Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oeps. Kerry verpest bommenfeestje van Obama

kerryyyy.gif Het Amerikaanse Congres stemt woensdag over hoe Obama de geschiedenisboeken in zal gaan: als leider of als loser. Barry wil zelf heel graag bommen op Bashar gooien dus die is een media-offensief begonnen. Eerst opwarmen met een oproep tot 'limited action' tegen de Syrische regering, om middernacht (NL tijd) volgen zes vooropgezette interviews met bekende Amerikaanse anchors PR-poppetjes (hoi) en morgenavond spreekt Barry het Amerikaanse volk nog eens persoonlijk toe. Want van dat volk wil slechts 16% ten strijde trekken tegen Assad. Amerikaanse BKB-afdelingen hebben zelfs al reclamespotjes tégen militair machtsvertoon gelanceerd. (Grappig, de belofte van hope & change moet blijkbaar van het volk komen, niet van de president zelf.) Maar vooral MinBuZa John Kerry is Obama's bombardeerfeestje aan het verpesten. Kerry zei dat Amerika geen aanval zal uitvoeren als Assad binnen een week al z'n chemische wapens inlevert. Dat bedoelde hij sarcastisch, maar zowel de Russen als de Syriërs namen de opmerking heel strategisch bloedserieus en zeiden 'OK, DOEN WE!' Trololo en Kerry looks like an idiot. Prompt werd Hillary onder het bureau van Bill uitgetrokken om 'The Kerry Proposal' van haar voorganger op BuZa te ontwapenen, door te benadrukken dat het echt heel belangrijk voor de wereldvrede is dat Obama het Assad-regime naar een God van keuze bombardeert. De chaos in Washington is dus vergelijkbaar met de clusterfuck rond het land in kwestie. Waarom verdwijnen er gifgas debunkvids van YouTube, zijn dit inderdaad Iraanse militairen die Assad helpen, wie is de Turk met Nederlands paspoort die in Turkije opgepakt werd met smokkel-sarin in zijn rugzak, en hoe plausibel is de theorie dat de Al-Nusra/Kaida-rebellen gifgas tegen Israël gaan gebruiken om Amerika toch nog te verleiden om zo snel mogelijk een paar Tomahawks op de troepen van Assad af te vuren, nu het er op lijkt dat het gebruik van het chemische goedje op de eigen burgers niet de gewenste resultaten heeft opgeleverd? Allemaal zaken waar Obama geen antwoorden op zal hebben, in de zes interviewtjes die vanaf middernacht op Fox, CNN, ABC, CBS, PBS & NBC worden uitgezonden (TV-gids). Daarna zet The Telegraph ze in een liveblog op een rijtje en wie het dan nog snapt, mag het hieronder uitleggen, duiden & toelichten. Update: Dronebama in z'n interviewtjes: Consensus, diplomatieke weg, misschien toch maar niet met bommen gooien nu Syrië en Rusland ineens willen praten. Update: De 'goof remark' van Kerry zou toch wel eens opzettelijk aas voor Syrië en Rusland geweest kunnen zijn, om nog even geen bommen te hoeven gooien. Dat wil het Amerikaanse volk niet, en zo 'keihard' is dat zogenaamde bewijs van gifgasgebruik door Assad nou ook weer niet... Obama bindt in, met een beetje hulp (al dan niet bewust) van Poetin en Assad, want dan lijkt het tenminste niet op gezichtsverlies voor de Nobelprijswinnaar. Update: Gewoon voor de leuk. Libanese mevrouw van Fox sloopt Obama.

Reaguursels

Inloggen

TM | 10-09-13 | 19:15 |
Volgens mij heb jij er geen bal van begrepen!

lanexxx | 10-09-13 | 21:36

Prachtig hoe iedereen hier tegen Obama en zijn aanval is. Goed zo mensen! Kunnen jullie over twee jaar lezen dat een moslim van 80 jaar oud zijn 8-jarige 'bruid' kapot neukt tijdens de huwelijksnacht.

Nee, met de andere partijen zijn jullie VEEEL beter af natuurlijk. Iedereen houdt van militante moslims hier, nietwaar?

TM | 10-09-13 | 19:15

OH By the way: HILLARY for PRESIDENT 2016!!!

TM | 10-09-13 | 17:24

Wat een lulverhaal van die Van Rossum. En dan ook nog FOX NEWS er bij halen om een punt te maken? MWAHAHAHAAAAAA!!!

Ik hoef geen Obama fan te zijn om dit grote eenzijdige lulkoek te vinden. Kan meneer Van Rossum ook vertellen wat er dan *wel* of *niet* moet gebeuren?

TM | 10-09-13 | 17:22

Genieten van dat youtube videotje. Ze zegt het allemaal. Kan dat niet verbeteren. Gelukkig kan dat nog in de US. En dan nog dat politieke gekonkel in de achterkamertjes: Als jij JA zegt krijg je dat van me.
Worden we even belazerd door de "Rechtschapenen"!

Goedzo | 10-09-13 | 13:51

@navigator18 | 10-09-13 | 13:11
Mijn uitleg: Obama heeft een te grote bek gehad, geen idee wat hij aan 't doen is en al helemaal geen idee hoe hij uit deze poepput komt.

Cliznitch | 10-09-13 | 13:28

Mijn uitleg: toen Obama ineens wilde 'stemmen' - net als in VK - over al dan niet bombarderen wist ik zeker dat hij al twijfelde. Met wat omtrekkende bewegingen heeft hij zowel Rusland en Syrie gedwongen tot een mooie diplomatieke uitkomst én de republikeinen in zijn zak met wat oorlogsretoriek. Slimme driedubbele politieke strategie!

navigator18 | 10-09-13 | 13:11

lanexxx | 10-09-13 | 11:13 | + 2

Klopt. Mooi pleidooi, geen speld tussen te krijgen. En om de één of andere reden niet te vergelijken met de uitspraken van Fox in 2001 en 2003. Rara hoe kan dat.

Cliznitch | 10-09-13 | 12:38

Zoals Jon Stewart het vorige week al noemde: Groundhog deja clusterfuck!

Canis Spurcus | 10-09-13 | 12:33

Gewoon uitstel van executie. Zou het toch waar zijn dat de besturingssystemen van de cruise missiles gehackt zijn en dat ze nog niet opnieuw geprogrammeerd zijn?
Dus nog even wachten op de nieuwe programma's en dan er op af? Als ze niet opnieuw gehackt worden. Want we weten niet wat Snowden allemaal aan Poetin heeft verteld natuurlijk.
Er was ooit eens het Amerikaanse echtpaar Rosenberg dat, door de USA-atoomgeheimen aan de Russen te geven, atoomaanvallen op Rusland wist te voorkomen. Ze werden daar wel om vermoord maar dank zij hen werd een derde wereldoorlog voorkomen.

bruine kikker | 10-09-13 | 11:20

Deze mevrouw van Fox is subliem en verbaal begaafd, de feiten zijn toch niet verdraaid zoals sommigen alweer beweren. Het is een heldere oproep aan Obama om niet aan te vallen, zoals de meeste burgers wensen!
Zo een verbaal begaafd persoon is in heel Nederland niet te vinden, helaas.

lanexxx | 10-09-13 | 11:13

Did'nt you won the Nobelpeace price? Yeah you! Give it back.
Deze dame heeft volledig correct beantwoord.Hulde!

unneJoemie pieletuut | 10-09-13 | 11:06

Ach ja misschien hebben ze nu het idee dat Assad het gezicht van Obama wil redden door toe te geven aan de druk. Ik zal blij zijn als we niet weer een internationaal conflict krijgen. De eeuw is amper begonnen en we rollen van de ene in de andere oorlog en wat is de wereld er mee opgeschoten? Alleen die drones in de niet officiële oorlogen doen wat nuttigs.

Simon_GS | 10-09-13 | 10:21

Misschien vergis ik me, maar was Reagan niet de laatste president die de macht gebruikte om oorlogen te *voorkomen*? Hoe dan ook, men is bezig met in hoog tempo al zijn vrienden definitief te verliezen. Ik kan me niet voorstellen dat dat een land dat er zo belabberd voor staat goed doet.

BellaBella | 10-09-13 | 10:03

Fox News, ja die zou ik ook echt gaan volgen voor neutrale berichtgeving (kuch).

michelr | 10-09-13 | 10:01

Fox News is geen bron met aanzien, hè? Die hebben een reputatie feiten verdraaien en cijfers manipuleren.

Uriël Fack | 10-09-13 | 09:51

EddieS | 10-09-13 | 09:26
Dus de bovenexceptioneel intelligente Kerry staat de wereldvrede voor?
*IQ pimpen voor Dummies openslaat*

dedeurs | 10-09-13 | 09:32

--Prompt werd Hillary onder het bureau van Bill uitgetrokken--
Ook leuk om te zien dat ik niet de enige ben die zich al jaren ergert aan Hillary 'Ja maar, ik hou zo veel van hem' Clinton-Rodham.

dedeurs | 10-09-13 | 09:29

UPDATE II: De 'goof' van Kerry zou wel eens opzettelijk kunnen zijn geweest. NO SHIT, SHERLOCK? Mijn God, Van Rossem, hoe stom ben je als je uberhaupt anders hebt gedacht. Denk je nou echt dat de minister van BuZa van de VS "per ongeluk iets onhandigs zegt" tijdens een officiële toespraak over een kwestie die op het moment de hele wereld bezig houdt?

EddieS | 10-09-13 | 09:26

Leuk dat gifje. Kerry lijkt zo net een televangelist.
... O, dat is hij. Sorry.

dedeurs | 10-09-13 | 09:25

--Grappig, de belofte van hope & change moet blijkbaar van het volk komen, niet van de president zelf--
Ik denk niet dat de Washington elite daar om kan lachen. Of de Noordeinde/Binnenhof/Brussel kliek, for that matter. In die milieus is de Franse Revolutie nog steeds niet bespreekbaar.

dedeurs | 10-09-13 | 09:22

Zonder eerst de fundamentalistische zwartevlagdragers te verwijderen heeft de FSA geen geloofwaardigheid. Misschien kan Obama Al Queda aanvallen in Syria?

Belgische en Italiaanse gevangenen die eerst pro rebel waren, nu overtuigd van het gevaar politieke en militaire islam:

La Stampa news:

"In this conversation, they said that the gas attack on two neighborhoods of Damascus was launched by the rebels as a provocation to lead the West to intervene militarily,” Quirico told Italy’s La Stampa. "We were unaware of everything that was going on during our detention in Syria, and therefore also with the gas attack in Damascus."

he said that one of the three people in the alleged conversation identified himself as a Free Syrian Army general, La Stampa reported.
it would be “insane and suicidal for the West to support these people.”

“It pains me to say it because I've been a fierce supporter of the Free Syrian Army in its rightful fight for democracy since 2012," Piccinin added.

Achterbak | 10-09-13 | 09:09

Bakito | 10-09-13 | 00:07 | + -12 -
Misschien omdat het geen gezonde situatie is dat ca. 95% van de zwarte bevolking op Obama heeft gestemd.
Je insinuatie is dat kritiek op Obama gelijkstaat aan racisme, maar je negeert het racisme dat juist ten grondslag ligt aan zijn presidentschap.

Anijsblokje | 10-09-13 | 09:05

dit conflict gaat over de petro-dollar,ofwel het voortbestaan van de whopper en de big mac...

gimme a beat,rix | 10-09-13 | 08:52

Walgelijk rebelfilmpje weer, veel moswins en angst, de kinderen op dat filmpje zijn toch wel te herkennen als die zijn gebruikt voor propaganda? Vooral de term POW om non combatants aan te duiden lijkt me een Ibrahim/CDA redline:

Geneva Convention:

Article 4 defines prisoners of war to include:
4.1.1 Members of the armed forces of a Party to the conflict and members of militias of such armed forces

Ik zie alleen maar vrouwen en kinderen als slachtoffer van operatie ' Aisha (vrouw der profeet).

Achterbak | 10-09-13 | 08:52

En nu maar afwachten wat de rebellen nu gaan doen om de USA wel zover te krijgen om ze voor hun karretje te spannen.Zoals ik in een eerder topic al zei dat Putin degene zou zijn die de schade voor gezichtsverlies voor Obama zou beperken,zo denk ik nog steeds dat de volgende actie van de rebellen tegen Israël gericht zal zijn en het naar de buitenwereld op het conto van Assad zal plaatsen.Dit conflict is nog lang niet over.

Welles! Nietes! | 10-09-13 | 08:37

De Meesters van de zwarte steen hebben een enorme aantrekkingskracht op Obama, Samir A en van Doorn.

Bij constatering van dit controleerbare feit wordt er een Moswin! geroepen (this has nothing to do with Islam) en mag er niet meer over gepraat worden.

Nou ja Erdogan, Qatar, Al Queda en Saudi Arabia zullen niet blij zijn met het gedrag van hun onderworpen geloofsgenoten die niet eens een klein ongelovig landje kunnen omwerpen.

Achterbak | 10-09-13 | 08:34

@SyntaxError
In reacties op de Syrische vrouw bij McCain op youtube
Master Mora 17 uur geleden
I am Syrian, I even hail from Latakia which, in case you didn't know, is an Assad stronghold. The village of his family is only 40km away from the city in which I was born. Alawites are favored in ALL aspects of life in Syria by the regime. Top position, be it in the military, or the countries civil state institutions are almost exclusively reserved for Alawites. This is why they are so vehemently defending him. The Assad regime is anything BUT secular. Some of his family members live in Latakia
-----
ghanjadelic 15 uur geleden
If you are really from the near of Latakia , then you should also know the fact, that this alawit villagae was attacked on 04.08.2013 by the FSA-Al-Qaida-Terrorists. 100s of people were brutally murdered. The Syrian Army attacked the terrorists and freed the village. Unfortunatelly nearly 200 children were kidnapped from Latakia. Those children are those who were killed with poisongas in Damascus by the "rebels". Many parents identified their children on the photos about the poisongas incident.

enkelereisretour | 10-09-13 | 08:32

@enkelereisretour | 10-09-13 | 08:24
Bron?

SyntaxError | 10-09-13 | 08:27

interessante reactie. Weet niet of dit al vaker geroepen is?
If you are really from the near of Latakia , then you should also know the fact, that this alawit villagae was attacked on 04.08.2013 by the FSA-Al-Qaida-Terrorists. 100s of people were brutally murdered. The Syrian Army attacked the terrorists and freed the village. Unfortunatelly nearly 200 children were kidnapped from Latakia. Those children are those who were killed with poisongas in Damascus by the "rebels". Many parents identified their children on the photos about the poisongas incident.

enkelereisretour | 10-09-13 | 08:24

@La Bailaora | 10-09-13 | 01:59
Nope.
Bij de gifgas aanval in Ghouta is minimaal 300 liter sarin gebruikt. Mogelijk veel meer.
Twee kilo sarin verspreid over een groot gebied gaat niet voor 1600 doden zorgen.
Effe gezond verstand gebruiken. Ik weet, dat is lastig, maar toch proberen.

plaszak | 10-09-13 | 08:12

+1000 voor judge Jeanine!

Welles! Nietes! | 10-09-13 | 08:09

Mogguh @ All,
Die dame van Fox geeft de boel wel aardig weer.
Het is ook obegrijpelijk dat je soldaten in Afghanistan hebt en in Irak, Drones op Pakistaans grondgebied inzet.Vervolgens Tunesische, Lybische en Egyptische radicalen gaat bewapenen terwijl je ze in de voorheen genoemde landen bestrijd. Net zo min begrijp ik dat van het Nederlandse beleid. Wij zeten ook militairen in in Afghanistan en geven die lui met dezelfde instelling in dit land ook alle ruimte. leg me dat maar eens uit want ik begrijp er niets van.

Sjeng de helle | 10-09-13 | 07:45

Die dame van FOX heeft groot gelijk dat ze Obama's hypocriete beleid neersabelt, maar toch wel weer super dat FOX News ("fair and balanced") ook nog eens 10 seconden aan een van de meest oorlogsgeile Republikein ooit, John McCain, spendeert!

www.zerohedge.com/news/2013-09-08/john...

Of is iedereen deze video van McCain alweer vergeten? www.youtube.com/watch?v=o-zoPgv_nYg

Voor FOX News is dit natuurlijk weer gefundenes fressen als men op iedere Obama-slak zout kan leggen, maar als er over 3 jaar weer een Republikein in het Witte Huis zit dan hoor je ze nergens over... net als tijdens de 8 jaren onder George W Bush.

Xirdalan | 10-09-13 | 07:32

De zwarte Witte Huispanter kan zijn respect terug verdienen door te zeggen dat het bewijs een grapje was en op valse wijze tot stand gekomen is, en hij moet aangeven waarom de oorlog dan wel gewenst is. Bij Irak, Kosovo, Libië en Afghanistan kwamen ze ermee weg maar nu schijnt de op kapitalistische leest geschoeide imperialistische oorlogsmachine te haperen. Het momentum is weg foetsie vort. Publieke beduusdheid ging niet over in onvoorwaardelijke steun maar strandde op bedachtzaamheid omdat het zogenaamde bewijs nou niet echt overtuigend was en het voeren van een zwakke bewijslast eerder is voorgekomen, welke weer voer is voor gerede twijfel. Rusland is vanwege de afhankelijkheid van het mondiale economische systeem gewoon de beste vriend van Washington DC en de mannen achter de schermen leek het mischien wel een goed idee om het aanstaande Armageddon op deze wijze te sussen (althans, dat zou wel een goede uitweg zijn). Syrië draagt zijn chemische wapens over, omdat het deze toch niet gebruikt vanwege de te verwachten interventie, en strijdt verder voor een seculiere staat. *kuch* geholpen door de rest van de wereld waardoor het spelletje Landje-pik even op een laag vuur komt te staan. De Perzen zullen wel schik hebben.

Revvoyensovyet City | 10-09-13 | 06:58

drs.Nee | 10-09-13 | 00:03

Alles wat je leest op infowars.com moet je met een flinke zak zout nemen, want daar staat wel zoveel onzin op!

Beastje | 10-09-13 | 06:56

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 00:12
De angst voor westerse politici wordt groter en groter.

Strohond | 10-09-13 | 06:22

Charlie Rose had een zware aan Bashar.

0epsie | 10-09-13 | 05:55

Al-Qaeda verbonden rebellen aan de macht in een overwegend christelijk dorp in het noordoosten van Damascus. Hevige gevechten in de straten en het geschreeuw van "Allah Akbar" als de rebellen zijn neergedaald over de stad en christelijke huizen en kerken beginnen aan te vallen.
"Of je bekeert tot de islam of je zal worden onthoofd" zei hij. thelibertarianrepublic.com/syrian-rebe...

drs.Nee | 10-09-13 | 05:33

Mooi. Derde Wereldoorlog uitgesteld. Assad levert chemische wapens in. Back to bussiness as usual.

Rutte weg, a.s.a.p., please.

Lewis Lewinsky | 10-09-13 | 03:29

@Necrosis

Hoe zat dat dan met Koerdistan?

DANNY3960 | 10-09-13 | 03:19

*licht uit doet*

miko | 10-09-13 | 03:17

*Zoloft en ikdenkwat knuffel toestopt en licht op dimstand zet.*

miko | 10-09-13 | 03:12

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:38
'Israel is een potentieel gevaar voor Israel, wie er ook wint'
Ik neem aan dat je dat niet bedoelt? ;)

Het is onmogelijk alle chemische wapens te vernietigen. Dan kun je er beter voor zorgen dat ze bij een partij blijven. Dus laten we die rebellen over de kling jagen met zijn allen dat maakt de regio weer stabieler. Als je het dan toch over real politics wil hebben.

miko | 10-09-13 | 03:10

All the same * out*

ikdenkwat | 10-09-13 | 03:00

Ik ga maffen..

Trusten allemaal.

Zoloft | 10-09-13 | 02:59

@ necrosis | 10-09-13 | 02:52

Zijn hele discussie gaat nergens over, het gaat alleen maar over aannames...

Zoloft | 10-09-13 | 02:57

ganzo | 10-09-13 | 02:48 | + 0 -
Ja treurig, weet je de Assad aanhangers al dan niet gedwongen door het knettergekke regime zal openlijk geëxecuteerd worden, ook dit meisje bij winst van de rebellen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
In dit wespennest moet het westen zich niet mengen....... Bah....,,

ikdenkwat | 10-09-13 | 02:56

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:41
Zucht, hele diepe zucht.
Jij gelooft echt dat er maar twee kampen zijn?
De eerste meldingen zijn al gemaakt dat rebellen groepen eigen stellingen in nemen en NIET elkaar steunen. De verschillende facties zijn het totaal niet met elkaar eens. De alliantie word niet gesteund door Al nusra of NCC die eerder een staat in de staat claimen.
de koerden hebben gebieden ingenomen en claimen die als koerdistan. Syrie heeft alles in zich om een tweede Libanon te worden met alle strijdende partijen door elkaar.
Het is namelijk anders dan de tweede wereld oorlog geen natiestaat oorlog maar een oorlog puur op ideologie en religie waar de grenzen zeer vaag zijn. De grootste fout is geweest om de rebellen te bewapenen. De handwapens mortier RPG's en dergelijke hebben tot nu toe meer dan 100.000 doden gekost. En dan gaan we stuiteren over een paar honderd doden door gifgas? Een Gotspe en super hypocriet.

miko | 10-09-13 | 02:56

Zoloft | 10-09-13 | 02:52 | + 0 -
zolang assad die wapens heeft zal amerika misschien niet veel doen om nog meer gezichtsverlies te voorkomen.

ganzo | 10-09-13 | 02:55

Is dat van belang voor mij?
Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:45

Ik wist niet dat de discussie over jou ging......

necrosis | 10-09-13 | 02:52

@ Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:48

Zullen we dan eerst even uitzoeken WIE die wapens hebben gebruikt alvorens tot actie over te gaan?

Nu de USA hun keutel langzaam intrekken krijg ik langzaam het gevoel dat Assad weinig te maken heeft met die aanval, wat denkt u?

Zoloft | 10-09-13 | 02:52

ikdenkwat | 10-09-13 | 02:23 | + 0 -
de geschiedenis herhaalt zich wel. dit youtubemeisje zet het even in perspectief: www.youtube.com/watch?v=3LxHvShIkMw

ganzo | 10-09-13 | 02:48

Zoloft
Nee ik ben geen Israel appeaser... Untegendeel.. Maar ik ben pertinent tegen chemische wapens in de handen van fundamentalisten en of regimes met een waas voor hun ogen..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:48

@ Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:45

Joh, ga slapen!

Je hebt geen idee waar je over lult...

Zoloft | 10-09-13 | 02:47

@ necrosis
Dat bewijs van WMD dat je nu aanhaalt.. Is dat van belang voor mij? Als je inbreekt in een discussie waar he geen deel van uitmaakt, kom dan met iets waar die discussie over gaat..
Ik kan ook wel de rode neus van Boris Jelzin erbij betrekken, maar dat schiet niet veel op he?
.
Dus ik negeer je nu even..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:45

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:32 | + 0 -
Nee klopt, maar tot de dag van vandaag niet. Laat dat duidelijk zijn. Terwijl ze al twee weken klaar zitten. Waf waf! Maar goed ik deel jou mening niet. Ook al gaat het los dat heeft niets met de discussie te maken.... Deus de wereld wordt er niets beter van. Wederom zal de Syriër met de pet de tol betalen.

ikdenkwat | 10-09-13 | 02:45

@La Bailaora | 10-09-13 | 00:20
Maar dat is al een tijdje duidelijk.
De vele burgers zouden heel graag terug gaan in de tijd. Ik verbaas me toch weer elke keer hoe makkelijk amerikanen zich in een oorlog storten, elke keer weer. Steeds maar weer!!

miko | 10-09-13 | 02:45

@ Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:38

@Zoloft
Is niet relevant. Er is sarin gebruikt door hoogstwaarschijnelijk Assad.

Hoogstwaarschijnlijk is geen bewijs, kom nu eens met echte bewijzen.

Sarin is zeer makkelijk te maken, zie Tokio.

Ah.. u is een Israel appeaser, maar u bent tegen Assad. U moet nog zeer veel leren, dat is wel duidelijk.

Zoloft | 10-09-13 | 02:44

@necrosis | 10-09-13 | 02:09
Dat is voor de raketbrandstof.

miko | 10-09-13 | 02:42

@miko
Er zijn twee kampen.. Zucht.. Snap je dat hu werkelijk niet?
In de tweede wereldoorlog is Nederland bevrijd door Canadezen Engelsen, Polen en Amerikanen. Tegen de Duitsers. Twee kampen.. 6 partijen...

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:41

@Zoloft
Is niet relevant. Er is sarin gebruikt door hoogstwaarschijnelijk Assad.
.
Verder:
Er is nog meer Sarin aanwezig, voornaamlijk bij Asad.
Assad heeft middelen om nog meer te maken
Chemische wapens in handen van elke partij in een land in bittere burgeroorlog, naast Israel is een potentieel gevaar voor Israel, wie er ook wint.
Die chemische wapens moeten vernietigd worden.. Alle..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:38

@ Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:32

U is een beetje in de war...

Zoloft | 10-09-13 | 02:34

necrosis | 10-09-13 | 02:28 | + 0 -

In Koerdistan zijn mensen gestorven door het inademen van nicotine?

DANNY3960 | 10-09-13 | 02:34

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:17
Eigen wijken? Rebellen groepen bestaan meer en meer uit buitenlanders. Ze offeren zichzelf maar al te graag op laat staan burgers.

miko | 10-09-13 | 02:34

@ikdenkwat
Wie zegt dat de VS niet gaan aanvallen? Ben jij daar zeker van? Ik nog niet nl.
.
Er is een verschil tussen wat de VS weten, wat ze toegeven dat ze weten, en wat politiek mogelijk is op dit moment.
.
Obama zal alleen een aanval uitvoeren als hij 1) steun krijgt en 2) een exit strategie heeft voor als het mislukt/tegenvalt. Deel twee heeft ie nog niet. Deel 1 wel, zelfs op hoog niveau, achter de schermen van " wij gaan met niemand vechten" Rusland...

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:32

o)+ | 10-09-13 | 02:14
Interessant. Ik heb ook het gevoel dat de grote (wereld)massa het niet meer pikt omdat ze veel beter geinformeerd en bewust zijn over de geo-politeke spelletjes die er gespeeld werden en worden.

Controleverlies voor de narcisten .... lijkt precies wat er nu gebeurt. Kan alleen maar goed zijn, al zal dat vast niet zonder slag of stoot gaan.

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 02:32

@ Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:27

Waar is uw bewijs dat Assad achter de gifgasaanvallen zit?

Zoloft | 10-09-13 | 02:29

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:17
Je lult inmiddels een eind in de ruimte met je Iran/ Irak oorlog (1980 -1988).
Hoever wil je terug, naar 1914?
toen gebruikten de Duitsers en Fransen oa Mosterdgas....

Ik had het over 'het bewijs' van de aanwezigheid van WMD, wat (oa) aanleiding was tot Golfoorlog 2.
Uiteindelijk zijn die WMD nooit gevonden, en nu?

necrosis | 10-09-13 | 02:28

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:48
Mwoah, zo moeilijk is gas afschieten niet.Een mortier is alles wat je nodig hebt en anders een Livens projector.

miko | 10-09-13 | 02:28

@LaBailora
Je moet echt eens ophouden met:
- Denken dat als iemand iets uitlegt, dat ook zijn mening is.
- lezen zonder te (willen) begrijpen en doorgronden
- iemand voor sukkel uitmaken als eerste reactie als bijdrage in een 'duscussie' tussen twee andere mensen
- roken, snuiven, zuipen of wat je ook doet, want echt helder kom je niet over

Volgorde mag je zelf bepalen.. En nu ben ik ook klaar met jou.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:27

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:17 | + 0
Als de bewijzen zo duidelijk zijn, waarom, de usa zit als een stel jonge honden in hun kennel met een deur dat dicht gebonden zit met een haar. Ready tooooooo rumble! Toch niet gaan. Er is geen bewijs! Maar goed jij hebt het, zou zeggen levert het aan en jou plannetje gaat in werking. Iets met bord en kop hoor......

ikdenkwat | 10-09-13 | 02:23

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:38
Veel van dat gifgas zal ook gewoon in wijken liggen. Het opblazen van die opslag plaatsen zal dan gepaard gaan met nog meer burgerdoden , maar ja bij Amerikanen zijn burgerslachtoffers collateraal en bij Assad een misdaad tegen de menselijkheid.

miko | 10-09-13 | 02:23

@ikdenkwat
Huis tuin en keukenmiddelen hoef je niet echt geleverd te krijgen toch? Die maak je zelf... En anders koop je ze via Rusland en Iran.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:23

@Fort Reunion | 10-09-13 | 01:18
Als Oboema zich er niet mee bemoeit dan zal het wel mee valeen. Dan is de kans groot dat de rebellen weer terug gaan naar Borgerhout en de schilderswijk.

miko | 10-09-13 | 02:20

@necrosis
De VS hebben de Iraanse doelen aangewezen die Irak met chemische wapens hebben bestookt. Dat was in de oorlog tussen Irak en Iran. Golfoorlog 1 en 2 kwamen pas later.
.
@ikdenkwat
Het gericht afvuren van chemische wpens is in Syrie voorbehouden aan eliteeenheden die daarvoor serieus moeten trainen. Die elite eenheden bestaan uit Assad aanhangers ( uit leden van de stam waartoe hij behoort) en staan onder bevel van een van zijn broers.
.
Er zijn waarschijnelijk chemische wapens in handen van rebellen gvallen, maar het is zeer de vraag of die wapens actief waren.
Het s vrij dom om aan te nemen dat ALS die rebellen over die wapens beschikten ze daarvoor een eigen wijk uit zouden kiezen. Ze worden immers gesteund door de VS, het zijn wel 3 of 4 facties die daar vechten en alles kan elkaar nog de schuld geven.. Maw als ik een rebel zou zijn, dan zou ik het centrum van Damascus uitkiezen als doel, en dan m.n. Het gebied rond het parlement etc. Heeft nl een veel zekerder resultaat. Je gaat toch niet indirect op meer steun van de VS hopen als het mogelijk is dat je je grootste vijand zelf direct kan uitschakelen?

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:17

@La Bailaora | 10-09-13 | 00:55
Mens kakelt maar door. Ze zouden bij FOX ook zo te keer gaan toen die idioot van een Bush achter de womd gingen.

miko | 10-09-13 | 02:15

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 01:16
Moet dan een hele grote vuile bom zijn, plus het internet uitzetten. Mensen trappen er niet meer in en dat brengt die narcisten behoorlijk in de war. Zelfs geopoliticus en oorlogscrimineel Zbigniew Brzezinski, die jaren geleden heeft voorspeld dat 'de mensen' politiek bewuster zouden worden toonde zich onlangs verbaasd over de snelheid waarmee dat gaat. Men is de regie kwijt aan het raken en krijgt dat zelfs met een WO3 niet meer terug. Jeez, wat ben ik positief vandaag. Zal wel ergens een adder of twee onder het gas liggen.

o)+ | 10-09-13 | 02:14

Ik snap het wel, dat wordt weer Boer zoekt Vrouw ipv WW3.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-09-13 | 02:14

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:04
Met indirecte ad hominems beginnen? Altijd het allerbeste bewijs dat je geen argumenten meer hebt. Ik ben klaar met je.

La Bailaora | 10-09-13 | 02:12

@miko | 10-09-13 | 02:05
Wat denk je van een flink bord bruine bonen met veel ui?

necrosis | 10-09-13 | 02:09

Ja wij weten dat 1 partij die aanval heeft uitgevoerd.
@Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:01
Nee, dat weten we dus juist helemaal niet. Want ik, en het overgrote deel van het publiek wacht nog steeds op aanwijzingen dat het Assad was. En als jij die bewijzen hebt, laat ze maar zien.

Echt alles wijst erop dat het de rebellen waren. Het enige tegenargument is 'de rebellen kunnen die niet hebben'. Hier door meerdere mensen naar het rijk der fabelen verwezen, met links met allerlei bewijzen van main stream media berichten. Kortom, je praat verschrikkelijke onzin.

---
"Het was voor de bescherming van onschuldige Libyers in eerste aanleg.." Tuurlijk jongen, jij gelooft ook nog in engeltjes en buitenaardse wezens...

Eigenlijk ben ik wel klaar met je. De moeite niet waard. Groetjes.

La Bailaora | 10-09-13 | 02:09

@necrosis | 10-09-13 | 01:34
Studenten scheikunde?? Mavo scheikunde!

miko | 10-09-13 | 02:06

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:30
Bleekwater en iemand met een volle blaas en,...... voila! Chloorgas!

miko | 10-09-13 | 02:05

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:01 | + 0
Laten we dan eerst stoppen met het leveren van de grond stoffen en kennis.... Mompel de mompel boter hoofd...... Enzo. .

ikdenkwat | 10-09-13 | 02:05

@labailora,
In de echte grote mensenwereld is er een verschil tussen politieke realiteit en de echte realiteit. Als je mag stemmen ga je dat ook snel leren overigens..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:04

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:48
Heeft de VS de WMD van wijlen Saddam Hussein ondertussen gevonden?
Over onomstotelijk bewijs gesproken......

necrosis | 10-09-13 | 02:03

@LaBailora
Ja wij weten dat 1 partij die aanval heeft uitgevoerd. Het hele politieke en dom publieke debat ( nodig voor politieke steun) gaat echter over de twijfel wie dt nu was.. Met bewijs enzo, remember?
.
Dus, daarom moet je geen partij voor/tegen regimes innemen in dat debat, maar partij tegen chemische wapens.
.
Overigens bewijst mijn gelijk dezelfde strategie is in Libie toegepast met betrekking tot de term 'zware wapens'. Daar hebben de VS, Frankrijk politieke steun verworven door zware wapens te vernietigen, omdat die voor 90% in gebruik/ bezit waren van Khadaffi. De luchtmacht hoorde daar ook bij. Eerste vliegtuig datwerd neergeschoten was een Mig 23 van de opstandelingen... Kon niemand meer zeggen dat ze partij kozen tegen alleen Khadaffi want dat lag toen nog gevoelig.. Het was voor de bescherming van onschuldige Libyers in eerste aanleg.. Strategisch was het natuurlijk de olievoorziening naar Frankrijk.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 02:01

@miko | 10-09-13 | 01:59
Klopt helemaal :-) Bengazigate gaat nog wel terugkomen in het nieuws.

La Bailaora | 10-09-13 | 02:01

Hehe, kan ik eindelijk die auto bestellen, zonder het gevaar te lopen dat die maanden langs de kant van de weg zal staan.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 10-09-13 | 02:00

@Hirsch Ballast | 10-09-13 | 01:55
Klopt :-)

La Bailaora | 10-09-13 | 01:59

@La Bailaora | 10-09-13 | 01:14
Zonder oebama zijn zegen was er geen kogel van de warmongers uit het midden oosten naar Syrie gegaan.
Zonder oebama en zijn aarslikkers uit Europa was Gekke Daffy ook niet gevallen met een stok in zijn reedt.

miko | 10-09-13 | 01:59

Graaf van Egmont | 10-09-13 | 01:46
Juist.
Nu nog een Pearl Harbor.

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 01:58

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:48
Oh, dus het maakt uit hoeveel er omkomen door Sarin gas? 100 of 1000? En jij bepaalt de grens wanneer het niet meer mag?

En ze 'bezitten' pas wapens wanneer ze dat kunnen bewijzen? Is dat zo? Ze bezitten het als ze het bezitten. Waarschijnlijk bedoel je het anders, bedoel je dat men maar moet 'bewijzen' dat de rebellen chemische wapens bezitten.

Dat is het punt niet. Niet de rebellen worden beschuldigd door Obama die ten strijde wil trekken, maar Assad. Dan moet ie met bewijzen komen en die heeft ie niet. Andersom is dat er ook niet, maar het is heel simpel mogelijk dat rebellen die ook hebben. Alleen al uit het feit dat er meerdere aanwijzingen voor bestaan: 1) berichten dat rebellen bij de Turkse grens zijn aangehouden met saringas, 2) bovenstaande berichten dat de CIA de rebellen steunden en opleidde. En je wou toch niet gaan beweren dat de CIA geen saringas kan maken en leveren he? En 3, last but not least, de beweringen van de VN in oficiele rapporten die zeggen dat het de rebellen waren die allang chemische wapens hebben gebruikt in mei van dit jaar:
www.youtube.com/watch?v=LRSoWP9Yoec

En het is wel duidelijk voor wie jij partij trekt. Want volgens jouw verhaaltje had Obama niet moeten kiezen, had ie 'vrijuit' kunnen gaan bombarderen (zo te lezen jou pakkie an), als ie het maar 'anders' gebracht zou hebben. Ook niet dus, omdat je de consequenties niet doorgedacht had, maar het is ook nog duidelijk dat je hier niet zit om de vrede op aarde te brengen, zeg maar.

La Bailaora | 10-09-13 | 01:58

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:48 | + 0
De bewapening van de rebellen is heus niet een paar stenen en een katapult. Vanuit de regio wordt er van alles aangereikt. Anders hadden ze simpel weg geen vuist kunnen maken tegen Assad. Onderschatting ligt hier op de loer bij u.

ikdenkwat | 10-09-13 | 01:56

Kijk eens aan, de bewijzen worden van alle kanten aangeleverd:)

Hirsch Ballast | 10-09-13 | 01:56

La Bailora
Ah goed punt, je bent bijgelezen.
.
Het 'weaponizen' van bijv. Sarin en Mosterdgas is echt niet iets wat je met huisvtuin en keukenmiddeltjes zomaar te doen is. Je kunt het wel maken, maar in redelijke hoeveelheden, stabiel houden en veilig kunnen opslaan/vervoeren en afvuren is niet echt zo simpel.
En, nee die rebelln blinkn niet uit in militaire organisatie. Het is all balls en no brains als j daar de straatgevechten ziet.
Met simpele release mechanismes kun je sarin bijv. In een metrostation of schuilkelder gbruiken ( Tokyo bijv.), maar een heel gebied (wijk) gericht met Sarin bombarderen is iets heel anders.
.
Zichzelf aanvallen? Nee hoor. Die rebellen bezitten pas chemische wapens als Assad of zijn bondgenoten dat kunnen bewijzen.. En raad eens welke mate van bewijs de VS dan verlangen van Assad/RT? Juist.. Onomstotelijk, onweerlegbaar bewijs..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:48

Nu de USA afbranden en ze straks weer met open armen ontvangen.

DANNY3960 | 10-09-13 | 01:48

Begin die derde wereldoorlog of stop met dat geneuzel. Hoe dan ook, het zal uiteindelijk los gaan en we gaan het allemaal merken.

INH.30CL | 10-09-13 | 01:47

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 00:24 |
Dat wil dus zeggen: "de Yanken komen"

Graaf van Egmont | 10-09-13 | 01:46

calamiteiltje | 10-09-13 | 00:36 |
amerika heeft wel degelijk een belang: een zeer groot deel van hun industrie is de wapenproductie, daar is alleen een afzetmarkt voor als er oorlog is. militair-industrieel-complex, jeweet. De verliezende partij betaald de kosten van een oorlog; zo betaalt Irak/kuwait nu nog altijd voor de kosten die de amerikanen hebben gemaakt destijds (in natura).

Kaosu | 10-09-13 | 01:43

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:38 | + 0 -
Ja mee eens echter dit geleverde wapentuig was gebruikt niet volgens de uch uch uch afspraken. Nu is er tot op de dag geen sluitend bewijs dat dat wel is vandaar. Daarom zei ik al eerder dat het WEL uitmaakt wie met die tering tyfus zooi heeft lopen kutten. Zo duidelijk?

ikdenkwat | 10-09-13 | 01:43

@necrosis | 10-09-13 | 01:34
Precies, dat is het hele punt :-) Goed comment. De gast heeft een nogal simpele kijk op de wereld.

La Bailaora | 10-09-13 | 01:42

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:26 | + 0
De oplossing van u is nobel en zeer oprecht. Echter bij uitvoering kunt u beter in kabouters geloven dan dat dit tot een goed einde zal komen.

ikdenkwat | 10-09-13 | 01:39

@ikdenkeat
Eerst leveren, dan nuken niet bekend bij u?
Iran, Irak, Afghanistan en Libya gingen Syrie recent nog voor.
.
Om ze te vernietigen is alleen de huidige oplagplaats van belang. De geschiedenis kan niet meer veranderd worden. Ga er maar vanuit dat de VS en Israel zoveel 'ogen' in dat gebied hebben en daardoor zo'n ongeloofelijk gevoelige tik kunnen uitdelen dat Assad daar echt wakker van ligt.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:38

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:30
Ze moeten zichzelf dan ook maar aanvallen? Obama bezit zelf ook chemische wapens.

En hoe lang denk je dat het duurt om met chemische huis tuin en keukenmiddelen chemische wapens in elkaar te knutselen? Middelen die vrij op de markt te verkrijgen zijn, en ook niet verboden kunnen worden omdat ze gewoon gebruikt worden voor alledaags gebruik?

investmentwatchblog.com/bombshell-syri...

La Bailaora | 10-09-13 | 01:36

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:26

Je begrijpt helemaal niks van de situatie. Dit gaat niet om gifgas maar om aardgas. Qatar, bondgenoot en geldschieter van de VS en eigenaar van het grootste veld ter wereld, wil een pijplijn naar Europa aanleggen. Rusland, Kazachstan en Iraaks Koerdistan willen ook een pijplijn naar Europa via Latakia en Damascus. Het gaat hier om contracten van honderden miljarden dollars. Daarom begon de opstand ook nadat Assad in 2011 voor de Russische optie koos en zo de as Qatar-Saoedie Arabië buiten spel zette.

Hirsch Ballast | 10-09-13 | 01:34

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:30
Iemand met wat meer dan gemiddelde kennis van Scheikunde, kan dat in zijn eigen keuken maken.
Wat wil je nu gaan doen?
Keukens verbieden?
Studenten Scheikunde oppakken en berechten?

necrosis | 10-09-13 | 01:34

löl met vingers | 10-09-13 | 01:02

LOL.
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

de honden blaffen... | 10-09-13 | 01:33

@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:26
Duh, wie is hier nou de sukkel?
Er kan maar 1 partij die chemische aanval uitgevoerd hebben, en er zijn 10-tallen landen die chemische wapens bezitten. Dan zal Amerika sowieso Rusland moeten aanvallen, en China, en India, enzovoort, bezitten allemaal chemische wapens. Dat is het punt niet, en niemand die dat zou nemen, het gaat erom wie het gebruikt. Dat is nou de enige mogelijkheid om mensen mee te krijgen in een oorlog.

La Bailaora | 10-09-13 | 01:33

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:06 | + 0
Precies, daarom hier niet je klauw insteken. Bij aanvallen zal een van de twee de overhand krijgen. Bij winst van de rebellen zal Israël toch echt een bezoekje gaan brengen in Syrië, al dat overige wapentuig van Assad zal dan in de handen vallen van de rebellen (lees zeer extremistische bepaalde religie aanhangers) Moet je toch niet aan denken.

ikdenkwat | 10-09-13 | 01:31

@ganzo
Exact. Nog een reden om ALLE chemische wapns te vernietigen, ongeacht wie ze in bezit heeft.. Te beginnen met de installaties om ze te produceren.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:30

@labailora:
Dus: Obama had niet moeten zeggen: We gaan Assad zijn chemische speeltuig vernietigen maar we gaan al het chemische speeltuig in Syrie vernietigen (ongeacht wie dat in bezit heeft dus)
.
Begrijp je het nu wel?

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:26

De FSA gebruikt ook satteliet verbindingen voor hun HD uploads. Die camera's en uploads zijn nooit alleen van hun.

WeerEenPilsjeOp | 10-09-13 | 01:23

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:04 | + 0
Dus, je levert de wapens en kennnis, vervolgens ga je ze nuken, deze handelswijze is mij onbekend. Het is degelijk wel belangrijk wie ze heeft gebruikt. De houdbaarheid van sarin is minimaal 5 jaar. Nou dan heb je wel de tijd om ze overal heen te slepen. Vooral de onschuldige burgers als schild gebruiken is in deze regio niet vreemd. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...

ikdenkwat | 10-09-13 | 01:20

@ labailora
Ja sukkel, maar niet in de context van deze ( mogelijke) aanval. Lees even verder in dit topic, en dan bedoel ik begrijpend ezen.. Niet alleen reageren als een telegraaflezer voor zijn koffie..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:19

Wat zal er gebeuren als de VS niet ingrijpt? Ik denk dat het conflict zich zal uitbreiden naar de buurlanden. Dat is al aan de gang en het breidt zich uit. Over een jaartje of anderhalf gaat de olieprijs omhoog en ligt het middenoosten in de fik.

Fort Reunion | 10-09-13 | 01:18

o)+ | 10-09-13 | 01:10
Een "vuile bom" will do the trick.

Het is schaken op hoog niveau, voorspel voor een grote financiele "reset" d.m.v. WOIII. Ergens kruisen de geo-politieke belangen van de grootmachten elkaar en het "westen" lijkt daar op uit.

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 01:16

Hij had geen partij moeten kiezen.
@Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:04
Je bent wel erg naief als je denkt dat Obama al ver voor het incident geen partij had getrokken. Sterker nog, hij leverde allang wapens aan de rebellen, McCain ging er ook nog op bezoek. Dus lees eens wat nieuws:
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/mid...

www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-226...

Kortom, hij *is* partij in het geheel.

La Bailaora | 10-09-13 | 01:14

Het lijkt wel de serie The newsroom.

een aanrader trouwens!!

lady blabla | 10-09-13 | 01:13

@weereenpilsjeop:
Achteraf zullen ze kunnn zeggen:
Dankzij de druk en dreiging met aanval heeft Obama het voor elkaar gekregen dat Assad zijn chemische wpens inleverde/vernietigde/ nooit meer gebruikte.
.
Of.
Toen Assad nogmaals chemische wapens gebruikte greep de VS keihard in en vernietigde de capacitei van Syrie om chmische wapens in te zetten, te produceren en zorgde ervoor dat geen van de oartijen in Syrie deze wapens in handen kreeg voor mogelijk gbruik tegen Israel.
.

Win win

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:13

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 00:56
Ach, doen ze het een maandje of twee later. Dan valt het niemand op. En natuurlijk bigger and better. They don't give a fuck, blijkt de laatste weken wel weer.
---
Die Libanese mevrouw heeft haar act gejat van Keith Olbermann maar dayum, wat een heerlijke rant.

o)+ | 10-09-13 | 01:10

De strijd is nu, Hoe gaat Obama, ofwel, DÈ Verenigde Staten zich schaamteloos terugtrekken van harde woorden. Dus het Congres wordt erbij betrokken, de VN, Wereldleiders en noem maar op. Daaruit zal dan blijken dat een aanval niet de bedoelde resultaten zal geven en zullen zij zich ook daarvan zien. Dan is er een excuus gecreëerd om niet aan het woord te houden dat zij in het verleden altijd gedaan hebben.

WeerEenPilsjeOp | 10-09-13 | 01:08

@ikdenkwat
En daarnaast is het voor Israel en de VS het beste dat er voorlopig nog niemand wint. Vandaar dat Obama ook steeds zegt: limiyted action, no regime change etc.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:06

La Bailaora | 10-09-13 | 01:03 |
Mooi zo. Over smaak zullenwij niet twisten.

Hirsch Ballast | 10-09-13 | 01:06

@ikdenkwat:
Stomst fout van Obama en veel volgers..
Hij had geen partij moeten kiezen. Hij had moeten inzetten dat hij de chemische wapens in Syrie ging vernietigen, zodat niemand ze meer kon gebruiken.
.
Het maakt ook geen flikker uit wie ze heeft gebruikt.. Ze zijn er nog en het doel is dat dat niet nogmaals gaat gebeuren.
.
Chemische wapens hebben de eigenschap dat ze niet erg mobiel zijn ( de houdbaarheid is gering en ze zijn daardoor gekoppeld aan chemische fabrieken) en daarnaast weten die Amerikanen en Israeliers ook wel waar ze zijn.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 01:04

@Hirsch Ballast | 10-09-13 | 00:55
Ja, ben het helemaal met je eens.

Je link postte ik hierboven al :-)

La Bailaora | 10-09-13 | 01:03

Obama staat op het punt zich flink belachelijk te maken.
Maar dat is nog altijd minder belachelijk dan een land zonder tanks met een minister van defensie die eruit ziet als een slet.

löl met vingers | 10-09-13 | 01:02

Deus Absurdia | 10-09-13 | 00:53 | + 0
Twee problemen, wie heeft er met gifgas geschoten en wie wil je in het zadel Assad die ooit heeft gedreigd heeft met elimineren van het joodse ras. Of de moslim strijders die het uit eindelijke doel heeft om het joodse ras uit te roeien?

ikdenkwat | 10-09-13 | 00:59

@beetjemoe
het is de moslimversie van " OH MY GOD!"

Deus Absurdia | 10-09-13 | 00:57

o)+ | 10-09-13 | 00:53
+1
Maar zouden ze het lef hebben een dergelijk trucje opnieuw uit te voeren ....
Ik denk het wel.

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 00:56

La Bailaora | 10-09-13 | 00:49
Het lijkt mij gezond verstand. De emoties lopen hoog op en zoals hierboven vermeldt steunt nog maar 14% een ingrijpen. Obama is wel aangeschoten wild nu Kerry de Russen een opening heeft gegeven en Amerikanen massaal hun tegenstem laten horen. Op deze video wordt McCain voor landverrader uitgemaakt
www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Hirsch Ballast | 10-09-13 | 00:55

Wat een ontzettend wespennest. Obama heeft zich helemaal klemgezet. Hij kan alleen nog maar fout doen.

De Geus | 10-09-13 | 00:55

@Parsons | 10-09-13 | 00:44
Goede link. Die vrouw weet het goed te zeggen.

La Bailaora | 10-09-13 | 00:55

@ikdenkwat
Als ik Obama zou zijn dan zou ik opdracht geven om alle opslagplaatsen van chemische wapens en de command structure om ze af te vuren/ gebruiken, te vernietigen. Dat is inclusief de hoogst geplaatste officier die de gifgasaanval heeft uitgevoerd, persoonlijk bij hem thuis.

Deus Absurdia | 10-09-13 | 00:53

@BeetjeMoe

Waarom roepen de baarden voortdurend: allah akbar?
Dat is een zekerheidje voor de baarden, een sleutel tot de maagden, tot het paradijs.
De Sleutelhouder, A, wil deze woorden horen, als de baarden sneuvelen.
Roep je A-A als je sneuvelt dan ontvang je een enkeltje paradijs.
Zo niet, geen A-A, dan geen maagden.
De wereld in moslimland is simplistisch eenvoudig.

Jan Dribbel | 10-09-13 | 00:53

Bijna 12 jaar geleden wilde een overgrote meerderheid van het Amerikaanse volk geen inval in Irak. Een paar in poeder veranderde wolkenkrabbers later wilde men niets liever. Het enige dat nu de neuzen nog dezelfde kant op kan krijgen is een aanval op Amerikaans grondgebied. Oops, we did it again.

o)+ | 10-09-13 | 00:53

Deus Absurdia | 10-09-13 | 00:47 | + 0
Naar waar moeten ze de bommen navigeren volgens u?

ikdenkwat | 10-09-13 | 00:49

@Hirsch Ballast | 10-09-13 | 00:41
Goed nieuws zou dat zijn. Ik hoop dat het waar is.

La Bailaora | 10-09-13 | 00:49

Russells Teapot | 10-09-13 | 00:43 |

Volgens mij zit hij al in zijn tweede termijn hoor. Die gast wordt niet meer gekozen.
Die gaat een (autobiografisch)boekje (laten) schrijven en duikt het lezingen circuit in om zijn pensioen bij elkaar te scharrelen.

calamiteiltje | 10-09-13 | 00:48

@ikdenkwat:
Als die klauw er zo uitziet, dan kan dat best.. Israel bewees het al..
.
www.youtube.com/watch?v=XP1Za-xu8r0&am...
.
Na mei 2013 heeft Syrie vrijwel geen raketten meer gelanceerd, laat staan naar Libanon verscheept. Het hielp dus wel..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 00:47

Obama is op het laatste moment weer bij zinnen gekomen.
Waarschijnlijk begreep hij dat een oorlog beginnen met de steun van slechts 14% van je bevolking een garantie is voor een geweldige verkiezingsnederlaag de volgende keer, zelfs al ben je de eerste zwarte president van Amerika (wat voor veel "progressieven" de voornaamste reden schijnt te zijn om deze onbenul nog te steunen).

Russells Teapot | 10-09-13 | 00:43

@o)+ | 10-09-13 | 00:17
Kerry, de Amerikaanse equivalent van onze eigen Jan Janszoon aka Murat Reis de jonge

miko | 10-09-13 | 00:42

In dat wespennest moet niemand zn klauw steken. Misschien gaat de vs dit beetje bij beetje realiseren.

ikdenkwat | 10-09-13 | 00:41

Even wat serieus nieuws tussen alle emotie door: sleuteldomocraten keren zich tegen Obama's plan. Volgend jaar zijn er herverkiezingen en alleen Obama's directe medewerkers zijn nog voor ingrijpen...
www.politico.com/story/2013/09/heidi-h...

Hirsch Ballast | 10-09-13 | 00:41

Kaosu | 10-09-13 | 00:32

Het beste wat de VS kan doen is niets. Ze hebben geen enkel belang. Laat de partijen maar een beetje schieten a la Libanon.

Nederland daarentegen heeft weldegelijk een belang van zo'n 50000 vaten olie per dag die we (Shell) nu al 2 jaar mislopen. Daar kun je toch wat (pensioen)uitkeringen mee betalen.

calamiteiltje | 10-09-13 | 00:36

Obama::
Zeg Vladimir, ik heb een te grote bek gehad.. Hoe kan ik hier zonder gezichtsverlies onderuit komen?
Putin: Geef ze een ultimatum....
Obama:. Ahhhh. Oh ja..
Putin: graag gedaan joh.. Tja wist ik veel dat die idioot die wapens ook ging gebruiken.. Maareh.. Nog even dit. Die burgemeestersverkiezing in Moskwa he? Hoor ik je niet over he?
Obama: oh. Ja... Ok..

Deus Absurdia | 10-09-13 | 00:35

Op het moment dat je daar naar binnen gaat om Assad van zijn stoel te krijgen om het alternatief Al Qaida een handje te helpen zou ik me ook nog maar een keer achter de oren krabben.

jip_86 | 10-09-13 | 00:35

Hoe zat het trouwens met de thin Orange line destijds?

huh, ian? | 10-09-13 | 00:35

@yener | 10-09-13 | 00:05

"Stop met olie te gebruiken en ga nu eens echt over naar waterstofperoxide en isoleer die landen"
Olie heb je nog voor meer nodig dan alleen brandstof en ik neem aan dat je het over waterstof hebt.

"Of gooi 2 atoombommen op iran 1 op syrie en nog een paar in iran en afghanistan en ga de olie is van jou en je bent voorlopig van alle haatbaarden en ellende af"
De meeste olie zit niet in deze landen(buiten Iran)
En nu naar bed, morgen weer kranten rond brengen.

miko | 10-09-13 | 00:34

calamiteiltje | 10-09-13 | 00:17 |
ik denk dat sinds de ambassades en ministeries van westerse landen alle pc's hebben ontdaan van NSA-ware de Amerikanen simpelweg niet meer weten wat er speelt in de wereld. ze zijn sindsdien volkomen de weg kwijt.

Kaosu | 10-09-13 | 00:32

Ik wordt vooral moe van iedereen in het Midden-Oosten. Elk beeld wat je ziet zit vol met schreeuwende mannen, met klagende mannen, met huilende vrouwen, of gillende vrouwen, altijd met haat richting hun regering, of richting Israël, of Joden, of het Westen. Zo niet, dan haat richting christenen, Soennieten, Alawieten, Koerden, Sjiieten, of de stam van het dorp verderop. Daarnaast allemaal in aftandse kleding of jurken, altijd met heel veel tegelijk en altijd die hete zon en zand en totale troosteloosheid om ze heen. Er komt niks anders uit dan Alahu Akhbar of geschiet met AK-47's in de lucht. Vanavond had ik het in één keer gehad met alles wat daar vandaan komt, inclusief het nieuws, de haat, de politieke ellende, het geweld, maar vooral de TOTALE KANSLOOSHEID op een beter leven in die contreien. Of we accepteren het en blijven er voorgoed weg (waar blijven die elektrische auto's?) of we gaan WW3 in en roeien de boel daar uit en nemen de boel daar over. Lijkt mij de eerste optie toch de beste.

beetjemoe | 10-09-13 | 00:30

@miko | 10-09-13 | 00:22
Yak! Ga je straks nog vlooien, met een happy ending?
Appeaser!;)

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:29

Verdomde slim gespeeld, dat is pas politiek, en opportunisme op zijn mooist.
Hulde.

captainobvious | 10-09-13 | 00:28

@miko | 10-09-13 | 00:22

Allemaal geërfde problemen van de Cowboyaluhoedjes op een zeer succesvolle interventie in Syrië na. Zelfs de lokale islamitische scherpslijpers dragen de VS op handen daar nu. Dat is nog eens geopolitiek.

Bakito | 10-09-13 | 00:25

@Bakito | 10-09-13 | 00:23
Ik moet de keukenvloer eerst nog schrobben en aangezien jij nogal harig bent..
Alleen met toestemming he, ik ben lief voor dieren.

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:25

Les sanglots longs
Des violons
De l'automne
Blessent mon coeur
D'une langueur
Monotone.

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 00:24

@Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:16

We behandelen hier geopolitieke problemen van complexe aard. Voor familiaire aangelegenheden kijk je maar naar RTL-Boulevard. En nu je tandjes poetsen en naar bed. Kom ik je zo nog even instoppen.

Bakito | 10-09-13 | 00:23

@Bakito | 10-09-13 | 00:03
Inderdaad, geen Guantanomo bay geen Afghanistan geen interventie in Libië en nu zeker niet in Syrië.Donder op, elke president moet bommen gooien.
De laatste president die er nog voor het volk zat.

www.youtube.com/watch?v=7gahL5j4ack

miko | 10-09-13 | 00:22

@claro | 10-09-13 | 00:13
Dat is trouwens ook vooral het geval omdat Putin nagenoeg volledige controle heeft over de Russische politiek en de berichtgeving vanuit Rusland. Heb jij een Mauriski de Hondski poll gezien met daarin hoeveel Russen tegen Assad zijn? Of berichtgeving over tegenstanders van het standpunt van Putin vanuit de oppositie of het land? Juist. Ik ook niet.

Misterwolf | 10-09-13 | 00:20

@miko | 10-09-13 | 00:16
Klopt, maar logisch natuurlijk als het a) je moederland is, b) familieleden al zijn omgekomen, en c) je nieuwe land zich er mee in oorlog wil gaan storten, en d) dat nieuwe land ook nog eens op het 'verkeerde paard' wed, diegenen die jouw familie omgebracht hebben...

Ook zie je dat ze er erg veel van weet, want ze noemt Iran en Saoudi Arabie als de 'strijdende' partijen, en daar zit heel veel waarheid in.

La Bailaora | 10-09-13 | 00:20

Het leuke is dat de Turken, Britten en Fransen wilde ingrijpen en de USA vroegen mee te doen en hem nu te drogen hangen.

De man die zo graag wegloopt voor leiderschap toonde leiderschap maar niemand volgde. En nu schiet hij weer in zijn leiderschap ontwijkend gedrag.
Fokking hilarisch.

calamiteiltje | 10-09-13 | 00:17

Kerry is een Rutte on steroids en een nog grotere gluiperd dan Oboterham. Hij ruikt bloed en een presidentschap.
Niet of nauwelijks in het het nieuws geweest in NL: Kerry deed vorige week de opmerkelijke uitspraak dat de Arabische landen hebben aangeboden een eventuele aanval volledig te financieren. Hij heeft nog geen nee gezegd. Het Amerikaanse leger als huurlingen, een doodzonde in de VS. De telefoons van de senatoren stonden dagenlang roodgloeiend.
www.washingtonpost.com/blogs/post-poli...

o)+ | 10-09-13 | 00:17

@yener | 10-09-13 | 00:05
Met waterstofperoxide kun je vooral ontsmetten. Met al dat vuil dat daar rondloopt geen slecht plan.

Misterwolf | 10-09-13 | 00:17

@Bakito | 10-09-13 | 00:07
Eerst de vraag beantwoorden, zo heeft je moeder je niet opgevoed. En spreken met consumptie, gadverdamme.

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:16

@La Bailaora | 10-09-13 | 00:02
je merkt duidelijk aan de vrouw dat ze doodsangst heeft voor de religieuze scherpslijpers.

miko | 10-09-13 | 00:16

@Einddwaas | 10-09-13 | 00:12

Foei. Oproepen tot geweld. Je lijkt Kerry wel.

Bakito | 10-09-13 | 00:15

Positie van rusland is en blijft consequent en duidelijk, evenals de belangen die gediend worden De positie van het westen en m.n. de usa zijn vanaf het begin onduidelijk en hebben de escalatie van de burgeroorlog mede veroorzaakt met alle gevolgen en onschuldige burgerslachtoffers van dien.
Nu krijgt Obama een lesje 3d schaken op hoog niveau van Putin. LOL

claro | 10-09-13 | 00:13

Haha, Putin heeft ze wel mooi bij de balls:

"Russia’s surprise proposal quickly gained widespread and perhaps unexpected backing from the United Nations, Britain, France and even some Republican lawmakers in Washington." Aldus uit een van de geenstijl links hierboven.

"Asked in London at the end of a three-day trip to Europe whether there were any steps Syria could take to avoid a retaliatory attack, Mr. Kerry responded with seeming frustration and disdain."
Het zit ook allemaal niet mee, he Kerry, die 'boze' buitenwereld niet maar niet naar je oorlogswensen wil luisteren.

La Bailaora | 10-09-13 | 00:12

Bakito, wat vind ik jou nou toch een gigantische domme apenmongool! Als ze toch met tomahawks gaan smijten, kunnen ze er dan niet toevallig ook eentje in jouw voortuin plempen? Domheid zoals die van jou moet bestraft worden

Einddbaas | 10-09-13 | 00:12

Ik heb het ergens anders ook al gesteld: Obama is net als alle andere presidenten een trekpop van het central command en die stippelen al tientallen jaren de geopolitiek van de US uit.

Overigens vind ik de toon van het *kuch interview duidelijk: burgers van de VS angst inboezemen.

Ja, die aanval (geopolitiek) zal en moet worden uitgevoerd. Next target: Iran.

BedrijfsTijgerT | 10-09-13 | 00:12

De VN baas stelt voor om de chemische wapens in vrachtwagens te laden en af te voeren.
Natuurlijk krijgt Al-Qaida een routekaart waar die vrachtwagens heen gaan.
Feest voor de haatbaarden, die zoals iedereen weet er andere feestgewoontes op na houden dan de rest van de wereld.
De autobommen en de plofmoslims staan al klaar langs de route om er een knalfeestje van te maken.
Comedy Capers.

Jan Dribbel | 10-09-13 | 00:11

Benieuwd hoe enthousiast de Obama-fanboys na 5 jaar "Yes We Can" op het Amerikaanse pluche.
Heaven on earth zou het worden, of niet...
On topic: Assad lacht zich nu waarschijnlijk de besneden balletjes uit de broek, want hij levert wat rommel in en wie er vervolgens ook iets lanceert, hij wast zijn handjes in onschuld.

Graaisnaaiert | 10-09-13 | 00:08

Leider of loser, dat is precies wat er speelt. Obama heeft eerder gezegd dat hij de grens trekt bij chemische wapens, en nu daar handig op is ingespeeld wil hij niet met z'n broek op z'n enkels voor lul staan. Zoals wel vaker is de beslissing om al dan niet ten strijde te trekken een *binnenlandse* kwestie.

Muxje | 10-09-13 | 00:08

Het begint wel een Internationale gewoonte te worden. We pakken problemen niet meer aan, we praten erover tot ze over zijn of het volgende probleem onze aandacht vraagt.

Watapatja | 10-09-13 | 00:08

kijk Curry ook naar CBS??
www.cbsnews.com/8301-18563_162-5760190...
Dan weet hij misschien in wat voor wespennest hij zich steekt.
Al zullen ze dat wel weten met hun dubbele agenda.

miko | 10-09-13 | 00:07

@Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:06

Wedervraag: Weet jij waarom je de VS altijd steunde totdat er een neger president werd? Çmahem mastap epa.

Bakito | 10-09-13 | 00:07

Laat maar vallen. Want het komt er toch wel van...

lldbhnger | 10-09-13 | 00:07

-weggejorist-

micgij | 10-09-13 | 00:06

De chaos in Washington lijkt groter dan die van heel Syrië.

Maar goed, wat verwacht je anders van een land waar de ranzige arrogantie, hoogmoed, hypocrisie en godcomplex zo hoog is dat men doodleuk een potje poker gaat spelen tijdens debatten die over mensenlevens gaan, en hier nog laconiek over doen ook? Die zijn gewoon alle feeling met de realiteit kwijt. Het lijkt de Nederlandse overheid wel.

ZKH EénOog | 10-09-13 | 00:06

"Want van dat volk wil slechts 16% ten strijde trekken tegen Assad"
Daar hebben ze blijkbaar nog wel functionerende opiniepeilingen, hier in nederland schijnen we altijd ontzettend tevreden en blij te zijn met alles wat de overheid en de EU doen.

Slipsnifter | 10-09-13 | 00:06

@Bakito | 10-09-13 | 00:03
Jij zou na 10 uur s'avonds niet meer zuipen, weet je moeder dat je hier nu bent?

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:06

Hahaha... Fucked!

Dan maar wat Israëli's opofferen voor het hogere doel...
Of een false flag in eigen land, dat werkt nog beter!

P-eat-her | 10-09-13 | 00:05

In mijn ogen zijn er 2 opties:

Stop met olie te gebruiken en ga nu eens echt over naar waterstofperoxide en isoleer die landen.

Of gooi 2 atoombommen op iran 1 op syrie en nog een paar in iran en afghanistan en ga de olie is van jou en je bent voorlopig van alle haatbaarden en ellende af.

yener | 10-09-13 | 00:05

De omzichtige en democratische benadering van Obama is een verademing na de jaren van de hergeboren christengekkies en kruitdamp-hillbilly's die de definitieve zonsondergang voor de VS en het Westen hebben ingeluid.

Bakito | 10-09-13 | 00:03

Clusterfuck to the maxx!
Kerry zou best wel eens als eerste piloot van een kruisraket naam kunnen gaan maken als het aan Owboema ligt, dan krijgt hij een verdient Purple Heart.
Wat een schlemiel.
Kerry, door een idioot te zijn heeft hij de wereld gered. Best wel goed eigenlijk.

Ongeblustekalk | 10-09-13 | 00:03

Obomma fuck off

(c)ZWITSUL | 10-09-13 | 00:02

Het wordt steeds minder volgbaar. Is de opmerking van Kerry misschien een manier om een schamelijke afgang van Barry (en de democratische partij) in de VS te voorkomen?

Misterwolf | 10-09-13 | 00:01

Wat een anti-climax, vorige week nog een cliffhanger over wat de senaat gaat doen, blaast die Kerry het hele feest uit. Zonde man (Ik wilde toch wel zien hoe die Amerikanen werden aangepakt)!

ElMatadero | 09-09-13 | 23:59

Muaw, ze zoeken het maar uit. Ik ga pitten. Welterusten.

Appeltaart is lekker | 09-09-13 | 23:59

Simpel, Obama (mohammedaan) is er persoonlijk bij gebaat dat de moslimbroeders nog steviger in het zadel worden geholpen.

Parsons | 09-09-13 | 23:59

Levert de US ook al zijn restjes Agent Orange in?

huh, ian? | 09-09-13 | 23:58

Dat hele gifgaszaakje stinkt

Eric Blair | 09-09-13 | 23:58

Nooit gedacht dat het volgen van een schaakpartijtje zo interessant zou kunnen zijn....

Gooseone | 09-09-13 | 23:58

Kerry pow(d)er

huh, ian? | 09-09-13 | 23:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken