Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Twitter: Geert Wilders is een komediant

geertwildersieenkomediant.jpgGeen idee welke algoritmes dat Twitter gebruikt in een poging mensen aan je voor te stellen. Maar het feit dat deze algoritmes klaarblijkelijk Geert Wilders (PVV) in de categorie 'Komedie' zetten is natuurlijk uitermate briljant. Wij vermoeden nog steeds dat Wilders ooit een keer onthult dat hij een provocerende comedy-act uitvoert in de stijl van Andy Kaufman. Want kom op, mensen die denken dat Geert daadwerkelijk Nederland kan redden van allerlei apocalyptische ideologiefundamentalisten zijn er gewoon glashard in getrapt. Sowieso, het kapsel van Dion Graus installeren alsof het een serieus Kamerlid is, dat was wel een beetje het moment dat we door moesten krijgen dat het één grote grap is van Geert. Hoort u nog wel eens wat van het 10-puntenplan van Geert? Nope. Was namelijk pure politieke satire. Al PR gezien voor Tahrirplein-070? Nope. Is namelijk een set-up voor een punchline. Hebben die PVV is de Grootste Ooit-peilingen al geleid tot een alleenheerschappij van dictator Geert? Neen, want Maurice de Hond snapt de grap die Wilders uithaalt. De PVV is niet alleen dood, het is vooral een hele doorzichtige grap. Toet toet boing boing Wilders & Bosma. De onfeilbare algoritmes van Twitter brengen de waarheid nu aan het daglicht. We zitten al jaren naar een briljante sketch te kijken. Een hele geruststelling, we waren al bang dat we het serieus moesten nemen. (via)

Reaguursels

Inloggen

Is Johnny nu nog niet uit de kast met zijn homofobische Wildershaat, man wat ben jij rete irritant met je tegenoffensief aangaande de PVV.
Volgens mij ben je een witte Marokkaan, trouwens het is marokkaan zonder hoofdletters in dit land.. Nu wel na jouw gewouwel, kerel flikker eens op met je kutverhalen aangaande de PVV.
Volgens mij ben je zelf een lelijk lijk.

LulZig | 30-07-13 | 02:12

Hoe harder er wordt geprobeerd de PVV in diskrediet te brengen, hoe sneller de aanhang groeit. Ik ga in september mijn steun betuigen bij de PVV demonstratie. Dat, terwijl ik mijn hele leven nog nooit aan een demonstratie heb deelgenomen.

double punch | 29-07-13 | 17:05

weet je wie er ook autistisch is?
komt volgend jaar vrij, iets met groen links..

Worstjes | 29-07-13 | 14:22

WildersJeugd | 29-07-13 | 13:01

alvorens het woord autisme te misbruiken, verdiep je eerst in die aandoening | weet dat dat teveel gevraagd is gezien je nick, maar niet geschoten is altijd mis

d' 8hØker | 29-07-13 | 14:09

-weggejorist-
Ad337 | 28-07-13 | 22:37 | + 0 -

Ach gut.... kun je zo slecht tegen kritiek?

Ad337 | 29-07-13 | 13:47

Heerlijke ironie dit, en dat de zwart-wit denkende PVV-autisten om zoiets futiels uit de slof schieten maakt het alleen maar mooier.

WildersJeugd | 29-07-13 | 13:01

de PVV is o.k.

Worstjes | 29-07-13 | 11:38

Iemand gezien dat er zowaar een Rutte II weg app is voor Android (ja hij is van guusje geert)?! hahahahaha, hoezo geen komediant.

Geinstijl | 29-07-13 | 11:30

Rutte pinokkio de tweede daarentegen is de slechte comediant van dat faalkabinet,die lacht altijd om ze eigen flauwe grapjes. Die lacht zelfs nog om zichzelf als die ziet dat ze neus weer aan het groeien is. De kostelijkste grap vond hijzelf nog steeds het beloven van iedere nederlander 1000 euro cash in het handje. Ze neus groeit er nou nog van.

tweetybird | 29-07-13 | 02:26

Geert is awesome

Franco 1975 | 29-07-13 | 00:58

@ Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:31 | + 4

De georganiseerde misdaad heeft allang de macht in dit land. Ze noemen zich "overheid".

Elessir | 29-07-13 | 00:56

ik ken nog een komediant met een grimas
een leuk stukje bladvulling,om te porren dat de varkens gaan knorren.
met de ervaring,beloftes en invulling van de laatste verkiezing,zullen velen niet weer op de weldoeners die er nu zitten stemmen.
velen zijn ondertussen al weer in slaap gesukkeld
die weten niet van voren,dat ze van achteren ook leven
dat zijn de zwevende kiezers,die hopen op de €1000
van lache bekje.
stel dat wilders ook met valse beloftes komt,dan kan de hond de telraam niet bijhouden.
het is mode om te liegen en bedriegen,in de politiek kent men geen normen en waarden,openheid en vertrouwen.
gewoon verneuk de massa en pik de kassa

soledad | 28-07-13 | 23:42

Altijd gezegd dat Wilders een clown is. #feit Geen algoritmes voor nodig.

hölzenbein | 28-07-13 | 23:34

-weggejorist en opgerot-

CDlogo | 28-07-13 | 22:52

Wat is er mis met Oost-Europeanen? Trouw ermee!
Wat is er mis met Israël en joden? Neem hun geld aan!
Wat is er mis met absolute macht? Geen leden, weg met de democratie!

Fuck Quid. Houzee voor de PVV!

goedverstaander | 28-07-13 | 22:43

-weggejorist-

Ad337 | 28-07-13 | 22:37

tuurlijk wilders is een komediant, rutte ook sterker nog die hele vvd en pvda zijn komedianten. Maar oei wilders blijkt toch de aller grootste komediant te zijn. Want steeds meer mensen gaan naar de voorstelling kijken van komediant wilders. Maar steeds minder mensen komen naar de voorstellingen van komedianten rutte ,de hele vvd en de pvda. Dat is dan ook in alle peilingen te zien. Waarin komediant wilders zowat in zijn eentje een hele voorstelling kan geven met volle zalen,kunnen pinnokio rutte de tweede en faalgenoten geen enkele zaal meer volkrijgen. Voor hun zijn de voorstellingen geven als het zo voortduurt niet meer voor lang.. politiek is nou eenmaal toneel.

tweetybird | 28-07-13 | 22:26

aahhhh ik ruik angstzweet bij subsidieslurpers,mijn stem heb je Geertje

hebbuh | 28-07-13 | 22:18

De zoveelste PVV-bash van Quid - 'die je wist dat ging komen'.

AndroidLouWebber | 28-07-13 | 22:17

Dit "Johnny Quid | 28-07-13 | 16:29 | "is een hele geruststelling, ik was al bang dat ik het serieus moest nemen.

XaaD666 | 28-07-13 | 21:42

"Op de treden van cultureel maatschappelijke ontwikkeling is zelfspot de steil waar u zich aan vasthoudt, om op de trede daaronder te kunnen staan"

-onbekende auteur-

Oktoberfest | 28-07-13 | 21:11

Achja, om te voorkomen dat GeenStijl teveel gezien wordt als een pro Wilders site, moet er zo nu en dan dit soort berichtjes geventileerd worden. Wel heel doorzichtig.

watazooi | 28-07-13 | 20:53

G,I. Jane | 28-07-13 | 20:22

Nee joh, nou is hij de martelaar en held van zijn FunX matties.

doskabouter | 28-07-13 | 20:53

@Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 17:21

Die doen het ook niet goed, maar dat betekent nog niet dat alles verloren is en we het land maar moeten opgeven. En dat is precies wat er gebeurt als we die cowboy met zijn charlatans laten regeren. We hebben al een voorproefje gehad toen hij beloofde de vorige regering te gedogen. Hij rende keihard weg bij de eerste moeilijke beslissing.

Max Navelstaar | 28-07-13 | 20:42

Quid, weet je zeker dat je niet blijer wordt van Joop.nl?

G,I. Jane | 28-07-13 | 20:22

@Veel Vaak | 28-07-13 | 20:03
Management summary voor jou: ik stem niet want het systeem is verrot en stemmen is zinloos.

Waar haal je vandaan dat ik onverschillig ben?

@Veel Vaak | 28-07-13 | 20:05
Da's amper een verwijt aan mij, maar aan jezelf. Wat je zegt is: "Ik ben een luie hond met een letterfobie en wil niet lezen".
Dan lees je niet. Scheelt jou ook weer tijd en moeite om een compleet nietszeggende reactie daarop te plempen.

Als ik beknopt wil zijn dan ga ik me wel op twitter vervelen. Als jou aandachtsspanne niet meer dan 140 tekens aankan, dan zou je hier niet moeten zijn maar op twitter.

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden, of was dat het zo'n beetje? Krijg ik nog antwoord waarom ik wel zou moeten stemmen dan? Of waarom de staatsinrichting, de staat zelf, en het openbaar bestuur wel deugt en de democratie geen wassen neus is?
Zeikerd.

Stormageddon | 28-07-13 | 20:17

We kunnen concluderen dat Johnny in zijn opzet geslaagd is, Joris heeft weer een paar vakanties uitgedeeld.

Watapatja | 28-07-13 | 20:17

jonny ga krassen

werkvoorandere | 28-07-13 | 20:15

@doskabouter | 28-07-13 | 19:57
Klopt, met name dat hij beveiliging nodig heeft als fijne prijs, dat is idd niet om te lachen.

Goede groet en fijne avond nog allen !

*drone de lucht in gooien gaat*

Houtbar | 28-07-13 | 20:09

Stormageddon | 28-07-13 | 19:45 | + 0 -
Met zoveel tekst zonder werkelijk iets te zeggen zou je zelf een top politicus kunnen zijn.

Veel Vaak | 28-07-13 | 20:05

Helaas is Wilders de enige politicus die ik vertrouw. Mijn stem BLIJFT voor de PVV.

grote haas | 28-07-13 | 20:04

Stormageddon | 28-07-13 | 19:45 | + 0 -
Voor iemand die zich onverschillig voordoet heb je wel ontiegelijk veel woorden nodig.

Veel Vaak | 28-07-13 | 20:03

Wat Remy Martin Louis 13 | 28-07-13 | 19:34 | zegt!

fleischer | 28-07-13 | 20:02

Wilders is misschien om te lachen maar de rest is om te huilen!

doskabouter | 28-07-13 | 19:57

Stormageddon | 28-07-13 | 19:45

hear hear...

Houtbar | 28-07-13 | 19:48

21 september op het malieveld mag iedereen komen, maar als je het eens bent met het beleid van nu, zou ik geen nee roepen maar ja, gewoon voor je (eerlijke mening uitkomen) ja roepen begrijp ik alleen als u zelf belang heeft met dit beleid, Bijv. U zit in de Eu? Of u heeft nog een vette bonus te verwachten vanuit de zorg?

Ik zeg neeeeeeeee tegen dit beleid op 21 september.

KannieWaarZijn | 28-07-13 | 19:48

@Veel Vaak | 28-07-13 | 19:31
Waarom moet ik verplicht meedoen bij een keuze tussen kut en vagina? Waarom zou ik moeten meedoen bij een keuze die geen keuze is, bij een systeem dat niet deugt? Dat heeft niets met wantrouwen te maken. Dat heb ik óók, politici van elke kleur zijn niet te vertrouwen, maar het is een beredeneerde, logische en valide kritiek op de staatsinrichting en de wijze van het openbaar bestuur en de illusie van de democratie.


Het politieke systeem en het openbaar bestuur heeft helemaal niets met "de realiteit" te maken. Er wordt een realiteit geschapen in bestuurlijk Nederland, die absoluut niet overeenkomt met de realiteit die ik ervaar.

Dat mag jou tegenvallen, maar dat boeit me geen flikker. Ik hoef niemand te plezieren, ik zit hier niet te reaguren om aardig gevonden te worden of om kudo's te scoren. Als ik dat wil ga ik wel op facebook plaatjes van katten posten.

Stormageddon | 28-07-13 | 19:45

dhimmy Quid maakt nog gebruik van de vrijheid die Geert verdedigd, dus Quid!!

d' 8hØker | 28-07-13 | 19:39

Goed zo Quid, jaag in godsnaam dat domme PVV stemvee dat meende hier een thuis te vinden weg.

captainobvious | 28-07-13 | 19:38

@Veel Vaak | 28-07-13 | 19:22 |
Daarom juist een schepje er bovenop dus. Je kent z'n doopceel toch?

Houtbar | 28-07-13 | 19:37

@valke376 | 28-07-13 | 19:12
Geen Stijl heeft een opinie? Eentje die de mening van Geert het dichtst benadert? Goh! Zo leer je nog eens wat op een zondag.

En wat is die opinie dan? Waar kan ik dat vinden? Is er iets van een openbaar redactiestatuut? Een politiek manifest van Geen Stijl? Ik lees dit blogje nu zo'n jaar of 9, maar dat heb ik dan zeker gemist.

En waarom moet Quid (of wie dan ook, for that matter) voor jou voorkauwen wat jij moet stemmen? Kun je niet zelf nadenken? "Opiniemakers", die de goegemeente vertellen wat ze moeten vinden, zijn hier niet. Daarvoor moet je bij joop.nl zijn.

Stormageddon | 28-07-13 | 19:35

PVV is komedie.
PvdA is komedie.
CDA is komedie.
VVD is komedie.
GL is komedie.
SGP is komedie.
CU is komedie.
GS is komedie.
PvdD is komedie.
50+ is komedie.

Heb ik ze nu allemaal gehad? Mooi! Want politiek is comedie, en ze zitten daar, maar niet voor u. Denkt u dat uw kluppie anders is? Het kan dat u de komedie niet ziet, want er is in deze komedie bitter weinig te lachen.

Politici draaien u een rad voor ogen, alsof er iets te kiezen is. Lachuh!!

Remy Martin Louis 13 | 28-07-13 | 19:34

Zolang de PVV de enige echte Anti-EU partij is, heeft een echte Nederlander die van zijn land houdt maar 1 partij om op te stemmen; PVV.

Old_Spice | 28-07-13 | 19:33

@Kim Philby | 28-07-13 | 19:29
Leuk hé? Iedereen afzeiken... Lekker makkelijk ook. Maar laat zelf eens iets zien. Waar stem jij op, en, vooral, waarom?

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 19:32

Stormageddon | 28-07-13 | 19:24 | + 3 -
Mensen die zich distantiëren van alles erg handig.
Wantrouwen is goed maar weglopen voor de realiteit toch een stuk minder goed oftewel super dom. Valt me tegen storm.

Veel Vaak | 28-07-13 | 19:31

hendrik j. | 28-07-13 | 18:46 | + 2 -
Hehe, eindelijk!
De NSB'er.
Pffft, duurde lang deze keer.

Kim Philby | 28-07-13 | 19:29

@Stormageddon | 28-07-13 | 19:24
Het domme gedeelte van NL wat toch gewoon braaf PVDA blijft stemmen zal u dankbaar zijn...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 19:29

Quid en de PVV ... dan weet je van te voren de toonzetting....
Geeft niks, ieder zijn/haar mening.... toch blijkt Wilders elke keer een of meerdere punten te hebben, helaas kan of wil Quid deze niet zien.

abbiedabbie | 28-07-13 | 19:28

@dumper112 | 28-07-13 | 19:20
Ik beloof dat ik voor Supermietje net zo mild zal zijn als voor een balk met boktor. Als je enige ambitie 'in life' de sidekick van Kibato te spelen is, en ie daarbij ook in staat is om, vrijwel elke dag, m'n tenen pijnlijk te laten krommen kan ie van mij ongezien... U weetwel...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 19:27

@hendrik j. | 28-07-13 | 18:46
Ik noem mijzelf geen intellectueel, ik ben slechts een penis agricolum simplex, maar ik stem gewoon niet. Ik ben het niet eens met de staat, de staatsinrichting en de wijze waarop het openbaar bestuur is gedelegeerd met eenmalige verkiezingen in 4 jaar. Ik doe er dus niet aan mee. Als je stemt, dan heb je je stem voor 4 jaar opgegeven, dan laat je iemand anders voor jou spreken in het (nationale) praathuis. Iemand die jij niet kent, iemand die jou niet kent en niet naar je mening vraagt alvorens hij/zij spreekt en stemt en wel namens jou spreekt middels dat eenmalige mandaat.

De PVV maakt net als al die andere clubs onderdeel uit van dat circus en heeft zich onderworpen aan het systeem, de regels van het systeem en de wetten en verdragen van dat systeem. In wezen dus geen alternatief.

Stormageddon | 28-07-13 | 19:24

Houtbar | 28-07-13 | 19:17 | + -1 -
Zegt de gene die zelf reeds visite heeft gehad van joris. Pannekoek dat je bent. Kijk eens goed voor en denk aan dat gezegde over kuilen en er zelf in mogen vallen.... Lutser.

Veel Vaak | 28-07-13 | 19:22

Beste mensen, willen jullie een beetje mild zijn voor Supermatthijs, ondanks zijn geweldige naam is hij een bejaarde man die allemaal niet meer zo goed snapt, en nog steeds in linkse oplossingen geloofd. Rond deze tijd zal hij waarschijnlijk in slaap gedut zijn.

dumper112 | 28-07-13 | 19:20

Ik citeer "Kwit heeft wel degelijk gelijk. Wilders is een charlatan" en wat is je punt duld Quid geen concurrentie of zo?

Veel Vaak | 28-07-13 | 19:18

@Veel Vaak | 28-07-13 | 19:08 |

Schizofreen?

Kom dan maar joris.

Houtbar | 28-07-13 | 19:17

"Wij vermoeden nog steeds dat Wilders ooit een keer onthult dat hij een provocerende comedy-act uitvoert in de stijl van Andy Kaufman."
.
zie wellaware1.com ;)

fleischer | 28-07-13 | 19:16

@Veel Vaak | 28-07-13 | 19:08
Pechtold of Sap... De eerste door heel trots iets te verkondigen wat niemand kan plaatsen, maar, omdat ie er zo zelfvoldaan bij staat te kijken, men maar stompzinnig voor zich uit blijft kijken. De tweede door een simpele technische handeling jezelf uit de kamer en uit de partij, waarvan je eerst nog de leiding had, te lullen... Quid kan het allemaal...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 19:15

Petitori | 28-07-13 | 18:58 |
Voorzover ik weet niet. Denk dat dat ook bijzonder moeilijk zou zijn, mede door de juridische risico's, om er hier een uitgever voor te vinden.
Is hier ook, in tegenstelling tot de VS, totaal genegeerd door de MSM.

WirMachenMusik | 28-07-13 | 19:15

-weggejorist-

valke376 | 28-07-13 | 19:12

-weggejorist-

valke376 | 28-07-13 | 19:12

Wilders is inderdaad geen grap. Wel grappig in de kamer. In welke categorie zou Quid thuis gebracht worden? Suggesties?

Veel Vaak | 28-07-13 | 19:08

-weggejorist-

Houtbar | 28-07-13 | 19:00

terpentijn 18.04

u bent slecht geinformeerd, adolf was er erg trots op socialist te zijn en meldde dat te pas en te onpas.

die liefde voor het socialisme deelde hij met velen, oa stalin, pol pot, ceaucescu, hoxha, mao en nu kim.

u ziet de vernietingsdrang van het socialisme is vergelijkbaar met de zwarte dood tw. de islam.

hendrik j. | 28-07-13 | 18:59

@WirMachenMusik | 28-07-13 | 18:49

Stomme vraag misschien, maar is dat boek niet in het Nederlands uitgegeven? Niet dat ik het Engels niet machtig ben, maar omdat ik denk dat dat hoogstnoodzakelijk is.

Petitori | 28-07-13 | 18:58

Ze zijn veel te bang en schijterig, .. Geert Wilders is de beste,.. dat bewijzen de zetels wel die hij haalt.
Laat ze hem maar eens een kans geven, maar dat durven ze niet, die schijters.

ANGEL70 | 28-07-13 | 18:57

Deze info stond twee maanden geleden al op facebook Quid... oud nieuws dus. Zullen wel een zooitje medewerkers zijn bij Twitter met rode broeken.

JeejD | 28-07-13 | 18:56

@WirMachenMusik | 28-07-13 | 18:49

Dank voor de tip, zal ik zeker gaan lezen.

Petitori | 28-07-13 | 18:51

Ing. eslapen | 28-07-13 | 18:47

Dat zullen er niet zoveel zijn denk ik. Want de PVV is in die kringen toch besmet. Bovendien moet Geert ook uitkijken voor zulke types. Die kunnen ook gestuurd met als opdracht de PVV een loer te draaien.

Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:50

Petitori | 28-07-13 | 18:37 |
".. Dat soort doorwrochten en uitstekend onderbouwde artikelen, komt Geert nooit mee..."
--------------
Ik zou zeggen lees eens zijn 'Marked for death:
Islam's War Against the West and Me' met uitstekende reviews in o.a. de VS. en complimenten van gespecialiseerde geleerden toe.
Dan heb je een prima historisch overzicht tot en met doorwrochte analyses van de huidige situatie en extrapolaties toe. Plus uiteraard ruim voorzien van historisch bronnenmateriaal.

WirMachenMusik | 28-07-13 | 18:49

@hendrik j. | 28-07-13 | 18:46

Dat zijn er volgens mij in de GS-panelen maar heel weinig.

Petitori | 28-07-13 | 18:49

Ahh het is de Kwit zondag PVV/Wilders bash weer , wat gaat Kwit doen als Wilders straks Min Pres is en de PVV de grootste partij.

laserbrains | 28-07-13 | 18:48

@Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:43
Hoeveel VVD'ers, CDA'ers en PvdA'ers zullen proberen over te stappen naar de PVV om op het pluche te blijven ?

Ing. eslapen | 28-07-13 | 18:47

al die zelfverklaarde intellectuelen, die hier afgeven op mensen die pvv willen stemmen, waar gaan die zelf op stemmen?

op een van die partijen, die NL gratis overdragen aan doorgaans achterlijke volgers van een zwart, onderdrukkend geloof?

op een van die partijen die NL gaan opheffen om er een provincie van het europese vierde rijk van te maken?

wel, wees dan trots op u zelf, u bent veel beter en slimmer dan de pvv kiezer, die zo dom is om nog te willen redden wat er te redden valt.

voor mensen als u is een noemer gevonden, nuttige idioot of een klassieker, NSB er, Houzee.

hendrik j. | 28-07-13 | 18:46

@Petitori | 28-07-13 | 18:37
Mee eens, maar ja, Pim is niet meer. We zullen het moeten doen met wat we hebben. Aan de andere kant, hij is zeker niet dom. Als je overal uitgefloten wordt (laten we het maar positief bekijken) en je wordt toch één van de grootste partijen in dit land... En of ie dat dan wil doet eigenlijk al niet meer terzake. Hij zal waarschijnlijk de grootste worden. Hij hoeft natuurlijk ook niet veel te doen op dit moment. Rutte en Samsom bezorgen hem al duizenden stemmen. Valt het jou ook op dat we van GL en D66 inmiddels al nauwelijks meer iets horen?

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 18:45

@Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:43

Exact mijn gedachte.

Petitori | 28-07-13 | 18:45

Dus vraag ik mij af: wil hij wel de absoluut grootste worden?
Petitori | 28-07-13 | 18:37 | + 0 -

Goede vraag. Volgens mij is het antwoord: nee. Hij kan geen voldoende bekwame mensen krijgen. Dus als de PVV straks 40 zetels scoort, wie moeten er dan in de regering gaan zitten namens die partij? De PVV heeft een personeelsprobleem. Er zitten wel een aantal goeden tussen, zoals Bosma, Agema, Beertema, Madlener en nog een paar anderen. Maar de spoeling is wel erg dun. Dus inderdaad, als antwoord op je vraag: teveel zetels zou tegen de PVV kunnen uitwerken. PVV is vooral een protest-partij.

Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:43

Weet ik ook gelijk weer waar Quid zeker niet tegen kan.

rien6139 | 28-07-13 | 18:42

@Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 18:28

Tja, ik doe dat, jij doet dat. Maar bekijk eens het gros van de tegels van vanmiddag. Die laten een ander beeld zien.
Ik denk dat zelfs zijn islam standpunt veel beter voor het voetlicht kan worden gebracht. Zie de topic over die 19-jarige ronselaarster en de reacties in de moslimwereld daarop. Zie het uitstekende stuk op the post over deze reactie. Dat soort doorwrochten en uitstekend onderbouwde artikelen, komt Geert nooit mee. Zijn houding om zich niet laten interviewen door bepaalde media, is belachelijk. Goed, niet aanschuiven bij de clipshow van DWDD begrijp ik nog. In anderhalve minuut dit probleem uitleggen, gaat niemand lukken. Maar alle andere media moet hij aangrijpen om zijn verhaal te doen. Dat is de enige manier om werkelijk verandering teweeg te brengen. De kijkertjes van P&W worden nu telkens geconfronteerd met PVV-ers van de tweede en derde garnituur. Dus vraag ik mij af: wil hij wel de absoluut grootste worden?

Petitori | 28-07-13 | 18:37

Ach ja, wanneer de georganiseerde misdaad eenmaal de macht heeft overgenomen in dit land, kan Quid zeggen dat we van geen enkele politicus ook nog maar iets te verwachten hebben. Hij zal daar ongetwijfeld naar uitkijken.

Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:31

@Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 18:28
'alles wat we door de jaren heen hebben verworven AF WIL BREKEN' natuurlijk. Excuses voor het geschreeuw, maar koken en reaguren gaat bij mij niet goed samen...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 18:30

-weggejorist-

rien6139 | 28-07-13 | 18:28

@Petitori | 28-07-13 | 18:21
Dat links en rechts-gebeuren zou je eens moeten vergeten. Dat is zo 1990... Als Geert niet alles wat we door de jaren heen hebben verworven dan ben ik hem daar alleen maar dankbaar voor.
Bekijk alleen zijn twee kernpunten: Minder Islam en minder EU.
Veel Nederlanders vinden dat, met mij, voldoende...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 18:28

Ik ben bang dat Geert weinig humor heeft. Bosma is wellicht iets gevatter.

van heinde en verre | 28-07-13 | 18:26

Terpen-tijn | 28-07-13 | 18:15 |
Waarschijnlijk veroorzaakt doordat je tijdens de geschiedenisles niet opgelet hebt en daarom niet begreep dat de kopvoddentax een parodie was op het 'Pact van Omar', spreek dhimmi-belasting.
nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

WirMachenMusik | 28-07-13 | 18:24

Kwit heeft wel degelijk gelijk. Wilders is een charlatan die met one-liners probeert stemmen te krijgen. Eén van de langst zittende politici, met maar heel weinig resultaten op zijn palmares. Wilders zou in het huidige tijdsgewricht in een handomdraai de absolute meerderheid kunnen verkrijgen in dit land, als hij het werkelijk slim zou aanpakken, of als hij dat echt zou willen (?). De enige die daar de intellectuele inhoud voor had, is neergeschoten door een stinkende milieuterrorist. Het is bijzonder zielig om alleen maar af te kunnen geven op 'links' als je zelf de leider bent van een linkse partij. Een anti-islam houding staat niet gelijk aan een rechtse signatuur.

Petitori | 28-07-13 | 18:21

Gelukkig is er nog Geert die af en toe zegt waar het op staat.
En wij begrijpen ook wel dat de man geen wonderen kan verrichten. So what's the big deal. Alle andere partijen kun je helemaal afschrijven. Die zien helemaal geen problemen, laat staan dat ze voor oplossingen gaan zorgen. De politiek lijkt wel blij met de vorming van een gigantische onderklasse. Dat zie ik eigenlijk als een groter probleem dan sec de islam, nl de proletarisering van grote delen van de bevolking. De verpaupering die aan de gang is. Dat zijn dingen die het dagelijks leven pas echt onaangenaam maken.

Van Duyvenbode | 28-07-13 | 18:21

@Supermatthijs | 28-07-13 | 18:18
Daar heb je gelijk in.
Nu gaan ze met vliegtuigladingen naar Syrie

Ing. eslapen | 28-07-13 | 18:20

@Pierre Lebon | 28-07-13 | 18:10
Want? Wilders staat net als de islam boven elke kritiek?

Stormageddon | 28-07-13 | 18:19

Karel Popper | 28-07-13 | 17:59 | + 1 -

Dat ze nog steeds met vliegtuigladingen ons land binnen komen. Dat is alleen in die propaganda filmpjes van de PVV nog zo.

Supermatthijs | 28-07-13 | 18:18

Zo jammer dat Wilders geen hoofdzaken van details kan onderscheiden, daardoor gaat de boodschap verloren.
Maar misschien is dat ook wel de bedoeling> geen zin om echt te willen regeren.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 18:18

Bij dit soort topics vind ik het dan weer jammer als de @atm0s-tool wat traag is, of Joris te snel. Teveel opgejoriste en weggerotte comments die nog niet zijn geïndexeerd in het tooltje. Ik ben dan extra benieuwd wat er stond, hoewel ik het ongeveer wel kan raden.

Stormageddon | 28-07-13 | 18:17

Wilders is ook komisch> toen die voor het eerst over zijn kopvoddentax begon, dacht ik echt dat hij een (flauw) grapje maakte.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 18:15

Doen we hier vandaag nog iets aan het verschijnsel dat men "nieuws" pleegt te noemen?

McSnor | 28-07-13 | 18:14

Shure, en al die beveiliging, allemaal komedie.
Wie zou deze grappenmaker nu wat aan willen doen?

de honden blaffen... | 28-07-13 | 18:13

Het hele Nederlandse partijpolitieke bestel is een wrange comedie...

Parel van het Zuiden | 28-07-13 | 18:13

-weggejorist-

Hans_732 | 28-07-13 | 18:11

zei de dove tegen de blinde

Cousin Eddie | 28-07-13 | 18:10

Is er een poepluier in je verkeerde keelgat geschoten kwit?
Je begint me nogal de spreekwoordelijke strot uit te hangen met je domme gebash.

Pierre Lebon | 28-07-13 | 18:10

Johnny Quid, een dwaas die kennelijk nog geloofd in de verachtelijke meinedige landverraders der Kunduz club...
Johnny Quid, jammer dat U de mogelijke redder des vaderlands zo onheus bejegent...

Hendrikaatje | 28-07-13 | 18:08

Wie heeft kwit eigenlijk aangenomen bij GS? Sinds Fleischbaum weg is, is het steeds saaier geworden hier.

reade romke | 28-07-13 | 18:07

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:42 | + 2 -
Zo bedoel ik het niet, de geërgerde figuren vinden zich ineens heel fatsoenlijk en de PVV uitermate onfatsoenlijk en zijn altijd zeer opgewonden over wat Wilders zegt en dan heeft Wilders weer zijn moment en aandacht. Iedereen mag overigens van mij stemmen wat hij wilt en fatsoenlijk vinden wat hij wilt.

lingo star | 28-07-13 | 18:06

De 1 vindt Hitler een linkse en de ander weer een rechtse.
Ze snappen niet dat Hitler alleen maar zijn plannetje uitvoerde.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 18:04

mark Smith 17:56
Juist, als je moordt uit politieke overwegingen vindt een deel dat ernstiger en de anderen dan weer juist niet.
Mij maakt het niet uit, een moord is een moord.
Rechters moeten dan zelf maar uitmaken of er sprake is van verzachtende omstandigheden.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 18:00

@Mark Smith | 28-07-13 | 17:50 |

Hou toch op. Omdat de westerling is afgericht als een verstandig dier, moet hij maar slaafs het geweld en de haat van de waanzinnige ondergaan en onaangedaan politiek correct en weloverwogen en begripvol voor alle standpunten het dan gewenste vakje inkleuren.

Eens houdt het op.

Bruno Alaska | 28-07-13 | 17:59

@Supermatthijs | 28-07-13 | 17:12
Wilders is de enige die de waarheid zegt.

Voor verdraaien en liegen moet je bij links zijn, neem uzelf bijvoorbeeld.

Noem een ding wat Wilders liegt over de islam. Een ding maar.

Karel Popper | 28-07-13 | 17:59

@Optelsommetje | 28-07-13 | 17:45
Je bedoelt de bevlogen en emotionele pim die wel van gladde mediterane jongetjes hield? Nee, dan zou ik nog voor greet gaan.

de grote Anti | 28-07-13 | 17:58

In de Joop/GS-switching door de PVV-topics van Quid zie je als nergens anders hoe moeilijk het is om te begrijpen hoe Wilders en Bosma als moderne eclectische politici de beste elementen van de grote historische politieke stromingen - liberalisme, socialisme en conservatisme - hebben verenigd.

WirMachenMusik | 28-07-13 | 17:57

Quid denkt dat PVV stemmers werkelijk denken dat Greet het oplost allemaal.
Nee, die hoop is vervlogen voor velen bij de moord op Pim.
Dat er geen redelijk alternatief is maakt dat dan maar de PVV die stem zal krijgen.

Treurig varken | 28-07-13 | 17:56

Geert is behoorlijk grappig, en ik zal niet ontkennen dat steeds weer in een deuk lig om de bommetjes die hij zo nu en dan af laat gaan. En ja, religie/ ideologie zoals de islam, en woestijncultuur kan irritant of zelfs gevaarlijk zijn. Met de nadruk op kan. En dus niet 'is'. En ik ben blij dat daar mede dankzij de PVV aandacht voor is. Maar het is niet de naderende apocalyps van Nederland die nogal wat badmongolen erin schijnen te zien. Een figuur als Geert met in zijn eentje (want andere mensen doen eigenlijk niet mee in de PVV) een meerderheid zou een groter kwaad zijn. Dat zou eerder die apocalyps triggeren, want in plaats van nog beschaafd te zijn, zouden wij weleens kunnen komen te vervallen tot barbaren.
Ja, hij is grappig, en tegelijkertijd een beetje eng. Want ik denk dat hij het allemaal echt meent.


je therapeut | 28-07-13 | 17:56

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:52 | + 1 -
Ben het helemaal met je eens. Alleen psychopaten moorden, links of rechts doet er daarbij niet toe. Lui die over de rug van dooien hun politiek gewin willen halen zijn feitelijk net zo erg.

Mark Smith | 28-07-13 | 17:56

Linksch of rechts houdt geen kwalificatie in over iemands verstand.
Maar 1 van de twee krijgt altijd wel de schuld bij misdaden, dat is pas dom. Niet links of rechts vermoordt, de dader deed dat.
Alsof het er ook maar wat toedoet wat de politieke voorkeur van een moordenaar is, zelfs als het een politieke moord betreft.
Degene die pim vermoord heeft, is niet goed bij zijn hoofd.
Punt.
Net zoals Breivik was en de moordenaar van van Gogh.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:52

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:36
Ja, en dat lieten ze zien door op een dooie te stemmen en daarmee op een stel operettefiguren.
Btw als Fortuyn nog had geleefd had hij mijn stem gehad. Wat eeb verschil met Wilders.

Mark Smith | 28-07-13 | 17:50

Alsof de parlementaire democratie als geheel niet één grote klucht is. Dat je als lid van de internetgeneratie de babbelbox Twitter dan nodig hebt om daar achter te komen.

Knap hoor.

Bruno Alaska | 28-07-13 | 17:49

Optelsommetje | 28-07-13 | 17:45

Nou dan kan Nederland lang wachten. Een politicus met uitstraling en daadkracht. Forget it. De politiek doet niets, en zal ook nooit wat doen. Alleen het volk kan de politiek tot handelen dwingen middels een massabeweging. Maar ja, dan kan je ook wel lang op wachten geef ik toe.

Van Duyvenbode | 28-07-13 | 17:49

Mastermattie | 28-07-13 | 17:47 Dat was vanmorgen vroeg al bekend. Denk jij dat de redactie echt het nieuws niet volgt?

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:49

Steeds maar weer die politieke gebakken lucht.

Bertus Brulbroek | 28-07-13 | 17:49

GS topic in 3, 2, 1: http://nos.nl/artikel/534215-jazzzangeres-rita-reys-overleden.html

Mastermattie | 28-07-13 | 17:47

Iedereen die de PVV analyseert kan niet anders dan net als Quid concluderen dat het niets meer voorstelt. Geen krachtige politici, oudbakken Geert die nog nooit ervaring heeft opgedaan in het bedrijfsleven en voor de rest humorloze tokkie aanhang.
.
Maarrrrr, dat neemt niet weg dat sommige standpunten wel degelijk goed zijn. Heel Nederland zit dan ook te wachten op een daadkrachtige politicus met uitstraling, zonder geel haar, en met de nodige werkervaring. Wie o wie? Want reken maar dat een nieuwe Pim massaal de stemmen zou krijgen en Geert met 2 zeteltjes samen met Fleur achterblijft.

Optelsommetje | 28-07-13 | 17:45

lingo star | 28-07-13 | 17:40 `fatsoenlijke niet PVVérs´?

Wil jij nu zeggen dat de mensen die achter de PVV staan niet fatsoenlijk zijn?

Je mag stemmen wat je wil hoor. In Nederland. Op elke partij die deel uitmaakt van de politiek. Heel fatsoenlijk.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:42

Quid, jochie, ik denk ook dat Wilders ons niet kan bevrijden van de islam-juk. Echter, een goed georganiseerde en massale volksbeweging kan dat zeker wel.

Van Duyvenbode | 28-07-13 | 17:42

Donkey Quid, vechten tegen windmolens,ga je niet winnen hoor!

Gags Beasley | 28-07-13 | 17:41

Kijk, Geert kan niet even fiksen wat andere partijen in tientallen jaren naar de kloten hebben geholpen. Maar hij probeert het tenminste vandaar mijn stem/steun.

Boy Cot | 28-07-13 | 17:41

Ik moet altijd lachen als Wilders zijn tirades uitspreekt vooral de geërgerde reacties van de fatsoenlijke niet-pvv'ers zijn grappig.

lingo star | 28-07-13 | 17:40

Parsons | 28-07-13 | 17:39 Nee, integendeel.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:39

@zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:32
Dat klopt, maar daar doelde ik niet op. De problemen zijn niet weggegaan met de linkse moord op Fortuyn.

Parsons | 28-07-13 | 17:39

Petrus Poortwachter 17:27
Iq is wel handig als je er iets mee doet, liefst iets positiefs.
Bovendien heeft ongeveer 80 procent van de bevolking een gemiddeld iq.
Doorzettingsvermogen en andere nobele karaktereigenschappen zijn veel belangrijker voor succes in het leven.
En ook>> vertrouw nooit een iq test en die van BNN al helemaal niet, volgens die test heb ik altijd een iq van rond de 130, volgens moet dat rond de 100 schommelen.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:37

simpelman | 28-07-13 | 17:35 Vanavond zomergasten kijken dan.

Kijken hoeveel Hans Teeuwen al gejat heeft aan grappen.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:37

Mark Smith | 28-07-13 | 17:34 Nee, dat een aanzienlijk deel van de kiezers ageerden tegen het politieke bestel.

Toen al.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:36

@Supermatthijs | 28-07-13 | 17:06
Dan gaat de PvdA wel hele harde klappen krijgen..

Ing. eslapen | 28-07-13 | 17:36

Onder de Geertvolgers zal wel veel cartoonisten- en cabaretvolk zitten dat hoopt op materiaal.

simpelman | 28-07-13 | 17:35

Wilders is een afgesplitste vvd-er om de rechtse kant kalm te houden.En ze tuinen er allemaal in.

van stampij | 28-07-13 | 17:34

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:32 | + 0
Ja, dat een aanzienlijk deel van de kiezers destijds zijn verstand kwijt was.

Mark Smith | 28-07-13 | 17:34

Ih8yousf | 28-07-13 | 17:30 |

Misschien stemt hij op een partij die onze burgerrechten en vrijheden respecteert in plaats van onze rechten wil inperken en onze privacy te grabbel wil gooien vanwege een of andere religie.

kicktherabbit | 28-07-13 | 17:34

Parsons | 28-07-13 | 17:26 Ja. Maar tegelijkertijd was het jammer dat een groot leger van politiek incontinenten het stembiljet als rouwcirculaire hebben gezien.

Het begin van onze ellende was de stuurloze LPF.

Enfin, het was wel een unieke situatie, voor het eerst kon je gewoon je stem uitbrengen op iemand die niet meer leefde.

Dat was ook een signaal natuurlijk. Die hoeveelheid stemmen op een dooie.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:32

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:23 |
Misschien omdat een individuele intelligente zich in ingewikkelde multivariabele analyses kan vergissen maar een collectief van een miljoen of zo intelligenten dat beter doet dan een miljoen of zo dommen. Zeg maar ongeveer het verschil tussen Rifbewoners en Nederlanders.

WirMachenMusik | 28-07-13 | 17:32

Vroeger stond Geert op tafel in de kroegen van Tel Aviv Max Tailleur-grappen te maken. En kijk nou, wat -ie met verve neerzet.

LibertasSimplex | 28-07-13 | 17:30

Waar stem jij eigenlijk op Quid? Je loopt altijd gezellig de PVV af te zeiken, maar wat is volgens jou dan het alternatief?

Ih8yousf | 28-07-13 | 17:30

-weggejorist-

kicktherabbit | 28-07-13 | 17:29

Hahaha John en zijn wekelijkse Wilderseant. Zie ze briesen de Geert fanboys en Quid heeft zijn doel weer bereikt.
Simpletons.

Mark Smith | 28-07-13 | 17:29

@WirMachenMusik | 28-07-13 | 17:25
Hoe doe je dat? 'Nóg popuiër' worden. Heb ik altijd al willen worden...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 17:29

@Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:23
Dat je een hoog iq hebt wil weinig zeggen. Het is in ieder geval geen garantie voor succes. Evenmin is een (redelijk) laag iq geen garantie voor ellende (Supermietje uitgezonderd hé?)

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 17:27

Supermatthijs | 28-07-13 | 17:22 |
Deze wist ik ook wel, ik probeerde wat positieve competenties te vinden.

Watapatja | 28-07-13 | 17:27

@Supermatthijs 17:22
Nou is brievenbus plassen pretty funny. Geef nou toe.
Humor.

AshleyJ"Ash"Williams | 28-07-13 | 17:27

@zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:19
Zelfde gold ten tijde van Foruyn remember?

Parsons | 28-07-13 | 17:26

In een land waar de waarheid niet gezegd mag worden, is 24/7 beveiliging en een politiek proces het bewijs dat je geen komediant bent, maar een gedreven mens met een verhaal dat gehoord moet worden.

smdyasc | 28-07-13 | 17:26

WirMachenMusik | 28-07-13 | 17:23 |
WorD je nóg popuiër, dus

WirMachenMusik | 28-07-13 | 17:25

Triest maar waar> Hitler was een genie met een zeer hoog IQ, dat maakt zijn daden ook zo onbegrijpelijk.
Daarom ben je ook dom als je een criterium kwa iq wilt voor wel of niet stemmen.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:23

Alsof Quid (en Supermatthijs en Bakito en Hölzy) niet zou weten welke uitwerking zijn cabareteske anti-PVV plempsels hebben op een weerbarstige en intelligente primaire doelgroep.
Och shit, dat mag ik niet vertellen, we hebben immers een stilzwijgende overeenkomst om te doen of we het niet in de gaten hebben.
Dus: hey Quid nu wordt je vast nog wat populairder op de Joop waar ze je laatst sowieso al de enige goede GS-redacteur vonden. Maar de PVV is wel hoogstnoodzakelijk dat weet je net zo goed als ik.

WirMachenMusik | 28-07-13 | 17:23

Laat Wilders schoppen maar nooit winnen!

all you can eat | 28-07-13 | 17:22

Watapatja | 28-07-13 | 17:21 | + 0 -

Ja mag ik ?
Vrouwen meppen, kopstoten, brievenbus plassen, met bijlen zwaaien, cv vervalsen en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Supermatthijs | 28-07-13 | 17:22

obapa | 28-07-13 | 16:55 |
Heb je Greet zijn sociaal beleid wel eens bekeken, nog linkser dan de SP.

Watapatja | 28-07-13 | 17:22

@Max Navelstaar | 28-07-13 | 17:20
Nee, precies... Die er nou zitten doen het véél beter...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 17:21

obapa | 28-07-13 | 16:55 |
Je beseft je wel dat je niet alleen Greet krijgt maar ook zijn slaafse volgelingen, die uitblinken in.........

Watapatja | 28-07-13 | 17:21

Hij is wel grappig. Ik heb vaak genoeg om hem gelachen. Multikul, woestijnideologie en kopvoddentax zijn toch wel origineel gevonden. Maar het land door hem laten leiden? Nee, bedankt...

Max Navelstaar | 28-07-13 | 17:20

Parsons | 28-07-13 | 17:18 Ja vast. Gij goedgelovige.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:19

Quid heeft waarschijnlijk gelijk,maar ik leg het anders uit: De hele Nederlandse politiek en economie is al 10 jaar een komedie ,alleen van professionals was nog weinig sprake ,behalve.... Geert dus.Zijn ervaring is niet meer in te halen.Dus stem voortaan op hem,als je geen zin hebt in louter kommer en kwel.

Dolphi | 28-07-13 | 17:19

Alle aversie tegen Wilders zal me stimuleren op hem te stemmen. Ook deze. Zelfs wanneer Geert niet alle oplossingen heeft zal hij tenminste een flinke bom leggen onder een berg van een puist.

Stroopdoos | 28-07-13 | 17:18

Als we nou net doen alsof de PVV een non-item is houdt het haatzaaien uit naam van allah vanzelf op.

Toch?

Parsons | 28-07-13 | 17:18

Vandaag toch weer een bevestiging van Wilders gelijk meegemaakt.
Hoelang nog voordat de Nederlandse bevolking massaal achter hem gaat staan?

BBmetR | 28-07-13 | 17:17

-weggejorist-

Halve Duitser | 28-07-13 | 17:17


Karel Popper | 28-07-13 | 17:08 |
do not feed the troll!
Hij krijgt er alleen maar een stijve van als je reaguurt op zijn inhoudsloze geblaat.
(Nu denk je misschien' dat gun ik van harte een stijve' maar het probleem is dat de korsten van zijn SOA dan iedere keer scheuren. En dat is zefs voor de grootste troll zielig.)

irma zonderboezem | 28-07-13 | 17:16

Wat is t verschil, tussen Wilders en Quid
Als m dat niet in de trolfactor zit
Soms praten ze poep en schelden ze shit
Wat is t verschil tussen Wilders en Quid

amin | 28-07-13 | 17:15

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:14 Voor hem verandert er dan niets. Roepende aan de zijlijn is ie en zal ie blijven.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:15

Supermatthijs 17:06
Ja leuk, durf nu al te wedden dat je onderaan eindigt.
En dan mag je niet meer stemmen, wat ga je daaraan doen?

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:14

Supermatthijs | 28-07-13 | 17:06 Dat zou wel ernstig in jouw nadeel zijn.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 17:14

Nu de tomtom van de VVD ook alleen nog maar linksaf aangeeft (er is zelfs bijna geen verschil meer tussen die partij en de SP) is de PVV heus wel ergens goed voor, al is het maar dreigend aanwezig te zijn.
Deze week in Elsevier staat te lezen dat steeds minder mensen verband zien tussen socialisme en hun claim op te komen voor de zwakkeren in de maatschappij (mensen zien ook langzaam in dat socialisten zijn verworden tot allochtonen knuffelaars). Er zijn daar veel kiezers binnen te harken door de PVV.
Het enige wat de reguliere partijen nog op de been houdt zijn de media die ook steeds dikkere oogkleppen hanteert en uitblinken in wegkijken.
Maar als men massaal naar dezelfde kant van het schip rent, wil dat niet zeggen dat het schip niet zinkende is.
.
Trouwens een verband te bespeuren in de hoogte van de PVV in de peilingen en het roepen van Jonny Quid dat die partij nu echt passé is. Wie is hier nou de komiek....

me,myself and IK | 28-07-13 | 17:13

@Supermatthijs | 28-07-13 | 17:06 |
Ik weet het niet hoor...... maar ik denk dat de grootste tirannen uit de geschiedenis met vlag en wimpel zouden "slagen" voor zo'n IQ test.

Hobbykip | 28-07-13 | 17:12

Karel Popper | 28-07-13 | 17:08 | + 0 -

Ik plemp weleens wat om de zaken op scherp te zetten. Maar inderdaad, bij zulke ongeloofwaardige populistische uitingen als van Geert mag je je af gaan vragen kan dit nou allemaal maar ? De waarheid verdraaien is nog tot daar aan toe maar keihard onwaarheden verkondigingen en er mee weg komen. Het lijkt me voor de politiek niet de juiste weg.

Supermatthijs | 28-07-13 | 17:12

yep, het werkt..

find 'Johnny Quid',result1
find 'Wilders',result2
if{(%result1% > 0) and (%result2% > 0)} then "yawn, NEXT!"

FredKlep | 28-07-13 | 17:10

Quit lijdt aan effectbejag en heeft er succes mee.

Boerenbrandtlul | 28-07-13 | 17:10

Wat heeft de pvv nu met die baardapen te maken, behalve dat zij als enige politieke partij er voor waarschuwen?
Iedereen die zijn ogen open houdt zou hetzelfde zeggen>> zelfs een moslim, als die niet zo erg gehersenspoeld zou zijn.
Maar volgende keer stem ik wel op ze, bij gebrek aan beter.

Terpen-tijn | 28-07-13 | 17:10

Geert, leden toestaan binnen de partij, dan kan je de gemeentes overnemen en daar de macht van de PvdA breken. Doen, anders wordt het nooit wat met de PVV.

Ongeblustekalk | 28-07-13 | 17:10

@Supermatthijs | 28-07-13 | 17:06
Inderdaad. Mensen die in sprookjes geloven zouden bijvoorbeeld geen stemrecht moeten krijgen wegens 'onvolwassenheid', vind je ook niet?

Karel Popper | 28-07-13 | 17:08

Voor een comediant maakt die Geert wel steeds dezelfde soort grappen; de Islam, de EU en elk kabinet waar hij zelf niet in zit afzeiken en bestempelen als het 'slechtste kabinet ooit'. (Alhoewel hoe was dat met Paars toen Geertje nog voor de VVD in de kamer zat)Haha, alsof hij zelf de kabineten van einde 19e eeuw en begin 20e eeuw heeft meegemaakt, of iemand kent die daar een zinnig woord over kan zeggen..
Nou ja de beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen.

arie181818 | 28-07-13 | 17:07

Het circus is vertrokken maar clown Geert is gebleven. En daar stemmen dan mensen op. Tsss. Kunnen we niet eerst een iq-test invoeren voor je in dit land mag stemmen ?

Supermatthijs | 28-07-13 | 17:06

as-saboer | 28-07-13 | 16:58 | + -3 -
Grappig is dat inderdaad. De pvv claimt voor vrijheid te staan. Maar als je een andere mening hebt, moet je je kop houden en opzouten.

witchmaster | 28-07-13 | 17:03 | + -1 -
:)
Oh, heerlijk dit.

Kim Philby | 28-07-13 | 17:06

Er gaan weer een boel rechtse scholieren boos worden na dit stukje, Quid.

Dengdengblado | 28-07-13 | 17:04

Ik kijk verheugt naar de komende 40/45 zetels voor Geert , kijken of die ja knikkers nog wat te zeggen hebben immers in hun ogen zijn de wilders stemmen niet goed bij hun hoofd , nou jammer dan dit is dalijk de helft van Nederland .
De rest zijn geitenwollen meelopers en EU verslaafde en graaiers en bestuurders die behoorlijk bang beginnen te worden,immers Wilders pakt hen wel degelijk aan , opvreters hebben we genoeg

witchmaster | 28-07-13 | 17:03

Hé hé eindelijk wordt het duidelijk:
Johnny Quid = Geert Wilders !

duitse herder | 28-07-13 | 17:03

Je kunt de PVV (en Geert) ook zien als de staatsloterij...
De kans dat je wint is klein, maar als je niet meespeelt kun je ook niet winnen. De kans dat je in de toekomst alles verliest (door niet op Geert te stemmen) is vele malen groter.

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 17:02

VVD = Telegraaf = redactionele koers?
Of voor de lulz?
Of voor de clicks?
-
#dtv

Not Muhammad | 28-07-13 | 17:00

Quid is een VVD stemmer, hij zeikt na verkiezingen de hele VVD af, maar daarna stemt hij gewoon weer braaf op dezelfde partij, die corrupt is, en al haar verkiezingsbeloftes breekt. Nou, doe mij dan maar de PVV.

Old_Spice | 28-07-13 | 16:59

Kijk je uit met stellen dat de PVV dood is Quid? Anders krijg je vervolgens weer rijen vol PVVeewagens die lopen te klagen dat ze met de dood zijn bedreigd. Je weet wel, die groep die vindt dat vrijheid van meningsuiting absoluut is, zolang het maar niet een mening is die afwijkt van die van de PVVee.

as-saboer | 28-07-13 | 16:58

Geert kan Nederland misschien niet redden van allerlei apocalyptische ideologiefundamentalisten, maar hij kan de boel wel effe flink opschudden. En hij hoeft er weinig voor te doen, enkel geen domme dingen roepen of scheldwoorden gebruiken. Want de VVD en PvdA doen zichzelf de das wel om en zullen na de verkiezingen volgend voorjaar niet meer zijn dan marginale partijtjes, die samen met GL en D'66 gaan uitvechten wie de oppositie mag aanvoeren.

VanBukkem | 28-07-13 | 16:58

Leuk stukje weer, Quid. En zeker als het om Gekke Geert gaat kan ik niet anders dan je mening delen. Ik kijk vol verwachting uit naar de bijeenkomst van 21 september waar Geert op het podium stapt en zeggen zal 'Het was maar een grapje... Maar jullie zijn er mooi ingetuind!' Waarop Geert's laatste tweet #MWUHAHAHA nog lang zal nagalmen in cyberspace.

Zure Sigaar | 28-07-13 | 16:55

Er mag dan van alles mis zijn met Geert maar mijn zegen en stem heeft hij al is het alleen maar om de linksmens te treiteren.
Hoe meer men afgeeft op Geert hoe sterker hij wordt.

Stemt Geert lang leve de PVV

obapa | 28-07-13 | 16:55

@McPhart | 28-07-13 | 16:52
Voor het spuien van veterinaire diarree kunnen we beter de (uiterst serieus te nemen, want geen komedianten) Partij voor de Dieren volgen:
www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/07/...

HY78 | 28-07-13 | 16:55

Dat alle andere partijen kudt zijn is nog geen reden om op die kudtpartij van Geert te stemmen.

Harry Turtle | 28-07-13 | 16:54

Geen wonder dat Rutte altijd loopt te schaterlachen... Die heeft Geert op de headphones... (of een foto van Samsom voor de geest)

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 16:54

Wat nog veel schokkender is, is dat Jeroen van Koningsbrugge ook in het rijtje staat

Hoog tijd dat er ontslagen gaan vallen daar bij Twitter

Tim Grimbek 10 | 28-07-13 | 16:54

Hahaha Quit! Ik denk dat ik nog steeds Geert aanvinkt hoor. Lekker boeiend wat Geert wil, hij wordt de grootste, en ik stem tactisch, 1 man aan het roer, dus Geert. :P

No Mames | 28-07-13 | 16:52

Hoe zou het toch komen dat ik, toen ik de titel zag in de RSS, wist dat Quid weer eens verbale diarree aan het spuien was?

McPhart | 28-07-13 | 16:52

Ach sinds greet heb ik nog kunnen lachen om een politiek debat. Beetje zoals de britten elkaar afzeiken. Dat hij nog lang moge blijven. De moslims en hippies zijn er wellicht niet erg blij mij, maar die moeten er maar aan wennen. Rol die lange tenen maar op in je pantoffels ofzo.

de grote Anti | 28-07-13 | 16:51

Waarom moet ik bij Quid altijd denken aan Francisco van Jole?

RepubliekNL | 28-07-13 | 16:51

-weggejorist-

HdJ& | 28-07-13 | 16:51

Ik zie dat Ajax ook onder sport staan maar dat is toch duidelijk een schoonmaak middel voor de WC.

Mr.Mattie | 28-07-13 | 16:51

Jaaaa blijf maar lekker tegen Geert aantrappen Quid. Weet ik tenminste waar ik op moet stemmen. Niet op dat stelletje leugenachtige prutsers waarvan jij het hokje rood kleurt.

OpperGek | 28-07-13 | 16:49

Alle politici zijn komedianten en om alle cabaretiers een flinke hak te zetten hebben ze de subsidies afgeschaft zodat alleen de Tweede Kamer nog overblijft als gesubsidieerd theater.

En Greet treedt in de sessies vrolijk mee op.

Of zijn Mark en Diederik en hun vrienden geen clowns.

Met van Miltenburg als spreekstalmeester.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 16:49

Met helaas de mogelijkheid dat ik PVV ga stemmen
Moet ik leven. Om een signaal af te geven aan de eupvvda.
Dat Wilders een schoppende fascist pur sang is, is me ook duidelijk. Alles afwijzen, maar met geen enkel steekhoudend argument komen.Laat staan een visie of plan
Ja de PVV is een grap, net als de tegenpartij destijds van Jacobse en van Es

123 je proeft het zo | 28-07-13 | 16:49

-weggejorist en opgerot-

tegendeislam | 28-07-13 | 16:49

Nou, ze vallen bij bosjes hier. Doe je toch iets goed Johnny ! En inderdaad vanaf Dion Graus kon ik er ook alleen nog maar om lachen.

Supermatthijs | 28-07-13 | 16:49

Ik ben pro Geert, wat voor kleur z'n kapsel ook heeft.

HetMannetje! | 28-07-13 | 16:48

Democratie in Nederland

Pa-doem, tssssssshhhhh

Snuck | 28-07-13 | 16:48

Kwitje ipv af te geven op de PVV, kom eens met iets nieuws... oplossingen bv voor de problemen in dit land.
Ik wacht af en tot die tijd heeft Geert mijn stem.

irma zonderboezem | 28-07-13 | 16:48

Alle politici zijn hoeren, behalve Geert.

Jim Lovell | 28-07-13 | 16:48

Ah, Quid zijn wekelijkse PVV-tegeldiarree. Nu nog Ebru haar wekelijkse tegel en de week kan afgesloten worden.

Wc-kip | 28-07-13 | 16:47

Quid, ik wil je ook nog wel wat computerles geven hoor. Kun je binnen no time screen shots maken. Iets met appeltje-eitje-4.

L. Rakker | 28-07-13 | 16:47

In de serie "Quid en zijn grootste frustraties"..

roze_bril | 28-07-13 | 16:46

Quid= Don Quichote

L. Rakker | 28-07-13 | 16:45

Alle politici zijn komedianten. Zo vreselijk moeilijk is het niet om dat te begrijpen.

zeg maar jansen | 28-07-13 | 16:44

@me 16:42
'Meerdere malen' 'adversaries'

AshleyJ"Ash"Williams | 28-07-13 | 16:44

Ach ja, Quid, Qued & Quad, 't blijven deugnietjes.

Conan de Rabarber | 28-07-13 | 16:42

Meer Islam in Nederland= PVV groeit.
Meer Pvda in Nederland= PVV groeit.
Actualiteit= PVV groeit en groeit.
Dag wegkijkers en linkse yoghurtdraaier, PVV is more living then ever!

slakkenzout | 28-07-13 | 16:42

Ach Geert heeft meerdere bewezen uiterst grappig te kunnen zijn, iets wat meestentijds ver te zoeken is bij zijn politieke en ideologische adverseraries.

AshleyJ"Ash"Williams | 28-07-13 | 16:42

Oh jee, daar gaan weer een hoop pvv'ertjes boe roepen.
Aandoenlijk altijd.

Kim Philby | 28-07-13 | 16:41

Quitje heeft een stokpaard
Zonder kop en zonder staart
Zo rijdt hij de kamer rond
Zomaar in z'n blote...
Quitje heeft een stokpaard...

Petrus Poortwachter | 28-07-13 | 16:40

Ik zie maar één komediant Quid. En het is niet Geert kan ik je vertellen.

StijlvolRechts | 28-07-13 | 16:39

Wat zegt twitter over mij?

Geniaal? De goeiste? Nobelprijsmateriaal?

Kaas de Vies | 28-07-13 | 16:39

Voor iemand die niet serieus genomen moet worden is meneer Wilders toch best een grote frustratie voor Kwit. Hij heeft het er maar druk mee.
Geert verdient mijn stem, al was het alleen omdat hij zoveel foute figuren tot razernij drijft.

Jan Passant mk2 | 28-07-13 | 16:39

Sinds wanneer maken we foto's van een beeldscherm? Het is geen 1998.

nakka | 28-07-13 | 16:39

Sja, een echte Johnny Quid weer.
Het is je gegund jongen.

tattooboer | 28-07-13 | 16:38

-weggejorist en opgerot-

Velikovsky | 28-07-13 | 16:36

De grootste grap is dat het volk alles van de regering lijkt te slikken. Tot aan de volgende verziezingen...

rara | 28-07-13 | 16:35

Komediant? Schertsfiguur! Een komediant komt af en toe met een andere act.

applaus voor de paus | 28-07-13 | 16:34

Je zou inmiddels toch denken dat de hele democratie een doorzichtige grap is.

En toch kan het gros van de mensen er nog steeds niet doorheen kijken. Dus krijgt men wat men verdient...

ZKH EénOog | 28-07-13 | 16:34

Quid heeft het Bakitovirus ;-)

Dömper | 28-07-13 | 16:33

-weggejorist-

Not Muhammad | 28-07-13 | 16:33

Haha. Quid-bashers kom er maar in.

Bono | 28-07-13 | 16:33

Ik zie Wilders na de volgende verkiezingen nog wel lachen om zijn eigen grappen.

Godsammekraken | 28-07-13 | 16:33

Kerel in kliko is ook te gek.

dhrat | 28-07-13 | 16:32

-weggejorist en opgerot-

Desmoulins | 28-07-13 | 16:32

Twitter is dan ook voor mongolen.

Botte Hork | 28-07-13 | 16:31

-weggejorist-

Godsammekraken | 28-07-13 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken