Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Windmolens met laserstralen

bassiehof102.jpgDr. Evil heeft in de Austin Powers-trilogie maar één wens: sharks with frickin’ laser beams attached to their frickin’ heads. In deel één - Austin Powers: International Man of Mystery – lukt het zijn trawanten niet aan dit verlangen te voldoen omdat de haai een beschermde diersoort is. Het crimineel genie moet het met een ‘humeurige zeebaars’ doen. In deel drie – Goldmember – lukt het wel. Zijn zoon Scott Evil – met wie hij een problematische verhouding heeft – zoekt toenadering tot zijn vader en weet uiteindelijk Dr. Evil’s respect te verdienen door hem te verrassen met enkele frickin’ haaien met dito laserstralen. Aan die scene moest ik denken toen ik afgelopen week van de plannen hoorde om lasers te bevestigen aan 20 te bouwen windmolens op de zeewering van de Tweede Maasvlakte. U leest het goed: windmolens met laserstralen. Het project is van kunstenaar Daan Roosegaarde en de bedoeling is een lijnenspel met gekleurde laserstralen die worden aangedreven door de wieken. Hoe harder het waait, des te heftiger het licht. Roosegaarde zelf vergelijkt het effect met het Noorderlicht. De Tweede Maasvlakte is echter een natuurgebied dat valt onder Natura 2000, het Europees netwerk van natuurgebieden. Jaarlijks passeren zo’n zestig miljoen vogels de Nederlandse kust. Bij slecht weer vertrouwen de vogels op hun magnetisch kompas. Kunstmatige lichtbronnen – zoals windmolens met laserstralen – verstoren het richtingsgevoel van de beesten, die vervolgens rondjes gaan vliegen en uitgeput raken. U weet wat dat betekent: vogelgenocide. Partij voor de Dieren-Kamerlid Esther Ouwehand wilde daarom opheldering van verantwoordelijk staatssecretaris van Economische Zaken Sharon Dijksma (PvdA). Want heeft het Kabinet – verantwoordelijk voor de inrichting van de zeewering in kwestie - wel rekening gehouden met de mogelijke gevolgen voor de vogeltrek? “Nee, daar is geen onderzoek naar gedaan,” beantwoordde de bewindsvrouw de vragen. Sta je dan met je ‘duurzame’ windturbines. Onderwijl werd afgelopen week óók bekend dat de VVD-PvdA combinatie voornemens is 3000(!) windmolens te gaan bouwen in Nederland. Onbekend is vooralsnog of die Imperialistische wentelwieken van de Haat ook uitgerust zullen worden met laserstralen. Dat de bouw van 3000 windmolens zal leiden tot een veelvoud aan klachtenprocedures moge duidelijk zijn. Het zal de windturbine-lobby niet deren. Die gaat rustig verder met het verdraaien van de waarheid en het photoshoppen van kolencentrales waar die niet zijn. De rol van de PvdA in de kwestie is sowieso opmerkelijk te noemen. Afgelopen week trad PvdA-Kamerlid Jan Vos op in 'Knevel en Van den Brink' om te spreken over het Energieakkoord. Hij bleek een fervent verdediger van de windturbine. Want schaliegas, kolen en gaswinning zijn niet ideaal volgens de sociaal-democraat. “Ik los het hier nu op,” zei hij triomfantelijk. Dat hij en zijn fractie slechts drie maanden geleden nog voorstander van de winning van schaliegas waren, bleek plotsklaps vergeten. Frickin’ draaikont.

Reaguursels

Inloggen

"DAS: het antwoord op alles waar u niet om heeft gevraagd.." dussss... ohw wacht, daarom wordt er gekort op rechtsbijstand! touché den haag, touché.

die lasers, heb deze week een artikel gelezen over een "holow laser" waarmee enkel en alleen door middel van licht het mogelijk is om (kleine) objecten te verplaatsen (door luchttemperatuurverschillen)

OG laat het dan op zijn minst dit soort lasers zijn!

Daim | 15-07-13 | 03:57

Grappig. De mensen die het hardst juichen voor extra asfalt en hogere maximumsnelheden vinden overlast en natuurschade plotseling iets om serieus te nemen als het over windmolens gaat.

Ooit_huisregelneef | 15-07-13 | 02:23

Heeft Sharon Dijksma wel eens nagedacht?

p3xxx | 14-07-13 | 23:15

Het hele verhaal is van een dergelijke hemeltergende adembenemende stompzinnigheid, los van elke realiteit dat ik er niet in geslaagd ben om het in te lezen. (mijn dikke koeienpoep meter stond na een paar regels al op ontploffen)

De hele koolzuurgaswaanzin was slechts een kleine opmaat tot de volgende geflipte Linksche Kerk idioterie.
"Milieu" is niet voor niets een errruuuuggg Linksche Kerk hobby.

Prachtige stok om dat verdoemde "kapitalisme" mee te slaan.
Prachtige gelegenheid om miljarden Soepsidie over de balk te gooien met deze windhandel (Ook Koolzuurgashandel genoemd)
Mede gepaard gaande dus met prachtige, totaal zinloze/doelloze flauwekul clubjes met duurbetaalde onzinbaantjes voor "ons soort menschen"

Geen geld voor banken om de broek op te kunnen houden maar wel voor dit soort idioterie. Alles om krampachtig het zoveelste Linksche Kerk waanidee overeind te houden.
Die megalomane windmolens draaien vooral op soepsidie.
Geen soepsidie geen windmolens/zonnepanelen en de rest van de shit.
Allemaal weer het "de kleren van de keizer verhaal" all over again.

En de belastingbetaler is weer het domme klootjesvolk dat als "Nuttige idioot" (volgens Lenin) de rekening (letterlijk en figuurlijk) mag betalen.
Nee, niet voor verderfelijke kapitalistiiesche banken maar een compleet van de pot gerukt waanidee van verlopen kudthippies die los van elke realiteit maar een beetje aan het egotrippen zijn op een ander zijn kosten als gebruikelijk.

said_fred | 14-07-13 | 22:41

Pff hoeveel gram moet je geblowd hebben om op dat idee te komen van die windmolen.

Dan nog liever real life frigging sharks with frigging lasers on their heads

dani7902 | 14-07-13 | 21:07

ProAsfalt | 14-07-13 | 13:49 | + 0 -

Verschrikkelijk die mensen die ook aan het milieu denken.

Supermatthijs | 14-07-13 | 14:55

Nou ja als ze het toch gaan neerzetten dan kan ik deze creativiteit wel waarderen.
Hoeft niet direct subsidie te kosten, nou ja indirect kost het toch wel maar goed we hebben geld genoeg, blijkt.
Oh wacht, ik zie de bestelwagen van de voedselbank rijden.

Benblij | 14-07-13 | 13:52

Als je Links stemt dan weet je ook dat je windmolens er 'gratis' bij krijgt.

ProAsfalt | 14-07-13 | 13:49

@cobie | 14-07-13 | 13:20
Nogmaals: Zweden. Als je het een beetje betaalbaar wilt houden. Finland is ook leuk, maar dat ligt iets verder weg.
Zwitserland en Noorwegen zijn duur. En daar doen ze moeilijk. Want die hebben het goed voor mekaar, en dat willen ze graag zo houden.

VanBukkem | 14-07-13 | 13:38

Ester Ouwehand, altijd +1!

Doldwaas | 14-07-13 | 13:35

@Che_cuevara | 14-07-13 | 13:09 | + 0 -
Semantiek. Wat als je sustainability als doel hebt, richt je zo je efficiency zo in.

Kaas de Vies | 14-07-13 | 13:25

@ VanBukkem | 14-07-13 | 13:18
Ik zit regelmatig te denken om gewoon weg te gaan hier.
Ooit zal die dag ook gewoon komen.

cobie | 14-07-13 | 13:20

@cobie | 14-07-13 | 13:09
Dan moet ik u toch adviseren om te verhuizen. Ik zou u Zweden willen aanraden. Lijkt een beetje op Nederland, ook veel cultuurpareltjes en Volvorijders, maar met meer bos en natuur. En ook iets minder plat. En geen euro.

VanBukkem | 14-07-13 | 13:18

Ik ben een paar honderd jaar te laat geboren.
Toen alles nog met paard en wagen ging.

cobie | 14-07-13 | 13:14

@ AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 13:09
Ik heb vlug wat stukjes gekeken dat was genoeg om te zien dat ik vanavond op me gemak de hele docu ga kijken.
Daarom " je hebt gelijk " ;-)

cobie | 14-07-13 | 13:12

cobie | 14-07-13 | 13:09
Nederland doet niet aan natuur, slechts aan cultuur.
Alle bossen zijn onderhand ook cultuur, geen bos met een boom erin ouder dan 20 jaar.

je therapeut | 14-07-13 | 13:12

Waarom wordt er trouwens nog steeds zo weinig gebruikt van de deining van de golven aan de kust. De zee is altijd in beweging en levert dus altijd energie.
www.energiepodium.nl/nieuws/item/goedk...

Ik was in Haren | 14-07-13 | 13:12

@ VanBukkem | 14-07-13 | 13:06 |
Dat dacht ik al ;-)
Ik ben geen groenlinks stemmer , want die gaan wel erg ver.
Maar ik zou wat minder flatjes , gebouwen en shit graag zien.
Meer bos en natuur.

cobie | 14-07-13 | 13:09

@Kaas de Vies | 14-07-13 | 13:05
Nee.
Duurzaam: een strategie of productiemethode die de natuurlijke hulpbronnen of grondstoffen niet uitput

Efficiënt: de mate van gebruik van middelen om een bepaald doel te bereiken

Che_cuevara | 14-07-13 | 13:09

@cobie 13:06
Daar gaat het mij helemaal niet om. Kijk die documentaire nou maar, and be amazed wat er zich beyond your backyard allemaal afspeelt in de prachtige ongerepte natuur van China. ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 13:09

@cobie | 14-07-13 | 13:02
Dat meende ik niet hoor. Het zijn ook mijn gevleugelde vriendjes. Ze twitteren maar een eind op los.
En ook die auto's en binnenvaartschepen die voor mijn huis langskomen... het interesseert me geen ruk. Zolang ik Maarten en Herbert maar kan verstaan.

VanBukkem | 14-07-13 | 13:06

@ AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 13:03 |
Je hebt gelijk.

cobie | 14-07-13 | 13:06

@Statler en Waldorf | 14-07-13 | 13:03
Omdat het politici zijn.

Che_cuevara | 14-07-13 | 13:05

@Kaosu | 14-07-13 | 13:02
Met een beetje geluk krijgen ze nog een duwtje in de rug.

Che_cuevara | 14-07-13 | 13:05

@Kameroudste | 14-07-13 | 13:04 | + 0 -
Duurzaam is een ander woord voor efficient.

Kaas de Vies | 14-07-13 | 13:05

Zo langzamerhand krijg ik de neiging om iedereen die het woord "duurzaam" uitspreekt, vól in het gelaat te spugen.

Kameroudste | 14-07-13 | 13:04

@cobie 12:54
Overal gebouwen? Haha. Wat een lariekoek.
Geweldige documentaire van de bazen van de BBC.
www.youtube.com/watch?v=VzxI5aHgY6k&am...

Wild China. Aanrader! Prachtig, en zo sereen.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 13:03

@Kees8374 | 14-07-13 | 12:58 |

O.M.G! "We hebben voldoende techneuten, maar die worden gediscrimineerd."
.
Ik weet niet wat er allemaal rondmaalt in uw hoofd, maar er zitten zeker en vast overal roze olifanten tussen....

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 13:03

Waarom zetten politici altijd in op oplossingen, die vergelijken met de alternatieven, het meest schadelijk, dan wel het meest onlogisch zijn?

Hoe komt dat?

Statler en Waldorf | 14-07-13 | 13:03

@Kees8374 | 14-07-13 | 12:58 | + -1 -
Juist, maar alleen op deze manier kan je de ware motieven filteren.

Eerst wijzen op de waanzin, je moet een reactie uitlokken. Want dan blijkt inderdaad dit de onderliggende reden te zijn.

Kaas de Vies | 14-07-13 | 13:03

leuk ook voor de duizenden piloten die daar overheen vliegen.

Kaosu | 14-07-13 | 13:02

@ VanBukkem | 14-07-13 | 12:59 |
Jij hoort liever auto's langsrijden?

cobie | 14-07-13 | 13:02

"De rol van de PvdA in de kwestie is sowieso opmerkelijk te noemen."

Als die pvda gasten niet oppassen is het pluche waar ze op zitten versleten met al dat gedraai..

Lepelsteeltje | 14-07-13 | 13:00

@cobie | 14-07-13 | 12:54
Ik wou dat die kutvogels een keer hun snater hielden.

VanBukkem | 14-07-13 | 12:59

Een land dat voor windmolens zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het laserlicht.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 12:58

Sommige mensen hebben het hier weer over de import van 'tech' werkers, maar gaan er aan voorbij dat de werkgevers dit vooral willen omdat ze de kosten willen drukken. Er zijn nu voldoende werkloze 'tech' werkers, maar het probleem is dat onze werkgevers deze gekleurde werkgevers niet aan willen nemen.
Deze 'tech' scholen zijn nl. al 40 jaar zwarte scholen in de Randstad en de werkgevers willen deze werknemers niet aannemen.
In de tijden van voorspoed viel dit nauwelijks op, doordat er nog zoveel mensen geïmporteerd werden.
Nu de regering zich gaat afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wijst iedereen naar elkaar en neemt niemand de oudere 'tech' werkers aan, die nog 30 jaar tot hun pensioen hebben te gaan.
Het aantrekken van nog meer werkers uit het buitenland moet gewoon stoppen.
Werkgevers moeten gewoon de werklozen zelf gaan opleiden, daarom kregen ze ook allerlei kortingen in het verleden.
Als je gaat solliciteren hoor je alleen maar vragen om welke cursussen je nog verder wilt doen, zodat je als je wat voorstelt je zelf de kosten mag betalen, terwijl je maar een tijdelijk contract krijgt.

Kees8374 | 14-07-13 | 12:58

@hfakker | 14-07-13 | 11:24
Ik vond het al vreemd.... de vlag van Terschelling op die lantaarnpalen langs de A12. Ik vind ze sowieso een beetje overbodig, die lantaarnpalen, maar dat terzijde.

VanBukkem | 14-07-13 | 12:57

Nederland verandert in landen zoals China / japan.
Zeer dichtbevolkt óveral gebouwen en even lekker het bos in op een zondagmiddag zit er dan niet meer in.
Ik vind het heerlijk om nu s ochtends lekker buiten te zitten met een bak koffie en alleen maar de vogels te horen , af en toe een hert in het bos te horen. Geen enkel ander geluidje.
Dát is straks allemaal over.

cobie | 14-07-13 | 12:54

@zeg maar jansen | 14-07-13 | 12:43
Je moet niet alles geloven wat je in de blaadjes leest. Ik denk dat één goeie vulkaanuitbarsting in de tien jaar meer invloed op het klimaat heeft dan een tien vierkante kilometer windmolens.

VanBukkem | 14-07-13 | 12:51

Als we nu eens stoppen met het verhaal van de uitstervende dieren, de zeespiegel en de co2 niveau's, en de energietransitie zouden richten op een economische/politieke richting:

binnen tien jaar alle energie zelf opwekken:
elektriciteit uit (schalie)gas, windmolens, zon, eventueel moderne kernenergie (uranium uit australie) en flink investeren in nieuwe technologieen.
Verkeer rijdt elektrisch op lokale energie, gas wordt zoveel mogelijk gereserveerd voor industrie.

Dit stimuleert enorm de lokale economie, en stopt de afhankelijkheid van de russen/het midden oosten.

bamitoren | 14-07-13 | 12:48

@, AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 12:42 |
Gtst kijk ik niet , reaguren wel.
Tel opladen doe ik meestal met de energie van mn diesel en whatsapp doe k ook niet aan. Misschien ben ik een egoïst, maar voor mijn deur hoop ik geen windmolens te zien in de toekomst.
Bovendien is dit net zo n gein als de fyra over een paar jaar als half Nederland vol staat met windmolens blijkt er weer een maar aan te zitten let maar op.

cobie | 14-07-13 | 12:47

@cobie 12:38
Maar ondertussen wel GTST kijken, reaguren en de smartföhn opladen na een Whatsapp bombardement?
Jaja ...

Beter een windmolen voor de deur,
dan beperkt energie slurpen met een voorkeur.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 12:42

Kunnen er misschien gesubsidieerde gebreide hoesjes om,als werkgelegenheidsproject?

swassannuf | 14-07-13 | 12:40

@zeg maar jansen | 14-07-13 | 12:36
Een gemiddelde afname van de windkracht bij Schoorl van 0,001 Beaufort noem ik geen klimaatverandering.

VanBukkem | 14-07-13 | 12:40

@ AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 12:34
Als t doorgaat staan recht voor me voordeur.
De bomen moeten plaats gaan maken voor windmolens.
Vind ik géén goede ruil.

cobie | 14-07-13 | 12:38

Voor de financiering van de kabels en de aansluiting schijnt de windmolenpark-eigenaar niet zelf verantwoordelijk te zijn. Die kabels betalen wij. En de eigenaars krijgen ook nog eens heel veel subsidie.
Ja, zo kan men mensen wel voortrekken, maar wij zitten met de narigheid;
climategate.nl/2013/01/11/diederik-sam...

AntiSoof | 14-07-13 | 12:38

@Bakito | 14-07-13 | 12:22
Een vraagje Bakito...
Hoe wil je elektriciteit genereren als er geen wind staat.
Het gehele netwerk is afhankelijk van een gebalanceerde toevoer en afname.
Indien dit niet in balans is, stort het gehele hoogspanningsnet in. #feit

Ing. eslapen | 14-07-13 | 12:37

@zeg maar jansen | 14-07-13 | 12:36
Lijkt me sterk.

VanBukkem | 14-07-13 | 12:37

@Che_Cuevara 12:34
The poet. +1

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 12:36

Als je de Noordzee vol zet met windmolens schuift het landklimaat vele kilometers naar het westen.

Wat je je kunt afvragen is hoe het komt dat een club die tegen klimaatverandering is tegelijkertijd voor windmolens is.

Windmolens veranderen je klimaat.

zeg maar jansen | 14-07-13 | 12:36

Che_cuevara | 14-07-13 | 12:28 |,
Ja. De molen kost geld maar de wind blaast gratis en voor niets. Daar hoef je niets voor te doen. Net als zonne- en getijde energie. Alleen de zon gazt voor niets op. Prima! Denk ik dan, schijn maar gratis op die zonnepanelen!

ratelaar | 14-07-13 | 12:36

lijn5 | 14-07-13 | 12:28 | + 0 -
Je komt wederom met een sentimentele reactie, geen objectief argument, hetgeen mijn stelling onderschrijft. #

Bakito | 14-07-13 | 12:34

Het domme volk heeft deze regering zelf gekozen en krijgt dus domme types als Dijksma er gratis bij. Klap van de windmolenwiek.

van_de_pot_gerukt | 14-07-13 | 12:33

@Bakito | 14-07-13 | 12:22
"Uit de analyse blijkt dat maatschappelijk rendabel investeren in windenergie op zee een zeer geleidelijke capaciteitsopbouw én een stringent internationaal klimaatbeleid vereist. Het voor 2020 aanleggen van windparken in zee met een totale omvang tot 6000 MW blijkt in alle geanalyseerde scenario's, varianten en hierop toegepaste gevoeligheidsanalyses maatschappelijk onrendabel te zijn."

www.cpb.nl/publicatie/windenergie-op-d...

En lees vooral ook het PDF bestand op de site.

Che_cuevara | 14-07-13 | 12:32

@ VanBukkem | 14-07-13 | 12:19 |
Als ze ze neer willen zetten prima maar niet recht voor iemands voordeur.

cobie | 14-07-13 | 12:31

The answer is blowing in the wind?

AshleyJ"Ash"Williams | 14-07-13 | 12:30

@Bakito | 14-07-13 | 12:22 Technische vooruitgang is niet het eerste waar ik aan denk bij een windmolen. Zo oud als Methusalem. Maar ja, voor sommige geretardeerden zoals jij is blijkbaar een windmolen al een vernuftige moderniteit.

lijn5 | 14-07-13 | 12:28

@ratelaar | 14-07-13 | 12:09
Dacht jij dat windenergie gratis is?
Dream on.

Che_cuevara | 14-07-13 | 12:28

Bokito ergo sum | 14-07-13 | 12:08 |
Hier heb je je linkje naar de malle molens van Rutte
telly.com/L1BQO?fromtwitvid=1

CoffeePatch | 14-07-13 | 12:27

@Tukker69 | 14-07-13 | 12:20 |

Oh ooit zal het vast wel een keer lukken, die kernfusie. Daarmee heeft dit dus een toch hoog waarschijnlijkheidsgehalte voor adoptie door de Nederlandse politiek. Liever voor volstrekt onmogelijke dingen gaan, zoals perpetuum mobile in de vorm van windmolens, of een democratische open samenleving met een significant Moslimdeel. Luchtkastelen moeten luchtkastelen zijn..l

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 12:24

@Che_cuevara | 14-07-13 | 11:52
Heb je er al eens aan gedacht om subsidie aan te vragen voor de ideeën?

VanBukkem | 14-07-13 | 12:23

Opmerkelijk dat degenen die om het hardst schreeuwen dat de gulden moet terugkomen, fel tegenstander zijn van windmolens. Je gaat je afvragen of deze types hun kinderen wel laten in inenten, met zo'n afkeer van ontwikkeling en vooruitgang.

Enfin, met economische en ecologische argumenten kunnen deze kolenpotfetisjisten de discussie al lang niet meer winnen, dat weten ze, dus maken ze er een esthetische discussie van. Erg onprofessioneel richting toekomstige generaties.

Bakito | 14-07-13 | 12:22

@CoffeePatch | 14-07-13 | 12:03
Wow! Ik zou zeggen: Onmiddelijk bouwen die windmolens!

VanBukkem | 14-07-13 | 12:22

Jan Vos.. die eerst voor schaliegas was (klapmongool).
En als expert over energieakkoord.. want (!) hij had er over gelezen in de krant! Wat een expert.

Pindakees | 14-07-13 | 12:20

@Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 12:11
Kernfusie is dus een leugen? Onbegrijpelijk dat politici daar dan niet massaal op inzetten.

Tukker69 | 14-07-13 | 12:20

@cobie | 14-07-13 | 12:10
Wat jou betreft pleuren ze die dingen in zee dus.

VanBukkem | 14-07-13 | 12:19

@Tukker69 | 14-07-13 | 12:01
Omdat de temperatuur die nodig is voor kernfusie begint bij 150 miljoen K(Kelvin) en voor een optimale fusie is zelfs 150 miljoen K nodig.
Dat kan alleen onder controle gehouden worden in een magnetisch veld want geen enkele stof op aarde is bestand tegen deze temperaturen.
Dus technisch nog een probleempje om een grote kernfusiecentrale te bouwen.

Che_cuevara | 14-07-13 | 12:19

@VanBukkem | 14-07-13 | 11:29
Maar bij nader inzien valt Daan eigenlijk helemaal niks te verwijten. Hij denkt; als we die dingen dan toch ergens neer moeten pleuren, laten we er dan wat moois van maken. Over lasers valt natuurlijk te twisten. (LED!) En wie het gaat betalen, dat moeten we ook nog even nader bepalen. (sponsor?) Maar dat ie hardop -denkt- fantaseert, dat mag van mij.
*draait er nog één*

VanBukkem | 14-07-13 | 12:14

@kaas de vries
Ik dee dat ook. Halve map vol met windmolens.
Totdat ik erachter kwam dat je er geen fuck mee opschoot.
Kernreactortje erin en het probleem was inderdaad over.

Nacho_Vidal | 14-07-13 | 12:11

@Tukker69 | 14-07-13 | 12:01 |

Een klein praktisch probleempje... Het lukt de mensheid wel vaker niet om uitvindingen van computerspellen over te zetten naar de echte wereld.
.
Zo knutsel ik zelf al een tijdje aan een Spartan mk2 pantser maar loop toch nog wel tegen een hoop implementatieproblemen aan. En ook m'n Rebel X-wing fighter is nog niet de dampkring uitgeweest. Al met al best kudt. Heb ik m'n lightsaber eindelijk werkend, kan ik nog niet naar Coruscant om ff lekker op nivo te sparren...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 12:11

@ VanBukkem | 14-07-13 | 12:06 |
Ze willen er bij ons recht voor de deur 3 neerzetten.
Ik hoop echt dat de gemeente de bezwaren van het hele dorp ( ja geen één uitgezonderd ) niet aan de kant zet.

cobie | 14-07-13 | 12:10

Het wrange cq. grappige (de keuze is aan u) van het verder uitbreiden van wind energie capaciteit is dat de CO2 uitstoot juist groter kan worden. Dat komt omdat je alleen energie opwekt als het waait, je energie niet kan opslaan en dus voor continuiteit van energielevering backup capaciteit nodig hebt.

Lees het volgende artikel: www.theregister.co.uk/2012/03/07/wind_...

"The only way of ensuring the reliability of electricity supplies," he writes, "will be a huge expansion of combined and open cycle gas plants."

... of geen electriciteit als het windstil is. Dat zouden de hippies wel willen ja.

postmodernismisdead | 14-07-13 | 12:10

Gratis energie, wat is daar nou mis mee? Hoe eerder we als land onafhankelijk worden in onze energie landen van olie-producerende landen, kolen- en kerncentrales hoe beter. Duurzame nergie uit zon en wind= winning! Een van de weinige dingen die dit kabinet verstandig doet. Inzetten op duurzame energie! Keep it up!

ratelaar | 14-07-13 | 12:09

'malle windmolens' waren het toch rubberen Rutte

Bokito ergo sum | 14-07-13 | 12:08

Wie betaalt dat kunstproject?
Salut! Evocatus

Evocatus | 14-07-13 | 12:07

@cobie | 14-07-13 | 11:47
Ik heb er geen probleem mee. Zolang ik ze maar niet hoor. Het uitzicht dat ik nu heb, is ook niet veel soeps. (Op de joggende jongedames na natuurlijk.)

VanBukkem | 14-07-13 | 12:06

Foto die door de piloot van een helikopter van Vattenfall is gemaakt die op weg was van de Deense kust naar een olieplatform op de Noordzee.
www.fibronot.nl/images/Turbulentie-ach...

CoffeePatch | 14-07-13 | 12:03

Eigenlijk zijn moderne windmolens veel eleganter dan 17e-eeuwse. Esthetisch veel efficiënter. Ruysdael versus Mondriaan. Gelukkig hoef je niet te kiezen, ze bestaan beide.

Detlev Tarnowitz | 14-07-13 | 12:02

@Kaas de Vies | 14-07-13 | 11:16
Waarom worden er hier dan geen kernfusiecentrales gebouwd?

Tukker69 | 14-07-13 | 12:01

@Ing. eslapen | 14-07-13 | 11:50
Dus het kan uit!

VanBukkem | 14-07-13 | 12:01

waarom niet waterstof gebruiken als brandstof voor de energiecentrales in plaats van aardgas of kolen te gebruiken. Dat is toch veel milleu vriendelijk?

Appeltaart is lekker | 14-07-13 | 11:59

waarom windmolens bouwen als je toch al energie kunt importeren uit noorwegen die vele malen schoner is? de enige die er beter van wordt is de nederlandse bouwmaffia lijkt het.

cumshaft | 14-07-13 | 11:58

En wat is Bassiehof.
Een samensmelting van Bassie en Adriaan en Buitenhof?
Het bartaria onder de columns?

Einde van de Domheid | 14-07-13 | 11:57

Jeemig Bas, als ik niet wist dat je een millennial was en was afgegaan op de tekst had ik een boomertaliban verwacht.
Kijk hier nog een na: www.facebook.com/photo.php?v=52276655...
En die lasers op een windmolen.
Man, dat wil je ook al verbieden? Magniet?
Het lijkt me fantastisch!
('Het is niet bekend of alle nieuwe windmolens ook lasers hebben.....' leuk bedacht hoor!)

Einde van de Domheid | 14-07-13 | 11:55

@ Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 11:53
Die neemt een keer wraak met een tsunami ofzo

cobie | 14-07-13 | 11:55

@Che_cuevara | 14-07-13 | 11:49
Het is dezelfde ellende, landschappelijk gezien. Dat is mijn punt.

Detlev Tarnowitz | 14-07-13 | 11:54

Windmolens.... De deelnemers aan het "maatschappelijke" debat blijven maar een beetje rond de hete brij cirkelen. De hamvraag wordt nooit gesteld.
.
Wat vindt Captain Planet er eigenlijk van?

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 11:53

@VanBukkem | 14-07-13 | 11:45
Met een beetje vermogen laser heb je toch minimaal 1 windmolen per 3 lasers nodig....

Ing. eslapen | 14-07-13 | 11:50

@Detlev Tarnowitz | 14-07-13 | 11:47
Als ik in de 17e eeuw had geleefd, had ik al deze ellende niet hoeven mee te maken.

Che_cuevara | 14-07-13 | 11:49

@ VanBukkem | 14-07-13 | 11:45
Windmolens zijn pad mooi als ze niet te zien zijn :-P

cobie | 14-07-13 | 11:47

Dit had ik nou niet verwacht, Bas. Eerlijk gezegd had ik van jou een hartstochtelijk pleitbezorging van windmolens voorzien. Mooi meegenomen dus, dit stuk op deze zonnige zondagmorgen. Je vindt wat we allemaal vinden.

verdacht | 14-07-13 | 11:47

@cobie | 14-07-13 | 11:46
Voor jou en mij maakt het inderdaad wat uit, maar voor Den Haag niet.

Che_cuevara | 14-07-13 | 11:47

@Che_cuevara | 14-07-13 | 11:43
Ik vind beide plaatjes mooi. Als jij in de zeventiende eeuw had geleefd, had je het onderste plaatje zeker ook lelijk gevonden? Probeer een beetje met de tijd mee te gaan Che.

Detlev Tarnowitz | 14-07-13 | 11:47

@ Che_cuevara | 14-07-13 | 11:44 |
Ja dáárom maakte het dus uit.
Omdat dat uiteraard weer van belastingen betaald gaat worden.

cobie | 14-07-13 | 11:46

Lasers bevestigen aan windmolens.... compleet van de zotte natuurlijk. Door gewoon simpele LED-verlichting op de wieken te monteren krijg je ook wel een heel mooi effect.

VanBukkem | 14-07-13 | 11:45

@cobie | 14-07-13 | 11:43
Wat maakt dat nu uit. Of dacht jij dat ze die zelf gingen betalen?
Dat mogen wij wel doen, wat zeg ik, dat *moeten* wij betalen

Che_cuevara | 14-07-13 | 11:44

En uhh wat gaan die ' lasers ' dan kosten?
Ze worden steeds gekker daar in Den Haag

cobie | 14-07-13 | 11:43

Gewoon dom kunstproject. Doe wat nuttigers met dat geld.

Rico Tampeloerus | 14-07-13 | 11:42

Kan iemand de moeder van Jan Dijkgraaf uitleggen dat ze volgend jaar weer 100 euro per maand moet inleveren voor dit drama.
Onrendabel, slecht voor het milieu, lelijk, dierenkillend en klimaatverstorend.
Maar gütmenschfähig, en dat is het enige wat telt voor het beter-dan-jij volk.

Cuyahoga | 14-07-13 | 11:38

Wat een bullshit die lasers, net als het groen verven van het onderste deel. Windmolens zijn op zichzelf al mooi genoeg, ze passen wel in het polderlandschap. In het Duitse heuvellandschap juist niet, daar passen kolencentrales beter.

Detlev Tarnowitz | 14-07-13 | 11:36

Je zou denken dat het prima verlopende beleidsmatig slopen van de Nederlandse economie voldoende uitstootreducties tot stand brengt om duurzaamheidsdoelstellingen te halen. Geen MKB en middenklasse betekent namelijk veel minder auto's en transport, lagere omloopsnelheid van verbruiksgoederen, en minder investeringen in bedrijvigheid. Het kabinet zat dus al op koers zonder het wegsmijten van (geleende) miljarden...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 11:35

Een laserpen is verboden in Nederland.
Vanwege vliegveiligheid.
Maar wieken uitrusten met lasers is dan weer toegestaan ?

* hoofd schudden doet *

Ing. eslapen | 14-07-13 | 11:35

Lijkt mij wel gaaf, zo`n laser windmolen show.
Als passant dan, ik zou er niet naast willen wonen.

Spokoynoy Nochi | 14-07-13 | 11:34

Ze hebben bij de Kreekraksluizen in Rilland 32 van die krengen neergezet. er stonden er eerst 32 maar die waren maar 35 meter hoog. deze zijn 60 meter.
Als je nu op de dijk in Tholen loopt zie je die krengen draaien, en dat is op 17km afstand. De horizonvervuiling is nu dus compleet.
Zagen we eerst nog maar alleen de rookpluimen van het koelwater van de kerncentrale van Doel krijgen we er nu gratis die wieken bij.

Che_cuevara | 14-07-13 | 11:33

Ik zou die Daan Roosegaarde willen adviseren om wat minder hallucinerende drugs te gebruiken en zich gewoon te concentreren op het fotograferen van lekkere wijven.

VanBukkem | 14-07-13 | 11:29

Schaliegas om de NAM content te houden
Windmolens om de milieulobby content te houden.

Typisch VVD/PvdA beleid in optima forma.

Welles! Nietes! | 14-07-13 | 11:29

En wanneer de winning van schaliegas in engeland wel van -of beter uit- de grond komt, dan loont het om naast de aangelegde 3000 winmolens er nog 3000 te bouwen, die worden aangedreven op gasgestoookte electriciteit en worden gebruikt om de wind te maken voor de bestaande 3000 molens. Want met subsidie en al maakt dat de business case rond.
De duurzame gekte van de duurzame sekte kan alleen maar bestaan bij de gratie van onze portemonnee en de belofte dat het in de toekomst zoveel efficienter gaat worden dat we dan gratis en schone energie krijgen. Een nieuwe variant op de zoektocht naar de perpetuum mobile, of het omzetten van lood in goud.

gooi en smijtwerker | 14-07-13 | 11:27

Bind er maar laserkanonnen op, als overal zichtbaar sliep-uit aan de tegenstanders die lekker zijn weggewalst. De arrogantie kent geen grenzen. En maar klagen over kloven in de samenleving.

De Geus | 14-07-13 | 11:24

Doet mij denken aan de artistiek gekleurde ringetjes om de lantaarnpalen langs de A12, Ghouda-Utrecht.
Tonnen aan gespendeerd als kunstobject.
Gebakken lucht.
Zulke plannen rieken naar 020.
010-onwaardig.

hfakker | 14-07-13 | 11:24

@Wc-kip | 14-07-13 | 11:19
Dan kunnen we beter een PvdA'er inzetten ;)

Ing. eslapen | 14-07-13 | 11:23

Dus we krijgen uiteindelijk schaliegaswinning EN windmolens. Die molens zullen namelijk ergens van betaald moeten worden...

Parel van het Zuiden | 14-07-13 | 11:22

PVDA'ers hebben een onofficieel allenreecht op draaikonterij, zie J. Cohen, zie D. Samson.

Sterker nog, ze draaien vaker van mening dan een windmolen een volledige draai met de wieken maakt.

Wc-kip | 14-07-13 | 11:19

Het meest bizarre van die groene jihadisten is dat ze graag vanuit ecologisch oogpunt deze windmolens hebben. Goed dan kunnen ze niet rekenen, ik kan ook dingen niet.

Maar windmolens heeft zoveel negatieve invloed op de ecologie. En niet alleen vogels en vissen, maar het achterland. Het verandert het weer. En wind, is samen met de zon en de bij de brenger van het leven. Ik denk binnenkort ook dat Monsanto bijen en de wind gaat verbieden.

Kaas de Vies | 14-07-13 | 11:18

Ehm, we gaan dus licht laten branden om aan te tonen dat het hier om duurzame energie gaat?

Ik was in Haren | 14-07-13 | 11:17

De megalomane pseudo-duurzame raderen, die ons voor ogen worden gedraaid, zijn de ijdelheid der ijdelheden,
alles ís ijdelheid
en het najagen van wind.

Simon de Danser | 14-07-13 | 11:17

Groen en cultureel? Niet nog een paar zielige negertjes erbij doen om het af te maken?

Godsammekraken | 14-07-13 | 11:16

Die gespeelde visie riekt naar lobby en niet zo'n beetje ook.
Samsom is ideologisch wellicht een beetje dom, maar rekenen moet hij zeker weten kunnen. Waarom MAAKT hij niet zo'n rekensommetje? Omdat de lobby zijn macht garandeert zodat hij zijn suffe ideologie kan uitvoeren, zijn suffe ideologie als je kan rekenen niet werkt maar hem wel macht geeft.

En zo draait de windmolen weer rond.

Hou nou eens op met de godvergeten waanzin.

Laatst discussie over de import van "skilled workers" in de tech branche vanuit het buitenland. Goed idee natuurlijk, maar dit geeft toch het falen aan van 20 jaar beleid in het onderwijs. Deze mensen die allemaal studies mochten en konden doen waar niemand wat aan heeft worden terzijde geschoven. En dan hebben we het nog niet over de economische vetrandjes die Wajong heet. Vanaf je 16de wordt je geschoold in het hand op houden.

Maar natuurlijk importeer ambachtslui en technisch opgeleid personeel uit het buitenland we moeten wel.... maar reken dan ook keihard de verantwoordelijken voor dit wanbeleid af.

Ik stel voor dat Bas eens met van Leeuwen praat. Van leeuwen heeft een gamescollectie waar je U tegen zegt. Misschien kan jij eens met jouw politieke visie elke politicus koppelen aan een bepaalde strategy game.

Want in simcity 2000 wist ik al dat je heel je speelveld vol moest zetten om te kunnen tippen aan die kernfusie unit.

Kaas de Vies | 14-07-13 | 11:16

Ja Bas.. er moet nog een pot met kunstsubsidies op natuurlijk, en weet die Dijksma veel!

Welles! Nietes! | 14-07-13 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken