Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zieke shit. Gasaanvaldinges in Syrië

surie100.pngDe shit is weer aan in Syrië, allicht op de meest zieke manier. Terwijl (!) inspecteurs van de Verenigde Naties in Syrië bezig zijn aan hun onderzoek naar het gebruik van chemische wapens zou het regime van Assad die hebben gebruikt in de buurt van Damascus. Dat klinkt op het eerste gezicht nogal ongeloofwaardig, maar malle acties van malle dictators kun je nooit uitsluiten. Ondertussen wordt er op Reddit een Live Thread bijgehouden. Op voorgaande link kunt u zonder problemen klikken. Op de links in het draadje zelf kunt u misschien beter niet klikken. Veel video's zijn nog vele malen harder het laatste filmpje uit Syrië, qua stervende kinderen en stikkende babies. Het is echt, zonder grappen, heel ziek. Zoals alles dat uit Syrië komt kan er maar moeilijk worden gecontroleerd of de beelden echt zijn, of wat er zich op de beelden afspeelt echt is, wie er achter zit, enzovoort. Wat als een paal boven water staat is dat er een verzameling ziek ziek zieke beelden op die pagina staat,. In de massamedia is dit is wat agitprop-kanaal Reuters er van maakt terwijl agitprop-kanaal Russia Today zoveel mogelijk gaten in het verhaal probeert te schieten. Het wordt steeds zieker in Syrië. En nou?

Reaguursels

Inloggen

De rebellen hebben net iets meer motief om met gifgas te gooien dan Assad. "Trek de Amerikanen over de streep".

Prof. Dr. Ir. Toeter | 21-08-13 | 21:38

Walgelijk,zieke wereld.
De gewone burger is de pineut,zoals altijd.
Dat de daders maar mogen branden in de hel.

Real Dutch Meat | 21-08-13 | 19:18

Was de waarheid niet het eerste slachtoffer dat sneuvelt in iedere oorlog? Ik geloof er niets van dat Assad hierachter zit

mart915 | 21-08-13 | 19:12

Grappig, dit voorval is op de alu hoedjes sites vorige week al voorspelt en zie nu het bericht op GS!!
Wat hadden we anders verwacht? Dit is een herhaling van zetten en zien we steeds weer herhalen. Wie het nog steeds niet ziet, moet zijn alu hoedje voor zijn ogen weghalen..

GaatDeGoedeKantOp | 21-08-13 | 18:51

Steeds zieker in Syrie? Ja. En dat moslimbroederschap er achter zit, is inmiddels oud nieuws.
" This week’s establishment of the Supreme Military Command, in charge of all military aid and coordination to the rebels, demonstrates unequivocally the leadership role of the Muslim Brotherhood in the drive for regime change in Syria. "
www.globalresearch.ca/unmasking-the-mu...

En Sarin kan je weer koppelen aan Al-Nusra, een aan Al Qaida gelinkt groepje. Maar och, wat maakt het uit? Al-Qaida of MBO. Beide zijn terroristische groeperingen.
algemeeneconoom.nl/2013/05/turkije-vin...

gaffelbaard | 21-08-13 | 17:57

Persoonlijk maakt het mij helemaal niet meer uit wie er gaat winnen in dar reli/poli oorlogje daar. zo lang het niet naar ons landje over waait zeg ik van laat ze toch lekker prutsen daar zo ...

Als we ze gaan helpen zijn we "The Invading Bastard Invidels and Dogs of the USA" en als we niets doen dan is het ook weer fout..

Ja arme arme burgers en zo maar zie het gewoon als een cultuur dingetje van de regio..

Gewoon niet naar kijken, niet mee helpen, geen spullen of mensen naar toe sturen en geen mensen laten weg gaan.. They have there problems, We have our own.

Wanneer het weer rustig is dan eerst een paar drones er over heel laten vliegen.. probleem opgelost voor dat er weer een first contact komt.

FailingHumanity | 21-08-13 | 17:37

Collateral Piet | 21-08-13 | 12:05
Wel eens iemand met een grand mal gezien? www.youtube.com...
Canis Spurcus | 21-08-13 | 12:26

Ja dagelijks. Op de neurologie.

Maar doorgaans hoeven die daarna niet gereanimeerd te worden :P

Collateral Piet | 21-08-13 | 17:08

Theorie: Stel dat de EU en de VS (regeringen te samen noem ik NWO) perse Syria willen ingaan om bepaalde olie/gas belangen veilig te stellen. Dan maakt het op het eind niet zoveel meer uit welke partij goed of slecht is. Dan zeggen ze: OK we kunnen geen van beide partijen helpen. We moeten gewoon zelf de controle van Syria in handen nemen. En vervolgens komt er een van de rebellen op het idee om als laatste optie dan maar een kernbom op Israel te gooien. Die pikken dat niet en bombarderen Damascus terwijl de VS en de EU daar ook zitten. Die worden daarop zo pissed off dat ze vanuit het noorden Israel aanvallen. En de eindstrijd zich dan afspeelt in Megiddo. Dan hebben we alle profetien kunnen voorzien van een scenario en een motief. Vooral dat laatste was vaak nogal moeilijk.

Mika6101 | 21-08-13 | 16:16

wikipedia: In de bijbel profeteert Jesaja Damascus' verwoesting: "De stad Damascus zal niet meer bestaan, het zal een bouwval, een ruïne worden.". (Jesaja 17:1). Historisch is geen complete verwoesting van Damascus bekend.
Dat betekend dus dat die profetie nog moet uitkomen. Ook interessant om te weten dat damascus en jerusalem slechts enkele van de vele steden zijn die nog bestaan en dezelfde naam hebben.
De NWO zal niet nalaten om zich met Damascus te blijven bemoeien.

Mika6101 | 21-08-13 | 16:04

Het is zieke shit, maar voorheen gingen ze ook dood, alleen nu door gas.

De Aarsonaut | 21-08-13 | 15:44

@gimme a beat,rix | 21-08-13 | 14:48 | + 1 -
Erger zelfs, hij heeft zelf de toestemming gegeven aan de inspecteurs om het land binnen te komen en vrij rond te rijden naar bepaalde gebieden waar het 'vermoedelijk' wordt gebruikt.

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 15:20

Er zal hoe dan ook een pretext worden gevonden om daar de boel aan te vallen. Spijtig maar waar. Is het niet deze keer dan wel een andere keer.
Dit keer zal het geen walk in the park worden zoals bij Libie.

Bad Ass Justice | 21-08-13 | 14:52

Direct onder de filmpjes,staat een interresante comment:
'Dus zou een slimme leider van een land,die al 3jaar rebellen onder de duim weet te houden met steun van de meerderheid van de bevolking.. terwijl die rebellen steun krijgen van alle grote multinationals+internationale gemeenschap,precies op de dag dat er inspecteurs komen kijken,op zoek naar chemische wapens,precies op die dag ineens chemische wapens gaan gebruiken???????? Tja,da's een goede vraag,het lijkt mij niet zo strategisch... false flag?

gimme a beat,rix | 21-08-13 | 14:48

Ik vond dit wel een verhelderend stukje: www.zerohedge.com/news/2013-08-21/hund...

Het is inderdaad volstrekt onlogisch voor Assad om juist op dit moment chemische wapens te gaan gebruiken.

Nou is hij een kat in het nauw en zo maar toch, hij lijkt mij ook niet onnozel.

Friezerik | 21-08-13 | 14:36

Kees8374 | 21-08-13 | 12:25 | + 2
--------
Ik denk dat eerder de democraten met Obama voorop een steekje los hebben.
.
Het is immers Obama en Clinton geweest die steun aan het Moslim Broederschap hebben gegeven en in Lbie Kadaffie hebben weggebombardeerd om zo de weg vrij te maken voor allerlei moslim fanatiekelingen.
.
En tot overmaat van ramp wil Obama de moslim rebellen in Syrië van wapens voorzien. ( en misschien heeft hij dat al in het geheim gedaan)

Mortimerr | 21-08-13 | 14:12

Ik denk niet, dat Assad dat doet. Hij weet wat de gevolgen zijn. En de Amerikanen en Engelsen zouden zelf nog gifgas er plempen, alleen maar om weer eens een agressie uitstapje naar het midden oosten te hebben. Wie zochten in Irak en vonden niets.? Juist. Dezelfden proberen nu weer zo'n geintje. De EUSSR olv Timmerfrans zal ook wel die richting uit willen.

wallenberg | 21-08-13 | 14:08

Even wat feiten op een rij wat betreft het gas en het verhaal ontzenuwen dat de rebellen geen gas hebben.
.
Turkey finds sarin gas in homes of suspected Syrian Islamists – reports
.
rt.com/news/sarin-gas-turkey-al-nusra-...
.
U.N. has testimony that Syrian rebels used sarin gas: investigator
.
www.reuters.com/article/2013/05/05/us-...

Carla Del Ponte 'stupefied by Syrian opposition sarin use'
.
www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-2...
------------
Assad zou wel gek zijn op , precies op dit moment, gas te gebruiken.
.
De Soennitische rebellen , net zoals het Moslim Broederschap, zijn zo fanatiek, dat ze hun eigen mensen opofferen voor propaganda doeleinden.

Mortimerr | 21-08-13 | 14:07

Syrische geenstijl hoax

vansuyle.com | 21-08-13 | 14:04

Zo jammer dat fundamentalisten ervoor zorgen dat miljoenen onschuldigen de dupe worden van dit geweld. Het zijn wel f*cking kinderen die daar sterven! Ik kan er als vader niet naar kijken...

Harrie Turtle | 21-08-13 | 13:57

De kans lijkt me groter dat onze Moslimbro's dit soort acties zelf inzetten. Het zijn altijd vrouwen en kinders en nooit los rebellos, vreemd he? De enige die er baat bij hebben dat madammekes en koters worden vermoord zijn de Jihadistjes. Propaganda enzo.

Obama (en Israsmell en NAVO) moesten zonodig een silent war beginnen, CIAtje hier, CIAtje daar, mofo's weg uit Tunesie, Libie, Egypte, Jemen en Syrie, en we pleuren er een Karzai puppet regering op! Helaas, moslims blijken verder te gaan dan gedacht. Niks puppet state als in Afghanistan en Irak, maar moslimpuinhoop die ze niet in bedwang kunnen houden. We mogen blij zijn dat Obama 'plan Iran' nog niet in werking heeft gezet.

Nohara | 21-08-13 | 13:56

het zijn gefabricieerde beelden vanuit wanhoop! navo/nato met hun cai, mossad en hun Arabische prostituees hebben geen lentebloem kunnen plukken uit hun Arabische lente!

roomloozemelk | 21-08-13 | 13:50

Nee, want die achterlijke hakbar rebellen verdienen medelijden. Van mij mogen ze er nog een paar gasbommen bovenop gooien.

Woeler | 21-08-13 | 13:47

Sjaak uit Dordt | 21-08-13 | 13:28 |
Alsof er vredestijd niet zou worden gelogen.

milky bar | 21-08-13 | 13:31

Het eerste wat sterft in een oorlog, is de waarheid.

Sjaak uit Dordt | 21-08-13 | 13:28

Ik vraag me weleens af wat islamitische godsgeleerden hiervan vinden. De ene partij (noemen we 'm Assdad-partij) roept 'zijn' Allah in de strijd aan, de andere partij (noemen we 'm rebellenpartij) doet hetzelfde, maar baseert zich - m.i. noodzakelijkerwijs - op weer een andere Allah. Dus zijn er de facto twee Allahs. Wel, beste godsgeleerden, hoe leggen jullie zoiets uit? En zijn er dan ook twee profeten? Wat vindt Allah, welke dan ook, überhaupt van dit buitensporig geweld tegen kinderen? Ik weet een ding: dat je gruwelijk pech hebt als je wordt geboren onder de halve maan. Wordt - mogelijk - alleen overtroffen door het land waar je in je huiskamertje verplicht een foto van speknek Kim Jong-un aan de wand hebt hangen.

milky bar | 21-08-13 | 13:09

Het zit in dat land vol met buitenlandse strijders. Beste lijkt mij dat die het land verlaten en de Syriërs met elkaar gaan praten over hoe nu verder. Denk dat de meeste Syriërs er ook zo over denken. Stond een tijdje geleden een artikel in The Guardian dat een hoop Syriërs er zo over denken. Maarja, deze oplossing past niet in het straatje van idioten als Obama of Timmerfrans.

me,myself and IK | 21-08-13 | 13:05

Wordt wakker slapende Moslim haters jullie zijn in een toestand van hypnose. en wel hierom: The evil Zion masterplan
1) Flood existing anti-semitic, Israel avers European countries with Islamic immigrants.
2) Immigrants begin outbreeding local population and eventually begin making change to reflect theit values. Strife ensues.
3) Europeans puch back, riots ensue, nationalist movements emerge in solidarity with Israel anti-Muslim doctarines
4) Europe now lik Israel! yes brilliant. The stupid goyim wil never figure this out

roomloozemelk | 21-08-13 | 13:05

Ommie de HaatMoker | 21-08-13 | 12:53

Je kunt het zelf verbouwen (Wolfskers)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atropine

Kopen?
http://www.eurodrugstore.eu/eye-care__29__nl/atropine__1064.html
https://www.medicijnen.nl/index.php?nrOfResults=25&page=Zoekresultaten&str=atropine

neutron | 21-08-13 | 12:59

Weet iemand waar ik Atropine kan kopen, want binnenkort dit soort vrolijke moslimfeestjes ook in NL.

Ommie de HaatMoker | 21-08-13 | 12:53

tijd dat de wereld weer groter wordt, ipv steeds kleiner

onieteau2 | 21-08-13 | 12:52

Te veel propaganda vanuit die hoek om direct maar aan te nemen dat iets waar is... Het enige wat waar is, is dat het een idiote regio is waar men puur om de macht elkaar ombrengt. De oplossing voor hun problem ligt enkel binnnen hun zelf. Maar ik zie/hoor nog geen één wel denkende moslim de boel aanpakken op normale menselijke manier. Droevig!

Rene7559 | 21-08-13 | 12:44

de leugen regeert, de VS zoeken gewoon weer iets om te kunnen ingrijpen.
Begrijp niet waarom het westen perse de radicale islam overal aan de macht wil hebben,Egypte,Libie,Irak,etc en nu Libie.
Ergens klopt er iets niet!

willie1971 | 21-08-13 | 12:35

Rebellen/Al Qaida liegen en ensceneren nooit, tenminste niet in opdracht van nazi VS/EU, want die wassen allen hun handen in onschuld... Als de fascisten in Brussel en Washington ophouden met het financieren en aansturen van rebellen, dan is het snel over met deze waanzin...

Megalomaantje | 21-08-13 | 12:32

@Canis Spurcus | 21-08-13 | 12:05
De Neo Con's in de VS willen een pijplijn leggen door Syrië voor de olie uit Saudi en uit Irak naar de Middenlandse Zee en willen het schalie-gas en de schalie olie winnen voor de kust van Syrië.
Maar het leger van de VS ziet dat weer niet zitten;
news.yahoo.com/dempsey-syrian-rebels-w...
De CIA is het probleem en niet eens de minister van defensie. De USS Truman gevechtsgroep heeft zich al maanden voorbereid op een chemische strijd.
Ik ben het echter volledig met Dempsey eens.
De Neo Con's missen een paar steekjes.

Kees8374 | 21-08-13 | 12:25

Ik klik vaak, maar Nu Even Niet. Feitelijk zou het zo moeten zijn dat als moslims elkaar te lijf gaan, het probleem zichzelf op zou moeten lossen. Waar ik echter zwaar problemen mee heb, is dat een kind niet als moslim geboren wordt, maar als mens. Het grote verzieken in naam van een religie (ongeacht welke) gebeurt pas daarna. Daar kan het kind niets aan doen, en vervolgens wordt het in naam van een waandenkbeeld vergiftigd. misschien helpt het wereldwijd verbieden van alles wat niet reproduceerbaar (wetenschappelijk) bewezen is. Dus opzouten met zweefteven, homeopathie, taakstraffen en godsdiensten. Terug naar de realiteit.

JorisWorstNightmare | 21-08-13 | 12:20

@Mark Smith | 21-08-13 | 11:07
"Achmed met de pet"

Waarom moest ik meteen aan een VW Golf denken?

dlseth_ | 21-08-13 | 12:16

Zou me niks verbazen als de jihadisten er zelf achter zitten. Assad weet ook wel dat als hij gifgas inzet, de rest van de wereld zich zo maar ineens wel met het conflict zou kunnen gaan bemoeien.

harbi | 21-08-13 | 12:13

Ik heb voor deze keer de linkjes maar niet aangeklikt. Ik ga er vanuit dat de rebellen alles aangrijpen om het Westen een interventie te laten doen. Gifgas is niet iets dat je altijd kunt gebruiken. Weer, wind enz. Bij onzorgvuldig gebruik kan het zich tegen je keren. Tenzij je dus zonder aanziens des persoons het gif gebruikt voor een voor jou belangrijk doel. Dat lijkt me hier het geval. Misleiding van het Westen en de media.

Graaf van Egmont | 21-08-13 | 12:11

Trek de valse vlag maar weer van stal, hét recept om een nieuwe oorlog te starten. Het hoeft niet waar te zijn. Ze moeten het gewoon geloven, het volk. En dan doen ze gewoon mee. Het beeld van een krankzinnige dictator is al voldoende opgebouwd. Dus knallen maar! Pleur de eerste bunkerbusters met verarmd uranium maar uit de lucht. Dát is pas ziek!

wingload | 21-08-13 | 12:10

Als liegen niet had bestaan, hadden moslims het uitgevonden.

Als liegen pap was geweest hadden de moslims, dr oetker geheten

protonplof | 21-08-13 | 12:08

Assad is écht niet dom. Hij mag dan wel een geschifte Dictator zijn, maar onder zijn bewind had geen één geloof voorrang over de andere.

Dit leidde naar opstandige Moslims die naar steeds meer Sharia wetgeving verlangden (zoals nu ook in Nederland en Europa gebeurt, met Engeland als grootste voorbeeld). Waarbij Assad wetten invoerden/doordrukten die het verhinderen van deze Islamitische opstanden mogelijk maakten.

De Islamietjes zagen dit als 'onderdrukking', gingen hier mee 'het' de wereld inslingeren en gebruikten deze propaganda om een burgeroorlog te starten uit naam van 'democratie', wat uiteindelijk gewoon een greep naar een algehele islamitische heilstaat bleek te zijn. Het westen pikte dit op precies op de manier hoe de opstandelingen het willen en 'ging helpen'.

Maar even terug en de start naar burgeroorlog ontleden:
Toen de islamietjes na een paar weken van protest door kregen dat 'normale protesten' niet hielpen omdat de dictator, met meerderheid in het land die nog wel met hem eens is, zich niet laat afzetten door (toevallig alleen) moslims, begonnen ze agressieve vormen van protesten aan te nemen. (Huizen bestormen, 'anders denkenden' weg jagen/in elkaar slaan) Assad stak hier een stokje voor door het leger in te zetten om ze te laten stoppen. Hier bij zijn maar een paar doden gevallen, maar dat was kennelijk genoeg om de hele moslim bende wapens te doen oppakken en de hoofdsteden aan te vallen en elke pro-Assad persoon te doden.

Natuurlijk, sommige Moslim leiders zijn ook niet dom als het om oorlogsvoering gaat (er staat zelfs een grote sectie in de Qu'ran om een soort psychologische oorlogsvoering uit te voeren en ongelovigen/christenen voor je te laten vechten, zo heeft Mohammed, oorlog zij met hem, dat ook gedaan) en dan moet je dus ook je intenties verbergen door de vijand waar je tegen vecht 'nog' erger dan jezelf te maken.

En tot dus ver het verhaal...

Eigenlijk moeten we hier leger-wijs niet mee bemoeien. Doctoren sturen (NAAR BEIDE ZIJDEN en dan niet de fundamentalistische/terroristische opstandeling groepen) is het enige waar ik wel vóór zou stemmen.

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 12:06

Mika6101 | 21-08-13 | 12:01
Sorry dat ging over Egypte. Maar slechts ter illustratie dat de huidige 'wereld' regering met de MSM er alles aan doen om een bepaald beeld te schetsen ipv objectief verslag geven.

Mika6101 | 21-08-13 | 12:05

Veel kinderen in de videos hebben nog een goede kleur. Dat schokken is iets neurologisch. Blijkbaar werkt de ademhaling eerst nog wel ff (niet cyanose/blauw - hypoxie). Ben er van overtuigd dat het absoluut geen fake is. Zaten ook enkele videos tussen van kids die gereanimeerd werden. Zij waren bleek en hadden cyanose. Gaat op de kop verkeerd daar...

Collateral Piet | 21-08-13 | 12:05

De enige die belang bij inmenging VS hebben zijn de 'rebellen'. Assad kijkt wel lekker uit na de uitspraak van Obama 'De grens ligt bij gifgas'. Tel daarbij op dat ziekenhuizen sowieso vol zieken en halve dooien liggen, de waarheid het eerste slachtoffer in een oorlog is en voila daar is je ranzige hoax. Of die rebellen zijn echt knetteridioot van de buitencategorie. Maar dat stond al vast.

Canis Spurcus | 21-08-13 | 12:05

Het probleem schuilt 'm ook in het feit, dat er generaties lang is verlangd naar deze tijd, dat er de ruimte zou zijn om elkaar helemaal uit te moorden. Dat verklaart ook het feit, dat al die Jihad-strijders naar Syrië trekken en niet naar landen als Egypte of Tunesië.

Libertinowitz | 21-08-13 | 12:04

Hoe je het wendt of keert, de Islamitische regio, c.q. het Islamitische volk, is niet in staat de zaakjes thuis op orde te houden. Verre van dat...

Alexander de Kleine | 21-08-13 | 12:02

knuffedol | 21-08-13 | 11:54
Ben in zwaardere kost bezig. Echte literatuur. Geschreven door een ware woordenkunstenaar, Leon de Winter.
Heb het boek nog niet uit, maar ik kan je al wel vertellen dat de Joden echt lieverdjes zijn. Die hebben er helemaal niets mee te maken.

Strohond | 21-08-13 | 12:02

Ik kijk elke morgen CNN. Was enkele dagen gelden een moslim meisje van een moslim instituut die verslag deed. Zegt de verslaggeven iets in de trand van: "Het moet voor jou verschikkelijk zijn om te zien dat je landgenoten gewoon worden afgeschoten door de politie en het leger." Zegt het meisje: "Nee het waren de aanhangers van de moslimbroederschap die begonnen te schieten met wapens op de politie en het leger. We willen dat het leger en de politie ons beschermt. En dat proberen ze te doen." Je zou die kop van die verslaggever moeten zien. Over snel van onderwerp veranderen gesproken... De media bepalen een scenario en proberen dan alles daarin passend te krijgen. Het is gewoon frustrerend om te zien hoe ze zelfs zon redelijk objectief persoon, die nota bene zelf in het land woont en alles uit eerste hand meemaakt proberen te sturen. Helaas kan ik het filmpje niet vinden. wel deze: www.youtube.com/watch?v=C7mdNaHQQEI

Mika6101 | 21-08-13 | 12:01

Assad weet dat-ie onder het vergrootglas ligt, en dat de Amerikanen het gebruik van gifgas als reden zien voor een aanval op Syrië.

Lijkt me niet logisch dat hij met die wetenschap vervolgens een stel onbelangrijke burgerdoelen met sarin bestookt...

Van de 'rebellen' (lees salafistische extremisten) is bekend dat ze alle menselijke waarden opzij hebben gezet (kannibalisme, executie ongewapende tegenstanders, moord- en verkrachtingspartijen in Koerdische & christelijke dorpen). Rara, wie zou er dan gifgas gebruiken?

raskol | 21-08-13 | 12:01

Ik geloof eigenlijk niet dat Assad zo stom zou zijn om op de dag dat de inspecteurs langskomen een beperkte aanval met Sarin of dergelijks zou doen. Waarom niet een grote aanval tegen strijders als je dan toch al het risico wil lopen met inzet chemische wapens gepakt te worden gepakt.
Het is allemaal net even te "convenient".
Wat zou hij er mee willen opschieten? Dit lijkt me veel meer een actie van de "verzets" strijders die onder invloed van een buitenlandse macht zoiets doen om sympathie bij de UN en het Westen te krijgen. Je kunt er vanuit gaan dat de verzetsstrijders ook toegang hebben tot chemische wapens. Al dan niet aangeleverd vanuit het buitenland of in beslag genomen van Syrische troepen.
Maar het is wel duidelijk dat er chemische wapens gebruikt zijn lijkt mij zo.

WatZalIkErvanZeggen | 21-08-13 | 11:57

Het is een mooie lente! Oh. wacht.

Dick Luyenlomp | 21-08-13 | 11:55

Heeft hier iemand Machiavelli gelezen? Wie heeft er profijt van deze aanval? Assad laat vrijwillig de VN inspecteurs binnen, en lanceert daarna meteen een gifgasaanval die geen direct strategisch nut heeft? Hij is geen tekenfilmschurk, en hij is al helemaal niet zwakzinnig. Wie haalt er vooldeel uit bij deze aanval? De opstandelingen. Wie zit er dus achter? De opstandelingen.

knuffedol | 21-08-13 | 11:54

Takfiri (from europe) Jihadi declared to the parents of the child:

'Anyone else who dared insult the Prophet Mohammed would share his fate. Then, the shirt still wrapped around the boy’s head, the rebels shot him in the mouth and neck.

Wie zegt mij dat dit geen Nederlandse Syrieganger was die hetzelfde gedachtengoed importeert?

Ja hoor wapenembargo opheffen... van Assad weet je tenminste zeker dat ie nooit een voet in de Blauwe Moskee zal zetten. Noem dat maar islamofobisch het is gewoon bevolkingsbescherming er alles aan te doen dergelijke taferelen te willen voorkomen. Zeg maar het werk van de AIVD maar dan in het publieke debat, hetgeen veel effectiever is dan allerlei PRISM achtige geheime observaties.

Achterbak | 21-08-13 | 11:54

@martinschulz | 21-08-13 | 11:29
Zou zo maar kunnen dat de rebellen hun eigen volk vergassen in Egypte schieten ze ook hun collegae neer, en dan maar roepen dat het leger het deed.
Die gasten zijn zieker in het hoofd dan wij ons kunnen voorstellen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 11:53

Wanneer krijgen jullie het nu eens door: Assad was erg, maar zijn tegenstanders zijn nog veel en veel erger! Zie ook Egypte, enzovoorts.

huh, ian? | 21-08-13 | 11:52

Ik heb de diverse linkjes bekeken en kan me toch niet niet aan de indruk onttrekken dat het er soms nogal "geregisseerd" uitziet (positie van de slachtoffers, zgn. behandeling etc.
Ik hoop dat het zo is anders niet te bevatten wat een hel.

Maar zoals we allemaal weten : homo homini lupus est

Verwachtniks | 21-08-13 | 11:50

Rustig afwachten. Last man standing is de nieuwe koning. Graag wel teel- en bijbal verwijderen.

Joffri | 21-08-13 | 11:49

@Detlev Tarnowitz | 21-08-13 | 11:42

Chemische wapens zet je niet in, en al helemaal niet tegen burgers. Wie dit ook gedaan heeft: dit dient geen enkel doel.

Reinaert | 21-08-13 | 11:48

In het eerste filmpje komt het kleine jongetje (blauwig T-shirt) na 14 sec. in beeld, hij staat dan even voor een vrouw met een witte hoofddoek. Volgens mij is er dan niets met hem aan de hand en vraagt hij aan iemand om water op zijn witte doekje. www.youtube.com/watch?v=T-IkS3HIm6U
In het tweede filmpje is hij (na 7sec) plotseling helemaal in paniek. www.youtube.com/watch?v=de278-eftBA&am...

--neus-- | 21-08-13 | 11:48

Het zal geen parfum geweest zijn dat er gebruikt is. Wat schreeuwen ze eigenlijk, FML maar dan in het arabisch?

Jim Lovell | 21-08-13 | 11:48

Grote Joop | 21-08-13 | 11:06 | + 24
Tegel van de dag!

joyriders | 21-08-13 | 11:46

@takkeman of dan Ghadaffi die zijn eigen volk scheen uit te roeien. kuch

mvrij | 21-08-13 | 11:46

"In war, truth is the first casualty"
Aeschylus

Bush | 21-08-13 | 11:46

Als Assad zijn Syrie wil overleveren aan de rebellen en Takfiri en hobby Jihadi en dus de V.N. tot ingrijpen wil dwingen dan is dit de manier. Slechtste PR mogelijk.

Niets valt echter uit te sluiten , een wanhopige dictator of een opoffering van 'strijders' door gewetenloze Jihadis? Opgeofferde kinderen, we hebben de Jihadis gezien die een kind executeerde voor godslastering, een koffieverkoper die zijn waar niet gratis aan de heilige strijder bood.

Cynisme is geboden in oorlogsgebieden en waar politiek en religie met elkaar verweven zijn.

Achterbak | 21-08-13 | 11:46

@Fatwabuster | 21-08-13 | 11:42
Of allebei. Het wordt niet op grote schaal gebruikt en niet door Assad maar door de 'rebellen' die proberen zo gruwelijk mogelijke beelden naar buiten te brengen in de weet dat zij bij een ingrijpen weer aan de langste touwtjes trekken.

Mika6101 | 21-08-13 | 11:46

@vraagstaart | 21-08-13 | 11:32

De bullshit-detector komt goed van pas bij dit soort berichten.

Ik heb enkele video's bekeken en ik kan er ook niet echt veel van bakken, de inzet van C-wapens door Assad lijkt me in elk geval niet echt logisch in de huidige constellatie maar je weet 't natuurlijk nooit.

De waarheid komt wel een keer boven water, voor nu is het even rustig afwachten.

Reinaert | 21-08-13 | 11:45

We sturen Arnold Karskens, heeftie straks weer mooie verhalen om praatprogramma's op te vullen.

Conan de Rabarber | 21-08-13 | 11:44

@Datzegiktoch | 21-08-13 | 11:11,

Strijders kom ik hier al langer tegen. Alleen zijn ze misschien nog niet uitgezonden.
Hun blikken en gedragingen spreken boekdelen.

basweetutwel | 21-08-13 | 11:44

Uit laten razen en de nieuwe leider accepteren.

roosvrij | 21-08-13 | 11:43

Wel toevallig dat net enkele dagen geleden ze besluiten om onderzoek te doen naar gifgas. En ze nadrukkelijk vertellen niet te kijken wie maar of het gebruikt wordt. Omdat ze uit ervaring weten dat de laatste paar keren geen hond geloofde dat het Assad was die het deedt. En nu ineens dit opduikt. Die Assad is misschien een dictator maar niet gek. Die gaat heus niet zijn eigen bolwerkje om zeep helpen. Ik houdt het erop dat het 'iemand' is die Assad de schuld wil geven. Ziek om op zo een wijze je gelijk proberen te halen.

Mika6101 | 21-08-13 | 11:42

@Reinaert | 21-08-13 | 11:25
Mwa. Je 'aanhalingstekens' zeggen alles.

Detlev Tarnowitz | 21-08-13 | 11:42

Was het niet zo dat Obama een tijdje terug heeft gezegd... de grens ligt bij het gebruik van chemische wapens, dan grijpen we in....
.
Het feit dat er de laatste maanden continue 'bewijzen' worden aangeleverd van het gebruik van chemische wapens in Syrië maar dat er niet wordt ingegrepen door de USA, zou het dan niet zo kunnen zijn dat:
.
A. Er worden geen (op grote schaal) chemische wapens gebruikt
B. Er worden wel dergelijke wapens gebruikt maar niet door Assad

Wie het weet mag het zeggen.....

Fatwabuster | 21-08-13 | 11:42

De islam is ziek. Ze jagen hun eigen mensen de dood in als zogenaamde martelaars die sterven voor de 'goede' zaak. Vervolgens geven ze Assad de schuld in de hoop dat de VN ingrijpen. Zo werkt de islam. En het domme westen werkt er maar al te graag aan mee. Ik hoop dat de Russen alles tegenhouden en achter Assad blijven staan.

StijlvolRechts | 21-08-13 | 11:40

Wie niet horen wil, moet maar ruiken.

Strohond | 21-08-13 | 11:40

Niets aan doen, hier worden eeuwenoude rekeningen vereffend.

Sjaak uit Dordt | 21-08-13 | 11:39

hurenisvoorpaupers | 21-08-13 | 11:28

Als jij daar een pets in ziet, kijk je anders dan mij.

Verder is dit tuurlijk bittere ellende, maar als we het regime onderuit halen creëren we een nieuwe sharia staat waarbij de ellende van de komende jaren vele malen erger zal zijn dan de ellende van vandaag.

hethogenoorden | 21-08-13 | 11:36

@martinschulz | 21-08-13 | 11:29 | + 0 -

Bevestigd gebruik chemische wapens/gifgas:

Rebellen: 4 keer.
Assad Leger: 0 keer.

Bevestigd opgepakte mensen bij grenzen met chemische wapens/gifgas:

Rebellen: 5 keer.
Assad Leger/aanhangers: 0 keer.

Laat staan de keren en hoeveelheid dat de rebellen hebben gebruikt zonder bevestiging... Welke nieuws site hield ook alweer het nieuws vanaf Assad zijn kant 'in de gaten'?

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 11:36

Anno 2013 begint Oorlog echt een achterlijke cultuur te worden

Calihero | 21-08-13 | 11:35

voor wat propaganda mogen er best wat dode vallen . Walgelijk maar waar.

nan6896 | 21-08-13 | 11:35

Mijn moeder zei altijd: gewoon even uitzieken.

Canis Spurcus | 21-08-13 | 11:35

-weggejorist-

Kameroudste | 21-08-13 | 11:34

En nou?

Helemaal niets. De zoveelste bodemloze put waar het nooit, maar dan ook nooit beter zal worden.
Maar goed, Amerika zal zich wel vast aan het klaarstomen zijn om binnen te vallen, al dan niet met behulp van grote vrienden Engeland en Nederland.

borrelnoot | 21-08-13 | 11:33

Beetje een vooroordeel dat Assad ze gebruikt zou hebben.
De rebellen hebben al gifgas gebruikt en gezien hun daden acht ik ze in staat om het nogmaals te doen. Ook tegen eigen bevolking als dat de P.R. ten goede komt.

watergeus | 21-08-13 | 11:33

In het kader van de Moslim-Broederschap Egyptenaar die al vijf keer voor de fotografen is overleden, heb ik overigens de neiging om berichten uit die contreien met een wagonlading zout te nemen. We worden door onze eigen pers voorgelogen, al of niet uit naïviteit.

Nog afgezien van het feit dat elke dode islamitische Arabier niet in staat is om onder het schuimbekkend gebrul van "Allah Akbar" andersgelovigen de keel af te snijden, wat ik in deze pure winst vindt.

Een humanitair drama daar in Syrië, ongetwijfeld. Maar dat regelen ze maar fijn onder elkaar en ik vind dat Assad het prima doet.

vraagstaart | 21-08-13 | 11:32

@Detlev Tarnowitz | 21-08-13 | 11:20 | + 0 -
Chemische wapens zijn inhumaan.
Iemands nek doorsnijden zonder verdoving omdat hij een ander geloof heeft of helemaal geen geloof is geheel conform volgens de sharia wet en dus normaal.

Leer dat nou eens.

Tenzij de opstandelingen natuurlijk zelf chemische wapens gebruiken. Want dan mag het wat ze zijn zielig en onderdrukt ofzo.

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 11:31

De zogenaamde "rebellen" hebben al eerder een gasaanval uitgevoerd in de buurt van Turkije en zijn al gepakt met grote hoeveelheden gifgas aan de grens. Dit heeft de VN zelfs bevestigd maar hier hoor je niks meer over want in de Europese/Amerikaanse media zijn de "rebellen" lievv en zielige slachtoffers.

martinschulz | 21-08-13 | 11:29

Het wordt steeds zieker in Syrië. En dan? En dan is er koffie, lekkere koffie. Lekker weertje vandaag. Pluk de dag.

Van Duyvenbode | 21-08-13 | 11:29

@Jan6887 | 21-08-13 | 11:24
Godv... toch geklikt. Dat kan je toch niet in scène zetten, zo? Misschien is het traangas, niet direct gifgas, maar toch...

Jimmydepimmy | 21-08-13 | 11:26

@Detlev Tarnowitz | 21-08-13 | 11:20

Nope. Chemische wapens zijn geen 'gewone' wapens. Bovendien is er een leuk verdrag over dat ondertekend en geratificeerd is door vrijwel ieder beschaafd land en heel wat minder beschaafde landen: nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_chemisch... .

Dat Syrië daar niet bij hoort.... tja.

Reinaert | 21-08-13 | 11:25

... Ik ga ook niet meer kijken.. Heb zelf 3 van die monstertjes, en als ik alleen al naar die foto op Russia Today kijk projecteer ik mijn eigen kindjes daarop. Genoeg om een heel naar gevoel aan over te houden de rest van de dag. Stuisvogelgedrag? Eerder zelfbehoud..

Anne-Wil Pijpen | 21-08-13 | 11:25

De ellende met ingrijpen door de internationale gemeenschap is dat het op korte termijn wellicht een relatieve rust brengt, maar je kunt er niet eeuwig blijven. De kans is groot dat zodra men de hielen heeft gelicht de hele zaak weer opnieuw begint. Het is een duivels dilemma.

brutus68 | 21-08-13 | 11:24

*kuch*kuch*

SiSidriver | 21-08-13 | 11:23

Hier is zeker niet uit te sluiten, en wellicht waarschijnlijker dat deze wapens door de zogenaamde vrijheidsstrijders zijn gebruikt. Die hebben namelijk niet zoveel moeite met het afslachten van onschuldige burgers, zie de moordpartijen op christenen en koerden die ze uitvoeren.

Energya | 21-08-13 | 11:23

Te veel kinderen expliciet genoemd in dat verhaal.. ik zeg ook: HOAX

j0shua | 21-08-13 | 11:23

Allemaal kinderdingetjes met problemen daar te vinden. Weinig volwassenen.Zou bij toeval op onze gemoedsrust worden ingespeeld?

Mr_Pikibelly | 21-08-13 | 11:22

budget-uitvaart ?

der_Dicke | 21-08-13 | 11:22

Jimmydepimmy | 21-08-13 | 11:17 |
1. Dan kan men wel aan de gang blijven. Ik kan zo nog een heel aantal landen opnoemen die ze dan ook wel binnen kunnen vallen.
2. Dat is dan zo. Als het dan extern in plaats van intern verkeerd blijkt te gaan kan men altijd nog ingrijpen.

Mark Smith | 21-08-13 | 11:21

Waarom wordt er zo spastisch gereageerd op chemische wapens? Wapens zijn wapens zijn wapens.

Detlev Tarnowitz | 21-08-13 | 11:20

Ach gut, daar worden we met false flag de oorlog ingezogen. Burgers vs militaire industriële complex 0-1

hurenisvoorpaupers | 21-08-13 | 11:19

En nou? Een kaarsje branden. Of een twibbon. Ik denk dat ze zich daar in Syrië wel door gesteund voelen.

Cappuccino | 21-08-13 | 11:18

@Mark Smith | 21-08-13 | 11:13
Ten eerste: uit menselijke en humanitaire overwegingen.
Ten tweede: omdat die hele regio alleen maar instabieler wordt wat extreme moslim-groeperingen makkelijker in het zadel werkt.

Jimmydepimmy | 21-08-13 | 11:17

Volgens Paul Rosemoeller is dit een onderdeel van het proces. Het volk moet gewoon wat offers brengen om uiteindelijk tot een heilstaat te komen, kijk maar naar Cambodja.

eerstneukendanpraten | 21-08-13 | 11:17

Ik sla maar even over wat betreft die linkjes, weet wel wat me daar te wachten staat. Hoe ouder ik word, hoe onbegrijpelijker het verschijnsel mens voor mij begint te worden.

brutus68 | 21-08-13 | 11:15

@takkeman | 21-08-13 | 11:09
Ja, propaganda uit 2003, ingezet om een olie-interventie te kunnen starten. Maar dat neemt niet weg dat het regime van Hussein tientallen jaren eerder wel ook gewoon gifgassen in heeft gezet. Denk aan Halabja, 1988.

Jimmydepimmy | 21-08-13 | 11:14

Is dit de Moslim-cup?
Syrië versus Egypte, het lijkt wel of ze een wedstrijd houden wie de meeste shit kan veroorzaken.
Heb maar 1 linkje aangeklikt maar niet uitgekeken.
Echt heel ziek dit.

Che_cuevara | 21-08-13 | 11:13

ProAsfalt | 21-08-13 | 11:09 | + 0 -
Helemaal gelijk. De Chinezen komen als de strijd geleverd is om alle contracten voor grondstoffen binnen te slepen. Het nieuwe gevaar voor het Westen als we niet opletten..

Datzegiktoch | 21-08-13 | 11:13

Jimmydepimmy | 21-08-13 | 11:10
Waarom zou de internationale gemeenschap in moeten grijpen bij een intern conflict in een soeverein land?
Zie Irak en Afghanistan.
Ik begrijp dat gebemoei nooit zo goed.Als ze terug willen naar de steentijd, laat ze lekker.

Mark Smith | 21-08-13 | 11:13

Ik denk dat ik maar over sla, want ik heb al te veel gezien van wat mensen in de naam van Allah en zijn religie van vrede allemaal doen.

Fopspeen | 21-08-13 | 11:12

ies cultoer

Rest In Privacy | 21-08-13 | 11:12

Dat zijn dezelfde kinderen die door de rebellen worden ingezet om het leger te lijf te gaan en anderen onder aanmoediging mensen te onthoofden. Maakt het niet minder triest maar de rebbel die deze blog beheerd is geen haar beter dan het leger. Gadverdamme wat woont daar toch een antivolk. En dan te bedenken dat een deel van de strijders dadelijk gewoon naast je in de rij bij de appie staat....

Datzegiktoch | 21-08-13 | 11:11

Bent u ook zo somber? Welnee...
#WW3

First Contact | 21-08-13 | 11:11

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 11:08 Al door de Nederlanders bij de belegging van Breda.

Bokito ergo sum | 21-08-13 | 11:11

Ik voel een klusje voor onze nationale held Zimmerfrans aankomen.

Grote Joop | 21-08-13 | 11:11

Tis maar goed dat de gas- en olieprijs gekoppeld zijn, anders werd genocide wel erg goedkoop.

[[[Mad.doC]]] | 21-08-13 | 11:10

Het enige dat elke poging tot democratie in dit soort landen brengt is onrust. Wat het Westen vooral moet doen is zich nergens mee bemoeien.

Rikketiktik | 21-08-13 | 11:10

Nope. Klik veel aan, maar dit laat ik schieten. Zeker omdat ik er vanuit ga dat het inderdaad allemaal echt is. Vraag me hard af wanneer ingrijpen vanuit de internationale gemeenschap niet meer af te houden is?

Jimmydepimmy | 21-08-13 | 11:10

een onafhankelijke freelancer een body armer en gasmasker sponsoren zodat we onafhankelijke foto's ervan kunnen zien?!

Interpoolbal | 21-08-13 | 11:10

Herinnert u zich nog de berichtgevingen (lees: propaganda) uit 2003 over de massavernietigingswapens van Saddam?

takkeman | 21-08-13 | 11:09

"En nou?"

Niets.
Ingrijpen in een wespennest is geen beginnen aan. Zie Irak en Afghanistan.
Of je moet met een leger van meer dan 400.000 man gaan ingrijpen maar dat lukt niet zonder de Chinezen én zal door het land zelf en andere landen ook niet in dank worden afgenomen. Je wordt dan al snel gezien als een bezetter.
Kortom, het wordt niets.
Triest maar waar.

ProAsfalt | 21-08-13 | 11:09

Zet een zooitje moslims bij elkaar en je weet dat er rotzooi komt.

Tenzij ze natuurlijk ongelovige honden zien, dan trekken ze één lijn en weten ze nog hele andere leuke kunstjes.

Zoals hier, in Myanmar. Het verhaal dat wij niet mogen weten van de MSM omdat moslims altijd liev en onbegrepen zijn (niet voor tere zieltjes): themuslimissue.wordpress.com/2013/05/0...

vraagstaart | 21-08-13 | 11:08

Weer het bewijs dat moslims achter lopen. Gifgas werd in het Westen al tijdens de Eerste Wereldoorlog gebruikt.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 11:08

Ik wacht gewoon op het ingrijpen van de profeet van de religie van de vrede.... aangezien men daar alle vertrouwen in hem stelt, dus wie zijn wij om daar aan te twijfelen....

Fatwabuster | 21-08-13 | 11:08

Het meest kloten is dat Achmed met de pet weer het slachtoffer lijkt te zijn in plaats van Achmed met de baard.

Mark Smith | 21-08-13 | 11:07

ik sla over

Bokito ergo sum | 21-08-13 | 11:07

Zieke shit, maar die rebellen zijn ook geen lieverdjes.

Eric Blair | 21-08-13 | 11:07

Wat een ellende vandaag weer. Gelukkig is Alizée jarig. Gefeliciteerd meid!

Grote Joop | 21-08-13 | 11:06

Met al die aandacht voor Egypte was het weer hoog tijd om zich in the picture te spelen.

Godsammekraken | 21-08-13 | 11:06

Alle landen zijn beschaafd, de een wat meer dan de ander.

rara | 21-08-13 | 11:06

En nou ziet allah dat het goed is, zo rolt de pedofeet.

Parsons | 21-08-13 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken