Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OMG! Ronald Plasterk PWNT Geert Wilders

roonvsgeertje.jpgOH! NO! HE! DIDN'T! Ome Roon vermorzelt Geert Wilders in één tweet. BAM! Knock-out in de eerste ronde. Het holle geblaat van Geertje Boosmeneertje binnen 140 karakters met gestrekt been onderuit getackled. Misschien ligt het aan ons, maar sinds De Baard het voormalige sulletje Ronald Plasterk heeft uitverkoren, is Ronnie P. een stuk epischer geworden. Bovendien heeft hij gelijk. Geert Wilders geeft Mark Rutte de schuld van koopkrachtverlies dat is veroorzaakt door beleid waarbij Geert zelf nog aan de tekentafel heeft gezeten. Typisch Geert. Alleen maar droevig roeptoeteren ter aandachtshoererij en dan van gekkigheid niet meer weten wat je moet zeggen. Echt, er komt een dag dat een PVV'er een argument afsluit met 'JE MOEDER!' om maar de spotlights te halen. Ronald Baardterk toont deze lege retoriek bikkelhard aan. PVV? Doe maar nee.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Ron_Paul | 23-08-13 | 03:15

-weggejorist-

Ron_Paul | 23-08-13 | 03:07

De missionaire status van het kabinet-Rutte I duurde van 14 oktober 2010 t/m 21 april 2012. Tijdens die periode, op 20 september 2011, is de begroting voor 2012 ingediend.

De PVV heeft gedoogsteun gegeven aan dit kabinet via een gedoogakkoord. Een deel van de begroting was afkomstig van dit akkoord.

De PVV is dus weldegelijk de - 'trotse' aldus Wilders - medeopsteller van de begroting van 2012.

Ik snap het ontkenningsreflex onder de Wildersfans niet. Op het kortwieken van cultuursubsidies en ontwikkelingshulp kan je best trots zijn.

Hoen | 22-08-13 | 23:18

Wilders is er uitgestapt, juist vanwege deze effecten.
Dat past niet in het straatje van Kwit en van Plaßterk, dus dat genegeerd.
.
Trotski was een beter pseudoniem geweest dan Kwit.

McPhart | 22-08-13 | 21:39

PVV? Doe maar blijven.
Zat PVV erbij, bij de tekentafel? Ja. Waarom ging het dan ook weer mis?
Nou, dat was niet omdat de PVV dat wilde. Nee, dat was omdat VVD en CDA alweer niet de uitkeringsgerechtigden en arbeiders met rust wilden laten. Het zijn altijd weer de zwakkeren in de maatschappij waar het geld vandaan wordt geplukt.
Wat werd er destijds gedaan met de toen al jarenlange signalen van faillissementsfraude, uitkeringsfraude, oneerlijke mededinging t.o.v. ZZP-ers en de arbeidsmarkt, zorgfraude, graaicultuur en aan de reet afvegen van de code goed bestuur/covernance code/code Tabaksblat, mismanagende bankbestuurders, enzovoort? Antwoord: helemaal niets.
Wat deed de PVV?
Die liep weg van de onderhandelingen toen duidelijk werd dat de bezuinigingen alweer over ruggen (of lijken zo u wenst) van WW-ers en al die arbeiders waarvan de ontslagbescherming toen al tot een absoluut minimum was uitgehold.

"VVD en CDA willen de huidige crisis aangrijpen om naast de bezuinigingen ook een aantal hervormingen door te voeren, vooral in de sociale zekerheid en zorg. Die maatregelen leveren op de langere termijn vaak veel geld op en versterken daarnaast de Nederlandse economie.

Onder druk van de PVV moesten VVD en CDA bij de totstandkoming van het regeer- en gedoogakkoord accepteren dat aanpassingen aan de WW of het ontslagrecht achterwege zouden blijven.."
www.nu.nl/politiek/2774417/overleg-cat...

Van mij mag PVV blijven. Andere partijen is ze tot inspiratie.
Lodewijk Asscher was van de week op tv met onderwerp verdringing op arbeidsmarkt door MOE-landers. Eerder, als ik me goed herinner, een stokpaardje van de PVV.
En de zorg aan pijama-bejaarden in zorgtehuizen. Was dat niet Fleur Agema? Dacht van wel.
De oproep nu echt iets te gaan doen aan de massale faillissements- en uitkeringsfraude? Ook PVV dacht ik.
Dus laat de PVV maar blijven.
In of uit Kabinet maakt weinig uit. Ze zijn een welkome luis in de pels van de gevestigde politiek, en dat is misschien nog zo gek niet.

gaffelbaard | 22-08-13 | 20:30

Optelsommetje | 22-08-13 | 16:30
Op zo'n linksch broednest waar figuren als Tanja Nijmeijer ook vanaf komt zeker.
Een opleiding op niveau in Nederland is wereldwijd al een bewijs van onvermogen tot realiteitszin getuige de prutszooi die het publiek bestuur hier achterlaat.
Sociaaldemocratische maakbaarheid is een waanbeeld dat steeds meer Europeanen de strot uit begint te komen.
Alle tekenen wijzen op een herhaling van de geschiedenis, dus hou je maar vast.
Wel leuk, is dat als jij het overleeft, het daarna wel weer beter zal worden.

mothersfinest | 22-08-13 | 20:14

mooie template, quid

FredKlep | 22-08-13 | 19:48

Dikke fail Plasterk, en Quid. De begroting van 2012 is grotendeels aangepast na de val van Rutte 1. Vrijwel alles dat de PVV wou, is teruggedraaid door het kunduzakkoord. Tevens zijn er nog andere dingen aangepast. De huidige economische malaise is dus nog steeds te danken aan VVD, CDA, D66, Groenlinks en Christenunie. Voor de verandering eens niet aan de PvdA. Alhoewel, de sombere vooruitblikken op keiharde bezuinigingen van het regeerakkoord van Rutte 2, en natuurlijk de aankomende bezuinigingen dat als een bom boven de burgers hangt, heeft natuurlijk een desastreus effect op de binnenlandse bestedingen, en dus de economie. Met andere woorden, de PvdA is ook keihard schuldig aan de economische malaise van nu, net als de VVD, CDA, Groenlinks, D66 en Christenunie.

Old_Spice | 22-08-13 | 19:29

-weggejorist-

latert! | 22-08-13 | 18:44

Geweldig te zien hoe de PVV trawanten er direct op springen wanneer die Pruik in de, voor hen, verkeerde hoek wordt gezet.

Draaikolk | 22-08-13 | 18:27

Ach, de heren slaan elkaar om de oren met dezelfde manier van doen en laten. Ze doen maar. En een beetje Wilderskritiek is gezond en houdt je scherp. Misschien dat Wilders hierdoor ook de volgende keer nadenkt.
Desondanks ben ik van mening dat Nederland als volgende minpres Wilders moet hebben. Alles beter dat de afbraakpoltiek zoals nu onder minpres Samsom en zijn lachende knechtje Rutte (yup, de frustratie zit diep als voormalig VVD stemmer).
Wat las ik zojuist: weer geld naar Griekenland. Nee! Uit de EU en daarna 10 jaar de gebeten hond zijn om daarna gewaardeerd te worden als Nederland Gidsland.

appeltjesgroeneweide | 22-08-13 | 18:26

@Ultimate Master G | 22-08-13 | 17:22:
Quid kan verder helemaal niets en niemand wil hem hebben. Daarom.

Overigens, de grootste hap uit de koopkracht van 2012 was de BTW-verhoging naar 21% per 1/10. Daar had Wilders niets mee te maken.

Ir Rita Tie | 22-08-13 | 18:22

Yo Quid, je moeder!

FinFucker | 22-08-13 | 17:59

captainobvious | 22-08-13 | 17:38 | + 0 -

Jahaa, het slaat wel altijd nergens op wat hij roept maar hij heeft ergens wel gelijk. Of zoiets.

Supermatthijs | 22-08-13 | 17:47

Ik ga absoluut niet alle comments lezen, maar de reaguursels die ik me voor kan stellen van de standaard wilders adepten hier, doen me ongezien al glimlachen.

captainobvious | 22-08-13 | 17:38

enmaarmekkeren | 22-08-13 |
Ja, Jan, Piet, Joris en Corneel, die hebben baarden.

Benblij | 22-08-13 | 17:30

We zullen die Geert Wilders eens een poepje laten ruiken allemaal op 21 september om 13,00 uur naar den haag, wat denkt ie wel niet!

Benblij | 22-08-13 | 17:28

Waarom al die minnetjes?
Zelfs een Geert-fan zou toch moeten kunnen toegeven dat dit een goed gevonden tegel was van Ballenman, zie hieronder?

Quid, op GS is dit een zinloos stukje. Zelfs als je een filmpje zou plaatsen van Geert die een kleuter verkracht, vilt en opeet, weten ze het hier nog zo te interpreteren dat dit een actie was om Nederland te redden.
Waarom probeer je het nog?
Ballenman | 22-08-13 | 11:21 | + -29

Ultimate Master G | 22-08-13 | 17:22

PVV-Dutch | 22-08-13 | 17:08 | + 0 -

Niet zo zeuren joh, ze vallen hier alle partijen aan, ook de PVV en in dit geval logisch ook natuurlijk. Wat een sneue roeptoeter is die Wilders toch. Er moet wel een behoorlijk steekje los zitten wil je hem nog serieus nemen. Go Johnny Go !

Supermatthijs | 22-08-13 | 17:17

Ben_online NL | 22-08-13 | 16:53 | + 1 -

Probeer eens te discusseren zonder aanval te beginnen. Je kunt het jongen! Dan neem ik (misschien) je eens serieus!

PVV-Dutch | 22-08-13 | 17:10

By the way, wat doet Johnny Quid op Geenstijl.nl? Hij zit meer op zijn plek bij Joop.nl!

PVV-Dutch | 22-08-13 | 17:08

Is Plassterk het Kunduz-akkoord nu al weer vergeten?

nl.wikipedia.org...

Outsider-Inside | 22-08-13 | 11:27 | + 37 -

Ja maar toen werd deze pauper partij onder leiding van vleespet onze familie man genegeerd maar dat hebben ze wel dubbel en dwars ingehaald met het moet eerlijker hahahahaha.

claener | 22-08-13 | 17:07

Volgens mij slaat ome Roon er weer een beetje naast.
Om maar te zwijgen over Johnny Quid. Alleen Johnny doet het expres. Kan iig niet geloven dat hij er echt zelf in gelooft.
Sowieso, ome Roon had toen der tijd gewoon zijn grote muil moeten houden over Pim Fortuijn. Want die kogel kwam dus rechtstreeks van professor Ronald Plasterk.
Precies Ronald! Zo kijkt dus één vierde van de autochtone bevolking van Nederland naar je.

nedertokkie | 22-08-13 | 17:07

Ik begin echt een hekel te krijgen aan Quid.

Dat dan ook weer | 22-08-13 | 17:06

Sumato | 22-08-13 | 16:51 | + 0 -

Snap je zelf wel wat ik bedoelde met negatief nieuws? (Onzin verhalen van Johnny Quid over PVV en Geert)

PVV-Dutch | 22-08-13 | 17:06

@PVV-Dutch | 22-08-13 | 16:15 |
Moet je nagaan hoe dom die achterban is

Maar dat blijkt ook wel als er hier mensen serieus lopen te roepen dat de PVV het beste plan voor de economie had....
like euuh de gulden terug whaha
of die genie bijna_raak | die roept weg met de EU waar we ongeveer 80% van onze handel mee drijven nee dat gaat echt wonderen doen

Ben_online NL | 22-08-13 | 16:53

Een baard is ook onnederlands. Wie heeft die shit hierheen gebracht !@!# PVDA? Heeft Geert ook zo'n ding thuis liggen?

Itastijl | 22-08-13 | 16:53

@PVV-Dutch | 22-08-13 | 16:15

Negatief nieuws... wat heeft dit met negatief nieuws te maken. Snap je de tweet wel?

Sumato | 22-08-13 | 16:51

@Che_cuevara | 22-08-13 | 11:18 |
Ik ben niet echt van de Godwins maar je solliciteert er wel naar. "Weet je wie ook het beste programma voor de economie had"
Nu jij weer.

bok_de_lul | 22-08-13 | 16:51

@politiekgeneuzel | 22-08-13 | 16:26

Helemaal mee eens, vooral dat omhoog vallen, maar wat is Wilders eigenlijk?

Groot geworden door de moord op een politieke relnicht en een kettingroker met een grote bek. Hij heeft het intellect van een drol. Schreeuwen, schoppen en verdeeldheid zaaien. Dan is het makkelijk scoren voor types als Plasterk

Sumato | 22-08-13 | 16:47

politiekgeneuzel | 22-08-13 | 16:26 | + -1 -
Ach gut, u bent net als Ome Roon ook gepromoveerd tot doctor in de wiskunde en natuurwetenschappen? Komt niet meer goed jongen!

Optelsommetje | 22-08-13 | 16:30

ach gut die plasterk toch.... omhooggevallen columnist die geheel per ongeluk in de politieke wereld verzeild is geraakt.... zieligggggg........ nog een paar maandjes en dan kanie naar huis.... lekker kneuteren op de bank... komt goed jongen!

politiekgeneuzel | 22-08-13 | 16:26

PVV-Dutch | 22-08-13 | 16:15 | + 0 -
O, o, o. Alleen uw nickname al, welk een treurig leven moet u hebben. Brrr...

Optelsommetje | 22-08-13 | 16:24

Johhny Quid vergeet namelijk 1 ding. Er zijn steeds meer PVV stemmers en hoe meer hij PVV'ers basht, hoe meer mensen hij tegen zich krijgt en hoe minder mensen er geinteresseerd zijn om johnny zijn berichten te lezen. Daarbij is negatief nieuws juist de beste nieuws om nog meer stemmers te krijgen.. Vooral doorgaan Quid!

PVV-Dutch | 22-08-13 | 16:15

de beer van de meer | 22-08-13 | 16:01 | + -1 -
En waar heeft u Nederlands geleerd? U kunt Quid veel verwijten, maar leer eerst eens zelf fatsoenlijk communiceren. Want op deze manier bent u het nare, maar vooral domme ventje (aldus uw eigen bewoordingen). Succes met het volwassen onderwijs!

Optelsommetje | 22-08-13 | 16:12

De tweet van Wilders was dus een tikkeltje voorbaardig.

Cuban8 | 22-08-13 | 16:06

beschimmelT uiteraard

de beer van de meer | 22-08-13 | 16:04

je hoeft maar 1 regel te lezen en je weet dat die quid het geschreven heeft.
jij bent zo'n zure azijnpisser. jij bent de reden dat vrouwen lesbo worden, de reden dat voedsel beschimmeld, wat een naar ventje.

je strekking van het artikel klopt volledig maar het zo zuur schrijven...
hoop dat je of een 'hele leuke grapjes-man' van de redactie bent, of dat je contract snel ten einde is...

zelfs pis smaakt naar limonade na het lezen van jouw artikelen

de beer van de meer | 22-08-13 | 16:01

Zag de Kop,en kon al bijna niet als van de hand van Quid wezen,niet eens verder gelezen en besloten voortaan deze stukjes van Quid niet meer te gaan lezen!!Als je zo ongeloofelijk veel dan wel Noord-Afrikaanse dan wel Oost-Europese ellende meegemaakt heb in beeld(eigen ogen.gemiddelde opsporingsprogramma,repotage's&actualiteiten) en in letters en cijfers, en dan nog elke keer Greet bashen,Tja...

Djenghiz_ken_net | 22-08-13 | 16:00

ANGEL70 | 22-08-13 | 15:45 | + 0 -

So hee, die facebook pagina heeft al 87 'vind ik leuks'. Have fun met die andere 86 tokkies :)

Optelsommetje | 22-08-13 | 15:47

Hanteren van termen als OMG is behoorlijk stuitend. Het pownen van de ene politicus door de ander is zo kinderachtig, de moeite zelden waard. Dat alles gezegd hebbende is de economische stellingname van de PVV ongeveer even ruk als de SP. Maar first things first eerst weg met de EU zien we verder wel.

bijna_raak | 22-08-13 | 15:44

Fokking. Geniaal. Ome Roon heerscht :)
En toch wel een flinke smile hier op het gezicht door alle jankende PVV reaguurders die de inhoud niet (willen) snappen. Ga lekker demonstreren op het Malieveld met Geert. Succes !

Optelsommetje | 22-08-13 | 15:33


Heeeeejjj Sjonnie Quid! Stem maar fijn op de SP, die het bedrijfsleven de uiteindelijke doodklap willen geven door extra belastingen op de bedrijfswinsten.
En van Ome Roon heb ik nog nooit een zinnige uitlating gehoord!

De Laureaat | 22-08-13 | 15:07

Overigens is nu helemaal duidelijk dat Quid een SP-er is. Heb je je couponnetje al ingevuld voor de studiereis naar Noord-Korea?

milky bar | 22-08-13 | 14:57

brutus68 | 22-08-13 | 11:25 |
Je obsessie met deze gast spreekt boekdelen.

milky bar | 22-08-13 | 14:55

Flikker op Quid, met je anti PVV platvorm.
Als je hem zo haat, schrijf dan NIET over hem, want jouw mening is gekleurd!
Geert Wilders was inderdaad voor bezuinigingen, en tekende er voor veel.
Namelijk die op: Overheid, linkse-hobby-soepsiedies, weggeefgeld aan arme (afrikaantjes,afgaantjes,griekiaantjes, of vul zelluf maar in)
Toen graaierige Rutte de pensioentjes wilden aanpakken (dus korten op jan modaal/ Greetjes achterban) weigerde Greetje, en stuurden alle sociaaldemocraten verlekkerd aan op de leugenachtigste verkiezingen in de vaderlandse geschiedenis.
Greetje valt NIETS te verwijten.
Behalve wat loze blaaskakerij om centjes los te weken van zijn Amerikaanse/Israelische sponsors om ons mooie land weer uit de EU reedt te trekken!

mothersfinest | 22-08-13 | 14:50

-weggejorist-

dogg525 | 22-08-13 | 14:47

Ik herinner mij goed dat er een of andere bobo met trots vertelde dat ze al het beleid van de PVV hadden terug gedraaid nadat het kabinet viel vanwege het "weglopen" van Geert... en een ander wou ze clubje decimeren... wie zoekt ff mee?

Bac | 22-08-13 | 14:41

Quid is de indymedia van GS. Het begint mij te irriteren. (schrijf gerust (ook negatief) over Wilders maar dit geforceerde gedoe wat kant noch wal raakt is GS onwaardig.

doskabouter | 22-08-13 | 14:35

Lafayette | 22-08-13 | 13:42

Greet regeren is als een haring leren fietsen.

Skunk57 | 22-08-13 | 14:23

@HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:28
Ik gok het laatste.

reageerbuis | 22-08-13 | 14:18

Heerlijk GeenStijl retoriek !! Was ooit een gematigd links/rechts jongentje maar... gelukkig op tijd 'de valse veren' van mij kunnen afschudden want ik ga voor Geenstijl retoriek. Ik ga (mee) protesteren tegen de gevestigde orde !!

olijke ollander | 22-08-13 | 14:12

Al heeft Wilders boter op zijn hoofd, het neemt niet weg dat Rutte dit land af breekt. De PVV heeft echter nooit in de regering gezeten....

Lafayette | 22-08-13 | 13:42

elevator | 22-08-13 | 13:29 | + 1
De lift begrijpt het helemaal.

propper1000 | 22-08-13 | 13:41

Typisch Quid. Alleen maar droevig roeptoeteren ter aandachtshoererij en dan van gekkigheid niet meer weten wat je moet zeggen.

BigusDickus | 22-08-13 | 13:39

ANGEL70 | 22-08-13 | 13:29 | + 1
Ik wil me wel aansluiten, Angel. Waar kan ik me opgeven voor de grote tocht?
De vorige keer hadden we die voorgedrukte protestborden, lekker handig.
waar kunnen we die nu ophalen?

propper1000 | 22-08-13 | 13:39

Er kan gezegd worden over Geert Wilders wat ze allemaal willen,.. ik ga toch stemmen op de PVV als het kabinet straks weer gevallen is.
We gaan ook met een hele grote groep naar Den Haag op 21 September.
GEERT, WE KOMEN ER AAN HOOR.

ANGEL70 | 22-08-13 | 13:29

Dus Plasterk vind dat wat je in 2011 een goeie begroting is 2 jaar later nog steeds goed is ?
Wilders wil tenminste aanpassen aan de huidige situatie .

elevator | 22-08-13 | 13:29

Wel grappig van Plasterk. Maar Wilders is natuurlijk geen partij voor hem. Mijn enige verbazing is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat Wilders, net als zijn sidekick Bosma, in staat wordt geacht iets te kunnen veranderen met zijn ongefundeerde geroeptoeter.

Varkensjuin | 22-08-13 | 13:25

2012? Volgens mij leven we in 2013. Waarvoor de begroting is ingediend op Prinsjesdag in september 2012. Daar had de PVV niks mee te maken, maar wel de Kunduz kansloze coalitie die voor al die onzin getekend heeft. Wie is er nou in de war Plasterk?

Ih8yousf | 22-08-13 | 13:22

Vooruit, voor de PVV-bashers; stel dat Ronald hier een PUNT heeft, dan zou dat betekenen dat Geert ongelijk heeft en dat kan helemaal natuurlijk niet, want al lult ie kul uit zijn geblondeerde nekharen dan nog is het veel meer waar dan iemand die misschien helemaal gelijk heeft.

louis6227 | 22-08-13 | 13:21

Blijft natuurlijk des te meer bizar eigenlijk dat de PvdA PVV beleid steunt. Maar goed, baard (zonder haat) is natuurlijk +1.

Pindakees | 22-08-13 | 13:14

Noem eens man en baard dan.
Wat een gezever om niets. Plasterk poogt eigen falen te verdoezelen." U draait en u keert, bovendien liegt u " deze frase, uitgesproken door Bakellende doet vandaag de dag nog altijd opgeld

niksneem | 22-08-13 | 13:13

Niets negatiefs over Geert zeggen hè. Geert is God en heeft altijd gelijk. Geert hu akbar! Geert hu akbar!

pomtiedom | 22-08-13 | 13:02

Waar is de link naar het hele artikel in de Telegraaf? Ik wil het graag even checken.

Gewinflipt | 22-08-13 | 12:56

Voor de reaguurder die in de verdediging springt vanwege mogelijk denkfout van ome Roon. Dit gaat niet over de begroting van 2013 die door Kunduz lutsers grotendeels is gemaakt. Dit gaat over de begroting van 2012 die grotendeels in 2011 is gevormd. En dus ja, Wilders zat WEL aan de tekentafel. Kwestie van selectief lezen maargoed dat doet de blonde leider zelf ook dus is het niet zo vreemd zijn onderdanen dat ook doen. Voor diegene die het nog niet snappen... kom maar op met de minkudo's.

Datzegiktoch | 22-08-13 | 12:55

Ik denk dat wat Ronald zegt niet klopt of dat het verdraaid is. Wat is reactie Wilders?

Gewinflipt | 22-08-13 | 12:53

Moet die Plasterk niet gewoon werken als minister in plaats van tweetjes uitpluizen van Greet?

funkyd | 22-08-13 | 12:51

ah the damned if you do damned if you dont attack..

orgineel hoor

poli | 22-08-13 | 12:49

Hapderdehap !

VictorF | 22-08-13 | 12:49

Nee, laten we met z'n allen gewoon weer VVD en PvdA stemmen. Het gaat nu namelijk zo geweldig. #nooitmeervvd

aardappelninja | 22-08-13 | 12:49

Kul, hoe kan Geert nou ongelijk hebben ? Geert + 100 !!!

louis6227 | 22-08-13 | 12:47

Oh ja, Quid (en al de rest van het extreem linkse jubeltuig alhier, Bakito en zijn trawanten), even wat ongemakkelijke feitjes:
Linkage: nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_begro...
Kijk: commons.wikimedia.org/wiki/File:Steun...., géén PVV. Okidoki? Mooi.
PvdA ook niet, dat klopt, maarrrrrrrrr, zij zitten nu in dit kabinet. Nieuw kabinet, nieuwe overeenkomsten. Bij de formatie begint het spel opnieuw en bepalen de betrokken partijen wat de spelregels voor dat kabinet gaat zijn.
Dus als je naar het verleden wijst, dan is dat dus de Kunduz Coalitie: VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie.
Als je naar het heden kijkt, dat is dat dus Paars III: VVD en PvdA.
Wil je een vinger FEITELIJK JUIST wijzen, wijs dan daar naar. Okidoki?
Quid, het kost mij energie om jouw hersenbraaksel te debunken. Ga alsjeblieft (bij herhaaldelijk verzoek) naar Joop.nl. Die kunnen jouw feitenvrije bullshit waarderen, waar het de PVV aan gaat.

Nafta78 | 22-08-13 | 12:47

ome roon +1

BozeHenk | 22-08-13 | 12:44

Ome Roon verborg zich eerst onder een grote hoed en nu gaat ie schuil achter een grote baard. Vanuit deze 'ambush' doet hij nu ook (of weer) aan Wilders-bashing. En Sjonnie (please) Quit praat hem na. Helaas, zonder enige historische kennis. Het Kunduz-akkoord ligt alweer enige tijd achter ons, maar de gevolgen zijn nog dagelijks voelbaar. Ome Roon Baardmans en O Sjonnie Stoppelbaard hebben last van hun kortetermijngeheugen. Ik zou me maar zorgen gaan maken als ik hen was.

inge wijde | 22-08-13 | 12:42

Gefeliciteerd, Quid.
Een rode lap, roep: "Geert is gek" en succes gegarandeerd: Henk en Ingrid tuimelen over elkaar heen.

propper1000 | 22-08-13 | 12:40

Quit is denk ik jaloers op Greet: als de blonde schreeuwert iets zegt of tweet, dan levert dat landelijk beroering op. Bij Quit zijn anti-PVV rants ontstaat hooguit een fittie op het niveau van GeenStijl met immer dezelfde reacties en argumenten. Zouden we het eentonig mogen noemen?

Boerenbrandtlul | 22-08-13 | 12:40

kicktherabbit | 22-08-13 | 12:19 | + -6
Go, rabbit, Go!

propper1000 | 22-08-13 | 12:36

Hmmm.., Geert knock-out..,misschien, maar natuurlijk niet voor de achterban van Geert, want die draaien hun hoofd een kwartslag naar horizontaal en dan staat Geert en ligt Ronald.

louis6227 | 22-08-13 | 12:36

Ad nauseam: Wilders was het er niet mee eens en is opgestapt. Het is maar goed dat er geen camera's in dat Catshuis waren, anders had je me toch wat vuige taal uit de monden van Rutte en Verhagen gehoord zeg; ik vermoed dat ze Wilders grondig onder druk hebben gezet. Maar hij heeft er niet aan meegedaan, dus ome Roon kan een ziekte aan zijn kinfollikels krijgen met zijn bedrog. Hij mag dan de sympathiekste onder de PvdA zijn, maar dat neemt niet weg dat hij een PvdA'er is.

Renkum0317 | 22-08-13 | 12:32

De een heeft een kale kop, de ander een baard.
Maar ze zijn beide niet blond.

van_de_pot_gerukt | 22-08-13 | 12:31

Het Telegraafartikel zet de koopkrachtontwikkelingen van 2010, 2011 en 2012 naast elkaar. Drie jaren waarin de koopkracht gemiddeld steeds iets meer daalde. Mede het gevolg van het gevoerde beleid in de jaren 2008-2011, om even een reaguurder hierboven aan te halen. De PVV als gedoogpartij was mede verantwoordelijk in een deel van die periode; daarin heeft Plasterk gelijk. Wilders maakte zichzelf kwetsbaar met deze hard gestelde tweet en werd vervolgens om de oren geslagen met een counter attack. Weinig spectaculairs aan de hand dus over tot de orde van de dag.

andalucia | 22-08-13 | 12:30

Die begroting van 2012 was natuurlijk mede akkoord door gedoogpartner PVV, want maakte deel uit van het regeerakkoord, maar misschien is Plasterk even vergeten dat dat akkoord door de schredder ging en de PVV toen niet akkoord ging met nieuwe lastenverzwaring waardoor hun kiezers hard zouden worden geraakt, met als gevolg de val van Rutte 1.
Daarna kregen we het Kunduzakkoord (waar de PvdA net als de PVV ook tegen was) en toen er verkiezingen kwamen met als gevolg een PVVDA regering, de PvdA samen met de VVD met een een akkoord kwamen dat volledig uit laten verzwaring bestaat, waardoor de crisis alleen maar erger werd.
Iets wat trouwens door Johhny Quid zelf regelmatig wordt aangehaald, zie bv deze column van zijn hand, getiteld "Economie: Nederland kan er geen ZAK van ":
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
Dus Johhny, die bard kan nu wel leuk iets tegen Wilders tweeten, maar zijn partij helpt dit land tot dusver alleen maar verder om zeep, misschien beter als die baard eerst eens de hand in eigen boezem steekt, voordat hij als typische PvdA reflex eerst naar anderen wijst.

me,myself and IK | 22-08-13 | 12:30

Verreweg het grootste voordeel van Geen Stijl vond ik altijd dat zowel links als rechts een beurt kregen en men zelf geen politieke statements maakte. Ik vind het jammer dat er nu een PVV-basher is opgestaan die op Geen Stijl zijn podium krijgt. Het hoort hier gewoon niet, los van het feit of je het er mee eens bent of niet.

jan-lul-de-behanger | 22-08-13 | 12:28

Nou nou poeh poeh. Er staan een topic op GS over een uitglijder van Geert. Die zullen we maar gevoeglijk wegstrepen tegen een van de duizenden GS topics over het nepotisme, het gefaal en het landverraad door de PvdA, nietwaar Quid?

En wat betreft de tweetbattle: ik meen toch te herinneren dat het Geert Wilders zelf was die in 2012 vond dat VVD en CDA te veel wilden bezuinigen. Dus enig recht van spreken heeft hij dan toch ook wel weer, zelfs over 2012.

Plasterk = PvdA = evil. Vergeet dat niet.

Professor Superhirn | 22-08-13 | 12:27

Wat een mini-bitchfight per twitter toch teweeg kan brengen in de panelen van GS. Onderuitgezakt glimlachend de schuimbekkende reacties lezen, espressootje ernaast. Het is toch somber weer buiten.

andalucia | 22-08-13 | 12:24

Volgens mij was die huurverhoging er pas nadat de PVV gedoogde vrind was.

Willem van Rood | 22-08-13 | 12:23

De BTW-verhoging naar 21%, geld wat naar het zuiden gaat, nog meer geld naar de EU-verspillers, ontslagen, aangekondigde lastenverzaringen, de ZZP'er pesten, het kontneukakkoord etc. dat komt niet door de begroting die mede door de PVV is opgesteld.
Quid, ga iets nuttigs doen i.p.v. de PVV pesten.

WieIsDeChef | 22-08-13 | 12:23

Baarden zijn vies.

Verder is het een scherpe reactie van ome Roon. Niet meer, niet minder.

Mahatma | 22-08-13 | 12:22

Geen gelul, Geert heeft gewoonweg altijd gelijk !!!

louis6227 | 22-08-13 | 12:20

Prachtig hoe diehard PVV'ers als een stel religekkies hier Wilders proberen te verdedigen alsof het God zelf is.

kicktherabbit | 22-08-13 | 12:19

Quid staat midden in de cirkel voor een lekkere bukkake van PvdA'ers en Supermatthijs en Bakito.

Pork & Beans | 22-08-13 | 12:18

Ik denk dat Plassterk de Kunduz coalitie bedoelt. Daar maakt de PVV volgens mij toch echt geen deel van uit. Eigenlijk onderschrijft Plassterk met deze domme tweet dat het bij de PvdA gaat om scoren ipv om de feiten.

Afgeschminkte Bassie | 22-08-13 | 12:18

standard | 22-08-13 | 12:14 | + 0
Goed geteld Standard.
Plasterk met zijn PvdA heeft alleen maar hopeloze ideeën terwijl alle ideeën van Geert cs geniaal zijn, toch?

propper1000 | 22-08-13 | 12:17

Och Quid, ik zal maar zeggen wat zovelen hier al (feitelijk juist) hebben gezegd:
Het. Is. Een. Drogreden.
De PVV, in de personen van Geert Wilders en Fleur Agema, konden zich niet scharen achter hoe de VVD en het CDA Nederland wilden slopen en stapten UIT het Catshuis overleg.
Ruggengraat heet zoiets Quid.
Als het niet langer in het belang is van het achterban, de mensen die een partij gekozen hebben, dan past het niet om ten koste van alles aan het pluche te blijven plakken. Dan vergt het moed om de knoppen lost te laten. Liever uit de zetels van de macht, dan de partij en de achterban te verloochenen.
Maar extreem-linkse, "weg-met-ons", policor, D66 typetjes als onze Quid hier, willen koste wat het kost dit debacle bij de PVV in de schoenen schijven, ook al hebben de VVD en de PvdA dit land in één (1) kabinetsperiode naar de gallemiezen geholpen. Dit valt NIEMAND anders aan te rekenen, behalve deze twee partijen, die NU aan de knoppen draaien.
De PVV heeft nooit in een kabinet gezeten, heeft nooit ministers geleverd, heeft slechts zijdelings invloed gehad op het beleid. Omdat het CDA dat zo wilde. Prima, maar dan ook niet achteraf alles bij de PVV in de schoenen willen schuiven. Zeker niet al hetgeen waarvan de PVV heeft gezegd, dat willen wij niet, dit moet niet uitgevoerd worden, dit sloopt het land.

Nafta78 | 22-08-13 | 12:15

@chevyeddy | 22-08-13 | 11:39

Nu nog Links denkenT mens laten begrijpen. Blijkbaar bestaat bij hun de Berlijnse muur nog!

Mr_Pikibelly | 22-08-13 | 12:15

'ome' Roon.. ook zo'n fake politicus type Opstelten .. onbegrijpenlijk dat dit soort figuren iets te vertellen hebben in dit land.

(c)ZWITSUL | 22-08-13 | 12:14

1-0 voor Plasterk lijkt me iets overdreven. Ik denk eerder dat het nu 1 - 134 staat. Voor Greet dan.

Standard | 22-08-13 | 12:14

@stormtijd | 22-08-13 | 12:02 | + -2

Hoho beste stormer... Je vergeet de vrijmibo... Die is toch vaak van een behoorlijk niveau

13_Kamikaze_13 | 22-08-13 | 12:13

@propper1000 | 22-08-13 | 12:09
Moest je binnen komen spelen van je mammie? Zullen we morgen weer samen knikkeren? Laat ik je er een paar terugwinnen.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 12:12

Kabinet-Rutte I (2010-2012)- Hoofdinhoud
Dit kabinet werd door VVD en CDA gevormd na de verkiezingen van 9 juni 2010. Deze partijen sloten een gedoogakkoord met de PVV. In de Eerste Kamer kon het kabinet vanaf juni 2011 niet rekenen op een meerderheid, en was het afhankelijk van andere fracties (met name de SGP).

Als belangrijke taken zag het kabinet het saneren van de overheidsuitgaven en bestrijden van de gevolgen van de economische crisis en voorts het beperken van de migratie, het vergroten van veiligheid en het verkleinen van de overheid. Motto van het kabinet was: vrijheid en verantwoordelijkheid.
Op 21 april mislukten na zeven weken de besprekingen op het Catshuis over het terugdringen van het begrotingstekort. De PVV acht zich sinds deze mislukking niet langer gebonden aan het gedoogakkoord.

Bijzonderheden

financieel-economisch

Het kabinetsbeleid is erop gericht het begrotingstekort terug te dringen en de overheidsuitgaven (en de schuld) te verminderen. Voor de kabinetsperiode was aanvankelijk een pakket van € 18 miljard aan bezuinigingen afgesproken. Daarnaast waren er lastenverzwaringen en investeringen gepland.

De bezuiningen betroffen:

-

verkleining van de overheid, door vermindering van bestuurslagen en regels

-

vermindering van subsidies voor onder meer cultuur

-

verlaging van internationale uitgaven, zoals ontwikkelingssamenwerking en defensie

-

versoberingen in de zorg, zoals verkleining van het basispakket en gedeeltelijke afschaffing van het persoonsgebondenbudget

-

versobering van de Ecologische Hoofdstructuur

-

verhoging van de AOW-leeftijd per 1 januari 2020 naar 66 jaar (dit voorstel werd later vervangen)

De lastenverzwaring betrof onder andere verhoging van de btw in de kunstensector.

In april 2011 kondigde het kabinet drastische bezuinigingen op defensie aan van € 635 miljoen. Het betreft besparingen bij bestuur, ondersteuning en operationele logistiek. Het aantal topfunctionarissen gaat van 119 naar 80 en 12000 functies vervallen. Onder meer het aantal mijnenjagers en F16's en twee tankbataljons worden opgeheven en transporthelikopters worden afgestoten. Er is beperkte financiële ruimte om innovaties mogelijk te maken.

Er kwam wel meer geld voor zorg, veiligheid, immigratie, wegen en spoorwegen, onderwijs en alternatieve energie.

Door een tegenvallende economische ontwikkeling (lichte recessie) en een oplopend begrotingstekort, zijn nieuwe aanvullende bezuinigingen nodig. Kabinetstop en coalitiepartijen onderhandelden daar zeven weken over op het Catshuis, maar deze besprekingen mislukten toen de PVV zich niet konden verenigen met het eindresultaat.

Het lukte vervolgens op initiatief van de fractievoorzitters van D66, ChristenUnie en GroenLinks en met demissionair minister De Jager van Financiën als bemiddelaar om alsnog een parlementaire meerderheid te vinden voor een pakket aan bezuinigingen waarmee het begrotingstekort in 2013 moet worden teruggebracht naar drie procent.

Minister Kamp bracht in 2012, op basis van het akkoord tussen VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie, een wet tot stand waardoor de AOW-leeftijd in stappen naar 67 jaar gaat (in 2023).
www.parlement.com/id/vij7e8jky5lw/kabi...

Troef | 22-08-13 | 12:10

2011 is geen 2012 is geen 2013...

duitse herder | 22-08-13 | 12:09

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 12:06 | + 1
Dank voor je bevestiging: alleen maar schreeuwen. Argumenteren? ho maar.
Einde discussie met deze lemming.

propper1000 | 22-08-13 | 12:09

Che_cuevara | 22-08-13 | 12:04
Ook al is bewezen van wel?
Dat is pas loyaliteit.

Mark Smith | 22-08-13 | 12:08

gloeilampie | 22-08-13 | 11:54 |
nee, gemaakt beleid is voor een jaar dat er op volgt.
En gemaakte regelgeving gaat vaak pas jaren later in.
Je kunt dus gerust zeggen dat huidige situatie het gevolg is van beleid uit 2008-2012 en soms nog eerder.

Kaosu | 22-08-13 | 12:07

wallenberg | 22-08-13 | 12:04 | + 0
Langs de grenzen van de waarheid een comment schrijven is niet ongebruikelijk, maar de feitelijke gang van zaken zo verdraaien als wallenberg nu doet is bijzonder.

propper1000 | 22-08-13 | 12:07

@wakkere_nederlander | 22-08-13 | 12:05
Spijker op zijn kop

Methylfenidaat | 22-08-13 | 12:07

In je triomfantelijke poging tot het bashen van de PVV zit je er weer eens helemaal langs Kwitje.

Je vergeet (willens en wetens) het kontneuk akkoord en je vergeet dat Wilders bij de budget onderhandelingen 2012 opgestapt is omdat hij er zich niet in kon vinden.

Het wordt nu toch echt tijd dat je gaat solliciteren bij JOOP.nl dan kun je je daar uitleven in het plaatsen van linkse onzin.

Lichtstadfan | 22-08-13 | 12:07

@propper1000 | 22-08-13 | 12:01
Ik kan schreeuwen wat ik wil maar tuinbroek typetjes als jij houden hun zachte roze vingertjes in de oren en huilen zachtjes: "ik hoor lekker niks, ik hoor lekker toch niks".

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 12:06

@Herman957 | 22-08-13 | 11:26
Panem et circenses inderdaad, maar goed, tot het tijd is voor fakkels en hooivorken moet je wat...

Smuts | 22-08-13 | 12:06

@bob de boarder | 22-08-13 | 12:01
Ja precies. Want wat Plasterk in principe doet met zijn tweet is de aandacht verleggen naar de schuldvraag in plaats van waar hij voor in dienst is: HET LAND REGEREN!

wakkere_nederlander | 22-08-13 | 12:05

Methylfenidaat | 22-08-13 | 12:02 | + 0
Je ziet het overal, retinal: de leesvaardigheid neemt zienderogen af.

propper1000 | 22-08-13 | 12:04

De PVV heeft het vorige kabinet gedoogd. Toen Mark met zijn idiote ideen kwam trok hij de stekker eruit. Hetzelfde zou Mark nu moeten doen.

Rest In Privacy | 22-08-13 | 12:04

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:53
"Of vind je nog steeds dat Wilders hier niet in de fout gaat met zijn Tweet?"

Ja dat vind ik nog steeds.

Che_cuevara | 22-08-13 | 12:04

@stormtijd | 22-08-13 | 12:02
Als je enkel maar Quid kan aanvallen hou dan gewoon je gaap gat dicht.

Methylfenidaat | 22-08-13 | 12:04

@HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:23
Als jij denkt dat ik als PVV stemmer het partijprogramma zelf niet heb gelezen ben je nog dommer dan ik dacht want dat geeft aan dat je ook de PVV achterban onderschat.
Dat ik het wel eens ben met de PVV punten en jij niet is een ander verhaal.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 12:04

U ziet op GeenStijl een PVV (gerelateerd) topic.
Wat doet u voor u op dit topic reaguurt?
A) U vult de kieswijzer in om te zien of u reaguurwaardig bent.
B) U reaguurt. This is GeenStijl verdomme!
C) U kijkt naar de schrijver van het topic en basseert op basis hiervan hoe objectief het topic is en baseert hierop ook uw reaguursel.
D) Reaguren, wat is dat?

Super Grover | 22-08-13 | 12:03

Waar zou Geert zijn zonder twitter en waar zou GS zijn zonder kwit?

Strohond | 22-08-13 | 12:03

komtdatschot | 22-08-13 | 11:57 | + 0
Verkiezing van de "ware" volgeling:
met stip in de top 3: onze komtdatschot!!

propper1000 | 22-08-13 | 12:03

@Devlonir | 22-08-13 | 11:27
Denk dat de speeltuindiscussie er al lang voor Greet was. "Minderwaardig mens", iemand?

Smuts | 22-08-13 | 12:03

@propper1000 | 22-08-13 | 11:58
Was is het nou, Liep Wilders laf weg, of keurde hij het goed? Je praat wartaal.

Methylfenidaat | 22-08-13 | 12:02

Quid kan weer scoren met iets wat nergens opslaat, maar ja, meer dan PVV bashen zit er ook niet in zijn koker.

stormtijd | 22-08-13 | 12:02

Denk maar niet dat Greet na deze tweet in een hoekje gaat liggen janken.
Wacht maar het het antwoord van @geertwilderspvv.
Hij veegt deze stelling van Ome Roon snoeihard van tafel let maar op.

wakkere_nederlander | 22-08-13 | 12:02

They r in denial

2emeREP | 22-08-13 | 12:02

@Ballenman | 22-08-13 | 11:21
Daar heb je wel gelijk in. Poging: overbevolking is ook niet goed. Bovendien was die kleuter misschien wel een haatbaard-in-opleiding.

Overigens (en ondanks bovengenoemde): go Greet - slechter dan PVVDA kan het niet worden en je hoofdpunten 1. immigratie stop 2. uit de Euro zijn prima!

Smuts | 22-08-13 | 12:02

-weggejorist-

bob de boarder | 22-08-13 | 12:01

@Giskard Reventlov | 22-08-13 | 11:52
Dat klopt inderdaad, PvdA en SP werden zorgvuldig buitenspel gezet, maar de PvdA had maar al te graag aangeschoven en een vorkje mee geprikt.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 12:01

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:56
Je reageerde met een dooddoener op mij, maar van anderen eis je wel argumentatie. Dat gedrag is hypocriet, meer is er niet aan de hand.

Trek die tenen in, als je wilt.

rara | 22-08-13 | 12:01

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:54 | + 0
Ja, zure stengel, Bij elk comment bewijs je mijn gelijk: geen argumenten, alleen heel hard schreeuwen.

propper1000 | 22-08-13 | 12:01

Heel politiek NL zuigt sowieso keiharde kaneelstaven

AsEl | 22-08-13 | 12:01

@propper1000 | 22-08-13 | 11:54
Je hebt het uiteraard over je eigen verwrongen wereldbeeld waarin prachtige regenbogen schitteren boven een landschap waarin elfjes en eenhoorns gemoedelijk samenleven met trollen en orcs?

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:59

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:55 | + 0
Dank voor je inhoudelijke commentaar.
Blijft natuurlijk wel vreemd: kritiek hebben op een stuk dat indertijd wel je goedkeuring had.

propper1000 | 22-08-13 | 11:58

Mag ik jullie erop wijzen dat baardmans plasterk de mening verkondigd namens de 135 collaborateurs zetels van brussel en mekka.En mag ik jullie er ook op wijzen dat die 135 collaborateurs zetels weer gekozen zijn door de meerderheid van kiezers,van de tegenwoordige vazal staat van brussel en mekka.Nee,laat de voormalige hollanders wat dat betreft maar schuiven.Die zullen niet rusten voordat Geert Wilders zijn koffers pakt en het voor gezien houd in het voormalige democratische nederland.En van mij mag wilders,want deze vazalstaat die op weg is naar de untergang is geen Geert Wilders waard.

komtdatschot | 22-08-13 | 11:57

rara | 22-08-13 | 11:54
Ik ga juist wel op zijn argumenten (linkjes) in.
Dat zie je toch wel? Of ben je hier echt alleen maar om tegen me aan te zeuren?
Mag hoor, maar dan neem ik wel de vrijheid om niet meer te reageren.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:56

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:55
Beetje hypocriet, niet?

rara | 22-08-13 | 11:56

Volgens mij vergeet haatbaard Plasterk dat juist deze idiote begroting die het land kaput heeft gemaakt de reden is dat de PVV is opgestapt. Deze man is dus werkelijk te dom om te schijten en probeert zijn eigen kut beleid te verdoezelen. Ga naar huis Ronald.. jij faalt, de VVD faalt, de PVDA faalt, vreemdganger Samsom faalt, sneaky face Zijlstra faalt, drone facist Opstelten faalt. Incompetent zooitje daar!!

Dr.Bibberz | 22-08-13 | 11:56

An die ARBEIT | 22-08-13 | 11:53 | + 0
Zoals rabarber bv?

propper1000 | 22-08-13 | 11:55

@propper1000 | 22-08-13 | 11:38
Nee, maar om Wilders/PVV verantwoordelijk te houden terwijl hun nooit in de regering gezeten hebben, en gelijkertijd zelf (PVDA) heel de Nederlandse economie slopen is gewoon hypocriet

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:55

rara | 22-08-13 | 11:52
Tja, beter zal het niet worden.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:55

@propper1000 | 22-08-13 | 11:50
Lees je eerst een goed in meneertje agitprop. Je lege discussie truukjes werken niet op mij. Maar ik kanme voorstellen dat je een grote hotshot bent op de Joop. *PROEST*

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:54

Plasterk wil dus eigenlijk zeggen dat dit kabinet tot nu toe geen donder heeft zitten uitspoken???

gloeilampie | 22-08-13 | 11:54

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:53
Iets roepen en vervolgens niet op de argumenten van de ander ingaan.

Waar ken ik dat van?

rara | 22-08-13 | 11:54

Het z.g. Lenteakkoord was de opmaat voor de afbraak van sociaal Nederland. Weliswaar was baardmans en zijn linkse kornuiten geen ondertekenaar van dat akkoord, maar na de verkiezingen wisten baardmans en kornuiten niet hoe snel ze dat akkoord wel gingen ondertekenen.

Boy Cot | 22-08-13 | 11:54

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:51 | + 0
Lemmingen, schat, hebben hetzelfde gedrag: doorgaan met gedrag dat vroeg of laat misloopt

propper1000 | 22-08-13 | 11:54

Het meest treurige nog wel is dat er nauwelijks politiek talent is, dat het stokje van de brekebenen Rutte en womanizer Somsom kan overnemen. Als deze rommel naar huis wordt gestuurd wie dan? Wiegel als partijloze namens een PVV, SP en D66 kabinet? Met als voorwaarde dat er alleen maar wordt gepraat over wat goed is voor de economie van Nederland en niet over de bekende dogma's van deze drie partijen (moslims, steuntrekkers en Europa).

LJBrinkhorst | 22-08-13 | 11:53

En de PVV-fans downplayen weer met grootse moeite. Wat is het toch prachtig, hoe koppig de mens kan zijn als het gaat om toegeven van fouten.

An die ARBEIT | 22-08-13 | 11:53

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:49
Subjectief. Ik heb het over zijn manier van debatteren. Iets roepen en vervolgens niet op de argumenten van de ander ingaan. Eigenlijk had ik dus moeten zeggen hij ontloopt de argumenten.

Nu graag antwoord over de kwestie in dit topic. Of vind je nog steeds dat Wilders hier niet in de fout gaat met zijn Tweet?

Mark Smith | 22-08-13 | 11:53

Ronald Baardterk? Serieus?

Marty K | 22-08-13 | 11:52

@Grote stamper | 22-08-13 | 11:49 |
De PVDA deed niet mee met het lenteakkoord. Die wilden nu eindelijk eens de premier leveren en daar paste een bezuinigingsplan vlak voor de verkiezingen niet bij.

Giskard Reventlov | 22-08-13 | 11:52

When will Quid quit? Wat een onzin weer.
Get your facts straight!

IPH | 22-08-13 | 11:52

Het valt me, als PVV-gezinde naarling, op dat veel PVV'ers niet tegen kritiek te lijken kunnen. "Oh daar heb je Johhny weer" "Kom je daar op klaar, Quid?" Stel je niet zo aan, politiek=kritiek. Als je daar niet van houdt moet je mohammedaans worden. Plasterk zoekt munitie om te laten zien dat hij als Nieuwe Socialistische Leider de PvdA uit het slob kan trekken. Nieuwe look, serieuze twitter foto en nu een aanval op de grootste rivaal. Zo gaat het spel, al jaaaaren.

Not Muhammad | 22-08-13 | 11:52

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:46
Sneu, dit.

rara | 22-08-13 | 11:52

Denk ook even aan het Kunduz-begrotingsakkoord-lenteakkoord met oa de aangekondigde btw verhoging op 1 oktober 2012 en waar de begroting van 2012 werd aangepast door kunduz1 (d66 gl cu vvd cda). Denk dat de grootste klap was, zie ook 6000 tweets van @ewaldeng

seven | 22-08-13 | 11:52

@propper1000 | 22-08-13 | 11:45
Jij kunt niet lezen of je wilt het niet. In ieder geval, je bent slecht op de hoogte en blijkbaar te lui om te googlen. Balletjes als jij vreet ik voor m'n ontbijt.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:51

Quid en Ronald, laat ik beide pubers nou net niet serieus nemen. Daar ga je de oorlog niet mee winnen. #teamGeert

First Contact | 22-08-13 | 11:51

Greet verantwoordelijk voor de BTW verhoging en het geld dat naar zuid-Europa gaat, dacht het niet. Rancuneuzen kunnen het gewoon niet hebben dat Wilders gelijk had. Maar dan wordt het weer weglopen voor verantwoordelijkheid, er is altijd wel een stok om mee te slaan.

Bokito ergo sum | 22-08-13 | 11:50

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:45
Je weet dat Wilders nooit reageert op tweets, dus is je laatste vraag nogal insinuerend en reeds beantwoord op een manier die je niet leuk vindt.

rara | 22-08-13 | 11:50

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:48 | + 0
Ik wacht, zure groente,
argumenten? een gefundeerde redenering wellicht?

propper1000 | 22-08-13 | 11:50


@ Che_cuevara | 22-08-13 | 11:36 | + 3 -
De tweet van wilders gaat over de koopkracht in 2012, het kunduz akkoord werd 26 april 2012 gesloten en dat is een akkoord over 2013.

bob de boarder | 22-08-13 | 11:50

Ik herhaal graag deze tegel...
.
Bovendien liep ons Geert weg omdat hij het bezuinigingen op de verkeerde plaatsen niet meer kon aanzien. Dat was het moment waarop de aasgieren van de toenmalige oppositie hun kans schoon zagen en niet wisten hoe gauw ze hun poot onder die wurgbezuinigingen moesten zetten. De partij van Plasterk voorop.
.
Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:40 | + 4 

Rest In Privacy | 22-08-13 | 11:49

@propper1000 | 22-08-13 | 11:44
Wat je hebt gezien is gebaseerd en ingevuld op basis van jouw wereldbeeld en kennis. Het hoeft dus niet per se de objectieve waarheid te zijn, tenzij we er van uitgaan dat je alwetend bent.

rara | 22-08-13 | 11:49

@propper1000 | 22-08-13 | 11:44
Ga jij weer eens snel op je hobbelpaardje zitten als je het verschil niet kent tussen ontkennen en ontkrachten.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:48

Quid, kan slechts positief zijn over westlanders en japanse grunters... en PvdA'ers...

Rest In Privacy | 22-08-13 | 11:46

@bottlebaby | 22-08-13 | 11:41 |
Als je er niet om kon lachen dan heb je er inderdaad niks aan gehad. Kapitein roodbaard en Greet de profeet moeten het maar in de ring uitvechten dan kan iedereen die het wel iets interesseert gaan genieten zonder dat wij ermee lastig gevallen worden.

Giskard Reventlov | 22-08-13 | 11:46

rara | 22-08-13 | 11:45 |
Hou op te zeuren.
/Wildersmode

Mark Smith | 22-08-13 | 11:46

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:43 | + 0
OK, maar nu even je roeptoeter wegleggen en argumenten verzinnen.
Kom op, je kunt het vast.

propper1000 | 22-08-13 | 11:45

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:36
Het is dan op zijn minst opmerkelijk om dan een cynisch bedankje te sturen naar je gedoogpartner.
Om niet te zeggen onhandig.
Zou het antwoord van Greet daarom uitblijven?

Mark Smith | 22-08-13 | 11:45

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:41
Alsof er een relatie tussen die twee is.

rara | 22-08-13 | 11:45

Wat was het lekker rustig he deze vakantie...

Rest In Privacy | 22-08-13 | 11:44

Is er een psycholoog in de zaal om het volgende te duiden:
Een leider maakt een aantoonbare zeperd. De discipelen ontkennen deze uitglijder echter en geven de boodschapper de schuld.
Wie o wie?

propper1000 | 22-08-13 | 11:44

@propper1000 | 22-08-13 | 11:41
Hear hear, iemand met staar op de ogen die een ander verwijten maakt over oogkleppen. Slapen ze bij Joop nog?

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:43

Hahahahaha GS de pispot van de Wilders broekies en dan zo'n artikel durven posten. De ballen groeien weer.

* | 22-08-13 | 11:43

Veranderd de *winst* van baardmans iets aan mijn koopkracht? Nee? Dan interesseert het me geen donder Quid.

bottlebaby | 22-08-13 | 11:41

rara | 22-08-13 | 11:39
Vandaar ook mijn "net zoals". Hij beantwoordt geen Tweets én ontloopt het debat.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:41

@Jimmydepimmy | 22-08-13 | 11:37
Hij is druk bezig met het tweehonderdjarige koningshuis. Dat geeft wel aan waar z'n prioriteiten liggen.

rara | 22-08-13 | 11:41

@Quichegerechtigde | 22-08-13 | 11:26

Bijna goed, bijna....

Mr_Pikibelly | 22-08-13 | 11:41

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:36 | + 1
Gewoon oogkleppen ophouden, Rabarber.
Wel zo comfortabel en je hoeft ook je beeld over een PVV of Geert niet bij te stellen.

propper1000 | 22-08-13 | 11:41

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:36
Het artikel gaat over de begroting van Rutte I. Gedoogd en mede opgesteld door Greet.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:40

Bovendien liep ons Geert weg omdat hij het bezuinigingen op de verkeerde plaatsen niet meer kon aanzien. Dat was het moment waarop de aasgieren van de toenmalige oppositie hun kans schoon zagen en niet wisten hoe gauw ze hun poot onder die wurgbezuinigingen moesten zetten. De partij van Plasterk voorop.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:40

Sinds wanneer nemen we een mening van een pvda-er serieus?

Freddie Stobart | 22-08-13 | 11:40

@Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:39
2012 dus

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:39

@CoffeePatch | 22-08-13 | 11:36
En aangepast in April 2912

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:39

@Mark Smith | 22-08-13 | 11:34
Twitter is geen platform voor debatten.

rara | 22-08-13 | 11:39

@Mr_Pikibelly | 22-08-13 | 11:18
Dat is inderdaad het enige juiste antwoord. Er is niet voor niets de stekker uitgetrokken destijds.

chevyeddy | 22-08-13 | 11:39

Beste heer Plasterk, dat je iets gedoogt wil niet zeggen dat je het er dan ook mee eens bent.

OpperGek | 22-08-13 | 11:38

Ondertussen heeft Duitsland en frankrijk ect de grootste staatsschuld en Nederland komt nog niet eens in de buurt.
Maar houd zich wel aan die 3% waarom om dat dit moet van de boeven uit Brussel.
Greet heeft dit al een aantal malen geroepen maar ene baardmans en een zekere de jager ( we krijgen het terug met RENTE ) stokdoof bleven even als de loerend om in een kabinet te komen D66 .
Niet alleen het Kundus acoord er zit meer achter , waarvan het CDA werkelijk de boel heeft gesloopt ik hoor het nog zeggen HET H woord spreken we niet uit , ondertussen knapte in een ver land hier ver vandaan de luchtbel DIT WAS TOEN AL EEN WAARSCHUWING .
Maar met de ogen dicht gewoon doorgaan incl de hr Baardmans .
Het is niet de staatsschuld maar de schuld van private huishoudings- wat de economie kapot maakt en als je daar een lasten verzwaring op afstuurt dan wordt het tijd dat je naar school terug gaat dan helpt z,n leuk brilletje en een glimlach ook niet.

witchmaster | 22-08-13 | 11:38

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:34 | + 1
Hoe je het went of keert, Geert heeft gelijk, of niet soms, Methylfenidaat?

propper1000 | 22-08-13 | 11:38

@John Muts | 22-08-13 | 11:23

1 woord: moslims.

Ballenman | 22-08-13 | 11:38

brutus68 | 22-08-13 | 11:25
Nu kun jij het toch mooi doen, over zijn rug.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:38

Proest!! Hij?? Many have tried, all have failed!!
Pvv 4 de win!!

dani7902 | 22-08-13 | 11:37

Hoor al maanden helemaal niets meer van Rutte. Doet 'ie het nog??

Jimmydepimmy | 22-08-13 | 11:37

@Giskard Reventlov | 22-08-13 | 11:35 |
Je vergeet een September, prutsert.

Giskard Reventlov | 22-08-13 | 11:37

Welnee Quid, die Plasterk met z'n vieze baardje pwned helemaal niks. Gedoogsteun weet je nog? Als het aan de PVV gelegen had was er veel meer geld in onze eigen zakken gebleven. Met name ontwikkelingsgeld en poen voor de EU. Geven en nemen in een coalitie, weet je nog? Wat Plasterk hier doet is gewoon een keer uithalen met zijn handtasje.

Conan de Rabarber | 22-08-13 | 11:36

@HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:28
Rutte 1 was demissionair op 23 april 2012. Op 26 april 2012 hebben de fractievoorzitters van VVD, CDA, dD66, GroenLinks en de ChristenUnie een akkoord over het bezuinigingspakket voor 2013 bereikt.
Daar had Wilders dus helemaal niets mee te maken.
Hij is er toen uitgestapt omdat het veel te ver ging volgens hem.
Plasterk lult uit zijn nek of kent zelfs de recente geschiedenis niet.

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:36

reade romke | 22-08-13 | 11:33
Trouwens, waar haal je vandaan dat de PVV rechts is? Zijn waarschijnlijk linkser dan John Quid.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:36

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:30 |
Begroting 2012 is inderdaad opgesteld in 2011.

CoffeePatch | 22-08-13 | 11:36

@LJBrinkhorst | 22-08-13 | 11:24 |
De begroting voor 2012 wordt opgesteld in 2011 en op de derde dinsdag van 2011 gepresenteerd. Wat heeft april 2012 hier mee te maken?

Een begroting wordt ingediend door het kabinet en dan aangenomen door de twee kamers. Volgens jou is alleen het kabinet dan verantwoordelijk?

Giskard Reventlov | 22-08-13 | 11:35

reade romke | 22-08-13 | 11:33
Wie heeft jou ooit het idee gegeven dat GS rechts is?
Als je alleen maar welgevallige meningen wilt lezen moet je brieven aan jezelf gaan schrijven.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:35

Als politici het gelijk via Twitter willen halen (zowel Geert als Plasterk) in plaats van een debat dan moeten wij ons zorgen gaan maken.
De PVV en PvdA.... als je ziet wat voor type politici deze partijen hebben opgebracht, uitvreters.... links, rechts midden.... uitvreters

Rob Ronalds2559 | 22-08-13 | 11:34

Toch wel makkelijk wat de PVDA doet, PVV is de wegloper, de andere keer de verantwoordelijke. Zolang de PVDA maar geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen (terwijl PVDA regeert en PVV enkel gedoogde)

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:34

Ronman2k | 22-08-13 | 11:27
Net zoals hij altijd het debat ontwijkt.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:34

Plasterk moet op zijn saxofoon blijven blazen i.p.v. op Twittert onzin uit te toeteren.

H.A. Ram | 22-08-13 | 11:33

Wie heeft deze linkse rakker van een Johnny ooit aangenomen? Lijkt wel iemand van indymedia...

reade romke | 22-08-13 | 11:33

Lulverhaal van ome Roon.
De meeste bezuinigingen (lees lastenverzwaringen) zijn er in het afgelopen jaar doorgedrukt, en dus na de periode waarin hij mee mocht praten.

alpha centauri | 22-08-13 | 11:33

Quid, zeg dan even welke partij er in jouw ogen nóg wél betrouwbaar is om deze tyfuszooi van een overheidsbestuur weer op orde te helpen?

Nee? Geen antwoord? Gewoon PVV blijven bashen? Oké, zeg al genoeg over jouw mening in deze kwestie. Beetje roeptoeteren maar niet met oplossingen komen. Hmm, tegen wie zeg jij dat ook altijd...

Hou je asjeblieft bij de serieuze stukken en stop met PVV bashen.

Was die begroting van 2012 niet juist dé begroting waarom PVV uit de coalitie stapte?

LangeTijdGeleden | 22-08-13 | 11:31

@CoffeePatch | 22-08-13 | 11:22
Waarvan een groot deel al in 2012 bekrachtigd werd.

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:30

Na schaakmat van Ronald bleef Geert angstvallig stil..

blauwebobo | 22-08-13 | 11:30

@Che_cuevara dus wat is je punt? Misschien ben ik te dom om je punt zien. Of te dom om inhoudelijk een discussie aan te gaan met jou.

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:28

Het blijft triest dat het laatste beetje hoop voor nederland bij zo'n droevige roeptoeter als Wilders ligt.

Freddie Stobart | 22-08-13 | 11:28

Quid denkt dat een baard invloed heeft op iemands gedrag. Dat zou me zorgen moeten baren. Maar dat doe ik alleen als ik iemand ook serieus neem.

roze_bril | 22-08-13 | 11:28

Wilders heeft ook mijn stem, maar toch, toch is het erg grappig te zien hoe 90% van het reaguurderslegioen van die schuimbekkende boostegeltjes inclusief ad hominems plaatst als hún heilige huisje eens opzichtig omver wordt getrapt. Als je daar niet tegen kunt, ga dan lekker reaguren bij Trouw.nl.

De echte Stolwijker | 22-08-13 | 11:28

Badderbeest! | 22-08-13 | 11:20 | + 0 -

Ach, jij en de drummer van de Josti Band mogen dat tegen me zeggen.

Eshek | 22-08-13 | 11:28

Volgens mij heeft de PVV juist de handen van dat beleid afgetrokken. Daardoor ontstond die kabinetscrisis weet je nog?

De Geus | 22-08-13 | 11:27

Jammer dat Geert nooit op tweets reageert

Ronman2k | 22-08-13 | 11:27

Er schijnen dus weer verkiezingen in de maak te zijn.. en dan heb ik het niet over gemeenteraadsverkiezingen.
De angst van de PvdA in veertig tekens verwoord door een man die zich tegenwoordig achter een baard pleegt te verschuilen.
Het is de start van de grote Wilders demoniseer campagne voor de grote 21 september PVV demonstratie,en er wordt veel volk verwacht... meer dan dit kabinet lief is.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 11:27

@Charles de Batz | 22-08-13 | 11:21
Zo enorm waar.. Plasterk doet één ding goed, en dat doet hij hetzelfde als fortuyn; bewijzen dat intelligentie het altijd wint van partij retoriek.

Zo enorm jammer dat stemmen op hem, stemmen op de PVDA is. Het land kan meer intelligente mensen in Den Haag gebruiken in plaats van domme roep toeters.

En Geert is koning domme roep toeter. Hij heeft Den Haag verandert inderdaad.. in een wellus-nietus speeltuin discussie.

Hoe lang duurt het nog voordat er weer een échte opvolger van Pim op staat? Iemand die snapt wat er onder de mensen speelt, maar het niveau heeft om boven de mensen uit te stijgen en om meer te denken dan enkel boe-roepen om je achterban blij te houden.

Devlonir | 22-08-13 | 11:27

waarom stopte pvv met het vorige cabinet !!

vidamax | 22-08-13 | 11:27

fapfap voor Johnny Quit

deva1977 | 22-08-13 | 11:27

Het langstzittende kamerlid toont tekenen van slijtage, zowel aan het pluche als bij hemzelf.
De baard, +1.

Mark Smith | 22-08-13 | 11:26

Het grootste deel van dat jaar zat de PVV in de oppositie. Juist het Kunduz accoord zonder de PVV heeft de grootste daling veroorzaakt dus wat lult Plasterk nou?

sinar2 | 22-08-13 | 11:26

Geweldig dit. Het lijkt net of je naar twitterende pubers zit te kijken. En dat moet dan 'ons' land leiden/redden.

deboerenlul | 22-08-13 | 11:26

Volk zal PVV kiezen. Met name om zich af te reageren op status quo en andere partijen.

Beseffen niet dat juist populariteit de doodsteek voor PVV zal zijn. Te jong en onervaren. LPF toestanden galore.

Het echte nadeel is dat alle partijen - PVV incluis - sterk beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid. Door financiers, vriendjes, geheimen.

Dus echte verandering hoeven we van bestaande partijen niet te verwachten.

Vuurwerk wel... en leuke dingen om over te schrijven en babbelen in de kroeg.

Herman957 | 22-08-13 | 11:26

@klaas.heitinga | 22-08-13 | 11:21
Ow ja, dat was inderdaad zo. De PVV wil geen verantwoordelijkheid dragen, wel claimen dat de meeste mensen hebben gestemd op hen en ondertussen anderen het vuile werk laten opknappen. En dan maar lopen boeroepen.
Goed, PVV heeft niet in die regering gezeten, maar ze hadden geloof ik voldoende zetels om begrotingsplannen te laten wijzigen.... hebben ze mooi niet gedaan, zodat ze lekker voor de PVV-adepten konden moord-en-brand-roepen....

Quichegerechtigde | 22-08-13 | 11:26

Nu ff over die crisis. Die is veroorzaakt door teveel geld uitgeven t.o.v. wat er binnenkomt. Heel Paars heeft daar schuld aan (+CDA). Die leverage is namelijk vooral door de hypotheekrente aftrek. Schuld maken leverde geld op (minder belastingen en groter huis), nu is het een groot 'boe-geroep' dat het geld terugbetaald moet worden terwijl de huizen minder waar zijn.
Mind you, Geert komt van de VVD vandaan en was dus onderdeel van het grote Paarse gevaar.

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:25

Toont maar weer aan hoe droevig het gesteld is met onze politiek. Als Geert over een paar jaar weer in de regering mocht terechtkomen, staat hij waarschijnlijk weer pal achter dit beleid, om er vervolgens in de oppositie weer lekker op te schieten.
Zo doen alle partijen dat tegenwoordig helaas, daarom is er ook 0 vertrouwen en is het land een puinzooi.

brave burger | 22-08-13 | 11:25

Het is wel een prachtige voorzet van Ronald Koesterk, kijken of Wilders hem ook zo mooi in kan koppen...

Petrus Poortwachter | 22-08-13 | 11:25

de werkelijkheid heeft iets meer dan 140 tekens nodig.
.
de begroting 2012 werd gemaakt in 2011 en aan de staten generaal voorgelegd in september. volgens mij was er een kabinet van VVD en CDA dat gedoogd werd door de PVV. De begroting was onderwerp van gesprek in het Catshuis, waar de PVV heeft besloten de steun in te trekken. Vervolgens heeft Jan Kees de Jager de begroting weten op te stellen met hulp van D66, de CU en GroenLinks.
.
en daarna talloze malen herzien omdat VVD en PvdA voor het nieuwe kabinet moeten steunen op een wisselende coalitie die ook in de eerste kamer een meerderheid garandeert.
.
dus met alle respect: plasterk heeft een onjuist beeld geschetst van de werkelijke gang van zaken. En zo zet Quid zich weer voor lul, met het overnemen van een onjuist bericht om de PVV weer eens te bashen.

gooi en smijtwerker | 22-08-13 | 11:25

Jammer dat Supermatthijs nog in zijn nest ligt. Die had kunnen shinen in dit topic.

brutus68 | 22-08-13 | 11:25

Jammer dat Supermatthijs nog in zijn nest ligt. Die had kunnen shinen in dit topic.

brutus68 | 22-08-13 | 11:25

Ome Roon is de man. Nu alleen Powned weer van de buis trekken en die man verdiend een standbeeld.

WillyVanOranje | 22-08-13 | 11:24

Wat een gelul. Ten eerste was de PVV slechts gedoogpartner van Rutte I en verder zit Greet al sinds april 2012 in de oppositie. Rutte II had in goede zin bij kunnen sturen, maar ze navigeren de schuit alleen maar verder richting de afgrond.

Weg met dit kudtkabinet. En nee, Wilders moet GEEN premier worden.

LJBrinkhorst | 22-08-13 | 11:24

Dit heet de aandacht verleggen , het was toch allang bekent .
Dus een rookgordijn voor het eigen falen? om daarna oude koeien op te laten draven ?
Is Geert niet opgestapt omdat hij het niet eens was met de bezuinigingen die hij te drastisch vond ?
Is het niet zo dat links incl groen ons heeft opgezadeld met ongehoorde bezuinigingen ?
En heeft een linkse partij niet hier door 3 kwart van zijn stemmers verloren?
Rutte 1 of 2 incl nu met de PvdA heeft dit land tot de afgrond gebracht , terwijl ene Geert nog roeptoetert die 3 % kost ons de nek .
en dan komt ene baardmans met oude herinneringen , immers dat pluche zit hem ook lekker hoor en levert hij ook geen ene stuiver in terwijl het volk de broekriem aanhaalt

witchmaster | 22-08-13 | 11:24

de begroting van 2012 is toch opgesteld door Diedel en Mark?

Steefzor | 22-08-13 | 11:24

kwit geilt op baarden.Hey kwit,fin je dervan als ze ook een lange jurk erbij dragen?

gnarfie | 22-08-13 | 11:24

Het waren toch het "lente akkoord"partijen die deze begroting er doorheen hebben gejast of niet?

Sjeng de helle | 22-08-13 | 11:24

Dit pik ik niet. *Ome Sjuul bellen gaat*

Grote Joop | 22-08-13 | 11:23

Ronnie had Quid niet gelukkiger kunnen maken met deze tweet. Ben trouwens ook geen PVV-fan. Eigenlijk fan van geen enkele politieke partij meer.

Graaf van Egmont | 22-08-13 | 11:23

@Welles! Nietes! alsof ik hier een samenvatting moet gaan geven. Een soort boekbespreking moet gaan houden van een partijprogramma. Gewoon naar de website en zelf lezen, dan zie je direct waarom het allemaal veel geblaat is en weinig wol. Het is inhoudelijk net zo sterk als de SP.

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:23

Uhh dat is niet waar wat ome roon zegt. Wilders zat wel aan tafel, maar heeft nooit het ondertekend en daarmee het geaccepteerd. Ik meen dat hij is weggelopen en heeft de coalitie daarom laten klappen...

nickstert | 22-08-13 | 11:23

Wilders is sowieso veel geblaat

druif | 22-08-13 | 11:23

@HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:22
Het programma van de laatste verkiezingen dombo.

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:23

Man met baard > man zonder baard. Altijd.

John Muts | 22-08-13 | 11:23

Tja, het grensbeleid van de PVV en een hardere aanpak zijn enigzins te prijzen. Maar heel veel meer heeft de PVV naar mijn weten ook niet te bieden; laat staan dat deze partij het land wel uit het slob weet te trekken.

Fred van Ria | 22-08-13 | 11:22

Rutte 1 demissionair 23 april 2012. Op 26 april 2012 bereikten de fractievoorzitters van VVD, CDA, dD66, GroenLinks en de ChristenUnie (de zogenaamde Kunduzcoalitie) een akkoord over het bezuinigingspakket voor 2013.

CoffeePatch | 22-08-13 | 11:22

De schuld aan anderen geven: PVDA of moslims. Kies maar...

Petrus Poortwachter | 22-08-13 | 11:22

'Baardterk', hahaha, lol, hi-la-risch, hoe kom je er op?

Northman | 22-08-13 | 11:22

enmaarmekkeren | 22-08-13 | 11:20
Huh, Sinterklaas?

psycho_3 | 22-08-13 | 11:22

@Che_cuevara CBS echt waar? Voor welke termijn? Alleen voor volgend jaar toch?
Alleen toen het er echt om ging, trok Geert de stekker uit het kabinet.... dus is het programma nooit uitgevoerd.

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:22

Moet je een cleanex hebben Johnny? Van zulke berichten loopt het voorvocht volgens mij door je broekspijpen naar buiten

Rest In Privacy | 22-08-13 | 11:21

De verwarring is weer groot onder de PVV bashers. Nog maar eens een keer dan de PVV heeft NOOIT NOOIT NOOIT in de regering gezeten en is (dus) niet verantwoordelijk voor enige begroting. Iedereen die dit zegt (inclusief ome Roon) diskwalificeert zich dus. Ik had van een spinoza-laureaat, zeker in de biologie, meer onderscheidend vermogen verwacht.

klaas.heitinga | 22-08-13 | 11:21

Een stem op Plasterk is een stem op de PvdA, helaas. Anders had ie mijn stem zeker.

Charles de Batz | 22-08-13 | 11:21

Sterk van Plasterk. En, mr Quid, wil die sollicitatie bij de NOS nog een beetje lukken? Of wordt het toch toch de VARA?

pendajo | 22-08-13 | 11:21

Quid, op GS is dit een zinloos stukje. Zelfs als je een filmpje zou plaatsen van Geert die een kleuter verkracht, vilt en opeet, weten ze het hier nog zo te interpreteren dat dit een actie was om Nederland te redden.
Waarom probeer je het nog?

Ballenman | 22-08-13 | 11:21

Misschien moet Geert ook zijn baard laten staan?

Kobus Kloothamer | 22-08-13 | 11:21

Fout, 2012 begroting is opgesteld in het kunduz akkoord. Geen gram PVV die daar aan bijgedragen heeft.

Methylfenidaat | 22-08-13 | 11:21

Ah Quid en de PVV ik sla even over maar die van Plasterk is wel lekker, overigens een van de weinigen van dit kabinet die ik wel kan waarderen.

joyriders | 22-08-13 | 11:21

Beetje jammer dit, alsof een kleine partij in de coalitie achter alle besluiten zou staan. Maar hier weer door Quid aangegrepen om Wilders te demoniseren?

Sessine | 22-08-13 | 11:20

Eshek | 22-08-13 | 11:18 | + 2
-
Je oma had je beter fatsoenlijk Nederlands kunnen leren dan dergelijke onzinnige one-liners.

Badderbeest! | 22-08-13 | 11:20

Begroting van 2012 (& 2013 totaal) werd na de van van Rutte1 deels aangepast door het kunduzakkoord / begrotingsakkoord (vvd cda cu gl d66)
Wat elk akkoord voor z'n rekening nam zie je her kunduz=blauw twitpic.com/d7qwvx/full

seven | 22-08-13 | 11:20

@HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:17
" Kan je nagaan hoe de rest van de inhoud is..."
Dit laat dus zien dat jij het zelf nog nooit hebt gelezen volgens mij.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 11:20

Weet je wie er ook een baard had?

enmaarmekkeren | 22-08-13 | 11:20

Ach de PvdA mag uberhaupt helemaal nergens meer commentaar op geven. Die gasten hebben sinds de jaren 50 het land vakkundig kapotgemaakt op alle mogelijke vlakken.

Badderbeest! | 22-08-13 | 11:19

Baardmans de echte afrekening komt nog, klein voorproefje volgend voorjaar, daarna zal je aso partij weggevaagd worden samen met sloper Mark.

gebrokenvleugel | 22-08-13 | 11:19

Dus als je in april uitstapt wegens het gekozen beleid, dan ben je verantwoordelijk voor het hele jaar?

zonder_moeite | 22-08-13 | 11:19

Me oma zei altijd: mannen met baarden zijn niet te vertrouwen.

Eshek | 22-08-13 | 11:18

@HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:17
Heb je het rapport van het CBS wel eens gelezen.
De {PVV had het beste programma voor de economie.
Nu jij weer.

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:18

Haha de eerste - kudo is binnen, waarschijnlijk wel gestemd, maar niet gelezen hahaha..

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:18

Het is alleen gedoogd Plasterk.

Welles! Nietes! | 22-08-13 | 11:18

Vergeet vooral niet dat waar Geert voor stond en staat een dikke streep door is gehaald door de Pvda en VVD. Dus het pluche regeert, niet Geert.

Mr_Pikibelly | 22-08-13 | 11:18

Ja Kwit. Dat heet coalitiepolitiek. Waar dit land klein mee geworden is. En toen het Greet teveel werd is ie opgestapt. Misplaats triomfalisme weer dit stukje.

Godsammekraken | 22-08-13 | 11:18

en Quid zag z'n kans weer...

Blue Light | 22-08-13 | 11:17

@Che_cuevara... heb je het partijprogramma wel eens gelezen? Partij tegen alles wat on-Nederlands is begint nota bene met een Chinese spreuk! Kan je nagaan hoe de rest van de inhoud is...

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:17

Politici die elkaar aanvallen. Wow, just wow.
De PVV heeft goede punten de PvdA niet. Kan Wilders nog zo'n querulant zijn, dat telt voor mij het zwaarste.

Not Muhammad | 22-08-13 | 11:16

Dat krijg je er van, als je als oppositie schreeuwer ineens in een coalitie terecht komt.

OverdrevenGeouwehoer | 22-08-13 | 11:16

Awesome! Boosmeneertje in de hoek, waar de tweets vallen..

HetNetteHeertje | 22-08-13 | 11:15

PVV doe maar *ja*.
Wie moet het anders nog doen. De PVV is misschien ook niet ideaal maar wel het beste van alle kwalen.

Che_cuevara | 22-08-13 | 11:14

P{as maar op met dit soort stukkies, Johnny. Voor je het weet laat ook Wilders z'n baard staan, en dat moeten we niet willen.

rara | 22-08-13 | 11:14

1-0 voor meneer Baardmans Plasterk!

Hermannus | 22-08-13 | 11:13

Plasterk baard mij zorgen

Aantastelijk | 22-08-13 | 11:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl