achtergrond

Geenstijl

Badr Hari werkt aan PR

badrintimideert.jpgRare geruchten in het journalistenwereldje. Terwijl Jens Olde Kalter stiekem hoopt op een pak rammel van Badr Hari om de verkoopcijfers van zijn Badrgrafie op te krikken, lijkt Hari uit een ander vaatje te tappen om zijn persoonlijke PR op orde te houden. Namelijk door journalisten en mediatypes te (laten) benaderen die over hem schrijven. Wij houden onze knieschijven graag ongeschonden ergens tussen boven- en onderbeen dus komt die disclaimert: niemand durft on the record te gaan met zijn verhaal. Dus vanaf nu gaan we vaak het woordje 'zou' gebruiken. Een journalist zou op straat zijn benaderd door een jongeman die hem met klem verzocht niet meer over de kickboxer te publiceren. Op social media zouden mensen door Hari zelf zijn aangesproken met het dringende advies bepaalde posts te verwijderen. En berichtgeving over zijn eigen achterban, die het boek over hun held graag willen lezen en het daarom jatten, is binnen enkele uren van de Telegraaf verdwenen: wie op deze link klikt krijgt een error en wordt naar de homepage geleid. Ook omroep Zeeland geeft op deze URL een 'pomtidom wij weten van niks' melding. Zou het? Zijn ze echt zo kleinzielig in Kamp-Badr? Het zou kunnen, op uw Roze Burelen kwam na publicatie van dit stukje volstrekt onschuldige satire ook een onaangenaam telefoontje binnen. (Hoi beller, ja we publiceren dus ondanks je ongetwijfeld goedbedoelde advies tóch weer over je held.) Wij beschouwen het vooralsnog als hardnekkige geruchten, maar mocht dergelijke intimidatie inderdaad plaatsvinden dan komt zulks beter in de openbaarheid. De enige manier om intimidatie te stoppen is namelijk: je niet laten intimideren.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.