Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD'er in de Volkskrant: "Rutte, rot op!"

ruttehaha1991.jpgO hemel, het begint weer ouderwets te stinken in de wandelgangen van de VVD. Reuring, commotie, opstand! Vandaag is het woord aan Ed Sinke, ondernemer en lid van de VVD, op de opiniepagina's van het PvdAiaanse partijblad. Topdag natuurlijk dit, voor de Volkskrant. VVD'ers laten zeiken op de VVD, commenters die vrijwel direct 'neoliberalisme!11!' roepen (de economische godwin in die kringen) en meer van zulks feestelijk ontvangen beroering. Gaan we weer even ouderwets quoten: 'Mark Rutte is de boer die in een tijd van droogte wacht op regen en in de tussentijd niets doet om het land voor te bereiden op de regen, of om daarvoor alternatieven te vinden. Hij wacht op een wonder. Ondertussen houdt hij zich schuil. We zien geen leider, krijgen geen inspiratie, horen geen visie. Pas als het wonder geschiedt, zal hij weer tevoorschijn komen, lachen en joviaal iedereen op de schouders slaan.' Pijnlijk dit, pijnlijk. Kan het eigenlijk nog pijnlijker? Ja hoor: 'Dit kabinet is aantoonbaar des­tructief. Dus VVD: stop ermee, accepteer dat dit het tweede verloren kabinet is voor de partij, erken dat je de kansen die je had als grootste partij niet genomen hebt en accepteer dat je geen leider hebt. Dit kabinet moet zo snel mogelijk vallen en de VVD moet zo snel mogelijk een nieuwe leider op economisch rechts krijgen. Daarmee bedient ze niet alleen haar achterban, het is ook broodnodig voor het land.' Waarvan akte. Nou Mark. Nu nog even de Televaag eroverheen en tabee. Het waren een paar fantastische jaren. Veel meegemaakt, de Saab rijdt nog steeds en veel gelachen. Mooi. Wij doen 't licht wel uit.

Reaguursels

Inloggen

Zucht, het is dus nu al zover dat ik niet eens meer de puf heb om een vurig betoog te houden, zo verschrikkelijk moe ben ik van die Rutte en het clowneske kabinet, ik heb als ondernemer helemaal NIETS MEER te zoeken bij de VVD

Occipitaalcasibus | 16-08-13 | 00:31

Ook Rutten 's lach is niet echt...

purkpurkson | 15-08-13 | 18:18

Dahaag mark,
En vòòr je grote verdwijntruc: Ik krijg nog 1000,25 van je!

pennestront | 15-08-13 | 17:39

Binnenkort dus weer tig keer wachtgeld voor incapabele, belangverstrengelde mins en stasi's.
Ze zullen hem er wel dankbaar voor zijn.

pennestront | 15-08-13 | 17:35

Overigens: is het al bekend waar meneer Sinke in 'onderneemt'? De man schermt wel met de geuzentitel 'ondernemer' maar voor zover bekend is hij na zijn Verdonkperiode failliet verklaard als ondernemer.
Sinke, wat spook jij nou precies uit?

Amsterdamsko | 15-08-13 | 16:18

tijd voor een opsplitsing van de taken binnen de regering. laat een zaken kabinet het geld beheren en verdelen en een sociaalkabinet mag het verantwoord uitgeven. viola opgelost!

dewaarheid.nl | 15-08-13 | 16:08

Sinke, oftewel de vijand van de vijand is mijn vriend? Ik dacht het niet. Rancune en natrappen hebben nog nooit ergens toe geleid.

Amsterdamsko | 15-08-13 | 15:53

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 15-08-13 | 15:49

En morgen gaat de zon weer op en is er weer helemaal niks veranderd in dit pokkeland.

jasser | 15-08-13 | 15:08

"Mark Rutte is de boer die in een tijd van droogte wacht op regen en in de tussentijd niets doet om het land voor te bereiden op de regen, of om daarvoor alternatieven te vinden. Hij wacht op een wonder. Ondertussen houdt hij zich schuil. We zien geen leider, krijgen geen inspiratie, horen geen visie. Pas als het wonder geschiedt, zal hij weer tevoorschijn komen, lachen en joviaal iedereen op de schouders slaan."

Het is dat Mark Rutte specifiek genoemd werdt, anders wist ik echt niet welk van al die gezichten ik bij dit stukje tekst had moeten plaatsen

niemand specifiek | 15-08-13 | 14:39

En toch verdient rutte na zijn ambtstermijn dikke knaken,let maar op!!! Dan komt zoals gewoonlijk het aapje uit de mouw..
Hij zal welkom zijn in de commissariaten van: dnb,ing,shell,price waterhouse cooper,enz....
En hij zal een veelvoud van de balkenendenorm in de wacht slepen....
Geen enkele politicus gaat hier ooit iets aan veranderen,want daar is het ze juist om te doen!!

gimme a beat,rix | 15-08-13 | 14:34

Wat hebben jullie toch met Mijnheer Rutte en Mijnheer Samson, twee krachtige leiders met grote visie voor Nederland, door het VOLK gekozen met maximale stemmen.

Athalon | 15-08-13 | 14:31

@denoorman | 15-08-13 | 12:51

**... Rutte is aan de macht gekomen door kiezersbedrog.**

Gedeeltelijk is dat waar, maar kiezers met een vooruitziende blik konden al nagaan tot ongeveer 2 weken voor de verkiezingen welke kant het op zou gaan, dit was zowel voor de PvdA als de VVD.

Beide partijen hadden al min of meer uitgesloten om zowel met de PVV als met de SP in zee te gaan. Beide partijen waren de laatste week voor de verkiezingen (met dank aan de de pers, zowel de VK als de Telegraaf) de oppositie die er nog wat toe deed aan het uitschakelen en de kiezer als vee werd gestuurd naar de enige 2 opties of de VVD of de PvdA. Precies de bedoeling van beide partijen. Dit kabinet was al gevormd voordat de stemmen geteld waren. Een uitstekend stukje marketing waar 'we' met zijn allen in zijn gestonken.

Mooi voorbeeld was toen de zege van de PvdA redelijk zeker was, de wollen trui Spekman meer en meer op de achtergrond verdweem was ten slotte ook niet meer nodig omdat de SP al flink aan het zakken was, tijd voor de man in het pak Samsom meer naar de voorgrond te brengen. Rutte gaf aan de PvdA niet meer uit te sluiten toen de PVV geen serieuze bedreiging meer vormde. Een kabinet - niet links, niet rechts maar in het grijze midden - het minste risico voor stakingen, demonstraties of het vertrouwen van ondernemingen om te investeren, het beste voor het imago van Nederland als stabiel politiek landje - een soort kabinet van nationale eenheid, met de minste schade voor Wientjes.

Sumato | 15-08-13 | 14:09

@Strohond | 15-08-13 | 13:22

Naar afspraak masseren ze elkaar.

Sumato | 15-08-13 | 13:50

Na het aflikken van de vingers van zijn rechterhand heeft Rutte nu pijnlijke ballen door het hardhandig linksom masseren door Samsom.

Strohond | 15-08-13 | 13:22

Lichtstadfan | 15-08-13 | 12:12 |

Klopt!
De enige echte rechts-liberaal in onze Tweede Kamer is Geert Wilders van de PVV.
Rutte en zijn huidige policore VVD zijn niet meer dan het schandknaapje van de EUSSR en de PvdA!

Prins Pils | 15-08-13 | 13:06

De VVD had de heer Rutte tegen zichzelf moeten beschermen. Deze ongetrouwde jongeman heeft er geen idee van wat het is om bijvoorbeeld verantwoordelijkheden van een gezin te dragen. Derhalve het hebben van één of twee kinderen is zo'n verantwoordelijkheid, 24 uur per dag zeker tot hun 17e pakweg 18e jaar. Daarbij komt ook de financiële verantwoordelijkheid ,het afstand moeten doen van een subtantieel deel van je inkomen om je kind(-eren) er goed bij te laten lopen en de school en studie te betalen. De heer Rutte heeft daar geen notie van en zo'n man laten we het land besturen. Nederland is inmiddels de risée va Europa en de rest van de wereld geworden op diplomatiek en economisch terrein.

Jan Boule | 15-08-13 | 12:52

Rutte is aan de macht gekomen door kiezersbedrog. Het kabinet is een ramp, met name financieel economisch gaan we door het putje. Het duurt nog jaren om de schade te herstellen van Rutte en co. Kiezersbedrog, mijn stem krijgen ze niet meer bij de VVD.

denoorman | 15-08-13 | 12:51

@Lichtstadfan | 15-08-13 | 12:12

Geert... u bedoelt die man dat als hij strakjes weer de kans krijgt met de VVD om de tafel gaat zitten voor kabinetsbesprekingen? Nee dank u...

Sumato | 15-08-13 | 12:30

Zeker weten dat de enige vent die ooit meegeregeerd heeft nu met een vette grijns en hele dikke middelvinger rondloopt.
Rita Verdonk.

swassannuf | 15-08-13 | 12:26

Tja... voor de zoveelste keer: bedankt strategische vvd stemmers. Sociaal democratische angsthazen zijn jullie allemaal.

Lang Leve Geert.

Lichtstadfan | 15-08-13 | 12:12

@slotbert | 15-08-13 | 11:58
Het erge is nog dat je hem totaal niet ziet. Het enige wat Rutte doet is ons geld weggeven in het buitenland. Laatst nog tegen de zuidelijke landen dat hun werklozen maar naar NL moeten komen. Omdat wij hier voldoende werkgelegenheid hebben. Dit was 2 weken geleden. En in juli record aantal bedrijven failliet. Wat een waardeloze premier. Maar ik voorspel in het najaar verkiezingen.

i-Wonder | 15-08-13 | 12:08

slotbert | 15-08-13 | 11:58 | + 0

Tuig dat in een donker steegje iemand helemaal de tyfus wil slaan; daar zitten we nou echt op te wachten.
Get a life, sukkel. Of verhuis naar een maffiastaat waar geweld regeert.

Peyronie | 15-08-13 | 12:07

Ik wil Rutte wel eens tegenkomen in een donker steegje ik kan hem verzekeren dat ik die lamlul helemaal de tyfus sla , die vuile klootzak die ons land naar de klote aan het helpen is om er zelf beter van te worden want als hij geen minister meer kan zijn dan ligt er wel een leuke baan in het bedrijfsleven op hem te wachten of een graai functie in brussel deze lul gaat dan niet in de kamer zitten want dat is te min voor die klootzak . en dat draak van de pvda is al niet veel beter maar, die kan met die rotkop van hem wel in filmwereld terecht . gegroet stink HUFTERS

slotbert | 15-08-13 | 11:58

@Sumato | 15-08-13 | 11:34
Natuurlijk zijn er meer redenen. Maar als je in een recessie ineens 20% marge moet inleveren dan is het over. Kijk maar naar de cijfers, de export is een beetje minder maar dat valt mee. Van de 3 dipt met name de consumentenbestedingen. Uiteraard zijn er inverdieneffecten van export naar binnenlandse bestedingen maar die zijn echt niet zo groot. Daarnaast, onze grootste export partner, Duitsland, exporteert nog wel veel. Daarmee valt je argument weg, het komt door beleid van de regering. Met name de lastenverhogingen.

i-Wonder | 15-08-13 | 11:50

Ed Sinke, ondernemer/handelaar in politieke wind en totaal mislukte projecten als TON.
Waar ik altijd een beetje bang voor ben is dat mensen door wat stoere uitspraken van zo'n opgezwollen ijdeltuit in de VK toch weer overwegen VVD te stemmen.
En dan wat later hier weer voortdurend komen zeuren dat ze spijt hebben van hun stem. Sinke vertegenwoordigt uitsluitend z'n eigen belang.
Wil je werkelijk dat er iets verandert in Nederland zet de zaak dan op scherp door SP, PvdD of PVV te stemmen.
Elke stem op een andere partij leidt tot voortzetting van het huidige beleid.

Peyronie | 15-08-13 | 11:49

VVD kwam voort uit PvdA en is weer terug bij de PvdA!

Prins Pils | 15-08-13 | 11:43

Libertarische Partij (NL

Helaas, klinkt zo als Jacobse en van Es. Dat gaat het ook niet worden.

Frans1156 | 15-08-13 | 11:40

Verdeel en heers. Een voorbeeld van een geschiedenisles die Marc Rutte blijkbaar wel goed is bijgebleven. Als hij zich vervolgens ook nog eens zou verdiepen in de Franse revolutie...

First Contact | 15-08-13 | 11:40

Van Rutte win je alleen nog met een staatsgreep.Moed houden hoor,die Leopard-tanks zijn nog niet verkocht.Meet maar even of je ermee het Binnenhof kan oprijden.

Dolphi | 15-08-13 | 11:39

i-Wonder | 15-08-13 | 10:54 |
"... Dat de overheid alleen maar groeit."

Nee, de overheid groeit niet meer, bovendien hebben we in vergelijking met veel landen om ons heen helemaal geen grote overheid. Als we naar lokale overheden kijken, dan is het in veel steden een puinhoop door onderbezetting i.v.m. bezuinigingen.

".. Export is wel belangrijk voor de Nederlandse economie, maar binnenlandse bestedingen is veel belangrijker."

Heel complex hangt met elkaar samen. Meer productie = meer export is o,a meer vertrouwen.Het probleem is echter dat we in krap 20 jaar een specialisten land zijn geworden. Die industrie die we nog hebben en niet is verkocht/verplaatst groeit qua werknemers nauwelijks in Nederland maar maken wel topwinsten, dit is een heel groot verschil met landen als bijv. Duitsland die wel aan outsourcing en productieverplaatsing doen maar goede verdelingen kunnen maken en er voor gezorgd hebben dat er voldoende werkgelegenheid aanwezig blijft.

"... Het probleem was dat de middenstand al vaak onder water stond"

Er zijn meer redenen dat de traditionele middenstand onder water staat. Die redenen zie je ook in Belgie en in Frankrijk en zelfs in Duitsland. Veel fysieke winkels doen het slecht in Nederland, maar het aantal en de inkomsten van webwinkels blijven stijgen in Nederland.

Sumato | 15-08-13 | 11:34

Kil en snoeihard saneren in de overheid is het enige dat dit land overeind kan houden.
ZDEV | 15-08-13 | 08:49 | + 62 -

Okeee, mooi dat afgassen, maar vertel er dan even bij wie de extra 50/100duizend werkloze ambtenaren gaat betalen,want werk is er niet.Bovendien zal het weer een negatief effect hebben op de consumptie want per definitie lagere inkomens. Ik wil maar zeggen: het is makkelijk wat 1-regelige ergernis te spuien, maar meestal geen oplossing. Een deel-oplossing zou wel zijn :geen buitenlandse werkvergunningen meer verstrekken, dan wel opzeggen van buitenlandse werkvergunningen en de grenzen dicht. Het is toch complete waanzin dat er honderdduizenden buitenlanders hier rondlopen in een land met 700.000 werklozen?? Welke partij gaat hier voor ?

daytripper | 15-08-13 | 11:34

60 miljoen euro per dag meer uitgeven dan dat je binnenhark is ook een kunst en Rutte lacht zijn tanden bloot....

Kees Knetter | 15-08-13 | 11:33

CornholioNL | 15-08-13 | 09:44 | + 3 -

'Het zal Rutte aan zijn aarsch roesten wat er met ons gebeurt, hij is maar op 1 ding uit: Zo snel mogelijk naar Brussel, de stad van de onbeperkte declaraties .... de rest is bijzaak'.

Ik lees dit soort reacties op meerdere sites en vraag me af of Rutte deze reacties onder ogen krijgt. Het zou voor mij zeer demotiverend werken. Sterker, als ik het maar vaak genoeg zou lezen denk ik, dat ik gevolg geef aan de suggestie.

Frans1156 | 15-08-13 | 11:31

Het leven is als en pijpkaneel ieder die er aan zuigt krijgt zijn deel !
Ik verwacht dat iedereen met een redelijke opleiding al van te voren kon zien dat het kiezen tussen de PvdA en de VVD eigenlijk al een dood geboren kindje was .
De rooksignalen die de VVD opriep om vooral de PVV in het verdomhoekje te schuiven leverde minstens 15 zetels extra op dit was electoraal opgezet door de VVD .
Evenals de neergang tijdens de verkiezing van de S.P was electoraal opgezet het leverde de PvdA ruim 12 zetels op.
Ik hou dan ook deze twee verantwoordelijk voor het afspraken maken onderling die zeer zeker in het geheim door rutte en die kale zijn gevoerd dit op de cijfers van het kies-systeem die eigenlijk al uit maakte welk de grootste c.q de meeste stemmen zouden kunnen krijgen.
De kiezer is bedrogen en door des-informatie misleidt dit kan je nu zien hoe men regeert, ze hadden geen grond om samen te gaan hier voor liggen de historische stand punten te ver uit een .
De VVD is politiek gezien van blauw naar paars gegaan en van paars naar rood en de PvdA is het anders om gegaan je uitkomst is een kabinet met rariteiten die niet naar de samenleving kijkt .
De ministers van beide partijen hebben totaal geen benul van de economie , inmiddels is de vila-tax waar nog steeds miljarden naar is gegaan nog steeds een feit.
de normale huizen bezitters krijgen slechts een schijntje tegen over deze grote groep slokkers .
De uitspraken van het CDA en de VVD toen nog de grootste partijen liegen er niet om want het H woord mocht niet eens uit gesproken worden , de toenmalige regering liep in en uit bij de koffie van het bankwezen .
resultaat is dat de huizenmarkt totaal uit balans raakte .
Had men gewoon een streep gezet tot 5 ton voor sub , voor de normale werknemer en huizen bezitter dan was de markt niet eens plat gegaan , maar was gewoon nog te redden geweest

witchmaster | 15-08-13 | 11:30

@rara | 15-08-13 | 09:05 Hmm. Ik vind karaktermoord altijd zo'n zware term. Toen Verdonk er zelf uit moest bij de VVD werd dat ook karaktermoord genoemd. Om Truman te parafraseren: Als je een vriend in Den Haag wilt, moet je een hond nemen.
 
Niet dat u ongelijk heeft als u zegt dat Sinke werd geflikt, maar geloofwaardiger wordt hij er niet van en boze stukjes in de azijnbode maken het niet beter. Uitgerangeerde babyboomers schrijven boze stukjes in de volkskrant en dan heb ik het niet eens over de ingezonden mededelingen.

pietvanvliet | 15-08-13 | 11:19

Zelfs kneus Balkenende met zijn kabinetjes die gemiddeld nog geen twee jaar zaten was achteraf gezien een baken van stabiliteit en staatsmanschap vergeleken met wat nu vertoond wordt door VVD en PvdA.

simpelman | 15-08-13 | 11:18

@dwalmpje | 15-08-13 | 10:50
Het hangt nauw met elkaar samen. Een belabberd consumenten vertrouwen heeft veel te maken met economische situatie (berichtgeving) buiten Nederland.

Ik ben altijd verbaasd hoe veel Nederlandse politici op een verschrikkelijk arrogante manier de Nederlandse consument onderschatten. Zeker na eind 2008 en de enorme slechte situatie in o.a. Griekenland, Spanje en Portugel hebben consumenten wantrouwend en voorzichtig gemaakt, en terecht.

Dit belabberde consumenten vertrouwen los je niet op met een naieve grijns op je kop en iedereen aan te raden weer eens lekker een nieuwe auto te kopen.

Sumato | 15-08-13 | 11:14

Karel Popper | 15-08-13 | 10:18 | + 2 -

In het verleden was het nodig een representatieve democratie vorm te geven.

Dat leidt tot alle discussie over stelsel (district/popular vote) en termijn. Zelf zou ik nog eerder een langere termijn prefereren (8-10 jr) dan een kortere. Dan blijven bestuurders verantwoordelijk voor eigen daden in plaats van zich te verschuilen achter vorige lutsers. Bovendien worden verkiezingen dan echt belangrijk.

Tenzij (zoals je oppert) de termijn ultrakort wordt. Live democratie. We leven in een eeuw dat dat voor het eerst technisch mogelijk is.

Het probleem blijft: je kunt niet iedere Nederlander dagelijks laten stemmen op alle te passeren stukken en wie doet de selectie welke beslissingen het volk wel bereiken?

Maar vrijheid blijft belangrijker dan democratie.
Het is beter dat iedereen zo veel mogelijk met rust gelaten wordt dan dat de grote massa zijn zin kan doordukken. Dat hebben Morsi & Erdogan nog maar eens bewezen.

Anijsblokje | 15-08-13 | 11:08

@Anijsblokje | 15-08-13 | 10:33

"... Rutte is een socialist"

Moehahaha! Rutte kan je misschien nog betitelen als sociaal liberaal. Maar eigenlijk is Rutte krijtstreep grijs-midden, samen met de PvdA een beleid voeren waar elk grijntje politieke identiteit uit is geperst.

Dit is een soort van kabinet van nationale eenheid vormen (ik noem het wel het wientjes-kabinet)
Dit was in feite al voor de uitslag goed en wel bekend was afgesproken. Samen (m.b.v. de pers) de oppositie uitschakelen (SP/PVV), de kiezer op een gigantische manier verneuken en hopen op betere tijden met een grijs-midden kabinet.

Hiermee zo min mogelijk risico - geen grote massa demonstraties, geen stakingsgolven, dus het minste risico voor het (int.) bedrijfsleven om er doorheen te hobbelen en Nedeland het imago laten behouden van een politiek en economisch stabiel land.

Sumato | 15-08-13 | 10:56

@Sumato | 15-08-13 | 10:37
Het probleem in Nederland is dat de consumentenbestedingen dramatisch teruglopen. Dat het aandeel in de BBP van de overheid 52% is. Dat er in juli een record aantal bedrijven failliet ging. Dat de werkeloosheid zeer snel oploopt. Dat de overheid alleen maar groeit. Export is wel belangrijk voor de Nederlandse economie, maar binnenlandse bestedingen is veel belangrijker. En, de groepp die het het minste kon lijden, de middenstand moest laatst nog 2% extra inleveren. Immers, zij kopen ex btw en verkopen in btw en zij kunnen de prijzen niet verhogen. Als een winkel een bruto winst maakt van 10% en je moet 2% inleveren dan lever 20% van je winst in. Het probleem was dat de middenstand al vaak onder water stond.

i-Wonder | 15-08-13 | 10:54

@Sumato | 15-08-13 | 10:37 | + 0 -
Onze economie is nog altijd veel afhankelijker van eigen consumptie dan de wereldeconomie of de economie van de EU.

dwalmpje | 15-08-13 | 10:50

Ik hoop ook iedere dag op het wonder. Dat ik wakker wordt de dit K-kabinet een boze droom bleek. Maar helaas. Wat kunnen we er aan doen om dit zootje te laten optiefen? Dan toch maar met ome Greet naar Den Haag??

Maximus Cesar | 15-08-13 | 10:44

@ Anijsblokje | 15-08-13 | 10:33 | + 0 -

Ik had uw eerder tegel niet gezien inderdaad. Maar toch verbaasd het mij hoe kortzichtig Nederlanders zijn bij verkiezingen en zich laten manipuleren door de media.
Doordat er in Nederland altijd een coalitie gevormd moet worden komt er altijd een slap aftreksel tot stand. Bovendien kan je in Nederland geen hoge bestuurlijke functie bekleden als je niet lid bent van een politieke partij, dit is nepotisme en corruptie van de ergste soort. Carriere staat voorop en daarom worden partijen als de EU en de grote corporaties op hun wenken bediend kwa bestuur en wetgeving en kan de de individuele mens met zijn wensen de stront in zakken. En om op uw tegel van 9:52 te reageren, moet je eens kijken als we massaal de straat op zouden gaan en een beetje rotzooi schoppen wat er een paniek zal zijn maar de regenten weten dat dat niet zal gebeuren want iedereen is bang voor zijn hypotheek van zijn overgehypte vinexhut te dure auto en 4 vakanties per jaar nee dan laat men zich liever uithoeren.

sjipsknip | 15-08-13 | 10:44

Laten we niet de andere landverraders vergeten uit de Kunduz coalitie (CDA,D66,GL,CU + VVD). Zij hebben het btw-tarief van 19 naar 21 procent gebracht.

dwalmpje | 15-08-13 | 10:43

Wat te denken van dit reaguursel:
--------
Robbert1238 15/08/13 09:37
@Alberto heeft gelijk: het grote probleem van Nederland is de verstoorde woningmarkt. Dit is weer veroorzaakt door het tegen beter weten in vasthouden van de hypotheekrenteaftrek door de VVD met alle gevolgen van dien (hoge schulden, opgeblazen huizenprijzen, te hoge marginale belastingtarieven, met als gevolg een ingestorte consumptie). De VVD is daarmee de hoofdschuldige van de huidige economische malaise. R.C. Berg - VVD-lid
------------------

Maar wat nu? Het wordt tijd voor een nieuwe partij die afrekent met de gevestigde orde. Wel een serieuze, constructieve en democratische partij graag. Wat mij betreft een mengeling tussen de "oude" VVD (ondernemerschap, werken, realiteitszin, liberaal), D66 (jongeren, huizenmarkt,innovatie, onderwijs) en SP (EU-sceptisch, beperken invloed multinationals en graaibanken, voor menselijke maat).

KlunsJohannus | 15-08-13 | 10:43

Ron Paul for president!

Enrique C | 15-08-13 | 10:41

@i-Wonder | 15-08-13 | 10:24

Dat is het niet. Onze eigen economie is zo afhankelijk van de economie om ons heen. Wil je werkelijk significant economische veranderingen doorvoeren zal dit mondiaal moeten gebeuren, dus die kans is erg klein.

En laat je niets wijsmaken over de berichten dat de economie in veel landen om ons heen het (veel) beter doet. Het gaat hier veelal om landen die altijd al in de voorjaar- en zomermaanden een matig economische groei hebben.

Sumato | 15-08-13 | 10:37

sjipsknip | 15-08-13 | 10:15 | + 0 -
Ik geloof niet dat je mijn tegels goed begrepen hebt.
Lezen voor je reageert helpt.
Klinkt 9:48 alsof ik lid van de fanclub ben?

Ik ben liberaal zoals Milton Friedman.
Amper overheid betekent ook amper lobby.
Niet grote bedrijven maar kleine ondernemers brengen welvaart.

Rutte is een socialist. Wilders eigenlijk ook.
Mensen als Ron Paul (VS) Peter Schiff (VS) of de Libertarische Partij (NL) zijn liberaal.

Anijsblokje | 15-08-13 | 10:33

roze_bril | 15-08-13 | 09:31
Komplete onzin wat je schrijft. Heeft geen ene fuck te maken met de recessie waar we nu in zitten. Schaf de HRA af en half Nederland is zijn besteedbaar inkomen kwijt. Jij kan zo plaatsnemen in het kabinet van die twee clowns.

Smarties | 15-08-13 | 10:31

Karel, we hebben hier helemaal geen democratie.
Dat willen ze ons laten geloven, maar in een democratie hadden we nu geen multi culti gehad, geen moskeeën, geen islam gezeik, geen EU, kortom, ons Nederland zoals het vroeger was toen de regering nog wel voor t volk stond.
Onze democratie had met de tijd mee moeten evolueren en referenda moeten houden onder de bevolking, bindende referenda.
Toen in Rotterdam iedereen in opstand kwam tegen de komst van al die allochtonen die niet met de handjes van vouwen konden afblijven en de buurt verziekten, werd dat afgedaan als racisme, er is nooit geluisterd naar wat het volk wilde.

Mozeskriebels | 15-08-13 | 10:26

De enige manier om uit deze misere te komen is een radikaal andere koers. Of SP of PVV moet dit oplossen.

i-Wonder | 15-08-13 | 10:24

En dan heb ik het nog niet eens over de 'niet-stemmers', die de grootste partij in Nederland zijn: maar wiens zetels steevast gekaapt worden door de partijen van de wel-stemmers. Vorige verkiezingen ging het om ongeveer 32 zetels, die in een democratische weerspiegeling van het land telkens 'niet' zouden moeten stemmen. Wat iets heel anders is als 'meestemmen met de rest'.

Als er 40 procent nietstemmers zijn, en 60 procent welstemmers. Hoeveel procent welstemmers vertegenwoordigen dan de helft van de bevolking? Als de helft plus een van de welstemmers iets een goed idee vinden, is er dan een meerderheid voor in het land? Nee. Dan is er maar 30procent+1 'voor'. GEEN meerderheid dus. Deze hele 'democratie' rammelt aan alle kanten: wat zich een meerderheid noemt is helemaal geen meerderheid, met valse verkiezingsbeloftes kan je de macht grijpen, en die kan je dan vier haar houden, omdat het huidige verkiezingsysteem trager is als stront, en luistert onze 'volksvertegenwoordiging' meer naar Bilderberg en Brussel en Mekka dan naar het eigen volk, en dat heet dan 'democratie'? Laten we het noemen hoe het is: wij leven in een SCHIJNdemocratie.

Karel Popper | 15-08-13 | 10:23

Er moet een einde komen aan de tijd dat partijen met valse verkiezingsbeloftes aan een meerderheid kunnen komen, om dan vervolgens niets minder dan een coup te plegen, en VOLSTREKT de andere kant op te gaan als wat het volk wil: dat is GEEN democratie. Dat is VOLKSVERLAKKERIJ. Er is nu ABSOLUUT geen meerderheid pvda-vvd in de samenleving: maar ze denderen gewoon jarenlang blind en doof door: breken ALLE verkiezingsbeloftes: ruïneren ons land VOLKOMEN.

Dat is geen democratie: dat is landverraad. Kijk ook hoe deze lieden aan de macht zijn gekomen: via mediamanipulatie. n0.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&... AL de tijd voor de verkiezingen: vvd en sp (!) liggen aan kop. Dan komt de mediamanipulatie (de vvd zou op kop liggen met op de voet gevolgd: de pvda), en wat denken die sp-stemmers? 'strategisch stemmen' op de pvda dan maar. Nota bene: om de vvd UIT de regering te houden... snapshot: vvd en pvda hebben samen een nipte meerderheid. Twee maanden later: mensen stemmen weer 'normaal'. De mediahype is voorbij. De verkiezingen zijn 'gewonnen'. Met valse beloftes en mediamanipulatie. Er is geen meerderheid in het land te vinden voor pvda-vvd.

Karel Popper | 15-08-13 | 10:20

Wat wij nodig hebben is een systeem waarbij we zelf kunnen stemmen. Met ons paspoort of iris/vingerafdruk.

En als dan we willen, kunnen we een ander aanwijzen die wij machtigen om onze stem uit te brengen. Die machtiging kunnen wij dan ook elk moment weer intrekken.

Continue democratie. Elke vier jaar is bullshit. Dat is geen democratie. Dat is een misselijke grap. Stemmen vanaf je 18e, en ongeveer 80 jaar oud worden, 62 mogelijke stemjaren, gedeeld door 4=15 a 16 keer stemmen, iets vaker als de regering tussendoor valt. Het hele huidige democratische systeem laat zich dan ook samenvatten op de palm van je hand. Kijk maar:

X X X X
X X X X
X X X X
X X X X

Dat was het. Dat is je invloed op het bestuur van dit land, in het huidige systeem. 16 a 25 lullige kruisjes op een blad papier. Zo goed als niets.

Stem zelf! Ga elke dag naar www.onderwerpenopdeagendavandetweedekamervand... en stem: ZELF, of machtig iemand om het voor je te doen. Bevalt dat niet meer? Trek je de machtiging in!

Karel Popper | 15-08-13 | 10:18

@ Anijsblokje | 15-08-13 | 09:57 | + 0 -

Ja steek die vvd kop maar weer in het zand anijsblokje, praat je held Rutte en arrogante side-kick Blok maar weer schoon. Het probleem is dat deze jongetjes geen flauw benul hebben van economie en het uitzetten van een lange termijn strategie. De politiek laat zich teveel leiden door partijpolitiek en lobbygroepen de kiezer is alleen maar lastig en melkkoe om het systeem aan de gang te houden kortom u bent er alleen om de politiek en bestuur te faciliteren.

sjipsknip | 15-08-13 | 10:15

Rutte en zijn kabinet doen niets anders dan al die andere kabinetten voor hem: wachten tot economische groei alle problemen oplost. Probleem is echter dat die benodigde groei van >2% voorlopig niet meer terugkeert.
.
Voor de rest kan een kabinet dat zijn financiële onafhankelijkheid heeft verkwanseld aan Brussel never nooit niet de economie uit het slop trekken. We moeten eerst naar het Europees gemiddelde toekrimpen en dat gaat nog wel even duren.

Ome Gijs | 15-08-13 | 10:14

Ik wil graag de puinhopen van paars terug.

Kaan78 | 15-08-13 | 10:07

Met Rutte's duizend euro kun je alle Kwartjes van Kok eindelijk compenseren..

De VVD is triest bezig maar de ware schade ontstaat door de PvdA. Straks krijgen we weer een groot CDA, die als vanouds die puinhoop van de PvdA mag opruimen. Per saldo worden we er niet veel wijzer van. In deze tijd blijkt hoe zwak we eigenlijk zijn als natie. In onze anti gouden eeuw, waar vooral dingen gesloopt worden en kapitaal als hoop als ideeën als plannen afnemen. En daar lacht die lul Rutte om..

Shareholder II | 15-08-13 | 10:03

Dit is een 100% PvdA kabinet.
Het is jammer dat een marionet aan het hoofd staat.
De VVD gaat niet gestraft worden voor haar linkse beleid, maar "liberaal" gaat onterecht de schuld krijgen.
Ik ben bang dat andere socialisten hier electoraal garen bij spinnen in plaats van dat er een libertarische wind gaat waaien, die echt nodig is.

Anijsblokje | 15-08-13 | 09:57

Kan de Gloriestoel niet bidden voor de wederopstanding van Pim?

Wammes Waggel | 15-08-13 | 09:56

Mensen die denken dat de VVD nog te redden is; absoluut niet. Vergeet niet dat de gehele VVD fractie heeft ingestemd met de inkomensafhankelijke zorgpremie, zonder ook maar enige berekening gedaan te hebben. Het is dankzij de Telegraaf dat de inkomensafhankelijke zorgpremie er nu niet is. Door de kritiek heeft de VVD uiteindelijk de keutel ingetrokken, maar anders hadden ze het gewoon doorgevoerd. De VVD is de VVD niet meer, de VVD kan maar beter gaan fuseren met de PvdA, want ze laten de gehele rechterflank nu open voor de PVV.

Old_Spice | 15-08-13 | 09:54

Fred van Ria | 15-08-13 | 09:46
Omdat de PvdA een kolossaal electoraat achter zich heeft van uitkeringstrekkers die elke constructieve maatregel dwarsbomen.

malin | 15-08-13 | 09:52

Fred van Ria | 15-08-13 | 09:47 | + 0 -

Het land is murw door een kafkaesk bestuursrecht, dat in 50 jaar is uitgegroeid tot een draak.
Men heeft geleerd dat protest uiteindelijk nergens toe leidt, behalve jarenlang kostbaar procederen.
Dat is de truc om mensen stil te krijgen.

Anijsblokje | 15-08-13 | 09:52

Wat is er mis mee om dit kabinet echt nat te laten gaan op de eroderende Sinterklaaspraktijken van de PvdA, om vervolgens ECHT een eind te maken aan het luilakkengedoogbeleid? Dan kunnen we dezelfde herstelmaatregelen treffen die Duitsland ook op de been hebben gehouden.

malin | 15-08-13 | 09:51

Waarom een tweedehands premier?
Koop toch een nieuwe!
Goed voor de economie.

Anijsblokje | 15-08-13 | 09:48

Wat ik me dan toch constant afvraag, wat speelt er zich op de achtergrond/achterkamertjes af (wat wij niet zien) waardoor Nederland toch buigt voor alles en foute op foute beslissing neemt.

Fred van Ria | 15-08-13 | 09:47

Wat ik me dan toch constant afvraag, wat speelt er zich op de achtergrond/achterkamertjes af (wat wij niet zien) waardoor Nederland toch buigt voor alles en foute op foute beslissing maakt.

Fred van Ria | 15-08-13 | 09:46

Zou het best eens willen proberen hoor, als MinPres.

Ik ben overigens niet van het linkse of het rechtse.
Niet zeiken maar werken en als je ziek bent, ben je ziek.
Wil je een hobby dan betaal je die zelf.
En ga vooral naar de kroeg en naar de hoeren, smijt je gage er kapot.
Als je maar om 8 uur aan dek staat.

Maar dan op nationaal niveau.
Waar kan ik me inschrijven?

ScumOfTheSea | 15-08-13 | 09:46

Het zal Rutte aan zijn aarsch roesten wat er met ons gebeurt, hij is maar op 1 ding uit:

Zo snel mogelijk naar Brussel, de stad van de onbeperkte declaraties.... de rest is bijzaak.

CornholioNL | 15-08-13 | 09:44

Het kabinet Rutte II zal de rit waarschijnlijk wel uitzitten, maar hopelijk zullen ze geen wet meer door de Eerste Kamer krijgen, want geen meerderheid daar. Dan zijn ze net zo vleugellam als destijds in België en misschien kan juist daardoor de Nederlandse economie weer uit het dal klimmen.

Dus oppositie in de Eerste Kamer: voer oppositie en hou alles tegen! Laat je niet misleiden of omkopen.

Heeft de coalitie nog geluk dat de Eerste Kamerverkiezingen (eigenlijk Provinicale Statenverkiezingen) pas in 2015 zijn, zodat ze nog 2 jaar door kunnen modderen met de bijna meerderheid die ze daar hebben en alleen kleinere partijen om hoeven te kopen^H^H^H^H^H praten.

mrplado | 15-08-13 | 09:43

Hoe de PvdA en de VVD samengingen na de verkiezingen had alles weg van fraude. De rol die de media hierin destijds speelde was uiterst opvallend. Het creëren van een tweestrijd tussen de uiteindelijke winnaars. Zonder fundament bouw je geen toren, jongens.

winnertakesitalll | 15-08-13 | 09:42
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 15-08-13 | 09:42

@ZDEV | 15-08-13 | 08:49
Ik zou toch zeggen meer dan de helft aan flauwekul, maar je hebt gelijk.
-
Kil en snoeihard saneren is inderdaad de enige oplossing. Het grootste probleem echter ligt daarvoor, dat moet eerst opgelost worden. Wie of wat gaat al die gevestigde belangen aanpakken ? Wie kan goed uitleggen en mensen ervan overtuigen dat dat nodig is ?
-
Ik zie het niet gebeuren, helaas. De mensen die het zouden kunnen, wagen zich niet aan dat wespennest zoals Sumato 09:20 al aangaf.

Warren G. Harding | 15-08-13 | 09:40

Als je ervan uit gaat dat geen beleid ook beleid is, doet Mark het nog best aardig.

vhKarelkruizenruiker | 15-08-13 | 09:39

@necrosis | 15-08-13 | 09:31
Je moet wel het hele stuk lezen natuurlijk.

Willem van Rood | 15-08-13 | 09:38

.. maar goed. "Onze" politici zitten alleen nog in het vaderlandsche pluche omdat ze vandaar makkelijker opstappen naar de Eeuwige Recepties in Brussel.
Ik denk dat Marx Rutte nu op de knie zit bij Von Rompuy Schultz Barroso. Als hij braaf onze pensioenen overdraagt (en spaartegoeden), dan mogen "wij" binnenkort trots kennis nemen van zijn mooie baan bij de EUSSR.

Jan Passant mk2 | 15-08-13 | 09:37

@Parsons | 15-08-13 | 09:33
Waag het niet!
*Spaans rietje uit vet halen doet*

necrosis | 15-08-13 | 09:35

@DeSjaak1000 | 15-08-13 | 09:14 | + 0

Een mechanisme die ons voorziet in die functionaliteit lijkt me essentieel.

Om misschien anderen voor te zijn: Ik ben geen voorstander voor een systeem dat zegt: "Wie betaald bepaald". Waarom? Stel dat ik zo'n grote aversie heb van dit systeem dat ik het niet meer wil bekostigen met mijn geld en ik stop met belasting betalen. Dan verlies ik dus ook mijn invloed op het systeem. Dit lijkt me dan een bug?

(We zouden bovenstaande wel als "element" kunnen nemen in een soort "smoothing" algoritme als bijv. -mijn arch nemesis (omdat ik hem niet doorgrond)- en.wikipedia.org/wiki/Kalman_filter) maargoed, ik drijf nu door

de reaguurbuur | 15-08-13 | 09:35

Rutte? O, was die er nog dan? Zag hem nooit.

Rest In Privacy | 15-08-13 | 09:34

Er is er maar eentje die het licht uit doet, eej.

Parsons | 15-08-13 | 09:33

Nu ga ik toch even Rutte verdedigen, want hij heeft wel wat gepresteerd. Hij heeft van een liberaal, economische goed draaiend land, binnen een termijn waarin dat zelfs de grote leider Stalin niet gelukt is, een glorieus Communistisch land gemaakt met alle gemakken van dien. Het MKB is de de afgrond in gedonderd; de uitgaven van de Staat zijn sneller gegroeid dan de inkomsten van de burgers; ziek worden kun je beter in het buitenland als je verzekerd bent en het aantal mensen dat nog verzekerd is (ofwel de premie kan betalen) is fors gedaald; de kwaliteit van onderwijs staat gelijk aan dat van Polen; misdaad loont; en vooral: de premier zelf gaat lachend door het leven en blijft roepen dat hij de beste is van de hele wereldgeschiedenis om te beginnen in Nederland of was het nou Brussel? In ieder geval een leider die een stijve krijgt als hij zichzelf ziet en waarvan het volk impotent is geworden. Gefeliciteerd Marks dat doen er niet veel je na, althans in het ooit vrije westen. In de Sovjet Unie konden ze het allemaal en daarom hebben ze zichzelf maar opgeheven.

Monica1900 | 15-08-13 | 09:32

@harry poster | 15-08-13 | 09:18 |

Mij kan het ook niet zo veel schelen want ik ben verder partijloos. Als je kijkt waarom we in deze crisis zitten, is dat voor een groot deel omdat onze huizenmarkt verrot is. De HRA is daar een belangrijke oorzaak van. (25% hypotheekschuld) Dus dat kun je voornamelijk op de conto van CDA en VVD zetten. Andere oorzaak is de hoge grondprijs door gemeenten. Daar kun je voor een groot deel de grote drie verantwoordelijk voor stellen.
Maar dit is gedaan in de afgelopen 20 jaar. Rutte heeft dit louter geerfd van zin voorgangers.

roze_bril | 15-08-13 | 09:31

@Willem van Rood | 15-08-13 | 09:23
Ik had het niet over Souvlakistan, maar over Duitsland en Frankrijk.
Probleem van die gyrosvreters is dat ze nog steeds geen belastingplicht kennen van steenrijke reders, en waar minstens 20% van de bevolking ouder dan 130 is.
Moet ik mijn buikpijn-veroorzakende linkje nog een keer tevoorschijn halen?

necrosis | 15-08-13 | 09:31

Ed Sinke heeft gelijk. Rechts heeft een politieke partij nodig en die is er nu niet. Dat maakt Nederland failliet.

tipo | 15-08-13 | 09:30

@Wammes Waggel | 15-08-13 | 09:26 Correctie: bij het CDA roepen ze nu goede dingen. Maar kijk eens naar hun daden. Buma heeft ook gewoon getekend voor de BTW-verhoging en andere lastenverzwaringen van het Kunduz-akkoord.

witwas | 15-08-13 | 09:29

@Willem van Rood | 15-08-13 | 09:14

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik weet nog goed dat een bekend VVD patjepeeer en tevens makelaar eens met een schaterlach in het cafe zat te roepen "en ze kopeh het, en ze kopeh het" duidend op mensen die voor ruim 400.000 een door de 'markt' opgeblazen rijtjes woning kochten.

Tja, en nu koopt niemand meer wat. Een dikke vinger naar al die (grotendeels failliete) Rutte types die nu uit wanhoop 'het volk' de schuld geven dat ze niets willen kopen en dat er geen vertrouwen in de 'markt' is.

Sumato | 15-08-13 | 09:29

.. met de VVD wordt het niets meer. Telkens als daar iemand iets verstandigs zegt wordt hij met een simpele Godwin de struiken ingejaagd, of gaat "iets" doen in het Europese parlement. Of allebei.
Daarom stem ik Geert. Niet vanwege de "oplossingen" die hij als enige Nederlandsche politicus verwacht wordt te leveren, wel omdat al die andere lummels hem haten - en intussen oplossingen behendig omzeilen of torpederen.

Jan Passant mk2 | 15-08-13 | 09:27


@LeBron | 15-08-13 | 08:57 | + 0 -

Bij het cda zitten nu best goede mensen, maar de carnavalswalmen van de graaiende Limburgers en de calvinistische sigarenstank van lobbyisten kleeft daar nog teveel aan.

Wammes Waggel | 15-08-13 | 09:26

1 ding is mij wel duidelijk aan het worden.. VVD stemmers schamen zich, durven er nu al niet meer openlijk voor uit te komen dat ze VVD hebben gestemd.
Het cordon sanitaire rondom de VVD is zich aan het sluiten ..

(c)ZWITSUL | 15-08-13 | 09:25

@Itastijl | 15-08-13 | 09:08
De NPO op zwart gooien na de val van Rutte II lijkt me een stuk beter.
En pas de uitzendingen weer hervatten als de stemmen geteld zijn!
(of beter nog: gewoon opheffen)

necrosis | 15-08-13 | 09:25

DeSjaak1000 | 15-08-13 | 09:14 | + 2 -

Dat zou inderdaad een goed idee zijn, ze komen toch heel vaak met van die nieuwsitems 'als er nu verkiezingen zouden zijn' altijd leuk alleen het levert geen fuck op, word tijd dat we wat doen met die informatie!

cestca | 15-08-13 | 09:25

OW god daar gaan we weer. New clown in chief. Same as the old. NEXT.

blabam | 15-08-13 | 09:24

Waar is Rutte, trouwens? Het land staat in brand, presteert ontzettend slecht tov de meeste landen om ons heen en meneer laat zijn kop nergens zien. Hij gaat op vakantie terwijl dit land ligt te creperen, maar komt wel naar huis (voor de vorm) omdat Friso is overleden. En dan bagatelliseer ik niet het overlijden, maar wel dat meneer verkeerde prioriteiten stelt.

harry poster | 15-08-13 | 09:23

Enig alternatief: Duitsland aanvallen, snel verliezen en een Duitse deelstaat worden. Voordeel: meer geld, minder belasting, lekker door rijden, accijns op drank is veel minder en (voor de mannen) meer lekkere Mädchen!
hangtiet met knoop | 15-08-13 | 09:01 | + 4 -

Denk je nou echt dat het in Duitsland beter is? Vergeet niet dat ze daar geen minimumloon kennen en onze loon in Nederland zijn hoger dan daar, dus logisch dat het dan voor ons goedkoper is om daar boodschappen te doen. Daarbij, ik ben een nederlander en geen duitser. Ik moet er dan ook niet aan denken om dat verschrikkelijke taal te gaan spreken, immers, nederlands is moderne versie van duits/engels, dus geen denken aan!!

PVV-Dutch | 15-08-13 | 09:21

Of nieuwe verkiezingen een verschil gaan maken of niet, ik wil die Rutte en consorten gewoon weg hebben. Ik bedoel laten we eerlijk zijn, er is no fucking way dat het erger kan worden dan dit. Stelletje prutsers daar in Den Haag, maar wat al gezegd is zullen genoeg mensen zijn die ondanks alles op hun partijtjes blijven stemmen, net alsof er niks gebeurd is. Of omdat ze niet bestempeld willen worden als racist als ze op Wilders stemmen.

Land vol met mensen zonder ruggengraat... Toch wel toepasselijk ons kabinet...

cestca | 15-08-13 | 09:21

@Sjeng de helle | 15-08-13 | 09:13
Moggeh, Boeng
Ik verwacht niets van een regering die walvissen als Dijksma weer op het droge hijsen en een functie geven waarvoor ze niet gekwalificeerd zijn.


necrosis | 15-08-13 | 09:21

@Bokito ergo sum | 15-08-13 | 08:51
Als u niet begrijpt dat er geen weerstand binnen de VVD is raad ik u aan eens een bijeenkomst bij te wonen bij de VVD in Amsterdam. Dat is namelijk bijna hetzelfde als een bijeenkomst van de PvdA met iets andere semantiek. Twee carnavalsverenigingen met een ander accent en een ander merk bier, meer is het niet.

Warren G. Harding | 15-08-13 | 09:20

@kapotte_stofzuiger | 15-08-13 | 09:11

Mensen met voldoende intelligentie houden zich meestal verre van politiek. Ze kunnen de domheid niet uitstaan, het ellebogen en de schimmmige vuige achterkamertjes politiek (in nederland ook wel bekend als politiek onderhandelen of polderen.) Ze maken er hoogstens gebruik of misbruik van.

Dan bedoel ik intelligente mensen beneden de pensioengerechtigde leeftijd.

Sumato | 15-08-13 | 09:20

Het ergste van al, dat als dit kabinet naar huis gaat dat ze allemaal een "Hero Brinkman" zullen gaan doen. Het land om zeep geholpen en jaren gratis geld toe. Iemand al een heksenjacht aan het organiseren, om de wachtgeldklootzakjes vast duidelijk te maken dat we ook daar klaar mee zijn.

toetanchamon | 15-08-13 | 09:19

De VVD is geen partij van backstabbers. Maar de wal keert het schip. Op een gegeven moment staan er mensen op die zich tegen de eigen partij keren.

Het is geen wonder dat Ed Sinke, die de partij al eens eerder de rug toekeerde, zich al één van de eersten meldt. Het kon wel eens het begin van het eind zijn.

goedverstaander | 15-08-13 | 09:19

@roze_bril | 15-08-13 | 09:11
Deels gelijk roze bril. Het is wel altijd de VVD die het hardst schreeuwt de enige juiste partij te zijn om er economisch weer bovenop te komen. Die arrogantie wordt nu keihard onderuitgehaald

harry poster | 15-08-13 | 09:18

Rutte vertegenwoordigt het volk niet: hij vertegenwoordigt de bilderbergagenda. In die agenda staat dat alle natie-staten KAPOT moeten worden gemaakt en het volk tot bloedens toe moet worden uitgeknepen, voor de fuhrer en zijn vierte reich.

Rutte dient het volk niet: hij dient de bilderberg. www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...

Karel Popper | 15-08-13 | 09:18

@ hangtiet met knoop | 15-08-13 | 09:01
Goed plan. Of wellicht kunnen we België annexeren. Verplaatsen we het binnenhof naar Brussel, daar wordt tenslotte toch alles al besloten...

Wim-Lex | 15-08-13 | 09:18

Een woord: OPRUTTE

Frietje_Oorlog | 15-08-13 | 09:16

Rutte moet gewoon eens een dik wijf gaan neuken, word ie volwassen van...

CornholioNL | 15-08-13 | 09:15

De VVD is de loopjongen van de grote bedrijven en de bouwwereld.
Daarom hebben ze de koophuizenmarkt zoveel subsidie gegeven in de afgelopen 20 jaar en de leenregels opgerekt.
Maar lonen matigen en verwachten dat mensen blijven kopen gaan niet samen en daarom komt de ellende van de woningmarkt nu dubbel zo hard terug.
En dan gaan VVD ers ineens klagen dat het aan Rutte ligt terwijl Rutte niets anders doet dan wat de VVD al 20 jaar doet.

Willem van Rood | 15-08-13 | 09:14

@zeg maar jansen | 15-08-13 | 09:01
Die flat heeft Rutte gekocht, niet gehuurd....

necrosis | 15-08-13 | 09:14

@ Reaguurbuur
.
Wellicht ook een systeem dat er 3 maandelijks een peiling wordt gehouden en als de coalitie onder een bepaald aantal zetels zakt (zeg 60 zetels of 75% van hun begin aantal zetels) er automatisch nieuwe verkiezingen moeten komen.
Dat zal de partijen dwingen geen beloften te doen die ze niet kunnen houden; de beloften die ze wel doen zullen ze houden.
Daarbij, zoals in Zwitserland, over grote belangrijke zaken een referendum dat boven de partij-politiek staat.

DeSjaak1000 | 15-08-13 | 09:14

Ik ben nooit zo van de ronkende quotes en schreeuwende koppen, maar als het land geleid wordt door lemmingen, dan is het hoog tijd dat iemand aan de noodrem trekt. Mark&Didi, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald in oud VOC Nederlands. Stop ermee!

Boerenbrandtlul | 15-08-13 | 09:14

necrosis | 15-08-13 | 09:09 | + 1 -
Mogge necro,
inderdaad is er geen alternatief, maar de sukkels willen dit niet begrijpen. De zogenaamde maatregelen die de heren/dames nemen zijn schijvertoningen die niets maar dan ook niets aan de economie bijdragen, als het al een bijdrage genoemd kan worden zijn het puur politieke statements een derhalve een negatieve impact.

Sjeng de helle | 15-08-13 | 09:13

Rutte weet als geen ander gezien zijn recente voorgangers dat een Nederlands premierschap nu niet echt de mannetjesmaker is.

Het premierschap is in feite niets meer dan het opstapje naar beter. Of dat nu om het inkomen gaat of status (iets Europees of iets met banken) hij moet het nu laten zien. Maar je moet toch als organisatie wel heel erg verlegen zitten om een lache bekje met gebakkenlucht wil je dhr. Rutte na deze farce nog in dienst nemen.

Aftellen van dit kabinet zal weinig nut hebben. De PVVDA staat er zo slecht voor, dat ze de rit uit eigen belang hoe dan ook uit zullen zitten.

Sumato | 15-08-13 | 09:13

Zakenkabinet, maar dan wel met mensen die hun academische, bedrijfsmatige of maatschappelijke sporen hebben verdiend. Geen Pechtolds, Ruttes en al helemaal geen Sharon Dijksma's.

kapotte_stofzuiger | 15-08-13 | 09:11

@(c)ZWITSUL | 15-08-13 | 09:08 |

400K werklozen door Rutte, ietwat ongenuanceerd en bezijden de waarheid. Maar kan jou het schelen. Het is weer tijd voor VVD bashing. Terwijl de medeschuldigen CDA en PvdA buiten schot blijven. Ook mag D66 nog wel genoemd worden.

roze_bril | 15-08-13 | 09:11

Overigens dat zo'n Sinke (en vele met hem) zich nog steeds VVD-er noemen betekent wel dat het eigenlijk nog veel erger moet worden met die partij. Want deze mensen laten zich gerust nog een keer paaien door valse beloftes over een kleinere overheid, € 1.000 voor de werkenden, geen geld naar de Grieken etc. etc. Ik heb in het verleden ook wel VVD gestemd (gelukkig de laatste keer niet) maar no way dat ik dat ooit nog eens zal doen. Hetzelfde geldt trouwens voor de rest van de Kunduz-landverraderskliek.

witwas | 15-08-13 | 09:10

Tja een alleenstaande man in een 6de hands saab. Geschiedenis leraar.
Wat had men verwacht?

KollenbergSittard | 15-08-13 | 09:09

Lekker makkelijk. ((vvd==1) && (rutte!=1)). Het had geen K.U.T. uitgemaakt wie of welke partij er had gezeten, het is allemaal geneuzel in de marge.

Kan iemand mij duiden waarom ik op een partij moet stemmen, 1 keer in de 4 jaar (haha) in plaats van stemmen op moties/plannen/desnoods personen? -al dan niet via proxy voting-. We zien immers dat alle partijen ons voorliegen en bedriegen bij beloftes die zij maken in verkiezingstijd. Om de technologie hoeven we het niet te laten, dunkt me.

(ps. U verliest defacto als u het woord "links" of "rechts" noemt.)

de reaguurbuur | 15-08-13 | 09:09

@Sjeng de helle | 15-08-13 | 09:02
Ik heb gisteren de nodige analyses uit de financiële sector (RTL7, betrouwbare mensen) gelezen.
Die zeiden hetzelfde.
De koopkracht daalt al 5 jaar op rij, hoe wil Rutte mensen dan stimuleren om de economie aan te jagen door zijn gelul over huizen en auto's kopen?
En vervolgens kreeg ik de groeicijfers van andere landen te zien, die beduidend beter waren dan de 'onze'.
En waar zou dat nou aan liggen.....

necrosis | 15-08-13 | 09:09

Mark... 400.000 werkelozen door jou.. slaap je nog ?
Hoe heeft de 'liberale' VVD top dit kunnen laten gebeuren ? .. de eerste 10 jaar geen VVD meer op het pluche en de klappen in de div. gemeentes komen er ook aan.. en die kale millieu terrorist lacht in zijn vuistje.. idiots

(c)ZWITSUL | 15-08-13 | 09:08

@mijntweecent | 15-08-13 | 08:52 | + 4 -

rutte beoefent weldegelijk laissez-faire politiek.
hij oefent totaal geen invloed uit op het politieke proces
deed hij maar aan laissez-faire economie
maar daar is stevig politiek ingrijpen voor nodig
en dat ligt MR dan weer niet zo goed

49 | 15-08-13 | 09:08

@necrosis daarom zal men strategisch weer fout stemmen. Dwdd moeten wij tegehouden... en krijgt rutte weer de ruimte om zijn vingers af te sabbelen. 1000euro propaganda...

Itastijl | 15-08-13 | 09:08

Geen regering zou inderdaad het beste zijn. Want dan ook geen macht meer voor allerlei lobby-groepen van twijfelachtig groen-links allooi. Dus hoeven er geen windmolens gebouwd te worden en kunnen de energiebelasting en benzineaccijns fors omlaag. Dan hebben we in ieder geval een begin van een herstel te pakken.

witwas | 15-08-13 | 09:06

Hahahaha

deministerpresident | 15-08-13 | 09:06

@pietvanvliet | 15-08-13 | 08:56
Hij is helemaal terug na de onterechte karaktermoord door Verdonk.

rara | 15-08-13 | 09:05

Goh,.. word er eindelijk eentje van de VVD-ers wakker?

Hopelijk krijgt hij Rutte gauw te spreken, om hem te vertellen dat het zo niet langer kan in Nederland.
Mijn grootste wens op dit moment... Laat dit kabinet vallen... gisteren naar Geert Wilders geluisterd, die man heeft helemaal gelijk,.. Rutte2 is het slechtste kabinet wat we ooit gehad hebben.

ANGEL70 | 15-08-13 | 09:04

LJBrinkhorst | 15-08-13 | 09:01 Henk Kamp? Die veganist uit Zutphen? Die z'n chauffeur met dienstwagen even op en neer lat rijden om de hond uit te gaan laten terwijl ie zelf in Den Haag blijft? Die is absoluut niet geschikt om ook maar enige kar te trekken.

zeg maar jansen | 15-08-13 | 09:04

Je wordt wakkerT, zet een bak koffie, start de tablet op, surft naar Geen Stijl en het eerste wat je ziet is weer die kut grijns.... en bedankt.

CornholioNL | 15-08-13 | 09:03

@in de hinterklappe | 15-08-13 | 08:50
In België hadden ze door politieke patstellingen ook een lange tijd geen 'regering', maar daar is het land destijds niet slechter van geworden.

necrosis | 15-08-13 | 09:02

het is de schuld van Min Kamp dat Rutte het geworden is. de meeste VVDers waren om maar omdat hij nooit een gedurfde beslissing durft te nemen zitten we nu met zo 'n mislukking. en maar lachen - wat wil je geschiedenisleraar om het land te leiden!!!

frenchy | 15-08-13 | 09:02

Onze regerende idioten begrijpen niet dat de krimp van de interne markt te wijten is aan het krimpen van de koopkracht, gevolg teloorgang van de economie. Net zo min begrijpen ze dat de subsidiepot slurpers miljarden kosten. Zo begrijpen ze ook niet dat je economie de nek wordt omgedraaid als je handjes ophouders importeert en tegelijkertijd grote groepen belastingbetalers en hoger opgeleiden exporteert.
Als ze dit al begrijpen en er totaal niets aan doen zijn het in mijn optiek geen hersen doden maar criminelen die willens en wetens de boel naar de bliksem helpen.

Sjeng de helle | 15-08-13 | 09:02

September, Prinsjesdag en de behandeling van belangrijke punten in de Eerste Kamer komen eraan. Goodbye Rutte, en vooral goodbye PVDA! Opzouten met deze socialistische, nivellerende en belastingverhogende pleursbende.

Ih8yousf | 15-08-13 | 09:02

Natuurlijk heeft Sinke een punt maar, waarom nu pas, de achterban van de VVD heeft zich in slaap laten sussen door Rutte, dom ze kunnen het schudden, de partij wordt met de verkiezingen gesloopt, al weet ik niet waar alle rechtse stemmers naartoe moeten, behalve naar Wilders wat ik vermoed gaat gebeuren, prima!

lanexxx | 15-08-13 | 09:01

Een zakenkabinet zou helpen. Helaas krijgen we dan Rijkman Groenink op Economische Zaken, Diederik Stapel op Onderwijs, Gretta Duisenberg op BuZa en Barbie als MinPres.

Dit land is verloren.

Enig alternatief: Duitsland aanvallen, snel verliezen en een Duitse deelstaat worden. Voordeel: meer geld, minder belasting, lekker door rijden, accijns op drank is veel minder en (voor de mannen) meer lekkere Mädchen!

hangtiet met knoop | 15-08-13 | 09:01

Ach, als dit kabinet valt dan wordt de stasi propagandazender, beter bekend als de vara, weer ingezet.
Maurice de Hond en het cbs/cpb komen weer met leugenachtige cijfertjes, en vele gekken stemmen gewoon weer vvd of pvda, want ja, ze krijgen weer werk dankzij de banenmachine en wat niet onbelangrijk is, ze krijgen ook allemaal 1000 euro, geen cent meer naar Griekenland.
Althans dat wordt beloofd, of het gebeurd is een tweede.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 15-08-13 | 09:01

*aftellen doet*

CornholioNL | 15-08-13 | 09:01

In the end maakt Rutte de VVD helemaal kapot. Het is gewoon geen overtuigd liberaal. Verdonk was dat trouwens ook niet.
Henk Kamp moet uiteindelijk misschien maar es de kar gaan trekken.

LJBrinkhorst | 15-08-13 | 09:01

Als er ééntje is die alles waar de VVD voor zegt te staan verloochend heeft is het Mark Rutte wel.

Met z'n 'koop toch een huis en een auto' en z'n derdehands Saab en z'n huurflat.

zeg maar jansen | 15-08-13 | 09:01

Ach de Ed Sinkes zijn al dan niet direct verantwoordelijk voor de situatie waarin we nu zitten. Nl. een decenium lang een totaal verziekte woningmarkt en het boven onze stand leven.

roze_bril | 15-08-13 | 08:59

@pomtiedom | 15-08-13 | 08:51
Dat is natuurlijk achterkamertjeswerk, dat snap ik wel.
Maar ik zou persoonlijk nooit een PvdA'er op mijn portemonnee laten passen.
Dat Rutte dat wel doet, zegt veel over zijn competentie....

necrosis | 15-08-13 | 08:58

Nieuwe verkiezingen.. en dan ? Buma ?? Wilders ?? Alternatieven zijn er dus ook niet.

LeBron | 15-08-13 | 08:57

@ Kamervraag | 15-08-13 | 08:51
Die kans is aanzienlijk zolang er geen goed alternatief op "rechts" is.

Wim-Lex | 15-08-13 | 08:57

Oh, Sinke.
 
Toch maar weer terug na zijn Trots op Nederland avontuur?

pietvanvliet | 15-08-13 | 08:56

"... Ondertussen houdt hij zich schuil. We zien geen leider, krijgen geen inspiratie, horen geen visie..."

Dat heeft ie inderdaad goed van zijn voorganger, Balkenende, geleerd. Op momenten dat het er op aankwam liet ie alles opknappen door één van zijn vice-premiers of lager. In het geval van een G20-top van ie een groen staatssecretarisje al genoeg.

De 21ste eeuw, de eeuw van de 'Mooi Weer'-leiders voor Nederland.

ZKH EénOog | 15-08-13 | 08:54

Zelfs een GL-er wil niet meer in een Saab gezien worden, zegt genoeg.

Watapatja | 15-08-13 | 08:53

@Itastijl | 15-08-13 | 08:48
Vlak de macht van de rode haan niet uit!
Je hoeft alleen maar even terug te denken aan DWDD/ P&W, die in plaats van televisie gewoon pure partijpropaganda zat uit te zenden.
Maar dat had natuurlijk niets met de verkiezingen te maken......

necrosis | 15-08-13 | 08:53

49 | 15-08-13 | 08:49
Deden ze maar aan laissez-faire politiek! Dat doen ze dus in België, en het werkt. Rutte & co grepen juist veel te hard in, waardoor dit land volledig de strot is afgeknepen.

mijntweecent | 15-08-13 | 08:52

Ik snap niet dat er niet meer weerstand is binnen de vvd. Rutte werkt ten eerste voor de EU, en heeft er geen enkel probleem mee om schaterlachend pvda-beleid uit te voeren. Die 'malle windmolens'? Hij bouwt ze. 'Geen cent naar Griekenland'? Astu. Ik mis Balkenende en dat is raar. Balkenende praatte met meel in de mond, Rutte spreekt duidelijke taal en doet precies het tegenovergestelde.

Bokito ergo sum | 15-08-13 | 08:51

@necrosis | 15-08-13 | 08:45 | + 0 -
Geloof me als ik zeg dat de PvdA hard voor die post heeft gevochten. MinFin en MP hebben samen het grootte deel van het beleid in handen en die wil je als coalitiepartner niet allebei bij de ander hebben zitten.

pomtiedom | 15-08-13 | 08:51

En uiteindelijk blijven die VVDérs op hun partijtje stemmen. Alleen voor de bühne. Iets van "Het was even nodig" of "Wir haben es nicht gewusst".
Teveel belangetjes.

Kamervraag | 15-08-13 | 08:51

Dat stel wat er zit zo snel mogelijk weg en dan een jaar of 5 geen regering.

in de hinterklappe | 15-08-13 | 08:50

liberaal= laissez-faire = mark rutte

kortom: volledig consequent

49 | 15-08-13 | 08:49

@Snorry! | 15-08-13 | 08:43
Ik gun het PVV en SP van harte, al was het maar om eens een heel ander geluid te horen.
Mensen die mij voor gek verklaren: 'zullen we dan maar wéér op CDA stemmen, of doen we eens gek en geven Kereltje onze zegen?'
*kokhalst*

necrosis | 15-08-13 | 08:49

De man heeft groot gelijk.
53% van AL het geld dat wij bij elkaar ondernemen en werken wordt door de overheid uitgegeven, waarvan de helft aan flauwekul. En dan nog presteert de overheid om 20% meer uit te geven dan dat men kan binnenharken.

Kil en snoeihard saneren in de overheid is het enige dat dit land overeind kan houden.

ZDEV | 15-08-13 | 08:49

Vvd & cda zullen weer aan de macht komen door idioot strategisch gestem. De puinhopen van rechts blijft mensen aantrekken.

Itastijl | 15-08-13 | 08:48

Ed Sinke, was dat niet die droeftoeter die een uitstapje maakte naar de TON van Rita Verdonk? Hoe dan ook, hij heeft een punt. Rutte heeft alles verkeerd gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag. Alles.

mijntweecent | 15-08-13 | 08:47

Het is domweg tijd voor een zakenkabinet, niks politiek geneuzel maar samengesteld uit mensen met een hart voor Nederland en die geen belangenverstrengeling kennen,dus geen lobby figuren.
Zal wel lang zoeken worden.

Sjeng de helle | 15-08-13 | 08:47

Achterhoedegevechten allemaal. Alle partijen lijken hier zo erg op elkaar dat ze allemaal met dezelfde non oplossingen komen. Ja voor de bühne doen ze nog een beetje moeilijk over elkaar maar het is verworden tot een grote stinkende bruine massa. De reden dat je niets van de oppositie hoort is dat die er simpelweg niet is. Verkiezingen? In hemelsnaam waarom, je krijgt er precies hetzelfde voor terug. Er zijn landen met een eenpartijenstelsel met meer keuze.

Lucifer | 15-08-13 | 08:45

@Betweetert | 15-08-13 | 08:41
Rutte past wel op dat hij iets verkeerd doet, waarom denk je dat een PvdA'er MinFin is geworden?
Niet omdat hij zo aardig is, maar om de zondebok te worden op prinsjesdag.

necrosis | 15-08-13 | 08:45

September wordt een cruciale maand voor het kabinet. MinFin kwam heel slinks met de 8 Mld verrassing deze week, maar dat gaat de hard werkende nederlander niet meer slikken. PVV en SP gaan nog heel groot worden in NL.

Snorry! | 15-08-13 | 08:43

Dank je wel Rutte, voor het mes in m'n rug. Groetjes, een ex-VVD-stemmer. Dat je jezelf maar mag doodlachen. En neem dan gelijk Dijsselbloem en die enge rubberen clown mee.

Blote Bertus 2000 | 15-08-13 | 08:42

Dat gaat niet lukken met deze giftige combinatie van een veel te breed geagendeerde overheid, een linkse partij die iedereen - en met name de onderkant - te vriend wil houden, en een liberale partij die lamgeslagen is door de status van de macht. Het is een zielige vertoning geworden die men tracht te redden door die continue sfeer van morele verontwaardiging en calvinistische bedilzucht.

aceofspades | 15-08-13 | 08:42

Ed Sinke was toch de *kuch* financiële man achter Rita Verdonk?

LJBrinkhorst | 15-08-13 | 08:41

@wakkere_nederlander | 15-08-13 | 08:37
Maar éérst die €1000!

necrosis | 15-08-13 | 08:41

Rutte denkt; ik ben gewoon 4 jaar aan de macht. Zolang ik niks doe, kan ik ook niets verkeerd doen. De kan op een motie van wantrouwen krijgt in dat lamgeslagen circus toch geen meerderheid. Stemmers bedankt !!! Geen VDD, geen PVDA, wat wel?

Betweetert | 15-08-13 | 08:41

voor hij gaat doet eerst nog even 1000 euries storten

antieheld | 15-08-13 | 08:40

En not a fuck was given... Als dit kabinet valt, veranderd er nog helemaal niks.
Je denkt toch niet dat nieuwe verkiezingen uitkomst bieden?
Als je door te stemmen verandering kon afdwingen was het allang afgeschaft.

Jannekejip | 15-08-13 | 08:40

Wordt het weer eens geen tijd voor een nieuwe auto .

likmegaties | 15-08-13 | 08:38

Wist niet dat ze bestonden, maar eindelijk een wijze VVD'er. Rutte, rot op! Je bent ons land aan het uikleden en laat ons hoereren op europees en wereldwijd niveau. Bedankt voor het kapotmaken van ons land. Nu opzouten en plaatsmaken voor mensen die wel capabel zijn en hopelijk ons land weer op kunnen bouwen.

harry poster | 15-08-13 | 08:37

VVD stemmer op geenstijl: Rutte optyfen!

wakkere_nederlander | 15-08-13 | 08:37

VVD had moeten luisteren naar de voorkeursstemmers: Verdonk moest het worden!

necrosis | 15-08-13 | 08:36

Leuk dat het een topdag voor de Volkskrant is, toch nog iemand die er de lol in het beleid van de VVD kan zien..

NogSteedsNiet | 15-08-13 | 08:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl