Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KLPD naait ons met foutieve snelheidsborden

suskeenwiskeenhetgratisgeld.jpgGoede scoop van onze vrienden van Autoblog. De KLPD is bewust automobilisten aan het naaien op de A12. Kijk, de klapborden staan op 120 kilometer per uur, maar de spitsstroken staan open. Dat betekent dat er niet 120 kilometer per uur, maar slechts 100 kilometer per uur gereden mag worden. Chaos! En uiteraard staat er even verderop een flitser zogenaamd de verkeersveiligheid te waarborgen. Kijk, regels zijn regels en regels dienen we te respecteren. Maar ten eerste zijn de snelheidsregels in Nederland vooral vergaande betutteling die niks te maken hebben met veiligheid en vooral de doorstroming hinderen. De A4 van Amsterdam naar Den Haag is 130, 120, 100, 80, 100, maar tussen 19 en 6 weer anders, bijvoorbeeld. Ten tweede wordt het door het bewust plaatsen van foute bebording zoals hierboven en eerder aangegeven de automobilist keihard genaaid. Ten derde worden boetes onterecht verhoogd door te claimen dat er werkzaamheden zijn, terwijl dat niet aangegeven staat. Ten vierde registeren de trajectcontroles te vaak auto's foutief als bijvoorbeeld bestelbusje, waardoor er onterecht een boete uitgeschreven wordt. Op de A4 is wederom een boete vernietigd zonder dat er bij vermeld wordt waarom precies. Omdat de apparatuur onbetrouwbaar is, misschien? En ja, dan zijn regels inderdaad regels, maar ze lijken nu vooral misbruikt te worden om zoveel mogelijk geld de staatskas in te laten glijden. Foutieve borden plaatsen, er vlak achter flitsen en dan aangeven dat de genaaide automobilist maar bezwaar moet indienen. Dan ben je best een enorme klootzak, als KLPD zijnde. Maar ja, dat hippe designinterieur in dat veel te grote pand moet natuurlijk ergens van betaald worden. En waar kan dat beter mee dan met automobilistje pesten? PRAKTIJKSTUDIE! Een automobilist die dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht jakkert mailde ons vandaag deze mooie boetecombo. Een boete voor 6 km/u te hard bij de trajectcontrole en twee minuten later een boete voor 7 km/u te hard omdat er vlak na de trajectcontrole ook nog geflitst werd. Voor uw veiligheid, mensen. Opklik voor FUCKYOUKLPD! teringlijers534.jpg

Reaguursels

Inloggen

Jimmydepimmy | 03-09-13 | 17:28

Tja beste reaguurder, dit is wat "we" met elkaar hebben afgesproken.

j.m.de graaff | 04-09-13 | 17:38

Het mooie is dat als je bezwaar aantekent omdat de bebording niet klopt, men aangeeft dat "het de officier bekend is dat agenten altijd eerst de bebording controleren op juistheid". En als je dan een filmpje wilt meesturen met bewijs dat dit niet het geval is, dan kan dat niet.
Bij dat bezwaar heb ik overigens 42 A4-grootte screenshots meegestuurd (elke 3 seconden uit de rit) maar dat helpt niet en is waarschijnlijk niet eens bekeken. Ik ben blij inmiddels ook de kantonrechters inzien dat het OM zich er makkelijk vanaf maakt als het gaat om bezwaren e.d.

appeltje2010 | 04-09-13 | 13:31

Buiten dat ik ook een paar keer heb meegemaakt dat de spitsstrook niet open was terwijl toch echt druk was (niet meer van baan kunnen wisselen) een paar weken geleden ook zoiets "grappigs"meegemaakt:
Op het zelfde stuk, ze hadden om zaterdag op zondagnacht om 01.00 uur de spitsstrook open. Was al boos dat ik al 20km langzamer moest rijden, maar was dus gewoon 30km.

nuwilikwatzeggen | 04-09-13 | 12:05

De excessen van een kapitalistische systeem worden steeds meer zichtbaar. Het loont niet om de regels te volgen, het loont om een ander de poot uit te draaien. Meer, meer, meer, beter, groter, hoger, ikke, ikke, ikke, schijt aan de rest als ik het maar heb, in alle lagen van de bevolking.

Eeuwen evolutie en we zijn een ordinaire parasiet geworden. De SOA van de melkweg.

Durereaguurder | 04-09-13 | 10:31

ohh nota bekijkende is het al weer 7 Euro!

drs W | 04-09-13 | 09:23

plus E6.50 administratie kosten die niet bestaan. En daar is al jurisprudentie over maar desondanks blijft de administratie kosten gewoon staan!

drs W | 04-09-13 | 09:22

Allemaal leuk en aardi, maar dit kan niet.

De trajectcontrole daar begint bij hmp 49.3 ( net nog ff geckeckt) en de hectometerpaaltjes lopen van Utrecht naar de Haag omlaag.

Dan krijg je dus eerst de trajcetcontrole, en dan pas het hmp waar meneer geflitst zou zijn. De tijden op de beschikking zijn andersom.

Leuk geprobeerd dus, maar dit lijkt meer op politie-bashen ( terecht of niet, daar doe ik geen uitspreken over) dan op een waargebeurd verhaal.

Ja_hoor | 04-09-13 | 09:10

*zucht* waarom mag je nog niet gewoon permanent overal 130. Kan zo makkelijk...

Faragefan | 04-09-13 | 08:17

Maar waarom rijd die man dan ook te hard? Als hij zich gewoon aan de snelheid houd die we afgesproken hebben dan is er toch niets aan de hand?

zeefert | 04-09-13 | 07:12

Ik rijd in dit land nergens meer harder dan dertig. Je weet het hier immers nooit! Getoeter achter maakt me niks. Bovendien heb ik ontdekt, dat bij deze snelheid, de stoplichten een groene golf geven. Ik zwaai ook altijd naar flitskasten. Ongeveer dertig keer, als in naar mijn werk ( 2 kilometer ) ga. Alleen voor de drempels rem ik dan nog noodgedwongen extra af. Want met mijn snelheid ben ik maandelijks aan de beurt voor nieuwe vering.

j.m.de graaff | 04-09-13 | 01:37

ik rij altijd rechts tussen de vrachtwagens met 90. Is ook handig met declareren qua tijd. Nederland regeltjesland, over 10 jaar staat iedereen stil.

sufkut | 04-09-13 | 01:13

@lemans24  | 03-09-13 | 17:04 (ZWITSAL)
Zucht. Kwiebus... Kennelijk ben je dyslectisch,
of heb je een hand-oog-coördinatie stoornis bij het simpel overtypen??

Er staat : 51GXT3 , een Fiat Punto.
( "Je" Jaguar rijdt met 51GTX3 )

Piet_Snot | 04-09-13 | 00:02

Hoe moeilijk is het dan?

Borden met tijdsvenster waarbinnen je 120 mag, buiten die tijden mag je 130.

Spitsstrook open = Groene pijlen boven de weg en borden 100 langs de kant = 100 max.

Als je dat niet snapt vind ik het nog knap dat je überhaupt een auto kan besturen.

_TinusK_ | 03-09-13 | 23:50

Ik woon er in de buurt en rij regelmatig dat traject. Lastig om een logiquiz-puzzel te moeten oplossen voordat je snapt hoe hard je mag rijden. Ik pas me maar een aan wat het verkeer om me heen doet en hoop op het beste...

Donkersloot | 03-09-13 | 23:41

Boetes mogen niet in de rijksbegroting worden opgenomen. Verkeerde incentive.

van heinde en verre | 03-09-13 | 23:35

@Goorbatsjov
De politie vernietigd standaard alle boetes 10 minuten vòòr en 10 minuten ná openen of sluiten van een spitsstrook, zo vertelde een agent mij eens toen ik er naar vroeg.
Tip: Vraag eerst eens hoe dingen werken voordat je begint te blaten.

_TinusK_ | 03-09-13 | 23:35

Topografie is kennelijk lastig..
Als je van Amsterdam naar Utrecht moet en je komt over de A12 bij Woerden, dan is het tijd voor een nieuwe TomTom..

karsiesta | 03-09-13 | 23:21

@jemagookniksmeer | 03-09-13 | 17:15
@pica

Dit is al vaker voorgekomen en er is wel wat jurisprudentie over. Je wordt hier twee keer beboet voor hetzelfde feit. Je kan bezwaar maken of het voor laten komen. Als je aannemelijk kan maken dat het hetzelfde feit is (i.e. je blijft recht doorgaan op dezelfde weg), dan wordt een van de twee vernietigd.

ir.Bob | 03-09-13 | 23:17

Gebruik Flitsmeister. Rij constant hard en ongeveer 30.000 km per jaar en al 2 jaar geen boete gehad.

LuieAmbtenaar | 03-09-13 | 23:10

goh en daar had mark kutte nou niets over te zeggen. vroeger durfde men nog wel eens te zuchten over de afstand tussen de burger en de politiek resp. overheid. inmiddels is de regentenkliek dusdanig geborneerd geraakt dat het hen ook niks meer kan schelen. we lichten gewoon de boel op en iedereen mag er voor betalen. kunnen we weer lekker een kantoor inrichten en een leuke freebie als de inrichting van de eigen studeerkamer erbij ritselen. nederland is hard op weg een knoflookland te worden met dank aan de politieke partijen.

minimá-armezusvan.. | 03-09-13 | 23:05

Gewoon overal 130. En als het te druk is, remmen ze vanzelf wel

PockyMaster | 03-09-13 | 23:05

ivobruns | 03-09-13 | 20:24
Geweldig! Fam. Bonje heeft een kleine 800 euro aan boetes gehad afgelopen half jaar, maar had graag die boete van belediging van ambtenaar erbij genomen met dat verhaal.
Verder rijden we maar heel rustig voorlopig.

bonje | 03-09-13 | 23:05

Als iedereen nou aan de rechterkant 80 rijd en links niet harder dan 90, dan is het hele probleem opgelost.

fritsspits | 03-09-13 | 22:58

Gewoon op hun bek timmeren als je ze ziet. Wel netjes je auto op de vluchtstrook parkeren en niet midden op de snelweg want dat is niet de bedoeling uiteraard.

* | 03-09-13 | 22:51

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 22:42

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 22:41

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 22:38

Wanneer komen de zelfrijdende google-cars? Dan ga ik voortaan lekker uurtje eerder weg, zet 'm op max 80 en doe nog een tukkie in de auto.

Mister Crabs | 03-09-13 | 22:24

Ne bis in idem, oftewel je kunt niet voor hetzelfde delict twee keer veroordeeld worden. Nu vallen dit soort boetes onder het bestuursrecht en gaat die vlieger niet op. Helaas klaas, dokken. Van je boetes worden goede dingen gedaan voor de maatschappij.

Ik kom niet vaak meer in Nederland, maar die borden op de A12 zijn op zijn minst verwarrend te noemen. Vroechah, toen kon je zo nog effe doortrekken naar 150.

DonJohnson | 03-09-13 | 21:55

KevinBeun | 03-09-13 | 21:19

Ja, in Duitsland is alles beter. Alleen is Duitsland een echt land en is Nederland (in het beste geval) een microscopisch klein geografisch ongeluk waar elk strontgat een eigen op- en afrit heeft waardoor het verkeer om de kilometer in de ankers moet omdat een of andere aftandse randdebiel met 40 km/u vlak voor een vrachtwagen wil invoegen.

Mede daardoor hebben mensen die bekeurd worden op de snelweg mijn respect verdiend door in Nederland een snelheid van boven de 80 km/u te halen. Ik begrijp niet hoe ze het doen.

Rideo Ergo Sum | 03-09-13 | 21:45

@Goorbatsjov:

Hoe weet jij dat die borden 5 minuten later niet alsnog zijn gedraaid? Komt vaak genoeg voor hoor, dat een bordje ff niet wil. Daarna nog een keer aansturen en klaar.

Het is hun taak helemaal niet om dit te verifiëren. Als de genoemde borden in storing staan en niet willen draaien, moet de spitsstrook namelijk dicht. Juist om dit soort onduidelijkheden te voorkomen. Dan maar file.

Dat is de verantwoordelijkheid van Rijkswaterstaat.

_TinusK_ | 03-09-13 | 21:37

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 21:28

Sinds kort moet ook ik me over s'lands autowegen naar het werk bewegen. Gaat overigens meer dan prima over de nieuwe A5, wat een verademing t.o.v. die graf ring A'dam A10. Op het stuk A44, A4, A5 en A8 kom ik minimaal 10x een wisseling van de maximum snelheid tegen. Eigenlijk te veel en de kans is groot dat je een bord mist, zeker als je op een drukke weg rijd. Ik weet nu waar ongeveer wat geld en pas daar de cruise-control op aan. Maar wat een gedoe zeg, kijk eens naar duitsland. Daar is het of 130 of onbeperkt en zodra je bij een stad of knooppunt komt is het even terug naar 100 en daarna verder. Werkt prima dus waarom kan dat hier ook niet? Vandaag op de N206 op de overgang van 4 naar 2-baans gaat het van 100 naar 80. Staan er twee lasermoto's PRECIES achter het bord 80 onder het viaduct te laseren. Zodat je ook als je even uitrolt je de lul bent, kan daar niet meer als nsb praktijken van maken.

KevinBeun | 03-09-13 | 21:19

@lemans24 | 03-09-13 | 17:04
Ahhh, zielug. We hebben een calimerootje

nono_einstein | 03-09-13 | 21:15

@fender06 | 03-09-13 | 17:05

Euh, ja, natuurlijk geldt de max snelheid alleen daar waar men deze controleert en in de bebouwde kom.

nono_einstein | 03-09-13 | 21:14

Ik rijd dagelijks met 180 km p h van Deventer naar Enschede en weer terug. Geen last van boetes. Ook niet van files trouwens.

ren-forrest-ren-e | 03-09-13 | 20:43

Wat denk je dat mij vanmorgen gebeurde ??
Rijd ik op de A12, staat er een agent met een lasergun te controleren :(­ (natuurlijk in het kader van de verkeersveiligheid!!!!).

Ik reed maar een kleine 30 km/h te hard, maar natuurlijk moest ik stoppen.
Of meneer agent mijn rij- en kentekenbewijs even mocht inzien.
Dat mocht en terwijl hij deze bekeek, vroeg hij waarom ik zo'n haast had. "Ik ben op weg naar m'n werk" zei ik.
"Oh, en wat doet u dan wel niet voor belangrijk werk als u zo'n haast hebt?" wilde de agent weten.
"Ik ben penisverlenger." zei ik.
"Penisverlenger?" zegt die agent verbaasd, "daar heb ik nog nooit van gehoord! Hoe doet u dat dan?"
"Ach" zei ik, "er zijn verschillende manieren en gereedschappen voor, maar we hangen de heren ook wel eens aan hun geslachtsdeel op totdat deze is uitgerekt. Soms wel tot 1 meter 80."
"1 meter 80!???" roept die agent, "Wat moet je in hemelsnaam met een lul van 1 meter 80??"
"Nou" zeg ik "Die geven we dan een lasergun in hun handen en zetten we ze langs de kant van de weg!!!"

... Boete voor 35 km/h te snel rijden: € 187,00
Boete voor belediging van ambtenaar in functe: € 50,00
Maar die blik in zijn ogen... ONBETAALBAAR!!

ivobruns | 03-09-13 | 20:24

@Goorbatsjov: Nee, ik ben zo'n bordjesdraaier. (al draai ik deze niet)

Als de politie ergens al de hele dag staat te flitsen, denk je dat zij dan zien of er een of twee borden wel of niet zijn gedraaid? De spitsstrook is echt niet de gehele dag open hoor.

_TinusK_ | 03-09-13 | 20:21

@funkyd | 03-09-13 | 19:54
Of D66, dat is ook zo`n supergave partij!
Met paul zakkenvuller, stom de graf en alexander "EU" peggelt.
Ook leuk toch?

Slipsnifter | 03-09-13 | 20:04

Volgende keer weer PvdA, VVD of CDA stemmen mensen!

funkyd | 03-09-13 | 19:54

Op een of andere manier weten ze overal een zooitje van te maken met regel op regel op regel. Maar dokken zal je!

ikdenkwat | 03-09-13 | 19:53

We worden iedere dag op vele manieren genaaid door de Roverheid, so what`s new..

Slipsnifter | 03-09-13 | 19:41

zeker bedacht door Opstelten van de Vereniging Van Dieven (VVD)

zwartepoema | 03-09-13 | 19:32

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 19:28

@Santtulainen: waarom de buitenbochten??

Overigens is er nu geen TC meer bij Arnhem

_TinusK_ | 03-09-13 | 19:24

Zo werd ik als bewoner van Midden Nl onlangs verrast met 2 bonenn van 7km te hard ,waarnemend instantie:Regio Politie Assen,ze komen naar je toe deze zomer!!!!!

Djenghiz_ken_net | 03-09-13 | 19:24

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 19:23

Geeft wel weer eens weer de kennis en kunde van ons overheidsapparaat ... de prutsers

FapMaster | 03-09-13 | 19:21

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 19:21

@ Xirdalan | 03-09-13 | 18:22 |
"Nederlanders zijn inmiddels zulke enorme pussies geworden..."

Nee, naar het buitenland vertrekken en dan vanaf de zijlijn het beter weten, dát is pas stoer!

Kapitein Sjaak Mus | 03-09-13 | 19:18

is de KLPD niet gewoon een criminele organisatie?

hunkerdrift | 03-09-13 | 19:17

Bij trajectcontroles rijdt ik meestal de buitenbochten, vooral A12 bij Arnhem.
Werd ik door de politie van de weg geplult omdat ik nogal slingerde...

Santtulainen | 03-09-13 | 19:11

Gewoon laten staan, die auto! Met het OV, hup, de trein in!

Quichegerechtigde | 03-09-13 | 19:08

Het enige wat ik echt niet vind kloppen is dat een bekeuring niet gewoon een percentage van je inkomen is, dan zou het namelijk iedereen even veel pijn doen...

Flipus | 03-09-13 | 19:04

@Ron3253 | 03-09-13 | 18:00

Zo te lezen ben je niet alleen te dom om te poepen maar ook nog eens terecht rijbewijsloos. De openbare weg is weer een stuk veiliger.

Prof.Drs.Ing.B | 03-09-13 | 19:03

Heeft er ooit iemand bezwaar gemaakt en een ander antwoord ontvangen dan: code 707, "hetgeen de verbalisant geconstateerd is, is juist"

Ik heb werkelijk op elk bezwaar exact die beslissing ontvangen. Zelfs op 1 waar de toegestane snelheid 45 km/h is> dat bestaat geeneens voor personenauto's

Ik durf te wedden dat het een volledig geautomatiseerd proces is en dat niemand inhoudelijk naar het bezwaar kijkt! Puur ontmoedigingsbeleid dus, of eigenlijk staatsterreur! Dan moet je in hoger beroep, dan zekerheid stellen en dan krijg je het verzoek om je hoger beroep in te trekken en dan wordt de zaak geseponeerd, zonder dat er iemand inhoudelijk naar kijkt,

P-eat-her | 03-09-13 | 18:58

hotnot | 03-09-13 | 17:17 | + 7
Dat staat denk ik niet in de reglementen, wel dat de kentekenplaat achter (voor trouwens ook) goed leesbaar moet zijn. Als er dus een obstakel voor staat, in de vorm van een fiets of een opdringerige trekhaak, moet een extra kentekenplaat aangebracht worden of de originele kentekenplaat naar achteren verplaatst. Ik geloof dat Opel die laatste mogelijkheid biedt met een uitschuifbare fietsendrager.

Synecdoche | 03-09-13 | 18:53

Pas trouwens op rond Haarlem (N200) (vlak na het tankstation als je net Haarlem uit rijdt) en Amsterdam (A9) (als je van 120 naar 100 gaat en vice versa) en verdere omstreken hier mensen. Er staan, welgeteld 2 'mobiele' flitspalen op die wegen vlak voor 'snelheidswijziging' borden te flitsen. Pure naaierij, want ze staan er nu al sinds donderdag.

Ik zie ze opeens overal opduiken... Leuke 'vrijheid' zeg.

LangeTijdGeleden | 03-09-13 | 18:41

Dus een tweetal klapborden geven de verkeerde snelheid aan (de anderen geven wel 100 aan) en het is meteen met opzet gedaan? Sensatiezoekerij.

De politie heeft niets met die borden te maken, dat beheert Rijkswaterstaat.

_TinusK_ | 03-09-13 | 18:39

@Snorry!
Dit land is al jaren failliet, alleen noemen we dat 'begrotingstekort' en gaan we gewoon lekker door.

VanBukkem | 03-09-13 | 18:33

-weggejorist-

Goorbatsjov | 03-09-13 | 18:24

@Supermatthijs | 03-09-13 | 18:16
Vraag het eens aan Diederik!

balustrade | 03-09-13 | 18:22

Hmm, doet me weer denken aan die eerdere topic over "opmannen." www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/...

Nederlanders zijn inmiddels zulke enorme pussies geworden, dat men bang is om zich aan koud water te branden, vandaar dat er in Nederland een enorm draagvlak is voor dit soort acties.

Iedereen ziet overal spoken, en de betutteling van de overheid zal alleen maar méér en méér worden. Nóg meer ambtenaren, nóg meer regeltjes, nóg meer flitser, nóg meer 'toezicht,' nóg meer "blauw op straat." En de Nederlanders vinden dat over het algemeen wel best zo... totdat ze zélf een boete krijgen.

De gemiddelde Nederlandse man is volkomen gebrainwashed door de feministische linkse media, zit als een wijf op de bank naar Idols te kijken en vind iedereen die 3 km/h te hard rijdt maar een "gevaarlijke aso," of een "roekeloze wegpiraat."

Grüße aus'm Ausland! (waar je gewoon, legaal, >130 km/h op de Autobahn mag rijden)

Xirdalan | 03-09-13 | 18:22

@ i-Wonder | 03-09-13 | 17:20
Dat zou de Libertarische Partij dan zijn denk ik.

Tobus | 03-09-13 | 18:22

Supermatthijs | 03-09-13 | 18:16

Ik ben jouw bilmaatje niet.

balustrade | 03-09-13 | 18:19

Zure Sigaar | 03-09-13 | 18:10

Die is nog druk doende om het vorige artikel op GS te begrijpen.

Skunk57 | 03-09-13 | 18:18

balustrade | 03-09-13 | 17:47 | + 0 -

Ach mens ga toch koken.

Supermatthijs | 03-09-13 | 18:16

@Ron3523
Goed dat je er tegenin gaat(+1), maar denk niet dat die klerelijers in Leeuwarden daar wakker van liggen. Dat zijn per slot van rekening ambtenaren. Hun baangarantie en/of 36-urige werkweek zal niet in het geding komen.

VanBukkem | 03-09-13 | 18:14

dordrecht-alkmaar..... volle kaart!

winnertakesitalll | 03-09-13 | 18:10

Heeft Geert al een meld-site opgezet?

Zure Sigaar | 03-09-13 | 18:10

@Snorry! | 03-09-13 | 18:01

Nee hoor. Dan weten ze hier wel met terugwerkende kracht de fietshelm te verplichten en alle voorschriften voor de fiets na te leven, tot aan de regel van je 30cm witte stukje spatbord toe, die ze dan even reanimeren.

ZKH EénOog | 03-09-13 | 18:09

Als we met z'n allen een maand geen snelheidsovertredingen begaan, is ons land failliet!

Snorry! | 03-09-13 | 18:01

Als je veel te hard rijd is bezwaar maken aardig wat werk, ik (student) heb laatst bezwaar gemaakt met behulp van een advocaat (via ingevorderd-rijbewijs.nl/) kost je 77 euro en weet je zeker dat het goed gebeurt.. dan piepen ze in Leeuwarden wel anders :)

Ron3253 | 03-09-13 | 18:00

Als het KLPD het komende jaar alleen nog maar voor scholen gaat staan flitsen, zal ik mijn uiterste best doen om in het veiligheidsmantra proberen te geloven...

ZKH EénOog | 03-09-13 | 18:00

Al meer dan 3 jaar boetevrij. Fuck de KLPD.

[[[Mad.doC]]] | 03-09-13 | 17:59

@VanBukkem

Klopt! Maar dat zijn de heren en dames politici zelf schuld.

De hele shit aan wet- en regelgeving is in de loop van de jaren een dermate kluwen geworden dat alleen gespecialiseerde ambtenaren er nog wijs uit worden. En als dat niet lukt dan word je gewoon door de afdeling communicatie voorgelogen.

balustrade | 03-09-13 | 17:58

Dit land is tegen ons. De overheid gedraagt zich als bezetter, een vijandelijke houding tegen de gewone burger. Zucht

sjoerdploert | 03-09-13 | 17:56

Mark Smith | 03-09-13 | 17:49 | + -1

Het probleem is juist dat mensen die zich aan de snelheid houden ook een boete krijgen .

Eurotokkie | 03-09-13 | 17:53

bottlebaby | 03-09-13 | 17:48 | + 0
Hero wil wel een Gall & Gall Drive-in langs de snelweg.

Eurotokkie | 03-09-13 | 17:50

Altijd weer dat tokkiegezeur over snelheidsboetes.
Hou je aan de snelheid als je niet wilt betalen of anders hou je muil als je gesnapt wordt en accepteer de boete als een vent.

Mark Smith | 03-09-13 | 17:49

''Naaien, burger pesten, niets meer met verkeersveiligheid te maken''..... Dit dekt de lading niet!
Opzettelijk verkeerde voorlichting (120 op de borden maar de spitsstrook staat open dus toch maar 100) geven om dan vervolgens burgers die de voorlichting op de borden ter harte nemen bekeuren is niet minder dan oplichting, flessentrekkerij, zwendel.
En de ''incidentjes'' komen te vaak voor om het elke keer incidentjes te noemen. Het is structureel en voor opgezet. Met voorbedachte rade.
KLPD = zwendelaars, oplichters en met voor bedachte rade = criminele organisatie.

DeSjaak1000 | 03-09-13 | 17:49

Wat ik dus niet snap is dat we met z'n allen minimaal één keer in de vier jaar een nieuwe volksvertegenwoordiging mogen kiezen, maar dat deze praktijken klaarblijkelijk toch gewoon doorgang vinden. Sterker nog, het lijkt wel of het na iedere stemronde erger wordt.
De enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat dit land wordt geregeerd door ambtenaren.

VanBukkem | 03-09-13 | 17:49

Ooh... maar volgens het Teefje is het allemaal heel duidelijk heur... Ik bedoel maar... wie kan die man nou niet geloven op zijn eerlijke blik?

MenschM | 03-09-13 | 17:48

Kan Hero hier iets mee?

bottlebaby | 03-09-13 | 17:48

@Supermatthijs

Niet zo laf op je muisje drukken. Kom maar op!

balustrade | 03-09-13 | 17:47

raster | 03-09-13 | 17:44 | + 0

Ik heb zelf geen navigatiesysteem maar wordt het hierop niet aangegeven.

Eurotokkie | 03-09-13 | 17:47

Afrika, EUSSR, ambtenarenleger zijn wel blij met onze boetemachine.

ProAsfalt | 03-09-13 | 17:46

Kan de maximumsnelheid niet gewoon om de 100 meter op het wegdek geschilderd worden.

raster | 03-09-13 | 17:44

Joh. Dat ze achterlijk fanatiek zijn in flitsen, allee. Maar bewust 120 aangeven en tegelijk de spitsstrook dichtgooien zodat het technisch gezien weer 100 is? Da's inderdaad keihard naaien. Wat mij betreft mag die KLPD - oh nee LE - wagen dan meteen met een bazooka weggejorist worden. Beetje hard en sneu voor de weduwes, maar alleen als het echt pijn gaat doen zal Den Haag zich misschien eens gaan gedragen. Is net als met kleine vervelende kinderen: één draai om de oren en ze zijn bij de les.

Lutz | 03-09-13 | 17:43

Het volk is dus duidelijk tegen de hoge boetes en de betutteling .

Amsterdam Hustler | 03-09-13 | 17:42

Als een ieder nu gewoon een carkit+FlitsNav/Flitsmeister installeert is het weer onbezorgd te hard rijden.

Inferi0r | 03-09-13 | 17:41

@ eurotokkie
Het begin is er..

de SENSEI | 03-09-13 | 17:40

Basterds.

ecologiste | 03-09-13 | 17:40

Autorijden is voor paupers.

Zure Sigaar | 03-09-13 | 17:39

De meeste ongevallen vinden plaats -al sinds jaar en dag- op de B-wegen.

Flitsen op de snelweg om reden van "verkeersveiligheid" is derhalve onzin; er gebeurt bijzonder weinig op de snelweg.

De enige conclusie is dus, dat Vadertje Staat naast de inkomstenbelasting, de BTW, de loonheffing, de Vennootschapsbelasting, de OZB, de luxebelasting, de energieheffing, de verontreinigingsheffing, de hondenbelasting, de assurantiebelasting, de vermogensbelasting, de belasting op brandstoffen, de vermogensrendementsheffing, de overdrachtsbelasting, de accijnzen op tabak en alcohol, de successierechten, de motorrijtuigenbelasting (en zal ik nog even doorgaan?) ook deze "automobilistpestbelasting" (drie keer woordwaarde) als een valide bron van inkomsten heeft ontdekt.

En dat allemaal om met miljarden in het buitenland te kunnen strooien, de zieligheidsindustrie te financieren en de EUSSR te financieren.

Gevangenen hebben wettelijk recht op een fatsoenlijke (niet sobere) plek in de nor, maar bejaarden hebben géén wettelijk recht op een fatsoenlijke verzorging in verpleeg- of verzorgingstehuis.

En nu u weer!

De Droit | 03-09-13 | 17:38

We zijn in nederland heel goed in vernielen en slopen van gementelijk materiaal als bushokjes etc.
Waarom is er dan niet 1 iemand die in de buurt van zo'n trajectcontrole woont die deze taak op zich neemt. Sloop die klote camera's en giet de besturingskasten vol met accuzuur.

de SENSEI | 03-09-13 | 17:33

Best knap om bij Woerden te hard te gaan terwijl je op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht aan het racen bent.

Kwijldraad | 03-09-13 | 17:31

macmiep.nl | 03-09-13 | 17:26

Dank je de koekoek, die BOA's gaan zelfs nog boetes verzinnen en toesturen als je overleden bent.

vanhetvarken | 03-09-13 | 17:30

Rico den Hollander | 03-09-13 | 17:25
Die staat naast de paarse krokodil.

Strohond | 03-09-13 | 17:29

Terreur is voorbehouden aan andere 'instanties' en groepen. Maar dat wordt dan weer niet aangepakt.

Tikkie Terug | 03-09-13 | 17:29

Het is voor een normaal denkend mens toch niet meer te volgen op de Neerlandse wegen? Er zijn stukken snelweg waarvan ik (door schade en schande wijs geworden) inmiddels zeker weet dat ik er niet te hard rij en waar ik altijd de aangegeven snelheid aanhoud, maar waar ik toch telkens keer weer boetes weet te krijgen... !?Snap er echt geen hol meer van...
"Tussen 7 en 19u mag je 100, daarbuiten 120, behalve als de spitsstrook open is en behalve als er bij de flat links aan het balkon van de vierde etage een groene vlag hangt, dan mag je 100, behalve als het weekend is, dan mag je 120, behalve als het tussen 6-7u is, dan mag je 80. Behalve als je auto niet langer is dan 3 meter, met uitzondering van auto's die hoger zijn dan 1,5m....." ofzo.... Tief toch op...

Jimmydepimmy | 03-09-13 | 17:28

@hotnot | 03-09-13 | 17:17

Je krijgt je Afrikaanse vrinden pas echt aan het lachen als je ze vertelt dat we hier een Dierenambulance hebben.

balustrade | 03-09-13 | 17:27

Ten eerste zouden er geen politieagenten meer moeten worden uitgetrokken voor snelheidscontroles. Politieagenten zijn er om boeven te vangen. Rustig in een auto zitten wachten kun je best aan B.O.A.'s overlaten.

Rest In Privacy | 03-09-13 | 17:26

Waar is die olifant waar Rutte het over had als je 'm nodig hebt?

Rico den Hollander | 03-09-13 | 17:25

Die arme man/vrouw rijdt ook nog eens in een fiat punto (77pk) uit 2008. Op zich al knap dat hij/zij daar te hard mee kan rijden.

bosneger | 03-09-13 | 17:24

Flitsmeister op mn iPhone, waarschuwing voor mobiele flitsers op mn TomTom en voor de rest beschouw ik het als een computergame om die lijers te ontdekken voor ze mij ontdekken. Heb in heel 2013 nog geen snelheidsboete gehad, *klopt af*.
Ik zet automatisch 50 euro per maand apart voor mn boetes, zodat ik die ene zeldzame boete toch gewoon fluitend betaal. Zet hem meteen betaalbaar 3 dagen voor de vervaldatum in mn Telebankieren zodat ik hem niet vergeet.
Aan het eind van het jaar hou ik over het algemeen een hoop geld over en daar doe ik iets verstandigs mee, onder het genot van een dikke middelvinger naar het CJIB.
Het is kut dat het zo moet, maar ja.

Hedieho | 03-09-13 | 17:24

Voor al die zeikerds die beginnen over moet je je maar aan de maximum snelheid houden, het probleem is dat ze steeds meer situaties op de weg aan het creëren zijn waar het onduidelijk is wat de maximumsnelheid is. En ook zoals vermeld routes aangeven als dat er werkzaamheden zijn wanneer deze er niet zijn.
Het is gewoon het naaien van de automobilist door overheid.

Energya | 03-09-13 | 17:24

@Supermatthijs | 03-09-13 | 17:12

Voor die ene keer per jaar siert het je dat je tenminste op tijd komt. Leuk voor je moeder!

Verder vervrouw ik me en betaal ik die boetes. Negatieve energie en zo, weet je.

balustrade | 03-09-13 | 17:23

Dit heeft niets met burgers naaien te maken. Ook al is het resultaat hetzelfde. Dit zijn werknemers (ambtenaren) die het allemaal geen ruk uitmaakt en gewoon met hun luie reet in een busje zitten te wachten totdat de dienst er op zit.
Niemand in het bedrijfsleven zal zo nonchalant en volkomen ongeïnteresseerd met zijn product (in het geval van deze slappelingen "snelheidscontrole) omgaan.

Skunk57 | 03-09-13 | 17:21

kan iemand de koperdieven er op attenderen dat daar kabels liggen ?

gatti500 | 03-09-13 | 17:21

De eerstvolgende bejaarde goggomobiel rijder, die het wel prima vindt, dat iedereen met een echte auto ongelooflijk afgestraft moet worden door de klpd als ie even een bordje mist, ga ik kopschoppen, geld vanaf nu ook voor iedere debiel die het parkeerbeleid wel goed geregeld vindt.

vanhetvarken | 03-09-13 | 17:20

De partij die beloofd de macht van de politiemaffia in te perken krijgt mijn stem.

i-Wonder | 03-09-13 | 17:20

onder de vmax. Beter gaat iedereen gewoon eens een weekje netjes rijden. De paniek in Leeuwarden (en Den Haag) is dan compleet

(Kleiner-dan-teken kapt bijkbaar de tekst af)

Ridocar | 03-09-13 | 17:19

Agenten die als een Roscoe P. Coltrane Boss Hogg achtige praktijken uitvoeren. Ik had het moeten weten toen ik de Dukes of Hazard bekeek....

El Rico Grande | 03-09-13 | 17:18

Het is allemaal een beetje verwarrend, vroeger wist ik het , 50 , 80 en 120 Km nu heb je 30 , 60 , 70 , 90 , 100 , 130 nog erbij.

Eurotokkie | 03-09-13 | 17:18

Ha, een snelheidstopic. Ik loop nu al weken met een vraagteken boven m'n hoofd over dat gedoe met die fietsendrager en te hard rijden.
Kan iemand mij vertellen: hoe en waar staat er in de reglementen dat je bij het bevestigen van een fietsendrager een witte kentekenplaat achter op die fietsen moet bevestigen ?
Als ik het verhaal vertel aan mijn zuid-afrikaanse vrienden, hier op bezoek in duitsland, staan ze me meewarig aan te kijken.

hotnot | 03-09-13 | 17:17

Alle auto s op 90 begrenzen>> de eu blij en duizenden politieagentjes kunnen weer terug naar hun core bisness> boeven vangen.

Terpen-tijn | 03-09-13 | 17:17

Ach, zo staan ze hier ook vaak mobiel te flitsen nèt na een flitspaal.
Flitspaal voorbij gesjokt, beetje gas en haha, toch nog de lul.
Is me één keer overkomen, daarna nooit meer.
Ze kunnen m'n rug op.

Jackanders | 03-09-13 | 17:16

@Ridocar | 03-09-13 | 17:15:
Pas ook op met reaguren tijdens het autorijden.

Hopelijk heeft u slechts per ongeluk op 'post' gedrukt en geen overstekende boom geraakt.

Lobo | 03-09-13 | 17:16

@ pica: Zo'n boete heb ik ook eens gehad in Nijmegen.
2X een lullige snelheidsovertreding in 2 minuten op dezelfde weg. Bezwaar ingediend, en dat is jammer genoeg gehonoreerd vanwege het overschrijden van de beantwoordingstermijn. Ik had liever een inhoudelijke beoordeling gehad.

jemagookniksmeer | 03-09-13 | 17:15

Supermatthijs | 03-09-13 | 17:12 |

Ga eens deaud... en snel.

CornholioNL | 03-09-13 | 17:15

Volgens Capitain Schettino (of heet ie nou Rutte ?) moeten wij NL'ers (*) meer zelf gaan regelen. Mag ik dan om te beginnen mijn eigen snelheidsboetes gaan innen ?

* = geldt niet voor moelanders, subsidie facehuggers (denk aan Alien(s)) en/of allochtone kansenpareltjes.

Grijskijkert | 03-09-13 | 17:15

Wat is er mis aan de maximumsnelheid te respecteren, hoe onzinnig ook? Ik rij zelf altijd <vMax. Geloof me, als iedereen tegelijkertijd eens een weekje netjes zou rijden zou de paniek niet te overzien zijn...

Ridocar | 03-09-13 | 17:15

Wel een omslachtige en dure methode van belastingheffing. Het is toch veel eenvoudiger om iedere automobilist gewoon een extra acceptgiro te sturen? Kunnen de agenten in plaats van flitsvameras te hanteren gewoon hun kerntaak uitoefenen. Boeven vangen, in plaats van taxpoet incasseren.

gooi en smijtwerker | 03-09-13 | 17:13

Verhaal is iets anders als ik naar de prenten kijk. Is eerst "normaal" geflitst en daarna nog in de trajectcontrole. Flitser stond er voor en niet er na als ik de tijden mag geloven.

JayJay | 03-09-13 | 17:13

Nietvoordekat 17:06
Inderdaad een trol, tjoch typt voor de minnen. Don t feed him.

Terpen-tijn | 03-09-13 | 17:13

Autorijden verbieden.

newray | 03-09-13 | 17:13

Wat gaat er eigenlijk voor: het klapbord of de algemene regel? Normaal geldt in het recht dat bijzonder gaat voor algemeen, gewoon omdat bijzonder toegesneden is op de situatie ter plaatse. Wie onder de klapborden door rijdt, mag verwachten dat de wegbeheerder daarop de juiste geldende snelheden aangeeft. Doet de wegbeheerder dat niet, dan geeft hij misleidende informatie die overtredingen uitlokt. Probleem voor de ontvanger van de boete is dat hij dan moet bewijzen dat de borden een hogere snelheid aangaven.

Synecdoche | 03-09-13 | 17:12

Het wordt tijd dat wanneer de boete niet klopt - negen van de tien keer - de boete voor de betreffende medewerker van KLPD is, zal ze heel wat secuurder maken..

NogSteedsNiet | 03-09-13 | 17:12

balustrade | 03-09-13 | 17:09 | + 2 -

Ik ga op tijd weg dus hoef niet te hard te rijden. Dat is ook een optie hoor. Weg met al die zeurios die er zelf voor kiezen dat gaspedaal in te trappen en dan huilie huilie over de boete. Wees een vent en betaal hem gewoon.

Supermatthijs | 03-09-13 | 17:12

@Supermatthijs | 03-09-13 | 17:04

Jij hoeft dan ook nergens op tijd te zijn. Op jou wacht immers niemand.

balustrade | 03-09-13 | 17:09
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 03-09-13 | 17:09

Ik ben zo blij dat ik dicht bij huis werk, ik kom nooit op de snelweg en dus heeft de flits/traject maffia van de KLPD op mij geen grip...

Fuck de staat...

CornholioNL | 03-09-13 | 17:08

Supermatthijs | 03-09-13 | 17:04 | + 0 -
Hoi trol. Dacht al, waar blijf je nou?

Nietvoordekat | 03-09-13 | 17:06

We worden door alles en iedereen genaaid. Van overheid tot verzekeringsmaatschappijen. De potten vaseline staan hier in ieder geval tot aan het plafond opgestapeld.

Omkoal | 03-09-13 | 17:06

Quid, tegenwoordig heet het Landelijke Eenheid. Het KLPD luistert niet meer.
Vraag is of de LE dat wél zal doen, overigens...

Professor Superhirn | 03-09-13 | 17:06

Dat vlak na de trajectcontrole flitsen begrijp ik wel. Omdat veel mensen zodra ze de trajectcontrole zijn gepasseerd gelijk hun gas indouwen. Of geld de maximumsnelheid voor jou alleen maar tussen de trajectcontrole?

fender06 | 03-09-13 | 17:05

Niet zeuren met je Jaguar XJ van ruim een ton

lemans24 | 03-09-13 | 17:04

Lang leve de bestuursrechtelijke handhaving! NOT

balustrade | 03-09-13 | 17:04

Graai cultuur moet toch op 1 of ander manier gefinancierd worden. Uit protest moeten we ons allemaal aan de snelheid regels houden, dat zal ze leren !

Idontgiveafunk | 03-09-13 | 17:04

Niet zo zeuren, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Of zit er iemand naast je met een pistool tegen je harses dat je te hard moet rijden ?

Supermatthijs | 03-09-13 | 17:04

De man die dagelijks bezig is met het verzorgen van zijn gezin. Voorover gebukt over de knie van de KLPD om kei- en keihard gestraft te worden. *KLPD kan vervangen worden door iedere bureaucratische kut-instantie in NL*

Balzakius | 03-09-13 | 17:03

Dit is puur de burger naaien. Niets meer niets minder. Verdere woorden hoef je er niet aan vuil maken.

Boerenhoofd | 03-09-13 | 17:03

Gewoon allemaal 90 km/u rijden mensen. Op de linkerrijbaan van de A2!

Handige Harrie | 03-09-13 | 17:03

Daar is een mooi Nederlands woord voor: Lijers

CoJoNes | 03-09-13 | 17:03

Het gaat allang niet meer om de veiligheid. Voorbeelden te over.

Nietvoordekat | 03-09-13 | 17:03

Tijd voor wetgeving waarin niet alleen de boete ingetrokken wordt maar de burger ook compensatie ontvangt voor deze administratieve terreur.

Godsammekraken | 03-09-13 | 17:02

Dit heeft he-le-maal niks meer met verkeersveiligheid te maken.

Lobo | 03-09-13 | 17:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl