Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Patatjihadi's dol op broodjes Hollandse kaas

abu-boterham.jpgWe zouden een moord kunnen plegen voor een patatje oorlog (ik hoop dat men de dubbele ironie ziet). Snoepgoed zoals drop, of een simpel broodje jong belegen Hollandse kaas missen we ook wel. En over zo een mochaccino ijskoffie van het benzinestation hoeven we al helemaal niet te beginnen. Maar toch missen wij het eten van onze moeders het meest.. Maar wij weten dat het paradijs eeuwig is, en dat het eten in deze wereld werkelijk niets is vergeleken met het eten in het paradijs. We wachten dus geduldig af en we hopen dat we geaccepteerd worden als Martelaren. Stevig én keurig geauthoriseerd interview in de Goed Volk-bode met jihadist Abu Bloemkool, de heldhaftige strijder die het -anders dan Maiwand de Thuisblijver- in Syrië opneemt tegen de gemene dictator Assad of hoe al die sjiieten ook heten. Tenminste, als ze niet in een villa + zwembad in Aleppo rondhangen, klaverjassen met racismekaartjes en Wilders overal de schuld van geven. Bindende leestip: HET IS HIER FANTASTISCH. Weet u ook weer waar geweldenaar Barack Obama straks die guns naartoe stuurt. En nu u toch aan het longreaden bent. HIERRR de ietwat sombere column van Leon de Winter uit de Televaag vandaag. Het komt niet meer goed met de wereld, mensen. Maar gelukkig is het weekend.

Reaguursels

Inloggen

Ik hoop dat ze in het hiernamaals ook bejaarden hebben om te overvallen en maagden om na te sissen.

VincentTheSaint | 16-06-13 | 20:25

"Wij zijn ervan overtuigd en ervan bewust dat het na de val van Bashar pas echt gaat beginnen. Want de Mujahideen die hun levens hier opgeofferd hebben zullen niets anders accepteren dan de Sharia, die er ongetwijfeld zal komen".
.
Nou, daar is geen woord Spaans bij. Deze gastjes hoeven wmb niet terug te komen...

JeGrootmoeder | 15-06-13 | 23:09

uit het intervieuw van de nederlandse mujahidien:

Als Nederland werkelijk zo een hekel heeft aan de Moslim minderheid en hen ziet als een dreiging, gooi die grenzen dan open en laat de Moslims zich bij ons aansluiten. Dan zijn jullie van hun af, en hier worden ze wel gewaardeerd. Zo wint iedereen.'

Safiyaaa | 15-06-13 | 21:09

Als Assad wint, worden de jihadi's afgeslacht. Als de jihadi's winnen, dan beginnen de fracties onder elkaar te vechten om de macht. Want het gaat natuurlijk niet om godsdienst, maar om de macht, met godsdienst als marketingmiddel. Misschien leren ze het ooit nog wel eens, dat godsdienst opium voor het volk is. Gewoon lang genoeg blijven vechten.

Zyprexa20mg | 15-06-13 | 20:10

Dat ze allemaal een SOA mogen krijgen van die zogenaamde maagden in het paradijs.

Real Dutch Meat | 15-06-13 | 18:48

Ik denk dat ze het sissen naar hoofddoekloze meisjes nog het meeste missen. He, dat rijmt!

Your interpretation | 15-06-13 | 17:25

Zolang die kudtjihadi's maar niet terugkomen. Want dan kosten ze hier nog meer klauwen geld.
Vecht en sterf voor je principes, stoere jihadi's. Wij steunen jullie! Ga er gauw naartoe, naar Syrië, de broeders hebben je nodig!
Jullie taak is heilig. Ennnn: jihadbonus, alleen vandaag: geen 72 maar 144 maagden!

pennestront | 15-06-13 | 17:17

-weggejorist-

W Kuttje | 15-06-13 | 17:15

-weggejorist-

Wilhelmina Kuttje | 15-06-13 | 17:10

Oh, nu is een bammetje met kaas ineens niet zo raar meer? Ga toch weg, rare bloemkooljihadi. Of beter nog: blijf toch weg.

Vrije Nator | 15-06-13 | 17:06


@copywriter | 15-06-13 | 16:21
De VK als propaganda verspreider voor de jihadstrijders, je verwacht t niet...
Ik vroeg me wel af waarom ze zoiets plaatsen, blijkbaar hierom dus. Lekker bezig de VK.

Causa Sui | 15-06-13 | 16:41

'Klopt, dat doen bondgenoten. Bovendien zijn de Iraniërs geen Arabieren, maar Perzen. Liggen elkaar niet zo).'
Kan mij wat bommen. Al komen ze van Mars. Zolang ze hier maar niet geld komen kosten en maatschappij-ontwrichten. Slacht mekaar met je reli-kudtvetes lekker op je eigen grondgebied af.
Anders loop je de kans dat men zich hier met je gaat bemoeien. En niet zoals voorheen, met multiflauwekulsoepsiedies.
Want die tijd is voorbij.

pennestront | 15-06-13 | 16:36

@Baby Rasta | 15-06-13 | 10:39
LOL Goed gedaan, broeder.

Not Muhammad | 15-06-13 | 16:21

-weggejorist-

Wilhelmina Kuttje | 15-06-13 | 16:08

-weggejorist-

Wilhelmina Kuttje | 15-06-13 | 16:07

-weggejorist-

Wilhelmina Kuttje | 15-06-13 | 16:07

Alles gelezen en het is een angstaanjagend verhaal:
* De geinterviewden zijn volledig gebrainwasht, zoals je ook bij sektes ziet. Mogen b.v. niet als individu antwoorden, alle antwoorden zijn voorgekauwd en 'onnatuurlijk'. Zie ze maar weer eens voor zichzelf te laten denken - langdurig proces.
* Ze wijzen echt elke vorm van verantwoordelijkheid af voor de Moslim aanslagen (komt echt 100% door het Westen) en redeneren zo krom als een deur
* Ze vechten niet alleen tegen Assad, maar ook tegen Iran en Hezbollah. Dit is een heel groot conflict. En ze zijn dus al in oorlog he.
* Zodra ze Syrie hebben veroverd, gaan ze direct door naar Gaza en binden ze de strijd aan met Israel. Besluit is kennelijk al genomen.

Volgens mij heeft de wereld al heel lang niet meer zo'n fucking eng conflict gehad. Een groot leger van gehersenspoelde onstopbare testosteronbommen dat het openlijk opneemt tegen 1 macht met chemische wapens (Assad) en 2 met nucleaire (Iran en Israel). Volgens mij is hun eventuele terugkeer naar NL / Belgie wel het minste van al onze zorgen.

Wilhelmina Kuttje | 15-06-13 | 15:59

@RegseHippie
en ziedaar, het bewijs van je stelling wordt in de volgende posting al geleverd.

Ja nee, geen mening | 15-06-13 | 15:51

Ideologisch sta ik diametraal tegenover Abu Bloemkool, maar hij heeft wel een beetje gelijk als hij zegt dat het westen een dubieuze rol speelt. Vragensteller laat de vraag over wreedheden van jihadistische kant liggen...

PrinsesStoepje | 15-06-13 | 15:46

Dit zal jullie tegenvallen. Jullie krijgen het betaald. Jullie begrijpen namelijk nog niet dat islam de enige is en jullie zullen branden in de hel. Allah zal het jullie betaalt zetten.

AhmedElSwaffel | 15-06-13 | 15:43

@ Comfortabel.

Ik zie de paralellen wel hoor met de Joden en de Nazi's van toen. De Nazi's van toen zijn de Moslims van nu en wij met zn allen zijn de Joden.

RegseHippie | 15-06-13 | 15:19

Terwijl het grootste deel van de bevolking van het westen net van de grootste crap van religie verlost is, duiken zij er vol in, terug naar de middeleeuwen; koppen eraf snijden, stenigen, kannibalisme op t strijdveld, besnijdenissen, doden van andersdenkenden, slavernij, engelen met zwaarden en paradijzen met maagden.
Ze missen de noodzaak van bewijzen en offeren zich zonder probleem, juichend zelfs, op voor allerhande onzin die ze na het leven zouden krijgen.
Zelfs nadat ze hier zijn opgegroeid.
Dat soort gedrag verwacht je van een analfabete geitenhoeder die nog nooit iets anders gezien heeft dan z'n geiten, maar alle subsidies en inzet te spijt; je kunt de geit niet uit deze mannen krijgen en anders om trouwens ook niet.

Causa Sui | 15-06-13 | 14:39

Al scannend meende ik ook te lezen dat men wanneer Assad verdreven is, ze de palestijnen gaan helpen tegen de Israelis. Dat is wonderlijk als je ziet dat de Amerikanen de opstandelingen gaan steunen.

Maar goed, van al die middenoosten conflicten snap ik echt helemaal niets.

Misterwolf | 15-06-13 | 14:22

Leon de Winter zegt in zijn 'ietwat sombere column' in veel te veel woorden wat Pim Fortuyn destijds niet mocht zeggen, maar in een paar kernachtige woorden wist samen te vatten. Dat de Islamitische cultuur een 'achterlijke cultuur' is. De Winter noemt dat, in navolging van, en dus politiek correct gedekt door, een volgens hem groot Syrisch dichter, eufemistisch 'buiten de geschiedenis staan', maar dat komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Leon de Winter zegt óók nog eens dat in de Islam religie, cultuur en politiek volledig samenvallen, en dat Islam niet te verenigen is met de door ons doorgevoerde en zo gekoesterde scheiding tussen kerk en staat.
Leon de Winter zegt impliciet dat het hier een 'clash of cultures' betreft.
Die Leon toch, waar haal hij het vandaan!

Schoorsteenveger | 15-06-13 | 14:04

Flinke lap tekst, maar tussen het wollige taalgebruik door lees ik een aantal kernpunten;

- Hou de vrijwilliger niet tegen, laat ze maar komen.

Wij er van af, mits... ze niet terugkomen. Wil ik best in vrede met ze leven. Ik hier, zij daar, iedereen blij. Zoals al eerder hier terecht opgemerkt, bij het in dienst treden van buitenlands leger ben je wel je nationaliteit kwijt. Maar het nieuwe Syrië neemt je wel op, dus niet getreurd.

- Hezbollah en Iran steunen ons niet, maar Bashar. Zo ook China en Rusland.

Klopt, dat doen bondgenoten. Bovendien zijn de Iraniërs geen Arabieren, maar Perzen. Liggen elkaar niet zo). En Syrië bevat de enige Russische marineuitvalsbasis in de Middellandse Zee. Tactisch handig, dus steunt Rusland je tegenstanders als je geen toezegging doet dat ze het mogen houden als je wint. Ook hun afzetmarkt in het geding brengen, is onhandig. China ziet de eigen hegemonie in de omgeving ook graag groter. Het is een spelletje dat wordt uitgespeeld over de rug van de burgers, want geld.

- Steeds meer mensen in het Westen zijn het zat, corruptie en oorlogen.

Lees uw eigen plempsels er maar op na bij andere topics. Dit klopt op zich wel. Tevens treedt er na een tijd oorlogsmoeheid op. 13 jaar oorlog zonder echte overwinningen is nou eenmaal best lang, en zoals terecht opgemerkt door meneer de bloemkooljihadi, slecht voor de economie. Maar dat heeft ie geleerd bij economie en geschiedenislessen hier in den lande. Graag gedaan knul!

- We missen patat oorlog en broodjes kaas.

Ik zeg, begin er een hollandse snackbar. Hebben ze in Spanje ook gedaan, is goed voor het toerisme. Of je moet niet zitten te wachten op laagvoorhoofdige individuen die op vakantie per se frikadellen willen vreten. Of met een mud piepers en drie kilo karbonade op vakantie gaan :-).

- Je raakt niet psychisch beschadigd als je vecht voor een nobel doel als het geloof.

Ieder zijn interpretatie, maar een paar jaar oorlog doet wat met je. Zelfs voor het hoger doel. Maar goed, met een beetje instelling is niets mis. Dat compenseert je 6 weken training.

Veel succes daar, en maak er wat moois van pareltjes! Niet meer terugkomen hoor, dan leven we in vrede verder. Deal?

Stokman | 15-06-13 | 13:50

Nederlandse nationaliteit exit!

natte krant | 15-06-13 | 13:45

Okay ik heb het hele interview gelezen. Dit is mijn conclusie + oplossing: Laat die mensen in het midden-oosten het lekker zelf uitzoeken. Ik voel me niet eens slecht bij die uitspraak, het is positief bedoeld. Islamistische staat of niet. Ze moeten het zelf maar weten. De GeenStijl-reaguurder is overduidelijk voorstander van een natie-staat met 1 cultuur waaraan iedereen zich dient aan te passen hier in Nederland... 'anders ga je maar weg'. Dit is precies wat dus nodig is: landen waar moslims hun eigen gang kunnen gaan, waar ze heen kunnen om het op hun manier te doen. De geïnterviewde heeft gelijk: het Westen wil macht behouden in het Midden-Oosten en zoekt naar oplossingen daarvoor. Dit is onhoudbaar. Beter is het om onafhankelijk van het Midden-Oosten te worden bijv dmv alles elektrisch maken en massaal overgaan op kernenergie.. (technologische) uitvindingen hier te houden.. laat ze het zelf maar uitvinden daar in de woestijn. Hun krijgen op lange termijn een grote Ummah, Allah-eenheid in al die landen.. wij hebben de NAVO. Als je op vakantie wilt naar hun doe je een hoofddoek om. Als hun hier op vakantie willen dan moeten ze bereid zijn de hoofddoek af te doen. Misschien komt er ooit een golf van verlichting daar, misschien niet. De hegemonie van het Westen is voorbij, maar dit maakt niet veel uit. Wij kunnen sterk, vreedzaam, blij en vrij binnen onzen grenzen blijven leven. En handelen met allerlei landen zonder morele opgelegde idealen te verspreiden.. een typische oud-Nederlandse instelling trouwens. Wij leggen hun niets op. Daarbij komt dat hun ons ook niets opleggen. Dus geen door Saoedi Arabië gefinancierde moskeeën of wat dan ook. Geen immigratie heen en weer tenzij aanpassing voorop staat. Ja, een soort nieuwe koude oorlog, maar een andere realistische oplossing is er niet.

een maffiabaas | 15-06-13 | 13:42

Fascinerend verhaal. Moet nog even rustig op me in werken. Hulde aan de Volkskrant om niet alleen een leesbare samenvatting in de krant te plaatsen maar ook de volledige versie, inklusief indocrinerend gebral, holle retoriek en een verbijsterend naieve wereldvisie. Deze jongens/mannen zijn niet achterlijk, integendeel. Ze weten uitstekend te verwoorden hoe ze tegen de wereld aankijken. Dat is meer verontrustend dan een paar Akbar roepende malloten op straat met een mes.

andalucia | 15-06-13 | 13:23

Opeensch moet ik denken aan het wonderschone lied: 'Comfortably numb'

pennestront | 15-06-13 | 13:20

"Snoepgoed zoals drop..." De ironie, het missen van snoepgoed dat 9 van de 10 keer wordt vervaardigd uit gelatine.

KirmiziBeyaz | 15-06-13 | 13:16

De troepen van Assad zullen, nadat ze dit gelezen hebben, wel overal witte bolletjes met kaas met een handgranaat of een landmijn eronder neer gaan leggen. Ik heb nog een kleine tip voor ze, het werkt het beste met jong belegen Hamaasdammer 45+. En omdat daar toch al gaten inzitten kun je het plakje gewoon weer hergebruiken.

down | 15-06-13 | 13:16

Treden in vreemde krijgsdienst (zitten te cocoonen in een dure islamflat en als een kip zonder kop lullen over een oud spreukjesboek) kan m.i. leiden tot intrekking van het NL paspoort. Dus zou er een jihadsoepsiedie moeten worden uitgevonden en voorrrrrral, worden gepromoot.

pennestront | 15-06-13 | 13:07

Geen shoarma, want varkensvlees mag je niet eten, alleen verkopen, van allah.
Geen pita geiten-/schapenkaas, want je moet geen producten eten van beesten die zaad hebben ontvangen van andere beestenneuqers.
Geen eerlijk diploma, want daar moet je voor werken.
Geen vrouwen zonder hoofddoekje, want als t nichtje niet wil zijn er altijd nog de geiten.
Geen werk, want ze nemen je toch niet aan die ongelovige honden.
Geen rente over je lening, want allah zegt zo.
Geen handtasje met pinpassen, want alleen zij mogen geld pinnen.
En nog veel meer.
Dus rest slechts 1ding, jihadi worden .
Ookal moet je het zonder broodje jong belegen stellen.
Dat is allemaal tijdelijk want de beloning zal groot zijn, naast allah mag en kun je alle schade weer inhalen.
Nou, uh, dan nog maar ff zwemmen bij de villa en hopen dat de gemeente je niet uitschrijft.

amin | 15-06-13 | 13:02

Is het mogelijk om de stukkies van De Winter en Smalhout wekelijks (stiekem) te plaatsen op GS?
Dan hoeven mijn vingers ook niet vies te worden door de inkt van het Paradijsvodje. En het scheelt een biertje.

Strohond | 15-06-13 | 12:55

"Wanneer worden de oorlogsmisdadigers Bush en Cheney voor het internationale gerechtshof in Den Haag gesleept? Zijn de talloze onschuldige slachtoffers die zij hebben gemaakt in Iraq en Afghanistan de wereld ontgaan? Zijn de beelden uit Abu Grayb de wereld ontgaan? Heeft men niet gehoord over de mensonterende omstandigheden in Guantanamo Bay? Gevangenissen (lees; martelbunkers) waar onschuldige moslims jarenlang zonder aanklacht, proces of rechtszaak, noch enige juridische verdediging, en zonder vooruitzichten jarenlang vast zitten. Waar blijven de verdragen van Geneve? Waar blijft de universele verklaring van mensen rechten? Kortom, het westen zou eerst deze balk uit haar ogen moeten verwijderen voordat ze naar splinters op zoek gaat in de ogen van anderen. Maar dit zijn zaken waar natuurlijk niemand over wil praten, we moeten de terreur daden slechts afkeuren, en als het even kan op de Moslims afreageren. En daarna weer vrolijk verder gaan met het leven."

Wie is het 'westen'? Wie nemen die besluiten, snap je? Denk je echt dat jouw en mijn stem daar invloed hebben gehad? Ha! En wie zijn 'de moslims'? Herinneren jullie je de vorige wereldoorlog? Toen 'de joden' werden afgevoerd en 'de niet-joden' dachten: ja, kut voor ze (of misschien wel: lekker voor ze, als ze echt goed in de propaganda waren getrapt), maar zolang ik het niet ben, boeit het me niet. Ook u en ik komen aan de beurt is mijn punt en de heksenjacht op moslims is net zo prijzenswaardig als de heksenjacht op joden in (oa.) de vorige eeuw: helemaal niet. Eerst worden al 'hun' rechten ontnomen, daarna die van 'ons' (je kan immers niet gaan lopen discrimineren, zullen ze redeneren), waarna totale controle over het volk eindlijk bewerkstelligd kan worden. Dat wordt lachen.

Comfortabel | 15-06-13 | 12:47

"dan houdt een broeder die het Arabisch goed beheerst ons op de hoogte over het politieke nieuws in Syrië, en daarop volgt een analyse en commentaar. Kortom, de jongens weten precies wat er aan de hand is in zowel Syrië als de rest van de wereld". Zo krijgen Noord-Koreanen ook hun nieuws aangeboden. Echt slim zijn deze luitjes niet.

Hommel | 15-06-13 | 12:40

Als Obama wapens gaat leveren krijgt hij, ongeacht de uitkomst, over vijf jaar de schuld van die 94K Syrische doden in de schoenen geschoven. Moslims zijn nu eenmaal niet in staat de waarheid onder ogen te zien. Altijd jammeren dat de VS de grote boeman zijn, die het Midden-Oosten destabiliseert. Doet de VS niets, dan is de radicalisering en islamisering van het Syrische verzet óók weer aan de VS te wijten. En de spin is allang begonnen. Een Hezbollah strijder beweerde onlangs dat er Israelische voertuigen waren aangetroffen in Quasayr.

Ja nee, geen mening | 15-06-13 | 12:32

"We zouden een moord kunnen doen voor een patatje oorlog". Dat is ook het hele probleem, die gasten vermoorden je voor een paar euro. Daar zijn hebben we in Nederland al genoeg voorbeelden van gezien. Opgeruimd staat netjes.

Afgeschminkte Bassie | 15-06-13 | 12:30

@wakkere_nederlander | 15-06-13 | 10:13
Aan de andere kant kan het artikel verhelderend werken. Er zijn nog veel te veel niet-moslims die geloven dat ze met een vriendelijke religie te maken hebben.
Geef ze maar een podium waar ze naar hartelust hun zieke gedachten mogen uitspreken.

qutrex | 15-06-13 | 12:23

Het bewapenen van de haatbaarden van de Taliban door Reagan, de 1ste golfoorlog door papa Bush en de Irak-oorlog door zoon Bush hebben de VS, maar voor een deel ook ons, inmiddels triljarden gekost en het netto resultaat is overal hetzelfde: één grote falende islamitische puinhoop in het Midden-Oosten.
En bovendien een ondraaglijke schuldenlast bij de VS die inmiddels vooral wordt gefinancierd door de Chinezen.
De bewijzen voor het gebruik van gifgas door Assad doen me denken aan die kinderlijke powerpointpresentatie waarmee de kleine Bush ons wilde overtuigen dat Saddam Hoessein massavernietigingswapens had.
Al die nutteloze interventies hebben ons steeds verder aan de rand van de afgrond gebracht. Onze welvaartsstaten zijn en worden verder uitgekleed, onze macht, munt, soevereiniteit en invloed hebben we afgestaan aan onduidelijke organen als de EU, het grote kapitaal beweegt zich inmiddels offshore en optimisme en vooruitgang zien we alleen nog maar in het Verre Oosten.
En Israël en in mindere mate Iran zijn ondertussen de enige staten in het Midden-Oosten die nog enigszins redelijk functioneren.
Als de VS in deze omstandigheden besluiten om dit keer maar weer eens te interveniëren in Syrie dan kijk ik voortaan uit protest alleen nog maar naar Poetins propagandazender RT.Com. Ook niet erg betrouwbaar, maar je moet toch wat.

Peyronie | 15-06-13 | 12:14

@Ahasveros | 15-06-13 | 09:49
Ze willen blijkbaar daar dolgraag aan de slag gaan. Dat zou voor iedere moslim een must zijn. Ze zijn een beetje pissig op nederland omdat wij proberen die strijdlustige moslims tegen te houden.
Ik begrijp die knul wel en pleit daarom voor het krachtig ondersteunen van hun heilige wens. Laten we er zoveel mogelijk helpen om dit land te verlaten.
En uiteraard niet meer terug laten komen. Dat mag ook niet van die mosselwoordvoerder, want ze moeten juist daar blijven.
Da's dus een win-win situatie. Zij blij, wij nog blijer.

qutrex | 15-06-13 | 12:13

CornholioNL | 15-06-13 | 12:02 | + 0 -
Als assad weg is begint het de strijd tegen Hezbollah en Iran. Het gaat een zeer hete ketel worden daar. Daarbij gaat Israël ff binnenlopen om de wapens weg te halen, voordat ze door de agressor tegen hun gebruikt wordt. assad heeft met de jaren aardig wat verzameld. Dammage control voor de enige democratie in die regio is het eerste wat er gaat gebeuren.

ikdenkwat | 15-06-13 | 12:12

Het moslim paradijs is alles wat jullie ervan verwachten en zelfs nog meer ! Ik zou zeggen, wacht niet langer en moslims neem collectief, wereldwijd met zn allen vandaag nog een zelfmoordpil en ga zo het paradijs tegemoet. Dan zijn we allemaal weer blij; jullie het paradijs en wij ook.

RegseHippie | 15-06-13 | 12:04

Ik bid Allah of hij er niet voor kan zorgen dat zijn Europese volgelingen allemaal gaan vechten in Syrië en of hij ze dan zo vlug mogelijk martelaar wil maken. Moet toch een koud kunstje zijn voor een almachtige.

(een beetje van de jonge wijven mag hij wel hier laten, die zijn best te doen, zo te zien)

Smeerwortel | 15-06-13 | 12:03

Wie gister heeft opgelet heeft het bericht gelezen dat er een stuk of 40 hoge officieren van Assad naar Turkije zijn gevlucht, als Obama zijn echte grof geschut die kant op stuurt ( welke idioiot adviseerd die man? ) is het snel afgelopen met Assad en hebben we wederom een Lente erbij met bloemetjes, bijtjes en vrolijke mensjes want Islam is immers vrede, toch ?

CornholioNL | 15-06-13 | 12:02

Het probleem is dat deze knapen helemaal niet dom zijn. Integendeel zelfs. En dat maakt ze zo gevaarlijk.
Parsons | 15-06-13 | 11:08 | + 2 -
Kogels maken geen onderscheid. Hebben ze niks aan als ze geraakt worden.

TheseDays00 | 15-06-13 | 12:00

Ik zou bijna zelf zin krijgen om me aan te melden voor de strijd. Wat doe ik nog hier?? ...

Piet_Snot | 15-06-13 | 11:47

Die arme jongens! Snel! Zoek hun moeders op, en stuur ze per direct naar Syrië! Dat zal het leed toch wel een beetje verzachten?

Piet van het Padje | 15-06-13 | 11:45

Mortimerr | 15-06-13 | 11:18 |

was het maar zo dat er op een gegeven moment moslim-opstanden zouden komen, dat zou een eye-opener zijn.
waarschijnlijk gaat de assimilatie veel geleidelijker en zal niemand doorhebben dat europa op een gegeven moment gewoon niet meer bestaat

Nescio25 | 15-06-13 | 11:42

Dat er nog heel veel moslims mogen vertrekken... En sterven.

dlseth_ | 15-06-13 | 11:42

Parsons | 15-06-13 | 11:28 | + 1 -

Jij niet wat betreft de islam. Doe toch eens normaal man.

Supermatthijs | 15-06-13 | 11:41

@Bakito | 15-06-13 | 11:22
islam kent geen nuance.

Parsons | 15-06-13 | 11:28

Jim Lovell | 15-06-13 | 11:18
Het geweld komt voort uit een ongebreidelde bevolkingsexplosie van analfabete, ongeschoolde, zeer onderontwikkelde mensen die elkaar altijd al naar het leven hebben gestaan. Door de bevolkingstoename (en geld voor wapens, vervoer en communicatie) is het geweld exponentieel mee gegroeid. En wij hebben tegenwoordig media die erover schrijven.
Maar op de keper beschouwd gaat het er in die contreien al eeuwenlang zo aan toe, en zo zal het daar ook altijd blijven.

malin | 15-06-13 | 11:24

@Parsons | 15-06-13 | 11:16
Sorry hoor, maar bijv. in de documentaire Homeland wordt duidelijk aangetoond dat het verhaal genuanceerder ligt. #kijktip

Bakito | 15-06-13 | 11:22

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit hele Volkskrant 'interview' is geschreven door een professionele journalist gezien de taal, stijl en het woordgebruik.
Of het 'interview' in Nederland of in Syrie is geschreven is dus nog maar de vraag.

copywriter | 15-06-13 | 11:21

Het moet nu toch duidelijk (o.a uit het Volkskrant interview) zijn dat veel moslims het Westen haten. Ze leven hier; krijgen uitkeringen; profiteren van alles wat het Westen te bieden heeft maar in essentie haten ze het Westen en geven het Westen de schuld voor van alles.
.
Dat zal nooit meer goed komen; het zal in de toekomst alleen maar erger worden. Tot hun aantallen zo groot zijn door geboorte of immigratie dat je echte opstanden krijg van moslims in delen van Europa die hun eigen waarden systeem proberen door te drukken.
.
Het linkse en rechtse establishment (inclusief de media) probeert de moslims te behagen en niet op hun teentjes te trappen in de hoop dat de haat minder word. Maar dat help natuurlijk niet en zal de haat voor het Westers waarden en normen systeem niet wegnemen.
.
De essentie is de onoverbrugbare kloof tussen twee waarden systemen die met elkaar botsten.
.
Moslims vormen de vijfde colonne; en daarmee is niets teveel gezegd.

Mortimerr | 15-06-13 | 11:18

@Parel van het Zuiden | 15-06-13 | 11:02
Het geweld is een sektarische burgeroorlog tussen gematigde en seculiere soennieten, alawieten, de Syrische regering-Assad en andere religieuze minderheden (christenen, druzen, sjiieten) enerzijds tegen salafistische, wahabitische alsook sommige seculiere soennitische opstandelingen. De Syrische Koerden streven inmiddels, als derde partij, naar autonomie binnen Syrië.
Seculiere soennieten werken samen met sjiieten in het gevecht tegen de overwegend soennitische rebellen.

Jim Lovell | 15-06-13 | 11:18

mothersfinest | 15-06-13 | 11:04
Rustig zo veel mogelijk erbuiten proberen te blijven en het ze zelf laten 'oplossen'. Het is hun eigen zaak als ze hun bevolking willen decimeren, en dat is in het belang van de rest vd wereld. Waarom moeten wij proberen hun levens te rekken als ze dat zelf niet willen?

malin | 15-06-13 | 11:16

malin | 15-06-13 | 10:50 | + 0
Je hebt helemaal gelijk, had uch uch de korte versie zitten lezen.

ikdenkwat | 15-06-13 | 11:16

@Schweinchen Dick | 15-06-13 | 10:54
Jij vindt dat we moeten nadenken hoe we Al Qaida kunnen helpen?

Koekoek.

Parsons | 15-06-13 | 11:16


Jim Lovell | 15-06-13 | 10:56 | + 0
Waar maak je dat uit op;

"We hebben gezien hoe de Mujahideen in Iraq recentelijk meer dan veertig soldaten van Bashar hebben gedood aan de grens van Syrië, soldaten die dachten dat zij konden vluchten en lafhartig onder de rokken van hun Shietische bondgenoten in Iraq konden schuilen"

ikdenkwat | 15-06-13 | 11:15

Alle Marokkanen naar Syrië!

zeg maar jansen | 15-06-13 | 11:13

Nonkel Frituur

We houden zo wie zo zo van u, dat moge duidelijk zijn.

ragoeroe | 15-06-13 | 11:11

@Schweinchen Dick | 15-06-13 | 10:54
Heb jij enig idee hoeveel Alevitische/ christelijke koppen gaan rollen als FSA het voor het zeggen krijgt?
Of moet ik je even bijspijkeren over de moord op christelijke Kopten in Egypte en het aantal vrouwen dat daar verkracht wordt, sinds 'dictator' Mubarak verdreven is?
Die zogenaamde Arabische lente is een apocalyptische nachtmerrie!

necrosis | 15-06-13 | 11:10

Het mag hier potverdikke wel eens gaan ophouden.
"Patatjihadi".
"Allah Snackbar"
In naam van alle frituristen wil ik mij distantiëren van iedere associatie tussen onze frituur-branche en het moslimgeweld.
Waarvoor dank !

Nonkel Frituur | 15-06-13 | 11:09

H.Stiglitz | 15-06-13 | 10:57 |
Aan die kant word je ook welkom geheten als broeder.

CoffeePatch | 15-06-13 | 11:09

@Claire | 15-06-13 | 11:05
Het probleem is dat deze knapen helemaal niet dom zijn. Integendeel zelfs. En dat maakt ze zo gevaarlijk.

Parsons | 15-06-13 | 11:08

@mothersfinest | 15-06-13 | 11:05 |

Defensiebeleid van de PVV tot u genomen? Uiterst onverstandig juist vanwege de soort ontwikkelingen waar dit topic overgaat.

Parel van het Zuiden | 15-06-13 | 11:08

rara | 15-06-13 | 11:00

Ongeloveloos die shit

ragoeroe | 15-06-13 | 11:07

Zou De Winter overigens in de gaten hebben dat hij zichzelf tegenspreekt? Eerst legt hij uit (by proxy) dat mohammedanen niets kunnen en dat het een cultuur is die 100% afhankelijk is van het leegroven van de vijand en dat zodra de vijand is leeggeroofd hun cultuur gedoemd is te verdwijnen en vervolgens trekt hij de conclusie dat het niet meer goed gaat komen.

Makes no sense to me.

Parsons | 15-06-13 | 11:07

Wat verwacht je van deze primitieve jongens/mannen (IQ van gemiddeld 80).

Je kunt alleen maar hopen dat ze daar blijven en nooit meer terugkomen deze onrendabelen.

Advies: dubbel paspoort per acuut afschaffen en het land uitzetten als ze terugkomen. Deze onrendabelen veroorzaken (te)veel ellende en kosten de gemeenschap bergen met geld.

Claire | 15-06-13 | 11:05

Dus gewoon op de PVV stemmen.

mothersfinest | 15-06-13 | 11:05

@necrosis | 15-06-13 | 11:03
Zonder legers en wapens nog meer

Bakito | 15-06-13 | 11:05

Message from Syrian Rebels: ''Promise of Mass Beheadings''
.
www.youtube.com/watch?v=xwgbDhZhJfE
.
Het is een sektarische strijd tussen sjiieten en Soennieten; wij moeten ons daarmee niet bemoeien.
.
Er is geen "goede" partij in dit conflict.

------------
Syrian rebels pledge loyalty to al-Qaeda
.
www.usatoday.com/story/news/world/2013...
.
Waren deze z.g rebellen betrokken bij de moordpartij op dorpelingen?
.

Rebels Kill Dozens in Syrian Shiite Village
.
online.wsj.com/article/SB1000142412788...
------------------------------
Dit is een video van een massa onthoofding door het Vrije Syrische leger ; dus waar die jongeren zich bij hebben aangesloten.
.
FSA Raise AlQaeda Flag After Beheading 7 Civilians
.
www.liveleak.com/view?i=0e6_1362908524...

Mortimerr | 15-06-13 | 11:04

Het komt verdomme wel goed!
We moeten blijven vechten tegen de islamisering van moderne staten. (Ook Turkije)
En de Marokkaanse regering (arabisch) dwingen via economische en diplomatieke weg de rechten van Berbers ook in het echt te respecteren, en niet alleen op papier, terwijl Marokkanen hier via hun familie daar onder druk worden gezet zich niet teveel Berber te boelen, en zich aan de arabische islam te houden, en niet aan de vrijere Imazighen variant.
Want wij hebben last van hun arabische kant.
Anders krijgen ze hun zooi weer terug.

mothersfinest | 15-06-13 | 11:04

Zonder religie zou 'de mens' een hoop ellende bespaard zijn gebleven.
En dat is een #feit

necrosis | 15-06-13 | 11:03

LOL @ 'Want de Moslims hebben de democratie uitgeprobeerd'
Dat is iedereen dan even ontgaan.

H.Stiglitz | 15-06-13 | 11:03

Het is ongelooflijk dat de westerse wereld van Assad af wil. Het maakt ze niet uit hoe het land er gaat uitzien als het maar een democratie wordt (tijdelijk dan), dan is schijnbaar alles geoorloofd. Wat erna komt zien we dan wel weer. En, zoals Necrosis aanhaalde, gaat Syrie ook in het rijtje van Sjah tot Afghanistan; mislukte Amerikaanse c.q. EU interventie met korte termijn visie.
-
Het is ongelooflijk wat voor andere landen Afghanistan, Iran en Irak waren in de jaren 60 en 70. Google laat prachtige foto's zien uit deze gematigde tijd. Zo anders is en wordt het nu, wie nog wil duiken in de Rode zee moet snel zijn, Europa is straks ten zuiden en oosten omringt door idiote totaal regimes met de sharia als lijdraad.
-
Daar zitten we dan in wereld waar banken de dienst uitmaken of we economische groei of krimp gaan krijgen. We krijgen krimp dus bezuinig nog maar wat van defensie weg is dan het idee want dat zijn we toch niet nodig. Zolang de miljarden subsidie voor windmolens maar blijft, al die roltrappen in de 2de kamer moetn wel 24/7 blijven draaien op groene stroom natuurlijk.
-
Ik hoop oprecht dat Assad in het zadel blijft zitten.

Westheimer 2.0 | 15-06-13 | 11:03

@Jim Lovell | 15-06-13 | 10:56 |

Die moet u mij even uitleggen? De strijd in Syrië lijkt toch vooral Sunni tegen de rest zijnde Shia, Aleviet, etc.

Parel van het Zuiden | 15-06-13 | 11:02

wat een lap.. gelukkig heb ik t zinnetje "we komen niet terug naar Nederland", nog wel ergens gelezen en dat is het enige wat telt voor mij, ik zie ze , net zoals zijzelf, liever dood in Syrie dan levend in NL.

Causa Sui | 15-06-13 | 11:01

Na voor de 83e keer het woord 'Broeder' te hebben gelezen zou ik bijna willen afreizen om voor Assad te gaan vechten.

H.Stiglitz | 15-06-13 | 10:57

@ikdenkwat | 15-06-13 | 10:46
Het lijkt erop dat de Sunni en Sjiieten samenwerken. Dat zat eraan te komen. Een pact.

Jim Lovell | 15-06-13 | 10:56

Moest bij het lezen van het interview ineens denken aan die reclame waarin wij gekscherend gekenschetst worden alszijnde knuffelhollanders.
Goed volk dat we zijn ook hè?

AshleyJ"Ash"Williams | 15-06-13 | 10:55

An sich kan ik mij wel voorstellen dat je als Moslim de haren te berge rijzen als een moorddadig regime als Assad zijn eigen bevolking aan het uitmoorden is, om ten koste van alles aan de macht te blijven (100.000 doden+).
Maar je bent wel vrij onnozel als je daar als jonge moslim heengaat, ongetraind en vechtende met lichte wapens te een regime met een overmacht aan vuurkracht van artillerie, tanks en luchtmacht.
Deze naieve moslimjongens zijn dus letterlijk kannonnenvoer en zeker als Assad straks met steun van Iran en hezbollah de steden Homs en Aleppo gaat aanvallen, waarvoor reeds voorbereidingen zijn getroffen, zullen ze bij bosjes sneuvelen.
Maar ook de Westerse wereld moet zich kapot schamen. Terwijl Syrie openlijk gesteund wordt met allerlei wapentuig door Rusland, Iran en China, bakkeleien we hier al ruim twee jaar over hoe we de rebellen kunnen helpen.

Schweinchen Dick | 15-06-13 | 10:54

CoffeePatch

Tering , daar heb je een punt, godver, dank je.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:52

@ikdenkwat 10:46
Jawel hoor, de religieuze oorlog van de moslims en hun islamitische stromingen is te uit en te na verklaard.

malin | 15-06-13 | 10:50

CoffeePatch

hihihih bij nader inzien had ik u verkeerd begrepen,
excuses daar voor.
inderdaad u heeft gelijk!

ragoeroe | 15-06-13 | 10:49

@ragoeroe
De dito bloeddorstige psycho's die te laf zijn en hier blijven, zijn veel enger. Die zitten te puzzelen hoe ze hun lafheid kunnen verantwoorden.

malin | 15-06-13 | 10:47

Als ik het goed begrijp is het een strijd tegen het Syrische regime, Hezbollah en Iran. Waarbij de Hezbollah continue de Israëliërs triggert om Gaza aan te vallen dmv scudraketten af te vuren op Israël en deze krijgt via Syrië van Iran. Om dit veilig te stellen vecht Hezbollah met hulp van Iran tegen de jihad strijders. Nergens wordt gesproken over het verschil van moslim geloof tussen soennieten, shihieten enz enz. Op z'n minst erg vreemd.

ikdenkwat | 15-06-13 | 10:46

Ontmoette gister een autochtone vrouw die gesluierd over straat ging. Dit uit piëteit met de, in haar ogen, door Nederlanders gediscrimineerde moslims....
Vraag me wel eens af of die misselijkmakende naïviteit van autochtonen een niet nog groter gevaar is.

Coyote | 15-06-13 | 10:45

CoffeePatch

Alles is goed , als er maar staat wat ik bedoel, ik ben geen talen wonder in schrift, ik spreek er wel 3

ragoeroe | 15-06-13 | 10:45

Maiwand de thuisblijvert is van facebook verdwenen. Van de week schreef hij nog dat hij naar Dubai ging (enkele reis nog wel,great succes, high five!). Naar Dubai lol, die jongen is echt niet zo slim...

fram | 15-06-13 | 10:45

Of het is een fake-intervieuw of een Nederlandse beroepsvoorlieger die naar voren geschoven is om de goedgelovige Nederlandse linkse pers te manipuleren. Zoveel weloverwogenheid in een gesprek daar heb ik nog niet een multicultureel fanatisch religieus nog nooit op kunnen betrappen. Ik eis als Staatsburger nu op zeer korte termijn een stellingname van de Nederlandse politiek, want deze perverse wilden wil ik niet omgeving dulden. 1 tegenwoord, cq andersdenkende, en ik ben de volgende Theo van Gogh. Groen Links, PvdA, VVD, CDA, PVV, D66 en SP spreek je uit. Wie brengt het onderwerp in. Dit is belangrijker dan een JSF. Dit zijn jullie verschuldigd aan de Nederlandse bevolking (aan je ouders, vrouw, kinderen, buren, collega's, etc.)

ad melkert | 15-06-13 | 10:44

@JeMotWat | 15-06-13 | 10:38
Mooie mix. Maar nu ben ik triest en geil tegelijk. Wat een drama ;)

Jim Lovell | 15-06-13 | 10:42

@ragoeroe | 15-06-13 | 10:30
Weet je wat een herhalio is?

rara | 15-06-13 | 10:41

Maar alle kul op een rij, het is toch dood enge shit dit,
als die gasten uit ons land terugkomen, en ook uit Belgiee en ook Frankrijk, breekt wel de pleuris uit, die gasten komen weer hier binnen, terwijl ze daar hebben lopen verkrachten, en kelen hebben doorgesneden.
Ze gaan natuurlijk zwaar lopen ronselen met hun stoere praat. Lang leve de kansen wijken.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:40

De Goed Volk krant, spreekbuis voor islamofacistische moordenaars en verkrachters.

smdyasc | 15-06-13 | 10:40

Geopolitiek. De echte doelstellingen van het Westen zijn onttrokken aan het oog. Die doelstellingen liggen per definitie niet in de nabije toekomst maar wat verder in de tijd.
.
Ik vermoed zelf dat de lange termijn doelstelling eerder "destabiliseren om het destabiliseren" is dan bijvoorbeeld fysieke controle over natuurlijke hulpbronnen verkrijgen. Dat laatste kan namelijk op termijn toch wel als de regio verzwakt is.
.
Het lijkt ook te lukken. De onderliggende conflicten (Sektarisch, ethnisch, historisch) vlammen hoog op. De regio zal zich zeker 50 jaar niet kunnen verenigen en dus speelbal blijven van externe machten. Ondertussen zullen wij de komende jaren getrakteerd worden op de beestachtige tafereeltjes die we inmiddels kennen van de "Arabische lente".
.
Zo'n Westerse strategie is overigens niet zonder risico. Volgens mij is er een gerede kans dat dit averechts uitpakt. Een krijgsreligie als de Islam kan namelijk ook verenigen in zulke omstandigheden.
.
Hoog spel.

Parel van het Zuiden | 15-06-13 | 10:40

Not Muhammad | 15-06-13 | 10:20 | + 0 -

In mijn studententijd ook zo'n gek gehad die mij constant broeder noemde. Liep in een soepjurk en op sokken en slippers. Heb hem netjes verteld dat ik toch echt niet zijn broer was. En hij bleef maar aankloppen om mij te proberen te bekeren. Als pesten heb ik voor zn neus gewoon pork gegeten en hem een biertje aangeboden. (En dat was in de punt van het zwaard, dus ik weet waar ik over praat)
Abou Achmed is overigens de week erop opgepakt vanwege stalken. Dus Politie doet nog werk!

Baby Rasta | 15-06-13 | 10:39

@Kaas de Vies | 15-06-13 | 09:39
Hadden we dat ijzeren gordijn nog maar. Maar door slecht onderhoud door de jaren heen is dat helemaal weggeroest.

reageerbuis | 15-06-13 | 10:39

@Pardon 10:24
Ze zijn losgeslagen en versnipperd. Want wie bepaalt wat onderdrukking is? De een voelt zich al onderdrukt als hij niet wordt voorgetrokken bij de bakker, en ziet hierin rechtvaardiging voor het gebruiken van geweld.
Die instelling van miljoenen moslims in die contreien zorgen al eeuwenlang voor conflicten.
Een hek erom als we hun geweld buiten onze samenlevingen willen houden. Valt niks aan te doen. Het is maar goed dat de Chinezen het straks voor het zeggen krijgen, dan mogen die reltrappers hun borst natmaken.

malin | 15-06-13 | 10:39

@polt | 15-06-13 | 10:31
Het vakantiegeld komt volgend jaar in mei. Postuum.
Wat een infantieltjes. (dat is een nieuw woord)

Jim Lovell | 15-06-13 | 10:35

ragoeroe | 15-06-13 | 10:03 |
Alleen de taalfouten? Wat denk je van de zinsbouw,
o wacht, dan mag je het niet meer een onbewerkte versie noemen.

CoffeePatch | 15-06-13 | 10:34

polt | 15-06-13 | 10:31

Fantastisch hahahahahaha

ragoeroe | 15-06-13 | 10:33

Ze worden door onze veiligheidsdiensten in de gaten gehouden, maar binnenkort gewoon bewapend door Nederland.
Nog ff en de Syrië-gangers krijgen toegang tot leger depots in Holland, waar ze wapens mogen uitkiezen. Wordt EU-beleid.

Van Duyvenbode | 15-06-13 | 10:33

Eindelijk wat humor gevonden in dat interview:
"Ik heb nooit gehoord over dit contract van een jaar of van verlof. Is er ook vakantiegeld? Dan horen wij het graag. "
Wat een verfrissing tussen die zwartgalligheid.

polt | 15-06-13 | 10:31

Wat een nep strijders. Ze missen mama, hahahaha

Jim Lovell | 15-06-13 | 10:31

@Comfortabel | 15-06-13 | 10:07
We zijn dom en hebben waanideeen, maar we kunnen gered worden als we luisteren naar een zwitsal. Grappig.

Trek het je niet aan, niet iedereen kan vanaf het begin zinnige plempsels produceren.

U kunt niet lezen?

ragoeroe | 15-06-13 | 10:30

Zowel moslims als leon de winters([email protected]),zitten aan een extremistische kant van de samenleving...

gimme a beat,rix | 15-06-13 | 10:26

Comfortabe

Maar niet alles kan hier, dus ik vond het sterk dat je deze tegel gedaan hebt, goed zo.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:25

Ah, een inkijkje in het verziekte brein der mohammedanen. Horen jullie het ook eens van een ander en uit eerste hand.

Let vooral op dit soort zinnen: (...) Dus zolang de Moslims niet vervolgd en onderdrukt worden in Nederland heeft Nederland niets van de Moslims te vrezen. (...)

Kijk en dat is nu net de kern van de oorlogsideologie islam: Als wij ons onderwerpen aan de mohammedanen zullen ze ons met rust laten. Met onze Westerse vrijheden zullen wij altijd in staat van oorlog zijn met islam en zal het voor dit soort relialloten dus gerechtvaardigd zijn om ons te doden waar ze ons kunnen vinden.

Lees dat interview maar eens heel goed, ze zeggen het zelf.

Parsons | 15-06-13 | 10:24

Comfortabe
ja twee dagen geleden via Micha Kat schat.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:23

@Comfortabel | 15-06-13 | 10:07
We zijn dom en hebben waanideeen, maar we kunnen gered worden als we luisteren naar een zwitsal. Grappig.

Trek het je niet aan, niet iedereen kan vanaf het begin zinnige plempsels produceren.

rara | 15-06-13 | 10:22

@Baby Rasta | 15-06-13 | 10:11 Zo dom zijn ze niet allemaal. Geloof me, de types die dit soort nietsnutten ronselen zijn bijzonder intelligente mensen die prima weten wat ze doen.
Na afloop van m'n gesprek kwam ik deze man tegen www.liveleak.com/view?i=ec5_1365801859... in Nederland bekend vanwege zijn optreden bij de Halve Maan. Hij weigerde met een vrouw aan tafel te zitten. Bijzonder sympathieke man, die best een grapje kon hebben. Op de man af vroeg ik hem "u houdt volgens mij wel van een relletje trappen, of niet?" Hij glimlachte vriendelijk, gaf me aan hand en wenste me een prettige dag. Kijk, je kunt wel willen dat het allemaal geestelijk minder begaafde types zijn. Maar dan onderschat je de vijand enigszins.

Not Muhammad | 15-06-13 | 10:20

Citaat: "Wij delen onze gedachten en gevoelens met hun, en vertellen over het leven in Nederland. We leggen ze bijvoorbeeld uit hoe de Moslims als geschoffeerde minderheid in Nederland leven, en zij leven dan ook met ons mee."
Zucht.

polt | 15-06-13 | 10:19

Al deze zeer uitgebreide publicaties, interviews en columns willen maar 1 ding zeggen: 'O guttegut wat zijn wij moslims toch zielig. We worden niet begrepen en cultureel en intellectueel lopen we eeuwen achter'.
Klopt, zit veel waars in. Het is een gegeven. Te weing moslims kunnen zich daar zelf aan ontworstelen door open te staan voor moderne invloeden, bijvoorbeeld die van de westerse wereld. Doen ze dat niet dan zal er na enkele harde, gewapende nationale of internationale conflicten gelukkig geen sprake meer zijn van een onderdrukkend religieus model zoals de islam. Mede door het feit dat moderne maatschappijen niet meer gediend zijn van een overheersende reli-invloed. Van welke signatuur dan ook.
Waarschijnlijk ziet linx in deze info wel weer een nieuw soepsiediedoel: zorgen dat de terroriserende, achterlijke, zelfkritiekloze islam niet uitsterft.
Ik ga voor de harde oprodt-lijn......
Dussss, lekker meedoen, werken, leren of spelen in de zandbak.

pennestront | 15-06-13 | 10:17

frank87 | 15-06-13 | 10:13 | + 0 -

Rusland is een prutsland. Zij maken nooit wat af. De Mujahedin dankt zn bestaan aan moeder Rusland. En Amerika wilde er ook overheen, maar dat is hun 2e Vietnam.

Baby Rasta | 15-06-13 | 10:17

Waar vechten ze toch voor? Deze knullen willen dolgraag een enkeltje hemelpoort. Ik zeg dus hup! Sleutel om je nek en kogel koppen.

takkeman | 15-06-13 | 10:15

@necrosis | 15-06-13 | 09:34
Laat Syrië maar lekker door Putin veroverd worden, is goed voor zijn binnenlandse problemen.

frank87 | 15-06-13 | 10:13

Dat de Volkskrant dit uitschot een platform geeft doet me de hare ten berge rijzen. De telegraaf heulde in WOII met de bezetter. Ik weet nu al wie de volgende oorlog de NSB krant zal zijn.

wakkere_nederlander | 15-06-13 | 10:13

Comfortabel

Wezenloos strak zelfs.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:13

Not Muhammad | 15-06-13 | 10:04 | + 1 -

Met nutcases als die patat en boerenkool jihadi's zou het wel wijselijk zijn iedere burger een gratis 44 snub toe te stoppen als compensatie voor alle ellende de afgelopen 20 jaar.

Baby Rasta | 15-06-13 | 10:11

Comfortabel | 15-06-13 | 10:07

Goed zo, man helemaal strak.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:11

Ik wens ze allemaal een dood als martelaar in de Syrische zandbak en daarna een maagd van 72 in het hiernamaals en om het helemaal compleet te maken een eeuwige niet ontploffende anusbom van 15 cm doorsnede...

eerstneukendanpraten | 15-06-13 | 10:10

-weggejorist-

malin | 15-06-13 | 10:08

Opmerkelijk dat er niemand iets over onze regering zegt. Na decennia importgeweld, dat steeds extremer werd, is er niemand die nog iets van slagvaardigheid of bescherming vanuit de overheid verwacht.

malin | 15-06-13 | 10:08

Citaat: "Terwijl het westen en Israël de Mujahideen bezig waren te bestrijden en ze zo ver mogelijk weg wilde houden van Israël, zijn ze nu verschenen in haar achtertuin."

Mmmm, Israël is groter dan ik dacht.

polt | 15-06-13 | 10:08

Filmtip: kijk Lawrence of Arabia. Misschien beetje gedateerde jaren 60 film, maar toen had men al lang door dat die arabieren ons niet nodig hebben om het zichzelf moeilijk te maken.

Mooie quote:

T.E. Lawrence: So long as the Arabs fight tribe against tribe, so long will they be a little people, a silly people - greedy, barbarous, and cruel, as you are.

postmodernismisdead | 15-06-13 | 10:06

Blijven sturen die lui, met honderden per dag bitte. Arke Fly inhuren twee keer per dag op en neer.

joyriders | 15-06-13 | 10:05

Leuk dat we dit inteelt volk een podium geven. Interessant om te lezen dat vrouwen verkrachten en onschuldige burgers de strot doorsnijden kennelijk therapeutisch werkt. Dat geeft wel aan met wat voor helden we hier te maken. En dat alles in de naam van hun pedofiele imaginary friend.

HEvD | 15-06-13 | 10:04

Het is niet alleen beangstigend dat deze jongeren wellicht terugkomen. Ze hebben ook nog een achterban in de lage landen.
Met een beetje pech zien de thuisblijvers hun broeders in Syrië als helden. En iedereen wilt op zijn grote idool lijken, is het niet?

Not Muhammad | 15-06-13 | 10:04

Wel netjes van de Volkskrant dat ze de taalfouten er uit hebben gehaald.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:03

necrosis | 15-06-13 | 09:52 | + 0 -

Ik blijft het een vreemde manier van democratuur vinden. Wapens sturen naar mensen waarvan je weet dat die niet deugen. Zou het westen expres Khadaffi de stok in de reed hebben geduwd? Tunesie, Egypte idem. Nu Syrie en we willen weer wapens sturen om een kalif op het zadel te helpen met zijn Shariaplannenen. I just dont get it.

Baby Rasta | 15-06-13 | 10:03

CIA is vrede, dommies.

"This country is not undergoing a pro-democracy uprising, supported by Syrian people and benevolent Western powers. Rather, Syria has been subjected to a criminal covert war of aggression by Western powers for selfish strategic interests in the oil and gas-rich Middle East."

nsnbc.me/2013/06/12/western-emperors-h...

Comfortabel | 15-06-13 | 10:02

-weggejorist-

malin | 15-06-13 | 10:02

@Duyvenbode
Voor een gematigde religie heb je gematigde mensen nodig.

malin | 15-06-13 | 10:02

Islam is vrede,toch?

Kromme Banaan | 15-06-13 | 10:01

Dat inburgeren gaat dus wel ff duren, niet te hopen dat ze hier weer terugkomen.

ragoeroe | 15-06-13 | 10:00

Zucht..... en naar dat zootje gaat het USA wapentuig dus.....

MyCatIsDoingThis | 15-06-13 | 10:00

@necrosis daar is hij al mee bezig.

WieIsDeChef | 15-06-13 | 10:00

@peterdh | 15-06-13 | 09:56 Was in London. Heb het geprobeerd op Dumpert te zetten, maar het kwam er niet doorheen. Hier staat het: www.liveleak.com/view?i=ec5_1365801859... Vanaf de 2:20. Is allemaal nog een beetje amateuristisch gedaan. Deel 2 is wat beter in elkaar gezet, maar heb nog geen tijd om het helemaal af te maken. Is hobby-matig.

Not Muhammad | 15-06-13 | 09:59

Kijk, dat de moslimwereld volledig in disorde is, en in een zeer zware crisis verkeert, duidelijk. Waarbij het zelfs mogelijk is dat de islam in elkaar valt, zoals 25 jaar geleden het Warschau Pact voor de verbaasde ogen van de hele wereld in elkaar stortte. Waarschijnlijker is dat de islam als gevolg van langdurige oorlog intern moegestreden een steeds gematigder gezicht zal tonen. Maar dat duurt nog een tijd.

Maar dat de rest van de wereld vooruit zou gaan, is aantoonbaar onjuist. Neem nou de VS. Sinds de moord op de Kennedy's is de VS ACHTERUIT gegaan. Niks geen vooruitgang. Neem vervolgens Europa. Sinds grofweg 1980 is hier geen spoor van vooruitgang meer te bespeuren.
De enige werkelijke vooruitgang bevindt zich in Azië. Momenteel dat is.

Van Duyvenbode | 15-06-13 | 09:59

@polt
Nooit. Als er iets democratisch in die volkeren had gezeten, was het na al die eeuwen wel zichtbaar geworden. Het volk bepaalt de geschiedenis, en wat je daar ziet (strijd, argwaan, versnippering) is wat zij zijn. Geen spoor democratie. Nada.

malin | 15-06-13 | 09:58

@malin | 15-06-13 | 09:55
Waarmee het gelijk van Leon de Winter is bewezen.

rara | 15-06-13 | 09:58

En alle oliesjeiks trekken genoegelijk aan de gezamelijke waterpijp, maken nog een rondje over de wereldzee met hun megajachten, trekken nog wat jonge meisjes of jongetjes uit elkaar, drinken nog wat verboden alcohol..... en wij, wij maken ons op de vrije zaterdagmorgen zorgen over de toekomst van Syrie. Misselijke Volkskrant.

Normpje | 15-06-13 | 09:56

------------
Not Muhammad | 15-06-13 | 09:46 | + 0 :
"Ik ben al eens naar een sharia-rechtbank geweest om te babbelen over de onzin die Allah/religie heet. Zou ik ook eens met een Nederlandse imam moeten doen. Vrijwilligers?"

Dan hoop ik dat dat een sharia rechtbank was in een land met shariawetgeving, want anders is die "rechtbank" behoorlijk crimineel bezig en zou er niet mee 'gebabbeld' moeten worden maar juridische actie op ondernomen moeten worden.

Laatste keer dat ik keek , mocht ik namelijk geen eigen rechter/jury/beul spelen maar waren dat soort taken voobehouden aan andere instanties.

peterdh | 15-06-13 | 09:56

De islam dient te vuur en te zwaard bestreden te worden. En, uiteindelijk, uitgeroeid.

Der alte Fritz | 15-06-13 | 09:55

@rara
Die dynamiek geldt de hele wereld, behalve de jeweetwel volkeren. Aziaten rukken net zo energiek op.

malin | 15-06-13 | 09:55

@Van Duyvenbode | 15-06-13 | 09:47
Goed punt, maar er is een wezenlijk verschil tussen de westerse en arabische cultuur. Zoals we weten zijn de arabische culturen star en statisch, in tegenstelling tot de uiterst dynamische westerse cultuur. Wij zijn gewend aan veranderingen, en kunnen dus veel beter omgaan met veranderende omstandigheden zoals bijvoorbeeld vrouwenemancipatie, ecomomische crises en arbeidsethos. Om maar een paar dingen te noemen, de lijst is erg lang.

rara | 15-06-13 | 09:53

Wanneer en waar hebben moslims democratie geprobeerd, overigens?

polt | 15-06-13 | 09:52

Voor alle duidelijkheid: ik ben geen bewonderaar van Assad, maar het alternatief (zoals Egypte) is geen optie!

necrosis | 15-06-13 | 09:52



*blik oorlogsvoer opentrekt*

Houtbar | 15-06-13 | 09:51

@Duyvenbode
Nee hoor. De islamlanden keren de hele wereld de rug toe. Iedereen gaat in meer of mindere mate vooruit, behalve zij.

malin | 15-06-13 | 09:50

Als dit geen onvervalste islam-nazi's zijn, dan weet ik het ook niet meer.
Maar natuurlijk weet de linksmensch ook hier weer 'nuance' aan te brengen...
-
Heb de moeite genomen het Mein Kampf/Blut und Ehre achtige artikel te lezen.
Volgens mij getuigt het JUIST van respect voor de islam als we deze jongens gewoon laten gaan om te sterven.
Namenlijst naar Assad doorspelen, is een zelfs NOG nobeler daad!
Komen ze sneller in het Paradijs...

Ahasveros | 15-06-13 | 09:49

waarom lukt het die belgen nou wel om ze gewoon eruit te schoppen (bravo belgie!) en heeft er bij ons niet eens iemand een hint gegeven in de richting hiervan...

Alleen 'ohhhh dat wordt moeilijk als ze straks weer terugkomen'... Een beetje gezond mens zou zeggen: Ok problem solved dan: "laat ze lekker zitten in Syrie. Maar de NL-politiek bedoeld met moeilijk: Hoe moeten we het straks verkopen dat we a) 6 miljard moeten bezuinigen, en b) ook 50miljoen nodig hebben voor de geestelijke en psychologische (en uiteraard materiele) bijstand voor deze zielige, nederlandse, stemmers ... ehhh kindertjes.... ehhh jongens.... ehh na je weet wel"

peterdh | 15-06-13 | 09:47

Volgens De Winter zou de islam buiten de geschiedenis staan. Onzin natuurlijk. De Winter gaat uit van een Westers wereldbeeld, waarin de verworvenheden van de vooruitgang, de scheiding tussen kerk en staat niet meer terug te draaien zouden zijn. Alsof de geschiedenis een voldongen feit heeft geschapen dat vervolgens aan de islam is voorbijgegaan. Echter, de geschiedenis is niet hetzelfde als vooruitgang, noch hetzelfde als scheiding tussen kerk en staat. De geschiedenis kan nl. ook besluiten al deze verworvenheden terug te draaien en overboord te gooien. Het Westen kan een soortgelijk lot als de islam treffen. En daar is helemaal niet veel voor nodig.
Stagnatie en regressie treft vroeg of laat iedere beschaving.

Van Duyvenbode | 15-06-13 | 09:47

Giro 555 help Syrië is ook niet nodig lees ik. Alleen een dependance van Bram Ladage...

Evakuaasie2 | 15-06-13 | 09:46

Zo, ik ziet dat joris grondig te werk is gegaan op topic over blote negerinnen. Dus ik kiest mn woorden voorzichtig in de ochtond.
*
Wat een kudt ochtond ik wens dat ik nooit opgestaan was, want het regenont hier als de pleuris.

Baby Rasta | 15-06-13 | 09:46

Natuurlijk worden die jongens verenigd door geweld. Geweld is hun enige lijm: samen lekker dingen kapot maken en mensen opensnijden. Het zijn gewoon Hannibal Lecters, stuk voor stuk, en dankzij inteelt zijn er verhoudingsgewijs een heleboel van zulke psychisch gestoorden onder deze volkeren.
De handen ineensluiten om samen iets op te bouwen, zul je daar niet tegenkomen.

malin | 15-06-13 | 09:46

Behoorlijk zielig dit soort dwazen maar ze vechten het maar uit daar. Hopelijk gaan ze hierna meteen door naar de volgende oorlog in die zandbak.

zooishettoch | 15-06-13 | 09:46

De islam is het probleem, die moeten we kritischer benaderen. Naar ze toegaan en uitleggen hoe het zit. Ik ben al eens naar een sharia-rechtbank geweest om te babbelen over de onzin die Allah/religie heet. Zou ik ook eens met een Nederlandse imam moeten doen. Vrijwilligers?

Not Muhammad | 15-06-13 | 09:46

Ik heb geen zin in een opgeklopt heroïsch verhaal opgeschreven door een islamitische kopkaasnicht die nog heilig gelooft ook dat ie er goed aan doet om samen met andere pisnichten andersdenken kapotdt te vermoorden omdat een pedofiele massamoordenaar dat ooit gezegd schijnt te hebben terwijl hij een 9-jarig meisje genaamd Aïsha aan het neuken was. Of zoiets.

Willianus Wortelus | 15-06-13 | 09:44

@azoturie | 15-06-13 | 09:34
Uit de VK: Maar aan de andere kant is het wel een sektarische oorlog omdat de loyale Shia van Iran en Hezbollah, in samenwerking met de minderheidssekte van Bashar, met een sektarisch motief strijden tegen het volk.

Eigen aanvulling: het Syrische volk is in meerderheid Soenniet.

rara | 15-06-13 | 09:43

Nu afgeven op en strijden tegen Hezbollah, maar als Hezbollah in oorlog is met Israel is die organisatie opeens helemaal jofel.
@grondsoldaatjes,
En nee, informeer jezelf vooral niet over intellectuele, actuele zaken. Je zou maar eens tot inkeer kunnen komen. Dat moeten we niet willen met zijn allen.

polt | 15-06-13 | 09:43

"Daarom zeggen wij ook dat de Jihaad ons niet nodig heeft, maar dat wij de Jihaad zelf nodig hebben. Het is een goudmijn voor de Moslim." Waarvan akte. Vrij sluitende beschouwing van de Winter bijdeweg.

BlakeMiddle | 15-06-13 | 09:42

@seven | 15-06-13 | 09:33
Volgens mij heeft dat te maken met 'dienen in het leger van een vreemde mogendheid' wat gelijk staat aan landverraad.
Maar wat te denken van in Nederland geboren mensen die tevens een Turks paspoort hebben en als gevolg daarvan MOETEN dienen in het Turkse leger, dan wel afkopen van de dienstplicht.....
De feiten laat ik in dit geval aan jou over, jij bent wat dat betreft een autoriteit op de Geenstijl.

necrosis | 15-06-13 | 09:41

Islam is totalitair tot in alle vezels van een samenleving. Het wezen van de islam is overheersing, onderwerping en het handhaven van starre onwrikbare dogma's. Als de elite in het Westen dat blijft ontkennen en de islam blijft pamperen, komt het inderdaad niet goed met onze wereld.

Fijnstoffer | 15-06-13 | 09:39

@Tommygunner | 15-06-13 | 09:23
-
Wat denkt u dat één enkele jeugdige teruggekeerde strijder de gemeenschap per stuk gaat kosten, straks?
-
Voor de begeleiding van ' echte' veteranen is bij defensie nauwelijks geld - maar moet je eens opletten wat voor fondsen en middelen er straks ter beschikking staan voor die arme getraumatiseerde post traumatisch gestresste Arabische jongelieden...
-
Ze zouden namelijk wel eens berm...-eeeeeh tijdbommen kunnen blijken te zijn en dát moeten wij natuurlijk niet willen....

azoturie | 15-06-13 | 09:39

Ik mis Nederland ook, hoe het vroeger was zonder dit extremistische geneuzel.

Kaas de Vies | 15-06-13 | 09:39

Ze hebben nog nooit een kruimeltje brood gebakken, een korreltje kaas gemaakt, een korreltje koffie gemalen, of een dropje gemaakt.
Ze hebben ook nog nooit enige werkzaamheden om deze Hollandse lekkernijen op een andere wijze te verdienen.

Ze hebben op de arbeid van de producenten geparasiteerd om de producten van deze producenten te kunnen nuttigen. Ze zijn ons enkel tot last geweest, en nu zijn ze de Syriërs tot last.

Het enige recht dat ik ze nog gun, is dat ze uit het lijden van deze wereld verlost worden, parasitair religieus geïnfecteerd gajes dat het is. STERF DOELLOOS!!

ZKH EénOog | 15-06-13 | 09:37

@Kamervraag | 15-06-13 | 09:29
Syrië is bij lange na geen Afghanistan, voor Arabische begrippen is het een modern land.
Zoals ook Libië was, voordat 'men' vond dat Daffie weg moest.
Afghanistan is HET schoolvoorbeeld van corrupte politici, krijgsheren en religieus gestoorden!

necrosis | 15-06-13 | 09:34

@rara -
Citaat van die strijder: strak plan! DOEN!!!!!!

Flinders | 15-06-13 | 09:34

'Beste ouders,lieve Ine,'t is hier bést in La Courtine'
-
en Pritt: Assad is een aleviet, geen sjiiet, dus lekker niet.

azoturie | 15-06-13 | 09:34

Waarom pakt NL die jihadi's bij terugkomst op Schiphol (of vooraf bij bewezen plannen) niet op? De laatste keer dat ik keek naar een wetboek was (over de grens) een potje moorden gewoon verboden.

seven | 15-06-13 | 09:33

Integreren daar lukt wel, nuff said...

Evakuaasie2 | 15-06-13 | 09:32

@Van Dikhout | 15-06-13 | 09:27
Volhouden, het is de moeite waard. Citaat van een strijder:

"Als Nederland werkelijk zo een hekel heeft aan de Moslim minderheid en hen ziet als een dreiging, gooi die grenzen dan open en laat de Moslims zich bij ons aansluiten. Dan zijn jullie van hun af, en hier worden ze wel gewaardeerd. Zo wint iedereen."

rara | 15-06-13 | 09:31

Totaal geen zin om dat stuk te lezen. Ik heb wel wat anders te doen vandaag dan mij druk te maken over Syrie. Aan dat land is toch niets te redden. Een soort Afghanistan.

Kamervraag | 15-06-13 | 09:29

Ben vol overgave begonnen aan het 'interview' van VK, maar haakte halverwege af. Ik lees toch lievert een boek. Wat een grijs, saai verhaal. Pfff.

Van Dikhout | 15-06-13 | 09:27

Ik hoop niet dat Obama de fout maakt door de tegenstanders van zijn tegenstanders te bewapenen.
Immers, de vijand van een vijand is NIET per definitie een vriend.
Korte samenvatting:
USA wil af van de Sjah van Perzië => steun voor Khomeini.
USA wil af van Iran => steun aan Irak
USA wil af van Saddam => Golfoorlog
USA wil Russen dwarsbomen in Afghanistan => USA bewapent lokale bevolking.
Lokale bevolking Afghanistan is nog vervelender dan de Russen => NAVO ingrijpen.

Beste Obama,
Het is weekend, neem een biertje en geef je vrouw 'wat aandacht'.
Assad kan wachten!

necrosis | 15-06-13 | 09:26

Er is inderdaad geen ander volk dat in staat is elkaar te doden als Arabieren, alhoewel ze ook easy breezy alle andere ongelovige honden de wereld uit helpen.

Flinders | 15-06-13 | 09:25

En toch is er heel slecht nieuws voor gewelddadige 'jihadi's'.
En dat is heel, heel erg veel slechter dan broodje kaas, drop en moederdeprivatie.

Einde van de Domheid | 15-06-13 | 09:24

Van mij mag iedere puistenkop die vind dat blonde meiden zonder hoofddoek allemaal hoeren zijn daar heen. Er mogen van mijn belastinggeld zelfs vliegtuigen vol heen gestuurd worden.
Zolang ze maar niet meer terugkomen.

sinar2 | 15-06-13 | 09:23

En als ze dan terugkomen dan duiken er ipv een SWAT-team een roedel geitenwollen sokken op. Want hoe had het toch zo ver kunnen komen enzo. Fuck ons.

Tommygunner | 15-06-13 | 09:23

Sodeju,hier ben ik wel ff zoet mee.Tot morgen.

Kromme Banaan | 15-06-13 | 09:23

De touwtyfus voor ze! Dubbele doei en tot nooit meer ziens!

Wees_eens_creatief | 15-06-13 | 09:20

Nou, als ik dat zo lees zijn dat hartstikke jofele en idealistische jongens. Wat maken we ons toch allemaal druk om niets, mensen!
En dan nu een eitje met kaas bakken.

Bono | 15-06-13 | 09:20

Kanonnenvoer.

Petrus de Rewa | 15-06-13 | 09:18

Nederland missen.. scheelt, Nederland zal jou niet missen. Nou ja, als kiespijn.

IgNOraNcE | 15-06-13 | 09:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken