achtergrond

Geenstijl

NOS: gesubsidieerd de markt kapotconcurreren

taxpoetnos.jpgDe dociele, ja welhaast comateuze berichtgeving van de NOS over het Koningshuis. De immer politiekcorrecte journaals. De ludieke zomercolumnpjes om de eindeloos lange komkommermaanden mee door te komen. Echt, waar zouden wij zijn zonder de Koninklijke NOS? Al die woest-urgente content is van ons, de belastingbetaler. De NOS is geen bedrijf, maar een instelling van publiek nut waar geld verdienen in principe helemaal niet hoeft, want ze krijgen het zomaar. Van u. Daarom, ziehier uw belastingeuro's aan het werk. Triomfantelijke NOSmedewerker is triomfantelijk. Al die itempjes waar bejaarden om 8 uur op afstemmen op hun televisietoestel zijn nu GRATIS te gebruiken. De NOS = awesome. Applaus voor jezelf. Fappen op jullie eigen foto, want jullie zijn te gekkie. Maar deze NOS Medewerker van de Maand heeft buiten media-innovatie-meningen-strateeg-consultant Marianne Zwagerman gerekend. Zwaag vroeg door en hee, dat is gek, de NOS verdient geld aan content waar wij belastingbetalers voor betaald hebben. Hoe dan, het is toch gratis te gebruiken voor andere media? Ja, maar de advertentierechten op die filmpjes blijven bij de NOS, óók als andere, zelf hun broek ophoudende media ze op hun eigen sites plaatsen. Het gebruik van die content is dus ongeveer even aantrekkelijk als op het bureau schijten bij je eigen adverteerders, terwijl de NOS geeneens advertentie-inkomsten nodig heeft want staatsruif. En daar word je heel wereldvreemd van, zo'n permanent tax-infuus, want de NOS-eindbaas begrijpt gewoon totaal geen zak van hoe de mediaas werken, blijkbaar. Evenals kinderbeller Marcel Gelauff. Behalve als het gaat om met je staatszender commerciële nieuwskanalen kapotconcurreren, dát hebben ze prima gesnopen.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.