Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Awww... Wim en Max keihard afgeslacht

Eerst Friso, nu gaan ook Wim en Max. Dat zijn de twee varkens van De Tostifabriek. Leuk bewustwordingsdingetje van waar uw voedsel vandaan komt. De bedenkers van De Tostifabriek verbouwen alle ingrediënten voor hun tosti zelf, inclusief ham & spek. En momenteel zijn ze het slachtproces van de varkentjes Wim en Max aan het livetweeten. Is niet zielig, is gewoon zoals dat gaat in de natuur. Het vlees dat u in de winkel koopt was immers ook ooit een bloed spuitend afgeslacht varken. En dankzij De Tostifabriek kunnen we nu een band krijgen met de ham, voordat de keel doorgesneden wordt. Soort Klokhuis, maar dan met wat meer slagaderlijke bloedingen. Ziet er toch altijd uit alsof je een handgranaat laat afgaan op een kinderboerderij. Afijn, vlees. Goed dat het er is. Want lekker met zigeunersaus. En u weet: "hoe harder de doodskrijs, hoe goddelijker de spijs." Vergeet niet ook morgen nog even in te checken bij het Twitteraccount van de tosti's, want dan gaan ze de varkens uitbenen. En aanstaande zaterdag kunt aanschuiven om ook wat van Wim en/of Max op te peuzelen.
RIPKARBONADE ripwimenmax.jpg VIDEO

Reaguursels

Inloggen

Iets met blij en dode mus..

RegseHippie | 15-08-13 | 16:34

Overigens, 'soepsidie' roeperts, het hele project is dmv crowdfunding gefinanciëerd.

Amstel | 15-08-13 | 15:51

@kriebeltjes
Nee, het beest is al dood, wat je ziet zijn stuiptrekkingen. *zucht over zoveel onwetendheid over ons dagelijks voedsel*

Amstel | 15-08-13 | 15:50

Hhmmm,vlees van max(ima),daar lust ik wel pap van.
Lex daarintegen blief ik niet.

niksneem | 15-08-13 | 15:20

Gaan ze dat beest nou levend en bij bewustzijn optakelen? Da fuck? Da's nog erger dan halalslachten!

kriebeltjes | 15-08-13 | 14:55

Bekijk die hipsterkoppen op detostifabriek. Rot op wereldverbeteraars! Goedebedoelingen zijn leuk maar bemoei je met je eigen consumptie en je eigen leven.

De hele grachtengordel zit vol met stichtingen die zich bemoeien met het leven van anderen vanuit een of andere wereldvreemde idiologie. Of het nu gaat om Jezus,veggies of groenen, het doel is allemaal het zelfde. Rot op!

Emilioot1 | 15-08-13 | 14:18

Gisteren was een boze moeder uit de buurt op de radio.
Ze zei; Oprotten met die tostifabriek, wat een onzin! Dadelijk is er een buurtbbq en moeten we de kinderen nog uitleggen dat het vlees van die beesten komt.

Deze mevrouw gaf ontzettend goed aan waarom dergelijke projecten bittere noodzaak zijn.

BerendB | 15-08-13 | 14:14

@Kaas de Vies
@Kobus Kloothamer | 15-08-13 | 11:44 | + 0 -
Nee, ik plaats eerst een comment en dan schrijft de redactie daar een artikel omheen.
Kaas de Vies | 15-08-13 | 11:45 | + 51 -
Mmmmm, de redactie is 6 minuten sneller als jouw comment..... Gisteren ook Timecop gekeken natuurlijk!

Kobus Kloothamer | 15-08-13 | 13:37

Wat een aperte onzin Quidje!
Ik heb dit werk jaren met liefde voor het vak gedaan, voordat ik door 2 alleen in geld geinterreseerde Polakken vervangen werd.
Varkens worden of door electriciteit gedood.
En stresshormonen zorgen juist voor een slechte kwaliteit vlees.
Wat er nu op die slachthuizen gebeurt laat zich raden natuurlijk.
Toen het een productieproces in een vleesfabriek werd was de lol er ook wel af.

mothersfinest | 15-08-13 | 13:30

Kijk net naar een plaatje met zo'n 42 haatbaarden met gestrekte kuiten en dan nu twee varkens. Nu nog close-up van de verzakking van Patricia Paay en ik heb het weer gehad voor vandaag

Tjemig | 15-08-13 | 13:23

@steven paul | 15-08-13 | 12:54
Ah, dingen als gaas koop je maar 1 keer in de x jaar, gereedschap gaat jaaaaren mee, potjes om voor te zaaien gebruik ik niet want lege eierdozen/jampotten v/d buren werken net zo goed, compost haal ik uit eigen tuin, mest bij de manege op de hoek etc. etc.

Amstel | 15-08-13 | 13:05

Wat een scheld karbonades hier zeg

Hedieho | 15-08-13 | 13:03

Wim en Max zijn dood.
Einde livetweet. pic.twitter.com/Mve0bK4nAS

FredFlinstone | 15-08-13 | 13:01

"Alle gekheid op een tostie."
Hoeveel subsidie is hier nou aan verbonden?

afdankert | 15-08-13 | 12:56

First Contact | 15-08-13 | 12:30 | + 1 -
Ik zeg niet dat je het niet kan doen. Doe het vooral wel. End of the day zal het mij aan me reet roesten wat jij en anderen doen.

Vooral niet goed bedoeld advies opvolgen. It's all good.

Polska | 15-08-13 | 12:56

@Amstel | 15-08-13 | 12:47
De kosten voor zaden vallen wel iets mee. Veel duurder zijn gereedschappen, stukje aardbeiendoek, potjes/potgrond om voor te zaaien, gaas om dieren uit de tuin te houden, insectengaas tegen koolvlieg en andere schadelijke insecten, mest, compost en andere zaken die er elk jaar weer bij komen kijken.

steven paul | 15-08-13 | 12:54

@Boniwee | 15-08-13 | 12:32
Mooi dat je zelf een varken hebt geslacht, dat heeft (bijna) niemand hier. Ik tot nog toe alleen kippen en konijnen, ik ken het rot-gevoel dat je er na hebt. Maar, dan weet je wél weer even waar je vlees vandaan komt, en smaakt het (mij igg) des te beter.

Amstel | 15-08-13 | 12:51

@sinar2 | 15-08-13 | 11:54
Dat geld wmb niet alleen voor eten...

Amstel | 15-08-13 | 12:48

@steven paul | 15-08-13 | 11:49 | + 1 -
Ja, ik heb een moestuin. Nee, dat kost niet veel geld, als je een deel van je groentes laat staan en zo je eigen zaad kweekt. Ja, dat kost wel een bult werk.

Amstel | 15-08-13 | 12:47

Vriendelijk verzoek afkomstig van de Sinti en Roma, kunt u Zigeunersaus vervangen door Etnischeminderhedensaus..?

K. Metjes | 15-08-13 | 12:47

@cestca | 15-08-13 | 12:32 | + 0 -
En dan is dit niet de enige site waar ik op reaguur.

Kaas de Vies | 15-08-13 | 12:45

Wanneer we de halve wereld bevolking zouden omleggen, zou de drukte om een stukje vlees er minder toe doen. Eten en gegeten worden is een stukje natuur, ons egoïstische ongecontroleerde voortplanting gedrag verneuqt het hele concept. Maar daar hoor je linkse zuigers niet over. Jammeren als er ergens een conflictje is met veel doden. Jammeren als er teveel gevreten wordt, jammeren als er te veel vervuiling is. Jammeren, jammeren en jammeren en het feitelijk probleem negeren. Gewoon het probleem bij de horens pakken, de halve wereldbevolking elimineren. Kunnen we er weer jaren onbezorgd tegenaan. Als we het niet doen, ook niet meer zeiken. Minder uitstoot, gescheiden inzamelen, etc dweilen met de kraan open (of kudt als je het benoemen). Zinloos, … uitstel van executie, de bevolking groeit door, en dat dweilen is met een dag niet meer afdoende.

No Mames | 15-08-13 | 12:41

Mmmm jammie. Het is leven is goed boven in de voedselketen.

Getson | 15-08-13 | 12:40

Varkensvlees heerlijk, gisteren nog eer bakbloedworst gekocht bij de slager. Thuis frituren heerlijk.
Maar een paardenbiefstukje op z'n tijd is ook niet te versmaden.

Benblij | 15-08-13 | 12:38

Vegetarius, oud Romeins scheldwoord voor "hij die niet kan jagen"

Cavelier | 15-08-13 | 12:37

Zolang het stukje vlees op mijn bord maar lekker smaakt, zal het mij uiteindelijk toch aan mijn reedt oxideren waar/hoe het geslacht wordt.

Wc-kip | 15-08-13 | 12:36

Leuk, de medewerkers (zie link) zien er uit als cultuur gekkies en pvda of groen links stemmers. Types anti consumptie maatschappij. Lekker anders willen doen en zijn.

www.detostifabriek.nl/team.html

Uni010 | 15-08-13 | 12:36

@Conan de Rabarber | 15-08-13 | 12:32
Eigenlijk wil ik dat ook niet weten.

Che_cuevara | 15-08-13 | 12:33

Laat een van die kunstenaars het varken afmaken met eigen handen. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Ik heb het een aantal keer gedaan en ik blijf er een enorm rotgevoel bij hebben om het varken na zien spartelen. Ook bloedworst maken gaat er niet makkelijk bij mij in. Daarmee niet gezegd dat ik er vervolgens niet van kan genieten.

Boniwee | 15-08-13 | 12:32

@Kaas de Vies | 15-08-13 | 12:19 | + 1 -

Haha, +1

Maar... Zo druk zal je het wel niet hebben, of staat je agenda vol met dingen zoals '13:00: uurtje reaguursels plempen op GS' want dan heb jij inderdaad een drukke agenda

cestca | 15-08-13 | 12:32

De meeste mensen weten ook niet wat er met hun poep gebeurd nadat ze doortrekken.

Conan de Rabarber | 15-08-13 | 12:32

Ik snap de aandacht niet.. als ik ham zou eten dan veel liever van twee van die varkens die goed verzorgd worden, dan uit de bioindustrie. Mensen die liever bioindustrie ham eten zijn of ziekelijk sadistisch naar dieren, of extreem hypocriet. En ik denk meestal dat laatste.

cabbit | 15-08-13 | 12:31

@Polska | 15-08-13 | 12:24
Doe lekker wat je zelf wilt. Ga niet je bemoeizucht aan anderen opdringen, en zeker niet aan anoniem geregistreerde reaguurders. Mijn overtuiging is dat stress (van oa opdringerig gedrag) een veel groter gevaar is voor de volksgezondheid. En reacties zoals; "Een mooie gebalanceerde week met diverse maaltijden is iets waar iedereen van opknapt. :)" geven me alleen maar meer kracht om dit weekend eens goed te gaan schransen. Spareribs en een varkenshaasje. Hmmmmm smullen.

First Contact | 15-08-13 | 12:30

En die vieze Tinkebell zich er ook weer tegenaan bemoeien. Bah wat haat ik dat mens, met haar vluchtflatbewonersgeknuffel.

Dr Denker | 15-08-13 | 12:28

Varkensvlees. Heerlijk ja.
Hmmm maar je kan er veel meer mee maken dan tosti's.
En die gasten achter @DeTostiFabriek zijn die wel helemaal zuiver op de graad?
Het zijn toch niet van die kunstgekkies hoop ik?
Vriendjes met Tinkebell enzo.
Ik ruik een subsidieluchtje...

wakkere_nederlander | 15-08-13 | 12:27

nashman | 15-08-13 | 12:22 | + 1 -
Volgende keer kun je ook gewoon zeggen dat je aandacht wil, wellicht dat iemand zo lief is om je die te geven.

Polska | 15-08-13 | 12:26

First Contact | 15-08-13 | 12:18 | + 0 -
Ik ben het met je eens dat het duur is.
Maar dat is prima, want het is gezonder om maar 2 / 3x in de week vlees te eten i.p.v. iedere dag. Wij zijn als schapen geconditioneerd door de consumptiemaatschappij om maar te kanen als malloten. Met als resultaat overgewicht, hart- en vaatziektes, slechte weerstand voor griep enzovoort.

Een mooie gebalanceerde week met diverse maaltijden is iets waar iedereen van opknapt. :)

Polska | 15-08-13 | 12:24

Weer een mooi voorbeeld van de VERWIJVING van de maatschappij, die echt nodig een halt moet worden toegeroepen.

Sunabalk | 15-08-13 | 12:24

@nashman | 15-08-13 | 12:22 | + 1 -
Je hebt nu ook mijn aandacht, wat ga je met dit privilege doen?

Kaas de Vies | 15-08-13 | 12:24

tijd voor een broodje beenham.

Linke Soep | 15-08-13 | 12:23

@Polska,

Hahahaha, je snapt mijn bedoeling niet (sukkel!).
Enfin: ik heb toch nu ook je aandacht, zo makkelijk is het nu :D.

nashman | 15-08-13 | 12:22

@cestca | 15-08-13 | 12:17 | + 0 -
Prima, maar wel even van te voren aankondigen, ik heb een drukke agenda.

Kaas de Vies | 15-08-13 | 12:19

@Polska | 15-08-13 | 12:14
Oh, gaat het nu over mij? Geloof me qua gezondheidsrisico's heb ik andere prioriteiten. Ben het er natuurlijk mee eens dat biologisch vlees veel beter smaakt, alleen het is niet (meer) te betalen. Vorige week nog 2 stukjes kipfilet 13 euro, dan maar wat vaker ingespoten kip, die er vervolgens goed van langs krijgt met de deegroller of koekenpan....

First Contact | 15-08-13 | 12:18

nashman | 15-08-13 | 12:16 | + 0 -
Man man, wat ben jij een zure zeg. En wat heb jij allemaal bijgedragen aan de maatschappij, behalve jezelf vet mesten met rommel voedsel uit de bio industrie?

Polska | 15-08-13 | 12:18

Ik voel mij vreemd genoeg een beetje belazerd door de titel...

OT, heb liever een lekker stukje rundvlees, varkensvlees heb ik niet zoveel mee. En een tosti alleen met kaas graag

cestca | 15-08-13 | 12:17

Overigens hebben die twee varkens wel toepasselijke namen. Chapeau Tostifabriek.

Polska | 15-08-13 | 12:16

Goede Ku(ns)tveganisten stunt om aandacht te krijgen voor het leed dat afslachten heet

Ten 1e:
De veggie bekkies op detostifabriek.nl/team.html het lijkt er op dat die magere bekkies nog nooit van hun leven een plakje ham hebben gegeten (Het is dat men nog nooit aan heeft kunnen tonen dat groenten ook gevoel hebben anders zouden ze hier ook nog op tegen zijn) .

Ten 2e, Ze halen niet het max rendement uit die 2 lopende hammen. Mijns inziens kunnen die beesten nog wel groter en vetter worden gemest dan die 2 biggetjes die je hier op de foto ziet twitter.com/DeTostiFabriek/status/367...

Ten 3e:
Dan ga je ook echt grootse adverteren detostifabriek.nl/index.html met de Slachtfabriek, dan weet je dat dit o.a veggies, zielige mensen die nog geen vlieg dood durven te slaan en de media aan zal trekken.

Ten 4e:
Aaaaaaaaaaaaah, Zieluuuuug!!!
Een rouwadvertentie van 2 varkens/biggetjes en het feest is compleet.

Tja zo krijg je wel genoeg aandacht voor een tijdelijk projectje.

Het lijkt de grote donorshow van BNN wel.
Ik zeg je, 1 grote HOAX!

nashman | 15-08-13 | 12:16

Er wordt een varken geslacht en opgegeten. Wat een belevenis.

Not Muhammad | 15-08-13 | 12:15

Timing is everything. Overigens doet Quit met zijn eerste zin zijn best om Samir Polak in smakeloosheid naar de kroon te steken.
Maar vooruit: ik zou wel een hapje van een dij van Max lusten.

Boerenbrandtlul | 15-08-13 | 12:14

First Contact | 15-08-13 | 12:12 | + 0 -
Het is niet lastig, wat is beter voor jou?
Een varken eten dat is volgespoten met antibiotica en andere troep en dat geen leven heeft gehad in de eerste plaats. Of een varken eten dat een OK leven heeft gehad en daarnaast veel minder of geen troep in zich heeft?

De bio-industrie is hoe je het dan ook bekijkt het slechtste alternatief, of je wilt natuurlijk gaan debatteren om het debatteren. :)

Polska | 15-08-13 | 12:14

@Polska | 15-08-13 | 12:09
Lastig. Een beest een leven in vrijheid ontnemen of een beest uit zijn lijden verlossen? Het is maar net vanuit welke invalshoek je dit wilt bekijken.

First Contact | 15-08-13 | 12:12

.. overigens valt het op dat de linksche menschen tegenwoordig wel vaker demonstratief voor het bloederige slachtwerk zijn. Misschien werd dat noodzakelijk vanwege hun progressieve dwepen met strenge heersers en een middeleeuws geloof.

Jan Passant mk2 | 15-08-13 | 12:11

Dat mensen daar tijd voor hebben zeg.

zooishettoch | 15-08-13 | 12:11

Benieuwd of scharrelvarkens vlees lekkerder is op de tosti dan kiloknaller ham. Hopelijk waren ze wel 'geholpen', diervriendelijk dan hè, want anders meurt die tosti de tent uit.

bijna_raak | 15-08-13 | 12:11

Benieuwd of scharrelvarkens vlees lekkerder is op de tosti dan kiloknaller ham. Hopelijk waren ze wel 'geholpen', diervriendelijk dan hè, want anders meurt die tosti de tent uit.

bijna_raak | 15-08-13 | 12:10

@neemjemoederindemali | 15-08-13 | 12:04
Jammer dat je zo veel moeite moet doen om je varken voor een redelijke prijs verkocht te krijgen. Zie je al duizenden twitteracties per dag?

frank87 | 15-08-13 | 12:10

Ik heb totaal geen probleem met het slachten van twee varkens die een leven hebben gehad zoals Wim en Max. Zo zou iedereen zijn vlees moeten consumeren. Het is wat duurder, maar het smaakt ook 1000000x beter dan die bio-industrie troep, waar ze de varkens met antibiotica en andere rommel volspuiten en waar de varkens geen daglicht zien, geen bewegingsruimte hebben en enkel een bestaan leven om geslacht te worden.

Common sense and a little bit of empathy is all you need.

Polska | 15-08-13 | 12:09

Het water loopt me in de mond.

Djengo123 | 15-08-13 | 12:09

@ Emilioot1 | 15-08-13 | 11:57

Nee, je hoeft er geen vegetariër door te worden, alleen wat meer bewust wat er nu allemaal komt kijken bij de tosti die je wel eens eet.

__dictatuur | 15-08-13 | 12:07

@__dictatuur | 15-08-13 | 12:03
Precies... ze willen volgens mij dat we ze gewoon weer met pijl en boog of een hakbijl te grazen nemen. In 1 enkel punt hebben ze gelijk... de vleesconsumptie kan minder. Iedere dag is niet nodig. Maar helemaal zonder is niet gezond en ook absoluut tegen onze natuur in.

harry poster | 15-08-13 | 12:07

Zij gaan plots beseffen dat een "klassiek" bio-industrie varken hartstikke lekker en gezond is, en dat iedereen dus voortdurend gelicht wordt bij de supermarkten met 3de keusvlees.

ikhaatnicknames | 15-08-13 | 12:06

@sinar2 | 15-08-13 | 11:33
Fruit wordt zelfs levend opgegeten.

frank87 | 15-08-13 | 12:05

boeiend?

Napoleon I | 15-08-13 | 12:05

Ook maar plastic schoenen kopen dan he? Want leren schoenen kan dan ook niet, evenal een leren tas.
Doe Toch maar een ossehaasje vanavond.

KannieWaarZijn | 15-08-13 | 12:05

-weggejorist-

Lichtstadfan | 15-08-13 | 12:05

HEE Kwitje Pas OP !!
ZIGEUNERSAUS mag niet meer want is discriminerend.

Mijn vriendin reageerde voor een keer zeer alert op dit nieuws met de vraag : "mag blanke vla dan wel ??"

Ze heeft een punt al kost het me moeite dat toe te geven.

Lichtstadfan | 15-08-13 | 12:05

Per dag worden er duizenden varkens geslacht, niks om je druk over te maken. Overigens hebben de meeste varkens mrsa, niet echt goed voor je gezondheid zo'n resistente bacterie in je lijf.

neemjemoederindemali | 15-08-13 | 12:04

Wat is nu precies het probleem? Dat er varkens dood gemaakt moeten worden om ham te kunnen eten? Shocking....

__dictatuur | 15-08-13 | 12:03

Godver, wat heb ik zin in een tosti. Ga er gelijk een paar maken. Heurlijk!

harry poster | 15-08-13 | 12:03

@bruine kikker | 15-08-13 | 11:51
Ik deelde een varken altijd op in 4 stukken en liet die 4 dagen gekoeld liggen voordat ik begon met uitsnijden. Het risico met te lang afhangen is dat het vet wat ranzig kan worden.

steven paul | 15-08-13 | 12:03

De reacties op Twitter zijn echt om te schuddebuiken: #eerlijkheid #vleeskomtvandieren #leerzaam. Deze mensen hebben overduidelijk vroeger nooit naar het Klokhuis of Willem Wever gekeken en hebben het besef van een biologische pinda.

WaitingLine | 15-08-13 | 12:03

Maxima is wel een lekker stukje vlees.

Watapatja | 15-08-13 | 12:02

Ach is nog niets, heb je wel eens gezien hoe een Tofu geslacht wordt?

Fook Yu | 15-08-13 | 12:02

Ik wordt hier een beetje treurig van maar ja, zo gaat het nu eenmaal.

Wie weet hebben ze er naar toe geleefd en vinden ze het een eer om deels tosti te worden.

Treurig varken | 15-08-13 | 11:57

Super! Ik krijg spontaan zin in een stukje vlees. Het is lekker in the top of the foodchain!

Maar neem dat het de bedoeling is dat we hierdoor veggie worden? Fail!

Emilioot1 | 15-08-13 | 11:57

.. zolang dit geen geniepige sluikreclame voor een decadent vegetarisch alternatief voor vlees is, dan vind ik het best.
Intussen wacht ik zelf wel tot mijn ham in een plastic pakje zit, voor ik den vleeschwaren nader. Ik sta op voldoende afstand van de natuur om geen zin in ambachtelijk gezwaai met messen & bloedspetters te hebben.

Jan Passant mk2 | 15-08-13 | 11:56

Je kunt zeggen wat je wil, maar die bioindustrie is gewoon belachelijk, ook al ben je geen linksmensch, je wil toch een goed stuk vlees op je bord. Vroeger haalden we ons vlees bij de boer, dan wist je precies welke koe je at. En die smaakte een stuk beter dan die waterflappen van de supermarkt. Ik eet liever 2 of 3 dagen per week een goed stuk vlees dan die rotzooi van de kiloknallers.

deministerpresident | 15-08-13 | 11:56

wanneer komt de frikadellen fabriek met een live verslag van het maakproces?

shim slady | 15-08-13 | 11:56

@Amstel | 15-08-13 | 11:47
Blijft de vraag waarom dat alleen voor voedsel zou moeten gelden en niet voor andere zaken.
Dit argument word namelijk alleen maar gebruikt door vegetariers die dan hopen dat iedereen afziet van vlees omdat mensen niet zouden willen slachten.

sinar2 | 15-08-13 | 11:54

Voor hoeveel gaan de hammetjes van Maxima in de aanbieding ?

taxhond | 15-08-13 | 11:53

Amstel | 15-08-13 | 11:47
Ik wil ook echt niet weten hoe mijn hagelslag aan zijn einde is gekomen.

James St John Smythe | 15-08-13 | 11:51

Steven Paul 11.41: Rundsvlees moet inderdaad ongeveer 10 dagen besterven om de rigor mortis kwijt te raken en dus zacht en mals te worden.
Varkensvlees maar 1 tot 2 dagen geloof ik. Wie weet het beter?

bruine kikker | 15-08-13 | 11:51

@Dude heb je eten | 15-08-13 | 11:45
Struisvogelpolitiek, erg herkenbaar. *pakt schep en emmer zand*

First Contact | 15-08-13 | 11:50

@steven paul | 15-08-13 | 11:49
groeNten dus.

steven paul | 15-08-13 | 11:50

@Amstel | 15-08-13 | 11:47
Iedereen een eigen moestuin? Dan heb je er zelf waarschijnlijk geen. Een eigen moestuin betekent dure groeten en een pens met werk.

steven paul | 15-08-13 | 11:49

Altijd weer dat vlees, over de kaas hoor je nooit iemand, die heeft toch ook een vader en moeder gehad?.. tsss

Strange Glue | 15-08-13 | 11:48

@Dude heb je eten | 15-08-13 | 11:45 | + 0 -
Het is confronterend, maar als je hierover loopt te zeuren en ondertussen wel bij de Lidl 'knakenham' koopt, ben je niet al te slim.

carramba | 15-08-13 | 11:47

Ik mag hopen dat dit niet hun fulltime baan is. Klinkt echt als een alternatief subsidie vretend supergaafgeweldig creatief idee.

OverdrevenGeouwehoer | 15-08-13 | 11:47

@sinar2
Dat zou helemaal geen gek idee zijn. Iedereen een eigen moestuin. De meeste mensen in onze westerse wereld zijn compleet het contact kwijt met voeding. Inderdaad, alles wórdt voor ons gemaakt, en slechts weinigen (van iig de jongere generatie) weet nog waar een tomaat groeit, een kippebout vandaan komt, hoe een brood wordt gebakken van gemalen graan en hoe die hamburger eigenlijk ontstaat... En dat vind ik in- en in-triest.

Amstel | 15-08-13 | 11:47

@Kobus Kloothamer | 15-08-13 | 11:44 | + 0 -
Nee, ik plaats eerst een comment en dan schrijft de redactie daar een artikel omheen.

Kaas de Vies | 15-08-13 | 11:45

Verdien mijn eigen kost, dus maak zelf wel uit wat ik wel en wat ik niet eet. Deze opdringerige bemoeizucht kan ons landje er ook nog wel bij hebben.

First Contact | 15-08-13 | 11:45

Is het eigenlijk niet net zo gestoord dat de meeste mensen het raar of eng vinden om een dier geslacht te zien worden of daar de weet van te hebben, als dat vele niet weten waar hun eten vandaan komt?

Dude heb je eten | 15-08-13 | 11:45

Mensen confronteren met wat dat ook al weer was, natuur en de voedselkringloop. De natuur eet elkaar, vast even wennen voor mensen in een geasfalteerde omgeving met een GL poster vh raam.

Das was anders dan de voorgesneden plakjes uit de AH2Go koeling pakken terwijl je flirt met diegene die je ook al zag bij de eenpersoonsmaaltijden.

seven | 15-08-13 | 11:44

Hoe heette dat programma op Ned 3 ook weer waar ze met "BNers" naar de slachterij gingen en daarna het beestje klaarmaakten?

dr vinyard | 15-08-13 | 11:44

Don't name it, if you're gonna kill it...

panacee | 15-08-13 | 11:44

Zeg Kaas... zit jij nou echt gewoon de hele dag te wachten op een nieuw stuk proza zodat je als een razende als eerste een comment kunt geven? Get a life

Kobus Kloothamer | 15-08-13 | 11:44

Ze hebben maar rare hobbys, die linksmensen

An-us | 15-08-13 | 11:43

@Amstel | 15-08-13 | 11:38
En waarom zou dat moeten? Waarom zou je een uitzondering maken voor vlees terwijl de rest wat je koopt ook door anderen gemaakt word?
Je zou ook kunnen stellen dat die veggiegekken dan zelf maar hun graan moeten verbouwen. Ben benieuwd hoeveel er van dan een winter overleven.

sinar2 | 15-08-13 | 11:42

Goed initiatief!
Zou goed zijn voor scholieren!

truusch | 15-08-13 | 11:42

Vandaag slachten, morgen uitbenen en dan zaterdag al opeten? Wa's da voor een varken dat niet hoeft te besterven? Het zal wel taai vlees worden, verwacht ik.

steven paul | 15-08-13 | 11:41

Ik ben dol op tosti's. En op bier natuurlijk...

Wim-Lex | 15-08-13 | 11:41

Er gaat niets boven een lekker sappig stuk(je) vlees.

ElMatadero | 15-08-13 | 11:39

Awwwww gewoon lekker opeten :P

thesquid | 15-08-13 | 11:39

Kijk, goede zaak dit. Zouden meer mensen moeten doen, het slachten van een dier zelf uitvoeren danwel bijwonen. Weten ze weer ff dat het niet uit een fabriek komt...

Amstel | 15-08-13 | 11:38

@WaitingLine
en die weer van Wouter Klootwijk in zijn Wilde Keuken, en die weer van Gordon Ramsey in The F-word, en ga zo maar door...

FleXz | 15-08-13 | 11:38

Wat moet zo'n tosti kosten €7,50?

carramba | 15-08-13 | 11:38

Mensen die weer snappen waar hun eten vandaan komt = goeie zaak!

Godsammekraken | 15-08-13 | 11:37

Het vlees van Max en Wim?

kibambam | 15-08-13 | 11:36

Nou nou wat ludiek allemaal

Ronman2k | 15-08-13 | 11:36

Zogenaamd hypocrisie bestrijden door middel van goedkoop shockeren. Het middel ondermijnt de boodschap en daarom kun je je afvragen welk doel deze mensen nu echt voor ogen hebben.

Simon de Danser | 15-08-13 | 11:36

Kwamkwammertiet?

Zoek_ook | 15-08-13 | 11:36

Tja, het schijnt dat je toch allerlei malloten nodig hebt om de wereld vol te krijgen.

Ik haal mijn ham wel bij de slager.

Che_cuevara | 15-08-13 | 11:35

Zo'n vreet ik met plezier op.

neemjemoederindemali | 15-08-13 | 11:34

Iedereen vind het nu wel zo zielig voor die varkens ... maar die arme graanhalmen worden ook zo maar vermoord !!11!!1

sinar2 | 15-08-13 | 11:33

Niet dat ik het er moeilijk mee heb, maar doe mij toch maar een anonieme tosti.

patrizio | 15-08-13 | 11:33

@Kaas de Vies
Menig Westers varken heeft anders wel de keel doorgesneden gekregen met een kromzwaaard.

Merkava | 15-08-13 | 11:33

Hoe ludiek.

brutus68 | 15-08-13 | 11:32

"De Tostifabriek kunnen we nu een band krijgen met de ham, voordat de keel doorgesneden wordt"

Neen Quid, varkens worden niet halal geslacht, gekkie.

Kaas de Vies | 15-08-13 | 11:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken