Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo. Daar zijn we ALWEER. Flitsfile A13

Aflevering 4 in onze nimmer aflatende strijd tegen de bermgraaiers der KLPD en de zinloze flitsfiles op de A13 die hardwerkend Nederland handenvol tijd & geld kosten. Recap: de Gatso-Taliban, die de bureaustoelen van de mullahs van het CJIB financiert, zet IED's naast de A13 neer met als doel: cashen. Met als gevolg dat wakkere automobilisten vol in de ankers gaan waardoor er files ontstaan. GeenStijl toonde reeds aan dat FC Staatskas op de A13 automobilisten tot waanzin drijft. Zie ook: Keihard fotobewijs, LIVE-topic en Onboard video van het zinloze bermgraaien. En we hebben wéér twee snoeiharde videobewijzen van dit stompzinnige gedoe op de A13. Filmpje boven is van 10 juli, hieronder van 8 juli. Dank aan inzenders & blijf insturen dit soort footage. Op een dag moet er toch een kwartje vallen op de kokosnoten van het KLPD.
Alles staat stil, als het flitskastje dat wil. ROFL na de click. rijkswaterstaata13.jpgSJONGEJONGEJONGEJONGE....

Reaguursels

Inloggen

Mongeaulen die midden op de snelweg op hun rem gaan staan vind ik 10 keer erger dan flitsers.

henkojenko | 14-07-13 | 01:11

De pest in het verkeer zijn de mannetjes met kleine piemels die in hun Audi hard wegrijden voor tien jaar de pispaal op school zijn. Dit soort klootviolen rammen op de rem bij file, zitten op je kont te duwen en hebben nog nooit van een richtingaanwijzer gehoord. Waardeloze stakkers die de doorstroming belemmeren omdat ze alleen aan zichzelf kunnen denken.

Rikketiktik | 12-07-13 | 19:41

@maar_waarom_dan | 11-07-13 | 15:46 |
Het was inderdaad beter als men dit per reizigerskilometer had uitgerekend. Aan de andere kant maak je mij niet wijs dat er in een tram gemiddeld 52 personen zitten. En die 15 zal de bus ook amper halen vermoed ik.

potsenmakkert | 12-07-13 | 11:08

Voor de verkeersveiligheid en de doorstroming zou een auto pech moeten krijgen voor de duivelskassa. Eens kijken wat die boa doet? Helpen, de pechvogel wegduwen of de kassa verzetten?

De langste thuis | 12-07-13 | 11:01

Iknowall | 11-07-13 | 20:27
Nee, die files worden veroorzaakt door degenen die op de rem trappen bij de flitsert. Maar de kernvraag is: waaróm trappen ze op de rem?

Ten eerste omdat het prutsers zijn: je trapt niet op de rem op een volle snelweg, anders dan om een botsing te vermijden.
Ten tweede omdat het sukkels zijn: velen rijden helemaal niet te hard, maar ze zijn zo gewend om niet op te letten dat ze daar geen idee van hebben en dus maar remmen voor de zekerheid. Dit wordt versterkt door de vele wegen met limieten die veel lager zijn dan daarbij passen, waardoor men gewend is van nature sneller te rijden dan toegestaan.
Ten derde omdat de vazallen van VVN cs. niet verder komen dan verkeersveiligheid afdwingen = controleren op snelheid. Daarbij moet zelfs een paar kmh teveel natuurlijk al Europeesche dollars kosten, want het gaat om het middel, niet om het doel...

Dit sluit allemaal tergend mooi aan bij het beleid om het hele wegverkeer te blijven aanpassen naar de minst capabele deelnemers, de basis van verkeersvaardigheid daarbij in een vrije val loslatend die je behoorlijk in je maag voelt als je wél oplet onderweg. Maar ik vrees dat van de miljoenen CJIB-kwartjes deze niet gaat vallen.

Het Oude Rijden | 12-07-13 | 01:47

Stelletje mietjes. Klagen over controles maar niet durven gas te geven. Wees dan ook een kerel en geef gas voor zo'n controle, maar nee dan knijpen jullie hem allemaal. Laf volk.

hölzenbein | 12-07-13 | 01:16

Ja, op een snelweg waar het makkelijk cashen is hangen ze de boel helemaal vol met flitsers. Maar bij bijvoorbeeld een gebied met (veel) scholen, waar (hard) rijden wél gevaarlijk is, zie je die kleautzakken van de KLPD niet, nee... daar valt te weinig te halen....
Nee, is écht voor de veiligheid hoor, mensen.

Tje... het exorbitante spenderen van de heren in Den Haag moet ergens van betaald worden, oh ja, vergeet de € 7,- administratiekosten niet, een beetje leuk interieur voor dat optrekje in Leeuwarden moet ten slotte ergens van betaald worden.

Mastermattie | 12-07-13 | 01:10

Als al die mongolen nou niet te hard zouden rijden, dan hoeft er niemand te remmen. Stelletje hypocriete zakken.

defabiman | 11-07-13 | 23:52

@Umberto die trotzoni | 11-07-13 | 17:08 | + -2 -
Ben je toevallig ambtenaar? Zo niet dan lijk je me een uitstekende kandidaat.

Sir Hackalot | 11-07-13 | 23:32

wel verdomme, stelletje luie teringlijers. Installeer dan even flitsmeister, zodat je 'm gewoon tijdig kan laten uitrollen ipv vol op de rem te stampen

Gen. Maximus | 11-07-13 | 23:21

@Bakito | 11-07-13 | 15:17 | + -29 -
Het zijn diezelfde automobilisten die jouw uitkering betalen.

Sir Hackalot | 11-07-13 | 23:17

Het is volgens mij simpele wetenschap dat een bepaald stuk weg een bepaald aantal auto's kan verwerken afhankelijke van het rijgedrag van de chauffeurs. Het is een stukje moeilijker om te begrijpen dat als een paar chauffeurs harder gaan rijden de capaciteit van de weg juist naar beneden gaat dan omhoog. Dit komt -juist- doordat ze wegcapaciteit wegnemen op het moment dat ze de correcte snelheid gaan rijden door wegwerkzaamheden/flitskasten en omdat ze dus sneller achteraan aansluiten bij een file.
Daarnaast, als mensen zich aan alle andere verkeersregels zouden houden zou de gemiddelde snelheid in het verkeer opgevoerd kunnen worden, immers de meeste verkeerssituaties zouden ook gewoon werken als je 2x zo hard zou mogen rijden, maar dat laten we niet toe juist omdat er af en toe iemand die regels aan z'n laars lapt. Iedere keer dat jij te hard rijd, door het oranje/rood scheurt, een zebrapad voorbij raast "omdat het allemaal niet snel genoeg gaat" zorg je er juist voor dat het systeem nog scherper word.

DaJonkel | 11-07-13 | 23:02

@Bakito | 11-07-13 | 15:10
Waar baseer je die onzin op? Zou het wellicht niet te maken kunnen hebben met de technologische ontwikkelingen waardoor auto's veiliger zijn geworden?
Daarbij is er op deze punten geen enkele sprake van 'a-sociale automobilisten', hooguit vlot doorrijdende automobilisten. Kan geen enkele gevaar hier om hier met 140 of 150 rechtdoor te rijden. Als ze de échte verkeers-aso's aan willen pakken, dan moeten ze met die blik-op-de-weg-auto's gaan controleren. Ik pik er iedere dag alleen tijdens mijn woon-werk-verkeer zo vier of vijf uit met aso-rijgedrag: geen richting aangeven, geen verlichting, inhalen waar het niet kan en mag, bumperkleven, handsfull bellen, rood licht overtredingen etc. etc. Snelheid alleen is geen issue, het is puur het onverantwoord rijgedrag dat de ongelukken veroorzaakt...

Wijze Uil | 11-07-13 | 21:56

Sneue schatkistvullers. Veiligheid speelt werkelijke geen enkele rol op de snelweg, we zijn al het veiligste land. 2.4 miljoen snelwegbekeuringen tegenover minder dan 300 snelwegslachtoffers.

Daarentegen stijgen de inbraken en geweld delicten en voelen mensen zich onveilig in hun eigen wijkje. Terwijl binnen de bebouwde kom ook de meeste slachtoffers vallen. Als je iets wilt doen voor de samenleving en de veiligheid zorg je dat je als ordehandhaver daar aanwezig bent.

Jeroentjen | 11-07-13 | 21:45

Ongeacht de motieven van de graaiende overheid worden die files uitsluitend veroorzaakt door die aso's die stelselmatig te hard rijden. maar daarvoor geen boete willen krijgen.
Alleen dit kudtvolk zorgt ervoor dat de hardwerkende medemens zo vaak in de file staat, niemand anders.
Sterf hardrij-aso's, sterf!!

Iknowall | 11-07-13 | 20:27

Als lekker te hard rijden een luxedingetje is, kun je de boetes inkomensafhankelijk maken. Iemand die meer dan 4k per maand verdient, voelt die hele boete niet. Heeft dus geen effect. En dat is dubbel nodig, want in een dure auto ga je makkelijk te snel. Bovendien kunnen de boetes dan wat omlaag voor de jan met de pet. Of gewoon minder flitsers.

RFID in nummerplaat wordt een zooitje. Chips wisselen, eruit slopen, ben je opeens je nummerbord kwijt, dat soort gedoe. Geeft alleen maar meer kosten.

kloopindeslootjijook | 11-07-13 | 20:20

@Bakito | 11-07-13 | 16:57 |
Zou toch diep triest zijn dat men nog niet eens in een rechte lijn kan rijden met 170 km/u want daar praat je over op de autosnelweg.

ProAsfalt | 11-07-13 | 18:56

Ze staan er weer hoor www.vid.nl/Camera/stream/cam_40

Verdoeme file gereden vanaf IN rotterdam tot delft, eenmaal voorbij deze flitser reed alles prima door.

bertgraven | 11-07-13 | 18:23

En vandaag stonden ze er weer. En weer een file. Wat is het nut daar nu van? Flitser staat werkloos, creëert een file waar we last van hebben. Wie profiteert hier nu eigenlijk van?

Schreeuwmeeuw | 11-07-13 | 18:15

Op de A2 in Limburg stonden ze vandaag ook alweer voor de derde keer deze week (tussen afslag Weert en Kelpen Oler); uiteraard ook resulterend in flinke rempartijen.

Misselijkmakende schatkistvullerij.

Le Roi | 11-07-13 | 18:12

gewoon de maximumsnelheid aanhouden = niet remmen als een debiel bij het zien van een flitskast = geen file. klaar.

Ik. | 11-07-13 | 17:57

En toen je richting aan gaf en weer ging inhalen waar stond toen opeens dat je weer sneller mocht dan 50? Huh? Kokosnootaapje. Alweer een topic die nergens over gaat. Losers.

hölzenbein | 11-07-13 | 17:46

Die godbetere peperdure inrichting van dat administratiekantoor is werkelijk een gotspe.

van_de_pot_gerukt | 11-07-13 | 17:42

@Zeepaardje:

"Als iedereen zich nou gewoon eens aan de maximum snelheid zou gaan houden dan zijn dit soort topics ook overbodig."

Welnee. Als iedereen ineen superbraaf wordt komt er vanzelf het Bevel van Boven variabele snelheden op de matrixborden te toveren, gewoon: omdat het kan.

Lutz | 11-07-13 | 17:41

De struikrovers van vandaag...

Verrekte_Mongol | 11-07-13 | 17:25

Umberto die trotzoni | 11-07-13 | 17:08
Tsja, het zal mijn negert-zijn wel wezen maar ik rijd eigenlijk nooit hard en krijg toch ook af en toe van die boetes waar je simpel van wordt. 84 rijden waar je 80 mag. Ik bedoel, Jezus ... je ziet dan toch dat als iemand geen 130 reed de persoon in kwestie in ieder geval de intentie heeft gehad zich aan de 80 km limiet te houden ? Zeker als je iemands boetehistorie er naast zou leggen.

Bigi Bana Boy | 11-07-13 | 17:24

Bakito | 11-07-13 | 16:59 | + 0 -
"Om nog maar te zwijgen van verkiezingsbeloftes die door coalitievorming worden gebroken."

Daar kan ik me dan weer helemaal in vinden, als zijnde de Heilige Maagd Maria.

gescheurdrubber | 11-07-13 | 17:08

Kan allemaal wel waar zijn wat jullie zeggen , maar het gigantische hoeveelheid boetes geeft ook aan dat we stelselmatig te snel rijden en we klagen over die trajectcontroles maar we blijven stug te hard rijden, en dan heb je van die vertegenwoordigers of managers van bedrijven die in hun bedrijfsbak te hard rijden en dit doen omdat voordelen vaak beter zijn als de nadelen, ze moeten dus ook de mensen die beroepsmatig te hard rijden een anlacht geven wegens overterden van arbo regels en de bedrijven zwaar beboeten hiervoor dan is dat te snel rijden in de baas zun tijd zo afgelopen als en manager zich een aantal keer in de week mag melden op politiebureau om uitleg te geven en eens in de zoveeltijd een veroordling met gevang aan de broek krijgt, dan zorgt ie er wel voor dat die boete stroom opdroogd.

Umberto die trotzoni | 11-07-13 | 17:08

Ach, nog een paar jaar en dat zit er in iedere personenwagen verplicht standaard een digitale tachograaf ingebouwd (uiteraard aan te brengen op eigen kosten bij oudere modellen). Dan krijg je straks de volgende taferelen langs de snelweg;
Agent: "Even uw tachograaf uitlezen graag... ik zie dat U drie maanden geleden te snel heeft gereden op de A2 bij Utrecht, en twee maanden geleden ook op de dorpsweg in Uw woonplaats. Daar krijgt U nu alsnog twee processen verbaal voor".
De burger kan hier stevig financiel geplukt worden, dus reken er maar op dat het nog slechts een kwestie van tijd is voor het wordt ingevoerd.

Tevens krijg je een bijverschijnsel dat veel vrachtwagenchauffeurs reeds kennen; In Frankrijk of Italie een prent krijgen omdat men na uitlezen van de tachograafkaart constateert dat je een maand eerder in Nederland iets te lang achter het stuur hebt gezeten of te hard hebt gereden, maar nu de zelfde grap voor de gewone automobilist.

Tenslotte moet het begrotingstekort, veroorzaakt door de onkunde, onwil, arrogantie, nepotisme en graaierij van onze politici en bestuurders betaald worden.... woon werkverkeer is daarvoor het uitgelezen plukdoelwit.

miff | 11-07-13 | 17:01

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:53
Statistisch gezien heeft een individuele stem in ons land nog nooit de doorslag gegeven.

Om nog maar te zwijgen van verkiezingsbeloftes die door coalitievorming worden gebroken.

Bakito | 11-07-13 | 16:59

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:53 | + 0 -
Tuurlijk, maar slechte of beginnende automobilisten zouden dan ook 170 km/uur mogen.

Bakito | 11-07-13 | 16:57

@Bakito | 11-07-13 | 16:51
De overheid is een randvoorwaarde waar ik als individu nul invloed op heb.

Wel als je op de juiste partij stemT. #feit

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:53

@Bakito | 11-07-13 | 16:51 |
Voet is moeilijk te beheersen als je slechts 100 km/u mag rijden terwijl je met gemak zonder anderen in gevaar te brengen 170 km/u kunt rijden.
Gelukkig hoef ik niet in westen des lands te rijden én heb de de Duitse A31 en A30 redelijk om de hoek liggen.

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:53

Kameroudste | 11-07-13 | 15:24 |

Hear hear! Ik hoef ook nooit op mijn rem te springen, ik gun ze niet meer dan het minimale dat ze van me kunnen krijgen.

3*links=rechts | 11-07-13 | 16:52

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:49 | + 0 -
De overheid is een randvoorwaarde waar ik als individu nul invloed op heb.

Mijn gaspedaal daarentegen heb ik zelf in de voet...

Bakito | 11-07-13 | 16:51

gescheurdrubber | 11-07-13 | 16:46 |
Heilig en St. is dubbelop, zoals witte sneeuw, bruine bonen etc. etc

Bakito | 11-07-13 | 16:49

@Bakito | 11-07-13 | 16:43
De gedragingen van de overheid zou je aan het denken moeten zetten.
Maximale controle, minimale effectiviteit.

* Hangmat opzoeken gaat * *plop*

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:49

Bakito is waarschijnlijk het alias van de heilige St. Mongool?

gescheurdrubber | 11-07-13 | 16:46

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:41 | + 0 -
Daarom ben ik ooit voor mezelf begonnen: dat strakke keurslijf leidt namelijk tot ongelukken, in het verkeer of anderzijds.

Bakito | 11-07-13 | 16:45

@Dmitri Dmitrievitsj | 11-07-13 |
Dat weet ik 100% zeker, dat is namelijk elke dag zo. Zie mijn post van eerder hierboven. En BAKITO, ik kan maar één ding zeggen, don't feed the trolls..

ScoeS | 11-07-13 | 16:43

@ProAsfalt | 11-07-13 | 16:42
Spellingnazi!!

Dmitri Dmitrievitsj | 11-07-13 | 16:43

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:40 | + 0 -
Sterker nog, een groot deel van al onze inspanningen zijn er om overbodige dingen te financieren.

Een verkeersboete kan je ook aan het denken zetten, zoals elke vorm van irritatie dat zou moeten doen.

Bakito | 11-07-13 | 16:43

@ProAsfalt | 11-07-13 | 16:41
Vermoeitheid moet uiteraard Vermoeidheid zijn.

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:42

@Bakito | 11-07-13 | 16:38 |
Vermoeitheid is het gevolg van uitbuiting door werkgevers en dat je wordt geacht naast je 12 urige werkdag ook nog eens 3 uren te moeten reizen.
Maar ach, als daardoor een paar doden te betreuren zijn maakt niet uit.
Er zijn dan nog 649.998 werklozen over.

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:41

@Bakito | 11-07-13 | 16:38
De vermoeidheid is een direct gevolg van te hard werken om de flitsboetes te betalen.

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:40

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:35 | + 0 -
Vermoeidheid is meestal het gevolg van haast.

We naderen de kern, in filosofisch opzicht.

Bakito | 11-07-13 | 16:38

Trouwens LOL @filmen van de snelheidsmeter. Ja, het was duidelijk dat het stapvoets ging, dank u.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-07-13 | 16:36

Bigi Bana Boy | 11-07-13 | 16:33 |
Ok, ok, ok.

Wat dacht je van het ontbreken van raampjes achterin bij auto's met grijs kenteken.?

Belastingheffing is kennelijk belangrijker dan veiligheid.....

Bakito | 11-07-13 | 16:36

Tweede file zou nog kunnen komen door het einde vd spitsstrook.

Dmitri Dmitrievitsj | 11-07-13 | 16:35

@Bakito | 11-07-13 | 16:28
Ik was even bij de BBQ #rameldan

Maar u vergat erbij te vermelden dat de meeste doden tijdens de avondspits vallen.
Het moment dat er door drukte de snelheid lager ligt.

Niet de snelheid maar vermoeidheid door werken is de oorzaak van deze ongevallen. #feit

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:35

Bakito | 11-07-13 | 16:30
Kijk, ik ben helemaal voor flitsen hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat het ze primair om geld te doen is. En let wel, ik ben niet je standaard verongelijkte Telegraaf lezer cq PVV stemmer. Maar het doel van het CJIB is geld ophalen. Sinds de politie boetequotas werden opgelegd is bij mij alle twijfel verdwenen.

Bigi Bana Boy | 11-07-13 | 16:33

Bigi Bana Boy | 11-07-13 | 16:27 | + 0 -
De meeste ongelukken vinden inderdaad plaats binnen de bebouwde kom, omdat snelheidsduivels weten dat daar geen controles plaatsvinden.

Logische stap, zoals ik al aangaf, om ook op deze plekken te gaan flitsen.

Bakito | 11-07-13 | 16:30

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:26 | + 0 -
Relatief meer verkeersdoden, hetgeen ik reeds aantoonde.

Bakito | 11-07-13 | 16:28

Bakito | 11-07-13 | 15:10
Ik weet dat je een GS-provoceerbot bent maar toch ...
De meeste ongelukken gebeuren in de bebouwde kom en niet op autosnelwegen. Laat ze zich daar dan op concentreren als verkeersveiligheid werkelijk hun drijfveer is, wat ik overigens ernstig betwijfel.

Bigi Bana Boy | 11-07-13 | 16:27

@Bakito | 11-07-13 | 16:17
Bij onze oosterburen geldt geen snelheidslimiet.
Echter boven de 130 Km/h keert de verzekering niet uit.

Ook daar zijn de snelwegen veilig. #feit

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:26

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:19 | + 0 -
In Duitsland vallen jaarlijks 4000 verkeersdoden, dat is ca. 8 keer meer dan in ons land, terwijl het land slechts 4 keer zo groot is.

Deze disproportionaliteit komt puur door de hoge snelheden in dat land, hetgeen mijn gelijk bewijst!

Bakito | 11-07-13 | 16:25

Burgelijk ongehoorzaam en rebels ben je als de regels goed volgt. Laat je derhave niet naaien en zorg dat je geen boetes krijgt. 100 km rijden op de A2 is klote maar man wat geniet ik van het idee dat ze daar bij het CJIB werkelijk geen cent van mij zullen binnenhalen. Dat compenseert het ruimschoots wat mij betreft. Want het gaat ze helemaal niet om handhaven maar om geld binnenhalen.

Bigi Bana Boy | 11-07-13 | 16:24

Bakito | 11-07-13 | 16:17 |

Ga eens een wijf zoeken en een beetje neuken, is goed voor je. #feit

CornholioNL | 11-07-13 | 16:21

@Bakito | 11-07-13 | 16:17 |
Dat is niet aangetoond.
De snelwegen zijn veilig omdat het verkeer de helft van de tijd stilstaat!!!

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:19

Was onlangs genioeten voor mijn auto.
De A30 over de grens in Duitsland is recent vernieuwd.

Dat ligt er zeer strak in.

Mijn auto wist daar wel raad mee te meer omdat er geen snelheidslimiet geldt. Er was een grote glimlach te zien aan mijn auto totdat je in NL komt. Ik had het gevoel dat een slak zich sneller voortbewoog dan ik.

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:18

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:15 | + 0 -
Nogmaals, snelwegen zijn veilig DOORDAT er wordt geflitst, dat is inmiddels wel aangetoond.

Bakito | 11-07-13 | 16:17

VanBukkem | 11-07-13 | 15:56 |
Ik rijd zelf een Saab 95 Aero, van mij zal je geen last hebben op de linkerbaan hoor..

ScoeS | 11-07-13 | 16:16

@Bakito | 11-07-13 | 15:10 |
Autosnelwegen zijn de veiligste wegen.
Dat daar zonodig op snelheid geflitst moet worden heeft dus niets met veiligheid te maken maar met KASSA!!!!!

Daarnaast is de 130 km/u al een jaar actief.
Ik heb niets vernomen dat er honderden doden extra te betreuren zou zijn ondanks dat de Linkse kerk dat anders heeft voorspeld.

Laat men maar op gevaarlijk weggedrag controleren zoals bumperkleven, of bij verdacht weggedrag de bestuurder eens laten blazen. Dat zet meer zoden aan de dijk maar levert te weinig op voor de Roverheid.

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:15

Reacte cjib!
'mensen moeten ook niet op de rem gaan staan maar zich gewoon laten flitsen'

billenbijter | 11-07-13 | 16:14

HSVOBW | 11-07-13 | 16:03 | + 0 -
Bedankt dat je mijn gelijk aantoont. Twee op de drie ongevallen ontstaat dus niet door snelheid.
.
Je bent echter totaal niet kritisch met je bronkeuze. Want waar zijn deze cijfers op gebaseerd? Ik zei alleen een holle leus. Kom met bronnen, met onderzoeken, etc. Dit is een link van niks.

HSVOBW | 11-07-13 | 16:13

@Bakito | 11-07-13 | 16:01 |
Ben jij het invalide broertje van Bokito? "Snelheid controles op de snelweg werken omdat het grootste deel van de ongevallen in de bebouwde kom gebeurd"? Zelden heb ik zo'n slecht (lees: niet) onderbouwd argument gehoord.......

ScoeS | 11-07-13 | 16:12

Bakito | 11-07-13 | 15:10 | + -33 -

Als we allemaal 30 km/u gaan rijden op de snelweg is het aantal verkeersdoden nog lager!

Oftewel, je bent net zo'n overbezorgde zeikerd als de rest van de wegbeheerders.

De maximum toelaatbare snelheden op de Nederlandse wegen zijn te conservatief vastgesteld. De weg nodigt uit om harder te rijden. Op snelwegen vallen verder relatief weinig doden.

Verder worden de maximumsnelheden gelimiteerd ivm geluids- en fijnstofreductie. Niet omdat snelwegen gevaarlijk zijn.

Dat geflits dient geen enkel doel op die plaats.

Rest In Privacy | 11-07-13 | 16:12

"Op een dag moet er toch een kwartje vallen op de kokosnoten van het KLPD."

Ook al zal het kwartje vallen dan nog interesseert zij en de overheid dat geen fluit.

Er is maar één belang voor de (r)overheid en dat is graaien.
Graaien bij voorkeur van de hardwerkende burger die een keertje op tijd thuis wil zijn wat door de Roverheid onmogelijk wordt gemaakt zonder extra te moeten betalen.

SCHANDE!!

ProAsfalt | 11-07-13 | 16:11

HSVOBW | 11-07-13 | 16:03 | + 0 -

http://www.rovg.nl/?actueel=Start_snelheidscampagne_2013

Bakito | 11-07-13 | 16:09

@CornholioNL | 11-07-13 | 16:06
Je moet toch wat doen met je vrije tijd

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:08

@Bakito | 11-07-13 | 15:58 |
Doe mij die hulplijn maar, of op z'n minst een bron die jouw geratel bevestigd. Het grootste deel van de ongevallen geschied omdat Nederlanders over het algemeen als een stel blinden met oogkleppen op achter het stuur zitten, elkaar het licht in de ogen niet gunnen, en bij het minste geringste meteen met de middelvingers lopen te zwaaien.
.
Er zat vanochtend een Volvo (ja weer een Volvo) S80 achter mij de Brienenoordbrug af (130 km/u), als er een meter tussen zat was het nog veel. Ik hield voldoende afstand; het is altijd druk op de A16 op dat tijdstip. Ik tip uit principe één keer m'n rempedaal aan en hij schrok zich het ongans. Hij uiteraard rechts inhalen en ernaast blijven hangen. Ik ben nog nooit zo vaak dood gewenst in drie kilometer. En stel je dus voor, een man van 55 in een Volvo S80. Hij hoeft maar één keer de verkeerde tegen te komen en de kranten staan er weer vol mee, "zinloos geweld". Get the point?

ScoeS | 11-07-13 | 16:08

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:03 |

U houd wel vol hè ? :-)

CornholioNL | 11-07-13 | 16:06

(Ik geef mezelf een ban wegens taalfouten.)

VanBukkem | 11-07-13 | 16:05

Dat vluchtige gereaguur van stoeipoes 'loltrol' Bakito geeft alweer aan de mate van hoe fris haar neus dan wel niet is...

fleischer | 11-07-13 | 16:05

@Bakito 15:58: Het gaat om het verschil tussen 100 en 104, want dat is de flitsgrens. Of kom, laat ik gul zijn en eens kijken naar het verschil tussen 100 en 120 (waar 100 is toegestaan). Uit de statistieken blijkt dat er geen significante veiligheidswinst te halen valt uit lagere snelheidslimieten of een strengere handhaving op snelwegen. Wel is er effect te scoren op bepaalde onveilige plekken op B-wegen en in woonwijken. En raad eens waar ze nooit staan te flitsen? Die ene keer dat ze een B-weg pakken is het op een plek waar mensen 100 rijden... omdat dat op dat plekje ook gewoon kan.

Muxje | 11-07-13 | 16:05

Pritt, hou nou eens op met dat geleuter van je. Straks luisteren ze nog naar je daar in Leeuwarden en hangen ze de A13 ook vol met trajectcontroles!

Rest In Privacy | 11-07-13 | 16:03

Bakito | 11-07-13 | 16:01 | + -1 -
Nee, dat effect is helemaal niet aangetoond. Indien je van oordeel bent dat dat wel het geval is, dan verzoek ik je om bronnen te overleggen.
.
Verkeersdoden zijn niet uit te sluiten, omdat er altijd mensen zijn die niet opletten in het verkeer. Snelheid speelt daarbij geen rol.

HSVOBW | 11-07-13 | 16:03

@Bakito | 11-07-13 | 16:01
Eenvoudige oplossing daarvoor.
Verbiedt autorijden en iedereen telewerken.

Ing. eslapen | 11-07-13 | 16:03

HSVOBW | 11-07-13 | 16:00 | + 0 -
Leer autorijden.

Bakito | 11-07-13 | 16:02

ScoeS | 11-07-13 | 15:58 | + 0 -
Waarmee wordt aangetoond dat snelheidscontroles op snelwegen wel degelijk werken.

Logische vervolgstap: intensieve controles binnen de bebouwde kom. Op naar de nul verkeersdoden per jaar.

Bakito | 11-07-13 | 16:01

Bakito | 11-07-13 | 15:58 | + 0 -
Leer lezen.

HSVOBW | 11-07-13 | 16:00

Tja, dat is de taak van de politie. Criminelen en dieven vangen? Whut?

Graftak | 11-07-13 | 16:00

@Bakito | 11-07-13 | 15:48 |
Dus jij wilt beweren dat we niet in een overbetuttelende samenleving wonen waar je bekant nog een bekeuring krijgt als je een scheet tegen de wind in laat? Hou toch op met dat achterlijke morele geratel. Er is nooit aangetoond dat hogere snelheden leiden tot meer ongevallen, het overgrote deel van de verkeersongevallen valt nog altijd binnen de bebouwde kom.

ScoeS | 11-07-13 | 15:58

daar zijn WE alweer? Een schizofreen is nooit alleen, Pritt? In flitstherapie?
Of van koninklijke bloede?

arie181818 | 11-07-13 | 15:58

HSVOBW | 11-07-13 | 15:54 | + 0 -
Ok, in Jip en Janneke-termen:

Bij welke snelheid is een dodelijk ongeval het grootst, bij 30km/uur of bij 180km/uur.

Je mag een hulplijn inschakelen, kost je wel een joker. Wat doe je?

Bakito | 11-07-13 | 15:58

De flitsers staan er om de te hard rijdende klootzakjes te pakken, die te hard rijdende klootzakjes gaan in de remmen, en de file is de schuld van de flitser.....
right.

fopneus | 11-07-13 | 15:56

@fjodor | 11-07-13 | 15:28 | + 0 -

's Middags stond er bij Knorrestein (tussen Den Haag en Zoetermeer) een flitser. Op de radio werd doorgegeven dat de flitser bij hectometerpaal 10.6 stond.
Hoewel de flitser de camera opgesteld stond aan de kant van Zoetermeer naar Den Haag, reed de boel vanuit Den Haag richting Zoetermeer langzaam tot na Knorrestein.

Ultrakul | 11-07-13 | 15:56

@ScoeS | 11-07-13 | 15:53
Wat je zegt: Volvorijder verzieken het voor iedereen!

VanBukkem | 11-07-13 | 15:56

@geenstijl, maak een mooie app die live alle flitsers bijhoudt, dat lijkt mij een betere statement dan elke keer dit soort topics. Niet dat dit niet aan het licht mag komen, maar sinds jullie zijn begonnen staan ze er bekant elke dag..

ScoeS | 11-07-13 | 15:55

Bakito | 11-07-13 | 15:14 | + 0 -
Je opmerking raakt kant noch wal. Je stelt dat de gevolgen na een ongeval groter zijn naarmate iemand harder rijdt. Dat is waarschijnlijk ook het geval en dat bestrijd ik niet. Overigens zijn er nog een aantal andere factoren die bijdragen aan het groter worden van de gevolgen van een ongeval, maar dat terzijde.
.
Ik stel echter dat het aantal slachtoffers niet stijgt naarmate mensen harder rijden. Slachtoffers vallen er als mensen niet opletten, of enkel kijken naar hun kilometerteller, of constant uitkijken naar flitsers, etc. Harder rijden veroorzaakt niet meer onveilige situaties. Slechte chauffeurs en afleidingen wel.

HSVOBW | 11-07-13 | 15:54

Die eerste geef ik jullie. Lekker een beetje vies achter dat ene kleine kuthokje gaan staan waar ik elke ochtend langsrijdt. De tweede, tja.. Ook als ze niet staan te flitsen sta je daar op elk moment van de dag stil door het verdwijnen van de spitsstrook, omdat al die kansloze RUKKERS tot het laatste moment doorrijden en dan met knipperlicht aan stil gaan staan, zie onder andere die Volvo C70 kakker. Meer dan eens ga ik daar bewust half op de spitsstrook rijden om ze af te stoppen.. Mocht je je aangesproken voelen; terecht, je verziekt het voor iedereen!

ScoeS | 11-07-13 | 15:53

@Bakito | 11-07-13 | 15:49
Beide oplossingen genereren een probleem in het europese elektriciteitsnetwerk.
Dit netwerk dient continue bijgeregeld te worden om een cascading failure te voorkomen.
Vandaar dat men centrales gebruikt.
Door een veelvoud van oncontroleerbare energievoorzieningen aan het netwerk te koppelen, zal een black-out zeer snel een #feit zijn.

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:52

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:44 | + 1 -
Ook daarvoor is een oplossing: windmolens en zonnenpanelen, ontzettend in opmars de laatste jaren.

Bakito | 11-07-13 | 15:49

Dr vallen genoeg kwartjes, das dus het probleem.

newray | 11-07-13 | 15:48

@Tim Grimbek 10 | 11-07-13 | 15:41
Het kan ook portable. Zie eerdere geposte links ;)

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:48

harry poster | 11-07-13 | 15:45 | + 0 -
Helemaal mee eens. Te hard rijden is een bewuste keuzen, net als neuken zonder condoom.

Bakito | 11-07-13 | 15:48

Ik krijg altijd een warm gevoel van binnen, een gevoel van saamhorigheid, een gevoel van 'er is nog hoop', als ik door het tegemoetkomende middels lichtsignalen gewaarschuwd word voor die struikrovers in overheidsdienst.

VanBukkem | 11-07-13 | 15:48

Ik weet een truuk,waarmee we met zn allen die hele cjibmaffia meteen uitschakelen; niet te hard rijden..

gimme a beat,rix | 11-07-13 | 15:47

Aiii | 11-07-13 | 15:38 | + 0 -

Slecht stukje, snap je uberhaupt wat voor informatie je hebt gezien in die link?

Het blijkt dat er
per afgelegde kilometer bij ongevallen met een bus 7 keer zoveel ongevallen zijn met ernstige afloop
(doden en/of ziekenhuisgewonden) dan bij ongevallen met een personenauto, en bij ongevallen met
een tram 12 keer zoveel.

Er zitten dan ook meer mensen in een bus en een tram/trein dus dat lijkt me wel logisch. Dat hele onderzoekje gaat nergens over...

maar_waarom_dan | 11-07-13 | 15:46

@Bakito | 11-07-13 | 15:25
Je vergeet te vermelden dat er ook nog tokkies zijn die hun rem heeeeel hard in moeten trappen zodra ze een flitsauto zien en hierdoor de veroorzaker zijn van deze files. Als je dan zo'n binkie/alfamannetje bent en het nodig vindt om 150 te rijden, aanvaard dan ook die bon voor te hard rijden.

harry poster | 11-07-13 | 15:45

@Tim Grimbek 10 | 11-07-13 | 15:38 Idd en dan de borden er na gewoon uit.
Een woord voor:
S.C.H.A.N.D.A.L.I.G!

Treurig varken | 11-07-13 | 15:44

@Bakito | 11-07-13 | 15:42
Je vergeet echter dat de meeste elektriciteit nog steeds dmv kolen gegenereerd wordt.
Als je daarna ook nog de verliezen in de diverse systemen meeneemt, is elektrisch rijden vele malen vervuilender.

En wat ga je doen met de accu's die na verloop van tijd geen capaciteit meer hebben ?

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:44

stalen kloten | 11-07-13 | 15:37 | + 0 -
Mijn gages zijn dermate hoog, dat een paar uur per week voldoende is.

Zo hou ik veel tijd over om voorlichting te geven aan mensen als jij die niet helemaal weten hoe de wereld in elkaar zit. Lief hè van mij?

Bakito | 11-07-13 | 15:44

sorry dat bovenste van Aiii moest natuurlijk nog weg

bob de boarder | 11-07-13 | 15:42

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:39 | + 0 -
Daarom zie je dat het electrisch rijden zo'n hoge vlucht aan het nemen is.

Het succes van de spoorwegen wordt gelukkig nu ook opgepikt door de automobielbranche. Ontwikkelingen die we als mensheid alleszins moeten toejuichen.

Bakito | 11-07-13 | 15:42

@Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:12
De oude magnetron gaat hier voorlopig nog maar niet naar de sloop, deurtje er uit slopen, voor het kenteken plaatsen, timer zetten, ver weg gaan staan en na 5 minuten terugkomen
was alles maar zo makkelijk op te lossen..

Tim Grimbek 10 | 11-07-13 | 15:41

De berm-nazis weer. Ik hoop al jaren op georganiseerd gegroepeerd massaal attaqueren van weggebruikers op deze apparaten, die busjes en het zeker het rooftuig in blauw dat zo ruggegraatloos is om die apparaten daadwerkelijk te bedienen. Ik moet concluderen dat Egypte ons voorbij gestreefd is. Waar wij deze nsb'ertjes hebben die graag landverradertje spelen, krijgen ze daar in die zandbak zelfs het leger achter het volk geschaard ipv die tuig-regering te steunen. Deze terror-KLPD blijft in dienst van de roverheid de burger naaien en is moreel nog niet zo ver geevolueerd. Bij ons zijn het nog van die trieste vmbo sukkels die zich graag in dienst stellen van dit koldercashen. Minderwaardig vies volk.

Koettoerk | 11-07-13 | 15:40

@Kameroudste | 11-07-13 | 15:24
Mooie theorie, maar helaas fout. Mensen trappen hoe dan ook op de rem bij het zien van een flitscontrole, nog voor ze bewust op hun snelheidsmeter kijken, gewoon uit voorzorg. Als je voorganger remt, rem jij ook, meestal iets harder, etc. Voor je het weet heb je dan een file.
.
Daarnaast, kijk maar eens op uw snelheidsmeter als u achter iemand rijdt die een flitspaal nadert, u zult zien dat 90% van de bestuurders niet de maximumsnelheid meer rijdt, maar eronder, wederom uit voorzorg.
.
Ten slotte, wordt de snelheid bewust verlaagt, 100km i.p.v. 130. Zodat er een grotere kans is dat mensen enkele kilometers boven de snelheid rijden. (Danwel, de flitscontrole vind bewust plaats op een plek waar de maximumsnelheid is verlaagt). Bij dit soort controles gaat het niet om overtreders te vangen die 20-50km boven de snelheid rijden (die worden gepakt door rijdende controleurs), dit soort controles levert de bekende 5km boetes op, die iedereen jaarlijks één á tweemaal ontvangt.
Aiii | 11-07-13 | 15:33 | + 0

Mooie theorie maar helaas fout.
Mensen trappen inderdaad allemaal op hun rem maar dat is omdat ze geen benul hebben hoe hard ze rijden en hoe hard je op dat moment mag. Voor heel veel bestuurders zou het helpen als ze iets minder whatsappen en facebooken onder het rijden.
Gewoon de cruisecontrole op 110 als je 100 mag, 140 als je 130 mag enz. Je rijd lekker door, hoeft niet te remmen voor een flitser omdat je weet hoe hard je rijd, iedereen blij.

bob de boarder | 11-07-13 | 15:40

@Bakito | 11-07-13 | 15:35
De meeste bussen rijden op diesel wat een hoge vervuilingsfactor heeft. Vooral in de steden. Waarom zou men anders de kleinere bestelbussen nu al proberen te weigeren.

En ook bij het openbaar vervoer vallen slachtoffers.
Door ongelukken of door onderling geweld. #feit

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:39

Dat is gewoon hufterig alla Tim-Kuik-stijl, borden op 50 km knikkeren en gaan staan flitsen

Tim Grimbek 10 | 11-07-13 | 15:38

@Bakito | 11-07-13 | 15:35
Door het aantal afgelegde voertuigkilometers van personenauto's, bussen en trams te relateren aan
het aantal ongevallen of slachtoffers, bereken je het ongevallen- resp. slachtofferrisico. Het blijkt dat er
per afgelegde kilometer bij ongevallen met een bus 7 keer zoveel ongevallen zijn met ernstige afloop
(doden en/of ziekenhuisgewonden) dan bij ongevallen met een personenauto, en bij ongevallen met
een tram 12 keer zoveel. Voor dodelijke ongevallen zijn deze verhoudingen nog ongunstiger: bij
ongevallen met een bus 15 keer zoveel en bij ongevallen met een tram 57 keer zoveel dodelijke
ongevallen als bij ongevallen met een personenauto.
.
www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Fact...

Aiii | 11-07-13 | 15:38

Bakito, mannetje, werk jij wel eens ?

stalen kloten | 11-07-13 | 15:37

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:31 | + 1 -
In het openbaar vervoer vallen tenminste nauwelijks slachtoffers. Bovendien is het OV beter voor het milieu, als je kijkt naar uitstoot van fijnstof e.d., waarmee het aantal gevallen van kanker ook nog eens sterk afneemt.

Win win.

Bakito | 11-07-13 | 15:35

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:31 | + 1 -
In het openbaar vervoer vallen tenminste nauwelijks slachtoffers. Bovendien is het OV beter voor het milieu, als je kijkt naar uitstoot van fijnstof e.d., waarmee het aantal gevallen van kanker ook nog eens sterk afneemt.

Win win.

Bakito | 11-07-13 | 15:35

Levenslange straf (lees:ongenadige vervolging van justitie) wanneer je de flitsboete niet betaald.

boeddha_nl | 11-07-13 | 15:35

*bier en nootjes pakt voor fittie tussen Bakito & Ing. eslapen*

CornholioNL | 11-07-13 | 15:34

@Kameroudste | 11-07-13 | 15:24
Mooie theorie, maar helaas fout. Mensen trappen hoe dan ook op de rem bij het zien van een flitscontrole, nog voor ze bewust op hun snelheidsmeter kijken, gewoon uit voorzorg. Als je voorganger remt, rem jij ook, meestal iets harder, etc. Voor je het weet heb je dan een file.
.
Daarnaast, kijk maar eens op uw snelheidsmeter als u achter iemand rijdt die een flitspaal nadert, u zult zien dat 90% van de bestuurders niet de maximumsnelheid meer rijdt, maar eronder, wederom uit voorzorg.
.
Ten slotte, wordt de snelheid bewust verlaagt, 100km i.p.v. 130. Zodat er een grotere kans is dat mensen enkele kilometers boven de snelheid rijden. (Danwel, de flitscontrole vind bewust plaats op een plek waar de maximumsnelheid is verlaagt). Bij dit soort controles gaat het niet om overtreders te vangen die 20-50km boven de snelheid rijden (die worden gepakt door rijdende controleurs), dit soort controles levert de bekende 5km boetes op, die iedereen jaarlijks één á tweemaal ontvangt.

Aiii | 11-07-13 | 15:33

Het ligt niet aan de actie, het ligt aan de reactie. Die watjes die voor een flitser in de remmen gaan.
Je kunt dus beter zeggen "Daar zijn we weer, een homofile op de A13"

bob de boarder | 11-07-13 | 15:33

de file ontstaat doordat ongeveer iedereen te hard rijdt en dan plots moet afremmen door het kastje. de oorzaak is dus niet zozeer het kastje, maar veel meer de te hard rijdende auto's die geen boete willen en dan plotseling gaan remmen.

zeeman73 | 11-07-13 | 15:31

@Bakito | 11-07-13 | 15:30
Met een goed werkend openbaar vervoer hadden deze weggebruikers geen auto nodig gehad...

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:31

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:27 | + 0 -
Je moet wel realistisch blijven.

Honderdduizenden weggebruikers hebben hun auto nodig vanwege economische motieven. Juist zij moeten worden beschermd tegen paupers die met hun gebrek aan zelfbeheersing dodelijke ongelukken en files veroorzaken.

Bakito | 11-07-13 | 15:30

@Bakito | 11-07-13 | 15:26
Dat had de eerste stap moeten zijn indien men de veiligheid voor ogen had...

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:29

De controles op de A13 werken trouwens goed: iedereen houdt zich nu netjes aan de maximum snelheid. Dat wil zeggen dat iedereen de teller exact op 100 houdt, in plaats van de gebruikelijke verdeling tussen de 90 en 110, met een paar uitschieters naar boven. Resultaat: op de wat drukkere tijden een veel krampachtiger en onrustiger rijbeeld; als iedereen even hard gaat wordt het lastiger om baantje te wisselen en in of uit te voegen.

Kortom: wie gelooft dat verkeersveiligheid synoniem is met het zich houden aan de regels, ziet hier een succesje. Maar wie snapt dat verkeersveiligheid iets anders is dan regeltjes en de huidige manier van handhaven, ziet dat de veiligheid hierdoor juist afneemt. Nog afgezien van het ongemak van die files en onveiligheid door remmers en kijkers.

Muxje | 11-07-13 | 15:29

Afgelopen dinsdagochtend was dit ook weer het geval op de A12 in de richting van Gouda! weliswaar op de rijbaan naast de snelweg stonden ze te laseren, maar ook daardoor ontstond een lange file op de snelweg. Toen we de laserknuppel voorbij waren kon iedereen weer lekker doorrijden.

fjodor | 11-07-13 | 15:28

@Bakito | 11-07-13 | 15:25
Inbeslagname van het voertuig is dan effectiever.
Echter dat is maar een eenmalige inkomstenbron. #feit

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:27

Ik herhaal Feynman nog een keer:

Flitsen heeft niets met bevorderen van de verkeersveiligheid te maken, het is puur om de staatskas te spekken.

(de verkorte versie)

CornholioNL | 11-07-13 | 15:27

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:24 | + 0 -
Permanente controle binnen de bebouwde kom lijkt een logische stap, gezien de succesvolle preventieve werking op snelwegen.

Bakito | 11-07-13 | 15:26

Het wordt tijd dat er een kamerdebat komt over het ontstaan van files door snelheidscontroles. Het is je reinste broodroof dat automobilisten niet meer te hard rijden langs een flitser. /tweedekamermode uit.

steven paul | 11-07-13 | 15:25

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:20 | + 0 -
Zonder deze hoognodige controles zou het binnen de kortste keren een F1-circuit worden, aangezien velen al het normbesef verliezen zodra ze in hun auto stappen. De enige manier om deze moordenaars te stoppen is blijkbaar met geldboetes.

Bakito | 11-07-13 | 15:25

Als iedereen zich nou gewoon eens aan de maximum snelheid zou gaan houden dan zijn dit soort topics ook overbodig

Zeepaardje | 11-07-13 | 15:25

Als doerak zijnde sjees ik straks gewoon met 54km/uur naar huis waar 50 is toegestaan. #livingontheedge

Humpf | 11-07-13 | 15:24

@Bakito | 11-07-13 | 15:17
Momenteel kan je beter 120 Km/h door een woonwijk scheuren.
De kans op een boete is dan minimaal.

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:24

Advocaat van de duivel: die files ontstaan door holbewoners die kennelijk zó stelselmatig te hard rijden dat ze compleet in de Pavlov schieten als ze een camera zien. Ik zie de flitsers ook wel eens, maar rijd dan gewoon door omdat ik zo intelligent ben om te beseffen dat "hard rijden" in dit overvolle landje geen enkele zin heeft. Ik rijd dus gewoon niet te hard. Die paar minuten (hooguit) die je wint... Word je dáár nou zo blij van?

Natuurlijk, ik ben een "brave sukkel", want (te) hard rijden is "stoer" en je niet aan verkeersregels houden is ongetwijfeld goed voor je streetcred, maar dan ben ik maar een sukkeltje. Ik stamp in elk geval niet op mijn rem als ik een controlecamera zie. Die file heeft u geheel te danken aan uw mede-aso's.

Kameroudste | 11-07-13 | 15:24

'Op een dag moet er toch een kwartje vallen op de kokosnoten van het KLPD'
Denk je echt Pritt??Tuurlijk niet die breintjes werken net zo snel als het verkeer op de A13 met een flitspaal.
Deze figuren,.... zucht.

miko | 11-07-13 | 15:24

Zo "verdienen" ze natuurlijk helemaal niets.
Tip: we hebben een minimum snelheid op onze snelwegen (daarom heten ze ook zo)... Stel die gatso's in dat ze iedereen die onder die minimum snelheid rijdt een boete sturen... Begrotingstekort opgelost, fileprobleem opgelost, mileuproblemen verminderd... enkel positieve effecten!

Kikkerzz | 11-07-13 | 15:24

Eindelijk heeft het Nederlandse volk een methode gevonden om flitsboetes te voorkomen, steekt GeenStijl er een stokje voor! Bedankt jongens!

Handige Harrie | 11-07-13 | 15:22

Gelukkig is de A13 ook nooit al druk van zichzelf. Door die kut flitsers doe ik er regelmatig een half uur extra over om thuis te komen.

Shalalieshalala | 11-07-13 | 15:21

@pietsnot dat is juist het kromme van flitsen: ze handhaven op iets ongevaarlijks en handhaven dus niet op fout gedrag zoals filmen, bellen of twitt.... Oooooohhhh *crash!*

Ik bedoel maar.

ZDEV | 11-07-13 | 15:21

@Bakito | 11-07-13 | 15:17
Waarmee bewezen is dat flitsen op de snelweg om de zwakkere verkeersdeelnemers te beschermen geen zoden aan de dijk zet.

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:20

Het zal allemaal wel hoor, maar een echt overtuigende campagne vind ik het nog niet tot nu toe.

De gevaren van remmende automobilisten zijn evident hoor, daar niet van.

Maar wanneer zien we eens een duidelijk filmpje waarin ook te zien is hoe er ná de flitser flink wordt doorgereden? Dat hebben we tot nu toe niet gezien.

Het enige wat deze filmpjes aantonen is dat flitsers op verkeerde plekken (bij files) staan opgesteld. Een oorzaak gevolg relatie kun je hier totaal niet uit halen.

Absoluut niet waar | 11-07-13 | 15:19

Kom nou jongens, dit is voor de verkeerveiligheid, heus. Echt waar, als je in de file stil staat kun je immers niet ergens tegenaan rijden, toch?

Aiii | 11-07-13 | 15:19

Helaas mocht ik van mijn medepassagier mijn stinger er niet op afvuren gisteren. Vanmiddag nieuwe kansen denk ik.

KarelMarks | 11-07-13 | 15:19

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:15 | + 0 -
Je ziet dan ook nooit voetgangers op de snelweg. Kennelijk zijn er verkeersdeelnemers die zich WEL aan de regels kunnen houden.

Stelling: veel automobilisten zijn vervelende kleuters die een corrigerende tik nodig hebben

Bakito | 11-07-13 | 15:17

Leest men in de politiek/ bij de politie/ bij het CJIB geen geenstijl?

Vier afleveringen moet toch genoeg zijn voor schaamrood & mea culpa? Of zijn de borden voor de koppen toch nog iets groter dan ik inschat?

bezemkast 1919 | 11-07-13 | 15:16

In het tweede filmpje is geen bewijs te zien dat deze file veroorzaakt is door de flitsgestapo. Als je het KLPD aanpakt, doe het dan goed..

Handige Harrie | 11-07-13 | 15:16

Dat is voor de verkeersveiligheid, echt waar hoor...

ElMatadero | 11-07-13 | 15:16

@Bakito | 11-07-13 | 15:14
Als een automobilist een voetganger met 120 Km/h raakt, dan hoort die voetganger niet op de snelweg te zijn. #feit

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:15

Stond er gister ook in... Aan beide kanten flits file creeren op het drukste stuk snelweg van Nederland... Klasse!! Daar is de Nederlandse economie, het mileu en de veiligheid echt bij gebaat!

Loeft1 | 11-07-13 | 15:14

HSVOBW | 11-07-13 | 15:11 | + 0 -
Je hoort zelden dat fietsers of voetgangers elkaar doodrijden of -lopen. Dat zou anders zijn als zij snelheden boven de 50km/uur zouden bereiken.

Ergo, snelheid is de cruciale factor bij deze onnodige vorm van criminaliteit.

Bakito | 11-07-13 | 15:14

Niet zeuren, gewoon met 80 Km/h langsrijden en lachen naar het vogeltje.

Natuurlijk wel de RFID chips preventief saboteren

Ing. eslapen | 11-07-13 | 15:12

Hebben die mensen geen boete gekregen wegens filmen achter het stuur ??

Piet_Snot | 11-07-13 | 15:12

Bakito | 11-07-13 | 15:10 | + 0 -
Als je denkt dat hard rijden en verkeersongelukken met elkaar in verband staan dan moet het kwartje ook eens op jouw kokosnoot gaan vallen.

HSVOBW | 11-07-13 | 15:11

Is het een flitsfile of een file aan geflits?

Kaas de Vies | 11-07-13 | 15:11

Het aantal verkeersslachtoffers is de laatste jaren sterk afgenomen. Dit is vooral te danken aan deze hoognodige maatregelen. De asociale automobilist moet het kennelijk in zijn portemonnaie voelen.

Bakito | 11-07-13 | 15:10

Gelukkig is dat flitsen straks afgelopen als de VVD de RFID chips in onze kentekenplaten krijgt.

GodverdegodverDOMME

ZDEV | 11-07-13 | 15:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken