Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Embedded in bloederige Egyptische rellen

Nou, zo ziet dat er dus uit, die vreedzame demonstraties in Egypte. Meer kogels dan in een kogelfabriek. Tja, en dan gaat zo'n jerrycan (2:29) op je hoofd natuurlijk niet helpen. Het is in ieder geval inmiddels urban warfare daar. Gelukkig heeft De Moslimbroederschap vandaag uitgeroepen tot Dag van de Woede, dat zal vast wat rust terug brengen in het nationale debat daar. Oh nee, toch niet. Geef de strijdende partijen daar wat vuur en ze vinden zelf de olie wel om er op te gooien. En dankzij smartphones en internet kunt u daar tien bloederige minuten lang even midden in gaan zitten, 'oh wat errug eigenlijk' mompelen en dan weer verder gaan met het plannen maken voor het weekend. Ook belangrijk, natuurlijk. Wilt u trouwens live meekijken met de vrijdagmiddagrellen? Kan ook. ALLAHSNACKBAR24!
Update. Al acht doden in havenstad Damietta. Kortom teringbende.
Update: Jan Eikelboom (Nieuwsuur) in Alexandrië ziet het somber in.
Wierd. Mensen springen van de brug.
Update: Politiebureau bestormd in Gharbeya. 4 doden.
Update: 32 doden (17 Morsi, 15 Politie). And counting.

Reaguursels

Inloggen

die camera geile broeder op het filmpje met dat gaatje in zijn hand, had het waarschijnlijk andersom fijner gevonden...

aar27 | 17-08-13 | 22:30

Die Call of Duty games worden ook steeds slechter, he.

Vk | 17-08-13 | 20:04

Grappig, al dat oorlogstuig is made in USA.Maakt niet uit waar de ellende is op de wereld, de US of A verdient er wel aan. Wordt hoog tijd dat dit in de US zelf gebeurt. Want wie de bal kaatst...

cneaker | 17-08-13 | 17:51

Iemand nog een livefeed? alles ligt plat .

newray | 17-08-13 | 16:59

Vijftien (15) dode politieagenten? Hoezo bij "vredelievende" betogingen?
Mogen die agenten aub terugschieten naar provocateurs? Liefst raak dan en de baardmansen er het eerste uitpikken. Want die waren er ook in Lybië en Syrië weer als de kippen bij om het vuurtje tot gigantische proporties aan te wakkeren.

bruine kikker | 17-08-13 | 12:55

Dag van de woede... hoe komen ze erop. Dat gaat nog eens een nationale 'feest' dag worden in Islamastan. Let maar op.

RegseHippie | 17-08-13 | 11:57

Klaarblijkelijk snappen die moslim lui, Actie =Reactie niet helemaal.
Als je je als een barbaar gedraagt, komt dat hard bij je terug!
We hebben hier ook nog een appeltje voor ze.

mothersfinest | 17-08-13 | 11:50

Ach ja gelukkig maar dat Islam staat voor vrede.

klarakroket | 17-08-13 | 11:36

soledad | 17-08-13 | 09:35 | + 0 -

Hoe zit dat met die 5 miljard?
Is die al overgeboekt of was het een toezegging?
Ik neem aan dat die niet direct naar de MB maar naar de Egyptische staatskas is gegaan.
Dan heeft het leger en niet de MB de beschikking daarover, tenzij het geld reeds in de tussentijd is besteed aan o.a wapentuig.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel Egyptisch 'overheidsgeld' (of dat nou van de EU komt of niet) er in de kas van aan de MB gelieerde instellingen is verdwenen.

Anijsblokje | 17-08-13 | 10:06

opvallend zag ik in het filmpje zo,n haatbaard travestiet met een witte jurk met pet op.
wat zal er op staan lala ligt in de goot
ik vraag mij af hoe het financieel geregeld is met de broeders,ze zullen wel gemeenschappelijk aan de trog zitten in de moskee,waar ze ook als accu,s opgeladen worden voor het protest tegen de ongelovigen.
onze eu weldoeners hebben enkele miljarden aan morstie
gegeven,die bezig was met het omzeep brengen van de grondwet,ten behoeve van de moslim dictatuur.
het leger gesteund door Amerika wordt beschoten en schiet terug,barack hoessein Obama,neemt de gang van zaken onder de loupe.
het land bestaat voor een derde uit fellah,s
die op het land en in de moskee op de knieen liggen.
dat willen ze zo houden

soledad | 17-08-13 | 09:35

Het enige voordeel van al deze ellende (Egypte, Syrie, Irak, Yemen. etc.) is dat het grote publiek in het Westen, dat in de afgelopen decennia geestelijk bijna terminaal is gesedateerd door de rode policor agitprop van de MSM, nu eens een keertje oog krijgt voor de ware aard van het islamisme.
Waar Islam = ellende!

Sporadus | 17-08-13 | 09:23

@Anijsblokje
Polderen is iets voor gematigde mensen, zoals Hollanders of Scandinaviers. Niet voor heethoofden als Arabieren en al helemaal niet voor salafisten. Laat ze maar begaan, mensen als Iris Kijkt trekken er nuffig hun neus bij op, maar de realiteit laat zich niet wegdrukken of wegmoraliseren.

malin | 17-08-13 | 08:13

iris kijkt | 16-08-13 | 23:26 | + 0 -

Hoezeer ik je pacifistische inslag ook waardeer, als je eerlijk bent toont de geschiedenis aan dat agressie en massamoord gewoon erg effectief zijn en polderen niet.
Op termijn ben je met een puur defensieve tactiek altijd een stap te laat en zie je je eigen belang stukje bij beetje afbrokkelen.

In een existentiele strijd zul je dus gewoon moeten vechten en geconfronteerd met een agressor van tijd tot tijd je tanden laten zien. Hoe triest die waarheid ook is.

Vraag je af waarom er momenteel amper moslims in Srebrenica wonen en amper Duitsers in Koningsberg.
Alle blauwhelmen incl. goede bedoelingen ten spijt.
En met Job Cohen in de rol van Ben-Gurion, Levi Eshkol of Golda Meir hadden de Joden in Israel hetzelfde lot ondergaan. Het was menens in de jaren '60-'70. Dat plegen we nu nog wel eens te vergeten.

Genocide werkt.
Zonder kogels vandaag, geen Kopten morgen.

Anijsblokje | 17-08-13 | 00:04

Ze bomben wel hard daar, zo zie je maar weer hoe ze alles verdraaien. i.imgur.com/OvV71bp.jpg

Robertski | 17-08-13 | 00:04

@iris kijkt | 16-08-13 | 23:42
Van harte welterusten gewenst Iris, tot de volgende keer.

Wolveshead | 16-08-13 | 23:52

@iris kijkt | 16-08-13 | 23:26
Ik vind het optreden juist heel makkelijk te begrijpen. De Egyptische journalist die jij opvoert is mij onbekend (niet raar want je noemt haar naam niet), ik kan daar dus geen zinnig woord over zeggen.


@Giskard Reventlov | 16-08-13 | 23:28
Lief he, van die verschrikkelijke Israelies!

Wolveshead | 16-08-13 | 23:46

@ wolveshead e.a - Ga nu slapen. Bedankt.

iris kijkt | 16-08-13 | 23:42

@ Wolveshead - Ik snap niet waar we niet uit zouden komen wat betreft Israel ?? Waren verder de moslimbroeders in die kampen zo fantastisch bewapend geweest, had het natuurlijk nooit zo'n grote nederlaag kunnen zijn met zoveel doden vooral aan 1 kant.. Dan nog.. zelfs als het zo geweest zou zijn, heeft een overheid anders op te treden dan op deze rucksichtloze manier, waarmee overigens het land pas goed in de ellende wordt gestort.

iris kijkt | 16-08-13 | 23:39

@ Wolveshead | 16-08-13 | 22:44 |
Bedoel je niet de Sinaï? Die heeft Israel ook eens veroverd namelijk, maar teruggegeven aan Egypte op voorwaarde dat er geen soldaten gelegerd worden.

Giskard Reventlov | 16-08-13 | 23:28

@ anijsblokje - Ik sta er te ver weg van, maar het lijkt me een stomme en fatale aanpak.Hebben ze niets van de aanpak van het Assad -regime in Syrie geleerd ? Blijkbaar niet. Allerlei moslim-idioten zitten daar inmiddels in het verzet, maar het begon wel degelijk bij het compromisloze optreden van de kliek aan de macht in Syrie.

@ kassar - Het iraanse leger deed hetzelfde in 1979 , tot het moment dat grote delen van het leger begon over te lopen naar de opstandelingen, wat inmiddels een complete volksopstand was.

@ wolveshead - Het is inderdaad niet makkelijk om het optreden van het leger te begrijpen. Hier wordt er sowieso naief over gedacht. Een Egyptische journaliste, die ik noemde, houdt het op , wat ze noemde ' the deep state', waarmee ze bedoeld de machthebbers in Egypte die zonder zichtbaar te zijn erg veel bepalen en die hun oude macht , zoals in de Mubarak -tijd, hiermee teruggrijpen.

iris kijkt | 16-08-13 | 23:26

@iris kijkt | 16-08-13 | 23:00
V.w.b. Israel, daar komen we niet uit lijkt me, dus laten we dat maar laten rusten.

V.w.b. de islam, het heeft niets te maken met een obsessie maar slechts met gezond verstand. Algehele overheersing en onderwerping is het hele doel van die ideologie. Dat verzin ik niet, dat komt uit de boeken/geschriften van die club zelf. Het is een club die Lebensraum nastreeft en daar niet eens geheimzinnig over doet. Als we zouden moeten leren van de geschiedenis is het misschien niet zo'n gek idee om daar een beetje tegengas aan te bieden.

V.w.b. de ongewapende "activisten":

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

Kijk even naar de update van 15:20 uur.


Zijn dat "activisten" naar jouw mening?

Wolveshead | 16-08-13 | 23:23

Die lui schijten peuken daar.

svdb | 16-08-13 | 23:03

Het A.D. berichtte vandaag dat Egyptenaren niet kunnen polderen, dat ze zwart-wit denken.
Dat is half goed. Er had moeten staan: moslims kunnen niet polderen. Behalve dan die ene Nederlandse polderimam.

Jan Dribbel | 16-08-13 | 23:01

@wolveshead - Islam is een geval apart, zoals ook het christendom of het communisme etc. Mee eens, maar of ik me dan aan een soort obsessie tegen de islam zou moeten overgeven ? Daarnaast is het natuurlijk hoogst onvoldoende om situaties van grote rotzooi te begrijpen, om dan te roepen : ja zie wel dat is de islam. Wat moet ik dan met veel andere rotzooi in de wereld waar geen islam te bekennen is of was.Is geen relativering, maar een vraag.

Israel is nog steeds iets wat ik niet goed kan vatten, waarom je daarover begon. Ik ben voor Israel.Maar ook Israel is een staat en een militaire macht die goede en foute beslissingen kunnen nemen. Zie overigens de discussie in Israel zelf daarover. Dus de hele Gaza in de pan hakken , is dan een beslissing, waarvan ik betwijfel of het een goed idee is, maar ik ben niet de enige. Trouwens ik ook weer zo'n als ... situatie. Ze zullen het niet doen. Hoe dat daar verder moet ? Ik weet het niet.Maar elke mentaliteit die uitloopt op schieten en schoonvegen, lijkt steeds dezelfde ellende op te leveren.Van welke kant dan ook.

Als de vice-premier van het Moslimbroederschap zou zijn geweest, dan nog geeft hij aan dat hij dit onacceptabel vind. Ben je van een bepaalde groepering wil niet automatisch zeggen dat je geen menselijke oordelen kunt hebben. Oh, een moslimbroeder zeker.. dus automatisch onzin.Hoewel ik niets met moslimbroeders heb.

iris kijkt | 16-08-13 | 23:00

De tiefus.
Die lui schijten daar echt peuken.

svdb | 16-08-13 | 22:59

@iris kijkt | 16-08-13 | 22:41
En wat zou jij van mij verwachten als ik als agent of soldaat jou, als neutrale toeschouwer, aantref in een massa van geweld? Zou je mij dan vragen of ik je alsjeblieft in veiligheid wil brengen of zou je daar niets van willen weten omdat jij geen partij wilt kiezen?

Verbeeld je overigens niets m.b.t. het Leidse Plein, als daar een menigte rondloopt waarvan er een aantal met een vuurwapen op de politie schiet zal er ook worden teruggeschoten. Sterker nog, daar hoeft niet eens een dreiging van een vuurwapen voor nodig te zijn. De directe bedreiging van eigen of andermans leven is voor de politie al genoeg om gericht te schieten. Geheel conform de geldende geweldsinstructie, dan hebben we het dus nog niet eens over een situatie waar de noodtoestand is afgekondigd.

Maar inderdaad, de afstand is er. Vandaar misschien dat jij het optreden van het leger en de politie aldaar niet kunt begrijpen.

Wolveshead | 16-08-13 | 22:58

Had het Iraanse leger maar hetzelfde gedaan in 1979!

Kassaar | 16-08-13 | 22:54

iris kijkt | 16-08-13 | 21:40 | + 1 -

De MB heeft gefraudeerd bij de verkiezingen, haar macht gigantisch misbruikt tijdens het kortdurende bewind en du moment dat Morsi afgezet werd direct aangegeven aan te zullen sturen op een burgeroorlog. Ze steken het niet eens onder stoelen of banken.

En er zijn talloze meldingen van martelingen en massagraven in de MB-kampen (mini-emiraten.)

Ik vraag me werkelijk af hoe jij denkt dat het leger gewelddadig protest van deze lui zonder machtsvertoon kan indammen. Het is geen strijd van overheid tegen demonstranten. Het is een burgeroorlog.

Anijsblokje | 16-08-13 | 22:48

@iris kijkt | 16-08-13 | 22:24
Ik denk dat je heel goed ergens tegen kunt zijn, helemaal als het niet om een uniek verschijnsel gaat en niemand (behalve diegenen die in de Arabische Lente geloofden) heeft het idee dat het hier om een uniek verschijnsel gaat als het de islamitische wereld betreft. Dat zou na alle voorbeelden uit de verre en recente geschiedenis ook nogal vreemd en naief zijn. De islam is in mijn ogen dus wel degelijk een geval apart en het is voor mij niet verrassend dat de "lente" aldaar zo verloopt als zij doet.

V.w.b. Israel zal ik de vraag duidelijker stellen; vindt jij dat Israel recht heeft op het grondgebied dat zij destijds hebben gewonnen op hun tegenstanders in de oorlogen die zij na 1945 hebben gevoerd?
Als Israel morgen besluit dat ze de raketaanvallen zat zijn en de Gazastrook volledig overlopen, mogen zij dat hele grondgebied dan houden?

V.w.b. mijn bewering aangaande het lidmaatschap van de afgetreden Vice premier van het moslimbroederschap, die bewering neem ik terug aangezien ik hem niet kan staven. Mijn excuus daarvoor.

Wolveshead | 16-08-13 | 22:44

@wolveshead - Die visioenen van verraad war men maar onvermoede aanwezigen door de kop schiet ? Ik twijfel daaraan. En aan welke kant ik zelf te vinden zou zijn ? Ik las vandaag een interview met een Egyptische journaliste in de Volkskrant waarin ze aangaf dat zij en een aantal anderen, meest hoogopgeleid neem ik aan, zowel tegen het leger-ingrijpen zijn als tegen de Moslim Broederschap. Lekker makkelijk zou je zeggen. Maar dat is het niet. Ze wordt nu van beide kanten bedreigd.Het idee dat je voor een van beide kanten zou moeten kiezen,wijst ze af en ze noemde wat geestverwanten die zich hebben verenigd onder de naam " Het Derde Plein" . Naast dus het Tahirplein en nog een ander plein met een politieke betekenis. Hier hebben we het Leidseplein en er staan M.E busjes om mogelijk uitgaansgeweld de kop in te drukken, na een avondje stappen en drinken. Wat een afstand, waarschijnlijk ook dezelfde afstand in begrip van de situatie en het verschil.

iris kijkt | 16-08-13 | 22:41

@ wolveshead - ja, zo gaat het nu eenmaal in de geschiedenis, moeten we evengoed ergens voor of tegen zijn, maar niet alsof het plotseling om een uniek verschijnsel gaat. Ecxonomisch en religieus imperialisme is van alle tijden en is nog steeds gaande. Net doen of de islam een geval apart is, is een beetje onzin. Ik heb overigens niets met de islam.Hoezo denk ik daar in het geva van Israel anders over ? Ik ben niet tegen israel, heb wel de nodige kritiek op hoe ze opereren politiek en militair gezien, maar er zijn ook Israeli's die dat hebben.

iris kijkt | 16-08-13 | 22:24

Timboland | 16-08-13 | 20:57 | + 0 -

Ik vrees dat er weinig autochtoon DNA uit de tijd der farao's meer in deze bevolking te vinden is.
Als een regio veel passanten heeft gekend, dan is het wel de strook van Egypte via Syrie tot Bagdad.

Vergis je overigens niet: de Egyptenaren die jij voor ogen hebt waren veel heterogener dan je denkt. Ramses II was een roomblanke vent met rood haar, maar er zijn ook zwarte farao's geweest.

Maar met de constante influx van Grieken, Romeinen, Perzen, Saoedi's (Omar, Omajjaden) Irakezen (Haroen Ar-Rasjid), Koerden (Saladin), Ottomanen en wat Fransen/Britten zal het originele DNA wel wat verwaterd zijn.

Anijsblokje | 16-08-13 | 22:24

@iris kijkt | 16-08-13 | 22:05
Ja, er is een opdracht gegeven om te schieten. Te schieten op gewapende "activisten" die duidelijk te kennen geven agenten en soldaten naar het leven te staan middels gebruik van o.a vuurwapens, molotovcocktails etc.
De Vice-premier is zelf lid van de moslimbroederschap, zijn aftreden zegt mij dus verder niet zo veel. Ik heb hem in elk geval niet zo'n "fantastisch" gebaar zien maken toen zijn club de Kopten te lijf ging (en dat is niet bepaald iets van de laatste dagen).
Inderdaad is het niet onvermijdelijk om deze mate van repressief geweld in te zetten, dat is een keuze. Een keuze die ik heel begrijpelijk vindt in dit geval.
Je hebt in elk geval goed ingeschat aan welke kant jij mij terug zou vinden indien een dergelijke situatie zich hier voor zou doen, waar ingrijpen noodzakelijk is om moslimfundamentalisten te stoppen. Mocht jij dan naast mij staan zou je mij waarschijnlijk dankbaar zijn als ik een kogel door de kop zou schieten van een "activist" die jouw in het vizier had of op het punt stond je middels een molotovcocktail in brand te steken. Of zou jij dan liever hebben dat ik hem zijn gang liet gaan om vervolgens mijn best te doen hem aan te houden?
Of, en dat lijkt mij inmiddels helemaal niet vergezocht, zou ik jou tegenover me hebben als "activist"?

Wolveshead | 16-08-13 | 22:21

@ Wolveshead - Er is gewoon duidelijk opdracht gegeven om te schieten. Punt. Dat had ook anders gekund en had anders gemoeten. Overigens was dat ook het standpunt van de vice-premier die daarom is afgetreden, dus ga nu niet doen alsof het ' onvermijdelijk' was. Dan weet ik wel waar ik je terug zou vinden als je het zelf eens voor het zeggen had, overigens idem dito het merendeel hier van degenen die reageren.Gezien de heftigheid van de uitlatingen en gezien de huidige sociale positie van de meeste reageerders zou het trouwens niet onmogelijk zijn dat je ze terug zou vinden als de stenengooiers, als ze daar geboren waren. Maar ja, als .. als.. schiet verder ook niet op.

iris kijkt | 16-08-13 | 22:05

@iris kijkt | 16-08-13 | 21:45
Ik haal dat uit jouw eigen plemp: iris kijkt | 16-08-13 | 21:34
Ik maak daar uit op dat men niet mag zeuren over de veroveringen van christelijke landen en gebieden die in naam van de islam hebben plaatsgevonden, want er hebben ook andere veroveringen plaatsgehad, zo gaat het nu eenmaal in de geschiedenis (is dat overigens niet ook een vorm van jij-bakken, je weet wel, waar jij zo op tegen bent).
Ik ben dat eigenlijk wel met je eens, zo is het altijd gegaan. Maar ik had wel een vermoeden dat jij daar in het geval van Israel mogelijk anders over zou denken, ik ben niet bedrogen uitgekomen.

Wolveshead | 16-08-13 | 22:01

iris kijkt | 16-08-13 | 21:34

Nou vooruit dan omdat je zo graag mensen de les leest.

ISLAM is slegt.

Wat is er eigenlijk goed aan? Of mogen er geen vragen aan Juf Iris gesteld worden?

ps doe JIJ ook iets met zweepjes in je vrije tijd?

hero_of_heaven | 16-08-13 | 22:00

@iris kijkt | 16-08-13 | 21:40
Bekijk jij het eens vanuit de kant van het leger. Als jij geconfronteerd wordt met een fanatieke massa die, bij monde van hun leiders, heeft aangekondigd "een einde aan je te willen maken" ga jij dan over tot repressief optreden middels terugvuren of beperk jij je dan tot aanhoudingen en het uitdelen van bekeuringen?

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

De terdoodveroordelingen die je mij in de schoenen wenst te schuiven hebben jouw "activisten" geheel aan zichzelf te danken middels hun gekozen manier van actievoeren.

Wolveshead | 16-08-13 | 21:54

@wolveshead - Ik weet niet waaruit je opeens een standpunt van mij over Israel distilleert ? In ieder geval heeft Israel voorlopig geen vrienden meer nodig. Met dat soort toestanden in Syrie en Egypte etc. etc. , lijkt het in Israel van weeromstuit allemaal nogal mee te vallen, hoe ze zelf opereren.Waar ik overigens toch ook geen enorme fan van ben.

iris kijkt | 16-08-13 | 21:45

Blauwhelmen zijn ook aanwezig. Verder klinkt het als een oude flipperkast.

Andersom dag | 16-08-13 | 21:43

@ Wolveshead - Blijkbaar moet je aannemen dat die moslimbroeders allemaal zo gewapend rondliepen om goed te praten dat het leger er wat jou betreft wel even op kon gaan schieten ? Wat ik uit verschilende kranten heb gelezen, zoals de Telegraaf, klopt dat niet. De mensen in die kampen waren ongewapend. Voer een paar voorbeelden op van het tegendeel, dan nog is dat geen rechtvaardiging voor die terdoodveroordelingen die je hier zelf uitspreekt. Dat laatste vind ik wel het meest bedenkelijke aan je manier van denken. Elke overheid die wat voorstelt of dat wil voorstellen in deze wereld zal moeten uitgaan van het gebruik van zo minimaal geweld mogelijk. Vallen moslimactivisten kerken aan, dan moet je die kerken beschermen, wat overigens niet gebeurde, en je moet de mensen oppakken als ze het toch doen. Begin eens een beetje te denken in termen van rechtspleging, zou ik zeggen. Lijkt me geen slecht idee althans.

iris kijkt | 16-08-13 | 21:40

@iris kijkt | 16-08-13 | 21:34
Mag ik hieruit opmaken dat jij van mening bent dat Israel dus alle grond die zij tijdens de verschillende oorlogen hebben buitgemaakt op de agressors niet terug hadden hoeven geven en dat de paljastijnen (en hun aanhang) dus moeten stoppen met janken? Dan zijn we het daar in elk geval over eens.

Wolveshead | 16-08-13 | 21:39

@timboland- Misschien eens tijd om eens wat feitelijkere proberen te denken, in plaats van maar wat te roepen ? overigens is Egypte ook nog een tijd christelijk geweest, voor de verovering door de legers van de islam. Kijk !! Zie je wel !! Aghh !! De islam !! Vreselijk !! Heeft iedereen wel eens de geschiedenis van alle veroveringen door alle eeuwen bekeken, tot aan de dag van vandaag ?

God, het lijken wel kinderen hier, die van de juf geleerd hebben dat de islam echt heel slecht is en dat we daar allemaal tegen moeten zijn.En ja jongens en meisjes nu roepen : de islam is heeeeel slecht !!

Overigens ben ik geen fan van de islam.Maar ook geen fan van de onwetendheid hier, de goede niet te na gesproken.

iris kijkt | 16-08-13 | 21:34

iris kijkt | 16-08-13 | 21:12
Je moet toch iets beter kijken naar wat er daar aan de hand is, dat lijk jij perse niet te willen doen. Je zou dus eigenlijk het woordje "weg" aan je nick toe moeten voegen.
Ik heb het over het geweld door de moslimbroeders tegen de onschuldige en ongewapende Kopten om aan te geven met welk soort "activisten" men daar van doen heeft. Deze gasten schromen overigens ook niet om hun eigen mededemonstranten kapot te schieten om het leger daar vervolgens de schuld van te geven.
Het leger daar weet dat en handelt daar, zeker sinds de noodtoestand aldaar is afgekondigd (was dat je even ontgaan?), ook naar. Met het afroepen van die noodtoestand zijn alle spelregels veranderd voor het leger.
Jouw activisten hebben al aangegeven bewust vandaag de confrontatie te gaan zoeken, ze hebben daar zelfs de naam voor deze "protestdag" op aangepast.
15 Agenten en/of soldaten hebben vandaag de dood gevonden. Hoe zouden die gesneuveld zijn denk jij? Door kogels of door het gebruik van slinger danwel katapult van de "activisten"?
En nee, ik heb er inderdaad geen moeite mee dat "activisten" die met vuurwapens "actie" menen te moeten voeren worden omgelegd.

Wolveshead | 16-08-13 | 21:34

@ ris kijkt | 16-08-13 | 21:07 |
Qua zware dictaturen is er in de loop der tijd dus niet zoveel veranderd in Egypte.

Timboland | 16-08-13 | 21:15

@ljcoster | 16-08-13 | 21:02
Als er in de koran een zinsnede had gestaan die opriep om zwaarden om te smeden tot ploegscharen had jouw aanbeveling mogelijk een kleine kans van slagen gehad. Binnen de islam wordt echter eerder aangeraden ploegscharen om te smeden tot zwaarden en die aan te wenden tot alles en iedereen onder de islamitische leer is gebracht. Ze zijn het echter ook al niet onderling eens welke uitleg van die leer nu de juiste is, behalve dan dat die slechts middels jihad tot stand kan komen. Daarom zal het met de volken die die ideologie aanhangen ook nooit iets worden.

Wolveshead | 16-08-13 | 21:13

@ wolveshead - al die jij-bakken hier, waar jij ook aan meedoet. Een overheid is gehouden aan zo beperkt mogelijk geweld, dat geldt ook voor Nederland, en dat zou eens voor overheden daar moeten gelden. Aanvallen op Kopten etc. zijn volstrekt niet goed te praten, maar is geen legitimatie om er als overheid maar op los te knallen. Er hoeft maar een klein dingetje hier met jou te gebeuren, iets wat je fout doet, en je weet dat je rechten hebt en je zult je daar ook op beroepen, je hebt er omgekeerd echter geen moeite mee dat burgers maar afgeknald worden daar, blijkbaar, door diezelfde overheid.

iris kijkt | 16-08-13 | 21:12

@timboland - een zware dictatuur zoals die van de farao's vereenzelvigen met beschaving, daar gaat misschien al iets fout in je beoordeling.

iris kijkt | 16-08-13 | 21:07

@Timboland | 16-08-13 | 20:57
In de tijd van de piramides etc. had de islam zijn intrede nog niet gedaan in de wereld, laat staan daar ter plaatse. Gaat er ergens een belletje rinkelen nu?

Wolveshead | 16-08-13 | 21:07

@iris kijkt | 16-08-13 | 20:49
Misschien moet je wat beter naar die "moslimactivisten" kijken Iris! Dit zijn geen jongens die geweldloos de dialoog zoeken of vreedzaam een protestmars houden die het vergelijk met de hier gehouden Mars der Beschaving (welke trouwens ook een aanfluiting was) kan doorstaan. Deze gasten aarzelen geen seconde om diegenen die zij niet tot hun club rekenen af te slachten. Het leger treedt in mijn optiek zelfs nog enigszins terughoudend op, anders had de bodycount inmiddels wel veel hoger gelegen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel Koptische Christen dit jaar alleen al inmiddels het leven hebben gelaten door toedoen van deze "activisten" (zoals jij ze zo misplaatst omschrijft).

Wolveshead | 16-08-13 | 21:05

Moslimbroeders. Islam = vrede en liefde. Ja, die boodschap wordt wel stevig ondersteund door al die beelden.
En als het dan zo moeilijk is om met elkaar in vrede te leven, ga dan eens gewoon aan het werk. Bouw je maatschappij op, in plaats van die massaal af te breken. Dan heb die je machinegeweren en bakstenen en traangas en knuppels ook niet meer nodig.

ljcoster | 16-08-13 | 21:02

Als ik deze beelden bekijk dan vraag ik mezelf toch af hoe de algemene ontwikkeling van de Egyptenaren zo ontzettend snel achteruit is gegaan sinds de tijd dat zij nog piramides en sfinxen bouwden. Was de rest van de wereld in de tijd van de oude Egyptenaren zo achtergesteld en barbaars qua beschaving of zijn de Egyptenaren in de loop der tijd ontzettend achteruit gegaan qua beschaving? Ik vrees het laatste.

Timboland | 16-08-13 | 20:57

Of Morsi heeft zelf het spoorboekje niet goed gelezen en is op een verkeerd station uitgestapt, dat kan natuurlijk ook.

Wolveshead | 16-08-13 | 20:57

Avalon | 16-08-13 | 18:24
Ja leuk, maar de gemiddelde Egyptenaar heeft echt geen boodschap aan Wikipedia. Als je een Egyptenaar een Arabier noemt is dat vragen om problemen.

JackoN | 16-08-13 | 20:56

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij eigenlijk wel deugd doet dat de "trein van Erdogan" in het geval van Morsi trekjes van het NS-reisschema lijkt te vertonen.

Wolveshead | 16-08-13 | 20:56

Het leger is gewoon schofterig opgetreden. Als vertegenwoordiger en handhaver van de openbare orde hadden ze dit niet zo hoeven doen. Een paar van die kampen kun je ook wel onruimen zonder die honderden doden. Dat bijna iedereen hier een hekel heeft aan die moslimactivisten, verbaast me niet, maar dat men meteen helemaal voor afknallen is, verbaast me wel.Zegt ook wel genoeg eigenlijk.

iris kijkt | 16-08-13 | 20:49

Die 5 miljard EU-geefgeld is omgezet in wapens. Daar zitten we nu naar te kijken. Linkse naïviteit is onwaarschijnlijk wreed.

colonnecinco | 16-08-13 | 20:47

Dient ook nog even benoemd te worden dat de Egyptenaren met Amerikaans materieel rijden dat ooit voor een vriendenprijsje aan Mubarak is verkocht omdat Amerika hem wel een toffe peer vond.
.
Hij was de enige die al die ellende kon beheersen door boos te kijken. (en knokploegen te sturen, soit)
Maar ja, Mubarak weg, leiderschap en stabiliteit weg, en de ellende is nog lang niet voorbij.
.
0:55 Klepje gaat open op de wagen, waarna de loop van een machinegeweer naar buiten komt. Deze is gericht naar de burgers. Ben benieuwd wat het doel van deze ontdopping is.
.
Wat een teringzooi is het daar trouwens geworden zeg, na een paar weken. Het is dat ze Humvees hebben, anders had dit bijna Syrië kunnen heten.

Rittersport | 16-08-13 | 20:27

--En NL wil praten onder het genot van een kopje thee.--
ikkrijgjewel | 16-08-13 | 19:02
Nederland heeft ook een bloeiende wapenexport, hoor. Maar inderdaad, de contracten worden getekend onder het genot van een kopje Van Nelle. Waarschijnlijk zijn de regeringsvertegenwoordigers dan ook nog gekleed als Piggelmee.

dedeurs | 16-08-13 | 20:19

Karel Popper | 16-08-13 | 19:57 |

Bedoel je dat zwarte gasmasker?

Giskard Reventlov | 16-08-13 | 20:19

Ik had vandaag een splinter in mijn vinger. Ook erg!

Slappehap | 16-08-13 | 20:17

Karel Popper | 16-08-13 | 19:57 | + 0 -

Ziet er niet uit als een geweer. Heb nog even gekeken, en het is inderdaad zwart met kenmerken, maar nog steeds ziet het er niet definitief uit als een geweer. Wél ben ik ervan overtuigd dat Morsi gewapende milities heeft die nu door de straten schuimen.

Rittersport | 16-08-13 | 20:12

Mensen die stenen naar andere mensen gooien in Nederland moeten trouwens altijd aangeklaagd worden voor poging tot doodslag. Dat lijkt veel te makkelijk geaccepteerd te worden terwijl je behoorlijk doodt kan gaan als je een steen tegen je hoofd krijgt.

Giskard Reventlov | 16-08-13 | 20:11

Stel apen...

Kededian | 16-08-13 | 20:01

9 seconden in de film: de man met de rood/wit geruite bloes aan, wat heeft meneer in de hand? Een steen?

Nee. Een mitrailleur. 'Vreedzaam burgerprotest' mijn aars.

En die personen die van die brug 'springen' zijn waarschijnlijk christenen die gelyncht worden.

Karel Popper | 16-08-13 | 19:57

Wat zijn de de verschillen met een Zombie B-film eigenlijk?

implosie | 16-08-13 | 19:51

@implosie | 16-08-13 | 18:45 |

Daar neuken ze met hun onzichtbare vriend, jeweetwel een mohammedaanse kruisvaarder die het hoekje om gaat komt direct op de goede plek en krijgt daar ...

Giskard Reventlov | 16-08-13 | 19:43

Allah zag dat het goed was.

whatsnext | 16-08-13 | 19:25

De USA zal wel overwegen om wapens leveren aan die vrijheid strijders.
En NL wil praten onder het genot van een kopje thee.
ikkrijgjewel | 16-08-13 | 19:02 | + 1 -

Onderschat nooit de kracht van een kopje thee. Hoe denk je anders dat de Britten ooit éénderde van de wereld in handen hadden?

Nog even als toevoeging aan het Egypte-verhaal; de grootste winnaars zijn nog steeds de terroristische Salafeten. Die weten het hoe dan ook naar hun hand te zetten. Is het niet via het broederschap dat in de hele noordkust van Afrika politieke macht verwerft en een Pan-Arabisch ideaal nastreeft, dan is het wel via geweld en onderdrukking met deze "revolutie" als bron en voedingsbodem.

Rittersport | 16-08-13 | 19:16

-weggejorist-

roja1937 | 16-08-13 | 19:13

--Wij hebben geleerd van onze geschiedenis.--
de grote Anti | 16-08-13 | 16:05
Ironisch bedoeld, neem ik aan? Sinds die eerste oorlog in de apenkraamkamer van Afrika hebben we er enkele duizenden gevoerd en steeds zeiden we na afloop 'Nooit weer!' We zijn het leuk gaan vinden, raakten er verslaafd aan, we verpieteren als er niet ergens op deze gestolde lavabal 20 gewapende conflicten tegelijk aan de gang zijn.

dedeurs | 16-08-13 | 19:11

De USA zal wel overwegen om wapens leveren aan die vrijheid strijders.
En NL wil praten onder het genot van een kopje thee.

ikkrijgjewel | 16-08-13 | 19:02

15 dode politie-agenten vind ik erg veel in vergelijking met maar 17 dode burgers. Erg veel. Zou toch bijna denken dat Kamp Morsi ook met scherp schiet.

Rittersport | 16-08-13 | 19:00

-weggejorist-

roja1937 | 16-08-13 | 18:51

Nou maar hopen dat onze moslimvrienden hier ook gauw afreizen naar Egypte om hun broeders te steunen.

Wellicht dat nu ook begint door te dringen dat landen met dit soort bevolking met goede reden dictators aan de macht hebben. Democratie is aan dit soort lui niet besteed. Dus EU maar gauw Assad steunen in syrie nu het nog kan...

Mr Ker | 16-08-13 | 18:46

@Avalon | 16-08-13 | 18:36

Denk dan ook even aan de rokende puinhopen in hun hiernamaals, alwaar ze elkaar natuurlijk vrolijk verder te lijf gaan. (gniffel)

implosie | 16-08-13 | 18:45

@implosie | 16-08-13 | 18:30: Genieten?

Rest In Privacy | 16-08-13 | 18:36

Mooi zo. Hoe meer, hoe beter..

Kokhalsreflex | 16-08-13 | 18:34

Jeetje, als het zo door gaat zijn dadelijk alle moslims op.
Wat moeten we dan?

implosie | 16-08-13 | 18:30

Mede mogelijk gemaakt door onze vrienden van de EU, die dit feestje met 5 miljard gesponsord hebben...

Scheetzak | 16-08-13 | 18:20

@BellaBella | 16-08-13 | 17:57 | + 0 -
Moet jij niet naar dit buitenland om daar te kennis te proeven, mijn dwangmatige kennisspons met een geldingdrang. Je mag ook gewoon bikini foto's uploaden naar dumpert, vinden wij ook niet erg.

Kaas de Vies | 16-08-13 | 17:58

Ligt er aan wat er in die jerrycan zit........ jerrycan vol zand zou aardig kunnen werken.

Hobbykip | 16-08-13 | 17:58

Ik hoop dat de ene partij wint.

BellaBella | 16-08-13 | 17:57

Snap dat dan niet hè? De politie zegt dat ze met scherp gaan schieten..

Ga dan naar huis in plaats van te zeiken dat je wordt geraakt.

Analyse | 16-08-13 | 17:52

.. het leven is verdrietig in islamitische landen, dan kan je er ook net zo goed maar een einde aan maken. Dat doen ze dan ook massaal.
Prettige Mars van de Woede gewenst.

Jan Passant mk2 | 16-08-13 | 17:42

De dode aan de kant van MB of ook wel Minimal Brain, doen mij weinig , als je geen kogel wil koppen moet je dus gewoon thuis blijven.

nan6896 | 16-08-13 | 17:35

En dit alles vanwege een verzinsel. In het teken van een denkbeeldig opperwezen. Zo ziet zwakzinnigheid er anno 2013 uit. Ze doen maar.

Rest In Privacy | 16-08-13 | 17:30

Die gasten hebben het in elke zin het over 1 of andere allaa??

Geen idee wie dat is maar hij heeft vast iets te maken met al dat gedonder!!

Draaikontje | 16-08-13 | 17:20

@ KabbelendKontwater | 16-08-13 | 17:07 | + 0 -

Volgens Timmerfrans wel want de tokkievluchten naar de resorts aldaar kunnen gewoon doorgaan. Bovendien is de oorlogskas van de mb vol dankzij de 5 mrd van de EU, ze worden goed besteed.

sjipsknip | 16-08-13 | 17:14

Ze hebben de oproep gehad om te vertrekken. Maar eigenwijs als het kamelenbroederschap is, bleven ze gewoon.
Typisch mensen opofferen om bewijs materiaal te hebben voor gevoelige media.

Smalhout | 16-08-13 | 17:14

Tjonge wat zeuren die nou, dit is toch de wil van De Alwijze.

nan6896 | 16-08-13 | 17:14

Verder best een geciviliseerd land toch?

KabbelendKontwater | 16-08-13 | 17:07

De lente, een formidabel jaargetijde.

natte krant | 16-08-13 | 17:04

-weggejorist-

uit-benen | 16-08-13 | 17:02

@emoe | 16-08-13 | 15:25 |
Dus jij zou nooit "godverdomme!" roepen in zo een situatie?

Giskard Reventlov | 16-08-13 | 17:01

Goed van egypte top land! afschieten dat tuig. Toch raar dat Uncle Sam plots niets te zeggen heeft over mensenrechten. Waarom mocht al-Assad en Qadhafi niet gewoon hun rebellen neerslaan met dezelfde middelen!?

boatfolder | 16-08-13 | 16:58

@Mr. Reese | 16-08-13 | 15:15
Op het matje roepen?
Op een vrijdag?
Als ze allemaal in de haatkeet liggen?

copywriter | 16-08-13 | 16:56

tijdens het bewind van Nasser kende Egypte 21 miljoen inwoners. In 2000 67 miljoen en in 2015 zullen dit er 84 miljoen zijn. Hoewel Nasser dictatoriale trekjes vertoonde was dit land op economisch en cultureel gebied een forerunner in de Arabische wereld destijds. Echter door de immense bevolkingstoename ( Allah's zaad over Allah's akkers )zijn er nu tientallen miljoenen angry young men die in dit land geen perspectief hebben en de moslimbroeders spelen hier sluw op in. Ook zal de trek naar Europa op volle gang gaan komen.In vergelijk, Nederland telde in 1950 10 miljoen inwoners en inmiddels al weer 16.8 miljoen, o.a. ook door immigratie. België ongeveer even groot als ons land, houdt daarentegen zijn bevolking stabiel , in 1950 8 miljoen en nu 10 miljoen.Verstandig land, België.
Bron : Total population by country

Jan Boule | 16-08-13 | 16:52

Intussen staat Syrië nog in de fik, en broeit het in Indonesië.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenlan...

Al is onze planeet nog zo groot
in naam van de koran en islam
wordt zij systematisch verkloot

Sofietje aka wu wei | 16-08-13 | 16:50

Avalon | 16-08-13 | 16:08
Arabieren ? Ja, geen wonder dat ze zo pissed zijn als jij ze zo noemt. Dit is Egypte namelijk.

JackoN | 16-08-13 | 16:47

Goed idee meneer James St John Smythe. Zouden we ook met de economie moeten doen.

chagrijn2 | 16-08-13 | 16:45

Gaan we de doden nu per dag tellen?
Is het niet handiger om aan het einde van iedere week een soort van score te geven?

James St John Smythe | 16-08-13 | 16:38

Een zwarte dag voor het militair industrieel complex. Te weinig doden en te weinig kogels afgevuurd. Jongens, dat hele Egypte is niks. We moeten ons richten op China, Zuid Amerika en de rest van de wereld. Burgeroorlog is booming "Lets create one, anyplace anywere".

meneer der meneren | 16-08-13 | 16:38

Kijk ze naar voren rennen om stenen te gooien naar die pantservoertuigen, dat was wel gauw afgelopen....

Nilfisk | 16-08-13 | 16:38

Wel veel bewegend beeld maar de kwaliteit van de film laat te wensen over.
Kan videocursus voor beginners aanbevelen.
Punt 1: camera stilhouden en het beeldmateriaal laten bewegen.

ZZP-er | 16-08-13 | 16:36

CornholioNL | 16-08-13 | 16:11 | + 1 -
Als dat zou kloppen had ik wel wat anders gezegd .... Dat dan weer wel. Ben erg mild vandaag, voelt prettig. Probeer het eens.

ITEACHYOU | 16-08-13 | 16:30

Iemand enig idee waarom die idioten Morsi terug aan de macht willen hebben? Iedereen in Egypte was het er min of meer over eens dat het een totaalidioot was die alles verkloot heeft. Het is een beetje alsof wij de straat op gaan om Job Cohen aan de macht te krijgen.

Nintex | 16-08-13 | 16:29

Ik zou zeggen; open daar, met subsidie, een bh winkel. Dat is goed voor de economie en werkt derhalve rustgevend.

chagrijn2 | 16-08-13 | 16:28

pitsteen | 16-08-13 | 16:04
Vechten tegen psychisch gestoorde mensen die de dood verheerlijken, is altijd moeilijk. Maar volgens mij ageren de Egyptenaren (en de secularisten in gelijksoortige landen) in dezen voortvarend. "Wil je dood? Regelen we voor je." Dan maar een perpetuum mobile omdat er steeds nieuwe opstaan. Maar er is namelijk geen enkele andere oplossing, want die haatbaarden in leven laten betekent onherroepelijk de dood van burgers. Kijk maar naar ALgerije (of naar alle islamitische landen - gekkenhuis).
In het westen hebben we last van het 'oplossingssyndroom' betreffende de haatbaarden. Arabieren hebben dat niet - die maken zich geen illusies, en ik geef ze daar
geen ongelijk in. Zij weten namelijk precies met wie ze te maken hebben (net als de Israëliërs).

malin | 16-08-13 | 16:28

Het zou pas nieuws zijn als ze een dag van bezinning zouden afroepen.

zonder_moeite | 16-08-13 | 16:26

verdomde wilden

Blue Light | 16-08-13 | 16:26

Nou jongens, veel plezier daar in Egypte hé! Ik hoor het wel als we weer een zak met 5 miljard euro mogen brengen voor de volgende "lente".

Ruskin | 16-08-13 | 16:25

Het leger zegt... opzouten, of we schieten met scherp.
En wat doen de moslimbroeders?
Niet luisteren.
Oprukken naar overheidsgebouwen, gooien met stenen naar het leger en de politie en lekker lopen te schieten.

static.dyp.im/aJ22iP3WjO/77afab81c0480...
Als ze niet daar liepen voor de sharia, maar voor vrijheid voor iedereen, dan had ik het verschrikkelijk gevonden. Echt waar.
Nu kan het me weinig schelen.
Zo hard ben ik geworden door de gruwelijke beelden die de haatbaarden op het internet gepleurd hebben.
De MB zijn voor geweld omdat het in dat achterlijke boek van ze staat.
Nu krijgen ze een koekje van eigen deeg.

Schietmijmaarlek | 16-08-13 | 16:23

Valkyre HB | 16-08-13 | 16:19 | + 0
Dat is waar. Wij krijgen ons verdiende loon nog wel. Onze regenten en links gespuis leggen alvast de basis.

Bill Cosby | 16-08-13 | 16:23

Net op aljasje gezien, scherp betekent ook echt full metal jacket en geen dumdum .

newray | 16-08-13 | 16:22

allemaal de schuld van Israel, USA en het westen.

Valkyre HB | 16-08-13 | 16:19

Wat een "religie". Terwijl de media (vooral radio 1) er alles aan doet om de zaak te sussen ("We moeten het niet zo over de Kopten hebben. We snappen niet dat Knevel/Brink daarover begonnen" ???????) weet NL al lang beter. De wanhopige positieve instelling van de 0031 regenten wordt door niemand meer serieus genomen. En natuurlijk niet.

Kamervraag | 16-08-13 | 16:18

Slecht acteerwerk

Terpetijnzeikert | 16-08-13 | 16:17

ZKH EénOog | 16-08-13 | 15:54

Cru-Realistisch klinkt beter.

hero_of_heaven | 16-08-13 | 16:13

welk level is dit?
Die gozer ligt nog meer dan als ik op veteran speel

Ben_online NL | 16-08-13 | 16:11

@ITEACHYOU | 16-08-13 | 16:04

Die reactie wilde je toch ? Dan kun je hem krijgen ook, ik ben de moeilijkste niet.

CornholioNL | 16-08-13 | 16:11

Ik mompel helemaal niet ' o wat ereug!' I just don't give a fuck

San Paulo | 16-08-13 | 16:11

@de grote Anti|16-08-13|16:05|
Hopelijk hebben we iets geleerd van onze geschiedenis, maar soms twijfel ik wel eens.

pitsteen | 16-08-13 | 16:09

Arabieren zijn licht ontvlambaar én voelen zich altijd slachtoffer. Het zit in de aard. Met een dictatuur kan je dit soort gevoelens nog de kop indrukken. Geef je deze mensen een klein beetje ruimte, dan is het hek van de dam. En kunnen we weer een streepje zetten achter het aantal burgeroorlogen.

Rest In Privacy | 16-08-13 | 16:08

@Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:27
Heb je gelijk in.

Kees Maf | 16-08-13 | 16:08

Wc-kip | 16-08-13 | 16:03

Weinig zin in, ik hou niet zo van zand tussen mn eten.

Wat zou je dan willen lezen van mij, ow,ow wat zielig en mijn innige deelneming?

Van mij mogen landen met dat soort mensen definitief uit de grote Bosatlas verdwijnen.

hero_of_heaven | 16-08-13 | 16:08

/land der naïeve dwazen/ Is dit niet in scene gezet? /land der naïeve dwazen/

Bill Cosby | 16-08-13 | 16:06

hoe meer morsi barbaar broeders ze overhoop schieten hoe beter voor deze wereld.

braadlap | 16-08-13 | 16:05

@pitsteen | 16-08-13 | 15:56
Welnee, de machtige NAVO landen leunen lekker achterover, maakt niet uit hoeveel deze rebellen hopen op amerikaanse GI's die de boel komen redden.
Als het echt uit de hand loopt merken zij dat wel, maar denk je nu echt dat het westen zich wwIII in laat slepen door dit soort landen? Wij hebben geleerd van onze geschiedenis.

de grote Anti | 16-08-13 | 16:05


CornholioNL | 16-08-13 | 16:01 | + 0 -
Ik hoop voor u dat u dit niet meent

ITEACHYOU | 16-08-13 | 16:04

@GS
Ik had wel een topic verwacht over de uitspraak in de rechtzaak kontenbonkers united vs. de Jonge.

Anijsblokje | 16-08-13 | 16:04

@malin|16-08-13|15:56|+1
Uw redenering is goed te volgen. Punt is, dat nadat de haatbaarden eventueel zijn uitgeschakeld, er andere baarden aan de macht komen, en de geschiedenis herhaalt zich dan daar. Allereerst moet de scheiding tussen kerk en staat doorgevoerd worden en vooral ook begrepen worden. Indien niet: de Quran schrijft dan opnieuw de jihad voor.
De scheiding tussen kerk en staat maakt het mogelijk te relativeren voordat er opnieuw geschoten wordt. Het bevordert reflectie en zelfreflectie, en daaraan ontbreekt het allereerst.

pitsteen | 16-08-13 | 16:04

@ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:59

De vraag was bloedserieus.

En is totaal niet vergelijkbaar met dat aanrijdings'grapje' van je.

ZKH EénOog | 16-08-13 | 16:04

Mah. Moslims die christenen afslachten, Moslims die elkaar afslachten, moslims die alles dat beweegt afslachten. Dit nieuws ken ik al. Tijd voor de VriMiBo!

hysteria | 16-08-13 | 16:04

Best coole, sfeervolle video eigenlijk.
2 jaar geleden hoorde je steeds dat het Egyptische leger de trots van het volk was. Het kan verkeren, dunkt me. Lijken me geen doetjes, die MB lijkt me vrij kansloos...

fram | 16-08-13 | 16:04

Religie doodt...

duitse herder | 16-08-13 | 16:04

Mooi. Die ellendelingen die aan het protesteren zijn, zijn voor de terugkeer van Morsi en zijn bende van moslimbroeders, lui die de radicale verislamerisering voor ogen hebben. Onder Morsi werden kindhuwelijken goedgekeurd, werden aanvallen op niet-moslims niet of nauwelijks veroordeeld, en werd de algehele armoede alsmaar erger.
-
Go Egyptisch leger, GO! Zo veel mogelijk als jullie kunnen van die haatbaarden onder de groene (zanderige?) zoden stoppen.

FromClithuania | 16-08-13 | 16:04

Dag van de Woede? En de rest van het jaar is er tijd voor humor, satire en nuance zeker? Flikker toch op man.

Denjero | 16-08-13 | 16:03

hero_of_heaven | 16-08-13 | 15:59 |

Kan je niet ergens anders gaan lopen spamhoeren? In Syrïe/Somalië/Nigeria/Egypte ofzo?

Wc-kip | 16-08-13 | 16:03

Dag van de woede, hoe kan dat nou in een leven lang woedend.

trippert | 16-08-13 | 16:03

@ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:59

Ligt er aan welke kleur die persoon heeft.

CornholioNL | 16-08-13 | 16:01

Call of Duty: Jerrycan Warfare

Cummie de Swappert | 16-08-13 | 16:01

Oh wacht, is niet live.

Merkava | 16-08-13 | 15:59

ZKH EénOog | 16-08-13 | 15:54 | + 0 -
Vind je dit nu echt grappig of ben je echt het type dat na iemand te hebben aangereden, eerst naar de schade van zijn auto gaat kijken?

ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:59

Overigens leeft Jericanhoofd om 16:00 nog steeds.

Merkava | 16-08-13 | 15:59

Wat een gedoe weer, t is lekker weer daar, ga lekker op een terrasje zitten, neem een biertje, vertel een goeie mop en rust wat uit na een week hard werken.

Uw Verzekeringsadvis | 16-08-13 | 15:59

Uh, alla snackbar dan maar? Erg bewogen beelden weer, hebben ze daar geen steady-cam? Of zou ie Parkinson hebben? Over Parkinson gesproken, er bestaat ook een wet van P. En deze gasten zitten aan hun max. Bij de weg, die ene dooie (1.23)ligt op zo,n www.fromswedenwithlove.nl/zweedse , kunnen ze die niet gelijk aansteken ?

hero_of_heaven | 16-08-13 | 15:58

Hadden wij maar zo'n leger.

balustrade | 16-08-13 | 15:57

Hier kan ik van genieten.

ikweetdatjeditleest | 16-08-13 | 15:57

Allah ackbar! Hoor ze roepen dan. Hele land naar de typhus in de naam van god.

Merkava | 16-08-13 | 15:56

@Raduizendamateur|16-08-13|15:50|
Het heeft er alle schijn van dat WO III wel in het MO begint. Zeker als je ziet dat de Turken zich met de zaken willen bemoeien. En dat is een NAVO-land. Voor we het weten zijn we de oorlog "ingerommeld". En dàt is ons eerder overkomen!

pitsteen | 16-08-13 | 15:56

pitsteen | 16-08-13 | 15:46
Als ik het goed heb begrepen, is het recente geweld in Egypte direct gericht tegen de haatbaarden, toch?
En over het algemeen gaat men in de islamitische wereld überhaupt op die manier met die radicalen om. Alsof ze inzien dat er met die gasten geen enkel compromis is te sluiten.
Wij hebben er hier vooralsnog niet zoveel, maar wat er rondloopt, haalt bij ons ook het bloed onder de nagels vandaan. Laat staan als ze zoals in de islamitische landen hun gang (willen) gaan.

Ik denk dat er aan deze geweldsuitbarsting een diepgewortelde haat tegen die hordes Mohammed B's en Samir A's ten grondslag ligt - en daarin kan ik ze geen ongelijk geven. Islamitische haatbaarden zijn, samen met Afrikaanse zwarte rebellen, de afschuwelijkste, wreedste, akeligste onmensen van deze planeet.

malin | 16-08-13 | 15:56

@ZKH EénOog | 16-08-13 | 15:54

Nee hoor, je bent gewoon realistisch.

CornholioNL | 16-08-13 | 15:55

@LeBlanc | 16-08-13 | 15:52
helaas voor u zijn de voorraad maagden in dat land op... rest u niets anders dan uzelf te plezieren met geiten of ezels

kapitein_iglo | 16-08-13 | 15:55

@miko | 16-08-13 | 15:52

Idd, horen we ineens niets meer van...

Egypte is nu de hype... volgende week een nationale TV actie met Paul de Leeuw etc... u kent het wel.

CornholioNL | 16-08-13 | 15:55

Ben ik heel cru en gevoelloos als ik bij iedere gesneuvelde haatmeneer denk:
"Die komt niet meer hierheen, daar hoef ik niet voor te werken!"?

ZKH EénOog | 16-08-13 | 15:54

Namens de vereniging van Snackbarren maak ik bezwaar tegen de term AllahSnackbar24. Onze frikandellen komen op deze manier in een kwaad daglicht te staan.

James St John Smythe | 16-08-13 | 15:53

kan ik nog wel zonder gezeik naar een resort op vakantie daar? Geen zin om tegen die negatieve shit aan te kijken hoor, ik wil gewoon lekker bakken in de zon, neuken en zuipen...

LeBlanc | 16-08-13 | 15:52

Gebeurt er nog iets in Syrië?

miko | 16-08-13 | 15:52

Ach laat die brug toch gewoon met rust.

Pa Cartwright | 16-08-13 | 15:52

@ikmaar ja tuurlijk terug in de tijd, dat zal nevernooit gebeuren.

en daar komt bij als de world war 3 werkelijkheid wordt , moet ik het eerst zien dan geloven. want we kunnen wel speculeren en beweren dat het in het midden oosten begint, maar denk toch niet dat dat helemaal klopt

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:50

@Humpf | 16-08-13 | 15:49
Blijft omhoog gooien doet.

Humpf | 16-08-13 | 15:50

Ah.... Sneuvelende haatmeneren.

van Nazareth | 16-08-13 | 15:49

Waar Zimmerfrans om dit uit te praten?

Humpf | 16-08-13 | 15:49

ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:44
Maakt niet uit de wereld is rond. Ook als naar het westen reis kom ik in het oosten uit.

psycho_3 | 16-08-13 | 15:49

@goedverstaander
Ach ja we zien het wel

volgend jaar 6 june 2013 the longest day, we zullen zien of het werkelijkheid wordt :P

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:46

@ikmaar|16-08-13|15:34
Dit is wat Egypte betreft pas het begin. Het leger heeft weliswaar de datum van de verkiezingen bekend gemaakt, maar die simpele bekendmaking helpt niet. De MB zal alles in het werk stellen om de verkiezingen onmogelijk te maken. Het leger zal dan uitstel aankondigen, en dat is dan helemaal een reden om eens even flink los te gaan.
Het geheel is niet meer te duiden vanuit onze "westerse" sociologie en psychologie. Beter is het om terug te gaan in de tijd, en dan proberen de verklaring voor dit alles te vinden. En met terug in de tijd bedoel ik niet b.v. het Ottomaanse rijk, maar nog verder terug. Kijk naar het barbarisme dat toen woedde tussen de nomadenvolkeren onderling.
Méér dan 85 miljoen doden heeft de Islam op het daar heersende collectieve geweten. De vraag is of deze mensen nog kunnen denken met de blik voorwaarts gericht. Ik denk van niet.

pitsteen | 16-08-13 | 15:46

I could not care less.

Dick Luyenlomp | 16-08-13 | 15:46

God is weer groot in Egypte.

Expert Homo | 16-08-13 | 15:45

MEt alle respect, tuurlijk zou ik helpen als iemand gewond op de grond ligt. maar niet als er ook nog is een kogel regen afgevuurd word, dan pas ik ervoor.
eigen veiligheid gaat voor !!!

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:44

Nostradamus zei het al," de derde wereldoorlog begint in het Oosten".
luckor | 16-08-13 | 15:43 | + 0 -
Van waaruit gezien?

ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:44

ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:40 |

Moslims doen kleine bloedende meisjes met afstandbedienbare springstof omhangen en als lokaas gebruiken voor westerse soldaten met gevoelens.
Lekker laten liggen dus.

Smaalpapil | 16-08-13 | 15:44

@ Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:40 |
De moslimbroederschap bracht en brengt de economische belangen van de legertop in gevaar. Dan is geloof plotseling niet zo belangrijk meer. Mursi kreeg een iets te grote mond en schaadde daarmee de economie.

Nu zit er een nieuwe trekpop van het leger. Na de verkiezingen een andere marionet, let maar eens op. Er is er maar ééntje de baas in Egypte, wat er ook gebeurt, en dat is generaal Sisi: nl.wikipedia.org/wiki/Abdul_Fatah_al-S...


goedverstaander | 16-08-13 | 15:43

Nostradamus zei het al," de derde wereldoorlog begint in het Oosten".

luckor | 16-08-13 | 15:43

Ah, dus zo gaat het er ook in Europa uit zien wanneer de Moslimbroederschap een Hostile take-over gaat plegen.

Bedankt PvdA voor de ongelimiteerde fundamentalistenstroom!

LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 15:42

Shoarma prima , maar dan wel van kippen vlees, met alle respect schapen vlees is niet te eten.

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:42

Zijn er al dubbele paspoorten vertrokken richting Egypte,om the brotherhood of muslims te helpen in hun strijd tegen de andere moslims?

komtdatschot | 16-08-13 | 15:42

-weggejorist-

ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:40

Jongens en meisjes toch, ik zeg niet dat het je hele leven moet beheersen maar een beetje empathie kom op zeg. Een ieder van u zou een klein bloedend meisje helpen als het voor u op de grond ligt, maar ver van 't eigen bed mogen ze bij bosjes neervallen, verschrikkelijke beelden dit, waren veel Duitsers niets bij. Niks met sec moslims te maken, zo denk je ook niet over dat bloedende meisje dat voor je ligt.

ITEACHYOU | 16-08-13 | 15:40

en idd het leger van egypte verdient idd een lintje, omdat ze de vrijheid verdedigen tegen het onheil spellende -moslimbroederschap- die heel geraffineerd aan de macht was gekomen via de democratische weg, nou er zal heel wat gefraudeerd zijn, kan haast niet anders. Maar elk nuchter mens weet dat oorlog niet de oplossing is.

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:40

Ineens weet ik het, we eten shoarma vanavond, lekker solidair met de Moslimbroeders.
Morgen gauw nog even benzine hamsteren en dan bier, chips en CNN voor de fijne nuances.

Robbie van Zon | 16-08-13 | 15:39

Kouwe drukte om niets. Over duizend jaar komt dit akkefietje niet eens meer voor in de geschiedenisboeken.

Smaalpapil | 16-08-13 | 15:39

veel jonge mannen + armoede en weinig kansen = geweld

zeeman73 | 16-08-13 | 15:38

Timmerfrans schrijf ook nog dat juist de verdeeldheid onder het Egyptische volk maakt dat ze tot elkaar veroordeeld zijn. OMG!!! Wat een logica, wat een genie! ik begrijp niets van die logica. Dus als een volk minder verdeeld is dan is men minder tot elkaar veroordeeld. Snapt iemand dit? Iemand? www.pvda.nl/berichten/2013/08/Egyptisc...

GingerTed | 16-08-13 | 15:37

En weer een land om zeep geholpen door de Islam - we weten nu wel wat we in NL met zekerheid kunnen krijgen in 10-15 jaar als we ze niet snel indammen.
Snackbar van Allah | 16-08-13 | 15:14 | + 4 -
Ehhh, over 10-15 jaar? Als het aan Koeweit ligt dan zijn er over 5 jaar al zoveel moskeeën dat je geen (Rotter)dam meer ziet

KannieWaarZijn | 16-08-13 | 15:37

Fijne beelden weer uit Egypte waar de isblaam koptische christenen en passant ook even meeneemt in hun afslacht-praktijken..

Welles! Nietes! | 16-08-13 | 15:36

Ik keur het niet goed wat er gebeurd , het zal niet lang duren of de hele MO regio ploft uit 1, maar kennelijk is dat wat ze willen. maar ik begrijp het leger wel van egypte die aan de kant van de oppositie staat. En die haatbaarden zijn geen haar beter, alles wat andere doen is slecht, zonder enige besef te hebben dat wat hun doen is nog vele male slechter. en wat subsidies aangaat dat hadden ze allang stop moeten zetten, want ik durf enigs zins verband te trekken met de EU crisis en het gedoe in het Midden Oosten. het zal mij enigs sinds verbazen als dat verband niet zou kloppen.

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:36

Het is wel duidelijk dat niemand iets te maken wil hebben met die rampant religioten van de muslim brotherhood. We zien de hoewel gruwelijke, hopelijk laatste stuiptrekkingen van een achterlijke haatreligie die met gelijke munt wordt betaald nu.

ikmaar | 16-08-13 | 15:34

en de EU maar het leger veroordelen. realiteitsblinde schijnheiligen met hun hooghartige rechtsvaardigheidsgevoel.
dit is wat je krijgt als je je voor het islamistenkarretje laat spannen.
ze moeten dat leger een lintje geven, voor het verdedigen van vrijheid en recht in egypte.

zeeman73 | 16-08-13 | 15:34

Kijkt u even mee PvdA? Dit is dus wat je krijgt als moslims de macht proberen te grijpen in een seculier land. Ook al kwam Morsi langs democratische weg aan de macht, zijn doel was sharia, sharia en nog eens sharia. Hij stond dus gewoon op het punt de democratie om zeep te helpen.

Goed dat dit religieus extremisme de kop in wordt geduwd. En hopelijk laat die 51% van de Egyptenaren het de volgende keer uit hun hoofd om MB of salafisten te stemmen. Want de andere helft van dat land heeft geen zin in een terruggang naar de middeleeuwen, en wij aan de andere kant van de Middelandse Zee ook niet.

Professor Superhirn | 16-08-13 | 15:33

Timmerfrans adviseert de partijen in Egypte weer te gaan onderhandelen teneinde volgende belangen te dienen: "Alleen zo komen de toeristen en de investeerders terug, alleen zo kan de economie gaan draaien en krijgt de zeer jonge bevolking perspectief op een betere toekomst."
In die volgorde van belangen ziet onze minister dat ja, U leest het goed. www.pvda.nl/berichten/2013/08/Egyptisc...

GingerTed | 16-08-13 | 15:32

Ik boycot vanaf nu alle producten uit Egypte.

James St John Smythe | 16-08-13 | 15:31

Voor de laatste keer, oud die camera nou eens stil

één-en-al-oor | 16-08-13 | 15:30

Ja en? Wie het palmares van de gemiddelde moslim hier, bij ons, in het westen, in overweging neemt, is daar hoegenaamd niet van onder de indruk.

Tricephalus | 16-08-13 | 15:30

Die haatbaarden 'moslimsbroederschap' die roepen het geweld overzich zelf af. En ja wie wind zaait zal storm oogsten. eigen schuld !!!

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:30

Even die 5 miljard euries terugvragen die we aan de gestoorde broederschap van morsi hebben gegeven.

meneer Q | 16-08-13 | 15:28

Haha, die Jan is zo lekker droog: "Het zijn er echt honderden: mannen met grote stokken, messen en machetes. Dit ziet er niet goed uit."

Juriaan Schraamhaar | 16-08-13 | 15:27

toch apart, iedereen heeft daar maar tijd om te rellen en op pleinen te staan. wie werkt daar dan. werk= geld = eten. oh wacht wij werken voor hun en van onze belasting gaat het daar als subsidie naar toe. Dan moet je toch wat als je niet hoeft te werken. Kan je de hele dag boos zijn op elkaar en met stenen naar elkaar gooien. Is een soort trend in arabie en afrika. beide worden erg gesubsidieerd. zou er een verband zijn?

chiwing | 16-08-13 | 15:27

@Kees Maf | 16-08-13 | 15:22 | + 0 -
Ja... maar er werd duidelijk bij gezegd.

"Het moslimbroederschap richt zijn wraak op de Kopten omdat ze het leger steunen".

Dit is niet waar, dit is namelijk niet de reden waarom ze de Kopten te grazen nemen. Dit dezen ze namelijk ook hiervoor al. Dit is een gelegenheidsexcuus en de NOS neemt dit over. Sorry hoor, of ik ben gek, dat kan ook.

Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:27

@Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:24

''sarcasme modus off'' Kaas... ;+p

CornholioNL | 16-08-13 | 15:26

wat een tering bende daar... Ik doe effe niet meer mee..

Crematorium-de-Asbak | 16-08-13 | 15:25

Het heeft iets onwezenlijk, het continue roepen van allah hakbar van deze mensen tijdens het filmpje hoe gruwelijk ook de daden zijn. Heel apart en wellicht ook zo dom en daarom vrees ik dat het nooit goed komt met moslims.
Ik scheer ze helaas over één kam omdat ik zelden, of eigenlijk nooit, een veroordeling van een "verstandige" moslim hoor.

emoe | 16-08-13 | 15:25

Die Dag van de Woede is toch op 21 september.

CoffeePatch | 16-08-13 | 15:25

Haatbaarden vs eigen volk, Islam ies vrede, en gij geleuft dé ?

kneuterzak | 16-08-13 | 15:25

Wat een stelletje totaalmalloten zijn het ook. Allemaal lekker de straat op in je kringlooppolo en rotzooi naar tanks gooien. En anderzijds tanks die lukraak op rellende burgers schieten, zucht. Ik heb te doen met de normale Egyptenaar, vooral in Alexandrië woonachtig, die hier verder niet zoveel mee van doen heeft.

OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 15:25

Het is grappig, als wij een demonstratie hebben, hebben we altijd de mars van de vrede, deze lui mars van woede en haat. Ik ben zo blij dat wij dit soort mensen niet in onze samenleving hebben rondlopen en dat het kenniscentrum in Rotterdam alleen maar vrede zal tentoonspreiden aan de moslims die al bekend zijn met de islam, ofzoiets.

Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:24

The longest Day is coming soon !!!! anno 2013

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:24

@Polletje Piekhaar | 16-08-13 | 15:20
Wel, gisteren in het NOS journaal.

Kees Maf | 16-08-13 | 15:24

Des te meer onrust in het MO des te meer de fundi's op eigen bodem te doen hebben. Zelfs Polderbaarden vertrekken en masse met een enkeltje Syrië. Niet alles is per se nadelig voor ons.
Dat gezegd hebbende, het is vreselijk om te zien hoe onschuldige burgers, kinderen en ouderen hieronder te lijden hebben. Maar de realiteit lijkt op het begin van een burgeroorlog te lijken. Met... oh verrassing... religieuze fanatici aan een kant van het front. Dat kan alleen maar goed gaan. Toch, Linkse Lente Beliebers?

Not Muhammad | 16-08-13 | 15:24

Tja, het leger en politie hebben al dagen aangekondigd dat de haatbaardjes moesten op pleuren, de meerderheid van de Egyptenaren moet niets van het ''Moslimbloedenschap'' hebben, als je dan toch door gaat en vervolgens de tyfus word geschoten moet je ook niet janken... je hebt er zelf om gevraagd.

Vervolgens huilie huilie doen in de pers als het jou uit komt... wij zijn lief, wij doen niets... nee, vertel dat ook even aan de kopten/christenen in jullie land.

Het leger kan mij niet hard genoeg ingrijpen, of ze het winnen ? Vraag dat maar aan Assad maar niets doen is nog altijd erger...

CornholioNL | 16-08-13 | 15:23

Ik maak m'n plannen voor het weekend wel zonder die film te kijken. Zolang die barbaren het in de woestijn uitvechten kan ik er niet wakker van liggen, misschien lopen er in 0031 nog wat haatbaarden rond die willen gaan helpen. Ik zou zeggen paspoort inleveren en gaan. Win-win situatie.

Frietje_Oorlog | 16-08-13 | 15:23

@Dmitri Dmitrievitsj | 16-08-13 | 15:21
En monotheïsme.

rara | 16-08-13 | 15:23

Met de benzine op nog geen 30 cent per liter is het natuurlijk ook vragen om problemen.

Met Nederlandse prijzen zouden ze het zich niet kunnen veroorloven om Koptische kerken in brand te steken.

goedverstaander | 16-08-13 | 15:23

Ik heb het hele filmpje nog niet gezien, maar je hoort duidelijk dat er vanuit de moslimbroederschap (verdient geen hoofdletter) geschoten wordt. Dat weet hij keurig buiten beeld te houden...
Dr Denker | 16-08-13 | 15:19 | + 0 -

Dat alleen al is een voorbeeld van hoe beeldvorming tot stand komt. Daar zijn de moslimbroeders een kei in. Net als de palestijnen, want Hamas is nog steeds een dochterpartij van de moslimbroeders. Hoe dan ook, er zullen veel doden vallen naast de doden die al gevallen zijn, Egypte is nu in een ontketenende burgeroorlog en langzaamaan gaat de hele regio naar de tering omdat Europa een paar jaar geleden "Democratie" naar een stel bloedhonden gooide.

Rittersport | 16-08-13 | 15:23

@Polletje Piekhaar | 16-08-13 | 15:20 | + 0 -
Fascistische organisatie dat werelddominantie wil, link via Mortimerr | 16-08-13 | 14:35 | niet ok!
www.youtube.com/watch?v=0N-5uGF9eYs

Verklaart dit waarom de nieuwe Fascisten van links hier mee samenwerken?

Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:23

@Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:17
Wat is nou je punt? Gisteren, tot mijn verrassing, werd in het NOS journaal duidelijk stilgestaan bij de verslechterende positie van de kopten.

Kees Maf | 16-08-13 | 15:22

Geen enkele medelijden met deze demonstranten. Lekker oprotten, morsi maakt het land alleen maar stuk maar al deze mensen doen het uit eigenbelang. Oh ik heb de koran gelezen, het is net de bijbel maar ze gingen een iets andere richting in. Alsof het de bijbel is met heel veel woordfoutjes. De schrijvers waren vrouwenhaters, verbrand die kut koran, sloop het geloof en rot lekker op.

opzaterdagnaardeikea | 16-08-13 | 15:22

@rara | 16-08-13 | 15:16
Die was ook niet vies van een beetje revolutie.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-08-13 | 15:21

Video is gisteren al geupload.

Niettemin blijkt de MB toch niet zo vredig. Eerder woedend.

goedverstaander | 16-08-13 | 15:20

Dat de moslimbroederschap druk bezig is koptische christenen te vermoorden en hun kerken in brand te steken is kennelijk nog niet tot onze media doorgedrongen. Laat dat Egyptische leger maar rustig doorgaan met het uitroeien van dit gaaikes. En heeft iemand zich al eens verdiept in wat deze club wil bereiken? Dar wordt je ook niet echt blij van.

Polletje Piekhaar | 16-08-13 | 15:20

ach ja die beelden die van de moslim broeders , die dood waren, leefde nog toen ze in de witte laken gewikkeld werden, anders kan zo'n laken nooit door drengt zijn van bloed, want als je dood bent pompt je hart niet meer, dus het is meer dan FAKE

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:20

@ Rittersport | 16-08-13 | 15:16 | + 0 -
Ik heb het hele filmpje nog niet gezien, maar je hoort duidelijk dat er vanuit de moslimbroederschap (verdient geen hoofdletter) geschoten wordt. Dat weet hij keurig buiten beeld te houden...

Dr Denker | 16-08-13 | 15:19

Religie is ziek, en de islam is de ziekste van alle religies. Iedereen die de broederschap steunt is een collaborateur en is grossier in geweld, moord en doodslag.... En Timmermans is een vieze Dhimmi, geen woord over de aanslagen op christenen geen woord over het geweld van de moslimbroederschap.... De PVDA is pro Allah en anti ons.

StijlvolRechts | 16-08-13 | 15:19

Piramidespel!

123 je proeft het zo | 16-08-13 | 15:18

Franse Revolutie 2.0

commentator99 | 16-08-13 | 15:17

Vervelend als die onderbuik waarheid wordt.

Sadomassochristus | 16-08-13 | 15:17

@overVecht | 16-08-13 | 15:13
De pyramides zijn net zo goed beschermd als die Boeddhabeelden in Afghanistan.

rara | 16-08-13 | 15:17

Het kan aan mij liggen, maar vandaag niets in de krant gelezen of in het journaal gezien over de Kopten, gisteren wel. Dat ze gestraft werden omdat ze met het stoute leger heulde.

WTF

Die media van ons is of heel erg dom, of heel erg sluw.

Zijn er al wat meer filmpjes opgedoken van moslimbroeders die andere moslimbroeders in het achterhoofd schieten zodat ze kunnen wijzen naar het leger?

Kaas de Vies | 16-08-13 | 15:17

Leuke stream voor bij de vrijdagmiddag borrel...

CornholioNL | 16-08-13 | 15:17

Snackbar van Allah : precies weer een FEIT de islaam maakt meer kapot dan je lief is

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:17

Achnaton draait zich om in zijn graf.

rara | 16-08-13 | 15:16

Ik zeg het nog maar een keer voor de goede orde: Pallywood.

Ook het Moslimbroederschap zie ik ervoor aan om beelden te faken en zelf dingen als waarheid neer te zetten. Laatst op Dumpert nog een mooi voorbeeld van geweest.

Rittersport | 16-08-13 | 15:16

Gelukkig heeft Fransje Timmermans vandaag daadkrachtig besloten een afspraak te maken met de Egyptische ambassadeur, om even te vertellen dat hij dit 'compleet onaanvaardbaar' vindt. En meldde hij het net trots dat hij dit zelf kwalificeert als 'op het matje roepen.'

Nou nou! Hulde!

De tering.

Mr. Reese | 16-08-13 | 15:15

volgens die Moslim broeders ligt het altijd aan de ander nooit aan hun zelf, dus ja het zijn gewoon wanhopige schapen die blijven mekkeren en blaten. ze wijzen altijd naar de ander zonder eerst naar zichzelf te kijken.

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:15

Ah. De video leeft weer. In de bekijkherkansing dan maar.

Reinaert | 16-08-13 | 15:14

En weer een land om zeep geholpen door de Islam - we weten nu wel wat we in NL met zekerheid kunnen krijgen in 10-15 jaar als we ze niet snel indammen.

Snackbar van Allah | 16-08-13 | 15:14

0:50, "Pling"
Die kwam dichtbij!

Rattlehead | 16-08-13 | 15:14

Video weggeyoussouft.

Maar ondanks dat kleine ongemak kan ik me ook zonder beeld wel een voorstelling maken van hoe het er op dit moment aan toe gaat in Egypte. Gelukkig mogen we er van Zimmerfranz nog wel naar toe om ons te laven aan ijskoud opdrinkbier, lekkere wijven en laagvliegende kogels.

Reinaert | 16-08-13 | 15:14

Page not found <- wow, ziet dat er zo uit?

Latrinalia | 16-08-13 | 15:13

Ach ja die moslimbroederschap roept het deels wel overzichzelf af, maar goed ik lig er niet wakker om !!. Dat is fucking energie verspilling.

Radiozendamateur | 16-08-13 | 15:13

Eeh, ik had net de promotievideo van de PVDA bovenaan staan in het artikel. Weet niet wat ik liever zie, massaslachting of de PVDA...

Rittersport | 16-08-13 | 15:13

Als ze de piramides maar heel laten.

overVecht | 16-08-13 | 15:13

@Mr Dixit | 16-08-13 | 15:11
Iedereen probeert eerst die video te zien te krijgen.

Dmitri Dmitrievitsj | 16-08-13 | 15:12

Booslims die een dag van de woede aankondigen ... Is bij die lui niet elke dag een dag van de woede? Ze zijn altijd wel ergens kwaad over en het ligt ook nooit aan henzelf. Zielig volk!

James Lastig | 16-08-13 | 15:12

Iemand al iets gezegd over de religie van de vrede?

Mr Dixit | 16-08-13 | 15:11

Page not found

EllaRouvoet | 16-08-13 | 15:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken