Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toedeledokie. Einde verhaal voor Ibn Ghaldoun

ibnghaldoun100.jpgEn dan houden we er mee op hier in Rotterdam. Gebeurd. Klaar. Over en sluiten voor het islamitisch onderwijs in de school met de burka-gordijnen. De beerput die al een beerput was blijkt een nog grotere beerput onder de beerput der beerputten. Hoe meer er geroerd wordt hoe harder het stinkt. Binnen een maand na het uitlekken van het eindexamen Frans kunnen we alleen nog maar met dichtgeknepen neuzen berichten over de gigantische stank die er vanuit 010 over Nederland waait. Maar nu is het klaar. Dag school. Dag reputatie. Dag nieuwe aanmeldingen. Dag meneer Tonca de mooi-weer oudehoer. Jullie zijn rotte appels. Allemaal. Leest & huivert: Leraren van het Ibn Ghaldoun hebben tijdens de examens gemerkt dat de pakketten met de eindtoetsen geopend waren geweest. De pakketten waren opvallend goed dichtgelijmd, waardoor ze soms nauwelijks open te krijgen waren. Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden. De school heeft dit niet aan de onderwijsinspectie gemeld. Hoogste tijd om nu ook de slopershamer naar Artikel 23 te zwaaien. Update: LOL @ spiekhoofddoekje.

Reaguursels

Inloggen

@NACademicus | 22-06-13 | 11:35
je bent niet goed.

miko | 23-06-13 | 23:42

Dat van die gesproken spiekbriefjes, gebruikt door hoofddoekers, wist ik allang en weten alle lichthetinte EN alle kaaskoppige VO-ers al jaten. Maar zoiets melden heeft geen zin, want niemand durft onder die hoofddoeken te kijken: voor je het weet zit je vast voor ontucht met minderjarigen, of nog erger.
Vanavond hoorde ik op BNR radio het hoofd van VO raad: nee die school moet niet dicht, ze doen zo goed hun best en ze HEBBEN NET HEEL VEEL GEINVESTEERD IN HET NIEUWE GEBOUW. Zo kun je het ook bekijken ja. Je schoolgebouw in de fik steken om een nieuw gebouw te krijgen is gewoon investeren in een nieuw gebouw joh!

huh, ian? | 23-06-13 | 02:50

Het sjoemelen, oplichten, frauderen en wat ze verder uitspoken dat het daglicht niet kan velen is al jaren bekend en bewezen, maar dankzij onze linkse GWS brigades in dat Haagse lieg, bedrieg en enkelpaspoort kaalplukkende zooitje krijgen die lichtgetinte haatzaaiende mafketels met gebrek aan respect en scheermes telkens meer subsidie en macht.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar waarschijnlijk wordt hun schuld kwijtgescholden en krijgen ze weer tig miljoen voor een nieuwe kluis die uiteraard in een nieuwe school geplaatst moet worden.

Ze moeten eens wakker worden en die tent dichttimmeren, het bestuur van die "school" aansprakelijk stellen voor de miljoenen die achterover zijn gedrukt en alle leerlingen naar een Nederlandse school hun opleiding laten vervolgen. Misschien leren ze dan onze normen en waarden en krijgen ze wat respect voor ons ipv de haat die daar opgedrongen wordt.

effe vissen | 22-06-13 | 23:57

@ljcoster | 22-06-13 | 19:38 | + 0 -
Waarom eeuwig en altijd alles blijven gedogen/doorgaan/van geld blijven voorzien? Van mij wordt toch ook niet gedoogd dat ik regelmatig te hard rij om te zorgen dat m'n tent goed draait en m'n personeel blij met me blijft?
Laat deze types maar lekker lijden onder hun wangedrag en druk ze maar met hun smoel in die kafir-drol die 'wet' heet.
Ze mogen blij zijn dat ze opnieuw examen mógen doen!
Ik had ze rustig laten doubleren, maar wel op een andere school. En daarna examen laten doen op een school in de Achterhoek ofzo. En, heel policor, niet alleen voor allahfans. Laffe luie lapswansen kom je overal tegen.
En lekker ouderwets, net als vroegah, vanuit 1 centraal punt per spoedkoerier examens laten bezorgen.
Zou een vlotte, goedkope en voorbeeldstellende oplossing zijn.

pennestront | 22-06-13 | 20:22

@WirMachenMusik | 22-06-13 | 19:46

Een soort Jansen Steur, zeg maar.

implosie | 22-06-13 | 20:19

@Ryan$8 | 22-06-13 | 13:57
Vlak vooral de domheid van grote aantallen pvda-adepten niet uit.

Cor Rupteling | 22-06-13 | 20:14

Wat een onkunde op die moslimschool zeg. Ze kunnen nog niet eens een beetje onopgemerkt een examen stelen van die kafirs.

Krak Eling | 22-06-13 | 20:04

Vanuit Westerse rationaliteit bekeken zou niemand de komende decennia nog heil moeten zien in het oprichten van islamitische scholen in Nederland (In landen als België en Duitsland wordt in de MSM angstvallig gezwegen over deze en hun eigen affaires)
Maar ja, islamieten hebben blijkbaar een andere (doel)rationaliteit dan wij. En eerlijk gezegd, met als doel de verspreiding van de islam, beschikken ze (voorlopig) eigenlijk best wel over effectieve middelen.

WirMachenMusik | 22-06-13 | 20:04

Sjeng de helle | 22-06-13 | 09:16 |
Vraag me af wanneer de "Cultuurverrijkers"eens positief in het nieuws komen?
------------
Het aantal VWO'ers en hoger opgeleiden onder NW-allochtonen neemt sterker toe dan onder autochtonen ;-)

WirMachenMusik | 22-06-13 | 19:52

En wat dan van het verhaal van (vertrekkend naar nieuwe baan) hoofdinspecteur Steur?
Normaal tekstbegrip volstaat niet; aanvullende vereisten: enkele decennia ervaring met decodering van gutmensmenschliche vergoelijking en multiculturele verheffingspolitiek; spreek: positieve discriminatie volstaat niet, materiële verheffing door criminaliteitsgedoging zal over enkele generaties effectiever blijken. Denken ze!
www.telegraaf.nl/binnenland/21672163/_...
En voor wie geen tijd/zin heeft om het hele artikel te lezen, hier een typerende passage:
'Over de Rotterdamse school waar de 27 werden gestolen wil Steur geen kwaad woord kwijt. „Die school heeft inderdaad een geschiedenis. Maar ik heb de overtuiging dat zij het afgelopen jaar hard hebben gewerkt om zaken te verbeteren”, zegt hij.'

WirMachenMusik | 22-06-13 | 19:46

Alle leerlingen zijn overigens voor het hoofdvak "liegen" zonder spieken geslaagd.

Mokum Kosher | 22-06-13 | 19:43

Twee opmerkingen dan maar:
1. Hoofddoekjes
Antwoorden ingefluisterd krijgen via je oortelefoon, die lekker verborgen zit onder een kuise hoofddoek? Briljant!
2. Diploma
Geen enkel probleem als die school wil doorgaan en als ouders hun kinderen tegen beter weten in toch naar die school sturen. Met de naam "Ibn Galdoun" op het diploma weet iedere potentiele werkgever intussen genoeg. En ook als de school zou doorstarten onder een nieuwe naam. Dus waar maken we ons druk over? Behalve dan dat het zielig is voor de goedwillende scholieren.

ljcoster | 22-06-13 | 19:38

Jaja, linx is stil.
Waarmee ze impliciet toegeven dat ze dit soort
zoogdieren
als bedreigde diersoort beschouwen en zichzelf
als bevlogen redders. Zelfverklaarde, rijkelijk
betaalde redders.
Terwijl de betreffende diersoort, althans een
fors deel daarvan, de sympathieke uitstraling
heeft van een kakkerlak.

pennestront | 22-06-13 | 18:39

@Baby Rasta | 22-06-13 | 10:55

John Wayne, Will.I.Am. en Tom Selleck in één?

Rare combinatie als je het mij vraagt...

Maar zonder dollen, die 80% hoeft van mij niet dood. Als ze morgen allemaal ineens gezond verstand kregen, zou ik het net zo mooi vinden. Helaas is een natuurramp aannemelijker, en dus een realistischer keuze.

ZKH EénOog | 22-06-13 | 18:23

Opflikkeren met die Tonca. Weg jorrissen, optiefen. Klaar met die lul.

bosmaloot | 22-06-13 | 17:58

Trotski2.0 | 22-06-13 | 16:39 | + 0 -
Wat fijn, ik kan niet wachten...

Rest In Privacy | 22-06-13 | 16:45

Ik heb een kennis die les gaf op Ibn Ghaldoun (geen moslim, andere buitenlander). Hij vertelde dat de schoolleiding en de Islamitische docenten (ook die opgepakte natuurkunde docent) jarenlang wilden dat men de leerlingen moest helpen en veel door de vingers moest zien, " want we zijn allemaal allochtonen op deze school".
Mijn kennis was het er niet mee eens en protesteerde, wat niet mocht baten. Integendeel, hij werd sindsdien overal buitengesloten. Ook maakten de docenten er een potje van qua verzuim en vereiste diploma's. Mijn kennis werkt er niet meer, waarschijnlijk weggewerkt, omdat hij niet in het complot zat.

jadajada | 22-06-13 | 16:41

De voorzitter is CDA, u weet wel, die normen en waardenpartij...

Moonwarrior | 22-06-13 | 16:40

@lingo
Nog even geduld Lingo. Dhr. Ayhan Tonca is nog druk bezig met zijn gezag op te bouwen om zo t.z.t zijn troepen aan te kunnen sturen die dan vast die positieve bijdrage gaan leveren..

www.nieuwemoskee.nl/2010/06/ayhan-tonc...

Trotski2.0 | 22-06-13 | 16:39

Ik word een beetje droevig van de heer Tonca. En maar carriere maken zonder ook maar positieve bijdragen te leveren.

Rest In Privacy | 22-06-13 | 16:09

Ik las ergens: "In een reactie zei directeur Bart Renders van Ibn Ghaldoun donderdag dat hij de hele klas heeft toegesproken toen hij hoorde dat alle vwo'ers wisten van de diefstal". Is dat voor de examens geweest? Voordat het uitlekte dat er gesjoemeld was?

th3freeze | 22-06-13 | 16:03

@azoturie | 22-06-13 | 09:08
Zo is dat.

Allemaal bang om van discriminatie beschuldigd te worden. De kaart die door de aanhangers van de profeet altijd wordt getrokken, zodra er kritiek komt.

En om Wilders niet in de kaart te spelen. Want dat moet te allen tijde worden vermeden.

Daar kwam Ayhan Tonca er bij Knabbel en Babbel ook mee weg in een discussie met Beertema. 'Wij weten wel dat u/dePVV tegen moslims bent en tegen Islamitische scholen.'

Jammer dat Beertema zich in deze vooropgezette val liet lokken en nauwelijks een weerwoord had, dankzij de gasten en gastheren.

La Vie En Rose | 22-06-13 | 16:01

@Jeroen Poen | 22-06-13 |11:40
Ze zijn niet met die gestolen sleutel in dat bezemhok - waar de examens lagen - gekomen, maar via een dakluik.

"Het lijkt mij dat er landelijk een hoop gedupeerden zijn die deze docent en zijn zoon wel kunnen lynchen omdat ze hun examen opnieuw moesten maken en hun vakantie door hun neus geboord zagen en hun geld ook."

Nope, alleen de examenkandidaten van Ibn Ghadoun moeten opnieuw examen doen. Is uitgebreid zowel hier als in de MSM (ook bij de NPO) aan de orde geweest. En daarvan vinden we het geen probleem dat ze wat later op vakantie zullen gaan.

Voor de rest kan ik me wel vinden in je plemp.

La Vie En Rose | 22-06-13 | 15:47

@gaffelbaard | 22-06-13 | 13:19
Zonder hoofddoekje mogen er geen mannelijke surveillanten in het lokaal zijn, en vrouwelijke surveillanten (al dan niet met hoofddoek) mogen niet als er jongens examen doen. Scholen zullen dus een extra bijdrage gaan vragen om gescheiden examens af te nemen. Eén voordeel hebben ze mee: de diskriminazi-burootjes zullen hen niet lastig vallen...

Guido | 22-06-13 | 15:29

gruzelement | 22-06-13 | 11:55

Helemaal mee eens. Hier een zelfde ervaring.

Op goede scholen komen de eindexamencijfers over het algemeen overeen - of vallen ze hoger uit, vergeleken bij de cijfers voor het schoolonderzoek.

Op zwakkere scholen zit er soms een groot verschil tussen eindexamens en de cijfers die de school uitdeelt voor het schoolonderzoek. In dat geval zijn de cijfers voor het schoolonderzoek hoger dan de cijfers die voor het centraal schriftelijk examen behaald worden.

BelleDameSansMerci | 22-06-13 | 15:26

"Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden. De school heeft dit niet aan de onderwijsinspectie gemeld."

De steeldieven zullen ook wel de namen van die docenten genoemd hebben. De vraag is of die docenten dat aan de rector hebben gemeld. Zo ja, dan hangt de rector, een Nederlander, ook.
Saillant detail: Die rector is afkomstig van de onderwijsinspectie en in dienst gekomen nadat de toenmalige directeur Hassan Bofarid, (vader van steeldief Anass Bofarid) wegens wanbeleid was ontslagen.
Diezelfde rector heeft de falende directeur Bofarid weer in dienst genomen als docent natuurkunde.

Reken maar dat er paniek is bij docenten, rector, bestuur en onderwijsinspectie, want de beerput gaat heus nog wel verder open. Het onderzoek loopt nog steeds.

Helaas is de wet nu niet toereikend genoeg voor minister Dekker om de school te kunnen sluiten. Daarvoor worden er volgens mij drie criteria gehanteerd: de financiële situatie van de school, te weinig leerlingen, en als de leerprestaties een aantal jaren als ZEER zwak worden gekwalificeerd.

Ibn Ghadoun heeft als score: zwak. Dat hebben wel meerdere scholen.
Ze hebben ruim 3 miljoen schuld, waarvan 1.3 miljoen aan
de gemeente Rotterdam, maar ze zijn niet failliet. Behalve als de andere schuldeisers hun geld direct opeisen. Maar ik vermoed dat die andere schuldeisers uit de moslimhoek komen. Die gaan dat niet doen.
Ze hebben voldoende leerlingen en tegen de ouders zal wel worden gezegd dat het allemaal een hetze tegen moslims en de islam is.

Wel ligt een nieuw wetsvoorstel waarmee de minister sneller kan ingrijpen, maar dat moet nog door de Kamer.

Dus ik vrees met grote vreze dat er onder druk en geschreeuw van de discriminatiekaarttrekkende islamitische organisaties een reddingsplan wordt opgezet om de enige islamitische school voor voortgezet onderwijs in Nederland open te houden.

Ayhan Tonca, die niet is geïnteresseerd in de kwaliteit van het onderwijs en de toekomst van moslimjongeren, maar bij wie slechts de religie/ideologie op de eerste plaats staat, zal wel aftreden als dikbetaalde bestuursvoorzitter. Met een leuke ontslagregeling natuurlijk, want dat is contractueel vastgelegd.
En de rector zal ook wel op moeten stappen, evenals docenten die hun kaken op elkaar hebben gehouden.

Enfin, waarmee ik wil zeggen: Niet te vroeg juichen.

La Vie En Rose | 22-06-13 | 15:24

@appeltjesgroeneweide | 22-06-13 | 12:14
Ik weet zeker dat U lid bent van Groenlinks.

copywriter | 22-06-13 | 15:09

@Koonkluk Huis
Waarom een paar docenten schandpalen als het het systeem is wat niet deugt. Bovendien laat mijn geheugen me in de steek.
Mijn schooltijd ligt gelukkig al weer een hele tijd achter mij. En daar wil ik het graag laten.

VanBukkem | 22-06-13 | 15:09

Gewoon tijdens de zomervakantie een dozijn of wat varkens in de school loslaten en elke dag water en voer brengen. Kijken of men over een maand of wat nog steeds zo graag verder wil met die faalschool.

Vuurwezel | 22-06-13 | 15:01

Er is maar één passende strafmaat voor wat er op het Ibn Ghaldoun is gebeurd.De school moet sluiten de leraren en studenten die nauw bij de examen diefstal (fraude)betrokken zijn geweest moeten het gevang in.

BlackCurry | 22-06-13 | 15:00

De W van Ibn Ghaldoun
De W van politiek correct, en er dus niets aan doen.
De W van aanpassen aan de cultuur van een bepaald geloof.
De W van de Nederlanse indentiteit die volgens maxima niet meer bestaat.
De W van de bestuurder van Ibn Ghaldoun die zegt ik versta alle kritische vragen niet, ik ben doof!
De W van ik ga verhuizen uit Nederland want als ik bovenstaande lees dan is het enige wat ontbreekt: het gebruik maken van artikel 3 voor het recht hebben in Nederland voor het stichten voor een islamitische staat.

Sieg_multi_culti | 22-06-13 | 14:43

die met het kopvod vind ik erg goed, maar al heel lang bekend, dat daar dingen onder zitten die niets met een hoofd te maken hebben wisten we al langer.
Dat zijn win win praktijken daarom ook is aangezien er winst word gemaakt kopvodbelasting geen slecht idee.

Benblij | 22-06-13 | 14:31

Tonka versus Beertema PVV, is voor Beertema een verloren zaak dus. Links zal echt alles doen om deze school open te houden!

lanexxx | 22-06-13 | 14:28

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 14:23

@Ryan$8
Stom is blijven betalen en alles blijven tolereren tot
ons land is leeg-geemigreerd.
Stom is ook datgene wat je induwt op je toetsenbord
niet fysiek waar te maken.
Nog stommer is angst voor revolutie.
Angst en eeuwig polderen zijn de klapperpistooltjes
van linxen.
Ze dragen bij aan de verrotting van een eens
moedige samenleving.

pennestront | 22-06-13 | 14:17

@Jeroen Poen | 22-06-13 | 14:06
B. Naas was de voorzitter van het schoolbestuur ten tijde van de schoolreizen naar mekka.
Fotootje: www.rijnmond.nl/nieuws/28-11-2007/erns...

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 14:13

lees@pennestront | 22-06-13 | 13:45
Comment van de draad. Hulde!

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 14:10

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 14:06

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 14:00

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 13:59

@Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:51
;)

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 13:57

Yep, georganiseerde religie (christendom, jodendom, islam) is allemaal bagger. Iedereen over 1 kam scheren - wat hier standaard met moslims gebeurd - is makkelijk en vraagt weinig hersencellen.

Oproepen tot verzet en geweld: pennestront | 22-06-13 | 13:36 "Misschien helpt het om met een volledig onbeheersbare, eensgezinde mensenmassa van minimaal 10.000 personen . . . enz." is gewoon stom.

Burgeroorlog en het 'recht' in eigen hand nemen . . . briljant idee. Zal ik er een Godwinnetje op loslaten?

Oh ja, het is allemaal de schuld van de PvdA!

Ryan$8 | 22-06-13 | 13:57

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 13:52

@Lewis Lewinsky

maar hoe weet je nou dat ik jurkjes draag?

Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:51

@Lewis

Nee, de oorspronkelijke credits inderdaad niet zo. Ben nu flink aan het googlen, dank voor de aansporing.

Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:49

@Zwart gat | 22-06-13 | 13:40 | + 0 -
Deze geytenschool zal nooit worden gesloten zonder zware druk vanuit de onderbuik van de samenleving. Dit fraudeursnest is namelijk een linxe hobby die voorbestemd is te overleven ondanx alle redelijke argumenten die daartegen pleiten.
Feitelijk is het een zwart geldverslindend gat wat wij niet mogen zien.

pennestront | 22-06-13 | 13:45

Je maakt mij niet wijs dat bij dit hele examengedoe geen docenten betrokken waren.
Maar ja, liegen tegen een ongelovige inspectie is toegestaan (in dit geval wellicht verplicht om je geloofsgenoten te beschermen tegen de kaffers) en die inspectie moet natuurlijk het nodige respect tonen.

Ik zeg maar zo: 'De islam de wereld uit, te beginnen bij Nederland'

Smeerwortel | 22-06-13 | 13:41

Wil je de integriteit van het Nederlandse onderwijs nog enigszins waarborgen, dan moet deze school gewoon worden gesloten, ook al omdat het hoogstwaarschijnlijk niet de eerste keer is dat er hier met de examens is geknoeid.

Zwart gat | 22-06-13 | 13:40

Stemmen, eens in de 4 jaar, helpt niet
Reaguren, evt. dagelijx, helpt enigszins
Misschien helpt het om met een volledig onbeheersbare, eensgezinde mensenmassa van minimaal 10.000 personen (de weinige reaguurders ZONDER straatvrees) bijv. eens een dagje te gaan BBQ-en op het BinLadenhof te 070?
Want anders slaagt volgend jaar gewoon weer 95% op ibn faaldoen. (zie cijfers 2010 e.v.)
Ik offer graag een werkdag hieraan op!

pennestront | 22-06-13 | 13:36

Voor de rotterdamse imams zit er niets anders op; binnenkort op het Ibn Galdoun-schoolplein;
Sharia rechtspraak met het afhakken van de rechterhand van elke steelleerling en 40 zweepslagen voor elke leraar en leerling, die op fraude en/of heling betrapt is.
Ben benieuwd hoe consequent ze in de leer zijn.

louis6227 | 22-06-13 | 13:35

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 13:35

Zou graag willen weten of de betrokken docenten naar het bestuur zijn gestapt. Zo ja dan stapt Tonca op neem ik aan want hij heeft op TV aangegeven dat bij verwijtbaar gedrag dat het directe gevolg zou zijn.

Simon_GS | 22-06-13 | 13:25

@Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:18
Dat waren dus geen arabieren, die wetenschappers, maar babyloniërs, meden en perzen. Wist je dat niet, dudette?

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 13:23

Criminele organisatie dus. Iedereen wist er van af, maar iedereen hield z'n bek. Waarom hield iedereen z'n bek, omdat anders hun schooltje de deuren kon sluiten. Corruptie -> Eigenbelang -> Strafbaar.

Old_Spice | 22-06-13 | 13:22

Eerst die school sluiten. Vandaag nog! Kettingen erom, verzegelen, op slot doen.

Dan het hele corrupte zootje in de gevangenis zetten. Morgen mee beginnen. Al die leraren, ambtenaren, onderwijsinspecteurs die het wel wisten maar zwegen vastzetten.

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 13:21

Spiekhoofddoekjes.
Wat doe je ermee?
Simpel.

Tassen moesten tijdens examens al dicht en aan de kant van de examenruimte. Mobiele telefoons moet je ook al inleveren.

Nou voortaan dan ook geen hoofddoek meer op tijdens examens. Toch hoofddoek op willen? Jammer dan voor je. Dan ook geen examen.

Eerste stap lijkt mij dat Ibn Ghaldoun geen examens meer op de school af mag laten nemen. Daar moeten ze dan maar samenwerking in zoeken met een andere school Eentje die niet zo'n bedrieger en leugenaar is als de islanietjes van IG.

gaffelbaard | 22-06-13 | 13:19

@Lewis Lewinsky
ja, ik zei ook in mijn stukje dat de wetenschap zijn oorsprong vond in de arabische cultuur (niet in de islam dus) en uit het filmpje blijkt dat er weer een kutgodsdienst de wetenschap naait.

Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:18

@azoturie | 22-06-13 | 09:08
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 13:18

wanneer zijn de examenuitslagen ? wordt vast een feest.

louis6227 | 22-06-13 | 13:15

Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:09 "Ooit liep men daar ver voor...".
En inmiddels een paar honderd jaar achter...

Ornoisliefde | 22-06-13 | 13:14

@Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:09
Hou toch op, idioot. Er waren in die streken inderdaad ooit volkeren die wetenschap bedreven, maar dat was allemaal lang voor de komst van de kudtgodtstdienst die islam heet.

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 13:13

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 13:12

vele moderne wetenschappen vinden hun bron in de arabische cultuur, denk aan algebra, de medische wetenschap, astrologie etc. Ooit liep men daar ver voor en ik had met deze achtergrond op zo'n school toch wel op een culminatie van eeuwen doorontwikkelde wijsheid gehoopt.

lesje aardrijkskunde, evolutie;

www.youtube.com/watch?v=ubxk_GC_Lb0


Trotski2.0 | 22-06-13 | 13:09

Goed zo, GS! Blijven hameren op het sluiten van deze mohammedaanse steelschool.

Lewis Lewinsky | 22-06-13 | 12:57

Op de voorschoolse opvang vechten en stelen
Op school vechten, stelen, spijbelen
Op school 3 weken extra vakantie naar vaderland.
Op voortgezet onderwijs blowen, dealen, spijbelen, loverboyen, spijbelen, dealen, blowen, beroven
Op voortgezet onderwijs vooral ook frauderen op examen
In de maatschappij lekker uitkering trekken, inbreken, crimineeltje worden.
Weer geen stageplek? Gewoon de schuld geven aan de NL maatschappij die geen restepc toont.
Carrière: jarenlang het hierbovenstaande en vooral veel uitkering en toeslagen pakken, blowen, roven, mishandelen, frauderen.
Zwakkeren in de samenleving - kinderen en ouderen - ontdekken als gemakkelijke bron van inkomsten.
Van paps leren hoe vrouw te slaan/mishandelen en overgaan van anale sex (ontvangstkant) naar zwangermaaksex. Liefst blanke vrouwen, die hebben geld.

Positief zijn die mohammedommen die besluiten te jihadiseren. Dat mag wel eens gezegd worden: neem daar een voorbeeld aan!

De allerdomsten in dit verhaaltje: de policor overheid, die alles toestaat en ons zo dwingt tot rascisme.

pennestront | 22-06-13 | 12:55

Dit is onderdeel van de cultuurverrijking die de Islam ons brengt.
Fraude en afzwakking van het onderwijs.
Maar Pechthold zegt het zelf, het begint bij onderwijs.

Rest In Privacy | 22-06-13 | 12:51

facebook.com/pages/Isg-Ibn-Ghaldoun-M...

Steun IBN Ghaldoun!
28 juni om 13:00 in UTC+02
ISG Ibn Ghaldoun in Rotterdam

Misschien wel prettig om te weten voor alle gedupeerde examen kandidaten. Misschien even verhaal gaan halen?

KidSar | 22-06-13 | 12:49

@Sieg_multi_culti | 22-06-13 | 11:47
Haha, schitterend voorbeeld over hoe naief Nederlanders zijn.

La Bailaora | 22-06-13 | 12:43

(..)Leraren van het Ibn Ghaldoun hebben tijdens de examens gemerkt dat de pakketten met de eindtoetsen geopend waren geweest. De pakketten waren opvallend goed dichtgelijmd, waardoor ze soms nauwelijks open te krijgen waren. Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden.(..)
.
Welnu, dan hebben ze de voorgaande jaren ook geopende examens gehad. Ik denk dat de 'docenten' er uit moeten vliegen. Wat een k*rzooi zeg.

Thoth | 22-06-13 | 12:43

Aaa... dat is de reden dat er hoofddoeken gedragen worden op school, het ultieme spiek verberg de kop telefoon hoofddoek. Of zouden er ook ook doeken zijn met ingebouwde headsets?

LostSandWich | 22-06-13 | 12:42

@necrosis, ja ik ben een bofkont want in de Ardennen was geen hoofdoekje of ghaldoun school te zien. Miss besneden bomen in het bos maar die hadden geen kwaad in de zin.

Sieg_multi_culti | 22-06-13 | 12:39

@swift1.6 | 22-06-13 | 12:21
*moehahahaha*

necrosis | 22-06-13 | 12:33

Al pist de voltallige Raad van Bestuur op het hoofd van Dekker, dan nog wordt die 'school' niet gesloten. Want islamitisch.

Ornoisliefde | 22-06-13 | 12:33

"Over de Rotterdamse school waar de 27 werden gestolen wil Steur geen kwaad woord kwijt. „Die school heeft inderdaad een geschiedenis. Maar ik heb de overtuiging dat zij het afgelopen jaar hard hebben gewerkt om zaken te verbeteren”, zegt hij." www.telegraaf.nl/binnenland/21672163/_...

Ah gut, ze hebben er zo hard voor gewerkt. Die school gaat dus niet sluiten. De politiek en onderwijscommissie leven te veel mee.

blinde kip | 22-06-13 | 12:33

@ swift1.6

Het is uiteraard gekscherend bedoeld.
Ik zou sowieso niet snel Maro**anen in dienst nemen en al helemaal niet van de Ibn Ghaldoun scholengemeenschap.

Claire | 22-06-13 | 12:28

alles waar islamitisch voor of tussen staat, gaat naar de kloten.. van poltieke partij tot omroep, van sportclub tot school.
je weet tog ..

(c)ZWITSUL | 22-06-13 | 12:23

nou ja misschien het schoonmaken van wc's of het lappen van dakramen.

Claire | 22-06-13 | 11:58 | + 3 -
.
zou jij iemand inhuren om dakramen te lappen als je weet dat ze van een schoolkomen waar dakramen vooral gebruikt worden om stiekem naar binnen te gaan?

swift1.6 | 22-06-13 | 12:21

Einde ? Het goedpraten is al begonnen op hoog niveau:

"Over de Rotterdamse school waar de 27 werden gestolen wil Steur geen kwaad woord kwijt. „Die school heeft inderdaad een geschiedenis. Maar ik heb de overtuiging dat zij het afgelopen jaar hard hebben gewerkt om zaken te verbeteren”, zegt hij."

Der Schnitzeljäger | 22-06-13 | 12:20

Mensen mensen mensen, zeur eens niet zo veel. Maak jullie niet druk en laat die school gewoon open. Denk na voordat je dingen roept over sluiten. We hebben het hier over een islamitische school waar leerlingen (proest) naar toe gaan omdat ze islamitisch zijn. Dat moeten we niet afwijzen, dat moeten we toejuichen.
Stel nou dat die school sluit, wat dan? dan gaan al die leerplichte leerlingen naar ANDERE scholen. En is dat wat wij voor onze jeugd willen? Dat ze samen in een school zitten met een groep leerlingen die hun schoolkeuze van te voren al bepalen puur op de religie van de school? Ik zeg NEE. De meeste van de leerlingen die naar een school als het Ibn gaan, zullen nooit wat bereiken en de kans is groot dat ze op een andere school alleen maar de goedwillende leerlingen gaan liggen zieken.
Islamitische leerlingen die WEL wat van hun leven willen maken, kiezen toch voor een andere school. Dat hebben we ook al gezien na de toestanden op IN HOLLAND. Andere vervolgopleidingen en werkgevers weten ook wel wat een Ibn papiertje nog waard is.
Dus laat die school open, dump alle niet-willende leerlingen daar en laat de wel willende leerlingen rustig hun opleiding volgen op een school waar de sfeer niet al te zeer vergald wordt door de niet willende wolla roepende bontkraagjes.

swift1.6 | 22-06-13 | 12:17

Ok, dus we weten nu hoe er aan toegaat op een islamitische school (waar trouwens nog wat autochtonen in het bestuur zaten). Mogen we nu ook weten hoe er aan toegaat op madrassa's en moskeeën in het algemeen?

Jopie2009 | 22-06-13 | 12:17

Oh en c. onderzoek naar de financiële stromen van Ibn Kalkoen (hoe werd de school gefinancierd?).

Jopie2009 | 22-06-13 | 12:15

nog even voor de liefhebber die iets meer dan gemiddeld wil weten (bron wikipedia)
Sociologie

Ibn Khaldun wordt door mensen die bekend zijn met de Arabische of islamitische wereld ook grondlegger van de sociologie genoemd. Zijn werken worden als baanbrekend beschouwd. Hij zocht naar verbanden van oorzaak en gevolg, naar analogie tussen heden en verleden en hij nam de invloed van de omgeving en van de economische omstandigheden in aanmerking. Daarom wordt hij beschouwd als een pionier in de sociologie.

Hij legde uit dat solidariteit, gemeenschapszin door hem `asabiyah genoemd, het sterkst is in tribale maatschappijen omdat deze gebaseerd zijn op bloed- en stamverwantschap en omdat, zonder solidariteit, overleving in een moeilijke omgeving onmogelijk is. Als deze solidariteit samen gaat met de andere sterkste gemeenschapsband, religie, dan tendeert de combinatie van beide, tot onoverwinnelijkheid.

Ook wordt hij door die bekend zijn met de Arabische of islamitische wereld de grondlegger van de moderne geschiedschrijving gezien, omdat hij niet alleen geschiedenis schreef zoals Herodotus, maar regels en een basis formuleerde voor geschiedschrijving. Met Ibn Khaldun werd de geschiedenis een methodisch te bestuderen en te beschrijven onderwerp, waarmee hij de weg opende om geschiedschrijving tot wetenschap te doen uitgroeien.
Politieke visie

Ibn Khaldun hoopte en verwachtte dat de Turks-Mongoolse veroveraar Timur, die hij bij vredesonderhandelingen te Damascus in 1400 ontmoet had als afgevaardigde van Sultan al-Nasir (Caïro), en van wie hij zeer onder de indruk was, in staat zou zijn de moslims te verenigen (`asabiyah, sociale eenheid) en zodoende een renaissance van de Islam zou bewerkstelligen. Deze hoop moest hij uiteindelijk laten varen.
Vernoemd

De in 2000 opgerichte islamitische scholengemeenschap voor vmbo, havo en vwo, de Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun te Rotterdam is vernoemd naar deze islamitische geschiedfilosoof, islamtheoreticus, econoom, sociaal wetenschapper en historicus.

appeltjesgroeneweide | 22-06-13 | 12:14

Dit schreef ik dus al een dag na het uitkomen van de fraude (dat de docenten in het complot betrokken waren). Ik schreef ook dat de volgende stappen zullen moeten zijn a. het opnieuw controleren van de vorige jaargangen b. intensief onderzoek naar de gang van zaken ten aanzien van de schoolonderzoeken voorafgaand aan het centraal schriftelijk. Laat de beerput nu maar helemaal open gaan.

Jopie2009 | 22-06-13 | 12:13

die sgooltje gaat niet dicht !

(c)ZWITSUL | 22-06-13 | 12:11

En de PVDA En Theo Maassen -naief als zij waren- keken weer weg en zagen dat het goed was.

Rest In Privacy | 22-06-13 | 12:11

En toch is het jammer dat deze school gesloten word. Nu moeten de kinderen naar een andere school en daar hebben welwillende leerlingen last van. Ze hebben extra aandacht nodig wat het gemiddelde van de scholen nog verder omlaag trekt.

Smalhout | 22-06-13 | 12:09

grootse faal is toch wel de AIVD.. die volgen dit soort onderwijs maar legden geen verband tussen de bulk aanschaf van secondenlijm en behangplaksel ter voorbereiding op deze anti-integratieve daad.

www.aivd.nl/actueel/@2234/democratisc...

Trotski2.0 | 22-06-13 | 12:09

@Parel

Denk je dat India/China nog een appeltje wil schillen tav Tamerlan/Timoer Lenk en de andere Jihadi kruistochten tegen het polytheisme?

Miljoenenfraude om een steen in Mekka te zien, animisme? Lekker Montesqueiesque weer.

Na desillusie met het eigen geloof door lezen van Rene Descartes.
Militaire steun en beveiliging voor ex moslims/liberalen/cartoonisten is het enige antwoord in een seculiere samenleving bedreigd door Ozturk en massahysterie.

Achterbak | 22-06-13 | 12:07

Ibn Ghaldoun is een nep school met nep diploma's.

Wat ik erg vind is dat er waarschijnlijk veel meer leerlingen ook van andere scholen nu met een 'gejat' diploma rondlopen.

Ik vind dus echt dat al deze leerlingen hun diploma moeten inleveren.

Ibn Ghaldoun scholengemeenschap moet natuurlijk per acuut gesloten worden. Fraude, onbetaalde rekeningen, incompetnete betsuurders en docenten, criminele leerlingen en leerlingen die geen enkele moeiet hebbem met fraude.

Een troost het diploma van Ibn Ghaldoun scholengemeenschap is niks waard en een baan zal je er niet mee krijgen.. nou ja misschien het schoonmaken van wc's of het lappen van dakramen.

Claire | 22-06-13 | 11:58

Eerst zien en dan geloven.
naaktopdefiets | 22-06-13 | 09:03 | + 7 -

Eerst zien en dan verkopen.

Anijsblokje | 22-06-13 | 11:57

@Sieg_multi_culti | 22-06-13 | 11:47
Bofkont!
Ik kwam nooit verder dan Reek, een van de mieren en lege hagelhulzen vergeven kutgehucht in Noord-Brabant.

necrosis | 22-06-13 | 11:56

Desondanks houdt hoofdinspecteur Rick Steur van de Onderwijsinspectie de islamitische freubelschool nog steeds de hand boven het hoofd, valt in het Parool te lezen:

"Over de Rotterdamse school waar de 27 werden gestolen wil Steur geen kwaad woord kwijt. 'Die school heeft inderdaad een geschiedenis. Maar ik heb de overtuiging dat zij het afgelopen jaar hard hebben gewerkt om zaken te verbeteren', zegt hij."

Steur heeft dus een overtuiging. Tja. Waar die op gebaseerd is?

www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND...

Peyronie | 22-06-13 | 11:56

De gierende grap van deze hele farce is dat bij mijn weten die eindexamens helemaal niet zo heel moeilijk zijn. Ik herinner me tenminste dat de schoolexamens bij onze school moeilijker waren, en dat ik voor de eindexamens allemaal gemiddeld een punt hoger uitkwam dan voor de schoolexamens.

*En dat terwijl ik de eindexamens niet van te voren ingezien had* (Fuck you mensen die ervoor gezorgd hebben dat ik dit erbij moet zeggen!)

gruzelement | 22-06-13 | 11:55

Dit zei ik direct al. Natuurlijk hebben die leraren gezien dat die enveloppen niet meer verzegeld waren. En niet één of twee leraren maar van alle vakken waarvoor het examen gejat was. Die hele school is gewoon door en door corrupt. Leerlingen, leraren en directie hebben dit allemaal geweten en zijn dus allemaal schuldig aan fraude. Opdoeken dus die handel.

panadol | 22-06-13 | 11:54

moraal en ethiek zijn onbekende begrippen in de wereld der mohammedommen. Je neemt het een aap toch ook niet kwalijk, dat ie een banaan jat?

Pierre Lebon | 22-06-13 | 11:50

@Jeroen Poen | 22-06-13 | 11:40
Er was geen kluis, het betrof een afgesloten kamer.
Doet trouwens niets af aan het feit dat veel P&O managers geen mensen zullen aannemen met een diploma van Ibn Ghaldoun.....

necrosis | 22-06-13 | 11:49

Hoeveel moslims in top posities hebben wel een echte diploma begin ik me af te vragen.

poli | 22-06-13 | 11:48

Ik ging met school op reis naar de Ardennen. De ghaldoun school naar Mekka.. Ons word geleerd geen schulden te maken, de ghaldoun school heeft een afbetalingsregeling voor een schuld van een miljoen?!
Toen ik mijn rector vroeg waarom wij niet naar las vegas konden met school, werd ik afgeblaft we zijn malle pietje niet. Daar hebben we geen geld voor! Ik zei als u malle Ali was dat we dan wel naar mekka konden.. He was not amused..

Sieg_multi_culti | 22-06-13 | 11:47

Praatjes vullen geen gaatjes - stem PVV!

funkyd | 22-06-13 | 11:46

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 11:46

@jeroen
Gewoon met je eens. School moet dicht, bestuur moet er uit gegooid worden en eigenlijk... zouden alle examens in Nederland ongeldig verklaar moeten worden waarbij verdrietig genoeg de goeden komen te lijden onder de kwaden. Waarom hebben we dat niet gedaan? Wat niemand gaat me vertellen dat de examens niet door de gehele moslimgemeenschap van Groningen tot Limburg zijn gegaan. En dan zal iedereen ook gelijk weten waar het kwaad genesteld zit: in moslimschool Ibn Ghaldoul. Overigens zou Ibn zich in zijn graf omdraaien als hij zou horen dat deze moslims zijn naam zo dusdanig hebben bezoedeld.

appeltjesgroeneweide | 22-06-13 | 11:46

@ che_cuevara 10:20

God beware dat! The horror...

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 11:46

@witchmaster | 22-06-13 | 10:41
Niks terug in de pot voor Grieken /porto's /Spanjaarden
Gewoon in de pot voor gebroken heupen van lieve oude vrouwtjes die dit soort lieden veroorzaken bij berovingen!

Flightless bird | 22-06-13 | 11:45

Ondermijnen. Eigenlijk best een treffend woord.

Jos Tiebent | 22-06-13 | 11:44

Hoofddoeken worden dus actief gebruikt voor fraude. PVV kom er maar weer in..

Knoopsgat | 22-06-13 | 11:41

Jeroen Poen | 22-06-13 | 11:32

Als jij een objectieve en doortastende doorpakker zou zijn, zou jij dan bij de onderwijsinspectie gaan werken, of toch liever bij McKinsey?

Zoltar | 22-06-13 | 11:40

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 11:40

Altijd handig, die dode bomen. Je moet er toch niet aan denken om in het weekend zelf aan nieuwsgaring te doen.

De Geus | 22-06-13 | 11:38

Waarom een "spiekhoofddoekje" en geen spiekboerka? Kan je leuk alles van je ipad aflezen.

bruine kikker | 22-06-13 | 11:37

-weggejorist en opgerot-

NACademicus | 22-06-13 | 11:35

wat zou de Sharia straf voor fraude zijn ?

zweepslagen, steniging, onthoofding of misschien zelfs op de brandstapel..

Is het een idee om ze het zelf op te laten zoeken in hun sprookjesboek en het dan voor 1 keertje uit te voeren op hun eigen schoolplein ?

implosie | 22-06-13 | 11:35

Deze school sluiten, alle andere Islamitsche haatkwekende instellingen (woorden Beertema) zoals lagere scholen en internaten ook sluiten.
Er wordt niks geleerd anders dan haat tegen het westen.

Zwizalletju | 22-06-13 | 11:33

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 11:32

1 ding is nu wel duidelijk: alle volgende tentamens en examens in het vervolg hoofddoekvrij. Idem telefoons. Zonder "respect" voor religie of cultuur. Het moet blijkbaar.

ad melkert | 22-06-13 | 11:29

Stel je voor dat deze school dicht gaat en verspreid wordt over de reguliere scholen. Deze leerlingen zijn jaren geïndoctrineerd. Daar zijn anderen weer de dupe van.

Suz | 22-06-13 | 11:28

Misschien moet professor Stapel de stapel uitslagen nog eens goed vergelijken. Interassente analyse: hoe groot is het verschil tussen de reguliere schoolresultaten en de eindexamens (en doe dit ook maar even voor de voorgaande 4 jaren); en is er een groot verschil in de examenuitslagen tussen deze school en de overige scholen (alles gelijk houden) in Rotterdam. Idem een dergelijke analyse bij de counterparts van Ibn G. in de grotere steden. Real Fun. Ik denk dat Hans Spekman staat te dansen op de tafel van plezier.

ad melkert | 22-06-13 | 11:27

Laat school open aub! Eigen scholen, wijken , ziekenhuizen , verpleeghuizen prima. Hebben wij er geen last van. Uiteraard zonder subsidie...

Suz | 22-06-13 | 11:22

Ayhan Tonca beweerde op tv tijdens een intervieuw dat hij alle leraren nog specifiek had gevraagd naar onregelmatigheden bij het uitdelen van de examens , en dat die dus echt niets helemaal niets gemerkt hadden..hetgeen dus ook weer niet waar blijkt te zijn kunnen we boos zijn op de leerlingen maar als je zo'n voorbeeld hebt tja..

j.cohen | 22-06-13 | 11:21

@Achterbak | 22-06-13 | 11:06 |

Het eindspel omvat niet alleen het Westen en de Islam, maar ook de verschillende Aziatische machten. India en China zullen zeker partij zijn.

Parel van het Zuiden | 22-06-13 | 11:20

daytripper | 22-06-13 | 11:13 | + 1 -

Wat voor garen zou de PvdA hierbij spinnen?

Baby Rasta | 22-06-13 | 11:19

@Bataaf | 22-06-13 | 11:17
Vergeet het vak vestdragen niet...

Ing. eslapen | 22-06-13 | 11:18

Alle vakken op deze school schrappen,behalve de les hoofddoekjes vouwen.

Bataaf | 22-06-13 | 11:17

Hoe dom moet je trouwens zijn (of hoe slecht moet het onderwijs geweest zijn) om als je de examens en de antwoorden van te voren gezien hebt je het nog steeds nodig vindt om het risico te nemen de antwoorden onder je hoofddoekje af te spelen?

Of zou dat iets te maken met hersenverweking door jarenlang koranverzen opdreunen?

Zoltar | 22-06-13 | 11:16

Ik ken een politieke partij die hier garen bij spint. En terecht. U ook?

daytripper | 22-06-13 | 11:13

Wordt i.i.g. de school met het hoogste percentage strafblad-leerlingen.

louis6227 | 22-06-13 | 11:10

Staring into the Abyss, en dan die beelden van ingegraven vrouwen, onthoofde kinderen, een soldaat op straat in London, mensen kennen het al uit hun thuisland en lopen gewoon door met boodschappen, totaal ingepakt in zand of in lagen kleding. 50% van de stemmen, jaja deel dat maar door 2, 25% dus...

En de hobbitmensjes kijken om zich heen om te vragen naar wie ze moeten luisteren om zelf geen slachtoffer te worden... Meestal iemand die ze kennen uit de achterban en die zegt 'het valt wel mee als je aardig tegen ze bent hoor'

Achterbak | 22-06-13 | 11:10

Wordt i.i.g. de school met het hoogste percentage strafblad-leerlingen.

louis6227 | 22-06-13 | 11:10

@Parel

Ik ben altijd een USA aanhanger geweest maar het spelletje wat nu gespeeld wordt in samenspel met SA, Qutar en Turkije lijkt op een georchestreerde aanval by proxy. In Egypte is de bevolking alleen nog maar bezig zich te bewapenen tegen elkaar, vormt het dan geen monoblok meer? Geen bedreiging?

Putin is een autocraat en geen mensenrechtenvriend maar wel helder in zijn bedoelingen, wat de EU en USA van plan zijn in het MO is een kompleet raadsel maar het gaat veel levens kosten.

En de Zwarte Steen van Mordor gloeit en broeit, geweld en meer inktzwart, ja het bodemloze gevoel van een doodscultus, de ontzag en onderwerping kan een gevoel van extase brengen. Wegkijken is niet eens zo n slecht idee..

Achterbak | 22-06-13 | 11:06

Het schijnt dat juridisch die school niet gesloten kan worden. Als ik bestuurder was ( ben helaas stomme belastingbetaler ) zou ik die boete die ze nog moeten betalen zo snel mogelijk opeisen, en beslag leggen op alles dat los en vast zit.
Geld van die boete is dan wel weg, maar dat komt toch nooit meer terug. Ook als die school open blijft betalen ze dat niet terug.
En met enig geluk gaat die school ten onder.
Overigens zal ik nooit en te nimmer iemand aannemen van die school. Maar dat breng ik dan natuurlijk op een andere manier, anders ben ik aan het discrimineren he.
Dus, helaas is de positie al vergeven aan een ander.

helaas nederlander | 22-06-13 | 11:06

En wanneer komen we erachter dat via onze islamitische broeders en zusters honderden leerlingen elders in den lande hun examen hebben gekocht?
Of zal dat vanwege de chaos en misschien zelfs verdere konsekwenties met de mantel der liefde worden bedekt?

daytripper | 22-06-13 | 11:06

@MK VII | 22-06-13 | 10:52 |

Staat linkse politiek (and that includes VVD) niet gewoon synoniem voor wegkijken en ligt het niet ten grondslag aan de meeste van de Nederlandse problemen?
.
Het zieligheidsmantra, gratis geld zonder controles voor den zieligen via ontwikkelingshulp, uitkeringen, toeslagen. De stelselmatige fraudes, misbruik, en perverse prikkels passen niet in het plaatje dus negeren we maar even.
.
Het "my little pony" -wereldbeeld, rechtsorde hoeft niet worden gehandhaafd, wereldvrede bestaat uit zichzelf dus defensie kan wel weg, en alle partijen aan een internationale onderhandelingstafel zijn te goeder trouw en kun je eindeloos mee polderen. De schade aan de belangen van Nederland en haar burgers negeren we maar even.
.
Het "weg met ons" oftewel het "andere volken eerst" -principe, Nederlandse cultuur en historie verdraaien of vergeten, grondwaarden en grondwet met voeten treden, en het behandelen van de eigen bevolking als melaatsen. De teloorgang van de eens vredige samenleving negeren we maar even.
.
Maarre
.
" Dit stopt pas, als u het stopt. "

Parel van het Zuiden | 22-06-13 | 11:05

Moi heeft op school geleerd dat je er eigenlijk niks leert.

sTiRf | 22-06-13 | 11:05

Wederom bewijs dat onze fijne medelanders niet met hun afgedwongen vrijheden om kunnen gaan

Diepe Vuist | 22-06-13 | 11:03

"Ibn Galdoun" oftewel het failliet van 't onderwijs hier in 0031 . Wat 'n faalhazen btw daar allemaal op die school, echt iets voor islamieten, 't zijn losers en 't blijven losers, hebben geen school nodig (en al helemaal geen islamitische) onderwijs is in zulke gevallen toch doelloos.

EA 827 | 22-06-13 | 11:02

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 11:01

@jeroen,
Ik denk dat niet iedere docent of medewerker er vanaf wist. Zo verrot zijn moslimmensen nou ook weer niet.
Maar ik denk voor hetzelfde geld ook dat een relatief grote groep vanuit afkeer van het Westen zichzelf zagen als een soort ondergrondse tegen de grote boze witman van het Westen.
Maar iemand moet hangen en zo simpel is het. En wie moet er dan hangen: geheel terecht de directeur.

appeltjesgroeneweide | 22-06-13 | 11:01

@Aardappeleter | 22-06-13 | 10:54
Daar kun je dus nu Utrecht, Den Haag en Amsterdam aan toevoegen.

Che_cuevara | 22-06-13 | 11:00

@ Skunk57 | 22-06-13 | 10:50

Precies, het is niet alsof dit uit naam van Allah is gedaan itt bommetje hier, bommetje daar.

__dictatuur | 22-06-13 | 11:00

Eindelijk is het terroristen kamp dicht ! Op de vraag wat te doen met de zittende 600 tuig-in-opleiding scholiertjes : als ze islamitisch onderwijs willen, doen ze dat maar lekker in de woestijn !

Gary Gunstone | 22-06-13 | 10:59

@Parel van het Zuiden | 22-06-13 | 10:52
Zitten we dus weer op de reservebank.
Tijd voor een transfer.

Che_cuevara | 22-06-13 | 10:58

Europese blanke muslim converts die van oorsprong Syrische kinderen vernederen, boeien en onthoofden.

Dan zit er echt al iets mis hoor... Dutroux moslims.

#Syria

Achterbak | 22-06-13 | 10:58

Oerkoendoe | 22-06-13 | 10:19 | + -13 -

Uw reaguursel geeft precies aan wat er mis is met u en de meeste van uw geloofsgenoten.

Randall3.0 | 22-06-13 | 10:58

@ZKH EénOog | 22-06-13 | 10:44
"Oordopjes onder je hoofddoekje"

Weten we gelijk waar die hoofddoekjes echt voor dienen, heeft dus niks met religie te maken.

Che_cuevara | 22-06-13 | 10:56

ZKH EénOog | 22-06-13 | 10:50 | + 0 -

*kuch*
U doet mij denken aan een kekke meneer met laarsjes, gek haar en een snorretje.

Baby Rasta | 22-06-13 | 10:55

Geldt ook voor Frankrijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-06-13 | 10:54

Het vooral lullig voor diegenen die wel eerlijk hun examens hebben afgerond. Dat zullen er overigens niet zo veel zijn. Maar het gaat verder dan die ene school. Als werkgever zou ik me vraagtekens zetten bij iedere sollicitant met Noordafrikaanse naam die zegt in Rotterdam de middelbare school te hebben doorlopen.

Aardappeleter | 22-06-13 | 10:54

@witchmaster | 22-06-13 | 10:41
Opkrikken van het niveau van het onderwijs heeft een hogere prioriteit. De spelling is tegenwoordig om te huilen.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-06-13 | 10:54

Is het probleem gewoon niet dat leraren links georiënteerd zijn en daarom wegkijken in het geval van misstanden met allochtone leerlingen? Ze krijgen het in de samenleving met al die slechte rechtse werkgevers al moeilijk genoeg dus waarom ze op school niet een beetje helpen? Ben dus bang dat Ibn Ghaldoun maar een topje van de ijsberg is.

MK VII | 22-06-13 | 10:52

De Naïviteit heeft weer hoog tij gevierd in ons mooie landje. Het begon al met de resultaten, voor 2010=bagger, 2010,2011=Zeer goed, 2012=bagger, 2013= examens gejat. Natuurlijk zag onze 'gedegen' overheid, vol pvda-ambtenaren, geen enkele aanleiding om überhaupt maar vraagtekens te stellen bij deze resultaten. Het was gewoon het fenomeen cultuurverrijking wat nu echt zijn vruchten begon af te werpen... Vervolgens lekt een examen Frans uit en durfden diverse figuren nog te geloven dat het daarbij zou blijven. Niet dus. Inmiddels staat de teller op 27 gejatte examens, 7 arrestaties en ook zoals nu bekend dat de docenten medeplichtig(=strafbaar??) waren. Oftewel geenstijl heeft het goed verwoord. Er komen beerputten uit de beerput en zelfs uit de nieuwe beerputten komen nog meer beerputten. Oprotstralen met die school, en wel nu!

Dewijsheidinpacht | 22-06-13 | 10:52

@Achterbak | 22-06-13 | 10:46 |

Budhisme is niet hetzelfde als Bushido, de Islam is simpelweg al een oorlogsdoctrine, niet een mogelijke basis, en die blanke boze man moet je altijd voor uit blijven kijken. Wereldoorlog drie ligt al op ons pad, er moet alleen nog even gepoot worden om de teams te bepalen. Gezien het Nederlandse defensiebeleid zal Nederland als laatst gekozen worden...

Parel van het Zuiden | 22-06-13 | 10:52

@Einde van de Domheid | 22-06-13 | 10:47

Let op de woordjes 'bijna' en 'dromen'.
Ik heb verder geen enkele neiging tot autodestructiviteit.
Niettemin zou ik er geen seconde wakker van liggen, als op de één of andere manier die 80% morgen opgehouden is te bestaan. Sterker, ik denk dat de wereld er heel wat beter op zou kunnen worden.

ZKH EénOog | 22-06-13 | 10:50

HetMannetje! | 22-06-13 | 10:48 |

Waarom zouden ze? Moet ik mij verontschuldigen als een leerling van de openbare school een ander slaat???

Skunk57 | 22-06-13 | 10:50

En het blijft eveneens wachten op de veroordelingen uit de moslims gemeenschap over deze school...

HetMannetje! | 22-06-13 | 10:48

Die school maakt geen doorstart. Dat zou te doorzichtig zijn. Er wordt een geheel nieuwe school gesticht met een mooie nieuwe naam, "Zilveren Dageraad" of iets dergelijks, waar PvdA, D66 en CDA gretig tevreden over zullen zijn. Meteen wordt extra subsidiegeld vrijgemaakt, want er moet en zal een 'succesvolle' islamitische middelbare school zijn. De multiculturele droom mag niet verstoord worden. Een paar jaar later durft NRC of Trouw er een voorzichtig woordje aan te wijden dat er misschien wel iets mis is op de Zilveren Dageraad en blijkt het bestuur nogal overeen te komen met die van het eerdere Ibn Ghaldoun.

Zoetwaterpanharing | 22-06-13 | 10:47

witchmaster | 22-06-13 | 10:41

Geen Nikes, geen Levis, zeker geen Iphone, geen lang en geen kort haar.
Naar school in grijze, grof geweven jurken. Samen eten uit een trog, lei tablet terug, aap, noot. mies.

Man naar mijn hart, die witchmaster.

Skunk57 | 22-06-13 | 10:47

ZKH EénOog | 22-06-13 | 10:44 |
Dat verlangen tot zelfdestructie, dat snap ik niet.
Het komt vaak na een opsomming van ellende.
Bedeol je dan omdat er mensen dom, imbecel, corrupt, geldgeil en wat niet zijn, dat je dan ook zelf maar liever dood bent?
dat slaat toch nergens op!

Einde van de Domheid | 22-06-13 | 10:47

De examens zijn ook verkocht aan scholieren in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Surprise, surprise. Daar wonen de meeste van hun soortgenoten.

Ih8yousf | 22-06-13 | 10:47

Als de politiek niet kordaat handelt is een stukje papier van de Ibn Ghaldoun straks een "diploma non grata" bij werkgevers. Leerlingen en ouders zouden juist degenen moeten zijn die aandringen op actie zodat vertrouwen in diploma's hersteld kan worden.

Parel van het Zuiden | 22-06-13 | 10:46

Misschien dat de wegkijkers zich nu wel aan durven te sluiten bij de veroordeling van onderwijs gebaseerd op een militaire doctrine.

Nu durft men Erdogan en zijn AKP universeel te veroordelen na Merkel en Baez.

In Syrie zie ik 2 blanke gingerbaard neokolonialen de oorspronkelijke vrijheidsstrijders aanzetten tot barbaarse daden. Dure auto s uit Saudi Arabia en de terechte strijd tegen een dictator is nu overgenomen door jihadi s?

Blanke boze mannen komen altijd schmiemillig over, de toekomst is aan onze getinte medemens m/v. Ik hoop wel dat dat zonder de militaire doctrine kan of die nou op het Budhisme (Japan WOII) of de Islam is gebaseerd.

Oh ja en mensen doden is Haram, altijd, de Wraak is aan de Heere des Heerschappen t Heertje ;-)

Tot zover, op de plaats rust

Achterbak | 22-06-13 | 10:46

"... en hoe heette die school zei je jongen, Het Galjoen?"
uhh nee opa, tegenwoordig noemen we scholen Ibn Ghaldoun."

Cousin Eddie | 22-06-13 | 10:45

Oordopjes onder je hoofddoekje... Met je hersens in de dark ages en de 20ste eeuw in je oren...

En nog ziet 80% van de wereldbevolking de waanzin daar niet van in. Je zou bijna gaan dromen van een meteoortje van een kilometertje of 20 doorsnee...

ZKH EénOog | 22-06-13 | 10:44

Ja de grootste examenzwendel die ons land ooit meegemaakt heeft .... gering inderdaad...

Alleskannietsmag | 22-06-13 | 10:43

@Oerkoendoe | 22-06-13 | 10:19
Klopt, wij discrimineren graag, wij zijn racisten van het ergste soort, daar ga je je hele leven last van houden. Als je daar geen zin in hebt kun je het beste oprotten naar de haatwoestijn die je opa en oma hebben verlaten om hier een uitkering te trekken.

Have the correct amount of fun.

Parsons | 22-06-13 | 10:43

Waren gewoon gehaaide ondernemers in de kiem.

TypischTypetje | 22-06-13 | 10:42

AshleyJ"Ash"Williams | 22-06-13 | 09:51 |

Ja wacht eens even, waarde vriend. Het gaat niet om de reden of oorzaak. Het gaat om het ongemakkelijke wat ochtend-boosheid met zich meebrengt.

Skunk57 | 22-06-13 | 10:42

IK eist wet wijziging , geschoeid op het franse.
Geen enkele religie die toonbaar is op alle scholen .
Ieder leerling gelijk , geen hoofddoeken geen kruizen niets.
Je bent op school om te leren en niet om reclame te maken over een of andere godsdienst .
Scholen die de wet overtreden indirect sluiten en de leraren op een zwarte lijst.
Sprookje,s leer je thuis bij oma en niet op een school.
E#n het geld wat is verdient , terug storten in de staatskast ten name voor griekenlan ierland spanje portugal cyprus ect ect

witchmaster | 22-06-13 | 10:41

@1teen | 22-06-13 | 08:56
Geloof je het zelf met 'via het dakraam naar binnen gekomen'? In het nieuws staat dat ze tot 5 keer overdag naar binnen zijn gegaan en dat ze de examens ergens anders hebben gekopieerd. Overdag ga je niet via het dakraam, dat is BS, want dan word je zeker gepakt en je zal ook worden gepakt als elke 5 keer via een zelfde dakraam naar binnen gaat overdag.
Of deze gasten stelen daar altijd alle examens via de deur of de leraren hebben hieraan meegewerkt. Dit hoort tot de onderste steen uitgezocht te worden, maar deze school heeft in .nl geen enkele bestaansrecht meer. Gisteren sluiten en het afval die hun kids naar zo'n school wil sturen kunnen ook het land verlaten. Maar ja, één keer daar een examen dat weer goed word nagekeken en de school kan überhaupt gaan sluiten. Maar laten ze maar alle emails even opgraven van alle leerlingen van deze school die zulke uitmuntende cijfers hadden. We komen ook wel achter de familieleden en vrienden komen in andere steden die er ook van hebben geprofiteerd.
Ik heb een hekel aan de inbreuk op onze privacy van de BVD etc., maar laten ze maar een alles gebruiken als zo'n grote groep medelanders ons onderwijs systeem ondermijnt.
Deze school moet gewoon dicht en omdat niemand deze kinderen in de klas wil van de autochtone Nederlanders stel ik voor dat justitie ze maar les gaat geven in één van de verlaten gevangenissen die leeg komen. Wel zo makkelijk en dit afval heeft duidelijk een streng regime nodig. Laat ze anders maar terug gaan naar het land van hun voorouders.

Kees8374 | 22-06-13 | 10:40

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 10:39

Over en sluiten ... Wie neemt de overgebleven restanten op in zijn school? ...

deleraarspreekt | 22-06-13 | 10:39

De politiek correcten zwijgen daarover in alle talen, dus het zal vast weer niets te maken hebben met de hoogstaande normen- en waarden-cultuur van de islam. Laten we vooral doorgaan met zwijgen. Het tegengaan van islamisering is uiteraard geen doelstelling van beleid (Femke Halsema!)

Fijnstoffer | 22-06-13 | 10:38

Leuk waren i.i.g.die leerlingetjes, die verontwaardigd beweerden dat ze het slachtoffer waren van 3 foute leerlingen en dat zij daar nu allemaal voor moesten boeten, terwijl ze van niets wisten. Graag die hoofddoekjes nog een keer interviewen met de wetenschap van nu.

louis6227 | 22-06-13 | 10:37

Dit legt tevens ook weer de zogenaamde problematiek bloot die iedere keer weer wordt aangehaald door partijen als de PvdA, GL en SP. Discriminatie op de arbeidsmarkt.

Ondernemers noemen het echter een gezond portie achterdocht en hebben bij 'kansberekening' vroeger wel opgelet en hun diploma gehaald zonder daarbij gebruik te maken van gestolen examens.

harry poster | 22-06-13 | 10:37

Eerst zien, dan geloven... (de sluiting dan)

CornholioNL | 22-06-13 | 10:37

Kan nu al niet wachten op een wetenschappelijk onderzoekje waaruit blijkt dat sollicitanten met een islamitische vooropleiding systematisch worden gediscrimineerd door werkgevers. Goh ja, wat een rotland is dit toch ook.

medusa324 | 22-06-13 | 10:37

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 10:36

Namen van die leraren graag!

Rest In Privacy | 22-06-13 | 10:34

@Fokjeop heeft gelijk,ze durven deze school niet te sluiten.Kijk maar eens hoe terughoudend en twijfelend staatssecretaris Dekker is over deze zaak.Trouwens de CDA'er Tonca (ja echt) kan gewoon gewoon z'n subsidie baantje houden net zoals hij die eigenlijk altijd altijd al heeft gehad,ook bij CMO,TICF etc,uiteraard altijd moslim belangen organisaties.

Ikhebergenoegvan. | 22-06-13 | 10:32

Het onderwijs is totaal naar de klote.

van_de_pot_gerukt | 22-06-13 | 10:32

@luisindepels | 22-06-13 | 10:26
Hij zegt het zelf al. Diploma van Ibn Ghaldoun.

Che_cuevara | 22-06-13 | 10:31

Nederland wordt niet voor niks steeds dommer.

lekker wijf | 22-06-13 | 10:31

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 10:31

Toen ik nog op het HBO zat (examenklas nooit gehaald trouwens, maar dat zal niemand verbazen) werd sjoemelen en list en bedrog ook door sommige docenten oogluikend toegestaan. Bepaalde figuren in mijn klas haalden verdacht hoge cijfers en maakten ongegeneerd exact dezelfde fouten. (Bij ons waren de vragen en/of antwoorden tenminste gratis verkrijgbaar!) Zal er wel mee te maken hebben gehad dat scholen tegenwoordig per geslaagde leerling betaald worden.
Wat er op het Ibn Ghaldoun gebeurt is, slaat werkelijk alles. Maar het onderwijs in dit land is, als je het mij vraagt, over de volle bandbreedte behoorlijk verrot. De afgestudeerde ingenieurs van heden ten dage mogen nog niet de veters strikken van de afgestudeerde ingenieurs van pak 'm beet een halve eeuw geleden.

VanBukkem | 22-06-13 | 10:29

Ibn Ghaldoen faciliteert en stimuleert segregatie, niet alleen door de identiteit van de school, maar ook door de ontwaarding van de diploma's die daar te behalen zijn. Kinderen opleiden om onvolwaardig mee te doen met de rest van de maatschappij mag nooit geaccepteerd worden. Nu er aantoonbare gronden zijn om deze rotte appel uit de mand te halen, moeten de instanties geen dag langer wachten, maar resoluut ingrijpen.

Boerenbrandtlul | 22-06-13 | 10:28

Ik doneer graag en vuurkorf van Kwantum , geef er nog extra een doosje lucifers bij.

Lief meiske | 22-06-13 | 10:27

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 10:27

Cultuurverrijking op zijn best!

Dewijsheidinpacht | 22-06-13 | 10:26

@ Oerkoendoe | 22-06-13 | 10:19
Het feit dat jij dit "een gering vergrijp" noemt doet mij vrezen over hoe jij aan je diploma bent gekomen.

luisindepels | 22-06-13 | 10:26

@Oerkoendoe | 22-06-13 | 10:19
Zo'n gering vergrijp?

harry poster | 22-06-13 | 10:22

@Russ Meyer | 22-06-13 | 10:10 | + 2 -
En die carrière is: kapotjes en tisjoetjes opruimen in de socialistische fietsenhokken.

pennestront | 22-06-13 | 10:21

Hoe zeer ik ook een hekel heb aan de haatideologie die islam heet, wil ik wel opmerken dat niet elke moslimmens per definitie is een vrouwenslaander is en iemand die homo's en het Westen haat. Dat de meesten dit desondanks wel doen, doet niets af aan het voorgaande.
Maar het is sneu voor de enkele goede en welwillende moslims dat wanneer op hun CV staat: Ibn Ghaldoun, de werkgever zal denken dat het er weer zo eentje is. En de hoofdverantwoordelijke is Tonca. Net als ministers behoor je simpelweg je verantwoordelijkheid te nemen en op te zouten ook al heb je er persoonlijk niets mee te maken. Dat hoort namelijk bij de functie van directeur/bestuurder: klappen opvangen als onderdeel van een goed betaalde directeursbaan. Dan had je de boel maar beter in de gaten moeten houden.

appeltjesgroeneweide | 22-06-13 | 10:20

@eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:10
"Wanneer mag ik bij jullie solliciteren?"

Heb jij dan een Ibn Galdoun diploma?

Che_cuevara | 22-06-13 | 10:20

Shit, ik heb daar leuke herinneringen liggen. Mooie school, leuke leraren, denk er met weemoed aan terug. Mijn school zal nu wel gesloten worden. Natuurlijk zijn er zaken fout gegaan, maar een blanke school zal voor zo'n gering vergrijp echt niet gesloten worden.

Oerkoendoe | 22-06-13 | 10:19

Ze raakten i paniek, yeah right. But of course. Leugens, leugens, leugens en leugens. Zo kun je mohammedanen samenvatten.

Ze liegen altijd, overal over alles.

Per definitie.

Parsons | 22-06-13 | 10:18

Dus eigenlijk was nagenoeg iedereen van deze fraude op de hoogte!
Voor het OM heet het dan al gauw een "Criminele Organisatie"

number668 | 22-06-13 | 10:18

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:11

Als je naar de slagingspercentages en de historie kijkt lijkt dit me wel een realistisch scenario (cijfers staan op www.schoolvo.nl/?p_schoolcode=41214-27...)

VWO: 2010 95%, 2011 85%, 2012 66%
HAVO: 2010 80% 2011 80% , 2012 48%

1. (voor 2010): school dreigt gesloten te worden wegens baggercijfers
2. (rond 2010): school bespreekt examens voor met kandidaten om resultaten op te krikken
3. (2012): van onderwijsinspectie afkomstige Renders wordt rector en stopt/bemoeilijkt praktijk van voorbespreken -> resultaten kelderen
4. (2013): leerlingen ontplooien eigen initiatief (hulde!) om net als voorheen examens weer tijdig te zien te krijgen; leraren merken dat er iets aan de hand is maar kijken andere kant op.
5. (binnenkort?): Renders geeft het op en neemt ontslag wegens plotseling groeiende ruggegraat?

Zoltar | 22-06-13 | 10:17

Het blijven wel moslims he? Journalisten in elkaar slaan, stelen, helen, liegen voor de camera. Tonca houdt van deze cultuur. In Apeldoorn moest hij ook weg wegens liegen.

En nu is het genoeg! | 22-06-13 | 10:17

De discussie wordt door het bestuur onzuiver gehouden door te stellen dat het de enige islamitische school in Nederland is en dat sluiting vooral daarom moet worden voorkomen. Naar mijn mening kan dit aspect beter buiten de discussie gehouden worden. De school deugt immers niet, dat is helder, juist daarom moet hij dicht. Daarvoor zijn redenen genoeg. De vraag of je al dan niet islamitisch onderwijs moet accepteren hoeft daarbij dus geen rol te spelen.

Alexander de Kleine | 22-06-13 | 10:17

wordt tijd dat justitie eens ballen toont en directie en bestuur oplaad wegens grove nalatigheid en valsheid in geschrifte, ik durf te wedden dat het zo gaat stinken dat het hele land gaat rieken, het lijkt erop dat degene die het examen frans online heeft gezet pandora's doos geopend heeft en niemand die weet hoe deze te sluiten, en de paniek slaat toe.
beste zou zijn om school nog niet te sluiten maar afdeling havo en hoger gewoon op te doeken, totdat ze daar bewezen hebben dat ze de verantwoording aankunnen zonder te liegen en bedriegen.

Umberto die trotzoni | 22-06-13 | 10:16

Enne, spiekhoofddoekjes? Da's discriminatie. Dus dat onderdrukkingstextiel verbieden op examens lijkt me wel zo logisch.
Hoe zijn de slagingspercentages op andere terroristentrainingscentra?
Kamervragen!

pennestront | 22-06-13 | 10:16

Moslims zijn gewend aan gratis huis, gratis kinderbijslag, gratis uitkering. Natuurlijk willen ze ook een diploma zonder er iets voor hoeven te doen. Stelen en bedriegen daar zijn ze nog net niet te beroerd voor.

denoorman | 22-06-13 | 10:13

En nóg zal die hamas-adept v Bommel lof utispreken over deze mislukte muslimschool. Volgend jaar komen er nog veel meer misbruik van mazen in onze maatschappij.

tattooboer | 22-06-13 | 10:12

En WEER kost irritant, onaangepast, asociaal, crimineel, egoïstisch gedrag van deze bevolkingsgroep dat hele kleine deel van NL wat nog wel werkt geld.
Hoe lang nog?

pennestront | 22-06-13 | 10:12

Durf er een kratje om te verwedden dat over een jaar deze school nog steeds bestaat met hetzelfde bestuur. Want dit is hoe 'Nederland' verworden is. Zou een school buiten de allochtone/islam knuffelzone hetzelfde flikken was deze allang gesloten.

Der Schnitzeljäger | 22-06-13 | 10:12

Art23 is een overbodig en ouderwets artikel. Als God zo machtig is, dan tovert hij maar een zak geld uit eigen beurs.
Niet op andermans kosten, als het niet te veel gevraagd is.
Allah en God bestaan niet. Leuk als je er in wenst te geloven, gebedjes prevelen, vrouwtjes onderdrukken enz enz.
Neemt niet weg dat je in GEEN ENKEL OPZICHT anders bent dan een volwassen man die gelooft in elfjes. Allemaal prima, maar wees een beetje nederig. Religie heeft het geluk dat ook atheisten doorgaans niet de slimste vogels zijn. "Met relikneuzen ken je niet in dizscussie gaon" Dus wel. Er is geen bewijs voor God en Allah, het bestaansrecht rust nog op de aanname dat er altijd een kansje van pak-m-beet 0.000001% is. Daar kun je zekerheden op willen baseren en een art23 afdwingen. Ik zou het graag eens omdraaien.
Art23 gaat uit de boeken, tenzij gelovigen met een steekhoudend argument kunnen komen. Ben benieuwd.

Not Muhammad | 22-06-13 | 10:12

Het interview van Twan Huys in "Nieuwsuur" met Tonca is "a must see": zelden iemand zich zo belachelijk zien maken dan die Tonca.

daytripper | 22-06-13 | 10:11

Met een diploma, ongeacht uit welk jaar, van die school kan je alleen terecht in de laagste regionen van de PvdA baantjescarrousel.

Russ Meyer | 22-06-13 | 10:10

Een reaguurder had het allemaal al voorspeld...

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 10:10

Zelfs als die school niet gesloten wordt,snap ik niet dat er dan nog een hond op die school wil zitten.
Kom je na je vmbo solliciteren als vakkenvuller of kassaslet;Van welke school kwam je ook al weer?Uhm,u hoort nog van ons,vooral niet bellen hoor....

zwellevertje | 22-06-13 | 10:06

Leraren van het Ibn Ghaldoun hebben tijdens de examens gemerkt dat de pakketten met de eindtoetsen geopend waren geweest. De pakketten waren opvallend goed dichtgelijmd, waardoor ze soms nauwelijks open te krijgen waren. Ook was één pakket zichtbaar beschadigd.
*
Je kunt het vanuit de islamitische doctrine natuurlijk ook uitleggen als "zo heeft Allah het gewild."

Baby Rasta | 22-06-13 | 10:06

@pickalilly | 22-06-13 | 09:43
Ach, de onderwijsinspectie bestaat uit allemaal d66 en PvdA-ambtenaartjes, die maar wat blij zijn als deze troetelschool goed presteert, zodat het "ongelijk" van de grote boze Greet wordt bewezen. Als de onderwijsinspecteur serieus zijn/haar werk had gedaan, was de fraude vorig jaar ontdekt: een islamitische kneuterschool die ineens in de top 5 van Nederland meedoet is natuurlijk totaal ongeloofwaardig ("Iesh allemaal dor hauswerkbegeleiding"). Op strenge controle door de onderwijsinspectie hoef je dus niet te rekenen.

Het grote probleem van een Nederland is het politiek-correcte, opgeblazen ambtenarenapparaat dat allochtonen stelselmatig voortrekt.

Zware Guy | 22-06-13 | 10:06

Waarom al die moeite? Al komen ze met tienen aan op hun lijst, fraude of niet, wie neemt die gasten aan? Of azen ze op dat luizenbaantje bij de PvdA? Daar doen ze het voor natuurlijk.

Vindefin | 22-06-13 | 10:05

Jeroen Poen | 22-06-13 | 10:02
Bij de shoarmazaak doen ze heus niet moeilijk

Snap je!? | 22-06-13 | 10:05

Je vergist je, Pritt Stift. Het zijn Moslims en dus is corruptie normaal en cultuur en dus is het goed en zijn ze onschuldig en mag de school ook gewoon verder gaan.

Rest In Privacy | 22-06-13 | 10:04

In Syrie wordt het ibn ghaldoun diploma hoog gewaardeerd.

lulleficatie | 22-06-13 | 10:04

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 10:02

Ik denk dat Tonca nu wel in de gaten heeft dat Allah heeft gesproken.... en hij zag dat het niet goed was.

filibuster | 22-06-13 | 10:00

Van dat tollerantiepakket hoor je ook niets meer de laaste tijd.

ja,diedus! | 22-06-13 | 10:00

@lulleficatie | 22-06-13 | 09:57
Diploma bij geboorte uitreiken is goedkoper...

Ing. eslapen | 22-06-13 | 09:59

Samira bleek haar examen met laptop, studieboeken en een weinig doorschijnende boerka glansrijk te hebben gehaald.

mijntweecent | 22-06-13 | 09:59

Voortaan geen examens meer afnemen bij moslims. Gewoon direct het diploma uitreiken. Wel zo handig en veel goedkoper.

lulleficatie | 22-06-13 | 09:57

@Diphoorn United | 22-06-13 | 09:11
Klinkt geloofwaardiger inderdaad

Martin_rsd | 22-06-13 | 09:57

Er zijn heel veel scholen, die op grond van art. 23 lid 7 van de Grondwet gewoon kunnen functioneren. Dat is een oude verworvenheid en ik zie geen reden om dat zevende lid af te schaffen (voor de goede orde: art. 23 in zijn geheel behelst het onderwijs in zijn algemeenheid. Art. 23 afschaffen zou inhouden, dat je het hele onderwijssysteem zou afschaffen, maar dat terzijde).

Als, zoals Tonca zei, dit recht op bijzonder onderwijs zo belangrijk is, dan is het aan de scholen zelf daar zorgvuldig mee om te gaan.

Ibn Ghaldoun heeft dit verzuimd en daarmee zelf hun recht op bijzonder onderwijs eee.... opgeblazen. Het gemekker over grondrechten van Tonca gaat dus zeker op, maar alleen wanneer hij hand in eigen boerka steekt.

Wat ik lullig vind, is dat door de dubieuze morele statuur van de Islam, nu ook andere scholen die wel binnen het systeem functioneren, ook hun recht op bijzonder onderwijs zouden moeten verliezen. Dan zouden eerdere verworvenheden door toedoen van een stel wanpresterende moslims worden teniet gedaan.

Plusser | 22-06-13 | 09:55

Grappig is dat zes jaar godsdienst indoctrinatie geen rechtschapen burgers annex leerlingen oplevert.Hoe arrogant ben je als subcultuur dat je vindt dat het opleiden volgens jullie normen en waarden moet en zo faalt.Gewoon alle volgens Allah geprepareerde 6vwo-schapen wisten hier vanaf.Nooit zo de vrijheid van godsdienst zo misbruikt zien worden voor fraude en bedrog.Toont weer eens aan dat door de gevoeligheid van geloof,het geloof zich niet leent als basis voor het uitoefenen van algemene taken.

arlen | 22-06-13 | 09:55

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:33 | + 11 -
---
Ik weet uit 2e hand van een HBO instelling ins land waarbij een allochtoon (had ook best een tokkie kunnen zijn) keer op keer zijn stuk moest overschrijven vanwege gebrek aan inhoud. Leverde letterlijk knip en plak werk in en toen zijn stuk na de 3e keer was goedgekeurd, vermeldde hij in al zijn 'eerlijkheid' dat hij zo blij was dat zijn van internet geleende stuk ditmaal wel goed genoeg was! Ze hebben het maar laten gaan. En het woordje 'maar' zegt over beide partijen al genoeg. Op mijn vraag waarom ze de leerling niet na de eerste keer plagiaat hadden weggebonjourd kwam een vaag nietszeggend antwoord. Waarheid is dat docenten geen student kunnen wegsturen opdat het bestuur dit tegenhoudt. Immers: leerling behouden= geld= recht op bonus.

appeltjesgroeneweide | 22-06-13 | 09:54

Sorry Joris. My bad.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-06-13 | 09:52

De fundamenten waarop onze maatschappij is gebouwd worden langzaam uitgehold. Niets verbaast me meer.

mijntweecent | 22-06-13 | 09:52

Dit was al min of meer te verwachten. De examens waren overduidelijk van hun plek geweest, dat stond al eerder vast. Dit is in zoverre een novum dat je denkt "ja hoor, dat kan er ook nog wel bij"
Volgens Tonca is het allemaal wel goed, foutje bedankt.
Ik ben m dankbaar, na dit drama zal een tweede islamitische school een stuk lastiger worden.
Nu nog art23 schrappen en het is klaar.

Not Muhammad | 22-06-13 | 09:52

Die superlijm van de bouwmarkt zal ook wel eerlijk verkregen zijn.
Het is ook hemeltergend hoe slecht dergelijke snotapen al zijn.
Eigenlijk zou ik trouwens niet verbaasd zijn als het kader er gewoon van wist. De haat tegen de superieure westerlingen is zo groot dat er alles aan gedaan wordt om goede resultaten te behalen.

Stekeltje | 22-06-13 | 09:52

-weggejorist-

AshleyJ"Ash"Williams | 22-06-13 | 09:51

@Skunk57 09:39
Haha. Je zal toch proberen hier te redden wat er te redden valt en alles boos proberen af te schuiven op een partij die in een verwrongen wereldbeeld de oorzaak is van dit alles. Je zal maar.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-06-13 | 09:51

Volgens het Groooote Sproookjesboek van de islam mag je ongelovigen bestelen en BEDRIEGEN.
Dit speelt natuurlijk al veel langer.
Hoeveel diploma's hier ten lande zijn onrechtmatig verkregen???

meneer Q | 22-06-13 | 09:50

@pickalilly | 22-06-13 | 09:43
' laat de onderwijsinspectie maar continu meekijken op de vingertjes dat lijkt me beter dan sluiten'...
Zie je zelf het vervolg niet van deze conclusie?
Inspecteur wordt bedreigd, alles gaat gewoon lekker corrupt door en iedereen sluit het onderwerp af want 'is nu goed geregeld'. Aanpakken die zooi en wel zo hard mogelijk!

Petrus Poortwachter | 22-06-13 | 09:50

En dan nog te bedenken dat de meeste reaguurderes sowieso helden zijn omdat we zonder google zijn geslaagd!

Einde van de Domheid | 22-06-13 | 09:49

Nee hoor! Blijft gewoon open, let maar op.
Anders wordt Mo'sie Boossie! en tja... Dat vinden we eng, dan buigende we, schijtbang om formeel te erkennen dat Geert een punt heeft.... Oei! Hoe moet linkslullend/rechtsgraaiend NL dit nu aanpakken? Weet je wat? Oogjes dicht en snaveltjes toe.. Slaap lekker!

krokostil | 22-06-13 | 09:49

Hou de school maar open. Anders gaan de leerlingen naar de normale scholen.

lulleficatie | 22-06-13 | 09:48

Jeroen Poen | 22-06-13 | 09:41

Zo ben ik er een voorstander van om bij voetbal rellen het hele stadion af te fakkelen, inclusief spelers.
Goed te lezen dat wij in dat standpunt samen op trekken.

Skunk57 | 22-06-13 | 09:47

ach het positieve is dat de leraren blijkbaar van niets wisten. Verder moeten Achmed, Abdullah, Fatima etc. niet raar opkijken als ze weeeeeer niet worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Andersom dag | 22-06-13 | 09:46

@Skunk57 | 22-06-13 | 09:39
Tja, dat opstaan en achter de pc gaan zitten reaguren met de ogen krampachtig gesloten, gaat ook een keer vervelen natuurlijk.

Jackanders | 22-06-13 | 09:45

Ja maar... de integratie dan ?

duitse herder | 22-06-13 | 09:45

Niet praten over problemen is cultuur.

Zyprexa20mg | 22-06-13 | 09:43

Ach ach ach, allemaal Islam aanhangertjes en geen van alle die zich aan de regels houdt.
Misschien moet hier maar een uitzondering gemaakt worden voor de sharia voor 1 keertje.
Handjes eraf hakken!

Heb liever dat de school open blijft, anders mengen deze stinkende oplichters zich tussen de goedwillende studenten.
Nee laat ze maar daar zitten bij elkaar en laat de onderwijsinspectie maar continu meekijken op de vingertjes dat lijkt me beter dan sluiten.

pickalilly | 22-06-13 | 09:43

"Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden."
Dit is gewoon de omgekeerde wereld. Als er iemand in paniek hoort te raken bij het openen van de pakketten met examens, dan zijn dat wel de examenkandidaten!

VanBukkem | 22-06-13 | 09:43

@Petrus de Rewa | 22-06-13 | 09:25
t zal vast niet aangeboden zijn aan roomblanke nederlanders. dus tjha, taqya he..

goede diploma's betekenen later kans op bestuursfuncties en zoals de kleine noordafrikaantjes al 30 jaar geleden zeiden. "Later als wij groot zijn nemen wij toch jullie land over"

en mijn vader leerde mij altijd dat kleine kinderen en dronken mensen de waarheid spreken, want zeg nou zelf. een kind van 8 jaar verznt zoiets niet zelf, die pikt (hoort) dat ergens op.

GekkeDave | 22-06-13 | 09:42

-weggejorist-

Jeroen Poen | 22-06-13 | 09:41

Discriminatie: Het vermogen om verschillen te onderkennen. Ik discrimineer de hele dag, alles en iedereen. Geen probleem.

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:39

Je zal toch boos uit je bed stappen, achter de pc gaan zitten en reaguren als hierboven. Wat een kudt leven.

Skunk57 | 22-06-13 | 09:39

Met of zonder (fraude) diploma... het uitkeringsformulier word echt wel in perfect nederlands ingevuld... kunnen ze het zelf niet doet wel iemand die met "links" schrijft het graag voor ze

Alleskannietsmag | 22-06-13 | 09:37

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:33 | + 0 -
Mijn docent omzetbelasting van destijds had eens een student een 10 gegeven ondanks de vele vauten in het betoog. 't Ging om de inhoud en die scheen briljant te zijn.

Maar goed, je moet wel consequent zijn. Of iedereen naaien, of niemand naaien. Positieve discriminering is ook gewoon discriminering.

Kim Philby | 22-06-13 | 09:37

@spanarchist | 22-06-13 | 09:32
Eerder een realist

Ing. eslapen | 22-06-13 | 09:37

@ Kim 09:34

Daar is de gemiddelde vuurkorf helaas niet groot genoeg voor...

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:36

De leerlingen van die school vinden never nooit een baan. Nu helemaal niet meer. Als ze toch voorbestemd zijn om hun hele leven op onze zak te blijven teren, dan hebben ze toch ook geen schoolopleiding nodig? Hun handje ophouden hebben ze binnen een dag geleerd. Op diezelfde dag kunnen ze ook nog even leren dat ze vooral PvdA moeten stemmen. Meer hebben ze niet nodig.
Dus is die school een compleet onnodige verspilling van gemeenschapsgeld.

MAD1950 | 22-06-13 | 09:36

Tonca is eng gevaarlijk. Dat ziet toch iedereen direkt? Tonca is Al-Qaida. Tonca veracht ons met elkaar. Tonca is van de Moslimbroeders en geiten. Tonca moet het land uit. Met 10 griffels in zijn keel.

Normpje | 22-06-13 | 09:36

@ Spanarchist 09:32

Als ze weten wie de daders zijn wist ik het wel...

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:35

Het is de islam die stinkt, niet die school.

Professor Superhirn | 22-06-13 | 09:35

Als die school na al deze negatieve publiciteit nu nog open blijft, wordt het (voor elke werkgever) werkelijk een onderwijskundig afvoerputje voor hen die niet kunnen, niet willen en waar het nooit wat mee zal worden.

Ven1V1d1V1c1 | 22-06-13 | 09:35

Bart Renders, kom er maar in, knul.

Libertinowitz | 22-06-13 | 09:34

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:32 | + 1 -
Op zich wel mee eens. Maar dan voor ieder gestolen examen honderdduizend korans. Dan schiet het tenminste op.

Kim Philby | 22-06-13 | 09:34

Het probleem zit trouwens niet alleen op islamitische scholen. Een aantal jaren geleden moest mijn vriendin haar eindscriptie voor het HBO schrijven, na vele vele uren hard werken kreeg zij een mooie 7 met de aantekening dat ze een half punt aftrek kreeg voor 5 (!) d - t fouten. Niks mis mee, fout is fout. Op haar verzoek las mijn vriendin de (al ingeleverde) scriptie van een turks vriendinnetje door, daar stond werkelijk niet een fatsoenlijke Nederlandse zin in. Het zal u niet verbazen dat dit meisje ook een prachtige 7 kreeg, geen aantekeningen, geen d-t fouten, gewoon een mooi cijfer. Dag waarde van je HBO diploma! Dag Nederlands onderwijs! Hallo cultuurverrijkers met discriminatiereflexen!

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:33

Ik zou willen voorstellen voor de school een vuurkorf neer te zetten en dan voor ieder gestolen examen daarin een Koran te verbranden. En dat iedere dag opnieuw totdat deze school wordt gesloten...

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:32

@Fokjeop | 22-06-13 | 08:59
als we nou met zijn alle een litertje euro 95 doneren ist toch zo gelukt?

GekkeDave | 22-06-13 | 09:29

Ontneem onze jeugd op deze manier de toekomst.

Skunk57 | 22-06-13 | 09:29

Inderdaad vind ik dit veel ernstiger dan leerlingen die stelen. Leraren die dit toedekken zijn medeplichtig.

Simon_GS | 22-06-13 | 09:28

D'r zullen ook wakkere ouders zijn die zich toch zullen gaan afvragen wat nog de waarde is van een overheidsdiploma.

Rest In Privacy | 22-06-13 | 09:28

Stel dat dit geval eerder was uitgekomen via de reguliere weg, dan was het angstvallig uit de media gehouden door de onderwijsinspectie. Wedden?

Petrus de Rewa | 22-06-13 | 09:28

Kwestie van tijd voordat het Goede Volk over discrimatie op de arbeidsmarkt zal beginnen te zeuren, omdat werkgevers geen mensen met een op Ibn Ghaldoun behaald diploma aan willen nemen omdat ze dat diploma niets waard vinden.

spanarchist | 22-06-13 | 09:26

Zijn jullie ook niet benieuwd naar de resultaten van het examen dat ze nu opnieuw moeten doen? Hoe goed zullen de resultaten nu zijn? Of zouden ze wéér valsgespeeld hebben?

Vip3r | 22-06-13 | 09:26

Die sgool gaat een doorstart maken met uitgerangeerde PvdA'ers die dik boven de BakEllende norm gaan verdienen!
Mark my words!

necrosis | 22-06-13 | 09:25

"Uiteindelijk zou een van de verdachten de examens (vwo, havo en vmbo) hebben aangeboden in bibliotheken in Utrecht, Den Haag en Amsterdam." Ik ben benieuwd hoe dit in z'n werk ging. Niemand die hier iets van merkte en lekte naar de pers?

www.deverdiepingvannederland.nl/pers/m...

Petrus de Rewa | 22-06-13 | 09:25

Oud oud nieuws.

klaas6523 | 22-06-13 | 09:25


Bovendien wemelt het in dit land van de policore types die alles prima weg kunnen relativeren. En dat niet alleen, maar die ook nog eens bijna alle leraren schofferen. Is er weer zo één die met stasi-achtige verdachtmakingen aan heel het docentencorps van NL, naar aanleiding vanm jawel hoor, naar aanleiding van de "selectieve" veraontwaadiging over Ibn CHaldoen. Dan gaat het over de tweede correctie. M.a.w.: de verontwaardiging n.a.v. de diefstal op de islam-school is natuurlijk "selectief"en dus rassiesies, want heel NL fraudeert in het onderwijs middels de 2e correctie die niet in orde is.
En dat laatste "is nog veel erger". Je ziet, je mag niet eens meer verontwaardigt zijn, want voor je het weet word je zelf ook beshuldigd door zelfbenoemde "opinie-makers", alias inquisiteurs.

Rest In Privacy | 22-06-13 | 09:25

Het CDA moet zich flink achter de oren krabben. Ayhan Tonca, gemeenteraadslid CDA in Apeldoorn wist uiteraard al lang dat de gehele VWO afdeling op de hoogte was. En ook dat de docenten het wisten. En dat het al een paar jaar zo speelt. En toch de vermoorde onschuld spelen bij Evil Knevel & vd Brink en bij Nieuwsuur.

CDA partij bestuur.... doe er wat aan, want het werkt op het hele CDA door.

filibuster | 22-06-13 | 09:24

@azoturie. Inderdaad, dat kan volgens mij alleen als er veel mensen veel oogjes toeknijpen. Die kerel is directeur, bedonderd de boel en in plaats van hem op staande voet te ontslaan (wat bij u en mij wel zou gebeuren, en terecht) krijgt meneer een andere functie binnen de organisatie zodat het niet zo opvalt dat hij de hele school een duwtje geeft.

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:23

Gaat toch niks gebeuren, absoluut ondenkbaar dat een islamitische school geen voorkeursbehandeling krijgt

Bokito ergo sum | 22-06-13 | 09:22

Nu ben ik benieuwd of er nog andere scholen zijn met onverklaarbaar hoge examenscores. Dit is al jaren aan de gang en ik kan me niet voorstellen dat de examens alleen binnen deze school circuleerden.

Petrus de Rewa | 22-06-13 | 09:22

Zijn we verbaasd? Ik denk dat het allemaal in scene is gezet om ons burgers door de komkommertijd te loodsen.

Rico den Hollander | 22-06-13 | 09:22

Als leraar bij een vervolgopleiding zou ik nu elke Ibn Ghaldoun diploma weigeren.

Ing. eslapen | 22-06-13 | 09:21

-weggejorist-

zooishettoch | 22-06-13 | 09:21

Einde verhaal lijkt me een beetje voorbarig. Doortastend optreden daar heeft de overheid nog nooit van gehoord. Ja tegen de hardwerkende burger. Zucht.

zooishettoch | 22-06-13 | 09:21

Stuur een apache van vliegbasis Gilze-Rijen er op af en vuur er 16 hellfire-antitank raketten op...

W. Sneijder | 22-06-13 | 09:19

Gewoon open laten. En ernaast nog meer openen. Alleen de diploma's aanpassen naar een versie met een rouwrand met spaghettislierten, zodat iedere toekomstige werkgever (if any) deze verrijkers kunnen herkennen.

Sluiten betekent dat die leerlingen en leraren zich moeten mengen in de verder nog wel redelijk functionerende maatschappij. Wie wordt er dan gestraft?

ZKH EénOog | 22-06-13 | 09:18

Dit is toch wel het grootste schandaal in de geschiedenis van het onderwijs in Nederland en dan nog deze school laten door modderen. Er is maar een oplossing. School sluiten en de leraren en bestuursleden op een zwarte lijst zodat ze nooit meer ergens fraude kunnen plegen. Alle examens opnieuw.

Therapietje | 22-06-13 | 09:17

De volgende stap is dat de leraren er aan meegewerkt hebben, wedden? De geest is uit de fles. Het moddergooien naar elkaar is begonnen zoals een goede moslim betaam. t

ikdenkwat | 22-06-13 | 09:17

Kijk dat vroeg ik me dus al af, ik meen mij te herinneren dat voor dat het examen begon de leraar altijd netjes liet zien dat de envelop verzegelt was.

Die prutsers hebben er dus gewoon van geweten. Al de tijd!
Eigenlijk is degene die het examen Frans op internet zette een klokkenluider.

Hobbykip | 22-06-13 | 09:17

@vlaghalfstok 09:13
Of ze op het IBN allemaal keurig ABN spreken? Ik betwijfel het.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-06-13 | 09:17

@Diphoorn United
-
Ik denk dat u helemaal gelijk hebt. Zou met name de rol van de natuurkundeleraar/ ex directeur( wat doét zo iemand daar nog?) wel eens nader onderzocht willen zien.

azoturie | 22-06-13 | 09:17

Laat om te beginnen eens duidelijk onderzoeken hoelang deze praktijken in allaas naam al aan de gang waren.
Je hoort hier nog erg weinig over, terwijl het toch opmerkelijk is hoe de resultaten enkele jaren geleden ineens omhoog schoten.

Onderbuik | 22-06-13 | 09:16

Vraag me af wanneer de "Cultuurverrijkers"eens positief in het nieuws komen?
Agressie, diefstal, intimidatie intollerantie, misbruik van uitkeringen, gerapeerde mutsen etc. daar hoeven ze al geen examen meer voor af te leggen, daar is deze groepering al cum laude voor geslaagd.

Sjeng de helle | 22-06-13 | 09:16

@ 1teen 08:56

Als het zover was durfde ik bijna niet meer te kijken. Ging dan vaak achter de bank zitten van de spanning...

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:16

We hebben een probleem, een scholenprobleem. Meer is het niet mensen, echt waar hoor.

AshleyJ"Ash"Williams | 22-06-13 | 09:15

Toch wordt het een loose/loose situatie.
1) School sluit met een miljoen schuld.
2) Nice face Tonga blijft front-end van bozige baarden.

Einde van de Domheid | 22-06-13 | 09:15

Beterschap beloven en een lekker kopje thee. Ies genoeg toch?

Aktivist | 22-06-13 | 09:15

Geven ze op die school eigenlijk wel nederlands?

vlaghalfstok | 22-06-13 | 09:13

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:10 |
Wel, de eerste onderhandelingen over een gouden handdruk voor Maxim Hartman zijn al begonnen!

Einde van de Domheid | 22-06-13 | 09:13

Is er ook een lijm diploma?

Willem van Rood | 22-06-13 | 09:13

Sluiten die school, en extra toezicht op alle andere islamitische scholen. One strike, you're out principe toepassen.

Snap je!? | 22-06-13 | 09:12

Er wordt nog steeds gesproken over diefstal, ik heb toch sterk het vermoeden dat de examens gewoon "ter inzage" aan de leerlingen werden gegeven en dat dit ook al een aantal jaren gebeurde. Het werd pas vervelend toen een van de leerlingen bedacht dat je er op internet wel geld mee zou kunnen verdienen, toen ging het mis. Het verhaal van die diefstal klopt gewoon niet, eerst was er de gestolen sleutel, daarna de inbraak via het dak. Daar klopt niks van.

Diphoorn United | 22-06-13 | 09:11

eerst knuffelen

koos5015 | 22-06-13 | 09:11

-weggejorist-

Wc-kip | 22-06-13 | 09:11

@ redactie

Wanneer mag ik bij jullie solliciteren?

eerstneukendanpraten | 22-06-13 | 09:10

De aanmeldingen bleven komen. Islamieten zijn een soort lemmingen? De toekomst van je kinderen slopen door ze op een school t proppen die ze alleen een middeleeuws sprookje leert en bedoeld is om subsidies t harken vd islamgeestelijken?

seven | 22-06-13 | 09:10

Het is volkomen logisch dat in een land met honderden scholen voor voortgezet onderwijs; en maar 1 school voor voorgezet islamitisch onderwijs, dat uit precies DIE school het grootste fraudeschandaal uit den Vaderlandsche Onderwijsgeschiedenis komt.

De islam heeft een goed gevestigde reputatie op te houden. Natuurlijk denk ik dat onze regenten het tegendeel gaan bewijzen door nog wat meer madrassa op te richten, voor enorme bedragen subsidie. Net zoals ze ooit een multiKul uit de grond stampten, om Amerika en Zuid Afrika te bewijzen dat HIER in het modelpoldertje NOOIT geen gettovorming zou komen.

Natuurlijk stikt het hier nu van de getto's, zelfs als je die liever "kansenwijken" noemt. Of zoiets.

Maar pruts maar verder hoor, het is toch maar de toekomst van onze kinderen die op het spel staat.

Jan Passant mk2 | 22-06-13 | 09:09

Dat die leraren in paniek raakten geeft aan dat ze er niet (allemaal) bij betrokken waren.
Voor een moslim-instituut vind ik de hoeveelheid fraude, ruzie en corruptie nog best wel meevallen bij deze school.

du Roi Soleil | 22-06-13 | 09:08

Toch is het nog wegspinbaar, zeker als iemand als Femke ofzo daar publiekelijk een uitspraak over gaat doen (of spong).

Einde van de Domheid | 22-06-13 | 09:08

En het leukste is: dit wisten de onderzoekers al vanaf dag één. Maar daar hebben ze nog maar heel even hun mondje over gehouden. In afwachting van de ' mate van schade' ziet u.
-
Wat niemand hardop durft te zeggen, is dat de complete gemeenschap in en om de school - met inbegrip van ambtenaren van de gemeente Rotterdam- op de hoogte was van het gegeven dat er ' iets' niet helemaal door de beugel kon.
-
En iedereen hield zijn bek - en niemand durft écht door te vragen.

azoturie | 22-06-13 | 09:08

Was die Tonca me daar ff zwaar beledigd naar Beertema toe, blijkt het idd een farce geweest te zijn. Alle leraren en bestuur ook diploma's afnemen. Oneindig veel + voor de realiteitsbesef van Beertema en z'n Pvv

Ondergang | 22-06-13 | 09:08

Een eindrapport zal later van deze IBN Ghaldoun school toch nergens meer serieus genomen worden?

ekmek | 22-06-13 | 09:07

1teen | 22-06-13 | 08:56
Maar Bassie en Adriaan hebben ruzie, dus zaken blijven op de plank liggen en worden niet meer opgelost.

Strohond | 22-06-13 | 09:07

Hoe komen die scholieren aan die enorme berg geld om die examens te betalen?

henriette | 22-06-13 | 09:06

ach, niet zeuren, het hoort bij hun geloof, daarom zijn ze ook al 7000 jaar aan het vechten in die grote zandbak en moeten wij maar steunen met geld en wapens.

thepinkpainter | 22-06-13 | 09:06

Begin gewoon opnieuw of ga allemaal naar het regulier onderwijs. Oja, en reken gewoon een keer af met de uitstel, lieg en hij zei/ ik niet cultuur. Dat scheelt je levens!

Einde van de Domheid | 22-06-13 | 09:05

En dit was al jaren aan de gang. Zie de examenuitslagen van de laatste jaren.

fuckje | 22-06-13 | 09:05

Als er nu een discussie gaat ontstaan over Artikel 23, dan wordt deze op zijn vroegst in 2035 nog steeds niet afgeschaft.

Strohond | 22-06-13 | 09:05

Eerst zien en dan geloven.

naaktopdefiets | 22-06-13 | 09:03

Ik zie de Ibn Ghaldoun zichzelf hier nog uit spindoctoren. Leest u even mee, van Jole?

Wc-kip | 22-06-13 | 09:03

Dat moment dat we wisten (hoopte) zou komen!
Die beerput moet dicht gestort worden.
Thanks GS, what's next? Een internaat toevallig?

Mastermattie | 22-06-13 | 09:01

En nog steeds verbaast niets me nu nog steeds niets

alkmaar06 | 22-06-13 | 09:00

-weggejorist-

Fokjeop | 22-06-13 | 08:59

Docenten pasten taquia toe en volgens de pvdallah is dat cultuur dus... kopje thee

Stroopdoos | 22-06-13 | 08:59

Via het dakraam naar binnen....
Dat deden ze bij bassie en Adriaan ook altijd!

1teen | 22-06-13 | 08:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl