Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Teeven: betere verspreiding beelden verdachten

overvallermeteencapuchon.jpgKom door met al die schandpalings! Eindelijk liggen er plannen om het burgers en ondernemers makkelijker te maken beelden van vermeende criminelen sneller online te pleuren. Nu is het alleen de politie die officieel zulke beelden naar buiten brengt. Lekker bezig, Fredje. Ondanks het boegeroep van de hand-boven-het-hoofd-houders zijn we eindelijk op het punt beland dat we officieel gaan toegeven dat opsporing sneller gaat als mensen weten wie er opgespoord dient te worden. JOH! Vooral fijn dat burgers en ondernemers eindelijk het gevoel krijgen daadwerkelijk iets te kunnen doen tegen inbraak, mishandeling en diefstal. En nee, dat is niet zo leuk voor de dader. Zomaar wordt er gespeeld met zijn privé. Nou ja, zomaar, zomaar, eigenlijk pas nadat hij de wet overtrad. Maar ja, dat is dan het offer wat je brengt voor het mishandelen, bestelen en beroven van mensen die zich wel netjes aan de wet houden. Nog mensen die het er niet mee eens zijn? Natuurlijk, de debiele Bond voor Wetovertreders. Persvoorlichter Pieter Vleeming, voorheen EORG en oude bekende van GeenStijl, heeft dit te zeggen: "Iedereen plaatst maar foto's online. Het is niet aan burgers maar aan politie en justitie om verdachten op te sporen. Verdere verruiming van de inzet van camera's is in strijd met onze privacywetgeving en het strafrecht." Haha, doe maar eventjes wisselen, Pietertje. Overigens, als een belangenorganisatie voor criminelen protesteert tegen dit plan, is het een uitstekend plan. We hebben dit fantastische middel internet. Laten we er een superheld van maken die misdaad bestrijdt. WWW met een cape en een masker. Bits en Bytes voor gerechtigheid! En we beginnen met deze laffe overvaller van een snackbar in Leiden. Go, Internetman! Maak de wereld weer iets veiliger!

Reaguursels

Inloggen

goktrommelisttot | 31-07-13 | 00:24 | + 0

goktrommel is terug? ;-)
Als ik die ivar commentaren even nasla, lach ik de ballen uit de broek: die hond vindt fietsendiefstal een klein vergrijp.
Op het moment dat hij zich persoonlijk garant stelt alle schade van kleine vergrijpen te vergoeden aan de slachtoffers, kunnen we praten. Tot die tijd: elke mongeaul die meent anderen te moeten bestelen, beroven, bedreigen, bedriegen, in elkaar slaan, vermoorden of wat dan ook, mag gewoon met z'n volle boeventronie op alle internet sites ter wereld.
Mocht 'ie niet opgepakt worden, hebben we in elk geval een pica for future reference...

dekogelkwamvanlinks | 31-07-13 | 00:34

--Iedereen plaatst maar foto's online. Het is niet aan burgers maar aan politie en justitie om verdachten op te sporen--
En toch gaat de politie niets doen om de pakkans te vergroten. Befehl van torenhoog. Kostenplaatje, er zijn te veel macronen bij betrokken, de Turkse en Oost-Europese maffia staat het niet toe, kleur zelf het plaatje maar bij.
Daarbij, heeft Teeven ooit iets bijgedragen aan de rechtsstaat? Of zijn baas? Behalve onwereldse maatregelen en stapels holle woorden?

dedeurs | 30-07-13 | 23:28

Mensen rechten? Misschien eerder mensen plichten? Dan kan we elkaar eens respecteren. En schoften zal dan even plichten hebben in plaats van zogeheten "rechten"!

Willem4627 | 30-07-13 | 20:59

Volgens mij zit het zo: wanneer ik een camera in mijn woning of bedrijf plaats met als doel eventuele inbrekers of wat die meer zij, te betrappen dan mag dat. Wanneer er bij mij ingebroken wordt en ik zet MIJN camerabeelden op internet, dan mag dat. Iemand betreedt ongevraagd en illegaal MIJN woning of bedrijf en loopt dus dit risico. Wanneer deze persoon mij een proces aandoet wegens smaad of privacy-aantasting wens ik deze persoon veel succes.

Rwpo | 30-07-13 | 20:26

Dus als ik het goed begrijp kan je nu ook geflitst worden in de snackbar.

hebbuh | 30-07-13 | 18:57

Volgens mij hebben wij als burgers het recht om onrecht de registreren, dus waar heeft die voorlichter het over JOH!

purkpurkson | 30-07-13 | 18:39

Hoe was die slogan ook al weer "die pet past ons allemaal" of zo iets. En nu moeten we ons er weer niet mee bemoeien terwijl het opsporingspercentage bedroevend laag is?

bruin1 | 30-07-13 | 18:26

Als die hoofdcommissarissen nou eens wat meer zouden verdienen als die luizige 284.000,00 euro zouden ze misschien wat harder lopen.
Trouwens wie heeft die salarissen toentertijd goedgekeurd.

Boy Cot | 30-07-13 | 18:09

Joh, als we al dat woestijn-import niet binnen en die grenzen dicht hadden gelaten, zouden we deze hele discussie en ook nog een heleboel anderen, niet eens voeren. Denk daar maar eens over na, Teeven !

RegseHippie | 30-07-13 | 18:04

Prima, maar dan wel gauw even bivakmutsen en nikaabs e.d. echt verbieden, en dit verbod handhaven, anders helpt zo'n foto niet hè.

huh, ian? | 30-07-13 | 16:39

"Doe maar eventjes wisselen, Pietertje" HAHAHA! Lekker hoor, Quid!

wasbeer1860 | 30-07-13 | 16:39

Kijk dit is nu weer puur zo,n voorbeeld van een faalkabinet dat zijn zaken niet op orde heeft of krijgt. Weer een compleet falen van die roverheid. De echte problemen niet aanpakken om dat ze het niet kunnen door dat di e roverheid faalt en dan om falen van de roverheid te verdoezelen een rookgordijn aanleggen door het naar de burgers te verschuiven. Kom er maar in mevrouw nelie kut,het falen van de van de bestrijding van criminaliteit is de schuld van de burger,niet van de roverheid.

tweetybird | 30-07-13 | 16:34

dus als we zelf boeven moeten vangen, waarom heeft mijn incassoburo dan een interieur van 1. mio nodig?
Mr Bad Guy | 30-07-13 | 16:24 |
.
_____
.
Omdat het boeven zijn.
Begin maar met vangen ....

Rest In Privacy | 30-07-13 | 16:27

dus als we zelf boeven moeten vangen, waarom heeft mijn incassoburo dan een interieur van 1. mio nodig?

Mr Bad Guy | 30-07-13 | 16:24

En toen kwam Brussel, met z'n bemoeizuchtige eichmanambtenaartjes, er een stokje voor steken.

Rest In Privacy | 30-07-13 | 16:18

hmm ben het toch ook het er niet helemaal mee eens dat burgers de taak zomaar klakkeloos krijgen om vermeende daders van een misdrijf op het internet te plempen. Ik vind dit weldegelijk een taak van politie en justitie, die na controle en zorgvuldigheid de foto's neerplempt. Het zou sneller kunnen en moeten. Maar net als ik vind dat boa's niet de taak van de politie horen over te nemen vindt ik ook dat burgers dat niet moeten of willen. Dat kan zeer fout uitpakken mensen die foto,s bewerken of camerabeelden om hun klote buurman een hak te zetten. Mensen die de verkeerde neerplempen die er net 2seconde later in beeld stond. Nee dan is het eind zoek. Beter schaft die lul van een teeven de taakstraf af en investeerd meer in politie en hun politietaken. Dat is aanpakken. Beter laat hij de gevangenissen staan. Onkruid wieden hebben we tuinmannen voor. Nee investeer in meer veiligheid door de daders echt te straffen en niet te knuffelen met een taakstraf. Dat is pas aanpakken meneer teeven. Maar dat is wat je nou juist niet durft en het dan maar afschuift op boa's en burgers. En dat moeten we niet willen. Knuffeltijd is over!!!

tweetybird | 30-07-13 | 16:17

Privacywetgeving??? Is er nog iemand van de overheid die dat woord in zijn mond durft te nemen????? We worden aan alle kanten gefilmd en afgeluisterd, door landen tot aan de andere kant van de wereld. De EU verplicht elke provider om ALLE data jaren te bewaren, wat weer zonder tussenkomst van een rechter door elke eenstreper of boswachter opgevraagd kan worden. Maar oh wee als er een keer iets nuttigs met die informatie gedaan wordt. Joseph de Maistre zei ooit: Elk volk krijgt de regering die het verdient. Ik schaam me er af en toe voor om Nederlander te zijn.

Frotklob | 30-07-13 | 16:12

@ Het_Genie | 30-07-13 | 15:50
Ja. Dat is het wel. Zaniken. Een buitengewoon onhebbelijke gewoonte – mag je bést weten.
En behold, genialiteit heeft ook zo z'n beperkingen. Suck it up.

Pa Cartwright | 30-07-13 | 16:09

@Piet_Snot | 30-07-13 | 15:46 | + 1 -
Hopelijk kunnen zijn vrienden binnenkort weer "Oh my god, the killed Kenny, you bastards" uitroepen.

Osdorpertje | 30-07-13 | 16:01

Parel van het Zuiden | 30-07-13 | 15:17
Tja, daar heb je wel een punt. Ik weet het niet, het voelt gewoon niet goed.

Mark Smith | 30-07-13 | 15:53

Hoe was het vroeger ook al weer? "Die pet past ons allemaal?"

Andersom dag | 30-07-13 | 15:52

Pa Cartwright | 30-07-13 | 15:17
Met af en toe een zachte snik.

Mark Smith | 30-07-13 | 15:52

Pa Cartwright | 30-07-13 | 14:44
"@ Het_Genie | 30-07-13 | 14:38
Zanik eens niet zo."
--
Doe ik ook niet. Omdat jij het zaniken noemt, is het nog geen zaniken.

Het_Genie | 30-07-13 | 15:50

@eNtRoPy | 30-07-13 | 15:21
Tot U -als onschuldige voorbijganger- op elke Facebook pagina staat, als zijnde een bejaardenaanrander

Piet_Snot | 30-07-13 | 15:39

De politie doet al heel erg hun best om ervoor te zorgen dat wij de verdachten op een foto niet kunnen herkennen. Tijdens een hittegolf verspreiden ze deze foto van een verdachte. images0.tcdn.nl/binnenland/article2176...
ja, als ik die voorbij had zien komen was het mij zeker opgevallen. Blijkt die foto al een half jaar oud te zijn en genomen op een moment dat iedereen in winterkleding rondliep.

Osdorpertje | 30-07-13 | 15:29

@ AshleyJ"Ash"Williams | 30-07-13 | 15:20
Pyjamakaart is up next.

Pa Cartwright | 30-07-13 | 15:26

Het wordt overigens tijd dat er een contactorgaan Autochtone burger & Overheid komt. Het lijkt mij wel handig dat er na 30 jaar radiostilte weer eens benoemd wordt dat er zoiets is als zo'n burger. Het zou ook leuk zijn als de belangen van die burger eens behartigd werden, maar dat is natuurlijk overvragen...

Parel van het Zuiden | 30-07-13 | 15:23

Goed bezig! Iemand die zo 'stoer' excuus, laf is om een pistool tegen iemand zijn hoofd te zetten die verdient geen privacy. Oppakken en op water en brood zetten in een celletje.

Afc | 30-07-13 | 15:22

@ Piet Snot
Het willekeurig opslaan van gigantische hoeveelheid data/ telefoon gegevens van 'gewone burgers' is niet hetzelfde als beelden van criminelen (heterdaad) online plaatsen.

eNtRoPy | 30-07-13 | 15:21

Jezus zie ik dat nou goed? Pa Cartwright die weer ouderwets 'zanik es niet zo' door de panelen foetert?
Mooi was die tijd. Hoiiii.

AshleyJ"Ash"Williams | 30-07-13 | 15:20

@ Mark Smith | 30-07-13 | 15:14
En ween je dan nog immer stilte?

Pa Cartwright | 30-07-13 | 15:17

Misdaadbestrijding door "schandpalings" op internet ? Wat een een omslachtig gedoe.Met maskers en gezicht-bedekking is dat wel te manipuleren.Interessanter is het plaatsen van chips in veel plegende veroordeelden (zoals bij honden en katten).GPS kan hun verblijfplaats dan constant monitoren en ze ook snel opsporen.Dat is zelfs nog veel effectiever als dat gedoe van spioneren en aftappen van de inlichtingendiensten (NSA en AIVD).

Dolphi | 30-07-13 | 15:17

@Mark Smith | 30-07-13 | 14:58

Ik zie nog steeds geen lynchpartijen en straatgerichten dus ik keer het liever om. Ik heb op dit terrein namelijk wel wat vertrouwen in de Nederlandse burger. Die is namelijk helemaal niet zo genegen tot eigenrichting, anders hadden bijv. de vele bontkraagjes die hier getopificeerd worden al heel wat vaker te maken gehad met een geweldadige repressailles. Niets blijkt minder waar.
.
Wat we wel weten is dat wanneer dit in handen van politiek en bestuur komt er zeker niets gaat gebeuren. Problematiek zal weer worden ontkend, het zullen weer incidenten genoemd worden, en er zal weer geen actie genomen worden. Waarom, omdat resultaten uit het verleden een garantie voor de toekomst zijn.

Parel van het Zuiden | 30-07-13 | 15:17

Pa Cartwright | 30-07-13 | 15:10 |
Ik wel. Zachtjes de erfhond aaiend..

Mark Smith | 30-07-13 | 15:14

@Methylfenidaat | 30-07-13 | 15:00
Om die reden loop ik thuis altijd met een bivakmuts rond, kom ik een inbreker tegen, dan zeg ik 'opzoutuh broeah, dit is mèn wèk'

necrosis | 30-07-13 | 15:14

@ Djenghiz_ken_net | 30-07-13 | 15:06 |
Die camera's zijn er ook voor de verzekering , want zr weten toch dat de daders vrijuit gaan. Dus waarom dure camera's kopen.

cobie | 30-07-13 | 15:11

@ harry poster | 30-07-13 | 15:01
Het overgrote deel van de Nederlanders zit tenslotte met een glas Rémy Martin en Kafka bij een knapperend haardvuur.

Pa Cartwright | 30-07-13 | 15:10

@Karel Popper | 30-07-13 | 15:04
Het jammere is wel dat de overheid liever geld geeft aan mensen die er eigenlijk geen recht op hebben ipv dit te investeren in een betere en beter bemande politieorganisatie.

harry poster | 30-07-13 | 15:10

Tijd om een DNA-database aan te leggen van alle opsporingsambtenaren, kun je gelijk nagaan wie gefaald heeft.
Idem voor rechterlijke macht, al is dat minder nodig - die falen zo goed als altijd.

Nuance is alles, ik zweer het je.

Begin ik wel de zoveelste Autoriteit: de Autoriteit Faal Overheidsinstanties, die AFO.

Die Autoriteit wordt nog eens heel groot. Is het nu al, als je d'r over nadenkt.

Itzamná | 30-07-13 | 15:08

Karel Popper | 30-07-13 | 15:04
Ja, maar zo werkt dat niet in dit kudtland.
Maar zoals ik reeds eerder heb betoogd, de politie dient nodig eens nader bekeken te worden.
Oftwel, opheffen en allemaal weer opnieuw laten solliciteren. Vervolgens aannemen op (goede) resultaten uit het verleden.
De rest mag schoffelen/vakken vullen/vegen etc.

Ommezwaai | 30-07-13 | 15:08

mooi,nu alleen nog wat doen aan die giga beroerde straat en beveilingscamera's!als je die kwaliteit wel is ziet bij "Moe-landers of Noord-afrikaan gezocht" heb je het gevoel dat de gemillde webcam van betere kwaliteit is

Djenghiz_ken_net | 30-07-13 | 15:06

Als de politie maar 15 procent van de aangiftes weet op te lossen, terwijl het nota bene structureel aangiftes weigert, dan verdient zo'n chef ook maar 15 procent van zijn loon te krijgen. De rest krijgt hij, als hij zijn werk af heeft.

Een politie'chef' die maar 15 procent van de misdaden weet op te lossen, dient per direct ontslagen te worden en met pek en veren op een biels door de stad gedragen te worden, alvorens over de gemeentegrens te worden gepleurd.

Karel Popper | 30-07-13 | 15:04

@ Methylfenidaat | 30-07-13 | 15:00 |
LOL

cobie | 30-07-13 | 15:01

Oplossing: als we al het gebral van zogenaamde kennisvertegenwoorders nu omzetten in energie?
Man, wat komt er dan vrij: (?) ... wel ff de giftige dampen filteren

sTiRf | 30-07-13 | 15:01

Een overvaller met een bontkraag?! Je verwacht het echt niet!

harry poster | 30-07-13 | 15:01

Methylfenidaat | 30-07-13 | 14:55
Nee, want schoffels en enkelbanden zijn onbetaalbaar geworden!

Ommezwaai | 30-07-13 | 15:01

nog ff en dan klagen inbrekers je aan als je thuis aan het roken bent, want werkplek.

Methylfenidaat | 30-07-13 | 15:00

@mezelf verkeerde topic Eikel!

[G]eenstijl | 30-07-13 | 14:59

Beetje hypocriet niet, Geenstijl ??
Lekker roeptoeteren over PRISM, Nederland politiestaat, telefoontaps, privacy blabla.
Maar in dit geval maakt het dan allemaal weer niet uit?

Piet_Snot | 30-07-13 | 14:58

-weggejorist-

[G]eenstijl | 30-07-13 | 14:58

Parel van het Zuiden | 30-07-13 | 14:52
Ja klopt, er is genoeg mis. Maar ik weet niet of de bevoegdheid tot het bepalen van opsporingsmiddelen aan de willekeur van de burger moet komen te liggen. Ik zie meer tegens dan voors.

Mark Smith | 30-07-13 | 14:58

Het werd tijd. In de omliggende landen zijn ze hier al veel verder mee. Breng ook meteen verdachten in beeld voor en tijdens de rechtsgang.

Amano | 30-07-13 | 14:56

@ taxhond | 30-07-13 | 14:53 |
Juist.
Wie zn billen brand moet op de blaren zitten.

cobie | 30-07-13 | 14:55

lanexxx | 30-07-13 | 14:53 |
Hier ook hoor, kom de reaguurder niet aan "zijn" internet.

Mark Smith | 30-07-13 | 14:55

Mooi, mogen we nu dan minder belasting betalen, omdat de burger dan werk van politie uit handen neemt?

Methylfenidaat | 30-07-13 | 14:55

Er zijn mensen die wijsheid hebben, er zijn mensen met inzicht er zijn ook mensen die een een gekochte diploma hebben van de peuterschool @Teeven

sTiRf | 30-07-13 | 14:54

Er moet nou maar eens een eind komen aan fenomeen dat er gesproken wordt over het opsporen van verdachten. Over het algemeen blijkt uit al dergelijke filmpjes dat het niet om het vinden van verdachten gaat, maar om het opsporen van daders.
En zodra uit een filmpje blijkt dat het om daders gaat, dan hebben de betrokkenen ieder recht op privacy gewoon verspeeld; punt uit.

taxhond | 30-07-13 | 14:53

Het_Genie | 30-07-13 | 14:38 |
+1
Het zijn toch doodgewoon plannen, zodra links weer in het land is wordt het weer afgeschoten, daar is de zogenaamde "privacy" heilig.

lanexxx | 30-07-13 | 14:53

@Mark Smith | 30-07-13 | 14:31

En zo'n centraal orgaan, dat wordt dan bemand door:
.
De bestuurders die al 20 jaar de andere kant op kijken?
.
De politici die al 20 jaar het straatje schoonvegen?
.
De rechters die al 20 jaar kromspreken en het probleem laten voortwoekeren?
.
De baantjesjagers uit de (semi)publieke sector die al 20 jaar hun onkunde "embedden" in elke organisatie die ze aanraken?
.
Dit probleem is ontstaan omdat de organisaties en instituten die het zouden moeten aanpakken stelselmatig verstek laten gaan. De oplossing ligt mijn inziens niet bij een nieuwe organisatie of instituut.
.
De overheid is heel duidelijk geweest. De burger wordt aan zijn lot overgelaten. Dan staat het de burger wat mij betreft vrij om het lot in eigen hand te nemen. Een "contrat social" heeft namelijk twee contractpartijen, de burger en de overheid.
.
Met het eenzijdig opzeggen van dat "contrat social" door de overheid heeft de overheid het recht om de andere contractpartij (de burger) aan te spreken op de contractafspraken verloren.
.
Een lelijke consequentie van het marchanderen met de rechtstaat. Heel jammer ook, er waren zoveel simpele kleine ingrepen mogelijk om het tij te keren, maar het mocht niet / het was niet gewenst.

Parel van het Zuiden | 30-07-13 | 14:52

Gezeur over een letter meer of minder.
Alsof niet iedereen een keer een foutje maakt.
Mooi stuk Quid , pundt uidt !

cobie | 30-07-13 | 14:51

koop een mobius, de allerbeste (en goedkope) dashcam nu verkrijgbaar!
1080p 30fps full HD en 720p 60fps!
check de review voor where to score
www.youtube.com/watch?v=7wmIyD1fM4M

mickeyD | 30-07-13 | 14:50

Een combinatie van Dumpert en Opsporing Verzocht, ik zeg doen!

necrosis | 30-07-13 | 14:49

@ Het_Genie | 30-07-13 | 14:38
Zanik eens niet zo.

Pa Cartwright | 30-07-13 | 14:44

@ blinde kip | 30-07-13 | 14:41 |
Nee want dit plan is slechts een afleiding.
Zodat de oogjes hierop gericht zijn en niet op salaris van ambtenaren.

cobie | 30-07-13 | 14:43

WestAndSmithson | 30-07-13 | 14:38
Tot het moment dat er opeens een stem uit een luidspreker klinkt terwijl u een vrij middagje in de stad doorbrengt: "Hallo mijnheer WestandSmithson, waarom bent u niet aan het werk? ik zie hier dat u nog maar 3 vrije dagen heeft, zou u die niet anders besteden dan in de de stad te lanterfanten?"

Mark Smith | 30-07-13 | 14:43

Een vereniging van criminelen die klaagt over privacyschending. Pieter moet zich eens gaan realiseren dat hij en zijn medecriminelen de oorzaak zijn van het moeten schenden van de privacy. En wat heeft hij te zeggen over de privacy van zijn slachtoffers?

sinar2 | 30-07-13 | 14:41

Ik ben woonachtig in het buitenland.
Ik moet dus op een of andere manier uitleggen dat er in Nederland een bond voor Wetsovertreders is.

Een bond die opkomt voor de belangen van wetsovertreders en die vervolgens gaat klagen dat een of andere maatregel in strijd zou zijn met het strafrecht.

Ikdus | 30-07-13 | 14:41

@ Mark Smith | 30-07-13 | 14:32 vaak zijn het beveiligingscamera's die de daders( s ) op heterdaad filmen. Dan is er geen sprake van onterecht aan de schandpaal genageld worden.

cobie | 30-07-13 | 14:39

Dus de politie gaat zonder dat er sprake is van enige aangifte uitvoerig onderzoek plegen naar spookverhalen, camerabeelden terugkijken en buurtonderzoek verrichten. Serieus? www.geenstijl.nl/archives/images/popop...

Waarom neemt de politie tijdens dat onderzoek dan niet meteen echte beelden mee zoals die van 3 mocro's op een scooter die een ernstig gewonde vrouw hulpeloos op straat achterlieten? Daarvan is wel officieel een aangifte ingediend, op 19 juni.

Misschien kan de politie het buurtonderzoek nog eens overdoen en uitbreiden om te informeren bij broeders en zusters of ze de daders herkennen, want tot nu toe houdt de hele kliek 'etnisch solidair' de kaken stijf op elkaar. www.politie.nl/gezocht/verdachten/2013...

drs.Nee | 30-07-13 | 14:39

Plannen, plannen, plannen: het bureau van Fred Teeven ligt er ongetwijfeld vol mee, hij roert zich immers nogal, alleen als het op de uitwerking van die plannen aan komt wordt het vaak oorverdovend stil op het ministerie.

Wat heeft de burgerij aan plannen? Juist: niets. Zeker zolang politie en justitie geen tijd heeft om die plannen ook uit te voeren, of om wat dan ook maar te doen. Praatjes vullen geen gaatjes Fred, en daarom: meer blauw op straat. En dan geen bonnenschrijvend maar boevenvangend blauw, het blauw waar de burger wél op zit te wachten.

Reinaert | 30-07-13 | 14:38

Als de politie faalt moet de burger het werk van de politie maar overnemen.

Dan moet de politie niet boos worden op de burger, maar hun werk eens goed doen.

Karel Popper | 30-07-13 | 14:38

"Verdere verruiming van de inzet van camera's is in strijd met onze privacywetgeving en het strafrecht."
.
Ja, en daarom passen we de wet nu aan.
Wat is het probleem?

WestAndSmithson | 30-07-13 | 14:38

@Johnny Quid
"Ondanks het boegeroep van de hand-boven-het-hoofd-houders zijn we eindelijk op het punt belandt ...."
Jammer, fout.
"Belandt" moet zijn "beland" omdat het een voltooid deelwoord is en geen persoonsvorm.
Geen dank.

Het_Genie | 30-07-13 | 14:38

laar = laat

Mark Smith | 30-07-13 | 14:32

Tja, tot jezelf ten onrechte op het www wordt geslingerd omdat je toevallig op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was of omdat iemand maar gokt dat jij het wel geweest moet zijn.
Weet niet, vind privacy nog net iets belangrijker denk ik. Laat in ieder geval een centraal orgaan bepalen wanneer iets online komt, als je het bij de burger laar zal er wildgroei volgen.

Mark Smith | 30-07-13 | 14:31

Laat de criminelen maar eens goed kennismaken met het chagrijn van deze tijdgeest; woedende burgers wier handen zweten om na herkenning van een dader deze s̶t̶a̶n̶d̶r̶e̶c̶h̶t̶e̶l̶i̶j̶k̶ ̶t̶e̶ ̶e̶x̶e̶c̶u̶t̶e̶r̶e̶n̶ vitueel over te leveren aan de dienstdoende autoriteiten.

Simon de Danser | 30-07-13 | 14:31

@H.A. Ram | 30-07-13 | 14:26
Je kinderen zijn vermoord? Ow, das jammer.

miko | 30-07-13 | 14:28

En toch moet je oppassen met zomaar iemand online knikkeren met zn kop en NAW, als hij het niet is... Verder topplan.

spijs plettinum | 30-07-13 | 14:27

@goktrommelisttot | 30-07-13 | 14:23

AzijnzeikerdT!

CornholioNL | 30-07-13 | 14:27

In een land waar politici en rechters wegkijken
Zijn duizend camera's nog blind.

amin | 30-07-13 | 14:27

Ik had liever gelezen dat je de moordenaars van je kinderen legaal mocht gaan slopen.

H.A. Ram | 30-07-13 | 14:26

t is snel weggehaald dus kunnen jullie mijn post van 14:19 uur wegjorissen?

goktrommelisttot | 30-07-13 | 14:23

@ OverdrevenGeouwehoer | 30-07-13 | 14:20
Waar nieuwsgierigheid vanzelfsprekend niet verward dient te worden met uitzichtloze verveling.

Pa Cartwright | 30-07-13 | 14:23

Goed plan Teeven.
Maar wat wil je met de daders doen dan?
Enkelbandje??

cobie | 30-07-13 | 14:22

Ik begin toch steeds meer te neigen naar het Amerikaanse systeem dat je je eigen eigendommen mag beschermen, dat is het enige middel om die rovende Finnen, Oostblokkers etc te stoppen, de straffen van justitie lopen nog 20 jaar achter, tijd voor een shotgun onder de toonbank, kijken hoe stoer Achmed & Rachid dan nog zijn met hun mes...

CornholioNL | 30-07-13 | 14:21

..."Het is niet aan burgers maar aan politie en justitie om verdachten op te sporen..."

Dus de medewerking die van ons gevraagd wordt bij bijvoorbeeld Opsporing Verzocht is niet langer nodig?

Vulgaris | 30-07-13 | 14:21

Het is natuurlijk in eerste instantie al janken geblazen dat de gemiddelde nieuwsgierige kantoorklerk sneller iemand identificeert dan de politie.

OverdrevenGeouwehoer | 30-07-13 | 14:20

Zolang we maar genoeg bytes en bites ruimte hebben om ook pornoplaatjes te plaatsen.

miko | 30-07-13 | 14:20

Belandt... Ja ja.

McSnor | 30-07-13 | 14:19

zijn belandt?

goktrommelisttot | 30-07-13 | 14:19

Gewoon all out ongebreidelde hightec high end big brotheren en voledige openbaarheid.

amin | 30-07-13 | 14:19

Het is een begin. Nu nog de strafmaat aanpassen. De tijd dat we dachten dat 140 uurtjes taakstraf een positief effect sorteert ligt nu echt wel achter ons.

Freddie Stobart | 30-07-13 | 14:18

Als de (R)overheid je niet beschermt dan moet je het zelf doen... de uploadsites gaan het druk krijgen.

CornholioNL | 30-07-13 | 14:18

Ja ja. De burger kan boeven vangen terwijl de politie staat te flitsen. Dikke vinger.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-07-13 | 14:18

Voelt het niet vies om de rechterhand van Teeven te zijn, ook al is het nuttig?

rara | 30-07-13 | 14:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl