Stijl.

TypischTypetje | 12-09-13 | 20:19

Mortimerr | 12-09-13 | 19:33 | + 2
Nee. Gewoon Nee.

TypischTypetje | 12-09-13 | 20:17

En dan nog wat, al die kinderen die deze koeien voortbrengen en wij met zijn allen sponsoren, die komen later ook nog even bij je langs om in te breken of je te beroven.
We faciliteren de boeven van morgen, lang leve de multi culti, lang leve de EU, fuck de oorspronkelijke bewoners.

Mozeskriebels | 12-09-13 | 19:35

Het fundamentele punt is dat de mensen door de verzorgingsstaat iedere eigen verantwoordelijkheid word ontnomen.
.
En dat leid weer tot "staats junkies" die hun hand ophouden bij de overheid en niet meer voor hun zelf kunnen zorgen. Ook word natuurlijk ieder eigen initiatief ontnomen.
.
En het trieste is dat hard werken word gestraft in de vorm van meer belasten.
.
Wat is het nut nog om avonds een cursus te volgen om je positie te verbeteren. Als je toch geld van de staat krijgt zullen veel mensen niet meer het initiatief nemen om zich in te spannen om hun positie te verbeteren.

Mortimerr | 12-09-13 | 19:33

Ja tuurlijk! Iemand armoede laten definiëren die (letterlijk) vetgemest is met het geld wat ik potverdomme verdient heb door keihard te werken.
What the fuck, ik voel mij als een pony die door z'n hoeven zakt omdat ik heel de dag een dik wijf op mn rug mee moet zeulen!! Wacht ff... was daar laatst... laat maar. Links vertroeteld deze mensen, zichzelf prijzende met de illusie dat ze arm zijn. Onder het mom van argumentum ad lazarum worden de formulieren van nóg meer bijstand goedgekeurd terwijl de hardwerkende medemens de ene na de andere lastenverzwaring voor de kiezen krijgt.

En het meest absurde is: zij die werken schreeuwen, roepen, ja soms wanhopig op de knieën de beblaarde eelthanden opheffen om aan te geven dat het genoeg is worden bunkerhard genegeerd. Boeven zijn het.

*Boondock Saints aanzet*


Fransekaas | 12-09-13 | 19:19

Sven_84 | 12-09-13 | 19:05 |
Drogredenering. Voor het minimale en een hoop gezeik gaan, en dat ook krijgen is de realiteit. Mensen die kunnen, doen het. Meer graaien that is.

TypischTypetje | 12-09-13 | 19:18

Ik erger me helemaal kapot dat we moeten betalen met zijn allen voor volk wat hier helemaal niet hoort te wonen, die nooit enige positieve bijdrage aan ons land heeft gegeven en dan loopt te mekkeren dat alles hier zo lekker is, ja natuurlijk!
Waar deze gekken vandaan komen krijg je niks als je zo'n instelling hebt, en hier worden ze aan alle kanten geholpen want ze zijn zo zielig.
En dan aan de andere kant een zzp'er die nu weinig werk heeft en nergens op terug kan vallen, die mag dan lekker naar dit filmpje kijken van een volgevreten buitenlandse vrouw die nog nooit een poot heeft uitgestoken om geld te verdienen en alleen kinderen van tien verschillende vaders op de wereld zet die vervolgens ook geen fuck gaan uitvreten hier.
Ik kan niets meer voelen dan intense walging en afkeer als ik deze mensen hoor en zie, met die dikke volgevreten koppen en de chronische krijgklauw die altijd uitgestoken is.
En alle toeslagen op het maximum terwijl iemand die net iets meer dan het minimum verdiend geen ene fuck krijgt en aan het einde van de rekening nog minder overhoud dan zo'n geïmporteerde parasiet.
Bah!

Mozeskriebels | 12-09-13 | 19:16

Dit is precies wat me hier stoort....... hoe lager je inzet, hoe hoger je toeslag... inzet word bestraft......

Sven_84 | 12-09-13 | 19:05

En het kabinet wil dus dat dat soort mensen een sociale huurwoning mogen bewonen en werkenden niet?
Waarom is er zo weinig waardering voor de werkende minimum loner?

Willem van Rood | 12-09-13 | 18:56

Ik zal niet zeggen, dat er geen armoede is in Nederland. Maar een groot gedeelte wordt, naar mijn mening, veroorzaakt door het feit dat de mensen niet met geld kunnen omgaan. Veel van de mensen, die geen geld hebben, hebben wel een smartphone/mobieltje met abonnement (zie ook in de reportage), hebben wel een computer met internet aansluiting (zie ook in de reportage). En een deel heeft wel geld voor sigaretten. Als je het geld dan eerst aan deze zaken opmaakt en er geen geld voor eten meer is, dan klop je aan bij de hulpverleners. En daar krijg je het eten. Dus geen stimulans om het anders aan te pakken.

The_Black_Knight | 12-09-13 | 18:32

Voor de gein eens vragen waar deze mensen op stemmen en je hebt een mooi campagne filmpje voor de PVV.

lulkoekhapper | 12-09-13 | 18:31

Weet je wat, we geven niets meer gratis. Kijken hoe snel de pleuris uit breekt. Uitkering is gewoon geld. Geld wordt gewoon geprint. We hebben het verzonnen. Als een deel van de populatie geld heeft, doen ze niet moeilijk. En beroven ze niemand, etc. <insert hyperbool> etc. Al met al Heel Sociaal dus. Wat verdienen werkenden? 3k, 4k, 180K en meer genoeg om een huis te kopen en nooit in een bejaardentehuis te hoeven komen. Die zorgen wel voor zichzelf. Die gespeelde verontwaardiging als het om uitkeringen gaat. Flikker toch op.

TypischTypetje | 12-09-13 | 18:28

Een kennis van mij was in Bulgarije en vertelde dat ie uit Nederland kwam. "O.. het land van het gratis geld" vertelde ze hem. Dus het gaat nog veel leuker worden hier de komende jaren.

pleemobiel | 12-09-13 | 18:19

Ga nu eens kijken naar de politieke kleur van IEDEREEN die in de zieligheidsindustrie werkt, en beslissingen neemt over types als Merediet.
Weinigen durven momenteel nee te zeggen tegen een dreigende tokkie voor het buro, wanneer je dreigt een uitkering/toeslag/subsidie/extraatje stop te zetten.

Door de toeslagbomen het bos niet meer zien; Merediet heeft er last van. Ik neem het haar niet eens kwalijk; echt niet. De beleidsmakende mensen die roepen dat er genivelleerd moet worden, dat dit land zoveel eerlijker kan, dat die sterke schouders best nog wat meer zware lasten kunnen dragen; die moeten ze, ehm, ontslaan ofzo. Of met een hele zware last om hun nek van de Van Brienenoordbrug lazeren.

Kloof2012 | 12-09-13 | 18:05

@cneaker | 12-09-13 | 15:56 | + 13 - je bent een dief van mijn portomonnee, met je ik ga niet werken voor minder dan 10 euro. Wat ben jij een eikel zeg en nog klagen ook.

toonbeeld | 12-09-13 | 18:04

Dat kun je wel vergeten....
Die draaien zich nog een keer lekker om en denken: "Krijg jij maar lekker de tiefus, ik blijf lekker liggen."
Het wordt tijd dat de werkenden eens een paar maandjes geen belastingen meer afdragen.
Eens kijken hoe ze piepen.

Ommezwaai | 12-09-13 | 18:01

Zo, terug van het werk.. na 10 uur werken nu even eten koken. Ik hoop dat Meredith een leuke dag op haar dikke gat heeft gehad. Leuk ook in de ochtend als ik ga werken, alle rolluiken bij de luiwammessen nog dicht, ik zou toch mogen verwachten dat ze me uitzwaaien. Kutland

toonbeeld | 12-09-13 | 17:57

TypischTypetje | 12-09-13 | 16:57 | + 0 -
Dit soort dames slikken alles... Ook het mannenpapje van de UWV consulent.
Een kansvolle was al jaren geleden aan het werk geschopt.

Ommezwaai | 12-09-13 | 17:54

In de weekendbijlage van het AD stond een klaagreportage over een echtpaar: Hij had 1300 eu in de wao wegens Bechterev en zijn vrouw
>>>niet verder lezen als je het al aan je hart hebt
.
eastender | 12-09-13 | 17:18 | + 0 -
===============

Hoe dit mis ging weet ik niet maar erachter stond: >>>niet verder lezen als je het al aan je hart hebt<<< 1320 eu uit zijn PGB ofwel zijn rugzakje. 2620 euro NETTO opstrijken en dan nog wat te klagen hebben.

eastender | 12-09-13 | 17:50

De vooroordelen en stigmatisering van de onderkant van de samenleving viert hoogtij. Loop eens mee bij een van de stichtingen van de Sociale Alliantie, dan zul je merken dat de werkelijkheid er iets anders uitziet. En ja, er is armoede in Nederland. De nieuwe armoede zie je bij werkenden met een te hoge hypotheek. Op papier lijkt het wat, ondertussen een schrijnend gebrek aan liquide middelen.

De echte uitvteters weten het volk mooi te bespelen en blijven zelf buiten schot. De graaiers lachen in hun vuistje.

Watapatja | 12-09-13 | 17:37

Hahahaha,deurwaarders?!ach jah,dat was vorig jaar,ze zijn er wel ,en ze komen ook wel langs,maar per saldo verandert er niet zoveel voor me hoor,bijna smilend..;)triest en een bewijs dat je met je " schijt aan " mentaliteit heel ver kan komen,sommigen mensen hebben ook echt niet meer nodig als dit!Bijmer natuurlijk alleenstaande moeders gebied,gaat veel staatsgeld naartoe..

Djenghiz_ken_net | 12-09-13 | 17:31

Je haalt ze hier naar toe.
Je leert ze met mes en vork eten.
Je leert ze een zakdoek te gebruiken.
Je leert ze lezen en schrijven.
Je geeft ze gratis geld zonder enige vorm van tegenprestatie.
Je leert ze dat, wanneer ze geen zin hebben de taal te leren, ze alle benodigde formulieren voor het verkrijgen van dat gratis geld in hun eigen taal kunnen ontvangen.
Je leert ze dat mannen en vrouwen op gelijke hoogte staan.
Je leert ze dat woningen van andere bouwmaterialen gemaakt kunnen zijn dan alleen van modder vermengd met koeienstront.
Je leert ze dat het niet vanzelfsprekend binnen regent wanneer het buiten regent.
-
Je leert het ze. Maar wat krijg je er voor terug...

Air van Boven Dorens | 12-09-13 | 17:29

Na aftrek aan onterechte voorschotten (rekenfoutje gemeente) 160 euro verplichte zorgkosten (kom nooit door mijn 350 euro eigen bijdrage heen ondanks mijn chronische ziekte want veel wordt niet vergoed) automatische inhouding van mijn zorgtoeslag (dubbel genaaid dus 248 euro gaat per maand op aan zorg plus circa 40 euro aan medicatie die niet wordt vergoed) heb ik na aftrek van alleen de huur en het optellen van de huursubsidie een kleine 300 euro te besteden per maand aan vaste lasten, kleding en eten. Gelukkig is er ook nog de voedselbank maar gezonder zal ik daar niet van worden.

* | 12-09-13 | 17:24

Triouwens, die andere groep profiteurs: De vrouwen en kinderen zijn terug in nl want de scholen zijn weer begonnen. Die kerels hangen nog in het theehuis aldaar. Best fijn de wao en wia: Een jackpot tegenover die sukkels in de ww en in de bijstand, zullen ze wel denken. Dat geen enkele partij deze ongelijkheid aanpakt is me een raadsel.
Oh nee, stemvee.

eastender | 12-09-13 | 17:21

En alle klikjosties maar driftig klikken als ik zeg dat de*enige* oplossing geen uikeringen maar tentenkampen in Drenthe is waar ze oud brood kunnen krijgen; datgene wat de *wel* willen werkende, moreel superieure, mens niet meer lust. Klikjosties: zo werd *u* dus gisteren, bij wijze van voorbeeld, recht in uw mond geurineerd door de wanstaltigheid in dit programma. Wij hebben het ook gezien, we werden er, zoals te doen gebruikelijk tegenwoordig, weer eens onpasselijk van. Ah ja, en met klikjosties bedoel ik ook al dat volk dat driftig gaat klikken als ik zeg dat 'links' elke samenleving vermoordt.

BellaBella | 12-09-13 | 17:19

Gevonden!

Nienke Bakker

k.uthaar | 12-09-13 | 17:19

In de weekendbijlage van het AD stond een klaagreportage over een echtpaar: Hij had 1300 eu in de wao wegens Bechterev en zijn vrouw
>>>niet verder lezen als je het al aan je hart hebt<<<
had 1320 eu uit het pgb budget oftewel zijn 'rugzakje'. 2620 eu NETTO. En nog klagen ook.
De rest van dit bericht heb ik weer gedelete.

eastender | 12-09-13 | 17:18

Laten we maar eens beginnen met het opschorten van het stemrecht van alle mensen die op de een of andere manier hun LCD, LOI en patatje oorlog via de overheid ontvangen - ambtenaren, chronische uitkeringstrekkers, you name it.

Het is alsof mijn 3 kinderen mogen bepalen waar het geld naar toe gaat. Omdat we in een democratie leven.
Schei toch uit met die onzin.

Magdatkandat | 12-09-13 | 17:15

Tja als dit in de Wajong zit kan ik wel begrijpen waarom ze een vuist naar de Wajong willen maken... ik dacht dat de Wajong voor jong gehandicapten was (dus ook geestelijk) en niet voor import moeders die te lui waren om te werken... en de echte gehandicapten worden gepakt. Godverdomme zeg.

Raevin | 12-09-13 | 17:10

Op dat boodschappenlijstje: CENTENBOL
Het staat er echt! Whahahha

oorstok | 12-09-13 | 17:05

Wie is het überleuke meisje die Bigmomma interviewt?
Zou 't graag willen weten.

k.uthaar | 12-09-13 | 17:04

Ach, het was vroeger al zo bij het arbeidsbureau! Ik als 18 jarig schoffie naar binnen: "Ik zoek een baan, heb je wat?". Vrouw achter balie: "Dat kan zo maar niet, u moet eerst een uitkering aanvragen". Was begin jaren 90 en je er was werk zat!

loerelau | 12-09-13 | 17:01

De armoede paradox, of zijn de vooroordelen juiste oordelen.

nan6896 | 12-09-13 | 17:00

En de tragiek van dit soort types is dat ze alle tijd van de wereld hebben, die ze vervolgens benutten om hun benen wagenwijd open te spreiden met een hele horde vaderloze kinderen tot gevolg. En die zien hun moeke als rolmodel, waardoor het probleem iedere 16 á 17 jaar verergerd. En hoewel de opniniepeilingen anders doen vermoeden, zie ik het nog wel gebeuren dat de PvdA de grootste partij van het land wordt. God sta ons bij.

VanBukkem | 12-09-13 | 17:00

Welkom in Nederland lief blond naïefmeisje.

Alleenstaande moeder, twee kinderen;
netto:

WAJONG: 1069,00 p/m
HT: 251,00 p/m
ZT: 88,00 p/m
KGB: 129,00 p/m
BZB: 102,00 p/m
IB/PVV 130,00 p/m
KBS: 464,00 p/kw
LDT: 440,00 p/j
SCF: 209,00 p/j
PPF: 100,00 p/j
BZB: 550,00 p/j

kwijtschelding gemeentelasten, HHNK, etc.

Werken is voor de domme.

Onzinloos_2.0 | 12-09-13 | 16:59

-weggejorist-

Spartaan1888 | 12-09-13 | 16:58

-weggejorist-

Spartaan1888 | 12-09-13 | 16:58

Ah Merediet zit nog in de aanloopfase van het traject. Ik voorspel dat er vroeg of laat een consulent van het UWV tegen haar gaat zeggen dat de dagen van het FreeWheelen over zijn.

TypischTypetje | 12-09-13 | 16:57

Tsja... daar zitje dan als verdomd hard werkende zzp-er naar te kijken. Maak weken van 80 uur maar verdien daar dan ook naar dus ik kom ook niets te kort.

Wat me wel steekt is dat ik te maken heb met klanten die mij echt niet allemaal strak op tijd betalen. Dat kan ik ook net van ze eisen alsik wil dat het mijn klanten blijven. Geven en nemen he?

De enige die nooit geeft maar wel neemt is de staat, de belastingdienst. Een fokking dag je btw te laat over gemaakt en je krijgt een dreigbrief van ze. Elke maand betaal ik ze zo'n €3000 belasting VOORUIT over geld waarvan ze vinden dat ik dat ga verdienen. Daar valt ook geen dag mee te sjoemelen anders krijg je weer dreigbrieven. Als ik dat richting mijn klanten zou doen zou ik heel snel naast deze mevrouw wonen want dan ging ik failliet. Het gebruiken van de macht die ze hebben richting mij steekt me heel erg.

Maar als ik dan zie dat mijn geld dus naar dit soort mensen gaat dan ontplof ik bijna. Werk ik me daarvoor te klere? Dreigbrieven over een dag te laat je belasting betalen zodat deze mevrouw van mijn geld lekker met haar reet in de kinderboerderij kan zitten?

Lang leve Nederland!!!!!!

sauruss | 12-09-13 | 16:52

Ik hoop dat aan het einde van dit verhaal de uitkeringsindustrie zoals de voorbeelden hierboven aangeven dat de verantwoordelijken in Den Haag met de billen bloot moeten. Het willens en wetens een land naar de gallemiezen helpen zou strafbaar moeten zijn en zou op persoonlijke titel aangeklaagd moeten worden.

lanexxx | 12-09-13 | 16:47

@
Had die geit nou een hap uit zn nek en een bloedende poepert?

welbesnedengeenm | 12-09-13 | 16:22 |
Wie kijkt er nu naar de reedt van een geit?

kweetitwel | 12-09-13 | 16:41

Ga het filmpje niet eens afkijken. Pak dat mens lekker alle uitkeringen af en zet dat mens aan het werk! Ziek? Jaja, me reet! Daar zit de hele Bijlmer vol van, lui tuig dat leeft van alle uitkeringen die er maar zijn. Werk me verdomme de tering om dit tuig te laten vreten! Pleur op!

NatteNaNeuk | 12-09-13 | 16:40

Nivelleren is absoluut onnodig in Nederland. Ons sociale zekerheidsstelsel zorgt ervoor dat IEDEREEN fatsoenlijk te eten en te drinken en een dak boven zijn hoofd heeft. En dat niet alleen, als je kinderen hebt wordt er ook gezorgd voor de extra benodigdheden die daarvoor nodig zijn (school, bibliotheek, zwemles etc.).
Ja er zijn treurige gevallen, maar vaak is er dan meer aan de hand. Schuldproblematiek enzo. Maar zelfs daar zijn regelingen voor zoals de uiterst vriendelijke WSNP. Don't believe the hype en zeker Spekman en Samsom niet.
Als onder de definitie van armoede valt dat je niet op vakantie kunt of geen auto kunt rijden, okay. Dan is er misschien armoede. Alhoewel, ik zag in de voorbeelden zelfs mensen die 300 per maand overhielden. WTF, 3600 euro om op vakantie te gaan! Maar het lijkt me niet dat luxeuitgaven voor iedereen een goed fundament is om te nivelleren.

LJBrinkhorst | 12-09-13 | 16:38

Dit soort vrouwen zijn nog de minst ergsten. Zo'n vrouw met haar kindjes kost de maatschappij misschien een 24.000 euro per jaar. Dat zijn echt de kosten niet, daar gaan we heus niet aan kapot.
Sommige probleemgezinnen kosten meerdere tonnen per jaar. Die kosten ons uiteindelijk de kop

du Roi Soleil | 12-09-13 | 16:32

Weer eens een bewijs dat het sociale stelsel totaal failliet is en volledig disfunctioneel. Vast bij velen bekend, maar www.nivelleren-is-een-feest.nl draagt bij aan deze feestvreugde...

M_Bulu | 12-09-13 | 16:29

Had die geit nou een hap uit zn nek en een bloedende poepert?

welbesnedengeenm | 12-09-13 | 16:22

Mr Dixit | 12-09-13 | 16:09 | + 1 -
Jij hebt die worrden niet geuit, dat klopt, maar deze (of vergelijkbare) termen zijn gebruikt in verschillende reacties hierboven. Daar was mijn eerste plempsel ook voor bedoeld. Je kan een Merediet haten, maar ik haat dan eerder het systeem dat haar in de gelegenheid stelt om het zo aan te pakken. Je hebt gelijk wat betreft de controle, maar je analogie gaat enigzins spaak. Merediet gebruikt geen geweld om aan haar geld te komen en beukt het systeem niet de vernieling in als een oud weerloos omaatje. De controleurs geven in vele gevallen aan dat het niet lonend is om een baan te zoeken. Of geven aan dat je beter "nog een tijdje ziek kunt blijven". Ik zie het meer zo dat er een aantal mazen zijn in de wet en de geitenwollensokken hun mensen er op wijzen waar die mazen zitten en hoe die geexploiteerd kunnen worden. Dat gebeurt ook met verschillende belastingvoordeeltjes en subsidies en is niet alleen voorbehouden aan mensen in de Bijlmer. Ik denk bijvoorbeeld aan wachtgeld voor politici.

Gargamel2012 | 12-09-13 | 16:20

blinde kip | 12-09-13 | 16:09 |

Dat klopt inderdaad. Het zijn vrijwel allen regenten en zij die wel proberen recht toe recht aan te zijn worden uit de maffianetwerken van de VVD-PvdA-CDA-D66-GL partijen verwijderd. Pim was ooit ook PvdA.
het is een zeer grote groep profiteurs die zichzelf hardnekkig in stand weten te houden door politiek opportune beslissingen te nemen die heel vaak desastreus uitwerken voor de inwoners van ons ooit zo mooie land. Wanneer ze het niet redden en de verkiezingen verliezen komen er andere partijen die in wezen tot dezlefde kliek behoren zodat er in wezen niets verandert. Alleen partijen die niet tot de maffia behoren mogen nooit meedoen, zie hoe verkiezingswinnaar Jan Marijnissen in zijn rug werd gestoken door Wouter Bos tijdens het nuttigen van kopje koffie, zie hoe Pim werd vermoord, zie hoe Geert voor het gerecht gedaagd werd, zie hoe vervolgens de zich vreselijk opwindende D66 kliek bij justitie het zover gekregen heeft dat ze de beste advocaat van Nederland zijn functie hebben weten te ontnemen. Hier zit een vileine massa graaiende roofdieren de koetjes en schaapjes onderdanen volledig uit te wone.

ecologiste | 12-09-13 | 16:19

Fijn die socialistische grondslag in dit land.
Iedereen moet elkaar maar helpen en in hun levensonderhoud voorzien totdat het uiteindelijk niet meer is op te brengen.
Vangnetten voor mensen die hun hele leven gewerkt hebben, prima.
Juist als ze arbeidsongeschikt of werkeloos raken.
Hiervoor zou een aparte verzekering in het leven geroepen moeten worden. Immers, de staat doet toch al geen ruk meer voor ons werkenden, behalve met blauwe enveloppen strooien. Die particuliere verzekering hiervoor kan er ook nog wel bij. Dan gewoon flattaks invoeren en voor de rest verzeker je jezelf maar bij. Wordt nu immers ook al steeds meer het geval. Weg met die sterke schouders en ander gelul.
Ik vraag me overigens nog steeds in alle ernst af hoe het nu gaat met de mensen die weigeren zorgpremie te dokken, worden die nog steeds gratiez geholpen? Maar dat is even een andere discussie.
.
Alleen in Nederland stiksterft het van de uitzuigers en sprinkhanen die weinig of nog nooit een slag werk hebben verricht.
Die vreten ook lekker mee uit de door de werkenden opgebouwde ruif.
Met de slogan: "Het moet eerlijker" veeg ik echt m'n reet af.
Wat is er eerlijk aan om ondernemers en werkenden zoveel te laten betalen, terwijl hele volksstammen in de bijstand zitten en vrolijk hun kindertjes aan het opvoeden zijn.
.
Nog een boodschap voor dit kabinet, jullie zijn maar even te gast in Den Haag, maar pokeren wel met onze inzet. Zo gewonnen en zo geronnen luidt het spreekwoord. Gewoon op de kas letten en niet teveel uitgeven, net zoals een goede huisvrouw. Of is dat soms al teveel gevraagd?

Ommezwaai | 12-09-13 | 16:18

@
Ach donder toch een eind op met je armoede! Armoede in Nederland bestaat niet, tenzij je jezelf in de nesten werkt. Als je allerlei schulden opbouwd, fraude pleegt (met de uitkering) ect, elke dag een pak shag rookt en een krat bier per week, een paar honderd euro per maand vergokt op het internet. Ja, dan inderdaad, bestaat er armoede. Geestelijke armoede.
honderddagen | 12-09-13 | 16:05 |
Ja slapert,dat is nou net wat zij deed vandaar die deurwaarders en op de manier hoe zij het doet heeft ze zich verzekerd ven een leven dat ze nu heeft en daar zeer tevreden mee is omdat ze nergens geen flikker om geeft.Alleen genoeg om te leven en mooi weer,want werken doet ze niet want dan lopen ze naar de dokter en eigen risico daar doet ze niet aan want er is bij haar niets te halen.als ze wel iets moet betalen heeft ze voor dat geld niet gewerkt.

kweetitwel | 12-09-13 | 16:17

Niks uitvreten en een ander laten werken voor diverse kosten, zoals kinderbijslag,zorg en ov, lijkt wel een droom. #droomboek

First Contact | 12-09-13 | 16:15

armoed in nederland opgelost check.
nu kunnen we dus gaan kijken naar andere problemen. blanke oudere zonder zorg, zieken zonder zorg. mensen met uitkering die zich vervelen.

chiwing | 12-09-13 | 16:11

Gewoon belachelijk. Ik heb regelmatig vroeger zelf ontslag genomen, om dan weer een paar dagen zonder inkomen te zitten ( je krijgt geen uitkering als je zelf ontsag neemt )

Da's een goede prikkel, dan ga je werken om je boodschappen te kunnen betalen.

Nu blijf je thuis zitten om je boodschappen te kunnen betalen want als je gaat werken ga je er behoorlijk op achteruit.
En nee ik voel me geen uitvreter , op 21 jaar tijd tot nu toe 8 weken WW geclaimd.

Eerste de beste baan waar ze meer dan 10 euro bruto bieden pak ik aan maar dan moeten ze er wel zijn. 10 jaar geleden was dit totaal geen probleem.

cneaker | 12-09-13 | 16:11

Vuil pratend leren-bankstel die de boel bij elkaar steelt is het. Niets meer, en niets minder. Werken is ook goed voor de geest. En dan heeft ze nog twee bakito's uitgepoept. Drie maal raden of die gaan werken. (not).

Blote Bertus 2000 | 12-09-13 | 16:11

Over dat brood van de geitjes is een fabel. Eigenaar boer Floor is een zeer gastvrij man, iedereen kan een boterham en glas melk van hem krijgen.

Bo Dreksma | 12-09-13 | 16:10

CornholioNL | 12-09-13 | 16:07 | + 0 -
Ons land gaat kapot aan politici die het mogelijk maken dat dit soort mensen structureel in een uitkering blijven hangen. Don't get it twisted.

Gargamel2012 | 12-09-13 | 16:10

@ecologiste | 12-09-13 | 15:49
Ik reageer vooral op de verwijten richting de PvdA. Ja, ze zijn te soft geweest nadat hier de grenzen open zijn gezet maar wat vergeten wordt is dat alle grote partijen schuld hebben. Ook CDA en VVD. En nu is de SP weer te soft voor de 'zwakkeren'. Er wordt gedraaid aan de hand van peilingen of welke idioot nu weer de partijkoers wil bepalen en denkt de samenleving te kunnen vormen. Dus eeuwige schoppen tegen een partij lijkt mij teveel op wat thuishoort bij een voetbalwedstrijd. We hebben het hier over een politieke orde die de Nederlandse burger van haar geld en vrijheid afhelpt. Het hele spectrum moet daarom op de loep worden genomen.

blinde kip | 12-09-13 | 16:09

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:58
Ik heb de woorden "dikke reedt" of "dikke negerin" niet in de mond genomen, maar nu je het zegt... Het Nederlandse systeem is gebouwd op vertrouwen, moreel besef en eerlijkheid, dus ja, je kan gerust zeggen dat deze mevrouw op een grove manier misbruikt maakt van het systeem. Ik durf zelfs te beweren dat ze haar ziekte simuleert. Met haar zijn er nog een paar honderduizend die dit zo doen. Ligt niet aan het systeem, maar aan de geitenwollensokken die de controle uitvoeren. Het systeem is ons weerloze oude oma'tje, Merediet is de gewetenloze straatrover die ons oma'tje bewusteloos slaat en haar tasje afpakt. Hoogste tijd om ons oma'tje om te turnen tot een streetwise kickboxer.

Mr Dixit | 12-09-13 | 16:09

Hier gaat ons land dus kapot aan, aan dit soort tyfusvolk, mede mogelijk gemaakt door de PvdA.

En er komen er nog veel meer bij... wie de middelen heeft emigreerd zo snel mogelijk.

CornholioNL | 12-09-13 | 16:07

Over die AH. Is de enige supermarkt daar. Weet je wel hoe ver het waggelen is naar Kraaiennest (Action / Aldi) of Poortje (Lidl). Zolang deze toko's niet naar haar toekomen zal ze blijven shoppen bij de Appie.

Bo Dreksma | 12-09-13 | 16:07

Arme geitjes, het brood wordt uit hun bekjes gestoten.

lingo star | 12-09-13 | 16:05

Ach donder toch een eind op met je armoede! Armoede in Nederland bestaat niet, tenzij je jezelf in de nesten werkt. Als je allerlei schulden opbouwd, fraude pleegt (met de uitkering) ect, elke dag een pak shag rookt en een krat bier per week, een paar honderd euro per maand vergokt op het internet. Ja, dan inderdaad, bestaat er armoede. Geestelijke armoede.

honderddagen | 12-09-13 | 16:05

Ontzettend vieze kut hoer. Profiterende parasiet. Hoop dat je van je balkon lazert!

WatZalIkErvanZeggen | 12-09-13 | 16:04

Ik wordt hier ontzettend kwaad over. ikzelf werk m'n eigen te pletter 45 uur in de week, en zij zit een beetje te chillen en krijgt van alle kanten geld toegestopt. Ik zeg: de helft afnemen!!

ArchieB | 12-09-13 | 16:02

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:59 | + 0 -
HAHAHA. Inderdaad, af en toe lijkt het wel zo, ja :D

Gargamel2012 | 12-09-13 | 16:02

Ik (ZZP-er) word nooit zo gelukkig van het jaarlijks terugkerende ritueel waarbij ik 52% van mijn inkomsten in de staatskas zie verdwijnen. Maar ik moet zeggen dat dit filmpje me toch weer een beetje een warm gevoel geeft. Mijn geld wordt uitstekend besteed.

tinos123 | 12-09-13 | 16:00

Een lieve mevrouw die Merediet. In ieder geval is zij eerlijk !
Zij is het niet die al die regelingen in het leven heeft geroepen. Dat is de overheid, toch ?
Natuurlijk klopt er geen fuck van. Het (overvloedige) geld komt vaak gewoon niet op de juiste plaatsen terecht. Goed voorbeeld konden we een paar dagen geleden weer lezen: de chronisch zieken worden weer eens extra geplukt !
Het is een grof schandaal. Nagenoeg iedereen weet dat. Er gebeurt echter helemaal niets. De politiek vindt het bljkbaar prima zo. Maar dat kan ook niet anders met al die gekken die op PvdA en andere geef-maar-weg partijen bijven stemmen. Het is onze eigen schuld. punt !

qutrex | 12-09-13 | 16:00

steven paul | 12-09-13 | 15:53 | + 0 -
Daar heb je een punt :D, maar een Surinamer die hier woont is een Nederlander (in verreweg de meeste gevallen)

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:59

Maak me toch niet altijd zo chagrijnig, GS.

Lewis | 12-09-13 | 15:59

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:51
Surinamers zijn toch gewoon Hollanders? Soms zelfs nog Hollandscher dan de gemiddelde... ;-)

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:59

Ter verdediging.van deze mevr. Ze heeft een wajong en ze staat openn voor vrijwilligerswerk. Een reguliere baan op haar niveau levert haar niet veel meer op dan bijstand. Ze is veel beter dan die ene wethouder die na 2 maanden ontslag nam en fors w8 geld incasseerde

boerepatat | 12-09-13 | 15:59

Goh wisten we toch al...
Uitvreters geef je een dak en wekelijks een doos boodschappen en verder redden ze zich maar.
Dan kan werken ook weer lonend worden.

Den Heerscher | 12-09-13 | 15:59

@cneaker | 12-09-13 | 15:56
Zo ben ik ook begonnen. Niet rekenen, dat heeft geen zin. Wat je nu minder verdient is een investering om vooruit te komen.

steven paul | 12-09-13 | 15:58

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:51 | + 0 -
Hey, je hebt daar waarschijnlijk gewoon gelijk in. Ik bedoel alleen dat de Nederlandse overheid deze regels in leven heeft geroepen. Je kunt wel los gaan op Merediet in termen als "Die dikke negerin" of "Dat zwarte wijf met haar dikke reet", maar het probleem zit hem in onze wetgeving en subsidie regelingen die het onaantrekkelijk maken voor velen in haar positie om gratis geld in te ruilen voor een baan. Daar zit het probleem, dat moet veranderd worden. Het feit dat ze gebruik maakt van regelingen die een ieder in Nederland kan krijgen is geen excuus om, al dan niet in racistische termen, tekeer te gaan over Merediet, of de Bijlmer.

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:58

@
Ik roep het al jaren. Armoede bestaat niet. In Nederland is iedereen rijk. Ga gvd eens in India in een kansenwijk kijken... dat is armoede. PUNT!
Bezorgde vader | 12-09-13 | 15:54 |
Wat is een kansenwijk?

kweetitwel | 12-09-13 | 15:57

@vander F | 12-09-13 | 15:52
Met een baan is het gemakkelijker om een betere baan te verkrijgen. Het is altijd beter om tijdens de sollicitatie te zeggen dat je altijd gewerkt hebt, ook al was het financieel niet aantrekkelijk dan te zeggen dat je 5 jaar SBS6 gekeken hebt. Met zo'n instelling als cneaker is het niet verwonderlijk dat hij niet verder gekomen is dan heftruckchauffeur en dat hij nu werkeloos is. Zijn situatie is voor bijna 100% gelijk aan de situatie van de vrouw in het filmpje. En de reaguurders maar plusjes geven...

steven paul | 12-09-13 | 15:56

@steven paul toen ik nog werkte praatte ik ook zo....

maar als ik nu ga werken voor het geld wat ze me aanbieden ( tussen de 8,50 en 10 euro bruto)
Heb ik aan het eind van de maand MINDER dan mijn WW.
En de WW vult het bedrag niet aan ofzo.

Nu snap ik waarom er zoveel werkelozen zijn.
Je bent dief van je eigen portomonee. ik kan nu al bijna niet mijn rekeningen betalen.

En dan ga je werken, 9 euro per uur, 30 km per dag rijden om er te komen, maar de eerste 10 km zijn voor jezelf ( heen én terug ) dus krijg je maar 10 km vergoed á 19 cent.

Das 1,90 per dag x 21 = 38 euro per maand

21 x 30 km = 630 km per maand = 40 liter benzine= 70 euro benzine kosten.

Dus ik heb netto een 50-100 minder als in de WW, en ik moet 32 euro per maand uit eigen zak tanken.
En die extra beurt die de auto nodig heeeft reken ik helemaal niet mee.

Werken ? je bent een dief van eigen portomonee...

cneaker | 12-09-13 | 15:56

@
Kunnen we de betrouwbare Tara Singh Varma niet inzetten om deze problemen op te lossen?
antagonist | 12-09-13 | 15:37 |

Wat moeten we met die laaielichster?

kweetitwel | 12-09-13 | 15:55

@cneaker | 12-09-13 | 15:44

Gewoon lekker je maximale WW duur opsouperen en daarna de WWB + alle toeslagen waar je recht op hebt + kwijtschelding gem. bel. + pasje bij je gemeente ophalen voor allerhande kortingen.
Daarnaast ga je lekker "klussen" op de momenten dat het jou uitkomt en op de momenten dat je het nodig hebt.
Van je uitkerinkie betaal je je vaste lasten en van je zuurverdiende zwarte centjes doe je de leuke dingen.
Nooit meer : files, zeikende chefs, vroeg je nest uit of moe zijn.
Echt geloof me, dit had ik 10 jaar eerder hebben moeten weten.

Prof. Pim Pam Pet | 12-09-13 | 15:55

Alleen de werkenden zijn arm in Nederland en worden armer...

duitse herder | 12-09-13 | 15:54

Ik roep het al jaren. Armoede bestaat niet. In Nederland is iedereen rijk. Ga gvd eens in India in een kansenwijk kijken... dat is armoede. PUNT!

Bezorgde vader | 12-09-13 | 15:54

@Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:51
Surinamers zijn anders behoorlijk endemisch. De populatie is namelijk gelijkelijk verdeeld over Suriname en Nederland.

steven paul | 12-09-13 | 15:53

@cneaker klinkt lullig maar dat komt door vraag en aanbod. Een overvloed aan melk zorgt voor prijsdaling, zo ook een overvloed aan arbeid. Verdubbeling van lasten komt met name door inflationair overheidsbeleid (ECB) + Europese staten die de afgelopen 12 jaar massaal euro's in omloop hebben gebracht (Griekenland etc) en staats bemoeienis in de woningmarkt (hypo rente aftrek, sociale huurwoning etc). Ok dat was em. Succes met vinden van een baan!

blabam | 12-09-13 | 15:53

lulleficatie | 12-09-13 | 15:50
Je verwart eerlijkheid met schaamteloosheid.

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:53

@steven paul | 12-09-13 | 15:47,
hoezo?
Gaan werken en er dan financieel op achteruitgaan.. waarom zou je.
Alhoewel een vriend van mij wel is gaan werken, en er financieel op achteruit ging,
hij verveelde zich anders de pleuris en als je blijft werken, vind je ook gemakkelijker ander werk.
Maar toch, hij vroeg een aanvulling op z'n inkomen bij de soos, die echter keihard zei dat hij maar moest stoppen met werken, hem ondersteunen deden ze zeker niet.
Raar land.

vander F | 12-09-13 | 15:52

Dat is echt een enorm probleem. Werken is voor heel veel mensen financieel absoluut onaantrekkelijk. Zo lang hier niets aan veranderd krijg je steeds meer langdurige werklozen.

Vroeger werden de autochtonen nog schaamgevoelens aangepraat, maar dat lukt steeds minder om de Marokkaanse buurman duidelijk een veel relaxter leven heeft met meer besteedbaar inkomen, waarom daarvoor platliggen en enorme bedragen aan de belasting betalen?

De enige oplossing voor het huidige systeem is dat het volledig ondergaat. Pas dan komt er echt verandering. In mijn optiek is het maximaal belasten van het nederlandse zorgstelsen iets wat ieder vaderlandslievende Nederlander zou moeten doen.
Ze zullen eerst nog proberen te bezuinigen op de schone luiers van Oma en de belastingen omhoog gooien, maar er komt een moment dan moet het hele systeem op de schop.

Ron_Paul | 12-09-13 | 15:52

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:48 | + 0 -
De exotische vorm nog wel? Want Surinaams is niet exotisch genoeg :D

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:51

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:48
Onzin, als dit een achterhoekse tokkie, brabantse maaskanter of platte hagenees was geweest waren de reacties hetzelfde. De overeenkomst tussen alle al dan niet etnische groepen werkmoeien is ziekelijke aanstellerij danwel chronische manipulatie.

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:51

Ik heb wel respect voor die Merediet: Ze is heel eerlijk en klaagt niet.

lulleficatie | 12-09-13 | 15:50

@blinde kip | 12-09-13 | 15:14 |

"Met dank aan VVD en CDA de grenzen open gooiden voor volk wat even goedkoop werk moest doen. De terugkeeroptie en wervingsstop die Den Uyl voorstelde, werden getorpedeerd door juist die partijen want zo houd je de laagste lonen onder druk. Stel je voor dat je eigen timmermannen en loodgieters praatjes krijgen over hun beloning".

Misschien heb je gelijk ik weet het niet. Ik weet wel dat in 1983 de SP zag dat het helemaal fout ging en toen een zgn oprotpremie voorstelde om de migranten terug te laten gaan. Dat vond de PvdA toen fascistisch! De SP is toen helemaal zwart gemaakt als een fascistenmaatschappij. Jáaaren later hebben ze hetzelfde geflikt met Pim en weer later met Geert. Ondertussen zitten we met 100.000-en extra migranten opgescheept, en zijn de kosten cummulatief gestegen tot enkele 100.000en miljoenen, kortom 100-en miljarden en dat allemaal dankzij de struisvogelpolitiek in de vogelwijken etc. van de rode regenten op het rosse fluwelen pluche.

ecologiste | 12-09-13 | 15:49

Wat voor ziekte zou Merediet eigenlijk hebben? Ik gok op een exotische vorm van Surinaamse Luiaarditis.

Mr Dixit | 12-09-13 | 15:48

Werken is voor de dommen. Die leggen er geld op toe. Ik roep alle Europeanen die minder dan 2000 euro netto per maand krijgen naar NL te komen voor een gratis bijstandsuitkering + zorgtoeslag + huurtoeslag + tientallen andere toeslagen.

lulleficatie | 12-09-13 | 15:48

Don't hate the player, hate the game! Deze "dame" maakt gebruik (of misbruik, afhankelijk van hoe je er naar wilt kijken) van een regeling, waar ook nagenoeg alle uitkeringsgerchtigde autochtonen gebruik van maken. Maar ja, zij is zwart he, dus laat het er allemaal maar uit, jongens. Lucht op, he?

Gargamel2012 | 12-09-13 | 15:48

@
Kater | 12-09-13 | 15:43 |
Jij denkt aan lamzakbaantjes?

kweetitwel | 12-09-13 | 15:48

@cneaker | 12-09-13 | 15:44
Wat is reden dat u uw vaste lasten vermeldt in deze tegel? Dat verandert namelijks niets aan het feit dat u hetzelfde doet als de mevrouw in het filmpje. Niet werken en de hand op houden omdat het financieel niets uitmaakt.

steven paul | 12-09-13 | 15:47

@blinde kip | 12-09-13 | 15:09:

Spijker. Kop.

En wat betreft die betawetenschappers: In Nederland wel, inderdaad. Alleen al op basis van het brutoloon: grote technoknallers (Eindhoven e.o.) bieden je met een uitgestreken gezicht EUR 40-45k na een f*cking promotie (beta). Dan heb ik het nog niet over de belastingpercentages.

Voor betawetenschappers (liever nog: hoogopgeleide techneuten) is er wel een uitweg: Het land uit. Zelfs over de grens in Duitsland worden technici --zowel qua loon als aanzien-- veel beter gewaardeerd dan in Nederland. Ga je daar vandaan nog een grens over, naar Zwitserland, dan zit er na enkele jaren werken zonder enige aarzeling EUR 100k in, en bij de echt goede mensen en bedrijven ook wel EUR 150k. En dat tegen ~25% belasting. Boeien, dat dan je appartement EUR 2k / maand, of je huis EUR 3k / maand kost.

Balsaq | 12-09-13 | 15:46

Ik wordt weggehoond maar ik zeg het dan toch maar weer eens en deze mevrouw in het filmpje bevestigd het. Met alle subsidies, toelagen, toeslagen en wat al niet aan gratis belasting geld enz enz krijg je meer dan iemand die voor een minimum salaris elke morgen voor dag en douw naar zijn werk gaat. Allemaal mogelijk gemaakt door de linkse kliek van subsidie verstrekkers die ook nog eens uit de pot meevreten.

Therapietje | 12-09-13 | 15:46

@Gielgb | 12-09-13 | 15:26
Heb ik het ergens over toekomst? Of een verbod op het nemen van kinderen? Dacht het toch niet! Persoonlijk ben ik van mening dat we best grenzen mogen stellen aan het geven van kinderbijslag, we hebben tenslotte meer "sociale" onderdelen die we moeten onderhouden? Of zijn onze ouderen verleden tijd? Zorg,pensioen,onderwijs...

First Contact | 12-09-13 | 15:46

@
Fisccon | 12-09-13 | 15:29 |
Die roomblanke Tokkies waren al hier en zullen het niet zo vertellen.Bij het TV programma Deurwaarders was het toch ook geregeld dit soort,ze geven nergens geen klote om.Ze kwamen met niks,hebben niks en zullen nooit iets hebben.Dus je haalt er niets,je kunt ze alleen iets korten waar ze toch geen reedt voor doen of gedaan hebben.

kweetitwel | 12-09-13 | 15:45

ik zit voor het eerst van mijn leven thuis zonder werk in de WW, en het is ook te zot voor woorden. Het lukt me niet om werk te vinden wat MEER betaald dan mijn WW uitkering ( ik had een goed betaalde vaste baan in de logistiek als heftruckchauffeur )
met hetzelfde werk waar ik 10 jaar geleden nog 2000 bruto voor kon vragen mag je nu blij zijn om 10 bruto per uur te krijgen ( is 1650 bruto per maand, 50 euro minder dan mijn WW )
Lullige is dat mijn vaste lasten op 10 jaar tijd zijn verdubbeld. (huur , zorg, allimentatieplicht etc.)

cneaker | 12-09-13 | 15:44

Als je t.v. kunt kijken of autorijden kun je ook als beveiliger of taxichauffeur aan het werk.

Kater | 12-09-13 | 15:43

Het is altijd hetzelfde volk wat het verpest voor de goeden.

deoudererijperevrouw | 12-09-13 | 15:42

@eerstneukendanpraten | 12-09-13 | 15:39 | + 0 -
Tsja. Kanker tast alles aan..

antagonist | 12-09-13 | 15:41

Merediet +1 omdat ze niet met de hele meute mee loopt te klagen over armoede.
-100 voor degenen die hier het hangmatsocialisme hebben ingevoerd.

André van Delft. | 12-09-13 | 15:40

En welke werkgever zou haar ná dit filmpje überhaupt nog in dienst willen nemen. Ze komt écht niet meer aan de slag...

bezemkast 1919 | 12-09-13 | 15:39

antagonist | 12-09-13 | 15:37 | + 0 -

Die heeft het toc veel te druk met het poetsen van haar rolstoel...

eerstneukendanpraten | 12-09-13 | 15:39

gruzelement | 12-09-13 | 15:31 | + 0 -

Mijn vrouw heeft ooit op de juridische afdeling bij een groot bedrijf gewerkt. Daar was toen een vaste medewerker ook om de haverklap ziek, had zogenaamd erg veel last van zijn rug. Wat bleek: deze laplul trainde zich de godganse tijd het apelazerus want meneer had binnenkort een belangrijke wedstrijd van bodybuilding en had dus niet zo veel tijd meer om te werken...

eerstneukendanpraten | 12-09-13 | 15:38

Kunnen we de betrouwbare Tara Singh Varma niet inzetten om deze problemen op te lossen?

antagonist | 12-09-13 | 15:37

toch kan ik me haar voorstellen in een gesteven schort in de keuken waar ze in een grote pan jambalaya staat te roeren en krakend witte servetten strijkt. mevrouw moet gewoon schop onder haar grote reet krijgen en als huishoudster aan de slag gaan. gewoon voor een tientje per uur, geen belastingen, geen toeslagen, en haar eigen geld verdienen. maar ja, daar kan het linksche regentendom niet over managen. het probleem zit hem niet in deze mensen, maar in de onwil om er iets aan te doen omdat er te veel aan te verdienen valt om er niks aan te doen. de amsterdamse afdeling van boer&croon kan hier weer jaren beleidsaanbevelingen voor declareren aan de deelgemeente.

minimá-armezusvan.. | 12-09-13 | 15:37

Prachtig toch. Het verval samengevat in 3 minuten 45 seconden.

Tricephalus | 12-09-13 | 15:36

Sterkste schouders he?.. hmmff..
Als je deze tientonner op je linker schouder neemt en haar mentaliteit(die nog zwaarder verziekt is) op je rechter schouder;Dan buig je als vanzelf door naar rechts.

Welles! Nietes! | 12-09-13 | 15:35

De EO. Die geloof je toch niet.

LibertasSimplex | 12-09-13 | 15:34

Jammer hoor, die mevrouw Merediet. Namens haar en alle andere arme menschen in Nederland lopen er hordes duurbetaalde linksmensen in stichtingen; als ambtenaar; of als belanghebbende, te trekken aan de ontelbare subsidiepotten.
Armoede is er! Voedselbanken moeten er komen! Meer geld voor hulpverlening is nodig! Alarm!

Merediet steekt even achteloos een mes in de rug van de zieligheidsindustrie.

Jan Passant mk2 | 12-09-13 | 15:34

Zie hier socialisme in de praktijk. Parasieten zijn het en anders niks. Zo erg zelfs, dat ze zich er niet eens meer voor schamen. En dan nog durven linkschmenschen, volledig geïndoctrineerd door jarenlang collectivistisch onderwijs, productief Nederland overal de schuld van te geven en ervoor te pleiten om werkenden nóg dieper te laten bukken om al dat werkschuwe tuig te pamperen.

DutchLibertarian | 12-09-13 | 15:33

Weet je meteen weer waar je het allemaal voor doet.
*headbang*

JosVerbeek | 12-09-13 | 15:33

ik ben ook professioneel in aanraking geweest met een soortgelijk iemand: was 'ziek', werkt 1 dag of 2 dagen in de week en heeft 'geen energie' om meer te werken. Haar inkomen wordt dus aangevuld voor het gedeelte dat ze afgekeurd is. Ze heeft echter wel veel energie om allerlei andere dingen te doen, dieren te houden (heel veel dieren), vaak op vakantie te gaan, te klussen aan d'r huis, tuin, te feesten met vrienden, op facebook rond te hangen, etc.
Ze woont in een gezinswoning (sociale huur), krijgt huursubsidie, persoonsgebonden budget (ze is immers gedeeltelijk ziek). Ze klaagt altijd hoe moeilijk het rondkomen is (ahum) en hoe duur die auto van d'r wel niet is.

Je lacht je dood.

gruzelement | 12-09-13 | 15:31

Hmm, waarom werk ik uberhaupt nog.. En waarom betaal ik nog belasting?

Om dit soort luie honden te voeden zeker? Roti Op...

EngArnt | 12-09-13 | 15:31

Er bestaat geen armoede in Nederland, maar wél een hoop mensen die hun geld niet zinnig besteden en dan klagen dat ze geen eten kunnen kopen. Prioriteiten is lastig.

bezemkast 1919 | 12-09-13 | 15:30

Heeft Merediet die 2 toekomstige kelderdochters van haar via een onbevlekte ontvangenis gekregen? Waar is moeneer Merediet? Hosselen ?

Mammeloe | 12-09-13 | 15:30

@Ashtrey | 12-09-13 | 15:22
Zo zou het moeten zijn. Maar tegenwoordig is het zo dat je met een uitkering onafhankelijk bent en met een baan niet. Met een uitkering heb je rechten maar geen plichten. Als je werkt heb je wel plichten en minder rechten.

steven paul | 12-09-13 | 15:30

Ik heb het hier al vaker genoemd: het is bikkelhard, maar zonder de ultieme straf van echte armoede is onze welvaartsstaat gedoemd om in elkaar te storten.

Boerenbrandtlul | 12-09-13 | 15:30

En gewoon boodschappen doen bij de Albert.
Tenenkrommend.

BedrijfsTijgerT | 12-09-13 | 15:29

kweetitwel
"eerlijke minima" dat is een contradictie, deze mevrouw is zwart, maar er zijn ook héééél erg veel roomblanke Tokkies die het precies zo doen. Gewoon omdat het kan. En dan ook nog PVV stemmen omdat ze ontevreden zijn. Ondankbaar kudtvolk is het.

Fisccon | 12-09-13 | 15:29

Dit benadeeld de mensen die het wel echt nodig hebben.
Deze vrouw loopt in een traject gat in de hand met ondersteuning van oppasbrigade; op te grote voet geleefd.
Maar wat er ontbreekt een hulpverlener van; geen moraal.. dan eet je je boterham kaal!

Welles! Nietes! | 12-09-13 | 15:29

Ja leuk itempje, raak ik heeeeeel gemotiveerd van......

ikdenkwat | 12-09-13 | 15:28

Met je 120 kilo waggelend door de Bijlmer zeggen dat je niet weet of je gaat werken als je niet ' ziek' bent. En dan lekker je winkelmandje volproppen. Yeah right.

bello | 12-09-13 | 15:27

Dus Bakito en Supermatthijs hebben t helemaal zo slecht nog niet.

Eshek | 12-09-13 | 15:27

First Contact | 12-09-13 | 15:15
Leuk, maar als u later oud bent dan hebben we nog wel mensen nodig die de verzorgingsstaat in stand houden. Kinderen zijn de toekomst, niet alleen hun toekomst, maar ook uw toekomst.

Gielgb | 12-09-13 | 15:26

Hier word ik gewoon echt kwaad van!

Surrealiteit | 12-09-13 | 15:25

Moeten deze mensen volgend jaar niet aan het werk van Asscher? Als die wet erdoor komt, that is...

Mahatma | 12-09-13 | 15:25

@Weerduivel
70 euro, that is.

antagonist | 12-09-13 | 15:25

Misschien kunnen ze ook nog even langs de boekwinkel van Burger.

deministerpresident | 12-09-13 | 15:24

Heb hier beroepsmatig mee te maken.

Het verhaal van mevrouw klopt van A tot Z.
Helaas.
En het ergste is dat er niets zal veranderen totdat de laatste modaal verdienende tot op het bot is uitgeperst ter meerdere eer en glorie van de elite en de tokkies.

Mark Smith | 12-09-13 | 15:23

Meredith staat onder permanent bewind vanwege enorme schulden. De rechter past dit alleen toe bij psychisch zieken, uberdommen, verslaafden, daklozen. Meredith valt onder de tweede categorie, die van uberdommen. Met 50 euro per week komt ze prima rond en ervaart ze geen armoede. Dat niemand haar geen schop onder de kont geeft, kan ze ook niets aan doen.

Weerduivel | 12-09-13 | 15:23

Er staat voor haar best nog een mooi huisje.... in SURINAME.....

Kobus Kloothamer | 12-09-13 | 15:23

Deze vrouw is niet arm, maar met zo'n houding zou ze het wel moeten zijn.

vindead | 12-09-13 | 15:23

Klopt helemaal, zelfs voor paardrijles krijgen ze gratis geld. Een hoop werkende mensen kunnen zich dat niet veroorloven...

Pi Mol | 12-09-13 | 15:23

Dit is duidelijk een van die parasieten waar wij vanaf moeten,desnoods terugschoppen naar waar zij vandaan komt.Ze kan zeggen wat ze wil want bij haar is toch geen schaamrood te zien.Door dit soort kudtvolk zitten veel andere in de problemen.Zoals ze zelf zegt is het normaal dat geregeld deurwaarders bij haar aan de deur staan,en er niets kunnen halen omdat zij een beslagvrije voet heeft.Waarschijnlijk heeft ze wel een geheime "vriend" die wat "bijverdiend" op een of andere manier.Ik vind haar een arrogante onbeschofte kudt om de eerlijke minima zo af te zeiken.

kweetitwel | 12-09-13 | 15:23

@Dikkie_Dik | 12-09-13 | 15:17 | + 0
Ja, als de vvd eindelijk een keer aan de macht komt dan wordt het allemaal anders.....

de reaguurbuur | 12-09-13 | 15:23

Ze heeft helemaal gelijk! Iedereen in Nederland kan gratis geld krijgen als hij/zij daar voor in aanmerking komt. Alleen kunnen mensen zichzelf arm maken door het verkeer uit te geven, gokken/drugs, en dan is opeens het geld op. Voorde rest van de maand.
.
En dat zijn dan de mensen die arm gaan doen en zeiken en janken...

Glas Koning | 12-09-13 | 15:22

Het loont ook niet om vanuit een bijstandsuitkering weer aan het werk te gaan met een minimum loon. Netto ga je met het verlies van al die toeslagen er op achteruit, en je houdt ook veel minder tijd over om alle folders uit te pluizen en de koopjes af te gaan.

Ondertussen blijven ondernemers schreeuwen om betaalbare arbeidskrachten, waardoor de door de hoge lastendruk steeds weer met nieuwe constructies (moeten) komen, waardoor er elke paar jaar weer een nieuw blik arbeidsmigranten moet worden opengetrokken, om ons werk te doen.

Vicieuze cirkel waarbij we in dit toch al overvolle landje steeds meer mensen afhankelijk maken van steeds minder werkenden.

Ven1V1d1V1c1 | 12-09-13 | 15:22

@witwas | 12-09-13 | 15:15
Andersom dag | 12-09-13 | 15:13
Vergeet niet dat huisdieren, drank, shag en een auto nu eerste levensbehoeften zijn nu een woning, verwarming, verkansie, scholing, voedsel enz. verzorgd worden door de overheid. Je moet je geld toch ergens aan uitgeven?

steven paul | 12-09-13 | 15:22

Hele dagen thuiszitten en het complete TV schema uit je hoofd kennen is ook armoede.
Werk geeft structuur, voldoening en levensvreugde aan het leven en voorziet je meestal in voldoende liquiditeit om te kunnen overleven. Werk +1

Ashtrey | 12-09-13 | 15:22

Ja, zo werkt dat. En kun je het mensen kwalijk nemen? Een echte Nederlander zegt nooit 'nee' tegen graties! Ook niet als het een allochtoonlander is.

Lina Mosa | 12-09-13 | 15:21

Het is al 40 jaar zo.

trippert | 12-09-13 | 15:21

Hey Diederik, leg dat nou eens uit van die sterkste schouders? Ik geloof dat ik er geen zak van begrijp.

Jippie | 12-09-13 | 15:20

Maar hoe zit het met de geestelijke armoede?

Bertus Brulbroek | 12-09-13 | 15:20

hunman | 12-09-13 | 15:12
Godverdomme en de roep om Jezus in één tegel. Knap hoor.
Woon je toevallig op die hoek of baal je van de wachttijd?

Strohond | 12-09-13 | 15:20

Stel je voor, je woont in een lemen hut in een snikhete zandbak, en een swag bro komt je lachend tegemoet: 'hey swa, jij hier 10 doekoes per maand krijge voor hard werk'. 'Dan moet je naar het beloofde land achter de dijken, daar jij krijge 900 doekoes per maand, jij krijge huis, jij krijge opleiding'. 'Graties, voor nieks'.
.
En zo onstond de stormloop op onze eens zo mooie rechtsstaat.

Rest In Privacy | 12-09-13 | 15:19

Ik gun het dat mens van harte. Beter daar een wijk vol van, dan van die kk-dit een kk-dat roepers van die Abu Grahib school. Waarvan akte.

Dirrek | 12-09-13 | 15:19

morele armoede, laag ambitie niveau, maar inderdaad niet arm. in zekere zin gelukkig met een afhankelijk leven. en er zijn heel veel mensen zo, probleem is dat ze niet afnemen in aantal, maar toenemen in aantal. uiteindelijk worden dit toch de slachtoffers van de globalisering en bouwen we ons eigen sociaal kruidvat op. hier wreekt zich het ontbreken van een sturende hand en een onterecht optimisme omtrent de zelfstandigheid van bevolkingsgroepen. waarom zouden haar dochters iets anders willen? waarom je best doen op school?

minimá-armezusvan.. | 12-09-13 | 15:18

Het PvdA probleem is het uitkeringstrekkerij probleem en vice versa.

trippert | 12-09-13 | 15:18

Nederland; hét paradijs voor werklozen, profiteurs, criminelen en allochtonen.

Nederland; een hel voor Nederlanders, ondernemers, hardwerkende mensen en slachtoffers van onrecht.

HetMannetje! | 12-09-13 | 15:18

Mede mogelijk gemaakt door Spekman en Samsom. Ik lever graag nog wat in voor al die luie donders hoor, eerlijk en rechtvaardig.....

Dikkie_Dik | 12-09-13 | 15:17

delta12H21 | 12-09-13 | 15:14
Deze mensen snappen juist donders goed hoe de wereld in elkaar steekt. Daarom werk jij elke dag voor hun geld.

zuurkool | 12-09-13 | 15:17

Het is niet goed, het is niet slecht, zo is de samenleving ingericht.

Het is overigens niet mijn samenleving, want ik betaal er niet aan mee.

trippert | 12-09-13 | 15:17

en ik hou minder dan 1500 eu netto over p/m waar ik dan nog de huur en alle zooi vanaf moet halen... Bedankt PvdA! IK heb minimumloon! Die uitkeringstrekkers zijn geen 'minimumloners', dat zijn gewoon uitkeringstrekkers! Krijg verdomme je definities op orde.

LangeTijdGeleden | 12-09-13 | 15:17

Gratis geld, daarvoor is het er toch. Deze mevrouw zegt het letterlijk!!

Libertinowitz | 12-09-13 | 15:16

Er zijn echt wel kindjes in nederland die brood bij de kinderboerderij moeten eten... maar mamma heeft ondertussen wel een iphone 5, een 300 minuten bundel en digitale TV.

Mister Crabs | 12-09-13 | 15:16

@Andersom dag | 12-09-13 | 15:13 En dat hondevoer voor de twee Deense doggen is ook niet goedkoop.

witwas | 12-09-13 | 15:15

Tijd dat we de kinderbijslag gaan aanpakken, ik stel voor max. kinderbijslag voor 1 kind per gezin/huishouden. Het nemen van kinderen kan en mag niet mijn zorg zijn. Hiermee takelen we ook de gevallen die fungeren als broedmachine om zodoende zolang mogelijk van de verzorgingsstaat te profiteren.

First Contact | 12-09-13 | 15:15

Ik ben allang blij dat ze niet na vanalles te krijgen nog een potje gaat zitten zeuren over meer gratis geld.

IkZouDerWelDoen2 | 12-09-13 | 15:15

Sparen met een uitkering en toeslagen kan heel goed. Als je geen werk hebt, heb je ook geen auto nodig. Televisie? Mis je niets aan, bespaar je ook al snel 30 euro per maand mee als het houdt bij de free to air zenders binnen digitenne? Als je voor de rest ook geen al te hoogstaande (woon)wensen hebt, is het beste te doen. Zelfs dus voor een bijstandsmoeder.

LJBrinkhorst | 12-09-13 | 15:14

Dit is naast de import van mensen de meest schadelijke invloed van de zieligheidsindustrie.

Welles! Nietes! | 12-09-13 | 15:14

How to leven van uitkering? Kijk zielig, zeg ikke nie begrijp en de uitkering vliegt uw kant op!

Rest In Privacy | 12-09-13 | 15:14

fjodor | 12-09-13 | 15:10 |
Je kunt je afvragen hoelang Nederland dit gaat volhouden? Waarschijnlijk totdat de laatste Nederlander is uitgeknepen via belastingen, en links aan het bewind blijft, en straks nog de Roemenen en Bulgaren, onvoorstelbaar hoe ze het voor elkaar krijgen die politici die maar blijven uitdelen!

lanexxx | 12-09-13 | 15:14

"Als je niet ziek was zou je dan gaan werken? Weet ik nog niet" Ditt zou geen keuze mogen zijn maar een plicht... Snappen deze mensen niet hoe de wereld in elkaar steekt of snapt de overheid niet hoe deze mensen in elkaar steken?

delta12H21 | 12-09-13 | 15:14

"... U leeft ook van de staat?"

"Jaaa, maar daarvoor is het er toch?"

Oeloeboeloe | 12-09-13 | 15:14

Vroeger, toen was er armoede. Toen kregen we thuis alle dagen een saucijsje. En zondags was het feest. Dan mochten we 'm opeten.

steven paul | 12-09-13 | 15:14

@Old_Spice | 12-09-13 | 15:08
Met dank aan VVD en CDA de grenzen open gooiden voor volk wat even goedkoop werk moest doen. De terugkeeroptie en wervingsstop die Den Uyl voorstelde, werden getorpedeerd door juist die partijen want zo houd je de laagste lonen onder druk. Stel je voor dat je eigen timmermannen en loodgieters praatjes krijgen over hun beloning.

blinde kip | 12-09-13 | 15:14

Lekker hoor, de saté kambing groeit gewoon in je achtertuin.

panacee | 12-09-13 | 15:13

tuurlijk bestaat armoe. Mensen die klagen dat hun auto zo duur is, de shag nog duurder en de drank niet meer te betalen is.

Andersom dag | 12-09-13 | 15:13

Heeft Merediet al geklaagd bij de Minister van Sociale Zaken over 'woorden uit hun verband getrokken'?
Heeft de Minister van Sociale Zaken GS al bevolen dit stukje weg te halen?
Heeft Minister Asscher haar al een verhoging van haar uitkering toegezegd?
Vragen, vroeg.

dedeurs | 12-09-13 | 15:12

De rijen van de voedselbank gaan godverdomme de hoek al om. Doe je blinddoek af. Jezus.

hunman | 12-09-13 | 15:12

En al die mensen bij de instanties die deze bijlages/uitkeringen/toeslagen/subsidies/etc.etc.. moeten verstrekken moeten toch ook eten op de plank hebben? Bah!

antagonist | 12-09-13 | 15:12

De ouderen zijn arm en worden nog armer gemaakt.
AOW omlaag, pensioentje omlaag, eigen bijdrage zorg omhoog, openbaar vervoer omhoog.

bas ooms53686289 | 12-09-13 | 15:11

had vandaag nog even gemeten hoeveel alloctonen er in de bijlmer wonen, kwam uit rond de 8000. in dat was 66% van alle mensen in die regio. hier gaat dus 66% valse uitkeringen naartoe

dictatorgio | 12-09-13 | 15:11

Die dikke negerin, laat ook maar, ik zeg maar niks.

joyriders | 12-09-13 | 15:11

Armoede is er zeker wel. Maar het is natuurlijk relatief.
Als we het vergelijken met iemand die werkt op de vuilnisbelt in Rio dan is het natuurlijk weelde waarin we leven.
Maar basisprincipes als Zorg e.d. zijn onbetaalbaar geworden.
Dat mag en kan niet in een welvarend land als Nederland.

Nacho_Vidal | 12-09-13 | 15:11

GVD en nog een shetlandpony lastig vallen ook.

Jim Lovell | 12-09-13 | 15:11

Geestelijke armoede bestaat wel in Nederland.

Koninging Beatricks | 12-09-13 | 15:11

En daarom is iedereen die uit de zandbak of ander derdewereldland naar Nederland komt dolgelukkig. Thuis hebben ze niet eens dak boven hun hoofd of stromend water. Hier krijgen ze een mooi appartementje en nog eens iedere maand gratis geld toe. Waarom zou je dan werken?

fjodor | 12-09-13 | 15:10

@dictatorgio | 12-09-13 | 15:08
Welkom in de panelen, Yoda.

rara | 12-09-13 | 15:10

Schrijnende morele armoede.

Godsammekraken | 12-09-13 | 15:09

Als je niet van tevoren afspreekt welke definitie van armoede je hanteert dan kan je dit soort uitzendingen krijgen.

rara | 12-09-13 | 15:09

En beta-wetenschappers.

blinde kip | 12-09-13 | 15:09

Armoede bestaat wel degelijk in Nederland!

necrosis | 12-09-13 | 15:09

Minimumloners, die zijn arm.

blinde kip | 12-09-13 | 15:09

uitkeringstrekkerij, typisch weer. weg met deze mensen werken voor je geld ga je!

dictatorgio | 12-09-13 | 15:08

Met dank aan Joop den Uyl en de PvdA, die bij de onafhankelijkheid van Suriname, elke Surinamer een Nederlands paspoort aanbood.

Old_Spice | 12-09-13 | 15:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken