Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Sotsji en elf miljard euro

bassiehof102.jpg'Een dilemma', noemde minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) de vraag of Nederland de Olympische Spelen in Rusland moet boycotten. Volgens hem dwingt het j'accuse van Stephen Fry ‘dit dilemma ook onder ogen te zien en daarover het debat aan te gaan’. Om vervolgens – zaterdag nog ondersteund door emancipatieminister Jet Bussemaker (PvdA) – te concluderen met een stevig: we gaan gewoon. De opmerkingen van Bussemaker wat betreft de Chinese Olympische Zomerspelen van 2008 waren overigens wel geestig. ''We hebben daar de mensenrechten wel aan de orde gesteld. Mede door de Olympische Spelen is er in China iets gebeurd dat nooit meer terug is te draaien. Er zijn contacten ontstaan en er is kennis overgedragen.'' In Beijing klinkt nu een daverend ‘HAHAHAHAHA, goeie glap van Bussemakel!’ Het Kabinet gaat de Olympische Spelen in Sotsji dus niet boycotten. Want dan kun je wel bezig blijven. Neem nou Marokko, daar worden homo’s in de gevangenis gestopt. In Thailand en Pakistan krijgen ze zelfs levenslang. En in Saoedi-Arabië krijgen homo’s de doodstraf. Kijk maar op het kaartje dat de voorzitter van het Humanistisch Verbond Boris van der Ham onlangs verspreidde. En Frans Timmermans weet dat Nederland het zich niet kan veroorloven al die landen te gaan boycotten omdat dat qua handelsbetrekkingen in de miljarden loopt. Kijkt u even mee? In 2012 exporteerden we volgens de cijfers van Agentschap NL – onderdeel van het ministerie van Economische Zaken - voor 922 miljoen euro producten naar Marokko, 7,1 miljard naar Rusland, 2,2 miljard naar Saoedi-Arabië, 1 miljard naar Thailand en 296 miljoen naar Pakistan. Da’s ruim elf miljard euro. En dat zijn wat PvdA en VVD betreft de rechten van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders écht niet waard.

Reaguursels

Inloggen

Rusland -> Gas ...... Nederland -> Gashub van EU.
Tis zo simpel, enconomische belangen.
En de PVVDA heeft toch de "ideologische veren" onder Kok afgeschud.... !?
So, who cares.

Lenco | 12-08-13 | 09:10

Is dit niet de VOC-mentaliteit die wij graag willen?

Mahatma | 12-08-13 | 00:50

Arabische landen zijn 'niet-westers' dus daar mag men homo's mishandelen, maar in Rusland dat toch gezien wordt als 'westers' mag het niet
vansuyle.com | 11-08-13 | 16:43 |

Dat 'mag men mishandelen' is wel wat kort door de bocht. Het is meer zoals eastender stelt. Maar goede analyse hoor.

Stop je homoseksualiteit maar even een paar weken in een doos en laat die thuis. Dan ben je snel weer terug en kan je er weer ten volle van genieten hier.

Doe ik ook met mijn jointje als ik naar Thailand ga.

TmC | 11-08-13 | 22:02

Ik maak me gaande weg meer zorgen om mijn eigen rechten. Als je niets mankeerd, man bent van voorbij de dertig, blank dan heb je dus helemaal niets om een minderheid te zijn en dus kan alles maar dan ook alles wat wel zielig is van jouw geld gefinancieerd worden.

Mark van Leeuwen | 11-08-13 | 20:56

In Nederland maken we het homo's niet moeilijk. Hòu daar dan ook iedereen aan. Dat lukt politiek, pers en politie hier in dit land niet dus om nou met die vinger weer in het rond te wijzen.
Wat er in het buitenland gebeurt dat zijn niet onze zaken, 's lands wijs 's lands eer.
Maar toch wil ik wijzen op een kleine bijkomstigheid:
Misschien helpen de Russen ons wel van Timmerfrans af?!?

eastender | 11-08-13 | 20:34

business as usual, don't look

Sowieso worden onze meerderheids-rechten al niet gerespecteerd laat staan voor de minderheid. Slaap verder, elke ochtend lijkt alles beter.

rinse, wash and repeat

gaper | 11-08-13 | 19:00

De enige olympische spelen die deugden waren die van Londen vorig jaar. De rest was gewoon gemanipuleerd of zelfs totaal verziekt.Kortom : Vestig alle olympische spelen voortaan maar daar,dan gaat het TENMINSTE om sport en niet de politieke motieven van allerlei kl**tzakken.

Dolphi | 11-08-13 | 18:08

En het trieste van deze Politicus is dat hij het nog zelf geloofd ook...

purkpurkson | 11-08-13 | 17:44

Dit heeft te maken met wat columnist Bart Croughs formuleerde als 'de wet van het abjecte Westen':'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers'.

Door toepassing van de wet van het abjecte Westen wordt het samengaan van cultuurrelativisme en 'tijdsabsolutisme' afdoende verklaard. Columbus versus de indianen, de Amerikaanse slavenhouders versus de slaven, de kolonialen versus de gekoloniseerden : dit zijn allemaal gevallen van conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers'. In deze gevallen zou waardenrelativisme te zeer in het voordeel uitvallen van 'het Westen'. (Bijvoorbeeld: 'je moet de daden van de kolonialen zien in hun tijd, toen vond men dat nu eenmaal gewoon', etc.) Bij tegenwoordige conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers' past wel waardenrelativisme, omdat dit in het voordeel uitvalt van 'niet-westers'.

Ook het opmerkelijke verschijnsel dat de onderdrukking van de zwarte bevolking in Zuid-Afrika op een voortdurende stroom van heftige veroordelingen van onze intellectuelen kon rekenen, terwijl de vaak veel zwaardere onderdrukking van de zwarte bevolking in andere delen van Afrika nauwelijks enige belangstelling wist te wekken, kan met behulp van de wet van het abjecte Westen eenvoudig werden verklaard. In Zuid-Afrika was sprake van een conflict tussen westers (blank) en niet-westers (zwart); dit in tegenstelling tot de overige delen van Afrika, waar het conflict ging tussen niet-westers en niet-westers - en dus niet interessant was voor onze intellectuelen. Het welzijn van de zwarte bevolking kon onze menslievende intellectuelen duidelijk gestolen werden; hen was het er alleen om te doen 'het Westen' aan te vallen en als 'antiracist' te poseren.

www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...

Arabische landen zijn 'niet-westers' dus daar mag men homo's mishandelen, maar in Rusland dat toch gezien wordt als 'westers' mag het niet

vansuyle.com | 11-08-13 | 16:43

Druk maken over gayrights in rusland .....
What about vrouwenrechten overal en de economie..

lidlbier | 11-08-13 | 16:06

@jip_86 | 11-08-13 | 12:06
Staan daar nou twee homo's te kijken hoe de middelste homo over een vitrine vol vlees pist?

Stormageddon | 11-08-13 | 15:49

^+hebben

Itzamná | 11-08-13 | 15:41

Nooit goed begrepen wat 'mensenrechten' zijn. Kun je opzoeken op de interwebs, dat wel.

Blijft in feite onzin. We kunnen het net zo goed over de rechten van de welbekende Braziliaanse treuzelmier.

Geloof dat veel mensen denken dat het recht op uitkering een mensenrecht is. LOL.

Itzamná | 11-08-13 | 15:40

Tsja, zo werkt dat he.. it's all about the money

oorstok | 11-08-13 | 14:40

DubbelDibbel | 11-08-13 | 11:57
Niets aan toe te voegen...

Baal Illegaal | 11-08-13 | 14:26

Wanneer de Olympische Spelen een mislukking zouden worden vanwege een boycot, zullen velen in Rusland daar de homo's en lesbo's de schuld van geven. Wat de heksenjacht alleen maar groter zal maken.

Ohm | 11-08-13 | 14:10

necrosis | 11-08-13 | 10:36
Tja, denk iets met linkse sprookjes, van die mensen die dachten, nou die PvdA is ook best wel links, die Samsom trekt het weer naar de linkerkant. Zijn ze daar even mooi mis gegaan.
Ik verbaas me meer over VVD. De enige VVD'ers die ik begrijp zijn bankiers en 150K+ verdieners die een hekel hebben zorg, onderwijs en sociale zekerheid.. Tuurlijk, dan stem je VVD. Maar anders?
Mja, zal wel het snoepgoed zijn van 1000 euro werk bonus ofzo.

Pindakees | 11-08-13 | 13:36

Lewis Lewinsky | 11-08-13 | 12:36 |
Heb ik gemist, helaas. Ver van huis en slechte internetverbinding...
Nu moet ik dus helemaal zélf een standpunt gaan bepalen, wat een ellende!

Schoorsteenveger | 11-08-13 | 13:35

Alsof de Heilige Linkschkerck ooit een probleem zal maken van de schending van mensenrechten in Islamofascistische landen, meneer Paternotte!

Ales | 11-08-13 | 13:35

sparxx | 11-08-13 | 11:38 |
Je vergeet 3 nullen. 23 miljard.

hStripe | 11-08-13 | 13:34

In deze is ook eigenlijk de grove fout geheel aan het ioc toe te schrijven. Zij hebben de olympische spelen toegekend aan zo"n land. Zij zijn eigenlijk in deze de ware schuldige. Dat er in dat land zo een homohaat is,is niet goed te noemen. Maar het ioc had dat voor behoren te blijven. Door het aan een anderland toe te wijzen waar dat niet is.. maar duidelijk is dat bij het ioc geld,meer voor staat als mmensenrechten en discriminatie. Landen moeten dus ook niet bij rusland aan de deur maar bij het ioc. Daar moet het veranderen,de mentaliteit. Rusland moet je op andere manieren bevechten tegen hun discriminatie tegen homo,s. Zo"n sportevenement boycotten zal ze er niet anders over laten denken. Daar heb je wel wat grovere middelen voor nodig.

tweetybird | 11-08-13 | 13:29

Mischien wel gelijk een goed leer momentje voor het ioc,door voortaan te kijken naar een land en hun discriminatie,voor dat je een land de olympische spelen toekent. Een land dat grote groepen discrimineerd om hun sexuele geaardheid gelijk al laten afvallen. Dan pas maak je een statement. Hun leus is toch discriminatie hoort niet thuis in sport. Hou je er dan zelf ook aan. Die vlag hoeven ze nu dus niet te tonen vooraf . Waarin opgeroepen word dat discriminatie niet thuis hoort in de sport.

tweetybird | 11-08-13 | 13:13

Herrn ZimmerSchwanz zou zich juist meer moeten distantieren van die uit het lood geslagen beroepsNegert, Oboema. De USA ontpopt zich zich steeds meer als een heel zure natie die doorheeft dat ze niet meer de wereld aan haar leiband kan laten lopen. En probeert vervolgens via de internationale massamedia de opponenten, met deels hun andere waarden en normen dan de onze, belachelijk te maken. Daar moet Nederland niet bij willen horen en er zijn veel belangrijkere thema's die onze aandacht ten volle eisen. Obama heeft zijn hand overspeelt en zichzelf als een kind dat niet tegen zijn verlies kan gepositioneert.

ad melkert | 11-08-13 | 13:06

Maar als we het realisties bekijken,zal een boycot rusland niet echt deren. Het zal ze echt geen reed interreseren. Ik denk dus dat het vruchtelose pogingen zullen zijn daar iets te kunnen veranderen zolang poetin daar aan de touwtjes trekt. Daar is de man gewoon te maf voor,en zijn eigen ego te groot. Je kunt hooguit laten merken dat je er als land niet achter staat. Zijn homohaat. Maar meer ook niet,en dat is helaas de realiteit. Kijk het ioc had gewoon moeten zeggen,homohaat dan geen olympische spelen want daar staan wij niet achter. Iedereen is welkom op de olympische spelen,homo of geen homo. Het gaat bij olympische spelen om sport,wie het ook is,of wat zijn sexuele voorkeur ook is,of zijn politieke voorkeur. Dan had het een beetje zin gehad. Duidelijk mag zijn dat het ioc niet voor sport staat maar voor vette winst. Zoals bij zoveel.

tweetybird | 11-08-13 | 12:56

Niks mis met homo's
Zolang ze zich normaal gedragen
Niks mis met russen
Zolang ze zich normaal gedragen
Niks mis met politici
Zolang ze zich normaal gedragen
Niks mis met refo's
Zolang ze zich normaal gedragen
Niks mis met moslims
Zolang ze zich normaal gedragen
Niks mis met niemand
**
Maar normaal is niet internationaal
Normaal hier is anders dan normaal daar of ergens anders.
**
Veel mis mee dus.

amin | 11-08-13 | 12:50

Het is hierboven al een paar keer gezegd, maar het blijft vreemd dat de Linkse Kerk het antihomostandpunt van de islam geweldig vindt.

*Russen mogen geen homo's lastig vallen. Islamieten natuurlijk wel. Want geen mens is illegaal, iedereen telt mee, en moslims zijn de nieuwe joden, terwiijl homo's gewoon oude homo's blijven*, aldus het directoraat generaal van de Verenigde Linkse Kerken waarin opgenomen de VVD.

Lewis Lewinsky | 11-08-13 | 12:41

Van principes kun je niet vreten, oud gezegde maar de waarheid..

Ommezwaai | 11-08-13 | 12:37

@Schoorsteenveger | 11-08-13 | 12:08
Freek was een paar dagen geleden al bij Knekel om reutelend en rochelend zijn politiek corrupte zegje te doen over dit onderwerp. Hij zei nog dat *bloed aan de paal* nu een heel andere betekenis had.

Lewis Lewinsky | 11-08-13 | 12:36

Als je echt een statement wil maken stuur je als nederland een voetbal elftal naar die ollympische spelen bestaande uit enkel homo's,met als aanvoerder Rene van der gijp. Dan pas ben je goed bezig. En dan daar effe uitblinken als homo voetbal elftal. Kunnen ze daar zien,dat homo,s ook gewoon mensen zijn. Niks meer,niks minder.Of gewoon de hele selectie van de gaygames naar de olympische spelen sturen,en de selectie van de olympische spelen naar de gaygames sturen.

tweetybird | 11-08-13 | 12:29

@strohond lol. Eens. Excuses voor mijn naïeve gedachten.

MrWorf | 11-08-13 | 12:27

Parel van het Zuiden | 11-08-13 | 12:19
De ballen gevoeld hebben maar niet weten waar de penis staat.
(Vrij naar de klok en de klepel)

Strohond | 11-08-13 | 12:25

Ja, ja. Principes hebben ook grenzen en dat maakt de boycotroepers ook weer zwak, slap en zielig. Eens kijken hoe groot hun Russische eieren zijn (de spreekwoordelijke grote ballen) door op de Spelen het holebi zijn te promoten.

Revvoyensovyet City | 11-08-13 | 12:22

@Parsons | 11-08-13 | 12:21

Waar was Freek de Jonge toen Beatrix met d'r kopvod die moskee in Oman likte? bit.ly/160k6wL

Parsons | 11-08-13 | 12:22

Waar was Freek de Jonge toen Beatrix met d'r kopvod die moskee in Oman likte? httP//bit.ly/160k6wL

Parsons | 11-08-13 | 12:21

De rol van Nederlandse politici in dit initiatief is wel het meest dubieus. Zij werken dag in dag uit actief mee aan het ontnemen van door de Grondwet gegarandeerde burgerrechten van de hele Nederlandse bevolking via de Europese Unie. De meest fundamentele maatschappelijke beslissingen worden buiten democratische invloed geplaatst. Vervolgens gaan zij zich druk maken over homorechten in een ander land.
.
Joehoe homo's, u bent ook burger. Die rechten worden u ook door de neus geboord. Misschien even hoofd- van bijzaak onderscheiden?

Parel van het Zuiden | 11-08-13 | 12:19

@jip_86 | 11-08-13 | 12:06
Waarom staat die pic in spiegelbeeld?

Rector Reflector | 11-08-13 | 12:18

@roze_bril | 11-08-13 | 11:41 | + 0
Als ik deze foto van Thomas Schlijper bekijk loont het kappersvak voor voetballers niet: schlijper.nl/130810-07-gordon.photo
(het adres is trouwens ook hilarisch).

Synecdoche | 11-08-13 | 12:13

@dubbeldibbel belachelijk dat hij het land aanpakt waar de olympische spelen zich afspelen. In lutjebroekzijn ook problemen. Hij moet de hele wereld aanpakken anders is het softe shit... is pvv pro boycot?

Itastijl | 11-08-13 | 12:11

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat hele anti Rusland gedoe is ingegeven doordat de Russen Snowden niet uitgeleverd hebben. Aangezien Europa toch naar de pijpen danst van de USA zou me dat in elk geval niet verbazen. Onze Bestuurlijke kneuzen zijn nog niet eens in staat om de groep aan te pakken in eigen land die overlast bezorgd en Homo's van de flat wil donderen, daar veranderd een Gay parade ook niets aan. Bovendien worden in Europa Homo huwelijken in ettelijke landen verboden en vooral in die landen die aan de Noord Europese subsidietiet hangen, daar hoor der Zimmermans Frens ook niet over. laat ze eerst maar eens hier beginnen de eigen bagger op te ruimen, stelletje hypocrieten.

Sjeng de helle | 11-08-13 | 12:10

Heeft Freek zijn standpunt terzake al publiekelijk gemaakt? Die was daar vroeger erg goed in, in dat soort boycots. En is hij al geboekt bij Knevel en Poephoofd om er zijn diepe wijsheden te debiteren? Ik hoop van wel, want het is een verdomd lastige kwestie, en dan heb je grote zieners en ware profeten nodig om je te leiden naar de appeltjesgroene velden der Grote Gerechtigheid.

Schoorsteenveger | 11-08-13 | 12:08

Mensen die zichzelf democraat noemen en oproepen tot een boycot (ook al is het enkel de spelen) omdat een semi democratisch soeverein land en wet heeft aangenomen dat ze niet bevalt, daar is toch iets geks mee
enkel Rusland bashen en niet al die anderen landen, met een nog extremere wet
Het lijkt net of de boycotroepers lijden aan russenfobie

janneman1977 | 11-08-13 | 12:07

Ach ja, tegen de Jodenvervolging deed Nederland ook niets.
Sterker nog, de overheid roofde hun kunst en gooide er nog even een erfpacht heffing tegenaan omdat de Joden die in kampen zaten of ondergedoken zaten hun erfpacht niet betaalden.

Willem van Rood | 11-08-13 | 12:06

Voor de mediageile politieke coryfeen in dit land lijkt blijkbaar niks belangrijker dan de rechten van homos in Rusland. Een paar uitspraken op TV en een paar twitter-berichtjes generen veel aandacht en men kan zich dan presenteren als "verzetsheld" tegen het regime van Poetin. Nauw, nauw …dapper hoor!
Veel dapperder natuurlijk dan daadwerkelijk iets doen tegen de homo-haat voor de eigen huisdeur. Die homohaat gaat meestal uit van jonge marokkanen, en die bestrijd je niet met een paar twitter-berichten.

Boveniden begrijp ik de commotie niet. Homosexualiteit is in Rusland net zo legal in Nederland. Het enige verschil is dat in Rusland, een democratisch verkozen regering heeft besloten homo-propaganda te verbieden. 80% van de Russen keurt namelijk homoseksualiteit af. Die willen niet lastig gevallen worden door gay parades, door foto's van een 65-jarige Elton John en "zijn kinderen" en dat constante gedram van figuren als Henk Krol, Paul de Leeuw en Albert Verlinde. Waarom moeten wij dan zo nodig dit aan de Russische bevolking opdringen? Wij zouden toch ook niet willen dat Rusland ons verteld wat wij moeten doen?

Volgens mij is die een georganiseerde campagne van de main stream media en de VS om het de regering van (de democratisch verkozen) president Poetin te destabiliseren. Al die oude cold war warriors in de VS hebben een hekel aan een machtig Rusland en daarom verzinnen steeds dingen om Rusland aan te vallen.
Stephen Fry speelt in deze kwestie slechts de rol van een "useful idioot". Waarom valt hij alleen Rusland aan? Waarom niet China en Saudi Arabie? ….

DubbelDibbel | 11-08-13 | 11:57

Dus bassiehof is proboycot?

Itastijl | 11-08-13 | 11:53

Als we ieder land gaan boycotten waar iets gebeurt waar we het niet mee eens zijn dan blijven we bezig.

zooishettoch | 11-08-13 | 11:50

@komtdatschot | 11-08-13 | 11:30 |

Nou met vdGijp hoef je geen medelijden te hebben. Hij is juist de man die andere mensen volkomen belachelijk maakt en afzeikt. Er zijn spelers die het heel moeilijk hadden in de kleedkamer door zijn "humor". Laat staan als er een homo tussen had gezeten.

roze_bril | 11-08-13 | 11:41

hStripe | 11-08-13 | 11:09
Wat kan het de buitenlandse (buiten Rusland) politiek nu verrotten dat er 25miljoen verdwenen is?

sparxx | 11-08-13 | 11:38

uit-benen | 11-08-13 | 11:11... Of zoals Poetin reeds verkondigd heeft: Een land waar pedoos een eigen partij MOGEN oprichten.. moet eens dat belerende vingertje weglaten en niet zo een grote bek opentrekken.

Mijn mening. zo lang als er in eigen land de homos niet meer gearmd over straat kunnen lopen, zonder in mekaar gebeukt te worden door onze lichtgetinte landgenoten zoals in 020 frequent gebeurt. Moet men het niet bij de Russische beer gaan zoeken.

unneJoemie pieletuut | 11-08-13 | 11:36

neem nou Marokko, daar worden joden in de gevangenis gestopt. In Thailand en Pakistan krijgen ze zelfs levenslang. En in Saoedi-Arabië krijgen joden de doodstraf. Kijk maar op het kaartje dat de voorzitter van het Humanistisch Verbond Boris van der Ham onlangs verspreidde. Enz. enz....

Koonkluk Huis | 11-08-13 | 11:36

Niet kunnen veroorloven? Nou doe je net of we volledig afhankelijk zijn van die landen en er totaal geen reciprociteit aanwezig is.

roze_bril | 11-08-13 | 11:34

En wederom een geniaal stukje uit de schoolkrant van lagere school 'de blije dikzak'. Manmanman

MrWorf | 11-08-13 | 11:31

Anijsblokje | 11-08-13 | 11:04 |
Je zou er niet aan mee moeten willen doen, gewoon omdat het kan, niet om iets af te dwingen. De Olympische gedachte, sport verbroedert, laat me niet lachen. De Olympische Spelen zijn altijd al gebruikt en misbruikt voor politieke propaganda, en dat zal nooit veranderen.

Schoorsteenveger | 11-08-13 | 11:31

Zolang de politieke partijen en hun homo vriendjes geen vuist maken tegen de homo haat in de islam,kunnen ze van mij aan het spreekwoordelijke gas.Zo vond ik het ook onbegrijpelijk dat VI afgelopen vrijdag hun progamma lieten kapen door de homoscene.Aan de bar zaten twee homo,s die overal doorheen zaten te kleppen waardoor het allemaal niet te meer te volgen was,en dan hebben die joling die zichzelf nogal grappig vind.En dan moet je nagaan dat de homo,s in de vazalstaat van de EU nog geeneens meer handje in handje over straat durven te lopen,omdat ze als de dood zijn dat ze in elkaar worden getremd door de religie van de vrede.Maar daar hoor je de homo,s niet over en projecteren ze liever hun frustratie en woede op een van der Gijp,waarvan ze weten dat hij toch niks terug doet.Kortom de typhus ermee.

komtdatschot | 11-08-13 | 11:30

En weer moet het nietige Nederland ergens iets van vinden. In dit geval de wetgeving in een soevereine staat. Waar bemoeien we ons mee?

Mark Smith | 11-08-13 | 11:29

Waar de 'linksmensch' in Nederland als burgemeester, wethouder, gemeenteraadslid, tweede kamerlid, minister, journalist, enz. keer op keer op een verachtelijke manier wegkijken als het op het verdedigen van rechten van homo’s aankomt, juist die 'linkmensch' kan beter zijn stinkende bek houden.

Boy Cot | 11-08-13 | 11:27

@uit-benen | 11-08-13 | 11:11
Inderdaad. En onze premier is wel de laatste die een grote mond mag hebben over homoemancipatie, aangezien hij zelf ook nog steeds niet uit de kast heeft durven komen.

VanBukkem | 11-08-13 | 11:23

VanBukkem | 11-08-13 | 11:17 | + 0
Freek is een opgewarmd lijk, als ik die op de buis voorbij zie komen zapt mijn afstandsbediening spontaan door.

joyriders | 11-08-13 | 11:21

Wat zou Frik er van vinden ..?

Mammeloe | 11-08-13 | 11:21

Levenslang voor homo's in Thailand? Van wiki:
"Both male and female same-sex sexual activity are legal in Thailand, but same-sex couples and households headed by same-sex couples are not eligible for the same legal protections available to opposite-sex couples."
Er was laatst zelfs een wet die circuleerde om het homohuwelijk daar in de voeren, dus wat Thailand betreft sla je de plank in ieder geval flink mis.
Het ergste van de wet in Rusland is dat het de vrijheid van meningsuiting aantast (ik zou als hetero tenslotte ook niet vóór het homohuwelijk mogen debatteren, dat is immers homo-propaganda), wat betekend dat in het publieke debat het niemand voor de homo's op kan nemen. Dat is bijzonder kwalijk...

Taaie-Neuskoek | 11-08-13 | 11:20

wat een gezeik. Wat ze in een ander land verzinnen aan idioterie is hun keuze.
Als er nou een slachting zou plaatsvinden onder de bevolking dan zou een boycot goed zijn, maar dit slaat gewoon nergens op. Een mogelijke boycot is gewoon een pressie-middel van de VS/EU als vergelding rond gedoe met Snowden. en de Nederlandse gutmenschen en journalisten zijn de 'useful idiots'.

Bassie, waar was je toen de persvrijheid in Rusland om zeep werd geholpen en journalisten werden opgepakt en gemarteld?

Kaosu | 11-08-13 | 11:17

@therealbraindump | 11-08-13 | 11:11
Freek de Jonge? Leeft die ook nog dan?

VanBukkem | 11-08-13 | 11:17

Its the money that makes the world goes round!

Rest In Privacy | 11-08-13 | 11:13

Laat de Nederlandse politiek eerst z'n eigen kast maar opruimen dan met andermans kast te bemoeien

uit-benen | 11-08-13 | 11:11

Frans Timmermans en Jet Bussemaker kunnen zich beter druk maken over de verworven vrijheden van homo's en lesbiennes in Nederland en hoe het daar mee gesteld is.

Ik word zo verschrikkelijk moe van mensen die denken dat de wereld maakbaar is. Wat denkt zo'n Freek de Jonge nou, dat Vladimir Poetin zich ook maar iets aantrekt van de mening van de Nederlandse regering? De Jonge is alleen maar bezig met het etaleren van zijn eigen superieure morele normen en waarden.

therealbraindump | 11-08-13 | 11:11

hStripe | 11-08-13 | 11:09 |
edit: excusez

hStripe | 11-08-13 | 11:11

Die homo-discussie, excuse le mot, is er alleen maar om onderstaande discussie te doen verdampen.
www.nu.nl/buitenland/3488355/voor-wint...
Het is eigenlijk allemaal heel simpel. Je moet het alleen willen zien.

hStripe | 11-08-13 | 11:09

van stampij | 11-08-13 | 10:58
De import van ongeletterden en haatbaarden bedoelt u?

Ommezwaai | 11-08-13 | 11:08

Mensenrechten zijn geen homorechten, typ het op en je krijgt minnen.
Zelfs op gs barst het van de homohaters.

Terpen-tijn | 11-08-13 | 11:05

Dat mensen Poetin niet vertrouwen: OK.
Dat geldt voor het meerdendeel van z'n collegaleiders ook m.i.
Maar hoe helpt een sportboycot als straf?
Hoe werkt dat mechanisme?
Het valt me op dat de mensen die doorgaans bij straffen eerst de effectiviteit van straffen bewezen willen zien (Gutmensch) daar in dit soort gevallen niet om mauwt.
Je ontneemt wel een hele bedrijfstak de kans om zijn brood te verdienen/zich te ontwikkelen.

Anijsblokje | 11-08-13 | 11:04

Russen en Turken formaliseren hun populistiche onderbuikgevoelens en verdienen de Godwinleiders die ze wilden. Maw het volk in Rusland steunt homohaat en het volk in Turkije de politiek gewelddadige Islam.

Aangezien Hobbitlandje Nederland geen vuist kan maken lijkt mij het goed in Europees verband na te gaan denken over de gevaren binnen de europese grenzen ipv buitenland politiek te voeren en miljarden aan landen als Turkije en Egypte te schenken, maatregelen die averechts werkt (zie USA).

Achterbak | 11-08-13 | 11:01

Hier worden de homo s vervolgd tot in hun eigen huis en krijgen ze het advies om maar te verhuizen, want de daders oppakken gaat niet (meer).
Teveel inmiddels.

Terpen-tijn | 11-08-13 | 10:59

Nederland moet vooral ook geen grote moralistische bek opzetten, want het buitenland kan met even veel recht van spreken de Nederlandse socialistiese verzorgingsstaat bekritiseren, waar overheden de burger en het bedrijfsleven op grote schaal gelegaliseerd bestelen.

Chiant | 11-08-13 | 10:59

@Chiant | 11-08-13 | 10:55 |:
.
Pissige relnichten... ;-).

Graaisnaaiert | 11-08-13 | 10:58

Misschien moet je ipv van de export is naar de import kijken wat denk ik vele malen hoger ligt.Dan zijn er denk ik wel wat landen die dat niet kwijt willen.

van stampij | 11-08-13 | 10:58

"En dat zijn wat PvdA en VVD betreft de rechten van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders écht niet waard."
Goh, zijn we het toch nog ergens over eens, de PvdA, de VVD en ik.

VanBukkem | 11-08-13 | 10:57

om de 3 zinnen zeggen dat je homo hebt.
modderator | 11-08-13 | 10:46 | + 2 -
Dat is het unieke talent van Paul de Leeuw en de reden dat hij 4 keer zoveel verdient als de minister president. Verder heeft hij de homo emancipatie meer schade toegebracht dan goed gedaan. Als je denkt aan homo's op TV denk je automatisch aan die irritante vetklep.

Osdorpertje | 11-08-13 | 10:57

Hela, de minkukels dolen weer in deze panelen.

Chiant | 11-08-13 | 10:55

Omdat je weet dat Nl toch wel zal gaan en er van een boycot geen sprake zal zijn stel ik voor dat er een draaiboek wordt opgesteld waarin de richtlijnen en belangrijker een tijdstermijn worden opgenomen voor dit mensen-recht-boycot-pseudo-correct-politiek geneuzel.
Een gestrande walvis draaiboek, maar dan voor OS boycotten e.d..

Simon de Danser | 11-08-13 | 10:54

@Grasgriezel | 11-08-13

Dat zijn ook buitenlanders en die zouden niets liever dan onder de Friese vlag sporten.

Boniwee | 11-08-13 | 10:53

Sinds Nederland 3 Miljard Euro heeft uitgegeven aan een informatiesysteem voor het UWV dat niet werkt, zeggen getallen en cijfers mij eerlijk gezegd niet zoveel meer. Ze maken al helemaal geen indruk meer op mij. Ik behoor inmiddels tot de apathische apenkolonie van @Ebru.

Chiant | 11-08-13 | 10:52

mobiel.nujij.nl/algemeen/islamist-erdo...


Of wellicht kunnen we het eens hebben over het standpunt inzake homo's van de man waarvoor onze Minister van Buitenlandse zo graag staat te liegen.
Tayip "homo's mogen niet in mijn democratietram" Erdogan....

Parel van het Zuiden | 11-08-13 | 10:51

@necrosis | 11-08-13 | 10:45 |:
Ehm, hoe bedoelt u, tegen welke huisregel zondig ik?
En nee, ik ben geen heaumeau, maar wel frequent bezoeker van Thailand en het is lulkoek dat je daar voor homofilie de bak in komt. Wel als je hem in een minderjarige drukt, een jointje doet of de koning belastert, dat dan weer wel...

Graaisnaaiert | 11-08-13 | 10:50

Boniwee | 11-08-13 | 10:38 |
Ik weet niet of je wel eens naar de winterspelen hebt gekeken, maar daar zitten toch erg weinig Nederlanders tussen met dubbele paspoorten.
Dat zijn meestal van die ras-Friezen met blozende wangetjes en zo.

Grasgriezel | 11-08-13 | 10:49

lulleficatie | 11-08-13 | 10:37 | + 9
Exporteerden we maar eens wat andere `producten` naar Marokko.

joyriders | 11-08-13 | 10:49

We hebben alle mogelijke betrekkingen met die landen. Waarom zoude sporters dat niet mogen.

De Geus | 11-08-13 | 10:49

-weggejorist-

Terpen-tijn | 11-08-13 | 10:49

Waarom zijn goedmenschen alleen verschillig als het onderwerp goedgekeurd is door de goedmenschgemeente?
Het is zo ontzettend oubollig om nu Rusland aan te spreken op zijn homobeleid. Als alle Freek de Jongens het vinden, dan volgt de rest van de goedmenschen als makke schapen.

En dan te bedenken dat onze eigen Nederlandse homo's in bepaalde delen van ons land zich niet meer vrij voelen, als gevolg van islamitische waarden. Maar daar hoor je de verschillige goedmensch niet over, want dat onderwerp aansnijden is niet goedgekeurd door de goedmenschgemeente.

Strohond | 11-08-13 | 10:48

Fressen und Moral......
Moet je niet omdraaien.

No guts no glory | 11-08-13 | 10:48

Ik ben tegen de "olympische spelen", de tour de france en de zogeheten topsport als geheel. Laat onze natie zich niet nog langer te schande maken door eraan deel te nemen. Mag ik dat zeggen? JA DAT MAG IK GODVERDOMME ZEGGEN!!!!
Want ik meen het. Ga lekker voetballen of voor mijn part korfballen met je maten op het trapveldje bij de kerk, en geniet eens een keer van sport. Sporten, je kunt het zelf!
(zou trouwens een goeie zijn voor de volgende Postbus 51 overheidscampagne)
hou op met dat doping/corruptie/politiek/geldgeldgeld/geweld/liegen/criminaliteit/paparazi ellende feestje dat dan "topsport" heet. Topsukkels.

Lefgozer | 11-08-13 | 10:48

Iedereen die homo heeft, kan toch gewoon naar de spelen?
Je moet alleen geen Paul de Leeuwiaanse gewoontes aan nemen en om de 3 zinnen zeggen dat je homo hebt.

modderator | 11-08-13 | 10:46

nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand:World_...


Ziet u die grijs gekleurde landen van de Europese Unie? O.a. Polen, Italië, Griekenland, landen die veel geld van ons via de EU en/of steunfondsen ontvangen, erkennen het homohuwelijk NIET.

Misschien eerst even het eigen tuintje opruimen voor het wijzen naar het onkruid bij de buren?

Parel van het Zuiden | 11-08-13 | 10:46

Realpolitik bitches!

Bertus Brulbroek | 11-08-13 | 10:46

Dat onze politiek 'denkt' dat wij met 17 miljoen inwoners het verschil gaan maken tegen 7 miljard aardkloot bewoners.
Merendeels weet niet eens wat leidingwater is, laat staan dat ze zich druk gaan maken om homo's.

toetanchamon | 11-08-13 | 10:46

@Graaisnaaiert | 11-08-13 | 10:41
U voelt zich aangesproken?
U heeft de huisregels nog niet gelezen?

necrosis | 11-08-13 | 10:45

@ iedereen: doe als Dömper.

BozeKater | 11-08-13 | 10:44

homo of niet, in nederland wordt je altijd door dit kabinet genaaid.

wallenberg | 11-08-13 | 10:44

En René v/d Gijp zag dat het goed was...

Montgomery Burns | 11-08-13 | 10:43

Wat is dat voor onzin dat je in Thailand als heaumeau in de bak komt, Bassie? Niet mijn feestje, maar als je ergens met rust gelaten wordt als nicht of transgender is het daar wel:
www.thailandblog.nl/nieuws/thailand-ho...
Overigens is knuffelen in het openbaar daar "not done", maar dat geldt voor zowel homo- als ook heterostellen.
En kunnen we dan nu alsjebleft kappen met dat homogeneuzel en ons bezighouden met serieuze problematiek? Crisis, oorlog, Islam, EU etc... op maar wat te noemen...

Graaisnaaiert | 11-08-13 | 10:41

''We hebben daar de mensenrechten wel aan de orde gesteld. Mede door de Olympische Spelen is er in China iets gebeurd dat nooit meer terug is te draaien. Er zijn contacten ontstaan en er is kennis overgedragen.''

Man, man, man, wat een daverende hoogmoed. En domheid. Alsof een grootmacht als China, dat de onder andere de helft van onze haven en vreettenten bezit, zich iets in de weg laat liggen door ons kikkerlandje. Je blijft je afvragen hoe grenzeloos wereldvreemd onze politieke nitwits zijn...

ZKH EénOog | 11-08-13 | 10:39

@sparxx | 11-08-13 | 10:36
Dat lees je verkeerd, het zijn bezuinigingen!
*kucht*

necrosis | 11-08-13 | 10:39

Ja jopie, Nederland in de uitverkoop.
Het draait alleen om geld.
Eigen mening hebben en die durven uitdragen is slecht voor hun portemonnee. En voor het behoud van hun zetel natuurlijk.
Ik vraag me serieus af hoe die mensen verder kunnen met hun leven, ze verraden niet alleen zichzelf maar een bijna heel volk.

KannieWaarZijn | 11-08-13 | 10:39

Amnesty als referentie gebruiken is niet echt handig, die zijn niet echt onpartijdig. Ik heb ze nog nooit iets negatiefs horen zeggen over Hamas. Verder zou ik zeggen dat die sporters daar gewoon op eigen rekening naar toe horen te gaan als ze dat zo graag willen, dan mogen ze zelf kiezen onder welke vlag ze gaan. De helft van de "Nederlandse" sporters kiezen toch wel om onder de vlag van hun andere paspoort te gaan, maar wel op Nederlandse kosten.

Boniwee | 11-08-13 | 10:38

Heel goed Bas.
Prachtig hoe je de betrekkelijkheid van de linkse iedalen te kijk zet.
Strijden Voor De Rechten Van Zieligen en Onderdrukten doet links Nederland toch echt alleen, als ze er zelf het méést mee opschieten.

Merlot | 11-08-13 | 10:38

@Parel van het Zuiden | 11-08-13 | 10:36 | + 1 -
Ja heerlijk selectief zijn ze weer, onze homo's. Waarschijnlijk geilen ze op Islamieten.

Kaas de Vies | 11-08-13 | 10:38

Terecht. Laten we onze zegeningen tellen wat handel met Rusland betreft en geen grote morele broek aantrekken.

mijntweecent | 11-08-13 | 10:37

"exporteerden we voor 922 miljoen euro producten naar Marokko." Ja, ja, producten is een eufemisme voor uitkeringen.

lulleficatie | 11-08-13 | 10:37

Niet te vergeten, het potje voetbal binnenkort in Qatar waar je hoofd eraf gaat als je homo bent. Daar horen we weer eens een oorverdovende stilte. Wellicht vanwege het feit dat we samen met Qatar leuk en gezellig NWO-tje spelen in Syrië?

Kromme Tenen | 11-08-13 | 10:37

Wat zitten die homo's nou te zeuren over onze Olympische Spelen, zij hebben toch de Gaygames?


Kaas de Vies | 11-08-13 | 10:37

Wat een gelul. Het is een sportevenement. Lekker boeiend dat homo's daar geen rechten hebben, allemaal heel zielig en zo, maar dat heeft niks met de olympische spelen te maken. Laat die vieze politiek er eens buiten!

Gurb | 11-08-13 | 10:37

Onze politici staan tenminste ergens voor,vooral voor hun eigen belangen,en die van hun vriendjes natuurlijk...

zwellevertje | 11-08-13 | 10:36

Waar was alle ophef, de roep om boycots, toen onze voormalige koningin zich gehoofddoekt liet feteren in landen als Oman en Bahrein waar homofilie simpelweg verboden is (en waar men ten tijde van het bezoek en passant protesten van de bevolking met harde hand aan het neerslaan was)?
.
Die ophef was er niet. En dat zegt wat mij betreft alles over de huidige opruiers, huilerts en hun boodschap.
.
Lachwekkend...

Parel van het Zuiden | 11-08-13 | 10:36

PvdA is niets waard, en toch blijf ik me verbazen over het stemvee.....

necrosis | 11-08-13 | 10:36

Ja wat wil je dan Paternotte? Moeten wij die 11 miljard weer gaan opbrengen dmv lastenverzwaringen?

sparxx | 11-08-13 | 10:36

Sportwedstrijdjes in het buitenland. Alsof dit land niet iets nijpenders op te lossen heeft.

Zolang het plebs maar zoet gehouden wordt tussen het verdienen van hun belastingen in.

ZKH EénOog | 11-08-13 | 10:34

Zo lang homo's hier worden weggepest en justitie, buren en burgemeesters de andere kant op kijken is het niet bepaald chique om naar anderen te wijzen.

das_Freudenmädchen | 11-08-13 | 10:34

De rechten van alle Nederlanders zijn bij de PvdA en VVD niets waard.
Ongeacht of er export van toepassing is.

Ing. eslapen | 11-08-13 | 10:32

En we willen ook de Winterspelen gaan organiseren. Ja, ja, we zien wel weer waar de prioriteiten van de dames en heren politici liggen...

Jopie2009 | 11-08-13 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken