Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fatsoenscrackdown op den jeugd: het is weer 1954

Hotpantsgifje.gifTof, eindelijk kan de jeugd weer rebelleren en generatiekloven! Na decennia van gefeminiseerde overlegopvoeding, inspraakcultuur in de klas en moetkunnen-ouderschap is er weer sprake van een crackdown op Losgeslagen Jongelui. Zure ouderlingen en fatsoenstypes gaan vol op het tut-tut-tut orgel. Zo mogen jongedames geen hotpants meer aan naar school. Het geeft geen pas om in Daisy Dukes aan te schuiven in de schoolbankjes, de docenten weten zich geen houding meer te geven met zo veel onblote meisjeshuid in hun nabijheid. Er zijn al kinderen naar huis gestuurd om zich om te kleden. Altijd verstandig, je bemoeien met provocatieve kledingkeus van pubers. Ervaring leert immers dat ze dingen die niet mogen beslist niet opeens heel interessant danwel stoer vinden. Ook grappig trouwens dat er nauwelijks ophef is over het wegsturen van lekkere meiden die zelfverzekerd in hun ietwat overmatig geëxposeerde vel zitten, terwijl een leerling weigeren vanwege teveel textiel dan weer een epische shitstorm veroorzaakt. Maarja, geloof is belangrijker dan zelfexpressie natuurlijk, die les kun je pubers niet vroeg genoeg leren. Ook wilde dansfeesten met verdovende druks liggen onder vuur. Het CDA is keihard XTC aan het demoniseren. Want verbieden en repressie helpt, aldus de partij die in wel meer achterhaalde concepten gelooft. XTC legaliseren en aldus veilig produceren, dat is allicht een beter idee maar dan krijg je weer dat mensen dingen zelf beslissen en plezier hebben enzo, en dat vinden betuttelgristenen niet leuk. Teenagers, rebelleer! Wij wensen de jeugd van tegenwoordig een extatische zomer toe, met veel korte broekjes en haar tot over den ooren.

Reaguursels

Inloggen

alcor | 16-06-13 | 12:10 |
Klopt, maar er blijven grenzen van fatsoen en goede smaak, daar valt altijd over te twisten maar, deze dametjes kleden zich niet als scholieren, zij moeten hier dus begeleiding in hebben. De school heeft terecht het laatste woord hierin.

lanexxx | 16-06-13 | 20:08

'aldus de partij die in wel meer achterhaalde concepten gelooft.'
Inkoppertje, maar wel leuk^^

Fred van Ria | 16-06-13 | 19:52

Als mijn dochter zich als een hoer zou kleden zou ik haar stante pede onterven. En dat heeft niets met islamitische waarden te maken.

Smurfke Turbo | 16-06-13 | 16:33

Iedereen mag dragen wat ie wil. PUNT!!!

Iedere openbare instelling mag weigeren wie hij wil. PUNT!!!

miff | 16-06-13 | 14:56

Iedereen mag dragen wat ie wil. PUNT!!!

WcKoe | 16-06-13 | 14:48

-weggejorist-

WcKoe | 16-06-13 | 14:48

lanexxx | 16-06-13 | 11:30 | + 0
"Naar het zwembad ga je met zwemkleding, naar school in schoolkleding, gewoon normaal, [...]"
Normaal. En dat is juist het hele probleem. Wat normaal is, verandert continu...

alcor | 16-06-13 | 12:10

Naar het zwembad ga je met zwemkleding, naar school in schoolkleding, gewoon normaal, en niet als kleine lolita's opgedoft.
Jammer dat dat wordt gezien als betutteling, het is meer je een norm aanleren, een beetje goed gedrag kan echt geen kwaad en zou voor deze kinderen echt een aanwinst zijn.

lanexxx | 16-06-13 | 11:30

@Graaf van Egmont | 15-06-13 | 18:14 |


Als kind opgeggroeid in de maatschappij die jullie gemaakt hebben kan ik zeggen dat het opvallend is dat jullie nooit verantwoordelijkheid nemen voor het kolossale falen van die maatschappij. Als je illustratie van dat falen wilt zien hoef je alleen maar het laatste gedeelte van de carriere van Ramses Shaffy te zien.


Lees Het Verraad van mijn Generatie, Komrij's Ruigoord rede maar eens. Jullie zouden verantwoordelijk *gesteld* moeten worden.

omanders | 16-06-13 | 09:49

@Watapatja | 15-06-13 | 20:14 | + -1
"In Australie komt zelfs de bankdirecteur in een korte broek naar zijn werk als hij wil".
Vreemd voorbeeld: in Australië hebben ze schooluniformen. (Bovendien, ook toen het buiten 40 graden was kwam m'n baas, net als de rest van het CBD, netjes in pak op z'n werk...).

alcor | 16-06-13 | 08:56

@lingo star | 15-06-13 | 22:59 waarom moet jij huilen als je de meisjes van femen ziet? Wil je er over praten?

poppermotje | 16-06-13 | 07:46

Al dat overspannen gedoe over zeden en normen die zo tijd- en plaatsgebonden zijn dat de maatschappelijke discussies en wetgeving steeds achter lopen op elkaar en de feiten komt met name voort uit de collectieve onwil c.q. het onvermogen om individuele situaties op hun merites te beoordelen.

poppermotje | 16-06-13 | 06:49

Het leidt wel aardig af, al die bijna blote vrouwen en meiden. Wellicht dat het niveau dan wat zakt, of juist stijgt..

van_de_pot_gerukt | 16-06-13 | 04:46

@Watapatja 20.14

Australië is geen vergelijking e/o USA niet en Hawaï,zoals ikzelf heb geweten kan de temperatuur in Australia oplopen in de daar zomer rond de 40 graden celsius dan is het normaal dat ook een directeur van wat dan ook zich in een nette korte vaak kaki broek vertoond, dat is qua kultuur en klimaat normaal daar. Maar hier niet. Of ik het tokkie of slordigheid noem doet niet ter zake het is niet esthetisch bij velen hier, zo ook het niet esthetisch is als een vrouw van boven de 40 in een super korte short loopt er zijn andere kledingstukken die meer passen bij zo'n gelegenheid of leeftijd en zelfs aantrekkelijker zijn dan zo'n kortdurende rukkersaandacht.

L.M. | 16-06-13 | 01:27

appeltjesgroeneweide | 15-06-13 | 20:00
Een bepaalde ideologie komt of je het wil of niet meekijken,eens. Derhalve is het mi ook zo dat herhaling de kracht van de reclame is, wel met een gezonde dosis uiteraard.

luchtledig | 16-06-13 | 01:24

Ik zeg: schooluniformen verplicht! Nu! (Al was het alleen maar om te voorkomen dat Nanninga terug moet komen op dit stukje als haar toekomstige dochter als stoephoer gekleed naar school wil)

Mongoose | 16-06-13 | 00:29

De kledij van de jeugd van tegenwoordig om te huilen. Broeken van jongens die rond de kruis hangen en meisjes die er bijna uitzien als de meisjes van femen.

lingo star | 15-06-13 | 22:59

die meiden hebben zelf niet in de gaten dat ze eruit zien als pornodingetjes. ik zeg; burka erover en klaar.

kaasfondue | 15-06-13 | 22:57

Ietwat kort door den bocht. Nogal een verschil tussen haar over je oren of in bijna je blote reet en tietjes in de klas zitten. Inderdaad. Ik voel, terwijl ik dit schrijf, de generatiekloof, maar moet je nou echt met je reetspek uit je geen broekspijpen en een strandhemdje waar je slappe tietjes tot de tepeltjes zichtbaar zijn, naar school? Doe ff normaal. In een beetje bedrijf word je er ook terecht op aangesproken. Weet je Nanninga, je hoeft niet ALLES te verdedigen.

rexmundi666 | 15-06-13 | 22:01

@ smdyasc | 15-06-13 | 18:06
Ik wil jouw stellingname graag verbeteren;

Voor de generaties die alle mogelijke vrijheden en mogelijkheden hebben gekend, zou het verstandig zijn om de volgende generaties te behoeden voor de ongewenste uitwassen en valkuilen van die te ver doorgeschoten vrijheden en mogelijkheden waar die oudere generatie de jongere mee heeft opgezadeld; gebrek aan opvoeding, de vervaging van normen en waarden en het moreel verval dat als een pestepidemie door alle lagen van de Nederlandse bevolking trekt.

miff | 15-06-13 | 21:54

Nanninga, het is onTblote. Of maakte u een taalgrap?

Boer in 020 | 15-06-13 | 21:47

Mika6101 | 15-06-13 | 20:45 | | Reageer+ | 0

Yep, met een pilletje slikken doe je direct iemand anders wat aan. Appel peer vergelijking weer he.

Your interpretation | 15-06-13 | 21:40

Vergelijking:

XTC-doden: paar per jaar

Alcohol-doden: enkele duizenden per jaar

Nicotine/teer-(kanker) doden: enkele tienduizenden per jaar.

Als we nou ook eens gewoon accijnzen gaan betalen op MDMA, is dat gezeik tenminste weer gauw voorbij.
Daar zit hem de kneep namelijk. Zolang het de Staatskist van de Staatdealert miljoenen per jaar oplevert, knijpt men gauw weer een oogje toe.... Vat u hem?

Jan Gordelroos | 15-06-13 | 21:33

Als je je lichaam toont aan iedereen in daarvoor niet bestemde gelegenheden (op je werk, op school etc) maak je je schuldig aan ongewenste intimiteiten.

Alteidt Glijck | 15-06-13 | 21:25

Laten we de vraag eens anders stellen; als die zelfde meiden straks van school af komen en bij een werkgever terechtkomen, zal het dan wel een geaccepteerd verschijnsel zijn om zo gekleed te gaan? In 99% van de gevallen zeker niet; op de prostituee en barjuffrouw in een nachtclub na.
Maar probeer ook de andere kant van het verhaal eens te zien: je bent leraar en je zit als vent de hele dag aan te kijken tegen 15, 16 of 17 jarige mokkels met een shirt, naveltruitje of bloes waar je net iets te veel ziet, en een broekje of rokje dat ook niets aan de verbeelding te wensen overlaat.
Een droombaan? vergeet het maar, als je er aan zit kost je dat je gezin, je baan en draai je de bak in.
Dat meiden (en ook jongens) niet victoriaans gekleed naar school moet, met het boordje tot onder de kin gesloten en een broek, rok of jurk tot op de enkels vind ik goed, maar je hoeft nou ook weer niet als een soort "uiting van geslachtsdrift" op school te verschijnen. Dat noem ik de kat op het spek binden, en daar zit je niet voor op school. Dat soort kleding is voor zaterdagavond in de discotheek.
Je mag verwachten dat mensen zich op hun werk (dus ook school als voorbereidende fase hiervan) op een wijze kleden die met de algemeen geldende fatsoensnormen overeenkomen.

miff | 15-06-13 | 21:25

@Hendrikaatje | 15-06-13 | 20:57
Damn hippies.. Maar ik vermoed al langere tijd dat er smerige spelletjes gespeeld zijn door moslims binnen te halen (en te houden) door gristenen. Het atheistisch hippie tuigh had wellicht een lesje nodig hmm?
Terwijl zij met de kindertjes spelen in de vele bebosde recreatie gebieden.

Ach whatever, ik ga niet meer/zo min mogelijk politiek denken.. Heb zo ook mijn eigen leven, hier en nu.

de grote Anti | 15-06-13 | 21:12

Jeugd, wel je EIGEN geld meenemen!

Iwmac | 15-06-13 | 21:06

Mini-rok en hot-pants waren in de 60er en 70er jaren der vorige eeuw een volledig geaccepteerde mode; ook in Barneveld!
Begrijp niet wat er nu op een herhaling van deze dracht tegen zou zijn.
Hoewel, toen was de boel nog niet geïslamiseerd...

Hendrikaatje | 15-06-13 | 20:57

"Teenagers, rebelleer!" Zei Nanninga. Maar wie gaat hen dan leren wat rebelleren is? Je geeft ze een I-Phone en ze doen wat je wil.

Mark van Leeuwen | 15-06-13 | 20:54

die tuthola met teveel textiel gaat maar feministisch doen in de zandbak van haar ouders.

wouter1947 | 15-06-13 | 20:53

zonder op de linkjes te klikken, het mag best wel eens wat minder en een beetje terug naar vroeger. Niet dat hele strenge, maar wat is er mis mee als meisjes zich kleden als meisjes ipv als hoeren? Vroeger speelden ze met poppen, nu hebben ze (een gedeelte dan) voor hun 16de al hun eigen kind.
Nou hoeft het natuurlijk niet zo heel erg preuts te worden en een beetje vrouwelijk schoon is mooi om naar te kijken, maar 12 jarige met een minirok, een string, een een topje wat net de tepels bedekt en een berg make-up waar je U tegen zegt is m.i. ook weer niet nodig.
Zelfde wat drank en roken (en/of drugs) betreft (ook voor de jongens uiteraard). Niks mis met eens een keer proberen, maar bezopen en dampen als een schoorsteen voordat de ballen goed en wel ingedaald zijn hoeft nou ook weer niet.
En om het dan af te maken; als ik zo de berichten lees over uitgaansgeweld etc krijg ik nou niet echt het idee dat het zo goed gegaan is met de huidige generatie. Vroeger was er ook wel eens ruzie ja, maar dan had je na afloop een blauw oog of een bloedneus en het volgende weekend dronk je gewoon weer samen een biertje. Nu mag je blij zijn als je nog uit je coma komt.
En nee, ik ben geen CDA stemmer

swift1.6 | 15-06-13 | 20:47

zucht. en ook lol gezien de volksmassa's die aan de m zitter elk weekend. Als dat nou een goed onderzocht wordt en geconcludeerd wordt dat repressie totaal geen optie meer is dan is legalisering het enige wat nog overblijft.

marxistje | 15-06-13 | 20:45

XTC legaliseren? Het moet niet veel gekker worden. Straks gaan we pedofilie nog legaliseren zodat we het kunnen controleren. Helemaal van de pot gerukt.

Mika6101 | 15-06-13 | 20:45

Terug naar Staphorst anno 1850, dat waren nog eens tijden!!!

thepinkpainter | 15-06-13 | 20:31

De meisjes moeten steeds jonger geil, de drugs moeten steeds beter verdoven en de muziek steeds opzweepender, en oja, geld moet gratis zijn.
Mooi die multiculti.

tattooboer | 15-06-13 | 20:21

@Watapatja | 15-06-13 | 20:12
Toch vind ik het een smerige gedachte dat een oude lul met wollen sokken en sandalen daar op zat te fappen.
Maarja, hoe verwerpelijk dan ook, wat je dan vooral moet doen is een geweldadige cultuur binnenhalen.

Toeval dat die moslims ook graag naar scandinavie gaan?

de grote Anti | 15-06-13 | 20:16

L.M. | 15-06-13 | 19:40 |
Dat je dat tokkiegedrag noemt zegt meer over jouw beperkt denkvermogen dan over tokkies. In Australie komt zelfs de bankdirecteur in een korte broek naar zijn werk als hij wil.

Watapatja | 15-06-13 | 20:14

de grote Anti | 15-06-13 | 20:08 |
Dat waren dan wel weer tijden waarin geweld niet normaal gevonden werd. Make love, not war. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uitgaat.

Watapatja | 15-06-13 | 20:12

@Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:46
Dat waren andere tijden zonder hitsige exoten?
Maar nog ironischer is dat er zoals iemand al zei in die jaren sex met kinderen min of meer geaccepteerd was. Het lag in de winkels. Misschien overgewaaid uit denemarken en zweden. Later de iets meer brave 'seventeen' en ander teenager gedoe, ook waarschijnlijk weer uit scandinavie..

Struikelde laatst over een oude deense jeugdfilm op vimeo waar een jongetje gewoon de blote borsten van een twaalfjarig meisje zat te kneden. Was toen schijnbaar het toppunt van vrijheid en blijheid en onze geitenwollensokken vonden het allemaal geweldig *fap fap fap*.

Tijden zijn veranderd, en het is tijd dat hippies eens hun hoofd uit de wolken halen.

de grote Anti | 15-06-13 | 20:08

@Desmoulins | 15-06-13 | 19:57
Dat heb je als kind nauwelijks in de gaten, daar ben je kind voor. En daar zijn dus grenzen voor.

Detlev Tarnowitz | 15-06-13 | 20:04

Niet alleen de maatschappij en trends zijn verantwoordelijk. Als ouder -naar ik aanneem- heeft u ook een corrigerende taak
luchtledig | 15-06-13 | 19:40 | + 0 -
----
zeg dat maar tegen de nozems die 's avonds braaf spruitjes zaten te eten. De corrigerende taak van ouders reikt net zo ver als de garantie van bepaalde goederen: tot aan de voordeur. Ik ben het dus niet met je oneens maar wil ook oog hebben voor de pragmatische beperkingen van het ouderschap.

appeltjesgroeneweide | 15-06-13 | 20:00

@Detlev Tarnowitz | 15-06-13 | 19:52

Ik zit weleens te denken hoeveel tijd en energie ik vergooid heb met zaken die totaal irrelevant waren, en precies binnen die categorieën vallen.
Het zou echt een wereld van verschil maken.

Desmoulins | 15-06-13 | 19:57

@Desmoulins | 15-06-13 | 19:32
Wat jij zegt "er is geen middenweg meer"
Misschien moet de school daar dan een compromis aanbieden. Kijk ik ben niet voor hoerig porno gedrag in te sexy kleding voor meisje van die leeftijd.. maar die middenweg die jij aangeeft moet kunnen volgens mij.
En wat het laatste betreft heb je natuurlijk gelijk; er moet geleerd worden binnen een school.

Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:53

@Desmoulins | 15-06-13 | 19:37
Precies, moet je nagaan hoeveel energie er wel niet vrijkomt als de kinders zich niet meer druk hoeven te maken over kleding/mode/trends/status/uiterlijk.

Detlev Tarnowitz | 15-06-13 | 19:52

Hmm. niet van jammie maar van tja...

Treurig varken | 15-06-13 | 19:51

@ Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:46
Feit.


Maar ook Roman Polanksi's tijd. Hmm...?

Treurig varken | 15-06-13 | 19:50

@rara | 15-06-13 | 19:37
Ik begrijp de drukte niet.
In de jaren 70 van de vorige eeuw liepen tieners en zelfs lagere schooljeugd in hotpants.
En er was geen leerkracht die daar warm of koud van werd.

Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:46

Andre Hol. Wordt ons wel weer makkelijk gemaakt.

hamertje | 15-06-13 | 19:42

-zolang het van binnen uitkomt zoals een groene loot aan een tak en niet omdat 'het moet omdat het kan'.-

appeltjesgroeneweide | 15-06-13 | 19:34

Niet alleen de maatschappij en trends zijn verantwoordelijk. Als ouder -naar ik aanneem- heeft u ook een corrigerende taak

luchtledig | 15-06-13 | 19:40

Wat heeft het nu met gristen te maken of wat voor stroming ook, eerder met fatsoen en aanpassingvermogen. School is een instituut waar je onderwijs geniet en geen hoerenkast. Zo ook een restaurant ga je ook niet in je blootje zitten is ook niet hygienisch zoals vele tokkie achtige doen om met een korte broek een hap te gaan eten.

L.M. | 15-06-13 | 19:40

Oplossing 1: hoofddoekjes om de bloten benen wikkelen. Een uitstekend voorbeeld van win-win.
Oplossing 2: 2 jaar wachten. andere mode ander probleem. Een uitstekend voorbeeld van government by doing nothing.

Koos Knak | 15-06-13 | 19:39

@Detlev Tarnowitz | 15-06-13 | 19:21

Inderdaad, dat is de oplossing. Wordt ook direct die hele cultuur van het volgen van iedere kledingtrend en daarbij horende misstanden, aangezien niet iedereen op fatsoenlijke voorzien wordt van kleding, de kop ingedrukt.

Desmoulins | 15-06-13 | 19:37

@Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:29
Functionaliteit van de kleding.

rara | 15-06-13 | 19:37

Je komt op school om te leren en niet om te flaneren
Overal is een tijd en een plaats voor.
Je gaat ook niet in een badpak naar een begrafenis.
En winkelen in een zwembroek slaat ook nergens op.
Schoffelen in een driedelig costuum ook not done.
Dus op school gewone makkelijk zittende kleding waarin je kunt leren.
Benblij | 15-06-13 | 18:19 | + 30 -
--
you said it!

appeltjesgroeneweide | 15-06-13 | 19:35

Als jongeman opgroeiend in de jaren '60 zeg ik tegen de hedendaagse jeugd, dat er niks leuker is dan de autoriteit tegen de haren in te strijken. Wat wij konden, moet zeker nu gaan. Ik zeg doen!
Graaf van Egmont | 15-06-13 | 18:14 | + 7 -
------
zolang het van binnen uitkomt zoals een groene loot aan een tak en niet omdat 'het moet omdat het kan'.

appeltjesgroeneweide | 15-06-13 | 19:34

@Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:16

Dit gaat over iets heel anders.
Kinderen hebben zich te houden aan de kledingvoorschriften die gelden, en daar valt aanstootgevende kleding ook onder. Er is geen middenweg meer voor sommige lieden, terwijl we het eigenlijk over zaken hebben waar middelbare scholieren niet eens mee bezig zouden moeten zijn. Men doet net of het al volwassen vrouwen zijn.
Er zijn wel degelijk grenzen.

Desmoulins | 15-06-13 | 19:32

Mevrouw: wat was uw punt?

BellaBella | 15-06-13 | 19:30

luchtledig | 15-06-13 | 19:22
fatsoensrakker ;)

luchtledig | 15-06-13 | 19:29

mocroGS | 15-06-13 | 19:15 | + -2 -
Ga je nu A. Nanninga dissen?
Vraag mij af wat anderen daar van vinden, mocro.

Flightless bird | 15-06-13 | 19:29

@rara | 15-06-13 | 19:24
Goed punt.
Maar wat is dan het verschil tussen meisjes in korte broek bij gym of sport op de middelbare school en een korte modieuze broek in de klas?
In beide gevallen kan een leerkracht daar dus aanstoot aan nemen toch?

Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:29

Behalve in de banken van het ibn ghaldoun schooltje!

irma zonderboezem | 15-06-13 | 19:29

@ deboerenlul | 15-06-13 | 19:07 |
Het is altijd leerzaam om te lezen hoe men op het platteland tegen zaken aankijkt.

Kapitein Sjaak Mus | 15-06-13 | 19:28

@Jackanders | 15-06-13 | 19:25
http://www.youtube.com/watch?v=NWnyX12u9tQ

Bakito | 15-06-13 | 19:28

Wordt weer interessant om de mensen eruit te pikken waar je een vermoeden bij hebt dat zij weleens met een schuin oog naar een puberend meisje in bikini hebben zitten kijken.

En het dan maar gaan bagatelliseren 'ja zeg, al die betutteling, van mijn part gaat zo'n meisje in bikini naar haar fijne multiculturele school!'

Ook moet je rekening houden met old-timers die nog steeds uberhaupt geen probleem zien met (half) naakte meisjes.. Details en futiliteiten doen er dan niet toe.

de grote Anti | 15-06-13 | 19:26

@Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:23
Op de middelbare school?

rara | 15-06-13 | 19:24

@rara | 15-06-13 | 19:20
Heeft iemand jou ooit verteld dat schoolzwemmen echt bestaat?

Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:23

Dat vindt ik eigenlijk wel een interessante stelling: Als het in het zwembad kan, waarom schreeuwt iedereen dan nu moord en brand?

Kapt. Kip | 15-06-13 | 19:23

Ik zeg:Spartaanse opvoeding. Een kind bij de arm pakken heet tegenwoordig mishandeling. wtf. Die overjarige hipsters bij RvK en BJZ doen toch niet aan waarheidsvinding.

Ik bid niet veur bruune bonen opzoekt

luchtledig | 15-06-13 | 19:22

Ik roep het al jaren: laten we schooluniformen invoeren. Ben je in 1 klap van een hele hoop gezeik af. En het heeft toch nog een zeker fapgehalte.

Detlev Tarnowitz | 15-06-13 | 19:21

Volkomen terecht dat verbod, en bovendien niet afkomstig van betuttelgristenen maar van atheïstische bezorgde mensen.

lingo star | 15-06-13 | 19:21

@Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:16
Heeft iemand ooit de moeite genomen om jou het verschil tussen een zwembad en een school uit te leggen?

rara | 15-06-13 | 19:20

Een oud spreekwoord zegt wel

Vrouwen bloot, handel dood.

Hiermee is wel de crisis verklaard.

Watapatja | 15-06-13 | 19:19

Was het CDA niet die een aantal jaren geleden het testen van kwaliteit van pillen op feesten verbood?
Juist...

Hemelterijk | 15-06-13 | 19:17

De dames zo bloot mogelijk maakt het werk van een docent nou net aantrekkelijk.

Watapatja | 15-06-13 | 19:17

Ja mensen! laten we de stranden en de zwembaden(want strandwachten en badmeesters)ook maar gelijk verbieden want er mochten eens pubermeisje in bikini bivakkeren.
En ooh! ook alle modeontwerpers aan de schandpaal wegens morele afbraak.
Ga toch weg met je achterlijke betutteling zeg.
Moeten we weer met z'n alle terug naar de; wat zullen de buren er wel niet van denken mentaliteit?

Welles! Nietes! | 15-06-13 | 19:16

A. Nanninga in hotpants dat is pas lekker.

mocroGS | 15-06-13 | 19:15

ZKH EénOog | 15-06-13 | 18:36 | + 1 -
Ha ha de "snor" bedoel je maar die is hedendaags vervangen voor de "haatbaard" *teleur gesteld*

Flightless bird | 15-06-13 | 19:12

Tja, ik wil ook wel in hotpants en slippers naar mijn werk, maar dan wordt ik ook niet meer als gelijke behandeld in mijn functie. Soms gelden er gewoon (ongeschreven) kledingregels op een instituut, gebouw of in een bedrijf. Privé kan je dan weer dragen wat je wilt. *mompelt iets over fatsoen en opvoeding*

Miss Daad | 15-06-13 | 19:11

In mijn tijd droegen de "lekkere meiskes" een Vanilia spijkerbroek.
A. omdat duur en daarmee kan je gezien worden
B. hun kontje kwam goed uit mits goede kont.

Geloof me, gewoon een hele, lange spijkerbroek. En dat stond ze goed! Maar ja, dat was de jaren 80.

Treurig varken | 15-06-13 | 19:08

Als een 13/14 jarige met een aardig stel borsten (ja ze bestaan). Half naakt naar school gaat dan is er ook wat mis met de ouders. Echter zo gaat het in de maatschappij tegenwoordig, het draait allemaal om gezien (lees: mooi gevonden) te worden. Zeker bij de vrouwelijke jeugd die toch vaak al onzeker is. Dan is er geen mooier compliment voor ze, dan 'lekker' gevonden te worden. Nadeel is echter dat de mannelijke docenten hier ook door beïnvloed worden. Dit wekt namelijk natuurlijke gevoelens op die niet mogen en zeker niet als docent zijnde. Ik ben dan ook voorstander van dit verbod. Wat ze in hun vrije tijd dragen mogen ze zelf weten, maar op school is een beetje netjes gekleed (of een dresscode) toch niet teveel gevraagd lijkt me.
En dan nog even een reactie op smdyasc | 15-06-13 | 18:06 | "Voor de generaties die alle mogelijke vrijheden en mogelijkheden hebben gekend, is het hoogst haalbare die zelfde vrijheid en mogelijkheden de volgende generaties te ontnemen."
Vroeger deed men dan ook een stuk minder moeilijk over seks met een minderjarige en lagen er in de jaren 70 en 80 zelfs magazines met minderjarigen in seksshops. Tegenwoordig ben je direct pedo en moet je aan je ballen worden opgehangen als je een 14 jarige met een stel borsten mooi vind.

deboerenlul | 15-06-13 | 19:07

@ Bakito. Zoals ook Peggel schuldig is aan het moorden van Breivik, zoiets?

goktrommelisttot | 15-06-13 | 19:03

Zie ook topic op www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

Ik heb er wel een mening over, namelijk dat pornoficatie van (te) jonge (blanke) meisjes waarschijnlijk, geloof het of niet, zelfs aangemoedigd wordt door 2de en 3de generatie importvriendjes.. Dus terwijl wij zitten te strijden tegen die focking burka gaan onze dochters soms onder groepsdruk half-naakt naar school. Valt het kwartje al?

Niets mis met luchtige kleding, maar ghetto praktijken/kleding liefst zo ver mogelijk van scholen vandaan houden lijkt mij. Vrije tijd is een ander verhaal. Doe wat je wil en bel de politie als mensen je lastigvallen op je (gebrek aan) kleding.

de grote Anti | 15-06-13 | 18:57

"Er wordt in dit land te weinig verboden."
-
Elke gelovige.

Not Muhammad | 15-06-13 | 18:55

Ik kan zo WOEST worden om die veel te strakke hotpants die ook nog eens zo kort zijn dat die billen er bijna uitvallen en je aan de voorkant de teen van een bepaald woestijndier ziet, daar word ik echt PISNIJDIG van.

Eric Blair | 15-06-13 | 18:54

En tenslotte;
Als ik daar leerkracht zou zijn zou ik me ook geen houding weten te geven.
Die kinderen zijn net uit de luiers en van de schommel af, en willen het liefst hun kamer nog roze verven.
Om ze dan in enen te zien acteren alsof het verleidsters zijn slaat echt volkomen nergens op.
Ik zou daar niet mee kunnen en willen dealen!

Einde van de Domheid | 15-06-13 | 18:54

niet onterecht. jonge meiden hebben best baat bij wat feedback over wat hun kleding voor reacties bij anderen oproept. het lijkt me ook vrij normaal om op school niet al te sexy kleding te dragen.

zeeman73 | 15-06-13 | 18:53

Jaren van gefeminiseerde overlegopvoeding, inspraakcultuur in de klas en moetkunnen-ouderschap heef tonze samenleving intussen wel wijd open en ontvankelijk gemaakt voor de fatsoenscultuur van de Boze Profeet(PvdA).

Overleg en inspraak is leuk, maar de dreiging (en uitvoer) van bot geweld werkt beter in een weke samenleving die zichzelf onderwierp aan de buitenlandse overheerser in Brussel; en de binnenlandse minkukels die het geweld niet schuwen (omdat er op geweld toch geen antwoord meer is/of nog volgt).

Jan Passant mk2 | 15-06-13 | 18:53

'Betuttelen' is overigens © Siep de Haan.

Einde van de Domheid | 15-06-13 | 18:51

smdyasc | 15-06-13 | 18:44 | + 0 -

Huh ?

Supermatthijs | 15-06-13 | 18:49

En dit is trouwens één van de eerste stukjes in maanden waarin Annabel niet helemaal los gaat op moslims.

Supermatthijs | 15-06-13 | 18:49

Bakito | 15-06-13 | 18:44 | + 0 -

Dat gaat dan weer wat ver want ze zijn allebei niet schuldig denk ik. Maar je idee erachter klopt gewoon. Hij is zeker zo schuldig aan de staat van ons land als alle gevestigde partijen.

Supermatthijs | 15-06-13 | 18:46

Niks is leuker voor een mannelijke docent dan surveilleren bij 5 havo, bij temperaturen boven de 25 graden.

Jos Tiebent | 15-06-13 | 18:45

@Supermatthijs | 15-06-13 | 18:42
Wilders is in feite net zo schuldig aan de moord op Pim Fortuyn als Mark Rutte.

Bakito | 15-06-13 | 18:44

@Supermatthijs | 15-06-13 | 18:42
Moet jij niet wat vaker buiten komen lul.

smdyasc | 15-06-13 | 18:44

Voor alle moraalridders die de twitter en blogs dan wel dooiebomenmedia vol schreeuwen van schande en schaamteloos.
Laat je pedogevoelens nachecken bij een psyg en bedenk dat het wijf dat nu s'avonds naast je ligt waarschijnlijk droomt van de zelfverzekerdheid en de nog mooie benen van deze jonge meiden, en groeide jullie toevallig op in de jaren 70 dan heb je kans dat jou Alie, Petra of Anita haar nu dikke kont ook in een hotpants heeft gehesen in die tijd.

www.youtube.com/watch?v=ZuXlAg8Afq8

Welles! Nietes! | 15-06-13 | 18:44

Bakito | 15-06-13 | 18:33 | + -1 -

Juist, de partij van de grote geblondeerde Calimero. Die zelf al 20 jaar op het binnenhof rondloopt maar doet alsof het allemaal de schuld van anderen is.

Supermatthijs | 15-06-13 | 18:42

Nanninga heeft het zelf al over "lekkere meiden"...... die kinders van de middelbare school.
En dan maar afgeven op docenten die zich geen houding meer weten te geven met zo veel ontblote meisjeshuid in hun nabijheid.
Hij gaat er zelfs zo in op dat hij onblote schrijft....

Treurig varken | 15-06-13 | 18:39

Een zestienjarige. Ach ja, prima.
Maar je ziet ze ook bij grietjes van 12, 13, 14. Die stralen dan een bepaalde hoeveelheid seks uit die gewoon niet bij die leeftijd hoort.

Robert John | 15-06-13 | 18:39

Wat maakt het uit, eens in de zoveel tijd moet er eens een regel komen die die kinders van hartelust kunnen overtreden.
Zoals een leraar zei: zet de regels streng, dan is het niet zo erg als ze ze overtreden, want dat doen ze toch.

frank87 | 15-06-13 | 18:39

Oja Annabel.
Petjes mogen ook niet!

Einde van de Domheid | 15-06-13 | 18:37

weetje wat echt mooi is. er valt 1 XTC dode en het cda grijpt het meteen aan om allerlei regelingen in het leven te roepen. dan praten ze ineens niet meer van incidenten. onderscheid tussen incidenten en structurele misstanden.. nogal moeilijk uit elkaar te houden door laffe politici

een maffiabaas | 15-06-13 | 18:37

Haar tot over den oren? Schijnbaar is op dit moment het 'opgeschoren-zijkantjes-smeerkuif-bovenop-Hitlerjugendkapsel' juist harske hot man.

Je gaat je bijna afvragen of er iets gemist wordt bij geschiedenis...

ZKH EénOog | 15-06-13 | 18:36

Annabel, het is duidelijk dat je geen kinderen hebt.
Als je het Berlage zou kennen dan zou je weten dat ze daar met zoveel passie voor onderwijs, zo relaxed bezig zijn. Te bloot hoort niet, net zo goed als te bedekt.
En dan dit nog.
We zin geen frigging hippies Annabel, noch een ouderraad uit de jaren 50. Pas op met de bomercard trekken, want boomers zitten ook in de redactie van GS! (Zie de traantrekkende litanieen van Peter (Scheringa) Verhaar.

Einde van de Domheid | 15-06-13 | 18:36

Klukklukje, naar binnen komen, nu !

Mammeloe | 15-06-13 | 18:36

Gewoon een compromis bedenken. Alle meiden een hoofddoek en daaronder lekker bloot.

benjemal | 15-06-13 | 18:34

@Wc-kip | 15-06-13 | 18:24
Er is maar 1 partij die regelmatig wegloopt uit debatten en onderhandelingen. Toevallig ook de partij met de grootste schreeuwmuil.

Bakito | 15-06-13 | 18:33

Vroeger waren de rokjes zo kort, dat je net niet t slipje zag.
Maar ja, dat kan nou niet meer.
Terpen-tijn | 15-06-13 | 18:11 | + -3 -

Dat klopt niet. Het duurde een paar minuten maar dan wist je exact welk kleur broekje een minirok meisje/vrouw droeg.
Vaak genoeg met collega's gewed wie het eerste was met het "spotten" bij een vrouwelijke teamgenoot.
Bij het wedden deden de andere vrouwen ook mee.

BBmetR | 15-06-13 | 18:30

*snort* Wat een onzin zeg. Op die foto met die Justin Bieber meisjes zie je dat het niet eens volwaardige Daisy's zijn maar gewoon shorts. I see no problem here.

Andi | 15-06-13 | 18:29

@decadent degeneraat | 15-06-13 | 18:24
Docenten moeten zich kunnen beheersen, maar hoe hou je de jongens bij de les als er zo veel moois is om naar te kijken?

rara | 15-06-13 | 18:28

Docenten die vinden dat pubers zich te uitdagend kleden, moeten ze die niet gewoon opsluiten?

Blunterman | 15-06-13 | 18:27

We hebben een miljoen mensen uit landen gehaald waar vrouwen in minder dan een gordijn als hoeren gezien worden en een 'legitiem doelwit' zijn voor verkrachting. Misschien zeg ik dit veertig jaar te laat, maar door iemand uit een psychotische theocratie te halen, haal je de psychotische theocratie niet uit hem.

Misschien leiden de kontjes en decolletés van hun blanke, blonde klasgenotes onze kansenparels af van hun studie. En die kansenparels zijn vervolgens niet gewend afgewezen te worden alleen omdat ze spuuglelijk, hondsbrutaal en vals zijn. En dan worden ze kwaad.

Nou ja, ik zeg maar zo: een volk krijgt de bestuurders die het verdient. En aangezien 'ons' volk voor een steeds groter deel bestaat uit mensen die hun dochters eigenlijk niet eens naar school zouden willen sturen, gaan de bestuurders daarin mee.

Nequebard | 15-06-13 | 18:27

decadent degeneraat | 15-06-13 | 18:24 | | Reageer+ | 0

Heb je absoluut gelijk in als het eenmaal gewenning is. Maar het is toch altijd weer even door de zure appel bijten zodra het weer zomer is.

Your interpretation | 15-06-13 | 18:26

Bakito | 15-06-13 | 18:21 | + 1

Idd dan lopen ze met een hoefdoekje omdat ze mannen niet mogen verleiden en dragen ze wel een kort rokje.

Eurotokkie | 15-06-13 | 18:26

Overal MDMA in het leidingwater, behalve in Limburg natuurlijk.
Die zoeken het maar uit.

Jackanders | 15-06-13 | 18:26

@Your interpretation | 15-06-13 | 18:21
>Maar ik weet zeker dat als je alleen maar meisjes met hotpants in je klas hebt, je concentratie in ieder geval niet naar de les gaat.

Wat een onzin. De controlle van je gedrag ligt bij jou. De eerste keer niet, maar je went er vanzelf aan. Dan zie je het bloot niet meer.

Ik weet niet waarom, maar dit is belangrijk: pornfortheblind.org/

decadent degeneraat | 15-06-13 | 18:24

Bakito | 15-06-13 | 18:23 | + 1 |

Noem eens 1 partij die dat niet doet. *ondertussen kop thee zetten doet*

Wc-kip | 15-06-13 | 18:24

Terpen-tijn | 15-06-13 | 18:11 | + -3

Ja dit was in de jaren 70 .

Eurotokkie | 15-06-13 | 18:23

@kapotte_stofzuiger | 15-06-13 | 18:03
Altijd hetzelfde: blote vrouw, mannen fout.
Blote man, man fout.

frank87 | 15-06-13 | 18:23

@Wc-kip | 15-06-13 | 18:21
Lijkt me sterk: PVV ontloopt structureel verantwoordelijkheid.

Bakito | 15-06-13 | 18:23

@Wc-kip | 15-06-13 | 18:18
De sharia is een goed alternatief voor de verbodsfetisjisten bij CDA/PVV.

Of eigenlijk, het is 1 pot nat.

Bakito | 15-06-13 | 18:21

Je kan ook te ver gaan. Moslims zijn dan misschien bang dat ze totaal opgewonden raken van een neus en dat dan maar bedekken. Maar ik weet zeker dat als je alleen maar meisjes met hotpants in je klas hebt, je concentratie in ieder geval niet naar de les gaat.

Of bedoelt Nanninga dat iedereen maar naakt over straat moet? Zijn we in ieder geval van het gezeur af.

Your interpretation | 15-06-13 | 18:21

Bakito | 15-06-13 | 18:18 | + 1 |

Ik zie Quid nog wel de PVV de schuld geven mocht het misgaan.

Wc-kip | 15-06-13 | 18:21

Hahaha. +1 Bakito

AshleyJ"Ash"Williams | 15-06-13 | 18:20

Wc-kip | 15-06-13 | 18:18
Bakito zal wel even boodschappen aan het doen zijn.

Graaf van Egmont | 15-06-13 | 18:19

In Congo zie je geen korte rokken, want op straat denken ze dan dat je een hoer bent.
Overdreven moralisme veroorzaakt door de schrijnende armoe (wat? wij hier kreperen en jij lekker mooi de hoer spelen en de rijke dame uithangen....)
Volkswoede ligt op de loer.
In andere afrikaanse landen gebeurt hetzelfde alleen dan om religieuze redenen.

Terpen-tijn | 15-06-13 | 18:19

Je komt op school om te leren en niet om te flaneren
Overal is een tijd en een plaats voor.
Je gaat ook niet in een badpak naar een begrafenis.
En winkelen in een zwembroek slaat ook nergens op.
Schoffelen in een driedelig costuum ook not done.
Dus op school gewone makkelijk zittende kleding waarin je kunt leren.

Benblij | 15-06-13 | 18:19

Ik verwacht eigenlijk een tegel van Bakito waarin hij pleit voor invoering van de Sharia met dit als drogreden.

Wc-kip | 15-06-13 | 18:18

Precies, weg met de betutteling.

Totdat het misgaat natuurlijk. Maar dan kunnen we altijd de islam, PvdA, GL, DWDD of Jeugdzorg nog de schuld geven.

Stelletje hypociete strontzakken, bah!

Bakito | 15-06-13 | 18:18

De super christenen van het CDA hebben liever dat de tum tum van de dames verstopt zit onder een lange rok... Maar ja ze vergeten een ding... Hoe langer de rok hoe natter het hok!!!! Hiervoor past het CDA dan weer de struisvogeltechniek toe gewoon je kop in het zand steken

bosmaloot | 15-06-13 | 18:17

De pest met die hotpants is dat vaak de verkeerde vrouwen die dingen dragen, categorie veel te veel vlees in een veel te klein broekje... zoals vandaag tijdens Zomercarnaval in 010 bijv... om van te gruwelen.

CornholioNL | 15-06-13 | 18:14

Als jongeman opgroeiend in de jaren '60 zeg ik tegen de hedendaagse jeugd, dat er niks leuker is dan de autoriteit tegen de haren in te strijken. Wat wij konden, moet zeker nu gaan. Ik zeg doen!

Graaf van Egmont | 15-06-13 | 18:14

@azoturie | 15-06-13 | 18:09
Dit probleem speelde ook al in mijn tijd. Zo kan ik me een meisje herinneren met enorme tieten die ze graag showde. Dat kwam de aandacht niet ten goede, zowel bij de docent als de mannelijke leerlingen.

rara | 15-06-13 | 18:12

De seculiere sharia. Je kon er op wachten.

pius | 15-06-13 | 18:11

Vroeger waren de rokjes zo kort, dat je net niet t slipje zag.
Maar ja, dat kan nou niet meer.

Terpen-tijn | 15-06-13 | 18:11

Wat is nou je punt, Nanninga? Een 13 jarige kutpubert die minder texiel dan een Afrikaans kind naar school draagt is ( voor sommige bevolkingsgroepen ) sexueel provocerend, net zozeer als dat een kopvod ( voor sommige bevolkingsgroepen ) religieus provocerend is.

Nu je zo begint, ook dan maar meteen het halve Gemenebest in de zeik nemen omdat iedereen daar schooluniformen draagt om dingen te voorkomen wat u net allemaal neerplempt?

Wc-kip | 15-06-13 | 18:11

Nanninga is kampioen 'normaal doen',..

horsteknots | 15-06-13 | 18:10

Stelling: de schoolse ophef over 'te weinig' kleding komt uit de hoek van degenen die graag het overdreven geklede deel van het volk (broeken onder de jurk uit, enkellange jassen, oor- / halsafdekkende kopvodden) willen pleasen.

azoturie | 15-06-13 | 18:09

XTC is onschadelijk, Bakito gebruikt het al jaren.

Okee, verkeerd voorbeeld.

rara | 15-06-13 | 18:07

Ik heb medelijden met de docenten die de hele dag naar hotpants en in diepe decolletés moeten kijken.

rara | 15-06-13 | 18:06

Voor de generaties die alle mogelijke vrijheden en mogelijkheden hebben gekend, is het hoogst haalbare die zelfde vrijheid en mogelijkheden de volgende generaties te ontnemen.

smdyasc | 15-06-13 | 18:06

We moeten verbieden verbieden.

BenBinnen | 15-06-13 | 18:05

Die doden zijn het gevolg van het drugsbeleid.

CDA MOORDENAARS!

Napoleon I | 15-06-13 | 18:05

Is de boodschap 'alle grenzen zijn altijd fout'? Dan ben ik het er niet mee eens.

Lewis | 15-06-13 | 18:04

Als jongen/man mag je ook niet met je klabanus ontbloot naar school.

kapotte_stofzuiger | 15-06-13 | 18:03

Kutgif ernaast zeg, na twee zinnen kan ik WEER opnieuw beginnen met lezen.

snakeplisskin | 15-06-13 | 18:02

Ik zeg: hotpants.
Was ook zo'n drama.

crisiswhatcrisis | 15-06-13 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken