Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO: Gijp zegt iets doms over homo's

Knap hoor: anno 2013 nog zoveel mensen over de zeik helpen met opmerkingen over homo's. Rene van de Gijp doet het, maar die heeft ook geen baard en/of hoofddoek. Met als gevolg: boze open brieven van mensen die nooit open brieven schrijven. Ach & wee in dorpscafe twitters. En natuurlijk een piswoeste KNVB die zich net van haar beste kant had laten zien door met Louis van Gaal te bouncen op de gaypride. Check de beelden en oordeel zelf: Moet Gijp binnenkort eens bruut anaal verwoest worden door een boze Tom Finland-matroos? Of is voetbal inderdaad geen sport voor homo's.

Reaguursels

Inloggen

HOMO'S

Gerrit1962 | 07-08-13 | 11:12

Al die voetballers zitten elkaar in de kleedkamer toch constant in het hol. Wat nog niet betekent dat ze ook homo zijn. Volledig mee akkoord.

Tricephalus | 06-08-13 | 17:55

Gijp kan zich beter concentreren op analyses over voetbal. Verder komt er nl. weinig zinnigs uit zijn mond.
roze_bril | 06-08-13 | 08:16 | + -62 -

Nee, zijn analyses zijn ook ruk, hij zit daar voor de grappen. En die laatste mocht er dan best wel weer wezen.

Patior Inrideo Magis | 06-08-13 | 17:23

Gijp mag zeggen wat hij wil. Maar ik mag daar dan ook weer een mening over hebben. Wat een jaren '50 mening zeg.

Spinazi | 06-08-13 | 17:13

Gijp heeft gelijk, juiste analyse

foxmean | 06-08-13 | 17:09

Gijpmans nog nooit op iets slims kunnen betrappen.

terazino | 06-08-13 | 16:51

het probleem van deze opmerking van gijp ligt alleen bij de homo's die blijkbaar nog niet voldoende geaccepteerd hebben dat ze homo zijn.
er is natuurlijk helemaal niks mis met homo zijn, maar je zou het wel haast gaan denken, als ik de ophef weer lees over een dergelijke opmerking, waar gijp, mogelijkerwijs nog wel enigzins gelijk in heeft ook.

datisookzo | 06-08-13 | 16:43

Gijp heeft gewoon gelijk, jammer dat er geen wetenschap aan ten grondslag ligt, maar dat maakt het niet minder waar.

Ik heb dorst. ook geen wetenschap voor nodig. mazzel!

PiGGY | 06-08-13 | 16:41

van der Gijp geeft zijn mening en zeg nu zelfs eens zat hij er nou echt helemaal naast?

ECS | 06-08-13 | 16:06

Ze zijn weer flink op de kast gejaagd

ikwordermoevan | 06-08-13 | 15:55

Als homo snap ik niet waarom men zich hier zo over opwindt. Het zijn gewoon feiten, kijk de statistieken er maar op na. Of zijn we in Nederland ook al zo ver dat feiten plotseling "hate facts" zijn? Homo's zijn gemiddeld inderdaad anders, wat dan nog? Wordt er niet altijd geroepen dat het juist geweldig is dat we allemaal anders zijn?

Jan Gerritsen9977 | 06-08-13 | 15:30

Als je kijkt wie er nu op hun achterste benen staan, dan is dat het beste bewijs van Gijps gelijk: die pratende dweil van een Frits Spits, de immer wereldvreemde en dus 'foute' Barendjes (ik vermoed naast Barbara en Frits ook dat gerimpelde lijk van een Sonja), diverse politiek-correcte-mutsjes en dito sukkeltjes...
Alles dat ook telkens op de bres springt voor de multi-culti-faal staat nu ook weer massaal te ontkennen wat een ieder met een beetje gezond verstand gewoon als een vaststaand feit ervaart...

Wijze Uil | 06-08-13 | 15:22

Ik heb vooral heel hard gelachen gisteravond. En vandaag heel homofiel Nederland over de zeik. Is toch mooi man.

Stormageddon | 06-08-13 | 15:16

Wat erg zeg,Gijp en Ebru vertellen eens wat de meeste mensen ook vinden en dan komt het politiek correcte afval, waar het hele land door geteisterd wordt weer te voorschijn. Vanavond zal op NL staats TV wel weer Cohen en Halsema verschijnen, en met hun uitgestreken smoelen zeggen hoe erg ze het wel vinden dat het schorem uit Turkije en Marokko zo beledigd wordt
en dat er helemaal geen respect is voor de Homo's.
Er is geen land in de wereld waar Homo's alle vrijheden hebben als in Nederland,waar de mensen het helemaal niet interesseert of iemand Homo is of niet. Waar je voor moet oppassen zijn politieke figuren zoals Marcel van Dam die Pim Fortuyn tot op het bot beledigde maar waar je het politiek correcte schorem nooit over hoort. Ga door Gijp en Ebru!!

baanaru | 06-08-13 | 14:55

''gaap'' laat ajb gewoon weer de CL beginnen.

ikwordermoevan | 06-08-13 | 14:48

Van der Gijp heeft zelf geen enkel probleem met homo's. Hij kan zich ook niet inleven een situatie waarbij een jongen van 14 jaar die dolgraag voetbalt maar veel weerstand tegen homo's om zich heen voelt. Als zo'n jongen om deze reden stopt om te voetballen is dat jammer.
Het gaat er dan ook niet om of er veel of weinig homo's zijn die willen voetballen. Het gaat er om dat het voor een homo geen probleem moet zijn om te voerballen.

metdedag | 06-08-13 | 14:44

Beetje dom van die oude matige speler...

Glas Koning | 06-08-13 | 14:43

Tis gewoon waar wat hij zegt, en dat zullen de meeste homo's ook met hem eens zijn.
En dat van Gaal en die ander rare voetballers dan op de gay parade gaan dansen nou ja het zal wel, vrije wereld enzo. Kijk van Kuivert kan ik het mij voorstellen die is vanwege zijn aanvaringen met vrouwen latent homo, dat kan je zo zien, het gaat hem gemakkelijk af, maar zit nog steeds in de kast.
En inderdaad voetballen kan hij niet.

Benblij | 06-08-13 | 14:23

Laat de "heren" eens een gesprek voeren met de, twee jaar terug, uit de kast gekomen Puertoricaanse WBO ranking #4 bokser Orlando Cruz. Dat is namelijk wel een echte moedig persoon, anders dan deze kereltjes, door dat in een individuele sport te doen waar het nog veel moeilijker is vanwege de sport en de bijbehorende bokswereld zelf, en het feit dat je je collectief van de voetbalkantine niet hebt om je achter te verschuilen in je laffe en vooral domme onverdraagzaamheid.

GingerTed | 06-08-13 | 14:14

Wat een hypocriet geleuter! Gijp zegt gewoon waar het op staat op zijn welbekende no-nonsense manier.
Homo's komen zelden voor in het voetbal. Punt. Heel af en toe zie je er een (Dries Mertens zou mij niet hebben verbaasd als die uit de kast zou zijn gekomen)maar het zijn uitzonderingen.
Wat echter onbesproken is gebleven, is dat er in het damesvoetebal wel degelijk dames rondlopen die een man niet zien zitten... En daar ging die gay-pride ook over...
'n Wanstaltig fenomeen, trouwens die homo-optocht. Doet de 'zaak' volgens mij ook niet echt veel goed...
Hou je taai Gijpie! Je hebt gewoon gelijk!

Wijze Uil | 06-08-13 | 14:11

@Erase JA! Hoe kom je erop, inderdaad, volgens een vrouwelijke scheids ( die mijn buur is) zijn de meeste lesbiënnes en maken ze na afloop van een wedstrijd er meestal wel een after-iets van.

L.M. | 06-08-13 | 14:09

Gijp vergeet 1 ding: vrouwenvoetbal. Zijn dat dan allemaal geëmancipeerde potten? Want voetbal is geen vrouwensport!

Eraser | 06-08-13 | 14:02

ships, mn geknutsel heeft mn zin beetje verneuqt.. maar wel duidelijk neem ik aan!

Dr. O.P. Lul | 06-08-13 | 13:49

Natuurlijk zijn er relatief meer homo-kappers dan homo-voetballers... waar Gijpie de mist in gaat, is dat hij een stereotype beeld heeft van de 'homo'. Hoewel juist die mensen vechten voor acceptie en vrijheid om te zijn wie ze zijn(chapeau!), zijn er genoeg die niet met handtasjes lopen dus op geen enkele manier aan dat beeld voldoen. Je weet wel, die met een kinderzitje op de achterbank parkeerplaatsen bezoeken op zoek naar de andere 'hetero'-homos.

Iedereen moet het lekker voor zichzelf uitzoeken. Je hoeft toch niet voor iedereen uit de kast te komen? Hetero's hoeven ook niet iedereen te vertellen dat ze hetero zijn. Ik ben bi, heb al 2 jaar een vriend en zit al sinds mn 4e op voetbal.Lang geheim gehouden (ik bedoel eigenlijk onbekend gebleven) maar mijn team weet het nog niet zo heel lang, maar naast de incidentele grappen maakt het geen flikker uit :)

En idd Gijpie, die enorme ubergays kunnen gewoon geen bal gooien of schieten. Net als vrouwen!

Dr. O.P. Lul | 06-08-13 | 13:48

Ik ben blij dat ik geen homo ben. Ik zou namelijk werkelijk waar gaan huilen als ik lees wat hier allemaal gezegd wordt. Erger nog op de site van de telegraf. Schokkend om te ervaren dat de gemiddelde Nederlander blijkbaar voldoende credentials heeft om te solliciteren als kampbewaarder. Ze zouden elk weekend een gay pride moeten organiseren, want het is blijkbaar nog niet genoeg. Zum kotzen.

Napoleon I | 06-08-13 | 13:44

Een homosexueel geaarde jongen/man zal zich denk ik wel 10 x bedenken om voetballer te worden/zijn,zeker met dat ordinaire, tokkieachtige dom supporters volk.Dat doe je jezelf toch niet aan.
Alhoewel er nu zeker al een aantal homo's in het geniep meedoen als voetballer zullen die er niet openlijk voor uit willen komen omdat ze dan helaas dat domme volk over zich heen krijgen. En eerlijk..... het is en blijft een domme en agressieve sport waar het alleen om geld draait.

L.M. | 06-08-13 | 13:39

Als v/d Gijp aanstaande vrijdag (gedwongen/vrijwillig) zijn excuses voor deze volstrekt normale totaal niet negatieve opmerkingen maakt, dan KIJK IK NOOIT MEER NAAR VI !!!

RugOp81 | 06-08-13 | 13:38

Anders komen ze wel na hun loopbaan uit de kast. Zie John de Bever, ex prof van FC Dordrecht en ooit beste zaalvoetballer van de wereld. Tegenwoordig professioneel zanger van het levenslied en praktiserend homo.

Roscoo1963 | 06-08-13 | 13:24

Er zijn ongeveer 900 profvoetballers in NL.
Volgens het COC is 1 op de tien mensen homo
Dus 90 profvoetballers zijn homo.
Lijkt mij erg veel,dus Gijp heeft een punt.
Einde !!!

pejoar | 06-08-13 | 13:18

Wat heb je toch een hypocriete mensen in de wereld. Als een booslim iets roept over homos hoor je ze niet maar als een blanke Nederlander iets zegt, dan durven ze opeens wel.
Die mensen zijn laf en hypocriet.

ZKH | 06-08-13 | 12:59

opmerking over Ronaldo was wel priceless...
Die heeft wel z'n vingertje er wel eens ingestopt

Mr Bad Guy | 06-08-13 | 12:31

pietvanvliet | 06-08-13 | 10:46

Nee niet echt. Maar voel me er ook niet zwakker door. Het is aan de individu zelf wat dat betreft welk gevoel/beeld hij er aan overhoudt. Dat geldt mijn inziens zowel voor de hetero als voor de holebi. Het positieve geluid op zo'n podium kan in ieder geval geen kwaad. Of het heel veel zin heeft is een ander verhaal. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat de mens echt 'verlicht' is en randzaken als sexualiteit/afkomst/religie minder tot niet relevant zijn in de omgang met elkaar. Wat dat betreft hebben alle 'groepen' nog wel wat te in te zien, sommige alleen wat meer dan andere. (we all know them)

pfffffff | 06-08-13 | 12:30

De matennaaier sport bij uitstek dat voetbal.

Willem VanDer Decken | 06-08-13 | 12:30

Gijppie heeft helemaal gelijk, maar niemand durft blijkbaar tegenwoordig nog te zeggen hoe het is. Het is zoals het is, anders zou het wel anders zijn.
Voor die enkele homo die in het voetbal rondhuppelt is het niet fijn, maar het is niet anders.
Het maakt ook niet uit als het wel zo zijn geweest, waarom denken mensen toch dat daar een probleem van gemaakt zou worden. Aansteller en beetje wereldvreemd als je Gijppie niet begrijpt.

E.Kruize | 06-08-13 | 12:27

En waarvoor zou je het in godsnaam zo moeten belichten. Iedere homo mag voetballen,er word niet gezegd jij bent homo jij mag niet voetballen. Er wordt in die termen ook niet gediscrimineerd. En ook homo's of waarvan je zou zweren dat het een homo is mogen gewoon in de hoogste regionen voetballen. Zie een kieft ,je zou toch zweren dat de man meer van mannen houd als van vrouwen. Toch was het geen beletsel. Het ging om zijn prestaties. Belichten had nodig geweest als het voor homo's verboden was geweest om te voetballen. Maar dat is niet zo. Dus gijp heeft weldegelijk een punt. Waar maken ze zich zorgen om. Waarvoor het belichten en op zo'n boot springen. Wat is het nut ervan. Het dient totaal geen doel voor de sport.

tweetybird | 06-08-13 | 12:25

Vind wel dat de homo die uit de kast snel op de kast zijn. Beetje moe van. Vind vrouwenvoetbal ook niet om aan te zien.

DrV | 06-08-13 | 12:24

Gayparade is een commercieel gedrocht gekaapt door hetero's, die massaal willen laten zien hoe begaan ze wel niet zijn met homofilie. Hoe meer bedrijven meevaren om toch vooral hun imago op te vijzelen en bijna gratis een hele dag op de publieke zenders te zien te zijn met hun logo, hoe sneller de lol ervan af is. En dat is maar terecht ook, dan kan Nederland weer naar de volgende hype.

Inferi0r | 06-08-13 | 12:15

Hij heeft vorig jaar iets over vierde mannen en parenclubs gezegd. Niemand die reageerde.

Wat een drukte om een beetje gezwets...
Te meer omdat ieder blind paard toch ziet dat hij het alleen maar roept om een beetje te klieren en dat aanstellerige bootje met Van Gaal en zijn vrinden te ridiculiseren...

Mr Bad Guy | 06-08-13 | 12:13

En het is gewoon zo dat de homofiele speler weinig last heeft van zijn medespelers,maar meer van supporters als hij het in de media benoemt. Want als het een goeie voetballer is zal het de medespeler worst zijn wat zijn geaardheid is. De supporters daarentegen zullen wat kortzichtiger zijn,vooral van tegen partijen. Wil je dus gewoon blijven voetballen kun je het dus beter onder de ploeg houden en niet wereldkundig. Dan heb je er ook geen last van.Wat is het belang van het weten van iemand zijn sexuele geaardheid in de voetbal of andere sporten. Helemaal niks,het gaat in de sport om de prestaties. Of iemand paars is roze rood of blauw,het doet er niet toe.

tweetybird | 06-08-13 | 12:09

Zet mij eens in een bad na het spelen met 11 naakte vrouwen , en ik zeg u het verschil tussen een hetero en homo.
Zet mij in een kuip met water als homo tussen 11 naakte kerels en ik zeg u wat een homo is.......
de Gijp heeft hier gewoon een punt , en wat moet je met hogen hakken op het veld?

witchmaster | 06-08-13 | 12:07

dus wat wallenberg zegt.

HetPhantom | 06-08-13 | 12:02

Homo's hebben net zulke lange tenen als moslims.

HetPhantom | 06-08-13 | 12:01

Ik zie nu duidelijk een overeenkomst tussen moslims en homo's. Zodra er iets over homo's wordt gezegd zijn ze op hun tenen getrapt. Overeenkomst tussen homo's en moslims: lange tenen.

wallenberg | 06-08-13 | 12:00

Alle voetballers zijn homo's! en het is goed.. je ziet het zelfs bij rugby.

Kleine Kutmuis | 06-08-13 | 11:54

Gijp is een zwakzinnige randdebiel. Komt nooit iets nuttigs uit.

pannekoekmachine | 06-08-13 | 11:50

Hij lult erover alsof voetbal zo'n mannensport is haha
Als een stelletje dartel nichten allemaal achter een bal aanrennen en als er 1 aangetikt wordt ligt ie gelijk op de grond te huilen en te schreeuwen

Als het nou over rugby ging had ie misschien een punt al verwacht dat daar ook gewoon een precentage gay is...

Ben_online NL | 06-08-13 | 11:39

We moeten allemaal niet zo overdrijven, eigenlijk precies wat hij zegt. Waar het om moet gaan is dat je indien je homo bent je dit gewoon kan zijn. Het probleem ligt niet bij de homo's maar bij de mensen die iets over homo's vinden. En daar zijn er veel van in de voetballerij. Helaas zijn deze mensen vaak intellectueel beperkt en zullen dit soort teksten verkeerd begrijpen en misbruiken. Dit is het enige jammere aan de opmerkingen van van de Gijp.

Mijn oordeel: Opmerkingen moeten kunnen, alleen niet handig.

Dit komt van kaas de vies.
En ik denk dat hij gelijk heeft. De ophef en het laten zien dat er ook homo's zijn in de voetballerij dat is wat van der gijp hier eigenlijk mee wil zeggen. Iedere jan doedel weet met gezond verstand dat er net zogoed homo's voetballen dus waarvoor het extra belichten. Denk dat de meeste voetballers uit Rene zijn tijd er niet echt mee zaten. Die wisten echt wel welke voetballers homo waren. Het was ze worst. En ze waren er niet minder om. Rene brengt het enkel met een grapje. Om duidelijk te maken dat het juist niet nodig is om het ineens zo erg te moeten belichten. Er zijn zat goeie voetballers die homo zijn. De medespelers weten dat echt wel,maar het zal ze worst wezen. Het is meer een media hype,de speler die uit de kast komt.

tweetybird | 06-08-13 | 11:39

Gijpie bedoelt het helemaal niet negatief maar alle Linksche Gutmenschen uit het Gooi zijn weer op/in hun aarsjes getrapt... oh nee, hij bashed heaumeau's, boe!

CornholioNL | 06-08-13 | 11:36

Ach, achterhoedegevecht.

Amsterdamsko | 06-08-13 | 11:28

Gijp had het wel iets beter kunnen formuleren. Maar ik denk ook dat er in verhouding veel minder homo's in de voetballerij actief zijn dan in het dagelijks leven. Dat geldt ook voor vechtsporten, rugby, honkbal e.d. Dat is gewoon zo. En de homo's die wel actief zijn in de voetbal, zijn denk ik niet het type homo dat zich aangetrokken voelt door de gaypride, met alle respect. Dat is toch een beetje een carnaval voor de Gordons waar hij het over heeft.

Latrinalia | 06-08-13 | 11:27

Bravo van der Gijp. gewoon zeggen waar het op staat. Ik word ook ziek van die doorgeslkagen onzin in de roze optchten door het hele land. En alle BN-ers die over elkaar heen buitelen om te laten zien hoe correct ze wel niet zijn in hun Homo acceptatie.

Ben je Homo ? Prima voor jou en andere homo's, maar val mij er niet mee lastig.
Normale mensen vallen geen homo's lastig maar gebruiken ze evenmin als poetsmiddel voor hun eigen imago.

Lichtstadfan | 06-08-13 | 11:18

Kaas de Vies | 06-08-13 | 08:20 | + 179
En er zijn ook heel weinig Dordtenaren die leuk én scherp zijn.
Gijp is de uitzondering.
Volkomen logisch wat hij poneerde.
+10

swassannuf | 06-08-13 | 11:16

Brusselmans zegt iets doms over van der Gijp

Cousin Eddie | 06-08-13 | 11:14

In het voetbal lopen zoveel homo's rond. Ze spelen zelfs bij grote bekende clubs! Ik noem een Stephan El Sharaawy, Sergio Ramos, David Villa, Dries Mertens..

Echt ongelooflijk dat die de schijn op weten te houden!

Di Arroganti | 06-08-13 | 11:12

Man man man wat een gezeik weer. Hij heeft gewoon een punt maar de homo's hebben weer een punt om zielig te doen. Door die sneue slachtoffer reactie zal er niet snel wat veranderen.

Doc Damage | 06-08-13 | 11:08

Schijt hekel aan homo's. Vieze kontenbonkers.

sickstyle | 06-08-13 | 11:08

Tjonge tjonge, laten ze zich druk maken over haatbaarden die homo"s van de flat willen gooien, of over bontkraagjes die homo"s bespugen en in elkaar rammen.
Het erge is dat dit een soort van geaccepteerd wordt.
Amsterdam is allang niet meer de vrije stad van de jaren 80. Doe mij maar Berlijn.

Sweebertje | 06-08-13 | 11:02

Voetbal is idd geen sport. Ook niet voor Homeaux. Weg ermee!

Houtbar | 06-08-13 | 11:01

En hoe zit het bij vrouwenvoetbal?

harriedeparrie | 06-08-13 | 10:50

@Sadakat
NORMAAL is hoe de meerheid van een volk samengesteld is...
38 wordt als de normale schoen en kleding maat gezien in Europa in Asie 34
In europa heeft het merendeel bloed groep O in Asiè A
De asiaten zijn voor het grootste deel brildragers enz enz...
Maar een poepafvoer of een uitlaat ,is normalerwijze geen physieke ingang voor sex.. alleen vanwegen de ziekte keimen al.. Het misbruik ervan is slecht voor je gezondheid en je sluitspier wordt er ook niet beter van!

contadina | 06-08-13 | 10:47

@pfffffff | 06-08-13 | 09:43| Akkoord, maar voel jij je dan enorm gesteund doordat Van Gaal tussen de leernichten gaat staan?

pietvanvliet | 06-08-13 | 10:46

Die nr 12 van Feyenoord is toch homo?

Lustobject | 06-08-13 | 10:45

Tel je in Nederland alleen mee als je als een schandalige relnicht met een veter in je reet de Gaypride aanbid?Vergeet niet dat homo zijn alleen een achterommetje is om een zaadlozing te krijgen ,en een sexuele voorkeur is.. MOET dat dan persé breed uitgedragen worden waarin je je penis steekt?
Een dikke vrouw een dunne vrouw een blanke bruine gele.. een grote of een kleine hoeveel sexvoorkeuren zijn er wel niet die mogen uitgedragen worden in je bed en op straat!HOMO´s zijn de eenzaamste mensen als ze oud en niet meer sexueel actief zijn.. ZE missen andere bindingen!

contadina | 06-08-13 | 10:39

In de US is voetbal juist een sport voor mietjes!?! Is Ernie Stewart al uit de kast??

denoorman | 06-08-13 | 10:38

ikwordermoevan | 06-08-13 | 10:30 | + 0 -

Jammer dat René geen Rotterdammer is, maar een echte Dordtenaar...

LJBrinkhorst | 06-08-13 | 10:36

Zo zie je maar.. niet iedereen vind rotterdamse humor leuk.

ikwordermoevan | 06-08-13 | 10:30

Om Gijp, snor en Genee, heet die geloof ik, een stel oude zeikwijven te noemen is een belediging voor oude zeikwijven.

bijna_raak | 06-08-13 | 10:25

@Sadakat
Daar zou nog over gediscussieerd kunnen worden, aangezien wat "normaal" is door samenleving wordt bepaald.
Homo's zijn iig niet wat de natuur bedoeld heeft

Fook Yu | 06-08-13 | 10:24

Misschien is het percentage homo's in het voetbal wat lager dan bij balletdansers of kappers, maar bij vrouwenvoetbal is het percentage misschien hoger dan het landelijk gemiddelde van vrouwen, hoewel er nu zoveel vrouwen voetballen dat het lesbische potvissen manwijvenpercentage zakt. Vnl. blonde en meerendeels hetero hocheyclubpaardenstaarten zonder stick gezien bij het EK voetbal voor vrouwen, hoewel misschien iets minder bekakte en wat volksere types dan bij het vrouwenvoetbal. Vraagjes voor Barbara Barend.

IndoFortuyn | 06-08-13 | 10:22

Gijp is slechts een excuus voor "ohooo-dat-mag-je-niet-zeggen-en-homo's-zijn-kwetsbaar-en-zielig-roepend Nederland" op ook een beetje mediaandacht.
Waar was onze "ik-schrijf-nooit-een-open-brief"-droeftoeter bijvoorbeeld toen Ebru een Twitterbombardement om de oren kreeg van, oh wacht, een minderheidsgroepering die het ook al zo moeilijk heeft...
* zucht*.

Graaisnaaiert | 06-08-13 | 10:19

Wat ik persoonlijk niet begrijp is dat homoseksuele verwachten dat ze 'normaal'behandeld worden in bijvoorbeeld de voetbalkleedkamer en dan niet doorhebben dat een 'normale' behandeling is dat de spot wordt gedreven met elkaars opvallende kenmerken. De één draagt belachelijke schoenen en wordt daarom voor lul gezet, de ander weegt een paar kilo te veel en daar worden grappen over gemaakt en de derde is homoseksueel en dan zullen hier inderdaad grappen over gemaakt worden (en ook harde grappen). Kan je daar niet tegen dan heb je als homoseksueel inderdaad niets te zoeken binnen een voetbalteam....

Realist1984 | 06-08-13 | 10:18

JanModaaltje | 06-08-13 | 10:06 | + 1 -

Mannen met Uggs. Daarmee is eigenlijk alles gezegd over de twijfel die Reneetje zelf heeft over zijn seksuele identiteit.

LJBrinkhorst | 06-08-13 | 10:16

keepertje stefan postma is niet eens homo en had al geen leven meer in het stadion,nadat zijn ex een filmpje online had gezet.
Als een speler van de tegenpartij uit de kast komt moet hij sterk in zijn schoenen staan voor 50 duizend man publiek.
Laten ze is in de NBA kijken hoeveel homo's erzijn en dan zeggen dat ze uit de kast moeten komen,weinig kans denk ik.
Dat zijn pas rolmodellen.

mokummer | 06-08-13 | 10:15

LOL. John de Wolf. Dat is ook nog eens een valse nicht. (zich pokeraffaire herinnert)

brutus68 | 06-08-13 | 10:13

Ik denk ook niet dat er veel openlijke homo's in de voetballerij zijn, maar ze zijn er uiteraard weldegelijk. Overmars, Robben, John de Wolf.

Maar serieus, in de scheidsrechterij liepen/lopen er sowieso al de nodige rond...

LJBrinkhorst | 06-08-13 | 10:06

Wat een ophef om niks. Alsof Gijp nu de homo-emancipatie om zeep helpt. Zijn punt is niet bewezen maar zal zeker een kern van waarheid bevatten. Ik ga nog stapje verder. Door de theatraal geëtaleerde fleurige gay-pride durft de normale homo helemaal niet meer uit de kast te komen. Die is bang om voor fladdernicht aangezien te worden. Alsof dat dus helpt om de voetbalhomo uit de kast te laten komen. Overigens draagt Gijp uggs (zie docu) en sjaals. Argumentum Ad hominem dan in zijn nadeel kunnen werken.

JanModaaltje | 06-08-13 | 10:06

Ha ha ha, gevalletje knuppel + hoenderhok. Prachtige aktie van de Gijpvogel.

klaartjewijn | 06-08-13 | 10:06

Op de kast krijgen is niet moeilijk. In de kast krijgen is ook heel makkelijk. Eruit komen is bijna altijd een zeer moeilijke daad, die sommige "bn"-nieters maar niet kunnen begrijpen. Nou ja, ook domme schreeuwers hebben recht op een eigen mening.

Iwmac | 06-08-13 | 10:04

Gijp heeft altijd gelijk.

CornholioNL | 06-08-13 | 10:03

Wat een kleinzerig gezeik weer. Nu is hij zeker ook homofoob en homoraci.. oh wacht. Jarenlang zit Gijp daar als de geinponem op de gemiddelde tokkie verjaardag iedereen in de zeik te nemen die aan tafel zit of in beeld komt en nu is het opeens heel erg kwetsend. Oeioeioei. Je zou er bijvoorbeeld ook gewoon om kunnen lachen, want als er iemand als een Gordon al giechelend met z'n blouse op half 6 handtastelijk bij andere mannen zit te zijn dan is het Gijp wel.

OverdrevenGeouwehoer | 06-08-13 | 10:01

Haha wat een ongelooflijke berg politiek correcte schapen hier,en GS zelf voorop. Stelletje sukkelaars, Gijp heeft gewoon een punt en waarom zou hij het niet zo mogen zeggen?

AndroidLouWebber | 06-08-13 | 10:00

-weggejorist-

Sadakat | 06-08-13 | 09:58

@Dantès | 06-08-13 | 09:38
dus hij moet van zijn " probleem" mijn probleem maken??
Ok..... hij doet maar, prachtig stukje marketing!

Kutmaatschappij | 06-08-13 | 09:55

Heb ooit eens in de jeugd met een homo gevoetbald. Hij kreeg een rotschop, liep boos naar de tegenstander en zei met een trillend lipje 'weet je.... dat doet heel zeer hoooor' (met een bekakte 'r'). Daarna nooit meer gezien. Waarschijnlijk in een kapperszaak gaan werken...

Lerp | 06-08-13 | 09:51

Kunnen we iemand wegstemmen?

Renzilla | 06-08-13 | 09:47

VdGijp heeft gewoon een goed punt hier .

paradoxical | 06-08-13 | 09:45

Je hebt verschillende type homo's. Het is gewoon een doorsnede van de maatschappij. De vervrouwde homo zie ik echter niet zo snel op voetbal gaan. Het interesseert ze gewoon niet.

Ik ben homo en voetbal zowel op het veld als in de zaal. Met mij zit er nog 1 in het team.
Aan ons zie je het niet, we voetballen net zo als de rest(amateur niveau, maar ben zeker niet de slechtste van het elftal. Omdat het een vriendenteam is was het ook geen probleem voor ons daar eerlijk over te zijn. En grappen worden er heus wel gemaakt, maak ze ook net zo hard terug.

In non-vriendenelftallen of op profniveau zie ik dat dat toch minder snel gebeuren vanwege verschillende redenen. Maar ze zullen er toch zeker zijn. Het is echter aan de persoon zelf daar sterk in te staan en schijt te hebben aan de rest.

Neemt niet weg dat een homo-positief geluid vanuit de voetbalwereld welkom is. Personen die twijfelen gaan wellicht net even iets sterker in hun schoenen staan. En des te meer het gebeurt des te normaler het wordt. Dan hebben we ook niet elk jaar die heisa rond de pride. Snap het gezeur van Gijp daarom niet. Kan het kwaad? Nee. Dus waarom dan niet gewoon doen? Nooit gedacht dat ik Hans verstandiger over voetbalzaken zou horen praten dan Rene. Maar Gijp is dan ook wel het voorbeeld van een boer op een mannenborrel, wat VI gewoon is. Al ziet ie er best wel gay uit.

pfffffff | 06-08-13 | 09:43

@Bass Trouble | 06-08-13 | 09:02
Ik ken toch wel een homo of 100 in de hoofstad en geen enkele daarvan is voetballer of ooit geweest, laat staan dat ze het leuk vinden om over te praten of naar te kijken, nein. Gijp heeft gewoon gelijk. Voetbal is gewoonweg geen sport voor homo's, vinden ze niet leuk. Zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar zeer zeldzaam.
-
Wat véél minder zeldzaam is in de hoofdstad, is terreur, intimidatie en mishandeling door een bepaalde bevolkingsgroep tegenover homo's. Doe daar dan iets aan. Dat is veel belangrijker dan die 2 voetballende homo's die door Gijp "terug de kast in zijn geduwd.".

Warren G. Harding | 06-08-13 | 09:37

Haha, mooi hoe Gijp bijna iedereen OP de kast kan krijgen, heerlijk figuur !

Mazzeltov | 06-08-13 | 09:37

Hij heeft een punt dat er vast niet zoveel zijn i het huidige voet, maar dat komt niet alleen door gebrek aan interesse, maar ook doordat ze zich niet welkom voelen op het veld en op de tribune. Als jouw sexuele voorkeur gebruikt wordt als scheldwoord voor slappe nikserige spelers, dan ga je je geluk waarschijnlijk ergens anders zoeken. Om die cirkel te doorbreken voer die boot toch mee?

Boerenbrandtlul | 06-08-13 | 09:35

Gijp heeft 200% gelijk!!!

kippevlees | 06-08-13 | 09:32

De hele homolobby staat weer op zijn achterstw benen, maar Gijp heb natuurlijk wel gelijk. Als je goed geluisterd hebt.

VanBukkem | 06-08-13 | 09:30

Niks aan de hand,keurig verwoord en voor iemand die al jaren rondloopt in het voetbal herkenbaar,zie het probleem niet!Hij roept niet op tot een jihad tegen homoś in voetballand

Djenghiz_ken_net | 06-08-13 | 09:30

Wie is die van der Gijp met zijn irritante zeurstemmetje?

Muggenmepper | 06-08-13 | 09:30

Gijp hep een punt

3Xniks | 06-08-13 | 09:27

Gijp heeft net zo veel gelijk dat er niet veel homo's zijn in het voetbal als dat er niet veel dopingzondaars in het voetbal zijn.

Met andere woorden, er zijn er veel meer dan men, inclusief hij, denkt dat er zijn. Maar er komt bijna niemand eerlijk over uit.

Devlonir | 06-08-13 | 09:26

Misschien is straight-pride een betere naam.

WieIsDeChef | 06-08-13 | 09:25

@Godsammekraken | 06-08-13 | 08:15
Ja maar, dat kan toch helemaal niet volgens het policor handboek der maatstaven?!

Nibdib Niddib | 06-08-13 | 09:22

De meeste voetballers spelen de helft van de wedstrijd toneel. Een stel komedianten zijn het. En volgens Gijp zijn simpele wereldbeeld zitten onder komedianten en toneelspelers veel homo's. kortom, Gijp heeft ongelijk.

nieuwe-haring | 06-08-13 | 09:21

Ik ga een hetero-pride organiseren. Wie doet mee?

WieIsDeChef | 06-08-13 | 09:16

@Bass Trouble | 06-08-13 | 09:02
Waarom zou iemand tegen zijn voetbalteam willen zeggen dat hij homo is.. Om aandacht verlegen?

de grote Anti | 06-08-13 | 09:15

Ik zapt er gisteren even langs, stond er een raar figuur bier te tappen.
Echt jongens, doek maar op die troep.
Leuk voor omroep Brabant, dat dan weer wel!

Einde van de Domheid | 06-08-13 | 09:14

@Ton Plafond | 06-08-13 | 08:48 | + 1 -
Wist ik al jaren, dat ik briljant ben.

Kaas de Vies | 06-08-13 | 09:10

Mijn kapper is geen homo, en hij is gek op voetbal.
En nou?

Jack1000 | 06-08-13 | 09:07

Snap niet dat iemand die vent nog serieus neemt en dat er nog een artikel over die mongool word geschreven.

Jeffrey1977 | 06-08-13 | 09:07

Genoeg homo's in de voetbal sport. Alleen jammer dat van hen verwacht wordt het niet te uiten. Want dat is not done.

Bella_Donna | 06-08-13 | 09:05

Tjeez,moet daar nu zo'n drama om gemaakt worden?
Gijp zegt wat 99% van alle hetero mannen allang weet en denkt en er is nu eenmaal een verschil tussen homo's en hetero's is dat nou zo erg?

zwellevertje | 06-08-13 | 09:04

-weggejorist-

Bass Trouble | 06-08-13 | 09:02

Ik ken zo ongeveer 10 a 15 homo's en allen hebben ze niets met voetbal. Dus dat het percentage homo's in het voetbal lager is dan gemiddeld klopt volgens mij wel. Hij heeft dus een punt.

Adekikker | 06-08-13 | 08:58

Boehoe... iemand op televisie zegt wat hij denkt. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Hoe een klein land heel klein kan zijn.

HetPhantom | 06-08-13 | 08:58

@Frans Eikelglans | 06-08-13 | 08:41
excuseer maar Gijp stelt dat er niet veel homo's zijn in het voetbal

Kutmaatschappij | 06-08-13 | 08:57

Gijp is een domme lul, maar dat vond ik al voor gisteravond.

Bono | 06-08-13 | 08:57

Ik denk dat Gijp toch wel een punt heeft, al probeert hij het net iets grappiger te brengen als dat het is, waardoor het lijkt alsof hij ernaast zit.
Ik vind het complete waanzin wat er daar gebeurd met die gay-pride, maar aan de andere kant gun ik iedereen zijn of haar feestje.
Dat er voetbalbonzen bij zijn is sterk overtrokken, en daar heeft hij een punt, want de homo's die voetballen vertrekken inderdaad rond hun adolescentie.
Nederland is aan het doorslaan in de homo emancipatie, kijk gewoon eens wat er allemaal normaal is geworden de laatste 25 jaar! Ik vind dat prima hoor, maar hoe er de laatste paar jaar geëmancipeerd word, riekt ernaar dat er een homo-quotum gehaald moet worden.Als er niet genoeg mensen uit de kast komen, dan moeten we er maar homo's van maken of zo...... en dat gaat me te ver.
Laat voetbal gewoon voetbal blijven, een sport waarbij mannelijkheid en testosteron een belangrijke rol speelt.
We zijn er nu toch wel achter dat het afnemen van allerlei stereotype mannendingen van de jongetjes en de stereotype vrouwendingen van de meisjes , mensen kweekt die tegen de "normale" gang van zaken ingaat?
En nee, ik ben niet anti-homo. Ik ben er alleen heel erg tegen dat men zo ermee bezig is die mensen uit de kast te laten komen.Jongeren hebben namelijk rond hun adolescentie al een behoorlijke identiteitscrisis, en als je ouders, je familie, je school , de knvb en last but not least zelfs de regering aan jouw geaardheid gaat twijfelen omdat je toevallig nog niet gesignaleerd bent met een leuke partner van de andere sexe, dan zou je in je onzekerheid wellicht psychisch getroffen kunnen worden, hetgeen invloed zou kunnen hebben op de rest vn je leven...... en dat vind ik persoonlijk harder voor die mensen als dat ik het voor de homosexuelen vind die nog niet uit de kast zijn. Die mensen hebben namelijk het warme dekentje van de ( doorgeslagen) homo-acceptatie , die hen overal om de schouders geworpen word!

Kutmaatschappij | 06-08-13 | 08:56

Komt er dus feitelijk op neer dat Gijp leukere grappen kan maken over Wesley Snijder in een Hummer, dan over homo's in het voetbal. Als dat alles is.

Petitori | 06-08-13 | 08:56

Bij basketbal spelen ook weinig kleine mensen.
Mag je zeggen dat kleine mensen niet zo goed zijn in basketbal?
Nee, dat mag je niet zeggen volgens dezelfde redenering, kleine mensen kunnen ook goed basketballen.
Of wacht, er zijn gewoon een hoop kleine mensen die er niet voor uit durven te komen dat ze klein zijn.
Want ze móeten er toch echt zijn in het topbasketbal.
Misschien was Magic Johnson wel klein, of Michael Jordan.
Het zou helpen als bijvoorbeeld Kobe Bryant er eerlijk voor uit zou komen dat hij in werkelijkheid klein is, misschien komen er dan wel meer kleine mensen uit de kast.
Maar ja, de basketbalwereld is nou eenmaal lilliputterofoob, dus dat zal wel niet gebeuren.

Cuyahoga | 06-08-13 | 08:55

Ja, dat is net zoiets als zeggen dat er weinig negers bij de KKK zitten.

marshmallow | 06-08-13 | 08:55

Alle voetballer zijn (latente) homo's

Fook Yu | 06-08-13 | 08:55

Gijp vertelde een plausibel verhaal , voetbal is vaak niet de keuze van een homo.

Gijp heeft niets negatiefs gezegd over homo's hij heeft alleen maar aangegeven dat homo's niet voor voetbal kiezen.

Luisteren is blijkbaar te moeilijk.

Barrakiptomaat | 06-08-13 | 08:54

En toch vind ik het sterk van Louis van Gaal dat ie eindelijk uit de kast is.

zeg maar jansen | 06-08-13 | 08:53

Denk niet dat voetbal een homo-sport is, nee.
Je moet je niet zorgen maken om een gebroken nagel of pijnlijke nek. Maar het zijn in prive wel verdacht vaak mooiboys zo te zien, dus bi-sexueel zou heel goed kunnen. Helemaal met al die latino gelhoofden, als het maar een leuk feestje is daar in die penthouse pakken zij elkaar natuurlijk ook in hun holletjes.

Misschien per ongeluk, maar dat maakt ze dan niet zoveel uit.

de grote Anti | 06-08-13 | 08:53

Mensen vergeet John Blankenstein niet. Een gerespecteerde scheidsrechter die openlijk uitkwam voor zijn sexuele geaardheid. En natuurlijk Braamhaar, Kuipers, Boekel, Nijhuis, Blom :-)

Kris | 06-08-13 | 08:53

Het probleem is niet de homo, maar de omgeving die niet met zijn geaardheid om kan gaan.

Boer in 020 | 06-08-13 | 08:53

En deze man is dan de uitzondering die de regel (in het profvoetbal) bevestigd:

www.hpdetijd.nl/2013-05-28/robbie-roge...

Eerst uit de kast gekomen en direct gestopt omdat hij bang was voor de reacties... nu weer is de USA begonnen.

Fatwabuster | 06-08-13 | 08:52

Gijp doet aan voetbalhumor. Als je nog nooit op zondagmiddag in een kleedkamer of een kantine bent geweest na een wedstrijd moet je je vooral niet gaan storen aan opmerkingen die onder de noemer "voetbalhumor" vallen.

Maar ja, het land zit vol met mensen die zich nou eenmaal graag plaatsvervengend gekwetst willen voelen. Waarschijnlijk allemaal behorend tot de groep, die bepaalde gebeurtenissen in de samenleving "incidenten" blijven noemen.

Ikdus | 06-08-13 | 08:52

Mensen niet zeiken, dit is werkelijk het enige programma op de Nederlandse flop tv waar ik zo nu en dan echt even om moet grinniken. Het is met een hele hele grote knipoog. En ja vd Gijp, ach. Burn out van niet doen is ook knap. Laat toch gaan.

3voor12 | 06-08-13 | 08:51

Korfbal aan de andere kant..

Brakke Obama | 06-08-13 | 08:51

Voetbal is een van de laatste ongecompliceerde mannenbolwerken.
Ga naar wedstrijden en je ziet dat veel mannen daar hun identiteit opvijzelen. Een ramp voor ze als het 'verGAYd' en vervrouwelijkt.
Watjes! Eh mietjes!

Roer | 06-08-13 | 08:50

Tsja,moeilijk om het niet met hem eens re zijn. De eencelligen zeuren wat over vorm, maar een weerwoord hebben ze niet.

Topperke | 06-08-13 | 08:49

-e

kneuterzak | 06-08-13 | 08:49

Gijpe heeft een plausibele verklaring ivm homofiele voetballers, ik vermoed dat het bij het damesvoetbal juist omgekeerd evenredig is.

kneuterzak | 06-08-13 | 08:48

Kaas de Vies | 06-08-13 | 08:20
Hoe kom je aan mijn tegel Kaas, dat had ik willen (onder)schrijven. Briljant. Het gaat nog wat worden tussen ons, al ben ik geen homo.

Iedereen moet het zelf maar weten, maar is het echt nodig homo's zo extravagant te presenteren op zo'n dag? Daarmee kweek je eerder een afkeer, dan respect.

Ton Plafond | 06-08-13 | 08:48

De meeste voetballende homo's zijn mandekker.

de euro middenweg | 06-08-13 | 08:47

Nou Gijp, stel dezelfde vraag eens aan een footballplayer of een andere ruige sport.
Die zijn waarschijnlijk van mening dat voetbal echt niet zo'n harde hetro-sport is als je nu beweert...

Tommygunner | 06-08-13 | 08:46

Hij hep gelijk.....

holegeluba | 06-08-13 | 08:44

Eerst Ebru en nu Gijp die zegt waar het op staat. Het gaat de goeie kant op!

geareerdur | 06-08-13 | 08:44

Hij heeft in dit geval 100% gelijk.
Iedereen die zelf gevoetbald heeft en ook maar een beetje verstand heeft van voetbal en of homo's weet dat.
Als de statistieken uitwijzen dat er in bijna 60 jaar profvoetbal maar een paar homo's zijn geweest, dan kloppen die statistieken (mensen die er voor uit zijn gekomen) dus niet.
Zal best, één of twee die het nooit hebben durven zeggen maar homo's kúnnen over het algemeen nou eenmaal niet voetballen.
Dat is een feit en dat gesmuilbek van Genee om drie keer te vragen: "Vind je dat nou echt?", terwijl iedereen in de voetbalwereld dat wéét. Het mag alleen niet gezegd worden.
En dan nog het misverstand dat de voetbalwereld een honofobe wereld zou zijn.
Absolute bullshit. De meeste voetballers maakt het geen reedt (pun intended) uit wie er naast ze onder de douche staat.
Misschien dat dat beeld de laatste jaren bij de allochtone elftallen anders is, maar dat ligt niet aan het voetbal.
Kortom, Gijp verkondigt normaal een hoop onzin, maar hier zegt hij gewoon dat wat niet gezegd mag worden en krijgt hij half schijnheilig Nederland over zich heen.
Zeau, ik ga een nieuw Ajax-shirt bestellen, roze uiteraard, het staat me vast enig.

Cuyahoga | 06-08-13 | 08:44

@roze_bril | 06-08-13 | 08:16
anaal-yses?

leaupveaugel | 06-08-13 | 08:44

Brits Folkestein | 06-08-13 | 08:33 | + -1
-

De logica klopt dan dus helemaal niet. Als dit zou kloppen (Homo's worden weggepest bij voetbal) dan zou dat dus een hele goede reden zijn op een paar voetballers op die boot te zetten. Vd Gijp lult uit zijn nek. Er zijn wellicht minder voetballende homo's dan haarknippende homo's maar dat ze er niet zijn is natuurlijk gelul. Ze zijn er wel maar durven er niet voor uit te komen. Eigenlijk geeft vd Gijp twee hele goede redenen om WEL mee te varen.

1 Er zijn minder voetballende homo's want ze worden weggepest zodra hun teamgenoten achter hun geaardheid komen.
2 De homo's die er nog zijn komen er niet voor uit uit angst om afgezeken / uitgefloten te worden.

Frans Eikelglans | 06-08-13 | 08:41

Toch zijn er wel veel homo's die graag naar voetbal kijken. Maar dan niet voor het voetbal.....

aardappelninja | 06-08-13 | 08:40

Waarom moet een mens altijd aardig zijn voor homo's en andere self-promo figuren?
Die lui weten het altijd beter, hebben altijd wat te zeuren en kicken slechts op uiterlijkheden.
Pfffff.

voordeoorlog | 06-08-13 | 08:38

Vrijheid van meningsuiting is alleen voor degene die zich dat toe-eigenen, gelovigen en minderheidsgroepen, maar het is vooral niet bedoeld om je mening te geven tegen deze twee, want dan is het discriminatie!

Mozeskriebels | 06-08-13 | 08:37

Terpetijnzeikert | 06-08-13 | 08:34

Als een clublied begint met hand in hand kameraden.. dan is het een schot voor open doel.

Hondebrock | 06-08-13 | 08:36

Ik begrijp hem wel, homosensuelen zijn meer van de artistieke kant en zullen zo rond de pubertijd meer deze kant gaan opzoeken, ipv de mannenwereld van het voetbal op te zoeken. Maar het gaat er inderdaad niet om dat ze die mensen die wel van de mannenliefde zijn uit de kast te duwen, maar wel de medespelers op te voeden dat als er iemand van de herenliefde is, deze als normale teamgenoot te accepteren. Nee, hij zal je niet tijdens het douchen bespringen, net zo min als een hetero elke vrouw bespringt die hij tegenkomt.

Sadomassochristus | 06-08-13 | 08:36

Zou er ook zoveel ophef zijn geweest als Gijp het over "Negers in heavy metal" had gehad?

Ik zeg wel "zoveel ophef"..... maar 't valt wel mee.

martijn7902 | 06-08-13 | 08:36

Gijp heeft gelijk, en dat gezeik over HOMO"S doe normaal dan doe je al gek genoeg.. waarom zo'n homo dag? en dan nog wat als je kijk wat je op de TV er in 020 rond ziet huppelen dat zijn allemaal ranzige nichten. geef mij maar zo'n uitgedroogde paardeoog/platpis apparaat... of doe er maat 2

Gerrit1962 | 06-08-13 | 08:35

Je moet toch wel een enorme pisnicht zijn als je je, en namens jou al je gelijkgestemden, gekwetst voelt door deze opmerkingen die in wezen een persoonlijke ervaring weergeven. Persoonlijke ervaringen zijn simpelweg altijd waar. Dit soort homo's en hun aanhang zijn bewust op zoek naar conflicten en zien uberruziemaker Gordon nog steeds als rolmodel.

Jonkheer Wttewaall | 06-08-13 | 08:34

Ik was laatst bij een wedstrijd van Feyenoord en daar schold het uit-publiek toch echt "kanker homo" tegen de spelers van feyenoord. Ze zullen er toch niet allemaal naast zitten denk ik dan in mijn naïviteit

Terpetijnzeikert | 06-08-13 | 08:34

Laat die idioot toch gewoon, iedereen weet dat voetbal voor mensen is met een laag IQ. Die mogen gewoon domme dingen zeggen.

* Il Principe * | 06-08-13 | 08:34

@ nonkelfrituros, dat is eigenlijk ook wel zo ja, best wel gay hahahahahaha!

Mozeskriebels | 06-08-13 | 08:34

Geheel en al los van je "wereldbeeld" over homo's heeft Gijp volkomen gelijk, wat betreft het voetbal. Hij geeft gewoon de feiten weer, maar dat komt in de huidige hype de goegemeente even niet goed uit. Wat een treurigheid dat Gijp dat kennelijk niet mag zeggen.

daytripper | 06-08-13 | 08:34

Ik was erg verheugd ook ergens daartussen een PvdA-boot te zien dobberen. Die zullen toch wel binnen een jaar hun allochtone achterban (van wat er nog van over is na het geplande exportverbod van kinderbijslag naar spookkinderen buiten Europa) er van hebben overtuigd dat we in Nederland van mening zijn dat poten en potten volwaardige burgers zijn die gewoon kunnen trouwen en niet nog minderwaardiger Ijn als het onreine varken. Of zou ik nu iets te positief denken over de PvdA?

eerstneukendanpraten | 06-08-13 | 08:33

Voetbalpraatprogramma's. Feest voor het plebs.
Net als alle andere praatprogramma's btw.

Hondebrock | 06-08-13 | 08:33

De logica van Gijp klopt gewoon.

Als je als homofiele voetballer hoort hoe het er in de kantines, kleedkamers en tribunes aan toe gaat ben je snel weg. Dan ga je inderdaad hockeyen, ofzo.

Brits Folkestein | 06-08-13 | 08:33

@Gijp
Weet je waar een hoog percentage homo's zitten?
Onder presentatoren van praatprogramma's!

necrosis | 06-08-13 | 08:31

Gijp heeft meestal een goede intuïtie, maar hier heeft hij een blinde vlek. Hij denkt dat er alleen nichterige homo's bestaan en hij heeft niet door dat de voetbalwereld homofoob is. Wat me opvalt is een Gijp-ongebruikelijke verbetenheid, waarmee hij zijn gelijk probeert te halen.

VictorF | 06-08-13 | 08:31

Mekaar knuffelen, samen over het veld rollen, samen onder de douche, samen in bad, ... Maar verder is voetbal geen sport voor homo's.

Nonkel Frituur | 06-08-13 | 08:30

Ben het deels gewoon met Gijp eens hoor en als het niet zo is dan kunnen ze toch vast wel 11 of 22 homo's vinden die een keer een potje kunnen voetballen tegen een ander voetbalteam?

Zie je meteen het verschil in niveau, als dan blijkt dat die homo's de CL winnen kunnen we verder praten.

none6485 | 06-08-13 | 08:30

Alle voetballers zijn latent.
Gewoon een excuus om over elkaar heen te kunnen rollebollen.

Krultang | 06-08-13 | 08:29

Ik denk dat hij wel een punt heeft, en daarbij zegt hij alleen wat hij denkt zonder homo's dood te wensen of te zeggen dat als je niet voetbalt je een minderwaardig mens bent ( zoals Marcel van Dam tegen Pim Fortuyn ).
Die gay grachten zelfpijperij hoeft van mij ook niet, maar ze doen maar lekker, het idee dat die moslims de tenen opkrullen ervan maakt alles goed!
Maar ik denk dat hij niet zover ernaast zit, je voetbalt al vanaf jonge leeftijd en dan denk ik ook dat als je homofiele gevoelens krijgt voetbal nog verwarrender is voor je.
Zit je telkens naar je teammaten onder de douche en krijg je opeens een stijve prikstok..
Ik kan wel een sport waar veel homo's opzitten, bodybuilding.
Is dat dan ook opeens heel erg om te zeggen, terwijl dat gewoon een feit is?
Die lange tenen van fatsoensrakkers, moslims, gelovigen en weet ik het wie de werkelijkheid niet aan kan, zet gewoon je oogkleppen weer op en blijf in je bekrompen wereldje.

Mozeskriebels | 06-08-13 | 08:28

Qua rugby zijn voetballers homo

hfakker | 06-08-13 | 08:28

Homo's hebben wel heul erg veel aandacht nodig. Vermoeiend.

Stroopdoos | 06-08-13 | 08:27

René doet me denken aan wat aangeschoten ooms van me tijdens verjaardagsfeestjes in de jaren '70. Leuke moppen, aardig gezwets over het weer en de auto's, maar zodra het over meer politieke en sociologische onderwerpen begint is het huilen met de pet op. Verder niks schadelijks of 'schandaligs'.

Donkersloot | 06-08-13 | 08:27

Het kwam niet genuanceerd uit zijn bek maar als je het per ongeluk schijnbare racisme weglaat dan heeft hij zeker een punt.

MisterWrong | 06-08-13 | 08:27

Gijpie heeft wel een beetje gelijk denk ik. Maar moet je daar iets over roepen. Hij wordt er voor betaald maar ik denk dat ie gewoon op zn gijps moet reageren. Joh leuk lekker feessie bouwen daaro, volgende onderwerp.

Bobjandeman | 06-08-13 | 08:26

Hij heeft gewoon gelijk.

Harde Henk | 06-08-13 | 08:25

@ Kaas de Vies | 06-08-13 | 08:20
+1

goedverstaander | 06-08-13 | 08:24

Statistisch zal hij best een punt hebben.

Maar niet alle homo's willen kapper worden, daar generaliseert hij.

Verder een onschuldige opmerking... geen nieuws, next.

martijn7902 | 06-08-13 | 08:24

Ik denk eerder dat het andersom is. Als je een homo bent die redelijk tot goed kan voetballen, dan denk je wel twee keer na voordat je je in die homofobe wereld mengt. Dan word je liever kapper.

patrizio | 06-08-13 | 08:24

Ik dat ook dat in de voetballerij het aantal homo's onder het landelijk gemiddelde ligt. De Sigaar heeft mijns inziens gelijk dat een homo die uit de kast wil komen zelf dat moment wel kiest, dat hoeft de KNVB hem niet te vertellen. Toch heeft de KNVB met die boot in ieder geval getracht het taboe van het homofiel zijn in het voetbal ietwat te doorbreken; een goede aanzet.

Tenslotte: het is een voetballer NIET toegestaan het veld met een handtas te betreden. De mensen met tassen op het veld zijn doorgaans verzorgers, GEEN homo's.

goedverstaander | 06-08-13 | 08:23

"Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers"

Dit is zijn ervaring, hij poneert het een beetje als een feit, maar goed dat doet iedereen wel eens. Hij gooit er dan nog een typische van der Gijp grap achteraan. Mijn onderbuik zegt wel eens dat hij gelijk kan hebben. Ik bedoel, zeg me hoe jouw onderbuik reageert op het volgende dat ik neerschrijf:

Zo zijn er weinig vuilnisvrouwen.
Weinig heteroseksuele kappers
Er zijn weinig Marokkanen met een IQ boven de 140
Er zijn weinig reaguurders van linkse signatuur

We moeten allemaal niet zo overdrijven, eigenlijk precies wat hij zegt. Waar het om moet gaan is dat je indien je homo bent je dit gewoon kan zijn. Het probleem ligt niet bij de homo's maar bij de mensen die iets over homo's vinden. En daar zijn er veel van in de voetballerij. Helaas zijn deze mensen vaak intellectueel beperkt en zullen dit soort teksten verkeerd begrijpen en misbruiken. Dit is het enige jammere aan de opmerkingen van van de Gijp.

Mijn oordeel: Opmerkingen moeten kunnen, alleen niet handig.

Kaas de Vies | 06-08-13 | 08:20

Hij kan best gelijk hebben maar je kan je afvragen wat de kip en wat het ei is. Want waarom heeft hij iets tegen zo'n boot met voetballers die niks anders doen dan zeggen dat het wat hun betreft geen punt is?

Simon_GS | 06-08-13 | 08:19

Reneetje van der Gijp, wat ben je toch een pisnicht.

Viel me op dat jij altijd onderop lag bij de knuffel-gangbang na een doelpunt. Vond je het lekkerst zeker?

vraagstaart | 06-08-13 | 08:19

Aldus de heer G., die zelf al jaren worstelt met zijn geaardheid.

prodigy | 06-08-13 | 08:19

Ik vind voetbal anders een typische sport voor homo's, oh wacht dat is een belediging voor homo's en zo bedoelde ik het niet.

* | 06-08-13 | 08:17

Rene van de Gayp?

Dömper | 06-08-13 | 08:17

Gijp kan zich beter concentreren op analyses over voetbal. Verder komt er nl. weinig zinnigs uit zijn mond.

roze_bril | 06-08-13 | 08:16

VI is verworden tot een wedstrijdje 'wie kan de meeste aandacht opeisen'.

Hans Otjens | 06-08-13 | 08:16

Gijp moet je niet te serieus nemen. Next.

joyriders | 06-08-13 | 08:16

Het percentage homos onder kappers, banketbakkers en cabinepersoneel is torenhoog. Zou het omgekeerde mechanisme niet ook kunnen bestaan? Gijp heeft een punt.

Godsammekraken | 06-08-13 | 08:15

Ben het wel met hem eens dat het maar mee moeten doen met die gaypride echt doorgeschoten onzin is.
Maar er zijn wel genoeg homo's in het voetbal, kijk maar naar die Ronaldo.

Energya | 06-08-13 | 08:14

En ik maar denken dat alle voetballers homo's waren.

Sæltæb | 06-08-13 | 08:13

next...

duitse herder | 06-08-13 | 08:12

Voetballers zijn geen homos, wel mietjes.

Godsammekraken | 06-08-13 | 08:12

Geen gays in het voetbal Gijp? Kijk eens een meter rechts van je!

Godsammekraken | 06-08-13 | 08:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken