Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitspraak. Lullig celstrafje voor doodrijder Donnie

echtemensah.jpg240 uur taakstraf. Dat is de eis voor Milen Y., de doodrij-en-doorrij-Bulgaar die vorig jaar juli Donnie Rog met ±70 kilometer per uur kapot reed in Scheveningen. Plusminus, want geen remsporen. (Milen is een notoire hardrijder die zijn auto gebruikt als blowkeet - maar volgens Justitie is de kans op recidive laag hoor.) De officier noemt de strafeis 'gebruikelijk' voor dit soort doodrijders. Advocaten twijfelen daar aan en @Hoxha leverde bewijs via de nieuwsarchieven. Maar OvJ Kitty Nooy zou een hogere straf 'onlogisch' vinden. (N.B. Kitty Nooy kennen we nog van het kwijtraken van de TristanPDF, een ontzettende faal (6 doden) die ze af probeerde te kopen met Hello Kitty-ijsjes.) De familie van Donnie denkt er wat anders over. Zijn ouders reageerden in eerste instantie nogal primair emotioneel, en dat werd knokken in de rechtbank. Het 'Oooh wat een asociale tokkies!' was niet van de lucht. Twee dagen later sloegen de Hagenezen snoeihard terug met Het Meest Rationele Interview van Het Jaar (bindende kijktip). Zelden werd de kloof tussen Echte Mensen en Hullie van de Trias Politica zó helder uitgelegd. Om 13:00 uur is de uitspraak. Hart van Nederland heeft een mannetje in de zaal en de persvoorlichter van de rechtbank zit hier. De ouders van Donnie zijn er niet bij. Want het is toch allemaal zinloos. RIP Donnie. RIP rechtvaardigheid. FU Milen. Vonnis: Schijn van gerechtigheid. "Verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven, dus celstraf 9 maanden en 4 jaar rijontzegging." Maar goed. Van die 9 maanden zijn er 2 voorwaardelijk. Dus blijver er zeven maanden over. Schrale troost: vonnis is een fuck you naar Hello Kitty en d'r 'logische' eis van 240 uur bejaarden wassen. Update: 'Doodrijder Donnie Rog mogelijk gevlucht naar Bulgarije'

Reaguursels

Inloggen

opeens weet je het.
je wordt doodrijder, en krijgt 240 schoffelen,
want een lullig waxinelampje kost je je halve leven vrijheid..

teringtubbie | 04-08-13 | 10:37

Kitty Nooy je bent representatief voor de falende overheid en een prima voorbeeld waarom mensen geen vertrouwen meer hebben in deze overheid.

0.9-FTE | 03-08-13 | 20:56

Puhpuh... een klein toneelstuk tussen OM en rechter.
Met als gevolg dat het net lijkt alsof de trias politica elkaar toch nog corrigeren in deze bananenrepubliek.
...
rechter en OvJ kijken elkaar na afloop grinnikend aan en zeggen lachend : dat was makkelijk.
Nu kunnen we weer een tijdje vooruit.

0.9-FTE | 03-08-13 | 20:52

@dictatorgio | 02-08-13 | 13:03
Zeker afgestoken in de achtertuin van een D66 rechter.

van heinde en verre | 03-08-13 | 16:49

Het O.M.is comleet de weg kwijt.
De oplossing is dat de wetgeving wordt aangepast.

Bataaf | 03-08-13 | 11:35

Oh, de pliesie weet niet waar de dader uithangt (toeter van onvermogen blazen doet)

Karel Popper | 03-08-13 | 04:08

Nestorix | 02-08-13 | 18:21 |

Misschien, maar feit blijft dat we het hier hebben over een auto ongeluk, niet een moord met voorbedachte rade. Bulgaar stapte niet in de auto met het idee: "Laat ik eens iemand doodrijden vandaag."

De familie is tevreden omdat hij nu in elk geval celstraf heeft gekregen. Zij zijn ruimdenkender dan menig reageerder: het gaat om een ongeluk, de man treft blaam, maar het is geen psychopaat. Een jonge kerel met nog een heel leven voor zich, die een ongelofelijk domme fout heeft gemaakt, en nogal hardleers is. Een tijdje in de cel om het voorval te overdenken, en een viertal jaartjes niet rijden totdat hij wat rijper is, is dat nu werkelijk zo'n aanfluiting? Afgezien van zijn rijgedrag hebben we het hier over een normale burger met een normale baan. En een buitenlander ja, dus?

Ik zou mij eerder druk maken over echte criminelen die willens en wetens berovingen plegen.

(Extra straf als hij gevlucht is natuurlijk, maar dat moet nog blijken)

vansuyle.com | 03-08-13 | 01:02

wtf doet die man eigenlijk in nl?
wolfje21 | 02-08-13 | 13:11 | + 10 -

Een uitkeringkje aanvragen natuurlijk, en dat lekker opblowen. Lekker teren op onze belastingcenten. Leve de PvdA, Groenlink en D66.

Kededian | 03-08-13 | 00:18

Ik zou justitie willen vragen om hem een extra straf voor het vluchten te geven en hem de totale straf uit te laten zitten ver van zijn familie, maar wel in Bulgarije. Laat hem in zo'n gevangenis maar wegrotten.
Dan kan hij zijn laatste dagen slijten met de gedachte hoe goed hij het had in Holland. Wat een stuk vuil.

Kees8374 | 03-08-13 | 00:11

Waarom zijn die ouders zo blij met deze uitspraak? Hij had zeker met zijn verleden minimaal 10 jaar de cel in gemoeten. Met levenslange rijontzegging. Na vrijlating gelijk terug sturen naar Bulgarije.

Kededian | 03-08-13 | 00:11

Godverdommes, die Bulgaarse droplul overweegt een hoger beroep omdat hij is geschrokken van het vonnis???
@Smarties: mooie analyse, compliment.

Reykjavik | 02-08-13 | 23:30

Gevlucht naar Bulgarije waar hij nu van een uitkering geniet vanuit Nederland?

Moonwarrior | 02-08-13 | 22:50

@Smarties | 02-08-13 | 21:59 | + 0 -
Mooi stuk, hulde.

Ze liegen inderdaad, ze gebruiken niet zuivere adhoc opportunistische argumentatie. Het is te bizar.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:05

Dank je La vie..
Voor de link naar Hollandse zaken. Ik heb gekeken en op een gegeven moment heb ik hem afgezet. Ik kom daar zo op terug. Toen het ongeluk van Donnie op Geenstijl on topic kwam, vanwege de vechtpartij in de rechtbank, waren er hier ook veel reaguurders die zeiden dat dit tokkies waren. Ik draai het even om. Je zit gelaten in de rechtbank, kijkt een beetje zielig in de camera, en gaat over tot de orde van de dag. In mijn ogen was je dat jong dan nooit jou waardig, het wordt als propje geboren en is totaal afhankelijk van jou. En loopt het fout, en jij laat je alles welgevallen wat de rest van de maatschappij van jou 'verwacht'? Sterf dan ongezien. In mijn ogen ben je dan een echte tokkie. (kom op schat, we maken wel een nieuwe...) Kun je het niet vatten, dat mag, bijvoorbeeld omdat je geen kinderen hebt, doe niet stoer. Wees een vent of meid en zeg dan, ik heb geen kinderen, weet ik veel hoe de emoties hoog kunnen oplopen. Dat is stoer.
Ik zij het gisteren al dat dit soort bovengestelden of gutmenschen, denken dat het volk?, zoals Donnie's ouders, minder gevoel hebben als dat het bij hun zou gebeuren. Ook moest ik weer aan het uiterlijk denken van de figuren die ik beschreef. Ik zie bij deze mevrouw dezelfde trekken als Freek de Jonge en Rosenmuller. Een voorouder uit een gieren ei met een enorm neerkijken op het klootjesvolk die daar laag onder ligt. Wat doen gieren heel de dag en op welke hoogte?
Terug naar de zaak. Die ouders die iedereen voor dom houdt hebben zich het afgelopen jaar ingebeten in de zaak Donnie. Dat is hun zoon, de zogenaamde 'tokkies' komen met onderbouwde stellingen waar dat kutwijf van justitietotaal geen enkel feit tegenover kan stellen, ze toont alleen de lamlendigheid bij ambtenaren aan dat ze graag de titel wilen hebben, maar niet de 'shit' ervan, in casu werken. Dus ga je semi-intellectueel doen over een boek die we met zijn allen hebben afgesproken, maar klaarblijkelijk niet werkt in de praktijk. U begrijpt het boek niet was de boodschap. Want emotie kunnen we niet hebben in de rechtszaal. Alleen maar het feit dat je wordt 'gekozen', in je werkgroep, in zo'n beroep en voor de rest van de dag een beetje uit je neus kan vreten. Maar het wel heeft over de letter van de wet. Ah, de domste studie op de Unie heeft een heilig boek? Onveranderbaar en leidend. De familie moet begrijpen dat emotie geen rol speelt in de rechtszaal. #Feit... In mijn opinie zou het OM elke dag het wettenboek aan moeten vallen, dat is hun taak, helaas hebben wij een organisatie die zogenaamd het 'absoluut' pretendeert. Als Fucking gelovigen.
Dan komt die rechter in beeld en geeft geen antwoord op de vraag of deze eis te laag is. Nee hij geeft hetzelfde riedeltje aan wat dat kutwijf ook al gaf. Maar als je antwoord heel lang is, snapt niemand hem meer en kom je er mee weg. Maar geen antwoord op de vraag #Feit. Het is een grote incestbende, ons kent ons, we zien elke dag wat een incestbende ons voor verrijking ons brengt. Heb je zin in een dinertje? ter goeder trouwe? Wettelijk normaal...)Toegegeven, deze rechter, hij zag er niet uit als een gier, wel als het kuiken, en oh wat was deze 'rechtsprekende' man onderdanig aan zijn 'moeder' gier die tegenover hem zat. Ik zou ze 'kaltstellen' in hun beroep. De wet an sich is veranderbaar, ik begrijp best dat zo'n boek moet 'groeien' door de eeuwen heen, maar de arrogantie die nu al gepaard gaat met het 'absolute' die is ongehoord.
Dit zijn zulke domme mensen. Je kunt wel informatie in je hoofd stampen en het opsommen en elk feit verwijzen naar de wet als zijnde gebeiteld als de tien geboden.
Maar de kruisverbanden voor dit soort mensen zijn een raadsel.
Tot slot, en daar spreken onze 'rechtsprekers' zich weer tegen. We houden rekening met de dader die spijt heeft. Pardon? Emotie was toch geen gegeven in de rechtspraak? Toen heb ik hem afgezet, en als ooit een rechter zo beoordeeld over mijn dode zoon heeft hij een probleem. Dan rij ik zijn kinderen dood #No hard feelings, je weet toch?. Geen emotie hoor. #feit. Bottom-line is, wanneer zeggen we nee tegen dit soort inconsequente gevoelsmensen die denken dat ze recht hebben van spreken? Met weer een boek in de hand wat rechtvaardigheid moet voorstellen. Het Wet/EU handboek. binnenkort bestelbaar bij kerken en moskees.... en natuurlijk in Brussel.. Ik zal nooit me bek houden...

Smarties | 02-08-13 | 21:59

Kitty? Nooit!

azoturie | 02-08-13 | 21:55

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:22 | + -1 -
De -1 in overweging nemende, trek ik mijn comment terug. Ik ben wel perfect.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:35

@Mark Smith | 02-08-13 | 19:27 | + 0 -
Ik maak een fout en ik geef het toe. Het was ongelukkig door mij neergeschreven. Ik ben niet perfect.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:22

@Mark Smith | 02-08-13 | 19:29 | + 0 -
Mijn team waarschuwt me als je weer iets zegt.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:18

Ik vind het nog wel fideel van de rechters dat ze in ieder geval celstraf hebben gegeven. Kijk, een jaar of 2 jaar celstraf dan staat het OM helemaal voor lul, dus ze hebben een soort middenweg gekozen. Met meer ballen had het beter gekund, maar het is een stap in de goede richting, toch?

gruzelement | 02-08-13 | 19:52

Op basis van het verhaal van de moeder kom ik tot de conclusie dat het vooral de politie is geweest die deze zaak om zeep geholpen heeft. Later heeft een rechercheur er wel werk van gemaakt. Hulde. Helaas te laat!

balustrade | 02-08-13 | 19:33

Krijg je trouwens een melding als ik reaguur, of was je al je tegeltjes nog eens aan het nalezen?

Mark Smith | 02-08-13 | 19:29

"Lex specialis gaat altijd voor"
"Oh nee, ik bedoelde het als een vraag."
Je lijkt wel een advocaat, maar niet zo'n hele goeie.

Mark Smith | 02-08-13 | 19:27

@Mark Smith | 02-08-13 | 19:21 | + 0 -
Hey Mark, ouwe beroepsverdraaier, ben je al duizelig?

Kaas de Vies | 02-08-13 | 19:25

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:39 | + -2 -
Lol!! Dank voor de bevestiging!
En oh ja, zie je nu wel dat rechtspraak zich niet in hokjes laat dwingen.
Wat zo'n kudt D66 rechter al niet vermag hè?

Mark Smith | 02-08-13 | 19:21

Is mw Nooy al terug door 't glazen plafond getrapt? Graag beetje vaart hierachter. N.a.v. wat ik alleen hier al lees over deze vrouw, had dit naar mijn mening al veeeeel eerder moeten gebeuren.

Russ Meyer | 02-08-13 | 18:31

Wat zullen we nou krijgen, een opgelegde straf hogers als de eis van de OVJ ?
En dat in Nederland !
Je zou bijna gaan tweifelen aan de onpartijdige rechtspraak in dit land.....
Die Bulgaar is een debiel en mag nooit meer de weg op.

Bolder | 02-08-13 | 18:24

vansuyle.com | 02-08-13 | 18:11 |
Wat is U naïef, zo'n uitspraak is slechts een doekje voor het bloeden. Als hij een of andere rechtersdochter had platgereden was de uitspraak wel anders geweest.

Nestorix | 02-08-13 | 18:21

Prima uitspraak, mooi opgelost. Familie blij. Alleen sommige reageerders niet.
Rechter vond wel bewezen dat Milan veel te hard reed, OM kennelijk niet. Dat komt in geen van de artikels over de zaak naar voren.

"De rechtbank heeft geoordeeld dat sprake is van een grotere mate van schuld dan waarvan de officier van justitie is uitgegaan. Voor het veroorzaken van een verkeersongeval ten gevolge van een grove verkeersovertreding legt de rechtbank zes maanden gevangenisstraf op. Voor het verlaten van de plaats van het ongeval telt de rechtbank daar nog één maand bij op. Om herhaling van zijn rijgedrag te voorkomen, legt de rechtbank daarnaast een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden op. De man krijgt na vier jaar zijn rijbewijs terug, maar de proeftijd voor de voorwaardelijke straf loopt nog twee jaar langer door. Hiermee hoopt de rechtbank zijn rijgedrag positief te beïnvloeden."

www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtba...

vansuyle.com | 02-08-13 | 18:11

@ schoneslapert | 02-08-13 | 16:56 | + 0
en nu zonder zonnesteek:

Bye Bye Kitty!

schoneslapert | 02-08-13 | 18:03

In de US is het doorgaans normaal bij een dodenlijk ongeval dat er bloed wordt getrokken van de veroorzaker ook gebeurd dit als de veroorzaker niet wil mee werken wordt men vastgebonden en trekt men alsnog bloed. Ook komt het voor dat een pluk haar wordt onderzocht door langer terug te kijken voor drugsgebruik.

In Nederland wordt dit niet gedaan.
Als u weigert mee te werken aan een ademanalyse kunnen ze alleen een geld boete en of een 2 jarige rijontzegging eisen voor niet meewerken. Maar men kan hierdoor niet bewijzen of de dader onder invloed was en dus krijgt men een zeer lichte straf voor iemand dood te rijden.

Als u niet remt bij een aanrijding kunnen de analisten geen correcte inschatting maken. Men maakt de inschatting door naar het letsel van het slachtoffer en de auto schade te kijken. Dit is een zeer ruwe inschatting en de variatie kan zelfs tegen aan de 35K/m per uur verschil zijn. (US study)

Als u zich meldt binnen 24 uur na het ongeval bij de politie is er niks aan de hand. De sporen van alcohol op de adem analyse kan na 12 uur amper tot niet worden gevonden.

Cannabis en andere illegale substanties kunnen niet worden gevonden tenzij er een bloed test wordt uitgevoerd.

sickstyle | 02-08-13 | 18:01

www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...
Hollandse Zaken
Hier komen interessante feiten aan de orde over het strafblad van onze CultuurVerrijker de Bulgaarse Milen Y.
Met dank aan de politici van de LinkseKerk.

Ella | 02-08-13 | 17:52

Het erge komt nog vrees ik, OM gaat in hoger beroep. Watch mine words........

emoe | 02-08-13 | 17:52

Wat ben ik toch ontzettend blij met dit soort CultuurVerrijkers zoals de 21-jarige Bulgaarse Milen Y.

Ella | 02-08-13 | 17:48

bbbachstra | 02-08-13 | 17:23 | + 0 Mwa in dit geval een beetje, maar bij het OM gaat minstens net zo veel mis. In dit geval komen ze met een debiele strafeis, in het volgende geval verkloten ze zelf iets of gaan ze helemaal niet over tot vervolging omdat ze denken dat dat zinloos is. En dat is nog los van wat de politiek uitvoert met maximum straffen en gunstige regelingen.. dus ik denk dat we er nog niet helemaal zijn wat betreft gerechtigheid.

noerg | 02-08-13 | 17:46

17jaar moet hij krijgen die Rat .. en dan die advocaat die daar zat gisteravond in dat programma op ned 2 wat een dorps idioot was dat zeg ... vast een die op de P.V.D.A stemt die mongool !!! dat die zijn beroep mag uit oefenen is mijn een raadsel

zwartepoema | 02-08-13 | 17:38

... En het feit dat ze dat nog uitgebreid moeten gaan onderzoeken, is helemáál een gotspe.

Peter Emile | 02-08-13 | 17:23

Het bericht op de site van de NOS over deze zaak sluit af met het volgende zinnetje:

"Het OM gaat de uitspraak nu bestuderen om te zien hoe het kan dat het zo'n andere inschatting heeft gemaakt dan de rechtbank."

Hoe het kan dat het OM zo'n andere inschatting heeft gemaakt? Dat kan, omdat het OM kennelijk bestaat uit een verzameling mutsen die elk contact met de rauwe werkelijkheid én elke voeling met wat er al vele jaren leeft in de samenleving, hebben verloren.

Peter Emile | 02-08-13 | 17:23

Moeten we nu constateren dat de rechtspraak in Nederland toch redelijk goed functioneert?

bbbachstra | 02-08-13 | 17:23

ik zeg schande echt schande wederom faalt deze rechtstaat gisteren vol ongeloof zitten kijken naar een vrouw Kitty nooy arrogant misbaksel praat over emoties hallo dom achterlijk wicht er is een kind doodgereden door een blowende randdebiel dus hoezo emoties hoe dom ben je . 8 jaar hoort dat idiootje te krijgen doodslag is meer op zijn plaats. ik zeg verder niets meer wordt alleen maar meer pissig op dit door vvd/pvda verkankerde land.

rukkieduck | 02-08-13 | 17:16

Dus:
9 maanden -2 voorwaardelijk =7
- 1/3 voor zielige buitenlander = 4,5
- 2 maanden voorarrest = 2,5 maand
In hongerstaking, NOS en NCRV mobiliseren voor schadevergoeding en zielige familie (werkt altijd)
Over twee maanden naar zijn land (o mocht hij niet autorijden ? ) met een ton schadevergoeding ?
Het zou me niets verbazen.

Kamervraag | 02-08-13 | 17:10

Ik begrijp niet waarom er nog zoveel moorden zijn in dit land.

Tishetnetnie | 02-08-13 | 17:06

Bay Bay Kitty (:

schoneslapert | 02-08-13 | 16:56

Conan de Rabarber | 02-08-13 | 13:02
Mee eens.
Dit gaat mijn incasseringsvermogen ook ver te boven.
Je rijdt iemand dood en mag een paar weken schoffelen, wat heet, op je schoffel leunen.
Maar als je een waxinelichtje naar een domme houten koets gooit wordt je als een terrorist behandeld, en alleen maar omdat daar een zogenaamde koning o.i.d. in zit.
Volkomen absurd dit.

ZZP-er | 02-08-13 | 16:45

Ik ben geen voorstander van het Chinese strafsysteem, maar ik heb wel eens gelezen dat de straffen daar zo draconisch zijn omdat Chinezen de neiging hebben om anders het recht in eigen hand te nemen. En dan heb ik het hier over strafzaken waarin burgers en/of nabestaanden gedupeerd zijn door asociaal gedrag (diefstal, of gewelds(levens)delicten).

Fred V | 02-08-13 | 16:42

Wil je een heldere uitleg over de strafmaat? Hier dan: stel je verkoopt pc's. Je klanten verneuken stelselmatig diezelfde pc's, door ze kapot te maken. Ga jij dan je klanten vertellen dat ze dat moeten laten, of geef je ze korting op de volgende pc, zodat ze bij jou blijven kopen? Nu, wat denk je dat het OM doet?

Eagle_Eye | 02-08-13 | 16:41

Ik vindt die taakstraffen een belediging voor de mensen die eenvoudig werk doen ( plantsoenendienst ).
Als je dus geen diplomas hebt moet je werk doen tot je 66e wat een crimineel als taakstraf moet doen.
Ik zat in de jaren 90 regelamtig zonder werk en heb een keer langs de snelweg voor 14 gulden bruto gestaan met een prikkertje, bleek er ook een paar te zijn van de groep die het als taakstraf deden, je wilt niet weten joh hoe lullig je je dan voelt. Taakstraf... pff laat me niet lachen. ja in een steengroeve, met de hand hakken, maar geen rotzooi opruimen langs de snelweg o.i.d... dat staan andere mensen gewoon als hun werk te doen. Wat een belediging voor deze mensen.

cneaker | 02-08-13 | 16:40

De familie van het slachtoffer doet iets wat niet mag.(wellicht begrijpelijk) Maar het is toch verboden.

Dus wat gebeurd er dan in dit land. Je houdt je niet aan de regels en krijgt je zin van de rechter.

Wat een mooi land is dit toch.

Eigenrichting gaat binnenkort heel groot worden in dit land.

Maccius | 02-08-13 | 16:39

@Zoetwaterpanharing | 02-08-13 | 13:14
-
Duurde het lang om dit uit je duim te zuigen?

The Dominator* | 02-08-13 | 16:23

Muxje | 02-08-13 | 15:56
In de regel kan ik me vaak vinden in jouw oordeel of mening, deze keer niet.
Zie m'n tegel hierboven.

Hoezeer "emotie" het afgewezen argument is geworden, mag weer blijken uit de update door drs.Nee | 02-08-13 | 16:00.

Justitie gaat zich kennelijk bezinnen op de letter van de wet - quote K.Nooy.
Werd tijd, er is namelijk ook altijd nog zo iets als De GEEST van de wet.
Iets waarmee iedere burger mee om de oren wordt geslagen in tig bedoelingen omtrent heel ons wetssysteem - check alleen maar eens een aanmaning ... verkeersboete.

Kudtkip | 02-08-13 | 16:16

drs.Nee | 02-08-13 | 16:00 | + 1 -

Ze leven gewoon in een andere wereld , weten totaal niet wat zich in de maatschappij afspeelt.
En kijken verbaast als mensen voor eigen rechter gaan spelen.

Eurotokkie | 02-08-13 | 16:13

Bizar dat je als ouder van het slachtoffer ZELF zoveel moeite moet doen om de dader ook maar een klein beetje gestraft te krijgen.
Kun je nagaan wat er was gestraft als de familie niet door het lint was gegaan...
Weg met die hele justitie.

Onderbuik | 02-08-13 | 16:12

Muxje | 02-08-13 | 15:56
Ondanks de minnetjes denk ik dat Muxje hier een punt heeft. Het maakt niet uit of het een kind, moeder, tuinman of oma is.

Waar we op moeten focussen is dat er hier onverantwoordelijke klootzakjes met een gekocht rijbewijs rondscheuren met grote bek en zonder geweten. En dat we ons in dit land allemaal laten welgevallen onder het mom moeilijke jeugd, of het dodelijke 'ja, maar anders escaleert het'.

We zijn het kind dat op school gepest wordt en waar we tegen zeggen dat het maar 'gewoon moet doen of ie het niet hoort'. En dan verbaasd zijn dat het getreiter blijft aanhouden.

Geenstijlfiguur | 02-08-13 | 16:11

Fragmenten gevolgd van deze tragische zaak.
Oordeel?

Diep respect voor de ouders van Donnie Rog.
Meer dan ze ooit konden bevroeden hebben ze taal-technisch en inhoudelijk het falen in het juridische dossier over verkeersramp M. en hun zoon bloot gelegd, opener dan het bloed van hem op straat.

OvJ K.Nooy dient uit haar functie ontheven.
Ludiek bedoelde pers-reply met pizza en ijsjes was totaal ongepast, evenals d'r andere optreden richting ouders over "emotie".
Het opgestoken handje met duim en wijsvinger op elkaar, om de precisie van de geëiste strafmaat te onderstrepen, én hoezeer deze mensen zich niet mochten laten leiden door "emotie" daarover: werkelijk koud. Kouder dan zo'n fuck-ijsje.

Dat verkeersramp M. nu toch een zwaardere straf dan 240 uur gras-pulken heeft gekregen, doet er haast niet toe.
Dit is een mayor case op jurisprudentie over Justitie itself.

Razend knap hoe deze ouders hun hoofd koel hebben kunnen houden daarover.
Die paar dreunen in de rechtszaal aan verkeersramp M. zijn ze wat mij betreft compleet vergeven.

Die gaan nog wel door dreunen op Justitie.
Te beginnen met het vertrek van K. Nooy - subiet!


Kudtkip | 02-08-13 | 16:03

OM gaat nu bestuderen hoever ze zelf van de realiteit afstaan. nos.nl/l/535977/t

drs.Nee | 02-08-13 | 16:00

@Moi2: Met het risico als een cynische klootzak over te komen, zeg ik: donder op met je "leven van een kind". Emotioneel geouwehoer, precies het soort waardoor sommige mensen fijn het recht in eigen hand nemen en gaan lynchen. De dader heeft een persoon doodgereden, dat is wat telt voor de wet, niets meer en niets minder. Of gaan we het omleggen van familieloze oudjes nu minder hard straffen?

Het is goed dat dit soort emotioneel gezeik ("boehoeoe kind") buiten de rechtszaal wordt gehouden, en ik ben het zelf inmiddels ook kotsbeu. Van de ouders begrijp ik het ten volle en zij hebben mijn sympathie, maar in de rechtsgang heeft het geen plaats. Dat de straffen hier in Nederland in het algemeen te laag zijn beaam ik, maar dat heeft hier geen fuck mee te maken.

Muxje | 02-08-13 | 15:56

Over de ouders: heel mooi verwoord hoe ze dit beleven. De emoties onderbouwd met zoveel mogelijk feiten die er toe doen. Kan ik nog veel van leren.
Hulde voor de rechter en het had nog wat langer gemogen. Misschien kan de mevr. Kitty Nooy gaan stage lopen bij het WNF voor 125 euro. Lekker opkomen voor zachte beertjes en knuffel tijgers, die bedoelen het ook niet zo als ze je kop eraf knagen.

crt | 02-08-13 | 15:48

Agressie in rechtszaal veroordelen?

* probeert zich te verplaatsen in ouders en faalt direct.

Verstand zegt hetzelfde als onderbuik: doen!
"Het zal je kind maar wezen"

Ohoh Rechtbank:
Kitty Nooy
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

Boem=Ho! | 02-08-13 | 15:45

dictatorgio | 02-08-13 | 13:03 | + 102

Mijn zoon kreeg maar 40 uur taakstraf voor vuurwerk, maar hij had het nog niet afgestoken wie weet scheelt dat :-)

LostSandWich | 02-08-13 | 15:40

Uit het vonnis:

De rechtbank heeft begrip voor de emoties die bij nabestaanden aanwezig zijn, maar het in strafrechtelijke zin oordelen over de schuld aan het ongeval en het bepalen van een passende straf is uitsluitend aan de rechter voorbehouden. De rechtbank kan het gedrag dan ook niet anders duiden dan het zelf willen vergelden van leed dat is aangedaan. Dat is rechtens en maatschappelijk niet aanvaardbaar. De rechtbank betreurt deze gang van zaken zeer, maar heeft het gebeuren bij de beoordeling van de zaak op generlei wijze laten meewegen.

Prosecut-er | 02-08-13 | 15:28

Onze Nederlandse rechtspraak is zo rechtvaardig dat het leven van een kind geen waarde meer heeft.

Moi2 | 02-08-13 | 15:27

Normaal ben ik niet zo van het gejank over te lage straffen in NL, maar van die eerste eis sloeg ik stijlloos achterover. Dit lijkt er iets meer op.

René B. | 02-08-13 | 15:24

Ik neem aan dat het OM in beroep gaat tegen deze veel te hoge straf...

waarisdelol | 02-08-13 | 15:19

@rara | 02-08-13 | 14:15
Als ik rond ga schieten met een pistool hoeft opzet ook niet bewezen te worden...

Flipus | 02-08-13 | 15:07

Zo, die Kitty Nooy staat even voor paal. Heerlijk.

mijntweecent | 02-08-13 | 15:07

7 maanden is nog niet rechtvardig voor dat stuk stront

Hei-kneuter | 02-08-13 | 15:06

Ik zou als die familie ook hier geen genoegen mee nemen, maar toch kudo's voor de rechter die hoe dan ook dat OM-wijf onstervelijk belachelijk maakt.

Bokito ergo sum | 02-08-13 | 15:04

Ouders Donnie: 'We hebben er afgelopen jaar hard voor gestreden om deze man achter de tralies te krijgen, en het is gelukt. Met kerst zit hij lekker vast!' www.omroepwest.nl/nieuws/02-08-2013/ou...

drs.Nee | 02-08-13 | 15:04

Nog steeds belachelijk, maar een rechter die het OM in zijn hemd zet mag ook wel eens benoemd worden. Die heeft beter naar de feiten gekeken dan de officier.
Jammer dat we niet mee kunnen voelen in de doodsangst van Milen als hij de datum van zijn vrijlating ziet naderen.

Robert John | 02-08-13 | 15:04

Crak-ho | 02-08-13 | 14:33 |
Papa zou dat zo maar accepteren, deze mensen nemen hun verantwoordelijkheid, ze hebben ook geen spijt. Het zijn helden die voor hun zoon opkomen.
Integriteit en rechtvaardigheid is niet voorbehouden aan de intelligentsia of de elite. Ook tokkie's kunnen deze begrippen begrijpen en accepteren.
en.wikipedia.org/wiki/Crime_and_Punish...

Crak-ho | 02-08-13 | 15:03

Wat een zelf voldaan wijf zeg die Kitty. Dat zo iemand zich kan bezig houden met hoelang je de gevangenis in moet. Onbegrijpelijk.

Keeper | 02-08-13 | 15:01

Het wachten is nu op de aanvraag voor hoger beroep van het OM, omdat de straf te hoog is.

psycho_3 | 02-08-13 | 14:59

@De Peetvader | 02-08-13 | 14:53 | + 0 -
Geeft niet, ik ben ook niet altijd even duidelijk.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:55

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:51 | + 1
Mea culpa (no pun intended) - ik begreep je verkeerd.

De Peetvader | 02-08-13 | 14:53

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:39 | + 0

Ik heb het maar even voor je gedaan.

Artikel 175
1. Overtreding van artikel 6 wordt gestraft met:
agevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;
bgevangenisstraf van ten hoogste een jaar en zes maanden of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander lichamelijk letsel wordt toegebracht.
2. Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt overtreding van artikel 6 gestraft met:
agevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;
bgevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander lichamelijk letsel wordt toegebracht.
3. Indien de schuldige verkeerde in de toestand, bedoeld in artikel 8, eerste, tweede of derde lid, dan wel na het feit niet heeft voldaan aan een bevel, gegeven krachtens artikel 163, tweede, zesde, achtste of negende lid, of indien het feit is veroorzaakt of mede is veroorzaakt doordat hij een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid in ernstige mate heeft overschreden, dan wel zeer dicht achter een ander voertuig is gaan rijden, geen voorrang heeft verleend of gevaarlijk heeft ingehaald kunnen de in het eerste en tweede lid bepaalde gevangenisstraffen met de helft worden verhoogd.

Je bedoelde dat het meer kan zijn?

De Peetvader | 02-08-13 | 14:52

@De Peetvader | 02-08-13 | 14:44 | + 0 -
Nee het was voor mij eigenlijk een vraag, ik wilde je alleen hier bewust van maken.

Indien er iets in wegenverkeerswet staat, strookt dit waarschijnlijk met dit artikel. Geen ervaring met wegenverkeerswet.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:51

Na zo'n uitspraak mag mevrouw de faalofficier zich wel rot schamen!

Alexander de Kleine | 02-08-13 | 14:51

De plek waar Donnie werd aangereden -> www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/...
Niet lang na de dood van Donnie werd daar op die plek enige tijd een elektronische snelheidsmeter geplaatst. Je zou verwachten dat het effectiever is dat vóór het kruispunt te plaatsen. Inmiddels is het bord weer verwijderd en de verkeerssituatie ongewijzigd.

Ook de Vereniging Verkeersslachtoffers was verbaasd over de schofferende eis van de officier van justitie en pleit voor wetswijziging. bit.ly/13Ujt3f

drs.Nee | 02-08-13 | 14:50

@Kees8374 | 02-08-13 | 13:16 | + 29 -
Ik kan niet tegen zo'n uitzending dus kijk ik voor mijn eigen gemoedsrust niet. Zo'n dichtgetikte tunnelvisiekut die een beetje haar eigen gelijk gaat lopen rechtvaardigen tegenover een moeder wiens zoon door een notoire hardrijder is doodgereden. Dat trek ik slecht.

Schreeuwmeeuw | 02-08-13 | 14:47

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:39 | + 0
Dan ga jij er kennelijk vanuit dat hier een bijzondere regel van toepassing is die afwijkt van art. 307 Sr. Ik wacht op de toelichting.

De Peetvader | 02-08-13 | 14:44

Crak-ho | 02-08-13 | 14:33 |
Papa zou dat zo maar accepteren, deze mensen nemen hun verantwoordelijkheid, ze hebben ook geen spijt.
Het zijn helden die voor hun zoon opkomen.
De rest is bezig zich in alle bochten te wringen en durven hun verantwoordelijkheid niet te nemen.
Rechtsstaat is een afgang.

Benblij | 02-08-13 | 14:42

@De Peetvader | 02-08-13 | 14:34 | + 0 -
Kijk eerst in de wegenverkeerswet, lex specialis gaat altijd voor.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:39

@Benblij | 02-08-13 | 14:35 | + 0 -
Democratische legitimatie is aan inflatie onderhevig, dat is duidelijk.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:38

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:29
als ware het de CIA in de VS

Benblij | 02-08-13 | 14:35

Maar even de wettekst opgesnord:
Artikel 307 Wetboek van Strafrecht
1. Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Vier jaar had dus niet onlogisch geweest. Of in ieder geval twee jaar. Ervan uitgaande dat klopt wat de vader van Donny zegt over het aantal verkeersovertredingen.

De Peetvader | 02-08-13 | 14:34

@JeMotWat
"En na het 'celzitten' graag opzouten naar dat Bulgarije van hem. Of voegt meneer wellicht iets toe aan onze Nederlandse samenleving?"

Met al zijn verkeersboetes is hij een melkkoetje voor de Nederlandse samenleving.
Het zou me niets verwonderen als hij om die reden niet wordt uitgewezen. Mensen geld uit de zak kloppen is gewoon een missie van Rutte-II.

MAD1950 | 02-08-13 | 14:33

Om rechtvaardigheid maar eens door te trekken: De dader, die levenslang verdient, is niet de enige schuldige. Tokkie-pappa mag van mij 240 uur gaan schoffelen voor agressie in de rechtzaal. Kitty Nooy, en de verantwoordelijk officier moeten voor het leven uit hun ambt worden gezet vanwege onprofessionaliteit en disfunctioneren. Het CJB moet opdragen voor de 2 miljoen smartengeld aan de ouders voor nalatigheid: het stelselmatig, en tegen beter weten in, negeren van een levensgevaarlijke wegpiraat. Hierover moet ook een parlementaire enquête komen.

Crak-ho | 02-08-13 | 14:33

Alles is normaal vandaag de dag.

Alles moet kunnen vandaag de dag.

Alles gaat in Nederland naar de kloten en dat is niet vanaf vandaag de dag!

WANNEER STAAT ER NOU IS IEMAND OP DIE HET ALLEMAAL BEGRIJPT, OPNIEUW ORGANISEERT EN HET TIJ DOET KEREN ?????????

HELP, S.O.S. MAYDAY !!!!!!!!!

Potjepoep | 02-08-13 | 14:31

Kitty Nooiyie

"Maar we zullen hoe dan moeten blijven waar het om gaat en wat er in het wetboek staat."

Maar het OM voert zelf een beleid dat eigenlijk wet is. Hun beleid is losgeweekt van DE wet.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:29

Sorry van de hoofdletters. Warm hier.

metdedag | 02-08-13 | 14:29

Je kunt de straf die de rechter heeft opgelegd is nog te laag vinden voor deze persoon. Toch geeft deze uitspraak mij een klein beetje hoop. Zeker de sneer van de rechter naar het Om toe is belangrijk. De straf is in ieder geval beter aan de maatschappij uit te leggen dan de eis van mevrouw Kitty. Zo hebben er twee straf gehad.

Wat het OM betreft:
1. Een verontrustende arrogante bende waar mevrouw Kitty een duidelijk symptoom van is.
2. Toen Opstelten een half jaar terug riep de zaken harder te gaan aanpakken reageerde ik al terecht BLA BLA BLA.

metdedag | 02-08-13 | 14:28

Kitty Nooy is de zot van het jaar. Oh wacht, we mogen het niet hebben over de aanklager. Onderste steen boven graag.

niks mis mee | 02-08-13 | 14:25

Het interview van de ouders net gezien, diep respect. Mijn inziens een 'kop-spijker' verhaal.

Vraag me nu wel af waar die 7 maanden opeens vandaan komen als de eis eerst 240uur is en dit 'vergelijkbaar' was.

Het wordt tijd dat dat er eens flink geroerd wordt in de Nederlandse 'recht'spraak.

Fred van Ria | 02-08-13 | 14:22

Zou beter zijn als rechtvaardigheid en rechtspraak langs de lat van de feitelijkheid en werkelijkheid wordt gelegd, en niet langs de lat van emotie.
"excuses" is zoiezo irrelevant. Maar ook de levenslange rouw van ouders is totaal irrelevant. Ook irrelevant voor de strafmaat is dat ouders een tokkie gezin is.

Feiten zijn dat een bewezen wegpiraat een dodelijk ongeluk veroorzaakt die ook nalaat adequaat te handelen daarna. => levenslange gevangenisstraf. Zo simpel is het. In 3 regels.

Crak-ho | 02-08-13 | 14:21

La Vie En Rose | 02-08-13 | 13:30 |
Goeie tip, frusterend om te zien, zelf ook toestanden meegemaakt, ik poep vooral op de politie en het OM, ik ga wat kapot gooien.

Benblij | 02-08-13 | 14:20

Toch had deze rechter gewoon na het voorlezen van de vonnis moeten zeggen dat hij zeer teleurgesteld was in deze OvJ en dat ze maar beter kon gaan koken.

Bad Ass Justice | 02-08-13 | 14:18

@Flipus | 02-08-13 | 14:08
De bewuste opzet ontbreekt. Je kan er hooguit dood door schuld van maken. Of je moet de bestaande definitie van moord in het strafrecht willen verandere.

rara | 02-08-13 | 14:15

@Bakito | 02-08-13 | 13:56
Ik wil geen ijsje, ik wil gerechtigheid!
En 9 maanden zitten, waarvan 2 maanden voorwaardelijk, is geen gerechtigheid.
Gezien de hoeveelheid bekeuringen en schikkingen die deze 'meneer' heeft mogen ontvangen, zal hij die 2 voorwaardelijke maanden waarschijnlijk snel mogen zitten.
En dan hopelijk 5 jaar er boven op!

necrosis | 02-08-13 | 14:13

4 jaar rijontzegging? Die stapt heus wel eerder in en anders koopt ie wel een rijbewijs in Bulgarije.

Jippie | 02-08-13 | 14:11

hulde voor die ouders: als hij 240 uur krijgt voor iemand doodrijden wat zullen ze mij dan geven als ik hem z'n schedel insla.

Dit land is het zat C'est Ca

rooiebosduivel | 02-08-13 | 14:10

Wat dan wel weer belachelijk aanhoorde; de ouders besloten met de woorden dat ze, mocht er een veel hogere straf uitrollen, ze een feestje gingen bouwen....... echt, ze zeiden dat.

Normpje | 02-08-13 | 14:10

@Willianus Wortelus | 02-08-13 | 14:09
Dan zou je kunnen concluderen dat de rechters hun werk beter zijn gaan doen. Nu het OM nog.

rara | 02-08-13 | 14:10

@Frederik Fluweel | 02-08-13 | 14:08
Alle juristen, rechters, advocaten blijven dit soort uitspraken goedpraten. Iedereen die er iets negatiefs over zegt, wordt neergezet als pauper die geen idee heeft hoe het recht precies werkt. Eigenlijk kan je dus concluderen dat het allemaal over het paard getilde klaplopers zijn die het liefst met z'n alleen wonen in een gated community. Weg van het gepeupel die langzaam wegsterft door hun falende regime.

harry poster | 02-08-13 | 14:10

rara | 02-08-13 | 13:54 | Dat hoor en lees je, zeker de laatste jaren, steeds vaker. Dat de rechter zwaarder straft dan er wordt geëist.

Willianus Wortelus | 02-08-13 | 14:09

Wat me nog het meest irriteert trouwens is dat als je advocaat ooit van de rechter te horen zou krijgen "Verdachte is onschuldiger dan de verdediging aan heeft gegeven", je je carriere wel gedag kan zeggen en werkeloos naast Moszkowicz op de bank plaats kan gaan nemen.

Maar Kitty zien we vast wel over een paar weken wel weer terug bij de volgende rechtzaak die ze verprutst.

ZonderNaam | 02-08-13 | 14:08

Duidelijke totaalfaal va het OM.
Wanneer kunnen we vernemen welke consequentie dit heeft gehad voor de betreffende medewerkers ?
Dit is namelijk ernstig.

Frederik Fluweel | 02-08-13 | 14:08

Dit is een schandalig lage straf voor een moord.
Er is bewezen dat de dader minstens 65 kmh heeft gereden.
Een auto hoef je niet al te kundig te besturen om er een moordwapen van te maken, we hebben max. snelheden vastgesteld vanwege veiligheid. Die max. is ruim overschreden, met een moordwapen.
Door de overschrijding is het gewoon een moord.

Flipus | 02-08-13 | 14:08

@drs.Nee | 02-08-13 | 14:01
Die Kitty *is* een chronische emotionele menopauze.

Che_cuevara | 02-08-13 | 14:07

@drs.Nee | 02-08-13 | 14:03
Oververhit?

Uit jouw wet: zonder gevaar voor zichzelf of anderen

Probeer maar eens zonder gevaar voor jezelf of anderen die auto te stoppen of er uit te springen.

rara | 02-08-13 | 14:07

De officier van justitie zit nog de plek?

Niet-te-geloven (pek met veren klaarzet). Alles was toch zo goed overdacht volgens het OM? Kankerrechtsysteem in Nederland. Onze portemonnee is ze meer waard dan onze kinderen.

En wat een kutrechter. Had dan flink uitgepakt, en hem 4 jaar wegens dood door schuld + roekeloos (art 307) gegeven.
wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeB... En dan ben ik nog genadig, want eigenlijk was het gewoon moord heh? Als iemand met een geweer in het rond schiet, voor de gein, in een dronken bui, en die schiet dan iemand 'geheel per ongeluk hoor' dood, dan had ie het kunnen weten. Hij speelde bewust met het leven van zijn medeweggebruikers. Keer op keer, op keer, tot het misging. Want iedereen snapt dat zoiets een keer misgaat. Dat weet je vantevoren. En die kans nam deze meneer bewust. Keer op keer. Tot er doden vielen. Moord, MET voorbedachte rade. Hoe vaak is meneer gewaarschuwd dat er nog eens doden zouden vallen als hij zo zou blijven doorrijden? Meneer had alles goed overdacht: 'ja, er zullen doden kunnen vallen, maar daar heb ik schijt aan, ik doe het gewoon toch weer' In zijn hoofd heeft deze meneer het risico van een slachtoffer afgewogen, en gedacht: 'ach, weetje, DAT RISICO NEEM IK'. Moord, met voorbedachte rade. Technisch juridisch misschien twijfelachtig, maar de onderbuik noemt deze man gewoon EEN MOORDENAAR, en dient deze 'meneer' een volwassen straf te krijgen. Hij zit met de kerst weer thuis, hoor! Wat is dat nou voor KUTstraf.

En hoe kan dit figuur ooit weer toestemming krijgen om een auto te besturen? Dat is toch PUUR onrecht?

Karel Popper | 02-08-13 | 14:06

Een dikke FU voor Klitty. Zorgelijk dat deze mevrouw met een hoge juridische functie zonder enige weet een uitspraak durfde te doen over de zorgelijk lage strak die werd geëist. Ook dit is nog te laag... naar mijn weten heeft justitie hier haar falen weer aangetoond. Die jongen zat met een slok teveel op achter het stuur, had tig bekeuringen al op zijn deurmat zien vallen en heeft ook nog eens verzuimd om eerste hulp aan te bieden aan iemand die hij kapot had gereden. Walgelijk.

We moeten volgens alle hoge heren blij zijn met ons rechtssysteem. Het is alleen zo jammer dat die incompetenten nooit het bewijs rond krijgen of weigeren te kijken naar de feiten. Dikke faal op faal dus.

harry poster | 02-08-13 | 14:04

Waarom mag deze man in de toekomst ooit weer wél rijden???

Boer in 020 | 02-08-13 | 14:04

@rara | 02-08-13 | 14:01
Je kletst uit je nek, kijk artikel 450 van het wetboek van strafboek er maar eens op na.

drs.Nee | 02-08-13 | 14:03

Mmm, zeven maanden is in ieder geval iets. Heeft ie die tijd om te bedenken hoe hij daarna a.s.a.p. retour Bulgarije gaat; een toekomst hier is niet langer voor hem weggelegd.

Claudia M. | 02-08-13 | 14:02

@bossnl | 02-08-13 | 13:58
De media-aandacht heeft waarschijnlijk wel geholpen, ja.

rara | 02-08-13 | 14:02

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:00
Die Kitty gedraagt zich of ze is blijven hangen in een chronische emotionele menopauze.

drs.Nee | 02-08-13 | 14:01

@drs.Nee | 02-08-13 | 13:58
Hoe maan je een chauffeur tot stoppen als-ie plankgas wegspuit, door aan het stuur te gaan sjorren?

Bijrijders hebben wel een verantwoordelijkheid, maar ook weinig mogelijkheid om ter plekke in te grijpen. En voor alle duidelijkheid: de bijrijder heeft op geen enkele manier schuld aan het ongeluk.

rara | 02-08-13 | 14:01

Toch een nette straf. Balen. Nou ja, we kunnen altijd nog vinden dat ie levenslang had moeten krijgen.

Rochel | 02-08-13 | 14:00

Die moeder van Danny.................. is gewoon echt top.

Bizar dat emotie element rond minuut 21:00. Te bizar hoe Kitty Nooy hier op reageert. Te bizar.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 14:00

@rara | 02-08-13 | 13:56
Oh, dus die heeft geen eigen verantwoording en kan hem niet tot stoppen manen en zelf terug gaan?

drs.Nee | 02-08-13 | 13:58

@rara
maar is de beslissing niet gevallen door alle aandacht vandaar de correctie van de rechter
(ik vind dit een betere straf als schoffelen)

bossnl | 02-08-13 | 13:58

@spanarchist | 02-08-13 | 13:56 |
Continue roepen "daar komt ie" not

emoe | 02-08-13 | 13:58

Hey Mark Smith, kan je mij uitleggen over die gradaties van schuld waar Kitty Nooy het over heeft gehad in de volgende uitzending.
www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...
Is dit Wet, of is dit beleid van OM. Want je wilde onlangs mijn oren wassen omdat ik het daar over had en ik er niets van begreep omdat je de grote jurist was.... ik wil graag uitleg.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:58

In ieder geval een een celstraf, dan het schoffelen/ koffie geschenken. Het liefst had ik gezien dat hij 2 jaar kreeg om vervolgens het land uit gezet te worden. Dit soort mensen kunnen we er niet bij hebben in de maatschappij. Hoop voor de ouders van Donny dat ze in de uitspraak wat rust kunnen vinden.

klasseman | 02-08-13 | 13:57

Net een stukje Hollandse Zaken gezien. Wat een stuitend arrogant mens, die Kitty Nooy. Ze wordt op feiten gecorrigeerd door zowel de presentator als de ouders, en maar vasthouden aan haar eigen verkeerde inzicht.
Weer een kwestie van verkeerd uitgevallen voorrangsbeleid voor vrouwen?

spanarchist | 02-08-13 | 13:56

Wie wil er een ijsje?

Bakito | 02-08-13 | 13:56

Krijg zomaar de gedachte dat het OM kiest voor de weg van minste weerstand.

Verbelgd | 02-08-13 | 13:56

@drs.Nee | 02-08-13 | 13:53
Als bijrijder heb je geen keus en moet je meerijden, zeker als de chauffeur vol gas wegrijdt. Kan jij uit een rijdende auto stappen?

rara | 02-08-13 | 13:56

@rara | 02-08-13 | 13:54 | + 1 -
Mee eens, hulde voor de rechter. Er is nog hoop. Hopelijk zal hij zijn straffen matigen betreffende mijn internet reaguursels.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:55

En na het 'celzitten' graag opzouten naar dat Bulgarije van hem. Of voegt meneer wellicht iets toe aan onze Nederlandse samenleving?

JeMotWat | 02-08-13 | 13:54

@bossnl | 02-08-13 | 13:48
Vrouwe Justitia is geblinddoekt, maar het OM is gewoon blind geweest met haar eis. De rechter heeft de fout van het OM hersteld, en dat geeft mij juist weer iets meer vertrouwen.

rara | 02-08-13 | 13:54

En waarom horen we van justitie helemaal niets over die bijrijder van Milen Y? Waarom verzweeg hij lange tijd dat er een bijrijder in de auto zat? Was het een man of vrouw? Een Bulgaar? Verzweeg hij dat omdat hij die niet in problemen wou brengen omdat die onder invloed was van drugs? Is die bijrijder dezelfde van die blow-foto? Of zat die bijrijder soms achter het stuur en was Milen Y. de bijrijder? Waarom weten we dat niet?
Waarom staat die bijrijder eigenlijk niet voor de rechter? Die liet ook het slachtoffer hulpeloos achter. Dat is strafbaar, staat 3 maanden celstraf voor.

drs.Nee | 02-08-13 | 13:53

Wat is nu precies het probleem?
Ze eisen een taakstraf ,
en hij krijgt 9 maanden zitten.
Prima toch??

Piet_Snot | 02-08-13 | 13:53

Rechter met een rechte rug en eigen inschatting. Gewoon hoe het systeem in elkaar zit dus. Behoorlijke sneer naar het OM. Hulde.

andalucia | 02-08-13 | 13:52

Rechter verstandiger dan OM. Dat mag best wel eens in de krant.

Stormageddon | 02-08-13 | 13:51

@Che_cuevara | 02-08-13 | 13:47 | + 0 -
Kitty Nooy moet eens doorgelicht worden. Er zit echt iets niet goed bij het OM.

Die ouders zijn sterk, samenhangend, feitenkennis maar ook boos. Maar ik zie helemaal geen labiele mensen, ik zie strijdbare mensen, en dit is nodig omdat het OM gewoon echt wereldvreemd is.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:50

@CoffeePatch | 02-08-13 | 13:44
MIsschien kan ze hoger beroep aantekenen om de straf lager te laten uitvallen.

steven paul | 02-08-13 | 13:49

Nu Rutte voor de rechter. Levenslang voor het kapotmaken van dit land zonder te stoppen maar gewoon doorgeregeerd.

Rico den Hollander | 02-08-13 | 13:48

Botte Hork | 02-08-13 | 13:35 |

*blij dat ie vrijgezel is* :-)

CornholioNL | 02-08-13 | 13:48

maar eigelijk ook wel raar dat de rechter zich laat beinvloeden door stennis te maken vrouwe justitia is toch geblindoekt (ik vind het beter hoor dat de straf hoger is uitgevallen)maar op deze manier ruzie maken in rechtzaal om een andere straf te forceren en ook nog lukt geeft twijfel aan rechtspraak

bossnl | 02-08-13 | 13:48

@Reinaert | 02-08-13 | 13:38
Je zou het haast gaan denken. Of hij is pas, na de vechtpartij, op internet gaan zoeken wat die "maatschappij" nu eigenlijk is.
En als hij dan toevallig het topic hierover op GS heeft gezien is hij zich natuurlijk een hoedje geschrokken.
Die Kitty Nooy weet nog altijd niet wat de "maatschappij" is en zal dat vermoedelijk ook nooit weten.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:47

hmm lekker... O.K. weer eentje voor het toekomstig volksgericht, past mooi in het rijtje na volkert van de graaf

nickstert | 02-08-13 | 13:47

@La Vie En Rose | 02-08-13 | 13:30 | + 0 -
OM wilde dus nog geeneens vervolgen concludeer ik uit deze uitzending? Ik zou zeggen... er zit echt iets mis bij het OM Den Haag.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:47

en wordt incompetent Kitty uit haar ambt getild?

poli | 02-08-13 | 13:47

Uiteraard weet ik ook nog een passende straf maar als die hier neerplemp, krijg ik ruzie met Joris.

Flink Ployd | 02-08-13 | 13:46

En wordt die bloedhond daarna het land uitgetrapt?
Hoop van wel.

Smarties | 02-08-13 | 13:45

@PopperFlopper | 02-08-13 | 13:39
.
Echter als ze hem aanhouden of erger nog hij weer iemand dood rijdt, dan vliegt hij direct terug de cel in.

[x] Ongeschikt | 02-08-13 | 13:44

Volgens Kitty Nooy heeft de rechter te emotioneel gereageerd.

CoffeePatch | 02-08-13 | 13:44

Voelt toch als soort vangerechtigheid, straf hoger dan eis en inclusief staatshotel. Eens wachten op het hoger beroep, grote kans dat meneer het hier niet bij laat zitten met de gebruikelijke argumenten.

TheseDays00 | 02-08-13 | 13:43

Sja, wat kan je hier nog tegen doen? Hoe vaak moet je nog een ingezonden brief naar de krant sturen (die gepubliceerd wordt), hoe vaak moet je nog PVV stemmen? Wat is er voor nodig om dit beleid, dit belachelijke beleid qua strafrecht in Nederland te veranderen?

Moeten we nu echt allemaal de film Law Abiding Citizen gaan naspelen met de NL rechters en OvJ's?

Goofy Goofball | 02-08-13 | 13:43

Ben het er niet mee eens. Sraf is nog veel te laag. Schuldiger? Wat is dat? Je bent schuldig of niet. De ene vrouw is ook niet zwangerder dan de andere, we zijn allemaal even zwanger. (Sterker nog, toen mijn vrouw in verwachting was, was ik ook zwanger, verzekerde de mevrouw van het geboortecentrum mij. Maar dat terzijde.)

Nee, liever zou ik spreken van voorwaardelijk opzet, in casu dolus in causa, dus doodslag, dus 20 jaar de bak in. Want wie stoned of bezopen achter het stuur gaat zitten neemt de aanmerkelijke kans op het veroorzaken van een dodelijk ongeval kennelijk voor lief.
Maar dat is mijn bescheiden mening. Ze kunnen me bellen bij het OM.

Magdatkandat | 02-08-13 | 13:42

Hij heeft 9 maanden cel waarvan 2 voorwaardelijk en 4 jaar rij ontzegging.

Toch hoger dan t om eiste dat dan weer wel.

Ik wens de ouders van Donny veel sterkte en wijsheid toe. Wijs vond ik hen al hoe ze zich volkomen terecht hebben gedragen zoals in de rechtzaal als op tv, dat heet nou voor je kind opkomen, en zorgen dat het niet nogeens een ander zn kind overkomt. KLASSE.

KannieWaarZijn | 02-08-13 | 13:42

En de PvdA en D66 keken en zagen dat het goed was. Hulde, weer een crimineel die geknuffeld wordt en slachtoffers die kunnen barsten. DAT is wat die partijen goed vinden.

Goofy Goofball | 02-08-13 | 13:41

Uitspraak van de rechtbank: 9 maanden, waarvan 2 voorwaardelijk voor doodrijder Milen Y. Dat zijn dus 7 maanden zitten, waar ook nog eens voorarrest vanaf gaat. En dat is nog veel zwaarder dan geëist werd door het OM. Een 13 jarige jongen is hier doodgereden, en de dader, waarvan bekend is dat hij wel vaker de verkeersregels creatief interpreteert, komt weg met hoogstens een half jaar cel. Klokkenluiders worden voor hun leven lang geterroriseerd door de overheid, maar een hardleerse veelpleger wordt zonder pardon de hand boven het hoofd gehouden. Ik denk dat Justitie in Nederland te diep met het hoofd in de wetboeken zit, en zo niet kijkt naar waar de slachtoffers doorheen moeten. Een half jaar in een hotel voor iemands leven? Justitie kan weer buitengewoon trots zijn op zichzelf, prachtig de regels nageleefd.

MrVinc | 02-08-13 | 13:41

Volgende week? Als hij sinds juli al vastzit dan loopt hij dus gewoon de rechtbank uit en gaat gewoon weer blowen, zuipen en autorijden. Rijontzegging is leuk, maar wat je niet hebt kunnen ze niet afpakken ook. Vroem!

PopperFlopper | 02-08-13 | 13:39

Kapitein Sjaak Mus | 02-08-13 | 13:34 |

Idd, die tenenkrommende arrogantie van dat mens, daaruit komt zo sterk naar voren hoe ze daar denken over het 'klootjes' volk... ik kots op dat soort figuren, het feit dat ik plat Rotterdams praat of in dit geval Haags betekend voor dat soort figuren automatisch dat wij achterlijk zijn...

CornholioNL | 02-08-13 | 13:39

Iedereen moet gewoon het heft in eigen hand gaan nemen.
We hebben die beflappen niet meer nodig. Die leven toch nog in de middeleeuwen.

miereneukert | 02-08-13 | 13:39

Straf blijft natuurlijk veel te laag, maar ik vind dit wel een opmerkelijke uitspraak:
"Verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven"

Dan doe je als OM toch echt iets goed fout

ZonderNaam | 02-08-13 | 13:38

Ow en ik heb miljoenmiljard meer respect voor de ouders van Donnie die als tokkies worden weggezet, dan voor OvJ Kitty Nooy.
Deze 'tokkies' worden nergens onbeschoft en verwoorden helder wat er allemaal mis is, met zowel het onderzoek als de strafeis. Dit in tegenstelling tot Kitty Nooy, die spreekt met meel in de mond en met geen enkel overtuigend argument komt. #HollandseZaken.

La Vie En Rose | 02-08-13 | 13:38

@Che_cuevara | 02-08-13 | 13:25

Damage control vermoedelijk, maar in elk geval goed dat er nog een béétje normaal nagedacht wordt - want zelfs de meest wereldvreemde rechter moet toch de signalen uit de bevolking ondertussen wel hebben opgevangen.

Reinaert | 02-08-13 | 13:38

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:33

Ja, sneer +1

Botte Hork | 02-08-13 | 13:37

VVD *staat* voor slachtoffers..?!!! cdn.vellance.com/usmedia/vvd/uploaded/...

De Bulgaar Milen Y is een veelpleger en niet in z'n eerste leugen gestikt. Hij zei dat hij daarna geen auto meer heeft gereden. Maar vlak na het doodrijden van Donnie Rog lapte hij de verkeersregels weer aan zijn laars. De ouders van Donnie waren verbolgen dat zijn rijbewijs niet direct werd ingenomen, hij zat te bellen in de auto.
In 2012 *zou* Ostelten veelplegers veel harder aanpakken. Bij navraag blijkt het OM er niet over te gaan en... de politie weet het ook niet! En niemand die het aantal veelplegers bijhoudt terwijl minister Opstelten toch echt resoluut verkondigde in 2012 dat veelplegers in het verkeer vanaf *nu* harder aangepakt worden. www.nu.nl/politiek/2943852/justitie-pa...


De OvJ nam na het doodrijden niet zijn rijbewijs in. Hij kon gewoon zijn gang blijven gaan, maakte achter elkaar verkeersovertreding liet gaan. Dat is uitlokking.
Kitty Nooy vindt zijn rijgedrag niet roekeloos.
De rechter oordeelde zwaarder en vond het zeer laakbaar dat hij is doorgereden. 9 maanden cel waarvan 2 mnd. voorwaardelijk en een rijontzegging van 4 jaar.

Alle lof voor de ouders van Donnie die er aan onder door dreigden te gaan bij zoveel onrecht. Zonder actieve postume bescherming van hun kind was deze zaak ondergeschoffeld gebleven. Die doodrijder is asociaal.
Hopelijk vinden zij nu wat rust om verder te gaan met hun leven en de zorg voor hun jongere kind. De ouders van Donnie verdienen alle lof.

drs.Nee | 02-08-13 | 13:37

GeenStijl, get your facts straight. De regel van voorwaardelijk vrijkomen na 2/3 te hebben uitgezeten geldt alleen bij een gevangenisstraf van twee jaar of langer en alleen als de rechter geen voorwaardelijke celstraf heeft opgelegd!

Hier blijft hij dus gewoon 7 maanden zitten + 2 maanden voorwaardelijk. Art. 15 wetb. van Sr.

Angy | 02-08-13 | 13:36

@ Kapitein Sjaak Mus | 02-08-13 |
Gewone-mensentaal, natuurlijk.
Toetsenbord kleeft. Of ik.

* ankerop gaat en iedereen nog een prettige dag wenst *

Kapitein Sjaak Mus | 02-08-13 | 13:36

Ik denk dat als de OvJ een gevangenisstraf had geëist het een werkstraf was geworden. Dus wellicht niet stom gespeeld.

Prosecut-er | 02-08-13 | 13:36

Ik ben heel erg benieuwd naar de mening van topjurist Mark Smith. Kan iemand even Mark Smith bellen, of zit hij net een deal te closen?

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:36

De druk vanuit de samenleving heeft de rechter een hogere straf doen opleggen, het kan dus wel...
CornholioNL | 02-08-13 | 13:30

En toch zijn en nog mensen die denken dat reaguren op GS geen belangrijke baan is. Zoals mijn wijf.

Botte Hork | 02-08-13 | 13:35

Tip voor het OM... zet meneer de Bulgaar in een cel met een haatbaard, na 9 maanden staat ie te trappelen om naar Syrië te vertrekken, wij blij, familie Rog blij... ik zeg win win.

CornholioNL | 02-08-13 | 13:34

@ Kees8374 | 02-08-13 | 13:16 |
Ook gezien.

Opvallend vond ik het moment waarop OM mevrouw zei "dat ze zou proberen het in Jip- en Janneketaal uit te leggen".
De gesprekleider maakte er nog snel "gewone-menstantaal" van.

Het dédain...

Kapitein Sjaak Mus | 02-08-13 | 13:34

@Botte Hork | 02-08-13 | 13:31
Ik verwachte het ook niet. Je zit jezelf al op te naaien om die rechter de huid vol te schelden, steekt die daar zomaar een stokje voor.
Maar die sneer van de rechter vind ik geniaal.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:33

Heel triest. Sowieso bizar dat zo'n idioot voor dit ongeval al kon blijven rijden met z'n aso rij-style. Tyft lekker op. Heel veel sterkte voor de ouders, familie en vrienden van Donnie!

Latrinalia | 02-08-13 | 13:31

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:26

Cheers. *dom uit kop staren doet naar uitspraak*

Botte Hork | 02-08-13 | 13:31

taakstrafje van een paar uurtjes, dan nu toch 9 maanden cel.. wat is nederland een triest land..

giechelmeisje | 02-08-13 | 13:31

De druk vanuit de samenleving heeft de rechter een hogere straf doen opleggen, het kan dus wel...

CornholioNL | 02-08-13 | 13:30

De ouders van Donnie waren gisteravond bij 'Hollandse Zaken'. OvJ Kitty Nooy eveneens. Zeer de moeite waard om terug te kijken.

www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

La Vie En Rose | 02-08-13 | 13:30

Het vonnis is in ieder geval realistischer dan de eis.

Zo zie je dat een beetje Tokkiegedrag wonderen doet.
Ook wanneer hele integere mensen het doen.
Dreigen met geweld. Het werkt dus niet alleen bij islamieten.
Of dat nou een juist signaal naar de samenleving is?
Dat is een ander verhaal.

Anijsblokje | 02-08-13 | 13:30

Ik denk dat Kitty in hoger beroep gaat om de strafeis te verlagen.

artie | 02-08-13 | 13:29

@fifi23 | 02-08-13 | 13:19
Geheel mee eens, maar nu begint natuurlijk een ander spel. De verdachte zal in beroep gaan. En zal proberen de hele straf kwijtgescholden te krijgen. Hij zal ook proberen om op borg vrijgelaten te worden tijdens het beroep.
De rechter moet hem niet op borgtocht vrij laten om rellen te voorkomen.
Zo'n stuk advocaat zal hem anders proberen ongestraft te laten. Als ministerie van justitie vind ik dat ze nu de plicht hebben om de verdachte gelijk vast te zetten en onder op de stapel beroepen en cassaties te gooien. Dan zit hij tenminste deze straf uit.
In dit geval hulde aan deze rechter dat hij een zwaardere straf heeft gegeven dan het ministerie.
Het ministerie heeft tot nu toe verschrikkelijk gefaald. Dat mag Teeven zich aanrekenen. Hij is daar uiteindelijk voor verantwoordelijk.

Kees8374 | 02-08-13 | 13:29

Neem ik 21 september ook ff mee.

Het houd niet op , niet van zelf.

onderbuikgevoel | 02-08-13 | 13:28

Hij blijft in elk geval met zijn tengels van onze bejaarden af...

Dr. Mabuse | 02-08-13 | 13:28

waar blijft de topic over de activisten die zonder vergunning gaan bivakeren

Benblij | 02-08-13 | 13:27

Toch even een oorwassing voor het OM. Zo´n Kitty Nooy zou zich de ogen uit de kop moeten schamen.

spanarchist | 02-08-13 | 13:26

@Botte Hork | 02-08-13 | 13:22
Botte opraapt en pilsje geeft.
Het is echt waar hoor.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:26

@OpenDiscussie | 02-08-13 | 13:12
.
Als ze konden kiezen, kozen de meeste voor 6 maanden cel. Alleen het woord werken worden sommige alleen al moe van!
Liever 6 maanden niksnutten dan 3 maanden werken.
Persoonlijk zie ik ze liever 6 maanden zitten.

[x] Ongeschikt | 02-08-13 | 13:26

"Verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven, dus celstraf 9 maanden en 4 jaar rijontzegging."

WOW, die zag ik niet aankomen?!

Om heeft gefaald met onderzoek, strafeis, etc en het is ze keihard teruggevlogen in de bek. Kan iemand een backgroundcheck doen van deze rechter? Kijken of hij van D66 orde is? De rechter krijgt van mij een +1. Klein beetje gerechtigheid.

LangeTijdGeleden | 02-08-13 | 13:26

Als het een van de kinderen van Maxima was geweest had hij minstens 9 jaar de bak ingedraaid.
Maar we kennen hier geen klassenjustitie hoor.
Voor het gooien van een waxinelichthouder wordt je in dit land zwaarder gestraft dan wanneer je iemand doodrijd.
Hoe fout is de rechtspraak?
Heel erg fout, lijkt mij.

Dostranamus | 02-08-13 | 13:26

Advocaat kan nog beroep aantekenen. Komt het bij een hogere rechtbank, en die halen dan die 9 maanden brommen er weer af.
Afwachten

hotnot | 02-08-13 | 13:26

Wat de neuk is die rechter denkende?
Het is minimaal dood door schuld.

das_Freudenmädchen | 02-08-13 | 13:26

En dan nu het hoger beroep! OM zal niet in beroep gaan.
Dus we gaan afwachten.

Benblij | 02-08-13 | 13:26

Smerige D66 rechter legt veel hogere straf op!

kunnen we nu even gaan reageren vanuit de feiten...

De Treinende Rechter | 02-08-13 | 13:25

Bravo justitie! Door die belabberde eis denkt NL nu dat je met agressief gedrag in de rechtzaal (veroordeel ik niet BTW, zou ik ook gedaan hebben) de straf kan verhogen. Dit was weer een pareltje om het weekend mee in te gaan. Wat een land....

Datzegiktoch | 02-08-13 | 13:25

@Gootbalkoning | 02-08-13 | 13:23 | + 0 -
Het zal niet de eerste keer zijn dat een OvJ om gezichtsverlies te verkomen rare fratsen uithaalt. Schiedammer parkmoord bijvoorbeeld, waar een slachtoffer voor een 2de keer een trauma is aangedaan en een onschuldige mafkees heeft vast gezeten.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:25

@Reinaert | 02-08-13 | 13:20
De rechter moest nu wel, dit kon hij anders niet meer uitleggen.
Maar ik vind wel dat die sneer naar het OM prima was.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:25

Maar gelukkig pakken we klokkenluiders keihard aan.

blinde kip | 02-08-13 | 13:25

Dat vonnis is wel een hele dikke middelvinger naar het OM en de OvJ !

mrfreeze | 02-08-13 | 13:24

@The Dominator* | 02-08-13 | 13:22 | + 0 -
Het vonnis ligt mijlenver van de strafeis. Maar de OvJ was van mening en verdedigde deze mening als een leeuwin dat ze gelijk had. Hoe kan dit. Niet alleen de algehele maatschappelijke verontwaardiging, de reactie van de nabestaanden en nu de uitspraak van de rechter zullen haar wereldbeeld helaas veranderen.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:24

Een vleugje rechtvaardigheid ja, maar nog steeds 9 jaar te weinig.

Kind Van De Rekening | 02-08-13 | 13:23

@page404 | 02-08-13 | 13:20
De rechter heeft wel 9 maanden cel en 4 jaar rijontzegging gegeven. Bovendien heeft de rechter het om nog een flinke sneer gegeven door te zeggen dat verdachte schuldiger is dan het OM heeft aangegeven.
OK, het is nog te weinig maar toch.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:23

"9 maanden cel en 4 jaar rijontzegging"
Het vertrouwen in de rechtstaat is weer een klein beetje hersteld.
Maar hoe lult Kitty zich hieruit? Om haar eigen huid te redden moet ze welhaats in beroep gaan tegen een dergelijke "onredelijke" straf...

Gootbalkoning | 02-08-13 | 13:23

Kitty:
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

TeeJee | 02-08-13 | 13:23

Mooi, 7 maanden cel. Dat begint ergens op te lijken.

De Geus | 02-08-13 | 13:23

Onbegrijpelijk die uitspraak, ik kan het goed geloven dat die mensen door het lint zijn gegaan.

R.I.P. Donnie, rust zacht kleine lieve jongen,

Voor de nabestaande... Gecondoleerd, en heel veel sterkte voor de toekomst.

ANGEL70 | 02-08-13 | 13:22

Rot op met dat gelul over tokkies, dit zijn gewoon Scheveningers met accent, nets een Achterhoeker of een Limburger, alleen klinkt het bij deze mensen recht voor zijn raap, ik mag dat wel. Gisteren Hollandse Zaken gekeken op Ned2, de moeder van Donny legde haarfijn hoe achterlijk ons rechtssysteem en dito straffen zijn, en er zat een of andere heks van het OM de boel nog te verdedigen ook, deze mensen verdienen alle respect, of Pa nu een oorbel draagt of niet, fuck it...

Die Bulgaar krijgt vast nog wel wat hem toekomt... daar ben ik niet bang voor na de beelden van vorige week in de rechtbank, mensen gaan voor eigen recht, en in deze hebben ze nog volledig gelijk ook...

Slaap lekker meneer de D66 rechter...

CornholioNL | 02-08-13 | 13:22

@redactie
Kunnen jullie kop van artikel aanpassen, raakt kant nog wal nu.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:22

"Verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven"
Echt?!

*van barkruk af pleurt*

Botte Hork | 02-08-13 | 13:22

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:21
-
Inderdaad: wat een 'onlogisch' vonnis is dit toch!

The Dominator* | 02-08-13 | 13:22

Logisch? Hier is sprake van ten minste dood door schuld. Daar staat 2 jaar cel op. Waarom eist justitie die straf niet gewoon?

De Geus | 02-08-13 | 13:21

Nou mevrouw Nooi de rechter kan zich in ieder geval helemaal niet vinden in jouw eis. Hoe ga je dit nu verklaren. Het komt nog geeneens in de buurt.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:21

Zeitgeist Addendum. Daar wel eens naar gekeken mensen?

Mommas lttle monster | 02-08-13 | 13:20

Mooi land dat Nederland, waar je beter af bent door een kind dood te rijden, dan een theelichtje naar de gouden koetst te gooien.

Methylfenidaat | 02-08-13 | 13:20

Nou, negen maanden. Een schrale troost, maar ook niet meer dan dat.

Reinaert | 02-08-13 | 13:20

Mevr. Kitty Nooy moet zich de ogen uit haar kop schamen. Hoe durf je zo'n straf te vragen aan de rechter, en hoe durf je hem als rechter te geven. Bij zulke mensen zijn volgens mij gewoon de hersenen nooit aanwezig geweest of achteraf verwijderd. (Net als de foto van Maxima)

page404 | 02-08-13 | 13:20

@vincent uit groninge | 02-08-13 | 13:18 |
Kan je zelf verzinnen toch? Waxinelichtgooiert heeft eindeloos vast gezeten......... w a x i n e g o o i e r t

emoe | 02-08-13 | 13:20

9 maanden cel en 4 jaar rijontzegging, ja dat wordt weer lastig voor een hoop mensen, een vonnis dat boven de strafeis ligt. Best ingewikkeld dat Nederlandse rechtssysteem hé!?

vmbo-plutser | 02-08-13 | 13:20

9 maanden. Nog veel te weinig, maar beter dan een knullige 240 uur werkstraf. De rechtbank kan zeggen wat het wil: ik weet zeker dat de vechtpartij van invloed is geweest op het vonnis. Aangezien het rechtsgevoel (wederom) was geschaad, moest er een compromis vonnis komen. Dit is het.

The Dominator* | 02-08-13 | 13:19

@BlitzFlicker | 02-08-13 | 13:18 | + 0 -
Hij meldde zich op tijd op het bureau, maar hij meldde zich niet op tijd bij Donny die hij stervend achterliet.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:19

Nice 9 maanden voor die lul.
Uit zitten en land uitflikkeren.

fifi23 | 02-08-13 | 13:19

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:17
Doorrijden na doodrijden is nou typisch wat ik een verhardende omstandigheid zou willen noemen.

Den Heerscher | 02-08-13 | 13:19

Celstraf van 9 maanden en 4 jaar rijontzegging.
Rechter zegt dat verdachte schuldiger is dan het OM heeft aangegeven.
Eat that Kitty.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:18

Vraag me af wat de eis was als een van die mormels van het koningklijk huis dood was gereden.. Dan was het land te klein geweest waarschijnlijk

vincent uit groninge | 02-08-13 | 13:18

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:17
Milan meldde zich op tijd. Dat is een afweging die is gemaakt. Men vindt het belangrijker dat mensen zich melden dan dat doorrijden altijd bestraft wordt. De ratio daarachter is begrijpelijk als je bedenkt dat vele doorrijders anders niet gepakt worden.

BlitzFlicker | 02-08-13 | 13:18

Staf:
Rechter #donnie; verdachte is schuldiger dan het OM aan heeft gegeven, dus celstraf 9 maanden en 4 jaar rijontzegging.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:18

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:10
De OvJ is iemand die het op moet nemen tegen de crimineel en de slachtoffer bij moet staan, slachtoffers hebben geen poot om op te staan,zij zijn totaal afhankelijk wat de OvJ voor hun doet. Sinds een paar jaar mogen slachtoffers een huilie huilie toespraak houden die bedoelt is om te kanaliseren en rust te brengen, zodat de OvJ zich kan verdiepen in de arme dader, meer en meer komen dit soort zaken aan het licht.
Openlijk nemen OvJ soms de dader in bescherming, terwijl dat de taak is van de advocaat.

Benblij | 02-08-13 | 13:18

Hoe moet je programma's als Wegmisbruikers en Blik Op De Weg nog serieus nemen als dit gewoon kan?

Pork & Beans | 02-08-13 | 13:17

waar gaat ie zn strafje uitvoeren, ik zou wel even langs gaan, hopelijk is het in de buitenlucht, kan ik racen met mn auto, zo over hem heen, hij houd er wel van denk ik.

dictatorgio | 02-08-13 | 13:17

Ik woon hier niet meer maar ik moet toch huilen als ik dit lees. Zucht.

zooishettoch | 02-08-13 | 13:17

@In the morning! | 02-08-13 | 13:15
Dat kan, maar alleen via een revolutie.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:17

@Den Heerscher | 02-08-13 | 13:15 | + 0 -
Neen, het doodrijden hoeft nog geeneens gevangenisstraf op te leveren. Het zou kunnen zijn dat hij correct reed, wat ik bizar vindt is dat het doorrijden na een ongeval (en geen klein deukje) niet in de spots staat.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:17

@OpenDiscussie | 02-08-13 | 13:12
Dat komt omdat jij geen rechten hebt gestudeerd en nooit filosofeert met je D66-vrindjes.

steven paul | 02-08-13 | 13:16

Ik heb die uitzending met de moeder gisteren gezien. Mijn bloed kookte van die vrouw van justitie. Ik heb het al eens gezegd tegen een wout; 'Ik heb jullie niet meer nodig omdat jullie toch nooit iets doen, ik los het zelf wel op.'
Dit gezin heeft genoeg geleden, maar ik zou deze wegpiraat niet tegenkomen. Wat een aso.
Er moet eerst een kind van een minister of topambtenaar van justitie kapot gereden worden door zo'n wegpiraat voordat ze de aanpak en de straffen gaan veranderen.
Het strafblad van deze wegpiraat was ongelofelijk ook nadat hij deze jongen heeft doodgereden. Zit zo'n advocaat in de uitzending te zeggen dat niet te zien is hoe de dader lijd aan het feit dat hij de jongen heeft doodgereden. Hij rijd echter nog steeds te hard stoned door de stad.
Kennelijk krijg je tegenwoordig je rechtendiploma om het pakje boter dat je in de supermarkt koopt.
Deze zaak is echt heel walgelijk en die doos van het openbaar ministerie hoort gewoon haar ontslag te krijgen.
Donnie's moeder was betrekkelijk rustig en die doos had het maar over emotioneel gedrag. Alsof het een robot was.
Laat iedereen maar die uitzending eens zien als ze er tenminste tegen kunnen.

Kees8374 | 02-08-13 | 13:16

En daarom mensen, neemt tot u een hooivork en fakkel, en neemt u het recht in eigen hand. Hale den condoom van uw lijf af want wij worden allemaal gefucked. En nogmaals, Rust In Vrede Donnie..

Pork & Beans | 02-08-13 | 13:16

De feiten:
1. Hij heeft iemand doodgereden.
.
De rest doet er niet zoveel toe. Gewoon minimumstraffen invoeren waarbij er hooguit verhardende omstandigheden voor zwaardere straffen bestaan...

Den Heerscher | 02-08-13 | 13:15

Kan je justitie ook dagen, wegens ontwrichting van de samenleving?

In the morning! | 02-08-13 | 13:15

Dit land is het spoor volledig bijster, op bijna alle fronten.
Jammer dat het allemaal zo moet, we hadden het ooit zo goed voor elkaar.

Slipsnifter | 02-08-13 | 13:14

Natuurlijk moet die Bulgaarse staatsburger straf krijgen maar geen al te zware straf, want dat brengt Nederland in een diplomatiek moeilijke situatie tegenover een gewaardeerd nieuw EU-lid. En dat wil de D66-elite niet met z'n allen. Daar mag best een dood Nederlands kind tegenover staan.

Zoetwaterpanharing | 02-08-13 | 13:14

Gedrag is zeer laakbaar en verdachte heeft veel te hard gereden aldus de rechter.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:14

Die Kitty Nooij met haar quasi intellectuele handgebaartjes het gepeupel wel eens uitleggen dat ze emotie niet kunnen straffen..... donder toch op man. kwam geen enkel rationeel argument van haar. Verschrikkelijk dit juridisch boekjessysteem en de mensen erin nog veel erger. Eigenrichting, mooi duur woord van die spelletjesspelers voor we doen het zelf wel. Systeem was in de maatschappij 50 jaar geleden leuk, nu compleet achterhaald. Ze hebben daar in den haag toch de bek vol van hervormen, hypotheek, onderwijs bladiefuckingbla. Het juridisch systeem heeft hervorming nodig en snel.

Franco 1975 | 02-08-13 | 13:14

6 weekjes bordenwassen.. dat is effectief een boete van 2000 euro. Fijn om te weten dat ik nog aardig wat mensen kan doodrijden..

Napoleon I | 02-08-13 | 13:13

De eis is 240 uur. Ik zet in op 180 uur met aftrek van voorarest, een schadevergoeding ad € 15.000.- (te betalen door ouders / nabestaande) wegens geleden reputattie schade en de schending van zijn privacy en een een ontzegging van de rijbevoegdheid van een jaar. Waar hij tegen in beroep zal gaan..

Super Grover | 02-08-13 | 13:13

Die Kitty had bij mij de zaterdag niet meer gehaald. Gevalletje doorrijden zeg maar.

Smarties | 02-08-13 | 13:13

@Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:11 |
Ik begrijp de kop van dit topic ook niet.. Ook als er wel een veroordeling komt kan het best zijn dat de rechter daar nog van afwijkt.

Gedrag van Milan is volgens de rechter laakbaar en roekeloos.. Dat ziet er dan wel slecht uit voor hem.

BlitzFlicker | 02-08-13 | 13:13

240 uur a 10 euro uurloon. Volgens Kitty de waarde van een kinderleven. Daar kun je dit soort dingen dus voor afkopen in Nederland.

Zoiets | 02-08-13 | 13:13

Zelfde straf als voor de Roy van Zuipestijn omdattie een nepfactuur zou hebben ingediend. De hele vastgoedwereld, wat zeg ik: de hele westerse economie, hangt van nepfacturen aan elkaar, maar dat maakt niet uit, want een nepfactuur is even erg als het doodrijden van een dertienjarig joch.
Bravo, Justitie. Bravo.

Magdatkandat | 02-08-13 | 13:12

Het schijnt dat 240 uur taakstraf gelijk staat aan 6 maanden cel. Zelfs dat snap ik niet, want 240/40 = 6 weken werk. Hoezo is 6 weken werken IN VRIJHEID hetzelfde als 6 maanden cel? Dat is al niet te begrijpen.

OpenDiscussie | 02-08-13 | 13:12

Kunnen we hem niet eens met 30 man kapotslaan en dan zeggen dat we niet wisten wie nu die fatale klap uitdeelde ?

Pikkebaas | 02-08-13 | 13:11

wtf doet die man eigenlijk in nl?

wolfje21 | 02-08-13 | 13:11

@BlitzFlicker | 02-08-13 | 13:10 | + 0
Oh ok. Stomme kop van artikel dan.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:11

Tegen Edwin de Roy van Zuydewijn is ook een werkstraf van 240 uur en 4 maanden voorwaardelijke celstraf geëist, vanwege het opstellen van een valse factuur.

CoffeePatch | 02-08-13 | 13:11

primaire acties zoals we dat nu gaan noemen, is het enigste wat de ogen van de trias politica zoals we dat nu gaan noemen, wakker kan schudden.
Het enigste wat de burger blijft is de tong uitsteken naar de Trias politica zoals we dat gaan noemen, met z'n allen ik zeg doen.

Benblij | 02-08-13 | 13:11

"In de zaak Rog reed de bestuurder op klaarlichte dag in de slipstream van een brandweerwagen. De brandweerwagen zou 70 kilometer per uur gereden hebben op de plaats waar de maximale snelheid 50 was. Het is dus goed mogelijk dat de verdachte veel sneller reed dan toegestaan. Na het ongeluk reed de bestuurder van de auto door. Donnie Rog overleed aan zijn verwondingen."

Het is de schuld van de brandweer, 70 km/h rijden waar maar 50 is toegestaan.

kapotte_stofzuiger | 02-08-13 | 13:10

Uitspraak wordt pas zo bekend gemaakt. Ik gok op vrijspraak (oprecht). Gezien het bewijs kan waarschijnlijk niet hard gemaakt worden dat er sprake was roekeloos rijgedrag. OvJ heeft terecht laag ingezet om toch nog een veroordeling eruit te kunnen slepen.

BlitzFlicker | 02-08-13 | 13:10

@dictatorgio
1040 lesuren zou een gepastere straf voor je zijn.

luchtledig | 02-08-13 | 13:10

Ik vind het een onbegrijpelijke uitspraak. Zoals ik gisteren al zei in het topic met die tegen het verkeer in vluchtende nog niet bewezen autokraker.

----
Laten we eens Juristje spelen.

De man, verdachte van kraken van auto's. Heeft dit zover ik weet niet bekend, bewijsvoering lijkt me lastig.
Eis: 9 maanden.
Lijkt me met deze gegevens moeilijk te bewijzen, we zullen zien.

Voor zijn roekeloosheid
Eis: 2 maanden + rijbewijs.
Andere casus in Den Haag:
Chauffeur heeft meerdere aparte snelheids of verkeersovertredingen VOOR en NA het doodrijden van Danny gepleegd. Is hij voor beboet geweest is een juridisch feit en/of waarheid.

Mijnheer heeft een persoon in nood aan zijn lot overgelaten.

Blijkbaar valt het niet te bewijzen wie er schuld heeft aan de dood van Danny. Laten we hem dit dan gunnen. Ouwe Bulgaarse bofkont.

Maar je laat iemand doodgaan, je bekent dat je hem hebt geraakt en je rijdt doelbewust door. Je bent een recidivist....................

Goed....... samenvattend.

Ene roekeloze rijder zonder doden 2 maanden cel als eis, andere doodrijder die doorrijd 240 uur. Dit zijn 6 weken.

En dan gaat die OvJ dit nog verdedigen. Hou toch op jongens. Dit voelt iedereen toch aan dat dit niet klopt. Of zijn wij allemaal gestoord.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 13:10

Zoals een reaguurder in een eerdere post hieromtrent volkomen terecht opmerkte, wat als het desbetreffende kind Catharina-Amalia had geheten, was de eis dan hetzelfde geweest?

240 uur. Steeds maar weer.

Botte Hork | 02-08-13 | 13:08

Die gaat het niet redden, die gast is nu vogelvrij. De familie van Donnie laat het hier niet bij zitten. Ik voorspel geen goede afloop voor Milen. Volgens mij leeft die gast geeneens meer 240 uur. We zullen zien. Maar onf*kking gelooflijk dat hij vanuit de rechtsspraak zo'n lage straf heeft gekregen. Echt een dieptepunt.

[x] Ongeschikt | 02-08-13 | 13:08

we moesten maar eens wel emoties laten meewegen in de rechtspraak, krijgen we tenminste gepaste straffen voor zware misdaden zoals doodrijden, moord, verkrachting enz.

dictatorgio | 02-08-13 | 13:08

Dat de ouders al zover zijn kapot gebeukt door justitie, dat ze het zelfs zinloos vinden om hier nog bij aanwezig te zijn, zou eigenlijk voldoende moeten zijn om die hele kliek van justitie ontoerekeningsvatbaar te verklaren Met Kitty Nooy voorop.
Te triest voor woorden en dan na het bewijs dat @hoxha aanlevert nog met een stalen gezicht durven beweren dat dit een normale eis is. Dat mens is knettergek.

Che_cuevara | 02-08-13 | 13:08

Schoffelstrafjes, enkelbandjes, voorwaardelijk: waar is men in dit land in Godsnaam mee bezig? En dat terwijl je aan de andere kant voor de onbenulligste overtreding draconische boetes opgelegd krijgt.

Wie o wie legt 't even uit? Ik kan er namelijk niet meer bij.

Reinaert | 02-08-13 | 13:07

Verschrikkelijk voor de ouders (en andere nabestaanden) van dat kind. Een ware nachtmerrie.
.
De dader rijdt een kind aan; help het kind niet , maar rijdt gewoon door en pleegt daarna nog een aantal strafbare feiten en krijgt "schoffelen" als straf.
.
Geen wonder dat steeds meer mensen het vertrouwen in justitie verliezen.
.
Nederland een paradijs voor criminelen en terroristen.

Mortimerr | 02-08-13 | 13:07

Nederland zou beter af zijn als we dit soort volk nooit hadden binnen gelaten.
Donnie zou dan nog hebben geleefd.

En maar lachen om Wilders als die er weer eens wat van zegt.
Denk daar de volgende keer maar eens aan als je gaat stemmen, alle mensen die de afgelopen jaren vóór de massa-integratie-partijen hebben gestemd, zijn mede verantwoordelijk.

Cuyahoga | 02-08-13 | 13:07

gemaakt om te wreken. nou dit is geen wraak eis hoor mevrouw, dit is gewoon liegen en een misdadiger een kans geven om het opnieuw te doen

dictatorgio | 02-08-13 | 13:07

Waar zijn we godverdomme in vredesnaam allemaal mee bezig?

mpbr | 02-08-13 | 13:07

Wat mij betreft zetten ze die Milen Y met een dwangbuis vast in zn eigen auto op een verlaten betonnen parkeerplaats vol in de zon met de ramen dicht en komen ze om een uur of zeven s' avonds kijken hoe het met meneer gaat.

Man-Bijt-Hond | 02-08-13 | 13:06

Wat een ellende hebben deze mensen meegemaakt in een jaar tijd.

Ronman2k | 02-08-13 | 13:06

240 uur schoffellen... krijg je ook als je 4000 sms'jes verstuurd naar je ex in dit land...

Kris | 02-08-13 | 13:05

De rechtsstaat is te belangijk om aan juristen over te laten. Die verliezen zich in academisch gepunnik en zijn de rechtvaardigheid allang uit het oog verloren. Daar veraf van de werkelijke samenleving.

Godsammekraken | 02-08-13 | 13:05

De BV rechtspraak in de BV Nederland.

ecologiste | 02-08-13 | 13:05

typisch weer die teringbulgaren

dictatorgio | 02-08-13 | 13:05

Echt een verrijking voor Nederland... die jongens uit het Oosten.

Eduardo- | 02-08-13 | 13:03

ze zouden hem minstens levenslang moeten geven.

dictatorgio | 02-08-13 | 13:03

Ik las ook nog ergens dat mejuffrouw Nooy stelde dat een dergelijke eis 'wel uitgelegd moet kunnen worden aan de samenleving'. Dan denk ik 'inderdaad kudt, dat is nou precies wat er aan schort.'

Je kan niet met droge ogen een dergelijke straf eisen en stellen dat dit goed uitgelegd kan worden aan de samenleving. Primaire reacties of niet. Een faal van epische proporties, deze zaak.

Addendum | 02-08-13 | 13:03

kan egt niet bij, bij deze taakstraf, ik moet godverdomme tyfus 240 uur taakstraf uitvoeren omdat ik in hartje zomer vuurwerk afsteek, wat voor een sukkelig gedoe is dit, egt waar, fuck deze rechtsopraak, gaat 6000 keer nergens over

dictatorgio | 02-08-13 | 13:03

Ongelooflijk. Het Nederlandse rechtssysteem is volkomen failliet.

Bobbbe | 02-08-13 | 13:03

Dan kan die waxinelichtgooier zaak ook wel opnieuw.

Conan de Rabarber | 02-08-13 | 13:02

Nou, die doet het nooit meer hoor. Echt niet. Laten we hem snel een uitkering geven. Dan krijgt hij weer kansen in Nederland, want hij heeft natuurlijk nooit kansen gehad.

Vakonov | 02-08-13 | 13:02

En RIP Nederland.

Botte Hork | 02-08-13 | 13:01

RIP rechtspraak.

OverdrevenGeouwehoer | 02-08-13 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken