Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rechter verplicht uitkeringen naar Marokko

oil2-gpi-w100h100zc1.jpg Crisis of niet, geld weggooien MOET. De rechtbank in Amsterdam heeft besloten dat het VERBOTEN is om uitkeringen te verlagen die naar Marokko en Turkije worden overgemaakt. Sinds juli vorig jaar worden geremigreerde allochtonen (doei!) 40 procent gekort op hun Nederlandse uitkeringen uit de Nabestaandenwet, kinderbijslag, het kindgebonden budget en arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Dat is een koopkrachtaanpassing naar beneden, omdat in die landen alles veel goedkoper is. Klinkt redelijk, voor zover het weggeven van geld aan mensen die niet in Nederland wonen en dus geen belasting afdragen aan de Nederlandse verzorgingsstaat redelijk is. Maar verlagen mag dus niet. Want volgens Europese verdragen is het ontvangen van uitkering die door anderen betaald moet worden een mensenrecht. Dus alsnog overmaken svp, mét gederfde rente zelfs. Dat Turkije en Marokko geen Europese landen zijn is blijkbaar geen belemmering. Nog logischer zou zijn als je uitkeringen van mensen die Nederland voorgoed de rug toekeren helemaal zou stopzetten wegens waarom de neuk moet Nederland kromliggen om remigratiemocro's en terugkeerturken van gratis geld te voorzien. 21.000 uitkeringen à 52 miljoen euro per jaar gaat er over de grens naar verweggië, en is voorgoed kwijt. 100 procent weggegooid geld, want er wordt geen cent van terug in de Nederlandse economie gestoken. Geen belasting betalende kaasboer, supermarkteigenaar, woonwinkelier, horeca-ondernemer, slager, loodgieter, kledingverkoper, ijzerhandelaar, visboer of garagist die er ooit nog wat van terug ziet. Iedere tranche kinderbijslag naar Marokko en elke bijstandsstorting naar Turkije is een schep zand in de motor van de Nederlandse economie - en de sociale smeermiddelen lijken met nog eens zes miljard lastenverzwaringen voor de boeg aardig op te raken.

Reaguursels

Inloggen

Pas op je hart mensen. Het is te treurig voor woorden.
Ik ken iemand, die gereïntegreerd zou gaan worden na een periode van arbeidsongeschiktheid. De intelligente kerel vroeg geld voor een opleiding. Nee dus. Bij het UWV zei men, ga maar naar de bibliotheek. Nou is ie uit verveling begonnen met het bestuderen van de Franse taal. Je moet toch wat. Waar een wil is maar geen weg.
We staan erbij en we kijken er naar. Maar, wat de kaalvreter heeft kaal gevreten zal Ik dubbel vergoeden. En zo is het maar net. Het ontbreekt de leiders aan wijsheid. Ziende blind en horende doof.
Keer terug van deze heilloze weg voor het te laat is. Het volk mort.Vroeg of laat slaat de vlam in de pan. U bent gewaarschuwd.

rotjeknor38 | 23-08-13 | 20:51

*GOEDVERDOEMME* wat ben ik hier kwaad over. Onze buuv is 3 jaar naar Nieuw Zeeland geweest en wordt daardoor wel mooi gekort op haar AOW-tje. Is dit met elkaar te rijmen? Welnee! Prutsers !!!

Dysphemian | 23-08-13 | 19:56

Hans Hillen | 22-08-13 | 19:19 |

Ik heb die pagina ook even bezocht en het ik kreeg er meteen een euforisch gevoel bij omdat ik over 2 weken 45 wordt en een huurhuisje in bijv.Spanje wel zie zitten, aan het strand bijvoorbeeld..... tot ik helaas zie dat het alleen weer voor allochtonen is....

shit | 23-08-13 | 19:07

Wat ik heb vernomen van een opgerotte Turk is dat die geen belastingen af hoeft te dragen van zijn uitkering, dus Bruto = netto !

shit | 23-08-13 | 18:34

mr.knetter mag ik u er op wijzen dat de WAO een verzekering is en daar premie voor betaald moet worden en dat je ook nog eens ziek moet worden voor een uitkering het is geen bijxtand uitkering.

koos.v | 23-08-13 | 17:18

Dus de volgende stap is dat iedereen zijn uitkering waar dan ook wereldwijd mag ontvangen ?

shitttt | 23-08-13 | 16:57

Het sprookje van duizend en één nacht voor die kleurrijke Princess is dus geregeld, moet je voor in Nederland zij, bij de zwaar naïeve rechterlijk macht!

lanexxx | 23-08-13 | 16:18

Jammer dat Moskovitch niet meer mag die had deze rechterlijke dwaas wel even mores geleerd.
Weet iemand trouwens wie die rechter is ?

Lichtstadfan | 23-08-13 | 15:53

Gaat de rechter dan nu ook even onze overheid dwingen om het prijspeil te verlagen aan dat van die landen, zodat de koopkracht van de uitkeringsgerechtigde hier niet meer anders is dan van hun in Turkije en Marokko woonachtige collega's?

Angelica | 23-08-13 | 14:39

Nee, het komt niet meer goed met dit land.

ZKH | 23-08-13 | 14:19

het land moet en zal naar de kloten. Echt, als iemand over een paar honderd jaar leest over "de teloorgang van de westerse beschaving" en dit leest, dan zal men ons posthuum voor totaal-debielen uitmaken. En terecht.

Rest In Privacy | 23-08-13 | 13:38

wtf did i just read????? zeker weer zo'n linkse rechter. niet te geloven dit.

chiwing | 23-08-13 | 12:06

Dit valt toch onder het budget ontwikkelingswerk?

botte bijl | 23-08-13 | 11:22

D66 rechter. Wereldvreemd.

wallenberg | 23-08-13 | 11:04

Oh jah en vergeet je efficiëntie loopje niet ghehe

All_Anonymous | 23-08-13 | 10:58

Conclusie... De overheid is er niet voor u en mij, dat is me al te lang duidelijk, maar waarom geven we hier nog uberhaupt steun aan dan.. serieus?.. Iets binnen in mij is echt vertwijfeld en snapt geen ene reet meer van deze hele maatschappij... kan er niet eens meer boos over worden hoe triest is dat.
We zijn gepamperd ... Onder dubieuze omstandigheden berooft van gezondheid, welzijn en verstand (heb jij nog echte basiskennis? hoe je je eigen eten kan verbouwen?.. we zijn met teveel hier.. als dat het geval is wanneer komen we ertegen in opstand dan? Bij de eerste dode die door een dronebamabot valt?.. Er was een tijd nog niet eens zo gek lang geleden dat we ze voor veel minder aan een boom hingen... bedenk dat als je weer op je werk zit te slaven en eigenlijk veel betere dingen had kunnen doen bijvoorbeeld LEVEN.. bastards... your government is the terrorist.. trouwens blijf lekker koffie in je lichaam gieten schijnt goed voor de produktiviteit te zijn. Hihi

All_Anonymous | 23-08-13 | 10:55

wel godverdorie! tis echt te gek

trias politica m'n reedt. de rechtmaker moet niet op de stoel van de rechstpreker gaan zitten maar gvd ook niet andersom, wat in dit land een trend lijkt te worden.

Rechters moeten de wet uitvoeren en niet half op de politieke stoel gaan zitten.

En natuurlijk weer in Amsterdam.

Ir. Wilhelmus | 23-08-13 | 08:49

De rechter heeft natuurlijk groot gelijk. Zou een beetje vreemd zijn als de overheid zich mag bemoeien waar jij je geld wil uitgeven en je uitkering daarop mag aanpassen. Vreemd dat ik in dit kader ook niks gehoord heb over de vele bejaarden die in Spanje zijn gaan wonen en hun geld in waardeloze nieuwbouwprojecten hebben gestopt omdat het zonnetje er altijd schijnt en het leven er goedkoop is.

Simon_GS | 23-08-13 | 08:45

Als we zo doorgaan gaat t hier ook naar de kloten en hebben we straks ook financiële hulp uit de EU nodig

GebuktIsGenomen | 23-08-13 | 08:17

-weggejorist-

n00benstein | 23-08-13 | 08:14

Weer een reden om uit de waanzin die ze Europa noemen te stappen! De Ellende Unie brengt ons niets dan troep en bagger! Trouwens verdragen? Verdragen zijn er om opgezegd te worden; optiefen met de schijtzooi!!!

Claudia M. | 23-08-13 | 08:08

Van Rossem vergeet te melden wat ook weer de reden is dat deze mensen uberhaupt recht hebben op een uitkering. Dat recht hebben ze vergaard door te werken. Het doet er verder niet toe wat de afkomst is van deze mensen en waar ze wensen te wonen.

coolnation | 23-08-13 | 08:02

iris kijkt | 22-08-13 | 23:34
iris kijkt | 23-08-13 | 00:11
Doe 's een spatie na een punt als je na een zin weer verder gaat.

Ornoisliefde | 23-08-13 | 07:03

eastender | 23-08-13 | 01:18 | + 0

De tijd dat iedereen in onze contreien gelijk was voor de wet ligt inderdaad reeds lang achter ons. En paradoxaal genoeg zijn het de meest asociale, criminele, geweldplegende, opruiende, parasitaire groepen die boven in de schuif liggen. Maar soit. Met een totaal verwijfde en verkleuterde autochtone bevolking kan je je aan zoiets verwachten.

Tricephalus | 23-08-13 | 03:02

Mauwrokko, alla-oe-akbar, ieke auwtkiering, ies diekrieminasie, ieke altijd hard werken in fabriek tot problemen roeg, majn familie in mauwrokko dus ieke daar waunen, etc. etc.

Spielmacher | 23-08-13 | 01:39

@* Il Principe * | 23-08-13 | 00:26

Eenvoudig: Iemand met alleen een Nederlands paspoort, dat is een Nederlander. Europeanen mogen alleen één paspoort hebben van onze racistische overheid. Als je in Duitsland of België bent geboren moet je je paspoort van daar opgeven als je een Nederlands paspoort wil. Zo hebben we een parlementariër die haar paspoort van Duitsland moest opgeven terwijl parlementariërs die van Turkije en Marokko mogen houden. Artikel 1 van de grondwet is duidelijk niet besteed aan de overheid.

eastender | 23-08-13 | 01:18

Duitsland en Marokko zijn de landen die Nederland historisch gezien de meeste schade berokkend hebben, met de aantekening dat Duitsers tegenwoordig wat beter te pruimen zijn dan de Noord-Afrikaanse cultuurverrijkers en kansenjongeren.

Spielmacher | 23-08-13 | 01:12

@ de grote Anti | 23-08-13 | 00:03
Wat is precies een echte Nederlander? Ben ik dat met mijn Nederlandse vader en Belgische moeder?

* Il Principe * | 23-08-13 | 00:26

@ grote anti - iedereen , letterlijk iedereen probeert z'n voordeeltjes te halen, of het nu belastingaftrek is of zorgrugzakjes of verblijf in het buitenland. Het is allemaal niet om aan te zien, maar laten we eens niet doen alsof 1 bepaalde groep daar het patent op heeft.Om over de banken nog maar niet te spreken, maar ja, begrijpt de gemiddelde mens geen reet van dus maakt hij zich druk om het kruimelwerk, net als ik me daar druk om maak, maar laten we niet doen alsof hier het Nederlandse leed mee geklaard zou zijn. Natuurlijk moeten die regels aangepast worden, is ook mijn menng, trouwens, maar moet ik me daarvoor in een litanie van haat en misprijzen storten ? Oke, misschien wel, maar richt die woede van weeromstuit eens op een praktische vraag : de nederlander is ontzettend ongeorganiseerd, zzp'ers lopen los rond en dat zijn er heel veel, iedereen laat over zich lopen, en gaat in z'n vrije tijd dan maar wat schelden op de ander, als zwaktebod.

iris kijkt | 23-08-13 | 00:11

de grote Anti | 23-08-13 | 00:04 |
Als je dat nog weet, dan ben je vrijwel zeker autistisch!

Ik was in Haren | 23-08-13 | 00:07

@Ik was in Haren | 22-08-13 | 23:59
Ja, ik weet het nog.. w00t.

de grote Anti | 23-08-13 | 00:04

@bas ooms53686289
Daar zit wat in, voor internationale stortingen van een uitkering minstens 70% belasting op heffen. Als ze kunnen bewijzen een echte nederlander te zijn kunnen er uitzonderingen gemaakt worden.
Ojeetje, voel je hem al.. We're fucked.
Op greet stemmen dan maar.

de grote Anti | 23-08-13 | 00:03

@ ik was in haren -" Mij maakt het niet zoveel uit, wat anderen er van vinden. Ik kan mijzelf zielig vinden en mij achter mijn autisme verschuilen of ik ga doen waar ik goed in ben en probeer op die manier iets te betekenen voor de maatschappij."

Precies, heel goed, go for it, en fuck the rest.Kost alleen maar negatieve energie.

iris kijkt | 23-08-13 | 00:01

De oplossing: een wetje die de belasting op deze uitkeringen verhoogt naar 80%

bas ooms53686289 | 22-08-13 | 23:56

@Ik was in Haren | 22-08-13 | 23:49
Oh, ik dacht dat het zoiets als gezond verstand was als jij een betere kijk hebt op mensen (potentieel gevaar) terwijl je zelf wat minder opvalt. Don't ask.. hehe.

de grote Anti | 22-08-13 | 23:53

... en dus kopen ze in Marokko en Turkije wél die auto en wél dat huis, Pipo Rutte.

Girt Weelders | 22-08-13 | 23:50

de grote Anti | 22-08-13 | 23:48 |
Dat is meer een psychologisch iets. De meeste mensen vestigen niet graag de aandacht op zichzelf. Door in het midden van een ruimte te gaan lopen, 'verbruik' je heel veel ruimte om je heen. Als je in het midden loopt, ben je voor je gevoel ook beter zichtbaar, vandaar dat de meeste mensen 'veilig' langs de rand van een plein of langs de gevels lopen in een winkelstraat.

Ik was in Haren | 22-08-13 | 23:49

@Ik was in Haren | 22-08-13 | 23:44
Ja, zo vind ik vreemd genoeg lege pleinen en andere plaatsen waar je erg zichtbaar bent niet erg fijn.
Ben ik nu autistisch?

de grote Anti | 22-08-13 | 23:48

iris kijkt | 22-08-13 | 23:39 |
Mij maakt het niet zoveel uit, wat anderen er van vinden. Ik kan mijzelf zielig vinden en mij achter mijn autisme verschuilen of ik ga doen waar ik goed in ben en probeer op die manier iets te betekenen voor de maatschappij.

Ik was in Haren | 22-08-13 | 23:44

@iris kijkt | 22-08-13 | 23:34
Wat, je wilt zeggen dat het niet ironisch is dat inheemse nederlandse mensen soms moeten buffelen en soms smeken om allerhande hulp.. terwijl mensen met een dubbel paspoort ergens de koning gaan uithangen met het geld dat elke maand netjes op de rekening komt vanuit nederland? Daar is een euro zeg maar 10 euro.

Maarja, dat vind ik dus wel ironisch.
Wie willen we nu precies helpen?

de grote Anti | 22-08-13 | 23:41

@ik was in Haren - Ik geloof graag dat het zo is wat je zelf hebt meegemaakt allemaal.Moeilijk genoeg.Maar hoe makkelijk denken mensen over jou dat je maar een aanstellerige profiteur bent ? Ben je het niet mee eens toch ? Dus waarom ga je het dan zo makkelijk over andere mensen denken dat ze dat wel zijn ?

iris kijkt | 22-08-13 | 23:39

@ grote anti- ironie is een van de moeilijkste dingen om in te voelen, dus ironie en autisme gaat niet samen.Hmm, zijn er wel heel wat autisten hier trouwens.Als er ergens een gebrek is aan ironie, is het hier wel.

iris kijkt | 22-08-13 | 23:34

DaJonkel | 22-08-13 | 22:14 |
Hier nog 1 met autisme. De overheid laat je inderdaad doodvallen. Zeker als je een fatsoenlijk diploma gehaald hebt. Zij zien niet in tegen wat voor beperkingen wij dagelijks aan lopen.

Ik was in Haren | 22-08-13 | 23:34

@iris kijkt | 22-08-13 | 23:01
Autistische mensen zijn vaak nogal intelligent.
Ik denk wel dat hij de ironie ervan inziet.
Lieverd.

de grote Anti | 22-08-13 | 23:28

Ook de moslims/naffers die in Nederland wonen geven hun geld bij voorkeur uit bij de turkse groenteboer etc. En die dragen nog geen 10% belasting af.

funkyd | 22-08-13 | 23:24

€ 52.000.000,= per jaar !!!! Wat een waanzin dit ... Volgens "Europa" mogen "we" de uitkeringen van geremigreerde buitenlanders niet verlagen, ik begrijp er echt niks meer van, wat zijn ook alweer de voordelen van de door Brussel opgelegde regeltjes?
Elke normaal denkende regering zou die hele uitkeringen naar het buitenland toch zonder aarzelen direct schrappen?

Die idioot die bedacht heeft dat gastarbeiders premies moesten afdragen was te dom om te voorzien dat het land hierdoor verplichtingen zou krijgen, maar ik kan er niet bij dat daar na 40/50 jaar nog steeds niets van geleerd is.

Kijk eens naar de "minder ontwikkelde" landen, je werkt, je verdient, maar draagt geen premies af. Geen werk meer, jammer hoor, maar je hebt nergens recht op, veel plezier thuis. Er is toch geen een Nederlander die een uitkering uit een Afrikaans of Aziatisch land gestort krijgt omdat hij daar een keer gewerkt heeft?

johnlekkerthuis | 22-08-13 | 23:23

52 miljoen? Waarom doet die rechter dat? Snapt hij niet dat Nederland al flink in de min staat? Waar is hij mee bezig? Waarom moeten wij in Allah naam zoveel belasting betalen, terwijl het onlogisch en met bakken wordt uitgegeven. Zoveel vragen, zo weinig antwoorden...

Right on dude | 22-08-13 | 23:19

@eu rip - Vroeger was er nog wel eens enig nadenken over jezelf organiseren tegen al dat pluk-gedrag van alle kanten, vakbeweging en andere belangenbehartiging, om maar wat te noemen. Nu is men daar heel erg op tegen, men is dol op rechts individualisme maar men klaagt vervolgens hoe hard men gepakt wordt.En legt vervolgens maar de schuld bij wat uitkeringstrekkers.Die zijn in ieder geval handiger dan jij.

iris kijkt | 22-08-13 | 23:15

Als men nu eerst eens naar de feiten kijkt.

De nabestaandenwet wordt binnenkort gewijzigd, jawel
door linksmens Ascher.
Nog maar één jaar een uitkering op bijstandsniveau.
Daarna zelf een baan zoeken.
Bijstandsuitkeringen worden niet naar het buitenland overgemaakt. Mensen in de Bijstand moeten al geruime tijd (zinloze) arbeid verrichten, dat noemt men werken met behoud van uitkering.
De nieuwe manier van bezuinigen, ontsla de plantsoenmedewerker en laat hem hetzelfde werk doen voor €500 minder.

Jan Dribbel | 22-08-13 | 23:14

Ik snap er geen hout van. Als je een uitkering ontvangt moet je toch soliciteren!? En je moet zo snel mogenlijk weer uit die uitkering zien te komen, toch? Of geldt dat alleen voor Nederlanders? Hoe kun je in een ander land voldoen aan deze wettelijke verplichtingen die vast zitten aan het hebben van een uitkering?! Ik zie dat remigreren van 45 plusers naar land van herkomst, met behoudt van uitkering niks meer als vervroegd pensioen! En Nederlanders die moeten tot hun 67ste door ploeteren..

Robertski | 22-08-13 | 23:07

@ grote anti - je spreekt iemand toe die zelf de nodige problemen heeft en daar mee om moet zien te gaan,autisme dus, en die zweep je op om er maar een haat-strategie op na te houden ? Wie is hier nou autistisch eigenlijk ?Hoe weinig verstand van mensen kun je hebben ?

iris kijkt | 22-08-13 | 23:01

Heel Nederland ziet dat het land naar zijn klote gaat.Ik werk me iedere dat de tering en ka nouwelijk mijn hoofd boven water houden.Aan de andere kant de overheid,geeft geld uit alsof het niet op kan raken,overal nutteloze projecten subsidiëren> Politicie hebben of oogkleppen op of houden er via smeergeld zelf genoeg aan over.Verbaasd me dat geen enkele politicus de belangen van de belasting betalende burgers behartigd.Misschien wordt het wel tijd om te stelen,roven en te beroven in plaats van hard te werken voor de centen.

eu R.I.P. | 22-08-13 | 23:00

Ik vind het terecht dat pensioenen en nabestaandenuitkeringen de hele wereld over gaan. Waarom zou je niet mogen emigreren als je partner overlijdt of als je klaar bent met werken... dat zou nergens op slaan. Kinderbijslag slaat nergens op en ook als men een gedeelte van hun bijstandsuitkering de grens over stuurt hoort dat gewoon gekort te worden.

_pandora_ | 22-08-13 | 22:30

Had ik al eens gezegd dat 'De overheid is het probleem, niet de oplossing.'?

mygfisbrazilian | 22-08-13 | 22:26

*broek peopen moet dat zijn, uiteraard

de grote Anti | 22-08-13 | 22:25

DaJonkel | 22-08-13 | 22:14 | Ah ja.

BellaBella | 22-08-13 | 22:24

@DaJonkel | 22-08-13 | 22:14
Jij zit hier gewoon opgesloten, knecht.
Niet zielig genoeg. Werken en betalen tot je doodvalt zul je!

Volgens mij komt al dat geld bij deze allochtonen terecht omdat ambtenaren in hun proek poepen van angst.
Beschaafde mensen als u moeten gewoon hun muil houden.

de grote Anti | 22-08-13 | 22:23

@dajonkel - Ik begrijp wat je bedoelt. Om daardoor andere mensen te gaan haten omdat ze hun voordeeltjes pakken, terwijl jij er bij inschiet, is misschien toch teveel verspilling van energie. Die regeling zou moeten veranderen,maar zolang dat niet zo is, kun je beter maar niet teveel haten, kost gewoon teveel energie.Richt je op je eigen dingen.

iris kijkt | 22-08-13 | 22:23

Der Schnitzeljäger | 22-08-13 | 18:38 | Dat getuigt alleen maar van uw ultieme dom-heid. Wat u niet via de belastingen betaalt leent de overheid *namens u*. Dat mogen u en de uwen terug betalen. Met intrest. Domheid schijnt de norm te zijn in 2013.

BellaBella | 22-08-13 | 22:21

Dus je koopt als Turk/Marokkaan van je uitkering spulletjes daar die je weer met 40% marge doorverkoopt tegen markttarief hier.

Gesubsidieerde handel selectief voor allochtonen.
Rechtsongelijkheid.
Ik mag aannemen dat dat principe ook wel ergens terug te vinden is in de grondwet.

Anijsblokje | 22-08-13 | 22:19

Nou hoppa mijn verhaal in verkorte versie nog maar eens;
Vanaf jongs aan gewerkt, zelfs "bedrijfje" begonnen, havo gedaan, toen HBO en kwam ik in de problemen, lang verhaal kort, bleek autisme te hebben en te moeten kiezen tussen werken of studeren omdat ik niet rustig aan kan doen en de havo nooit een echte uitdaging geweest was waardoor ik dus mijn energie stak in werken en het niet volhoud jaren dag in dag uit in de weer te zijn en dat uiteindelijk ten koste gaat van beide. Ik had tot dat moment altijd alles zelf betaald en het was ontzettend zwaar om financiële steun te moeten vragen, maar het was nu eenmaal zo, maar helaas, ook al bleek ik een aangeboren afwijking te hebben, ik ging onder de nieuwe wajong vanaf 2010 vallen, waardoor mijn wajong met 75% gekort word (tegenover de oude wajong) als ik ga studeren op het hbo. Er zijn wel allerhande korte cursusjes te volgen gekoppeld aan een bedrijf met 2 jarige contract, maar dat sluit totaal niet aan op het "levenspad" dat ik aan het bewandelen was voordat mijn handicap naar boven kwam. Het zou de overheid 48 maanden maal 750 euro kosten om mij te laten studeren zodat ik daarna mezelf weer volledig op mijn werk kan richten en bakken met geld kan verdienen.
Ik word bijna wel gedwongen door de overheid om bepaalde mensen puur om hun afkomst te moeten gaan haten en hopen dat ze allemaal weggaan en hun connecties met Nederland verbreken als mijn situatie verneukt word omdat ze 40 miljoen "moesten" bezuinigen op de wajong, terwijl ze ieder jaar alleen al 52 miljoen naar een ander land overschrijven waar de mensen van hun uitkering zelfs huizen kunnen kopen.
.
Het jammerlijke is nog dat de meeste mensen me dat stukje steun niet eens meer zouden gunnen door het beeld dat ze hebben over mensen die een uitkering aanvragen. Ik zou de mijne echt liever kwijt zijn hoor, ik voel me schuldig over iedere euro die ik niet uitgeef aan rekeningen, water en brood.
Wat had ik graag een tweede paspoort gehad, had ik morgen in turkije een lening afgesloten op die 220 euro steun die ik wel krijg en 4 jaar geleefd als een koning tijdens mijn studie.

DaJonkel | 22-08-13 | 22:14

Kunnen wij eigenlijk internationale verdragen ook weer opzeggen? Of moet je daar supermacht voor zijn?

Ir Rita Tie | 22-08-13 | 22:12

@slipnifter - Ik begrijp dat je feitelik geen antwoord hebt op m'n vraag, krijg je inderdaad aanvallen van slaperigheid.

iris kijkt | 22-08-13 | 22:11

da wizard | 22-08-13 | 18:43 |
precies!!!!

Varkensjuin | 22-08-13 | 22:07

@7e55e | 22-08-13 | 22:02
Verschil moet er zijn, nietwaar?

Slipsnifter | 22-08-13 | 22:02

en Nederlanders die in het buitenland wonen worden wel gekort op hun pensioen waar ze hard voor gewerkt hebben....

7e55e | 22-08-13 | 22:02

Die Mocro's en Turken moeten toch bijna wel hun broek vol pissen van het lachen?!? Hoe dom zijn die Europeanen met hun zogenaamde slavernij schuldgevoel wel niet? Man man man, gelukkig kunnen wij er over 100 jaar ook vast wel om lachen... als wij aan het Marokkaanse en Turkse staatsinfuus liggen. Oh wacht...

Fopspeen | 22-08-13 | 22:00

@iris kijkt | 22-08-13 | 21:57
Gaaaaaaaaaap..

Slipsnifter | 22-08-13 | 21:59

@van_de_pot_gerukt | 22-08-13 | 21:54
Daar denkt de staat dus heel anders over.

Slipsnifter | 22-08-13 | 21:58

@slipsnifter - De islam mag geen strobreed in de weg worden gelegd ? Het gaat hiet om uitkeringen toch ? Veel mensen gebruiken hier 'de islam' alsof ze dan weten wat er voor staat : de islam wil uitkeringen. Hoezo wil de islam dat ? Kan het even niet vinden in dat gehate boek De Haram.

iris kijkt | 22-08-13 | 21:57

Uitkeringen alleen aan ingezetenen.
Buitenland wonenden dienen zich tot het buitenland te wenden.

van_de_pot_gerukt | 22-08-13 | 21:54

Tja, de islam mag geen strobreed in de weg worden gelegd, dat is al tientallen jaren zo.

Slipsnifter | 22-08-13 | 21:53

@iedereen - Wel mee eens, het is nogal van de pot gerukt.Overigens blijft het toch een beetje kruimelwerk, maar ja, irritant is het wel.

iris kijkt | 22-08-13 | 21:44

@jankerd | 22-08-13 | 18:42
2 minuten, dusss

leaupveaugel | 22-08-13 | 21:40

Marokko 2023 MAD/maand (industrie); 56 MAD/dag (landbouw) € 181,39; € 5,02 159% € 2105

Min.loon is dus kleine 2 mille per jaar, die wandelende aardappelzakken krijgen in vergelijking met de koopkracht in NL een milletje of 8 per maand.

Uw Verzekeringsadvis | 22-08-13 | 21:39

@Kees8374 | 22-08-13 | 19:53

Het is een schandaal dat het niet standaard is. Je hebt er immers voor gewerkt en voldoende aan bijgedragen, me dunkt.

Terwijl het geld voor hen die niet hier geboren zijn en zelfs nimmer een voet op onze bodem hebben gezet (indien ze überhaupt al bestaan) achter hun ranzige primitieve reedt aan wordt gestuurd.

ZKH EénOog | 22-08-13 | 21:37

-weggejorist-

diashaliz1968 | 22-08-13 | 21:26

Wat ben ik blij dat er geen cent van mij meer naar de NL belasting gaat. Ik draag tegenwoordig bij aan de Canadeese belasting, een stuk.voordeliger en hier doen ze niet aan.gratis.geld!!!

diashaliz1968 | 22-08-13 | 21:26

@ Kees8374 | 22-08-13 | 19:30
Dat mensen die hier de hele leven hebben gewerkt, belasting en premies hebben betaald vervolgens met pensioen gaan naar het buitenland is niets mis mee. Het is verdiend. Dat mogen van mij ook de allochtonen c.q. Nederlandse allochtonen (het zijn geen Nederlanders omdat dubbel paspoort).

Waar het hier om gaat zijn mensen die een uitkering krijgen. Dat is fout. Ook voor echte Nederlanders. AOW en Pensioen in het buitenland genieten is prima, want verdiend en betaald. Uitkering is fout, want jij en ik betalen dat. Uitkering betekent dat je of werk zoekende bent, of genezend bent. Dat doe je niet in buitenlandië. Zo simpel is dat. Waarom kunnen rechters dat niet zien?

CornFlakey | 22-08-13 | 21:20

Maar dus die lui hoeven nooit meer te werken, en krijgen de rest van hun leven een -naar lokale maatstaven- exorbitant "salaris" overgemaakt??? Ik ga effe kotsen...

Steylleaux | 22-08-13 | 21:17

dat zogenaamd sociaal aan de regels houden ,dat braafste jonetje van de klas,zou het niet eens een keer anders kunen??Check hoe ze met minderheden en mensenrechten omgaan in China,Rusland,Saudie-Arabie,enZv hou er gewoon is mee op!Kraan dicht u woont hier niet ,u werkt hier niet ,u voegt niks toe dus ook geen centjes klaar

Djenghiz_ken_net | 22-08-13 | 21:11

@Hans Hillen | 22-08-13 | 19:19 |
Het is dat je het linkje er bij gezet hebt, anders geloofde ik het gewoon niet. Wie dit leest en niet kwaad wordt verdient het dat Nederland naar de knoppen gaat... Lees: www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remi...

Spittertje | 22-08-13 | 21:09

och,och, ze hebben ook een paar jaar wat premie betaald. De verhouding tussen de verschillende welvaartniveaus is echter exorbitant. Wat hier 100 euro waard is, is in Maroc 500 euro waard. Van een pensioentje hier leven ze daar als miljonairs. Ik gun liever onze bejaarden een ietwat beter verzorgde oude dag...

matrixbluepill | 22-08-13 | 21:07

Dit zag je natuurlijk weer van mijlenver aankomen.
En volgend jaar claimt Dijssellul dat het onvermijdelijk is, en uiteindelijk in ons eigen belang, dat we 4 miljard overmaken op de rekening van de Grieken.

Ornoisliefde | 22-08-13 | 21:01

@ I teach bollocks

Ik neem nog eerder iets van superkneus aan. Maar ik waardeer je oprecht goede bedoelingen, dat wel.

NACademicus | 22-08-13 | 21:00

@hans hillen,

Ik heb het stukje gelezen, .... .... ik ben er stil van geworden.

unprofor | 22-08-13 | 21:00

De politiek mag rechters niet beïnvloeden, maar rechters mogen kennelijk wel politieke beslissingen nemen. Ondemocratisch.

Hommel | 22-08-13 | 21:00

NACademicus | 22-08-13 | 20:49 | + 0
Niks met grappigs te maken, wees niet te trots en neem eens wat van me aan, je reactie is overspannen, relativeer en je zal zien dat je leven een stuk prettiger wordt. Tsjakka.

ITEACHYOU | 22-08-13 | 20:54

Wat zou die rechter hebben gestemd de afgelopen verkiezingen.....

unprofor | 22-08-13 | 20:53

@ i teach crap

Kan jij echt niets slimmers of grappigers bedenken, zieligerd?

NACademicus | 22-08-13 | 20:49

Ik las Amsterdam en rechters en toen wist ik genoeg.

ROGL | 22-08-13 | 20:46

Zucht. En ik steeds maar tegen beter weten in hopen, dat er in 'Europa' ook mensen werken die regels en richtlijnen bedenken die niet steeds de pseudo-'zwakkeren' van de samenleving tot in het graf beschermen.
Dat remigranten een pensioen ontvangen waarvoor zij hebben gewerkt en premies hebben afgedragen is fair. Al het andere pamperen is waanzin.
Een rijkelui-bestaan met gratis NL geld!

Blotox | 22-08-13 | 20:45

He Superkneus, anders stik jij even in je eigen kak? Lijkt me niet al te moeilijk met je aannames, waanbeelden en die andere bakken diarree die steeds uit je giechel komen.

020, ik woon in 70 jaar onafgebroken pvda/d66/groen links dus ik zie hoe kwistig het stopera is met geld van anderen, heerlijk luchtfietsen met andermans geld zonder verantwoordelijkheid. En als t op is verhogen ze erfpacht, parkeergeld en schipholtax/ huur. Zo rollen de vrienden van Superkneus hier. Net als in Den Haag trouwens.

NACademicus | 22-08-13 | 20:45

Zo, en hierna de feiten. Met de Turken lukt dat verlagen nu al niet vanwege een of ander verdrag en hoe dat met Marokkanen zit weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat hiervan in ieder geval roomblanke autochtonen het slachtoffer worden die de guts en de creativiteit hebben gehad om zich elders te vestigen in plaats vanhier achter de gluurgordijntjes te blijven zitten.
En ja, dat moet door de jaloere horde die hier in de regen loopt, natuurlijk voorkomen worden.

Han | 22-08-13 | 20:43

@Supermatthijs | 22-08-13 | 20:04
Dat klopt. Ik snap er helemaal niks van. Ik probeer het wel, maar het lukt gewoon niet.

VanBukkem | 22-08-13 | 20:42

De rechtbank. 020 Amsterdam.
Tsja ..

Als ik het goed heb, kunnen ze doorprocederen. Misschien gebeurt dat nog.

Andere optie is het wijzigen van de WWB, zodat na wijziging NL alsnog deze export-uitkeringen mag korten tot het voor het export-land van toepassing zijnde bestaansminimum/prijsniveau's.

gaffelbaard | 22-08-13 | 20:42

@pietjePuke | 22-08-13 | 18:50
Ja sterkte man, echt we kunnen elkaar de handen schudden.
Ik kan wel janken...

wakkere_nederlander | 22-08-13 | 20:41

Trias politica bestaat in de Republiek Amsterdam niet. Iets met 6 handen op 1 buik. En Nederland moet deze Randstedelijk Verlichte Despoten onvoorwaardelijk volgen.

ad melkert | 22-08-13 | 20:40

Ik dacht dat er in dekringen der geaguurders geklapt, gedanst en gejuicht werd als Turken en Marokkonanen teruggingen naar Turkije en Marokko, dat de lichtgetinten om het in jullie bewoordingen te zeggen het verder gingen zoeken in Lichtgetintië.
Nou, dat doen ze nu misschien weer na deze uitspraak van een rechtvaardige rechter. Wordt die door het hof weer omgekeerd, ja dan zie je ze tot de dag van je dood zitten op het pleintje bij elkaar met die grijze baarden en die hoofddeksels.
Net goed.

Han | 22-08-13 | 20:40

Hier zitten ze in een flat met een uitkering, maar in mocroland www.villaretreats.com/images/image-gal...
Kende vroeger iemand die altijd zei dat je naar thailand moest gaan, dat je daar wel een jaar als een koning kon leven van duizend (keiharde) nederlandse guldens. Nu flikken onze allochtonen hetzelfde truukje. Ach al decennia lang eigenlijk, kijk ze eens de bink uithangen tussen al hun armoedige soortgenoten daar.

Waarschijnlijk ziet men dat als 'wederopbouw' en shidt. Dat er daar geld gaat rollen. Nou dankuwel nederland, daar hebben de mensen hier wat aan.

de grote Anti | 22-08-13 | 20:38

Gokje: "Amsterdamse" rechter heeft roots in Marokko ?

dr.andus | 22-08-13 | 20:35

Jos Schmitz | 22-08-13 | 20:32 |
Eens!

Russ Meyer | 22-08-13 | 20:34

Ooit een docu gezien op Discovery van een journalist die in India een officiële (middels corrupte ambtenaren) overlijdensakte kon bemachtigen. Hier kan je dus de verzekering voor tonnen mee oplichten.
Moest er ineens aan denken na dit topic gelezen te hebben.

Russ Meyer | 22-08-13 | 20:33

De export van uitkeringen bedraagt 52 miljoen. Per jaar. In €. Ik geef iedereen op een briefje dat de eerste generatie Turken en Marokkanen in de paar maanden voordat ze met rugklachten in de ziektewet verdwenen en daarna nooit meer een slag gewerkt hebben, net als de tweede generatie en de inmiddels derde bij elkaar nog nooit 52 miljoen aan belasting hebben betaald. Over inkomen uit arbeid heb ik het over. Niet belasting over uitkering. We hebben in dik 40 jaar tientallen miljarden uitgegeven aan uitkeringen voor kansloze analfabeten die onze maatschappij tot op het bot hebben verziekt en onleefbaar gemaakt hebben. Hoogsye tijd om alles wat een dubbel paspoort heeft en geen nuttige bijdrage aan onze economie levert en bovendien schijt op onze westerse levensstijl als persona non grata ons land uit te flikkeren. Uiteraard heeft iemand die tot persona non grata verklaard is geen enkel recht meer, dus ook niet op wat voor uitkering dan ook.

Jos Schmitz | 22-08-13 | 20:32

@harry de slijter Bij Omegle hebben ze laatst een heleboel pedo's gebanned, .... hint?

cneaker | 22-08-13 | 20:31

pietjePuke | 22-08-13 | 18:50 | + 57 -
Piet,
Een hart onder de riem.
M.V.G.
M.D.M.

meneer der meneren | 22-08-13 | 20:30

Op zich zelf is het toch al weer appart dat wij nederland dat niet kunnen doorvoeren omdat er andere internationale regels zijn. Te idioot voor woorden eigenlijk.

Bazinga | 22-08-13 | 20:30

NACademicus | 22-08-13 | 20:04 | + 0
Wat ben je zuur joh. Je moet eens goed gaan neuken, lucht op .

ITEACHYOU | 22-08-13 | 20:28

Ik kom ook uit een ander land. Nederland noemde mijn opa het. Maar als ik zo om mij heen kijk is daar niets meer van over.

Rest In Privacy | 22-08-13 | 20:28

Even tussendoor..., dit omdat het mag:
Weet iemand een soorgelijke site al Omegle.com, want ik kan daar raar genoeg niet meer op. Ik hoor graag en vind jullie lief!

Harry de Slijter | 22-08-13 | 20:27

Vroeger moest je een krant kopen om te weten dat er aan de andere kant van de wereld een oorlog was. Tegenwoordig maken we het live mee. De technologie is te snel verbeterd. Onze hersenen trekken dit niet, relativeren wordt steeds moeilijker. Kankeren op internet, ik doe er aan mee, net alsof er geen leuke dingen meer zijn in het leven. Welkom in de depressie van NL

ITEACHYOU | 22-08-13 | 20:24

Goed dat ik het weet, dat Nederland een verzorgingsplicht heeft naar mensen met een NL paspoort.
Ik zal het onthouden als uit mijn huis wordt gezet.
Feit is gewoon dat alles te koop is in Turkije en Marokko.
Turkse collega heeft een lichte hartaanval gehad, maar in Turkije vind de dokter dat hij nooit meer kan werken.
Dus ja raad eens... pensionado in turkije.
Andere (hollandse) collegas lopen strompelend van de jicht over de werkvloer, als de dood dat ze zonder werk komen te zitten in het dure NL, een ander met een tia, z'n kop hangt tegenwoordig helemaal scheef, 24u per dag koppijn en hij is zwaar depressief, maar wél elke dag op z'n werk komen, hypotheek hé.

Adnan zit lekker in turkije , en hij heeft zo'n last van z'n hart dat ie maar een bandengarage met z'n neefje is begonnen.

Helaas begin ik steeds racistischer te worden, er zijn ook wel goeie, maar één zo'n uitzuiger verpest het voor de rest.

cneaker | 22-08-13 | 20:24

En dat nog afgezien van het feit dat de helft van die kinderen niet eens bestaat en de WAO-uitkering gebaseerd is op een verzonnen ziekte.

sinar2 | 22-08-13 | 20:24

Tja, ik heb een aantal vrienden die terug zijn gegaan naar Suriname, met een uitkering van rond de 500 euro per maand, en daar kunnen ze goed van leven, zeker odat ze daar eigen grond hebben met een huis.
Geef ze eens ongelijk, als er sukkels zijn in NL die willen werken om uitkeringen te betalen voor turken, marokanen en noem maar op.
Het lollige is, ik ga over een jaar of vijf ook voorgoed terug naar Amerika, maar als ik de 67 haal, krijg ik keurig aow overgemaakt, net als Beatrix, en alle anderen die het absoluut niet nodig hebben, volkomen krom systeem.

captainobvious | 22-08-13 | 20:24

Weg met ons. Te beginnen met ons geld.

Guido | 22-08-13 | 20:23

@ Rommelende Onderbuik | 22-08-13 | 20:20
Nu verdiende je sowieso al redelijk beroerd, maar toch, Hè vervelend seg!

Pa Cartwright | 22-08-13 | 20:23

Prima hoor, jongens, ik ben door de overheid al beroofd van ruim 8k jaar inkomen, mijn inkomen is 10% achteruit gegaan, en ik betaal al idiote energie- en milieubelastingen en accijzen die tot de wereld top behoren en het inflatiespook waart rond.
Laat alle werkende Nederlanders dan maar hun volledige salaris inleveren en geef iedeeen gewoon een bijstanduitkering; daar gaat het nu zo'n beetje op neerkomen, en zo is het wel zo eerlijk en gelijk heel transparant.

Rommelende Onderbuik | 22-08-13 | 20:20

En het bleef nog lang stil bij de VVD ....... reactie Rutte? Bah bah Bah.

Rico den Hollander | 22-08-13 | 20:19

verbaast mij hogelijk omdat het niet-eu landen en geen werknemersuitkeringen zijn. je mag toch aannemen dat de juridisch afdeling van min soza en de raad van state en de tweede kamer en de eerste kamer en de koningin naar deze wetgeving heeft bekeken en de deugdelijkheid heeft betracht. ik vind dat iemand op zijn 17e een weduwenpensioen krijgt bespottelijk. een nederlandse meid gaat dan nog naar school en werkt aan haar toekomst en zo'n moslim trut denkt dat ze de rest van haar leven door de nederlandse belastingbetaler onderhouden gaat worden. met dank aan linksch die zoveel respect voor religie hebben. man, man, wat een nsb-land.

minimá-armezusvan.. | 22-08-13 | 20:19

Pure discriminatie, die verlaging van de uitkering tot het prijspeil van domicile.
Hitler zou er stante pede een dikke van krijgen.
Schande!
[/you know what mode]

Hufter | 22-08-13 | 20:17

@ NACademicus | 22-08-13 | 20:04
En waar woon jij dan, zo ongeveer?

Pa Cartwright | 22-08-13 | 20:17

Asscher, lees je mee? Ga in godsnaam in beroep. Dit kan echt niet. Laten politici nou eindelijk eens iets goeds doen voor degenen die dat verdienen en niet altijd de verkeerden een hand boven het hoofd houden.

lekker wijf | 22-08-13 | 20:17

NACademicus | 22-08-13 | 20:04 | + 0 -

Je stapt zeker vanavond nog op het vliegtuig naar een betere plek ? Doe ze de groeten daar.

Supermatthijs | 22-08-13 | 20:11

We hebben ze ooit zelf naar nederland gelokt, en in de industrie zijn er een handvol directeur-eigenaars en raden van bestuur heel rijk van geworden.
En nu, 50 jaar later moet heel Nederland er voor bloeden.

cneaker | 22-08-13 | 20:11

Gek he, al die miljarden die we te kort komen.
Het lijkt wel of de gewone Jan met de Pet mensen wijzer zijn, dan al die mensen met die hoog betaalde salarissen .

ANGEL70 | 22-08-13 | 20:11

Maar goed wet veranderen en hupsakeeeeeee!! Er is nu toch draagvlak voor. Dus majjjjrrrrkkkk doe je best!

ikdenkwat | 22-08-13 | 20:10

en nog steeds doet de bevolking niets .................

rukkieduck | 22-08-13 | 20:09

Die mensen lachen toch hun ballen uit de pantalon! Man man man..........

ikdenkwat | 22-08-13 | 20:08

En straks gaat het AOW geld betaald door onze kinderen naar Polen .

elevator | 22-08-13 | 20:05

Wel heel kut hoor, dat die rechter zo'n absurde beslissing neemt.
Hans Hillen | 22-08-13 | 19:22 | + 6 -

De beslissing van de rechter is niet fout. Leg de schuld niet waar hij niet ligt.
De rechter moet de wet handhaven niet de wet aanpassen.

Je moet kwaad worden op die achterlijke politici die internationale verdragen tekenen waar van dit de gevolgen zijn.

Dus voor de duidelijkheid... Het zijn weer die incompetente eikels in Den Haag geweest

mister niet scherp | 22-08-13 | 20:05

Waarom betaalt die achterlijke klootzak van een rechter die uitkeringen dan zelf niet? Met zijn arrogante praatjes. Hoe kan het dat 1 debiel ons land in armoede kan storten? Wie is die rechter in kwestie? Is die al onderzocht door het Pieter Baan Centrum. Als ik familie was van die rechter zou ik me doodschamen, echt waar.

lekker wijf | 22-08-13 | 20:04

VanBukkem | 22-08-13 | 20:03 | + 0 -

Omdat je het niet snapt Einstein.

Supermatthijs | 22-08-13 | 20:04

Wat een ongelofelijk brak KUTland zijn we toch geworden. Echt, ik HAAT dit land. Rechters, overheid, uitvretende handophoudende klaplopers. Politiek correcte onbenullen. Sterf, allemaal!

NACademicus | 22-08-13 | 20:04

Offtopic: Zijn er meer mensen die reacties als 'ik weet hier niets op te zeggen' en 'ik heb hier geen woorden voor' irritant vinden, of stel ik mij weer eens aan?

Ik was in Haren | 22-08-13 | 20:03

Nou ja, dan leggen we toch gewoon de uitspraak van de rechter naast ons neer. Wat kan ons die rechter schelen? Ik heb zelf al jaren geen respect meer voor alles wat met rechtspraak te maken heeft. Hebben ze het zelf naar gemaakt.

VanBukkem | 22-08-13 | 20:03

c)ZWITSUL | 22-08-13 | 20:00 | + 0 -

Niks, lang leve de rechtsstaat !

Supermatthijs | 22-08-13 | 20:02

Regels zijn regels en gelukkig hebben we hier onafhankelijke rechters om daar op te letten.

Supermatthijs | 22-08-13 | 20:01

en daarom PVV

(c)ZWITSUL | 22-08-13 | 20:00

21.000 uitkeringen @ 51 miljoen euro?
WTF is dat voor een uitkering!! ??

miko | 22-08-13 | 19:56

Godverdegodver. Rechters sporen niet. Wereldvreemde volidioten. Allemaal. Wie berecht deze rechter? Ik word zo moe van dat arrogante imbeciele D66-volk. Wie doet er wat aan? Hoe lang moeten we dit nog pikken eigenlijk? Hallo Den Haag, wakker worden! Het is volkomen tegennatuurlijk om ons geld weg te smijten onder het suicidale motto: andermans volk eerst! Dan spoor je niet. C'est ça nog an toe!

lekker wijf | 22-08-13 | 19:55

-weggejorist-

HdJ& | 22-08-13 | 19:54

@ZKH EénOog | 22-08-13 | 19:43
Voorlopig is die Nederlandse maatennaairegel ook gecorrigeerd voor verblijf in Europa. Als je met je AOW naar een land in Zuid Amerika of Azië gaat, ben je de sjaak. Als je naar een duurder land gaat, gaat de overheid echt niet meer betalen. Dat laatste vind ik terecht, maar dat ze oudjes korten die zich hun hele leven kapot hebben gewerkt in Nederland en hier premie hebben betaald voor een normale AOW vind ik schandalig. Het klopt inderdaad dat de oudjes ook nog eens belasting betalen in Nederland.
Ik vind dit gewoon een walgelijk voorbeeld van onze roverheid.
Dat ze nabestaanden en WAO'ers moeten controleren in het buitenland vind ik normaal en als ze lopen te frauderen, moeten ze aangepakt worden, maar als iemand een verzekeringspremie heeft betaald of een premie voor een levensonderhoud niveau in Nederland, moet hij ook naar dit levensonderhoud zijn uitkering krijgen. Als alle Indo's na hun 65ste in Indonesië gaan wonen, worden ze gekort op hun AOW, terwijl ze hun leven lang premie betaald hebben voor een Nederlandse AOW en niet 60% daarvan.

Kees8374 | 22-08-13 | 19:53

Wie zorgt er straks voor de burgers, die de verzorgingsstaat hebben mogelijk gemaakt?

Ik was in Haren | 22-08-13 | 19:52

Ik zal het dan nog maar eens zeggen: dit land is in 2004 overleden. Volgend jaar viert het zijn 10-jarig jubileum als een zombie. A living dead man. Ik had nooit kunnen denken dat het land waar ik als klein kind in opgroeide, wat zo'n mooi land was, met koeien in de wei, en geen cultuurgezeik, inmiddels het land is dat ik haat. Ik meen het oprecht als ik zeg: de natuur moet zijn gang gaan, dit land moet terug gegeven worden aan de zee. Ook dat is economie: de gemiddelde haring heeft meer plezier van ons oppervlak dan wij Nederlanders.

BellaBella | 22-08-13 | 19:52

Wie kan uitvogelen wat dat Europees recht en die internationale verdragen zijn? Zo opgeschreven is het een dooddoener: "europa zegt dat het zo is", "het moet van de rest van de wereld". Uh ja waarom en hoe komen we erlangs of er vanaf?

Giskard Reventlov | 22-08-13 | 19:52

een bananenrepubliek zijn we , daarom komen die bulgaren en roemenen ook met bosjes per 1 januari binnen.

bekijket | 22-08-13 | 19:51

Oh, nu snap ik het: na kritiek van juristen haakten PvdA, GroenLinks en D66 af.

Proest!
*veegt scherm even schoon"

croque monsieur | 22-08-13 | 19:49

en andersom mogen hier wel ineens de huren asociaal omhoog als je een tientje 'teveel' hebt per maand ..

(c)ZWITSUL | 22-08-13 | 19:48

Moet je eens als Nederlander een bijstandsuitkering aanvragen, dan komt de dag na je intake gesprek iemand langs voor controle, ben dat moment niet thuis dan staat er de volgende dag iemand de hele dag voor je huis te posten.

Doen ze dat niet bij Emigranten of zo dan?

Friezerik | 22-08-13 | 19:47

Kan die PVVer dit niet meenemen bij zijn voorstel om de maximale duur van partneralimentatie te verkorten? Dit is toch net zoiets alleen onvrijwillig en het is de staat die betaalt ipv de ex-partner. Voor kinderen is het een ander geval maar dan stopt het in ieder geval wanneer ze 18 worden.

Giskard Reventlov | 22-08-13 | 19:47

-weggejorist-

wakkere_nederlander | 22-08-13 | 19:47

das_Freudenmädchen | 22-08-13 | 19:3

Idd. Als je geen kinderen kan betalen, moet je ze niet nemen. En zo zijn er nog een hoop potjes!

brofistbox | 22-08-13 | 19:46

Ik zeg hoger beroep.

G,I. Jane | 22-08-13 | 19:46

En dan heb jij jezelf je hele leven lang de pleuris gewerkt en de tyfus betaald, en wil je genieten van je AOW-tje in een wat warmer Europees oord, omdat dat iets beter voor de gewrichten is,

MOET JE HET ZELF KOMEN OPHALEN IN NEDERLAND!!

Weg. Met. Ons. GALORE!!!

ZKH EénOog | 22-08-13 | 19:43

knetter knettergek
kan het werkelijk nog gekker?

het lijkt wel of wij in een voetbal elftal zitten, en er lopen een paar team genoten in eigen goal te schieten, team genoten die elkaar proberen te tackelen of te blesseren

knettergek wordt ik ervan

lolita club wevelgem | 22-08-13 | 19:43

@Hans Hillen | 22-08-13 | 19:33
Allememachies, zou er dan toch een vijfde colonne in dit land zijn Hans? Nou ja, altijd blijven lachen.

Afgeschminkte Bassie | 22-08-13 | 19:42

Ik wou reageren maar doe het maar niet dus

...............................

knerf | 22-08-13 | 19:41

@Weerduivel | 22-08-13 | 18:52
Weg met ons (geld)!

wakkere_nederlander | 22-08-13 | 19:41

Tis tog algemeen bekend dat in NL de door zichzelf benoemde elite al geruime tijd aan de gekkekoeienziekte lijdt tog!

william7055 | 22-08-13 | 19:41

@First Contact | 22-08-13 | 19:36 | + 0
Ik denk dat Kees de AOW bedoelt.

Hans Hillen | 22-08-13 | 19:39

@Kees8374 | 22-08-13 | 19:30 | + 1
.
Je hebt het over pensioen, maar bedoelt waarschijnlijk AOW. Pensioen is van jou en wordt niet gekort als je elders gaat wonen. Wat de AOW betreft, die hier is betaald en opgebouwd, daarin heb je volkomen gelijk. Wat alle andere uitkeringen betreft: een volledige uitkering exporteren naar het buitenland, een uitkering waar de ontvanger niet of mondjesmaat aan heeft bijgedragen, is volkomen absurd. Overigens blijf je over de AOW in NL belasting betalen, ook als je naar Togo gaat of Zimbabwe.

Hans Hillen | 22-08-13 | 19:38

Als ik het goed begrijp gaat Europese wetgeving boven de wetgeving van een soevereine Staat? Als dat zo is zeg ik subiet uit de EU stappen. Wat vind Asscher van de Eurofiele PvdA daar nu eigenlijk zelf van? En hadden hij en zijn beleidsmedewerkers dit niet kunnen voorzien? Of was het de zoveelste losse flodder van Asscher? Vragen, vragen. Steeds Maar Weer

Russ Meyer | 22-08-13 | 19:38

Als straks niemand ook maar 1 bulgaar of roemeen aanneemt, dan spoelen ze vanzelf weg.

Montgomery Burns | 22-08-13 | 19:37

@Kees8374 | 22-08-13 | 19:30
Hoe kun je opgebouwde pensioenen gaan vergelijken met uitkeringen,kinderbijslag en/of aow?

First Contact | 22-08-13 | 19:36

Wel, wel. Werkelijk waar, WTF? Ik heb hier geen woorden voor en dan resteert er maar 1 reactie: hahahahahahahaha, wat een stelletje kneuzen.

croque monsieur | 22-08-13 | 19:35

Nog maar een keer:
Nederland gaat kapot door de uitvinding die kinderbijslag heet.

das_Freudenmädchen | 22-08-13 | 19:35

Der Schnitzeljäger | 22-08-13 | 18:38 |

Duidelijk! Dus wel profiteren, niet meebetalen.
Enkeltje Rift voor jou.

Skunk57 | 22-08-13 | 19:35

WellusNietus | 22-08-13 | 19:30 | + 0

Alle uitkeringen naar het buitenland stopzetten alleen nog de AOW mag naar het buitenland worden overgemaakt.

Eurotokkie | 22-08-13 | 19:33

WTF waarom is die link verwijderd op telegraaf? Mogen we niet weten dat de marokkaantjes in Amsterdam massaal het boek van Badr aan het klauwen zijn? Welke krachten zitten hier toch achter....?
Afgeschminkte Bassie | 22-08-13 | 19:23 | + 0
.
Vreemd inderdaad. Welke krachten zitter er achter inderdaad. Dit stond er:
.
do 22 aug 2013, 17:36 Boek Badr Hari massaal gestolen AMSTERDAM - Het boek over Badr Hari, dat net twee dagen uit is, blijkt het meest gescholen boek van Nederland te zijn. In de AKO op het Centraal Station van Amsterdam werd het boek massaal gestolen. Het filiaal besloot daarop over te gaan op speciale antidiefstalstickers. Het boek van Jens Olde Kalter dat woensdag verscheen, is inmiddels al vier keer herdrukt, waarmee in totaal 25.000 boeken in omloop zijn. bron: www.telegraaf.nl/binnenland/21830585/_...

Hans Hillen | 22-08-13 | 19:33

Misschien wordt het tijd dat er eens een advocaat zich druk gaat maken over de Nederlandse nabestaanden. Die kunnen straks na een jaar naar de steun, werken is gezond, en goed voor de rouwverwerking heet dat. Mogen/moeten ze gaan werken voor de levenslange uitkeringen, van de nabestaanden in Turkije en Marokko.

Dropke | 22-08-13 | 19:32

Even tussendoor..., dit omdat het mag:
Weet iemand een soorgelijke site al Omegle.com, want ik kan daar raar genoeg niet meer op. Ik hoor graag en vind jullie lief!

Harry de Slijter | 22-08-13 | 19:32

Woedend wordt ik hier van.

Zou zo een rechter het nu echt niet begrijpen.. of is de wet echt zo debiel?

frickY | 22-08-13 | 19:30

Tijd dat we de straten eens op gaan. En zelf gaan opruimen.

brofistbox | 22-08-13 | 19:30

Ik stel voor dat we de gehele uitkering voor iedereen stop zetten.. Want dat is de enige oplossing!

WellusNietus | 22-08-13 | 19:30

Die rechter heeft vast een door de EU beschikbaar gesteld electronisch kennissysteem, waardoor ze niet eens meer de wetboeken en jurisprudentie van buiten hoeft te leren. Wat denk je waarvoor anders al die quotumregels met eigenschappen als geslacht, sexuele voorkeur en etnische kenmerken vóór wijsheid, intelligentie en vakbekwaamheid, zijn ingevoerd?

WirMachenMusik | 22-08-13 | 19:30

Wat heel veel mensen vergeten hier is dat dit ook geld voor autochtonen. Onze regering wilde bezuinigen en paste deze korting toe op alle Nederlanders die hun hele leven premie hadden betaald voor een pensioen of uitkering op basis van het levensonderhoud in Nederland. Pensioengerechtigden gingen vervolgens na hun pensioen in een villa in ontwikkelingslanden wonen met hun schamele pensioen i.p.v. in een krot op 5 hoog in Nederland en hadden een goed leven. Omdat mensen ouder werden zaten sommige gepensioneerden al 15 jaar in het buitenland en hadden na hun pensioen een vrouw daar getrouwd en kinderen toen ze werden geconfronteerd met onze overheid die zei; 'maakt niet uit waarvoor je je hele leven premie hebt betaald, het is daar goedkoper dus krijg je een vette korting'. Waarna deze mensen hun woning en hun leven moesten opgeven en weer terug moesten komen om hier de overheid ten laste te zijn.
Er zijn meerdere oudjes die hierom zelfmoord hebben gepleegd in het buitenland. Ik vind het volstrekt terecht dat de Nederlandse regering hierop gecorrigeerd word. Als ze claimen dat ze het niet goed kunnen controleren, moeten ze beter hun best doen. Anders wil ik premie betalen op basis van een pensioen in een 2de wereld land en niet op basis van een pensioen in Nederland. Ik wil liever mijn pensioen in een warm land ontvangen.
Het idee dat men met een pennenstreek had kunnen beslissen dat iemand die niet meer werkt niet mag verhuizen naar het buitenland om daar een beter leven op te bouwen met hetzelfde minimale geld waar men hier bijna niks mee kan is absurd. Ze gaan ook niet meer betalen als iemand besluit om pensioen te hebben in Zwitserland of Tokio waar het veel duurder is.
Ik vind het super terecht dat onze regering hierop gecorrigeerd is. Fok ze.

Kees8374 | 22-08-13 | 19:30

Dit land is ongeneeslijk ziek. Met dank aan dit kabinet. Laten we vooral goed zorgen voor de varkens over de grens he!

brofistbox | 22-08-13 | 19:28

En wat zegt Brussek over het verhogen van belastingen en het verhogen van de AOW leeftijd?
O ja, dat gaat over de werkende burger en dan mag het.

Willem van Rood | 22-08-13 | 19:28

@Eurotokkie | 22-08-13 | 19:22
Ik sterf nog liever. Mijn moeder en voorouders verloochenen? Nooit!

First Contact | 22-08-13 | 19:27

Snel een einde maken aan dit onrechtvaardige socialistische systeem waar burocraten het geld van hardwerkende mensen over de balk kunnen smijten.

de blije libertarier | 22-08-13 | 19:26

@Hans Hillen | 22-08-13 | 19:19

Ik dacht eerst dat je een geintje maakte. Tot ik klikte op de link.

brutus68 | 22-08-13 | 19:25

@Afgeschminkte Bassie | 22-08-13 | 18:38
WTF waarom is die link verwijderd op telegraaf? Mogen we niet weten dat de marokkaantjes in Amsterdam massaal het boek van Badr aan het klauwen zijn? Welke krachten zitten hier toch achter....?

Afgeschminkte Bassie | 22-08-13 | 19:23

Als je (eerlijk) gewerkt hebt, heb je alle afdrachten ook volgens Nederlandse norm afgestaan.
Ik neem aan dat de Nederlandse staat, Nederlanders met een uitkering in Noorwegen ook geen extra toelage geven?

Santtulainen | 22-08-13 | 19:23

Over welk verdrag gaat het precies? Weet iemand dat?

omanders | 22-08-13 | 19:23

First Contact | 22-08-13 | 19:18 | + 0
Bekeren tot de islam dan gaan er heel wat deuren voor je open die voor een autochtoon gesloten blijven.

Eurotokkie | 22-08-13 | 19:22

Wel heel kut hoor, dat die rechter zo'n absurde beslissing neemt. Met een NL uitkering heeft een Marokkaanse weduwe gewoon 5 a 6 x het Marokkaanse minimumloon. Alsof je hier in NL even elke maand zo'n 6.000 a 7.000 euro netto krijgt uitgekeerd. Het is echt superdebiel. Ik baal er van dat wij hier aan mee moeten betalen. Parasieten zijn het. Allemaal.

Hans Hillen | 22-08-13 | 19:22

En hiervoor moet je als werkende Nederlander dus belasting en sociale premies betalen. Totale waanzin.

Wat mij betreft wordt het tijd om in Nederland een parlementaire enquête te houden naar de verregaande Europese integratie waar de Nederlandse burger nooit toestemming voor heeft gegeven. Laat Lubbers maar een keer uitleggen waarom hij akkoord is gegaan met de Euro terwijl er helemaal niet was voldaan aan de voorwaarde van een politieke unie. Laat Balkenende en Frans Timmermans maar eens onder ede uitleggen waarom zij de uitkomst van het referendum over de Europese grondwet naast zich hebben neergelegd. Laat al die oud politici die al deze Europese verdragen hebben uit onderhandeld maar eens uitleggen hoe zij de belangen van de Nederlandse burgers hebben gewaarborgd. De dames en heren in Den Haag willen wel een parlementaire enquête houden over een relatief bescheiden onderwerp als het debacle met de Fyra maar een parlementaire enquête over het verloop van de Europese integratie en de gemaakte keuzes durven zij niet aan. Ik heb helemaal niks met de PVV maar tijdens de Europese verkiezingen van 2014 krijgen zij mijn stem.

therealbraindump | 22-08-13 | 19:21

Het is nog erger: www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remi...

Ben je 45 jaar of ouder? Kom je oorspronkelijk uit een ander land? Of heb je (ook) een andere nationaliteit? Woon je minimaal 3 jaar in NL? En heb je al 6 maanden of langer een uitkering?
.
Dan kun je remigreren met behoud van uitkering en krijg je ook je verhuiskosten vergoed. Fijn toch?
.
Leuk bijvoorbeeld voor Somaliers. Kom hier naar toe als je een jaar of 40 bent. Woon een paar jaar in NL. Werken doe je niet, dus die 6 maanden uitkering haal je sowieso. En als je 45 wordt, keer je betaald en wel terug mét een levenslange Nederlandse uitkering.

Hans Hillen | 22-08-13 | 19:19

Russ Meyer | 22-08-13 | 19:13 |
Dat scheelt dan weer.

Watapatja | 22-08-13 | 19:19

Gewoon niet overmaken, wat gaat de EU nou helemaal doen? Wij zijn een netto betaler remember.

supah | 22-08-13 | 19:19

Tja wat verwacht je, van dat stel pathologische etnomasochisten, door Gutmenschen gedomineerde en inmiddels door allerlei quotum-regelingen naar een gemiddelde IQ van onder de honderd gemanipuleerde zooitje, dat zich rechterlijke macht noemt?

WirMachenMusik | 22-08-13 | 19:19

@Eurotokkie | 22-08-13 | 19:11
Haha. Verdomme, zit in het verkeerde team. Begrijp het wel, je komt naar Nederland je haalt je familie en krijgt een dubbel paspoort, plus gratis euro's en een heleboel respect. In voetbaltermen noemen ze dit "een eigen doelpunt scoren".

First Contact | 22-08-13 | 19:18

Dit is extreem belachelijk, en kan blijkbaar alleen in een land waar supermalloten de rechterlijke macht vormen.
Je moet de kinderbijslag ook niet korten als ze naar hun land terug gaan.
Die moet je gewoon helemaal stop zetten. Het is potverdorie ons geld.

ZZP-er | 22-08-13 | 19:18

Waar blijft onze Sisi??

Ko Ranzig | 22-08-13 | 19:16

Het gaat hier over nabestaanden pensioen. Er is in Nederland ook een zogenaamd halfwezen pensioen. Dit is bijvoorbeeld voor gescheiden ouders die alleen met een minderjarige achterblijven als de moeder of vader overlijdt. Was netjes geregeld. WAS, ja WAS ! Vanaf 1 oktober bestaat dat pensioen nier meer. Nooit, maar dan ook nooit iemand over horen klagen. Ik ga er wel 350 euro per maand op achteruit !

enkelereisretour | 22-08-13 | 19:16

@Stijl_Loos | 22-08-13 | 18:38 | + 0

idd, misschien moeten we het omdraaien; alleen nog uitkeringen voor marokkanen die in marokkia gaan wonen (;

schoneslapert | 22-08-13 | 19:15

Hoe komt het trouwens dat die lui in de WIA geld als water hebben- controleren ze die nooit? En waarom kunnen die lui 12 weken per jaar op vakantie en een een ww-er maar 2? Inderdaad, vanwege een racistische overheid.

eastender | 22-08-13 | 19:15

Ach, zolang mijn tv het nog doet en ik koud bier in de koeling heb staan maak ik mij niet druk :')

Nielszsz | 22-08-13 | 19:15

hear hear

een maffiabaas | 22-08-13 | 19:13

Ok, dan niet meer korten maar hier al beginnen met het betalen van uitkeringen op het niveau van het land van herkomst, dan rotten ze hier tenminste meteen op.

Tsjernodebiel | 22-08-13 | 19:13

Ik, als grensarbeider, betaal altijd mijn premies in Nederland. Ik word werkloos, dan mag ik een uitkering uit belgie gaan halen. deze uitkering is een flink stuk lager dan in NL. Het arest Miethe is namelijk niet meer.
Welke advocaat neemt dit op zich?

Welke advocaat gaat iets doen aan het feit dat je als grensarbeider een zorgverzekering in Nederland moet pakken terwijl je in het buitenland gewoon goed verzekerd bent?

salonsocialist | 22-08-13 | 19:11

Zo het staat alweer 20-0 voor de allochtonen, ik weet niet of we deze achterstand ooit kunnen inhalen .

Eurotokkie | 22-08-13 | 19:11

@ITEACHYOU | 22-08-13 | 19:04
In Benidorm zijn het hoofdzakelijk bejaarde gepensioneerden. De percentage's van noord-Afrikaanse medelanders die een uitkering genieten zijn je bekend neem ik aan? En over het percentage islamitisch vrouwen wat ooit een cent werkgeversbelasting heeft afgedragen zal ik maar zwijgen. Is cultuur.

First Contact | 22-08-13 | 19:11

kicktherabbit | 22-08-13 | 19:07 |
Hierin kun je het land wel vinden denk ik: goo.gl/8Zhnfo (Naast Zweden.)

Ik was in Haren | 22-08-13 | 19:11

@SDI | 22-08-13 | 18:49
Een discussie met Janmaat, 30 jaar geleden weblogs.vpro.nl/radioarchief/2008/08/2...

VVD-voorzitter Kamminga weigerde destijds daaraan mee te werken, sprak daarna over ontmaskering. weblogs.vpro.nl/radioarchief/files/200...

Janmaat zei 30 jaar geleden dat per jaar bijna 90 miljoen aan kinderbijslag naar Marokko gaat en dan nog AOW, WAO... Hij stelde voor die export-uitkeringen naar Marokko aan te passen aan de levensstandaard van hun samenleving, hij werd verguisd.

Jaren na zijn dood sprak de VVD ferme oppositietaal: Niet aanpassen, zoals Janmaat voorstelde, maar exportkinderbijslag helemaal afschaffen.
Volgens Stef Blok gaat mogelijk een deel van de Nederlandse uitkeringen naar kinderen uit polygame huwelijken.
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2008/...

drs.Nee | 22-08-13 | 19:11

Waarschijnlijk geen D66 rechter dit keer maar een PvdA-ert

Bad Ass Justice | 22-08-13 | 19:11

Nederland kan alles regelen met terugwerkende kracht als het een voordeeltje voor Nederlanders is. Als Nederlanders moeten betalen kan het overnacht in orde zijn. Als Nederlanders 1 (één) euro teveel aan toeslag hebben ontvangen staat er een leger ambtenaren op. Maar Marokkanen en Turken zijn heilig: Het is tijd dat de overheid eens openheid geeft over die dubbele agenda.

eastender | 22-08-13 | 19:10

@putty | 22-08-13 | 19:04

Sterker nog: gratis geld geven aan mensen die nog nooit een voet in Nederland hebben gezet.

brutus68 | 22-08-13 | 19:10

Mag een bijstandstrekker nou ook emigreren met behoud van uitkering naar een land van keuze?

Watapatja | 22-08-13 | 19:10

De staat kan zo' n vonnis gewoon naast zich neerleggen. Krijg het schompes maar, kom maar beslag leggen. Het moet een gunst zijn dat r ueberhaupt nog een uitkering wordt geexporteerd.

gooi en smijtwerker | 22-08-13 | 19:10

Lijkt mij dat je gewoon de wet kunt aanpassen en daarbij voor een uitkering verplicht stelt dat je in Nederland woonachtig bent. Wellicht met een uitzondering van de AOW.

Aldous | 22-08-13 | 19:09

Zulke rechters zie ik er tegelijk zonder meer toe in staat om hun geestverwante managers van verzorgingsinstellingen in Nederland, gelijk te geven in dat de oudjes daar slechts recht hebben op hooguit één WC-beurt per dag. Want ze weten precies dat wij dan verontwaardigd zullen zijn maar geen fuck doen. Althans niet totdat zij al breed en droog van hun vorstelijk pensioen zitten te genieten.

WirMachenMusik | 22-08-13 | 19:08

In beroep gaan, lijkt me.

Jaypelsteeltje | 22-08-13 | 19:08

"De rechtbank in Amsterdam "
Dezelfde rechtbank die er zo op gebrand was Wilders op te knopen?
Tja wat kun je daar dan ook van verwachten.

copywriter | 22-08-13 | 19:08

Fijn. En Nederlanders die een tijdje in buitenlandië hebben gewerkt worden keihard op de AOW gekort. ZZP'ers die buiten hun schuld werkloos worden krijgen helemaal niets. Nu heb ik daar niet zoveel problemen mee, maar dan moet je niet uitkeringen blijven betalen aan mensen die het land verlaten.

CornFlakey | 22-08-13 | 19:07

Pork & Beans | 22-08-13 | 19:04 |
Tijd om te verkassen dus naar een land waar het allemaal beter geregeld is. Moet alleen nog even zoeken waar ik dat land kan vinden.

kicktherabbit | 22-08-13 | 19:07

Met 52 miljoen kunnen we ruim 1700 banen creëren, in de zorg bijvoorbeeld. Maar de politiek doet er niks aan. Het vindt de eisen en wensen van Brussel belangrijker dan het volk. We zijn al verkocht aan de EU met onze verdragen en muntunie. Nederland is nu slechts een bestuurslaag van de EU. Onze voorvaderen zullen zich kapot schamen naar ons laffe en verraderlijk volkje dat we nu zijn. VOC mentaliteit, ha ha!

lulkoekhapper | 22-08-13 | 19:06

de uitspraak vandaag ging alleen over de nabestaandenuitkeringen, dus niet over bijstand, kinderbijslag, etc.
dit even voor de nuancering, voor wie behoefte heeft daaraan.

zeeman73 | 22-08-13 | 19:06

En dit is nog maar het begin. Zodra de moelandiërs doorkrijgen hoe het hier werkt, komt er ongetwijfeld een tsunami van creatieve oostblokkers op gang. Onze naïeve regering denkt dat er hoogstens zo'n 8.000 zullen komen, het komend jaar wanneer de arbeidsmarkt voor dat volk wordt opengesteld. Ik voorspel: 800.000 ligt dichter bij de werkelijkheid. Vier maanden werken (met veel ziekteverlof), vervolgens drie maanden uitkering. En nee, die wordt niet besteed in ons land. We zijn tenslotte gekke gerritje. Was er verdomme maar iets van die VOC-mentaliteit, dan hadden we ze als slaven voor weinig laten werken. Maar nee, pamperen jongens. Pamperen tot we erbij neervallen. En omdat we toch genoeg hebben , sturen we ook nog weer eens wat miljarden naar Griekenland. Een volk wat voor opvreters zwicht, zal huis en goed verliezen. Een enkeltje Mars is wellicht zo gek nog niet.

Rokus3013 | 22-08-13 | 19:06

D66-rechter neem ik aan?

Hufter | 22-08-13 | 19:06

sterf gvd. stelletje klootzakken

Cousin Eddie | 22-08-13 | 19:05

@AsEl | 22-08-13 | 18:56 Een nieuwe wet kan nooit met terugwerkende kracht worden toegepast. Wie recht had op een uitkering in Marokko verliest dat recht niet meer. Het is zuur maar hier zitten we echt aan vast. Probleem is niet eens zozeer de rechter, die voert uit wat er van hem gevraagd wordt. Zijn uitspraak is het laatste woord, daar hebben we het mee te doen.
De echte aanstichter van dit drama is de heer Rabbae en zijn kornuiten. Steeds www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/04/... Maar www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... Weer www.joop.nl/opinies/detail/artikel/200... Naargeestige intrigant dat het is.

Not Muhammad | 22-08-13 | 19:05

waar kan ik een uitkering aanvragen in Marokko? En dan in Nederland gaat wonen.ow wacht..

ron78 | 22-08-13 | 19:04

Nederland is niet doodziek, Nederland is dood. Een trieste dood gestorven nadat hij heeft moeten lijden onder munchhausen by proxy.

Pork & Beans | 22-08-13 | 19:04

Wat kan je anders verwachten van die D66 rechters!!

denoorman | 22-08-13 | 19:04

hahaha.... alleen in Nederland bestaat het. Gratis geld geven aan mensen die niet eens meer hier wonen. Het is godverdomme niet normaal meer. Straks mogen de werkende Nederlanders ongeveer de helft van hun inkomen afstaand om dit soort zaken te financieren.

Hoe is het is godsnaam mogelijk dat er geen regels kunnen worden opgesteld die zeggen: als je niet in dit land woont, heb je ook geen recht op de sociale voorzieningen van Nederland!

putty | 22-08-13 | 19:04

54 miljoen, waar hebben we het over? De sociale premies die men heeft moeten betalen waren ook gebaseerd op onze koopkracht. Ook u wilt niet gekort worden als u gaat overwinteren in benidorm. Populistisch gelul, niet meer, niet minder.

ITEACHYOU | 22-08-13 | 19:04

Het houdt niet op, niet vanzelf. Zo kweek je breivikjes.

genoegisgenoeg | 22-08-13 | 19:03

Ik neem aan dat er een hoger beroepje op volgt.Lijkt mij wel veiliger voor de toekomst van deze rechtstaat.

van stampij | 22-08-13 | 19:03

kicktherabbit | 22-08-13 | 19:01 |
En ze kosten nog veel meer aan belasting.

Ik was in Haren | 22-08-13 | 19:03

Nivelleren is uitsmeren.

colonnecinco | 22-08-13 | 19:02

Ik was in Haren | 22-08-13 | 18:57 |
Ze betalen ook belasting, daarom. Als belastingbetaler heb je rechten en plichten. Maar er mogen wel wat strengere eisen worden gesteld, niet dat je na een jaar werken al je rechten al bij elkaar gesprokkeld hebt.

kicktherabbit | 22-08-13 | 19:01

De nabestaanden-uitkering snap ik nog wel, mits de partner is overleden in Nederland. Zo niet, dan gekort op basis van hoe lang hij daar al woonde.
De rest van de sociale zorgtoeslagen moeten ze maar in het woonland (hahaha) zien te halen.

Alcoholic | 22-08-13 | 18:59

De rechter doet op een afhankelijke wijze zijn werk. Die valt niets te verwijten.
De vraag moet zijn: welke idioot heeft die verdragen ondertekend?

ProAsfalt | 22-08-13 | 18:59

den goeden sint is reeds in het land

geile hirsch | 22-08-13 | 18:58

Maar ze zijn wel weg, dat is mij in alle redelijkheid en billijkheid best wat waard.

de directeur | 22-08-13 | 18:57

Dus als ze hierheen komen krijgen ze geld van Nederland omdat ze in Nederland wonen en als ze weggaan krijgen ze ook geld van Nederland omdat ze niet meer in Nederland wonen. Vandaar de extra snelheidscontroles in de regio Rotterdam de komende weken.

Ik was in Haren | 22-08-13 | 18:57

Bovendien, wat is nou het probleem eigenlijk? Al zou er een rechter rondlopen die deze uitspraak zou hebben gedaan, dan is dat alleen rechtsgeldig wanneer dat op basis van wetgeving is. Aangezien de regering de wetten maakt is het gewoon een kwestie van de wetten in kwestie aanpassen zodat de rechter niet anders kan dan in beroep deze maatregel alsnog goedkeuren..

1 en 1 is 3, sjesuz

AsEl | 22-08-13 | 18:56

Voorop gesteld, ik vind het absurd als er ook maar een cent WW, huursubsidie, kinderbijslag, zorgtoeslag of WAO de grens over gaat maar dit gaat over de Nabestaandenwet, oftewel een uitkering voor weduwen waar als het goed is de partner in het verleden gewoon voor gewerkt heeft. Als mijn vrouw na mijn dood haar uitkering gebruikt om op de Bahama's te gaan rentenieren omdat het leven daar nou eenmaal niks kost geef ik haar groot gelijk. Dit zelfde geld voor de AOW, daar werk je je hele leven voor en die paar jaartjes dat je dan op een tropisch strandje zou kunnen gaan zitten kan de overheid niet als een excuus zien om dan je AOW maar te korten.

mr.knetter | 22-08-13 | 18:56

@ProAsfalt | 22-08-13 | 18:54 Alsof ze zich daar iets van aan trekken.

Treurig varken | 22-08-13 | 18:55

Waar uitkeringen staat moet uitzettingen staan. Stop de tijd

cucaracha | 22-08-13 | 18:55

Emigratie plannen zijn definitief gemaakt.
Ga lekker over de grens toeven.

Klootzakken.

KollenbergSittard | 22-08-13 | 18:55

@Weerduivel | 22-08-13 | 18:52 Volgens mij is het ze al gelukt.

Treurig varken | 22-08-13 | 18:55

Trek het gewoon af van ontwikkelingssamenwerking.

ProAsfalt | 22-08-13 | 18:54

Opeens weet je het,
Je gaat de PVV gewoon nog eens een kans geven.
En neemt wat idioterie voor lief.
Alsof we nu niet door idioten geregeerd worden...

Long Horn | 22-08-13 | 18:54

Alleen uitstappen van de EU helpt, dus als dat het ENIGE standpunt van Geert wordt zal ik op hem stemmen, reken maar dat velen dat zullen doen, voor de rest zal hij nooit iets voorstellen in de Nederlandse politiek maar als hij dit voor elkaar krijgt wordt en blijft hij een held!

eagleye | 22-08-13 | 18:53

Het zou mij ten zeerste verbazen als hier uberhaupt een rechter aan te pas is gekomen... volgens mij is dit echt gelul namelijk. Een echte rechter (je gaat er toch van uit dat zo een figuur enige jaeren op de Faculteit Recht van een of andere Universiteit heeft doorgebracht en over een zekere bovengemiddelde mate van intelligentie beschikt) had hier anders beslist.

AsEl | 22-08-13 | 18:53

Weg met ons!

Weerduivel | 22-08-13 | 18:52

De rechter is ongetwijfeld D'66 stemmer. Totaal de realiteit kwijt.

Rico Tampeloerus | 22-08-13 | 18:52

Ineens heb je het, je wordt parasiet. Weet iemand toevallig of er nog andere landen op deze planeet zijn waar dit mogelijk is? #dtv

First Contact | 22-08-13 | 18:51

o.k Op naar de 10 miljard bezuinigen...

En het kán!

* Ik kan het niet ligt op het kerkhof, en Nederland in het graf ernaast. Hoe was dat ook al weer? *

Treurig varken | 22-08-13 | 18:51

Kijk, nu zou Wilders minpres moeten zijn!
Rutte en Samson gaan nu gewoon gezellig de andere kant opkijken zoals ze altijd doen.

appeltjesgroeneweide | 22-08-13 | 18:50

Hahahaha, hi -fucking- la -risch!
Come and get it people, free euro's from holland.
Zo gaat alles stuk hier.

ijgenweis | 22-08-13 | 18:50

De tranen schieten je in de ogen. Ik werk me 50-60 uur per week uit de naad om mijn hoofd boven water te houden ( zzper ) Schrik me de pleuris bij iedere blauwe enveloppe en we blijven maar uitdelen. Ik heb nu eigenlijk geen zin meer, ik word er zo moedeloos van.

pietjePuke | 22-08-13 | 18:50

Gelukkig kunnen we nog bezuinigen op onze luierbejaarden en desnoods werken we wel weer een paar jaar langer door, tot ons 80ste of zo. Zolang die bedoeïenenbruidjes en Touaregweduwevrouwtjes het maar goed hebben. Zo rollen wij.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 18:50

niet alleen gelden voor Nederlanders die samenwonen?!
drs.Nee | 22-08-13 | 18:41 | + 9

Ze zullen de overheid ook niet op de hoogte stellen als ze hertrouwen. Ies niet halal.

Overigens, dat kind uit die YT link spreekt niet eens onze taal. Waarom zo'n programma er dan weer een zielig stukje over maakt?

Ik woon zelf in de VS, word dus in de toekomst gekort als ik weer terug zou komen. Dus moet ik mezelf bijverzekeren. Is niet meer dan normaal, maar wel wrang, omdat ik ook een arbeidsverleden heb in NL, en die teef niet.

SDI | 22-08-13 | 18:49

Ugh... van dit soort nieuws krijg je toch vieze smaak in je bek. Pure achterlijkheid.

latert! | 22-08-13 | 18:49

Het ergste is nog dat die zogenaamde Euromarokkanen in het land van herkomst de stoere bink gaan uithangen tegenover hun landgenoten. 1600 euro netto per maand, dat verdient daar een dokter niet eens. Deze rechter moet eens op bezoek gaan naar Marokko. Je kunt daar prima (!) rondkomen van 400 euro per maand.

Fort Reunion | 22-08-13 | 18:48

Ik heb hier geen woorden voor ...................................................................................... kutzooi

thatsme | 22-08-13 | 18:47

De onmetelijke zelfhaat van de blanke Nederlander

panadol | 22-08-13 | 18:47

Greet kom er maar in.

Standard | 22-08-13 | 18:45

-weggejorist-

Zoontje Melkert | 22-08-13 | 18:45

Rot is op met al die kut verdragen! Welke half-mongool heeft die dingen getekend eigenlijk? Ik zeg: Dikke vinger naar die rechter en dikke vinger naar die verdragen! Tijden veranderen en verdragen moeten daarom mar opengebroken worden.......

Hobbykip | 22-08-13 | 18:45

Ongelooflijk. Wat is dat toch met die Europese zelfvernietigingsdrang? Waarom moet ik hiervoor belasting betalen?

Boer in 020 | 22-08-13 | 18:44

Het vonnis gaat over elf weduwen in Turkije en Marokko die zich verzetten tegen de verlaging van hun Nabestaandenuitkering.
---
Hun mannen hebben hier toch gewerkt, belasting betaalt en hun dood gevonden.
Liever deze mensen dan bankdirecteuren...

da wizard | 22-08-13 | 18:43

Excuus, ik moet leren lezen. Maar laat ze dan maar elke week op keuring komen.

Tsjernodebiel | 22-08-13 | 18:43

Een schep zand? Daar hebben ze genoeg van in die kudtlanden.

Je vraagt je langzamerhand af of er ooit eens een tribunaal moet komen voor landverradende rechters.

SDI | 22-08-13 | 18:43

Rabbae kan opgelucht ademhalen. De opgestoken middelvinger vanuit Marokko blijft fier overeind. Meneer de rechter zag dat het goed was. Gekozen rechters FTW.

Not Muhammad | 22-08-13 | 18:43

En mijn ouwe heer (gewerkt vanaf z'n 14e aan één stuk door tot pensioen) krijgt korting op de AOW omdat hij een paar jaar in Duitsland heeft gewerkt vroeger!!!

MacMiep.nl | 22-08-13 | 18:43

mothersfinest | 22-08-13 | 18:40
Ben benieuwd hoe land dit hier blijft staan.

jankerd | 22-08-13 | 18:42

Bestaat er al een "Bond voor het vloeken".
Dan wil ik graag lid worden.

meneer der meneren | 22-08-13 | 18:42

WTF....

Nog even en ik laat me afkeuren en verhuis dan naar een of ander goedkoop land omdaar in alle luxe te leven.....

Faux pas | 22-08-13 | 18:42

Heel simpel gewoon het oude stempel lokaal terug, iedere maand bij uitkering melden aan het loket. Geen stempeltje geen uitkering.

Bluto Blutarsky | 22-08-13 | 18:42

Weer iemand voor op het lijstje...
*Guillotine slijpen doet*

saintinel | 22-08-13 | 18:41

www.youtube.com/watch?v=IWY-HT6P2Yk

Marokkaans meisje trouwde op 15-jarige leeftijd in 2002 in Marokko, werd op 17-jarige leeftijd weduwe met 1 kind, nabestaandenuitkering incl.
halfwezenuitkering €1400 netto wordt in 2013 verlaagd naar €800. Minimumloon in Marokko is €250.
Samenwonend met haar ouders pronken in luxe woning van onze belastingcenten, daar is de anw-uitkering niet voor voor in het leven geroepen.
Waarom die decennialange uitkering nog niet beëindigd is, is een raadsel. Volgens deze wettelijke regel heeft ze helemaal nergens meer recht op.
Punt 5. Einde ANW De uitkering eindigt wanneer: de nabestaande hertrouwt of samenleeft (slapend recht) www.nrl.nl/cmsupload/images/ANW-2012.p...
Zo'n maatregel zal toch niet alleen gelden voor Nederlanders die samenwonen?!

drs.Nee | 22-08-13 | 18:41

Solliciteren ze dan ook elke week? gewoon iedere week uitnodigen voor een sollicitatiegesprek, dan zien ze wel af van die uitkering.

Tsjernodebiel | 22-08-13 | 18:41

Het verbaast mij helaas al lang niet meer.
Sommige mensen hebben de pech in een dictatuur geboren te worden, anderen de pech in een democratie waar de meerderheid van je medeburgers op linkse partijen stemt.

ZonderNaam | 22-08-13 | 18:41

Rechters stemmen toch massaal Debielen66?
Waarom moeten al de slinkse gasten Nederland zo nodig naar de kloten helpen.

Sjaak uit Dordt | 22-08-13 | 18:40

De overheid kan met terugwerkende kracht regelgeving opstellen dat dit onmogelijk zou maken, zie studieboete. Maar hier weigeren ze het te doen.

Kaas de Vies | 22-08-13 | 18:40

-weggejorist-

mothersfinest | 22-08-13 | 18:40

Boem!!!

skaik | 22-08-13 | 18:38

Dit is toch ontzettend ZIEK!!!

jezouermoevanworden | 22-08-13 | 18:38

Je betaald ze in feite om niet weer terug te komen. Kan ik mee leven

Stijl_Loos | 22-08-13 | 18:38

Tijd om te stoppen met die geldverkwistende EU.
Lekker VOC mentaliteitje terugkweken en onze eigen broek weer gaan ophouden.
Dat kunnen we namelijk prima wanneer we de broek van anderen eens gaan loslaten.

Vreezeau | 22-08-13 | 18:38

Dit soort zaken is één van de redenen waarom ik het o.a. verrek nog langer in Nederland te tanken. Elke cent die ik deze staat kan onthouden is er één. Ze blijven het geld maar over de balk gooien. En wij miljarden bezuinigen en onze bejaarden aan hun bed vast binden.

Der Schnitzeljäger | 22-08-13 | 18:38

Een mooi een-tweetje. De overheid moet dit aanpakken wegen onvrede. Dat doen ze met tegenzin (PvdA). Maar dan regelen ze wel een rechter die dat idee afschiet. Kunnen ze mooi zeggen "ja we wilden wel maar mochten niet'.

Moonwarrior | 22-08-13 | 18:37

WTF? Sturen we die rechter even met een enkeltje achter die uitkeringen aan?

hendrikjandetuinman | 22-08-13 | 18:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken